اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان

اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان

در باره اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان چه می‌دانید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این‌ مورد، با ما در ادامه همراه باشید.

در باره اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان چه می‌دانید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این‌ مورد، با ما در ادامه همراه باشید.

تحصیل کردن در یکی از دانشگاه‌های خارجی به خصوص در کشور آلمان به‌ عنوان یک کشور پیشرفته، آرزوی هر جوان ایرانی می‌باشد. دانشجویان متقاضی در صددند تا بتوانند از طریق روش‌های مختلف برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های آلمان اقدام کنند. دانشگاه‌های آلمان از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار می‌باشد که امکان تحصیل را با بهترین سیستم آموزشی برای دانشجویان در بر خواهد داشت.

اما مهم‌ترین چیز قبل ‌از طی کردن روند مهاجرت تحصیلی و گرفتن مدرک از دانشگاه‌های مختلف در کشور آلمان، این است که بدانید اعتبار دانشگاه مربوطه به چه صورت است. اغلب افراد در این ‌مورد دچار نگرانی و سردرگمی خواهند شد و نمی‌دانند چگونه باید به بررسی دقیق اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان بپردازند.

اینفوگرافیک اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان

اینفوگرافیک اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان

در حالت کلی باید بگوییم که فرد عادی قادر به تشخیص اعتبار این دانشگاه‌ها نیست، بلکه باید از مؤسسات مهاجرتی که مشاوره‌های تخصصی را در اختیار افراد قرار می‌دهند، کمک بگیرد. البته وب سایت‌هایی نیز در این ‌مورد وجود دارد که اگر با علم مربوط به ارزیابی آن آشنا باشید، می‌توانید از این طریق اعتبار مدارک مربوط به دانشگاه آزاد در آلمان را بسنجید.

در این مقاله تمامی تلاش ما بر این است تا بتوانیم در رابطه با اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان اطلاعات جامع و کلی را برای شما گرد هم آوریم. همین‌طور به بررسی و تحلیل اعتبار این مدارک بپردازیم تا بتوانید مسیر تحصیلی خود را با موفقیت پشت سر بگذارید.

ویدئو اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان

اگر شما نیز نیازمند کسب اطلاعات مرحله به مرحله در رابطه با ارزیابی و سنجش اعتبار مدرک خود هستید، بهتر است تا ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بر اساس اطلاعات کافی مهندسان و مشاوران شرکت مهاجرتی الست گروپ، به درک درستی از این ‌موضوع برسید. شرکت الست گروپ، از معتبرترین موسسات در زمینه مهاجرت به ویژه مهاجرت تحصیلی می باشد.

عناوینی که در ادامه این مقاله ارائه خواهیم داد، عبارتند از:
اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان در چه مواردی است؟
فاکتورهای موجود برای شناخت اعتبار مدرک دانشگاهی
اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان
روش مستقیم تحصیل در دانشگاه های آلمان
شرایط تحصیل دانشجویان با مدرک دانشگاه آزاد در کشور آلمان چگونه است؟
شیوه‌های ثبت‌نام و پذیرش دانشجویان ایرانی در آلمان چگونه است؟
ادامه تحصیل در دانشگاه‌های آلمان با مدرک دیپلم
وارد شدن به شکل مستقیم به دانشگاه‌های کشور آلمان
سازمان ZAB چیست و تأییدیه آن چه اهمیتی دارد؟
مدرک تحصیلی برای ویزای جست و جوی کار
اخذ گواهی‌ نامه ZAB
مکانیزم ارزشیابی مدرک تحصیلی از طریق سایت anabin
دانشگاه‌های ایرانی قابل‌ قبول کشور آلمان در ZAB کدامند؟
دانشگاه‌های آزاد مورد قبول کشور آلمان
شرایط و مراحل اخذ پذیرش ZAB به چه صورت است؟
چه نکاتی در رابطه با برآورد دانشگاه‌های ایران وجود دارد؟
دسته‌بندی مراکز آموزش عالی در کشور آلمان به چه صورت می‌باشد؟
شرایط دریافت ویزای تحصیلی در کشور آلمان به چه صورت می‌باشد؟
جمع بندی مطلب

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان با ما همراه باشید.

 

اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان در چه مواردی است؟

اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان در چه مواردی است؟

قطعا در همه مواردی که صحبت از اعتبار و ارزش مدارک دانشگاهی به میان می‌آید، هدف اصلی این است که بتوان میزان بار علمی و پژوهشی که با آن مدرک و گواهینامه در اختیار برای دانشجو به ارمغان می‌آورد را سنجید. پس کسب اطلاعات در رابطه با ارزش یک مدرک تحصیلی بر اساس جایگاه‌های مختلف آن دانشگاه همانند دانشگاه دولتی و یا آزاد متفاوت می‌باشد.

در برخی از مواقع، هدف افراد برای وارد شدن مراکز دانشگاهی و کسب دانش بیشتر، امکان وارد شدن به بازار کار و اشتغال است. این افراد اهمیت بسیار زیادی به اعتبار مدرک مربوطه می‌دهند. زیرا امکان دارد برخی از سازمان‌ها روی این مسئله حساس باشند که مدارک دانشگاه مربوطه از چه اعتباری برخوردار می‌باشد.

در این مواقع است که شناخت ارزش و اعتبار مدرک دانشگاه آزاد امری بسیار ضروری و مهم است.

