اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

شغل های که در ایران نیست‎‎

شغل های که در ایران نیست‎‎

در این مقاله به معرفی و بررسی شغل هایی که در ایران نیست، می پردازیم.

مشاغلی که در داخل کشورمان نیست و در بعضی از کشورها بسیار مهم تلقی می شود، به عنوان شغل های پردرآمد به شمار می آیند.

در این مقاله به معرفی و بررسی شغل هایی که در ایران نیست، می پردازیم.

مشاغلی که در داخل کشورمان نیست و در بعضی از کشورها بسیار مهم تلقی می شود، به عنوان شغل های پردرآمد به شمار می آیند.

زیرا معضل بیکاری در کشورمان موضوعی نیست که به آسانی بتوان از آن رد شد. برای توضیح در مورد بیکاری جوانان و یا حتی دانش آموختگان در ایران، دلایل معقول و یا نامعقول بسیاری مورد بحث قرار می گیرد.

هم اکنون، علاوه بر ایران، در سایر کشورها هم مشاغل بسیاری وجود دارد. ولیکن در این بین، بعضی از کسب و کارها در کشورهای خارجی از بازار خوبی برخوردار هستند و به عنوان مشاغل پولساز به حساب می آیند. اما بایستی متذکر شد که در داخل کشورمان بعضی از کسب و کارها وجود ندارد.

اینفوگرافیک شغل های که در ایران نیست‎‎

اینفوگرافیک شغل های که در ایران نیست‎‎

لذا، در این راستا قصد داریم به شغل هایی که در ایران نیست بپردازیم تا شما با اطلاع و شناخت بیشتر از آن ها، بتوانید با مهاجرت به کشور مورد نظر از امکانات و حقوق و مزایای مناسب برخوردار شوید. در این ارتباط، می توانید از تجربیات کارشناسان شرکت الست گروپ نیز بهره مند شوید. شرکت الست گروپ، از معتبرترین موسسات مهاجرتی حال حاضر شناخته می شود. با ما همراه باشید.

عناوین مقاله:
چه مشاغلی در ایران نیست؟
مولفه های اساسی بر نیازهای شغلی کشور را نام ببرید.
انواع شغل های خارجی که در ایران نیست را بیان نمایید.
بهترین مشاغل برای مهاجرت کاری چیست؟
به منظور مهاجرت کاری، کدام کشورها مناسب هستند؟
انواع ویزای کار را نام ببرید.
نتیجه گیری

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شغل های که در ایران نیست‎‎ با ما همراه باشید.

 

شغل هایی که در ایران نیست

شغل هایی که در ایران نیست

تعداد مشاغلی که در داخل کشورمان وجود دارد و افراد برحسب تخصص و مهارت های خود به آن مشغول هستند، زیاد نیست. معمولاً اکثر افراد، داشتن شغل مناسب را استخدام در یکی از ارگان های دولتی در نظر می گیرند. در حالی که با ایجاد تغییر در عرصه مشاغل در دنیا، شغل های بسیاری پیدا شده است.

می توان گفت که تنوع کاری که در ایران توسط فارغ التحصیلان و یا جوانان نادیده گرفته می شود، سبب می گردد تا شغل هایی که در ایران نیست، برای ایجاد کسب و کار با خلاء بزرگی روبرو شوند. تعداد ایده های مبتکرانه بر پایه تغییر شرایط بیزینس و حتی تکنولوژی در ایران محدود است.

اگر بخواهیم توضیح دقیق تری را ارائه دهیم، باید گفت که مشاغلی نظیر خرید و فروش محصولات از طریق web و یا تاکسی های اینترنتی، جزء این گروه از کسب و کارها هستند که ممکن است قبلاً جزء مشاغلی که در کشورمان نبودند، قرار می گرفتند.

ویدئو شغل های که در ایران نیست‎‎

ولی در حال حاضر Startups فوق توانسته اند با موفقیت قابل توجهی روبرو شوند زیرا در اشتغالزایی، اثر پر رنگی را برای ایران ایفا می کنند.

در ضمن هم اکنون مشاغل پنهان متعددی وجود دارد که ورود آن ها به داخل کشور مستلزم امکانات و زیر ساخت های مناسب مربوط به آن ها است. البته در عرصه های متعدد فرهنگی، اجتماعی و یا سیاسی هم می توان به طبقه بندی مشاغل نوین پرداخت.

هرچند تغییرات سیاسی نظیر برجام ممکن است سبب شکل گیری شغل هایی همچون بازاریابی بین المللی منتهی شود.

با ایجاد کسب و کارهای پر درآمد و در عین حال جدید، به این مورد مهم و ضروری دست می یابیم که اغلب مشاغل به شکلی با فناوری های جدید در رابطه هستند و به دلیل ساختار غیر منسجم و مدیریت صحیح اغلب شغل های حیطه تکنولوژی، در گروه مشاغلی هستند که در کشورمان وجود ندارد و در واقع همچون مشاغل نادیده دنیای تکنولوژی شناخته می شوند.

