اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

لیست مشاغل مورد نیاز در دبی

لیست مشاغل مورد نیاز در دبی

در این مقاله به بررسی لیست مشاغل مورد نیاز در دبی می پردازیم. ما را دنبال نمایید.

اشتغال در کشورهای دیگر از اهمیت زیادی برخوردار است. بسیاری از افراد در این فکر هستند که بتوانند در کشورهای دیگری به فعالیت و اشتغال بپردازند تا بتوانند زندگی خوب و مناسبی برای خود رقم بزنند

در این مقاله به بررسی لیست مشاغل مورد نیاز در دبی می پردازیم. ما را دنبال نمایید.

اشتغال در کشورهای دیگر از اهمیت زیادی برخوردار است. بسیاری از افراد در این فکر هستند که بتوانند در کشورهای دیگری به فعالیت و اشتغال بپردازند تا بتوانند زندگی خوب و مناسبی برای خود رقم بزنند. همه ما آرزو داریم که از درآمد بسیار خوبی برخوردار باشیم تا بتوانیم زندگی خوب و مناسبی را برای خود رقم بزنیم.

به همین دلیل، بسیاری از افراد در تلاش هستند که پیشرفت شغلی و درآمدی زیادی داشته باشند و این موضوع را در مهاجرت شغلی می بینند. کشورهای زیادی وجود دارد که از نظر اشتغال و درآمد در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد و بسیاری از افراد بر اساس شرایط خود، اقدام به مهاجرت می کنند. یکی از کشورهای مناسب از نظر اشتغال و به خصوص درآمد، کشور امارات و به ویژه شهر دبی می باشد.

این مورد برای ایرانیان می تواند گزینه بسیار ایده آلی باشد. زیرا این کشور و شهر دبی، در نزدیکی کشور ما قرار دارد و همین مورد نوعی مزیت محسوب می شود که با سفری کم هزینه و در زمان کم، اقدام به مهاجرت شغلی نمود.

ویدئو لیست مشاغل مورد نیاز در دبی

کشور امارات در طی سالیان اخیر توانسته است پیشرفت های زیادی را در زمینه های مختلفی داشته باشد. این پیشرفت بسیار محسوس، در شهر دبی به چشم دیده می شود و به گونه ای است که دبی به عنوان یکی از مدرن ترین شهرهای دنیا محسوب می شود و از نظر اقتصادی و سرمایه گذاری و اشتغال، مورد توجه بسیاری از افراد سرمایه گذار در دیگر کشورهای دنیا قرار گرفته است.

همین موضوع باعث شده است که بسیاری از ایرانیان، از این فرصت مناسب استفاده کنند و در دبی به فعالیت بپردازند. ما در این مقاله، قصد داریم به بررسی اشتغال در دبی بپردازیم و در ادامه به لیست مشاغل مورد نیاز در دبی اشاره کنیم و متوجه خواهیم شد که چه مشاغلی در این کشور و شهر دبی، از تقاضای نیروی کار بیشتری برخوردار است.

اینفوگرافیک لیست مشاغل مورد نیاز در دبی

اینفوگرافیک لیست مشاغل مورد نیاز در دبی

همچنین در ادامه مقاله به بررسی شرایط مهاجرتی به امارات و نحوه ورود به بازار کار این کشور خواهیم پرداخت. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت کاری به دبی و همچنین امور اشتغالی خود در این شهر، با کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

در حال حاضر شرکت الست گروپ، از معتبرترین موسسات مهاجرتی شناخته می شود.

لیست مشاغل مورد نیاز در دبی

لیست مشاغل مورد نیاز در دبی

در ابتدای مقاله، بررسی خواهیم داشت در خصوص کشور امارات و شهر دبی که می تواند در زمینه اشتغال در این کشور و شهر دبی موثر باشد. کشور امارات یکی از کشورهای ثروتمند و مناسب برای زندگی و اشتغال به خصوص برای ایرانیان محسوب می شود.

نرخ بیکاری در این کشور بسیار کم است و در عین کم مساحت بودن امارات و شهر دبی، می توان در حوزه های مختلفی اقدام به یافتن شغل کرد و کمبود نیروی کار متخصص در شهر دبی بسیار مشهود است و همین موضوع باعث شده است که بسیاری از افراد، اقدام به اخذ ویزای کاری کشور امارات نمایند و در شهر دبی به فعالیت بپردازند.

علاوه بر ایرانیان، بسیاری از مهاجران کشورهای دیگر برای اشتغال به دبی سفر می کنند و در این شهر به فعالیت می پردازند و این موضوع نشاندهنده وضعیت مناسب اشتغال در دبی است.

در طی سالیان اخیر، رویدادهای زیادی در زمینه اشتغال در شهر دبی برگزار شده است که این رویدادها از نظر بین المللی از اعتبار بسیار زیادی برخوردار شده است و توجه جهانیان را به خود جلب کرده است. همین موضوع باعث شده است که سرمایه گذاران زیادی به دبی سفر کنند و در این شهر، فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری انجام دهند و همین موضوع باعث ایجاد فرصت های شغلی بسیار زیادی شده است.

