اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

مهاجرت به کانادا راننده کامیون

مهاجرت به کانادا راننده کامیون

در این مقاله به بررسی موضوع مهاجرت به کانادا راننده کامیون می پردازیم. با ما همراه باشید.

امروزه مبحث مهاجرت به کشورهای مختلف بسیار رایج و مورد دغدغه بسیاری از افراد می باشد.

در این مقاله به بررسی موضوع مهاجرت به کانادا راننده کامیون می پردازیم. با ما همراه باشید.

امروزه مبحث مهاجرت به کشورهای مختلف بسیار رایج و مورد دغدغه بسیاری از افراد می باشد.

هر فردی بنا بر دلایل مختلفی نیز ممکن است اقدام به مهاجرت نماید. مهاجرت تحصیلی، مهاجرت شغلی، آینده ای بهتر و بی دغدغه تر و ...، از جمله دلایلی می باشد که هر فردی می تواند اقدام به مهاجرت به کشورهای مختلف نماید. کشورهای مختلفی در جهان وجود دارد که در پذیرش مهاجر، پیشتاز و جزو پرمهاجرترین کشورهای جهان محسوب می شود.

هر کشوری شرایط خاص خود را برای پذیرش مهاجر دارد. یکی از بهترین و محبوب ترین کشورهای جهان که در زمینه پذیرش مهاجر از طرفداران زیادی برخوردار است، کشور کانادا می باشد. کانادا به عنوان یک مقصدی عالی و ایده آل برای زندگی محسوب می شود و می توان از روش های مختلفی، اقدام به مهاجرت به کانادا نمود.

کشور کانادا قوانین نسبتا آسان تری نسبت به سایر کشورهای جهان، برای پذیرش مهاجر پیش روی متقاضیان قرار داده است.

یکی از پرطرفدارترین و سریع ترین و بهترین روش های مهاجرتی به کانادا، مهاجرت کاری به این کشور است. با مهاجرت کاری به کانادا می توان در طی دراز مدت اقدام به کسب اقامت دائم کانادا نمود و حتی شهروند کانادا شد و از مزایای آن بهره برد. در کشور کانادا، برخی از مشاغل از تقاضای زیادی برای جذب نیروی ماهر برخوردار است که از افراد بومی و یا خارجی، دعوت به همکاری می نماید.

یکی از پرتقاضاترین و در عین حال پردرآمدترین مشاغل موجود در کانادا که می توان با داشتن تخصص در این مورد اقدام به مهاجرت نمود، شغل راننده کامیون می باشد که نیازمند داشتن گواهینامه پایه یک مخصوص می باشد.

ویدئو مهاجرت به کانادا راننده کامیون

ما در این مقاله، به بررسی دقیق مهاجرت به کانادا و مزیت های آن می پردازیم و در نهایت به بررسی شغل راننده کامیون در کانادا و وظایف آن خواهیم پرداخت و همچنین به بررسی و روش های مهاجرت به کانادا راننده کامیون می پردازیم.

اینفوگرافیک مهاجرت به کانادا راننده کامیون

اینفوگرافیک مهاجرت به کانادا راننده کامیون

همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه مهاجرت به کانادا و جذب در شغل راننده کامیون در این کشور، با کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ تماس حاصل فرمایید. شرکت الست گروپ، از معتبرترین موسسات مهاجرتی حال حاضر معرفی می شود.

ما در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:
مهاجرت به کانادا چیست؟
مزایای زندگی در کانادا چیست؟
رانندگان کامیون در کانادا
وظایف رانندگان کامیون در کشور کانادا چیست؟
یافتن شغل برای مهاجرت به کانادا راننده کامیون چگونه است؟
مهاجرت رانندگان پایه یک به کانادا چه شرایط و مراحلی دارد؟
شرایط اولیه برای شغل راننده کامیون در کانادا چیست؟
مدارک مورد نیاز برای شغل رانندگی کامیون در کانادا چیست؟
مراحل لازم برای شروع به کار در کانادا به عنوان راننده کامیون چیست؟
حقوق راننده کامیون در کانادا چقدر است؟
شرایط اقامت دائم برای راننده کامیون در کانادا چیست؟
استان های مناسب شغل راننده کامیون در کانادا کدامند؟
مدارک لازم برای ویزای کار کانادا چیست؟
نتیجه گیری

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا راننده کامیون با ما همراه باشید.

 

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد، کشور کانادا یکی از بهترین کشورهای جهان از نظر پذیرش مهاجر بوده و جزو بهترین کشورهای جهان از نظر زندگی و آینده می باشد.

این کشور سرشار از موقعیت های مختلف تحصیلی، شغلی و ... می باشد که با زندگی در این کشور می توان به موفقیت و پیشرفت های مختلفی دست یافت. کشور کانادا به عنوان یک کشوری سراسر فرصت می باشد که می توان در زمینه داشتن زندگی بهتر، از این فرصت ها استفاده کرد.

