اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

جاب آفر کانادا

جاب آفر کانادا

همراه ما باشید تا بیشتر با موضوع جاب آفر کانادا آشنا شوید.

گاهی اوقات در شرایطی قرار می گیریم که دیگر کار در وطن خود را نمی توانیم تاب بیاوریم و به هر دلیلی حس می کنیم که بهترین راه ممکن جمع کردن بار و بنه و اقدام برای مهاجرت است تا بتوانیم از طریق کار در خارج از کشور درآمدزایی خوبی داشته باشیم.

همراه ما باشید تا بیشتر با موضوع جاب آفر کانادا آشنا شوید.

گاهی اوقات در شرایطی قرار می گیریم که دیگر کار در وطن خود را نمی توانیم تاب بیاوریم و به هر دلیلی حس می کنیم که بهترین راه ممکن جمع کردن بار و بنه و اقدام برای مهاجرت است تا بتوانیم از طریق کار در خارج از کشور درآمدزایی خوبی داشته باشیم. یکی از مقصدهای مورد علاقه ی ایرانی ها برای مهاجرت، قاره ی آمریکا و کشور دوست داشتنی کانادا است.

عموما افرادی که قصد مهاجرت دارند، این کشور را مقصدی ایده آل برای پیدا کردن یک زندگی خوب و مرفه به شمار می آورند. یکی از دلیل هایی که این کشور را به عنوان یکی از مهاجر پذیر ترین کشورها در دنیا به حساب می آورند، این است که جمعیت آن خیلی زیاد نبوده و در عین حال هم کمبود نیروی کار حرفه ای در این کشور به شدت به چشم آمده و لذا آن ها به شدت نیاز به نیروی کار حرفه ای و زبده دارند. از جمله علت هایی که افراد، کشور کانادا را به عنوان مقصد خود برای مهاجرت انتخاب می کنند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. برخورداری از انواع دانشگاه هایی که دارای اعتبار بالایی در سطح دنیا می باشند.
2. بهره مندی از اقتصادی پویا و در عین حال رو به رشد و شکوفایی
3. بهره مند شدن از رفاه اجتماعی بسیار خوب و در سطح بالا
4. پذیرش خوب و رفتار مناسب با مهاجران به علت وجود تنوع فرهنگی و ملیت های مختلف در این کشور
5. سایر عامل هایی از این دست؛ همه و همه سبب شده اند تا این کشور به یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین مقصدهای مهاجرتی در دنیا بدل شود.

در نتیجه ی این ویژگی که اقتصاد این کشور بسیار قدرتمند بوده و در عین حال دارای ثبات بالایی می باشد، بازار کار در آن بسیار خوب بوده و به همین علت هم شانس های کاری خوبی برای کسانی که در زمینه ی کاری و رشته ی خود حرفه ای و کاربلد هستند، به وجود آمده است.

اینفوگرافیک جاب آفر کانادا

اینفوگرافیک جاب آفر کانادا

با توجه به این که در این کشور میزان مشغول به کار شدن افراد بسیار زیاد بوده و در مقابل هم درصد تورم آن به شدت پایین می باشد، اشخاص می توانند خیلی راحت در این کشور به کار پرداخته و برای قیمت کالاها و خدمات و نیز سایر هزینه های زندگی، دغدغه ای نداشته باشند. برای همین هم هست که این کشور بهشت افراد برای مشغول به کار شدن در هر زمینه ای حتی تجارت است. یکی از روش های مهاجرت به این کشور که بسیار هم مرسوم است، استفاده از جاب آفر کانادا است که در این مطلب، به طور مفصل به آن می پردازیم.

·       جاب آفر چیست؟
·       برای چه مشاغلی می شود از طریق جاب آفر اقدام کرد؟
·       تفاوت سه نوع جاب آفر ذکر شده در بالا با یکدیگر چیست؟
·       تفاوت این سه نوع جاب آفر با روش اکسپرس اینتری و سایر روش های استانی و شهرهای کم جمعیت و ... مهاجرت کاری چیست؟
·       میزان حقوق دریافتی برای این روش مهاجرتی چه میزان می باشد؟
·       مدارک مورد نیاز چست؟
·       حداقل مدرک مورد نیاز چیست؟
·       آیا امکان پیوستن همزمان خانواده وجود دارد؟
·       مدرک زبان مورد نیاز برای این روش چیست؟ آیا باید از ابتدا مدرک زبان داشته باشم؟
·       پروسه ی مهاجرتی با این روش چقدر زمان می برد؟
·       تمکن مالی مورد نیاز چقدر می باشد؟
·       شهرها و استان هایی که الست گروپ اقدام می کند، کجا می باشد؟
·       آیا این روش منجر به اخذ اقامت دائم می شود؟
·       اسم برنامه مهاجرتی چیست؟
·       ویزایی که دریافت می کنم، چه عنوانی دارد؟
·       آیا از طریق این روش، شهروند این کشور محسوب می شوم؟
·       آیا الست گروپ از این روش اقدام می کند؟ خدمات شرکت الست گروپ چیست؟
·       فرایند کاری برای کسانی که قرارداد می بندند، به چه صورتی می باشد؟
·       هزینه عقد قرارداد به چه صورتی گرفته می شود؟
·       تضمین قرارداد چیست؟
·       سابقه کاری مورد نیاز چقدر می باشد؟
·       محدودیت سنی چه میزان است؟
·       نتیجه گیری

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با جاب آفر کانادا با ما همراه باشید.

 

 

جاب آفر چیست؟

جاب آفر چیست؟

شاید بتوان گفت که یکی از مهم ترین آرزوهای هر فردی، به خصوص افرادی که در کشورهای  در حال توسعه زندگی می کنند، گذران زندگی و نیز دریافت آموزش های مختلف در بالاترین رده ی ممکن در دنیا باشد. علاوه بر آن، وجود آزادی برای بیان اعتقادات، امکانات شغلی و آموزشی یکسان برای کلیه ی افراد جامعه، کم بودن میزان جرم و جنایت در این کشور؛ همه و همه به مهم ترین علت هایی بدل شده اند که افراد ساکن در این نوع کشورها، کانادا را به عنوان کشور مقصد برای مهاجرت خود انتخاب می کنند. 

همچنین با توجه به مهاجر پذیر بودن این کشور و وجود افراد مهاجر از سراسر دنیا، این کشور به یک کشور چند ملیتی و با فرهنگ های مختلف تبدیل شده و در نتیجه ی این امر، رفتاری دوستانه با کسانی که به این کشور مهاجرت کرده اند، دارند و این کشور را به مکانی دلپذیر برای مهاجرین بدل ساخته اند. حال این سوال پیش می آید که روش مهاجرتی جاب آفر کانادا چیست؟

یکی از روش هایی که به کمک آن قادر هستید تا در کشور کانادا مشغول به کار شده و به وسیله ی آن ویزایی که از نوع کاری است را در اختیار داشته باشید، اخذ جاب آفر کانادا است. این روش که به وسیله ی گرفتن پیشنهادات کاری قابل انجام است، به این شکل می باشد که شما به عنوان یک فرد خارجی که به دنبال شغل هستید، از یک فرد کارفرما در کشور مقصد یعنی کانادا سندی اخذ می کنید که تمامی مشخصه های کاری که این کارفرما برای آن به نیرو نیاز دارد، در آن آورده شده است.

