اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

ویزای توریستی اسپانیا

ویزای توریستی اسپانیا

در این مقاله به بررسی موضوع ویزای توریستی اسپانیا خواهیم پرداخت.

در حال حاضر زندگی در کشور ایران که از جمله کشورهای در حال توسعه شناخته می شود، با مشکلات بسیاری همراه است که این موضوع سبب گردیده تا برخی از افراد اقدام به مهاجرت و یا تصمیم به خروج از این کشور را داشته باشند.

در این مقاله به بررسی موضوع ویزای توریستی اسپانیا خواهیم پرداخت.

در حال حاضر زندگی در کشور ایران که از جمله کشورهای در حال توسعه شناخته می شود، با مشکلات بسیاری همراه است که این موضوع سبب گردیده تا برخی از افراد اقدام به مهاجرت و یا تصمیم به خروج از این کشور را داشته باشند.

اسپانیا یکی از کشورهای توسعه یافته ای است که اغلب افراد زندگی و بهره مندی از امکانات موجود در آن را اولویت نخست خود قرار می دهند. شیوه های متعددی برای مهاجرت وجود دارد که انتخاب هر یک از آن ها بنا بر مهارت ها، شرایط و ویژگی های اشخاص انجام می شود.

در این بین ممکن است عوامل متعددی سبب گردد که اشخاص، متقاضی ترک و یا سفر به هر شیوه ای، اقدام به خروج از کشور در سریع ترین زمان ممکن کنند. یکی از شیوه هایی که بعضی از متقاضیان برای مهاجرت همیشگی به این کشور اقدام می کنند، وصول ویزای توریستی اسپانیا است.

اینفوگرافیک ویزای توریستی اسپانیا

اینفوگرافیک ویزای توریستی اسپانیا

در این راستا می توانید با مشاورین موسسه مهاجرتی الست گروپ در ارتباط باشید. شرکت الست گروپ، از معتبرترین موسسات مهاجرتی حال حاضر کشور شناخته می شود. اگر مایلید در مورد ویزای توریستی اسپانیا اطلاعات لازم را دریافت کنید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

عناوین مقاله:
ویزای توریستی اسپانیا چیست؟
شیوه های وصول ویزای توریستی اسپانیا
مدارک لازم پاسپورت توریستی اسپانیا را نام ببرید.
هدف از ویزای توریستی اسپانیا چیست؟
روند وصول ویزای توریستی اسپانیا را توضیح دهید.
مدت اعتبار ویزای توریستی اسپانیا چقدر است؟
تمدید ویزای توریستی اسپانیا
شرایط اخذ ویزای توریستی اسپانیا چگونه است؟
ویزای شینگن چیست و انواع آن را نام ببرید.
معروف ترین جاذبه های مشهور Spain را ذکر کنید.
آشنایی با شرکت الست گروپ و خدمات شرکت الست گروپ
نتیجه گیری

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزای توریستی اسپانیا با ما همراه باشید.

 

ویزای توریستی اسپانیا

ویزای توریستی اسپانیا

Spain از مهمترین مقاصد گردشگری در دنیا شناخته می شود. به همین دلیل سبب گردیده تا اغلب اشخاص از سایر کشورهای متعدد جهان برای بازدید از مکان های دیدنی این کشور نسبت به دریافت ویزای توریستی اسپانیا اقدامات لازم را انجام دهند.

دارندگان ویزای فوق، اجازه سکنای موقت را در اسپانیا دارند و پس از موعد مشخص شده بایستی به کشور مبداء باز گردند. Spain Tourist Visa با اهدافی نظیر بازدید از اقوام، تفریح و گردش و یا حتی حضور در دوره های علمی و غیره برای درخواست کنندگان علاقه مند صادر می شود.

البته نیاز به توضیح است که این نوع از ویزاها تنها به منظور گردشگری برای متقاضیان صادر نمی گردد و شاید بعضی از اشخاص بنا به دلایل متعدد به سکنای موقتی در اسپانیا نیاز داشته باشند. اما اشخاصی هستند که با هدف سکنای همیشگی و یا مهاجرت برای وصول این پاسپورت و اشتیاق به اشتغال و یا زندگی در Spain اقدام می کنند.

جدا از این مسئله که این استدلال و یا اموری که در پی آن انجام می شود امری خلاف ضوابط و قوانین این کشور بوده، احتمال دارد که پیامدهای منفی را به دنبال داشته باشد.

گفتنی است که تنوع بسیاری در پاسپورت های کشور اسپانیا وجود دارد که بعضی از آن ها همیشگی بوده و شخص با دریافت آن می تواند اقامت دائم این کشور را برای زندگی به دست آورد.

با این که بعضی از گذرنامه ها موقتی هستند، ولی از ارزش بسیاری برخوردار می باشند و بعضی دیگر هم همچون پاسپورت های گردشگری برای سکنای کوتاه مدت صادر می شوند.

شیوه های وصول ویزای توریستی اسپانیا

شیوه های وصول ویزای توریستی اسپانیا

این ویزا به عنوان یکی از پاسپورت های شینگن محسوب می شود که شما با در اختیار داشتن آن اجازه ورود به بیش از بیست و شش کشور اروپایی را خواهید داشت. با توجه به شیوع ویروس کرونا در سال های اخیر و پیشرفت دولت الکترونیک در سایر کشورها، اغلب امور اداری مانند دریافت ویزای فوق هم تا حدودی به شکل مجازی صورت می گیرد.

به طور کلی در خصوص وصول Spain Visa، اقداماتی مانند اخذ نوبت و یا پر کردن فرم های مرتبط به طور اینترنتی انجام شده و در گام پایانی با مراجعه به صورت حضوری به متولی مراحل پایانی دریافت گذرنامه فوق انجام می شود. همان طور که از نام این گذرنامه پیداست، وصول این نوع گذرنامه موقتی به مراتب نسبت به دیگر ویزاهای این کشور آسان تر بوده است.

