اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

آزمون تلک آلمانی

آزمون تلک آلمانی

اکنون در این مقاله به بررسی موضوع آزمون تلک آلمانی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

اکنون در این مقاله به بررسی موضوع آزمون تلک آلمانی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب
آشنایی با آزمون تلک آلمانی (TELC)
آشنایی با تاریخچه آزمون تلک آلمانی (TELC)
آشنایی با محتویات آزمون تلک آلمانی (TELC)
بررسی بخش‌های آزمون تلک آلمانی (TELC)
معرفی سطوح مختلف آزمون تلک  آلمانی (TELC)
معرفی دوره‌های PSP
مدرک آزمون تلک آلمانی (TELC) چه کاربردهایی دارد؟
کاربرد مدرک آزمون تلک آلمانی برای مهاجرت
کاربرد مدرک آزمون تلک آلمانی برای کشورهای مختلف
زمان برگزاری آزمون تلک آلمانی (TELC)
هزینه آزمون تلک آلمانی (TELC)
نکاتی مهم در رابطه با آزمون تلک المانی (TELC)
معرفی دانشگاه های آلمانی
سوالات متداول
سخن پایانی

 

در این مقاله می‌خواهیم به بررسی آزمون تلک آلمانی و تاثیر آن روی اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آلمانی و آلمانی‌ زبان و یافتن یک شغل مناسب از کشور آلمان و یا کشورهای آلمانی‌ زبان اروپایی بپردازیم.

لازم به ذکر است بدانید که در زمان امروز در جهان، متقاضیان زیادی برای تحصیل و یا اشتغال به کشورهای مختلف مهاجرت می‌کنند که یکی از آن کشورها که همیشه دارای محبوبیت می‌باشد، کشور آلمان است. از آنجایی‌ که کشور آلمان از دانشگاه‌های معتبر و عالی و همچنین موقعیت‌های شغلی خوب برای همه زمینه‌ها و مهارت‌ها برخوردار می‌باشد، از محبوبیت و تقاضای بسیار بالایی برخوردار است.

اینفوگرافیک آزمون تلک آلمانی

اینفوگرافیک آزمون تلک آلمانی

لازم به ذکر است بدانید که مهاجران برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌ها و یا اشتغال در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی کشور آلمان و یا کشورهای آلمانی‌ زبان، نیاز به یک سری مدارک و پیش‌ نیازها خواهند داشت. یکی از آن پیش‌ نیازها که برای کشور آلمان مورد توجه خاصی قرار دارد، آزمون بین‌المللی تلک آلمانی می‌باشد.

ویدئو آزمون تلک آلمانی

به منظور آگاهی بیشتر شما متقاضیان عزیز، ما در ادامه این مقاله به معرفی آزمون تلک و بخش‌های مختلف آن و سطوح این آزمون و این‌ که چه کاربردهایی دارد، می‌پردازیم تا با آگاهی بیشتر برای مهاجرت تحصیلی یا شغلی یا ... به کشور آلمان قدم بردارید و برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های معتبر و یافتن یک شغل مناسب از کشور آلمان و کشورهای آلمانی‌ زبان، آگاهانه اقدام کرده و به نتیجه مثبت دست یابید.

لطفاً در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با آزمون تلک آلمانی (TELC)

آشنایی با آزمون تلک آلمانی (TELC)

برای آن که میزان علم زبان آلمانی شرکت کنندگان مشخص شود که در چه سطحی قرار دارند، از آزمون تلک آلمانی استفاده می شود و همچنین برای دانشجویانی که به دنبال اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان یا آلمانی زبان هستند و یا افرادی که به دنبال یافتن شغلی برای خود در این کشورها می باشند، بسیار پرکاربرد است.

به طوری که بعد از کسب این مدرک زبان، حتما باید به شرکت در دوره‌های PSP بپردازند. 

ما در ادامه این مقاله به بررسی و توضیح دوره‌های PSP خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر، لطفاً در ادامه این مبحث همراه ما باشید.

آشنایی با تاریخچه آزمون تلک آلمانی (TELC)

آشنایی با تاریخچه آزمون تلک آلمانی (TELC)

اکنون در این بخش از مبحث به بررسی تاریخچه آزمون تلک آلمانی می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مقاله لطفا همراه ما باشید.
در گذشته به مدرک آزمون تلک آلمانی که یک مدرک زبان اروپایی محسوب می گشت، مدرک VHS گفته می شد.

در سال ۱۹۶۸ یک تیم که از متخصصان زبان تشکیل می‌شد، به این نتیجه رسیدند که یک آزمون منسجم زبان برگزار کنند به‌ طوری‌ که در کل اتحادیه اروپا قابل‌ استفاده باشد. 

لازم به ذکر است بدانید که این آزمون در ابتدا برای آموزش بزرگسالان آلمانی یک امتحان زبان استاندارد محسوب می‌شد که گواهی صادر شده با نام VHS ارائه می‌شد. به مرور زمان انجمن برگزار کنندگان زبان در اروپا مرکز آزمون VHS را به عضویت خود درآوردند.

هدف اصلی این انجمن در واقع این بود که بتوانند برگزار کننده یک آزمونی باشند که تضمین‌ کننده کیفیت امتحانات زبان در بیش از ۲۰ کشور اروپایی باشد.