در حالت کلی هم می توان گفت که نامه ی حاوی جاب آفر در مقایسه با قراردادهای کاری که قرار است امضا شوند، خرده کاری های کمتری را در بر می گیرند و تنها مواردی مانند کلیه ی کارهایی که فرد می بایست انجام دهد، میزان حقوق دریافتی برای این کار، اوضاع کاری شغل مورد نظر، از جمله ساعت هایی که فرد می بایست مشغول به کار باشد و مواردی از این دست در آن آورده می شود.
برای جاب آفر کشور کانادا سه برنامه ی مختلف وجود دارد که به شرح زیر هستند:

1. جاب آفر به وسیله ی مشغول به کار شدن در رشته های فنی و مهارتی
2. جاب آفر به کمک اشتغال به کار به عنوان کارگر معمولی
3. جاب آفر به صورتی که فرد در شهرهای کم جمعیت و شمالی در کشور کانادا مشغول به کار شود.
در ادامه مقاله جاب آفر کانادا، در مورد شغل هایی که می توان به کمک این برنامه های مهاجرتی در آن ها مشغول به کار شد، صحبت خواهیم کرد.

 

برای چه مشاغلی می شود از طریق جاب آفر اقدام کرد؟

برای چه مشاغلی می شود از طریق جاب آفر اقدام کرد؟

حال این سوال پیش می آید که آیا زندگی در این کشور و مشغول به کار شدن در آن فقط مزیت دارد و هیچ نکته ی منفی در مورد آن وجود ندارد؟ اگر به هر یک از دلیل های زیر، این کشور را برای مهاجرت برگزیده اید و در آن ساکن شده اید که باید بگوییم بله؛ کانادا کشوری ایده آل و سرشار از حسن و مزیت برای شما محسوب می شود. این علت ها به شرح زیر هستند:

1. بهره مندی از امنیت اقتصادی و وجود ثبات و آرامش در شرایط اقتصادی این کشور
2. عدم درگیر شدن با سایر کشورها در مسائل سیاسی و دنبال کردن سیاست بی طرفی در مواجهه با سایر کشورها و ابر قدرت ها
3. بهره مندی از شرایط بهداشتی و درمانی با سطح کیفی بسیار بالا
4. بهره مندی از سیستم آموزشی با کیفیت بسیار خوب
5. برخورداری از منابع طبیعی زیاد و در نتیجه در اختیار داشتن ثروت های طبیعی و ملی
6. کم بودن میزان وقوع جرم در این کشور

سوالی که در مورد جاب آفر کانادا وجود دارد، این است که این برنامه ی مهاجرتی برای چه شغل هایی قابل اجرا است؟ همان طور که در قسمت پیشین هم گفتیم، به طور کلی سه برنامه ی مهاجرتی از نوع جاب آفر وجود دارند که عبارت هستند از: اشتغال در رشته های فنی و مهارتی، اشتغال به کار به عنوان کارگر معمولی و اشتغال به کار در شهرهای کم جمعیت و شمالی در کشور کانادا.
شغل هایی که برای رشته های فنی و مهارتی وجود دارد، عبارت هستند از:

انواع تکنیسین های فنی: برق کار، مکانیک، تکنیسین آسانسور، اپراتور تجهیزات سنگین، اپراتور جرثقیل، جوشکار، نقاش ساختمان، تاسیسات لوله کشی، مخابرات، کامپیوتر، بتون کار، ناظر تجهیزات ساختمانی، راننده کامیون پایه یک

شغل هایی که برای اشتغال به کار به عنوان کارگر ساده وجود دارند عبارت هستند از: کارگر انبار، بسته بندی مواد غذایی، فروشنده مغازه، کار در مغازه، کشاورزی و مزرعه داری، هتلداری، ساخت و ساز، تعمیرات
شغل هایی که برای اشتغال به کار در شهرهای کم جمعیت و شمالی در کشور کانادا موجود هستند، به شرح زیر می باشند: کار در کلیه ی مشاغل مربوط به رشته های فنی، مهندسی، مالی، هتلداری، مدیریت، رستوران و ...  در کشور کانادا

 

تفاوت سه نوع جاب آفر ذکر شده در بالا با یکدیگر چیست؟

تفاوت سه نوع جاب آفر ذکر شده در بالا با یکدیگر چیست؟

در قسمت های پیشین، در مورد سه نوع جاب آفر موجود صحبت کرده و شغل های لازم برای آن ها را برشمردیم. حال می خواهیم ببینیم، اصولا تفاوت این سه نوع مهاجرت با یکدیگر در چه چیزهایی می باشد.
برنامه ی نخست جاب آفر کانادا به وسیله ی مشغول به کار شدن در رشته های فنی و مهارتی است.

به کمک این برنامه، فرد مهاجر قادر است تا در رشته های مهندسی در کشور کانادا مشغول به کار شود. این نوع از جاب آفر دارای طول مدت دو ساله بوده و پس از به اتمام رسیدن این دو سال، قابل تمدید نیز می باشد. برای این نوع مهاجرت می بایست در رشته ای که برای آن اقدام به درخواست کار می کنید، دست کم دو سال سابقه ی کار مرتبط در رزومه ی خود داشته باشید.

برنامه ی دیگری که برای جاب آفر کشور کانادا وجود دارد، مشغول به کار شدن در این کشور به کمک اشتغال به کار به عنوان کارگر ساده است. این نوع از جاب آفر هم برای طول دوره ی دو ساله ارائه می شود و در پایان این دو سال، شخص می تواند نسبت به تمدید آن اقدام کند. 

روش آخر هم مهاجرت به کشور کانادا به وسیله ی اشتغال به کار در شهرهای کم جمعیت می باشد. برای این روش، فرد متقاضی قادر است تا در کلیه ی رشته های فنی مهندسی، مالی، هتلداری، مدیریت، رستوران و سایر مواردی از این دست مشغول به کار شود. این جاب آفر کانادا به فرد، اقامت دائم ارائه می دهد که برای کلیه ی شغل های NOC بوده و از Skill level 0 تا Skill level D  را در بر می گیرد.

این نوع مهاجرت محدود به 11 شهر کشور کانادا می شوند که عبارت هستند از: نورث بی، سادبری، سالت سینت مری، تیمینس، تاندر بی، برندون، انتونا/ راینلند، موس جا، کلیرشولم، ورنون و کوتنای غربی (North bay, Sudbury, Timmins, Sault Ste,Marie, Thunder Bay, Brandon,  Altona/Rhineland, Moose Jaw, Claresholm, Vernon, West Kootenay).
اما به طور کلی می توان گفت که این سه برنامه در موارد زیر با یکدیگر دارای تفاوت هستند:

1. محدودیت سنی موجود برای هر برنامه
2. شغل هایی که برای هر کدام وجود دارند.
3. زمانی که طول می کشد تا بتوانید اقامت کانادا را در هر یک از روش های گفته شده دریافت کنید.
4. میزان حقوقی که در هر روش به متقاضی داده می شود.
5. شهرهای موجود برای هر برنامه ی مهاجرتی
6. همان طور که گفته شد، در روش جاب آفر جذب کارگر ساده، هزینه ی بلیت، هزینه ی سکونت و هزینه ی خورد و خوراک رایگان هستند.
7. هزینه ی اخذ شده به وسیله ی گروه مشاوره ی مهاجرتی (الست گروپ) برای هر برنامه با دیگری تفاوت می کند.
8. برای هر روش، متقاضی قادر است که خانواده ی خود به همراه فرزندان زیر 18 ساله اش را به همراه داشته باشد. به غیر از برنامه ی مهاجرت به شهرهای کم جمعیت که محدودیت سنی برای فرزندان بیست و یک سال است.

