اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

بهترین شهر بلژیک برای زندگی

بهترین شهر بلژیک برای زندگی

در این مقاله، به معرفی و بررسی بهترین شهر بلژیک برای زندگی می پردازیم. لطفا ما را تا انتهای مقاله، همراهی فرمایید.

در این مقاله، به معرفی و بررسی بهترین شهر بلژیک برای زندگی می پردازیم. لطفا ما را تا انتهای مقاله، همراهی فرمایید.

زندگی در کشورهای مختلف می تواند از اهمیت زیادی برخوردار باشد. در طی سالیان اخیر، آمار مهاجرت به کشورهای مختلف و مطرح، بسیار افزایش یافته است. ایرانیان زیادی نیز توانسته اند از طریق روش های مختلفی به کشورهای مختلف اروپایی یا آمریکایی سفر نمایند و به زندگی بپردازند.

مهاجرت به کشوری دیگر می تواند در ابتدای کار، چالش برانگیز باشد و هر فردی را دچار دغدغه های مختلفی کند. به همین دلیل لازم است قبل از هر گونه اقدامی، اطلاعات درست و کافی در خصوص زندگی در کشوری دیگر و شرایط آن به دست آورد.

کشورهای مختلفی نیز وجود دارد که اقدام به پذیرفتن مهاجر می کند که از جمله آن ها کشور بلژیک می باشد. بلژیک یکی از کشورهای مطرح اروپایی محسوب می شود و این کشور از نظر محبوبیت جزو بهترین ها به شمار می آید. شرایط زندگی در بلژیک به گونه ای است که هر فرد علاقه مند به مهاجرت به کشورهای اروپایی را مجاب می سازد که حداقل اطلاعاتی در خصوص زندگی در بلژیک به دست آورد.

ویدئو بهترین شهر بلژیک برای زندگی

به همین دلیل ما قصد داریم در این مقاله به بررسی کشور بلژیک و شرایط زندگی در آن بپردازیم و همچنین قصد داریم به موضوع اصلی مقاله که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، یعنی بهترین شهر بلژیک برای زندگی بپردازیم تا شاید بتواند کمکی به علاقه مندان به زندگی در این کشور بنماید.

طبیعتا برای زندگی در هر کشوری از جمله بلژیک، لازم است از شرایط زندگی، فرهنگ، آب و هوا و ... آن با خبر شد که در این مقاله به این موضوعات پرداخته می شود و روش هایی که می توان به این کشور مهاجرت کرد را مورد بررسی قرار می دهیم.

اینفوگرافیک بهترین شهر بلژیک برای زندگی

اینفوگرافیک بهترین شهر بلژیک برای زندگی

با این حال شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط زندگی در کشور بلژیک و مهاجرت به بهترین شهرهای این کشور، با کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی های مفید آنان بهره مند شوید. شرکت الست گروپ، از معتبرترین موسسات مهاجرتی حال حاضر معرفی می شود.

معرفی کشور بلژیک

معرفی کشور بلژیک

کشور بلژیک یکی از کشورهای مطرح در قاره اروپا می باشد. این کشور در واقع کشوری مستقل است که به حالت امپراطوری اداره می شود و در غرب اروپا قرار دارد. کشور بلژیک از سه بخش هلندی زبان، فرانسوی زبان و آلمانی زبان تشکیل شده است. کشور بلژیک از نظر همسایگی، با کشورهای فرانسه، هلند، آلمان و لوکزامبورگ مرز مشترک دارد و بر بخش شمال غرب این کشور، دریای شمال قرار دارد.

بلژیک در واقع کشوری با وسعت کم می باشد اما تراکم جمعیتی بالایی نسبت به وسعت خود دارد. بلژیک در واقع کشوری منحصر به فرد از نظر فرهنگ و زبان می باشد و به دلیل داشتن فرهنگی بین آلمان و اروپای لاتین، سه زبان هلندی و فرانسوی و آلمانی را در خود جای داده است.

پایتخت کشور بلژیک، شهر بروکسل است که جزو بهترین شهرهای این کشور محسوب می شود و موقعیت استراتژیکی مهمی در این کشور دارد. زندگی در کشور بلژیک می تواند مزیت های زیادی را به همراه داشته باشد و علاقه مندان زیادی از سراسر دنیا از جمله ایرانیان، در تلاش هستند که بتوانند به این کشور مهاجرت کنند.

بنابراین لازم است برای متقاضیان مهاجرت به بلژیک، توضیحاتی در خصوص بهترین شهر بلژیک برای زندگی ارائه شود تا بتوانند بر اساس شرایط خود تصمیم گیری های لازم را برای زندگی در بهترین شهرهای بلژیک اتخاذ کنند. بنابراین در ادامه مقاله همراه ما باشید. همچنین کارشناسان شرکت مهاجرتی الست گروپ می توانند راهنمایی های لازم را در خصوص زندگی در بلژیک و مهاجرت به این کشور انجام دهد.

بهترین شهر بلژیک برای زندگی

بهترین شهر بلژیک برای زندگی

زندگی در کشوری دیگر می تواند چالش برانگیز باشد و برای هر فرد تازه وارد نیز دغدغه هایی را به وجود بیاورد. به همین دلیل لازم است برای رفتن به هر کشوری، اطلاعاتی در خصوص شهرهای مختلف کشور مورد نظر به دست آورد. این اطلاعات می تواند شامل شرایط زندگی، آب و هوا، هزینه های زندگی و ... باشد که می تواند در تصمیم گیری فرد مهاجر تاثیر بگذارد.