به‌ طوری‌ که در سال ۱۹۹۸ مرکز امتحان WBT راه‌اندازی شد و سپس ۸ سال بعد از آن به telc GmbH (مجوزهای زبان اروپایی) تغییر نام داد.

آشنایی با محتویات آزمون تلک آلمانی (TELC)

آشنایی با محتویات آزمون تلک آلمانی (TELC)

آزمون زبان تلک آلمانی را می توان یک آزمون استاندارد جهانی نام برد که ۱۰ زبان ( زبان انگلیسی، پرتغالی، فرانسوی، لهستان، عربی، ترکیه‌ ای، اسپانیایی، روسی، ایتالیایی، آلمانی) را مورد ارزیابی قرار می دهد.
این آزمون از سطح A1 تا C2 طبق چارچوب مشترک در بین زبان های اروپایی برنامه ریزی شده است و دانش زبان متقاضیان را مورد سنجش قرار می دهد.

آزمون تلک آلمانی را می توان به 4 بخش شنیدن، مکالمه، روخوانی و نوشتاری تقسیم کرد که در ادامه این مبحث به بررسی و توضیح آن خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است بدانید که در کشور ایران، مدرک تلک برای سفارت آلمان مورد تایید بوده و در سطح آزمون گوته و معادل آن می باشد و همچنین می توان گفت که برگزاری این آزمون در مراکز تلک و دانشگاه FHM در کشور آلمان و سایر کشورها صورت می گیرد.

بررسی بخش‌های آزمون تلک آلمانی (TELC)

بررسی بخش‌های آزمون تلک آلمانی (TELC)

همان‌ طور که در بخش بالا گفته شد، آزمون تلک آلمانی دارای ۴ بخش می‌باشد که شرکت کنندگان برای دریافت مدرک تلک آلمانی باید در هر ۴ بخش (درک مطلب، نوشتاری، شنیداری، شفاهی) آزمون نمره مورد نظر را کسب نمایند.
زمان آزمون تلک برای این ۴ بخش عبارتند از:
- بخش نوشتاری ۳۰ دقیقه
- بخش مکالمه ۲۰ دقیقه
- بخش درک مطلب ۹۰ دقیقه
- بخش شنیداری ۳۰ دقیقه
در ادامه این مبحث، به بررسی و توضیح مختصری از این ۴ بخش می‌پردازیم. برای آگاهی بیشتر در این زمینه لطفاً همراه ما باشید.

بخش نوشتاری

- در بخش نوشتاری که شامل یک قسمت می‌باشد، شرکت‌کنندگان باید از میان دو مبحث یکی را برای نوشتن نامه رسمی انتخاب کنند که این موضوعات می‌تواند نامه‌ درخواست، نامه شکایت و یا نامه استعلام باشد.

بخش شفاهی

- در بخش شفاهی که از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد، این بخش بیشتر شبیه مکالمه دو نفره می‌باشد تا یک مصاحبه‌ رسمی.
در این بخش از آزمون، حداقل دو متقاضی وجود دارند که یعنی برای هر آزمون شفاهی، وجود دو آزمون گیرنده الزامی می‌باشد.

در این بخش، وظیفه اصلی تلک این است که بر مکالمه شرکت‌کنندگان نظارت داشته باشد. در واقع متقاضیان در کنار هم قرار گرفته و با آزمون‌ گیرنده یک تیم تشکیل می‌دهند و سپس در مورد مسائل مختلف که عموماً در رابطه با مسائل روزمره زندگی می‌باشد، به تبادل اندیشه و صحبت می‌پردازند.

قبل از شروع این بخش، متقاضی می‌تواند حدود ۲۰ دقیقه در رابطه با موضوعی که قرار است به صحبت بپردازد، به یک نتیجه ‌گیری نهایی برسد. اما در طول این مدت نمی‌تواند با هیچ‌ یک از شرکت‌ کنندگان صحبت یا تبادل نظر داشته باشد.

این آزمون حدود ۱۵ دقیقه بین دو متقاضی و حدود ۲۵ دقیقه با سه متقاضی طول خواهد کشید.
آزمون شفاهی شامل ۳ بخش ارائه و بحث و وظیفه می‌باشد. در ادامه این مبحث به توضیحاتی در رابطه با آن‌ها می‌پردازیم.

ارائه:

در بخش ارائه؛ متقاضی باید موضوعی را در ارتباط با متقاضی دیگر ارائه کند. هر دو نفر آن‌ها می‌توانند دو موضوع را انتخاب کنند، اما ارائه نباید بیشتر از ۹۰ ثانیه طول بکشد.
پس‌ از ارائه، شرکت‌کننده بعدی باید به سوالاتی که توسط متقاضی پرسیده شد، پاسخ دهد و در حین پاسخ‌دهی باید استدلال‌های خود را بیان کند و به آنچه که شرکت ‌کننده دیگر می‌گوید، به‌ دقت گوش کند. همین روال برای همه شرکت ‌کنندگان صورت می‌گیرد، ارائه، سوال‌ها و پاسخ‌ها.

بحث:

در این بخش، متقاضیان در مورد یک موضوعی با هم بحث می‌کنند که در بخش اول، متقاضیان چیزی را در رابطه با متنی که در طول آماده ‌سازی خوانده بودند، می‌گویند و استدلال‌ها و نکاتی که از نظرشان جالب می‌باشد را ارائه می‌دهند. در بحث ایجاد شده از متقاضیان انتظار می‌رود که نظرات خود را در مورد موضوع مورد نظر ارائه کنند و استدلال‌های خود را بیان کرده و به آنچه که متقاضی دیگر می‌گوید، پاسخ دهند.