کشور کانادا توانسته در طی سالیان اخیر، آمار خیره کننده ای در زمینه پذیرش مهاجر اعم از مهاجر تحصیلی، مهاجر کاری و ... به خود اختصاص دهد. حتی این کشور به دلیل داشتن موقعیت های اقتصادی بسیار جذاب و رو به رشد، به عنوان یک مقصد محبوب برای ایجاد شغل و کارآفرینی و همچنین سرمایه گذاری محسوب می شود.

کشور کانادا به دلیل داشتن روابط سیاسی و اقتصادی بسیار خوب با سایر کشورهای مطرحی مانند آمریکا، توانسته به عنوان یکی از بی دغدغه ترین کشورهای جهان از همه نظر تبدیل شود.

متقاضیان زیادی از جمله مردم کشور ما در تلاش هستند که بتوانند از روش های مختلفی استفاده کنند تا بتوانند به کشور کانادا مهاجرت کنند که یکی از پرتقاضاترین روش ها، مهاجرت کاری به کانادا محسوب می شود. حال قبل از آن که به موضوع اصلی مقاله یعنی مهاجرت به کانادا راننده کامیون بپردازیم، در ابتدا به بررسی مزیت های مهاجرت به کانادا و زندگی در این کشور خواهیم پرداخت:

اقامت دائم کانادا

اقامت دائم کانادا

همان طور که گفته شد، کشور کانادا یک کشوری با نرخ مهاجرپذیری بسیار بالایی می باشد. دولت کانادا نیز برای توسعه اقتصادی خود و همچنین استفاده از نیروهای متخصص علمی و کاری، تدابیر بسیار ویژه ای به خصوص در پذیرش مهاجر اندیشیده است و عملا توانسته است سرمایه گذاری های ویژه و بلند مدتی در زمینه پذیرش مهاجر انجام دهد.

زیرا کشور کانادا و دولت این کشور به افراد مهاجر به چشم یک سرمایه انسانی با ارزش نگاه می کند و این نگاه ویژه باعث شده است که کشور کانادا با باقی کشورهای جهان متمایز شود و به همین دلیل از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

به دلیل همین نگاه ویژه به افراد مهاجر، دولت کانادا قوانینی را پیش روی افراد خارجی قرار داده است که بتوانند بعد از گذشت مدت زمانی مشخص و با رعایت اصول و قوانین این کشور، اقدام به اخذ اقامت دائم کانادا نمایند. اقامت دائم در کانادا می تواند مزیت های بسیار زیادی نیز برای افراد داشته باشد.

زیرا شهروندی در کانادا بسیار پر مزیت بوده و می توان از حقوق شهروندی مختلفی از جمله بهداشت رایگان، تحصیل ارزان تر و... برخوردار شد. اطلاعات تکمیلی را از مشاورین الست گروپ کسب نمایید.

یکی از روش های بسیار مطمئن و عالی در زمینه کسب اقامت دائم در کانادا، روش مهاجرت کاری می باشد که در ابتدا نیاز است تاویزای کاری کانادا را دریافت نمود و بعد از گذشت چند سال می توان اقدام به کسب اقامت دائم این کشور نمود. حال در ادامه مقاله مهاجرت به کانادا راننده کامیون، به بررسی مزیت های زندگی در کانادا خواهیم پرداخت.

مزایای زندگی در کانادا

مزایای زندگی در کانادا

تا این بخش از مقاله متوجه شدیم که مهاجرت به کانادا و زندگی در این کشور، از محبوبیت زیادی برخوردار است. حال می خواهیم از مزیت های زندگی در کانادا اطلاعاتی به دست آوریم:

وضعیت اقتصادی رو به رشد و فرصت های شغلی بسیار فراوان

وضعیت اقتصادی رو به رشد و فرصت های شغلی بسیار فراوان

کشور کانادا یکی از کشورهایی می باشد که از نظر رشد اقتصادی در وضعیت بسیار خوبی قرار گرفته و توانسته است در طی سالیان اخیر، شاخص اقتصادی رو به رشدی داشته باشد و پیشرفت های زیادی را در زمینه های مختلفی به دست آورد.

همین موضوع باعث شده است که فرصت های شغلی بسیار زیادی نیز در این کشور وجود داشته باشد که با کمبود نیروی کار متخصص همراه بوده است و به همین دلیل از افرادی که در تخصص های مختلف سررشته دارند، دعوت به همکاری می نمایند. یکی از مشاغلی که از تقاضای زیادی برخوردار است، شغل راننده کامیون است.

به دلیل تجارت جهانی کشور کانادا با سایر کشورها از جمله آمریکا، کمبود نیرو در این حوزه شغلی به خصوص در حوزه ترانزیت کالا مشاهده می شود. به همین دلیل است که می توان به فکر مهاجرت به کانادا راننده کامیون، افتاد.

خدمات بهداشتی و درمانی بسیار مناسب

کشور کانادا در زمینه خدمات بهداشتی و درمانی، در سطح بین المللی از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و توانسته است منطبق با استانداردهای روز جهانی، در زمینه درمان و بهداشت فردی و جامعه، اقدامات بسیار موثری انجام دهد. بنابراین یکی از مزیت های زندگی در کانادا، برخورداری از خدمات بهداشتی و درمانی بسیار مناسب می باشد.