قطعا برای کسب رتبه‌های مختلف و ارتقای تحصیل در خارج از کشور، مقیاس ارزش مدرک تفاوت‌های بسیاری خواهد داشت. برای این‌ که به قیاس ارزش مدرک تحصیلی در دانشگاه‌های خارج از کشور بپردازیم، پارامترهای زیر به شما کمک خواهد کرد.

فاکتورهای موجود برای شناخت اعتبار مدرک دانشگاهی

فاکتورهای موجود برای شناخت اعتبار مدرک دانشگاهی

در حالت کلی طی بررسی‌هایی که مشاوران و کارشناسان شرکت الست گروپ در زمینه اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان انجام داده‌اند، پارامترها و عوامل مهمی می‌تواند برای شناخت اعتبار این مدرک مهم و ضروری باشد که آن‌ها را به اولویت در موارد زیر نام خواهیم برد.
•    اعضای هیات علمی
•    تجهیزات و امکانات
•    تعداد مقالات
•    رشته و شهر مورد نظر
هیچ تفاوتی نخواهد داشت که دلیل و هدف اصلی شما برای اپلای شدن در دانشگاه‌های آلمان به چه منظور می‌باشد و قصد دارید از ادامه تحصیل چه نتیجه‌ای بگیرید. اگر شهریه دانشگاه مربوطه را کم ‌اهمیت بشمارید، باید به این ‌موضوع پی ببرید که از لحاظ ارزش مدرک دانشگاه‌های آزاد به خصوص در برخی از واحدها، ۳ سطح بالاتری از دانش را به خود اختصاص می‌دهند.

هیچ فرقی نمی‌کند که شرایط اپلای شدن شما در دانشگاه‌های آزاد آلمان به چه منظور می‌باشد و هدف اصلی شما از ادامه تحصیل چه مواردی است. اگر مسئله دریافت شهریه را کنار بگذاریم، نکته مهمی که باید متذکر شویم این است که در برخی از دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه‌های آزاد، بعضی از واحدها ارزش مدرک بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند و در سطح بالاتری قرار گرفته‌اند.

برای استخدام شدن بعد از دریافت این نوع از مدارک به‌ غیر از این ‌که نیاز است در گفت و گوها و مصاحبه‌های تفصیلی حضور داشته باشید، با ارائه یک رزومه می‌توانید قدرت و ارزش مدرک خود را به اثبات برسانید. اینجاست که می‌توان گفت اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان به چه اندازه زیاد می‌باشد.

نا گفته نماند که مراکز تحصیلی معتبر و دانشگاه‌های آزاد در آلمان رتبه بهتری در بین دیگر دانشگاه‌های دولتی یا مراکز دولتی روزانه یا شبانه خواهند داشت. اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان به نسبت دانشگاه‌های ذکر شده در موارد بالا بسیار بیشتر می‌باشد.

پس می‌توان گفت فردی که در این زمینه تحصیل‌ کرده است، از تخصص و تسلط بالاتری برخوردار می‌باشد و شرایط دریافت کار با داشتن رزومه‌ی قوی بر اساس اعتبار مدرک موجود برای او افزایش پیدا می‌کند.

قطعا می‌توانید اعتبار این مدارک را در بین فارغ‌التحصیلان و دانشجویانی که از دانشگاه آزاد آلمان تحصیلات خود را دریافت نموده و به اتمام رسانده‌اند، در رابطه با دریافت مشاغل مختلف مشاهده کنید و بدانید که به چه اندازه ارزش مربوط به این مدرک بالا می‌باشد.

اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان

اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان

لازم به ذکر است بدانید که ارائه گواهینامه ‌های معتبر از دانشگاه آزاد یا دولتی در آلمان نمی‌تواند اثر چندانی روی پذیرش متقاضیان داشته باشد. اگر بخواهید اطلاعات بیشتری در رابطه با اعتبار این مدرک در دانشگاه آزاد آلمان داشته باشید، لازم است به برخی از نکات اشاره کنیم. هرچند که برای کسب اطلاعات بیشتر در این ‌مورد و شناخت اهمیت و اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان، می‌توانید از تخصص‌های کارشناسان شرکت الست گروپ بهره‌مند شوید و با مشاوره‌های دقیق آن‌ها، فرایند بهتری را برای پذیرش در دانشگاه‌های مربوطه انجام بدهید.

اگر دارای مدرک دیپلم هستید و قصد دارید ادامه تحصیلات خود را در دانشگاه‌های آزاد آلمان بگذرانید، باید در ابتدا برای این دانشگاه ها پذیرش بگیرید.

اما مهم‌ترین نکته این است که باید قبولی کنکور سراسری باشید تا بتوانید از شرایط لازم برای ادامه تحصیل در این دانشگاه‌ها بهره‌ مند شوید. در صورتی ‌که فرد متقاضی، قبولی کنکور سراسری در کشور خود در کشور ما ایران باشد، می‌تواند این اجازه را برای تحصیل در دانشگاه‌های آزاد آلمان داشته باشد. این قانون توسط دولت جمهوری فدرال آلمان در نظر گرفته ‌شده است.

بعد از آن با داشتن این شرایط، فرد متقاضی می‌تواند در این کشور اروپایی یک دوره دوازده ‌ماهه را سپری کند. حال اگر نمرات قابل‌ قبولی کسب کند، به ‌راحتی می‌تواند به معتبرترین دانشگاه‌های کشور آلمان راه پیدا کند و از امکانات آن و تحصیل در آن بهره‌ مند شود.

