اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

حقوق پرستار در آلمان

حقوق پرستار در آلمان

در این مقاله به بررسی موضوع حقوق پرستار در آلمان خواهیم پرداخت.

جمهوری فدرال آلمان پیوسته یکی از مهمترین اهداف مهاجرتی به دلیل دارا بودن مزیت های متعدد در بین ایرانیان است.

در این مقاله به بررسی موضوع حقوق پرستار در آلمان خواهیم پرداخت.

جمهوری فدرال آلمان پیوسته یکی از مهمترین اهداف مهاجرتی به دلیل دارا بودن مزیت های متعدد در بین ایرانیان است.

پایین بودن نرخ بیکاری و همین طور وجود فرصت های شغلی بسیار در این کشور اروپایی سبب گردیده تا اغلب ایرانیانی که مایلند برای اشتغال به سایر کشورها مهاجرت کنند، انتخاب نخست آن ها کشور آلمان باشد. این کشور با کمبود نیرو در حوزه پرستاری روبرو است و این مورد باعث شده تا برای این گروه از متقاضیان علاقه مند، شرایط مطلوبی در نظر گرفته شود.

البته ناگفته نماند علاوه بر درآمد قابل قبولی که به پرستاران تعلق می گیرد، آن ها می توانند از مزیت های خدمات تامین اجتماعی نیز برخوردار شوند. هر چند امکان پیوست خانواده هم از دیگر شرایطی است که دولت این کشور برای این گروه از درخواست کنندگان لحاظ نموده است.

این کشور برای تطبیق پرستاران، پاسپورت ویژه ای را در نظر گرفته که این مجوز را به درخواست کنندگان می دهد تا با قرار گرفتن در فضای مربوطه، مراحل تطبیق را دنبال کنند.

ویدئو حقوق پرستار در آلمان

این موضوع سبب گردیده تا توجه و نظرات بسیاری به آلمان جلب شود و درخواست کنندگان در پی شیوه هایی به منظور کسب اطلاع از درآمد پرستاران در این کشور اروپایی باشند. در این راستا می توانید با مشاوران موسسه مهاجرتی الست گروپ در ارتباط باشید.

اینفوگرافیک حقوق پرستار در آلمان

اینفوگرافیک حقوق پرستار در آلمان

شرکت الست گروپ، از معتبرترین موسسات مهاجرتی حال حاضر معرفی می شود. با ما همراه باشید تا در خصوص حقوق پرستار در آلمان اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

حقوق پرستار در آلمان

حقوق پرستار در آلمان

این کشور اروپایی با روند پیری جمعیت مواجه است. به عبارتی آلمان نیاز مبرم به خدمات مراقبتی و درمانی دارد. نبود نیروی کافی در عرصه های متعدد پزشکی سبب گردیده تا یکی از مهمترین نیازهای دولت این کشور، تامین نیروی متخصص و مجرب پرستاران باشد. nursing در این کشور و یا فعالیت همچون پرستار در آلمان، مستلزم داشتن پاسپورت است.

متقاضیان به شیوه Germany nursing Ausbildung و یا مهاجرت شغلی این امکان را دارند که به کشور آلمان وارد شوند. همان طور که بیان کردیم، پرستاری در این کشور از مزیت های متعددی برخوردار است که از اصلی ترین آن ها می توان به درآمد و حقوق پرستار در آلمان اشاره کرد.

محاسبه مقدار دقیق درآمد پرستاران در کشور آلمان همچون سایر کشورها به پارامترهای متعددی بستگی دارد. میزان سوابق و تجارب، محل خدمت، نوع کار، شرایط شغلی، نوع شیفت و منطقه ای که در آن مشغول به فعالیت هستید و ... از جمله عواملی است که روی میزان دستمزد این گروه از پزشکان موثر است که در ادامه در خصوص هر یک از آن ها توضیحات لازم را بیان خواهیم کرد. 

به طور کلی پایین ترین حقوقی که دولت این کشور برای پرستاران در نظر گرفته است، هزار و چهارصد یورو و بالاترین آن چهار هزار و هشتصد یورو است. گفتنی است که متوسط درآمد ماهانه آن ها در این کشور در حدود دو هزار و هشتصد تا سه هزار یورو است و در طی سال تقریباً سه هزار و پانصد یورو دریافت می کنند. لازم به توضیح است که دستمزد پرستاران در کشور آلمان به طور میانگین سه هزار و صد و پنجاه یورو است.

به بیان دیگر، پنجاه درصد از اشخاصی که همچون Nurse در این کشور فعالیت می کنند، بیش از (3150 EURO) و مابقی آن ها دستمزدی کمتر از مقدار فوق دریافت خواهند کرد.

لازم به توضیح است که تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان شرکت الست گروپ در حیطه درآمد پرستاران در این کشور نشان می دهد که بیست و پنج درصد از آن ها ماهانه کمتر از (2100 EURO) و هفتاد و پنج درصد از پرستاران در ماه بیشتر از این مبلغ حقوق دریافت می کنند. علاوه بر این، هفتاد و پنج درصد از پرستاران ماهانه از (4200 EURO) کمتر و بیست و پنج درصد دیگر بیش از مبلغ فوق حقوق می گیرند.

