اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

نروژ بهتر است یا دانمارک

نروژ بهتر است یا دانمارک

در این مقاله به این موضوع می پردازیم که در زمینه مهاجرت، نروژ بهتر است یا دانمارک؟ با ما باشید.

زندگی در کشورهای مختلف و مهاجرت به سایر کشورها، امروزه، جزو رایج ترین مباحث بین عموم مردم می باشد.

در این مقاله به این موضوع می پردازیم که در زمینه مهاجرت، نروژ بهتر است یا دانمارک؟ با ما باشید.

زندگی در کشورهای مختلف و مهاجرت به سایر کشورها، امروزه، جزو رایج ترین مباحث بین عموم مردم می باشد.

دلایل مختلفی نیز باعث می شود که یک فرد در صدد مهاجرت به کشورهای مختلف اعم از کشورهای اروپایی، آمریکایی و ... باشد. بیشترین آمار مربوط به مهاجرت، مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری می باشد که بسیاری از افراد برای پیشرفت بیشتر در زندگی خود اقدام به مهاجرت می نمایند. کشورهای مختلفی نیز در دنیا وجود دارد که آمار قابل توجهی از مهاجرپذیری را به خود اختصاص داده است.

کشورهای اروپایی نیز می توانند برای بسیاری از ایرانیان گزینه خوبی باشند تا بتوان طبق قوانین اتحادیه اروپا به زندگی پرداخت. از جمله کشورهای محبوب در بین مردم جهان به خصوص مردم کشور ما برای مهاجرت، دو کشور نروژ و دانمارک می باشد.

این دو کشور در همسایگی یکدیگر قرار دارند، اما قوانین زندگی و قوانین این دو کشور با یکدیگر تفاوت هایی دارند و هر یک از این کشورها، روش های مربوط به خود را برای مهاجرت خواهند داشت. لازمه انتخاب بین دو کشور نروژ و دانمارک برای زندگی این است که اطلاعات کافی در مورد این کشورها و اقتصاد این کشور و اطلاعات در مورد روش های مهاجرتی هر دو کشور به دست آورد.

اینفوگرافیک نروژ بهتر است یا دانمارک

اینفوگرافیک نروژ بهتر است یا دانمارک

ما در این مقاله قصد داریم تا در ابتدا به معرفی کشور نروژ و دانمارک پرداخته و سپس از روش های مهاجرت به هر دو کشور، مطالب مهمی را اشاره نماییم و در نهایت به این سوال مهم پاسخ خواهیم داد که کدام کشور برای مهاجرت و زندگی می تواند مناسب تر باشد. نروژ بهتر است یا دانمارک؟ 

ویدئو نروژ بهتر است یا دانمارک

همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط مهاجرت به دو کشور نروژ و دانمارک و اطلاع از شرایط مهاجرتی آن ها، با کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ تماس حاصل فرمایید. شرکت الست گروپ، از معتبرترین موسسات مهاجرتی حال حاضر شناخته می شود.

ما در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:
معرفی کشور نروژ
آب و هوای کشور نروژ چگونه است؟
اقتصاد کشور نروژ چگونه است؟
شرایط و راه‌های مهاجرت به کشور نروژ را بیان کنید.
معرفی کشور دانمارک
اقتصاد دانمارک چگونه است؟
مهاجرت به دانمارک چگونه است؟
نروژ بهتر است یا دانمارک؟
نتیجه گیری

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نروژ بهتر است یا دانمارک با ما همراه باشید.

 

معرفی کشور نروژ

معرفی کشور نروژ

کشور نروژ یکی از کشورهای محبوب برای زندگی می باشد که در قاره اروپا و در شمال این قاره قرار دارد. این کشور در غرب شبه جزیره اسکاندیناوی قرار دارد و یکی از نکات مهم این کشور، مربوط به آب و هوای آن است که شمال این کشور در طول سال، آب و هوای سرد دارد و وجود کوهستان های متعدد در این کشور باعث شده است که بخشی از این کشور غیر قابل سکونت باشد. 

از نکات بارز کشور نروژ می توان به شاخص کیفیت زندگی در این کشور اشاره کرد که باعث شده است تا این کشور جزو مرفه ترین کشورهای اروپایی محسوب شود و اقتصاد قوی و پایدار این کشور است که باعث شده در طی سالیان اخیر، آمار نسبتا خوبی را از نظر پذیرش مهاجر به خود اختصاص دهد.

پایتخت کشور نروژ شهر اسلو می باشد که جزو بزرگترین شهرهای این کشور می باشد. جمعیت این کشور در حد بسیار پایینی بوده و یکی از مهمترین سیاست های کشور نروژ، افزایش جمعیت از طریق پذیرش مهاجر و فرزندآوری در این کشور می باشد و شرایط بسیار خوبی را در این زمینه فراهم نموده است.

