اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

حقوق کارگر ساده در آلمان

حقوق کارگر ساده در آلمان

در این مقاله، به بررسی موضوع حقوق کارگر ساده در آلمان خواهیم پرداخت.

همه ما می دانیم که اشتغال، یک مبحث بسیار مهم و جدانشدنی برای هر فردی است.

در این مقاله، به بررسی موضوع حقوق کارگر ساده در آلمان خواهیم پرداخت.

همه ما می دانیم که اشتغال، یک مبحث بسیار مهم و جدانشدنی برای هر فردی است.

هر فردی برای تامین نیازهای زندگی خود و پیشرفت خود، نیاز دارد که به اشتغال بپردازد. هر فردی بر اساس توانایی خود و شرایط بازار کار می تواند در حیطه ای به فعالیت ادامه دهد تا بتواند زندگی خود را بگذراند.

بسیاری از افراد، قصد دارند تا در مسائل شغلی، پیشرفت زیادی نمایند و عملا آینده کاری خود را در کشور خود نمی بینند. به همین دلیل، چنین افرادی مایل هستند تا با مهاجرت به کشورهای دیگر، اقدام به اشتغال نمایند و پیشرفت های مالی و ... را تجربه کنند.

کشورهای زیادی نیز در دنیا وجود دارند که از نظر اشتغال جزو بهترین ها در دنیا محسوب می شود و هر ساله متقاضیان زیادی را از سراسر دنیا پذیرش شغلی می نمایند. یکی از بهترین این کشورها، کشور آلمان است.

آلمان به عنوان یکی از قدرتمندترین کشورهای صنعتی دنیا محسوب می شود و همین موضوع باعث شده است که این کشور، آمار بیکاری بسیار پایینی داشته باشد و از طرفی کمبود نیروی کار در این کشور زیاد است و هر ساله تعداد متقاضیانی که پذیرش شغلی می شوند، در این کشور، بسیار چشمگیر بوده و آماری خیره کننده دارد.

ویدئو حقوق کارگر ساده در آلمان

کشور آلمان از نظر اشتغال و درآمد و میزان حقوق و مزایا، در وضعیت بسیار مناسبی قرار داشته و از نظر اشتغال و مزایای کاری، جزو بهترین ها در اروپا و حتی دنیا محسوب می شود. بسیاری از افراد تمایل دارند که بتوانند به کشور آلمان مهاجرت کاری کنند.

اما لازمه مهاجرت به هر کشوری از جمله آلمان، به دست آوردن اطلاعات کافی و کامل در خصوص شرایط کاری، میزان حقوق و مزایا و ... می باشد تا بتوان بر اساس شرایط خود، بهترین تصمیم را اتخاذ کرد. ما در این مقاله، قصد داریم تا در ابتدا به بررسی حقوق کارگر ساده در آلمان بپردازیم و نکاتی را در این خصوص ارائه نماییم.

اینفوگرافیک حقوق کارگر ساده در آلمان

اینفوگرافیک حقوق کارگر ساده در آلمان

سپس با بررسی شرایط کاری در آلمان و شرایط حضور در این کشور و نحوه اخذ ویزای کاری این کشور آشنا خواهیم شد. با این حال شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط کاری در کشور آلمان و نحوه دریافت پیشنهاد شغلی و ویزای کاری این کشور، با کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید. شرکت الست گروپ، از معتبرترین موسسات مهاجرتی حال حاضر شناخته می شود.

حقوق کارگر ساده در آلمان

حقوق کارگر ساده در آلمان

روش های بسیاری برای مهاجرت به کشورهای مختلف از جمله کشور آلمان وجود دارد. یکی از پرتقاضاترین و راحت ترین روش های مهاجرتی، روش مهاجرت کاری و کسب ویزای کاری کشور مورد نظر می باشد. کشور آلمان یکی از بهترین کشورها از نظر اشتغال و فعالیت می باشد و در همه حیطه های تخصصی و غیر تخصصی، کارشناسی و مدیریت، کارگری و ...، شغل در این کشور وجود دارد. هدف از این مقاله، این است که از شرایط کاری آلمان و میزان حقوق کارگر ساده در آلمان آشنا شویم.

کشور آلمان جزو قدرتمندترین کشورهای اروپایی از نظر اقتصادی است و جزو 5 اقتصاد برتر بزرگ جهان است. این کشور توانسته است تا حدود 5 درصد تولید ناخالصی های دنیا را به خود اختصاص دهد و این موضوع یک مزیت محسوب می شود.

از طرفی این کشور از نظر رشد اقتصادی در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد و تمامی بحران های مالی و اقتصادی دنیا را با موفقیت پشت سر گذاشته است. این کشور از نظر صادرات جزو بهترین ها در دنیا محسوب می شود و بخش بزرگی از اقتصاد آلمان، مبتنی بر همین وضعیت صادرات می باشد.

از مزیت های کشور آلمان از نظر کار و اشتغال، نرخ بیکاری بسیار اندک این کشور است که کمتر از 4 درصد می باشد. در اغلب شهرهای کشور آلمان، نمی توان فرد بیکاری را مشاهده کرد و عملا نرخ بیکاری نزدیک به صفر است و کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که چنین شرایطی را داشته باشد.