دستمزد کمک پرستار در کشور آلمان

دستمزد کمک پرستار در کشور آلمان

اشخاصی که برای روند تطبیق گواهینامه پرستاری به این کشور اروپایی مهاجرت می کنند، نخست بایستی همچون Parctical Nurse (کمک پرستار) مشغول به فعالیت شوند و بعد از اثبات کلیه مدارک خود، می توانند همچون Nurse فعالیت داشته باشند. در رابطه با حقوق آن ها هم باید متذکر شد که به طور میانگین در طی سال چیزی در حدود (24.734 EURO) می گیرند و با توجه به سوابق شغلی درخواست کنندگان، دستمزد فوق بین (22.000-29.500 EURO) متغیر می باشد.

شرایط دریافت پاسپورت کار پرستاری در کشور آلمان

شرایط دریافت پاسپورت کار پرستاری در کشور آلمان

گفتیم که جمهوری فدرال آلمان از جمله کشورهای توسعه یافته ای است که به دلیل نیاز شدید به پرستار برای کادر درمان و Nurses، پاسپورت کار پرستاری را در نظر گرفته است. اما پرستاران همچون مشاغل دیگر نیستند و به منظور دریافت این گذرنامه، به طی کردن اجازه کار پرستاری در این کشور نیاز دارند.

این مجوز روندی است که پرستاران و پزشکان نخست بایستی مستندات شغلی و تحصیلی معتبر خود را به تصویب کشور آلمان برسانند و سپس با دنبال کردن دوره های تخصصی، این امکان برای ایشان فراهم می شود تا مجوزهای مرتبط برای سپری کردن پاسپورت شغلی و همین طور دوره های تحصیلی را کسب کنند.

در وهله نخست باید به این نکته توجه داشته باشید که اولویت با فراگیری زبان این کشور است. متقاضیان با بالا بردن سطح زبان خود در حد (B1) آلمانی با صرف هزینه پایین و به آسانی می توانند در این کشور اروپایی، شغل مناسب را پیدا نموده و اقامت دائم آلمان را دریافت کنند.

موسسه مهاجرتی الست گروپ با در اختیار داشتن مشاوران و وکلای حقوقی مجرب و با سابقه، جدیدترین خدمات مشاوره ای در رابطه با مهاجرت به کشور آلمان و همچنین حقوق پرستار در آلمان را در اختیار شما قرار می دهند.

افراد واجد شرایط برای اخذ پاسپورت کار پرستاری در کشور آلمان

افراد واجد شرایط برای اخذ پاسپورت کار پرستاری در کشور آلمان

درخواست کنندگانی که مایلند این نوع ویزای کشور آلمان را دریافت کنند، بایستی اطلاع کافی از شروط کار پرستاری در این کشور داشته باشند. یکی از شروط این است که درخواست کننده، فارغ التحصیل رشته های مربوط به پیراپزشکی و یا رشته پرستاری باشد و همچنین از سوابق شغلی مربوطه برخوردار باشد.

دقت داشته باشید که گواهینامه تحصیلی بایستی موثق و مورد تایید این کشور باشد. همان طور که در بخش قبلی گفتیم، این گروه از درخواست کنندگان بایستی شناخت نسبی از زبان این کشور داشته باشند. یکی دیگر از شروط استخدام پرستاران در این کشور و بهره مندی از حقوق و مزایای آن، دارا بودن سن مناسب با حرفه فوق است که بهترین رده سنی بین بیست و نه تا چهل و پنج سالگی است که شامل بانوان و آقایان می شود.

عوامل موثر در حقوق پرستار در آلمان

عوامل موثر در حقوق پرستار در آلمان

از مهمترین فاکتورهای موثر در دستمزد پرستاران در کشور آلمان عبارتند از: 

تجربه کاری

سوابق کاری درخواست کنندگان یکی از عوامل موثر بر حقوق پرستاران در این کشور است. در مجموع، هر اندازه سوابق شغلی پرستاران در آلمان بیشتر باشد، مقدار حقوق دریافتی فرد به مراتب افزایش می یابد.

گفتنی است چنانچه اخیراً در آلمان در حرفه پرستاری مشغول کار شدید، باید بدانید که این مسئله روی حقوق پرستار در آلمان تاثیر گذاشته و شما کمترین دستمزد را دریافت خواهید کرد. به طور طبیعی افزایش سوابق شغلی در حوزه پرستاری سبب حقوق دریافتی بیشتر می شود.

اضافه بر اثر مستقیم سوابق کاری بر حقوق پرستار در آلمان، باید گفت که موارد دیگری همچون سمت شغلی هم در حقوق این گروه از کادر درمان موثر است. گفتنی است که ارتقای سمت شغلی بعضی از پرستاران با کسب تجارب شغلی بیشتر افزایش می یابد که مسئله فوق اثر مستقیمی بر میزان حقوق در این کشور دارد.