پایین بودن آمار جرم و جنایت در کشور کانادا

کشور کانادا یک کشوری امن می باشد و آمار جرم و جنایت در کشور کانادا بسیار پایین بوده و این مورد باعث شده که کشور کانادا به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان در زمینه امنیت به شمار برود.

چند ملیتی بودن کشور کانادا

کشور کانادا کشوری مهاجرپذیر است و همین امر باعث شده که از کشورهای مختلف و با اقلیت های مختلف به این کشور مهاجرت نمایند. به همین دلیل در تمام نقاط کشور کانادا می توان از انواع ملیت ها و فرهنگ ها و نژادها، افراد مختلفی را مشاهده کرد و این مورد از مزیت های زندگی در کانادا بوده که می توان دنیای متفاوتی را تجربه کرد.

موقعیت جغرافیایی بی نظیر کانادا

کشور کانادا دومین کشور پهناور جهان می باشد و سرشار از موقعیت های جغرافیایی می باشد و مناطق بکر و دیدنی زیادی نیز در این کشور وجود دارد و می تواند به عنوان یک مقصدی ایده آل برای افرادی باشد که دوران بازنشستگی خود را در کانادا سپری کنند.

کشور کانادا دارای بهترین دانشگاه های جهان

کشور کانادا از نظر تحصیلی و سیستم آموزشی جزو بهترین کشورهای جهان محسوب می شود و همچنین در این کشور، دانشگاه هایی وجود دارد که جزو برترین دانشگاه های جهان به حساب می آید که با تحصیل در چنین مراکز آموزشی می توان به موقعیت های شغلی مختلفی نیز دست پیدا کرد و از اعتبار بالای مدرک تحصیلی دانشگاه های کانادا، بهره برد.

حمایت دولت کانادا از مردم

یکی از مزیت های زندگی در کشور کانادا، حمایت همه جانبه دولت این کشور از مردم کانادا می باشد. این حمایت شامل افراد بومی و شهروند کانادا و همچنین افراد غیر بومی و مهاجر خواهد شد و کمتر کشوری در جهان وجود دارد که دولت و مسئولین کشوری، به مهاجرین خود بهای زیادی بدهد.

حال که با برخی از مزیت های زندگی در کانادا آشنا شدیم، به بررسی شغل راننده کامیون در کانادا خواهیم پرداخت که از تقاضای زیادی در این کشور برخوردار است و از روش مهاجرت به کانادا راننده کامیون، اطلاعاتی خواهیم داد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزیت های زندگی در کانادا و همچنین اقدامات لازم برای مهاجرت به این کشور، با شرکت مهاجرتی الست گروپ تماس حاصل فرمایید.

رانندگان کامیون در کانادا

رانندگان کامیون در کانادا

یکی از مشاغل بسیار مهم و البته پرتقاضا در کشور کانادا، شغل راننده کامیون می باشد. این شغل در کشور کانادا برای منتقل نمودن انواع کالاها مورد استفاده قرار می گیرد و در مسیرهای درون شهری، برون شهری و استانی و حتی بین المللی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

شغل راننده کامیون از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و افرادی که در این شغل مشغول به فعالیت می شوند، باید شرایط مربوط به این شغل را داشته باشند. رانندگان کامیون می توانند در شرکت های مختلفی از جمله شرکت های حمل و نقل، شرکت های تولیدی، باربری و ... مشغول به فعالیت شوند.

میزان درآمد شغل راننده کامیون در کانادا بسیار خوب بوده و به دلیل اهمیت بالای این شغل در این کشور، مزایای زیادی به همراه دارد

و به همین دلیل شرکت های مختلف کانادایی در زمینه باربری و حمل و نقل ماشین های سنگین، از افرادی که گواهینامه پایه یک تخصصی در این زمینه را دارند، دعوت به همکاری می نماید و از افراد بومی یا بین المللی نیز در این زمینه دعوت به استخدام نموده و افراد می توانند به واسطه این موضوع، اقدام به مهاجرت کاری به عنوان مهاجرت به کانادا راننده کامیون، نمایند.

وظایف رانندگان کامیون در کشور کانادا

وظایف رانندگان کامیون در کشور کانادا

همان طور که گفته شد، شغل راننده کامیون در کانادا از تقاضای زیادی برخوردار است و کمبود نیروی کار در این حوزه باعث شده است که افراد بتوانند با موقعیت های شغلی مختلفی روبرو شوند. از این رو لازم است که افراد متقاضی این شغل ابتدا با وظایف رانندگان کامیون در کشور کانادا آشنا شوند. از جمله وظایف یک راننده کامیون در کشور کانادا عبارت است از:
•    بسیاری از کامیونداران در مرزهای بین المللی برای باربری و ترانزیت کالا مشغول به فعالیت می باشند. چنین افرادی باید مجوزهای لازم را برای عبور و مرور از مرزها اخذ نمایند.
•    راننده کامیون باید معاینات فنی کامیون را قبل از حرکت انجام دهد.
•    راننده کامیون باید این توانایی را داشته باشد تا بتواند نقشه راه ها را بخواند.
•    وظیفه نگهداری و نظارت بر وسیله نقلیه، بر عهده راننده کامیون است.
•    در مواقع اضطراری باید تعمیرات لازم مربوط به کامیون را انجام دهد و تسلط به این زمینه داشته باشد.
•    یک راننده کامیون وظیفه دارد که مواد و تجهیزات را از انبار مربوطه دریافت نموده و برای آن تاییدیه بار یا همان بارنامه صادر کند و از موجودی دقیق کالاها اطلاع داشته باشد و همچنین مطابق با دستورالعمل های از قبل مشخص شده، اقدامات لازم را برای حمل و نقل و توزیع انجام دهد.
•    راننده کامیون باید در حین مسیر به تمامی امور خود مسلط باشد که از جمله این امور می توان به میزان سوخت مصرفی و جزئیات دیگر اشاره کرد.

