اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

مدت زمان تمدید گذرنامه در آمریکا

مدت زمان تمدید گذرنامه در آمریکا

در این مقاله به بررسی موضوع مدت زمان تمدید گذرنامه در آمریکا خواهیم پرداخت.

امروزه با توجه به مسائل مختلفی، مهاجرت به کشورهای مطرح و بزرگ دنیا، بسیار رایج و پرطرفدار شده است.

در این مقاله به بررسی موضوع مدت زمان تمدید گذرنامه در آمریکا خواهیم پرداخت.

امروزه با توجه به مسائل مختلفی، مهاجرت به کشورهای مطرح و بزرگ دنیا، بسیار رایج و پرطرفدار شده است.

ایرانیان زیادی در تلاش هستند که بتوانند از روش های مختلفی استفاده کنند و به کشورهای مختلف مهاجرت کنند. مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، سرمایه گذاری و ... از جمله عوامل تاثیرگذار در مهاجرت در بین عموم مردم می باشد.

از آنجایی که کشورهای مختلف و مطرحی در دنیا اقدام به پذیرش مهاجر می کنند، دانستن قوانین مهاجرتی کشور مورد نظر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

یکی از مطرح ترین و بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت، کشور آمریکا می باشد. ایالات متحده آمریکا یکی از محبوب ترین کشورهای دنیا می باشد که ایرانیان زیادی در تلاش هستند که بتوانند به این کشور مهاجرت کنند. آمریکا به عنوان سرزمین سرشار از فرصت ها شناخته می شود. برای مهاجرت به هر کشوری از جمله آمریکا، باید اقدام به اخذ ویزای آن کشور نمود.

برای دریافت ویزا لازم است به سفارت این کشور مراجعه کرد و اقدامات لازم را برای اخذ ویزای آمریکا انجام داد. یکی از مهمترین مدارکی که باید از اعتبار کافی برخوردار باشد و جزو اصلی ترین مدارک محسوب می شود، پاسپورت یا همان گذرنامه می باشد. زمانی که یک فرد به آمریکا مهاجرت می کند، باید از میزان اعتبار باقیمانده پاسپورت خود مطلع باشد و در صورت انقضای پاسپورت، اقدام به تمدید گذرنامه نماید.

ویدئو مدت زمان تمدید گذرنامه در آمریکا

تمدید پاسپورت در کشور آمریکا امری شدنی و ممکن است و ایرانیان مقیم آمریکا که پاسپورت کشور ایران را دارند، باید قبل از به اتمام رسیدن اعتبار گذرنامه خود، در خاک کشور آمریکا، اقدام به تمدید آن نمایند. ما در این مقاله قصد داریم تا در ابتدا به بررسی مهاجرت و زندگی در امریکا بپردازیم و از مزیت های آن نکات مهمی را اشاره کنیم.

اینفوگرافیک مدت زمان تمدید گذرنامه در آمریکا

اینفوگرافیک مدت زمان تمدید گذرنامه در آمریکا

در نهایت امر به بررسی پاسپورت و گذرنامه می پردازیم و از نحوه تمدید گذرنامه در آمریکا و مدت زمان تمدید گذرنامه در آمریکا، نکات مهمی را اشاره خواهیم کرد.

همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به آمریکا و نحوه تمدید پاسپورت خود در خاک آمریکا، با کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید. شرکت الست گروپ، از معتبرترین موسسات در زمینه مهاجرت به شمار می آید.

ما در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:
مهاجرت به آمریکا چیست؟
صدور انواع ویزای آمریکا برای ایرانیان چگونه است؟
مزایای مهاجرت به آمریکا چیست؟
روش های مهاجرت به آمریکا را توضیح دهید.
پاسپورت چیست؟
انواع مختلف پاسپورت چیست؟
تاریخ یا اعتبار گذرنامه چیست؟
تمدید گذرنامه در آمریکا چگونه است؟
شرایط تمدید گذرنامه در آمریکا زا بیان نمایید.
نحوه تمدید گذرنامه در کشور آمریکا به چه صورت است؟
مدت زمان تمدید گذرنامه در آمریکا چقدر است؟
مدارک مورد نیاز برای تمدید گذرنامه در کشور آمریکا را بیان کنید.
نتیجه گیری

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدت زمان تمدید گذرنامه در آمریکا با ما همراه باشید.

 

مهاجرت به آمریکا

مهاجرت به آمریکا

کشور آمریکا یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی محسوب می شود. این کشور یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا محسوب می شود و سالانه هزاران نفر از سراسر دنیا در تلاش هستند که بتوانند به کشور آمریکا مهاجرت نمایند. کشور آمریکا از نظر اشتغال، صنعت، علم، تحصیل، تکنولوژی و ...، جزو بهترین و پیشتازترین کشورهای دنیا محسوب می شود.

مهاجرت به آمریکا می تواند فرصت بسیار عالی برای افراد باشد که بتوانند در زمینه های مختلف به پیشرفت برسند. مهاجرت به کشور آمریکا از تقاضای زیادی برخوردار است و همین موضوع باعث سخت تر شدن فرایند مهاجرت خواهد شد.

