اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

تجربه زندگی در بلژیک

تجربه زندگی در بلژیک

در این مقاله سعی می کنیم به این سؤال پاسخ بدهیم که تجربه زندگی در بلژیک چگونه است؟ همراه شما هستیم.

در این مقاله سعی می کنیم به این سؤال پاسخ بدهیم که تجربه زندگی در بلژیک چگونه است؟ همراه شما هستیم.

کشور بلژیک در غرب اروپا واقع شده است که هر سال پذیرنده تعداد زیادی از دانشجویان و مهاجرین از اقصی نقاط جهان می باشد. فرهنگ کشور بلژیک ترکیبی از فرهنگ کشورهای هلند و فرانسه می باشد. وسعت این کشور نسبتاً کم است ولی شهروندان آن به چندین زبان مختلف مسلط هستند.

در این مطلب که با همکاری و مشاوره از شرکت مهاجرتی الست گروپ گردآوری شده است، قصد داریم شما خوانندگان محترم را به صورت مناسب و جامع با تجربه زندگی در بلژیک، مخارج، مزیت ها و مشکلات مرتبط با آن آشنا کنیم.

اینفوگرافیک تجربه زندگی در بلژیک

اینفوگرافیک تجربه زندگی در بلژیک

شرکت الست گروپ، از معتبرترین موسسات مهاجرتی حال حاضر شناخته می شود. کشور بلژیک، گزینه ای درست برای مهاجرت می باشد. مردم ایران اغلب به وسیله پناهنده شدن و یا از طریق تحصیل در بلژیک به این کشور سفر می کنند.

میزان آشنایی شما با کشور بلژیک چقدر است؟

میزان آشنایی شما با کشور بلژیک چقدر است؟

در این قسمت می خواهیم با بیان موضوعاتی ،به شناخت کلی از کشور بلژیک دست یابیم.

موقعیت جغرافیایی و جمعیت بلژیک

نام رسمی این کشور، پادشاهی بلژیک می باشد. از لحاظ جغرافیایی، این کشور در منطقه ای واقع شده است که از سمت شمال با کشور هلند، از سمت شرقی با آلمان، از قسمت جنوب شرقی با لوکزامبورگ، از سمت جنوب غرب با کشور فرانسه و از سمت شمال غربی با دریای شمال در اقیانوس اطلس همجوار می باشد.

ویدئو تجربه زندگی در بلژیک

گستردگی بلژیک در حدود ۳۰۶۸۰ کیلومتر مربع است و جمعیتی بالغ بر یازده میلیون نفر در آن زندگی می کنند. این کشور بیست و دومین منطقه با جمعیت بسیار زیاد در دنیا و ششمین کشور در میان کشورهای پر جمعیت قاره اروپا محسوب می شود. شهر بروکسل، پایتخت بلژیک می باشد. همچنین عظیم ترین شهر این کشور نیز به شمار می رود. سایر مناطق دارای جمعیت فراوان در بلژیک به ترتیب گنت، آنتورپ، لیژ، شارلوا، لوون و نامور هستند.

اقتصاد بلژیک

اقتصاد بلژیک

شرایط منطقه ای کشور بلژیک و ارتباطات وسیع در حوزه ترابری این کشور، سبب شده است که وضعیت اقتصادی بسیار توسعه یافته با تلفیق گسترده ای از شبکه ترابری مدرن، خدمات رسانی، زیرسازی ها ‌و صنعت فن آوری رشد یافته، در این کشور وجود داشته باشد.

اکثر پیشه های مرتبط با صنعت کشور بلژیک، در مجموع در مناطق با جمعیت فراوان در این کشور مانند شهر فلاندر که در قسمت شمال بلژیک واقع شده است، یافت می شوند.

بلژیک از نظر امور بازرگانی، صد در صد به منابع بین المللی سوخت های تجدید ناپذیر و وارد کردن این نوع سوخت های فسیلی متکی می باشد و در طرح های اقتصادی برای آینده این کشور و تا سال ۲۰۲۵ میلادی تصمیم گرفته است که تمام نیروگاه های هسته ای خود را متوقف نماید که این مسئله باعث می شود کشور بلژیک بیشتر از گذشته به سایر کشورهای منطقه وابسته شود. 

تأثیر کشور بلژیک در قالب یکی از مناطق لجستیک جهان سبب شده است که امور اقتصادی آن به دیگر کشورهای بین المللی، به خصوص شریکان بازرگانی خود در کشورهای اروپایی وابسته باشد. تقریباً بیش از نیمی از بازرگانی بلژیک، با دیگر منطقه های اروپایی می باشد.

ارزش فرآورده ناخالص داخلی کشور بلژیک در سال ۲۰۱۷، به رقم ۱.۶ درصد نزدیک شده است. در حالی که آمار بیکاری در این کشور حدود ۷ درصد ثابت مانده است. (آمار بیکاری بر اساس تعدادی از افراد جامعه محاسبه می شود که در پی یافتن شغل می باشند). همچنین بدهی دولت رقم ۲.۱ درصد را نشان می دهد.

پس از تهاجم تروریستی که در ماه مارس ۲۰۱۶ میلادی در کشور بلژیک اتفاق افتاد، مناطق گردشگری و صنایع مرتبط با آن ها، تحت تأثیر این رخداد قرار گرفتند. هر چند در این سال ها بسیاری از شکست های حاصل از آن حمله، به طور مجدد بازیابی شده اند.

در سال ۲۰۱۸، میانگین سالانه ی تورم در کشور بلژیک در ماه نوامبر حدود ۲.۷۸ درصد تخمین زده شده است. اما این آمار در ماه دسامبر همان سال به رقم ۲.۳۴ رسیده است که نسبت به ماه قبل، کمتر شده است. این نرخ تورمی کمترین رقم های به دست آمده از ماه آگوست تا این زمان محسوب می شوند.