عوامل موثر بر نیازهای شغلی کشور

عوامل موثر بر نیازهای شغلی کشور

با توجه به عنوان مقاله شغل هایی که در ایران نیست، لازم است در خصوص مهمترین مؤلفه ها که بر نیازهای شغلی کشور موثر است، توضیحاتی را ارائه دهیم:

افزایش جمعیت

زیاد شدن جمعیت در کشورهای توسعه یافته و یا جهان سوم از اهمیت زیادی برخوردار است. چنانچه نرخ بیکاری در کشورهای فوق روند صعودی داشته باشد، نیروهای انسانی بدون تخصص و مهارت و یا Semi Skilled کم بهاء افزایش می یابد

و بنا بر افزایش ظرفیت نرخ رشد جمعیت و ناتوانی دولت در تهیه مراکز علمی، فنی و حرفه ی و یا دانشگاه؛ خیلی سریع، تعداد کثیری از نیروهای کار از دست می روند و در واقع سرمایه های انسانی که از مهمترین دارایی ها در جهان به شمار می آیند، به تدریج و بیهود هدر می روند. از سویی، کشورهایی که با رشد بسیار جمعیت همراه هستند، مهاجرت نخبگان و یا حتی تاویل مهاجرت ژن ها به مراتب بیشتر خواهد بود.

گسترش کارخانجات صنعتی توسعه یافته در این کشورها در کمترین زمان، بیکاری بی شماری از Workforce را در پی دارد. علاوه بر این، فرستادن نیروی کار به کشورهای خارجی از مهمترین طرح های اشتغال کشورهای فوق است.

تغییر قابلیت های خانوادگی و جنسیتی

در دنیای کنونی، موقعیت خانواده پیوسته با تغییر و تحول خاصی روبرو است. به گونه ای که می توان گفت خانواده ها محدودتر می شوند. تا آنجا که بعضی از خانواده ها ترجیح می دهند تا چند سالی را تنها زندگی کنند و یا بعد از مدتی طولانی تنها یک فرزند بیاورند. از سوی دیگر، پیش از این آقایان تمامی مسئولیت های خانواده را عهده داربودند.

اما امروزه بانوان هم سعی می کنند مانند مردان در عرصه های شغلی متعدد با توجه به حرفه و یا تحصیلات خود فعالیت داشته باشند. براساس مطالعات صورت گرفته توسط متخصصین شرکت الست گروپ، چهل درصد از بانوان آمریکایی، فعالیت های خارج از منزل را نیز انجام می دهند.

پیشرفت علم، تکنولوژی و اطلاعات

پیشرفت دانش و فناوری و اطلاعات تأثیر زیادی روی کسب و کارهایی مانند:

1)    کامپیوتر 2) صنعت ارتباطات 3) تحولات نقل و انتقال 4) کالاها و محصولات جدید 5) ابزارها و کنترل های اتوماتیک  6) numerical control وسایل ماشینی 7) ارتقا تولیدات فلزات 8) ماشینی شدن شیوه انتقال و ساماندهی کالاها و مواد دارد.

انواع شغل های خارجی که در ایران نیست

انواع شغل های خارجی که در ایران نیست

بسیاری از مشاغل پر درآمد وجود دارد که در ایران مرسوم نیستند. به همین منظور قصد داریم تا در این بخش از مقاله و البته با کمک مشاورین شرکت الست گروپ، به پردرآمدترین کسب و کارهای خارجی بپردازیم.

تله مدیسین (جراحی پزشکی از راه دور)

تله مدیسین (جراحی پزشکی از راه دور)

پزشکی و امور مرتبط به Surgery (جراحی) چند سالی است که در کشورمان رایج است. داوطلبین بسیاری پس از گذراندن دروس پیراپزشکی و یا پزشکی و کسب مهارت های لازم، می توانند مشغول به کار شوند. ولیکن جراحی پزشکی از راه دور یا به عبارتی تله مدیسین از جمله شغل هایی که در ایران نیست، محسوب می شود.

Robotic Surgery استفاده از وسایل پزشکی است که بهره مندی از بازوهای رباتیک این امکان را برای جراح متخصص فراهم می کند تا با حرکت دست به طور خیلی دقیق، دسترسی کامل به بخش درونی بدن شخص بیمار داشته باشد و از طریق مانیتور، تصویر مشخص و روشنی را در اختیار جراح متخصص قرار دهد.

اتصال اینترنتی بسیار قوی سبب می گردد تا جراح متخصص، کنترل بیشتری روی پروسه جراحی داشته باشد که به منظور برقراری رابطه میان ابزارهای پزشکی و جراح، مانیتورها و رابطه با دیگر متخصصین مجرب در این امر حائز اهمیت است.

همان طور که بیان کردیم، این امر از طریق فناوری رباتیک صورت می پذیرد و متخصصین به وسیله تکنولوژی فوق در هر جای دنیا که باشند، از این فرصت برخوردارند تا معالجه بیماران بسیاری را انجام دهند. تله مدیسین از جمله مشاغل پرطرفدار در کشورهای اروپایی و آمریکایی است. Telemedicine از لحاظ تکنولوژی به دو گروه Synchronous (زمان واقعی) و asynchronous (ذخیره و ارسال) دسته بندی می شود.