این نکته را باید در نظر گرفت که هر فردی که مایل است به کشوری دیگر مهاجرت کند، لازم است در ابتدا تمامی شهرهای این کشور را برای خود مد نظر قرار دهد تا بتواند با مقایسه دقیق، اقدام به انتخاب بهترین شهر نماید. از آنجایی که کشور بلژیک جزو کشورهای محبوب در اروپا محسوب می شود، اهمیت مسئله بهترین شهر بلژیک برای زندگی بسیار زیاد است.

بلژیک از موقعیت جغرافیایی مناسبی برخوردار است و با کشورهای مهمی مانند هلند و آلمان و فرانسه، همسایه است. از طرفی این کشور جزو کشورهای عضو پیمان شینگن است و هر فردی که بتواند ویزای این کشور را به دست آورد، در واقع توانسته است ویزای شینگن را به دست بیاورد و با داشتن این ویزا می تواند به تمامی کشورهای عضو پیمان شینگن به راحتی سفر کند، بدون آن که نیاز باشد تاویزای کشور سفر کرده را کسب نماید.

اما در خصوص ملیت های موجود در کشور بلژیک لازم است توضیحاتی ارائه شود که بیش از 85 درصد جمعیت این کشور، ملیت بلژیکی دارند و باقی جمعیت آن ملیت هایی مانند ایتالیایی، مراکشی، فرانسوی، هلندی و ... می باشد.

بلژیک را می توان از جمله کشورهای پیشرفته در زمینه تکنولوژی نامید و به همین دلیل است که این کشور مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به علم و تحصیل قرار گرفته است. در این کشور، تمامی سیستم هایی نظیر سیستم پرداخت بانکی و ...، به صورت آنلاین و با جدیدترین تکنولوژی های روز انجام می شود و همین موضوع باعث شده است که کشور بلژیک در زمینه سیستم های پرداختی در دنیا از بهترین ها باشد. 

ما در ادامه مقاله به بررسی برخی از بهترین شهر بلژیک برای زندگی خواهیم پرداخت که می تواند برای علاقه مندان به زندگی در این کشور مفید واقع شود. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شهرهای مهم و مناسب زندگی در کشور بلژیک، با کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ، مشورت های لازم را انجام دهید. 

بروکسل

بروکسل

یکی از شهرهای بسیار مناسب برای زندگی در کشور بلژیک، شهر بروکسل می باشد. بروکسل پایتخت کشور بلژیک و یکی از حساس ترین شهرهای این کشور می باشد و جزو یکی از فرهنگی ترین شهرهای اروپایی محسوب می شود.

بروکسل یک مقصد بسیار عالی برای گردش  است و منطقه ای توریست پذیر است و جاذبه های فرهنگی و هنری زیادی را می توان در این شهر مشاهده کرد. بروکسل یک شهر پرنشاط است و از طرفی شهری پر از آرامش است. از ویژگی های منحصر به فرد شهر بروکسل می توان به معماری این شهر اشاره کرد که بسیار جذاب و خیره کننده است.

در این شهر می توان ساختمان های زیادی را دید که جا مانده از هنر معاصر است و عمارت های زیبایی را می توان در این شهر مشاهده کرد. از طرفی وجود موزه های متعدد در این شهر باعث شده است که صنعت توریست و گردشگری در شهر بروکسل بسیار رایج باشد. اغلب اروپاییان از شهر بروکسل به خوبی یاد می کنند و کمتر کسی در اروپا است که به این شهر سفر نکرده باشد.

با این اوصاف می توان گفت که شهر بروکسل یکی از بهترین شهر بلژیک برای زندگی محسوب می شود که شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط زندگی در شهر بروکسل، با کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ تماس حاصل فرمایید.

آنتورپ

آنتورپ

یکی از شهرهای مهم و بسیار دیدنی کشور بلژیک، شهر آنتورپ می باشد. این شهر، شهری با محیطی با فرهنگ های مختلف است. در این شهر می توانید انواع و اقسام ملیت های انگلیسی و آمریکایی را مشاهده کنید و تعداد زیادی از خانواده های انگلیسی و آمریکایی نیز در آنتورپ زندگی می کنند.

مسئولان شهری آنتورپ، تمرکز زیادی بر مبحث جهانگردی کرده اند و همچنین صنعت مد در این شهر بسیار رایج است. به همین دلیل این شهر جزو پرطرفدارترین شهرهای کشور بلژیک محسوب می شود.

همچنین آنتورپ به عنوان دومین شهر بزرگ کشور بلژیک به حساب می آید. از ویژگی های خاص شهر آنتورپ می توان به زیبایی های شهری آن اشاره کرد که در طراحی ساختمان ها و خیابان ها از رنگ های مختلفی استفاده شده است و چهره شهر را به یک محیط شاداب تبدیل نموده است.

شهر آنتورپ را می توان به عنوان پایتخت هنر بلژیک نامید که توانسته است از شهرت خوبی برخوردار باشد. بنابراین می توان گفت که افراد علاقه مند به حوزه هنر و فرهنگ می توانند شهر آنتورپ را به عنوان بهترین شهر بلژیک برای زندگی خود برگزینند.

گنت

گنت

یکی از شهرهای بسیار زیبا و دلچسب برای زندگی در کشور بلژیک، شهر گنت می باشد. این شهر یک شهر بسیار آرام می باشد و می توان از آرامش آن لذت برد. همچنین در این شهر می توان انواع گل های رنگارنگ را مشاهده کرد.

شهر گنت در هر فصل سال، زیبایی های خاص خود را دارد. از طرفی دیگر، این شهر از دانشگاه بسیار مطرح و مشهوری برخوردار است و می تواند به عنوان یک مقصد عالی برای دانشجویان بین المللی محسوب شود تا بتوانند با تحصیل در شهر گنت، از زیبایی های این شهر لذت ببرند.