سطح تحصیلات

از دیگر موارد موثر بر درآمد پرستاران در این کشور اروپایی، میزان تحصیلات شخص درخواست کننده است. اشخاص در دوره های متعدد دانشگاهی از این فرصت برخوردارند که تحصیلات خود در رشته پرستاری را در معتبرترین مراکز آموزشی این کشور ادامه دهند.

درخواست کنندگان واجد شرایط می توانند در دوره های Nursing Ausbildung شرکت کنند. از آنجا که درخواست کنندگان بعد از سپری کردن مقطع کارشناسی پرستاری که آموزش های لازم در خصوص موارد عمومی را کسب می کنند، این امکان را دارند تا تحصیلات خود را در دوره های تخصصی پرستاری ادامه دهند و براساس تخصصی که به دست آورده اند، درآمد و حقوق بیشتری را دریافت خواهند کرد.

لازم به توضیح است که دستمزد پرستاران در این کشور اروپایی تنها با داشتن گواهینامه آکادمیک افزایش نمی یابد، بلکه درخواست کنندگان فقط زمانی می توانند از طریق مدرک فوق حقوق بیشتری را دریافت کنند که در این زمینه کاملاً مهارت های لازم را کسب نموده و از تخصص و توانایی های خود به بهترین نحو ممکن استفاده کنند. 

پاداش و مزایا

کادر درمان که در این کشور فعالیت می کنند، این امکان را دارند که در بعضی از موارد به خصوص، پاداش و یا مزایایی علاوه بر حقوق اصلی خود دریافت کنند. در مجموع، پاداشی که پرستاران متخصص و با سابقه می گیرند، بسته به توافق کارفرما و توافق شخص دارد که قبل از بستن قرارداد شغلی بایستی میان دو طرف منعقد گردد. اما از شیوه هایی که می تواند روی حقوق دریافتی شما موثر باشد، به فعالیت در ایام تعطیل و یا کار کردن در شیفت شب اختصاص دارد.

جنسیت پرستاران

ممکن است جنسیت علت خوبی برای افزایش و یا کاهش حقوق دریافتی نباشد. اما این کشور اروپایی از قانون فوق پیروی می کند؛ به طوری که کادر درمان خانم در آلمان تقریباً شش درصد از آقایان حقوق بیشتری را دریافت می کنند.

مورد دیگری که می تواند روی حقوق پرستار در آلمان تاثیرگذار باشد، منطقه زندگی شخص درخواست کننده است. گفتنی است که درخواست کنندگان بنا بر مخارج زندگی شهری که در آن سکونت دارند، حقوق می گیرند.

البته روزها و ساعات کاری پرستار، مورد مهم دیگری است که بر میزان حقوق دریافتی تاثیرگذار است. باید گفت حقوقی که کادر درمان شیفت شب دریافت می کنند بین (25-30%) در هر ساعت از شیفت روز بیشتر است که به مبلغ فوق، مالیات تعلق نمی گیرد.

علاوه بر این، پرستاری که در روز یکشنبه یعنی تعطیلی آخر هفته فعالیت دارد، پنجاه درصد حقوق بیشتر دریافت خواهد کرد که از پرداخت مالیات معاف است. به تعطیلات رسمی حقوق بیشتری در حدود (150%) ایام معمولی تعلق می گیرد که چهل درصد از این مبلغ برای پرستاران شیفت شب نیاز به پرداخت مالیات نیست.

در مجموع، پرستاران مجرب و متخصص این فرصت را دارند تا با فعالیت در ساعات غیر کاری، صد و نود درصد بیش از حقوق معمولی دریافت کنند. برای کسب آگاهی بیشتر در این زمینه، با کارشناسان شرکت الست گروپ در ارتباط باشید.

شیوه های مهاجرت پرستاران به کشور آلمان

شیوه های مهاجرت پرستاران به کشور آلمان

همان طور که در بخش های قبلی بیان کردیم، درخواست کنندگان مهاجرت پرستاری به این کشور اروپایی در وهله نخست بایستی برای دریافت پاسپورت، اقدام کنند.
 معمولاً پرستاران بین المللی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا که از شرایط لازم برخوردار هستند، این فرصت را دارند که در کشور آلمان به مدت 4 سال به زندگی و اشتغال مشغول شوند و بعد از این بازه زمانی، به منظور مجوز کار و یا حتی تمدید و اقامت دائم تقاضا دهند. به طور کلی بعد از هشت سال فعالیت در حوزه پرستاری، می توان تقاضای تابعیت این کشور را درج کرد. 

به منظور این که همچون پرستار امکان مهاجرت به آلمان را داشته باشید، بهتر است یکی از شیوه هایی که در زیر متذکر می شویم را برگزینید. هر یک از شیوه های بیان شده، مستندات و شرایط خاص خود را نیاز دارند. اگر چه شباهت هایی در هر یک از روش های نامبرده وجود دارد، اما نوع پاسپورتی که برای هر یک از شیوه های فوق دریافت می کنید، متفاوت است. 