چنانچه مایلید درباره تله مدیسین که یکی از پرطرفدارترین مشاغل خارجی است، اطلاعات لازم را دریافت کنید؛ بهتر است با مشاوران مجرب و حاذق ما در شرکت مهاجرتی الست گروپ در ارتباط باشید تا در این راستا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

مزیت های تله مدیسین

مزیت های تله مدیسین

گفتیم که یکی از شغل هایی که در ایران نیست، جراحی از راه دور است که با ذکر مزایای آن توضیحات جامع تری را در اختیار شما قرار خواهیم داد.
یکی از مزیت های جراحی از راه دور، تهیه تصاویر 2 یا 3 بعدی از ناحیه تحت درمان است.
متدی مناسب برای از بین بردن لرزش دست جراحان متخصص در حین عمل جراحی است.

نخست مطمئن و مناسب بودن مورد بازبینی قرار می گیرد و پس از یقین پیدا کردن نسبت به این نوع وسایل مخصوص جراحی، اجازه انجام کار توسط مجرب ترین جراحان متخصص داده می شود.
در این تکنیک جراحی، احتمال آلودگی در طی فرآیند جراحی تا حد بسیار تقلیل می یابد. علاوه براین، ریسک عفونت های بعد از جراحی را در بیماران تا حد بسیار کاهش می دهد.
رایانه، ورودی های به کار برده شده از سوی جراح متخصص را تجزیه و تحلیل می کند و با بازبینی دستورات، از طریق بازوی رباتیک، اقدامات لازم انجام می شود.

اقدامات ظریف تری در طی پروسه جراحی از طریق میکروسکوپ انجام می شود. به این گونه که رایانه دنباله حرکات پزشک را تبدیل به حرکت های با اندازه های محدودتر می کند و در نهایت از طریق بازوهای رباتیکی اقدامات بهتری انجام می شود. این امر سبب می گردد تا صدمات کمتری در زمان جراحی به شخص بیمار وارد شود که نتیجه آن دوران بازیابی کمتر است.

در انتها بایستی متذکر شویم که دسترسی راحت تر جراحان کارآمد و متخصص در این امر برای مناطق جنگی و یا دور افتاده و تسریع در روند بهبودی محل جراحت مرتبط به برش های ایجاد شده در ناحیه تحت درمان از دیگر مزیت های جراحی از راه دور است.

خلبان هواپیمای بدون سرنشین

خلبان هواپیمای بدون سرنشین

با پیشرفت علم و تکنولوژی، باید گفت که کشورهای توسعه یافته اقدام به تولید این نوع پرنده های بدون سرنشین کرده اند که به عنوان یکی دیگر از شغل هایی که در ایران نیست، محسوب می شود. چنانچه شخصی در این حرفه از توانایی و تخصص کافی برخوردار باشد، به مراتب حقوق و مزایای عالی هم دریافت خواهد کرد.

با این که دانش فنی فوق هنوز به کشورمان وارد نشده و به تحقیقات گسترده تری برای ساخت آن نیاز است، اما از مشاغلی است که در ایران وجود ندارد و افرادی که مایلند در این زمینه از فناوری روز دنیا اطلاعات لازم را دریافت کنند، می توانند از افراد خبره در این امر مساعدت و یاری بگیرند. 

متخصص Biomechanic

متخصص Biomechanic

تکنیسین بیومکانیک علاوه بر این که از درآمد عالی برخوردار است، از اصلی ترین شغل هایی است که در ایران نیست. در این حرفه، شخص ماهر این توانایی را دارد که عضو بیومکانیکی را در هر نقطه از بدن قرار دهد و نسبت به جبران نبود و یا فقدان عضو از دست رفته اقدام کند.

برای توضیح دقیق تر اعضای فوق می توان به لوزالمعده مصنوعی، حلزونی گوش و چشم بیومکانیکی اشاره کرد که توسط تکنیسین بیومکانیک در بدن شخص بیمار در اندام مورد نظر قرار می گیرد.

در واقع مهارت ها، علایق و توانایی ها از مهمترین ویژگی های یک تکنیسین مکانیک مجرب به شمار می آید. متخصصین این امر وظایف متعددی را برعهده دارند که براساس آن حقوق بالاتری را دریافت می کنند. وظایفی از جمله:

·       ارزیابی ظرفیت های لازم برای تجهیزات دستگاه پیشنهادی به منظور کسب راندمان مشخص و همچنین ارسال اطلاعات به کادر مهندسی برای اثبات، یکی از وظایف این گروه از تکنیسین ها است.
·       آنالیز عملکرد آزمون درباره شناسه ها و یا طراحی رتبه بندی شده و مقاصد تست و تنظیم یا تصحیح تجهیزات برای تطابق با مشخصات، وظیفه دیگر تکنیسین بیومکانیک است.
·       آیین نامه ها و نقشه های طرح توسط تکنیسین بیومکانیک بررسی می شود تا از ویژگی ها، روند و اهداف آزمایش و در عین حال چگونگی تست و مشکلات فنی نظیر طراحی، دوباره یقین پیدا کنید.
·       پیش نویس نقشه به منظور کامل کردن اتاق پیش نویس و یا تقاضای تولید قطعات از سوی کارگاه های چوب، ورق و یا ماشین، وظیفه متخصص بیومکانیک است.
برای کسب آگاهی بیشتر، با مشاورین شرکت الست گروپ تماس بگیرید.