معماری عالی این شهر و همچنین وجود موزه ها و مکان های فرهنگی مختلف در شهر گنت از نکات بارز این شهر محسوب می شود. علاوه بر این، چندین مرکز تفریحی و پارک نیز در این شهر وجود دارد که می توان از آن به عنوان یک مکان مناسب برای استراحت استفاده کرد. شهر گنت به عنوان یک مرکز علمی و تحقیقاتی در بلژیک به حساب می آید و وجود دانشگاه معتبر و بین المللی در این شهر باعث شده است که اروپاییان به این شهر توجه ویژه ای کنند.

بنابراین می توان گفت که یکی از بهترین شهر بلژیک برای زندگی را می توان به شهر گنت اشاره کرد که شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط زندگی در شهر گنت، با کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

بروژ

بروژ

شهر بروژ در کشور بلژیک را می توان در بین زیباترین شهرهای این کشور و حتی اروپا قرار دارد و از شهرت زیادی نیز در این زمینه برخوردار است. شهر بروژ، دارای منظره ها و زیبایی های شگفت انگیزی می باشد. وجود پارک های زیبا و سازه های قرون وسطایی نیز از جمله نکات بارز این شهر است که زیبایی خاصی را به این شهر بخشیده است.

در این شهر، جشنواره و فستیوال های زیادی برگزار می شود که اغلب، جشنواره های غذا می باشد و علاقه مندان به غذا و به خصوص شکلات می توانند به این شهر سفر کنند و در جشنواره آن حضور پیدا کنند. اقتصاد شهر بروژ بسیار پررونق است و این شهر می تواند به عنوان یک گزینه مناسب برای اشتغال محسوب شود و مهاجران می توانند از طریق اقداماتی در این شهر، به اشتغال بپردازند.

بنابراین می توان گفت که شهر بروژ به عنوان یکی از بهترین شهر بلژیک برای زندگی محسوب می شود و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به شهر بروژ بلژیک و شرایط زندگی در آن، با کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را در این خصوص دریافت کنید.

شهر ریکسنسارت (Rixensart)

شهر ریکسنسارت (Rixensart)

یکی از شهرهای فرانسوی زبان در کشور بلژیک، شهر ریکسنسارت می باشد که در نزدیکی فنلاند قرار دارد. از ویژگی های بارز این شهر این است که با پایتخت بلژیک یعنی بروکسل، تنها 30 دقیقه فاصله دارد که می توان به راحتی به رفت و آمد پرداخت.

این شهر از امکانات رفاهی و ورزشی زیادی برخوردار است و از طرفی این شهر جزو توریستی ترین شهر بلژیک بوده و هر ساله هزاران نفر از سراسر دنیا به این شهر، سفر توریستی می کنند. این شهر می تواند به عنوان یک گزینه مناسب برای زندگی محسوب شود و لازمه زندگی در آن این است که به زبان فرانسوی مسلط باشید.

شهر درلوین لانوو

شهر درلوین لانوو

یکی از شهرهای مناسب برای زندگی و اشتغال در کشور بلژیک، شهر درلوین لانوو می باشد. این شهر مناسب افرادی می باشد که قصد دارند در حرفه های مختلفی نیز مشغول به کار شوند. در واقع این شهر طیف وسیعی از مشاغل را در خود جای داده است که هر فردی می تواند در حیطه تخصص و توانایی خود در این شهر به فعالیت بپردازد. در شهر درلوین لانوو، می توان انواع امکانات تفریحی و ... را مشاهده کرد و از زندگی در این شهر نهایت استفاده را برد.

این شهر جزو پاکیزه ترین شهرهای بلژیک است و تمرکز زیادی بر حفاظت از محیط زیست دارد. با این اوصاف می توان گفت که شهر درلوین لانوو را می توان در بین بهترین شهر بلژیک برای زندگی قرار دارد و شما می توانید برای اطلاع از شرایط زندگی در این شهر و همچنین اشتغال در آنجا، با کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ در تماس باشید.

شهر درلیژ

شهر درلیژ

از دیگر شهرهای مناسب برای زندگی در کشور بلژیک، می توان به شهر درلیژ اشاره کرد. این شهر از ساختمان ها و بناهای زیبایی برخوردار است که دارای معماری بسیار زیبا و بی نظیری می باشد. این شهر از جنب و جوش زیادی برخوردار است و همچنین از داخل این شهر، رودخانه ای به نام Meuse رد می شود که باعث شده است زیبایی بسیار بی نظیری نیز به این شهر اضافه کند.

این شهر یکی از شهرهای توریستی بلژیک بوده و مناسب برای گردشگران می باشد. همچنین در مرکز شهر درلیژ جشنواره های زیادی برگزار می شود که بسیاری از مهاجرانی که علاقه مند به چنین مواردی هستند، می توانند به این شهر برای زندگی مهاجرت نمایند.

شهر تِروُرِن (Tervuren)

شهر تِروُرِن (Tervuren)

یکی از شهرهای هلندی زبان کشور بلژیک، شهر ترورن می باشد. ساکنان این شهر به زبان هلندی صحبت می کنند که البته شما می توانید زبان هایی مانند فرانسوی و انگلیسی را هم در این شهر مشاهده کنید. اما اغلب ساکنان ترورن به زبان هلندی صحبت می کنند. در این شهر پارک بزرگی قرار دارد که موزه آفریقایی نیز در آن قرار دارد و جزو جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شود.