افرادی که به دنبال اشتغال در آلمان هستند، این موضوع را بدانند که در هر طیف و ردیف شغلی، کسب و کار وجود دارد و هر فردی حتی می تواند به عنوان یک کارگر ساده به کشور آلمان مهاجرت نموده و از مزیت های اشتغال و زندگی در این کشور بهره مند شود.

هر ساله ایرانیان زیادی در تلاش هستند که بتوانند به کشور آلمان مهاجرت کاری کنند. به هر حال شرایط اقتصادی آلمان و وضعیت اشتغال این کشور، به گونه ای است که هر فردی را وسوسه می کند تا بتواند به این کشور مهاجرت کاری نماید.

به همین دلیل برای ایرانیان مبحث مهمی وجود دارد در خصوص حقوق کارگر ساده در آلمان که دانستن اطلاعات کافی در خصوص شرایط کاری این کشور و میزان حقوق و مزایای کارگری در این کشور، بسیار اهمیت دارد.

طی بررسی های انجام شده توسط کارشناسان شرکت الست گروپ، میزان درآمد یک کارگر ساده در کشور آلمان بسیار مناسب و رو به بالا می باشد و در کل اتحادیه اروپا جزو سومین کشور اروپایی از نظر درآمدی قرار دارد. میزان حقوق کارگر ساده در آلمان به شرایطی مانند سابقه و مهارت، میزان آشنایی با فناوری، نوع شغلی و ... بستگی خواهد داشت که می تواند برای هر فردی متفاوت باشد.

بر اساس تحقیقات و آمارهای به دست آمده از طرف اتحادیه اروپا، میانگین حقوق کارگر ساده در آلمان، حدود 3000 یورو می باشد که این عدد، رقم قابل توجهی نیز می باشد. افرادی که به عنوان کارگر ساده وارد کشور آلمان می شوند و در ابتدای شروع کار خود قرار دارند، در ابتدا ممکن است حقوق کمتری حدود 1200 یورو دریافت کنند که البته به مرور زمان و با افزایش مهارت و سابقه، به رقم های بالاتری دست پیدا خواهند کرد. این میزان حقوق متغیر است و بستگی به شغل درخواستی هم دارد. به عنوان مثال مشاغلی در حوزه IT بیشترین درآمد را دارند و حتی می توانند تا حدود 5000 یورو دریافت کنند که رقم قابل توجهی می باشد. 

در کشور آلمان؛ مشاغل دائم، نیمه وقت و قراردادی نیز وجود دارد و همچنین بسیاری از افراد، اقدام به خویش فرمایی می کنند که طبیعتا افراد خویش فرما، از حقوق بیشتری برخوردار خواهند شد. لازم به گفتن است که هر چه میزان درجه شغلی بالاتر باشد، می توان رقم های بالاتری را دریافت کرد.

به عنوان مثال، مشاغل حوزه مدیریت و تجارت و بازرگانی جزو بهترین ها محسوب می شود وافرادی که به صورت یک کارگر هم وارد این حوزه می شوند، می توانند از حقوق و مزایای بالاتری برخوردار شوند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص میزان حقوق کارگر ساده در آلمان و مزایای آن، با کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ در تماس باشید.

شرایط بازار کار آلمان برای خارجی‌ ها چطور است؟

شرایط بازار کار آلمان برای خارجی‌ ها چطور است؟

در کشور آلمان می توان بیش از یک میلیون شغل پیدا کرد و فرصت های شغلی بسیار گوناگونی در این کشور وجود دارد و این مورد یک فرصت استثنایی برای افراد مهاجر محسوب می شود. از آنجا که کشور آلمان هر ساله رشد اقتصادی قابل توجهی را تجربه می کند، تعداد فرصت های شغلی در این کشور رو به افزایش می باشد و همین موضوع می تواند باعث افزایش پذیرش نیروی کار ماهر از سراسر دنیا شود. 

از آنجایی که نرخ بیکاری در کشور آلمان بسیار پایین است و کمبود نیروی کار ماهر و متخصص و حتی کارگر، در این کشور وجود دارد، دولت این کشور سیاست های ویژه ای را پیش روی متقاضیان خارجی قرار داده است و این شرایط نسبتا آسان، برای همه افراد خارجی وجود دارد.

جمعیت آلمان رو به پیری می باشد و این موضوع نشاندهنده این است که کمبود نیروی کار جوان در این کشور مشهود است و همین مورد باعث شده است که مسئولین کشور آلمان، فکری به حال این موضوع کنند و عملا شرایط مهاجرت کاری آسان تری را پیش روی علاقه مندان قرار داده است.

پارامترهای موثر بر حقوق کارگر ساده در آلمان

پارامترهای موثر بر حقوق کارگر ساده در آلمان

شرایط و عوامل زیادی نیز می تواند بر میزان حقوق کارگر ساده در آلمان تاثیر بگذارد و هر فردی لازم است این شرایط را بداند تا بتواند بهترین تصمیم را برای مهاجرت کاری اتخاذ کند. از جمله عواملی که می تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد، عبارتند از: سابقه کاری، میزان تحصیلات متقاضی، میزان تخصص و مهارت، نوع شغل و ... 