تخصص در نوستالژی

طبق تجاربی که کارشناسان حقوقی ما در شرکت مهاجرتی الست گروپ در طی سال های اخیر به دست آورده اند و ممکن است از زیباترین اموری که رونق بسیاری در کشورهای خارجی داشته باشد ولی از جمله شغل هایی که در ایران نیست به شمار آید، متخصص نوستالژی است.

شخصی که در این امر از مهارت های کافی برخوردار است و خاطرات خوب و قدیمی اشخاص سالخورده را به زیباترین شکل ممکن تداعی می کند. یادآوری خاطرات گذشته سبب می گردد که پروسه زوال عقل در افراد سالمند کندتر انجام شود. این گروه از متخصصین با کمک روانشناسی، منازل افراد سالمند را همچون سال های سابق طراحی می کنند. در حقیقت این امر تداعی کننده بیشتر خاطرات خوب سالمندان است.

تست کننده سرسره آبی

به جرأت می توان گفت که یکی از جذاب ترین و در عین حال پرطرفدارترین شغل هایی که در ایران نیست، تست کننده سرسره آبی است. همه ساله تعداد زیادی از این سرسره ها توسط افراد متخصص در این امر ساخته می شود که نیاز است تا برای همکاری و تسریع در امر آماده سازی، اشخاص ویژه ای را استخدام کرد تا برای نخستین بار، روی این وسیله مهیج حرکت کنند.

بنابراین، این افراد با توجه به تخصص و مهارت های لازم، این توانایی را دارند که کاستی ها و یا نقاط مثبت دستگاه های فوق را به طور کامل بیان کنند و گزارشات خود را به مسئولین مربوطه اعلام کنند. سپس سرپرستان دستگاه های فوق به کلیه نقاط ضعف موجود رسیدگی نموده و نسبت به برطرف کردن مشکل اصلی آن ها، اقدامات لازم را انجام می دهند.

مکانیکی خودروهای فاقد راننده

این نوع تکنولوژی به خودروهای Full automatic (تمام خودکار) معروف است. بخش چشمگیری از کنترل خودرو از دسترس راننده خارج بوده یا به عبارتی باید گفت که کنترل خودرو تنها از طریق کامپیوترها است و این مورد یکی از بارزترین مشخصه های خودروهای فاقد سرنشین است.

به این ترتیب از دیگر شغل هایی که در ایران نیست، می توان به مکانیکی خودروهای بدون راننده اشاره کرد که در حال حاضر مکانیک و متخصص خودروهای هوشمند فوق به عنوان مشاغل پردرآمد خارجی محسوب می شوند. بهتر است بدانید که حرفه فوق در اغلب کشورهای توسعه یافته جهان از درآمد نسبتاً عالی برخوردار است.

این خودروها دربردارنده مجموعه ا درهم تنیده و سخت است که از Scanners، ردیاب ها و Sensor تشکیل شده اند تا از این طریق بتوانند کلیه موقعیت درونی و محیطی را با مهمترین جزئیات به CPU قوی خود ارسال کنند تا پس از این، پردازنده های فوق برنامه های مورد نیاز را به این وسیله نقلیه بدون راننده صادر کند.

مشاوره برای بهبود بخشیدن حافظه

حرفه فوق که اغلب در خارج از کشور بسیار پرطرفدار است، یکی دیگر از شغل هایی که در ایران نیست، محسوب می شود. بهینه سازی و استحکام بخشیدن پیوستگی از اصلی ترین اموری است که کلیه اشخاص با آن درگیر هستند.

شخص متعهد در این امر، پیش از فراموشی و نقایص شناختی برای بهبود بخشیدن حافظه اشخاص، اقدامات لازم را انجام می دهند. این فرد، با تجربیاتی که طی سال های متوالی حافظه سالخوردگان را به دست آورده است، نوعی Simulator نزدیک به واقعیتی را با هدف بهینه سازی حافظه سالمندان ایجاد می کنند.

مشاوره برای ایمنی کشتزارهای کشاورزی

بهتر است بدانید که در کشورهای خارجی، حرفه فوق به دلیل درآمد بالا به عنوان یکی از شغل هایی که در ایران نیست، به حساب می آید. شخصی که در این زمینه از مهارت و توانایی بالایی برخوردار است، دقیق ترین برنامه ریزی ها را برای مراقبت و حفاظت از کشتزارهای کشاورزی انجام می دهد.

