اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

دوره سلتا در کانادا

دوره سلتا در کانادا

در این مقاله به بررسی موضوع دوره سلتا در کانادا می پردازیم. ما را همراهی نمایید.

در این مقاله به بررسی موضوع دوره سلتا در کانادا می پردازیم. ما را همراهی نمایید.

مهاجرت همواره در طول تاریخ علاقه مندان و طرفداران خود را داشته است و افراد از سرتاسر جهان اقدام به مهاجرت می نمایند. در عصر مدرن، مهاجرت نیازمند برخی از پیش نیازها می باشد و شخص باید این پیش نیازها را داشته باشد تا بتواند مهاجرت کند و بدون داشتن آن ها، فرد قادر به مهاجرت نخواهد بود و یا به سختی انجام خواهد شد.

یکی از این پیش نیازها داشتن درک زبان می باشد که این مدرک انواع مختلفی دارد. یکی از انواع مدارک زبان که در مهاجرت نیاز می باشد، آیلتس می باشد اما اگر بخواهد مدرکی را داشته باشد که به واسطه  آن بتواند اقدام به تدریس زبان نماید، باید دارای مدرک سلتا باشد.

ویدئو دوره سلتا در کانادا

ممکن است شخصی بخواهد این دوره را در کشورهای خارجی مانند کانادا بگذراند و یا اقدام به تدریس زبان انگلیسی در این کشور نماید که تدریس در این کشور نیازمند گذراندن دوره سلتا در کانادا می باشد. هدف این مقاله بررسی دوره سلتا در کانادا و موارد مرتبط با آن می باشد.

از این رو در صورت علاقه به این مبحث می توانید با این مقاله همراه شوید تا بتوانید در مورد دوره سلتا در کانادا اطلاعات بیشتری به دست آورید و در نهایت در صورت وجود هر گونه سوال و یا مشکل، آن را با مشاوران ما در شرکت الست گروپ به اشتراک بگذارید تا در سریع ترین زمان ممکن پاسخ شما داده شود.

اینفوگرافیک دوره سلتا در کانادا

اینفوگرافیک دوره سلتا در کانادا

علاوه بر این، برای مشاوره تخصصی در مورد مهاجرت و مسائل مربوط به آن می توانید با کارشناسان شرکت الست گروپ در تماس باشید. شرکت الست گروپ، از معتبرترین موسسات در زمینه مهاجرت شناخته می شود.

فهرست عناوین:
چرایی مهاجرت
دوره سلتا چیست و چه کاربردی دارد؟
تاریخچه دوره سلتا
مزایا و کاربردهای دوره سلتا
محتوای دوره سلتا در کانادا
شرایط لازم برای شرکت در دوره سلتا در کانادا
طریقه عملکرد مناسب برای دریافت مدرک سلتا
هزینه دوره سلتا در کانادا
سخن پایانی

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره سلتا در کانادا با ما همراه باشید.

 

چرایی مهاجرت

چرایی مهاجرت

مهاجرت کردن از دیرباز در نزد مردم جایگاه خاصی داشته است و افراد زیادی اقدام به مهاجرت از محل تولد خود نموده اند. مهاجرت کردن دلایل مختلفی دارد و معمولا زمانی صورت می گیرد که شخص از زندگی فعلی خود در آن محل ناراضی باشد و به دنبال این باشد که با مهاجرت به مکان بهتر، کیفیت زندگی خود را ارتقاء بخشیده و بتواند به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کند.

در دهه های اخیر، کشورهای زیادی وجود داشته اند که به پیشرفت های فراوانی دست یافته اند و به واسطه این پیشرفت ها، کانون توجه مردم کشورهای دیگر قرار گرفته اند.

به ویژه افرادی که خود را بهتر از جمع اطراف خود می بینند و احساس می کنند که ماندن به نفع آن ها نیست، اقدام به مهاجرت کرده و قصد ساختن آینده خود را دارند. برخی از فعالیت ها در کشورهای خارجی نیازمند داشتن شرایط و مدارک خاصی می باشد.