از طرفی از آنجایی که زبان رسمی کشور آلمان، زبان آلمانی می باشد، میزان مهارت و تسلط به زبان آلمانی هم می تواند در میزان حقوق کارگر ساده در آلمان، تاثیر بگذارد. ما در موارد زیر، شرایطی را عنوان می کنیم که می تواند بهترین شرایط کسب و کار در آلمان را برای فرد فراهم کند. این موارد عبارتند از:
•    اگر فردی در بازه سنی 39 تا 44 سال باشد، بهترین رده سنی محسوب می شود و می تواند حقوق بهتری را دریافت کند.
•    تسلط داشتن به زبان آلمانی و ارائه مدرک زبان آلمانی سطح B1
•    ارائه مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد با معدل نسبتا خوب
•    داشتن سابقه کاری بیش از 5 سال می تواند بهترین شرایط را فراهم کند.
•    اگر فردی بتواند از نوع خویش فرمایی به کار بپردازد، می تواند بالاترین درآمد را در آلمان کسب کند.
کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ می توانند راهنمایی های لازم را در این خصوص انجام دهند.

پیدا کردن کار در آلمان

پیدا کردن کار در آلمان

اگر فردی به دنبال پیدا کردن شغل در آلمان باشد، باید این موضوع را بداند که اگر فردی دارای مهارت شغلی بالایی باشد و در حیطه خاصی تخصص داشته باشد، می تواند شانس بالاتری در خصوص پیدا کردن کار در آلمان داشته باشد.

زیرا در کشور آلمان، موقعیت های شغلی بسیار زیادی وجود دارد و از طرفی تعداد متقاضیان یافتن شغل در آلمان بسیار بالاست. مشاغلی اعم از کارگری ساده، یا مشاغل تخصصی مانند حوزه IT، ریاضیات، مکانیک، رشته های پزشکی، پرستاری و ...، جزو پرتقاضاترین مشاغل در آلمان محسوب می شود.

از طرفی تسلط به زبان آلمانی، از اهمیت زیادی برخوردار است و اگر فردی مهارت بیشتری در این خصوص داشته باشد، طبیعتا کارفرمایان آلمانی، به چنین افرادی شانس بیشتری اعطا می کنند. ساعت کاری در کشور آلمان حدود 38 ساعت در هفته می باشد که بسیار مناسب تلقی می شود. با اطلاع از وضعیت حقوق کارگر ساده در آلمان و همچنین موارد دیگر، می توان توسط موارد زیر به دنبال شغل در کشور آلمان گشت که ما در ادامه و با کمک مشاورین شرکت الست گروپ، به بررسی برخی از منابع یافتن شغل در آلمان خواهیم پرداخت:

آژانس استخدام فدرال

آژانس استخدام فدرال

یکی از بزرگترین منابع شغلی به خصوص مشاغل اداری در کشور آلمان، مربوط به آژانس استخدام فدرال این کشور می باشد. این آژانس می تواند پشتیبانی های لازم را در خصوص یافتن شغل و تحقیقات در خصوص پیشنهادات شغلی انجام دهد.

در سایت آژانس استخدام فدرال می توان بر اساس موقعیت های شغلی مختلف، به دنبال شغل گشت و بر اساس توانایی و مهارت خود می توانید فیلتر بندی کنید و در نهایت، لیست شهرها و مشاغلی که در این کشور و شهر مورد نظر وجود دارد را نشان خواهد داد و هر فردی می تواند شغل مورد نظر خود را پیدا نماید.

اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا

مراکز کاریابی زیر نظر اتحادیه اروپا که همان EURES نامیده می شود، می تواند منبع مناسبی برای یافتن شغل در کشور آلمان باشد. این مرکز، با همکاری با آژانس استخدام فدرال آلمان و پورتال های دیگر، می تواند مراکز کاریابی معتبری در آلمان را به افراد جویای کار معرفی کند و همچنین می تواند شرایط کاری مختلفی همچون میزان حقوق و مزایا از جمله حقوق کارگر ساده در آلمان را توضیح دهد و هر فردی می تواند بر اساس نیاز خود، شغل مورد نظر خود در کشور آلمان را پیدا کند. در این سایت، می توان اطلاعات کشورهای اروپایی در خصوص اشتغال را به دست آورد و انتخابی مناسب در خصوص شغل انجام داد.

پورتال های شغل در آلمان

بسیاری از شرکت های آلمانی و کارفرمایان این کشور، برای استخدام نیروی کار ماهر خود اعم از کارگر ساده، متخصص، مدیر و ... در مراکز کاریابی و سایت های معتبر کاریابی این کشور، موقعیت های شغلی را معرفی می کنند و هر فردی می تواند به بسیاری از سایت های کاریابی معتبر آلمانی مراجعه کند و نگاهی به مشاغل درخواستی این کشور بیاندازد تا بتواند شرایط کاری، میزان ساعت کاری، حقوق و مزایا و ... را مورد بررسی دقیق قرار دهد.