هم اکنون فرایند دریافت گذرنامه در کنسولگری این کشور به شکل مجازی و به روش (BLS) انجام می شود و افراد داوطلب فقط در گام پایانی بایستی به کنسولگری Spain مراجعه کنند. این گروه از متقاضیان در وهله نخست بایستی برای اخذ پاسپورت تقاضا دهند.

سپس مدارک مرتبط را به طور اینترنتی upload، فرم های تقاضا را کامل و مشخصات شخصی خود را ارسال کنند. پس از انجام تمامی این مراحل و دریافت نوبت از سفارت، بایستی کلیه مراحل پایانی را به منظور اخذ ویزای توریستی اسپانیا و با مراجعه حضوری به کنسولگری انجام دهید. اطلاعات تکمیلی را از متخصین شرکت الست گروپ کسب نمایید.

مدارک لازم برای وصول Spain tourist visa

مدارک لازم برای وصول Spain tourist visa

توصیه می شود قبل از این که برای وصول هر ویزایی اقدامات اولیه را انجام دهید، کلیه اسناد شخصی خود را جمع آوری کنید. ممکن است برای تکمیل فرم های کنسولگری و یا نشان دادن تقاضای پاسپورت، به هر مدرکی نیاز داشته باشید. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا عبارتند از:

وصول فرم خاص از Website قانونی کارگزاری کنسولگری Spain و تکمیل آن به شکل تایپی و یا با خودکار آبی از مواردی که بایستی در زمان کامل کردن فرم به آن توجه بسیار داشته باشید. تکمیل فرم فوق به زبان اسپانیایی و یا انگلیسی امکانپذیر است. توصیه می شود برای پیشگیری از هر گونه اشتباه، در روز مصاحبه و در حضور پرسنل کارگزاری، فرم مد نظر را تکمیل کنید.

برای هر شخص متقاضی، رزرو زمان مصاحبه به شکل مجزا و ارائه پرینت آن در زمان مراجعه حضوری امری ضروری است.
نشان دادن مستندات محل سکنای کوتاه مدت در کشور اسپانیا که عبارتند از:

اگر وصول Spain tourist visa به منظور ملاقات با اعضای درجه یک خانواده انجام می شود، نشان دادن اسناد اقامتی و شخصی دعوت کننده اجباری است.
چنانچه با اهداف گردشگری اقدام به وصول گذرنامه این کشور می کنید، نشان دادن مستنداتی بر پایه رزرو هتل محل سکنا ضروری است.
در صورتی که مهاجرت به این کشور به دلیل اموری مانند مسابقات ورزشی و یا تجارت باشد، عرضه داشتن کپی فراخوان نامه از بخش های تقاضا دهنده لازم است.

در مجموع بایستی به این موضوع دقت داشته باشید که کنسولگری Spain دقت ویژه به محل سکنای موقت و نشان دادن مدارکی در مورد دلایل خود از سفر به این کشور دارد.
بلیت رفت و برگشت شما به کشور اسپانیا بایستی به شکل انگلیسی صادر و به کنسولگری این کشور ارائه شود.

از شروط اصلی دریافت پاسپورت کشور اسپانیا، می توان به خدمات بیمه درمانی شخص در طی اقامت در این کشور اشاره کرد. لازم به توضیح است که بیمه درمانی شما از طریق شرکت معتبر انجام می شود. از سوی نشان دادن کارت بیمه به همراه جدول هزینه های بیمه و جزئیات خدمات، بایستی در پرونده فرد متقاضی به زبان انگلیسی مندرج گردد.
تهیه و نشان دادن مدارک شغلی به کنسولگری بدین صورت است که:

بازنشستگان

این گروه از درخواست کنندگان برای وصول ویزای توریستی اسپانیا بایستی کارت بازنشستگی و یا حکم کارگزینی خود را همراه با فیش حقوقی به سفارت این کشور ارائه دهند.

کارمندان

کارمندان

قرارداد کاری یا حکم به همراه برگه مرخصی با موعد معین شده و همچنین گواهی اشتغال به کار همراه با پیشینه بیمه به همراه فیش حقوقی مرتبط به 3 ماه گذشته از جمله مدارکی است که این گروه از درخواست کنندگان به منظور دریافت گذرنامه توریستی این کشور بایستی به کنسولگری اسپانیا اعطاء کنند.

مشاغل آزاد

نشان دادن اسنادی مانند پروانه کسب، سندهای مالیاتی، اعلامیه های ثبت رسمی روزنامه و حتی فهرست بیمه کارگران تحت حمایت از مستندات اصلی وصول پاسپورت فوق است.

پزشکی و تخصص های مرتبط

این گروه از درخواست کنندگان به منظور اخذ ویزای توریستی اسپانیا بایستی مدارک دیگری از جمله پروانه پزشکی، کارت نظام پزشکی و جواز پزشکی محل فعالیت را به سفارت اسپانیا عرضه دارند.

اشخاص بیکار و خانه دار

اگر فرد متقاضی پاسپورت فوق تحت تکفل و یا فاقد شغل است، بایستی برای تکمیل پرونده، اسناد مربوط به محل درآمد و یا شغل همسر خود را نشان دهد.

دانشجویان

به غیر از مدارک نامبرده، متقاضی بایستی مستنداتی مانند تاییدیه اشتغال به تحصیل از مرکز آموزشی مقصد را همراه با کارت دانشجویی ارائه کند.

شرایط مرتبط به اسناد مالی

در وهله نخست بایستی توجه داشته باشید که هزینه مشخصی به منظور گردش حساب و یا درآمد درخواست کنندگان وصول گذرنامه فوق معین نشده است. الزامی برای نشان دادن ضمانت نامه های بانکی هم وجود ندارد و معیاری به منظور موافقت 100% با هدف اخذ این ویزا محسوب نمی شود.

اما معمولاً گواهی توان مالی همراه با گردش حساب شش ماهه گذشته درخواست کننده این گذرنامه اجباری است. چنانچه شخص به منظور ماموریت شغلی به این کشور فرستاده شده باشد و کلیه مخارج سفر به طور شرکتی فراهم شود، اسناد مالی سازمان مد نظر هم بایستی عرضه شود.
برای کسب آگاهی بیشتر، با شرکت الست گروپ تماس بگیرید.