Job Offer (پیشنهاد کاری):

در این پاسپورت، قبل از مهاجرت به این کشور، شخص درخواست کننده از کلینیک، بیمارستان و یا کارفرمای خارجی خود تقاضای همکاری دارد. بعد از ارسال مستندات و دریافت تاییدیه های مورد نیاز از این کشور، پاسپورت شما صادر می گردد و شخص مجوز ورود به این کشور را وصول می کند.

به طور معمول، موعد در نظر گرفته شده برای پرستارانی که از طریق ویزای جاب آفر به کشور آلمان مهاجرت می کنند، در حدود چهار سال است که پس از آن فرد می تواند برای تمدید مجدد درخواست دهد. در واقع این ویزا، اشخاص متخصص و واجد شرایط را ترغیب می کند که به آلمان مهاجرت نموده و با توجه به توانایی و مهارت خود در حیطه پرستاری، شغل مرتبط را پیدا کنند و برای زندگی در این کشور اروپایی، اقامت بلند مدت داشته باشند. مهمترین شرایط Job Offer عبارتند از:

1)    ارائه گواهینامه کارشناسی و یا کارشناسی ارشد از معتبرترین کالج های این کشور و یا مدرک تطبیقی، یکی از شرایط وصول پاسپورت فوق است. 

2)    مهارت های لازم در زبان آلمانی، شرط دیگر دریافت ویزای پیشنهاد کاری است. البته برخی از کمپانی ها پذیرش افرادی که به زبان انگلیسی تسلط کافی دارند را هم انجام می دهند. حداقل گواهینامه زبان آلمانی در حد (B2) و زبان انگلیسی IELTS در سطح (5.5) است.

چنانچه فاقد گواهینامه زبان معتبر باشید اما تسلط کافی به یکی از زبان های نامبرده را داشته باشید، امکان وصول گذرنامه کار در این کشور اروپایی را دارید.  
3)    از دیگر شرایط لازم برای وصول گذرنامه فوق، سوابق کاری مربوط در زمینه تخصص در رشته پرستاری در این کشور است که بایستی حداقل به مدت پنج سال باشد. اطلاعات تکمیلی را از مشاورین شرکت الست گروپ کسب نمایید.

Job Seeker Visa:

Job Seeker Visa:

یکی دیگر از شیوه های مهاجرت پرستاران به کشور آلمان، پاسپورت جست و جوی کار است. صدور پاسپورت فوق شش ماهه است و شخص در طی این بازه زمانی، این فرصت را دارد که برای پیدا کردن کارفرمای خارجی خود، اقدامات لازم را انجام دهد.

همچنین دارندگان این ویزا در طی هفته اجازه کار به مدت ده ساعت را دارند. بعد از یافتن کار، درخواست کننده تا موعد مشخص شده در گذرنامه این فرصت را دارد تا به اشتغال در حوزه پرستاری مشغول شود. به این ترتیب با به پایان رسیدن موعد مشخص شده، چنانچه شما از شرایط لازم برخوردار باشید، پاسپورت شما مجدداً تمدید می شود و می توانید برای گذرنامه بلند مدت و یا حتی وصول اقامت دائم در کشور آلمان اقدام کنید.

هدف کلی از ارائه پاسپورت فوق، جذب اشخاص تحصیلکرده، متبحر، حاذق و با سابقه شغلی مرتبط است. لازم به ذکر است که بعد از وصول Job Seeker Visa فرد متقاضی اجازه کار در کشور مقصد را ندارد و براساس موعد اعتبار گذرنامه فوق، وی می تواند در کشور آلمان شغل مورد نظر خود را پیدا کند. از شرایط تقاضای ویزای فوق می توان به:

1) دارا بودن توانایی و صلاحیت کافی 2) سوابق شغلی حداقل به مدت پنج سال 3) نشان دادن مستنداتی بر پایه تاییدیه استطاعت مالی 4) داشتن سن قانونی (هجده سال) 5) نشان دادن بیمه مسافرتی و مستندات پزشکی 6) دارا بودن حداقل گواهینامه لازم کارشناسی اشاره داشت.

دوره کارآموزی آوسبیلدونگ:

حضور در دوره های آموزشی از دیگر شیوه های مهاجرت پرستاران به آلمان است. Nursing Asbildung، از جمله دوره های آموزشی به شمار می آید که به دو شکل عملی و یا تئوری برگزار می شود.

به طور معمول اشخاصی که فاقد گواهینامه دانشگاهی پرستاری هستند، می توانند در دوره های فوق شرکت کنند. تقریباً 3 سال زمان نیاز است تا دوره فوق با موفقیت به اتمام برسد و تبحر و دارا بودن گواهینامه زبان آلمانی از مهمترین شروط برای شرکت در دوره های کارآموزی اوسبیلدونگ است.