برخی از شرکت های آلمانی نیز، علاوه بر ارائه آگهی شغلی در مراکز کاریابی، اقدام به انتشار آگهی شغلی در سایت مخصوص به خود می کنند که هر فردی می تواند با تحقیقات متعدد و به دست آوردن اطلاعات کامل، اقدام به یافتن شغل نماید. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص یافتن شغل در آلمان و انتخاب شغل خود، مشاوره های لازم را با کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ انجام دهید.

روزنامه ها

روزنامه ها

برخی از افراد می توانند در روزنامه های آلمانی به دنبال شغل باشند و تعداد بسیار زیادی از موقعیت شغلی در کشور آلمان را در این روزنامه ها مشاهده نمایند. اغلب اطلاع رسانی های مربوط به موقعیت شغلی در این کشور، در روزنامه های آخر هفته این کشور منتشر می شود که شاید بتوان از آن، موقعیت شغلی مناسب کسب کرد. 

آژانس های استخدام محلی

این موضوع مربوط به همان مبحث آژانس استخدام فدرال آلمان می باشد. در واقع این آژانس در اقصی نقاط کشور آلمان و شهرهای مختلف این کشور، نمایندگی هایی دارد که هر فردی می تواند با مراجعه به هر یک از سایت های آن، اقدام به یافتن شغل نماید.

این موضوع می تواند برای افرادی مناسب باشد که قصد دارند در یک شهر خاصی به دنبال شغل بگردند و در واقع، علاقه خاصی به یک شهر در آلمان دارند. همچنین در این پورتال ها می توانید اطلاعات کافی در خصوص میزان حقوق و مزایا از جمله حقوق کارگر ساده در آلمان، به دست آورید.

تبلیغات شخصی

در برخی از مواقع می توان برای یافتن موقعیت های شغلی، اقدام به ارائه اطلاعات شخصی خود اعم از رزومه تحصیلی، رزومه شغلی و ... نمایید تا بتوانید این فرصت را در اختیار برخی از کارفرمایان قرار دهید که آن ها بتوانند شما را پیدا کنند. برای انجام این کار می توان از شبکه های اجتماعی استفاده کرد.

همچنین، آژانس استخدام فدرال آلمان می تواند در این زمینه راهگشا باشد. یعنی فرد می تواند در سایت مورد نظر اقدام به انتشار مدارک شغلی خود کنند و کارفرمایان می توانند از این طریق سوابق شغلی شما را بررسی نموده و در صورت لزوم، با شما تماس بگیرند.

این روش یکی از روش های معمول و بسیار محبوب برای یافتن شغل در آلمان می باشد. زیرا در این کشور، موقعیت های شغلی زیادی وجود دارد و اغلب کارفرمایان برای استخدام نیروی خارجی، علاوه بر انتشار آگهی استخدام، خودشان به دنبال افراد متخصص خواهند گشت و ارائه آگهی و قرار دادن رزومه کاری می تواند منجر به این موضوع شود که در برخی مواقع، کارفرما به دنبال نیروی کار بگردد.

برای انجام این کار می توانید اقدام به تهیه رزومه کاری نمایید و هر چه رزومه تهیه شده بهتر باشد، شانس شما برای پذیرش شغلی افزایش خواهد یافت. بسیاری از افرادی که به دنبال شغل کارگری برای ورود به آلمان هستند، از این روش استفاده می کنند و اغلب موفق شده اند. کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ می توانند راهنمایی های لازم در خصوص یافتن شغل در آلمان و حقوق کارگر ساده در آلمان را انجام دهند.

نمایشگاه های شغل در آلمان

در کشور آلمان، نمایشگاه های شغلی زیادی وجود دارد که می تواند فرصت خوبی برای یافتن شغل باشد. افراد علاقه مند می توانند با شرکت در نمایشگاه های مختلف شغلی در آلمان به دنبال موقعیت های مختلف باشند. همچنین در این نمایشگاه ها، همایش و کنفرانس های زیادی برگزار می شود که اغلب کارفرمایان در این مراسم حضور دارند و این مورد می تواند فرصت بسیار خوبی برای ارتباط گیری با کارفرمایان باشد.

بسیاری از کارفرمایان در چنین نمایشگاه هایی، اقدام به جست و جوی نیروی کار خواهند نمود و افراد علاقه مند می توانند با ارائه رزومه تحصیلی و شغلی خود، اقدامات اولیه استخدام خود را انجام دهند. این موضوع بسیار حائز اهمیت است و نحوه ارتباط گیری اولیه با کارفرمایان می تواند تاثیر زیادی در روند استخدامی افراد داشته باشد. 

آژانس های استخدام شخصی

آژانس های استخدام شخصی

این مورد هم مانند همان سایت های کاریابی کشور آلمان است که از سرویس های آژانس استخدامی شخصی استفاده می کنند. این مورد می تواند بسیار مفید باشد و می توان اطلاعات کاملی در خصوص شرایط شغلی و میزان حقوق از جمله حقوق کارگر ساده در آلمان، به دست آورد.