از طرفی ایرانیان زیادی در فکر مهاجرت به کشور آمریکا هستند و از آنجایی که مهاجرت ایرانیان به این کشور سخت و دشوارتر به نظر می رسد، باعث خواهد شد که مسیر دشوارتری را نسبت به کشورهای دیگر باید طی نمایید. با این حال می توان گفت که مهاجرت ایرانیان به آمریکا، امری شدنی و امکانپذیر است و می توان از روش های مختلفی برای سفر و مهاجرت به آمریکا استفاده کرد.

آمریکا از نظر سیستم تحصیلی و آموزش جزو بهترین کشورهای دنیا محسوب می شود. دانشگاه های مطرحی در این کشور وجود دارند که از نظر رتبه بندی جهانی در بین اولین ها هستند و سیستم آموزشی بسیار قدرتمند و استانداردی را دارند.

بسیاری از دانشجویان ایرانی در کشور آمریکا مشغول به تحصیل هستند و توانسته اند بعد از اتمام دوره تحصیل خود، به درجه های شغلی بسیار بالایی دست پیدا کنند و پیشرفت زیادی را در حوزه مختلف از آن خود کنند.

شرایط زندگی مناسب در آمریکا، درآمد بسیاربالا، اقتصاد بسیار قوی، از جمله عوامل موثر در پرتقاضا بودن کشور آمریکا برای مهاجرت می باشد. مهاجرت به آمریکا از طریق ویزای آمریکا امکانپذیر است و با داشتن یک سری مدارک و البته شرایط لازم، می توان یکی از انواع ویزاهای آمریکا را کسب کرد و به این کشور مهاجرت کرد.

شرکت مهاجرتی الست گروپ می تواند در زمینه مهاجرت به آمریکا و مشاوره های لازم برای انتخاب بهترین روش مهاجرتی، انتخاب بسیار مناسبی باشد.

شما در حال مطالعه مقاله مدت زمان تمدید گذرنامه در آمریکا، می باشید

صدور انواع ویزای آمریکا برای ایرانیان

صدور انواع ویزای آمریکا برای ایرانیان

همان طور که در مبحث قبلی گفته شد، کشور آمریکا از محبوب ترین کشورهای دنیا برای زندگی و مهاجرت می باشد و کمتر کسی در دنیا از جمله کشور ما وجود دارد که به فکر مهاجرت نباشد و حداقل یک بار، مهاجرت به آمریکا به فکر او خطور نکرده باشد. ایرانیان زیادی در تلاش هستند که بتوانند با اخذ ویزای آمریکا به این کشور سفر کنند.

زمانی که صحبت از صدور ویزای امریکا می شود، به طور کلی مفاهیمی مانند ممنوعیت ورود، لغو ویزا و ... به فکر ما خطور می کند. زیرا کشور آمریکا به ایرانیان به سختی ویزا اعطا می کند. اما امری نشدنی و محال نیست. یکی از مهمترین و کلیدی ترین نکات در مهاجرت به آمریکا، داشتن هدف برای مهاجرت می باشد.

این هدف می تواند توریستی یا گردشگری باشد، یا برای اشتغال یا تحصیل و سرمایه گذاری باشد. مشخص شدن هدف می تواند مسیر ما را برای اخذ ویزا روشن کند و نوع ویزا عملا مشخص می شود.

از طرفی دیگر داشتن استمرار در دریافت ویزای آمریکا از مهمترین اصول اخذ ویزای این کشور برای مردم ایران می باشد. زیرا بسیاری از افراد با این که مراحل سختی را برای اخذ ویزای آمریکا پشت سر گذاشته اند، اما با استمرار و تلاش توانسته اند به هدف خود دست پیدا کنند.

در طی سالیان اخیر، تقاضای زیاد برای مهاجرت به آمریکا و از طرفی دیگر، مسائل سیاسی گوناگونی که پیش آمده است، باعث شده که روند اخذ ویزای آمریکا کمی مشکل تر به نظر برسد.

اما این سختگیری ها و موانع نمی تواند باعث شود که بگوییم، اخذ ویزای آمریکا نشدنی و محال است. از نکات مهم در مورد صدور ویزا برای ایرانیان، استفاده از مشاورین و وکلای مهاجرتی مجرب است که شرکت مهاجرتی الست گروپ می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما عزیزان باشد.

یکی از نکات مهم در اخذ ویزای آمریکا برای ایرانیان، اعتبار پاسپورت ایران می باشد که مدت زمان اعتبار آن 5 ساله است. بهتر است زمانی اقدام به اخذ ویزای آمریکا شود که پاسپورت فرد اعتبار بالایی داشته باشد و مدت زمان زیادی از انقضای آن باقی مانده باشد.

همچنین افرادی که در کشور آمریکا ساکن هستند، باید بدانند که در مواقعی مانند انقضای پاسپورت خود باید اقدام به تمدید آن در خاک آمریکا نمایند تا ویزای آن باطل نشود. به همین دلیل باید اطلاعات درستی در خصوص تمدید گذرنامه در آمریکا و مدت زمان تمدید گذرنامه در آمریکا به دست آورد.