وظیفه:

در این بخش، متقاضیان یک وظیفه را برای انجام دادن به‌ عهده می‌گیرند و در واقع می‌توان گفت که راجع‌ به کلیات به متقاضیان گفته می‌شود و آن‌ها باید به جزئیات بپردازند. متقاضیان در مورد همه نکاتی که قرار است بیان کنند، قبل از پاسخ‌ دهی باید به آن فکر کنند. 

بخش درک مطلب 

- شرکت‌کنندگان در بخش درک مطلب باید به ۳ دسته از سوالات متفاوت پاسخ دهند.
در بخش اول، شرکت ‌کنندگان باید از بین ۴ گزینه ۱ گزینه را انتخاب کنند.
در بخش دوم، شرکت‌ کنندگان باید از بین ۱۵ کلمه ۱۰ کلمه صحیح در متن را انتخاب کنند.

در بخش پایانی، متقاضی باید به سوالاتی در رابطه با بخش واژگان و گرامر پاسخ دهد. 

سوالاتی که در این بخش مورد آزمون قرار می گیرد، سوالاتی در رابطه با جزئیات متن، سؤالاتی در ارتباط با محور موضوعی متن، سوالاتی در ارتباط با انتخاب بخشی از متن، بخش عناصر زبانی می‌باشد. 

بخش شنیداری 

- متقاضیان در این بخش از آزمون باید پاسخگوی 3 قسمت متفاوت باشند که این 3 قسمت را می توان به بخش های درک جزئیات متون انتخاب شده، درک کلیات متون انتخاب شده و گوش سپردن به متون انتخاب شده تقسیم کرد.

معرفی سطوح مختلف آزمون تلک المانی (TELC)

معرفی سطوح مختلف آزمون تلک المانی (TELC)

در واقع می توان گفت که آزمون تلک از چند سطح تشکیل شده است که در زیر به آن می پردازیم.
سطح‌های A1، A2، B1، B2، C1، C2آزمون تلک را تشکیل می دهند که با توجه به هدف آن ها جهت آموزش زبان آلمانی شرکت کنندگان در این سطح ها دسته بندی میگردند. در ادامه این مقاله برای آگاهی بیشتر متقاضیان عزیز، به توضیح مختصری از هر یک از سطح‌ها می‌پردازیم.

سطح A1

۱) سطح A1 از جمله سطوح آسان آزمون تلک به شمار می آید. زیرا در این سطح، متقاضی قادر به معرفی خود به زبان آلمانی می باشد و به راحتی می تواند مکالمه ساده ای را انجام دهد و به اتفاقات روزمره خود مانند رفتن به فروشگاه و خرید کردن بپردازد و آموزش لازم را در همین زمینه دریافت نماید. همچنین این سطح برای افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای آلمانی‌ زبان را داشته باشند، تحت عنوان (تلک آلمانی A1 برای مهاجران) شناخته می‌شود.
- این افراد برای شرکت در آزمون سطح A1 باید حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ واحد به‌ صورت ۴۵ دقیقه آموزش دیده باشند.
- مهارت شنیداری (۲۰ دقیقه) ، صحبت کردن (۱۱ دقیقه) ، نوشتن و خواندن (مجموعاً ۴۵ دقیقه)  
۲) همچنین این آزمون برای افراد ۱۲ تا ۱۳ ساله با نام ( تلک آلمانی A1 جوانان ) شناخته می‌شود.
- برای این افراد، مدت‌ زمان آموزشی که باید گذرانده شود، حداقل هفته‌ای دو جلسه به مدت ۲ سال می‌باشد تا بتوانید در آزمون تلک A1 شرکت کنید.
- مهارت شنیداری (۱۰ دقیقه) ، صحبت کردن به‌ صورت دونفره (۱۵ الی ۲۰ دقیقه) ، نوشتن و خواندن (مجموعاً ۳۰ دقیقه)

سطح A2

۱) سطح A2 به ارتقای مهارت زبان آلمانی در سطح صحبت کردن در مورد موضوعات غیر تخصصی می پردازد.
در واقع می توان گفت فردی که در این سطح زبان آلمانی قرار گیرد، می‌تواند در مورد موضوعات مختلف کاری در حیطه خود صحبت کند و همچنین این اشخاص می‌توانند اسناد و مدارک خود را به‌ راحتی بخوانند و پاسخگوی تلفن‌های ساده باشند.
- متقاضی پس‌ از گذراندن ۲۵۰ الی ۳۰۰ واحد که هر کدام در حدود ۴۵ دقیقه می‌باشد، می‌تواند برای دریافت سطح A2 در آزمون تلک آلمانی شرکت کند.
- مهارت شنیداری (۳۰ دقیقه) و خواندن و ساختار کلمات (۶۰ دقیقه) و صحبت کردن در گروه‌های سه‌ نفره (۱۵ دقیقه) و نوشتن (۳۰ دقیقه)  
۲) همچنین این آزمون برای افراد ۱۴ تا ۱۶ ساله با نام (تلک آلمانی A2 دانش آموزان) شناخته می‌شود.
- دانش‌ آموزان پس‌ از گذراندن مدت‌ زمان آموزشی به مدت ۳۰۰ تا ۴۰۰ ساعت از دوره زبان آلمانی می‌توانند در آزمون تلک A2 شرکت کنند.
۳) سطح A2.B1: در این نوع سطح، مهاجرانی که قصد اخذ اقامت کشور آلمان را به شرط اثبات مهارت زبان آلمانی دارند، پیشنهاد می‌شود. به‌ طوری‌ که در این آزمون، هر ۴ مهارت خواندن و نوشتن و شنیدن و صحبت کردن از متقاضی پرسیده می‌شود.
- مهارت شنیداری (۲۵ دقیقه) و صحبت کردن در گروه‌های سه‌ نفره (۱۶ دقیقه) و نوشتن (۳۰ دقیقه) و خواندن (۴۵ دقیقه)  
لازم به ذکر است بدانید که مدرک آزمون تلک از طریق مؤسسه تلک و دانشگاه FHM آلمان برای متقاضیان صادر می‌گردد. 