مسلماً علت این روند کاهشی، کمتر شدن مخارج در قسمت های زیر می باشند:
•    مقوله مرتبط با مسکن و ابزار و لوازم شهرسازی، از ۵.۷۹ درصد در ماه نوامبر به ۴.۵۴ درصد کاهش یافت.
•    مواد خوراکی و انواع نوشیدنی ها، از رقم ۱.۸۸ درصد به ۱.۴۷ درصد رسید.
•    امور ترابری، از ۳.۶۹ درصد به ۲.۸۱ درصد کاهش یافت.
•    خدمات رسانی و قیمت اجناس گوناگون، از ۱.۴۱ درصد به ۱.۳۳ درصد
•    کافه ها و مهمانخانه ها، از ۲.۶۶ درصد به ۲.۳۷ درصد
•    در قسمت بهداشت و سلامت، از ۰.۵۹ درصد به ۰.۵۴ درصد کاهش یافت.
در مقابل، هزینه ها در قسمت های نو آفرینی و امور فرهنگی، ابزار و لوازم منزل، البسه و پوشاک زیادتر شده است.
علاوه بر این شرایط، افزایش قیمت ها در امور تحصیلی، تغییری نداشته است. در مجموع باید به این نکته اشاره نمود که آمار تورم در کشور بلژیک از سال ۱۹۲۱ تا سال ۲۰۱۸ به صورت متوسط تقریباً ۵.۶۷ درصد تخمین زده شده است.

نمودار رشد اقتصادی کشور بلژیک ۱.۷ درصد را نشان می دهد. همچنین سطح حقوق ناخالص هر نفر حدود ۳۸۵۱۳ برآورد شده است.
کشور بلژیک در میان ۴۵ کشور موجود در قاره اروپا از امتیاز ۲۶ برخوردار می باشد و رتبه کلی آن حدوداً با متوسط ناحیه هماهنگ است و بسیار بیشتر از متوسط جهانی می باشد.
اطلاعات تکمیلی را از کارشناسان شرکت الست گروپ کسب نمایید.

امنیت در بلژیک

امنیت در بلژیک

در مجموع می توان گفت که بلژیک یک کشور مطمئن برای زندگی کردن است و میزان امن بودن در این کشور، تا حدودی زیاد محسوب می شود. در عین حال طبیعی است که برخی اعمال خلاف قانون یا بزهکاری نیز در بلژیک اتفاق می افتند.

برای این که از چگونگی افزایش امنیت در هنگام مهاجرت به بلژیک مطلع شوید، بهتر است با کارشناسان شرکت مهاجرتی الست گروپ مشورت نمایید و به نکات مفیدی که آن ها به شما ارائه می نمایند،  توجه کنید تا از ایجاد مشکل و دردسر برای خود و همراهانتان پیشگیری نمایید.

به طور کلی در بلژیک، اکثر جرم و جنایات در ایالت های پرجمعیت تر رخ می دهند و در شهرهای کوچک و روستاها تقریباً جرمی اتفاق نمی افتند. نکته ی مهمی که لازم است بیان کنیم، این است که در پایتخت بلژیک، جرایم و جنایت های سنگین بسیار اندک می باشد.

همچنین بلژیک کشور کوچکی است که از لحاظ میزان آرامش در فهرست ۱۰ کشور اول جهان واقع شده است. شهر بروکسل از زمان اتمام جنگ جهانی دوم به یک کانون سیاسی در دنیا تغییر یافته است، شهروندان بلژیکی در بهترین سطح کیفیتی زندگی می نمایند، ارائه خدمات مراقبتی در بلژیک از امتیاز بالایی برخوردار است.

در بلژیک تعاملات میان مردم، با ملایمت و بردباری است، مردم بلژیک بسیار خوش برخورد می باشند. در مناطق مختلف این کشور، میزان عدم امنیت بسیار پایین است. ساکنان بلژیک تلاش می کنند در کنار یکدیگر تجربه زندگی ایده آلی را داشته باشند و در مجموع یکی از برجسته ترین کشورهایی است که موفق شده امنیت خود را در سطح بالایی حفظ کند. بلژیک به عنوان یکی از ایمن ترین کشورهای جهان شناخته شده است.

براساس بررسی های صورت گرفته توسط متخصصین شرکت الست گروپ،  کشور بلژیک یکی از مهم ترین مناطقی است که توانسته مسائل تجاری خود را به صورت منظم و مداوم تقویت نماید. بنابراین در این کشور هرگز عدم امنیت در مسائل اقتصادی وجود ندارد و واضح است که در این سال ها، اعمال خلاف قانون و دزدی هم به کمترین میزان رسیده است.

علاوه بر این موارد، در کشور بلژیک، محیط دوستانه و بی مانندی برای زندگی کردن به وجود آمده است. بلژیک در پیشبرد اوضاع فرهنگی خود نیز بسیار موفق بوده است‌.
در بلژیک، زنان می توانند با خیال آسوده در ساعت های بعدازظهر و شب ها در خیابان ها و مراکز عمومی حضور داشته باشند و هیچ گونه دغدغه ناامنی را ندارند.
در مجموع کشور بلژیک، کشوری بی همتا برای تجربه ی یک زندگی لذتبخش است.

اقلیم آب و هوایی بلژیک

اقلیم آب و هوایی بلژیک

آب و هوای کشور بلژیک به علت اثر پذیری از دریای شمال واقع در اقیانوس اطلس، از زمستانی خوش آب و هوا و تابستانی مطبوع برخوردار است. به دلیل این که کشور بلژیک وسعت کمی دارد و کشور نسبتاً کوچکی محسوب می شود، نوسانات اقلیمی اندکی در قسمت های گوناگون این کشور، ایجاد می گردد.

در کشور بلژیک، فصل زمستان در مناطق نزدیک به دریا و بخش های شمال غربی این کشور، بسیار سرد می باشد. هر چند مانند منطقه سیبری یخبندان نمی شود.
در فصل تابستان، دمای هوا در مناطق نزدیک به دریا، بسیار دلپذیر و خوشایند است. نکته جالب این که در فصل تابستان نیز می توان در بلژیک، بارش باران را تجربه کرد.