چنانچه شما متقاضی رشته پرستاری در آلمان جزو آن گروه از اشخاصی هستید که گواهینامه رشته تحصیلی شما مورد تایید این کشور نیست، بهتر است به شیوه Nursing Asbildung اقدام کنید. به این گونه که برای شرکت در این دوره ها با گرفتن پاسپورت تحصیلی و پس از سپری کردن دوره کارآموزی و قبولی در آن، شما این فرصت را دارید که همچون Nurs استخدام شده و در حرفه مربوطه مشغول شوید. 
اصلی ترین مزیت های Nursing Asbildung آلمان عبارتند از: 

1) گرفتن اقامت دائم این کشور اروپایی 2) وصول حقوق پرستاری در زمان گذراندن دوره 3) جذابیت بیشتر دوره های کارآموزی به علت عملی و تئوری بودن آموزش 
همچنین به علت نیاز مبرم به جذب کادر درمان، این گروه از متقاضیان بلافاصله بعد از اتمام دوره کارورزی خود می توانند وارد بازار کار شوند. در ضمن وصول سریع و آسان Invitation (دعوتنامه) مرکزهای Asbildung پس از کامل کردن پرونده و پذیرش مستندات، از دیگر مزیت های دوره های کارآموزی از طریق شیوه فوق محسوب می شود.

وظایف شغلی پرستاران در کشور آلمان

وظایف شغلی پرستاران در کشور آلمان

وظایف این گروه از کادر درمان، بر حقوق پرستار در آلمان تاثیر گذار است. پرستاران جاافتاده در معالجه Rehabilitation (بازتوانی) بیماران و همچنین مواظبت های بهداشتی همگانی، مسئولیت هایی دارند. این وظایف شامل:
1)    بهداشت فردی و غذا دادن به بیماران 2) اندازه گیری فشار خون 3) تعویض باندها 4) مراقبت در مدت استراحت بیماران می باشد.
اغلب کادر درمان قسمت مراقبت های بهداشتی در منازل و یا بیمارستان ها، خدمات لازم را به بیماران ارائه می دهند. یکی از وظایف آن ها آماده کردن بیماران زیر نظر متخصصین در زمان معاینه است.

همچنین اطلاعات لازم را در خصوص پروسه عارضه شخص بیمار در اختیار پزشک مرتبط قرار می دهند. گفتنی است که کادر درمان استخدام شده بیشتر در کلینیک ها و یا بیمارستان ها فعالیت می کنند و با رسیدگی و مشاهده وضعیت بیمار، تجویز داروها، ارتباط با پزشکان، مدیریت بر خطوط وریدی، نگهداری سابقه بیمار و مراقبت های مورد نیاز را به بیماران عرضه می دارند.

از دیگر وظایف این گروه از کادر درمان، نگهداری و راهنمایی بیماران است. به این ترتیب با توجه به وظایف و خدماتی که برای رفاه حال بیماران انجام می دهند، حقوق پرستار در آلمان می تواند متغیر باشد. بیشتر از پشتیبانی های فیزیکی و حتی مواظبت از بیماران، کادر درمان حمایت های عاطفی از بیماران و دیگر اعضای خانواده آن ها را تامین می کنند.

شاید پرستاران به تمام بیماران درباره برنامه رژیم غذایی و دستورالعمل های پزشکی، گذراندن دوران نقاهت در منزل بعد از معالجه آموزش های لازم را ارائه دهند و متذکر شوند که داروهای تجویزی را در زمان مشخص مصرف کنند و کلیه نکات پزشکی را به منظور دستیابی به روند بهبودی رعایت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به شرکت الست گروپ مراجعه نمایید.

مزیت های وصول پاسپورت کار پرستاری در کشور آلمان

مزیت های وصول پاسپورت کار پرستاری در کشور آلمان

مهاجرت nurses و اخذ پاسپورت کار کشور آلمان، از مزیت های متعددی برخوردار است. بهره مندی از مزایای بازنشستگی، بارزترین مزیت وصول پاسپورت فوق است. چنانچه شما پیش از چهل و پنج سالگی، فعالیت خود در حوزه پرستاری را در آلمان شروع کرده اید، دولت این کشور شما را تحت حمایت بیمه خدمات درمانی قرار می دهد و بعد از بازنشستگی، حقوق و مزایایی را به شما می پردازد.

اما در صورتی که شخص بیش از رده سنی چهل و پنج سالگی باشد، خود بایستی از طریق موسسات خصوصی نسبت به بیمه و برخورداری از حقوق بازنشستگی اقدام کند. با دریافت پاسپورت کار این کشور، این فرصت برای شما فراهم می شود تا فرزندان کمتر از رده سنی هجده سال و همسر خود را در سفر به کشور آلمان همراهی کنید. با وصول پاسپورت، هر یک از آن ها می توانند تحصیلات خود را در این کشور ادامه داده و یا با توجه به رشته مرتبط خود، مشغول به کار شوند.

گفتنی است که این کشور اروپایی، جزء ده کشور برتر دنیا به لحاظ اعتدال میان زندگی و فعالیت قرار دارد. همچون یک پرستار با تجربه و متخصص در این کشور، شما این امکان را دارید که بر مبنای اولویت خود شیفت کاری خود را تنظیم کنید و از حقوق پرستار در آلمان بهره مند شوید. درمجموع برای تعیین نوبت کاری، سه شیفت وجود دارد. به این ترتیب که از:
1) (6) صبح تا (14:30) ظهر  2) (13:30) عصر تا (22) شب 3) از (20:30) تا (6) صبح
 
بعضی از مراکز درمانی و یا مراقبت های سلامت در منزل هم به شکل شش روز تعطیلی و شش نوبت کاری در شب فعالند و در نهایت خدمات عالی را به بیماران ارائه می دهند. سیستم فوق این امکان را برای شما فراهم می کند تا بر حسب زمان خود، به دیگر تعهدات به غیر از پرستاری نظیر خانواده و رسیدگی به امور فردی خود بپردازید.
 
نیاز به توضیح است که حقوق پرستار در آلمان، مزیت دیگر است. این کشور اروپایی به بالاترین حقوق پرستار در آلمان معروف است. همان طور که بیان کردیم، به طور میانگین دستمزد سالیانه nurse در این کشور تقریباً سی و سه هزار یورو است.

مقدار فوق بر حسب منطقه، تجارب، شیفت کاری و شرایط می تواند افزایش و یا کاهش یابد. در این کشور اروپایی، پیشرفت شغلی برای این گروه از کادر درمان میسر است. از همه مهمتر، شما با در اختیار داشتن این پاسپورت به آسانی می توانید به کشورهای متعدد اروپایی بدون داشتن پاسپورت دیگری تردد داشته باشید. 

در انتها به Blue Card که از دیگر مزایای پاسپورت فوق است، اشاره می کنیم. دارندگان این کارت می توانند در هر منطقه از اروپا به اشتغال بپردازند.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت پرستاران به کشور آلمان

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت پرستاران به کشور آلمان

به منظور سفر به این کشور اروپایی و تقاضای پاسپورت کار، فرد متقاضی بایستی برخی از مدارک مورد نیاز را به دولت این کشور ارائه دهد: 
1)    گواهینامه زبان آلمانی 2) مدارک هویتی 3) good standing (گواهینامه صلاحیت) 4) تمامی ریز نمرات 5) کارنامه دبیرستان 6) ویزا 7) گواهینامه تحصیلی پرستاری 8) تاییدیه عدم سوء پیشینه 9) تاییدیه پزشکی برای ارائه سلامت روانی و فیزیکی 10) ارائه CV  11) تایید گذراندن تمامی دوره های عملی و تئوری 
همچنین تایید محتوا و زمان دوره های Internship و مدارکی که بیانگر تجربه تخصص مرتبط است، از دیگر مدارک لازم برای مهاجرت پرستاران به این کشور اروپایی به شمار می آید. مشاوران و کارشناسان حقوقی ما در شرکت مهاجرتی الست گروپ، در خصوص مدارک مرتبط و ترجمه تمامی آن ها، اطلاعات لازم را در اختیار شما مهاجران عزیز قرار می دهند.

بهترین شهر برای پرستاران در آلمان

بهترین شهر برای پرستاران در آلمان

در مجموع امکانات شهری که برای بیشتر شهرهای این کشور در نظر گرفته شده است، شرایط مطلوبی را برای پرستاران مهاجر فراهم نموده است. ولی مهمترین موضوعی که برای زندگی هر شخص مهاجر حائز اهمیت است، مهاجر پذیر بودن آن شهر است؛ به این علت که نیروی کاری که از سایر کشورها به آلمان مهاجرت می کنند، ارتباط مستقیمی با مردم بومی این کشور دارند و برای این امر بایستی بتوانید رابطه مناسبی را با آن ها برقرار کنید.

بدون شک به منظور این که مورد استقبال مردم آن منطقه قرار بگیرید، بایستی مورد قبول آن ها واقع شوید تا همچون یک مهاجر بین المللی در شهر مورد دلخواه، حرفه مرتبط به پرستاری را پیدا کنید. توصیه مشاوران مجرب و خبره ما در شرکت مهاجرتی الست گروپ به شما متقاضیان مهاجر این است که برای زندگی، یکی از شهرهای غربی این کشور اروپایی را برگزینید.

از مهمترین معیارهای دیگر به منظور تعیین بهترین شهر برای پرستاری این است که یکی از شهرهای ارزان و با صرفه را انتخاب کنید که مخارج زندگی در آن برای شما مقرون به صرفه است. در مجموع شهرهای بزرگتر آلمان که دارای امکانات رفاهی مطلوبی هستند، هزینه زندگی در این شهرها به مراتب بیشتر است.
 Dusseldorf و Frankfurt از شهرهای غربی کشور آلمان هستند که برای مهاجرت پرستاران به این کشور اروپایی و بهره مندی از حقوق پرستار در آلمان، گزینه مناسبی است که علاوه بر مهاجرپذیر بودن، از امکانات رفاهی مناسبی برخوردار هستند. البته مونیخ، hamburg و berlin از بهترین شهرها برای زندگی پرستاران به شمار می آیند.