•    در گروه ها و انجمن های مربوط به صنف خود عضویت داشته باشد و در بسیاری از همایش های مرتبط به حوزه حمل و نقل شرکت کند تا با انواع تغییرات و پیشرفت های حاصل شده در حوزه حمل و نقل ماشین های سنگین، اطلاعات زیادی به دست آورد.

موارد ذکر شده بخشی از وظایف راننده کامیون در کشور کانادا می باشد که یادگیری و فراگیری آن از پیش نیازهای مهاجرت به کانادا راننده کامیون می باشد.

شرکت مهاجرتی الست گروپ می تواند راهنمایی های لازم را در این خصوص انجام دهد.

یافتن شغل برای مهاجرت به کانادا راننده کامیون

یافتن شغل برای مهاجرت به کانادا راننده کامیون

برای یافتن شغل راننده کامیون در کشور کانادا، روش های مختلفی نیز وجود دارد که یکی از ساده ترین  و بهترین روش ها برای یافتن شغل، شرکت و حضور در نمایشگاه های شغلی در کشور کانادا می باشد.

این نمایشگاه به صورت هر ساله در بیشتر کشورهای مطرح جهان برگزار می شود و بسیاری از دولت ها و مسئولین هر کشوری، برای یافتن نیروی کار متخصص مربوط به هر صنف و رشته ای در این نمایشگاه شرکت می کنند و اقدام به استخدام نیروی متخصص می نمایند.

در چنین نمایشگاهی می توان به صورت مستقیم با کارفرمایان مختلفی مصاحبه و گفت و گو کرد و از شرایط کاری هر یک از شرکت ها و ارگان ها مطلع شد.

یکی از فعال ترین کشورهای جهان در حوزه نمایشگاه کار، کشور کانادا می باشد. این کشور با همکاری مامورین مهاجرتی خود در کشورهای مختلف و مطرح و همچنین با همکاری مسئولین کشورهای دیگر، اقدام به برگزاری نمایشگاه کار کانادا در برخی از کشورها می نماید.

افرادی که به عنوان نیروی کار خارجی قصد مهاجرت به کانادا را دارند، می تواند با شرکت در این نمایشگاه ها اقدام به یافتن شغل از جمله شغل راننده کامیون در کانادا نمایند و یکی از اصول مهم در مهاجرت به کانادا راننده کامیون به حساب می آید.

روش یافت شغل راننده کامیون در این نمایشگاه ها بدین گونه است که با ثبت نام در سایت مخصوص این نمایشگاه و آپلود مدارک خود، می توانند اقدام به شرکت در این نمایشگاه نمایند و سپس با مصاحبه با شرکت ها و کارفرمایان مختلف، اقدام به دریافت پیشنهاد کاری از کارفرما نمایند و سپس اقدامات لازم برای اخذ ویزای کاری خود را انجام دهند.

شرکت مهاجرتی الست گروپ می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص مهاجرت به کانادا راننده کامیون و شرکت در چنین نمایشگاه هایی انجام دهد.

مهاجرت رانندگان پایه یک به کانادا چه شرایط و مراحلی دارد؟

مهاجرت رانندگان پایه یک به کانادا چه شرایط و مراحلی دارد؟

همان طور که در موارد قبل گفته شد، کمبود نیروی راننده پایه یک از جمله راننده کامیون از مشکلات اصلی سیستم حمل و نقل کشور کانادا می باشد که البته این موضوع به نفع افراد جویای کار در این دسته شغلی می باشد.

دولت کانادا برای حل این مشکل و کمبود سیاست ها، شرایط مختلفی را برای پذیرش راننده کامیون و رانندگان پایه یک قرار داده است تا افراد مختلف از سراسر کشورهای جهان بتوانند به کشور کانادا مهاجرت نموده و در این شغل مشغول فعالیت شوند.

همان طور که می دانید، کشور کانادا برای اعطای ویزای کاری به افراد متقاضی، برنامه های مهاجرتی کاری مختلفی دارد که یکی از روش ها و شرایطی که دولت کانادا برای جذب راننده کامیون اتخاذ کرده است، مربوط به همین برنامه های کاری می باشد.

البته این نکته را باید گفت که تقاضای شغلی هم در این دسته شغلی رو به افزایش بوده است و همین موضوع باعث شده تا رقابت بر سر استخدام راننده وسایل نقلیه سنگین در کانادا افزایش پیدا کند.