این کشور زیبایی های منحصر به فرد خود را دارد و رودخانه های متنوعی در این کشور وجود دارد. در این کشور، معادن مختلفی وجود دارد که نفت و گاز از جمله این معادن می باشد.

کشور نروژ جزو تولید کننده های نفت و گاز در اروپا می باشد که بخش مهمی از صادرات این کشور را به خود اختصاص داده است. شرکت مهاجرتی الست گروپ می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص مهاجرت به نروژ و پاسخ به این سوال که نروژ بهتر است یا دانمارک، انجام دهد.

آب و هوای کشور نروژ

آب و هوای کشور نروژ

نروژ یک کشور کوهستانی است که آب و هوای بسیار سردی دارد. این کشور در بخش شمالی اروپا قرار دارد. نروژ با فنلاند و سوئد، ‌مرز مشترک دارد.

مساحت کشور نروژ، حدود ۳۸۵٫۲۰۳ کیلومتر مربع است که جمعیت آن بیش از ۵ میلیون نفر تخمین زده شده است. ۷۰ درصد از خاک این کشور به دلیل سرمای زیاد، غیر قابل سکونت است. هر چه از بخش شمال این کشور به سمت جنوب برویم، هوا گرمتر می‌شود.

اقتصاد کشور نروژ

اقتصاد کشور نروژ

کشور نروژ از نظر اقتصادی نیز در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و توانسته است تا در طی سالیان اخیر، رشد قابل توجهی در بسیاری از زمینه ها داشته باشد. کشور نروژ یکی از صادرکنندگان نفت و گاز در اروپا می باشد و بخش عمده ای از اقتصاد این کشور مربوط به حوزه نفت و گاز می باشد. همچنین مباحث گردشگری و مواد معدنی نیز از دیگر موارد تشکیل دهنده اقتصاد نروژ است. 

کشور نروژ از نظر رشد اقتصادی و میزان درآمد در بین کشورهای دنیا در رتبه قابل توجهی قرار دارد و میزان درآمد در این کشور بسیار بالاست.

البته از این موضوع مهم نباید گذشت که میزان هزینه های زندگی در نروژ بالا می باشد و در برخی از شهرها با هزینه های زیادی نیز روبرو خواهید شد. اما به دلیل بالا بودن درآمد در نروژ می توان از عهده هزینه های مختلف زندگی برآمد.
شما در حال مطالعه مقاله نروژ بهتر است یا دانمارک می باشید.

شرایط و راه‌های مهاجرت به کشور نروژ

شرایط و راه‌های مهاجرت به کشور نروژ

کشور نروژ در طی سالیان اخیر، نرخ بالایی از پذیرش مهاجر را به خود اختصاص داده است و این موضوع نشاندهنده شرایط مناسب زندگی در این کشور می باشد.

کشور نروژ و دولت این کشور، شرایط و قوانین خاصی را برای پذیرش مهاجر تعیین نموده است که هر کدام از این روش ها می تواند برای هر فردی مناسب باشد و یک فرد متقاضی می تواند بر اساس شرایط خود اقدام به انتخاب یکی از روش های مهاجرتی به کشور نماید. ما در موارد زیر به بررسی بهترین روش های مهاجرتی به کشور نروژ خواهیم پرداخت:

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور نروژ

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور نروژ

یکی از روش های مهاجرت به کشور نروژ که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است، مهاجرت به روش سرمایه گذاری در نروژ می باشد. این کشور از نظر اقتصادی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و اقتصادی قوی و رو به رشد در طی سالیان اخیر داشته است.

افرادی که از توانایی مالی بسیار خوبی برخوردار هستند، می توانند در این کشور اقدام به سرمایه گذاری در بخش های مختلف نمایند و احداث شرکت، ایجاد شغل و کارآفرینی یا سرمایه گذاری در صنایع مختلف این کشور، اقدام به مهاجرت و کسب اقامت در این کشور نمایند.

از آنجایی که کشور نروژ یکی از صادر کنندگان بزرگ نفت و گاز در اروپا به شمار می رود و همچنین جزو اتحادیه اروپا و عضو کشورهای شینگن می باشد، فرصت بسیار خوبی برای ایجاد تجارت و کسب سود می باشد. با سرمایه گذاری در این کشور می توان به سود رسید و کسب اندوخته نمود.

سرمایه گذاری در نروژ روش های مختلفی دارد که از جمله آن می توان به خرید ملک، خرید زمین، احداث شرکت، سرمایه گذاری در صنایع مختلف، خرید اوراق قرضه دولتی و ... اشاره کرد که هر کدام از آن ها، شرایط مربوط به خود را دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرمایه گذاری در کشور نروژ و مهاجرت به این کشور، با کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ تماس حاصل فرمایید.