اطلاع داشتن از مشاغل پرتقاضا در شهر دبی می تواند تاثیر زیادی در یافتن شغل در دبی برای ایرانیان داشته باشد. ما در ادامه، به برخی از مهمترین لیست مشاغل مورد نیاز در دبی اشاره خواهیم کرد که می تواند مورد توجه قرار گیرد.

•    مشاورین علمی و تحقیقاتی
•    مشاورین مالی و مدیران مالی
•    رشته حسابداری
•    مشاغل حوزه ورزشی مانند خریداران باشگاه های ورزشی، مدیر فروشگاه ورزشی و ...
•    شغل معلمی در مقاطع مختلف
•    بازاریابی و فروش 
•    مشاغل مربوط به حوزه برنامه نویسی کامپیوتر
•    حوزه تجارت و بازرگانی و بیزینس (مشاغل پایه ای و یا مدیریتی در این حوزه)
•    مدیر تدارکات و دستیار تدارکات
•    مدیر بازاریابی
•    اسپانسر و حامی مالی 
•    مشاغل مربوط به استاد زبان عربی و زبان فرانسوی در آموزشگاه های مختلف
•    متخصصین خط مشی و سیاستگذاری شرکت ها و کارخانجات تولیدی
•    مشاغل پزشکی از جمله روانپزشکی، پرستاری و ...
•    مشاغل مربوط به تصویربرداری پزشکی اعم از تکنیسین سی تی اسکن و MRI
•    متخصصین حوزه توسعه ملی و اقتصادی
•    متخصص و تحلیلگر کسب و کار اعم از کسب و کارهای نوپا یا قدیمی
•    مدیر آموزشگاه های فنی و حرفه ای
•    مربی گیری ورزشی از جمله مربی بدنسازی و تناسب اندام
•    مشاغل حوزه آرایشی و زیبایی مانند مشاور بازاریابی و فروش محصولات زیبایی و آرایشی
•    مدیر ساخت و ساز و مهندس عمران
•    مدیر منابع انسانی
•    بازرس کنترل کیفیت
•    مشاغل مربوط به حوزه معماری و شهرسازی
•    راننده ماشین های لوکس و تشریفات
•    مشاغل مربوط به صنعت دریایی مانند کشتی سازی
•    مشاغل حوزه صنایع آلومینیوم اعم از کارگر خط تولید، مدیر خط تولید و ...
•    ماهیگیری و صیادی
•    مشاغل حوزه IT و تکنولوژی 
•    مشاغل مربوط به صنایع نفت و گاز و پتروشیمی
•    مشاورین املاک
•    متخصصان داروسازی
•    دکتر دندانپزشک
•    بخش صنایع هوایی و هواپیما 
•    مهمانداری هواپیما، خلبان هواپیما و ...

همان طور که ملاحظه کردید، شما می توانید در شهر دبی، انواع و اقسام مشاغل را مشاهده کنید که نیازمند پذیرش نیروی کار می باشد و بسیاری از علاقه مندان به اشتغال در خارج از کشور می توانند در هر یک از مشاغل ذکر شده، به فعالیت بپردازند و از درآمد بسیار بالایی برخوردار شوند.

کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ می توانند راهنمایی های لازم را در خصوص لیست مشاغل مورد نیاز در دبی و همچنین نحوه استخدام در هر یک از مشاغل مورد نیاز، انجام دهند.

اشتغال در دبی

اشتغال در دبی

در بخشی از مقاله گفتیم که اشتغال در شهر دبی و به صورت کلی در کشور امارات، می تواند مزیت های زیادی را در پی داشته باشد. بازار کار در دربی بسیار پر رونق است و همان طور که در مورد قبلی مشاهده کردید، می توان با طیف وسیعی از مشاغل در دبی روبرو شد که همگی آن ها نیازمند نیروی متخصص می باشند. از آنجایی که بومیان اماراتی و دبی، جمعیت بسیار اندکی دارند، اغلب افرادی که در مشاغل مختلفی به فعالیت می پردازند، مهاجران متخصص می باشد.

این موضوع نشان می دهد که فرصت مناسبی برای اشتغال در همسایگی کشور ما وجود دارد که می توان زندگی مرفه و مناسبی را برای خود رقم زد. از نکات مهم و کلیدی در خصوص اشتغال در دبی این است که وضعیت اقتصادی رو به رشد و پویایی دارد و به نوعی به این شهر، اروپای خاورمیانه هم گفته می شود

و دلیل این نامگذاری هم مسائل اقتصادی و اجتماعی این شهر است. شما با یک جست و جوی ساده در اینترنت می توانید مشاهده کنید که شهر دبی از نظر شهری، اجتماعی و اقتصادی، تا چه اندازه پیشرفت کرده است و همین موضوع باعث به وجود آمدن مشاغل زیادی شده است که می توان در آن به اشتغال پرداخت.

همچنین به دلیل وجود مهاجر در این شهر، می توان با تسلط به زبان انگلیسی هم به زندگی و اشتغال در دبی پرداخت.

با این که زبان رسمی کشور امارات عربی است، اما می توان به زبان انگلیسی هم در این شهر به فعالیت پرداخت. بنابراین باید گفت که افراد علاقه مند به اشتغال در خارج از کشور، حتما از شرایط زندگی در دبی و اشتغال در دبی اطلاعات کافی به دست آورند که در مورد قبلی در خصوص لیست مشاغل مورد نیاز در دبی اطلاعاتی بیان شد. همچنین شرکت مهاجرتی الست گروپ می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص اشتغال در دبی انجام دهد.