همین موضوعات باعث شده است که ما در این مقاله به بررسی شغل کامیونداری و راننده کامیون در کانادا بپردازیم و به سوالات و ابهامات افراد مختلف پاسخ دهیم و از روش های مهاجرت به کانادا راننده کامیون، مطالب مهمی را اشاره کنیم.

با این حال در چنین مواردی لازم است تا با مشاورین و وکلای مهاجرتی مختلفی نیز مشورت های لازم انجام شود تا بهترین تصمیم برای مهاجرت کاری گرفته شود که شرکت مهاجرتی الست گروپ می تواند راهنمایی های لازم را در این خصوص انجام دهد.

یکی از مهمترین شرایط برای مهاجرت به کانادا راننده کامیون این است که در ابتدا باید گواهینامه پایه یک کشور کانادا را داشته باشید تا بتوانید مشغول به فعالیت و اقامت در کانادا شوید. یعنی با داشتن گواهینامه کشور خود قادر نخواهید بود در کانادا استخدام شوید. پس باید در ابتدا اقدامات لازم برای کسب گواهینامه پایه یک کانادا را انجام دهید.

برای این کار لازم است که در ابتدا اقدام به اخذ ویزای توریستی 6 ماهه کانادا نمایید و در طول شش ماه تمام تلاش خود را انجام دهید تا بتوانید گواهینامه را دریافت کنید.

سپس می توانید در جست و جوی کار باشید و با توجه به سوابق شغلی خود و گواهینامه کانادا می توانید اقدامات لازم را برای اقامت در کانادا انجام دهید. در چنین مواقعی، زمان بندی برای اخذ گواهینامه پایه یک در کانادا و یافتن و استخدام شغل بسیار مهم است تا بتوانید در مدت زمان کمتر از 6 ماه، به این هدف برسید.

برای این که بتوانید پیشنهاد کاری از کارفرمای کانادایی دریافت کنید و در شغل راننده کامیون و حمل و نقل سنگین مشغول به کار شوید، باید از تمامی شرایط جاب آفر کانادا با خبر باشید تا بتوانید بهترین تصمیم را با توجه به شرایط خود بگیرید.

در برخی از استان ها و شهرهای کانادا نیز شرایط استخدامی و کاری آسان تر بوده و با تحقیق و جست و جو می توان به این امر مهم رسید. شرکت مهاجرتی الست گروپ می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص شرایط استخدام و مهاجرت به کانادا راننده  کامیون انجام دهد.

شرایط اولیه برای شغل راننده کامیون در کانادا

شرایط اولیه برای شغل راننده کامیون در کانادا

•    یکی از شرایط اولیه برای استخدام در شغل راننده کامیون، سن متقاضی می باشد که نباید کمتر از 25 سال و بیشتر از 55 سال باشد. هر چه سن متقاضی در این بازه کمتر باشد یعنی جوان تر باشد، شانس بیشتری برای یافتن شغل پیدا خواهد کرد.

•    داشتن سلامت جسمانی بسیار مهم می باشد که از طریق معاینات پزشکی از جمله معاینه چشم، گوش، بینی، معاینه های فیزیکی، انجام آزمایشات خون و ...، مشخص خواهد شد.

•    متقاضی نباید در طی 5 سال گذشته خود، مرتکب جرایم رانندگی سنگین شده باشد.

•    در سابقه گواهینامه خود نباید تصادف دیده شده باشد.

•    همان طور که گفته شد، اخذ گواهینامه پایه یک کشور کانادا الزامی می باشد.

•    فرد متقاضی باید تمام تلاش خود را انجام دهد تا پیشنهاد کاری از کارفرمای کانادایی داشته باشد و همچنین اجازه کار در کشور کانادا را به دست آورده باشد.

مدارک مورد نیاز برای شغل رانندگی کامیون در کانادا

مدارک مورد نیاز برای شغل رانندگی کامیون در کانادا

برای استخدام در شغل رانندگی کامیون و همچنین انجام امور مهاجرت به کانادا راننده کامیون، لازم است مدارکی در ابتدا تهیه و تحویل مسئولین مربوطه شود تا بتوان امور استخدامی و مهاجرتی خود را انجام داد. مدارک مورد نیاز برای اشتغال در شغل راننده کامیون در کانادا عبارتند از:

گواهینامه آزمون زبان

متقاضی باید تسلط کامل به زبان انگلیسی داشته باشد و از مدت ها قبل از انجام امور استخدامی، اقدام به اخذ مدرک زبان انگلیسی اعم از آیلتس یا تافل کرده باشد و نمره قابل قبولی نیز کسب کرده باشد.

اهمیت تسلط به زبان انگلیسی به این دلیل است که اکثر رانندگان ماشین های سنگین از جمله کامیون، ممکن است سفرهای بین المللی داشته باشند و لازمه انجام امور، تسلط به زبان انگلیسی خواهد بود. این مدارک می تواند هم به صورت کاغذی و هم به صورت الکترونیکی باشد و تحویل مقامات سفارت برای اخذ ویزا گردد.

اثبات سابقه کار

ارائه سابقه کار به کارفرمای کانادا از اهمیت زیادی برخوردار است و شانس شما را برای استخدام افزایش خواهد داد. در صورت نداشتن سابقه کار، امکان استخدام در کشور کانادا نیز وجود نخواهد داشت.