 

تفاوت این سه نوع جاب آفر با روش اکسپرس اینتری و سایر روش های استانی و شهرهای کم جمعیت و ... مهاجرت کاری چیست؟

تفاوت این سه نوع جاب آفر با روش اکسپرس اینتری و سایر روش های استانی و شهرهای کم جمعیت و ... مهاجرت کاری چیست؟

در مورد سه روش جاب آفر کانادا در قسمت پیشین، به طور مفصل صحبت کرده و روند انجام کار آن ها را هم بیان کردیم. حال می خواهیم ببینیم، این سه نوع جاب آفر چه تفاوتی با برنامه ی اکسپرس اینتری که خود یکی دیگر از برنامه های مهاجرتی کشور کانادا است، دارند؟

به طور کلی سیستم اکسپرس اینتری یک سامانه برای مهاجرت است که آنلاین بوده و به افرادی که درخواست مهاجرت دارند، بر اساس مشخصه ها و قابلیت های شان امتیازهایی ارائه می شود. سپس اگر فرد متقاضی امتیازهای لازم را به دست آورده و به حد نصاب لازم برسد، قادر است که به عنوان بهترین نیروی کار به کشور کانادا رفته و اقامت دائم آن کشور را دریافت کند. این روش، خود شامل سه روش دیگر می شود که به شرح زیر هستند:

 

برنامه ی فدرال اسکیلد ورکر Federal Skilled Worker Program:

در این روش، برخورداری از سابقه ی کار در کشور کانادا برای فرد متقاضی ضروری نمی باشد و به همین علت هم برای افراد متقاضی بسیار محبوب می باشد. متقاضی قادر است تا برای کلیه ی شغل هایی که در لیست های O,A,B از زیرمجموعه ی شغل های NOC کانادا هستند، اقدام کرده و بدون بهره مندی از هر گونه سابقه ی کاری در کشور کانادا در رشته ی مورد نظر و تنها با کمک تحصیلات دانشگاهی و نیز دانش زبانی بسیار خوب و سابقه ی کار در ارتباط با رشته ی مورد نظر در وطن خود، برای مهاجرت و پیدا کردن کار در کشور کانادا اقدام کنند.

 

برنامه ی فدرال اسکیلد تریدز Federal Skilled Trades Program :

در این روش از برنامه های مهاجرتی، فرد متقاضی به مدرک تحصیلی احتیاجی ندارد. اما فرد متقاضی می بایست از یکی از مراجع شغلی داخل کشور کانادا پیشنهاد شغلی برای مدت یک سال داشته باشد که این شغل باید حتما در حوزه ی شغل های مورد نیاز برای این برنامه ( زیر مجموعه های شغلی لیست B از NOC) باشد.

 

برنامه ی کندین اکسپرینس کلس Canadian Experience Class:

این برنامه مختص افرادی است که در داخل کشور کانادا سابقه ی داشتن شغل را دارند و این تجربه می بایست دست کم 12 ماه تمام وقت یا هم اندازه ی این مدت برای مشاغل پاره وقت باشد و این امر در 3 سال گذشته ی پیش از ارائه ی درخواست انجام شده باشد. دانش زبانی در این برنامه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و یکی از عمل هایی است که سبب برتری متقاضیان از یکدیگر خواهد بود.

کلیه ی زیر مجموعه های شغلی 0,A,B از مجموعه شغل های NOC کانادا قادر هستند تا از این روش کمک بگیرند.

پس با توجه به کلیه ی مواردی که گفته شد، می توان نتیجه گرفت که در برنامه ی اسکیلد ورکر، فرد درخواست کاری نداشته و پس از حضور در کشور کانادا می بایست با ارسال رزومه ی خود به دنبال کار بگردد. اما برای جاب آفر به این شکل نیست و فرد با درخواست کاری راهی این کشور شده و بلافاصله می تواند کار خود را شروع کند. همچنین در دو نوع آخر این برنامه، حتما نیاز به بهره مندی از سابقه ی کاری در خاک کشور کانادا می باشد.

 

میزان حقوق دریافتی برای این روش مهاجرتی چه میزان می باشد؟

میزان حقوق دریافتی برای این روش مهاجرتی چه میزان می باشد؟

یکی از مهم ترین سوال ها و دغدغه هایی که برای افراد متقاضی مهاجرت، حال به هر روشی که می خواهد باشد، دچار آن بوده و به دنبال پاسخی برای آن هستند، میزان حقوق و مزایایی است که شخص در صورت مهاجرت از آن بهره مند خواهد شد. البته به این نکته توجه داشته باشید که هر حقوقی که شما از شغل خود در کشور کانادا به دست آورید، قطعا به اندازه ای خواهد بود که کفاف زندگی و مخارج آن را در هر یک از شهرهای کشور کانادا بدهد. اما پیش از ورود به این کشور و مشغول به کار شدن می بایست به قدری توانایی مالی داشته باشید که بتوانید از پس هزینه های اقدام برای مهاجرت بر بیایید.

از جمله ی این هزینه ها می توان به بهره مندی از توانایی مالی لازم که سفارت آن را تایید کند، هزینه های وکالت، مخارج خود سفر از جمله بلیت رفت یا مخارج زندگی در کانادا برای روزها و گاها ماه اولیه حضور در این کشور و غیره اشاره کرد.

همان طور که گفتیم، جاب آفر کانادا دارای سه زیر برنامه ی متفاوت بوده که میزان حقوق برای هر یک از آن ها با دیگری متفاوت خواهد بود. برای روش مشغول به کار شدن در رشته های فنی و مهارتی فرد، معمولا حقوق دریافتی بین پنج هزار تا شش هزار دلار کانادا در ماه می باشد که می توان گفت، این مبلغ، میزان کاملا مناسبی برای گذران زندگی در کشور کانادا می باشد.

در جاب آفر که برای اشتغال به کار به عنوان کارگر ساده ارائه می شود، میزان حقوق پرداخت شده به شخص چیزی بین دو هزار دلار الی سه هزار دلار کانادا در ماه است. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که در این روش،  برخی کارفرماها امکانات دیگری نیز اعطا می کنند که از جمله ی آ نها می توان به امکان سکونت رایگان برای فرد، بهره مندی از سه وعده غذا به صورت روزانه برای فرد، در اختیار داشتن بیمه ی درمانی و نیز ارائه ی بلیت رفت اشاره کرد.

در برنامه ی آخر که جاب آفر برای شهرهای کم جمعیت می باشد، میزان حقوق دریافتی فرد متقاضی با توجه به شغل و تخصص و مهارتی که دارا است، تعیین می شود و چیزی حدودا بین دو هزار دلار الی شش هزار دلار کانادا می باشد. پس با توجه به برنامه ی مهاجرتی که انتخاب می کنید، میزان حقوق شما متغیر خواهد بود.