شرایط اشتغال در دبی

شرایط اشتغال در دبی

زمانی که صحبت از شرایط اشتغال یک شهر و یا کشوری می شود، در ابتدا باید نگاهی به وضعیت اقتصادی کشور انتخابی نمود. کشور امارات، اقتصاد مبتنی بر درآمدهای نفتی دارد که جزو صادرکننده های نفت و گاز به کشورهای مطرح و بزرگ دنیا به حساب می آید. از طرفی در طی سالیان اخیر، موفق شده است که بخشی از درآمد کشوری خود را مبتنی بر صنعت گردشگری و توریست نماید.

به عبارت دیگر، پایه های اقتصادی کشور امارات مبنی بر فروش و صادرات نفت و گردشگری می باشد و توانسته است نیاز خود را از لحاظ درآمدی نسبت به نفت کمتر کند که همین مورد نوعی مزیت محسوب می شود. تمام این عوامل دست به دست هم داده است که کشور امارات و به خصوص شهر دبی، یکی از ثروتمندترین کشورهای آسیا محسوب شود.

ساختار سیاسی این کشور مبتنی بر پادشاهی بوده و دولت این کشور، تمرکز زیادی بر رونق اقتصادی در بخش های مختلف کرده است. شاید در ابتدا زمانی که صحبت از مهاجرت کاری به کشورهای دیگر می شود، ذهن ما به سمت کشورهای مطرح اروپایی و آمریکایی برود، اما در همسایگی ما کشور امارات می تواند مزیت های زیادی را از بابت اشتغال به ما ارائه دهد که نیازی به سفر طولانی مدت به کشورهای دیگر نباشد.

افرادی که قصد دارند در دبی به فعالیت بپردازند، علاوه بر اطلاع از لیست مشاغل مورد نیاز در دبی، باید در خصوص ساعات کاری این شهر هم اطلاعات کاملی داشته باشند. ساعت کاری در دبی 8 ساعت در روز می باشد که شروع ساعت کاری آن از 9 صبح می باشد و روزهای تعطیلی آن جمعه ها و شنبه ها خواهد بود. همچنین افراد مختلف این حق را دارند که در طول سال به مدت 30 روز، مرخصی دریافت کنند.

نرخ بیکاری در کشور امارات و شهر دبی

نرخ بیکاری در کشور امارات و شهر دبی

از دیگر موضوعات مهمی که باید در خصوص اشتغال در دبی درنظر گرفته شود، این است که نرخ بیکاری در کشور امارات و شهر دبی چقدر است. زمانی که صحبت از نرخ بیکاری می شود، در واقع فاکتورها و عوامل زیادی را باید مد نظر خود قرار دهیم تا به نتیجه برسیم که میزان نرخ بیکاری یک کشور در چه حدی می باشد.

از آنجایی که شهر دبی و کشور امارات، فرصت های سرمایه گذاری و اقتصادی زیادی دارد و بسیاری از سرمایه گذاران قدرتمند در دنیا در شهر دبی به سرمایه گذاری پرداخته اند و انواع و اقسام شرکت ها و هولدینگ های سرمایه گذاری را پایه گذاری کرده اند،

همین موضوع باعث ایجاد طیف بسیار وسیعی از مشاغل در شهر دبی شده است که شما در مبحث لیست مشاغل مورد نیاز در دبی، مشاهده کردید که چقدر با مشاغل متنوع روبرو هستیم که نیازمند نیروی متخصص می باشد. با تمام این تفاسیر، باید گفت که نرخ بیکاری در کشور امارات و شهر دبی بسیار اندک است. طبق بررسی های انجام شده، نرخ بیکاری در این کشور زیر 3 درصد می باشد.

مزیت های اشتغال در دبی

مزیت های اشتغال در دبی

اشتغال در شهر دبی می تواند مزیت های زیادی را در پی داشته باشد که می توان به آن ها مواردی را اشاره کرد. از جمله مواردی که می توان به عنوان مزیت اشتغال در دبی  به آن پرداخت عبارتند از:

درآمد بسیار بالا

درآمد بسیار بالا

از مزیت های مهم در خصوص اشتغال در دبی می توان به درآمد بالا در این شهر اشاره کرد. وضعیت اقتصادی این شهر به گونه ای است که اغلب مشاغل موجود در دبی از درآمدهای بسیار بالایی برخوردار بوده و همین موضوع باعث شده است که بسیاری از افراد علاقه مند به افزایش سرمایه و حقوق، به شهر دبی مهاجرت کاری کنند.

برخورداری از زندگی مرفه

برخورداری از زندگی مرفه

به دلیل وجود درآمد بالا در دبی و اشتغال در این شهر، می توان از زندگی مرفه برخوردار بود و اغلب افرادی که در مشاغل مدیریتی به فعالیت می پردازند، توانسته اند در مدت زمان کوتاهی به ثروت زیادی دست پیدا کنند.

امکان به همراه داشتن خانواده 

از مزیت های قابل ذکر در خصوص اشتغال در دبی، می توان به اخذ ویزای همراه برای افراد متقاضی کار در دبی اشاره کرد که این افراد می توانند خانواده خود اعم از والدین یا همسر و فرزندان خود را به همراه خود داشته باشند تا به صورت خانوادگی در دبی زندگی کنند.