برخی از ویزاهای کشور آمریکا می تواند دور از دسترس باشد یا رسیدن به آن کمی مشکل تر به نظر برسد. به عنوان مثال فردی که می خواهد به عنوان مهاجر کاری به این کشور مهاجرت کند، باید اقدام به اخذ ویزای کاری آمریکا نماید که فرایند اخذ آن طبیعتا زمانبر خواهد بود و گاهی می تواند منجر به عدم پذیرش فرد برای اشتغال به کار در آمریکا شود.

اما در روش سرمایه گذاری می توان راحت تر به ویزای آمریکا دسترسی پیدا کرد. مثلا اگر فردی سرمایه هنگفتی داشته باشد و قصد داشته باشد تا از طریق سرمایه گذاری به کشور آمریکا مهاجرت کند، می تواند در بخش مورد نظر سرمایه گذاری خود را انجام دهد و سپس اقدام به اخذ ویزای سرمایه گذاری امریکا نماید.

بنابراین با توجه به مطالب گفته شده می توان گفت که روند اخذ ویزای آمریکا برای ایرانیان کمی مشکل تر از سایر کشورها می باشد. اما امری شدنی است و لازم است تا اطلاعات درستی در خصوص قوانین کشور آمریکا و قوانین مهاجرتی این کشور به دست آورد و با مشورت افراد باتجربه و وکلای مهاجرتی مجرب، اقدام به اخذ ویزای امریکا نمود.

انتخاب نوع ویزا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و لازم است با توجه به شرایط فرد، تصمیم درستی در این زمینه گرفته شود. شرکت مهاجرتی الست گروپ به عنوان یکی از بهترین شرکت های مهاجرتی در زمینه اخذ ویزای آمریکا، می تواند راهنمایی های لازم را برای دریافت ویزای آمریکا انجام دهد.

پس توصیه می شود با کارشناسان مهاجرتی این شرکت مشورت های لازم را انجام دهید و از طرفی اطلاعات کافی در خصوص گذرنامه و تمدید گذرنامه در آمریکا و همچنین مدت زمان تمدید گذرنامه در آمریکا به دست آورید.

مزایای مهاجرت به آمریکا

مزایای مهاجرت به آمریکا

مهاجرت به کشور آمریکا می تواند مزیت های بسیار زیادی را به همراه داشته باشد و به همین دلیل است که این کشور جزو محبوب ترین کشورهای دنیا از نظر زندگی و مهاجرت می باشد.

از مهمترین مزیت های مهاجرت به آمریکا، اقتصاد بسیار قوی و رو به رشد می باشد. آمریکا همیشه جزو ابر قدرت های اقتصادی در دنیا بوده است و در طی سالیان اخیر، با این که کل دنیا درگیر بحران های اقتصادی بوده است، اما کشور آمریکا همیشه توانسته است در وضعیت رو به رشد خود باقی بماند.

رشد اقتصادی بسیار مناسب این کشور باعث شده است که موقعیت های شغلی گوناگونی وجود داشته باشد و نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین باشد. همین مورد باعث می شود که بسیاری از افراد در تلاش باشند که به آمریکا برای اشتغال به کار مهاجرت کنند.

از طرفی دیگر، آمریکا دارای بهترین دانشگاه های دنیا می باشد و در طی سالیان متمادی، همیشه جزو برترین کشورها از نظر آموزش و تحصیل بوده است. بسیاری از دانشگاه های مطرح این کشور مانند دانشگاه هاروارد، جزو اولین و برترین دانشگاه های دنیا قرار گرفته اند.

دولت آمریکا برای حمایت از تحصیل و تشویق افراد برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا، سیاست های تشویقی نظیر انواع بورسیه ها و فاندهای تحصیلی را قرار داده است. همین مورد باعث شده است که در هزینه های تحصیلی برای دانشجویان خارجی، صرفه جویی بسیاری شود.

روش های مهاجرت به آمریکا

روش های مهاجرت به آمریکا

مهاجرت به کشور آمریکا می تواند از طریق روش های مختلفی صورت گیرد و هر کدام از روش های مهاجرتی، قوانین مربوط به خود را دارند. اعطای انواع ویزاهای کشور آمریکا باعث می شود که افراد متقاضی با توجه به شرایط خود اقدامات لازم برای دریافت ویزای آمریکا را انجام دهند و بهترین تصمیم را برای اخذ یکی از ویزاهای این کشور داشته باشند.

ایرانیان زیادی با این که موانع زیادی برای ورود آنان وجود دارد، موفق به کسب ویزای امریکا شده اند. ما در ادامه مبحث به بررسی برخی از ویزاهای آمریکا خواهیم پرداخت که هرکدام از آن ها می تواند روشی مجزا برای مهاجرت به آمریکا محسوب شود. این موارد عبارتند از:

مهاجرت تحصیلی به آمریکا

مهاجرت تحصیلی به آمریکا

یکی از روش های پرطرفدار و محبوب در بین عموم مردم دنیا از جمله مردم ایران، مهاجرت تحصیلی به آمریکا می باشد. افرادی که در فکر مهاجرت به آمریکا برای تحصیل هستند، می توانند اقدامات لازم را در خصوص این امور انجام دهند. یکی از مهمترین نکات در خصوص مهاجرت تحصیلی به آمریکا این است که از سوابق تحصیلی بسیار خوبی برخوردار باشید.

برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا، ابتدا باید اقدامات پذیرش تحصیلی خود را در دانشگاه مورد نظر انجام دهید و با ارسال مدارک شخصی و تحصیلی مقطع قبلی خود  و همچنین ارائه رزومه تحصیلی قوی، از دانشگاه مورد نظر نامه پذیرش دریافت کنید و سپس به سفارت آمریکا مراجعه و اقدام به اخذ ویزای تحصیلی نمایید.

از آنجایی که کشور آمریکا در ایران سفارتخانه فعالی ندارد، برای انجام امور ویزای خود می توانید با به همراه داشتن پاسپورت و دیگر مدارک شخصی و تحصیلی و نامه پذیرش دانشگاه مقصد، به یکی از سفارتخانه های آمریکا در کشورهای همسایه نظیر ترکیه، امارات و ... مراجعه نموده و اقدامات قانونی را انجام دهید.

لازم به گفتن است که در برخی از مواقع برای پذیرش در دانشگاه های آمریکا، باید اقدام به انجام آزمون های مختلف در زمینه روانشناسی، ریاضیات، نگارش و ... کنید که شرکت مهاجرتی الست گروپ می تواند راهنمایی های لازم را در این خصوص انجام دهد.
شما در حال مطالعه مقاله مدت زمان تمدید گذرنامه در آمریکا می باشید.

مهاجرت کاری به کشور آمریکا

مهاجرت کاری به کشور آمریکا

یکی دیگر از روش های مهاجرت به کشور آمریکا، مهاجرت کاری به این کشور می باشد. مهاجرت کاری به آمریکا برای ایرانیان می تواند امری دشوار و سخت به نظر برسد و به دلیل موانع قانونی مختلف، این امر پیچیده تر از سایر روش ها می باشد.

تنها ویزایی که می توان اقدام به اخذ آن برای اشتغال در آمریکا نمود، ویزای H1B می باشد. برای دریافت این نوع از ویزای آمریکا، در ابتدا لازم است با کارفرمایان مختلفی در آمریکا ارتباط برقرار کنید و از کارفرمای مورد نظر جاب آفر دریافت نمایید.

جاب افر در امریکا بدین گونه است که کارفرما برای استخدام نیروی خارجی، در آگهی ها و شبکه های اجتماعی مختلف اقدام به نیازمندی نیرو خواهد کرد و در صورتی که نتواند از داخل آمریکا نیروی ماهر را جذب کند، به سراغ اولویت های خارجی خواهد رفت.

برای این که بتوان جاب آفر آمریکا را دریافت کرد، لازم است از رزومه تحصیلی و شغلی بسیار مناسب و قوی برخوردار باشید و بتوانید توانایی های کاری خود را اثبات کنید. انجام چنین فرایندی ممکن است کمی زمانبر باشد اما ممکن است.

زمانی که جاب آفر دریافت می شود، فرد متقاضی می تواند با در دست داشتن نامه جاب آفر و مدارک شخصی خود از جمله پاسپورت و ...، به سفارت آمریکا مراجعه نموده و اقدامات قانونی برای اخذ ویزای کاری H1B را انجام دهد.

داشتن مدرک دانشگاهی با نمره خوب، سابقه تحصیلی مناسب، رزومه شغلی قوی، از جمله فاکتورهای لازم برای تایید صلاحیت فرد به منظور دریافت ویزای کار آمریکا می باشد. شرکت مهاجرتی الست گروپ می تواند راهنمایی های لازم را در این خصوص انجام دهد.

مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج

مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج

از دیگر روش های مهاجرت به کشور آمریکا، ازدواج با تبعه آمریکایی می باشد. افرادی که قصد ازدواج با یکی از شهروندان آمریکایی را دارند، این نکته را باید گفت که همسر متقاضی باید تبعه آمریکا یا دارای گرین کارت آمریکا باشد. در این صورت، فرد می تواند با داشتن یکی از ویزاهای توریستی آمریکا وارد خاک این کشور شود و به مدت 3 ماه وقت خواهد داشت که با همسر خود ازدواج کند.

بعد از ثبت ازدواج، مدارک ازدواج به همراه مدارک شناسایی زوج به اداره مهاجرت آمریکا ارسال می شود. از مهمترین نکات در این خصوص این است که همسر آمریکایی فرد باید از توانایی مالی مناسبی برخوردار باشد و لازم است به عنوان حامی مالی همسر خود باشد تا بتواند ویزای آمریکا را برای همسر خود دریافت کند.

بعد از بررسی پرونده و صلاحیت های لازم، فرد متقاضی، اقامت موقت کشور آمریکا را دریافت می کند و می تواند با همسر آمریکایی خود در این کشور زندگی کند. از مزیت های این روش مهاجرت این است که می توان بعد از گذشت 5 سال از ازدواج، می توان اقدامات قانونی برای دریافت تابعیت دائم آمریکا را انجام داد و فرد متقاضی می تواند پاسپورت آمریکا را کسب کند.