اسناد هویتی

ترجمه کلیه صفحات کارت شناسایی و نشان دادن آن برای دریافت گذرنامه توریستی Spain ضروری است اما نیازی نیست که کارت ملی خود را ترجمه نموده و به سفارت ارائه دهید.

ترجمه کلیه اسناد عرضه شده به کارگزاری برای وصول پاسپورت اسپانیا

دقت داشته باشید که ترجمه کلیه اسناد جمع آوری شده حتماً بایستی در دارالترجمه های قانونی و مورد قبول کنسولگری Spain انجام شود. چنانچه مستندات لازم به زبان انگلیسی در سربرگ های مخصوص به زبان انگلیسی صادر گردد، دیگر احتیاجی به ترجمه Spanish نیست.

پاسپورت

پاسپورت

ویزا بایستی حداقل دارای 2 صفحه خالی و اعتبار نود روز از موعد سفر پایانی باشد. در صورتی که وصول این ویزا به شکل ورود بسیار باشد، بایستی پیش از اقدام از میزان صفحات خالی خواسته شده اطمینان پیدا کنید.

اشخاص رده سنی کمتر از هجده سال

در خصوص اشخاص رده سنی (18-) در صورتی که بنا به دلایلی یکی از والدین در این سفر فرزند خود را همراهی نمی کنند، بایستی به دفاتر اسناد رسمی مراجعه نموده و در رابطه با سفر تفریحی فرزند خود رضایت کامل را اعلام نمایند و همچنین در طول سفر سرپرست قانونی (قیم) وی را معرفی کنند.

لازم به توضیح است که رضایت نامه فوق بایستی به اسپانیایی ترجمه شده و به کارگزاری عرضه گردد. چنانچه پدر خانواده فوت کرده باشد، اجازه قانونی قیم فرزند الزامی است و در ضمن در صورت طلاق پدر و مادر، نشان دادن گواهی حضانت ترجمه شده کفایت می کند.

هدف از صدور Spain tourist visa

هدف از صدور Spain tourist visa

اشخاص متعدد با انگیزه های مختلف برای سفر به این کشور اروپایی اقدام می کنند. بعضی از اشخاص به منظور ملاقات با اقوام و یا نزدیکان به Spain سفر می کنند. برخی دیگر برای معالجه و بعضی ها هم تنها به منظور بازدید و تفرج از مکان های دیدنی به اسپانیا مهاجرت می کنند که در ادامه در خصوص هر یک از آن ها توضیحات جامع و کاملی را ارائه خواهیم کرد.

Spain tourist visa به منظور ملاقات با خانواده:

مجوز فوق با عنوان هایی همچون Visitor Visa و یا ویزای دیدار هم معرفی می شود و به اشخاصی تعلق می گیرد که مایلند برای ملاقات با بستگان و یا دوستان خود به این کشور اروپایی سفر کنند.

به منظور اخذ پاسپورت فوق، شهروند اسپانیا بایستی برای این افراد دعوت نامه ارسال کند که این امر می بایست از کشور اسپانیا انجام شود که قوانین و مقررات ویژه خود را دارد. مورد دیگر در وصول ویزای توریستی اسپانیا که به منظور ملاقات با اعضای درجه یک خانواده انجام می شود، تاییدیه استطاعت مالی است.

بدین صورت که شخص متقاضی یا بایستی با ارائه مدارکی ثابت کند که از توان مالی لازم برای فراهم کردن مخارج زندگی در مدت سکنا در این کشور برخوردار است و یا دعوت کننده وی بایستی ضامن شود که کلیه مخارج مرتبط به ورود او در این کشور را عهده دار می شود.

Spain tourist visa به منظور تفرج و گردشگری:

رایج ترین نوع Visitor Visa با انگیزه تفرج و سیاحت برای متقاضیان علاقه مند صادر می گردد. گفتنی است که شما برای وصول این گذرنامه احتیاجی به دعوت نامه ندارید، بلکه با نشان دادن تاییدیه مبنی بر استطاعات مالی و دیگر اسناد لازم برای وصول پاسپورت می توانید اقدام کنید.

مناسب ترین شیوه مهاجرت به این کشور اروپایی، بهره مندی از موسسات گردشگری است که از سوی آژانس های مسافرتی معتبر همچون شرکت الست گروپ، این تورهای سیاحتی برگزار می شود.

در تورهای فوق نگرانی بابت تهیه امکانات اقامتی و یا رفاهی در شهرهای متعدد Spain ندارید و از همه مهمتر دیگر احتیاجی به یافتن نشانی و یا دیدن از مکان های تاریخی این کشور نخواهید داشت و این امکان را دارید که با اطمینان خاطر از خدمات این موسسات برخوردار شوید و تجربه به یادمانی را برای خود به ارمغان بیاورید.

Spain tourist visa با اهداف تجاری:

بعضی از متقاضیان با انگیزه علمی، تجاری و یا غیره برای مهاجرت به این کشور اقدامات لازم را انجام می دهند.

برای نمونه شاید کمپانی بین المللی که حوزه فعالیت وی در Spaina است، همایش و یا سمیناری برگزار کنند که بعضی از دعوت کنندگان این کنگره از دیگر کشورهای دنیا مانند ایران و یا ... بایستی به Spain سفر کنند. در چنین شرایطی، مهماندار همایش بایستی برای کلیه دعوت کنندگان خود فراخوانی را ارسال کنند.

مهمانان عزیز هم با نشان دادن دعوت نامه فوق همراه با دیگر مستندات خواسته شده برای اخذ ویزای توریستی اسپانیا می توانند اقدام نموده و در جلسات فوق شرکت کنند. با توجه به این که گذرنامه فوق توسط این کشور با تایید دعوت نامه صادر می گردد، روند وصول آن به نسبت دیگر انواع گذرنامه های توریستی آسان تر است.

Spain tourist visa به منظور درمان:

پاسپورت پزشکی Spain با Spain Visitor Visa متفاوت است، اما روند اخذ آن ها مشابه هم است. به منظور وصول گذرنامه پزشکی، بایستی اسناد بر پایه استطاعت مالی به منظور فراهم کردن مخارج معالجه را عرضه دارید.