آشنایان

گاهی اوقات، دوستان و اعضای خانواده نیز می توانند کمک زیادی در زمینه یافتن شغل در آلمان نمایند. کمک گرفتن از آشنایان و اعضای خانواده برای یافتن شغل و به دست آوردن اطلاعات شغلی، می تواند حائز اهمیت باشد و فرد را کمک کند که سریعتر به هدف خود دست پیدا کند.

به عنوان مثال، اگر فردی، دوست یا آشنایی در کشور آلمان دارد، می تواند از او درخواست کند که به دنبال شغل مناسب بگردد و در صورت لزوم از طرف فرد متقاضی، رزومه و مدارک شغلی را به برخی از کارفرمایان ارائه دهد تا بتواند روند بعدی استخدام یا مصاحبه صورت گیرد.

موارد بالا از جمله روش های مهم در خصوص یافتن شغل در آلمان می باشد. لازمه استخدام در آلمان این است که در ابتدا با کارفرمای آلمانی ارتباط برقرار شود و با ارائه مدارک شخصی و تحصیلی و شغلی، و انجام فرایند مصاحبه چه ه بصورت حضوری و یا آنلاین، اقدامات بعدی استخدام صورت گیرد.

در طول فرایند مصاحبه با کارفرما می توان اطلاعاتی در خصوص میزان حقوق، ساعت کاری و ... به دست آورد و درصورت تایید می توان پیشنهاد شغلی از آلمان دریافت کرد و اقدام به اخذ ویزای آلمان نمود. کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ می توانند در زمینه یافتن شغل در آلمان و همچنین اطلاعات کافی در خصوص میزان حقوق کارگر ساده در آلمان، راهنمایی های لازم را انجام دهند.

شرایط اخذ ویزای کار آلمان

شرایط اخذ ویزای کار آلمان

از آنجایی که کشور آلمان، عضو اتحادیه اروپا می باشد، شرایط دریافت ویزای کار کشور آلمان مانند سایر کشورهای عضو این اتحادیه می باشد و اشخاص خارجی برای دریافت ویزای کاری این کشور، در ابتدا باید درخواست کاری خود را ثبت نموده و سپس مدارک لازم خود را برای کارفرما ارسال کنند.

در صورتی که کارفرمای آلمانی در کشور آلمان موفق به استخدام نیروی کار بومی نشد، می تواند آگهی کاری خود را در وبسایت های بین المللی منتشر کند و اقدام به استخدام نیروی کار خارجی نماید. بعد از یافتن شغل و انجام فرایند مصاحبه، نامه پذیرش شغلی برای فرد ارسال خواهد شد و فرد می تواند با در دست داشتن نامه پذیرش شغلی و مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری کانادا، به سفارت آلمان مراجعه نموده و مراحل دریافت ویزای کاری این کشور را انجام دهد.

برای این که بتوان نامه پذیرش شغلی در آلمان را دریافت کرد، لازم است از قوانین کار و شرایط اخذ ویزای کاری این کشور اطلاع کافی داشته باشید که ما در ادامه مقاله حقوق کارگر ساده در آلمان، به بررسی این موضوع مهم خواهیم پرداخت.

قوانین و شرایط اخذ ویزای کار آلمان

قوانین و شرایط اخذ ویزای کار آلمان

کشور آلمان به دلیل کمبود نیروی کار ماهر در طی سالیان اخیر، شرایط آسان تری را پیش روی متقاضیان شغلی قرار داده است و این شرایط برای افراد بومی و خارجی نیز قابل اجرا است. در کشور آلمان می توان حتی با کمترین مدرک تحصیلی یعنی دیپلم، به دنبال شغل گشت و شغلی مناسب برای خود پیدا کرد.

از آنجایی که ایرانیان زیادی در تلاش هستند که بتوانند به کشور آلمان مهاجرت کاری کنند، لازم است اطلاعات درستی در خصوص نحوه پذیرش شغلی ایرانیان در آلمان به دست آورند. یکی از نکات مهم در خصوص مهاجرت کاری ایرانیان به آلمان این است که این کشور، مدرک فنی حرفه ای ایران را پذیرش نخواهد کرد و لازم است که مدرک کاردانی ارائه شود.

افرادی که چه به عنوان متخصص و چه به عنوان یک کارگر وارد آلمان می شوند، باید از این موضوع باخبر باشند که چه مدرکی را باید ارائه دهند. روش های مختلفی نیز برای یافتن شغل در آلمان وجود دارد که در موارد قبلی مقاله به آن اشاره شد. ما در ادامه مقاله به بررسی شرایط دریافت پیشنهاد کاری و اخذ ویزای کاری کشور آلمان خواهیم پرداخت که می تواند مفید باشد. 