سطح B1

۱) آزمون تلک سطح B1 برای افرادی مناسب است که قصد استفاده از مدرک این سطح برای امور مهاجرتی و اقامتی دارند که بسیار مؤثر و مهم نیز می‌باشد.
این سطح برای کسانی است که با زبان آلمانی آشنایی داشته باشند و همچنین محدودیتی برای شرکت در این آزمون وجود ندارد.
همچنین این سطح B1 آزمون تلک آلمانی برای دانش‌آموزانی که با زبان آلمانی آشنایی داشته باشند، تحت عنوان ( آزمون تلک B1 دانش‌آموزان ) و همچنین برای مقاصد حرفه‌ ای و تخصصی تحت عنوان (آزمون تلک B1 شغلی) استفاده می‌گردد. لازم به ذکر است بدانید که آزمون تلک B1 شغلی نسبت‌ به سطحB1 در سطح بالاتری قرار دارد. 
- مهارت شنیداری و درک مطلب (۳۰ دقیقه) و صحبت کردن دو نفره (۱۵ دقیقه) و نوشتن (۳۰ دقیقه) و درک مطلب و واژگان و دستور زبان (۹۰ دقیقه) 
۲) سطح B1.B2 برای محیط کاری: این سطح از آزمون تلک برای ارزیابی و سنجش میزان دانش متقاضی و آمادگی آن برای شرکت در محیط‌های کاری می‌باشد.
۳) سطح B1.B2 برای پرستاران: این سطح از آزمون تلک، مخصوص افرادی می‌باشد که دارای تخصص در زمینه پرستاری یا مراقبت از کودکان هستند و در این زمینه مشغول به کار می‌باشند.
در این آزمون، ساختار واژگان زبان آلمانی و جنبه‌های گرامری در سطح B1 و B2 بیشتر مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفته‌ است.

سطح B2

۱) در این سطح؛ مهارت‌های چهارگانه خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن شرکت‌ کنندگان در سطوح پیشرفته‌تری مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد و برای شرکت در این سطح، هیچ‌ گونه محدودیت سنی خاصی اعمال نگردیده‌ است. لازم به ذکر است بدانید که پرستاران و پزشکان غیر آلمانی اگر قصد انجام کار در کشور آلمان را داشته باشند، ارائه مدرک آزمون تلک آلمانی در سطح B2 برای آن‌ها الزامی می‌باشد.

۲) سطح B2 پزشکی: این سطح از آزمون تلک آلمانی برای سنجش و ارزیابی دانش زبان آلمانی متخصصان پزشکی و پزشکانی که در بیمارستان‌ها مشغول به کار هستند، برنامه‌ ریزی شده‌ است. زیرا این سطح از زبان در ارتباط بین بیماران و پزشکان بسیار مؤثر می‌باشد.

۳) سطح B2.C1: شرکت‌ کنندگان این سطح از آزمون تلک آلمانی در زمینه کاری بین سطح B2 و سطح C1 مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرند.

۴) سطح B2.C1 پزشکی: این سطح از آزمون تلک آلمانی مخصوص پزشکانی است که در بیمارستان‌های آلمان مشغول به فعالیت می‌باشند. لازم به ذکر است بدانید که بیشتر داروهایی که در بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، مورد سنجش و ارزیابی این سطح از آزمون می‌باشند و نتیجه این آزمون سطح متقاضی را بین سطح B2 و C1 مورد سنجش قرار می‌دهد. 

سطح C1

این سطح از مدرک آزمون تلک آلمانی بیشتر برای متقاضیانی مورد استفاده قرار می گیرد که قصد دریافت پذیرش برای اقامت دائم و یا دریافت ویزا از کشور آلمان را دارند، این سطح یکی از فوق پیشرفته‌ترین سطح‌ها در زبان آلمانی محسوب می‌ گردد. 

سطح C2

سطح C2 نیز یکی از فوق پیشرفته‌ترین سطح‌ها در زبان آلمانی به شمار می‌رود که مخصوص متقاضیانی می‌باشد که عموماً به زبان آلمانی مانند زبان مادری خود مسلط می‌باشند و هیچ گونه مشکلی در فهم پژوهش‌ها و مقالات علمی به زبان آلمانی ندارند.

لازم به ذکر است بدانید که نمره آزمون سطح C2 توسط پروفسورها و پژوهشگران و اساتید برجسته دانشگاهی اخذ می‌شود.