نکته قابل ذکر این است که فرد متقاضی تا قبل از اخذ اقامت دائم آمریکا، باید با پاسپورت ایرانی خود در آمریکا زندگی کند و در صورتی که اعتبار پاسپورت وی به اتمام رسید، باید اقدامات لازم را برای تمدید پاسپورت خود انجام دهد تا اقامت موقت وی باطل نشود. به همین دلیل اطلاع از قوانین تمدید گذرنامه در آمریکا و همچنین مدت زمان تمدید گذرنامه در آمریکا از اهمیت زیادی برخوردار است.

مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه‌گذاری

مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه‌گذاری

کشور آمریکا یکی از بهترین کشورهای دنیا از نظر اقتصادی و تجاری است. موقعیت های تجاری و اقتصادی مناسب در این کشور باعث شده است که بسیاری از سرمایه گذاران، کشور آمریکا را برای سرمایه گذاری و به مراتب زندگی انتخاب کنند.

کیفیت زندگی در آمریکا بسیار بالا بوده و وجود فناوری های متعدد در این کشور باعث شده است تا موقعیت های تجاری و سرمایه گذاری متعددی پیش روی علاقه مندان قرار گرفته باشد. صنایع قدرتمندی در کشور آمریکا مشغول به فعالیت هستند که از سرمایه گذاران داخلی و خارجی، استقبال ویژه ای به عمل می آورند.

مهاجرت به روش سرمایه گذاری، یکی از راحت ترین روش های مهاجرت به آمریکا برای ایرانیان محسوب می شود و امور قانونی کمتر و راحت تری را خواهد داشت. با سرمایه گذاری در بخش های مختلف کشور آمریکا می توان به این کشور مهاجرت نمود و ظرف مدت کوتاهی، تابعیت دائم این کشور را دریافت کرد و پاسپورت آمریکا را از آن خود نمود. برای سرمایه گذاری در آمریکا، نیازمند داشتن توانایی مالی بسیار خوبی می باشید که شرکت مهاجرتی الست گروپ می تواند راهنمایی های لازم را در این خصوص انجام دهد.

مهاجرت از طریق ویزای توریستی به کشور آمریکا

مهاجرت از طریق ویزای توریستی به کشور آمریکا

از معروف ترین ویزاهای کشور آمریکا که از محبوبیت زیادی هم برخوردار است، ویزای توریستی ایالات متحده آمریکا می باشد که به ویزای B2 معروف است. این ویزا، ماهیت گردشگری و تفریحی دارد و می توان از آن به عنوان گردشگری و دیدار با اقوام و دوستان در آمریکا استفاده کرد.

همچنین افرادی که بیمار هستند و قصد درمان در آمریکا را دارند، می توانند از طریق اخذ ویزای توریستی امریکا، اقدام به سفر به آمریکا کنند و به معالجه خود بپردازند.

از مهمترین نکات در خصوص دریافت ویزای توریستی آمریکا، این است که باید در حین مراجعه به سفارت آمریکا، به مامورین مهاجرتی خود اثبات کنید که بعد از اتمام اعتبار ویزای خود، قصد بازگشت به ایران را دارید. همچنین هدف سفر باید به صورت واضح و شفاف به مامور مهاجرت توضیح داده شود.

حال که با انواع روش های مهاجرتی به آمریکا آشنا شدیم، به مبحثی خواهیم پرداخت که مهمترین اصل در خصوص مهاجرت به کشور آمریکا محسوب می شود.

داشتن پاسپورت به عنوان شناسنامه بین المللی از اهمیت زیادی برخوردار است. پس در ادامه مقاله مدت زمان تمدید گذرنامه در آمریکا همراه ما باشید تا از مشاوره های تخصصی کارشناسان شرکت الست گروپ، بهره مند شوید.

پاسپورت چیست؟

پاسپورت چیست؟

پاسپورت یا گذرنامه یکی از مهمترین مدارک شناسایی افراد می باشد که به عنوان سند رسمی شناخته می شود. پاسپورت از طریق دولت هر کشوری برای شهروندان آن کشور صادر می شود. این مدرک می تواند این اجازه را به افراد دهد تا بتوانند از خاک کشور خارج شوند و به کشوری دیگر سفر کنند. بخشی از مبحث مهاجرت، مربوط به موضوع پاسپورت می باشد و بخشی دیگر آن مربوط به اخذ ویزای کشور مقصد خواهد بود.

گذرنامه نوعی سند است که می تواند مجوز خروج فرد از خاک کشور خود را بدهد و همچنین این سند نشان می دهد که فرد تابعیت کدام کشور را دارد و از قوانین کشور مورد نظر پیروی می کند. همچنین پاسپورت می تواند نوعی ضمانت تلقی شود که فرد متقاضی برای سفر یا مهاجرت، قصد تهدید امنیتی کشور مقصد را ندارد و اگر دست به اقدام غیر قانونی بزند، مورد اعمال قانونی کشور مقصد و کشور خود خواهد شد.

برای ورود به خاک کشوری دیگر از جمله کشور آمریکا، لازم است فرد، دارای پاسپورت قانونی و دارای اعتبار باشد تا بتواند در مرحله بعد، اقدامات لازم برای اخذ ویزای آمریکا را انجام دهد.