این شهر یکی از ثروتمندترین شهرهای بلژیک است و اغلب افراد سرمایه دار و ثروتمند نیز در این شهر زندگی می کنند. این شهر جزو شهرهای گران هم محسوب می شود و مناسب افرادی است که از توانایی مالی بسیار خوبی برخوردار هستند و از طرفی شهر ترورن می تواند به عنوان بهترین شهر بلژیک برای زندگی سرمایه گذاران نیز محسوب شود.

شهر واترلو

شهر واترلو

 یکی از شهرهای کوچک و کم جمعیت کشور بلژیک که می تواند به عنوان یک مقصد ایده آل برای زندگی محسوب شود، شهر واترلو می باشد. این شهر جزو شهرهای فرانسوی زبان بلژیک محسوب می شود و از طرفی امکانات زیادی برای مهاجران وجود دارد که می تواند مورد استفاده این افراد قرار گیرد.

از ویژگی های بارز شهر واترلو می توان به وجود تمامی امکانات شهروندی اشاره کرد که نیاز هر فرد را از سفر به شهرهای دیگر بلژیک تامین خواهد کرد و نیازی به سفر به شهرهای دیگر نخواهد بود. وجود دانشگاه و مدارس بین المللی، مسکن های با قیمت مناسب، وجود فروشگاه های مختلف، امکانات بهداشتی و درمانی مناسب، از مزیت های زندگی در شهر واترلو محسوب می شود و می تواند به عنوان یک گزینه عالی برای زندگی مهاجران به حساب آید.

موارد بالا جزو بهترین شهر بلژیک برای زندگی محسوب می شوند که می توان با دانستن اطلاعات کافی در خصوص زندگی در چنین شهرهایی، اقدام به مهاجرت به بلژیک نمود. شما می توانید برای کسب اطلاعات کامل تر و جامع تر در خصوص شرایط مهاجرت به شهرهای مختلف بلژیک، با کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید. 
حال در ادامه مقاله، به بررسی فرهنگ کشور بلژیک و شرایط مختلف زندگی در این کشور خواهیم پرداخت. با ما باشید.

قومیت و فرهنگ‌های متنوع در بلژیک

قومیت و فرهنگ‌های متنوع در بلژیک

کشور بلژیک یکی از کشورهای مهاجرپذیر در قاره اروپا محسوب می شود. این کشور هر ساله تعداد زیادی از مهاجران را از سراسر دنیا پذیرش می کند و مهاجران توانسته اند سال های سال در این کشور زندگی کنند و در واقع تابعیت دائم بلژیک را به دست آورده اند. این کشور از فرهنگ و قومیت های مختلفی نیز تشکیل شده است.

بالغ بر 6 میلیون نفر در این کشور، هلندی زبان هستند و بیش از 4 میلیون نفر فرانسوی زبان را در خود جای داده است. از طرفی نزدیک به 80 هزار نفر در این کشور به زبان آلمانی صحبت می کنند. این موضوع نشان می دهد که تنوع فرهنگی در بلژیک بسیار بالاست و بیشترین تعداد مهاجرانی که به این کشور در طی سالیان اخیر مهاجرت کردند، ایتالیایی زبان ها می باشند که نزدیک به 5 درصد جمعیت کل کشور بلژیک را تشکیل می دهد.

تنوع فرهنگی و قومیت در کشور بلژیک باعث شده است که این کشور به عنوان یک محیطی جذاب برای زندگی محسوب شود و از آنجایی که نژادپرستی در این کشور معنایی ندارد، هر فردی با هر فرهنگ و قومیتی می تواند به صورت آزادانه در بلژیک زندگی کند.

بنابراین با به دست آوردن اطلاعاتی در خصوص بهترین شهر بلژیک برای زندگی، می توان به بلژیک مهاجرت نمود و ایرانیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر، با شرکت مهاجرتی الست گروپ تماس حاصل فرمایند.

زبان کشور بلژیک

کشور بلژیک دارای سه زبان رسمی فرانسوی، هلندی و آلمانی می باشد. همچنین زبان انگلیسی نیز به عنوان یک زبان فراگیر و گسترده در سطح کشور بلژیک مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان یک زبان خارجی نام برده می شود.

گویش های اصیل هلندی که در کشور بلژیک مورد استفاده قرار می گیرد، گویش های براباندی، فلاندری غربی، فلاندری شرقی، آنتورپی و لیمبورخی می باشد که از گستردگی زیادی برخوردار است. تمامی این گویش های ذکر شده در داخل مرزهای کشور هلند هم استفاده می شود و بسیاری از گویش های دیگر و فرعی ممکن است از گویش های اصیل هلندی فاصله داشته باشد.

مذهب کشور بلژیک

دین کشور بلژیک مسیحیت می باشد که مذهب آنان از نوع رومان کاتولیک می باشد. در واقع این مذهب، بزرگترین مذهب این کشور به حساب می آید که بیش از نیمی از جمعیت این کشور به این مذهب گرایش دارند. از طرفی دین اسلام هم در مذاهب این کشور دیده می شود که البته آمار بسیار کمی را به خود اختصاص داده است.

آب و هوای بلژیک

آب و هوای بلژیک

با بررسی بهترین شهر بلژیک برای زندگی، می توانید دریابید که آب و هوای این کشور اغلب معتدل و دریایی می باشد و دلیل آن هم وجود اقیانوس اطلس و دریای شمال است که باعث شده است تابستان های خنک و زمستان های معتدلی را در این کشور تجربه کرد.

کشور بلژیک کشوری کوچک محسوب می شود و تغییرات جوی در این کشور بسیار اندک است که دلیل آن هم وسعت کم آن می باشد. بارندگی در این کشور نیز بسیار زیاد است و اغلب زمستان های این کشور بارانی است و همین موضوع باعث جذابیت های بیشتر کشور بلژیک برای زندگی به حساب می آید. بیشترین فصل گردشگری در کشور بلژیک مربوط به فصل بهار و تابستان است که آب و هوای نسبتا خنکی دارد.