مهاجرت تحصیلی به نروژ

مهاجرت تحصیلی به نروژ

یکی از روش های پرطرفدار و محبوب برای مهاجرت به نروژ و البته سایر کشورها، مهاجرت تحصیلی می باشد. با تحصیل در دانشگاه های کشور می توان اقامت این کشور را دریافت نمود. ویزای تحصیلی یکی از ویزاهای پرتقاضای کشور نروژ می باشد.

تحصیل رایگان در نروژ و تدریس به زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور، از نکات بارز تحصیل در  نروژ می باشد. اعتبار مدرک تحصیلی دانشگاه های این کشور بسیار بالا بوده و با داشتن مدرک تحصیلی دانشگاه های این کشور، می توان علاوه بر نروژ در دیگر کشورهای مطرح اروپایی، مشغول به فعالیت در حیطه تخصصی خود شد.

متقاضیان زیادی از کشور ما مایل هستند که در دانشگاه های کشور نروژ مشغول به تحصیل شوند. برای پذیرش در دانشگاه های کشور نروژ، در ابتدا باید فرایند اپلای تحصیلی را انجام داد. فرایند پذیرش در دانشگاه های این کشور قوانین و شرایط خاص خود را دارد که هر فردی لازم است در ابتدا از قوانین پذیرش هر دانشگاهی، اطلاعات کافی به دست آورد.

بعد از دریافت نامه پذیرش دانشگاه مقصد، متقاضی می تواند به سفارت نروژ مراجعه نموده و اقدامات لازم را برای اخذ ویزای تحصیلی انجام دهد. در موارد بسیاری، در بین دانشجویان خارجی این سوال پیش می آید که آیا تحصیل در نروژ بهتر است یا دانمارک، که کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ می توانند راهنمایی های لازم را انجام دهند.

مهاجرت به نروژ از طریق کار

مهاجرت به نروژ از طریق کار

کشور نروژ یکی از کشورهای اروپایی با نرخ بیکاری بسیار پایین می باشد. کمبود نیروی کار در کشور نروژ باعث شده است که دولت این کشور برای جبران این کمبود از افراد متخصص خارجی دعوت به همکاری نماید.

همچنین از آنجایی که کشور نروژ یکی از صادرکننده های نفت و گاز می باشد، فرصت های شغلی بسیار خوبی در این حیطه شغلی وجود دارد که بسیاری از افراد می توانند در صورت داشتن تخصص و توانایی در این حیطه شغلی، به کشور نروژ مهاجرت نمایند.

در طی سالیان گذشته، به میزان قابل توجهی، آمار پذیرش مهاجر کاری افزایش یافته است. برای یافتن شغل در کشور نروژ، به دو روش می توان اقدام کرد و در نهایت ویزای کاری این کشور را دریافت نمود. این دو روش عبارتند از:

داشتن تحصیلات دانشگاهی مرتبط با شغل درخواستی و داشتن تخصص و مهارت در حیطه تخصصی درخواستی که هر دوی آن  شباهت زیادی به یکدیگر دارند که کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ می توانند راهنمایی های لازم را در این خصوص به متقاضیان ارائه دهند.

اخذ اقامت از طریق ازدواج در نروژ

اخذ اقامت از طریق ازدواج در نروژ

کشور  نروژ یک شرایطی را برای مهاجرت فراهم آورده است که از طریق ازدواج با تبعه نروژی می باشد. به دلیل افزایش میزان مهاجرت به کشور نروژ و محبوب بودن این کشور در خصوص مهاجرت، روش ازدواج در کشور نروژ بسیار مورد پسند و محبوب واقع شده است و افراد زیادی متقاضی هستند که بتوانند با یک فرد تبعه نروژی ازدواج نموده و به این کشور مهاجرت نمایند.

طبق قوانین کشور نروژ، اگر فردی با تبعه نروژی ازدواج نماید و بتواند با دلایل و اسناد مختلفی این موضوع را اثبات نماید، می تواند برای انجام امور تابعیت خود، اقدامات لازم را انجام دهند.

لازمه تبدیل اقامت موقت به دائم، رعایت قوانین کشور نروژ می باشد که این قوانین در اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا یکسان می باشد. البته باید گفت که اثبات موضوع ازدواج رسمی و قانونی، شرایط خاص خود را دارد که شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ تماس حاصل فرمایید.

مهاجرت به نروژ از طریق تولد فرزند

مهاجرت به نروژ از طریق تولد فرزند

کسب اقامت یک کشور از طریق تولد از دیگر روش های مهاجرتی می باشد که بر اساس قانون خون و خاک صورت می گیرد. در کشور نروژ که عضو اتحادیه اروپا می باشد، قانون خون اجرا می شود.