علاوه بر این، بیماران بایستی ثابت کنند که انجام معالجه آن ها در داخل کشور امکانپذیر نیست و باید برای معالجه به این کشور سفر کنند. همچنین بایستی متعهد شوند که پس از اتمام دوره معالجه، اسپانیا را به مقصد کشور مبداء ترک می کنند.

بیماران بایستی اسناد پزشکی مرتبط همراه با فرم پذیرش از مرکز درمانی را به زبان انگلیسی و یا Spanish ترجمه نموده و به سفارت این کشور اعطاء کنند. سپس پزشک معتمد کنسولگری، مدارک را مورد بازبینی و رسیدگی بیشتر قرار می دهد و چنانچه دلیل مهاجرت به این کشور تایید شد، دیگر اسناد درخواست کننده برای سفر به اسپانیا بررسی می گردد.

دقت داشته باشید که پاسپورت پزشکی برای بیمارانی که مدت معالجه آن ها بیشتر از نود روز است، امکان بهره مندی از پاسپورت موقت را دارند. بیمارانی که برای معالجه به زمان بیشتری نیاز دارند، بایستی نسبت به وصول پاسپورت نوع (D) که گذرنامه ملی Spain هم نامیده می شود، اقدامات لازم را انجام دهند تا بدین وسیله امکان سکنای بیشتری را در اسپانیا داشته باشند.

در هر مرحله از اخذ ویزا، کارشناسان شرکت الست گروپ بهترین مشاوره و راهکارها را ارائه می دهند.

روند وصول ویزای توریستی اسپانیا

روند وصول ویزای توریستی اسپانیا

در بخش قبلی متذکر شدیم که پیش از اخذ گذرنامه فوق، شما بایستی تمامی پیش نیازها را تهیه کنید. عدم تکمیل اسناد منجر به تاخیر فرایند وصول گذرنامه می شود. لذا، نخستین گام برای اخذ این پاسپورت، کامل کردن اسناد خواسته شده است که بایستی کلیه آن ها ترجمه شود. در گام بعدی بایستی به روش Saite کارگزاری (BLS) فرم های مرتبط را تکمیل و هزینه اولیه را برای اخذ زمان کنسولگری اسپانیا پرداخت کنید.

البته فرم ها بایستی به Spanish و یا زبان انگلیسی تکمیل شود. همچنین قسمتی از اسناد در زمان ارسال تقاضا بایستی روی سایت مربوطه بارگذاری شود. گفتنی است BLS brokerage مرکز خدمات سفارت Spain و مرکز درخواست گذرنامه در ایران است. مراحل تقاضای Spain Visa به شرح ذیل است:

1)    رزرو زمان تعیین شده به روش تکمیل فرم موجود 
2)    در موعد مشخص شده به کارگزاری مربوطه مراجعه نموده و کلیه اسناد جمع آوری شده را نشان دهید.
3)    پیگیری تقاضا و بازبینی فرایند اخذ پاسپورت اسپانیا  
در گام پایانی بایستی برای رسیدگی به کنسولگری Spain مراجعه کنید. در گام فوق، دیگر اسناد عرضه می شود و بازبینی های مورد نیاز به منظور این که از شرایط پاسپورت توریستی برخوردارید یا نه، انجام می شود. چنانچه کلیه مراحل با موفقیت دنبال شود، بین سه الی چهار هفته زمان نیاز است تا ویزای توریستی اسپانیا شما صادر شود.

موارد مهمی که متقاضیان این سفر تفریحی بایستی به آن دقت بسیار داشته باشند، مواد لازم برای صدور پاسپورت است که در یک بازه زمانی سه هفته ای به طول می انجامد.

لذا بایستی در انتخاب زمان سفرشان، موعد لازم برای اخذ پاسپورت هم در نظر گرفته شود. لازم به ذکر است که در روزهای خاص همچون تعطیلات نوروزی، مقدار درخواست این ویزا نسبت به زمان های دیگر تا حد زیادی افزایش می یابد و ممکن است روند صدور در یک بازه زمانی طولانی تر انجام شود.

به همین منظور پیشنهاد می شود تا برای اخذ پاسپورت گردشگری، اقدامات لازم را انجام دهید. بهترین فرصت برای آغاز پروسه فوق، نود روز پیش از زمان سفر است.

مدت اعتبار Spain tourist visa

مدت اعتبار Spain tourist visa

با وجود این که اسپانیا دارای ویزاهای متعددی است، باید گفت که زمان اعتبار هر یک از آن ها هم متفاوت است. معمولا اعتبار پاسپورت های توریستی 3 ماهه است.

نسبت به انگیزه شما از مهاجرت و موعدی که برای سکنا در اسپانیا احتیاج دارید، میزان اعتبار پاسپورت متفاوت است. بعضی از گذرنامه ها دارای موعد ارزش کمتری هستند و بعضی دیگر هم امکان تمدید دارند که می توان نود روز دیگر هم به موعد اقامت شما در این کشور ادامه داد و از جاذبه های دیدنی کشور اسپانیا بهره مند شد.

تمدید پاسپورت فقط در شرایط ویژه صورت می گیرد و چنانچه بتوانید با ارائه توضیحات کامل در خصوص اقامت خود در اسپانیا مامور پرونده را مجاب کنید که بایستی زمان بیشتری را در این کشور حضور داشته باشید، امکان تمدید مجدد پاسپورت شما میسر خواهد بود.

گفتنی است که استفاده نکردن از پاسپورت شینگن، پیامدهایی را به دنبال دارد و چنانچه شخص پس از اخذ پاسپورت به کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر نکند و در این خصوص دلیل منطقی یا پذیرفتنی نداشته باشد، جریمه می شود. در صورتی که شخصی از زمان اعتبار پاسپورت خود در این کشور بیشتر بماند و یا در دیگر کشورهای شینگن حضور داشته باشد، از سوی دولت این کشور تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد.