به عنوان مثال یکی از فعالیت ها در کشور کانادا، معلمی زبان می باشد و افرادی که قصد دارند تا مشغول به این حرفه شوند، باید دوره سلتا را گذرانده و مدرک آن را داشته باشند. از آنجا که کشوری مانند کانادا دارای سیستم آموزشی مدرن و شرایط مناسب برای معلمان می باشد، یکی از بهترین کشورها برای اشتغال به حرفه معلمی زبان می باشد.

زمانی که شخص دوره سلتا را با موفقیت سپری نماید، قادر خواهد بود که زبان انگلیسی را در هر کشور که بخواهد تدریس نماید. در این مقاله به تعریف دوره سلتا و موارد مرتبط با آن در کشور کانادا پرداخته خواهد شد. برای بررسی دوره سلتا در کانادا می توانید با شرکت مهاجرتی الست گروپ در این مقاله همراه باشید.

دوره سلتا چیست و چه کاربردی دارد؟

دوره سلتا چیست و چه کاربردی دارد؟

دوره سلتا به منظور آموزش مدرس زبان به کار گرفته می شود و مدرک سلتا یکی از اصلی ترین پیش نیازها برای آمادگی به منظور اشتغال به حرفه معلمی زبان انگلیسی می باشد. معنای کلمه سلتا (CELTA) مدرک آموزش زبان انگلیسی به افراد بزرگسال می باشد و گذراندن این دوره می تواند به شکل نیمه وقت یا تمام وقت باشد که در نهایت فرد، مدرک سلتا را دریافت خواهد کرد.

این مدرک حتی می تواند جایگزین و یا مکمل مدارک زبان انگلیسی مانند تافل باشد. گذراندن دوره سلتا در کشور کانادا می تواند به صورت مجازی و یا حضوری انجام شود. برای دوره حضوری و تمام وقت سلتا در کانادا، معمولا باید زمانی در حدود 28 الی 35 روز را در نظر گرفت و باید گفت که این دوره، آزمون پایان دوره ندارد و در طول دوره، افراد شرکت کننده ارزیابی می شوند و وضعیت آن ها برآورد خواهد شد.

در نهایت اشخاصی که موفق به گذراندن این دوره می شوند، توانایی تدریس زبان انگلیسی را در کشورهای مختلف خواهند داشت. طی دوره سلتا، اصول کلی و جزئی در خصوص صحبت درباره مبحث ها و مطالب درسی مختلف آموزش داده می شود

و همچنین برطرف نمودن ایرادات و مشکلات آموزشی، طریقه نگارش برنامه درسی، برنامه ریزی و مدیریت نمودن کلاس درس و همچنین نحوه بهره گیری از تکنولوژی و لوازم کمک آموزشی در این دوره آموزش داده خواهد شد تا شخص بتواند با کمک این موارد، تبدیل به یک معلم زبان کامل و حرفه ای شود که توانایی تدریس موثر و مدیریت کلاس درس خود را داشته باشد.

مطالبی که مورد انتظار است و بررسی خواهد شد، معمولا بر اساس برنامه درسی فرد و توانایی تدریس وی و نحوه استفاده از تجهیزات در دسترس وی می باشد. باید بدانید که دوره سلتا در کشور ما برگزار نمی گردد که علت اصلی آن شیوع ویروس کرونا بود و در این محدوده زمانی، دوره به شکل کاملا مجازی و آنلاین برگزار شده است.

با طبیعی شدن اوضاع و بازگشت شرایط عادی به کشور، به نظر می رسد که این دوره نیز به زودی روند عادی خود را در کشور ما به دست بیاورد.

در حالت کلی دوره سلتا برای چهار دسته از افراد مناسب است و تنها شامل تدریس زبان نمی شود.

افرادی که می توانند از این مدرک استفاده نمایند، شامل افرادی است که در حال سفر و جابجایی هستند، می خواهند تغییر شغل بدهند، می خواهند زبان تدریس کنند و یا بخواهند از دوره بازنشستگی خود نهایت استفاده را ببرند.این چهار دسته می توانند از دوره سلتا استفاده کنند. 

اطلاعات تکمیلی در این زمینه را از متخصصین شرکت الست گروپ کسب نمایید.