یعنی اگر فرزندی به دنیا بیاید و یکی از والدین نوزاد از تبعه نروژ باشد، می تواند تابعیت این کشور را بدون هیچ مشکلی دریافت نماید. کودکان تازه متولد شده نیز این امکان را خواهند داشت که از طریق تابعیت خون در این کشور به عنوان شهروند شناخته شوند.

حال قبل از آن که به بررسی این موضوع بپردازیم که آیا نروژ بهتر است یا دانمارک، به بررسی کشور دانمارک و شرایط مهاجرتی این کشور خواهیم پرداخت.

معرفی کشور دانمارک

معرفی کشور دانمارک

یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی که در همسایگی کشور نروژ هم قرار دارد، کشور دانمارک است. کشور دانمارک علاوه بر نروژ، با کشورهای آلمان و سوئد نیز هم مرز است و مرز مشترکی بین دانمارک و کشورهای گفته شده وجود دارد.

کشور دانمارک از نظر زیبایی و مناظر طبیعی جزو کشورهای مطرح اروپایی محسوب می شود و موقعیت جغرافیایی این کشور باعث شده است که سالانه تعداد زیادی از افراد خارجی از کشورهای مختلف به این کشور، سفر توریستی داشته باشند. همچنین کشور دانمارک از معماری های مختلفی در ساخت بناها و ساختمان ها بهره می برد.

بناهای باستانی و کلیساهای چوبی از جمله بناهایی می باشد که با معماری های خاصی ساخته شده اند.
کشور دانمارک از نظر شاخص کیفیت زندگی و اقتصادی، جزو کشورهای برتر در جهان می باشد و طی بررسی های انجام شده، مردمان این کشور جزو شادترین مردمان جهان به حساب می آیند.

این کشور از نظر جنگل های سرسبز و جلگه های حاصلخیز، جزو بهترین و زیباترین کشورهای اروپایی به حساب می آید و از نظر جغرافیایی، جزو بکرترین مناطق قاره اروپا به حساب می آید.

پایتخت کشور دانمارک، شهر کپنهاگ می باشد که از محبوبیت و شهرت بالایی برخوردار است. بزرگترین شهر کشور دانمارک پایتخت همین کشور یعنی کپنهاگ می باشد که از قدمت بسیار بالایی برخوردار است و از نظر زیبایی و معماری جزو شهرهای زیبا در این کشور و حتی قاره اروپا به حساب می آید.

کشور دانمارک در طی سالیان اخیر، پذیرای مهاجران زیادی بوده است و دولت این کشور، سیاست ها و قوانین مربوط به خود را برای پذیرش مهاجر پیش روی متقاضیان قرار داده است. کشور دانمارک از نظر رفاه و سطح اجتماعی، در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و به همین دلیل جزو محبوب ترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت به حساب می آید.

جاذبه های توریستی مختلف، وضعیت اشتغال بسیار خوب اقتصادی پایدار و البته رو به رشد و ... باعث شده است که بسیاری از افراد از جمله مردم کشور ما در تلاش باشند تا بتوانند به کشور دانمارک مهاجرت نمایند. البته در ذهن بسیاری از افراد این سوال پیش خواهد آمد که نروژ بهتر است یا دانمارک، که ما در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط مهاجرت به کشور دانمارک و کسب اطلاعات کامل تر در مورد شرایط زندگی در این کشور، با کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ تماس حاصل فرمایید.

اقتصاد دانمارک

اقتصاد دانمارک

کشور دانمارک یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به حساب می آید که اقتصاد این کشور بیشتر حالت ثابتی داشته است. واحد پول کشور دانمارک کرون می باشد و البته در برخی از استان های این کشور از واحد یورو هم می توان برای خرید وسیله یا امور دیگر استفاده کرد.

در این کشور نیز استفاده از کارت های اعتباری بانکی بسیار رواج دارد و مردم این کشور، کمتر از پول نقد استفاده می کنند. از آنجایی که واحد پول رسمی این کشور کرون است، بهتر است در زمان سفر به این کشور، کرون داشته باشید. این کشور از نظر میزان رشد اقتصادی در وضعیت ثابت و یکی از نقاط قوت این کشور، کلاهبرداری اقتصادی کم و فساد اقتصادی کمتر می باشد که از این نظر مزیت محسوب می شود.

کشور دانمارک صادرات مختلفی را نیز انجام می دهد که از مهمترین آن می توان به انواع صادرات فراورده های لبنی و گوشتی، انواع کشتی، توربین های بادی، انواع داروهای سرطانی و ... اشاره کرد. به همین دلیل اقتصاد این کشور بر اساس صادرات کالاهای مختلف می باشد و پایه های اقتصادی دانمارک بر اساس همین موضوع شکل گرفته است.

کشورهای مختلفی در قاره اروپا از دانمارک، کالا وارد می نمایند که از مهمترین آن ها کشور  آلمان می باشد که واردات محصولات لبنی و گوشتی زیادی را انجام می دهد. شرکت های تجاری مختلفی در دانمارک مشغول به فعالیت هستند که با سایر کشورهای اروپایی و حتی آمریکایی در حال تجارت هستند و این مورد برای افرادی که در جست و جوی کار در دانمارک می باشند، یکی از برترین مزیت ها می باشد.

شرکت مهاجرتی الست گروپ به عنوان یکی از بهترین شرکت های مهاجرتی، می تواند راهنمایی های لازم را از نظر مهاجرت به دانمارک و راهنمایی در این مورد که آیا نروژ بهتر است یا دانمارک، انجام دهد.

مهاجرت به دانمارک

مهاجرت به دانمارک

همان طور که گفته شد، کشور دانمارک یکی از کشورهای ثروتمند و غنی در اروپا می باشد که در طی سالیان اخیر، مهاجرت زیادی به این کشور صورت گرفته است. دولت دانمارک برای افزایش رونق اقتصادی و افزایش نیروی کار ماهر، سیاست های ویژه ای را برای پذیرش مهاجر اتخاذ کرده است.

مانند هر کشوری، روش های مهاجرتی مختلفی برای ورود به خاک دانمارک وجود دارد که هر کدام از آن روش ها، مزیت ها و قوانین خاص خود را دارند. هر فردی می تواند بر اساس قوانین تعریف شده کشور دانمارک و شرایط خود، بهترین تصمیم را برای مهاجرت بگیرد.

ما در ادامه مقاله، همانند بررسی مهاجرت به نروژ، به بررسی روش های مهاجرتی به کشور دانمارک خواهیم پرداخت و در نهایت به این موضوع می پردازیم که آیا نروژ بهتر است یا دانمارک. با ما باشید.

مهاجرت به دانمارک از طریق اخذ ویزای کار

یکی از روش های محبوب در اکثر روش های مهاجرتی به هر کشوری، مهاجرت از طریق اخذ ویزای کار می باشد. کشور دانمارک نیز به دلیل دارا بودن شرکت های تجاری مختلف و صادرات فراوان محصولات مختلف، به یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای اروپا در زمینه کار تبدیل شده است.

ایرانیان زیادی نیز در تلاش هستند که بتوانند از طریق ویزای کاری دانمارک به این کشور مهاجرت نمایند.  برای این که بتوان ویزای کار این کشور را اخذ کرد، در ابتدای امر لازم است که پیشنهاد کاری از کارفرمای دانمارکی دریافت شود تا فرد بتواند با نامه پیشنهاد شغلی به سفارت دانمارک مراجعه نموده و اقدامات قانونی اخذ ویزای کار این کشور را انجام دهد.

از آنجایی که کشورهای عضو اتحادیه اروپا عموما از یک قانون در خصوص اشتغال پیروی می کنند، اکثر کارفرمایان در کشورهای اروپایی از جمله کشور دانمارک، در خصوص نیاز به نیروی کار ماهر، اقدام به نشر آگهی در وبسایت ها و درگاه های مختلف می نماید و در صورت عدم پیدا شدن نیروی کار، این آگهی در باقی کشورهای عضو اتحادیه اروپا انتشار می یابد و در نهایت در صورت پیدا نشدن نیروی کار، کارفرما این اجازه را دارد که آگهی کاری خود در خارج از کشورهای اروپایی را انتشار دهد.

در چنین حالتی، متقاضی می تواند از طریق این آگهی با کارفرمای مربوطه ارتباط برقرار کند و در صورت قبولی کارفرما می تواند اقدامات لازم را برای اخذ ویزای کار کشور دانمارک انجام دهد. شرکت مهاجرتی الست گروپ می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص اخذ ویزای کار کشور دانمارک انجام دهد.

مهاجرت به دانمارک از طریق اخذ ویزای تحصیلی

یکی از روش های رایج برای مهاجرت به کشور دانمارک، ویزای تحصیلی این کشور می باشد که می توان با تحصیل در دانشگاه های این کشور، اقدام به اقامت در این کشور نمود. مهاجرت تحصیلی به دانمارک یکی از روش های سریع مهاجرت به این کشور می باشد.

تحصیل در دانشگاه های این کشور، این امکان را می دهد که افراد بتوانند بر اساس مدرک تحصیلی خود و تخصص خود، علاوه بر اشتغال در کشور دانمارک، در دیگر کشورهای اروپایی مشغول به تحصیل شوند. زیرا اعتبار مدرک تحصیلی این کشور بسیار بالا بوده و می توان توسط آن به درآمدهای بالایی دست پیدا کرد.

تحصیل در دانمارک برای دانشجویان بین المللی، همراه با هزینه و پرداخت شهریه می باشد که البته می توان با اخذ انواع بورسیه های تحصیلی، در زمینه کاهش هزینه های تحصیل، اقداماتی انجام داد. شرکت مهاجرتی الست گروپ می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص اخذ ویزای تحصیلی کشور دانمارک و اطلاع در مورد این که نروژ بهتر است یا دانمارک، انجام دهد.

مهاجرت به دانمارک از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری

روش سرمایه گذاری در کشور دانمارک مانند دیگر کشورهای اروپایی، از جمله روش های مهاجرت و کسب اقامت دائم این کشور می باشد.

این روش مناسب افرادی می باشد که از توانایی مالی بسیار خوبی برخوردار بوده و می توانند با سرمایه گذاری در بخش های مختلف این کشور یا احداث شرکت و ایجاد کارآفرینی، اقدام به مهاجرت نمایند. فرصت های سرمایه گذاری متنوع، اقتصاد پایدار، تجارت به سایر کشورهای اروپایی، از جمله مزیت های سرمایه گذاری در کشور دانمارک می باشد که بسیاری از افراد دارای توانایی مالی بسیار خوب می توانند به این امر مهم دست پیدا کنند.

دولت دانمارک از افراد سرمایه گذاری خارجی، استقبال خوبی می کند و در زمینه رشد اقتصادی بیشتر این کشور، به چنین افرادی مزیت هایی مانند اقامت دائم و شهروندی کشور دانمارک را اعطا می نماید. شرکت مهاجرتی الست گروپ می تواند راهنمایی های لازم را در این خصوص انجام دهد.

مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج

یکی از روش های مهاجرت به کشور دانمارک، مهاجرت از طریق ازدواج با تبعه دانمارکی می باشد که مانند کشور نروژ، قوانین خاصی دارد. ازدواج با تبعه دانمارکی می تواند برای فرد متقاضی، اقامت موقت و سپس اقامت دائم این کشور را به ارمغان بیاورد. برای انجام امور مهاجرت به روش ازدواج، قوانین و شرایط خاصی در کشور دانمارک وجود دارد که شامل موارد زیر می باشد:

اولین شرط در مورد ازدواج با تبعه دانمارکی، این می باشد که فرد متقاضی باید مجرد باشد و در صورت تاهل نمی تواند ازدواجی دیگر انجام دهد و با تبعه دانمارکی ازدواج نماید. اسناد و مدارکی نیز مشخص کننده وضعیت مجرد یا متاهل بودن فرد خواهد بود که موظف است چنین مدارکی به مسئولین مربوطه ارائه شود.

همسر دانمارکی فرد متقاضی باید نقش حمایت کننده مالی را برای مهاجر ایفا کند و این موضوع را باید به اداره مهاجرت دانمارک اثبات کند که توانایی مالی لازم برای حمایت نمودن همسر خود را دارد.
حداقل سن ازدواج با تبعه دانمارکی برای هر دو طرف، 24 سال می باشد که فرد باید در صورت داشتن چنین شرایطی، اقدام فوری انجام دهد.

شرکت مهاجرتی الست گروپ می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص مهاجرت از طریق ازدواج انجام دهد و به افراد به پاسخ این سوال کمک کند که آیا نروژ بهتر است یا دانمارک.

مهاجرت به دانمارک از طریق تولد

یکی از روش های مهاجرت به کشور دانمارک، مهاجرت از طریق تولد فرزند می باشد. قوانین مهاجرتی از طریق تولد فرزند بر دو اصل تابعیت خاک و تابعیت خون صورت می گیرد.

تابعیت خاک به فردی گفته می شود که در خاک یک کشوری متولد شده است و تابعیت خون به فردی اطلاق می گردد که از والدین کشور مورد نظر متولد می شود. قانون کشور دانمارک برای تولد فرزند و ارائه تابعیت از طریق تابعیت خون صورت می گیرد. بدین صورت که کودک متولد شده دارای پدر یا مادر دارای تبعه دانمارکی باشد.

یعنی اگر فرد از پدری خارجی ولی مادری دانمارکی و یا از پدری دارای تبعه دانمارکی و مادری خارجی متولد شده باشد، می تواند تابعیت کشور دانمارک را اخذ کند. همچنین برای تولد فرزند، نیازی به حضور در خاک دانمارک نخواهد بود زیرا قانون تابعیت خون در این کشور اجرا می شود. چنین قوانینی باعث می شود که یک فرد بتواند تابعیت دائم کشور دانمارک را به دست آورد و از همان ابتدای تولد، شهروند این کشور محسوب شود.

شرکت مهاجرتی الست گروپ می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص مهاجرت به دانمارک از طریق تولد انجام دهد.

حال که با کشور دانمارک و برخی از روش های مهاجرتی به این کشور آشنا شدیم، به این سوال مهم پاسخ خواهیم داد که آیا در زمینه مهاجرت، نروژ بهتر است یا دانمارک؟ 
در ادامه مقاله همراه ما باشید.

نروژ بهتر است یا دانمارک؟

نروژ بهتر است یا دانمارک؟

همان طور که در بخش های مختلف مقاله گفته شد، کشور نروژ و دانمارک جزو کشورهای حوزه اسکاندیناوی می باشند و از نظر مرزی با یکدیگر همسایه هستند. به همین دلیل در برخی از موارد، اشتراکات زیادی با یکدیگر دارند. کشور نروژ و دانمارک جزو کشورهای پیشرفته از نظر اقتصادی می باشد و در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند.

همچنین شاخص کیفیت زندگی در هر دو کشور بسیار بالا بوده و میزان رضایت مردم از زندگی در این دو کشور بسیار بالا می باشد. با این حال تفاوت های مهمی در زمینه های مختلف در هر دو کشور وجود دارد که این تفاوت ها می تواند دغدغه مهمی را به وجود بیاورد که آیا برای مهاجرت و زندگی، نروژ بهتر است یا دانمارک؟

فاکتورهای زیادی در پاسخ به این سوال وجود دارد که نیاز به بررسی دارد تا بتوان تصمیم درستی از نظر انتخاب کشور گرفت که ما در ادامه مبحث، به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

تفاوت مهاجرت به دانمارک و نروژ

کشور دانمارک یکی از کشورهای مهم در حوزه اسکاندیناوی می باشد که در قاره اروپا و در شمال این قاره قرار دارد. دانمارک دارای زیبایی های منحصر به فردی از نظر مناظر طبیعی، جنگل های سرسبز، مناطق جلگه ای و حتی معماری های شهری می باشد. نزدیک به 500 هزار نفر در این کشور به عنوان مهاجر مشغول به فعالیت و زندگی می باشند و این آمار در طی سالیان اخیر، رشد چشمگیری داشته است.

بر طبق بررسی های صورت گرفته، دانمارک جزو ده کشور برتر جهان از نظر پذیرش مهاجر می باشد و این آمار نشاندهنده سطح کیفیت زندگی بسیار خوب، توسعه صنعت و تجارت و مشاغل مختلف و ... می باشد. از نظر آب و هوایی و شرایط طبیعی نیز این کشور دارای آب و هوای معتدل و مناسب برای زندگی می باشد و همین موضوع می تواند دلیل بر مهاجرت باشد.

از طرفی دیگر، کشور نروژ که مانند دانمارک در حوزه اسکاندیناوی قرار دارد، یکی از کشورهای زیبا در شمال اروپا می باشد که از مناطق سرسبز و زیبایی تشکیل شده است. در این کشور نیز موقعیت های مناسبی از نظر شغلی، تحصیلی، تجارت و ... وجود دارد و موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف می باشد.

زندگی کردن در نروژ به عنوان مهاجر می تواند مزیت های بسیار زیادی را داشته باشد که می توان به تحصیل در بهترین دانشگاه های این کشور، اشتغال به کار در نروژ با درآمدهای بالا و ... اشاره کرد. اما در بخشی از حوزه کشور نروژ نمی تواند برای یک فرد مناسب باشد. از آنجایی که آب و هوای نروژ سرد است و در فصل زمستان، سرمای هوا افزایش می یابد، برای افرادی که نمی توانند در سرما زندگی کنند، نمی تواند گزینه خوبی باشد.

از طرفی در کشور نروژ قوانین مالیاتی سخت تری نسبت به دانمارک اعمال می شود که این موضوع می تواند در زمینه مهاجرت به یکی از این دو کشور موثر باشد. شرکت مهاجرتی الست گروپ می تواند راهنمایی های مفیدی را در این خصوص ارائه دهد.

تفاوت های مهاجرت تحصیلی به دانمارک و نروژ

تفاوت های مهاجرت تحصیلی به دانمارک و نروژ

هر دو کشور نروژ و دانمارک، آمار قابل توجهی را در خصوص مهاجرت تحصیلی به خود اختصاص داده اند. دانشگاه های کشور دانمارک از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است و با تحصیل در دانشگاه های این کشور می توان به درآمدهای بسیار بالایی در حیطه تخصصی خود رسید.

دانشجویان مهاجر در دانمارک می توانند از انواع بورسیه های تحصیلی استفاده کنند و دولت این کشور برای تامین هزینه های تحصیلی این افراد اقدام به اعطای انواع بورسیه ها می نماید تا افراد بتوانند در هر شرایط مالی، در این کشور به تحصیل بپردازند. دولت دانمارک از دانشجویان بین المللی دعوت به تحصیل می نماید و به چشم یک سرمایه انسانی نگاه می کند. همین موضوع نشان می دهد که آمار مهاجرپذیری دانمارک در طی سالیان اخیر، تا چه اندازه رشد داشته است. 

از طرفی دیگر، کشور نروژ جزو کشورهای گران در اروپا به حساب می آید. با این حال دانشگاه های این کشور، شرایطی را فراهم آورده است تا متقاضیان تحصیل در دانشگاه های این کشور، با هزینه ای مقرون به صرفه به تحصیل بپردازند. همچنین از مزیت های تحصیل در نروژ می توان به تحصیل به زبان انگلیسی اشاره کرد که با تسلط نسبی به زبان انگلیسی می توان در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شد.

نکته قابل ذکر در خصوص تحصیل در نروژ این است که برای تحصیل در مقطع کارشناسی، نیازمند یک سال زمان بیشتر برای فارغ التحصیلی در این مقطع خواهد بود و همین مورد می تواند به عنوان یک نکته بسیار مهم در پاسخ به این سوال باشد که آیا برای تحصیل، نروژ بهتر است یا دانمارک؟ شرکت مهاجرتی الست گروپ می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص مهاجرت تحصیلی به یکی از دو کشور نروژ و دانمارک در اختیار متقاضیان قرار دهد.

تفاوت مهاجرت و کار در دانمارک و نروژ

از نظر مهاجرت کاری به هریک از دو کشور نروژ و دانمارک، نمی توان تفاوت هایی را اشاره کرد. زیرا از نظر درآمدی و اعتبار شغلی، هر دو کشور در شرایط مشابه و خوبی قرار دارند. صنایع مختلف در هر دو کشور و صادرات کالاهای مختلف، نشاندهنده رونق بازار کار دو کشور نروژ و دانمارک می باشد.

همچنین این دو کشور که در حوزه اسکاندیناوی قرار دارند، می توانند به صورت موقت و بدون نیاز به ویزا به کشور ثانویه مراجعه کنند و مشغول به کار شوند. البته ناگفته نماند که مدت حضور در کشور ثانویه محدود بوده و در صورت اقامت بیشتر باید از طریق اداره مهاجرت کشور مورد نظر، ویزای کاری مخصوص به کشور ثانویه را دریافت کرد.

با اشتغال به کار در دو کشور نروژ یا دانمارک، می توان به درآمدهای قابل توجهی دست پیدا کرد. بنابراین از نظر موقعیت شغلی و درآمدی می توان گفت که دو کشور نروژ و دانمارک در وضعیت مشابهی قرار دارند.

تفاوت زندگی دانمارک و نروژ

تفاوت زندگی دانمارک و نروژ

زندگی در کشورهای اروپایی و به خصوص کشورهایی که در حوزه اتحادیه اروپا قرار دارند، شرایط خاص خود را دارند. از نظر میزان درآمد و هزینه های زندگی هر کشوری نیز شرایط خود را دارد. کشور نروژ از نظر درآمدی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و می توان بدون دغدغه در کشور نروژ به زندگی پرداخت.

اما در کشور دانمارک، با  این که میزان درآمد در این کشور بالاست، اما ممکن است در برخی از مشاغل، حقوق کمتری نیز به افراد داده شود و برای یک خانواده پر جمعیت کفاف هزینه های زندگی را ندهد. بنابراین قبل از مهاجرت به هر یک از دو کشور نروژ و دانمارک، این نکته را باید در نظر گرفت که در چه شغلی باید مشغول به فعالیت شد و اطلاعات درستی از میزان درآمد شغلی و هزینه های زندگی به دست آورد.  

موارد بالا تنها بخشی از فاکتورها و شرایط مورد نیاز برای سنجیدن زندگی و مهاجرت به هر یک از کشورهای نروژ و دانمارک می باشد که نشان می دهد زندگی در نروژ بهتر است یا دانمارک.

با این حال شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط زندگی در هر یک از دو کشور نروژ و دانمارک و روش های مهاجرت به این دو کشور، با کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ تماس حاصل فرمایید.

نتیجه گیری

نتیجه گیری

ما در این مقاله به بررسی شرایط زندگی و روش های مهاجرتی به دو کشور نروژ و دانمارک پرداختیم و از مزیت های زندگی و معایب آن در هر یک از این دو کشور صحبت کردیم. نروژ و دانمارک در طی سالیان اخیر، پذیرای تعداد زیادی از مهاجرین از کشورهای مختلف از جمله ایرانیان بوده است.

دانستن اطلاعات کافی و درست در مورد شرایط مهاجرت به هر یک از دو کشور و شرایط زندگی در هر یک از آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است که ما در ادامه مقاله به بررسی این موضوع پرداختیم که آیا نروژ بهتر است یا دانمارک.

با این حال شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کشورهای نروژ و دانمارک و اطلاع از شرایط زندگی در این دو کشور، با کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.