دریافت ویزای کار کشور آلمان از طریق دریافت پیشنهاد کاری یا همان جاب آفر

دریافت ویزای کار کشور آلمان از طریق دریافت پیشنهاد کاری یا همان جاب آفر

زمانی که اطلاعات کافی در خصوص شرایط کاری در آلمان از جمله حقوق کارگر ساده در آلمان به دست آوردیم، می توانیم به دنبال شغل در آلمان باشیم. در صورتی که یک فرد بتواند یک پیشنهاد کاری از کارفرمای آلمانی دریافت کند، این امکان وجود خواهد داشت که بتواند با دریافت نامه پذیرش شغلی، به سفارت آلمان مراجعه کند و ویزای کاری این کشور را دریافت نماید.

پیشنهاد کاری از کارفرما در واقع همان جاب آفر محسوب می شود که طبق قوانین کشور آلمان و اتحادیه اروپا به افراد خارجی اعطا می شود که می توانند توسط آن اقدام به اخذ ویزای آلمان نمایند. از جمله شرایط دریافت جاب آفر از کارفرمای آلمانی این است که فرد باید به زبان آلمانی تسلط داشته و مدرک زبان آلمانی ارائه دهد.

همچنین باید در بازه سنی تعریف شده ای قرار داشته باشد تا بتواند صلاحیت لازم برای اشتغال در شغل مورد نظر را به دست آورد. کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ می توانند راهنمایی های لازم را در این خصوص انجام دهند.

دریافت ویزای جست و جوی کار در کشور آلمان یا همان جاب سیکر

این نوع از ویزای کشور آلمان، به افراد اجازه خواهد داد که وارد خاک آلمان شوند و در مدتی محدود یعنی 6 ماه، به دنبال شغل در آلمان بگردند و جست و جوهای لازم را انجام دهند. بعد از دریافت این ویزا، لازم است فرد سریعا به آلمان مراجعه کند و در این مدت محدود، به مراکز کاریابی و مراکز شغلی مختلف مراجعه کند و به مصاحبه با کارفرمایان مختلف بپردازد.

در صورتی که فرد بتواند شغل مورد نظر خود را پیدا کند و تاییدیه کارفرما را به دست آورد، می تواند اقامت کاری خود را در خاک کشور آلمان به دست آورد و در این کشور ساکن شود. اما اگر فردی نتواند در مدت 6 ماه شغل مورد نظر خود را پیدا کند، باید خاک کشور آلمان را ترک کند و امکان تمدید ویزای جست و جوی کار در آلمان وجود ندارد.

ارائه مدارکی مانند رزومه شغلی، مدرک زبان آلمانی، مدرک تحصیلی و ...، از موارد اولیه و لازم برای دریافت ویزای جست و جوی کار می باشد  و همچنین این مدارک باید تحویل کارفرمای مربوطه داده شود. همچنین از دیگر نکات مهم در خصوص دریافت این نوع ویزا، این است که فرد باید از توانایی مالی خوبی برخوردار باشد تا بتواند در مدت حضور موقت خود در آلمان، هزینه های زندگی خود را تامین کند. شما می توانید با در دست داشتن ویزای جست و جوی کار در آلمان از شرایط کاری هر شغلی از جمله حقوق کارگر ساده در آلمان، باخبر شوید.

دوره آوسبیلدونگ در آلمان

دوره آوسبیلدونگ در آلمان

این دوره، در واقع همان دوره های آموزشی فنی حرفه ای کشور آلمان می باشد که می توان برای ورود به بازار کار حرفه ای کشور آلمان، در ابتدا اقدام به شرکت در این دوره ها نمود. دوره آموزشی فنی حرفه ای آلمان حدود 2 سال طول خواهد کشید و بعد از آن می توان وارد بازار کار کشور آلمان شد و شغل مناسب را پیدا کرد.

برای شرکت در این دوره ها، محدودیت سنی وجود ندارد و در نهایت 25 سال باید سن داشت تا بتوان در این دوره ها شرکت کرد. یکی از نکات مهم و کلیدی در خصوص شرکت در این دوره های آموزشی این است که لازم است در ابتدای فرایند ثبت نام، اقدام به دریافت مدرک زبان آلمانی نمود.

همچنین در سایت دوره ها می توان از شرایط شرکت در این دوره ها، اطلاعات کافی به دست آورد. از آنجایی که فرصت های شغلی مختلفی در کشور آلمان وجود دارد، می توان با توجه به نیاز بازار کار و شرایط فرد، اقدام به شرکت در هر یک از دوره های آموزشی کرد. اعتبار مدرک این دوره ها بسیار بالا بوده و عملا بعد از دوران فارغ التحصیلی، دغدغه شغلی وجود نخواهد داشت. کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ می توانند راهنمایی های لازم را در این خصوص انجام دهند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار آلمان چیست؟

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار آلمان چیست؟

برای این که بتوان ویزای کاری کشور آلمان را دریافت کرد، لازم است مدارکی را تحویل سفارت آلمان داد که این مدارک با توجه به نوع ویزا می تواند متفاوت باشد. اما به صورت کلی مدارک زیر برای اخذ ویزای آلمان لازم است:
•    ارائه دو قطعه عکس در ابعاد استاندارد و تعریف شده
•    ارائه بیمه سلامت و درمانی
•    ارائه مدارک شخصی اعم شناسنامه و کارت ملی و... 
•    ارائه گواهی مبنی بر عدم سوء پیشینه
•    ارائه پاسپورت دارای اعتبار کافی
•    پرداخت هزینه های مربوط به بررسی پرونده
•    ارائه رزومه تحصیلی و رزومه کاری
•    ارائه نامه پذیرش شغلی از کارفرمای آلمانی
•    تهیه و تکمیل فرم های مورد نیاز برای اخذ ویزای آلمان
•    رزومه و CV  که نشاندهنده مدارک تحصیلی و سابقه‌کار است.
کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ می توانند اقدامات لازم برای اخذ ویزای کار کشور آلمان را برای شما عزیزان انجام دهند.