داشتن پاسپورت از اهمیت زیادی برخوردار است و در زمان اقامت در کشور آمریکا به خصوص اقامت موقت، لازم است از اعتبار پاسپورت خود آگاهی داشته باشد و در صورت عدم اعتبار کافی آن، اقدامات لازم برای تمدید آن را انجام دهد.

در این مقاله به بررسی تمدید اعتبار گذرنامه در آمریکا و مدت زمان تمدید گذرنامه در آمریکا پرداخته می شود. همچنین شرکت مهاجرتی الست گروپ می تواند راهنمایی های جامع تری را انجام دهد.

انواع مختلف پاسپورت

انواع مختلف پاسپورت

پاسپورت می تواند انواع مختلفی داشته باشد که در ادامه به بررسی انواع آن خواهیم پرداخت:

گذرنامه عادی (توریستی)

این نوع از پاسپورت، رایج ترین انواع پاسپورت می باشد که همان پاسپورت عادی تلقی می شود. برای سفر به کشورهای مختلف برای گردشگری، تجارت، تحصیل، اشتغال می توان اقدام به اخذ پاسپورت توریستی نمود که در واقع همان گذرنامه عادی محسوب می شود.

صدور این نوع از گذرنامه، در داخل کشور توسط مسئولین نیروی انتظامی صورت می گیرد و برای صدور و تمدید آن در خارج از کشور، باید به وزارت امور خارجه کشور مبدا مراجعه کرد و اقدامات تمدید را انجام داد.

گذرنامه دیپلماتیک

این نوع از گذرنامه ها برای افرادی صادر می شود که از نظر سیاسی در درجه بالایی قرار دارند و به دیپلمات ها اعطا می شود. برای چنین افرادی، قوانین مربوط به صدور گذرنامه و حتی صدور ویزا متفاوت تر از بقیه خواهد بود.

گذرنامه خدمت

پاسپورت خدمت برای افرادی صادر می شود که سمت و شغلی را در دستگاه های دولتی دارند تا بتوانند از این روش به آسانی به سفرهای کاری بروند. قوانین اخذ گذرنامه خدمت، به مانند گذرنامه دیپلماتیک می باشد.

دریافت و صدور این نوع از پاسپورت ها توسط نیروی انتظامی صورت می گیرد و همچنین می توان برای تمدید آن در خارج از کشور اقدام به دریافت آن نمود که توسط وزارت امور خارجه انجام می شود.

اگر فردی قصد دارد تا اقدام به اخذ پاسپورت خدمت نماید، باید با کارشناسان مهاجرتی مجرب مشورت های لازم را انجام دهد که شرکت مهاجرتی الست گروپ به عنوان یکی از بهترین شرکت های مهاجرتی می تواند راهنمایی های لازم را انجام دهد.

تاریخ یا اعتبار گذرنامه

تاریخ یا اعتبار گذرنامه

یکی از مهمترین نکات در خصوص پاسپورت و گذرنامه، به خصوص برای سفر به خارج از کشور، اطلاع دقیق از میزان اعتبار گذرنامه می باشد. برای مهاجرت به آمریکا و اخذ ویزای این کشور، باید پاسپورت دارای اعتبار کافی کسب کرد و در زمان خروج از کشور باید از این مورد مطمئن بود.

اگر فردی قصد مهاجرت به آمریکا را دارد، باید این موضوع را بداند که در صورت عدم تمدید به موقع، امکان سفر به این کشور وجود ندارد. میزان اعتبار پاسپورت های ایرانی 5 سال می باشد و این 5 سال از تاریخ صدور محاسبه می شود. زمانی که حدود 6 ماه به پایان اعتبار آن باقی مانده باشد، باید اقدامات لازم برای تمدید آن را انجام داد.

همچنین در خارج از کشور نیز همین موضوع صدق می کند. یعنی اگر فردی در کشور آمریکا ساکن باشد و تنها 6 ماه به مدت انقضای پاسپورت خود باقی مانده باشد، این امکان را دارد که در داخل کشور آمریکا اقدام به تمدید گذرنامه خود کند.

از طرفی، دانستن موضوع مدت زمان تمدید گذرنامه در آمریکا از اهمیت زیادی برخوردار است.

تمدید گذرنامه در آمریکا

تمدید گذرنامه در آمریکا

یکی از مهمترین موارد برای افرادی که به دلایل مختلف به کشور آمریکا مهاجرت می کنند، مسئله اعتبار پاسپورت آنان می باشد. ایرانیان زیادی در کشور آمریکا ساکن هستند و از آنجایی که کشور آمریکا کشوری قانونمند در زمینه های مختلف از جمله مهاجرت می باشد، توجه به مسئله اعتبار پاسپورت بسیار حائز اهمیت است.

همان طور که گفته شد، میزان اعتبار گذرنامه ایرانی 5 ساله می باشد و افرادی که در کشور آمریکا ساکن هستند، لازم است که قبل از به اتمام رسیدن اعتبار گذرنامه خود، اقدامات لازم برای تمدید پاسپورت نمود.