گردشگری در بلژیک

گردشگری در بلژیک

کشور بلژیک و دولت این کشور، سرمایه گذاری ویژه ای در خصوص صنعت گردشگری انجام داده است و توانسته است یکی از پایه های اقتصادی این کشور را بر مبنای گردشگری قرار دهد.

موقعیت جغرافیایی مناسب کشور بلژیک و دسترسی کامل به کشورهای مختلف اروپایی از نکات بارز این کشور است و باعث شده است که بلژیک به عنوان یکی از توریست پذیرترین کشورهای اروپایی لقب بگیرد و سالانه صدها هزار نفر حتی به صورت کوتاه مدت به این کشور سفر می کنند و از جاذبه های دیدنی این شهر لذت می برند.

صنعت گردشگری و توریست کشور بلژیک بیش از 2 درصد تولید ناخالص ملی این کشور را تشکیل داده است. از طرفی زندگی در این کشور می تواند بسیار جذاب باشد و علاقه مندان زیادی نیز تمایل دارند در کشور بلژیک زندگی کنند. به همین دلیل اهمیت مسئله بررسی بهترین شهر بلژیک برای زندگی بسیار بالاست.

بسیاری از مردم کشور ما نیز مانند سایر مهاجران کشورهای دیگر، علاقه مند به زندگی در بلژیک هستند که شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط زندگی در بلژیک و گردشگری در این کشور، با کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را در این خصوص دریافت کنید.

روش های مهاجرت به کشور بلژیک

روش های مهاجرت به کشور بلژیک

همان طور که در بخش های قبلی گفته شد، مهاجرت به کشور بلژیک از تقاضای زیادی برخوردار است و هر ساله به تعداد متقاضیانی که به این کشور مهاجرت می کنند، افزوده می شود. وجود امکانات رفاهی بسیار زیاد و خدمات بهداشتی و درمانی و تحصیلی و ...، از جمله مزیت های زندگی در کشور بلژیک محسوب می شود.

بلژیک کشوری کم جمعیت و با وسعت کم است و می توان به عنوان یک گزینه مهاجرتی مناسب، انتخاب کرد. با بررسی بهترین شهر بلژیک برای زندگی متوجه شدیم که زندگی در این کشور چه مزیت هایی را می تواند داشته باشد.

کشور بلژیک برای پذیرش مهاجر مانند سایر کشورهای اروپایی، روش های مختلفی را پیش روی متقاضیان قرار داده است که می توان هر یک از این روش ها را با توجه به شرایط خود انتخاب کرد. ما در ادامه به بررسی انواع روش های مهاجرت به بلژیک خواهیم پرداخت:

مهاجرت به بلژیک از طریق تحصیل

مهاجرت به بلژیک از طریق تحصیل

مهاجرت تحصیلی به کشور بلژیک از جمله روش های محبوب و پرتقاضا برای مهاجرت محسوب می شود و مزیت تحصیل در کشور بلژیک این است که می توان از بهترین امکانات تحصیلی و دانشگاهی این کشور نهایت استفاده را برد.

استانداردهای آموزشی در دانشگاه های بلژیک بسیار بالا بوده و تحت نظر اتحادیه اروپا می باشد. از طرفی با مهاجرت تحصیلی به کشور بلژیک می توان در انواع پروژه های علمی و تحقیقاتی این کشور و سایر کشورهای اروپایی شرکت نمود و باعث پیشرفت فرد خواهد شد.

همچنین امکان کار پاره وقت دانشجویی در حین تحصیل در بلژیک برای مهاجران نیز فراهم است. کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ می توانند راهنمایی های لازم را در خصوص اپلای تحصیلی دانشگاه های بلژیک و مهاجرت تحصیلی به این کشور انجام دهد.

مهاجرت به بلژیک از طریق کار

مهاجرت کاری به کشور بلژیک از دیگر روش های رایج برای مهاجرت به این کشور می باشد و افراد زیادی تمایل دارند از این طریق به اشتغال در کشور بلژیک بپردازند. ویزای کاری این کشور نیز دو نوع مختلف دارد.

ویزای نوع A به مجوز کاری اطلاق می شود که افراد قصد دارند در مشاغل ماموریتی به فعالیت بپردازند و مجوز نوع B به نوعی از مجوز کاری گفته می شود که افراد تمایل به مشاغل تکنیسینی و فنی دارند. اشتغال در بلژیک می تواند مزیت های زیادی از جمله درآمد بالا را به همراه خود داشته باشد.

البته پیدا کردن شغل در بلژیک به مراتب سخت تر از باقی کشورهای اروپایی است که شما می توانید برای انجام چنین اموری، با کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.
شما در حال مطالعه مقاله بهترین شهر بلژیک برای زندگی می باشید.

مهاجرت به بلژیک از طریق ازدواج

از دیگر روش های رایج و پرتقاضا برای مهاجرت به کشور بلژیک، مهاجرت از طریق ازدواج است. در این روش، متقاضی باید با تبعه بلژیکی ازدواج کند. مهمترین شرط در این خصوص این است که تبعه بلژیکی باید حداقل 3 ماه از تابعیت دائم بلژیک او گذشته باشد تا بتوان از این طریق اقدام به مهاجرت کرد. زمانی که متقاضی با تبعه بلژیکی ازدواج می کند، در ابتدا به او اقامت موقت اعطا خواهد شد.