 

مدارک مورد نیاز چست؟

مدارک مورد نیاز چست؟

برای این که فرد متقاضی دریافت ویزای کانادا به شیوه ی جاب آفر بتواند این پروسه را به انجام برساند، می بایست این مدارک را در اختیار داشته و به مرجع مورد نظر ارائه دهد:
1. ارائه ی یک گذرنامه که دارای اعتبار کافی بوده یا سند مسافرتی با چنین مشخصه هایی
2. ارائه ی 2 عدد عکس رسمی از فردی که تقاضای مهاجرت دارد و نیز عکس اعضای خانواده ی وی
3. ارائه ی مدارک و شواهدی که نشان می دهد فرد متقاضی قادر است تا کلیه ی ملزومات لازم را برای کار درخواست داده شده برای آن فراهم سازد.
5. ارائه ی مدرکی مبنی بر روابط خانوادگی نظیر همسر و یا فرزند و نیز ارائه ی سندهایی در مورد شریک های کاری برای اثبات آن
6. تکمیل کردن فرم IMM1295 که مربوط به درخواست کردن برای دریافت اجازه ی کار است.
7. کامل کردن فرم IMM5645 که مربوط به مشخصات خانوادگی است.
8. ارائه ی فرم IMM5488 که فهرستی است در مورد سندهایی که برای این مهاجرت، آن ها را کامل کرده اید.
9. کلیه ی مدارک تحصیلی
10. کلیه ی مدارک مالی مانند گواهی تمکن و غیره
11. ارائه ی گواهی نداشتن سوء پیشینه
12. ارائه ی مدرک زبان مورد نیاز برای برنامه ی مهاجرتی مورد نظر (عموما آیلتس)
فرد متقاضی مهاجرت به وسیله ی جاب آفر کانادا می بایست تمامی این فرم ها و مدارک را آماده کرده و به مراجع مورد نظر ارائه دهد تا پس از تایید آن ها، نسبت به انجام پروسه ی مهاجرتی اقدام گردد.

 

حداقل مدرک مورد نیاز چیست؟

حداقل مدرک مورد نیاز چیست؟

یکی دیگر از پرسش های معمول در زمینه ی جاب آفر کانادا این موضوع است که برای انجام این برنامه ی مهاجرتی، فرد متقاضی لازم است تا حداقل از چه مدرک تحصیلی بهره مند باشد تا بتواند برای جاب آفر کشور کانادا اقدام کرده و مشکلی در انجام پروسه ی مهاجرتی او پیش نیاید. این حداقل مدرک تحصیلی برای هر یک از سه شیوه ی مهاجرتی مختلف، متفاوت می باشد که به شرح زیر است:

1. برای روش نخست یعنی جاب آفر برای مشغول به کار شدن در رشته های فنی و مهارتی در کشور کانادا، حداقل مدرکی که فرد متقاضی می بایست از آن بهره مند باشد، دیپلم می باشد. البته برای افرادی که در مراکز فنی و حرفه ای مشغول به تحصیل بوده اند، لازم است تا مدرک فنی و حرفه ای و یا کاردانی برای فرد متقاضی مهاجرت موجود بوده و ارائه شود.

2. روش دوم جاب آفر کشور کانادا که تحت عنوان مشغول به کار شدن در این کشور به عنوان کارگر ساده یا معمولی می باشد، نیاز به حداقل مدرک تحصیلی دیپلم دارد. البته با مدرک های بالاتر از دیپلم هم می توان برای این برنامه ی مهاجرتی اقدام کرد.

3. روش سوم جاب آفر کانادا هم که درخواست اشتغال به کار در این کشور در شهرهایی است که از جمعیت کمی برخوردار هستند، به حداقل مدرک دیپلم برای انجام پروسه ی مهاجرتی نیاز است. دقت کنید؛ در این روش حداقل مدرک تحصیلی با توجه به نوع شغلی که فرد متقاضی برای آن درخواست می دهد و نیز تخصص و مهارتی که فرد در اختیار دارد، می تواند تغییر کند.

 

آیا امکان پیوستن همزمان خانواده وجود دارد؟

آیا امکان پیوستن همزمان خانواده وجود دارد؟

معمولا اگر نگوییم همه، اما دست کم بیشتر افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای مختلف از جمله کانادا را دارند و می خواهند اقامت کشور کانادا را اخذ کنند، یکی از دغدغه ها و چالش هایی که با آن روبرو هستند، این است که به نوعی خانواده ی درجه ی یک خود که شامل همسر و نیز فرزندان این شخص می شود را به همراه خود به این کشور مقصد یعنی کانادا ببرد و آن ها را هم از مزیت های زندگی در کشوری پیشرفته و جهان اولی بهره مند سازد.

اما نکته ای که می بایست برای این کار در نظر داشته باشیم این است که چه افرادی از خانواده واجد شرایط برای همراه بودن هستند و فرد قادر است که آن ها را با خود به کشور مقصد ببرد. سوال دیگر نیز که در این مورد وجود دارد این است که آیا این الحاق به فرد متقاضی می تواند به صورت همزمان با ورود به خاک کانادا برای فرد متقاضی صورت پذیرد یا خیر؛ پس از گذشت مدتی افراد خانواده ی وی می توانند در این کشور حضور پیدا کنند. به طور کلی فرزندانی از فرد متقاضی می توانند به وسیله ی برنامه ی مهاجرتی والدین خود به کشور کانادا مهاجرت کنند که زیر هجده سال سن داشته باشند. البته تبصره هایی هم در این مورد وجود دارد. در ادامه به ذکر مشروح این شرایط برای هر سه نوع مختلف جاب آفر کانادا می پردازیم:

1. نخستین برنامه برای جاب آفر این کشور، همان طور که پیشتر هم گفته شد، به وسیله ی مشغول به کار شدن در زمینه ی شغل های فنی و مهارتی است. در این روش، امکان پیوستن خانواده ی فرد متقاضی که شامل همسر وی و نیز فرزندهایی است که زیر هجده سال سن دارند، به صورت همزمان با ورود خود فرد به خاک کانادا ممکن می باشد. دقت کنید. 

2. برنامه ی بعدی مهاجرتی جاب آفر مهاجرت به کشور کانادا به وسیله ی مشغول به کار شدن در این کشور به عنوان کارگر ساده است. برای این روش هم فرد متقاضی قادر است پس از طی پروسه های مورد نیاز برای گرفتن ویزا به صورت همزمان، خانواده ی خود را هم به همراه خود به این کشور ببرد. البته خانواده شامل همسر این فرد و نیز فرزندانی است که کمتر از هجده سال سن دارند. مزیت مهم برای این نوع برنامه ی مهاجرتی این است که فرزندان فرد متقاضی می توانند به صورت رایگان مشغول به تحصیل در کشور کانادا شده و نیز همسر فرد هم قادر است تا در این کشور مشغول به کار شده و در این زمینه هیچ محدودیتی برای وی موجود نمی باشد.

3. روش سوم جاب آفر هم مربوط به مشغول به کار شدن فرد متقاضی در شهرهایی از کشور کانادا است که از جمعیت کمی برخوردار هستند. در این روش هم فرد متقاضی قادر است تا پس از طی پروسه ی مهاجرتی، به صورت همزمان خانواده ی خود را نیز به همراه ببرد.