معرفی دوره‌های PSP

در واقع می‌توان گفت که دوره PSP دوره‌ای می‌باشد که برای آماده‌سازی گروه‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد که حدود ۶۵ درصد از این دوره را زبان آلمانی تخصصی و حدود ۳۵ درصد از آن را موضوعات فرهنگی محیط کاری در آلمان و یا اجتماعی که امکان دارد برای مهاجران پیش آید را به خود اختصاص می‌دهند.

لازم به ذکر است بدانید که ارائه مدرک آزمون تلک آلمانی برای دوره‌های پیش‌ آمادگی با نام PSP لازم می‌باشد. 
متقاضیانی که دوره‌های PSP برای آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، شامل ۵ گروه می‌باشند که در زیر به آن می‌پردازیم.

۱) گروه اول را متقاضیانی تشکیل می‌دهند که قصد دارند، مدرک دیپلم ایرانی خود را برای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی در دانشگاه‌های آلمان و یا آلمانی‌ زبان به دیپلم آلمانی تبدیل کنند که این افراد خود نیز به ۳ دسته دیگر تقسیم می‌شوند.
● دسته‌ اول متقاضیان دیپلمه‌ ای هستند که قصد تحصیل در رشته مهندسی دارند و باید دوره PSP Technic را طی کنند.
● دسته دوم متقاضیان دیپلمه‌ ای هستند که قصد تحصیل در رشته‌های علوم انسانی را دارند و باید دوره PSP Business را طی کنند.
● دسته سوم شامل متقاضیان دیپلمه ‌ای می‌باشد که قصد تحصیل در رشته‌های مربوط به علوم پزشکی را دارند و باید دوره PSP Medicine را طی کنند.

۲) گروه دوم را متقاضیانی تشکیل می‌دهند که مدرک کارشناسی دارند و قصد تحصیل در رشته مورد نظر خود در مقطع کارشناسی‌ ارشد را دارند. لازم به ذکر است بدانید که این گروه می توانند یکی از دوره‌ها را انتخاب کنند و هیچ محدودیتی در انتخاب ندارند.

۳) گروه سوم را متقاضیانی تشکیل می‌دهند که دارای مدرک کارشناسی‌ ارشد هستند و قصد تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه‌های آلمانی‌ زبان را دارند.

۴) گروه چهارم را متقاضیانی تشکیل می‌دهند که دارای مدرک پزشکی هستند و سعی دارند در بیمارستان‌های آلمانی‌ زبان مشغول به کار شوند.
لازم به ذکر است بدانید که قبل از اشتغال، مدارک تحصیلی و نتایج دوره PSP این گروه باید توسط علوم پزشکی کشور منتخب مورد تأیید و پذیرش قرار گیرد. 

۵) گروه پنجم را متقاضیانی تشکیل می‌دهند که جدا از رشته تحصیلیشان، دارای مهارت و یا کسب ‌و کار می‌باشند. این گروه علاوه‌ بر این که می توانند زبان و فرهنگ آلمانی را بیاموزند، برای یافتن شغل در آلمان یا برای مصاحبه شغلی و یا تهیه رزومه‌ی کارینیز می توانند در دوره PSP Professional شرکت کنند.

لازم به ذکر است بدانید که همه گروه‌هایی که در بالا به آن‌ها پرداختیم، باید مدرک سطح A2 آزمون تلک آلمانی را برای دریافت ویزا و ورود به دوره‌های PSP داشته باشند.

مدرک آزمون تلک آلمانی (TELC) چه کاربردهایی دارد؟

مدرک آزمون تلک آلمانی (TELC) چه کاربردهایی دارد؟

لازم به ذکر است بدانید مدرکی که از آزمون تلک آلمانی دریافت می کنید، قابل قبول بیشتر کشورهای دنیا می باشد. به طوری که با داشتن این مدرک، شانس بیشتری در اخذ پذیرش از اکثر دانشگاه های آلمان و آلمانی زبان خواهید داشت.

در واقع می توان گفت مدرک این آزمون نشاندهنده آن است که یک متقاضی و دانشجو در چه سطحی از زبان آلمانی قرار دارد و به عنوان یک سند معتبر برای کسب فرصت های گوناگون با موقعیت عالی محسوب می گردد و شانس متقاضی را افزایش می دهد. 

در ادامه این مبحث به کاربردهای مدرک آزمون تلک می‌پردازیم: 
● استفاده از این مدرک برای دریافت ویزای آلمان
● استفاده از این مدرک برای دریافت پذیرش تحصیلی از مدارس و دانشگاه‌های کشور آلمان
● استفاده از این مدرک برای استخدام در ادارات و شرکت‌ها و مراکز دولتی کشور آلمان
● استفاده از این مدرک به منظور دریافت پذیرش تحصیلی دانشگاه‌های آلمانی‌ زبان کشورهای اروپایی
● مدرک آزمون تلک معادل با مدرک آزمون گوته سفارت آلمان در تهران می‌باشد. 
همچنین می‌توان گفت که متقاضی با شروع گواهی تلک A2 می‌تواند برای اخذ اقامت از کشور آلمان درخواست خود را ارائه دهد.
دانشجویان می توانند پس‌ از دریافت مدرک تلک B1 به برخی از دانشگاه‌ها مراجعه کرده و حتی برای درخواست تابعیت آلمان اقدام کنند.
دانشجویان با داشتن گواهی تلک B2 می‌توانند برای دریافت فرصت‌های شغلی گوناگون از طرف کارفرمایان مورد پذیرش قرار گیرند.