و پس از گذشت مدت زمانی مشخص می تواند اقدام به اخذ اقامت دائم کشور بلژیک نماید. نکته قابل توجه در خصوص این روش مهاجرتی این است که دولت بلژیک بر سر مسائل ازدواج و مهاجرت از طریق ازدواج بسیار حساس عمل خواهد کرد. بنابراین لازم است ازدواج به صورت کاملا رسمی و واقعی باشد و از ازدواج صوری خودداری کرد. 

بعد از ثبت ازدواج واقعی، متقاضی می تواند وارد کشور بلژیک شود و به او اقامت موقت اعطا خواهد شد. بعد از گذشت 5 سال از ازدواج او با تبعه بلژیکی، می تواند اقدام به اخذ اقامت دائم بلژیک نماید و پاسپورت این کشور را دریافت کند. پاسپورت کشور بلژیک یکی از معتبرترین پاسپورت های اروپایی می باشد که می تواند مزیت هایی را به دنبال داشته باشد.

از طرفی اگر متقاضی در طول 5 سال از زندگی مشترک او با تبعه بلژیکی، صاحب فرزند شود. هم خود متقاضی هم فرزند او تابعیت دائم کشور بلژیک را به دست خواهند آورد. مزیت های شهروندی در بلژیک بسیار فراوان است که در اقامت موقت نمی توان به آن دست یافت. بنابراین این روش مهاجرتی یکی از روش های محبوب و پرتقاضا نیز محسوب می شود.

مهاجرت شرایط خاص بلژیک

یکی از روش هایی که دولت بلژیک برای مهاجران فراهم آورده است، مهاجرت از طریق شرایط خاص است. مهاجرت از طریق شرایط خاص در واقع شامل طرح های تحقیقاتی و پژوهشی می باشد و همچنین افرادی که دارای طرح های کارآفرینی هستند، می توانند از این شرایط خاص استفاده کنند.

نکته قابل ذکر در خصوص ویزای شرایط خاص این است که این ویزا در ابتدا به صورت موقت صادر خواهد شد و بعد از گذشت مدت زمانی، متقاضی می تواند در صورت داشتن شرایط قانونی، اقامت موقت خود را به اقامت دائم تبدیل کند.

ایرانیان زیادی نیز از طریق ویزای شرایط خاص به بلژیک مهاجرت می کنند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ ویزای شرایط خاص بلژیک، با کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ مشورت های لازم را انجام دهید.

مهاجرت توریستی به بلژیک

مهاجرت توریستی به کشور بلژیک از جمله ویزاهای پرتقاضای این کشور محسوب می شود. برای اخذ این ویزا، لازم است تا مدارک شخصی و مدارک معتبر خود اعم از مدارک هویتی، مدرک تحصیلی و کاری و ... را ارائه دهید تا بتوانید ویزای توریستی این کشور را اخذ نمایید. مدت زمان اعتبار ویزای توریستی کشور بلژیک 3 ماه می باشد و بعد از گذشتن اعتبار آن لازم است خاک کشور بلژیک را ترک نمایید.

با دریافت ویزای توریستی می توان علاوه بر گردش در این کشور، اقدام به خرید ملک نمایید و یا در خاک بلژیک به دنبال کار باشید و سپس می توانید ویزای خود را تبدیل به ویزاهای دیگر نمایید. با بررسی بهترین شهر بلژیک برای زندگی می توان در ابتدا اقدام به مهاجرت توریستی به شهر مورد نظر نمود و سپس اقدام به تبدیل ویزای خود به دیگر ویزاهای این کشور کرد.

مهاجرت از طریق همراه به بلژیک

این روش مهاجرتی نیز به گونه ای است که لازم است دعوتنامه ای از اقوام و آشنایان خود در کشور بلژیک دریافت کنید. فردی که اقدام به ارائه دعوتنامه می کند باید از درآمد کافی، شغل مشخص، مکان مناسب برای زندگی در بلژیک برخوردار باشد و در واقع حامی مالی فرد مهاجر نیز خواهد بود. کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ می توانند راهنمایی های لازم را در این خصوص انجام دهند.

مهاجرت از طریق تولد به بلژیک

مهاجرت از طریق تولد فرزند از جمله روش های مهاجرت به کشور بلژیک محسوب می شود. قانون تابعیت خون نیز در کشور بلژیک اجرا می شود. این روش بدین گونه است که اگر نوزاد از پدر یا مادر با تبعه بلژیکی به دنیا بیاید، می تواند به راحتی تابعیت دائم کشور بلژیک را دریافت کند. در صورتی که اگر نوزاد از والدین غیر بلژیکی به دنیا بیاید و در خاک کشور بلژیک متولد شد، باید حداقل 10 سال از اقامت او در بلژیک گذشته باشد تا بتواند تابعیت دائم این کشور را به دست آورد.

مهاجرت سرمایه گذاری بلژیک

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در بلژیک از جمله روش های مناسب برای افرادی می باشد که از توانایی مالی خوبی برخوردار هستند. این افراد می توانند در بخش های مختلف اقتصادی کشور بلژیک سرمایه گذاری کنند.

اقتصاد پایدار و رو به رشد بلژیک باعث شده است که سرمایه گذاران زیادی از سراسر دنیا اقدام به سرمایه گذاری در این کشور نمایند. همچنین با استفاده از این روش می توان اقدام به ثبت شرکت در بلژیک نمود و سرمایه گذاری مناسبی نیز در زمینه ثبت شرکت انجام داد.

برای شروع ثبت شرکت در بلژیک، لازم است که در ابتدا در یکی از بانک های کشور بلژیک حساب بانکی افتتاح کنید و سپس اقدام به ایجاد شرکت در بلژیک نمایید. با بررسی دقیق بهترین شهر بلژیک برای زندگی می توان بهترین انتخاب را در زمینه احداث شرکت و سرمایه گذاری انجام داد تا بتوان علاوه بر مهاجرت به این کشور، به کسب سود نیز پرداخت.