تاریخچه دوره سلتا

تاریخچه دوره سلتا

سلتا گواهی برای آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی (TEFL) است که برای نخستین بار در سال 1962 در خانه بین المللی لندن شکل گرفت و از دهه 1970 تا 1988 توسط انجمن سلطنتی هنر (RSA) اجرا شد. این دوره 100 ساعته در خانه بین المللی منجر به دریافت گواهی آمادگی RSA در آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی برای بزرگسالان (RSA PrepCertTEFLA) شد.

در سال 1988، ارزیابی زبان انگلیسی کمبریج با RSA به توافق رسید تا مدیریت دوره های آموزشی برای معلمان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی (TEFL) را بر عهده بگیرد. این صلاحیت در پاسخ به نیازهای درک شده اصلاح شد و منجر به راه اندازی CTEFLA (گواهی آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی برای بزرگسالان) در سپتامبر 1988 شد.

تا سال 1996، CTEFLA به RSA/Cambridge CELTA تبدیل شد و در سال 2001 به سادگی به عنوان Cambridge CELTA شناخته شد. در سال 2011، Cambridge English Language Assessment و IH London برای راه‌اندازی دوره آموزشی ترکیبی آنلاین CELTA: CELTA Online همکاری کردند.

مزایا و کاربردهای دوره سلتا

مزایا و کاربردهای دوره سلتا

افرادی که دوره سلتا را با موفقیت سپری نمایند و مدرک آن را کسب کنند، موقعیت های شغلی مناسبی را در زمینه تدریس زبان انگلیسی در کانادا پیش روی خود خواهند دید و این مورد یکی از اصلی ترین مزایای این مدرک می باشد. باید گفت که مدرک سلتا در سطح جهان شناخته شده و بسیار معتبر می باشد.

از این رو در شناسایی و استفاده از این مدرک هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد. مدرک سلتا یک مدرک موقتی نیست و اعتبار آن برای همیشه می باشد و مدرکی دائمی است که این مورد نیز یکی از مهمترین مزایای مدرک سلتا می باشد.

قابل ذکر است که مدرک سلتا به دلیل این که توسط دانشگاه کمبریج ارائه می شود، دارای محبوبیت و اعتبار بالایی می باشد و افرادی که این مدرک را به دست می آورند، معمولا دارای توانایی بالایی در زمینه تدریس زبان انگلیسی خواهند بود. این مدرک به واسطه اعتبار خود در سطح جهان و به ویژه کشور کانادا سبب خواهد شد که شخص دارنده مدرک، موقعیت های شغلی بسیاری را به دست آورد.

دوره سلتا سبب می شود که فرد، علم مبنای آموزش و اصول آموزش را به شکل موثر به دست آورد و بتواند دانسته ها و مباحث موجود در زبان انگلیسی را به خوبی تعلیم دهد. این دوره تمرکز خاصی روی مهارت های زبانی شامل خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتار دارد که این مورد نیز یکی از ویژگی ها و کاربردهای آن در زمینه تعلیم و تدریس زبان انگلیسی می باشد.

در نوع روش گذراندن دوره سلتا، تفاوتی از نظر اعتبار مدرک وجود ندارد و شخص در هر سه حالت آنلاین، حضوری و BIENDED، یک مدرک را دریافت خواهد کرد و در هیچ یک از قسمت های این مدرک درج نمی شود که این مدرک توسط کدام روش اخذ شده است که این مورد نیز از جمله مزایای دوره سلتا می باشد.

در کشور کانادا، تدریس به واسطه داشتن مدرک سلتا یکی از بهترین راه های کسب درآمد از طریق آموزش دادن می باشد و درآمد عالی را برای آموزگار به همراه خواهد داشت.