دانشجویان می‌توانند با مدرک تلک C1 برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آلمان و اشتغال در شرکت‌های بومی آلمانی‌ زبان اقدام کنند.

مدرک آزمون تلک دارای کاربردهای دیگری نیز می‌باشد که در ادامه این مقاله به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

کاربرد مدرک آزمون تلک المانی برای مهاجرت

کاربرد مدرک آزمون تلک المانی برای مهاجرت

- تلک آلمانی به همراه موسسه ای با نام گوته که نماینده کشور آلمان می باشند، از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ برای افرادی که خواستار سفر و مهاجرت به کشور آلمان و اتریش بودند، آزمون زبانی با نام تلک آلمانی را بنیان نهادند و به برگزاری آن پرداختند.

- در واقع telc GmbH با همکاری DTZ برای کسانی که قصد مهاجرت و یا گرفتن اقامت دائم از کشور آلمان را داشتند، توانست یک آزمون منسجم ایجاد کند. 

- برای اخذ تابعیت از کشور اتریش، متقاضیان باید مدرکی را با نام مدرک تلک آلمانی در سطح B1 ارائه دهند که این قانون مهاجرتی از تاریخ ۱ ژوئیه ۲۰۱۱  اجرا شده است و ارائه آن برای دریافت اقامت این کشور مهم و لازم می باشد.

کاربرد مدرک آزمون تلک آلمانی برای کشورهای مختلف

کاربرد مدرک آزمون تلک آلمانی برای کشورهای مختلف

- مهاجرانی که قصد اخذ تابعیت از کشور آلمان را دارند، باید مهارت‌های زبان خود را با گواهی تلک ارائه کنند.

مدرک آزمون تلک در همه کشورهای آلمانی زبان و کشور آلمان برای دریافت تابعیت و اقامت از این کشورها مورد تایید و پذیرش می باشد.

- برای اخذ پذیرش و تحصیل در دانشگاه های اروپایی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین برای تدریس و استادی، این مدرک زبان تلک بسیار پر کاربرد می باشد و شانس شما را در اخذ پذیرش افزایش می دهد.

- معلمین مقطع ابتدایی برای اثبات دانش زبان آلمانی خود باید تلک در سطح C1 را ارائه کنند و همچنین پرستاران و کارمندان برای کسب شغل در کشور آلمان باید مدرک آزمون تلک آلمانی را ارائه دهند.

- مدرک آزمون تلک در کشور ترکیه نیز توسط همه مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه‌ها مورد قبول می‌باشد و همچنین کشور ترکیه مدرک آزمون تلک را به رسمیت شناخته و برگزار کننده تمام سطوح این آزمون مانند B2 و C1 و ... می باشد.

- مهاجرانی که به دنبال دریافت اقامت از طریق ازدواج می باشند، باید این مدرک را در سطح A1 به کشور آلمان یا آلمانی زبان ارائه کنند و این مدرک یکی از مدارک لازم و مهم برای اخذ ویزا در رابطه با مهاجرت از طریق ازدواج می‌باشد.

- لازم به ذکر است بدانید که افرادی که تابعیت ایرانی دارند، به منظور اخذ این ویزا برای مهاجرت، حتما باید اقدام به ثبت ازدواج بین‌المللی کنند.

- در کشور مجارستان، مدرک آزمون تلک برای دریافت مدارک تحصیلات عالی لازم و ضروری می‌باشد و برای اشتغال در زمینه املاک و خدمات ملکی در کشور لهستان باید متقاضیان مدرک تلک را ارائه داده و همچنین برای اشتغال در بخش خدمات عمومی سوئیس نیز ارائه این مدرک الزامی می باشد.

- مدرک آزمون تلک آلمانی برای ورود به دانشگاه های اسپانیا مورد نیاز بوده و همچنین این مدرک در بسیاری از دانشگاه های سوئیس و اتریش برای اخذ پذیرش پرکاربرد می باشد.

زمان برگزاری آزمون تلک آلمانی (TELC)

زمان برگزاری آزمون تلک آلمانی (TELC)

برای برگزاری آزمون تلک، هر مرکز آزمون دارای زمان بندی جداگانه ای می باشد. به طوری که در زمان تعیین شده برای برگزاری آزمون هر مرکز با دیگر مراکز متفاوت می باشد.

نتایج و پاسخ آزمون پس از ۴ الی ۶ هفته در دسترس متقاضیان و شرکت کنندکان قرار می‌گیرد و مدت اعتبار آن نامحدود می‌باشد و همیشه مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است بدانید که آلمان و کشورهای اروپایی در هر یک ماه 4 مرتبه برگزار کننده آزمون تلک می باشند.

هزینه آزمون تلک آلمانی (TELC)

هزینه آزمون تلک آلمانی (TELC)

هزینه آزمون تلک با توجه به هر مرکز آزمون و زمان برگزاری آزمون متفاوت است، اما برای آگاهی بیشتر متقاضیان عزیز در ادامه این مبحث، ما به بررسی هزینه شرکت در آزمون تلک در سال 2021 می‌پردازیم.
● مبلغ 140 یورو برای ورود به آزمون تلک در سطح A1 مورد نیاز می باشد.
● مبلغ 160 یورو برای ورود به آزمون تلک در سطح  B1 مورد نیاز می باشد.
● مبلغ 160 یورو برای ورود به آزمون تلک در سطح  B2 مورد نیاز می باشد.
● مبلغ 170 یورو برای ورود به آزمون تلک در سطح  C1 مورد نیاز می باشد.