روش مستقیم تحصیل در دانشگاه های آلمان

روش مستقیم تحصیل در دانشگاه های آلمان

روش دیگری برای تحصیل در این دانشگاه وجود دارد که به‌ صورت مستقیم می‌باشد. اگر شما متقاضی ادامه تحصیل در دانشگاه‌های آزاد آلمان به ‌صورت مستقیم می‌باشید، تفاوتی ندارد که مدرک مد نظر شما از دانشگاه‌های دولتی سراسری می‌باشد.

بلکه باید دیگر شرایط موجود برای ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد آلمان را داشته باشید تا از این امکان بهره‌ مند شوید. البته قطع به ‌یقین نمی‌توان گفت که همه افراد امکان قبولی در این دانشگاه را خواهند داشت، بلکه افرادی که در معتبرترین دانشگاه‌های سرتاسری ادامه تحصیل داده‌اند، درصد بالاتری برای قبولی به نسبت افرادی که از دانشگاه‌های آزاد فارغ‌ التحصیل شده‌اند، خواهند داشت.

در هر صورت هر فردی با در اختیار داشتن مدرک فوق می‌تواند امتیازات مربوطه برای تحصیل در این دانشگاه را کسب کند و شانس ادامه تحصیل و قبولی در دانشگاه جمهوری فدرال آلمان را از آن خود کند.

حال که با همه موارد مربوط برای ادامه تحصیل در این دانشگاه آشنا شدید، بهتر است بدانید که اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان به چه اندازه است.

در صورتی ‌که علاقه مند به ادامه تحصیل در این دانشگاه‌ها می‌باشید، اما هیچ گونه اطلاعاتی از روند اخذ پذیرش ندارید، بهتر است از افراد کار کشته در این زمینه کمک بگیرید. کارشناسان شرکت الست گروپ در کنار شما هستند تا این مسیر پر پیچ‌ و خم را به ‌سادگی سپری کنید.

شرایط تحصیل دانشجویان با مدرک دانشگاه آزاد در کشور آلمان چگونه است؟

شرایط تحصیل دانشجویان با مدرک دانشگاه آزاد در کشور آلمان چگونه است؟

ممکن است در پی توضیحات ارائه شده، این ابهام و سوال در ذهن شما شکل بگیرد که روند تحصیل دانشجویان دارای مدرک دانشگاه آزاد در کشور آلمان به چه صورت می‌باشد و آیا این افراد می‌توانند از این امکانات بهره ‌مند شوند؟

برای این‌ که اطلاعات بیشتری در این ‌مورد در اختیار شما قرار بدهیم، پیرو شناخت اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان باید بگوییم که دانشگاه مربوط به آلمان اطلاعات بسیار اندکی در رابطه با دانشگاه‌های کشور ما دارند، اما می‌توان گفت به ‌حدی جزئی اطلاعاتی در رابطه با دستگاه آموزشی ایران دارند.

عقیده تعداد بسیار زیادی از افراد بر این است که دانشجویانی که تحصیلات خود را در دانشگاه‌های آزاد به سرانجام رسانده‌اند، می‌توانند در شرایط ویژه‌ای برای ثبت ‌نام در دانشگاه‌های معتبر آلمان اقدام کنند. اما در رابطه با اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان باید بگوییم که در ابتدا اولویت با متقاضیان و دانشجویان دانشگاه دولتی و دانشجویان سراسری می‌باشد. سپس نوبت به افراد فارغ ‌التحصیل از دانشگاه آزاد خواهد رسید.

پیشنهاد می ‌کنیم قبل ‌از این‌ که هر گونه اقدامی برای ثبت‌ نام و پذیرش در دانشگاه مد نظر در کشور آلمان انجام بدهید، بهتر است اطلاعات کافی در رابطه با شرایط ویژه آن دانشگاه کسب کنید و با کسب اطلاعات در رابطه با اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان، برای ثبت ‌نام اقدامات لازم را انجام بدهید.

دلیل اصلی تأکید ما روی این ‌موضوع این است که امکان دارد در برخی مواقع مدارک و یا گواهی ‌نامه‌های تحصیلی که توسط دانشگاه‌های آزاد ارائه می‌شود، در دانشگاه کشور آلمان قابل پذیرش نباشد و این می‌تواند اختلالی در روند ثبت ‌نام متقاضی ایجاد کند.

شیوه‌های ثبت‌ نام و پذیرش دانشجویان ایرانی در آلمان چگونه است؟

شیوه‌های ثبت‌ نام و پذیرش دانشجویان ایرانی در آلمان چگونه است؟

همان‌ طور که گفتیم، شرایط متفاوت‌تری برای ثبت ‌نام در دانشگاه‌های مختلف کشور آلمان براساس گواهینامه و مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد وجود دارد. دانشگاه‌های مربوط به این کشور از طریق دو روش، پذیرش مربوط به دانشجویان ایرانی را فراهم خواهند ساخت.

البته در ادامه مقاله و تحت نظر کارشناسان و مشاوران شرکت الست گروپ خواهیم گفت که این دو روش به چه صورت است تا اگر شما نیز متقاضی ادامه تحصیل در دانشگاه‌های آلمان با مدارک مختلف می‌باشید، با آگاهی کافی در این راه قدم بردارید.

ادامه تحصیل در دانشگاه‌های آلمان با مدرک دیپلم

ادامه تحصیل در دانشگاه‌های آلمان با مدرک دیپلم

تعداد بسیار زیادی از ایرانیان، علاقه ‌مند به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های آزاد می‌باشند، اما این افراد فاقد مدارک دانشگاهی هستند و فقط با ارائه مدرک دیپلم قصد دارند تا در جمهوری فدرال آلمان ادامه تحصیل بدهند.

این دسته از افراد باید ابتدا برای آزمون سراسری کنکور اقدام کنند و بعد از پذیرش در آن می‌توانند به دانشگاه‌های مختلف آلمان برای ادامه تحصیل وارد شوند. سپس بعد از کسب نمره قابل ‌قبول، امکان تحصیل در رشته دلخواه خود را خواهند داشت.

وارد شدن به شکل مستقیم به دانشگاه‌های کشور آلمان

وارد شدن به شکل مستقیم به دانشگاه‌های کشور آلمان

شرایط دیگری برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های آزاد و دانشگاه‌های آلمان وجود دارد. در این زمینه، فارغ ‌التحصیلان می‌توانند یک باره و به ‌صورت مستقیم وارد دانشگاه‌های این کشور شوند. این دسته از متقاضیان دارای مدارک کارشناسی از معتبرترین دانشگاه‌های کشور ما ایران می‌باشند.

سپس با کسب رأی استادان مجرب خود تمامی واحدهای مورد قبول آن‌ها به تایید خواهد رسید. البته ناگفته نماند در کنار این موارد، دروس دیگری باید گذرانده شود که این موارد به دانشجو ابلاغ خواهد شد. حال اگر شخصی قصد وارد شدن به دانشگاه‌های کشور آلمان را داشته باشد، به ‌غیر از تحصیل در رشته کارشناسی باید در ابتدا رشته‌های تحصیلی جدید را پشت سر بگذارد.

همچنان لازم است بدانید که درصد شانس موفقیت فارغ ‌التحصیلان از دانشگاه‌های سراسری و دولتی ایران برای قبول شدن در دانشگاه‌های آلمان در مقطع کارشناسی ‌ارشد به‌ صورت مستقیم به ‌مراتب بالاتر از دانشگاه‌های غیر انتفاعی و آزاد می‌باشد.

امکان ورود به این دانشگاه‌ها در صورت عدم گواهینامه تحصیلی از دانشگاه آزاد، با برخی از شرایط ویژه وجود دارد. اما همچنین در اختیار داشتن مدرک کارشناسی برای این دانشگاه‌ها امری ضروری و مهم به حساب می‌آید.

سازمان ZAB چیست و تأییدیه آن چه اهمیتی دارد؟

سازمان ZAB چیست و تأییدیه آن چه اهمیتی دارد؟

صنعتی‌ ترین و در عین ‌حال توسعه ‌یافته‌ ترین کشورهایی که در جهان مورد توجه افراد قرار می‌گیرد، کشور آلمان است. همین مسئله باعث شده ‌است تا اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. جمهوری فدرال آلمان واقع در قاره سبز می‌باشد که بر اساس اقتصاد و فرهنگ خاص خود مورد توجه مهاجرین قرار گرفته است.

افراد و متقاضیان بسیاری برای تحصیل، کار یا سرمایه‌گذاری، آلمان را به ‌عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند.

دلیل اصلی آن‌ها کم بودن نرخ بیکاری در این کشور است. بنابراین به ‌مراتب درخواست ویزای کار در این کشور بیشتر از کشورهای دیگر می‌باشد. لازم است بدانید که اگر فردی تصمیم گرفته ‌است تا از طریق دریافت ویزای کار به کشور آلمان برود، می‌تواند بعد از کسب شغل مد نظر و دریافت ویزای کاری برای اقامت این کشور نیز اقدام کند.

مدرک تحصیلی برای ویزای جست و جوی کار

مدرک تحصیلی برای ویزای جست و جوی کار

یکی از مهم‌ترین شرایطی که برای دریافت ویزای کار در کشور آلمان وجود دارد، ارائه مدارک تحصیلی افراد می‌باشد. در این مواقع است که بهتر است به بررسی دقیق اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان بپردازیم.

زیرا برخی از کارفرمایان، مدارک مربوط به دانشگاه‌های آزاد در ایران را قبول ندارند. پس کاملاً طبیعی است که فرد برای مهاجرت کاری باید با در دست داشتن گواهینامه مدرک تحصیلی، سوابق کاری خود، سطح زبان مطلوب برای دریافت ویزای کار اقدام کند.

نکات منحصر به‌ فردی در رابطه با گواهی‌نامه زاب وجود دارد که قصد داریم در این زمینه صحبت کنیم. هر چند که اگر نیازمند کسب اطلاعات بیشتر برای ادامه تحصیل و شناخت میزان اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان می باشید، می‌توانید از وکلای مهاجرتی و زبده شرکت الست گروپ، بهترین راهنمایی ها را دریافت کنید.

اخذ گواهی ‌نامه ZAB

اخذ گواهی ‌نامه ZAB

در زمینه دریافت گواهی‌نامه زاب باید بگوییم که تا به ‌حال قطعا شنیده‌اید که سازمان‌هایی همچون Central     ZAB  فرایند مربوط به ارزیابی مدرک تحصیلی درخواست‌کنندگان را برعهده خواهند گرفت و می‌توانند میزان اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان را بسنجند.

این گواهینامه مرجعی است تا بتوان مدارک افراد خارجی را به ‌دقت بررسی کرد. مؤسسه زاب به واسطه یک بانک اطلاعاتی قوی، لیست متعددی از دانشگاه‌های مربوطه دارد و می‌تواند اعتبارسنجی مدرک فرد متقاضی را انجام بدهد.