ارائه مدارک تحصیلی

مدارک تحصیلی اعم از مدرک دیپلم، مدرک کارشناسی و ... می باشد که البته در شغل راننده کامیون بیشترین تاثیر در سابقه کاری را دارد.

ارائه رزومه شغلی به زبان انگلیسی

این کار باعث می شود که کارفرمای کانادایی بتواند با مطالعه ای جامع نسبت به شرایط شغلی و سوابق شغلی شما، تصمیم بهتری برای استخدام شما بگیرد.

گواهینامه رانندگی

ارائه گواهینامه رانندگی پایه یک در کشور خود الزامی می باشد. سپس باید اقدام به اخذ گواهینامه پایه یک کانادا نمود.

سوابق راننده

سوابق راننده صرفا جزو سوابق شغلی فرد محسوب نمی شود. بلکه اطلاعاتی مانند تاریخ دریافت گواهینامه، ارائه گواهی های مربوط به تخلفات و جریمه های رانندگی و ...، از جمله الزامات پذیرش در شغل راننده کامیون در کانادا می باشد.

اگر فردی دارای تخلفات زیادی باشد، شانس فرد برای استخدام کاهش خواهد یافت و در زمان انجام امور بیمه ای در کانادا، شرکت های بیمه ای سختگیری های زیادی انجام می دهند و به همان دلیل، کارفرمایان، چنین افرادی را استخدام نمی کنند.

اگر فردی در گذشته توانسته باشد در نمایشگاه های شغلی شرکت نماید، می تواند شانس خود را برای استخدام افزایش دهد و همین مورد را می تواند به عنوان سابقه خود به کارفرما عنوان نماید.

در مباحث ابتدایی مقاله در مورد اهمیت نمایشگاه های شغلی گفته شد که تا چه اندازه می تواند در یافتن شغل و استخدام موثر باشد.

در چنین نمایشگاه هایی می توان با انواع کارفرمایان کانادایی مصاحبه و گفت و گو کرد و بعد از ارزیابی های انجام شده توسط کارفرماها، به فرد متقاضی پیشنهاد کار ارائه خواهد شد که فرد می تواند با در دست داشتن نامه پیشنهاد شغلی به سفارت کانادا مراجعه کرده و اقدام به اخذ ویزای توریستی کانادا نماید تا بتواند در کشور کانادا، اقدام به اخذ گواهینامه کانادایی نماید و در نهایت بتواند در کشور کانادا مشغول به فعالیت شود.

در بخش بعدی مقاله به بررسی مراحل شروع کار راننده کامیون در کانادا و مهاجرت به کانادا راننده کامیون خواهیم پرداخت.

مراحل لازم برای شروع به کار در کانادا به عنوان راننده کامیون

مراحل لازم برای شروع به کار در کانادا به عنوان راننده کامیون

•    کارفرما باید ارزیابی اثر بازار کار (LMIA)  را داشته باشد.این برنامه از اهمیت زیادی برخوردار است و بدین گونه است که کارفرما بررسی های لازم را در خصوص این که هیچ فرد کانادایی در این دسته شغلی وجود ندارد که مشغول به کار شود، خواهد پرداخت و همچنین در نامه ای به فرد متقاضی و سفارت کانادا، این مورد قید خواهد شد که فرد متقاضی شغل، هیچ گونه اثر منفی روی بازار کار کانادا نخواهد داشت. 
•    کارفرما بعد از بررسی های لازم اثر بازار کار LMIA اقدام به ارائه پیشنهاد کاری به متقاضی خواهد کرد.
•    بعد از دریافت پیشنهاد کاری، متقاضی باید اجازه کار در کانادا را توسط اداره مهاجرت این کشور کسب نماید.
•    سپس می توان اقدامات لازم برای مهاجرت و سفر به کانادا را انجام داد.
برای این که بتوان وارد کشور کانادا شد، باید اجازه کار توسط معیارهای LMIA داشته باشید و همچنین ارائه سوابق شغلی و همچنین تسلط به زبان انگلیسی از جمله الزامات استخدام در کانادا در شغل راننده کامیون خواهد بود.
طبق قانون کشور کانادا، اگر فردی از کارفرمایی پیشنهاد کاری دریافت کرده باشد، کارفرما باید هزینه های مربوط به بلیت هواپیما، هتل و ... را پرداخت کند تا بعد از گذشت مدتی، فرد بتواند اقدام به تامین هزینه های خود نماید.
•    اقدامات لازم برای کسب گواهینامه رانندگی پایه یک در کانادا انجام شود. برای این کار باید وارد مدارس رانندگی در کانادا شده و با پرداخت هزینه های شهریه و ...، اقدام به یادگیری و اخذ گواهینامه پایه یک کانادا نمایید. همچنین قبولی در امتحانات رانندگی الزامی خواهد بود.
•    بعد از گذراندن دوره آموزش رانندگی می توان به مدت 6 ماه به صورت موقت و آزمایشی در کانادا مشغول به فعالیت شد.
•    بعد از اتمام دوره آزمایشی، قرارداد کاری بلند مدتی نیز با فرد امضا خواهد شد و فرد می تواند با خیال راحت در کشور کانادا اقامت موقت داشته باشد.