فصول بهار و پاییز نیز در کشور بلژیک، هوا ابری و نسبتاً سرد است. در عین حال بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که سطح بارندگی در بهار، مقداری پایین تر از فصل پاییز می باشد و به طور کلی فصل بهار در این کشور، همچون خشک ترین ماه های سال به شمار می رود.

چنانچه بخواهیم به صورت کلی آب و هوای کشور بلژیک را توصیف نماییم، باید بگوییم که این کشور دارای آب و هوای هموار و یکدست می باشد و اغلب وزش نسیم در این منطقه مشاهده می گردد. البته این شرایط در فصل زمستان افزون تر از تابستان است و همچنین در قسمت های ساحلی، بیشتر از مناطق با خشکی های وسیع تر می باشد. در قسمت های شرقی، وجود توده ها سبب پیدایش آب و هوایی مطبوع تر با میزان بارش بیشتر و بعضی اوقات باریدن برف سنگین در فصل زمستان می گردد.

فرهنگ مردم بلژیک

اطلاع از آیین ها و رسوم هر منطقه ای، قبل از مهاجرت به آن منطقه لازم و ضروری می باشد. تمام گردشگران باید قبل از سفر، کشوری که می خواهند به آن وارد شوند را به صورت دقیق مورد مطالعه و بررسی قرار دهند. همان طور که می دانید، تمام کشورها، به فرهنگ خودشان اهمیت زیادی می دهند.

چنانچه تصمیم گرفته اید به تجربه زندگی در بلژیک بپردازید، باید در رابطه با فرهنگ مردم این کشور به جمع آوری اطلاعات اقدام نمایید. در این قسمت از مقاله با کمک شرکت مهاجرتی الست گروپ، اطلاعات جالبی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

آداب و رسوم شهروندان بلژیکی متأثر از کشورهای هلند، لوکزامبورگ، فرانسه و آلمان می باشد که در اطراف این کشور قرار دارند. به نحوی که رفتارهای ساکنان بلژیک، به میزان فراوانی به مردم هلند، آلمان و فرانسه شبیه می باشد.

مسلماً گوناگونی در فرهنگ مردم بلژیک، به علت برخورداری از مرزهای مشترک میان این کشورها می باشد. آداب و رسوم شهروندان بلژیکی که در مناطق شمالی این کشور ساکن هستند، تحت تأثیر از فرهنگ مردم هلند می باشد. رسوم ساکنان بلژیک که در قسمت والونی در جنوب این کشور زندگی می کنند، مانند فرهنگ مردم فرانسه است. همچنین در شمال شرق بلژیک، آداب و رسوم مردم آلمان بر زندگی ساکنان این ناحیه، تأثیر گذاشته است.

اکثر مردم بلژیک، آداب و رسوم خود را قسمتی ناگسستنی از فرهنگ کشورهای اروپایی قلمداد می کنند. منطقه ای که امروزه کشور بلژیک در آن واقع شده است، همواره مرکز رویارویی اروپای ژرمن ها و لاتین در نظر گرفته می شد که سال ها از یک رشد متقابل آداب و رسوم، برخوردار بوده است.

کشور بلژیک به علت وضعیت راهبردی خود در مرکز قاره اروپا، مبدأ تعداد فراوانی از تحرکات هنری و فرهنگی اروپا می باشد. در مجموع بلژیک کشوری آزادی خواه محسوب می شود، البته شهروندان خیلی اهل سازش و بردباری نمی باشند، مانند کشور سوئیس که شهروندان آن علاقه زیادی به مهاجرین ندارند.

همان طور که بیان کردیم، شهروندان کشور بلژیک هم مثل بقیه کشورها، روی وضعیت زندگی در این کشور تاثیرگذار می باشند. این کشور دارای فرهنگ یکسان نمی باشد. اما تعدادی از خصوصیات درباره تمام شهروندان بلژیک شبیه و همگن می باشد که در ادامه توضیحاتی را در مورد تعدادی از آن ها ارائه می دهیم.

فعال و کوشا بودن و سپاسگزاری، در آداب و رسوم مردم بلژیک از ارزش و اهمیت زیادی برخوردار است. خویشاوندان و خانواده در فرهنگ بیشتر مردم بلژیک، نقش حیاتی دارد به طوری که اولویت نخست هر شهروند ساکن این کشور، مسئولیت پذیری در مقابل خانواده می باشد. همچنین آراستگی ظاهری و بهداشت از امور مهم در زندگی مردم بلژیک به شمار می رود. روی هم رفته خوب است مطلع باشید که جامعه بلژیک، خواهان عدالت و تساوی می باشد و این عامل جزء مهم ترین فاکتورهای مزایای تجربه زندگی در بلژیک در نظر گرفته می شود.

مذهب در بلژیک

مذهب در بلژیک

جمعیت فراوانی از شهروندان کشور بلژیک دارای مذهب کاتولیک می باشند. با این که در طی قرن بیستم، باورهای دینی در کشور بلژیک با کاهش چشمگیری مواجه شدند، ولی هنوز هم بیشتر از نیمی از مردم این کشور به خدا و ادیان آسمانی ایمان دارند. مذاهب مختلفی از قبیل اسلام، پروتستان و یهودیت نیز در کشور بلژیک وجود دارند که تعداد کمتری از افراد را در بر می گیرند.
گاهی اوقات در جشن های ازدواج یا مراسم سنتی غسل تعمید هم، افرادی بدون هیچ مذهبی شرکت می نمایند.

روزهای تعطیل در بلژیک

روزهای تعطیل در بلژیک

شروع سال جدید در میان مردم کشور بلژیک اهمیت بسیاری دارد. اولین روز از ماه ژانویه در این کشور به عنوان سال نو مشخص شده است. یکم ژانویه در میان شهروندان بلژیکی، مانند دیگر روزهای سال سپری نمی شود. ساکنان این کشور اروپایی در چنین روزی تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا اوقات بیشتری را در کنار یکدیگر باشند و زمان خوابیدن کوتاه تر می شود.