این حفاظت، بیشتر در برابر صدمات زیست محیطی مانند طوفان و یا سیل است. علاوه بر موضوعات زیست محیطی، مشاور متخصص، برنامه ریزی های ضروری را به منظور مراقبت مزارع در مقابل آفت های کشاورزی و یا هجوم حشرات انجام می دهد.

تحلیل Blockchain

در حال حاضر برای کسب درآمدهای بزرگ در خارج از کشور، ارزهای دیجیتال پیشرفت بسیاری داشته است و همین موضوع سبب گردیده تا به عنوان یکی دیگر از شغل هایی که در ایران نیست، شناخته شود.

افرادی که در این زمینه از تخصص و مهارت کافی برخوردار هستند و در این راستا مشاوره های لازم را به افراد متقاضی ارائه می دهند، درآمد خوبی دریافت می کنند. تحلیل بلاک چین از مشاغلی است که اخیراً در خارج از کشور ابداع شده و طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است.

معماری سازه های هوشمند

از پردرآمدترین و اساسی ترین مشاغلی که در کشورهای خارجی بسیار حائز اهمیت است، به معماری فوق اختصاص دارد. این امر با بهره مندی از به روزترین تکنولوژی ها در شبکه انجام می گیرد. متخصصین حرفه فوق موظفند تا علاوه بر کاهش مصرف انرژی، راحتی ساکنین را هم در ساختمان های هوشمند فراهم کنند. در حال حاضر معماری سازه های هوشمند از شغل هایی که در ایران نیست، محسوب می شود.

استعدادیابی ورزشی

استعدادیابی ورزشی

از بهترین مشاغل که مورد علاقه کودکان و حتی نوجوانان بسیاری است، کارشناسی Sports talent search است که به عنوان شغل هایی که در ایران نیست، شناخته می شود.

کارشناسان مجرب و حاذق در این امر، استعدادها و توانایی های افراد در رده های سنی مختلف اعم از نوجوانان و یا کودکان را مورد برآورد و شناسایی قرار می دهند. در واقع استعدادیابی های فوق برای کودکان در رده های سنی سه الی هشت سال و نوجوانان بین نه الی پانزده سال انجام می شود.

کارآگاهی سایبری

این شغل از دیگر مشاغلی است که در کشورمان وجود ندارد و بهتر است بدانید که حرفه فوق با شخصی که مامور امنیت Cyber است، فرق دارد. محافظت از Databases بر عهده کارشناس سایبری است.

این در حالی است که Cyber detective (کارآگاه سایبری) با شناسایی اشخاص هجوم کننده به پایگاه داده ها سعی می کند به این موضوع پی ببرد که اشخاص فوق به چه روشی توانسته اند به این پایگاه ها نفوذ پیدا کنند.  

گروه مهاجرتی الست گروپ با سال ها تجربه و سوابق درخشان در زمینه های متعدد مهاجرتی و همچنین شغل هایی که در ایران نیست، سعی دارد تا با در اختیار داشتن کادر متخصص و خبره، اطلاعات لازم را در اختیار شما متقاضیان عزیز قرار دهد.

بهترین مشاغل برای مهاجرت

بهترین مشاغل برای مهاجرت

قطعاً بازار کار قوی برای حرفه انتخابی، یکی از اساسی ترین ملاک های بهترین شغل ها به شمار می آید. دانشجویان خارجی که در پی یافتن بهترین شرایط شغلی در یک بازه زمانی کوتاه بعد از اتمام تحصیلات هستند، درخواست بازار برای آن ها بسیار حائز اهمیت است. یکی دیگر از مقیاس هایی که در تعیین مناسب ترین شغل برای مهاجرت بایستی به آن دقت و توجه بسیار داشته باشید، میزان درآمد و قانونی بودن حرفه مورد نظر است.

در حقیقت درآمد یک حرفه بایستی با هزینه های زندگی شخص بعد از مهاجرت متناسب باشد و در این راستا بین میزان هزینه ها و درآمد، ارتباط مناسبی وجود داشته باشد. کسب و کارهایی در یک جامعه جزء بهترین مشاغل هستند که در طی سال، میزان حقوق دریافتی آن با روند صعودی همراه باشد.

البته رشته تحصیلی شما با شغل مورد نظر رابطه مستقیمی دارد. اغلب افراد مایلند تا با توجه به رشته تحصیلی و مدرک دانشگاهی خود شغل انتخابی را پیدا نموده و در همان حرفه مشغول به کار شوند. امتیاز فوق علاوه بر این که اثر مثبتی بر رضایتمندی و حس اعتماد به نفس شخص به همراه دارد، سبب بهبود کیفیت کارکرد نیز می شود.

بنابراین، ممکن است امری سخت باشد تا بتوانیم فهرست کلی از مناسب ترین مشاغل را برای مهاجرت در سرتاسر جهان عرضه داریم.

به این علت که بازار کار کشورها بسته به موقعیت سیاسی و یا حتی شرایط اقتصادی می تواند متفاوت باشد.