عدم وجود مالیات بر درآمد در دبی

شاید کمتر کشور و شهری را مشاهده کنید که مالیات بر درآمد از افراد دریافت نشود. اما شهر دبی و کشور امارات، جزو آن دسته از کشورهایی می باشد که از افراد شاغل، مالیاتی به عنوان مالیات بر درآمد دریافت نخواهد کرد که این موضوع می تواند باعث این شود که علاوه بر درآمد بالا، بخش زیادی از درآمد خود را به عنوان پس انداز داشته باشند و عملا هیچ گونه هزینه اضافی از درآمد افراد دریافت نخواهد شد.

دبی جزو شهرهای بسیار امن

کشور امارات و شهر دبی جزو امن ترین شهرهای خاورمیانه محسوب می شود. میزان جرم و جنایت در این شهر بسیار اندک است و وجود قوانین سختگیرانه برای خاطیان قانون، باعث شده است که اغلب ساکنین امارت و شهر دبی، ملزم به رعایت قوانین امنیتی این کشور شوند و همین موضوع باعث افزایش امنیت دبی خواهد شد.

از طرفی، امارات به دلیل داشتن روابط سیاسی مناسب با کشورهای مطرح و بزرگ دنیا، عملا دغدغه هایی نظیر جنگ و ... را پیش روی خود نخواهد داشت.

هزینه های زندگی مناسب مانند بنزین و خودرو و ...

از دیگر مزیت های زندگی در دبی و اشتغال در این شهر، هزینه های معقول و مناسب زندگی می باشد که به نسبت سایر کشورهای جهان که از نظر اقتصادی پیشرفته هستند، بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. شما می توانید با حقوق چند ماه خود در دبی، خودرو بسیار مناسبی تهیه کنید و همچنین هزینه های سوخت و بنزین در این کشور بسیار ارزان است.

موارد بالا جزو مهمترین مزیت های اشتغال در دبی محسوب می شود که می توان به آن توجه ویژه ای نمود. با بررسی لیست مشاغل مورد نیاز در دبی و اشتغال در این کشور، می توان به زندگی بسیار مناسبی در دبی دست پیدا کرد. کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ می توانند راهنمایی های لازم را در خصوص زندگی و اشتغال در دبی و اخذ ویزای این کشور انجام دهند.

معرفی مشاغل پر درآمد در دبی

معرفی مشاغل پر درآمد در دبی

با بررسی های مربوط به لیست مشاغل مورد نیاز در دبی، لازم است اطلاعاتی در خصوص مشاغل پردرآمد در دبی به دست آوریم. به طور کلی درآمد در شهر دبی و کشور امارات بسیار بالا است و همین موضوع باعث توجه بسیاری از ایرانیان برای مهاجرت کاری به دبی شده است. اما برخی از مشاغل می تواند درآمد بسیار بیشتری را به همراه داشته باشد.

البته عواملی مانند سابقه شغلی، تحصیلات، سن، مهارت و توانایی در کار و ...، می تواند بر میزان درآمد و مزایای کار تاثیر گذار باشد که طبیعتا یک فرد حرفه ای با سابقه شغلی مناسب می تواند درآمد بالاتری را تجربه کند.

در ادامه به برخی از مشاغل پردرآمد در دبی اشاره خواهیم کرد:
•    رشته حسابداری و مدیر حسابداری
•    مدیر مالی
•    مدیر دفتر 
•    منشی در برخی از هولدینگ های معتبر
•    مشاغل مربوط به حوزه گرافیک و طراحی
•    مهندسین هوافضا
•    خلبان هواپیما اعم از مسافربری و یا جنگی
•    مهندسین معماری
•    مشاورین خدمات پروژه ای 
•    مهندسین برق اعم از برق قدرت و الکترونیک
•    رشته های پزشکی اعم از دندانپزشک
•    پرستاری
چنین مشاغلی از درآمد بسیار بالایی در دبی برخوردار هستند که می توان بر اساس تخصص خود در این مشاغل به فعالیت پرداخت. کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ می توانند راهنمایی های لازم را در خصوص مشاغل پر درآمد در دبی انجام دهند.
حال در ادامه مقاله لیست مشاغل مورد نیاز در دبی، در خصوص قراردادهای کاری در دبی خواهیم پرداخت.

قراردادهای کاری در دبی چگونه است؟

قراردادهای کاری در دبی چگونه است؟

زمانی که اقدام به مهاجرت کاری به دبی می کنیم، در ابتدا لازم است بدانیم که قراردادهای کاری در کشور امارات به چه شکلی می باشد. در کشور امارات، قراردادهای کاری به دو نوع تنظیم خواهد شد که هر کدام قوانین خاص خود را دارد. قرارداد کاری محدود و قرارداد کاری نامحدود از انواع قرارداد کاری در امارات می باشد که به بررسی هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت:

قرارداد کاری محدود

قرارداد کاری محدود در دبی از انواع قراردادها می باشد که بسیاری از افراد مهاجر از آن استفاده می کنند. این نوع قرارداد دارای مدت زمان محدودی می باشد که مدت آن در واقع بستگی به مدت زمان اقامت فرد خواهد داشت. اغلب افرادی که به صورت پروژه ای در دبی به فعالیت می پردازند، از قرارداد کاری محدود استفاده می کنند.