تمدید گذرنامه های ایرانی در کشور آمریکا امکانپذیر است. ما در ادامه به بررسی شرایط تمدید گذرنامه و مدت زمان تمدید گذرنامه در آمریکا خواهیم پرداخت.

شرایط تمدید گذرنامه در آمریکا چیست؟

شرایط تمدید گذرنامه در آمریکا چیست؟

برای انجام امور تمدید گذرنامه در کشور آمریکا، نیازمند شرایط و اقداماتی می باشد که شامل موارد زیر است:

•    برای تمدید گذرنامه باید به تاریخ پایان اعتبار آن توجه شود. بهترین کار این است که 6 ماه مانده به پایان اعتبار آن، اقدامات تمدید آن را انجام دهید.

•    برای تمدید گذرنامه در آمریکا باید فرمی به نام فرم شماره 1 تهیه و تکمیل شود و اطلاعات درون آن به صورت دقیق کامل شود.

•    در صورت اشتغال به تحصیل در آمریکا، ممکن است فرم های دیگری نیز تکمیل شود و مدارکی اضافه تر به مسئولین مربوطه ارائه شود. به همین ترتیب، فرم دیگری به نام فرم شماره 2 وجود دارد که افراد دانشجو باید اقدام به تکمیل آن نمایند.

•    هزینه ای بابت هزینه بررسی پرونده و تمدید گذرنامه باید پرداخت شود که طبق تعرفه های سالانه محاسبه خواهد شد و فرد موظف خواهد بود تا برای تمدید گذرنامه خود، اقدام به پرداخت آن کند.

•    بعد از تکمیل نمودن مدارک و تهیه و تنظیم فرم های مورد نیاز، باید مدارک به دفتر منافع واقع در شهر واشنگتن ارسال شود که از طریق پستی امکانپذیر است.

•    بعد از ارسال مدارک، لازم است که صبور باشید تا درخواست شما مورد تایید قرار گیرد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تمدید گذرنامه در آمریکا و اطلاع از مدت زمان تمدید گذرنامه در آمریکا، با کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ تماس حاصل فرمایید.

نحوه تمدید گذرنامه در کشور آمریکا

نحوه تمدید گذرنامه در کشور آمریکا

همان طور که می دانید، سفارت آمریکا در کشور ما نمایندگی فعالی ندارد و آمریکا در کشور ما حافظ منافع ندارد. کشور سوئیس به عنوان نماینده آمریکا به عنوان حافظ منافع آمریکا عمل خواهد کرد.
زمانی که متوجه شدیم که میزان اعتبار باقیمانده پاسپورت 6 ماه می باشد، لازم است به سایت دفتر منافع ایران مراجعه نموده و فرم های مورد نیاز را دریافت نمایید و اقدام به تکمیل مشخصات خود در این فرم نمایید.

وارد کردن اطلاعات صحیح و درست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بعد از تکمیل فرم های مورد نیاز، درصورتی که فرد دانشجو باشد، لازم است تا مدارک اضافه تری مانند مدارک تحصیلی و ... ضمیمه پرونده شود و همچنین فرم های اضافی تکمیل شود.

بعد از تکمیل فرم ها، لازم است هزینه ای برای بررسی پرونده پرداخت شود که یکی از مهمترین بخش های تمدید گذرنامه محسوب می شود. 
همچنین ارائه چند قطعه عکس در ابعاد استاندارد الزامی می باشد که تعداد آن را می توانید از سایت منافع ایران در واشنگتن متوجه شوید.

بعد از تهیه عکس و ضمیمه کردن آن با فرم ها و مدارک، لازم است مدارک فوق به صورت پستی به اداره حفظ منافع در واشنگتن ارسال شود. بعد از گذشت حدود 3 الی 4 هفته، گذرنامه جدید به همراه گذرنامه باطل شده و به درب منزل ارسال خواهد شد.

نکات مهمی در خصوص انجام تمدید گذرنامه در آمریکا وجود دارد که این نکات شامل موارد زیر است:

•    ارائه آدرس ایمیل در فرم شماره 1 الزامی است تا بتوانید از روند بررسی پرونده خود مطلع شوید. همچنین ارائه ایمیل می تواند به فرد اعلام کند که گذرنامه وی صادر شده است یا خیر.

•    تمام هزینه های مربوط به بررسی پرونده، هزینه پستی و ...، بر عهده فرد متقاضی تمدید می باشد. همچنین بهتر است برای ارسال مدارک خود از طریق پستی، مدارک به صورت کامل و بدون نقص باشد تا ارسالی چند باره نداشته باشید.

•    ارائه مدارکی مانند شناسنامه و کارت ملی به همراه کپی آن جزو موارد ضروری ارسال مدارک برای تمدید گذرنامه می باشد. 

•    تمامی امور ذکر شده اعم از تمدید گذرنامه در خاک آمریکا توسط دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن انجام می شود. 

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تمدید گذرنامه در آمریکا و انجام امور مربوط به آن، از مشاوره و راهنمایی های کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ استفاده کافی را ببرید.