یکی از مزیت های مهاجرت کاری به کانادا این است که می توان خانواده خود را به همراه خود به کانادا آورد.

بنابراین فرد استخدام شده می تواند همسر و فرزندان خود را به کشور کانادا بیاورد و در کنار هم به زندگی در این کشور بپردازند که البته این مورد جزو مراحل دیگری از مهاجرت به کانادا راننده کامیون می باشد که شرکت مهاجرتی الست گروپ می تواند اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد.

حقوق راننده کامیون در کانادا

حقوق راننده کامیون در کانادا

حال که با مراحل استخدام به عنوان راننده کامیون در کانادا آشنا شدیم و از نحوه مهاجرت به کانادا راننده کامیون اطلاعاتی به دست آوردیم، سوال و دغدغه ای نیز برای بسیاری از افراد پیش خواهد آمد که میزان درآمد و حقوق راننده پایه یک کامیون در کانادا تا چه اندازه ای خواهد بود.

به طور کلی می توان گفت که میزان حقوق رانندگان کامیون در کشور کانادا بسیار خوب می باشد. به دلیل سختی کار و شرایط مختلفی که یک راننده کامیون باید تحمل نماید و از طرفی میزان مسئولیت های راننده کامیون از نظر حمل و نقل بار، سلامت بار و توزیع بار و همچنین بررسی و نظارت بر وسیله خود زیاد می باشد، چنین افرادی از حقوق و مزایای بسیار زیادی برخوردار هستند.

البته در مورد عدد دقیق آن نمی توان اظهار نظر قطعی کرد. زیرا هر شرکت حمل و نقل با توجه به شرایط خود و قوانین کاری خود، اقدام به واریز حقوق رانندگان کامیون خواهد کرد.

اما به صورت قطعی می توان گفت که رانندگان کامیون از میزان حقوق نسبتا بالایی نیز برخوردار هستند و هر چه میزان تجربه کاری افراد در این حوزه بالاتر باشد، حقوق دریافتی آنان بیشتر خواهد بود و همچنین از مزیت های مختلفی مانند بیمه درمانی رایگان، پاداش های مختلف و ... بهره مند خواهند شد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد میزان حقوق رانندگان کامیون در کانادا و اطلاع از دیگر مزایای آن، با شرکت مهاجرتی الست گروپ تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی و مشاوره های کارشناسان مهاجرتی این شرکت استفاده کافی نمایید.

شرایط اقامت دائم برای راننده کامیون در کانادا

شرایط اقامت دائم برای راننده کامیون در کانادا

یکی از مزیت های اخذ ویزای کاری در کانادا، کسب اقامت دائم در این کشور می باشد. افرادی که اقدام به اشتغال در شغل راننده کامیون در کانادا می نمایند و به این کشور مهاجرت کاری می کنند، این شرایط را دارند تا بتوانند با رعایت قوانین و شرایط کشور کانادا، اقدام به کسب اقامت دائم این کشور نمایند.

این شرایط می تواند با توجه به شرایط شغلی هر فرد متفاوت باشد و پس از بررسی های لازم نیز مشخص خواهد شد که فرد می تواند در کشور کانادا اقامت دائم کسب کند یا خیر. یکی از روش های کسب اقامت دائم در کانادا برای راننده کامیون، استفاده از برنامه مهاجرتی کانادا می باشد که می تواند منجر به کسب اقامت دائم در این کشور شود.

از جمله برنامه های مهاجرتی کاری برای کسب اقامت دائم عبارتند از:
•    برنامه های مهاجرت به استان های آتلانتیک کانادا که برای افرادی مناسب است که از مهارت متوسطی برخوردار هستند و یکی از بهترین گزینه ها محسوب می شود.
•    برنامه های مهاجرتی استانی ایالت بریتیش کلمبیا در کانادا که از طریق مهارت سنجی افراد دارای مهارت های مبتدی تا نیمه ماهر به دست خواهد آمد.
•    برنامه های مهاجرتی استانی ایالت نوا اکوشیا کانادا که بر اساس مشاغل تعریف شده و تقاضا شده می توان اقدام به اخذ اقامت دائم کانادا نمود.
•    برنامه های مهاجرتی استانی ایالت انتاریو در کانادا که بر اساس مشاغل تعریف شده و مورد تقاضا نیز اقدام به استخدام افراد و در نهایت اعطای اقامت دائم کانادا خواهد شد.

•    برنامه های مهاجرتی استانی ایالت ساسکاچوان که از تقاضای زیادی برخوردار است و مخصوص افرادی می باشد که سوابق شغلی حرفه ای در زمینه رانندگی پایه یک و حمل و نقل بین المللی دارند.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع برنامه های مهاجرتی کشور کانادا برای مهاجرت به کانادا راننده کامیون و همچنین کسب اقامت دائم این کشور، با کارشناسان شرکت الست گروپ تماس حاصل فرمایید.