خانواده در این برنامه شامل همسر فرد متقاضی و نیز فرزندانی از وی می شود که زیر بیست و یک سال سن دارند. دقت کنید. اگر قرار است که شرکت مهاجرتی الست گروپ انجام این پروژه را هم بر عهده بگیرد، شما می بایست برای این کار به آن ها هزینه های اضافه پرداخت نمایید.

پس همان طور که مشاهده کردید، برای هر سه روش موجود برای جاب آفر کانادا این امکان وجود دارد که شخص بتواند به صورت همزمان با خانواده اش وارد کشور کانادا شده و کار خود را در آن کشور شروع کند.

 

مدرک زبان مورد نیاز برای این روش چیست؟ آیا باید از ابتدا مدرک زبان داشته باشم؟

مدرک زبان مورد نیاز برای این روش چیست؟ آیا باید از ابتدا مدرک زبان داشته باشم؟

یکی از دغدغه های افرادی که می خواهند اقدام به مهاجرت کنند، قطعا بحث زبان کشور مورد نظر برای مهاجرت است. کشور کانادا کشوری است که در آن دو زبان به صورت رسمی صحبت می شود که عبارت هستند از زبان انگلیسی و زبان فرانسوی و این بستگی به شهر و ایالتی دارد که قرار است تا در آنجا سکونت داشته باشید. پس مسلط بودن به یکی از این دو زبان برای گرفتن جاب آفر این کشور و دریافت اقامت آن ضروری می باشد. فرد متقاضی می بایست حتما به یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسوی تا اندازه ی خوبی از دانش و اطلاعات تسلط داشته باشد.

معمولا داشتن و برخورداری از مدرک زبان دارای اعتبار برای عموم شغل هایی که به نوعی تخصصی محسوب می شوند، از جمله انواع رشته های مهندسی، انواع گرایش های پزشکی و غیره کاملا لازم بوده و یک ضرورت محسوب می شود.

البته لازم به ذکر است که برای برخی از شغل ها مانند خیاطی یا آرایشگری لازم نیست تا در وهله ی اول، فرد اقدام به ارائه ی مدرک زبان معتبر کند. ولی مهم این است که برای برقراری ارتباط شما نیاز به دانستن زبان داشته و از آن مهمتر برای انجام مصاحبه ای که با کارفرمایی که شغل مورد نظر را به شما ارائه می دهد خواهید داشت، می بایست بتوانید به خوبی به زبان انگلیسی یا فرانسه صحبت کنید.

دقت کنید؛ این مصاحبه ی کاری نقشی تعیین کننده در پذیرفته شدن و یا عدم پذیرفته شدن درخواست فرد متقاضی خواهد داشت و به نوعی نشاندهنده ی مهارت ها و نیز دانش فرد در زمینه ی زبان است. البته فقط لازم است که قادر باشید تا به خوبی و روان، مکالمه ی خود را به اتمام رسانده  و سوال هایی را که در این زمینه از شما پرسیده می شود و عموما محاوره ای است را جواب دهید. در ادامه برای هر سه نوع برنامه ی جاب آفر کانادا به صورت انحصاری به مدرک زبان مورد نیاز می پردازیم:
 
1. در روش نخست جاب آفر که مشغول شدن به کار در رشته های فنی و مهارتی است، فرد متقاضی می بایست دست کم مدرک آیلتس جنرال برابر با 6 در اختیار داشته باشد. این مدرک می بایست زمانی که فرد برای مصاحبه در سفارت حضور پیدا می کند، در اختیار او باشد.

2. در روش دوم هم که جاب آفر به وسیله ی مشغول به کار شدن تحت عنوان کارگر ساده می باشد، فرد متقاضی باید مدرک آیلتس جنرال 6 را کسب کرده باشد تا قادر باشد، برای این برنامه ی مهاجرتی اقدام کند.

3. روش آخر جاب آفر که مشغول به کار شدن در شهرهای کم جمعیت کشور کانادا است هم نیاز به مدرک آیلتس داشته و می بایست فرد متقاضی دارای نمره ی 5 الی 6 باشد تا بتوان برای این برنامه اقدام کرد. این مدرک می بایست در هنگام انجام مصاحبه در سفارت کشور کانادا آماده بوده و در اختیار فرد قرار داشته باشد.
در پاسخ به این موضوع که می بایست این مدارک مربوط به زبان را از ابتدا در اختیار داشته باشیم یا خیر، باید گفت خیر؛ در طول مدتی که شرکت مشغول انجام کارهای مهاجرتی است، مشتری می تواند نسبت به خواندن زبان و اخذ مدرک آن اقدام کند.

 

پروسه ی مهاجرتی به این روش چقدر زمان می برد؟

پروسه ی مهاجرتی به این روش چقدر زمان می برد؟

یکی از مهم ترین مسئله ها برای افراد، طول دوره ای است که انجام پروسه ی مورد نظر به درازا می کشد و فرد پس از آن می تواند نسبت به دریافت ویزای خود و رفتن به کشور کانادا اقدام کند. برای هر کدام از برنامه های مهاجرتی جاب آفر شرایط مختلفی موجود است که در این قسمت، قصد داریم تا به تک تک آن ها بپردازیم:

1. روش نخستی که برای جاب آفر کشور کانادا موجود است، اشتغال در رشته های فنی و مهارتی در این کشور است. پس از این که شما با شرکت مهاجرتی مورد نظرتان قرارداد را امضا می کنید، شرکت نسبت به انجام مرحله های مهاجرت شما متعهد شده و پیگیر انجام آن ها می شود. الست گروپ برای انجام این نوع مهاجرت چیزی بین 6 الی 9 ماه زمان نیاز دارد تا بتواند کلیه ی کارهای لازم را انجام داده و در نهایت ویزای شما را دریافت کند.

2. مورد بعدی مهاجرت، مشغول شدن به کار به کمک برنامه  مهاجرتی کارگر ساده است. در این روش هم از هنگامی که شما نسبت به امضای قرارداد با شرکت مهاجرتی الست گروپ اقدام می کنید، زمانی حدود تقریبا یک سال طول می کشد تا کلیه ی پروسه های مربوط به مهاجرت صورت پذیرفته و ویزای فرد متقاضی صادر شود.

3. روش آخر جاب آفر کانادا هم مهاجرت به وسیله ی اشتغال به کار در شهرهایی از این کشور است که از جمعیت زیادی برخوردار نبوده و به دنبال نیروی کار در هر زمینه ای می گردند. در این برنامه ی مهاجرتی هم هنگامی که فرد قرارداد خود را با شرکت الست گروپ به امضا می رساند، ش کت کل پروسه ی مهاجرت و مرحله های آن را در زمانی تقریبا یک ساله به انجام می رساند و ویزای شما را در اختیارتان قرار می دهد.

البته در حالتی که اوضاع خوب پیش برود و کارها سریع به انجام رسانده شوند و فرد خوش شانس باشد، پروسه ی مهارتی اش ممکن است 9 ماه هم به طول بیانجامد. پس بهتر است تا یک بازه ی 9 الی 12 ماهه را برای گرفتن ویزای خود در نظر داشته باشید.