نخستین روز از ماه می، روز کارگر است که در کشور بلژیک، به عنوان روز پاسداشت کارگران برای قدردانی از تلاش های این قشر، تعیین شده است. هر سال در این روز سراسر کشور، با پارچه نوشته های قدردانی از کارگرها تزئین می شود و همچنین فضای شهرها آکنده از جشن ها و مراسمات سپاسگزاری از کارگران است. علاوه بر این موارد، به خانواده های این افراد نیز انعام و کادوهایی اهدا می شود.
روز ۱۱ جولای، تاریخ شروع جشنواره ی تعطیلات در کشور بلژیک است. این فستیوال بسیار هیجان انگیز و مفرح می باشد. 

در این روز شاد، همه ی مردم تلاش می کنند تا کنار یکدیگر جمع شوند و با پوشیدن لباس های رنگارنگ و زیبا به جشن و سرور مشغول شوند.
به طور کلی این روز دارای اعتبار و اهمیت خاصی در کشور بلژیک می باشد.

تاریخ پانزدهم ماه اوت در بلژیک به عنوان روز پرستش نامگذاری شده است که در این تاریخ، اقوام مختلف مذهبی تلاش می کنند گرد یکدیگر جمع شده و محیطی بسیار ایده آل برای بندگی و عبودیت ایجاد کنند. این تاریخ در جایگاه خود یکی از معنوی ترین روزهای اقوام مذهبی در بلژیک به شمار می رود و بسیار ارزشمند و قابل احترام محسوب می شود.

بیست و هفتمین روز از ماه سپتامبر، روز تعطیلات همگانی فرانسه نامگذاری شده است. در این روز، همه سازمان ها و مراکز اداری تعطیل می باشند. ۲۷ سپتامبر، شهروندان بلژیک به صورت دسته جمعی، برای تفریح و استراحت به طبیعت رفته و یک محیط توریستی دیدنی و بی مانند را به وجود می آورند.

از دیگر روزهایی که در کشور بلژیک تعطیل می باشد، اول نوامبر است. این تاریخ در کشور بلژیک به عنوان روز پرستار نامگذاری شده است و همه سازمان ها ومؤسسات در این تاریخ تعطیل می باشند. نکته جالب این است که در این تاریخ، شهروندان بلژیکی لباس هایی با رنگ سفید را به تن می کنند.

تاریخ ۲ نوامبر در بلژیک، روز روحیه ی تندرست و سرحال می باشد. در این تاریخ نشست ها و ارزیابی هایی انجام می شود که تعیین کنند که برای ادامه زندگی نیازمند روحیه سرحال می باشیم و کسانی که دارای روحیه بیمار هستند، به هیچ وجه نمی توانند طعم زندگی عالی را بچشند. 

تاریخ آغاز جشن های کریسمس در کشور بلژیک، ۲۵ دسامبر می باشد. این روز یک ضیافت خارجی در بین تمام ملت ها در بلژیک به حساب می آید. در این تاریخ، ساکنان بلژیک، لباس هایی با رنگ های سبز و قرمز می پوشند و تمام کشور،  سراسر شادی و آکنده از تزئینات زیبا می باشد. جشن میلاد مسیح یک عید مذهبی نیز محسوب می شود و مردم، این تاریخ را بزرگ دانسته و با اهمیت می دانند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نجربه زندگی در بلژیک، با شرکت الست گروپ در ارتباط باشید.

زبان های شهروندان بلژیک

زبان های شهروندان بلژیک

مردم بلژیک به سه گروه زبانی دسته بندی می شوند. بیشتر از پنجاه درصد جمعیت بلژیک در بخش شمالی فلاندی، زندگی می کنند. شهروندان این ناحیه از بلژیک به زبان فلاندی گفت و گو می کنند. نوع گویش این زبان همانند هلندی می باشد که گاهی اوقات هلندی نیز گفته می شود.

در قسمت جنوب، والونی ها تقریباً یک سوم جمعیت بلژیک را ایجاد می کنند که به زبان فرانسه صحبت می نمایند. حدود یک دهم شهروندان بلژیکی به صورت کامل دو زبانه می باشند، البته بیشتر بومیان بلژیک علاوه بر زبان فلاندی به زبان فرانسوی نیز مسلط هستند.
تعداد زیادی از جمعیت ساکن در شهر بروکسل به زبان فرانسه صحبت می کنند.
عقاید خرافی در بلژیک
در این کشور، افسانه ها و عقاید غیر واقعی بی شماری وجود دارد که به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.
چنانچه کفش ورزشی سفید رنگ خود را با نخ مشکی بدوزید، مرگ و میر به سمت شما می آید. این از شایع ترین خرافات شهروندان بلژیک است.
خاک ها را از محل زندگی خود دور نکنید. چرا که گرد و خاک برای صاحب خانه خوش شانسی می آورد.

اطلاع از مخارج برای تجربه زندگی در بلژیک

اطلاع از مخارج برای تجربه زندگی در بلژیک

مخارج در کشور بلژیک تقریباً هنگفت می باشد. ولی به همان اندازه اقتصادی و به صرفه است. این برآورد، از مقایسه مخارج زندگی در شهر بروکسل در مقابل بعضی از همسایه های آن حاصل می شود. البته مخارج زندگی در بلژیک مسلما زیاد است، اما به هیچ عنوان به میزان سایر کشورهای قاره اروپا، سنگین نمی باشد.

این قسمت از مقاله ی تجربه زندگی در بلژیک، شرکت مهاجرتی الست گروپ، به شما اطلاعاتی در مورد مخارج زندگی در این کشور، از مسائل مراقبتی در حوزه سلامت و تغذیه گرفته تا سیستم جا به جایی شهروندان، مسکن، ادامه تحصیل و غیره ارائه می دهد. وضعیت راهبردی بلژیک در اتحادیه اروپا، این کشور را از لحاظ بازرگانی و دیپلماتیک به یک کشور معتبر در منطقه تبدیل کرده است.

میزان قابل توجهی از اقتصاد کشور بلژیک به صادرات فرآورده های تولیدی به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا وابسته است، به علاوه بسته های کالاهای مورد نیاز و مواد اولیه از سایر کشورهای اطراف، وارد خاک بلژیک می شوند. این عامل سبب شده است که تجربه زندگی در بلژیک بسیار ایده آل شود و وضعیت زندگی شهروندان این کشور در سطح عالی قرار بگیرد.