تعیین بهترین کشور برای مهاجرت کاری

تعیین بهترین کشور برای مهاجرت کاری

شما متقاضی عزیز برای تعیین کشور مقصود به منظور مهاجرت کاری خود، دو گزینه پیش رو دارید که شامل:
1)    کشورهای اروپایی  2) کشورهای حوزه خلیج فارس می باشد.

بیشترین درخواست کنندگان را زمان تعیین کشور برای مهاجرت به روش کار به کشورهایی همچون عمان، Kuwait، Emirates اختصاص دارد اما بایستی به این مورد دقت داشته باشید که با فعالیت در کشورهای فوق، اخذ شهروندی و سکنای آن ها پس از گذشت ده سال هم تایید نخواهد شد.

هرچند پروسه مهاجرت به کشورهای نامبرده نسبت به سایر کشورها راحت تر است ولی وصول تابعیت و ی کشورهای فوق دشوارتر و در بیشتر موارد غیر ممکن است.

نقطه مقابل کشورهای نامبرده، کشورهای اروپایی هستند که انتخاب دوم هر متقاضی است. دریافت تابعیت و شهروندی کشورهای فوق امری زمانبر و دشوار است.

زمانی که شما مهاجر عزیز یکی از شغل هایی که در ایران نیست را انتخاب کردید، بعد از پنج سال از آغاز فعالیت های اقتصادی و یا شغلی خود می توانید سکنای کشورهای فوق را دریافت کنید.

مورد مهم دیگری که در این خصوص بایستی به آن دقت بسیار داشته باشید، نرخ بیکاری کشورهای نامبرده است. تمامی کشورها در وهله نخست از کارآزمودگان کشور خود برای اشتغال در حوزه های مختلف استفاده می کنند.

سپس در صورت لزوم و فقدان نیرو، نسبت به استخدام اشخاص غیر بومی دعوت به همکاری می کنند. کشورهایی از جمله آلمان، اتریش، Switzerland از اصلی ترین کشورهایی هستند که نرخ بیکاری پایینی دارند و همه ساله در رشته های متعدد، اشخاص متخصص را دعوت می کنند. اطلاعات تکمیلی در این خصوص، از متخصصین شرکت الست گروپ دریافت نمایید.

بررسی شرایط شغل هایی که در ایران نیست

بررسی شرایط شغل هایی که در ایران نیست

از مهمترین عوامل و شرایط کارکردن در کشورهای خارجی می توان به موارد زیر اشاره داشت:
سن: از اصلی ترین شرایط برای پیدا کردن کار در کشورهای نامبرده، سن اشخاص متقاضی است. به این صورت که شانس یافتن شغل مناسب به منظور اشخاص رده سنی کمتر از چهل سال بیشتر است.

گواهینامه تحصیلی:

برای برخورداری از موقعیت شغلی بهتر، لازم است با گواهینامه تحصیلی کارشناسی و یا بالاتر با هدف شغل هایی که در ایران نیست، اقدام کنید. اگر چه شاید با گواهینامه دیپلم و یا حتی فوق دیپلم در کشوری توسعه یافته همچون Canada بتوانید شغل مناسب مرتبط به رشته تحصیلی خود را پیدا کنید اما قدرت تصمیم گیری شما در تعیین اشتغال در شرایط فوق محدود است.

سابقه کاری:

از دیگر شرایط اساسی اشتغال در خارج از کشور در حوزه تخصصی، سوابق شغلی است. دقت داشته باشید که در زمینه تخصصی، داشتن دست کم سه سال سابقه شغلی اجباری است.

مدرک زبان:

گواهینامه زبان و توانایی فرد متقاضی به زبان کشور مورد نظر که برای اشتغال انتخاب کرده اید، از موارد بسیار مهم تلقی می شود. مسلماً شرایط فوق مناسب اشخاصی است که در پی یافتن اشتغال در کشورهای خارجی با گواهینامه کارشناسی، کارشناسی ارشد و PhD هستند.

به طور مثال شما متقاضی عزیز برای کشورهایی نظیر Austria و آلمان، بایستی گواهینامه زبان آلمانی در حد (B1) به بالا را ارائه دهید. مهارت نسبی به زبان دلخواه برای دارندگان مدارک فوق دیپلم و یا کمتر (دیپلم) کفایت می کند و این امکان را برای شما فراهم می کند تا بدون گواهینامه زبان به راحتی به اشتغال در یکی از کشورهای خارجی مشغول شوید. در این خصوص با کارشناسان شرکت الست گروپ در ارتباط باشید.

سن فرزندان و موقعیت تاهل:

شما مهاجر محترم از این فرصت برخوردارید که برای اعضای خانواده درجه یک خود تقاضای گذرنامه همراه دهید. ولی بهتر است بدانید که انجام این امر به شکل همزمان خطراتی را به دنبال دارد. به منظور جلوگیری از مشکلات جانبی، توصیه می شود تا در کشور مقصد، چند ماهی را مشغول به کار شوید. سپس برای پاسپورت همراه، اقدامات لازم را انجام دهید. لازم به توضیح است که فرزندان (18-) و همسر از افرادی هستند که شما این امکان را دارید که تقاضای پاسپورت همراه را برای آن ها ارائه دهید.

شرایط کار برای مهاجران به کشورهای خارجی

شرایط کار برای مهاجران به کشورهای خارجی

افراد ساکن کشورهای غیر اروپایی و یا اشخاصی که در محدوده شنگن نیستند، برای کاریابی در کشورهای خارجی، بایستی نکاتی که در زیر متذکر می شویم را رعایت کنند:

نخستین موردی که مهاجران عزیز بایستی به آن توجه بسیار داشته باشند، ارائه گواهینامه پاسپورت کار Schengen و Job Offer است. لذا، لازم است تا با موسسه کاریابی و یا کارفرمایان خارجی در ارتباط باشید و کشور مقصد خود را برای پیدا کردن شغل در کشورهای خارجی برگزینید. همچنین می توانید به شرکت الست گروپ مراجعه نمایید.

پس از کلیه موارد فوق، شما بایستی برای پیشنهاد شغلی و یا پاسپورت کار، اقدامات لازم را انجام دهید. در رابطه با پاسپورت Job Offer شناخت دو مورد مهم برای شما متقاضیان عزیز الزامی است:

1)    بایستی تسلط کافی به زبان مرسوم و بومی کشور مورد نظر برای اشتغال داشته باشید. هرچند English language از زبان های بین المللی محسوب می شود اما استفاده از زبان فوق در کشور آلمان برای کار که اغلب مردم آن آلمانی زبان هستند، کاربردی ندارد.
2)    مورد بعدی تعیین کشور مورد نظر با هدف مشاغلی که در ایران نیستند.

 

مدارک لازم برای کار در کشورهای خارجی

مدارک لازم برای کار در کشورهای خارجی

هر کشوری برای اشتغال از فرد متقاضی، مستندات خاصی را دریافت می کند. اما برای کلیه این مستندات، شرایط کلی در نظر گرفته شده است:

o      نشان دادن دعوتنامه موثق از کارفرمای خارجی به همراه فرم کامل شده تقاضای کار، یکی از مهمترین اسناد لازم برای کار در کشور مقصد است.

o      ترجمه رسمی کلیه اسناد تحصیلی، سابقه شغلی معتبر، گواهینامه مرتبط زبان، همچنین رزرو بلیت هتل و هواپیمایی کشور مد نظر از دیگر مستندات مورد نیاز برای مهاجرت کاری محسوب می شود.

o      متقاضیان بایستی رزومه مهارتی و کاری در حیطه شغلی مرتبط را برای تکمیل مدارک به دولت کشور مقصد ارائه دهند.

o      تاییدیه استطاعات مالی همراه با 2 قطعه عکس و نشان دادن بیمه نامه از دیگر مستندات لازم برای کار در کشورهای خارجی است.

o      مدارک شناسایی شامل گذرنامه و کارت ملی (کپی و اصل) از مهمترین مدارک خواسته شده برای شغل های خارج از کشور است.

کارشناسان حقوقی خبره و کارآمد ما در شرکت مهاجرتی الست گروپ، برای تسریع در روند پرونده مهاجرتی پیوسته همراه شما بوده و در خصوص تکمیل مدارک، راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار می دهند.

شیوه یافتن شغل هایی که در ایران نیست

بعد از این که برای مهاجرت کاری خود کشور مورد نظر را انتخاب کردید، باید از شیوه کاریابی در این کشورها آگاهی کافی به دست آورید. کاریابی در سایر کشورها مانند ایران مستلزم فاکتورهایی است که مهمترین آن ها متناسب بودن رزومه کاری با تمدن و قانون کشور انتخابی برای مهاجرت کاری است. در این راستا، شخص متقاضی با فرستادن CV قوی که در واقع بخشی از عوامل جذاب برای شخص خارجی به شمار می آید، پنجاه درصد از فرآیند کاریابی در کشورهای خارجی را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

متقاضیان باید رزومه فوق را از طریق روزنامه و یا Website شرکت های کاریابی با اعتبار در کشور مورد نظر پیدا کنند.

به این ترتیب کارفرمای خارجی بعد از بررسی های لازم درخصوص رزومه شغلی شما، در صورت موافقت، مکاتبات لازم را انجام داده و مصاحبه کاری صورت می گیرد و با تایید نهایی کارفرما، پیشنهاد کاری (Job Offer) برای شما ارسال می شود که با در اختیار داشتن آن می توانید برای وصول گذرنامه کاری اقدامات لازم را انجام دهید.