افراد درخواست ‌کننده می‌توانند در فرآیند مربوط به رشته تحصیلی، از فهرست مربوط به بازبینی رشته تحصیلی و قابلیت دانشگاه خود مطلع شوند. متقاضیانی که دارای ۲۴ ماه سابقه کاری می‌باشند و در زمینه آن کسب‌ و کار نیز مهارت دارند، می‌توانند از فیلتر سازمان زاب رد شوند و تأییدیه آن را دریافت کنند. این مسیر به آن‌ها کمک می‌کند تا در حیطه کاریابی موفق باشند و بتوانند برای مهاجرت کاری مربوطه خود از این طریق اقدام کنند.

مکانیزم ارزشیابی مدرک تحصیلی از طریق سایت anabin

یکی از بانک‌های اطلاعاتی و پایگاه‌هایی که اطلاعات کم ‌و بیش جامع و کلی را در رابطه با برآورد کردن مدارک تحصیلی افراد خارجی دارد و همین ‌طور می‌تواند اعتبارهای مربوط به مدارک دانشگاه آزاد در آلمان را فراهم کند، سایت anabin می‌باشد.

اگر متقاضیان قصد دارند برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های آلمان میزان اعتبار مدرک دانشگاهی خود را بسنجند، باید اطلاعات کاملی در رابطه با دانشگاه تحصیلی خود که قابل پذیرش این کشور می‌باشد، کسب کنند و بدانند که با مدارک کارشناسی و کارشناسی ‌ارشد، شرایط و امکان تحصیل و یا کار در کشور آلمان وجود دارد.

با مراجعه به سایت anabin می‌توانید اطلاعات کاملی در این ‌مورد کسب کنید. در حالت کلی می‌توان گفت، هنگامی ‌که دانشگاه‌های مختلفی به واسطه این سایت مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند، در سه حالت ممکن است و این گونه می‌توان میزان اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان را سنجید. این موارد عبارتند از:

•    H+: مؤسسه آموزشی و دانشگاهی که فرد از آن مدرک گرفته ‌است، قابل پذیرش کشور آلمان می‌باشد.

•    -H: گواهینامه تحصیلی فرد تحت نظر دانشگاه مربوطه و به تایید کشور آلمان و مؤسسات دانشگاهی آن نرسیده‌ است و به شکل قانونی آن را نمی‌شناسد.

•    -/+H: در صورتی ‌که برخی از مدارک تحصیلی دانشگاهی به تأیید کشور آلمان به ‌صورت رسمی و قانونی برسند، این علامت نمایش داده می‌شود.

براساس اطلاعات بیان شده، افراد می‌توانند از طریق این سایت، اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان را به ‌دقت ارزیابی کنند و از این طریق صلاحیت مدرک خود را برای کشورهای اروپایی بدانند. البته ممکن است در این مسیر کمی گمراه شوند. پس  نیاز به کمک گرفتن از افراد کارشناس خواهید داشت. کارشناسان شرکت الست گروپ به ‌عنوان بهترین شرکت مهاجرتی در کنار شما هستند تا با مشاوره‌های دقیق‌تر در این‌ مورد به شما برای شناخت اعتبار مدرک خود کمک کنند.

دانشگاه‌های ایرانی قابل‌ قبول کشور آلمان در ZAB کدامند؟

دانشگاه‌های ایرانی قابل‌ قبول کشور آلمان در ZAB کدامند؟

اگر شما یکی از متقاضیان مهاجرت به کشور آلمان هستید، بهتر است بگوییم که یکی از روش‌های معقولی که از طریق آن می‌توان برای دریافت اقامت در آلمان اقدام کرد، جست و جوی کار در آلمان می‌باشد. این ویزا این امکان را به متقاضیان خواهد داد تا بتوانند به مدت ۶ ماه در این کشور به ‌دنبال پیدا کردن کار و حرفه مربوط با رشته دانشگاهی خود باشند و بعد از آن برای دریافت اقامت کاری کشور آلمان اقدام کنند.

یکی از شرایط اصلی برای دریافت این نوع ویزا، مدرک مربوطه تحصیلی فرد از دانشگاه ارائه‌ دهنده این مدرک می‌باشد. اگر بتوان تشخیص داد که مدرک مربوطه قابل پذیرش در کشور آلمان می‌باشد، فرد متقاضی شرایط کافی را برای استخدام درعنوان شغل مد نظر خواهد داشت.

به‌ همین دلیل کارشناسان شرکت الست گروپ بررسی‌های ی در رابطه با دانشگاه‌هایی که صلاحیت تأییدی زاب را دارند، انجام داده‌اند تا بتوانند اطلاعات درستی در این مطلب برای شما جمع آوری نمایند.

دانشگاه‌های آزاد مورد قبول کشور آلمان

دانشگاه‌های آزاد مورد قبول کشور آلمان

طبق اطلاعاتی که در سایت anabin  منتشر شده‌ است، ارزش مدارک دانشگاه پیام‌ نور در کشور آلمان بسیار بالاست و اغلب به رسمیت شناخته می‌شود. علاوه‌ بر آن، بعضی از دانشگاه‌های آزاد در کشور ما نیز مدارک قابل ‌قبولی را ارائه خواهند داد که می‌تواند اعتبارسنجی خوبی در کشور آلمان داشته باشد.