درخواست اقامت کاری بعد از پیدا کردن کار در آلمان

درخواست اقامت کاری بعد از پیدا کردن کار در آلمان

بعد از به دست آوردن نامه پذیرش شغلی از کارفرما و اطلاع از میزان حقوق و ...، و همچنین دریافت ویزای کاری این کشور، می توان به کشور آلمان مهاجرت کرد. ویزای کشور آلمان جزو ویزاهای شینگن می باشد و می توان با داشتن ویزای کاری این کشور، به دیگر کشورهای عضو پیمان شینگن به راحتی سفر کرد.

اعتبار ویزای کار کشور آلمان برای افراد خارجی به مدت محدود و یک سال می باشد و همچنین این امکان وجود دارد که فرد متقاضی، همسر و فرزندان خود را به همراه خود به کشور آلمان ببرد و در این کشور ساکن شوند. 
بعد از گذشت یک سال اول از دریافت ویزای کاری این کشور، می توان اقدام به دریافت ویزای 3 ساله کاری آلمان نمود و بعد از سپری کردن 3 سال، می توان بعد از گذشت 5 سال از حضور در آلمان، اقدام به اخذ اقامت دائم کشور آلمان و پاسپورت این کشور نمود.
شما در حال مطالعه مقاله حقوق کارگر ساده در آلمان می باشید.

شرایط اخذ اقامت دائم آلمان بعد از کار در این کشور چگونه است؟

اقامت دائم در آلمان می تواند مزیت های زیادی را داشته باشد. برای این که بتوان اقامت دائم این کشور بعد از اخذ ویزای کاری آلمان را به دست آورد، لازم است شرایط زیر رعایت شود:
•    داشتن درآمد کافی برای تامین مایحتاج زندگی بدون استفاده از بودجه عمومی
•    فرد متقاضی باید از درآمد کافی برخوردار باشد تا بتواند هزینه های زندگی در آلمان را تامین نماید.
•    فرد متقاضی باید در منزل و محل اقامتی مشخص زندگی کند.
•    فرد متقاضی باید مالیات و حق بیمه سلامت و بیمه بازنشستگی خود را پرداخت کند.
•    فرد باید به زبان آلمانی مسلط باشد و حداقل مدرک زبان آلمانی در سطح B1 را داشته باشد.
•    متقاضی باید در آزمونی در کشور آلمان شرکت کند که این آزمون به سنجش دانش در مورد فرهنگ و قوانین کشور آلمان خواهد پرداخت.
حال که در این مقاله با حقوق کارگر ساده در آلمان و نحوه پیدا کردن شغل و اقامت در این کشور آشنا شدیم، به بررسی مزیت های زندگی در آلمان خواهیم پرداخت.

مزیت های زندگی در آلمان

مزیت های زندگی در آلمان

زندگی در آلمان می تواند مزیت های زیادی را به همراه داشته باشد که ما در ادامه مبحث، به برخی از مهمترین آن ها اشاره خواهیم کرد:

امکان تحصیل رایگان در مدارس و دانشگاه‌ها

امکان تحصیل رایگان در مدارس و دانشگاه‌ها

از مهمترین مزیت های زندگی در کشور آلمان، این است که می تواند در بهترین دانشگاه های این کشور به تحصیل پرداخت و امکان تحصیل رایگان در این کشور وجود دارد. تحصیل در موسسات آموزشی دولتی در این کشور بدون هزینه است و افراد خارجی می توانند در صورت داشتن شرایط لازم در این مراکز معتبر، به تحصیل بپردازند. 

برای این که بتوان در دانشگاه های این کشور به تحصیل پرداخت، باید تسلط کافی به زبان آلمانی داشت و ارائه مدرک زبان آلمانی از شرایط اولیه پذیرش محسوب می شود. افرادی که به عنوان مهاجر کاری به این کشور مهاجرت می کنند، می توانند فرزندان خود را در دانشگاه های این کشور ثبت نام کنند تا به تحصیل بپردازند.

درآمد مناسب و هزینه پایین زندگی

درآمد مناسب و هزینه پایین زندگی

زندگی در کشور آلمان همراه با هزینه های مختلفی می باشد که امری طبیعی است. اما هزینه های زندگی در این کشور، به مراتب پایین تر و به صرفه تر از باقی کشورهای اروپایی می باشد. همچنین از آنجایی که میزان حقوق دریافتی در این کشور از جمله حقوق کارگر ساده در آلمان بسیار مناسب است، عملا دغدغه هزینه های زندگی در این کشور وجود ندارد. همچنین دولت این کشور برای اقشار کم درآمد جامعه، کمک هزینه هایی را بابت تامین هزینه های زندگی پرداخت می کند. 