 

تمکن مالی مورد نیاز چقدر می باشد؟

تمکن مالی مورد نیاز چقدر می باشد؟

برای این که فردی بتواند نسبت به مهاجرت به کشور کانادا از طریق برنامه های مختلف جاب آفر اقدام کند، می بایست از رفاه اقتصادی نسبی برخوردار باشد و با ارائه ی حساب های خود به سفارت کشور، این موضوع را به آن ها اثبات کند که از امکان مالی خوبی در زندگی برخوردار است. علاوه بر این، این فرد می بایست قادر باشد که زندگی خود را در یک ماهه ی اول حضور در کشور کانادا بچرخاند و همچنین بتواند از پس کلیه ی هزینه های موجود در پروسه ی مهاجرت اعم از هزینه های وکیل، بلیت رفت به کشور کانادا و سایر مواردی از این دست بربیاید. میزان تمکن مالی که فرد می بایست از آن بهره مند باشد، به تعداد افرادی که با فرد متقاضی همراه هستند، وابسته بوده و به شرح زیر است:

برای تنها یک نفر، میزان تمکن مورد نیازی که می بایست فرد متقاضی برای سفارت آن را به اثبات برساند، مبلغ تقریبا  هشت هزار دلار کانادا است.
برای دو نفر، میزان تمکن مورد نیازی که می بایست فرد متقاضی برای سفارت آن را به اثبات برساند، مبلغ تقریبا  یازده هزار دلار کانادا است.
برای سه نفر، میزان تمکن مورد نیازی که می بایست فرد متقاضی برای سفارت آن را به اثبات برساند، مبلغ تقریبا سیزده هزار دلار کانادا است.
برای چهار نفر، میزان تمکن مورد نیازی که می بایست فرد متقاضی برای سفارت آن را به اثبات برساند، مبلغ تقریبا پانزده هزار دلار کانادا است.

 

شهرها و استان هایی که الست گروپ اقدام می کند، کجا می باشد؟

همان طور که گفته شد، یکی از برنامه های مهاجرتی، جاب آفر کانادا می باشد که یکی از انواع آن مشغول به کار شدن در شهرهای دارای جمعیت پایین در این کشور است. ممکن است شما با شنیدن این برنامه ی مهاجرتی، به این فکر بیفتید که قطعا این شهرها از انواع شهرهای بسیار سرد یا دور افتاده و کم سکنه ای هستند که زندگی در آن ها بسیار سخت است. اما باید بگوییم که این فکر کاملا اشتباه بوده و کلیه ی شهرهایی که در این برنامه قرار می گیرند، تنها از نظر جمعیتی، کم جمعیت محسوب شده و نیاز به نیروی کار اعم از متخصص و غیر متخصص دارند.

حتی برخی از این شهرها در نزدیکی شهرهای بزرگ کانادا مانند تورنتو قرار داشته و از نظر امکانات و موارد رفاهی که به مهاجران ارائه می دهند، کاملا خوب و قوی هستند. مردم این ناحیه ها هم بسیار خوش برخورد بوده و با روی باز پذیرای افراد جدید به شهرشان هستند. در این برنامه ی مهاجرتی، 11 شهر کوچک اعلام آمادگی کرده اند و پذیرای مهاجران به بهترین نحو ممکن هستند. استان هایی که در این برنامه اعلام آمادگی کرده اند، عبارت هستند از: انتاریو (5 شهر)، منیتوبا( 2 شهر)، ساسکاتون (1 شهر)، آلبرتا (1 شهر) و بریتیش کلمبیا (2 شهر). هر یک از این شهرها عبارت هستند از:

·       North Bay, ON، Sudbury, ON، Timmins, ON، Sault Ste.Marie, ON ،Thunder Bay, ON که 5 شهر موجود در استان انتاریو را تشکیل می دهند.
·       Brandon, MB، Altona/Rhineland, MB که دو شهر موجود در استان منیتوبا را تشکیل می دهند.
·       Moose jaw, SK که تنها شهر حاضر از ایالت ساسکاتون است.
·       Claresholm, AB که تنها شهر حاضر از ایالت آلبرتا است.
·       Vernon, BC، West Kootenay (Trail, Castlegar, Rossland, Nelson,), BC که دو شهر حاضر در ایالت بریتیش کلمبیا هستند.

اگر به دنبال اطلاعاتی راجع به هر یک از این شهرها هستید، می توانید به وب سایت الست گروپ مراجعه کرده و در مورد آن ها مطالعه کنید.

 

آیا این روش منجر به اخذ اقامت دائم می شود؟

آیا این روش منجر به اخذ اقامت دائم می شود؟

یکی از مهم ترین سوال هایی که همیشه در مورد مهاجرت، حال می خواهد به هر کشوری با هر برنامه ی مهاجرتی باشد، برای فرد متقاضی آن پیش می آید، این است که آیا به وسیله ی این روش معین که در اینجا منظورمان همان جاب آفر کانادا است، می توانم اقامت دائم کشور مقصد که در این مطلب همان کشور کانادا است را به دست بیاورم یا خیر؟ پاسخ به این سوال مثبت است. حال می خواهیم آن را برای سه نوع برنامه ی موجود در جاب آفر این کشور به صورت مجزا مورد بررسی قرار دهیم:

1. برنامه ی نخست که جاب آفر به وسیله ی اشتغال به کار در کشور کانادا در رشته های فنی و مهارتی است؛ در این برنامه بعد از این که فرد به مدت دو سال در کشور کانادا زندگی کرده و مشغول به کار شود و طی این مدت تمامی روال قانونی زندگی را رعایت کرده باشد و هیچ مشکلی برای گرفتن اقامت وجود نداشته باشد، قادر است تا برای گرفتن اقامت دائم این کشور اقدام کرده و پس از طی مرحله های لازم، اقامت دائم را برای خود و خانواده اش در اختیار داشته باشد.

2. روش دوم جاب آفر کشور کانادا به صورت مشغول به کار شدن به عنوان کارگر ساده است و به عنوان جاب آفر کارگری شناخته می شود. در این روش از مهاجرت، فرد متقاضی قادر است تا بعد از سی و شش ماه زندگی و مشغول به کار بودن در این کشور برای گرفتن اقامت دائم آن اقدام کند. اخذ اقامت دائم در صورت نبود هیچ مشکلی از سوی متقاضی اعم از سابقه ی نپرداختن مالیات، سابقه ی جنایی و سایر مواردی از این دست می باشد.

3. برنامه ی سوم جاب آفر این کشور هم عبارت است از مشغول به کار شدن در رشته های مورد نیاز برای شهرهای کم جمعیت کانادا. در این روش که می توان گفت، ایده ال ترین بین سه نوع جاب آفر برای فردی است که مایل به داشتن اقامت دائم کشور کانادا است، فرد متقاضی می تواند از همان ابتدای شروع کردن به کار مورد نظر اقامت دائم خود در کشور کانادا را قطعی کرده و آن را دریافت کند.