به‌ همین دلیل در تلاشیم تا در ادامه این مطلب، به بررسی دانشگاه‌های مورد قبول کشور آلمان بپردازیم تا بدانید اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان چگونه برآورد می‌گردد. جدول زیر به‌ صورت دقیق اطلاعات کافی را در این ‌مورد در اختیار شما قرار خواهد داد.
+H    واحد ارسنجان    +H    واحد اهواز    +H    واحد ابهر    +H    واحد ابر کوه
+H    واحد آشتیان    +H    واحد اردبیل    +H    واحد اراک    +H    واحد علی آباد کتول
+H    واحد آستارا    +H    واحد بندر انزلی    +H    واحد بندرعباس    +H    واحد بابل
+H    واحد بروجرد    +H    واحد بناب    +H    واحد بجنورد    +H    واحد پرند 
+H    واحد جلفا    +H    واحد دزفول    +H    واحد دماوند    +H    واحد بوشهر
+H    واحد فیروزکوه    +H    واحد فلاورجان    +H    واحد استهبان    +H    واحد اسلامشهر
+H    واحد ایلام    +H    واحد همدان    +H    واحد گرگان    +H    واحد گرمسار
+H    واحد کرمان    +H    واحد کازرون    +H    واحد کاشان    +H    واحد کرج
+H    واحد خمینی شهر    +H    واحد خمین    +H    واحد خلخال    +H    واحد کرمانشاه
+H    واحد لاهیجان    +H    واحد خوی    +H    واحد کمیل جان    +H    واحد خوراسگان
+H    واحد ملارد    +H    واحد ماهشهر    +H    واحد محلات    +H    واحد مهاباد
+H        واحد مسجد سلیمان
    +H        واحد مرودشت
    +H    واحد مراغه    +H    واحد ملایر
+H        واحد مبارکه
    +H    واحد میانه    +H    واحد میبد    +H    واحد مشهد
+H    واحد نراق    +H    واحد تبریز    +H    واحد نایین    +H        واحد ناصح آباد

+H    واحد علوم و تحقیقات    +H    واحد نور    +H        واحد نیشابور
    +H    واحد نوشهر
+H        واحد پارس آباد-مغان
    +H    واحد پرند    +H    واحد امیدیه    +H    واحد علوم پزشکی تهران
+H    واحد قطشان    +H    واحد قم    +H    واحد قزوین    +H    واحد قائمشهر
+H    واحد سنندج    +H    واحد سبزوار    +H    واحد رودهن    +H    واحد رشت
+H    واحد ساری    +H        واحد سمنان
    +H        واحد سراب
    +H    
+H    واحد شهر قدس    +H    واحد شاهین شهر    +H    واحد شبستر    +H    واحد ساوه
+H    واحد شاهرود    +H    واحد شهرضا    +H    واحد شهرکرد    +H    واحد شهر ری
+H    واحد تفرش    +H    واحد تبریز    +H    واحد شیروان    +H    واحد شیراز
+H    واحد تهران شرق    +H    واحد تهران غرب    +H    واحد تهران جنوب    +H    واحد تاکستان
+H    واحد ارومیه    +H        +H    واحد تنکابن    +H    واحد تهران شمال

شرایط و مراحل اخذ پذیرش ZAB به چه صورت است؟

شرایط و مراحل اخذ پذیرش ZAB به چه صورت است؟

دریافتید که به چه اندازه متقاضیان برای دریافت ویزای کاری و پذیرش مدارک تحصیلی خود به زاب نیاز دارند. برای تقاضا به این سازمان و تأییدیه اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان، پروسه‌ای صورت می‌گیرد که در ادامه قصد داریم تا طبق گفته مشاوران شرکت الست گروپ، به بررسی مراحل مربوط به آن بپردازیم.
•    تکمیل کردن فرم تقاضا به واسطه سایت زاب
•    منتشر کردن فرم تقاضا و امضای آن
•    کپی از مدرک رسمی و تمامی اسناد مرتبط با آن
•    ارسال فرم تقاضا همراه با تمامی مدارک و اسناد ترجمه‌ شده به زاب

تمامی فرآیندی که برای اعتبارسنجی از طریق زاب انجام می‌گیرد، بدین‌صورت می‌باشد. بهتر است بدانید که احتیاجی به ارسال کردن اصل مدارک و اسناد نیست، بلکه فقط فرد متقاضی موظف است تا مدارک را به ‌صورت ترجمه رسمی و برخی از آن‌ها را به‌ صورت کپی برای این سازمان ارسال کند.

علاوه‌ بر آن حتما باید به این ‌موضوع آگاه باشید که هزینه‌هایی در زمینه ارزیابی و ارزشیابی زاب تعیین ‌شده است که متقاضی  به پرداخت آن‌ها می‌باشد.

سپس از این طریق سازمان زاب می‌تواند مدارک افراد در مقطع تحصیلی لیسانس و فوق ‌لیسانس و دکترا را معادل‌سازی کند و تشخیص بدهد که اعتبار آن‌ها در چه حد می‌باشد. ناگفته نماند که معادل‌سازی مدرک مقطع کاردانی به واسطه این سازمان انجام نمی‌گیرد و فرایند مربوط به ارزیابی دیگر مدارک توسط این سازمان حداقل بین ۱ تا ۳ ماه زمانبر می‌باشد.