استان های مناسب شغل راننده کامیون در کانادا

استان های مناسب شغل راننده کامیون در کانادا

در بخش قبلی از برنامه مهاجرتی استانی مختلف در مورد اشتغال در شغل راننده کامیون پرداخته شد که در نهایت می توان اقدام به کسب اقامت دائم کانادا نمود.

در برخی از استان ها و ایالت های کانادا نیز فرصت های شغلی بسیار خوبی برای رانندگان فراهم است که می توان بر اساس شرایط و قوانین خاص و همچنین بر اساس شرایط و توانایی هر متقاضی، اقدام به اشتغال در شغل راننده کامیون در کانادا نمود. انتخاب ایالت و مشغول به کار شدن در آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و عملا آینده شغلی و زندگی فرد را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

از جمله استان های مناسب در کانادا برای شغل راننده کامیون می توان به استان کبک کانادا اشاره کرد که یک استان فرانسوی زبان بوده که لازمه ورود به این شهر برای اشتغال، تسلط به زبان فرانسوی می باشد. همچنین استان آلبرتا در کانادا فرصت های بسیار خوبی برای اشتغال در شغل راننده کامیون در اختیار متقاضیان قرار داده است.

از دیگر استان های بسیار مناسب در رابطه با شغل رانندگی کامیون می توان به استان های انتاریو، بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان، موا اسکوشیا و ... اشاره کرد که هر کدام شرایط خاص خود را برای پذیرش شغلی خواهند داشت که شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و قوانین شغلی در هر یک از استان های کشور کانادا، با کارشناسان زبده شرکت الست گروپ تماس حاصل فرمایید.

مدارک لازم برای ویزای کار کانادا

مدارک لازم برای ویزای کار کانادا

حال که با روش استخدام شغلی راننده کامیون و نحوه مهاجرت به این کشور آشنا شده ایم، به مبحثی می پردازیم که لازمه مهاجرت به کانادا و ورود به خاک این کشور می باشد. برای این که بتوان به عنوان شاغل وارد کشور کانادا شد، باید بعد از دریافت پیشنهاد کاری از کارفرما اقدام به اخذ ویزای کاری کانادا نمایند.

البته لازم به گفتن است که برای استخدام در شغل راننده کامیون بایستی در ابتدا اقدام به اخذ گواهینامه رانندگی در کانادا نمود که در این صورت در ابتدا باید ویزای موقت دریافت کرد. اما لازم می دانیم که مدارک لازم برای اخذ ویزای کار کانادا را توضیح دهیم.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار کانادا:

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار کانادا:

•    ارائه مدارک شخصی و هویتی اعم از شناسنامه و کارت ملی، ارائه پاسپورت دارای اعتبار کافی، اسنادی مانند سند ازدواج در صورت تاهل، ارائه کارت پایان خدمت و ... الزامی خواهد بود. همچنین مدارک فوق باید به صورت ترجمه رسمی شده تحویل مسئولین سفارت داده شود.

•    ارائه مدرک زبان انگلیسی اعم از آیلتس یا تافل با نمره قابل قبول

•    ارائه مدارک مبنی بر سوابق شغلی الزامی می باشد.

•    ارائه مدارک و گواهی های کسب شده مرتبط با شغل راننده کامیون

•    ارائه مدرک تحصیلی معتبر به همراه ترجمه رسمی آن

•    ارائه گواهی مبنی بر تمکن مالی مبنی بر این که فرد می تواند هزینه های زندگی خود را در کانادا تامین نماید.

•    ارائه گواهی عدم سوء پیشینه

•    ارائه نامه مبنی بر پیشنهاد کاری از کارفرمایان کانادایی که در مقاله ذکر شد.

•    ارائه گواهی سلامت جسمی و روحی 

•    پرداخت هزینه های مربوط به بررسی پرونده متقاضی برای اخذ ویزای کار کانادا

شرکت مهاجرتی الست گروپ می تواند تمامی امور مربوط به اخذ ویزای کار کانادا و همچنین اقدامات مهاجرت به کانادا راننده کامیون را برای شما عزیزان انجام دهد.

نتیجه گیری

نتیجه گیری

ما در این مقاله به بررسی یکی از بهترین و پرتقاضاترین مشاغل در کانادا پرداختیم. شغل راننده کامیون یکی از شغل های بسیار مناسب و با درآمد عالی برای علاقه مندان به این شغل می باشد.

کشور کانادا به دلیل کمبود نیروی انسانی برای شغل راننده وسایل سنگین، شرایط بسیار ویژه ای برای جذب نیروی داخلی و خارجی در شغل راننده کامیون قرار داده است که افراد مختلف می توانند با توجه به شرایط و قوانین موجود و همچنین شرایط خود، اقدام به اشتغال در این شغل در کانادا نمایند که ما در این مقاله به بررسی روش های یافتن شغل و استخدام در شغل راننده کامیون پرداختیم و در نهایت به بررسی نحوه مهاجرت به کانادا راننده کامیون پرداختیم.

حال شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شغل راننده کامیون در کانادا و نحوه استخدام در این کشور و مهاجرت به کانادا، با کارشناسان مجرب شرکت الست گروپ، تماس حاصل فرمایید.