از جمله شرکت هایی که می توان در کشور بلژیک به ثبت رساند، شرکت با مسئولیت محدود است که از تقاضای زیادی برخوردار است. در این روش، شما سهامدار یک شرکت دیگری نیز خواهید شد و قابلیت انتقال سهم نیز به افراد دیگر هم خواهید داشت.

این روش مختص افرادی است که تمایل ندارند به تنهایی در بلژیک شرکت ثبت کنند و در واقع تنها تلاش خواهند کرد که سهامدار یک شرکتی باشند تا بتوانند به این کشور مهاجرت کنند و در نهایت اقامت دائم بلژیک را به دست آورند.

از دیگر روش های سرمایه گذاری در کشور بلژیک این است که می توان شراکت محدودی نیز انجام داد و بدین گونه است که حداقل 3 شخص حقوقی و حقیقی با سرمایه مشخص انتخاب شوند و میزان مشارکتی که بین این شخص انجام می شود، به صورت مکتوب و رسمی مشخص شده باشد. این روش می تواند مسئولیت های زیادی را در پی داشته باشد. 

بنابراین می توان گفت که روش های سرمایه گذاری در کشور بلژیک زیاد است و هر فردی می تواند با توجه به شرایط خود، یا به تنهایی اقدام به ثبت شرکت کند، یا می تواند در شرکت های موجود در بلژیک سرمایه گذاری کند. تمامی این شرایط نیز به بررسی دقیقی نیاز دارد که کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ می توانند راهنمایی های لازم را در این خصوص انجام دهند.

شرایط اخذ ویزای بلژیک

شرایط اخذ ویزای بلژیک

بعد از بررسی های لازم در خصوص بهترین شهر بلژیک برای زندگی و تصمیم در خصوص مهاجرت به این کشور، لازم است قوانین و شرایط اخذ ویزای این کشور را رعایت کنند تا بتوانند اقدام به اخذ ویزای کشور بلژیک نمایند. این شرایط عبارتند از:

داشتن توانایی مالی مناسب

داشتن توانایی مالی مناسب

متقاضی مهاجرت به کشور بلژیک باید از توانایی مالی مناسبی برخوردار باشد. برای اثبات این موضوع لازم است به سفارت این کشور، پرینت گردش حساب بانکی خود را ارائه دهد و تا سقفی مشخص تراکنش مالی و سرمایه داشته باشد. زمانی که فرد بتواند توانایی مالی مناسب داشته باشد، این اجازه را خواهد داشت که ویزای کشور بلژیک را به دست آورد.

داشتن دعوتنامه

یکی از شرایط مورد نیاز برای مهاجرت به کشور بلژیک و اخذ ویزای این کشور، این است که از اعضای خانواده خود یا دوستان خود که در بلژیک حضور دارند، دعوتنامه ای دریافت کنید. داشتن دعوتنامه اختیاری است و صرفا برای اخذ ویزای همراه نیاز خواهد بود.

داشتن تاریخچه سفر به کشورهای خارجی

داشتن تاریخچه سفر به کشورهای خارجی

داشتن تاریخچه سفر به کشورهای اروپایی می تواند شانس فرد را برای دریافت ویزای کشور بلژیک افزایش دهد. لازم به ذکر است که سفر به کشورهای خارجی اعم از کشورهای اروپایی یا غیر اروپایی نیز در زمینه اخذ ویزای بلژیک تاثیرگذار است که می توان از آن نهایت استفاده را برد.

شرایط بالا تنها بخشی از مواردی است که می تواند در زمینه اخذ ویزای کشور بلژیک تاثیرگذار باشد. حال در ادامه مقاله بهترین شهر بلژیک برای زندگی، به بررسی برخی از مدارک لازم برای دریافت ویزای کشور بلژیک خواهیم پرداخت. لازم به گفتن است که ارائه مدارک به صورت ترجمه رسمی به زبان انگلیسی در هنگام مراجعه به سفارت الزامی است. ترجمه مدارک باید توسط دارالترجمه های رسمی صورت گرفته باشد تا از اعتبار برخوردار باشد. ازجمله مدارک لازم برای اخذ ویزای کشور بلژیک عبارتند از:

•    ارائه پاسپورت دارای اعتبار کافی؛ در صورتی که پاسپورت از اعتبار کمتر از 6 ماه برخوردار است، لازم است قبل از فرایند مهاجرتی، اقدام به تمدید آن نمود.
•    تهیه و تکمیل فرم های مربوط در خواست ویزای کشور بلژیک که هر ویزایی، فرم های مربوط به خود را دارد.
•    ارائه دو قطعه عکس در ابعاد مشخص و استاندارد که به صورت رنگی باشد.
•    ارائه رسید مربوط به رزرو بلیت هواپیما و رزرو هتل در کشور بلژیک
•    ارائه مدارک شخصی اعم از شناسنامه و کارت ملی و ترجمه رسمی آن
•    ارائه گواهی اشتغال به کار، اعم از گواهی شغلی، لیست بیمه، فیش حقوقی و ... از جمله مدارک لازم برای مهاجرت به کشور بلژیک به حساب می آید. 
•    ارائه گواهی مبنی بر عدم سوء پیشینه از مراجع قضایی و ارائه ترجمه رسمی آن با مهر دادگستری
•    پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای کشور بلژیک و رسید هزینه های مربوط به بررسی پرونده الزامی است.
•    ارائه مدارک تحصیلی و رزومه تحصیلی و ترجمه آن به زبان انگلیسی برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند، الزامی است.
•    ارائه گواهی تمکن مالی اعم از پرینت گردش حساب در 6 ماه اخیر و به همراه ترجمه رسمی این مدارک الزامی است.
•    ارائه گواهی پزشکی مبنی بر سلامت جسمی و روحی فرد
مدارک فوق از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزای کشور بلژیک می باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ ویزای کشور بلژیک و انجام اقدامات لازم برای آن، با کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ مشورت های لازم را انجام دهید.
حال که با بهترین شهر بلژیک برای زندگی آشنا شدیم و از نحوه مهاجرت و اخذ ویزای کشور بلژیک نکات مهمی را اشاره کردیم، بد نیست بدانیم که زندگی در کشور بلژیک چه مزیت هایی را می تواند داشته باشد.  