چنانچه دغدغه مخارج بالای زندگی در بلژیک را دارید، لازم است این نکته را یادآوری نماییم که دستگاه های تأمین اجتماعی و عوارضی بلژیک به میزان زیادی توسعه یافته اند، به این مفهوم که اختلاف دستمزد، بسیار پایین تر از بعضی مناطق دیگر می باشد. موضوع بعدی که یادآور می شویم، این است که با مخارج زیادتر زندگی، معیارهای بیشتری نیز برای زندگی شکل می گیرند.

مطابق با آمار سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، از لحاظ چگونگی سطح زندگی در کشور بلژیک، این کشور در میان ده کشور نخست دنیا قرار گرفته است. ممکن است این پرسش ها برای شما مطرح شده باشد که زندگی در کدام شهرها و مناطق کشور بلژیک، مقرون به صرفه تر می باشد؟

شهرهای گران قیمت بلژیک برای زندگی کدام هستند؟ کدام منطق کشور بلژیک برای تجربه زندگی آرام و لذتبخش، یافتن شغل مناسب و ادامه تحصیل، از سطح کیفیت بالایی برخوردار هستند؟ و مهم ترین سوال این است که افرادی که از ایران به بلژیک مهاجرت کرده اند، چگونه بهترین شهر این کشور را برای زندگی انتخاب نمایند؟

در زیر به پاسخ این پرسش‌ ها می پردازیم. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که مشاوران شرکت مهاجرتی الست گروپ، از تجربه و مهارت لازم برای پاسخگویی به پرسش های شما عزیزان برخوردار می باشند. 
تعدادی از مخارج تقریبی تجربه زندگی در بلژیک به شرح زیر می باشند:

مخارج تهیه مسکن در بلژیک

مخارج تهیه مسکن در بلژیک

افرادی که به کشور بلژیک مهاجرت می نمایند، می توانند برای خرید خانه و ملک اقدام کنند. هر چند تعداد زیادی از مهاجرین، گزینه اجاره ملک در این کشور را انتخاب می نمایند. در شرایطی که متوسط هزینه اجاره را با میانگین دستمزد در بلژیک مورد بررسی قرار دهید، اجاره کردن یک مسکن با وجود سه اتاق خواب و دو حمام، کار دشواری نمی باشد.

علاوه بر این، مهاجرین می توانند مبلغ اجاره مسکن ماهیانه خود را به وسیله تعدادی از مشهورترین مراکز اجاره ای مثل آپارتمان BBF ، خانه نشین و ایممووب که در شهر بروکسل و سایر مناطق بلژیک مسکن دارند، پرداخت نمایند.

پایتخت بلژیک به علت هزینه اجاره بها و وجود طرفداران بیشتری برای اجاره، به خصوص از سوی افراد خارجی دارد. در کانون شهر بروکسل، هزینه یک واحد آپارتمانی با سه اتاق خواب به طور میانگین حدود ۱۵۰۰ یورو به صورت ماهانه می باشد. با آن که مخارج زندگی در منطقه آنتورپ در مجموع بالاتر می باشد، مبلغ اجاره بها در مورد همین مورد آپارتمانی، پایین تر است و در حدود ۱۲۰۰ یورو در ماه می باشد.

در بین ۴ شهر مهم کشور بلژیک، در ارزیابی و جست و جو در مورد کم قیمت ترین شهر برای اشتغال و گذران زندگی در این کشور، می توان به شهر بروژ اشاره کرد. این شهر از لحاظ هزینه اجاره یک واحد آپارتمان با سه اتاق خواب در وسط شهر، کم خرج ترین منطقه می باشد.

در بروژ به صورت میانگین و ماهیانه، مبلغی در حدود هزار یورو پرداخت می کنید. موضوع مهمی که برای اقدام به اجاره در بلژیک لازم است مد نظر قرار دهید، این است که اکثر قراردادهای مسکن از مدت زمانی ۹ ساله برخوردار هستند. البته مفهوم این توافقنامه به این معنی نیست که فرد مجبور است به مدت ۹ سال در آپارتمان زندگی کند.

 در هر حال، بعضی مواقع ممکن است مقرون به صرفه تر از یک قرارداد موقت باشد. چنانچه تصمیم دارید، زمین یا مسکن در بلژیک تهیه نمایید، هزینه آن در کانون شهر بروکسل تقریبا ۳۲۰۰ یورو در ازای یک متر مربع می باشد.  در آنتورپ و در مرکز این شهر، مخارج یک متر مربع مسکن به صورت تقریبی ۲۶۶۰ یورو محاسبه شده است. در شهر گنت، برای خرید یک متر مربع آپارتمان، باید مبلغی در حدود ۳۷۳۰ یورو را پرداخت کنید.

مخارج مربوط به ارائه خدمات در بلژیک

مخارج مربوط به ارائه خدمات در بلژیک

در پایتخت کشور بلژیک می توانید برای یک واحد آپارتمانی با متراژ تقریبی ۸۵ متر، هر ماه مبلغی در حدود ۱۲۵ یورو در ازای ارائه خدمات شهری پرداخت کنید، که این خدمات عبارتند از آب و فاضلاب، برق، سیستم گرمایش و دفع زباله ها. متناسب با منطقه ای که در آن ساکن می باشید، ممکن است این هزینه ها تغییر کنند.

مخارج تردد شهروندان با وسایل نقلیه عمومی در بلژیک

مخارج تردد شهروندان با وسایل نقلیه عمومی در بلژیک

بلژیک از سیستم حمل و نقل همگانی بسیار مناسبی برخوردار است. شیوه حمل و نقل این کشور سودمند و بسیار مؤثر می باشد. اولین نکته مثبت این سیستم، شبکه به هم وابسته قطار، تراموا، مترو و ناوگان اتوبوسرانی است که این پیوستگی سبب شده است که برقراری ارتباط میان گونه های مختلف وسایل نقلیه به راحتی انجام شود.