همچنین قرارداد کاری محدود، قابلیت تمدید دارد که بین کارفرما و کارمند انجام خواهد شد. از قوانین مشخص و واضح این نوع قرارداد این است که اگر کارمند اقدام به فسخ یک طرفه قرارداد خود کند، لازم است به مدت 3 ماه از حقوق کاری خود را به عنوان خسارت به کارفرما پرداخت نماید.

همچنین اگر کارفرمایی اقدام به فسخ یک طرفه کند، لازم است تا نیمی از 3 ماه حقوق و مزایای کارمند خود را به عنوان خسارت به او پرداخت نماید. با بررسی های لازم در خصوص لیست مشاغل مورد نیاز در دبی، با کمک متخصصین شرکت الست گروپ، می توان اطلاعات کافی در خصوص شرایط قراردادی شغل مورد نظر به دست آورد.

قرارداد نامحدود کاری

قرارداد نامحدود کاری

نوع دیگر قرارداد کاری در کشور امارات، قرارداد نامحدود کاری می باشد که هیچ گونه محدودیت زمانی نخواهد داشت و فسخ آن تحت شرایط خاصی انجام می شود. اغلب افرادی که در امارات و دبی به فعالیت می پردازند، از قرارداد نامحدود کاری استفاده می کنند.

چنین قراردادی برای افرادی مناسب خواهد بود که قصد دارند در دبی اقامت دائم داشته باشند و قصد بازگشت به کشور خود را ندارند. 
کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ می توانند راهنمایی های لازم را در خصوص انواع قراردادهای کاری در دبی انجام داده و اطلاعات درستی در خصوص لیست مشاغل مورد نیاز در دبی ارائه دهند.

شرایط کاریابی در دبی برای ایرانیان

شرایط کاریابی در دبی برای ایرانیان

برای پیدا کردن کار در کشور امارات و شهر دبی به ویژه برای ایرانیان، شرایط چالش برانگیزی وجود دارد که در طی سالیان اخیر به خصوص در شرایط همه گیری ویروس کرونا، محدودیت های زیادی به وجود آمده است. اما با این حال بسیاری از افراد توانسته اند به دبی مهاجرت کاری نمایند.

از بهترین راه های یافتن شغل در دبی، مراجعه به موسسات کاریابی می باشد که می توان هم به صورت حضوری و یا به صورت آنلاین و از راه دور اقدام به یافتن شغل نمود. با بررسی های لازم در خصوص لیست مشاغل مورد نیاز در دبی، می توان اقدامات لازم برای کاریابی در دبی را انجام داد. 

یکی از اصول مهم و اولیه برای استفاده از کاریابی در دبی این است که به صورت کامل اقدام به تهیه رزومه کاری قوی نمود و همچنین رزومه تحصیلی می تواند در زمینه یافتن شغل، کمک زیادی نماید. از آنجایی که طیف وسیعی از مشاغل در دبی وجود دارد، می توان به شغل مورد نظر خود دست پیدا کرد.

داشتن رزومه قوی می تواند کمک زیادی به ایرانیان برای مراجعه به سایت های کاریابی داشته باشد و با ارتباط گیری اولیه با کارفرمایان، اقدامات استخدام خود را انجام داد. توصیه می شود برای انجام امور مربوط به کاریابی در دبی و یا راهنمایی های کامل در خصوص وبسایت های کاریابی دبی، با کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ در تماس باشید و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

نحوه کاریابی در دبی

نحوه کاریابی در دبی

لازم به گفتن است که برای اشتغال در دبی، لازم است یک پیشنهاد کاری از کارفرمای اماراتی دریافت نمایید تا بتوانید مجوز کار در دبی را کسب نمایید.

اما سوالی که پیش خواهد آمد، این است که چگونه می توان اقدام به یافتن شغل در دبی از طریق موسسات کاریابی نمود و به عبارت دیگر، منابع قابل دسترس برای یافتن شغل در دبی کدام موارد می باشد؟ ما در ادامه به این سوال مهم پاسخ خواهیم داد که می تواند قدم محکمی در راستای اشتغال در دبی به دنبال خود داشته باشد:
•    پیدا کردن کار از طریق وبسایت های کاریابی در دبی که ما در ادامه مقاله به بررسی این وبسایت ها خواهیم پرداخت.
•    از دیگر منابع قابل دسترس برای یافتن شغل در دبی، مراجعه به روزنامه ها و مجلات محلی در دبی مانند خلیج تایمز و ...  
•    مراجعه حضوری به دبی از طریق سفر توریستی و رفتن به موسسات کاریابی از طریق مراجعه حضوری
•    استفاده از دوستان و آشنایان در دبی که به نیابت از شما به کارفرمایان مختلف، مدارک شما را تحویل می دهند.
•    استفاده از خدمات شرکت مهاجرتی الست گروپ که به عنوان یکی از شرکت های معتبر مهاجرتی در زمینه مهاجرت کاری می باشد.
حال در ادامه مقاله لیست مشاغل مورد نیاز در دبی، به بررسی دقیق موسسات کاریابی در دبی می پردازیم.