تطبیق مدرک پرستاری در کشور آلمان

تطبیق مدرک پرستاری در کشور آلمان

تایید و معادل سازی اسناد مهارتی و یا تحصیلی، از اصلی ترین مباحث در مهاجرت به این کشور اروپایی به شیوه شغل پرستاری است. همان طور که در بخش های قبلی گفتیم، گواهینامه فنی و حرفه ای و یا دانشگاهی شما همچون Nurse بایستی مورد قبول دولت این کشور قرار گیرد.

عدم تطبیق و یا تطبیق مدارک فوق با مقیاس های دولت این کشور، تا حد قابل توجهی به کشور مبداء بستگی دارد. در وهله نخست، بایستی به شیوه مشاوره با کارفرمای خارجی خود تقاضای خود را به منظور اثبات اسناد تحصیلی به اداره مسئول ایالت دلخواه در این کشور ارائه دهید.

گفتنی است که رسیدگی و بازبینی اسناد تحصیلی در کشور آلمان، روندی طولانی است که ممکن است نیاز باشد تا بیش از دوازده ماه منتظر باشید. به این ترتیب زمان فوق بهترین فرصت برای تقویت زبان آلمانی است. به منظور تطبیق گواهینامه پرستاری در این کشور اروپایی، ارائه مستنداتی که در زیر متذکر می شویم، ضروری است:

1)    ویزا 2) عکس 3) CV کامل 4) مدرک تحصیلی دوره دبیرستان 5) ترجمه سابقه شغلی و اسناد تحصیلی به زبان آلمانی 6) تاییدیه عدم سوء پیشینه 7) دیپلم تحصیلی مقطع متوسطه 
و همچنین تاییدیه پزشکی که بیانگر موقعیت سلامت شخص درخواست کننده است و گواهینامه زبان آلمانی در سطح (B1) یا (B2) که صدور آن ها از سوی مراکز معتبری از جمله Goethe، TELC و OSD باشد.

ارتقای شغلی با حضور در دوره های تخصصی پرستاری در کشور آلمان

ارتقای شغلی با حضور در دوره های تخصصی پرستاری در کشور آلمان

درخواست کنندگان مهاجرت به کشور آلمان به شیوه حرفه فوق، این امکان را دارند که در دوره های تکمیلی و یا تخصصی نیز شرکت کنند. دقت داشته باشید که فقط آن دسته از کادر درمانی واجد شرایط شرکت در دوره های فوق هستند، که اسناد مهارتی و یا تحصیلی مرتبط آن ها در این کشور اروپایی مورد قبول واقع گردد. چنانچه این گروه از متقاضیان مایل باشند، این فرصت را دارند که در زمینه های خاصی، دوره های تخصصی و یا پرستاری را پشت سر گذارند.

حضور در این دوره ها صلاحیت شما در حرفه پرستاری را تا حد زیادی افزایش می دهد. در نهایت به دلیل دریافت مزایای رقابتی، به منظور مسئولیت مشاغل مرتبط در این حرفه، از حقوق و شرایط بیشتری برخوردار خواهید شد.

دوره های آموزشی تکمیلی متعددی در این کشور اروپایی وجود دارد که شما مجاز به نام نویسی در آن ها هستید. گفتنی است که برای حضور در دوره های فوق، بایستی مبلغی را متقبل شوید. در برخی موارد پرداخت هزینه ها بر عهده شخص متقاضی و گاهی اوقات توسط کارفرمای آلمانی پرداخت می شود. برای آگاهی بیشتر در ادامه، پردرآمدترین و در عین حال محبوب ترین گرایش های رشته پرستاری در آلمان را بیان خواهیم کرد: 
1)    بهداشت 2) مراقبت های ویژه و بیهوشی 3) LTC و توانبخشی 4) مراقبت های روانپزشکی 5) نفرولوژی 6) endoscopy و خدمات جراحی 
لازم به توضیح است که حضور در دوره های فوق الزامی نیست، اما در صورتی که در پی دریافت مزایا و حقوق بیشتری هستید، بهتر است در دوره های تکمیلی نام نویسی کنید.

شرایط Nursing Ausbildung

شرایط Nursing Ausbildung

یکی از شیوه های مهاجرت کادر درمان به این کشور اروپایی، حضور در دوره های کارآموزی اوسبیلدونگ است. حال برای سپری کردن دوره های فوق بایستی اطلاع کافی از شرایط آن داشته باشید. باید بدانید که حضور در آوسبیلدونگ با شرایط مهاجرت nurses به این کشور اروپایی متفاوت است؛ به این دلیل که نبایستی گواهینامه آکادمیک پرستاری را از کشور مبداء دریافت کرده باشید.