محتوای دوره سلتا

محتوای دوره سلتا

منبع اصلی برای دوره سلتا، کتاب چاپ شده توسط دانشگاه کمبریج می باشد که The Celta Course نام دارد. در این کتاب چهل بخش وجود دارد و مواردی مثل طریقه کنترل کلاس درس، روش های تدریس و بسیاری از موارد دیگر را مورد بررسی قرار می دهد. در کل دوره سلتا شامل پنج زمینه می باشد. پنج زمینه اصلی عبارتند از مباحث زیر:
I.    مبحث اول شامل مسائل مربوط به معلمان و افراد فراگیر که در زمینه یادگیری و آموزش، نکات و مسائلی را عنوان می کند.
II.    مبحث دوم شامل نکاتی در مورد آگاهی از زبان و تحلیل می باشد.
III.    مبحث سوم شامل چهار مهارت اصلی زبانی: گوش دادن، خواندن، صحبت کردن و نوشتن می باشد و نکات و مسائلی را پیرامون این مهارت ها بیان می کند.
IV.    مبحث چهارم شامل نکاتی در مورد برنامه ریزی و منابع آموزشی در زمینه های گوناگون است.
V.    مبحث پنجم شامل نکاتی در مورد نحوه تدریس حرفه ای و دقیق می باشد.
هر یک از مباحث اصلی به زیر شاخه هایی تقسیم شده و در باره آن ها با دقت در دوره سلتا بحث خواهد شد.

شرایط لازم برای شرکت در دوره سلتا در کانادا

شرایط لازم برای شرکت در دوره سلتا در کانادا

دوره سلتا برای همه افراد در دسترس نیست و افراد برای این که بتوانند وارد دوره سلتا شوند، باید شرایط و پیش نیازهایی را داشته باشند.

مانند محدودیت سنی حداقل بیست سال که فرد برای شرکت در این دوره نیازمند آن می باشد که سن وی از بیست سال کمتر نباشد. علاوه بر این فرد باید مدرک آیلتس با نمره بالای 7.5 را اخذ نموده باشد و در صورت نبود این مدرک، فرد امکان شرکت در دوره را از دست خواهد داد.

زیرا این مورد مستقیما با زبان انگلیسی در ارتباط است و فردی که می خواهد انگلیسی را تدریس نماید، باید دارای نمره بالای 7.5 در آیلتس باشد و این نشاندهنده توانایی بالای وی در زبان انگلیسی خواهد بود. علاوه بر این موارد، شخص باید توانایی پایه را برای تدریس زبان داشته باشد.

شخص علاقه مند به دریافت مدرک سلتا با توجه به شرایط ذکر شده و دارا بودن آن ها می تواند وارد دوره شده و پس از گذراندن این دوره، مدرک آن را دریافت کنند. باید اشاره کنیم که برای شرایط سنی ممکن است که سن بالای هجده سال نیز قابل قبول باشد و این مورد را باید به کمک کارشناسان شرکت الست گروپ، به شکل دقیق تری بررسی نمود.

طریقه عملکرد مناسب برای دریافت مدرک سلتا

طریقه عملکرد مناسب برای دریافت مدرک سلتا

در ابتدا فرد باید در سایت ثبت نام نماید و درخواست خود را به ثبت برساند. پس از این مرحله، آزمون کتبی می باشد که باید سپری شود و بعد از آن مصاحبه ای انجام خواهد شد که به صورت تماس تصویری خواهد بود و فرد برای این که بتواند با موفقیت مدرک سلتای خود را دریافت نماید، بایستی در این مصاحبه با آرامش شرکت کند و این مصاحبه را یک صحبت دوستانه بداند و حالت روحی مناسبی داشته باشد.

زیرا اگر استرس داشته باشد و برخورد نامناسب را از خود نشان دهد، امکان دریافت مدرک به حداقل خواهد رسید. برای این که استرس ناشی از مصاحبه کاهش یابد، فرد باید از قبل درخواست کتبی خود را بررسی نماید. زیرا در آن مشخص است که در مصاحبه چه سوالاتی قرار است پرسیده شود.

یکی از نکات این است که بهتر است تا فرد از قبل در مورد سلتا بداند و تحقیق کرده باشد و مجموعه سوالاتی را نیز آماده کند تا از شخص مصاحبه گر بپرسد و این سبب می شود که وی احساس کند که شخص متقاضی، علاقه مند به دوره سلتا می باشد و این موضوع ورود شخص به دوره را تسهیل خواهد نمود.

بهتر است از قبل هدف خود را از به دست آوردن مدرک سلتا بداند زیرا این سوال که برای چه منظور می خواهید سلتا بگیرید، از شخص پرسیده خواهد شد و وی باید پاسخ این پرسش را بداند. صحبت با افرادی که در این دوره شرکت کرده اند نیز می تواند یکی از راه های کاهش استرس و افزایش تجربه باشد.