مزایای مهاجرت به بلژیک

مزایای مهاجرت به بلژیک

زندگی در کشور بلژیک و مهاجرت به این کشور محبوب می تواند مزیت های زیادی را به همراه خود داشته باشد. زندگی در یک شرایط عالی و استاندارد در یکی از بهترین کشورهای اروپایی، بهترین فرصت برای افرادی است که قصد دارند در زمینه های مختلف کاری و زندگی شخصی خود پیشرفت کنند.

در بلژیک می توان به اشتغال پرداخت، به تجارت و کسب سود رسید، در دانشگاه های مطرح این کشور که منطبق با استانداردهای اروپایی می باشد، تحصیل کرد و تمام این موارد تنها بخشی از مزیت های زندگی در این کشور به شمار می رود. ما در ادامه و به صورت موردی، به برخی از مزایای مهاجرت به کشور بلژیک و زندگی در این کشور خواهیم پرداخت که می تواند قابل توجه باشد:

•    اخذ اقامت دائم و پاسپورت کشور بلژیک بعد از گذشت 5 سال از زندگی در این کشور
•    داشتن بهترین شغل و کسب و کار در یکی از بهترین کشورهای اروپایی
•    برای مهاجرت به این کشور، نیازی به اخذ مدرک زبان نخواهد بود.
•    ارائه سابقه شغلی برای اشتغال در بلژیک الزامی نیست.
•    برخورداری از مزیت های شهروندی کشور بلژیک بعد از اخذ اقامت دائم این کشور
•    با دریافت ویزای کشور بلژیک می توان به بیش از 25 کشور اروپایی عضو پیمان شینگن بدون دریافت ویزای دیگر سفر کرد.
•    برخورداری از سیستم بهداشتی و درمانی استاندارد 
•    عدم محدودیت برای پذیرش مهاجر از هر ملیت و کشوری
موارد بالا تنها بخش مهمی از مزیت های مهاجرت به کشور بلژیک به حساب می آید. داشتن پاسپورت کشور بلژیک می تواند مزیت های زیادی را به همراه داشته باشد. طی بررسی های اخیر، پاسپورت کشور بلژیک، جزو معتبرترین پاسپورت های جهان به حساب می آید که می توان توسط آن به بیش از 170 کشور دنیا بدون ویزا سفر کرد. کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس و ... از جمله این کشورها می باشد.

از طرفی زندگی در کشور بلژیک می تواند مقرون به صرفه باشد. درآمد در کشور بلژیک بسیار بالاست و اگر فردی حتی در شغل کارگری در این کشور مشغول به کار شود، می تواند درآمد نسبتا بالایی را تجربه کند و عملا دغدغه های هزینه زندگی به سراغ او نخواهد آمد.

بیشترین هزینه تحمیل شده به فرد، مربوط به هزینه مسکن و اجاره خانه می باشد. با بررسی دقیق بهترین شهر بلژیک برای زندگی، می توان انتخاب مناسبی از نظر محل زندگی در بلژیک داشت تا بتوان به هزینه ای مناسب به زندگی در این کشور پرداخت.

اگر فردی بتواند در کشور بلژیک، شغلی مناسب پیدا کند و به اشتغال و زندگی بپردازد، می تواند از خدمات بهداشتی و درمانی کشور بلژیک به راحتی استفاده کند. زیرا استانداردهای درمانی و پزشکی در کشور بلژیک بسیار بالاست و می توان از مزایای آن بهره مند شد.

لازمه مهاجرت به هر کشوری از جمله بلژیک، به دست آوردن اطلاعات درست و کافی در خصوص شرایط زندگی در این کشور است که شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی های جامع تر، با کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

نتیجه گیری

نتیجه گیری

ما در این مقاله به بررسی زندگی در یکی از بهترین کشورهای اروپایی یعنی کشور بلژیک پرداختیم. همچنین در این مقاله به بررسی بهترین شهر بلژیک برای زندگی پرداخته شد و از ویژگی های شهرهای این کشور، نکات مهمی اشاره شد. زندگی در کشور بلژیک می تواند تجربه ای بسیار جذاب باشد و مزیت های زیادی را به همراه داشته باشد.

به همین دلیل تقاضا برای مهاجرت به بلژیک رو به افزایش بوده و هر ساله متقاضیان زیادی از سراسر دنیا از جمله کشور ما، در تلاش هستند که بتوانند به این کشور مهاجرت کنند. روش های مهاجرتی مختلفی نیز برای ورود به خاک کشور بلژیک وجود دارد که در این مقاله به آن اشاراتی شد.

با این حال شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط زندگی در کشور بلژیک و اخذ ویزای این کشور، به شرکت مهاجرتی الست گروپ مراجعه نمایید و اقدامات لازم را برای مهاجرت به این کشور محبوب و پرطرفدار انجام دهید.