 

اسم برنامه مهاجرتی چیست؟

اسم برنامه مهاجرتی چیست؟

همان طور که از ابتدای این مطلب هم بیان کردیم، نام این برنامه ی مهاجرتی جاب آفر کانادا Job Offer) ) یا دریافت پیشنهاد کاری است و به این صورت است که شما با ارسال رزومه ی خود به سایت های مختلف کاریابی کشور کانادا، کارفرمایی پیدا می کنید که به شما با تخصصی که در اختیار دارید، نیاز داشته باشد. سپس این کارفرما برگه یا مجوزی به شما ارائه می دهد که نشان می دهد که به شما در این شغل نیاز داشته و به نوعی تاییدیه ی آن محسوب می شود. فرد متقاضی می تواند به وسیله ی این تاییدیه، ویزای کشور کانادا را دریافت کند. این برنامه ی مهاجرتی دارای سه زیر  مجموعه است که به شرح زیر هستند:

1. برنامه ی مهاجرتی جاب آفر کانادا از نوع اشتغال به کار در رشته های فنی و مهارتی
2. برنامه ی مهاجرتی جاب آفر کشور کانادا از نوع مشغول به کار شدن به عنوان کارگر معمولی یا ساده
3. برنامه ی مهاجرتی جاب آفر کشور کانادا از نوع مشغول به کار شدن در شهرهای کم جمعیت یا Canada Rural and Northern Immigration Pilot 

 

ویزایی که دریافت می کنم چه عنوانی دارد؟

ویزایی که دریافت می کنم چه عنوانی دارد؟

یکی از پرتکرار ترین سوال ها این است که هنگامی که فرد متقاضی برای جاب آفر کانادا اقدام به انجام کارهای مربوطه می کند، نوع ویزایی که دریافت می کند چیست؟

همان طور که از نام این برنامه مشخص است، جاب آفر یا دریافت پیشنهاد شغلی است. پس ویزایی که فرد از این شیوه اقدام به دریافت آن می کند، در رسته ی ویزاهای کاری قرار می گیرد.

 

آیا از طریق این روش، شهروند این کشور محسوب می شوم؟

آیا از طریق این روش، شهروند این کشور محسوب می شوم؟

همان طور که در قسمت اخذ اقامت دائم کانادا، به طور کامل توضیح دادیم، فرد در هر برنامه ی جاب آفر بسته به نوع آن، قادر است که پس از گذشت مدتی اقدام به دریافت اقامت دائم کند. تنها در روش اشتغال به کار در شهرهای کم جمعیت است که از همان ابتدا فرد، اقامت دائم کشور کانادا را دریافت کرده و در اختیار خواهد داشت.

حال این سوال پیش می آید که تفاوتی میان شهروندی و حق اقامت دائم وجود دارد؟ به طور کلی هنگامی که یک فرد کارت اقامت دائم کشور کانادا PR)) را دریافت می کند، می تواند به صورت همیشگی در این کشور به زندگی بپردازد و به وسیله ی این اقامت دائم امتیازاتی را به دست می آورد که عبارت هستند از:

امکان کار کردن در کشور کانادا، امکان تحصیل و غیره. می توان چنین بیان کرد که فرد قادر به استفاده از همه ی حق و حقوق هایی خواهد بود که شهروندان کانادایی از آن برخوردار هستند. اما تفاوت های جزئی هم میان کارت شهروندی و کارت اقامت دائم کشور کانادا وجود دارد و آن این است که فردی که دارای کارت شهروندی است، می تواند در انتخابات این کشور شرکت کند. البته لازم به ذکر است که بعد از گذشت 3 سال از زمانی که فرد، کارت اقامت دائم خود را اخذ نمود، قادر است تا برای گرفتن حق شهروندی کشور کانادا و نیز پاسپورت کانادایی، کارهای لازم را به انجام برساند.

 

آیا الست گروپ از این روش اقدام می کند؟ خدمات شرکت الست گروپ چیست ؟

آیا الست گروپ از این روش اقدام می کند؟ خدمات شرکت الست گروپ چیست ؟

قطعا شرکت مهاجرتی برای مشتری های خود در صورت درخواست استفاده از برنامه ی مهاجرتی جاب آفر کانادا، برای آن ها اقدام به انجام پروسه های لازم خواهد کرد. این شرکت کلیه ی کارهای مربوط به یادگیری زبان مشتری خود را به صورت رایگان انجام داده و حتی کلیه ی هزینه های آزمون آیلتس متقاضی را نیز پرداخت می کند. خدماتی که شرکت برای هر یک از انواع مختلف جاب آفر ارائه می دهد، به شرح زیر است:

 

برای اشتغال به کار در رشته های فنی و مهارتی، خدمات الست گروپ به شرح زیر است:

برای اشتغال به کار در رشته های فنی و مهارتی، خدمات الست گروپ به شرح زیر است:

·       آموزش زبان انگلیسی به وسیله ی  شرکت
·       همراهی در تهیه مدارک مورد نیاز در طول کل روال انجام کار
·       معادل سازی مدارک مورد نیاز و دریافت مجوزهای کار از دولت کانادا به وسیله ی شرکت
·       عقد قرارداد با کارفرمای حاضر در کشور کانادا
·       برنامه ریزی برای سفر به ترکیه برای مصاحبه سفارت کانادا با توجه به نبود سفارت کانادا در ایران
·       کمک در دریافت ویزا برای ورود به کانادا برای فرد متقاضی
·       همراهی در زمان ورود به کشور برای انواع کارهای مشتری از جمله برای اسکان، بیمه، حساب بانکی، کارهای اداری مربوط به اداره های دولتی، شهرداری و ثبت شهری و ...  

 

برای اشتغال به کار به عنوان کارگر ساده، خدمات الست گروپ موارد زیر را در بر می گیرند:

برای اشتغال به کار به عنوان کارگر ساده، خدمات الست گروپ موارد زیر را در بر می گیرند:

·       آموزش زبان انگلیسی توسط دپارتمان زبان الست گروپ به فرد متقاضی
·       همراهی در تهیه ی مدارک مورد نیاز در طول انجام کل روال مهاجرت
·       معادل سازی مدارک مورد نیاز در کانادا برای اشتغال مشتری
·       عقد قرارداد با کارفرما در کشور کانادا و طی کردن پروسه های قانونی لازم
·       برنامه ریزی برای شرکت در مصاحبه سفارت کانادا در ترکیه به علت عدم فعال بودن سفارت کانادا در ایران
·       کمک به متقاضی برای گرفتن ویزا برای ورود به کشور کانادا
دریافت خدمات کامل از کارفرما شامل بلیت رفت، اسکان رایگان، سه وعده غذایی رایگان در روز، بیمه درمانی کاملا رایگان
·       همراهی مشتری از بدو ورود به کشور کانادا به صورت کمک به اسکان متقاضی، انجام کلیه ی کارهای مربوط به  بیمه، حساب بانکی، کارهای اداری مربوط به اداره های دولتی، شهرداری و ثبت شهری و ...

 

در برنامه ی جاب آفر به وسیله ی مشغول به کار شدن در شهرهای کم جمعیت کشور کانادا، خدمات ارائه شده به وسیله ی الست گروپ برای مشتری خود به شرح زیر می باشند:

·       آموزش زبان انگلیسی توسط الست گروپ به متقاضی و کمک به کسب مدرک زبان مورد نیاز
·       همراهی در تهیه مدارک مورد نیاز برای جاب آفر کشور کانادا
·       معادل سازی مدارک مورد نیاز و دریافت مجوزهای کار از دولت کانادا
·       عقد قرارداد با کارفرما
·       برنامه ریزی برای سفر به ترکیه برای مصاحبه سفارت کانادا
·       کمک در دریافت ویزا برای ورود به کانادا
·       همراهی در زمان ورود برای اسکان، بیمه، حساب بانکی، کارهای اداری مربوط به اداره های دولتی، شهرداری و ثبت شهری و ...