وقت سفارت اسپانیا

وقت سفارت اسپانیا

در بخش مراحل وصول Spain tourist visa متذکر شدیم که شما بعد از پرکردن فرم های مرتبط و تادیه هزینه های اولیه می توانید برای زمان سفارت Spain تقاضا دهید. حال به همین منظور قصد داریم در خصوص روند کاری و گرفتن زمان آن توضیحاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

در وهله نخست شما برای ورود به Spain و دریافت پاسپورت بایستی وقت سفارت بگیرید. به این ترتیب سفارت زمانی را به منظور انجام موارد ذکر شده اختصاص می دهد که شما بایستی در موعد مشخص شده به آن مراجعه کنید.

لازم به ذکر است که حتماً با وقت قبلی به کنسولگری اسپانیا مراجعه کنید. دقت داشته باشید که به هیچ عنوان از شیوه های غیر مرسوم برای اخذ وقت سفارت اقدام نکنید. زیرا هر امری نیاز به مراحل قانونی و روند کاری خود دارد که شما متقاضی مهاجرت به این کشور در راستای دریافت ویزای توریستی اسپانیا بایستی به آن دقت و توجه بسیار داشته باشید. برای انجام این امر، بایستی به Site سفارت فوق مراجعه نموده و به شکل Online فرم های مورد نیاز را تکمیل کنید.

پیشنهاد ما به شما متقاضیان عزیز این است که در پرکردن فرم ها از متخصصین مجرب و حاذق ما در شرکت مهاجرتی الست گروپ مساعدت و یاری بگیرید تا در این راستا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

تاکید ما به این علت است که چنانچه فقط چند واژه نادرست در فرم نوشته شود، احتمال دارد شما در کنسولگری با مشکل مواجه شوید و یا با دریافت گذرنامه توریستی شما موافقت نشود. کارشناسان خبره و با تجربه ما در الست گروپ با سابقه چندین ساله خود در این امر، پیوسته همراه شما بوده تا با اطمینان خاطر و بدون هیچ مشکلی بتوانید این مرحله را هم با موفقیت پشت سر بگذارید.

وقت فوری کنسولگری Spain

وقت فوری کنسولگری Spain

دریافت زمان فوری سفارت این کشور لازمه این است که فرد درخواست کننده در مرحله نخست کلیه اسناد لازم را به Spanish (زبان اسپانیایی) ترجمه کند.

بنابراین اگر فکر می کنید که ممکن است در مدت 1 الی 2 ماه آتی سفر توریستی، کاری و یا تحصیلی به Spain داشته باشید، بایستی اسناد مورد نیاز را جمع آوری و ترجمه کنید. لازم به توضیح است که برای وصول زمان سفارت فوق به شکل فوری، بایستی در زمان تکمیل فرم Online، گزینه خدمات (VIP) را برگزینید که به مراتب هزینه بیشتری را بایستی متقبل شوید.

گرفتن وقت سفارت Spain چقدر طول می کشد؟

گرفتن وقت سفارت Spain چقدر طول می کشد؟

معمولا اخذ زمان کنسولگری کشور اسپانیا با توجه به شرایط زمانی بین دو الی بیست روز زمان نیاز دارد. لذا بهتر است پیوسته پیش از انتخاب وقت، اسناد خود را جمع آوری و تهیه کنید. به این ترتیب حتی چنانچه خیلی سریع زمان کنسولگری برای شما مشخص شود، با خیال راحت و بدون اضطراب می توانید امور قانونی خود را انجام داده و در زمان مشخص به کنسولگری مراجعه کنید.

مورد مهم دیگری که در زمان انتخاب سفارت بایستی به آن توجه بسیار داشته باشید، موعد و مدت سفر است. طبق مقررات سفارت کشور اسپانیا، بایستی بالغ بر سه ماه بین نوبت مراجعه متقاضی به کارگزاری کنسولگری و ترک از کشور خللی ایجاد شود. بنابراین، حتماً بایستی انتخاب زمان را با برنامه مهاجرت توریستی خود هماهنگ کنید.

هزینه وقت کنسولگری Spain برحسب سن درخواست کنندگان متفاوت است، علاوه بر این بایستی هزینه کارگزاری (BLS) هم پرداخت شود. لازم به توضیح است که کلیه هزینه ها (کارگزاری BLS وقت سفارت) برحسب euro (یورو) و به طور نقدی در محل پرداخت می شود.

مدت درخواست Spain tourist visa

مدت درخواست Spain tourist visa

اشخاصی که برای گرفتن پاسپورت توریستی این کشور اقدام می کنند، بایستی در خصوص این بازه زمانی اطلاع کافی داشته باشند و با توجه به این که نوع پاسپورت فوق تایپ (C) است فقط سه ماه می توانید در Spain و یا سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا اقامت به یادماندنی را تجربه کنید.

دقت داشته باشید در صورتی که برای نخستین بار به منظور اخذ پاسپورت شینگن اقدام می کنید، زمان سکنای شما در این کشورها که Spain هم از جمله این کشورها محسوب می شود، بایستی کمتر از سه ماه باشد.

چنانچه قصد وصول ویزای توریستی اسپانیا و نشان دادن اسناد لازم به کنسولگری را دارید، معمولا اسناد شما طی سه الی چهار هفته مورد بازبینی و ارزیابی قرار می گیرد و جوابیه تقاضای پاسپورت به شما پیام رسانی خواهد شد. به این ترتیب اگر به اسناد بیشتری برای وصول پاسپورت اسپانیا نیاز داشته باشید، شاید وارسی تمام مستندات از سوی کنسولگری این کشور دو ماه زمان نیاز داشته باشد.

تمدید ویزای توریستی اسپانیا

تمدید ویزای توریستی اسپانیا

یکی از موارد حائز اهمیتی که بایستی در رابطه با عنوان مقاله فوق متذکر شویم، تمدید گذرنامه توریستی کشور Spain است که در موارد معمول تمدید آن میسر نخواهد بود به غیر از نشان دادن اسناد قوی به سفارت این کشور که مستندات فوق هم تحت شرایط به خصوص و الزامی مورد تایید مامور کنسولگری این کشور قرار می گیرد.

یکی از اسنادی که برای تمدید پاسپورت توریستی این کشور اروپایی بایستی نشان دهیم، عرضه مدارکی بر پایه استطاعت مالی برای تمدید سکنا در Spain است.

البته دلایل شخص درخواست کننده به منظور تمدید سکنای فوق از جمله موارد دیگری است که توسط مامور پرونده مورد بازبینی و رسیدگی قرار می گیرد که بایستی توجه داشته باشید که دلایل شما مانند ادامه درمان، بروز پیشامد، فردی و یا شغلی، کاملا منطقی باشد.

شرایط اخذ Spain tourist visa

شرایط اخذ Spain tourist visa

در اغلب کشورها شرایط وصول Visitor Visa در مقایسه با دیگر گذرنامه ها که موعد اعتبار بسیاری دارند، راحت تر است. از بین کلیه انواع پاسپورت های توریستی، اشخاصی که مایلند از طریق دعوت نامه اقدام به خروج از کشور کنند و سفر به یادمانی را به کشور تاریخی اسپانیا داشته باشند، آسان تر می توانند اقدام به تهیه پاسپورت کنند. از اصلی ترین شرایط Visitor Visa Spain عبارتند از:

1)    انتخاب مهلت رفت و برگشت 2) مشخص بودن محل سکنا در مدت حضور در اسپانیا 3) ممنوع الخروج نبودن 4) تعهد مالی برای فراهم کردن مخارج لازم در هنگام حضور در این کشور

شاید شرایط اخذ گذرنامه مبنی بر شرایط موجود متفاوت باشد. به طور مثال افراد رده سنی کمتر از هجده سال که قصد مهاجرت به Spain را دارند، نیاز به کسب اجازه قانونی از پدر و یا مادر (قیم) خود را دارند. پیشنهاد ما به شما داوطلبین عزیز این است که قبل از اقدام برای گرفتن پاسپورت توریستی کشور اسپانیا مشاوره های لازم را با کارشناسان مجرب و کارآمد ما در شرکت مهاجرتی الست گروپ انجام دهید تا از این طریق با اختلالاتی نظیر طولانی شدن روند سفر و یا Visa rejection روبرو نشوید.

Spain tourist visa با ضمانت و یا فاقد ضمانت

Spain tourist visa با ضمانت و یا فاقد ضمانت

همان طور که در بخش های قبلی بیان کردیم، امکان دریافت گذرنامه توریستی کشور اسپانیا از طریق دعوتنامه با ریسک کمتری انجام می شود. به این ترتیب اشخاصی که قصد سفر به این کشور اروپایی را دارند و فاقد دعوتنامه هستند، این امکان را دارند که با کمک آژانس ها و یا تورهای گردشگری سفر خاطره انگیزی را تجربه کنند.

این موسسات با هدف گرفتن گذرنامه فوق برای درخواست کنندگان فراخوانی را عرضه می دارند؛ ولی در قبال انجام این امر، هزینه ی را همچون وثیقه برای برگشت به کشور پیش از منقضی شدن Visitor Visa دریافت می کنند و درخواست کنندگان بعد از برگشت به کشور مبداء می توانند به آژانس مسافرتی مراجعه نموده و وجه ضمانت خود را به طور کامل دریافت کنند.

چنانچه درخواست کننده به مناطق عضو اتحادیه اروپا نیز سفر داشته باشد، مهاجرت به Spying و گرفتن Spain tourist visa آسان تر انجام می شود.

حال ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که چه گروه از متقاضیان برای سفر به Spain به Schengen Visa نیاز دارند؟

بیست و شش کشور عضو عهدنامه شینگن هستند که یکی از آن ها کشور Spain است. شهروندان کلیه کشورهای غیر اروپایی مانند هند، چین، روسیه و کلیه کشورهای آفریقایی، در صورتی که قصد دارند مدت سفر آن ها به اسپانیا از سه ماه کمتر باشد، نیازمند ویزای توریستی اسپانیا هستند.

شهروندان بعضی از کشورها همچون مکزیک، برزیل، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و کانادا برای مهاجرت کمتر از سه ماه به این کشور اروپایی، احتیاجی به وصول گذرنامه فوق ندارند.

ضمناً از سال دو هزار و بیست و یک میلادی به بعد، شهروندان کشورهای فوق هم بایستی برای ETIAS (طرح معافیت ویزا) تقاضا دهند. در مجموع نبود و یا نیاز به Visitor Visa در زمان سفر، به شهروندی و تابعیت شخص بستگی دارد، نه کشوری که شخص در آن اقامت دارد.

ویزای شنگن اسپانیا و انواع آن

ویزای شنگن اسپانیا و انواع آن

همه ساله اغلب اشخاص از مناطق متعدد دنیا به دلایل مختلف اقدام به مهاجرت می کنند. ممکن است علت سفر آن ها به سایر کشورها گردشگری، تحصیل، اشتغال و یا غیره باشد. کشورهای عضو اتحادیه اروپا از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی در میان علاقه مندان به مهاجرت به کشورهای اروپایی محسوب می شود.

اشخاص بنا بر اهدافی که برای مهاجرت به سایر کشورها دارند، امکان دریافت انواع Schengen Visa اروپا را دارند.  به طور کلی پاسپورت فوق به عنوان مجوزی برای تردد میان کشورهای منطقه عضو اتحادیه اروپا است که به منظور اهداف معین و شرایط ویژه صادر می گردد. گفتنی است کلیه اشخاصی که در این محدوده زندگی نمی کنند، برای ورود به این محدوده بایستی Schengen Visa دریافت کنند.

انواع پاسپورت شینگن بر اساس موارد متعددی مانند اهداف اشخاص از سفر، مدتی که در اسپانیا و یا دیگر کشورهای حوزه ی شینگن سکونت دارند و همچنین شیوه ورود آن ها به کشور مقصد دسته بندی می شود. در ضمن براساس ضوابط مهاجرتی مرتبط به هر یک از مناطق محدوده شینگن، اشخاص در راستای وصول انواع پاسپورت های فوق نیاز است تا مستندات لازمه را برای گرفتن گذرنامه توریستی به سفارت ارائه دهند.

Schengen tourist visa نوع (A):

Tourist Visa از جمله ویزاهای شینگن است که در این بخش سعی داریم به مشخصه های مربوط به نوع A آن بپردازیم. این نوع پاسپورت که همچون Transit Visa شناخته می شود، این فرصت را برای شخص دریافت کننده پاسپورت فوق مهیا می سازد که بتواند در یکی از کشورهای محدوده شنگن اقدام به جا به جا کردن پرواز خود کند و به کشور دیگری خارج از این ناحیه پرواز داشته باشد.

شخص دارنده پاسپورت فوق این امکان را دارد که از ویزای شنگن توریستی نوع A فقط در حوزه کشورهای منطقه شینگن بهره مند شود. دارندگان ویزای دیپلماتیک و یا Canada Visa، ویزای آمریکا، پاسپورت ژاپن و یا ویزای شینگن و یا حتی تبعه Switzerland، مجوز دریافت این نوع از گذرنامه های فوق را ندارد.

Schengen tourist visa نوع (B) یا ترانزیت:

نوع دیگر پاسپورت توریستی شنگن، Transit visa یا نوع (B) گذرنامه فوق است. افرادی که دارای پاسپورت فوق هستند، تنها در یک بازه زمانی معین 5 روزه امکان تردد به یکی از کشورهای این محدوده را دارند. همچنین در زمانی که نیاز است شخص منطقه ترانزیت را ترک کند و به قلمرو دیگری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا وارد شود هم امکان بهره مندی از این نوع پاسپورت وجود دارد.

به طور مثال در مواردی که بقیه سفر متقاضیان بایستی در زمان صبح انجام شود، نیاز است که شخص زمان مشخصی از شب را در یکی از هتل ها سپری کند. در چنین شرایطی، برخورداری از پاسپورت (B) کمک شایانی به این گروه از دارندگان می کند.

Schengen tourist visa تایپ (C):

تایپ C نوع دیگری از پاسپورت های توریستی Schengen است که به عنوان ویزاهای موقتی یا کوتاه مدت هم شناخته می شود. گفتنی است مدت اعتبار پاسپورت فوق در زمان صدور آن برای اشخاص معین می گردد. ویزای فوق بنا بر انگیزه شخص از شرایط سفر و مهاجرت، در انواع متعددی است.

 ویزای سینگل (یک بار ورود) این امکان را برای دارندگان پاسپورت فوق ایجاد می کند که فقط 1 بار به کشورهای منطقه شینگن که علاقه بیشتری دارند، وارد شده و پس از ورود، پاسپورت آن ها با این که دارای اعتبار است، لغو می شود. پاسپورت 2 بار ورود این فرصت را برای دارندگان فراهم میک ند که تا 2 بار به یکی از کشورهای این محدوده مهاجرت داشته باشند.

لازم به توضیح است که بهره مندی از این فرصت فقط در یک بازه زمانی مشخص امکانپذیر است. Multiple Visa (پاسپورت چند بار ورود) هم این فرصت را به دارندگان می دهد که درخواست کنندگان در هر 180 روز در یک بازه زمانی سه ماهه، اجازه ورود به یکی از کشورهای این محدوده را داشته باشند و سفر به یادمانی را تجربه کنند. نیاز به توضیح است که ویزای توریستی اسپانیا یکی از پاسپورت های گردشگری شینگن تایپ C است که شخص با در اختیار داشتن آن می تواند در یک مدت مشخصی به کشور اسپانیا مهاجرت کند.

Schengen Visa تایپ (D):

یکی دیگر از انواع پاسپورت های شنگن، ویزای شینگن تایپ D (ویزای ملی) است. صدور گذرنامه فوق برای اشخاصی مانند دانشجویان، بازرگانان و یا افرادی که مایلند در یک بازه زمانی معین در یکی از کشورهای این منطقه سکنا داشته باشند، انجام می شود.

به طور مثال اشخاصی که مایلند برای درمان خود و بهره مندی از خدمات درمانی به یکی از این کشورها سفر داشته باشند و تا موعد کامل کردن پروسه درمانی در آن کشور سکنا داشته باشند و بعد از اتمام مدت درمان، خاک این کشور را به سمت کشور مبداء ترک کنند.

این افراد از این فرصت برخوردارند که برای وصول این نوع گذرنامه تقاضا دهند. در حقیقت پاسپورت فوق به دو شکل چند بار ورود (مالتیپل) و یا 1 بار ورود است که بنا بر انگیزه شخص از سفر به این کشورها برای افراد متقاضی صادر می گردد. مثلاً دانشجویانی که به منظور انجام تحقیقات و یا طرح های علمی به یکی از کشورهای این منطقه نظیر Austria مهاجرت می کنند، این امکان را دارند که برای گرفتن پاسپورت نوع (D) اتریش نسبت به Multiple Visa تقاضا دهند.  
 
در انتها بایستی خاطر نشان شویم که ویزای مولتی این امکان را برای دارندگان فراهم می کند که بارها به تعداد معین به کشورهای عضو اتحادیه اروپا وارد شوند. در اصل اشخاص به روش های مختلف می توانند فاقد از هیچ محدودیتی به دفعات مکرر و تا اتمام موعد ارزش پاسپورت، به کشورهای این منطقه ورود داشته باشند.

ویزای تایپ (D) و (C) از انواع متعدد پاسپورت های مولتی شینگن محسوب می شوند. برای کسب اطلاعات تکمیلی، به متخصصین شرکت الست گروپ مراجعه نمایید.

معروف ترین مکان های دیدنی و گردشگری Spain

معروف ترین مکان های دیدنی و گردشگری Spain

با توجه به موضوع ویزای توریستی اسپانیا، لازم است در این بخش به مشهورترین مکان های گردشگری و یا دیدنی این کشور اروپایی بپردازیم. توصیه می شود زمانی که مایلید برای تفریح و تفرج مکان های دیدنی Spain برنامه ریزی های لازم را انجام دهید، تحقیق فهرست جاذبه های توریستی کشور اسپانیا این امکان را برای شما متقاضیان عزیز فراهم می کند تا در مدت سفر خود از تمامی مکان های دیدنی این کشور بازدید کنید.

به علت اقامتگاه ها، مکان های تاریخی متعدد، مقاصد و جاذبه های گردشگری متنوع در کشور اسپانیا، بایستی در ادامه شما را با بهترین جاذبه های گردشگری این کشور بیشتر آشنا کنیم.

باغ های گرانادا، جنرالیف و الحمرا: یکی از مکان های دیدنی در اسپانیا، کاخ الحمرا واقع در Granada است که توصیه می شود حتماً از این مکان بسیار زیبا و وسیع دیدن کنید. مجموعه فوق از دیوارها، برج ها، چندین بنا و باغ و یک مسجد ساخته شده است که علاوه بر آن، دارای سقف های مجلل کاشی کاری شده، کنده کاری های سنگی توصیف ناپذیر و پیچیده، طاق های بسیار زیبا، فیلیگران های دقیق و ظریف است که مورد استقبال بیشتر گردشگران قرار می گیرد.

ساگرادا فامیلیا و سایت های Gaudi Barcelona: یکی از بهترین جاذبه های کشور اسپانیا که با استقبال بسیار گردشگران خارجی همراه است، کلیسای معروف و محدب Sagrada Familia واقع در شهر بارسلونا است.
مسجد بزرگ قرطبه: کلیسای بزرگ و تماشایی ماکیتا در شهر Andalucia Cordoba به عنوان یکی از مشهورترین جاذبه های اسپانیا شناخته می شود که همه ساله توریست های بسیاری از این مسجد دیدن می کنند.

مایور، Madrid:

در قلب مادرید میدان بزرگ Plaza Mayor قرار دارد که محلی برای بازدیدکنندگان و یا بازدید مردم بومی است. در معماری این طرح، از سبکی یکنواخت و قرینه استفاده شده است که متشکل از باغ های زیبا، راه ورودی (9)، بالکن (237) و مجسمه برنزی شاه Philip سوم است. گردشگران عزیزی که از طریق ویزای توریستی اسپانیا به این کشور سفر کرده اند، تنها با بازدید از Plaza Mayor مادرید می توانند سفر به یادمانی را در این کشور اروپایی برای خود به ارمغان آورند.

Barcelona Las Ramblas:

بدون شک یکی از نخستین مکان های دیدنی که توریست های بسیاری در Barcelona از آن دیدن می کنند، لاس رامبلاس است. Las Ramblas بلوار طویلی است که در واقع از قلب Barcelona می گذرد. مکان فوق از جمله پر رفت و آمدترین بلوارها در بارسلونا است که علاوه بر غرفه های بازار، رستوران و کافه های متعدد از نوازندگان خیابانی و مردم بومی احاطه شده است.

موزه Guggenheim، بیلبائو:

Bilbao در بخش شمالی Spain در منطقه Basque واقع شده است که از مهمترین جاذبه های آن می توان به گنجینه خیره کننده Guggenheim اشاره کرد. به عبارتی می توان گفت کاری برتر و نمایان از معماری است که گردشگران بسیاری را از همان نخست شیفته خود می کند.

از دیگر مکان های دیدنی این کشور اروپایی می توان به:
1)    پرادو و پاسو دل ارث، Madrid 2) San Lorenzo del Escorial 3) کلیسای جامع Seville 4) کلیسای جامع Santiago de Compostela 5) والنسیا 6) ساحل Amadores در Gran Canaria 7) ال تید، Tenerife 8) شهر قدیمی Toledo 9) شهرهای Andalusian white اشاره نمود.

لازم به توضیح است که جاذبه های دیدنی این کشور اروپایی زیبایی های بی نظیری و در عین حال معروفی را برای مشاهده دارد که همگی از تمدن و تاریخ غنی برخوردار هستند و هر توریست را به خود جذب می کند.

خدمات الست گروپ

خدمات الست گروپ

چنانچه مایلید ویزای توریستی اسپانیا و یا Schengen Visa را دریافت کنید، شرکت مهاجرتی الست گروپ سعی می کند با در اختیار داشتن کادری مجرب و کارآمد، پیوسته همراه شما باشد.

توصیه می شود درخواست کنندگانی که تاکنون به منطقه شینگن سفری نداشته اند، با کارشناسان و مشاوران حقوقی حاذق شرکت الست گروپ در امر وصول پاسپورت های فوق در ارتباط باشند به این علت که اسنادی را به کنسولگری نشان می دهند که بسیار مهم و ترجمه شده اند و منجر به پذیرش افسر و کنسولگری می شود و درصد ریجکت شدن فرد را تا حد زیادی کاهش می دهد.

دقت داشته باشید به منظور دریافت پاسپورت توریستی Spain و یا در مجموع گرفتن Schengen Visa بایستی تمامی مراحل به شکل صحیح و مرحله به مرحله انجام شود و اسناد لازم را تهیه و کامل ارائه دهید.

چنانچه از مستندات خواسته شده و یا فرایند دریافت آن اطلاعات جامعی ندارید، این فرصت برای شما متقاضیان عزیز فراهم شده است تا با وکلای بین المللی متبحر و متخصص ما در شرکت مهاجرتی الست گروپ که به کلیه مقررات و ضوابط روز دنیا مسلط هستند، در ارتباط باشید تا در این مسیر از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید.

نتیجه گیری

نتیجه گیری

درخواست کنندگانی که قصد سکنای موقتی و یا تفریح و گردش از Spain را دارند، بهترین شیوه ورود برای آن ها و بهره مندی از جاذبه های دیدنی دریافت Spain tourist visa است. در این مقاله سعی کردیم تا به شرایط، مدارک مورد نیاز، ویزای شینگن و معروف ترین مکان های گردشگری در این کشور و همچنین خدماتی که شرکت الست گروپ برای این گروه از متقاضیان در نظر گرفته است، اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم.