اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

شرایط سنی تحصیل در آمریکا

شرایط سنی تحصیل در آمریکا

در این مقاله، سعی داریم تا در ارتباط با موضوع شرایط سنی تحصیل در آمریکا اطلاعاتی را در اختیار علاقه مندان به این مبحث قرار دهیم. چنان چه شما نیز علاقه مند به تحصیل در کشور آمریکا می باشید، با ما تا پایان این مقاله همراه شوید.

در این مقاله، سعی داریم تا در ارتباط با موضوع شرایط سنی تحصیل در آمریکا اطلاعاتی را در اختیار علاقه مندان به این مبحث قرار دهیم. چنان چه شما نیز علاقه مند به تحصیل در کشور آمریکا می باشید، با ما تا پایان این مقاله همراه شوید.

موضوعاتی که در این مقاله به آن پرداخته شده است، به صورت زیر لیست شده اند:
شرایط سنی تحصیل در آمریکا
شرایط سنی اخذ ویزای تحصیلی آمریکا
شرایط سنی تحصیل در آمریکا، برای مقاطع مختلف تحصیلی
شرایط گپ تحصیلی در آمریکا
تحصیل در مدارس آمریکا چه شرایط سنی دارد؟
تحصیل در مقطع کارشناسی در آمریکا چه شرایط سنی دارد؟
تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا چه شرایط سنی دارد؟
تحصیل در مقطع دکتری در آمریکا چه شرایط سنی دارد؟
تحصیل در رشته های پزشکی در آمریکا چه شرایط سنی دارد؟
ارتباط میان دریافت بورسیه تحصیلی و محدودیت های سنی
سخن پایانی

 

ایالات متحده آمریکا، کشوری با ملیت ها و نژادهای گوناگون می باشد. این کشور از نظر وسعت، در مکان سوم جهان قرار دارد. همچنین از نظر جمعیت، این کشور سومین کشور پر جمعیت در جهان می باشد. 
پایتخت کشور آمریکا، شهر واشنگتن دی سی است. این در حالی است که پر جمعیت ترین شهر این کشور، شهر نیویورک می باشد.

جمعیت آمریکا، در حدود 325 میلیون نفر است و مساحتی بالغ بر 9.8 میلیون کیلومتر مربع را به خود اختصاص داده است. سیستم آموزشی کشور آمریکا را می توان در زمره بهترین سیستم های آموزشی جهان در نظر گرفت.

اینفوگرافیک شرایط سنی تحصیل در آمریکا

اینفوگرافیک شرایط سنی تحصیل در آمریکا

کلیه مدارک تحصیلی  صادر شده از مدارس و دانشگاه های این کشور، همگی در سرتاسر جهان، معتبر و قابل قبول می باشند. تحصیل در کشور آمریکا، شرایط و ضوابط خاصی دارد. یکی از شرایطی که موسسات آموزشی این کشور، به آن توجه بسیار دارند، شرط سنی متقاضی تحصیل در این کشور می باشد.

تحصیل در کشور آمریکا، یک رویای زیبا برای بسیاری از علاقه مندان به ادامه تحصیل در این کشور می باشد. اما همین شرط سنی، گاهاً به مانعی بزرگ برای دستیابی به این رویا مبدل می گردد. بسیاری از افراد، با بالا رفتن سن خود و یا ایجاد یک گپ تحصیلی، دیگر نمی توانند در ایالات متحده آمریکا، تحصیلات خود را دنبال کنند.

در این زمینه، لازم به ذکر است که در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، بالا رفتن سن، سبب کاهش شانس اخذ پذیرش از مراکز عالی این کشور می باشد. اما این پایان راه نمی باشد. 
به سبب اهمیت شرایط سنی برای تحصیل در ایالات متحده آمریکا، در این مقاله، به بررسی این موضوع پرداخته ایم.

ویدئو شرایط سنی تحصیل در آمریکا

شرکت مهاجرتی الست گروپ، ارائه دهنده بهترین خدمات مشاوره در امر مهاجرت تحصیلی به کشور ایالات متحده آمریکا بوده و در این راستا، آماده پاسخگویی به تمامی سؤالات متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی این کشور و اخذ پذیرش از دانشگاه های مختلف کشور آمریکا، در ارتباط با شرایط و قوانین اخذ پذیرش دانشجو، به خصوص شرایط سنی مورد قبول برای مراکز آموزشی ایالات متحده آمریکا، می باشد. شرکت الست گروپ، معتبرترین موسسه در زمینه مهاجرت تحصیلی می باشد.

مقاله ای که پیش روی شماست، در ارتباط با موضوع شرایط سنی تحصیل در آمریکا می باشد.

در این راستا، از راهنمایی های سودمند مشاوران با تجربه شرکت مهاجرتی الست گروپ،  بسیار بهره گرفته ایم. 
چنان چه شما نیز از علاقه مندان به تحصیل در کشور ایالات متحده آمریکا می باشید، با ما تا پایان این مقاله، همراه شوید.

شرایط سنی تحصیل در آمریکا

شرایط سنی تحصیل در آمریکا

ایالات متحده آمریکا، برای افراد علاقه مند به تحصیل در این کشور، با توجه به مقطع تحصیلی مورد نظر، شرایط سنی مشخصی را در نظر گرفته است. به عنوان نمونه، شرایط سنی علاقه مندان به مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری، کاملاً متفاوت می باشد.

بسیاری از متقاضیان مهاجرت، از شرایط سنی که کشور آمریکا برای تحصیل در این کشور قرار داده است، بی اطلاع هستند و یا اطلاعات دقیق و کاملی در این رابطه ندارند. بدون شک، بحث شرایط سنی، یکی از موارد بحث برانگیز در اخذ پذیرش از مراکز آموزشی این کشور به شمار می رود.

نه تنها ایالات متحده آمریکا، بلکه هر کشور دیگری که اقدام به پذیرش دانشجویان بین المللی می نماید، برای این افراد، عموماً شرایط سنی خاصی را مد نظر قرار می دهد. البته، لازم به ذکر است که بحث شرط سنی، برای تحصیل در  رشته های مختلف تحصیلی نیز می تواند متفاوت باشد.

کشور ایالات متحده آمریکا، قوانین بسیار متفاوتی به نسبت بسیاری از کشورهای مهاجرپذیر دنیا دارد. یکی از مزایای تحصیل در این کشور، این است که هر فردی، بدون در نظر گرفتن محدوده سنی، می تواند در دانشگاه ها و کالج های کشور آمریکا، به ادامه تحصیل بپردازد.

نکته جالب توجه این است که در کشور آمریکا، هر فردی حتی در سن 50 سالگی، می تواند در مقاطع مختلف  تحصیلی، از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری، ادامه تحصیل دهد.

علاوه بر این، فرد اگر تمایل به ذکر سن خود نداشته باشد، می تواند در فرم های ثبت نام خود، پاسخی به سؤالات مربوط به سن و سال ندهد. این امر، بدین معناست که هیچ اجباری برای ذکر سن و در نتیجه هیچ گونه محدودیت سنی، برای متقاضی تحصیل در کشور آمریکا وجود نخواهد داشت.

از جمله مواردی که هیچ یک از دانشگاه های آمریکا و حتی کارفرمایان شرکت های آمریکاییحق ندارند سؤالی در آن موارد از متقاضیان کار و یا تحصیل بپرسند، سن فرد می باشد. همچنین هیچ یک از مراکز آموزشی در آمریکا، اجازه پرسیدن هیچ گونه سؤالی در مورد جنسیت و یا رنگ پوست متقاضیان تحصیل در این مراکز را ندارند.

نکته قابل توجه دیگر در مورد فرم های ثبت نام در دانشگاه های آمریکا، این است که تمامی فرم ها و رزومه های دانشگاهی در ایالات متحده آمریکا، همگی بدون عکس و اطلاعات شخصی می باشد که این امر، به خاطر حفظ حریم شخصی متقاضیان تحصیل در آمریکا می باشد.

با توجه به این امر که هر ساله قوانین مهاجرتی و اخذ ویزا دستخوش تغییر می شوند، توصیه اکید می کنیم که برای کسب اطلاعات بیشتر و به روز در ارتباط با شرایط تحصیل در مراکز آموزشی و کالج های کشور ایالات متحده آمریکا، با شرکت مهاجرتی الست گروپ، تماس حاصل نمایید و از راهنمایی های سودمند مشاوران این شرکت، بهره مند گردید.

موضوع مورد بحث در این مقاله، شرایط سنی تحصیل در آمریکامی باشد. 

چنان چه شما علاقه مند به تحصیل در کشور آمریکا می باشید و به دلیل شرایط سنی، از اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی دلسرد شده اید، به شما توصیه می کنیم تا با ما، تا پایان این مقاله، همراه شوید.

شرایط سنی اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

شرایط سنی اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

کشور آمریکا، برای پذیرش از دانشگاه های این کشور، هیچ گونه محدودیت سنی را در نظر نگرفته است. این بدان معناست که هر فردی در هر محدوده سنی، می تواند برای تحصیل در دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرد.

اما، نکته بسیار مهم اینجاست که برای تحصیل در کشور آمریکا، پس از پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور، فرد می بایست موفق به اخذ ویزای تحصیلی این کشور شود.
 ویزای تحصیلی آمریکا، تنها به افرادی اعطاء می شود که اثبات کننده هدف اصلی ایشان از سفر به کشور آمریکا، تحصیل می باشد و هیچ هدف دیگری،ه نظیر اخذ اقامت دائم آمریکا را،ه در سر ندارند. از همین رو، روی سن افراد متقاضی تحصیل در این کشور برای اخد ویزای تحصیلی، حساسیت بسیاری از سوی افیسرهای سفارت آمریکا اعمال می گردد.

به همین دلیل، مشاوران شرکت مهاجرتی الست گروپ، به علاقه مندان به تحصیل در کشور آمریکا توصیه اکید می کنند که بلافاصله پس از اخذ دیپلم خود، برای تحصیل در کشور آمریکا اقدام نمایند تا به مشکل گپ تحصیلی و مشکلات عدم اخذ ویزای تحصیلی آمریکا به منظور عدم همانگی سنی مواجه نشوند. 
 
اگر علاقه مند به تحصیل در کشور آمریکا می باشید، با ما تا انتهای مقاله شرایط سنی تحصیل در آمریکا همراه شوید.

شرایط سنی تحصیل در آمریکا، برای مقاطع مختلف تحصیلی

شرایط سنی تحصیل در آمریکا، برای مقاطع مختلف تحصیلی

سیستم آموزشی که در ایالات متحده آمریکا وجود دارد را می توان یکی از بهترین سیستم های آموزشی در سرتاسر جهان بیان کرد. در کشور آمریکا، آموزش و تحصیل در درجات بالای اولویت دولت قرار دارد. 
البته شرایط تحصیلی و سنی در ایالت های مختلف آمریکا، با یکدیگر متفاوت است. اما به صورت کلی در بیشتر ایالت های کشور آمریکا، تحصیل برای تمامی افراد، تا سن 16 سالگی اجباری می باشد. 
 
این سن، در برخی از ایالت های این کشور، سن 18 سال می باشد. شروع تحصیل در مقطع ابتدایی، معمولاً از 5 سالگی و یا 6 سالگ، آغاز می شود. تحصیل در مقطع ابتدایی، تا پایان سن 10 سالگی ادامه می یابد. 
پس از این دوره، مقطع راهنمایی آغاز می شود. در بیشتر ایالت های آمریکا، مقطع راهنمایی از 10 سالگی شروع شده و در 14 سالگی، پایان می یابد. آخرین مقطع در این رده، دبیرستان است. مقطع دبیرستان از سن 14 سالگی شروع شده و در پایان 18 سالگی، پایان می یابد. 

در زیر به ذکر هر یک از مقاطع تحصیلی به تفکیک سال تحصیلی پرداخته ایم. برای اطلاع از شرایط سنی در هر یک از مقاطع تحصیلی، پیش از ورود به دانشگاه، به جدول ذیل مراجعه نمایید:

دوره آموزش اختیاری:
مقطع      کلاس    سن
پیش دبستانی    مهد کودک    3 سالگی تا 5 سالگی
دوره های آموزش اجباری:
مقطع      کلاس    سن
پیش دبستانی    پیش دبستانی    5 سالگی تا 6 سالگی

مقطع      کلاس    سن
دبستان     کلاس اول    6 سالگی تا 7 سالگی
    کلاس دوم    7 سالگی تا 8 سالگی
    کلاس سوم    8 سالگی تا 9 سالگی
    کلاس چهارم    9 سالگی تا 10 سالگی

مقطع      کلاس    سن
راهنمایی     کلاس پنجم    10 سالگی تا 11 سالگی
    کلاس ششم    11 سالگی تا 12 سالگی
    کلاس هفتم    12 سالگی تا 13 سالگی
    کلاس هشتم    13 سالگی تا 14 سالگی

مقطع      کلاس    سن
دبیرستان     کلاس نهم    14 سالگی تا 15 سالگی
    کلاس دهم    15 سالگی تا 16 سالگی
    کلاس یازدهم    16 سالگی تا 17 سالگی
    کلاس دوازدهم    17 سالگی تا 18 سالگی

در این مقاله، سعی داریم تا به بررسی موضوع شرایط سنی تحصیل در آمریکا بپردازیم.

چنان چه شما از علاقه مندان به تحصیل در کشور آمریکا می باشید، با ما تا پایان این مقاله، همراه شوید.

شرایط گپ تحصیلی در آمریکا

شرایط گپ تحصیلی در آمریکا

در سرتاسر جهان، دانشگاه هایی هستند که برای دادن پذیرش به دانشجویان بین المللی و یا داخلی، هیچ گونه محدودیت سنی را در نظر نمی گیرند. اما زمانی که بحث ویزای تحصیلی به میان می آید، گپ تحصیلی در پذیرش و یا عدم پذیرش ویزای تحصیلی، نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

گپ تحصیلی در برخی از کشورهای اروپایی نظیر اتریش، سوئد، دانمارک و یا فنلاند، زیاد در نظر گرفته نمی شود. 
برای این کشورها، هر فرد در هر سنی که باشد، می تواند برای تحصیل در دانشگاه های این کشورها اقدام نماید و پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود، برای دریافت ویزای تحصیلی حتی با توجه به داشتن گپ تحصیلی اقدام نماید.

بسیاری از کشورهای اروپایی، هیچ محدوده سنی برای دانشجویان بین المللی در نظر نگرفته اند و در این راستا، برای ارائه ویزای تحصیلی به دانشجویان با گپ تحصیلی بالا، هیچ تعرفه خاصی را تعریف ننموده اند. اما این روند در بیشتر کشورهای انگلیسی زبان، بسیار متفاوت می باشد.

در کشورهایی نظیر آمریکا، کانادا و یا انگلستان، فردی که برای تحصیل در یکی از این کشورها اقدام می نماید، نباید از مدت زمان اخذ مدرک تحصیلی اش تا زمان درخواست پذیرش دانشگاه و اپلای ویزای تحصیلی، زمان زیادی گذشته باشد.

در کشور آمریکا نیز همانند سایر کشورهای انگلیسی زبان، اگر چه هیچ محدودیت سنی برای تحصیل گذاشته نشده است، اما برای افرادی که با سنین بالا و با یک فاصله تحصیلی، اقدام به ادامه تحصیل می نمایند، سختگیری هایی انجام می گیرد و با احتمال بالا، درخواست ویزای تحصیلی فرد، رد می شود.

این امر نشانگر آن است که محدودیت سنی به صورت غیر مستقیم بر اخذ ویزای تحصیلی برای دانشگاه های کشور آمریکا، عاملی تاثیر گذار می باشد. 
برای اطلاع دقیق از شرایط و ویژگی های مرتبط با گپ تحصیلی برای کشور آمریکا، می توانید با مشاوران مجرب شرکت مهاجرتی الست گروپ، تماس حاصل نمایید. 
 
شرکت مهاجرتی الست گروپ، با بهره گیری از بهترین و کاردان ترین مشاوران و وکلای مهاجرتی کشور، بهترین گزینه برای اخذ مشاوره و انجام کلیه خدمات مهاجرتی می باشد.

در مقاله ای که پیش روی شماست، به بررسی موضوع شرایط سنی تحصیل در آمریکا پرداخته ایم.

چنان چه شما از متقاضیان تحصیل در کشور ایالات متحده آمریکا می باشید، خواندن این مقاله را به شما توصیه می کنیم.

تحصیل در مدارس آمریکا چه شرایط سنی دارد؟

تحصیل در مدارس آمریکا چه شرایط سنی دارد؟

چنان چه فردی تمایل به تحصیل در یکی از مدارس کشور آمریکا را داشته باشد، اولین شرط تحصیل، سن ایشان می باشد. سن فرد متقاضی تحصیل در یکی از مدارس کشور آمریکا، می بایست زیر 18 سال باشد. 

در کشور آمریکا، تمامی افراد زیر 18 سال می بایست دارای قیم قانونی باشند. در مواردی که دانش آموزان از کشور دیگری در مدارس شبانه روزی پذیرش می شوند، کلیه مسئولیت دانش آموزان، بر عهده این مدارس می باشد.

در کشور آمریکا، برای پذیرش در دوره ابتدایی، سن متقاضی می بایست حداقل 6 تا 7 سال باشد. در این سن، دانش آموز می تواند به کشور آمریکا به عنوان یک دانش آموز، مهاجرت نماید. برای کودکان در این سن، امکان به همراه داشتن یکی از والدین به عنوان قیم و مراقب، وجود خواهد داشت.

کودکانی که تمایل به تحصیل در مدارس کشور آمریکا را دارند، می بایست حداقل 6 ساله و حداکثر 18 ساله باشند. تحصیل در مدارس کشور ایالات متحده آمریکا، علاوه بر شرایط سنی، ضوابط و قوانین دیگری نیز در نظر گرفته می شود. 
 
برای آگاهی از شرایط و چگونگی اخذ پذیرش از مدارس ایالات متحده آمریکا و دریافت ویزای تحصیلی این کشور، با مشاوران مجرب شرکت مهاجرتی الست گروپ مشورت نموده و از جزئیات و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور، مطلع شوید.

شرکت مهاجرتی الست گروپ، بهترین شرکت مهاجرتی در کل کشور می باشد که با تکیه بر سال ها تجربه درخشان خود در انجام امور مهاجرتی و اخذ ویزا برای تمامی کشورهای جهان، به عنوان بهترین گزینه برای سپردن کلیه خدمات مهاجرتی به شمار می رود. 

شما در حال خواندن مقاله شرایط سنی تحصیل در آمریکا می باشید. 
اگر شما نیز از علاقه مندان به تحصیل در کشور آمریکا می باشید، با ما تا پایان این مبحث، همراه شوید.

تحصیل در مقطع کارشناسی در آمریکا چه شرایط سنی دارد؟

تحصیل در مقطع کارشناسی در آمریکا چه شرایط سنی دارد؟

همان طور که به آن اشاره شد، پذیرش در مقطع کارشناسی در دانشگاه های کشور آمریکا، دارای هیچ گونه محدودیت سنی نمی باشد.

اما، در این میان، در عین نبودن هیچ محدودیتی، می توان گفت که محدودیت سنی برای تحصیل در مقطع کارشناسی، در هنگام اخذ ویزای تحصیلی آمریکا وجود خواهد داشت. کلیه دانش آموزانی که مدرک دیپلم 12 ساله خود را دریافت نموده باشند، می توانند در یکی از رشته های تحصیلی در هر یک از دانشگاه های کشور آمریکا تحصیل نمایند. 
 
با توجه به تعدد بی شمار رشته های تحصیلی در دانشگاه های آمریکا، حق انتخاب برای تحصیل بسیار زیاد می باشد و فرد می تواند آزادانه به انتخاب رشته مورد علاقه خود اقدام کرده و در آن رشته، ادامه تحصیل دهد. در کشور آمریکا، مقطع کارشناسی، چهار سال طول می کشد.

یکی از مهم ترین دلایل علاقه مندی دانشجویان بین المللی به تحصیل در دانشگاه های کشور آمریکا، اعتبار بین المللی مدارک اعطایی از این دانشگاه ها می باشد. 
مدارک تحصیلی که از دانشگاه های ایالات متحده آمریکا صادر می شود، در سرتاسر جهان معتبر بوده و فرد با در دست داشتن این مدارک، می تواند شانس خود را برای یافتن شغلی مناسب با درآمدی بالا، در هر کجای جهان بالا ببرد.

با وجود عدم اهمیت شرط سنی برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های آمریکا، اخذ ویزای تحصیلی برای این مقطع تحصیلی، ارتباط تنگاتنگی با گپ تحصیلی دارد. متقاضیان تحصیل در دوره کارشناسی، نباید گپ تحصیلی بیشتر از دو و یا سه سال داشته باشند.

بر این اساس، با توجه به این موضوع که دوره مدرسه در 18 سالگی به اتمام می رسد، مناسب ترین سن، برای اقدام به تحصیل در دوره کارشناسی در کشور آمریکا، تا سن 21 الی 22 سالگی می باشد و نه بیشتر! 

البته متقاضیان تحصیل در این مقطع تحصیلی، می بایست به دانشگاه، مدرک بین المللی زبان که آیلتس و یا تافل می باشد را ارائه دهند. مدرک آیلتس مورد قبول برای این دوره تحصیلی، حداقل نمره 6 می باشد. 
 
مقاله ای که پیش روی شماست، در ارتباط با موضوع شرایط سنی تحصیل در آمریکا می باشد. از تمامی علاقه مندان به این موضوع، دعوت می کنیم 
تا پایان این مقاله، با ما همراه شوند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا چه شرایط سنی دارد؟

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا چه شرایط سنی دارد؟

کشور ایالات متحده آمریکا، شرایط بسیار مناسبی را برای تحقیق و پژوهش در اختیار دانشجویان قرار می دهد. این امر، خود یک وجه تمایز بسیار بزرگ بین دانشگاه های آمریکا و دانشگاه های سایر کشورهای جهان می باشد. 
از آنجا که تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری، هر دو بر پایه تحقیقات و بررسی های پژوهشی می باشد، دانشگاه های این کشور، به یک مقصد تحصیلی پر طرفدار در این مقاطع تحصیلی مبدل گشته است. 
در این کشور، تحصیل در دوره کارشناسی ارشد و دکتری، به صورت پروژه های پژوهش محور می باشد. دانشجویان علاقه مند به تحصیل در این مقطع تحصیلی، می توانند در یکی از رشته های مرتبط با حوزه مهندسی، علوم کامپیوتری و یا رشته های مرتبط با تجارت، ادامه تحصیل دهند. 
علاوه بر این، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا، در رشته های مدیریتی و اقتصاد و هزاران هزار رشته تحصیلی دیگر، امکانپذیر می باشد. در دانشگاه های کشور آمریکا، دوره کارشناسی ارشد، دو سال به طول می انجامد. 
البته همانند دوره کارشناسی، یکی از ملزومات پذیرش در دانشگاه های آمریکا، داشتن مدرک بین المللی زبان تافل و یا آیلتس می باشد. لازم به ذکر است کهحداقل نمره آیلتس مورد قبول برای مقطع کارشناسی ارشد، 6.5 می باشد. 
چنان چه فرد تمایل به ارائه مدرک تافل داشته باشد، می بایست تافل معادل این نمره را به دانشگاه ارائه کند. 
 
شما در حال خواندن مقاله شرایط سنی تحصیل در آمریکا می باشید. 

با ما تا پایان این مقاله، همراه باشید.

در زمینه شرایط سنی مورد قبول در این مقطع تحصیلی، لازم به ذکر است که سن مورد قبول برای تحصیل در این مقطع، با مقطع کارشناسی تفاوت بسیار دارد. دانشجویانی که تمایل به ادامه تحصیل در این مقطع تحصیلی را دارند، حتی با داشتن گپ تحصیلی 4 الی 5 ساله نیز شانس زیادی برای اخذ ویزای تحصیلی کشور آمریکا را خواهند داشت.

دلیل این امر را می توان بر پروهش محور بودن مقطع کارشناسی ارشد بیان کرد. دانشجویان با هر سن و سالی می توانند در پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی این مقطع تحصیلی، شرکت نمایند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، دارای شرایط و ضوابط خاصی می باشد که اطلاع از این شرایط می تواند در پیشبرد روند اخذ ویزای تحصیلی کشور آمریکا، بسیار مفید واقع شود.

در این زمینه، بهره گیری از راهنمایی های مشاورانی با تجربه و کاردان، امری حیاتی و ضروری می باشد. از همین رو، توصیه می شود که پیش از هر اقدامی برای کسب اطلاعات کامل و کافی در ارتباط با چگونگی مهاجرت تحصیلی به کشور آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد، با مشاوران با تجربه شرکت مهاجرتی الست گروپ، مشورت نموده و ایشان را از شرایط خود مطلع سازید.

مشاوران مجرب این شرکت، با تکیه بر سال ها تجربه خود، بهترین راه را برای مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی کشور آمریکا، به عزیزان علاقه مند به تحصیل در کشور آمریکا پیشنهاد داده و در تمامی مسیر پر پیچ و خم، اخذ ویزای تحصیلی این کشور پیشرفته، همواره گام به گام، همراه ایشان خواهند ماند.

در مقاله ای که پیش روی شماست، به بررسی موضوع شرایط سنی تحصیل در آمریکا پرداخته ایم.

چنان چه شما نیز از علاقه مندان به مهاجرت و تحصیل در یکی از مقاطع تحصیلی در مراکز آموزشی کشور آمریکا می باشید، ما را تا پایان این مقاله، همراهی کنید.

تحصیل در مقطع دکتری در آمریکا چه شرایط سنی دارد؟

تحصیل در مقطع دکتری در آمریکا چه شرایط سنی دارد؟

کشور آمریکا، همان طور که به آن اشاره شد، کشوری برتر در زمینه های مختلف تحقیقاتی و پژوهشی به شمار می رود. 
تمامی دانشجویانی که تمایل به تحصیل در مقطع دکتری را در یکی از دانشگاه های کشور آمریکا دارند، می توانند از تمامی امکانات تحقیقاتی که دانشگاه در اختیار ایشان قرار می دهد، بهره مند شوند که این امر به نوبه خود، یک شانس بزرگ برای انجام پروژه های تحقیقاتی به شمار می رود که در هیچ جای دیگر جهان، امکانپذیر نمی باشد.

مقطع دکتری، بر اساس انجام پروژه های مختلف تحقیقاتی و انجام پژوهش های علمی بنا نهاده شده است. به همین دلیل شرط سنیبرای تحصیل در این رشته، در نظر گرفته نمی شود. به همین دلیل، افرادی که در سنین بالا هستند نیز می توانند در مقطع تحصیلی دکتری، اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه نموده و موفق به دریافت ویزای تحصیلی این کشور شوند.

در واقع محدودیت های سنی که برای افراد متقاضی تحصیل در مقطع دکتری در نظر گرفته می شود، با سایر مقاطع تحصیلی، بسیار تفاوت دارد. با توجه به این امر که بیشتر دانشجویان، پس از پایان یافتن تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد وارد بازار کار می شوند، وجود یک گپ تحصیلی طولانی مدت، بین دوره های کارشناسی ارشد و دکتری، امری منطقی و قابل توجیه می باشد. 

از سوی دیگر، همان طور که به آن اشاره شد، تحصیل در مقطع دکتری، پروژه محور می باشد. لذا هر فرد با هر شرایط سنی، می تواند در این دوره مشغول به تحصیل شود و گپ تحصیلی، به عنوان مانعی برای ادامه تحصیل به شمار نمی رود.

لذا امکان اخذ پذیرش از دانشگاه و در پی آن دریافت ویزای تحصیلی برای مقطع دکتری در یکی از دانشگاه های آمریکا، امری امکانپذیر می باشد. 
با توجه به این امر، برای افرادی که سن بالایی دارند و تمایل به مهاجرت و یا تحصیل در کشور آمریکا را دارند، دریافت پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی کشور آمریکا در مقطع تحصیلی دکتری، می تواند گزینه ای مناسب باشد.

مقاله ای که در حال مطالعه آن می باشید، در ارتباط با موضوع شرایط سنی تحصیل در آمریکا نگاشته شده است.

اگر شما از علاقه مندان به ادامه تحصیل در یکی از مقاطع تحصیلی در کشور آمریکا می باشید،
شرط سنی را به عنوان یکی از شرایط بسیار مهم در اخذ ویزای تحصیلی، می بایست در نظر داشته باشید.
در این مقاله، سعی کرده ایم تا به شرح شرایط سنی برای تحصیل در هر یک از مقاطع تحصیلی در کشور آمریکا، بپردازیم. 
از شما که علاقه مند به این موضوع می باشید، دعوت می کنیم تا پایان این مقاله، با ما همراه شوید.

متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری در یکی از دانشگاه های کشور آمریکا، می بایست در نظر داشته باشند که تحصیل در این مقطع تحصیلی، حداقل 3 سال و حداکثر 5 سال به طول خواهد انجامید. 
فرد متقاضی تحصیل، می بایست از سوی یک استاد راهنما و یا سوپروایزر، دارای تاییدیه باشد. داشتن این تاییدیه از آن رو اهمیت دارد که بدون آن، فرد نمی تواند موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر شود.

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه، فرد متقاضی تحصیل در دانشگاه مورد نظر در کشور آمریکا، می بایست این نامه پذیرش را به همراه سایر مدارک مورد نیاز سفارت، به سفارت آمریکا ارائه کند. داشتن این نامه، برای اخذ ویزای تحصیلی کشور آمریکا، الزامی می باشد.

تحصیل در مقطع دکتری، فواید بسیاری دارد که از آن جمله می توان به نداشتن هیچ گونه محدودیت سنی برای اخذ پذیرش از دانشگاه و همچنین دریافت بورسیه تحصیلی، اشاره کرد. با دریافت بورسیه های تحصیلی مختلفی که در مقطع دکتری به دانشجویان ارائه می شود، هزینه های تحصیلی، تا حد بسیار زیادی کاهش می یابد.