اکثر شهرها و مناطق بلژیک از طریق سیستم حمل و نقل همگانی به یکدیگر مرتبط می شوند. در شهرهای پر جمعیت و عظیم کشور بلژیک، مخارج حمل و نقل در یک ماه تقریباً ۳۵ تا ۵۰ یورو می باشد.

معمولاً هزینه نرخ یک نوبت سفر فقط کمتر از ۳ یورو است. بلیط های حمل و نقل، برای تمام ترددهای عمومی استفاده می شود. قیمت تاکسی در شهر بروکسل از مبلغ تقریبی چهار یورو شروع شده و بعد از آن به ازای یک کیلومتر حدود دو یورو اضافه می شود. در بقیه شهرهای پر جمعیت بلژیک، مقدار کرایه بهای اولیه یکسان نیست ولی کرایه در یک کیلومتر،  در مجموع در محدوده همان قسمت ها تخمین زده می شود. 
هزینه تهیه بنزین به ازای هر یک لیتر، مبلغ حدود ۱.۲۰ تا ۱.۴۰ یورو می باشد.

مسافران ۶ تا ۱۱ سال مجاز می باشند با تهیه پاسپورت موبیب، بدون پرداخت هیچ هزینه ای به تردد با وسایل نقلیه عمومی بپردازند. به همراه هر شخص بزرگسال، حداکثر ۴ فرد کمتر از ۶ سال می توانند، رفت و آمد کنند.

مخارج تهیه مواد خوراکی در بلژیک

مخارج تهیه مواد خوراکی در بلژیک

بررسی قیمت مواد غذایی به علت وجود متغیرهای مختلف از قبیل تعداد اعضای خانواده، نیازهای تغذیه ای و برندهای مورد پسند افراد، اقدام بسیار پیچیده ای است. با وجود تمام شرایط ذکر شده، میانگین مخارج تهیه مواد غذایی برای یک ماه تقریباً ۱۵۰ یورو به ازای هر عضو خانواده می باشد. البته این محاسبه، با در نظر قرار دادن این موضوع که از کدام مرکز خرید یا سوپرمارکت اقدام به تهیه مواد مورد نیاز خود می نمایید، بسیار مختلف است.

مخارج تفریحات مختلف در بلژیک

مخارج تفریحات مختلف در بلژیک

انتخاب های زیادی برای گردش و سرگرمی در کشور بلژیک فراهم شده است. تنوع گوناگون در موضوعات تفریحی باعث شده است که شهروندان با هر میزان حقوق بتواند از آن ها بهره مند شوند. هزینه ورود به موزه ها و نمایشگاه های هنری بسیار کم می باشد و بازدید از اکثر بناهای قدیمی و باستانی و گردشگاه ها به صورت رایگان است.
اطلاعات تکمیلی تر در این خصوص را، از متخصصین شرکت الست گروپ دریافت نمایید.

مزایای تجربه زندگی در بلژیک

مزایای تجربه زندگی در بلژیک

شرایط تجربه زندگی در کشور بلژیک مطابق با سطوح جهانی و بسیار مدرن می باشد. مرکز اتحادیه اروپا در شهر بروکسل واقع شده است و بلژیک به صورت کامل عضو اتحادیه اروپا می باشد. کشور بلژیک به میزان زیادی از ایده های تجاری استقبال می نماید و در جایگاه راهبردی ایده آل، برای امور مرتبط با صادرات و بازرگانی قرار گرفته است.

دولت بلژیک مبالغ فراوانی را به پدر و مادر در هر خانواده پرداخت می کند. تقریباً ۲ ماه زودتر از به دنیا آمدن نوزاد، اولین مبلغ پرداختی به عنوان آغاز پرداخت مخارج فرزند، به مادر وی تحویل داده می شود. دولت بلژیک هزینه کمکی برای حداکثر ۶ نوزاد در هر خانواده را تا سن ۱۸ سال پرداخت می نماید.

به علاوه، زمانی که کودک در دوران ادامه تحصیل قرار می گیرد، حمایت های مرتبط با آموزش مشاغل مختلف یا پیدا کردن کار تا سن کمتر از ۲۵ سال، از فواید تجربه زندگی در بلژیک محسوب می شود.
کشور بلژیک برای کسانی که عاشق شکلات و محصولات مرتبط با آن می باشند، کشور ایده آلی محسوب می شود. زیرا عمده ترین تولیدات بلژیک شکلات است و این موضوع سبب شده است که با شنیدن نام این کشور، به سرعت در ذهن ها، شکلات های خوش مزه و درجه یک متصور شود.

هزینه ملک و مسکن در کشور بلژیک در مقابل دیگر کشورهای اطراف اتحادیه اروپا، نسبتاً ارزان و اقتصادی می باشد و به همین علت، در امور سرمایه گذاری پیش قدم می باشد.
دولت بلژیک برای افرادی که قصد سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در این کشور را دارند، گلدن ویزا ثبت می نماید. فواید دریافت این نوع ویزا عبارتند از:
•    اخذ اقامت دائمی بعد از پنج سال سکونت
•    مناسب ترین طرح های تجاری در اروپا
•    بدون نیاز به امتحان زبان
•    نیاز به هیچ گونه سابقه کار در امور تجاری نمی باشد.
•    اقامت مادی ضروری نیست.
•    تابعیت کشور بلژیک بعد از پنج سال
•    مجوز سفرهای بدون محدودیت به ۲۶ کشور عضو شینگن
•    دستگاه بهداشتی درجه یک و سامانه آموزش عالی
•    ایجاد شرایط لازم برای به دست آوردن تابعیت دو گانه
همچنین دیدار مجدد از کشورهای قبرس، بلغارستان، کرواسی و رومانی که کشورهای خارج از اتحاد شوروی می باشند، به وسیله گواهی معتبر اقامت و پاسپورت میسر می باشد. در این سال ها،  پاسپورت بلژیک به عنوان

رتبه دوم گذرنامه با ارزش در دنیا، با امکان مسافرت بدون نیاز به روادید به ۱۷۴ کشور در سراسر جهان، مطابق با استانداردهای نمودار محدودیت ویزا ۲۰۱۶، درجه بندی شده است.
به افرادی که پاسپورت بلژیک را اخذ کرده اند، امتیاز تبعیت اتحادیه اروپا تعلق می گیرد. با قرار گرفتن در این وضعیت ویژه، این افراد می توانند به سهولت در ۲۸ کشوری که از اعضای اتحادیه اروپا محسوب می شوند،

مسافرت نمایند یا برای تجربه زندگی یا ادامه تحصیل و اشتغال، این کشورها را انتخاب کنند. کسانی که پاسپورت بلژیکی دریافت کرده اند، مجاز می باشند به کشورهای بریتانیا و آمریکا نیز سفر نمایند.
علاوه بر مزیت های بیان شده که از طریق تابعیت بلژیک به دست می آیند، عوامل دیگری نیز وجود دارند که از فواید تجربه زندگی در این کشور می باشند.