هزینه دوره سلتا در کانادا

هزینه دوره سلتا در کانادا

دوره سلتا همانند سایر دوره ها و کلاس های زبان انگلیسی، مشمول پرداخت هزینه و شهریه مشخصی خواهد بود که این مورد در کشورهای مختلف متفاوت می باشد و هر کشور میزان هزینه مورد نظر خود را برای این دوره دریافت خواهد کرد. از آنجا که این دوره در تمام جهان دارای اعتبار است، مهم نیست که شخص این مدرک را از کدام کشور و یا به چه طریقی طی کند.

در نهایت فرد می تواند مدرک سلتا را دریافت نماید و در مدرک وی ثبت نخواهد شد که شخص در کدام کشور و کدام نوع دوره از نظر حضوری و یا غیر حضوری بودن طی نموده است.

در ابتدا و در زمان ثبت نام این دوره، شخص باید مبلغی در حدود 200 دلار پرداخت نماید و برای دوره سلتا، بسته به نوع دوره و کشور، مبلغی در حدود 1900 الی 3000 دلار باید پرداخت شود که این یعنی احتمال دارد که حتی مبلغ تمام شده نهایی برای دوره به 90 میلیون تومان هم برسد.

پرداخت هزینه دوره سلتا از طریق برخی شرکت های ایرانی که به شبکه های بانکی خارجی دسترسی دارند، به راحتی قابل انجام است و این موضوع می تواند به افراد ایرانی کمک بسیاری نماید. برای کشور کانادا هزینه دوره سلتا چیزی در حدود 2500 دلار کانادا می باشد. به نظر می رسد بهتر باشد که فرد متقاضی این دوره را در کشورهای دیگر با مبلغ کمتر بگذراند. زیرا این موضوع می تواند صرفه اقتصادی داشته باشد و سبب شود که فشار مالی به فرد وارد نشود.

در مورد داشتن صرفه اقتصادی دوره سلتا باید گفت که فرد پس از دریافت مدرک این دوره قادر خواهد بود که در کشور کانادا مشغول به تدریس زبان انگلیسی شده و درآمد به مراتب بیشتری نسبت به مبلغ پرداخت شده کلی در یک ماه دریافت نماید.

بنابراین گذراندن این دوره و دریافت مدرک آن بسیار به صرفه خواهد بود و به شدت توصیه می شود.

اعتبار این مدرک به قدری بالا می باشد که چیزی در حدود ده هزار نفر در سال موفق به اخذ این مدرک شده و به واسطه آن وارد حرفه آموزش زبان انگلیسی شده و از آن کسب درآمد می کنند. در این راستا، مشورت با متخصصین شرکت الست گروپ، خالی از لطف نیست.

سخن پایانی

سخن پایانی

تدریس زبان انگلیسی در کشورهای مختلف یکی از اهداف افرادی می باشد که علاقه مند به تدریس زبان انگلیسی هستند. این امر نیاز به وجود برخی شرایط دارد که فرد باید آن ها را داشته باشد.

یکی از اصلی ترین شرایط برای تدریس زبان انگلیسی در کشورهای مختف مانند کشور کانادا، داشتن مدرک سلتا می باشد که فرد باید در دوره سلتا شرکت نماید و پس از کسب موفقیت در این دوره، مدرک دریافت نموده و به واسطه این مدرک، بتواند زمینه کاری را برای خود فراهم نماید. دوره سلتا در تمام کشورها یک قیمت ندارد و بسته به کشور و نوع دوره، هزینه ها متفاوت می باشد. مدرک سلتا توسط دانشگاه کمبریج ارائه می شود.

به همین علت این مدرک دارای اعتبار کافی در سطح جهان می باشد و بسیار معتبر است. بنابراین داشتن این مدرک مزایای زیادی دارد و افرادی که قصد دارند تا در زمینه زبان انگلیسی مشغول به تدریس شوند، بهتر است که این مدرک را کسب نمایند تا بتوانند فرصت های شغلی فراوانی را در سطح جهان برای خود ایجاد نمایند. برای کسب اطلاعات تکمیلی در این خصوص، به شرکت الست گروپ مراجعه نمایید.