لازم به ذکر است که تحصیل در مقطع دکتری، با توجه به این که مزایای بسیاری را برای فرد به همراه خواهد داشت، برخی شرایط و قوانینی را نیز به خود اختصاص داده است که روند اخذ پذیرش از دانشگاه و به دنبال آن، دریافت ویزای تحصیلی را کمی پیچیده و دشوار می نماید.

با توجه به پروژه محور بودن این دوره، ارائه مقاله و یا پروژه های تحقیقاتی، برای اخذ پذیرش از دانشگاه ها الزامی می باشد. برای دستیابی به پذیرش تحصیلی از دانشگاه، داشتن اطلاع از شرایط و قوانین مرتبط با پذیرش دانشجوی بین المللی، امری بسیار مهم می باشد.

در همین راستا، توصیه اکید می شود که برای بالاتر بردن شانس خود به منظور دریافت ویزای تحصیلی کشور آمریکا در مقطع دکتری، از مشاوران کاردان شرکت مهاجرتی الست گروپ، مدد بجویید. 

شرکت مهاجرتی الست گروپ، با سال ها تجربه مفید در انجام کلیه امور مهاجرتی و اخذ ویزای تحصیل و سایر انواع ویزا برای کشورهای مختلف جهان، همواره آماده ارائه مشاوره و خدمات مهاجرتی، به علاقه مندان به تحصیل در کشور آمریکا، می باشد.

اگر شما از علاقه مندان به ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های ایالات متحده آمریکا می باشید، با ما تا پایان مقاله شرایط سنی تحصیل در آمریکا همراه شوید و از اطلاعات مفید این مقاله، بهره مند گردید.

تحصیل در رشته های پزشکی در آمریکا چه شرایط سنی دارد؟

تحصیل در رشته های پزشکی در آمریکا چه شرایط سنی دارد؟

کشور آمریکا، به عنوان یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان در امور بهداشتی و سلامت اجتماعی، دارای دانشگاه های کم نظیر پزشکی می باشد که در سرتاسر جهان، منحصر به فرد می باشند. بهترین دانشگاه های پزشکی و دانشگاه های مرتبط با حوزه علوم در کشور آمریکا می باشند.

مدرک تحصیلی که از دانشگاه های پزشکی این کشور صادر می گردد، بر خلاف بسیاری از دانشگاه های پزشکی سایر کشورهای جهان، در سرتاسر جهان معتبر می باشد. از همین رو، بسیاری از دانشجویان علاقه مند به تحصیل در رشته پزشکی، دانشگاه های پزشکی کشور آمریکا را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می نمایند.

در این زمینه، لازم به ذکر است که شرایطی که برای پذیرش دانشجوی پزشکی در کشور آمریکا وجود دارد، با سایر کشورهای جهان، تا حد زیادی متفاوت می باشد. از همین رو، پیش از هر اقدامی، اطلاع از شرایط پذیرش دانشجوی پزشکی در یکی از دانشگاه های این کشور، امری الزامی می باشد.

شرکت مهاجرتی الست گروپ، در زمینه اخذ انواع ویزا برای کشور آمریکا، تجربه و مهارت بسیار داشته و هزاران پرونده مهاجرتی موفق در سابقه درخشان خود به همراه دارد. در این راستا، بهترین گزینه برای دریافت اطلاعاتی کامل در ارتباط با چگونگی اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی ایالات متحده آمریکا، شرکت مهاجرتی الست گروپ می باشد.

با مشاوره با پرسنل مجرب این شرکت مهاجرتی، شانس پذیرش خود را در دانشگاه های پزشکی آمریکا تا حد موفقیت حتمی، افزایش دهید. تمامی دانشجویان علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های پزشکی کشور آمریکا، می بایست در گام نخست، در یک دوره لیسانس علوم پایه شرکت نمایند.

این دوره، شامل دروس پایه ای می باشد که برای تحصیل در رشته پزشکی الزامی است. از جمله این دروس، می توان به شیمی، میکروبیولوژی و بیوشیمی اشاره کرد. 

پس از با موفقیت به اتمام رسانیدن این دوره تحصیلی، فرد موفق به اخذ مدرک لیسانس شده و پس از آن می بایست در آزمون MCAT شرکت نمایند. چنان چه دانشجو این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارد، می تواند تحصیلات خود را در رشته پزشکی، شروع کند.
 
در مقاله ای که پیش روی شماست، به بررسی موضوع شرایط سنی تحصیل در آمریکا پرداخته ایم. 
از تمامی علاقه مندان به ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های کشور آمریکا، دعوت می کنیم با ما تا پایان این مقاله، همراه شوند.
 لازم به ذکر است که شرایط سنی برای تحصیل در رشته پزشکی، همانند مقطع کارشناسی می باشد. بدین صورت که نباید گپ تحصیلی دانشجوی متقاضی، بیشتر از 2 و یا 3 سال باشد.

از همین رو، توصیه اکید کارشناسان شرکت مهاجرتی الست گروپ به افراد علاقه مند به ادامه تحصیل در دانشگاه های پزشکی ایالت متحده آمریکا، این است که بلافاصله پس از اتمام تحصیلات خود در مقطع دبیرستان در کشور مبدا و اخذ مدرک دیپلم خود، برای ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های پزشکی کشور آمریکا، برای تحصیل در مقطع کارشناسی علوم پایه، تقاضای پذیرش بگیرند تا پس از گذراندن با موفقیت این دوره، بتوانند به ادامه تحصیل خود در یکی از رشته های پزشکی اقدام نمایند.