معرفی موسسات معتبر کاریابی در امارات

معرفی موسسات معتبر کاریابی در امارات

در بخش قبلی مقاله گفتیم که یکی از بهترین روش های یافتن شغل در دبی، استفاده از وبسایت های کاریابی در دبی می باشد که می توان از آن استفاده کافی برد.

بسیاری از کارفرمایان ساکن دبی، برای استخدام نیروی متخصص خارجی، اقدام به انتشار آگهی در وبسایت های مختلف کاریابی در امارات می کنند که در این وبسایت ها می توان انواع و اقسام مشاغل اعم از مشاغل سطح پایه مانند کارگری و یا مشاغل رده بالا مانند مدیریتی و پزشکی و ... را مشاهده کرد.

از آنجایی که دبی دچار کمبود نیروی کار متخصص است، چنین منبعی می تواند به عنوان بانک اطلاعاتی مشاغل برای یافتن شغل در دبی مورد استفاده قرار گیرد. با تهیه رزومه شغلی و تحصیلی می توان از این طریق با کارفرمایان مختلفی تماس گرفت و اقدام به ارسال رزومه خود نمود.

در این وبسایت ها می توانید شرایط کاری اعم از ساعت کاری، میزان حقوق و دستمزد، پاداش و مزایا و ... را مشاهده کنید و به شما اطلاعات بسیار جامعی ارائه می دهد. 

در طی چند سال اخیر، دولت امارات در خصوص جذب نیروی انسانی خارجی، پلتفرمی را راه اندازی کرده است به عنوان بازار کار مجازی که افراد خارجی می توانند در این پرتال، اقدام به ساخت حساب کاربری نمایند و اطلاعات شخصی اعم از شماره تماس و ... خود را قرار دهند و همچنین با بارگذاری رزومه شغلی و سوابق تحصیلی خود، می توانند اقدام به یافتن شغل کنند.

برخی از کارفرمایان از این طریق به نیروی انسانی مورد نیاز خود دست پیدا می کنند و تماس اولیه را با فرد متقاضی برقرار می کنند. بنابراین می توان گفت که کاریابی در دبی می تواند از راه دور صورت گیرد و نگرانی از بابت یافتن شغل وجود ندارد. 
حال در ادامه مقاله لیست مشاغل مورد نیاز در دبی، به برخی از مهمترین و کاربردی ترین وبسایت های کاریابی در دبی خواهیم پرداخت:

وبسایت Gulftalent

یکی از قدیمی ترین وبسایت های کاریابی در کشور امارات که بیش از 15 سال سابقه فعالیت دارد، سایت Gulftalent می باشد که جزو پرتال های استخدام آنلاین پیشرو در خاورمیانه محسوب می شود. بسیاری از افراد توسط این سایت توانسته اند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند.

در این وبسایت، بیش از هزاران شغل در دسته بندی های مختلف وجود دارد که میلیون ها نفر توانسته اند از این سایت به شغل خود دست پیدا کنند. کارفرمایان زیادی در دبی از طریق این وبسایت اقدام به انتشار آگهی شغلی می کنند که می توان با مراجعه به آن، اطلاعات کافی در خصوص شرایط هر یک از مشاغل را به دست آورد.
کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ می توانند راهنمایی های لازم را در خصوص استفاده از وبسایت گلف تلنت انجام دهند.

وبسایت Bayt.com

یکی از وبسایت های جامع کاریابی که علاوه بر دبی، کشورهایی نظیر کویت، عمان، لبنان، مصر و قطر از آن استفاده می کنند، سایت Bayt.com می باشد. این وبسایت یک سایت 3 زبانه به زبان های عربی، انگلیسی و فرانسوی می باشد که می توان در آن بیش از ده ها هزار شغل را جست و جو کرد.

در این وبسایت می توان اقدام به فیلتر بندی مشاغل نمود و مشاغل برتر دبی و همچنین لیست مشاغل مورد نیاز در دبی را شناسایی نمود و مورد بررسی قرار داد و با توجه به شرایط و قوانین هر کدام از مشاغل، می توان اقدام به یافتن شغل و ارتباط گیری با کارفرما نمود و فرایند اولیه مصاحبه را انجام داد. جالب است بدانید که بیش از 50 هزار شرکت و سازمان هستند که از این سایت برای یافتن نیروی کار خود استفاده می کنند.

LinkedIn

یکی از سایت های بسیار حرفه ای که بیش از نیم میلیارد کاربر را در خود جای داده است، سایت لینکدین می باشد که علاوه بر کشورهایی نظیر امارات، کشورهای مطرح بزرگ اروپایی و آمریکایی از آن برای جست و جوی نیروی کار خود استفاده می کنند. همچنین بسیاری از متقاضیان یافتن شغل در خارج از کشور از جمله امارات، اقدام به پیدا کردن شغل مورد نظر خود از طریق این سایت می کنند.

روش استفاده از این وبسایت بدین شکل است که می توان با ساخت حساب کاربری در لینکدین، اقدام به یافتن شغل در دبی نمایید و با فیلتر قرار دادن شهر مورد تقاضای خود به عنوان مثال شهر دبی، شغل مورد دلخواه خود را پیدا کنید و با کارفرمای مربوطه ارتباط برقرار نمایید.