● مبلغ 170 یورو برای ورود به آزمون تلک در سطح  C2 مورد نیاز می باشد.

● هزینه شرکت در آزمون برای افرادی که در روزهای آخر (یک ماه‌ قبل‌ از شروع برگزاری آزمون) ثبت‌ نام کرده باشند: مبلغ ۳۰ یورو به همراه هزینه ثبت‌ نام

نکاتی مهم در رابطه با آزمون تلک آلمانی (TELC)

نکاتی مهم در رابطه با آزمون تلک آلمانی (TELC)

● مدرک کسب شده از آزمون تلک به عنوان یک مدرک رسمی برای اخذ اقامت از کشور آلمان به شمار می آید. 
● با داشتن مدرک تلک در سطح A2 می توانید ویزا و ورود به خاک آلمان را دریافت نمایید.
● مدرک آزمون تلک در سوئیس به‌ عنوان یکی از مدارک لازم برای اخذ تابعیت از این کشور محسوب می‌گردد. 
● تلک آزمونی است که 10 زبان را در زمینه روخوانی، گوش دادن، نوشتاری و مکالمه مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهد. 
● با داشتن مدرک تلک در سطح B2 می توانید در کشور مجارستان مدرک دانشگاهی دریافت کنید.

● کشور لهستان برای کارمندان املاک خود از آزمون تلک به عنوان مدرکی در راستای سنجش دانش زبان آن ها استفاده می کند. 

● در آزمون تلک، چارچوب مشترکی برای آموزش و یاد گرفتن و سنجش زبان های اروپایی وجود دارد.

معرفی دانشگاه های آلمانی

معرفی دانشگاه های آلمانی

دانشگاه‌های آلمانی از جمله دانشگاه‌های معتبر جهانی محسوب می‌گردند که در بین متقاضیانی که قصد تحصیل در کشور آلمان را دارند، از محبوبیت بالایی برخوردار است. 
حدود ۴۸ عدد از دانشگاه‌های این کشور دارای برترین رتبه‌های جهانی می‌باشند. 
از جمله برترین دانشگاه‌های آلمانی که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم، عبارتند از:
● دانشگاه هامبورگ: دارای رتبه ۱۵۷ جهانی
● دانشگاه فرایبورگ: دارای رتبه ۲۰۹ جهانی
● دانشگاه روپراخت کارلس هایدلبرگ: دارای رتبه ۹۹ جهانی
● دانشگاه مونستر: دارای رتبه ۲۳۳ جهانی
● دانشگاه فنی مونیخ: دارای رتبه ۹۶ جهانی
● دانشگاه توبینگن: دارای رتبه ۲۱۷ جهانی 
● دانشگاه هومبولت برلین: دارای رتبه ۲۲۸ جهانی 
● دانشگاه فنی درسدن: دارای رتبه ۱۹۲ جهانی 
● دانشگاه کلن: دارای رتبه ۲۴۰ جهانی
● انیستیتو فناوری کارلس روهه: دارای رتبه ۱۵۱ جهانی
● دانشگاه آزاد برلین: دارای رتبه ۱۹۵ جهانی
● دانشگاه لودویگ ماکسی میلیان مونیخ: دارای رتبه ۹۸ جهانی 

معرفی دانشگاه‌های خصوصی آلمانی:

معرفی دانشگاه‌های خصوصی آلمانی:

برخی از دانشگاه‌های خصوصی آلمان نیز دارای رتبه‌های برتری می‌باشند که متقاضیان برای تحصیل در این دانشگاه‌ها باید هزینه‌هایی را پرداخت نمایند. از جمله برترین دانشگاه‌های خصوصی که در زیر به آن می‌پردازیم، عبارتند از:
● دانشگاه کالج بازرگانی مونی
● دانشگاه code علوم کاربردی
● دانشگاه مدیریت otto beisheim-whu
● دانشگاه برد برلین
● دانشگاه بازرگانی GISMA
● دانشگاه علوم کاربردی اروپا
● دانشگاه SRH

معرفی دانشگاه‌های آلمانی انگلیسی‌ زبان:

معرفی دانشگاه‌های آلمانی انگلیسی‌ زبان:

از برترین دانشگاه‌های آلمانی که انگلیسی‌ زبان می‌باشند و ارائه ‌کننده رشته‌های مهندسی در مقطع دکترا می‌باشند، در زیر به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم که عبارتند از:
● دانشگاه بیروت 
● دانشگاه بن
● دانشگاه علوم کاربردی مونیخ 
● دانشگاه هامبورگ 
● دانشگاه برلین HTW
● دانشگاه سارلند 
● دانشگاه علوم کاربردی برمن
● دانشگاه آچن RWTH
● دانشگاه گوتینگن
● دانشگاه اشتوتگارت 
● دانشگاه فناوری کارلس روهه 
● دانشگاه مکس پلانک

سوالات متداول

سوالات متداول

در این قسمت از مبحث به بررسی سؤالاتی می‌پردازیم که ممکن است برای برخی از متقاضیان عزیز بی‌پاسخ مانده باشد. لطفاً در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

مدرک آزمون تلک (TELC) چه مدت دارای اعتبار است؟

مدرک حاصل از آزمون تلک آلمانی دارای یک تاریخ اعتبار دائم می باشد که این مسئله مهم از جمله مزیت های این آزمون به شمار می آید. زیرا فردی که مدرک آزمون تلک را دریافت می کنند، برای دریافت پذیرش از دانشگاه ها و یا به منظور اشتغال از نظر زمانی، دارای محدودیتی نمی باشد و می تواند در زمان مورد نیاز با خیال راحت مدرک قبولی خود را در هر زمان که مورد نیاز بود، به دانشگاه و سفارت و یا برای اشتغال و ... ارائه دهند و میت وان همیشه از آن استفاده کرد.