مدارک لازم به منظور دریافت تأییدیه زاب

طبق بررسی‌های انجام‌ شده توسط کارشناسان شرکت الست گروپ به ‌عنوان بهترین گروه مهاجرتی به ویژه مهاجرت تحصیلی، برای این ‌که بتوانید از طریق سازمان زاب تأییدیه دریافت کنید، نیاز به ارائه مدارک زیر دارید:
•    کپی گذرنامه
•    ترجمه شناسنامه
•    فرم درخواست تأییدشده
•    بیوگرافی مدرک دیپلم ترجمه ‌شده به زبان آلمانی
•    گزارش مدرک دیپلم و پیش ‌دانشگاهی
•    ارائه ریز نمرات برای تمامی دوره‌های تحصیلی
این ‌دست از موارد از مهم‌ترین مدارکی هستند که فرد متقاضی برای به تایید رساندن اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان و دریافت گواهینامه ایزو باید برای ارسال آن‌ها به این سازمان اقدام کند.

چه نکاتی در رابطه با برآورد دانشگاه‌های ایران وجود دارد؟

چه نکاتی در رابطه با برآورد دانشگاه‌های ایران وجود دارد؟

در پی بررسی اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان، ممکن است نام برخی از دانشگاه‌های موجود در ایران را در لیست anabin پیدا نکنید.

در این مواقع افرادی که در دوره‌های تحصیلی مختلف، مدارک لیسانس و فوق ‌لیسانس را دریافت کرده‌اند، لازم است تا مدارک خود را برای اعتبارسنجی به سازمان زاب بفرستند. سپس مدتی را برای ارزیابی کلی تمامی مدارک تحصیلی خود منتظر باشند تا نتایج آن از طریق این سازمان بررسی و ارزیابی گردد.

پیشنهاد می‌شود برای این ‌که شرایط اعتبارسنجی مدرک مربوطه افراد روند آسان‌تری را سپری کند، در سایت anabin  گزینه انتخابی شما کشور ایران باشد تا دسته ‌بندی درستی در رابطه با مدرک شما و شناخت دانشگاه‌های مربوطه کشور ما ایران انجام بگیرد.

همان ‌طور که در مطالب قبلی همین مقاله گفتیم و جدول کلی اطلاعات مربوط به دانشگاه‌های آزاد در واحدهای مختلف را ارائه دادیم، در صورتی ‌که دانشگاه مربوطه دارای علامت H+ باشد، مورد پذیرش قرار می‌گیرد. چنانچه در جلوی نام دانشگاه تحصیلی مربوط به شما عبارت H+ وجود داشت، می‌توانید مدرک معتبر خود را به سفارت کشور آلمان تحویل بدهید و از این طریق برای رفتن به آلمان اقدام کنید.

مسئله مهم دیگری که در رابطه با ورود به دانشگاه‌های جمهوری فدرال آلمان وجود دارد، تسلط کافی به زبان آلمانی می‌باشد. فرد متقاضی باید حداقل ۸۰۰ ساعت کلاس‌های مربوط به آموزش زبان آلمانی را گذرانده باشد تا به واسطه آن بتواند در سنجش ورودی زبان DSH  حضور به عمل برساند.

البته دولت آلمان نیز کلاس‌های زبان آلمانی را برای دانشجویان برگزار خواهد کرد تا آمادگی لازم را برای حضور در سنجش DSH داشته باشند. از مهم‌ترین مزیت‌هایی که کشور آلمان برای افراد متقاضی در نظر گرفته‌ است، عدم محدودیت سنی برای آموزش زبان آلمانی می‌باشد. پس می‌توان گفت که همه افراد در تمامی رده‌های سنی می‌توانند از این امکان بهره‌ مند شوند و در این دوره آموزش ببینند.

اگر شما نیز علاقه‌ مند هستید تا به اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان پی ببرید، گذراندن تمامی این پروسه‌ها برای شما امری ضروری و مهم است. البته کمک گرفتن از افراد کارکشته و با مهارت، شرایط شما را بهتر خواهد کرد. به‌ همین ‌منظور لازم است از مشاوره‌های دقیق کارشناسان شرکت مهاجرتی الست گروپ غافل نمانید.

دسته ‌بندی مراکز آموزش عالی در کشور آلمان به چه صورت می‌باشد؟

دسته ‌بندی مراکز آموزش عالی در کشور آلمان به چه صورت می‌باشد؟

برای ‌این که اطلاعات بیشتری از شرایط موجود در کشور آلمان داشته باشید و بدانید که اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان چگونه برآورد می‌گردد، باید بگوییم طبقه ‌بندی خاصی در مراکز آموزش عالی این کشور وجود دارد که به شرح زیر می‌باشد.

مراکز دانشگاهی

در جمهوری فدرال آلمان مراکزی با عنوان Hochschule  و یا Universitat وجود دارد که اصرار آن‌ها در حیطه پژوهش و تفحص می‌باشد و امکان تحصیل در بهترین مقاطع همچون دکتری را برای دانشجویان فراهم خواهند ساخت. این مراکز دانشگاهی نیازهای افراد را برای تحصیل برطرف خواهند کرد.

دانشگاه‌های علمی کاربردی

همان‌ طور که از نام این نوع از دانشگاه‌ها مشخص است، تاکید اصلی آن‌ها روی تحصیل در رشته‌های علمی و کاربردی می‌باشد و اغلب رشته‌های اقتصادی، مهندسی و مالی در آن تدریس می‌گردد. دانشجویان در این دانشگاه، آینده شغلی بسیار درخشانی را تجربه خواهند کرد.