 

فرایند کاری برای کسانی که قرارداد می بندند، به چه صورتی می باشد؟

فرایند کاری برای کسانی که قرارداد می بندند، به چه صورتی می باشد؟

فرآیند کاری برای سه روش جاب آفر با یکدیگر کمی تفاوت داشته و به شرح زیر است:
روند کار برای جاب آفر اشتغال به کار در رشته های فنی و مهارتی به شرح زیر است:
1. در گام نخست می بایست فرم درخواست ارزیابی را برای شرکتی که قرار است در کشور مقصد یعنی کانادا کارهای ما را به انجام برساند، ارسال کنیم.
2. اگر شرکت همکار در کشور کانادا این فرم را مورد تایید قرار داد، می بایست با یک گروه مشاوره ی مهاجرتی قرارداد امضا کنید. در این زمینه پیشنهاد ما به شما شرکت الست گروپ می باشد.
3. فرد می بایست برای یادگیری زبان اقدام کرده و این کار را به کمک استادی که از طریق شرکت الست گروپ معرفی می شود، به انجام رساند.
4. در همین راستا هم می بایست تمامی مدارک مورد نیاز کامل جمع آوری شده و پروسه ی معادل سازی آن ها به انجام برسد. سپس تمامی این مدارک، ترجمه و معادل سازی شده برای کارفرمای کانادایی ارسال شده و هر گونه مجوزی که به آن نیاز است، اخذ گردد.
5. با کارفرما قرارداد به امضا برسد.
6. در زمان مقرر و تعیین شده، فرد می بایست به سفارت کانادا در کشور  ترکیه مراجعه کرده و ویزای خود برای وارد شدن به کشور کانادا را دریافت کند.
 7.آغاز سفر به کشور کانادا و شروع کار و زندگی جدید در این کشور
 8.روند کاری که برای جاب آفر مشغول به کار شدن به عنوان کارگر ساده می بایست طی شود، به شکل زیر خواهد بود:
1. قدم نخست امضا کردن قرارداد با شرکت می باشد.
2. سپس فرد متقاضی می بایست نسبت به یادگیری زبان کشور مقصد یعنی انگلیسی اقدام کند.
3. گام بعدی کامل کردن مدارک مورد نیاز برای مهاجرت و انجام روال کار مخصوص برای معادل سازی آن ها بوده و در نهایت مدرک های تکمیل شده می بایست به کارفرما تحویل داده شوند.
4. با کارفرمای مورد نظر قرارداد امضا می شود.
5. فرد می بایست به سفارت کانادا در کشور مبدا مراجعه کند که با توجه به عدم وجود سفارت این کشور در ایران، افراد می توانند به سفارت هایی که در کشورهای همسایه وجود دارند، مراجعه کنند. سپس ویزای صادر شده برای فرد متقاضی برای وارد شدن به کشور کانادا صادر می شود.
6. سفر به کشور کانادا و شروع کار مورد نظر در آنجا

 

پروسه ی کار برای روش جاب آفر به کمک مشغول به کار شدن در شهرهای کم جمعیت به شرح زیر است:

1.  در مرحله ی نخست می بایست با یک شرکت مهاجرتی نظیر الست گروپ قرارداد همکاری امضا شود.
2. سپس به کمک استادهایی که این گروه مهاجرتی برای فرد تعیین می کنند، نسبت به یادگیری زبان اقدام کند.
3.  مدارک فرد متقاضی می بایست کامل شده و جمع آوری گردند و برای ارزیابی تحصیل به مرجع مورد نظر فرستاده شوند.
4. در این مرحله می بایست با کارفرمای مورد نظر قرارداد امضا گردد.
5. از اداره ی مهاجرت می بایست تاییدیه ای برای فرد متقاضی صادر شود.
6. در این مرحله، فرد متقاضی مهاجرت می بایست به سفارت کانادا در کشور خود مراجعه کرده و برای گرفتن اقامت خود اقدام کند. افرادی که در کشور آن ها سفارت کانادا فعال نیست، می توانند به کشورهای همسایه جهت انجام این امر مراجعه نمایند.
7. رفتن به کانادا و شروع کار در یکی از شهرهای یاد شده

 

هزینه عقد قرارداد به چه صورتی گرفته می شود؟

هزینه عقد قرارداد به چه صورتی گرفته می شود؟

یکی از دغدغه های افراد عموما چگونگی پرداخت هزینه ها به شرکت مهاجرتی خود است.

الست گروپ برای آسایش مشتری های خود اقدام به دریافت هزینه ها به صورت اقساطی نموده است. این هزینه و قسط های آن با توجه به نوع برنامه ی جاب آفر مورد استفاده و نیز رزومه ای که متقاضی در اختیار دارد، متفاوت بوده و می بایست مورد بررسی و محاسبه قرار گیرد.

 

تضمین قرارداد چیست؟

تضمین قرارداد چیست؟

با توجه به این که الست گروپ در زمینه ی کاری خود بسیار حرفه ای عمل می کند، امکان عدم انجام آن بسیار پایین است

و به همین دلیل هم شرکت اقدام به ارائه ی تضمین به این شکل کرده است که در صورت عدم انجام کار، کلیه ی مبلغ قسط ها به مشتری برگشت داده می شود.

 

سابقه کاری مورد نیاز چقدر می باشد؟

سابقه کاری مورد نیاز چقدر می باشد؟

برای روش کار در رشته های فنی و مهارتی، حداقل دو سال سابقه ی کار مرتبط لازم است.
برای روش کار به عنوان کارگر ساده، نیازی به سابقه ی کار نیست و برای روش آخر یعنی کار در شهرهای کم جمعیت کانادا دست کم یک سال سابقه ی کاری در سه سال پیشین مورد نیاز است.

 

محدودیت سنی چه میزان است؟

محدودیت سنی چه میزان است؟

محدودیت سنی برای هر برنامه با دیگری متفاوت بوده و به شرح زیر است: 
برای اشتغال در رشته های فنی و مهارتی در کانادا، محدودیت سنی بین 25 تا 45 سال است. برای اشتغال به عنوان کارگر معمولی، محدودیت سنی بین 18 تا 45 سال است و برای اشتغال به کار در شهرهای کم جمعیت کشور کانادا، محدودیت سنی بین 25 تا 50 سال می باشد.

 

نتیجه گیری

نتیجه گیری

برخی افراد برای بهره مندی از زندگی بهتر، تصمیم به مهاجرت می گیرند. در این میان یکی از کشورهای محبوب و مهاجرپذیر، کشور کانادا می باشد که برنامه ی مهاجرتی مختلفی را برای متقاضیان مهاجرت ارائه می کند. یکی از این روش ها جاب آفر کانادا است که خود در سه نوع مختلف قابل انجام است. این سه نوع عبارت هستند از:
1.     برای اشتغال در رشته های فنی و مهارتی در کشور کانادا
2.     اشتغال به کار به عنوان کارگر ساده
3.     اشتغال به کار در شهرهای کم جمعیت کشور کانادا
هر یک از این برنامه های مهاجرتی، ویژگی های منحصر به فرد خود را داشته که در طول این مقاله، به طور مفصل به آن پرداخته ایم. اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، با مشاوران الست گروپ تماس بگیرید تا به صورت کاملا حرفه ای برای این پروسه راهنمایی شوید.