اما لازم به ذکر است بدانید که برخی از مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها اگر مدت ۲ سال از مدرک آزمون تلک شما گذشته ، این مدرک را فاقد اعتبار دانسته و فرد متقاضی برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های آلمانی‌ زبان باید مجدداً این آزمون را انجام دهد که البته این موضوع به ندرت پیش می‌آید.

آیا پس‌ از پایان آزمون، امکان مشاهده‌ی برگه‌های امتحانی وجود دارد؟

خیر؛ نمی‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید، اما می‌توانید پس‌ از دریافت نتایج طی مدت ۴ هفته، درخواست کنید که دوباره آن‌ها را بررسی . در نتیجه نمره شما مجدداً توسط هیات ممیزه مورد بررسی قرار می‌گیرد و مجدداً نتیجه به شما اعلام می‌شود. با این‌ وجود شما مجاز به دریافت برگه‌های امتحانی خود نخواهید بود. 

آیا برای آزمون می‌توان بخشی از تلک را به‌ صورت جداگانه انتخاب کرد؟

خیر؛ متقاضی باید در یک آزمون کلی و یک واحد خاص شرکت کند که این آزمون به دوره تحصیلی که قصد تحصیل در آن را دارید و شرایط پذیرش دانشگاه‌های آلمان بستگی دارد و متفاوت است.
در واقع می‌توان گفت که اگر قصد سنجش مهارت‌های زبانی خود را دارید، لطفاً در آزمون‌های onDaf یا testDaF ثبت‌ نام کنید. 

مراکز برگزاری آزمون تلک (TELC):

آزمون تلک در بیش‌ از ۳ هزار مراکز برگزاری آزمون‌های زبان عالی مانند مدارس زبان خصوصی و مراکز آموزش بزرگسالان در سراسر دنیا برگزار می‌شود.
برای ثبت نام در آزمون تلک آلمانی در کشور ایران می توانید به سازمان سنجش مراجعه نمایید و البته باید خاطر نشان کرد که این آزمون در سطح A2 در دانشگاه شهید بهشتی ارائه می گردد.

کدام محدوه سنی می توانند در آزمون تلک شرکت کنند؟

آزمون تلک در مرحله اول برای دانشجویان و متقاضیانی انجام می‌شود که قصد تحصیل در کشور آلمان را دارند. اما لازم به ذکر است بدانید که مؤسسه تلک آلمان مجوز شرکت برای همه آزمون‌ها برای متقاضیان ۱۲ سال به بالا را دارد و در نتیجه هیچ محدودیت سنی برای شرکت در آزمون وجود ندارد.

آیا می‌توان آزمون تلک را تکرار کرد؟

بله؛ متقاضی می‌تواند آزمون تلک را هر تعداد که بخواهد، تکرار کند. اما در نظر داشته باشید که آزمون تلک، دانش و مهارت‌هایی که در مدت‌ زمان کوتاه به دست آورده باشید را مورد ارزیابی قرار نمی‌دهد، بلکه توانایی‌های شناختی و بنیادین فرد را مورد آزمون و ارزیابی قرار می‌دهد. بنابراین بعید به‌ نظر می‌رسد که در آزمون‌های بعدی بتوانید نتیجه بهتری را دریافت کنید.

چطور می‌شود اطمینان یافت که می‌توان در آزمون تلک موفق شد؟

برای موفقیت در آزمون تلک، بهتر است که سطح B1 چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان‌ها را داشته باشید.

سخن پایانی

سخن پایانی

ما در این مقاله به بررسی‌های لازم در رابطه با آزمون تلک آلمانی و بخش‌ها و سطوح مختلف آن پرداختیم و به این نتیجه رسیدیم که آزمون تلک آلمانی دارای کاربردهای فراوانی می‌باشد که می توان آن را برای انجام کار‌های مهم استفاده کرد.

در واقع افرادی که قصد دارند در زمینه اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آلمان و کشورهای آلمانی‌ زبان و یا برای اشتغال به این کشورها مهاجرت کنند، داشتن مدرک آزمون تلک آلمانی برای این افراد بسیار حائز اهمیت خواهد بود و از آنجایی که مدرک آزمون تلک دارای تاریخ اعتبار نامحدود می‌باشد، پس می‌توانید آن را در هر زمانی‌ که لازم بود، استفاده کنید.

پس می‌توان نتیجه گرفت که داشتن یک مدرک آزمون تلک آلمانی برای شما بسیار مهم و ضروری می‌باشد. امیدواریم که اطلاعات این مقاله برای متقاضیانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، مفید واقع شده باشد.