وبسایت Totaljobs

یکی از وبسایت های کاریابی برای یافتن شغل در دبی وبسایت Totlajobs می باشد که مرکز این سایت در بریتانیا می باشد که البته می توان برای یافتن شغل در دبی هم از آن استفاده کرد. بسیاری از کارفرمایان ساکن دبی، در این وبسایت اقدام به انتشار آگهی شغلی می کنند.

وبسایت Edarabia

از دیگر وبسایت های کاریابی در دبی وبسایت Edarabia می باشد که در آن می توان انواع مشاغل پاره وقت و تمام وقت را پیدا کرد. این وبسایت اقدام به ارائه لیست مشاغل مورد نیاز در دبی می کند و هر کدام از آن ها که نیازمند نیروی کار باشد را به کاربران معرفی خواهد نمود. با ایجاد حساب کاربری در این وبسایت، می توان به راحتی اقدام به یافتن شغل و دریافت وقت مصاحبه حضوری در دبی نمود.

وبسایت Whatjobs

یکی از منابع یافتن شغل در کشور امارات از جمله شهر دبی، وبسایت Whatjobs می باشد که نوعی موتور جست و جوی پیشرفته برای پیدا کردن شغل در امارات محسوب می شود. در این وبسایت، طیف وسیعی از مشاغل وجود دارد که نیازمند نیروی کار متخصص در زمینه های مختلف می باشد. در این وبسایت می توانید انواع مشاغل دولتی، خصوصی و یا آزاد را مشاهده کنید که هر فردی می تواند با توجه به هدف خود به دنبال شغل دلخواه خود باشد.

وبسایت Dubaijobs.net

یکی از بزرگترین وبسایت های کاریابی در کشور امارات به خصوص شهر دبی که می توان بیش از هزاران شغل را در آن جست و جو کرد، وبسایت Dubaijobs.net می باشد که قدمتی بیش از 25 سال دارد و توانسته است از محبوبیت زیادی در دبی برخوردار شود. 

در این وبسایت می توان مشاغل مختلفی اعم از رشته های مهندسی، رشته های مالی و حسابداری، راه و ساختمان، هتلداری، پزشکی، بازاریابی و دیگر حوزه ها را جست و جو کرد و اقدام به ارتباط با کارفرمای مورد نظر نمود.
از دیگر وبسایت هایی که می توان به عنوان منبع یافتن شغل در دبی از آن ها استفاده کرد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    Jobleads
•    Intofuture
•    Dubizzle
•    Laimoon
•    Gulf News Carers
•    Nakurigulf
•    Careerjet
همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص لیست مشاغل مورد نیاز در دبی و همچنین اطلاعات کافی در خصوص وبسایت های کاریابی در دبی، با کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ تماس حاصل فرمایید و اقدامات لازم برای یافتن شغل مورد نظر خود را انجام دهید. 

انواع ویزا برای کار در دبی

انواع ویزا برای کار در دبی

برای این که بتوان در کشور امارات و در شهر دبی به اشتغال پرداخت، لازم است اقدام به اخذ ویزای این کشور نمود. لازم به گفتن است که برای کار در دبی، به مهاجران خارجی ویزای کار اعطا نمی شود و لازم است برای کار در این شهر، یکی از انواع ویزای اقامت دبی را به دست آورد و در نهایت اقدام به دریافت کارت کار نمود.

برای این که بتوان ویزای اقامت دبی را به دست آورد، لازم است نکاتی را در این خصوص دانست و از قوانین اخذ آن اطلاعات درستی کسب کرد. چند نوع ویزا برای ورود به خاک کشور امارات وجود دارد که از این طریق می توان اجازه کار در دبی را به دست آورد که این ویزاها عبارتند از:

ویزای بازدیدکننده دبی

این نوع ویزا در واقع همان ویزای توریستی امارات است که می توان توسط آن وارد شهر دبی شد و اقدام به جست و جوی شغلی نمود و با کارفرمایان مختلفی به مصاحبه پرداخت و در نهایت اقدام به استخدام خود نمود. بعد از انجام فرایند استخدام و پذیرش شغلی از یک کارفرمای ساکن دبی، لازم است اقدامات لازم را برای دریافت مجوز کار در دبی انجام داد.

ویزای همسر امارات

از دیگر انواع ویزای امارات که می توان از این طریق وارد خاک این کشور شد و به فعالیت پرداخت، مربوط به ویزای همسر امارات می باشد که همسر وی تبعه امارات باشد. قانون اصلی این ویزا این است که همسر اماراتی فرد متقاضی، نقش حامی مالی را ایفا کند و در واقع همسر او از یک توانایی مالی مناسبی برخوردار باشد تا بتواند برای همسر خود اقدام به اخذ ویزا نماید. 

ویزای دانشجویی

ویزای دانشجویی

از دیگر انواع ویزاهایی که می توان توسط آن اقدام به فعالیت البته فعالیت پاره وقت نمود، ویزای دانشجویی امارات می باشد که این اجازه را به دانشجویان خواهد داد که در دبی به فعالیت پاره وقت و محدودی بپردازند و بعد از دوران فارغ التحصیلی خود، اقدام به فعالیت تمام وقت کنند و مجوز کار به صورت دائم را دریافت نمایند.