زیرا اغلب کارفرمایان، امروزه فارغ‌ التحصیلان از این دانشگاه‌ها را پذیرش می‌کنند. بهتر است بگوییم که مدارک تحصیلی ارائه‌ شده تحت نظر این گروه برای دانشجویان مورد تأیید کشور می‌باشد. اما نمی‌توان در مقطع دکترا در این دانشگاه تحصیل کرد.

دانشگاه‌های هنر و موسیقی

از مراکز آموزش عالی دیگر که در جمهوری فدرال آلمان امکاناتی را برای دانشجویان فراهم می‌کند، Kunst und Musik und Film Hochschule  می‌باشد.

لازم به ذکر است بدانید که حدوداً ۵۰ مراکز آموزشی مختلف در رابطه با این رشته‌های تحصیلی در کشور آلمان اقدامات لازم را برای تحصیل دانشجویان فراهم ساخته‌اند.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی در کشور آلمان به چه صورت می‌باشد؟

شرایط دریافت ویزای تحصیلی در کشور آلمان به چه صورت می‌باشد؟

حال که اطلاعات کلی در رابطه با اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان کسب کرده‌اید و می‌دانید که چگونه باید این اعتبارسنجی انجام بگیرد، بهتر است بگوییم که هر کدام از متقاضیانی که خارج از کشورهای عضو اتحادیه اروپا فارغ ‌التحصیل شده‌اند، برای دریافت ویزای دانشجویی کشور آلمان باید در ابتدا اقدامات لازم را به واسطه کنسولگری آلمان و یا سفارتخانه موجود آن در کشور خودشان انجام بدهند تا بتوانند از شرایط ویزای تحصیلی در کشور آلمان بهره‌ مند شوند.

البته در این راه نکته‌های مهمی وجود دارد که به توصیه کارشناسان و مشاوران شرکت مهاجرتی الست گروپ بهتر است به آن‌ها مسلط باشید. در ادامه برخی از آن‌ها را ذکر خواهیم کرد.

•    امکان تغییر ویزای دانشجویانی که از طریق ویزای توریستی به این کشور مسافرت کرده اند به ویزای تحصیلی وجود نخواهد داشت.

•    در صورتی‌ که محل سکونت افراد یکی از کشورهای اروپایی می‌باشد، این امکان برای آن‌ها وجود دارد تا از طریق سفارت جمهوری فدرال آلمان در کشور محل اقامت خود، اقدامات لازم را پیش ببرند.

•    برای دریافت ویزای تحصیلی، زمان وصول آن توسط سفارت کشور آلمان تقریباً ۱۴ ماه می‌باشد.

جمع بندی مطلب

جمع بندی مطلب

در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات کامل و جامعی در رابطه با اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان برای شما گرد هم بیاوریم. مهاجرت کاری و یا مهاجرت تحصیلی به آلمان نیازمند ارائه مدارک دانشگاهی می‌باشد. اگر فردی برای مهاجرت کاری به آلمان اقدام کند، نیاز دارد تا مدارک خود را معادل‌ سازی کند و برای کارفرما ارسال کند تا بتواند کار مربوطه را دریافت کند.

همین ‌طور برای مهاجرت تحصیلی در آلمان، افراد باید مدارک قبلی خود را معادل‌سازی کنند تا شرایط بهتری را در این کشور سپری کنند. حال برخی از مدارک موجود در دانشگاه‌های مختلف کشور ما ایران به تأیید دانشگاه‌ها و مراکز مختلف کشور آلمان نرسیده ‌است. این شرایط باعث می‌شود تا روند مهاجرت افراد با مشکل روبرو شود.

تمامی تلاش ما بر این بود تا به‌ صورت جامع و کامل در رابطه با اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در آلمان بگوییم. زیرا تعداد فارغ‌ التحصیلان موجود در کشور ما در دانشگاه‌های آزاد بسیار زیاد است و این افراد نیز علاقه‌ مند به ادامه زندگی خود در آلمان می‌باشند. برای سپری کردن ادامه زندگی خود، قطعا باید مدارک آن‌ها از اعتبار کافی برخوردار باشد تا بتوانند از مزایای زندگی در آلمان بهره‌ مند شوند.

زندگی کردن و تحصیل کردن در دانشگاه‌های آلمان، فواید و مزایای بسیار زیادی را برای متقاضیان ایرانی در بر خواهد داشت و همین شرایط باعث شده ‌است تا اغلب افراد، این کشور اروپایی را مکان مناسبی برای تحصیل و یا اقامت دائم خود انتخاب کنند و همواره از مزایای آن بهره‌ مند شوند. ممکن است موانعی همچون عدم اعتبار مدرک مربوطه افراد پیش پای آن‌ها باشد. با شناخت این مسئله، شما نیز می‌توانید با داشتن مدارک معتبر برای مهاجرت تحصیلی به آلمان اقدام کنید.

البته در این راه نیازمند کسب اطلاعات کافی از افراد خبره و متخصص می‌باشید. زیرا پروژه مهاجرت امری ساده نیست و امکان دارد چالش‌های پرفراز و نشیبی پیش پای افراد باشد.

برای این‌ که در این مسیر موفق باشید و بتوانید با کمترین خطر ممکن و با آسودگی خاطر برای اقامت به آلمان اقدام کنید، می‌توانید از کمک‌های مشاوران شرکت الست گروپ به ‌عنوان بهترین شرکت مهاجرتی استفاده داشته باشید. در صورت امکان با تماس با مجموعه الست گروپ، می‌توانید از این امکان بهره ‌مند شوید تا با خیالی آسوده‌تر برای مهاجرت خود قدم بردارید.