مدت زمان تمدید گذرنامه در آمریکا چقدر است؟

مدت زمان تمدید گذرنامه در آمریکا چقدر است؟

چنانچه مدارک کامل باشد و از طریق پست فدرال اکسپرس ارسال نمائید، 4 هفته طول می کشد. (در مواقعی که حجم کار کمتر باشد، این مدت کمتر خواهد بود.) در صورتی که شخصاً به نمایندگی مراجعه نمائید و مدارک شما کامل باشد، در حد امکان امور کنسولی همان روز انجام خواهد گرفت.
 
زمانی که مدارک به دفتر حافظ منافع ایران ارسال می شود، بررسی های لازم بر پرونده متقاضی انجام خواهد شد. بررسی پرونده بستگی به عوامل زیادی از جمله دانشجو بودن یا نبودن، شاغل یا بیکار بودن و ... دارد. یعنی نوع ویزای دریافتی توسط سفارت آمریکا می تواند در امر رسیدگی به پرونده تاثیر زیادی داشته باشد.

اگر مدارک توسط پست فدرال اکسپرس به واشنگتن ارسال شده باشد و از طرفی مدارک هیچ گونه نقص و کمبودی نداشته باشد، به مدت 3 الی 4 هفته طول خواهد کشید تا گذرنامه جدید صادر شود.

بعد از صدور گذرنامه، پاسپورت جدید به همراه پاسپورت باطل شده به درب منزل پست خواهد شد. 

مدارک مورد نیاز برای تمدید گذرنامه در کشور آمریکا

مدارک مورد نیاز برای تمدید گذرنامه در کشور آمریکا

برای تمدید گذرنامه در آمریکا، لازم است مدارکی به همراه فرم هایی تهیه و تکمیل شده به دفتر حافظ منافع ایران در واشگنتن ارسال شود. این مدارک در بین بانوان و آقایان یکسان بوده و تفاوتی در آن وجود ندارد. از جمله مدارک مورد نیاز عبارتند از:
•    تهیه فرم های مورد نیاز برای تکمیل آن برای ارسال به دفتر حفظ منافع؛ درصورت دانشجو بودن باید فرم های دیگری نیز ضمیمه پرونده شود.
•    ارائه شناسنامه و کارت ملی به همراه کپی آن الزامی می باشد.
•    ارائه مدارک مبنی بر دانشجو بودن مانند کارت دانشجویی و ...
•    ارائه آخرین گذرنامه دریافتی که نشان دهد از مدت اعتبار آن فقط 6 ماه باقی مانده است.
•    ارائه چند قطعه عکس در ابعاد مشخص و استاندارد و تعریف شده توسط دفتر حافظ منافع ایران در آمریکا
•    پرداخت هزینه های مربوط به بررسی پرونده و ارائه مدرک واریزی آن که باید ضمیمه پرونده شود.

از آنجایی که مدارک ارسالی تحت نظر مسئولین ایرانی انجام می شود و عملا قوانین کشور ایران روی تمدید گذرنامه اعمال می شود، لازم است مراحل و قوانینی که در زمان ابتدای صدور گذرنامه انجام داده اید را انجام دهید.

به عنوان مثال بانوان باید از حجاب کامل برخوردار باشند و آقایان باید از پوشیدن پیراهن طرح دار خودداری کنند و عکس ارسالی باید به صورت ساده و شفاف باشد تا مورد قبول واقع شود.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انجام امور تمدید گذرنامه در آمریکا و همچنین اطلاع دقیق از مدت زمان تمدید گذرنامه در آمریکا با کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ تماس حاصل فرمایید و سپس اقدامات لازم را انجام دهید.

نتیجه گیری

نتیجه گیری

ما در این مقاله به بررسی مهاجرت و زندگی در یکی از بهترین کشورهای دنیا یعنی ایالات متحده آمریکا پرداختیم. کشور آمریکا یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی محسوب می شود. این کشور جزو مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا محسوب شده و سالانه هزاران نفر از سراسر جهان از جمله مردم کشور ما، در تلاش هستند که بتوانند به این کشور مهاجرت نمایند.

مهاجرت ایرانیان به کشور آمریکا کمی مشکل تر از باقی کشورها می باشد، اما امری شدنی و ممکن است. روش های متعددی برای مهاجرت به آمریکا وجود دارد که در این مقاله به این موضوع مهم هم اشاره شد. لازمه مهاجرت به کشور آمریکا، ارائه مدارک لازم برای اخذ ویزای این کشور می باشد که یکی از مدارک مهم، داشتن پاسپورت است.

زمانی که اقدام به ارائه پاسپورت می شود، لازم است تا از اعتبار داشتن پاسپورت مطمئن بود. همچنین زمانی که فرد در خاک کشور آمریکا قرار دارد و از مدت اعتبار پاسپورت وی چیزی باقی نمانده باشد، می تواند در خاک کشور آمریکا اقدام به تمدید گذرنامه خود کند که در این مقاله به موضوع تمدید گذرنامه در آمریکا و همچنین مدت زمان تمدید گذرنامه در آمریکا، پرداخته شد.

با این حال شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کشور آمریکا و همچنین مشاوره های لازم در خصوص تمدید گذرنامه در آمریکا، با کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.