داشتن امنیت شغلی

در این مقاله به صورت تخصصی به مبحث اشتغال در آلمان پرداخته شد و متوجه شدیم که اشتغال در آلمان چه مزیت هایی دارد. یکی از مزیت های مهم در خصوص زندگی در این کشور، این است که امنیت شغلی زیادی در آلمان وجود دارد و از طرفی فارغ التحصیلان دانشگاهی می توانند بسیار راحت به دنبال شغل بگردند و به راحتی به شغل مورد نظر خود دست پیدا کنند. کمبود نیروی کار در آلمان بسیار زیاد است و همین موضوع باعث شده است که موقعیت های شغلی زیادی در این کشور وجود داشته باشد.

از طرفی کارفرمایان آلمانی نمی توانند به راحتی اقدام به اخراج پرسنل خود کنند و قانون کار کشور آلمان بسیار سختگیرانه در این خصوص خواهد بود و کارفرما باید دلایل محکمی داشته باشد تا بتواند قطع همکاری نماید. به همین دلیل، امنیت شغلی در آلمان بسیار بالاست و یکی از دلایل محبوبیت زندگی در این کشور، مربوط به همین مورد است.

حمل‌ و نقل عمومی کارآمد

کشور آلمان از سیستم حمل و نقل عمومی بسیار پیشرفته ای بهره می برد. زیرساخت های شهری در این کشور بسیار مناسب و پیشرفته است و همین موضوع باعث شده است که سیستم حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس، مترو، قطار بین شهری و ...، در دسترس عموم مردم قرار داشته باشد و در هر نقطه ای از شهرهای آلمان که باشید، می توانید به راحتی به این سیستم دسترسی داشته باشید.
شما در حال مطالعه مقاله حقوق کارگر ساده در آلمان، می باشید.

ارائه خدمات جامع و رفاه اجتماعی

دولت آلمان برای بالابردن کیفیت زندگی شهروندان خود و افراد خارجی، سرمایه گذاری بسیار زیادی در خصوص خدمات اجتماعی و رفاهی انجام داده است و همین موضوع باعث شده است که آلمان جزو استانداردترین کشورهای اروپایی از نظر  خدمات اجتماعی محسوب شود.

از جمله خدمات اجتماعی و رفاهی بسیار مناسب در آلمان، می توان به خدمات درمانی و بهداشتی این کشور اشاره کرد. بهره گیری از سیستم های مراقبت های پزشکی استاندارد، تجهیزات به روز درمانی و پزشکی، تحت پوشش قرار دادن تمامی شهروندان آلمانی از نظر بیمه خدمات درمانی و خدمات درمانی بیمارستانی به صورت رایگان، از جمله نکات بارز زندگی در این کشور محسوب می شود و به گونه ای شهرت دارد که جزو 10 کشور برتر دنیا در این خصوص می باشد.

مزایای حق بیکاری

قانون کشور آلمان این موضوع را پیش بینی کرده است که اگر فردی بعد از گذشت یک سال از اشتغال در آلمان بیکار شود و شغل خود را از دست دهد، می تواند از مزیت های دریافت حق بیکاری این کشور استفاده کند تا بتواند در طول دوران یافتن شغل جدید، از درآمد برخوردار باشد.

دولت این کشور به صورت ماهانه مبغلی را به فرد پرداخت می کند تا مشکل مالی نداشته باشد. مدت زمان ارائه این خدمات حدود یک سال بعد از زمان بیکاری است و فرد این فرصت را دارد تا بتواند در طول این یک سال، به دنبال شغل جدید بگردد. بنابراین علاوه بر مزیت حقوق کارگر ساده در آلمان که بسیار مناسب است، مزیت هایی مانند حق بیکاری نیز در این کشور شامل افراد خواهد شد.

موارد بالا تنها بخش مهمی از مزیت های زندگی در آلمان می باشد که شما می توانید برای کسب اطلاعات کامل تر، با شرکت مهاجرتی الست گروپ تماس حاصل فرمایید.

نتیجه گیری

نتیجه گیری

ما در این مقاله به بررسی اشتغال در یکی از بهترین کشورهای اروپایی یعنی کشور آلمان پرداختیم. آلمان یکی از بهترین کشورهای اروپایی و بهترین کشورهای دنیا از  نظر اشتغال می باشد که موقعیت های شغلی زیادی در این کشور پیش روی متقاضیان خارجی قرار دارد. به همین دلیل ما در این مقاله به بررسی میزان حقوق کارگر ساده در آلمان پرداختیم و از شرایط اشتغال در این کشور و نحوه دریافت ویزای کاری آلمان، نکات مهمی را اشاره کردیم.

زندگی در آلمان مزیت های زیادی را به همراه دارد که در این مقاله به آن اشاره شد. با این حال توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اشتغال در آلمان و یافتن شغل در این کشور و همچنین انجام امور اخذ ویزای کاری کشور آلمان، با کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.