در حقیقت دوره فوق برای پرورش اشخاص به منظور کار در زمینه پرستاری است و اشخاصی که پرستار هستند و دارای سوابق شغلی مرتبط می باشند، به شرکت در دوره های فوق نیازی ندارند. در ضمن پیش از اقدام به منظور کامل کردن پرونده مهاجرتی، جدیدترین اطلاعات و تغییرات لحاظ شده در دوره های فوق را از وکلای حقوقی کارآمد و با سابقه ما در شرکت مهاجرتی الست گروپ دریافت کنید.

لازم به توضیح است که معدل و یا نمره پایانی دیپلم برای پذیرش در Ausbildung مهم نیست. در رابطه با شرایط سنی هم بایستی متذکر شویم که تمامی افراد رده سنی بیش از هجده سال تا چهل و پنج سال می توانند در این دوره ها شرکت کنند.

با حضور در دوره های فوق می توانید آموزش خود را به مدت 3 سال و نیم در موسسات مرتبط پشت سر بگذارید که دوره عمومی آن جزء بیست و چهار ماه نخست به شمار می آید. پس از گذراندن این بازه زمانی می توانید اقدامات لازم را برای دوره های تخصصی انجام دهید.

شرایط کار بعد از اتمام دوره Nursing Ausbildung

شرایط کار بعد از اتمام دوره Nursing Ausbildung

پس از این که دوره های فوق با موفقیت به اتمام رسید، 1 الی 2 سال زمان دارید که شغل مرتبط به رشته پرستاری خود را در این کشور اروپایی پیدا کنید. چنانچه دوره های پرستاری کودک را سپری کرده اید، بایستی در زمینه فوق فعالیت خود را آغاز کنید و یا در صورتی که دوره اصلی مرتبط به سلامت را پشت سر گذاشته اید، این فرصت را دارید که به عنوان پرستار در بیمارستان مشغول به کار شوید و از حقوق پرستار در آلمان بهره مند شوید.

لازم به ذکر است که مهارت به زبان آلمانی به منظور برقرار کردن رابطه با بیماران و در نهایت ارتقای موقعیت شغلی امری الزامی است. پیش از یافتن مناسب ترین حرفه، کادر درمان بایستی اسناد مورد نیاز خود را ترجمه نموده و به منظور تایید از سوی دولت این کشور و اجازه کار، تطبیق کنند. دقت داشته باشید شیفت کاری پرستارانی که در این کشور فعالیت می کنند، در طی هفته تقریباً بین سی و هشت الی چهل ساعت است.

حقوق دریافتی در هنگام دوره Nursing Ausbildung در کشور آلمان

حقوق دریافتی در هنگام دوره Nursing Ausbildung در کشور آلمان

Ausbildung پرستاری در این کشور از جمله آموزش هایی به شمار می آید که شخص متقاضی در طی گذراندن دوره های فوق، حقوق دریافت می کنند و برای تامین مخارج زندگی دستمزد می گیرند.

میزان درآمد دانشجویان دوره های فوق متفاوت است اما معمولاً در سال اول، کارآموزان در دوره های کارآموزی تقریباً در حدود (500-1000) یورو دریافت می کنند. به این ترتیب در سال دوم (1100 EURO) و سال سوم کارورزی ماهانه (1200 EURO) حقوق می گیرند. متوسط درآمد پرستاران در این کشور تقریباً (2900 EURO) محاسبه می شود.

همان طور که بیان کردیم، دستمزد پرستاران همچون درآمد سایر کادر درمان به پارامترهایی نظیر نوبت کاری شبانه، محل بیمارستان، میزان وظایف، سوابق شغلی، اضافه کاری و یا فعالیت در روزهای تعطیل بستگی دارد. بنابراین کمترین حقوق در نظر گرفته شده ماهانه برای این گروه از دانشجویان (1340 EURO) و بیشترین آن (4620 EURO) است. با کارشناسان حقوقی ما در شرکت مهاجرتی الست گروپ در ارتباط باشید تا در این رابطه اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند. 

نتیجه گیری

نتیجه گیری

دلایل متعددی همچون حقوق مناسب، امنیت شغلی، پیوست خانواده، قرارداد کاری نامحدود، شخصیت اجتماعی بالا، رشد افزاینده درخواست بازار کار و غیره از مهمترین دلایل مهاجرت به این کشور اروپایی به شیوه کار پرستاری است. علاوه بر مزایا و حقوق پرستار در آلمان، اخذ اقامت دائم این کشور از اصلی ترین اهداف مهاجرت پرستاران به کشور آلمان به شمار می آید.

کادر درمانی که دارای سوابق شغلی حداقل به مدت پنج سال در این کشور اروپایی هستند، می توانند برای دریافت اقامت دائم آلمان اقدامات لازم را انجام دهند. همچنین پس از گذشت هشت سال، تابعیت و ویزای آلمانی را دریافت کنند. به طور معمول کادر درمان در کشور آلمان هر هجده ماه، با افزایش دستمزد نه درصدی همراه خواهند شد که این امر روی حقوق پرستار در آلمان تاثیرگذار است.