کشور بلژیک، منطقه ای تقریباً ارزان و اقتصادی برای مسافران است. چنانچه شما تصمیم دارید به صورت دائم این کشور را برای زندگی انتخاب نمایید، روش آسان تر برای کسب ویزای دائم برای اقامت در بلژیک، به وسیله انجام برنامه های اقتصادی می باشد. با این روال، کارمندان بین المللی دارای مهارت بسیار، می توانند  به آسانی مجوز اشتغال را اخذ نمایند که همچون پایه ای برای اقامت دائم ایشان عمل می نماید.

چنانچه شما در بلژیک ساکن هستید و یا در یکی از مشاغل این کشور کار می کنید و تمام راه های درست و اصولی را انجام داده اید، اغلب مورد حمایت و پشتیبانی ارگان های مربوط به مراقبت های سلامت و بهداشت بلژیک، قرار خواهید گرفت. سازمان بهداشت و درمان بلژیک، یکی از برجسته ترین و موفق ترین ها در میان کشورهای اروپایی به شمار می رود. همچنین مراکز درمانی بسیار پیشرفته در فواصل کمی در قسمت های مختلف کشور، مستقر شده اند.

زمانی که شما در بلژیک به صورت مستقل به حرفه ای مشغول هستید، بعد از انجام مراحل ثبت نام، شما تحت ضوابط رفاهی و امنیت اجتماعی کشور بلژیک قرار می گیرید. در این شرایط، از شما هزینه هایی را برای بیمه تأمین اجتماعی دریافت می کنند. البته بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع، از راهنمایی های مشاوران شرکت مهاجرتی الست گروپ بهره مند شوید. کارشناسان مجرب شرکت الست گروپ، مطالب و قوانین جدید را به شما ارائه می دهند.

مشکلات تجربه زندگی در بلژیک

مشکلات تجربه زندگی در بلژیک

کشور بلژیک در مرکز اروپا و درست مابین اروپای ژرمن ها و اروپای لاتین واقع شده است. با این شرایط در بلژیک؛ زبان های هلندی، آلمانی و فرانسوی بسیار شایع می باشند. این موضوع در برخی مسائل سبب دشواری ها و معضلاتی می شود. چرا که آموختن این ۳ زبان بسیار سخت می باشد.

همچنین جمعیت زیادی از مردم بلژیک به صحبت با زبان انگلیسی مسلط نیستند و آن را به خوبی متوجه نمی شوند. از دیگر مواردی که می توان به عنوان معایب زندگی در بلژیک بیان نمود، در این کشور چندین زبان  در نواحی مستقل و گوناگون وجود دارند که این بخش ها نیز ساخت های استانی گسترده ای را تشکیل داده اند.

قسمت اعظم حکومت در کشور بلژیک، فدرال می باشد. به این مفهوم که دستگاه سیاسی این کشور از متحد شدن ایالت های جداگانه به وجود آمده است و هر ناحیه؛ انبوهی از قانون های مختلف در زمینه های گوناگون مانند ضوابط مرتبط با اقامت، افراد کم سن و سال و ادامه تحصیل را دارا می باشد.

افرادی که بلژیک را برای زندگی کردن انتخاب می نمایند، چنانچه ایالت یا منطقه ای که در آن ساکن هستند، با منطقه ای که در آنجا شاغل می باشند یکسان نباشد، به صورتی واضح و فراوان این مشکلات را مشاهده می کنند.

هر کدام از ایالت های بلژیک در حیطه اجاره آپارتمان، قوانین جداگانه و مختص به خود را اجرا می کند. بنابراین پیش نیازهای قانونی وابسته به منطقه ای که افراد در آن زندگی می کنند، ممکن است تغییر داشته باشد. به عنوان نمونه در استان فلاندرز، دریافت مجوز ساخت آپارتمان های اجاره ای، منوط به نصب سیستم های ضد آتش سوزی می باشد.
مورد دیگر از پیچیدگی های تجربه زندگی در بلژیک، هزینه اجاره مسکن می باشد که در مقایسه با سایر کشورهای غربی، گران تر است.

در عین حال که وسایل حمل و نقل همگانی با هزینه کمتری در اختیار شهروندان بلژیکی قرار دارند، اما اتوبوس ها یا قطارها، در اکثر مواقع در ساعت مشخص در ایستگاه ها حضور ندارند. این گونه تعویق ها به دفعات و همیشه رخ می دهند و اغلب بیشتر از ده دقیقه نیز طول نمی کشند. چنانچه شرایط زندگی شما به گونه ای می باشد که مجبور هستید هرروز از این وسایل تردد عمومی استفاده نمایید، توجه به این موضوع می تواند برای شما ارزشمند باشد. 

یکی از بیشترین هزینه های مالیاتی در دنیا، متعلق به کشور بلژیک می باشد. هزینه مالیات بر حقوق شهروندان بلژیکی یکسان نیست و در بازه ای بین ۲۰ درصد تا ۵۰ درصد نوسان دارد. علاوه بر این در این کشور، هم کارگران شاغل و هم  کارفرماها، موظف هستند تا مبالغ هنگفتی را برای خدمات پوششی بیمه ها پرداخت کنند. همچنین، مقدار مالیات تعیین شده در ایالت های گوناگون و با در نظر قرار دادن قوانین مالیاتی آن استان ها، متفاوت می باشد.