دریافت سکنا و تابعیت به شیوه کار در کشورهای خارجی

دریافت سکنا و تابعیت به شیوه کار در کشورهای خارجی

متقاضیانی که موفق به دریافت ویزای کار از کشور مورد نظر شده اند، تقریباً بعد از پنج سال فعالیت در کشور مقصد و با پرداخت مالیات، نخست سکنای همیشگی و به تدریج بعد از یک الی سه سال می توانند تقاضای شهروندی و ویزای کشور انتخابی را دریافت کنند. گفتنی است که از شروط لازم برای وصول شهروندی یک کشور، کسب نمره قبولی در Citizenship test، Language test، عدم سوء پیشینه و پرداخت مالیات است.

لازم به ذکر است که مهاجرت و یا کاریابی تضمینی در رابطه با این امر وجود ندارد و شخص برای مهاجرت، علاوه بر شرایط و مستندات باید مهر قبولی کنسولگری کشور مقصد را هم دریافت کند.

متذکر می شویم که مسئله فوق خارج از محدوده اختیارات اشخاص و شرکت های مهاجرتی است و در واقع موسسات معتبری مانند شرکت الست گروپ، همچون شخص آگاه و مطلع در عرصه مقررات و حقوق مهاجرتی همچون نقش کمکی آماده ارائه خدمات به شما متقاضیان عزیز هستند.

توصیه می شود در این راستا از وکلای حاذق و خبره شرکت الست گروپ که سوابق شغلی درخشانی در این امر دارند و برای درخواست کنندگان بسیاری توانسته اند گذرنامه های متعددی را دریافت کنند، مساعدت و یاری بگیرید تا پروسه مهاجرتی شما سریعتر انجام شود.

انواع ویزای کار

انواع ویزای کار

اشخاص متعدد از سایر نقاط گوناگون جهان که مایلند در کشورهای آفریقای جنوبی، کانادا و یا اروپایی مشغول به کار شوند، به دو شیوه امکان ورود به کشور مقصد را دارند و می توانند پاسپورت کاری دریافت کنند.

ویزای Job Offer:

ویزای Job Offer:

گذرنامه فوق پاسپورتی است که به منظور وصول آن، شخص بایستی از کارفرمای خارجی خود پیشنهاد شغلی دریافت کند.

ارسال جاب آفر در کشورهای نامبرده پروسه ای دارد به این گونه که شخص متقاضی نخست سمت شغلی دلخواه خود را در کشور مبداء به مدت سه ماه و چنانچه با عدم جذب نیرو مواجه شد، در قلمرو خود سه ماه دیگر اطلاع می دهد و در صورتی  که نیروی کار درخواست کننده ماهر برای این امر پیدا نشد، نسبت به جذب نیروی خارجی اقدام می کنند.

در مرحله فوق، درخواست کننده می تواند به مراکز و یا سایت های معتبر کاریابی در کشور مقصد مراجعه نموده و با انجام مکاتبات با کارفرمای خارجی و از همه مهمتر جلب رضایت کارفرما برای دریافت Job Offer و در نهایت پاسپورت کاری اقدام کند.

ویزای Job Seeker:

از دیگر گذرنامه هایی که دریافت آن راحت تر است و برای وصول آن انتظار زیادی نباید داشت، Job Seeker Visa است که در معدود کشورهایی مانند آفریقای جنوبی، German و Austrian قابل وصول است که به اشخاص صلاحیتدار به شیوه امتیازبندی شغل های خواسته شده اعطا می گردد و از طریق آن، شخص، این امکان را دارد که از شش الی دوازده ماه در کشور مقصد حضور یافته و مشغول به کاریابی شود و با یافتن شغل و دریافت Job Offer می تواند پاسپورت کار دریافت نموده و در کشور انتخابی خود به اشتغال مشغول شود.

در این بین، کشورهایی همچون New Zealand، Australia و Canada پاسپورتی با عنوان نیروی ماهر (کار نیروی متخصص) دارند که معمولاً در طبقه بندی Job Offer Visa قرار می گیرند اما شخص برای وصول آن نخست بایستی امتیازات مورد نیاز را از روش امتیازبندی به دست آورد و سپس به گام بعدی، استخر وارد شود.

در گام فوق، دولت این کشورها بر حسب ضرورت بازار کار، همه ساله اشخاصی که بیشترین امتیازات را از استخر که در واقع همان محیط مجازی است به دست آورده اند، انتخاب نموده و برای اشتغال در استان های ویژه آن کشور دعوت به همکاری می کند.

نتیجه گیری

نتیجه گیری

در این مقاله متذکر شدیم که شغل هایی که در ایران نیست، در خارج از کشور بسیار مهم و با اهمیت تلقی می شوند و اغلب به دلیل متفاوت بودن، از درآمد بالایی برخوردار هستند. اکثر مشاغل در کشورهای توسعه یافته وجود دارند که متقاضیان بسیاری برای انجام آن ها داوطلب شده و یا به منظور استخدام در کسب و کارهای فوق، تحصیلات خود را در مقاطع بالاتر ادامه می دهند.

دقت داشته باشید که برای کار در کشورهای خارجی پارامترهای متعددی از جمله مدرک زبان، سن، گواهینامه تحصیلی، شغل، سوابق کاری و ... لازم و موثر است.