با توجه به پیچیدگی های مربوط به اخذ ویزای تحصیلی برای رشته های پزشکی، لازم است پیش از هر اقدامی، ابتدا با مشاوران مجرب شرکت مهاجرتی الست گروپ تماس گرفته و از قوانین و شرایط چگونگی اخذ پذیرش از دانشگاه و دریافت ویزای تحصیلی، اطلاعات کافی را کسب نمایند.

داشتن اطلاعات بیشتر در امر مهاجرت و اخذ ویزا و در پی آن، کمک گرفتن از پرسنل با تجربه شرکت مهاجرتی الست گروپ به عنوان بهترین شرکت در زمینه مهاجرت تحصیلی، می تواند امکان اخذ ویزا و در پی آن اقامت دائم کشور آمریکا را افزایش دهد.

ارتباط میان دریافت بورسیه تحصیلی و محدودیت های سنی

ارتباط میان دریافت بورسیه تحصیلی و محدودیت های سنی

دانشگاه های ایالات متحده آمریکا در مقاطع مختلف تحصیلی، بورسیه های مختلفی را برای دانشجویان بین المللی و داخلی در نظر گرفته اند. هر یک از دانشجویان برای دریافت بورسیه های ارائه شده توسط دانشگاه ها، می بایست ویژگی ها و شرایط خاصی را داشته باشند.

این بورسیه ها، شامل دانش آموزان در مقطع دبیرستان و دانشجویان در هر یک از مقاطع تحصیلات تکمیلی می شود. حتی اگر دانشجویان در سنین بالا باشند نیز می توانند تحت شرایطی از این بورسیه های تحصیلی، بهره مند گردند.

اما با این حال، برای دریافت بورسیه تحصیلی، دانشجو می بایست شرایط مورد نظر دانشگاه را داشته باشد که شرط سنی، یکی از مهم ترین این شرایط به شمار می رود. 

از همین رو، لازم است که دانشجو پیش از هر اقدامی برای اخذ پذیرش از دانشگاه و دریافت ویزای تحصیلی برای مقطع تحصیلی مورد نظر، ابتدا موارد و شرایط مرتبط با شرایط سنی را مد نظر قرار دهد. 
مقاله ای که در حال مطالعه آن می باشید، در ارتباط با موضوع شرایط سنی تحصیل در آمریکا نگاشته شده است و در آن به جزئیات امر، پرداخته شده است. 
اگر شما از علاقه مندان به این موضوع می باشید، با ما تا انتهای این مقاله، همراه شوید.

دانشجویان متقاضی دریافت بورسیه تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، می بایست در سنین پایین و مناسب برای مقطع تحصیلی مورد نظر قرار داشته باشند. البته دانشجویان مقطع دکتری، بدون در نظر گرفتن سن، می توانند از بورسیه تحصیلی بهره مند شوند.

در این میان، برخی از بورسیه های تحصیلی هستند که تنها برای افراد بالای 30 سال در نظر گرفته شده اند که در این میان، می توان به بورسیه های عمومی 10 هزار دلاری  NMF و کمک هزینه 15 هزار دلاری حفاظت از سایت AIA اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با چگونگی اخذ بورسیه تحصیلی در هر یک از مقاطع تحصیلی در دانشگاه های کشور آمریکا، با مشاوران مجرب شرکت مهاجرتی الست گروپ، مشورت نمایید. 

سخن پایانی

سخن پایانی

کشور آمریکا، به عنوان یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان و داشتن بهترین مراکز آموزشی در سرتاسر دنیا، همواره مقصد تحصیلی بسیاری از دانشجویان بین المللی بوده است. 

کشور آمریکا، در این راستا برای علاقه مندان به تحصیل در این کشور، شرایط و ضوابط خاصی را در نظر گرفته است که بر اساس این قوانین، اقدام به گزینش افراد متقاضی می نماید. مراکز آموزشی کشور ایالات متحده آمریکا، هیچ گونه محدودیت سنی را برای افراد علاقه مند به تحصیل در این کشور، در نظر نگرفته است.

اما با این حال، برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور، سن متقاضی از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. در این مقاله، سعی کردیم تا به شرایط مختلف سنی مد نظر افیسرهای سفارت آمریکا که منجر به اخذ ویزای کشور آمریکا می شود، اشاره کردیم. 

لازم به ذکر است که در جمع آوری مطالب بیان شده در این مقاله، از راهنمایی های گروه و شرکت مهاجرتی الست گروپ، بسیار استفاده کرده ایم. 
در این مقاله، تلاش کردیم تا در ارتباط با موضوع شرایط سنی تحصیل در آمریکا اطلاعات سودمندی را در اختیار علاقه مندان به تحصیل در کشور آمریکا قرار دهیم. 
امید است که اطلاعات مطرح شده در این مقاله، برای این عزیزان، مفید واقع شده باشد.