مورد دیگر از معضلات زندگی در بلژیک، رفتار نژادپرستانه مردم این کشور است. البته این برخوردها به نوعی نژادپرستی نهفته قلمداد می شوند. به عنوان نمونه هرگز زمانی که در معابر عمومی تردد می کنید، به شما حمله نمی کنند یا به اموال و وسایل شما آسیب نمی زنند، اما به شکلی پنهان این رفتار در میان بلژیکی ها بروز می کند.

تبعیض نژادی معمولاً در مصاحبه های شغلی در رابطه با افراد رنگین پوست، شخصیت های کوتاه قامت و غیره مشخص می شود. در این راستا می توانید از وکلای شرکت الست گروپ مشاوره بگیرید.

آیا از شباهت های فرهنگی میان مردم ایران و بلژیک مطلع هستید؟

آیا از شباهت های فرهنگی میان مردم ایران و بلژیک مطلع هستید؟

اولین موردی که شهروندان بلژیک و مردم ایران در آن مشترک می باشند، اهمیت به تمیزی و پاکیزگی می باشد. در کشور بلژیک، تمیز بودن شهر بسیار با اهمیت می باشد به طوری که بیشتر زمان مردم در طول روز به جارو کشیدن و نظم بخشیدن به حصارها، سپری می شود. مسلماً فضاهای شهری و مراکز همگانی در سطح کشور نیز در بلژیک بسیار منظم هستند که متأسفانه در کشور ایران این موضوع کمتر مشاهده می شود. 

مورد بعدی از اشتراکات فرهنگی میان ایرانی ها و بلژیکی ها، مصرف سیب زمینی می باشد. مردم بلژیک به میزان زیادی به سیب زمینی علاقه دارند و در شرایطی که از مواد پروتئینی و انواع گوشت ها استفاده کنند، سیب زمینی هم قسمتی از برنامه غذایی آن ها را در بر می گیرد.

از دیگر مواردی که مردم بلژیک شباهت زیادی با ایرانیان دارند، این است که به خوشرویی و پذیرایی از مهمان بسیار اهمیت می دهند. نکته جالب توجه این است که در بلژیک برای دعوت کردن مهمان به منزل، دعوتنامه کتبی ارسال می کنند و بعد از آن، مهمان نیز جواب دعوتنامه را صادر می کند.

آیا از شباهت های اجرای قوانین میان مردم ایران و بلژیک مطلع هستید؟

آیا از شباهت های اجرای قوانین میان مردم ایران و بلژیک مطلع هستید؟

قانون های مشابه میان کشور ایران و بلژیک به این گونه است که شهروندان از لحاظ رانندگی، از شرایط ویژه ای برخوردار هستند. مطابق با تحقیقات صورت گرفته، مشخص شده است که این دو کشور در زمینه جرم و بزهکاری هم دارای قوانین مشترک بسیاری هستند.
قانون های شغلی در بلژیک از لحاظ ساعت کار با قوانین ایران برابر هستند. 
قوانین و ضوابط مخصوص خرید و فروش املاک در بلژیک، شباهت های زیادی با ایران دارند.

ازدواج افراد خارجی برای تجربه زندگی در بلژیک چگونه انجام می شود؟

ازدواج افراد خارجی برای تجربه زندگی در بلژیک چگونه انجام می شود؟

پس از مهاجرت به بلژیک، این امکان برای شما فراهم می شود که با یک شهروند از این کشور ازدواج کنید. چنانچه این فرد شهروند بلژیکی محسوب نمی شود، باید کمترین زمان ممکن، یعنی سه ماه از اقامت بلند مدت وی سپری شده باشد. برای این اقدام، مستلزم کامل کردن فرم تقاضای ویزا می باشید. متقاضیان باید گذرنامه داشته باشند و مدارکی را باید ارائه نمایند که انگیزه سفر فرد را معین کند. همچنین داشتن نسخه کپی از اسناد، لازم می باشد.

به علاوه متقاضیان به یک بیمه بهداشتی به مبلغ ۳۰ هزار یورو نیاز دارند. تحویل دادن مدارک شناسایی و مجوز اقامت شهروند بلژیکی، ضروری است. همین طور لازم است اسنادی نشان داده شوند که اثبات نماید سن هر دو نفر بیشتر از ۲۱ سال است. از دیگر مدارک ضروری برای ازدواج، ارائه گواهی عدم آلودگی به امراض پر خطر می باشد. همچنین تحویل گواهی عدم سوء سابقه، در مورد همه افراد الزامی است.

در ادامه مدارک مورد نیاز، مدرک تأیید کننده توانایی مالی و مقدار درآمد نیز باید به صورت کامل تحویل داده شوند. مشخص شدن مسکن، نوع و چگونگی دریافت حقوق و مبلغ سرمایه افراد هم باید مورد بررسی قرار بگیرند.

جمع بندی

جمع بندی

در این مطلب که با همکاری شرکت مهاجرتی الست گروپ و با هدف ارائه نکاتی پیرامون تجربه زندگی در بلژیک تهیه نمودیم، به صورت خاص به موضوع زندگی در این کشور پرداختیم. همان طور که با مطالعه این مقاله متوجه شدید، یورو واحد پول کشور بلژیک است که برابر با ۱.۱۴ دلار ایالات متحده می باشد.

همچنین بیان کردیم که بلژیک از کشورهای اتحادیه اروپا محسوب می شود که سطح زندگی در این منطقه بسیار پیشرفته است و در مقابل، برای مخارج زندگی، هزینه های کمتری را پرداخت می نمایید.

علت این که مهاجرت به بلژیک طرفداران زیادی دارد نیز همین مسئله می باشد. 
اگر پس از خواندن این مقاله احساس کردید برخی از پرسش های شما بی پاسخ مانده است، یا مایل هستید اطلاعات به روز و کامل تری برای زندگی در بلژیک کسب نمایید، با کارشناسان شرکت مهاجرتی الست گروپ تماس بگیرید.