ویزای طلایی امارات

یکی از انواع ویزاهای بسیار مناسب و دارای مزایای متعدد در کشور امارات، ویزای طلایی این کشور است که برای افراد سرمایه گذار، دانشجویان نخبه، افراد برجسته و ... صادر می شود که توسط آن می توان به صورت طولانی مدت در دبی ساکن بود و به فعالیت پرداخت. مزیت های این ویزا به مراتب بیشتر از سایر ویزاهای امارات است.
کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ می توانند راهنمایی های لازم را در خصوص اخذ انواع ویزاهای کشور امارات و همچنین لیست مشاغل مورد نیاز در دبی، انجام دهد.

شرایط دریافت مجوز کار دبی

شرایط دریافت مجوز کار دبی

همان طور که در این مقاله متوجه شدید، قراردادهای کاری در کشور امارات به صورت کوتاه مدت و بلند مدت می باشد و برای این که بتوان اقدام به اخذ مجوز کار کشور امارات نمود، لازم است قراردادکاری بین کارفرما و کارمند امضا شود.

بنابراین لازم است در ابتدا شغل مورد نظر از طریق منابع مختلف پیدا شود و بعد از یافتن شغل، قرارداد کاری بین طرفین منعقد گردد و در نهایت، کارفرما به کارمند خود نامه پذیرش شغلی اعطا کند که بتواند از این طریق، مجوز کار خود را در دبی اخذ نماید.

 از طرفی برای اخذ انواع ویزای امارات، لازم است مدارکی نیز به سفارت این کشور ارائه گردد و این مدارک، در زمان اخذ مجوز کار در دبی هم الزامی خواهد. 
•    تهیه و تکمیل فرم مربوط به درخواست ویزا و در زمان اخذ مجوز کاری در خاک امارات، فرم درخواست مجوز کار باید تکمیل و ارائه شود.
•    ارائه پاسپورت دارای اعتبار کافی
•    ارائه گواهی مبنی بر سلامت پزشکی
•    ارائه گواهی مبنی بر عدم سوء پیشینه کیفری
•    گواهی مبنی بر اثبات توانایی مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی در دبی که این گواهی می تواند شامل پرینت گردش حساب بانکی، سند زمین و ملک و ... باشد.
•    ارائه گواهی پذیرش شغلی از کارفرما
•    در صورت داشتن تاهل، ارائه سند ازدواج برای دریافت ویزای همراه
•    ارائه چند قطعه عکس
•    و ...

کار در دبی و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در امارات

بعد از بررسی های لازم در خصوص لیست مشاغل مورد نیاز در دبی و یافتن شغل در دبی، در ابتدا فرد متقاضی اقدام به اخذ اقامت موقت در کشور امارات و شهر دبی خواهد کرد. اغلب افرادی که قصد فعالیت در دبی را دارند، قصد اقامت دائم در این شهر و کشور امارات را دارند. در طی سالیان اخیر، میزان تقاضا برای اخذ اقامت دائم امارات افزایش یافته است و همین موضوع باعث کند شدن روند رسیدگی به پرونده ها شده است.

بعد از دریافت اقامت کوتاه مدت در دبی بر اساس مدت زمان قرارداد کاری، می توان اقدام به عقد قرارداد بلند مدت نمود که به مراتب می توان اقامت دائم امارات را به دست آورد. اما قانونی عجیب در خصوص اخذ اقامت دائم امارات وجود دارد که متقاضیان لازم است به مدت 30 سال، اقامت موقت خود را به صورت متمادی تمدید کنند و بعد از آن اقامت دائم این کشور را به دست آورند که طبیعتا این مسیر، یک مسیر دشوار محسوب می شود.

بنابراین می توان گفت که برای اقامت دائم در دبی، لازم است قراردادهای کوتاه مدت و سپس بلند مدت با کارفرما منعقد کرد تا بتوان اقدام به اقامت دائم در دبی نمود. کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ می توانند در این مورد، راهنمایی های لازم را انجام دهند.

نتیجه گیری

نتیجه گیری

ما در این مقاله به بررسی اشتغال در دبی پرداختیم. کشور امارات و شهر دبی جزو محبوب ترین شهرها در نزد ایرانیان می باشد که هر ساله متقاضیان زیادی از کشور ما اقدام به مهاجرت کاری به دبی می کنند. ما در این مقاله به بررسی لیست مشاغل مورد نیاز در دبی پرداختیم که متوجه شدیم طیف بسیار وسیعی از مشاغل در این شهر وجود دارد که نیازمند نیروی متخصص خارجی می باشد.

همچنین در این مقاله، به بررسی انواع روش های کاریابی در امارات پرداختیم و برخی از وبسایت ها و منابع کاریابی در دبی را مورد بررسی قرار دادیم. لازمه ورود به کشور امارت و شهر دبی این است که در ابتدا اطلاعات کافی در خصوص شرایط شغلی و زندگی در این شهر به دست آوریم و سپس اقدام به اخذ یکی از ویزاهای کشور امارات نماییم و در نهایت مجوز کار را در این کشور دریافت کنیم.

بنابراین توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین انجام امور مهاجرتی خود به کشور امارات و شهر دبی، با مراجعه به شرکت مهاجرتی الست گروپ، اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهید.