اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

قوانین کشور سوئد

قوانین کشور سوئد

در این مقاله به بررسی قوانین کشور سوئد خواهیم پرداخت.

امروزه مسافرت به کشورهای خارجی و مهاجرت، از مباحث بسیار رایج می باشد.

در این مقاله به بررسی قوانین کشور سوئد خواهیم پرداخت.

امروزه مسافرت به کشورهای خارجی و مهاجرت، از مباحث بسیار رایج می باشد.

بسیاری از افراد به خصوص در کشور ما در تلاش هستند که بتوانند به کشورهای مختلفی مهاجرت نمایند. دلایلی مانند پیشرفت شغلی، پیشرفت تحصیلی، آینده ای بهتر و ... می تواند یک فرد را مجاب کند که به کشوری دیگر مهاجرت کند و در آن کشور به زندگی خود بپردازد.

کشورهای مختلفی وجود دارند که اقدام به پذیرش مهاجر می نمایند و هر کشوری قوانین و شرایط خاص خود را برای زندگی خواهد داشت. هر فردی می تواند برای آینده خود تصمیماتی اتخاذ کند و به کشوری سفر کند که بتواند آینده بهتری را برای خود رقم بزند. یکی از کشورهای محبوب و پرطرفدار به خصوص برای ایرانیان، کشور سوئد می باشد.

کشور سوئد یکی از کشورهای مطرح و بسیار مناسب برای مهاجرت و زندگی به حساب می آید. در کشور ما علاقه مندان زیادی وجود دارند که در صدد مهاجرت به کشور سوئد می باشند. لازمه مهاجرت به هر کشوری، دانستن قوانین آن کشور و شرایط زندگی در آنجا می باشد و این که از چه روشی می توان به مهاجرت پرداخت، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

اینفوگرافیک قوانین کشور سوئد

اینفوگرافیک قوانین کشور سوئد

ما در این مقاله به بررسی دقیق زندگی در سوئد و مهاجرت خواهیم پرداخت. همچنین به بررسی روش های مهاجرتی به سوئد برای ایرانیان می پردازیم و در نهایت به بررسی موضوع اصلی مقاله یعنی قوانین کشور سوئد خواهیم پرداخت.

ویدئو قوانین کشور سوئد

همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کشور سوئد و اطلاع از قوانین کشور سوئد، با کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ تماس حاصل فرمایید. شرکت مهاجرتی الست گروپ، از معتبرترین موسسات مهاجرتی حال حاضر به شمار می آید.

ما در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:
معرفی کشور سوئد
زندگی در سوئد چگونه است؟
فرهنگ مردم کشور سوئد چگونه است؟
مزیت های زندگی در کشور سوئد را بیان نمایید.
شرایط مهاجرت به سوئد چیست؟
قوانین کشور سوئد چیست؟
نتیجه گیری

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد قوانین کشور سوئد با ما همراه باشید.

 

معرفی کشور سوئد

معرفی کشور سوئد

کشور سوئد یکی از کشورهای اروپایی می باشد که از محبوبیت بالایی برخوردار است. این کشور در شمال قاره اروپا قرار دارد و جزو شبه جیزه اسکاندیناوی محسوب می گردد. این کشور در همسایگی کشورهایی مانند فنلاند و دانمارک قرار دارد.

همچنین هم مرز با کشور نروژ می باشد. کشور سوئد تشکیل شده از چندین شهر و استان می باشد که پایتخت این کشور، شهر استکهلم می باشد که بزرگترین شهر این کشور به شمار می رود. در این کشور، جمعیت نسبتا متعادلی زندگی می کند و حدود 10 میلیون نفر در این کشور ساکن هستند. این کشور دارای شرایط آب و هوایی نسبتا سرد در فصل زمستان می باشد و به دلیل واقع شدن در شمال قاره اروپا، عموما از هوای نسبتا سردی برخوردار است.

بیشتر پراکندگی جمعیت در سوئد مربوط به جنوب این کشور است و دلیل آن هم به خاطر شرایط آب و هوایی می باشد. افرادی که علاقه مند به سرما و زمستان های برفی می باشند، می توانند سوئد را برای زندگی انتخاب کنند. این کشور از شرایط اقتصادی بسیار خوبی نیز برخوردار بوده و عملا جزو کشورهای مرفه و ثروتمند اروپایی به حساب می آید.

سطح رفاه و کیفیت زندگی در سوئد بسیار مناسب بوده و مردم این کشور جزو شادترین کشورهای اروپایی محسوب می شوند. کشور سوئد در سال های اخیر، آمار قابل توجهی را از نظر پذیرش مهاجر به خود اختصاص داده است که از این آمار، سهم بسیار بزرگی به ایرانیان اختصاص داده شده است.

ما در ادامه مقاله به بررسی زندگی در این کشور و روش های مهاجرتی به سوئد خواهیم پرداخت و از قوانین کشور سوئد، مطالبی را عنوان خواهیم کرد. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زندگی در سوئد و شرایط مهاجرتی به این کشور، با شرکت مهاجرتی الست گروپ تماس حاصل فرمایید.

زندگی در سوئد

زندگی در سوئد

کشور سوئد یکی از بهترین کشورها برای زندگی به حساب می آید. جمعیت بسیار کم سوئد باعث شده است که این کشور به عنوان کشوری آرام و امن محسوب شود. مردم کشور سوئد و شهروندان این کشور از افراد خارجی و مهاجرین، استقبال بسیار خوبی دارند و یکی از مهمترین ویژگی های مثبت مردمان این کشور، خلاقیت بالا در کار و همچنین انجام کارها به صورت گروهی می باشد. در این کشور می توان با داشتن درآمدی مناسب به زندگی پرداخت.

همان طور که در بخشی از مقاله گفته شد، آب و هوای این کشور سرد می باشد و در فصل تابستان نیز هوای خنک و مطبوعی را می توان مشاهده کرد. البته نواحی شمالی کشور سوئد نیز در زمستان بسیار سرد و پوشیده از برف است ولی در مناطق جنوبی می توان آب و هوای متعادلی را مشاهده کرد. 

از دیگر نکات قابل توجه برای زندگی در سوئد، میزان رفاه و کیفیت زندگی در این کشور است. شاخص کیفیت زندگی در سوئد در حد قابل قبول بوده و نرخ بیکاری بسیار پایینی دارد و اغلب افرادی که به عنوان دانشجو به کشور سوئد مهاجرت می کنند، بعد از اتمام دوره تحصیل خود، دغدغه شغلی نخواهند داشت. همچنین در این کشور، میزان جرم و جنایت بسیار پایین بوده و جزو کشورهای امن قاره اروپا به حساب می آید.

این کشور یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای اروپایی به حساب می آید و بسیاری از افراد کشورهای مختلف از جمله مردم کشور ما، در سوئد زندگی می کنند. قوانین کشور سوئد نیز این اجازه را خواهد داد که هر فردی در صورت واجد شرایط بودن، به این کشور مهاجرت نماید و به زندگی بپردازد.

از نکات بسیار مهم که دغدغه بسیاری از افراد می باشد، فرهنگ مردم سوئد می باشد. مردمان این کشور بسیار با فرهنگ می باشند و مردمانی صلح طلب و آرام می باشند. در فرهنگ عمومی این کشور، کارهای مشارکتی بسیار طرفدار دارد و اغلب کارها به صورت تیمی انجام می گردد.

عدالت در این کشور از شاخصه مهم به حساب می آید و در قوانین کشور سوئد نیز بر مسئله عدالت تاکید بسیار زیادی شده است.

فرهنگ مردم سوئد به گونه ای است که هر فرد می تواند با مهاجرت به این کشور، بدون مشکل نژاد پرستی و ... به زندگی بپردازد و هر فردی فارغ از هر فرهنگ و اقلیت و نژاد و مذهب می تواند آزادانه در این کشور زندگی کند و لازمه زندگی آرام و بدون دغدغه در این کشور، رعایت قوانین کشور سوئد می باشد که ما در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

کشور سوئد از نظر اقتصادی در وضعیت بسیار با ثباتی قرار دارد و پایه های اقتصادی این کشور بر مبنای صادرات برخی از کالاها از جمله چوب، سنگ، آهن و ... می باشد.

همچنین، در کشور سوئد قوانین مالیاتی وجود دارد که این مالیات ها، تشکیل دهنده بخشی از بودجه این کشور می باشد. مالیات در کشور سوئد بیشتر برای افراد ثروتمند حساب خواهد شد و برای مردم قشر متوسط، مالیات های بسیار کمی در نظر گرفته می شود و به همین دلیل است که می توان در این کشور بدون دغدغه مالی به زندگی پرداخت.

شرکت مهاجرتی الست گروپ می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص مهاجرت به کشور سوئد و راهنمایی در مورد قوانین کشور سوئد، در اختیار متقاضیان قرار دهد.

فرهنگ مردم کشور سوئد

فرهنگ مردم کشور سوئد

•    کشور سوئد کشوری آرام می باشد و مردم این کشور نیز بسیار خونسرد می باشند و می توان یک زندگی آرامی را در این کشور تجربه کرد.

•    یکی از فرهنگ های بسیار خوب در کشور سوئد، مربوط به مهمان نوازی مردمان این کشور می باشد. مردم این کشور از مهمانان، استقبال بسیار خوبی می نمایند و عموما چنانچه کسی دعوت آنان را رد کند، ناراحت خواهند شد. بنابراین لازم است که به این نکته توجه ویژه ای شود.

•    فرهنگ پوشش و لباس در این کشور به صورت رسمی بوده و در قوانین کشور سوئد نیز به آن اشاراتی شده است. همچنین مسئله حجاب در این کشور آزاد می باشد.

•    زبان کشور سوئد، زبان مخصوص سوئدی می باشد. اما به دلیل مهاجرپذیر بودن این کشور و همچنین همسایه بودن با کشورهایی نظیر فنلاند، زبان فنلاندی نیز در این کشور وجود دارد. همچنین زبان انگلیسی هم از دیگر زبان های رایج در این کشور می باشد.

•    در فرهنگ کشور سوئد، خانواده و کودکان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و حق و حقوق کودکان در این کشور رعایت می گردد. در قوانین کشور سوئد آمده است که والدین یک کودک می توانند تا 18 ماهگی فرزند خود، در مرخصی کاری باشند و به تربیت فرزند خود بپردازند.

•    برابری و عدالت از جمله فرهنگ های بسیار مثبت و عالی کشور سوئد است و توجه ویژه ای به این موضوع شده است.

•    مردمان سوئد، مردمانی با حرف شنوی بالا می باشند. این یعنی برای حرف های دیگران ارزش بسیار زیادی قائل هستند.
شرکت مهاجرتی الست گروپ می تواند در زمینه فرهنگ کشور سوئد و نحوه زندگی در این کشور، راهنمایی های بسیار مفیدی را انجام دهد.

مزیت های زندگی در کشور سوئد

مزیت های زندگی در کشور سوئد

همان طور که گفته شد، کشور سوئد یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای اروپایی به حساب می آید و هر ساله بر تعداد متقاضیان مهاجرت به این کشور افزوده می شود. در کشور ما نیز طرفداران زیادی وجود دارند که قصد مهاجرت به سوئد را دارند.

کشور سوئد از قوانین بسیار خوبی برای مهاجرین برخوردار است و به دلیل رشد اقتصادی بسیار مناسب این کشور، به یکی از محبوب ترین کشورها برای مهاجرت تبدیل شده است.

میزان رضایتمندی از زندگی در سوئد بسیار بالا بوده و این رضایتمندی نشان می دهد که کیفیت زندگی در این کشور بسیار بالا می باشد. ما در ادامه مقاله به بررسی برخی از مزیت های زندگی در کشور سوئد خواهیم پرداخت و متوجه خواهیم شد که سوئد می تواند به عنوان یک مقصد بسیار مناسب برای زندگی به حساب آید.

تسلط مردم سوئد به زبان انگلیسی

تسلط مردم سوئد به زبان انگلیسی

یکی از مزیت های زندگی در سوئد، صحبت کردن مردم به زبان انگلیسی است. درست است که زبان رسمی این کشور سوئدی می باشد، اما یادگیری زبان انگلیسی از کودکی در مدارس این کشور اجباری می باشد و به صورت حرفه ای به دانش آموزان آموزش داده می شود.

با این که زبان رسمی این کشور غیر از زبان انگلیسی است، ولی اکثریت مردم این کشور به زبان انگلیسی صحبت می نمایند. به همین دلیل برای افرادی که قصد مهاجرت به کشور سوئد را دارند، می توانند با تسلط به زبان انگلیسی، در این کشور به راحتی زندگی کنند. 

البته این نکته را باید یادآور شویم که دولت سوئد و سفارت این کشور، تمرکز زیادی روی تسلط بر زبان سوئدی دارد. بنابراین بهتر است برای مهاجرت، زبان سوئدی نیز یاد گرفته شود و با تسلط نسبی هم می توان مجوز ورود به خاک کشور سوئد را گرفت.

در چنین مواقعی بهتر است با مشاورین و وکلای مهاجرتی مجرب و متخصص، مشورت های لازم انجام شود که شرکت مهاجرتی الست گروپ از جمله شرکت های بسیار خوب در این زمینه می باشد که می تواند علاوه بر راهنمایی برای یادگیری زبان سوئدی، نکات مهمی را در مورد قوانین کشور سوئد، ارائه نمایند.

برابری و آزادی

برابری و آزادی

در بخش هایی از مقاله، از مبحث برابری و عدالت در سوئد گفته شد. یکی از مزیت های بسیار مهم و اساسی در کشور سوئد، مربوط به برابری، عدالت و حق آزادی می باشد. این عدالت و آزادی فارغ از هر گونه جنسیت، اقلیت، مذهب، نژاد و ... می باشد و هر کسی می تواند آزادانه در این کشور زندگی کند.

آزادی بیان و آزادی نشریات مختلف این کشور در طول سالیان اخیر باعث شده است که در بین کشورهای اروپایی، رتبه بسیار مناسبی را به دست آورد. در قوانین کشور سوئد گفته شده است که همگی شهروندان، چه تبعه سوئد چه مهاجر، از آزادی و حقوق برابر برخوردار می باشند.

بنابراین می توان گفت که در این کشور، نژاد پرستی و تبعیض های این چنینی وجود ندارد و طبق قوانین کشور سوئد، چنین امری غیر قانونی بوده و دولت این کشور با افرادی که به تبعیض نژادی و عدم برابری روی می آورند، برخوردهای سختی را خواهد کرد. حقوق برابر بین زن و مرد و بحث مستقل بودن زنان در سوئد، از دیگر نکات بارز زندگی در این کشور می باشد که می تواند به عنوان یک مقصد محبوب برای بسیاری از بانوان به حساب آید. 

تعادل درآمد و هزینه‌های زندگی

تعادل درآمد و هزینه‌های زندگی

یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد که قصد زندگی در سوئد را دارند، این است که هزینه های زندگی در کشور سوئد چگونه است و آیا تعادلی بین درآمد و هزینه های زندگی این کشور برقرار است یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که چنین تعادلی در این کشور برقرار است.

کشور سوئد جزو کشورهای ثروتمند اروپایی محسوب می شود و به دلیل رشد اقتصادی بسیار مناسب این کشور، میزان درآمد در این کشور بالا بوده و همچنین هزینه های زندگی در این کشور به نسبت سایر کشورهای اروپایی و همسایه های این کشور، مناسب تر و به صرفه تر می باشد.

بنابراین می توان گفت که تعادلی بین درآمد و هزینه در این کشور وجود دارد که این تعادل باعث می گردد تا یک فرد مهاجر بتواند با کسب درآمد در سوئد، یک زندگی مناسبی را داشته باشد و دغدغه های مالی به سراغ وی نیاید.

همچنین در قسمتی از این مقاله در مورد برابری و عدالت کشور سوئد گفته شد. این برابری و عدالت در بخش درآمدها و هزینه های زندگی در سوئد هم وجود دارد و همین امر باعث می شود که بسیاری از افراد در تلاش باشند که بتوانند به این کشور مهاجرت نمایند.

دغدغه زیادی در مبحث درآمد و هزینه های زندگی در سوئد برای ایرانیان وجود دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با شرکت مهاجرتی الست گروپ تماس حاصل فرمایید.

خدمات رفاه اجتماعی

خدمات رفاه اجتماعی

کشور سوئد یکی از کشورهای بسیار مناسب از نظر خدمات رفاه اجتماعی است که این خدمات می تواند شامل بخش های مختلفی شود که شامل موارد زیر می باشد:

خدمات درمانی و بهداشتی در سوئد بسیار مناسب بوده و دولت سوئد در این خصوص، سرمایه گذاری ویژه ای کرده است.

بخش بزرگی از درآمدهای دولت که از مالیات به دست می آید، در بخش بهداشت عمومی و خدمات درمانی هزینه می شود و دولت سوئد در زمینه خدمات درمانی رایگان و بهداشت عمومی جامعه، تمرکز بسیاری دارد. افرادی که به سن قانونی در این کشور می رسند، به صورت خودکار تحت پوشش خدمات درمانی رایگان در این کشور قرار می گیرند.

کشور سوئد از جمعیت نسبتا کمی برخوردار است و دولت این کشور سیاست های ویژه ای را در خصوص افزایش جمعیت اندیشیده است. یکی از سرمایه گذاری های بسیار مهم این کشور در بخش تحصیل و آموزش می باشد که شامل کودکان، نوجوانان و جوانان این کشور می باشد. تحصیل در سوئد از همان دوران مدرسه با هزینه ای بسیار مناسب و ایده آل می باشد.

تحصیل رایگان از جمله مزیت های تحصیل در مقاطع دانشگاهی می باشد. البته این مزیت مخصوص افراد بومی این کشور می باشد و افراد خارجی برای تحصیل در سوئد باید شهریه دانشجویی پرداخت کنند که البته هزینه بسیار مناسبی داشته و همچنین می توان انواع بورسیه های تحصیلی در این کشور را دریافت کرد.

از دیگر خدماتی که می توان به آن اشاره کرد، مبحث مرخصی والدین برای تولد کودک و نوزاد خود می باشد که تا 18 ماهگی فرزند می توانند از مرخصی کاری استفاده نمایند و در کنار فرزند خود به زندگی بپردازند و تمرکز بر تربیت و نگهداری کودک خود داشته باشند. 

یکی از خدمات رفاهی مهم کشور سوئد، مربوط به امنیت شغلی و حمایت دولت این کشور از شاغلین می باشد که در تمام حوزه های کاری اعم از مشاغل دولتی و خصوصی، بازاریان، کارگران و ... می باشد. دولت سوئد این وظیفه را دارد که برای افراد بیکار، مبلغی را پرداخت نماید تا فرد بتواند به شغل ایده آل خود برسد که البته این قانون شرایط خاص خود را دارد.

دریافت اقامت دائم و تابعیت

دریافت اقامت دائم و تابعیت

اقامت دائم و تابعیت در کشور سوئد نیز از دیگر مزیت های زندگی در سوئد می باشد که می توان بر طبق قوانین کشور سوئد، اقدام به اخذ اقامت دائم این کشور نمود و از خدمات شهروندی این کشور استفاده کرد.

زمانی که یک فرد به عنوان مهاجر اعم از مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و ... وارد کشور سوئد می شود، می تواند پس از اقامت موقت 5 ساله در کشور سوئد، اقدام به اخذ اقامت دائم این کشور نماید و تابع کشور سوئد شود و از مزیت های زندگی در این کشور بهره ببرد.

شرکت مهاجرتی الست گروپ می تواند راهنمایی های مفیدی را در خصوص زندگی در سوئد و اقامت دائم در این کشور انجام دهد.

شرایط مهاجرت به سوئد

شرایط مهاجرت به سوئد

همان طور که گفته شد، کشور سوئد یکی از محبوب ترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت محسوب می شود و سالانه متقاضیان زیادی را برای پذیرش مهاجر به خود اختصاص داده است. برای آن که بتوان به کشوری مهاجرت کرد، باید در ابتدا از شرایط مهاجرت به کشور مقصد و قوانین آن کشور اطلاعات کافی به دست آورد تا بتوان بر اساس شرایط خود اقدام به مهاجرت نمود.

کشور سوئد برای پذیرش مهاجر شرایط مختلفی را پیش روی متقاضیان قرار داده است که هر یک از شرایط، دارای قوانین مربوط به خود می باشد. هر فردی می تواند بر اساس شرایط و توانایی های خود اقدام به مهاجرت نماید. لازمه مهاجرت به کشور سوئد، رعایت قوانین کشور سوئد می باشد که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

زیرا کشور سوئد کشوری قانونمند می باشد و روی این مسئله تاکید فراوانی دارد. اکثر روش های مهاجرتی به سوئد می تواند منجر به کسب اقامت دائم این کشور شده تا تبعه این کشور شد. 

کسب پاسپورت کشور سوئد می تواند مزیت های بسیار زیادی برای افراد داشته باشد. زیرا پاسپورت این کشور از اعتبار جهانی خوبی برخوردار بوده و با داشتن آن می توان به بیش از 90 کشور جهان بدون ویزا سفر نمود و همین امر باعث اعتبار بالای پاسپورت کشور سوئد خواهد شد.

برای رسیدن به این هدف، لازم است که از ابتدای امر یعنی قبل از مهاجرت تا زمان رسیدن به مقصد، اطلاعات مهمی در زمینه روش های مهاجرتی به دست آورد که ما در ادامه مبحث به بررسی روش های مهاجرت به سوئد خواهیم پرداخت.

همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، با شرکت مهاجرتی الست گروپ تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را کسب کنید. انواع روش های مهاجرت به کشور سوئد عبارتند از:

مهاجرت به کشور سوئد از طریق ویزای کاری

مهاجرت به کشور سوئد از طریق ویزای کاری

یکی از بهترین و محبوب ترین روش های مهاجرت به کشور سوئد، مهاجرت کاری و اخذ ویزای کاری این کشور می باشد که متقاضیان می توانند بر اساس شرایط خود اقدام به اخذ ویزای کاری این کشور نمایند. نرخ بیکاری در کشور سوئد بسیار پایین بوده و از طرفی، مشاغل مختلفی نیز در این کشور وجود دارد که با کمبود نیروی کار مواجه هستند و از افراد خارجی دعوت به همکاری می نمایند.

برای این که بتوان به کشور سوئد مهاجرتی کاری نمود، باید مجوز کار این کشور را دریافت کنید و طبق قوانین کشور سوئد، در ابتدا باید یک پیشنهاد کاری از یک کارفرمای سوئدی دریافت نمایید و بعد از دریافت پیشنهاد، نامه ای از طرف کارفرما داشته باشید تا بتوانید توسط آن نامه به سفارت سوئد مراجعه کرده و اقدامات لازم برای کسب ویزای کار سوئد را انجام دهید.

این روش با اکثر کشورهای دیگر مشابهت زیادی دارد. اما قوانین کشور سوئد با کشورهای دیگر متفاوت است. ویزای کاری سوئد باید در سفارت این کشور پیگیری شود که در کشور ما، سفارت سوئد قرار دارد و می توان به سفارت مراجعه نمود و اقدامات لازم برای اخذ ویزای کاری را انجام دهید.

در سفارت سوئد، مصاحبه های مختلفی از فرد خواهد شد و فرم ها و مدارکی نیز باید تحویل مامور مهاجرت داده شود که شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ تماس حاصل فرمایید.

مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل

مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل

یکی از روش های بسیار محبوب و پرطرفدار به خصوص در بین مردم کشور ما، مهاجرت به کشور سوئد از طریق ویزای تحصیلی می باشد. تحصیل در کشور سوئد و دانشگاه های این کشور می تواند مزیت های بسیار زیادی را برای متقاضیان تحصیل داشته باشد.

برای این که بتوان در کشور سوئد مشغول به تحصیل شد، باید در ابتدای امر، اقدام به اپلای تحصیلی در یکی از دانشگاه های سوئد نمود و پس از دریافت نامه پذیرش دانشگاه مورد نظر، برای دریافت ویزای تحصیلی سوئد، به سفارت این کشور مراجعه کرد و اقدامات لازم را انجام داد.

قوانین کشور سوئد نیز در خصوص پذیرفتن دانشجوی خارجی بسیار مناسب بوده و هر فردی با توجه به شرایط خود می تواند اقدام به پذیرش تحصیلی در دانشگاه های این کشور نماید. تحصیل در کشور سوئد برای دانشجویان خارجی، همراه با هزینه خواهد بود که البته هزینه های تحصیلی در سوئد به نسبت سایر کشورهای مطرح اروپایی، کمتر و به صرفه تر خواهد بود.

همچنین می توان در صورت داشتن شرایط، از دانشگاه های این کشور، اقدام به دریافت بورسیه های مختلف نمود. بعد از اتمام تحصیل می توان در کشور سوئد مشغول به کار شد و در حیطه تخصصی خود به درآمدهای بالایی دست پیدا کرد. شرکت مهاجرتی الست گروپ می تواند راهنمایی های لازم را در این خصوص ارائه دهد.

مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری

یکی از روش های بسیار مناسب مهاجرت به سوئد برای افرادی که از توانایی مالی خوبی برخوردار هستند، مهاجرت به روش سرمایه گذاری می باشد.

کشور سوئد دارای اقتصادی قوی و رو به رشد می باشد. همین دلیل باعث می شود که فرصت های مناسبی برای سرمایه گذاری در این کشور وجود داشته باشد. ایجاد اشتغال در کارآفرینی در کشور سوئد، بسیار اهمیت دارد و دولت این کشور از افرادی که قصد سرمایه گذاری در کشور سوئد دارند، استقبال بسیار خوبی به عمل می آورد.

کمک به چرخه اقتصادی سوئد برای مسئولین این کشور بسیار حائز اهمیت است و قوانین کشور سوئد این اجازه را به افراد سرمایه گذار خواهد داد که با ایجاد شغل یا سرمایه گذاری در بخش های مختلف، به این کشور مهاجرت نموده تا بتوانند در کمترین زمان، اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

لازمه سرمایه گذاری در کشور سوئد، داشتن اطلاعات کافی و دقیق در مورد قوانین سرمایه گذاری در این کشور می باشد که شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قوانین کشور سوئد در خصوص سرمایه گذاری، با کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ، تماس حاصل فرمایید.

مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج

مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج

یکی از روش های رایج که برخی از افراد برای مهاجرت به کشور سوئد از آن استفاده می کنند، مهاجرت به این کشور از طریق ازدواج می باشد. این روش بدین گونه است که فرد باید با یک تبعه سوئدی ازدواج رسمی و قانونی نماید تا بتواند اقامت کشور سوئد را دریافت کند.

قوانین کشور سوئد در خصوص ازدواج با تبعه این کشور و اخذ اقامت این کشور بدین گونه است که فرد متقاضی نباید صرفا ازدواج صوری نماید و در غیر این صورت اقامت وی باطل خواهد شد. همچنین داشتن سلامت جسمی و روحی، عدم سوء پیشینه کیفری و ... از دیگر شرایط اخذ اقامت کشور سوئد از طریق ازدواج می باشد که شرکت الست گروپ می تواند راهنمایی های لازم را در این خصوص انجام دهد.

مهاجرت به سوئد از طریق خویشاوندی

یکی از دیگر روش های مهاجرت به کشور سوئد، مهاجرت از طریق خویشاوندی می باشد. این روش مهاجرتی بدین گونه است که فرد متقاضی در صورت داشتن خویشاوند و خانواده در کشور سوئد که تابعیت کشور سوئد را دارد، می تواند اقدامات لازم برای مهاجرت خود را انجام دهد.

مهمترین نکته در مورد مهاجرت خویشاندی این است که فرد تبعه سوئدی، باید نقش حامی متقاضی را ایفا کند و این حمایت اعم از حمایت مالی، حمایت مسکن و ... می باشد. فرد تبعه سوئدی می تواند به عنوان یک اسپانسر عمل کند و به دولت سوئد اثبات کند که فرد مهاجر در منزل وی سکونت خواهد کرد یا منزلی برای او تهیه خواهد شد

و همچنین به عنوان یک حمایت کننده مالی، از متقاضی حمایت خواهد کرد. قوانین کشور سوئد به تبعه سوئدی که به عنوان اسپانسر عمل خواهد کرد، این اجازه را خواهد داد که فرد مورد نظر به کشور سوئد سفر کند. شرط لازم اسپانسر بودن، داشتن یک منزل، درامد ثابت و شغل می باشد. 

اگر فرد مهاجر از ابتدای ورود به کشور سوئد دارای شغل باشد، می تواند بدون مشکل به این کشور مهاجرت نماید و در صورت نداشتن شغل، لازم است که از طرف حامی مالی وی، مورد حمایت قرار گیرد تا بتواند شغل مناسب خود را در کشور سوئد پیدا نماید.

چنین شرایط مهاجرتی برای افرادی مناسب است که نتوانسته اند از راه دور اقدام به دریافت پیشنهاد کاری نمایند. افرادی که به عنوان دانشجو وارد کشور سوئد می شوند، از قبل باید نامه پذیرش دانشگاه خود را داشته باشند و به این کشور مراجعه کنند. در صورت نداشتن مسکن یا عدم شرایط دریافت خوابگاه دانشجویی، می تواند از این حامی مالی استفاده نماید و در منزل وی سکونت نماید.

ارائه دعوتنامه از اصول اولیه مهاجرت خویشاوندی به سوئد می باشد. شما می توانید برای آگاهی بیشتر در مورد نحوه مهاجرت خویشاندی به این کشور و اطلاع از قوانین کشور سوئد، با شرکت مهاجرتی الست گروپ تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

در ادامه مقاله به بررسی قوانین کشور سوئد در بخش های مختلف خواهیم پرداخت. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

قوانین کشور سوئد

هر کشوری در دنیا، دارای قوانین و چارچوب های مشخصی می باشد که هر فردی چه به عنوان شهروند آن کشور و چه به عنوان مهاجر، این وظیفه را دارد که به قوانین کشور احترام بگذارد. قوانین هر کشوری برای راحتی و امنیت شهروندان به وجود آمده است.

کشور سوئد کشوری قانومند و منظم می باشد و دلیل امنیت بالای این کشور و آزادی در سوئد، رعایت قوانین کشور سوئد می باشد. قوانین کشور سوئد دارای جنبه های مختلفی می باشد که ما در ادامه به بررسی هر یک از قسمت های قوانین کشور سوئد خواهیم پرداخت:

قوانین عمومی

1.    یکی از قوانین عمومی این کشور مربوط به کودکان و دانش آموزان می باشد که تنبیه هر دانش آموزی در مدرسه جرم تلقی می شود و با مسئولین آن برخورد خواهد شد.

2.    از قوانین منظم و بسیار دقیق در کشور سوئد مربوط به قوانین رانندگی می باشد که راننده نباید در حالت عدم تعادل و مستی رانندگی نماید و در صورت مصرف الکل حتی 24 ساعت قبل از تصادف، مجرم شناخته خواهد شد و جرایم سنگینی مانند ابطال گواهینامه، دادگاهی شدن و جریمه های سنگین در انتظار فرد خواهد بود و می تواند منجر به اخراج یک فرد مهاجر در سوئد شود.

3.    دولت کشور سوئد، قوانین سختی در زمینه مالیات دارد و لازمه رعایت قوانین مالیاتی در کشور سوئد، پرداخت به موقع آن می باشد. در صورت عدم پرداخت مطالبات مالیاتی نیز جریمه های سنگینی در انتظار فرد خواهد که حتی می تواند در زندگی کاری فرد تاثیراتی بر جای بگذارد.

4.    برابری زن و مرد در کشور سوئد از ویژگی های بسیار مثبت زندگی در این کشور می باشد و طبق قوانین کشور سوئد، هیچ فردی حق خشونت علیه زنان را نخواهد داشت و با برخوردهای شدید قانونی همراه خواهد بود.

5.    در کشور سوئد، خونسرد بودن از اهمیت زیادی برخوردار است و صحبت نمودن صریح و واضح، جزو قوانین این کشور به حساب می آید و این مورد باید برای زندگی در این کشور رعایت گردد.

6.    طبق قوانین کشور سوئد، دانشجویان خارجی می توانند مدرک تحصیلی خود را معادل سازی نمایند و این معادل سازی، شامل قوانین مختلفی می باشد که باید اقدام به رعایت آن نمود.

7.    همان طور که گفته شد، در کشور سوئد، نژاد پرستی، تبعیض جنسیتی، مذهبی و قومی جرم تلفی می شود و همگی افراد در یک سطح با یکدیگر قرار دارند و این عدالت باید در این کشور اجرا شود.

8.    طبق قوانین کشور سوئد؛ به منظور زندگی راحت تر برای اقشار کم درآمد، کمک هزینه های ماهانه در نظر گرفته می شود و هزینه های زندگی فرد را پوشش خواهد داد. یکی از مزیت های زندگی در این کشور مربوط به همین موارد خدمات رفاهی می باشد که ما در این مقاله به آن اشاره کردیم.

9.    یکی از قوانین جالب کشور سوئد این است که در طی سال، روزها و ماه هایی وجود دارد که هر فردی باید با خانواده خود به تفریح بپردازد و اوقات فراغت خوبی را برای خود و خانواده خود رقم بزند. در صورت عدم رعایت چنین موضوعی، حتی ممکن است دولت این کشور از خانواده مورد نظر تحقیقاتی انجام دهد تا دلیل عدم انجام چنین کاری را جویا شود.

10.    از دیگر قوانین کشور سوئد که مربوط به تحکیم خانواده می باشد، قوانین مربوط به تولد فرزند است که والدین فرد می توانند به مدت 18 ماه بعد از تولد فرزند، مرخصی کاری دریافت نمایند تا بتوانند به تربیت فرزند خود بپردازند. 

قوانین سکونت در سوئد

1.    کشور سوئد برای افرادی که به صورت پناهنده وارد خاک این کشور می شوند، قوانینی وضع کرده است. افرادی که دارای کارت اقامت موقت و ویزا نیستند، برای مشخص شدن وضعیت خود می توانند به اداره مهاجرت کشور سوئد مراجعه نمایند و تقاضای پناهندگی دهند و تا زمان مشخص شدن وضعیت پرونده آنان، در این کشور حضور داشته باشند.

2.    کشور سوئد جزو کشورهای عضو پیمان شینگن می باشد و این یعنی می توان با داشتن ویزای کشور سوئد، به کشورهای اروپایی عضو شینگن بدون ویزا سفر کنند و قوانین کشور سوئد این اجازه را می دهد که آزادانه از مرزهای این کشور عبور کنند.

3.    یکی از قوانین کشور سوئد برای سکونت در این کشور، مخصوص افرادی است که اجازه حضور در این کشور را ندارند. یعنی اگر مامورین امنیتی سوئد فردی را شناسایی کنند و با بررسی دقیق متوجه شوند که هیچ گونه مدرکی برای حضور در سوئد ندارد، می توانند فرد مورد نظر را بازداشت نموده و از کشور سوئد اخراج نمایند. قوانین کشور سوئد مبنی بر امنیت است و تمرکز ویژه ای بر این نکته دارد.

4.    یکی از قوانین کشور سوئد برای سکونت در این کشور، مخصوص پلیس فرودگاهی می باشد که ماموران امنیتی این اجازه را دارند که در نهایت احترام، مدارک شناسایی و مدارک مربوط به ویزا و ... را مورد بررسی دقیق قرار دهند و در صورت نبود هیچ مشکلی، اجازه ورود به این کشور را دهند. چنین اموری از اهمیت بالایی برخوردار بوده و دولت سوئد تمرکز ویژه ای بر اتباع خارجی دارد.

قوانین تحصیلی در کشور سوئد

کشور سوئد قوانین بسیار خوبی را برای تحصیل در این کشور قرار داده است. دولت این کشور تحصیل را در زمان مدرسه به 4 بخش تقسیم نموده است که این 4 بخش شامل سطح پیش دبستانی، سطح مقدماتی، سطح متوسطه و سطح تکمیلی می باشد.

در دوره های پیش از دانشگاه که همان مقطع متوسطه به شمار می رود، شامل 18 درس می باشد که از این دروس، دوازده درس آن مربوط به آموزش های فنی و حرفه ای برای یادگیری حرفه می باشد و مابقی آن مربوط به درس های ورود به دانشگاه خواهد بود. 

از قوانین کشور سوئد در مبحث تحصیل باید گفت که در سال آخر تحصیلات متوسطه، لازم است که فرد زبان انگلیسی و زبان سوئدی را با نمره قبولی پشت سر بگذارد و همچنین در درس ریاضی نمره خوبی کسب کند تا بتواند وارد دانشگاه در کشور سوئد شود.
شرکت مهاجرتی الست گروپ می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص تحصیل در کشور سوئد و قوانین این کشور انجام دهد.

قوانین کشور سوئد در زمینه اشتغال

قوانین کشور سوئد در زمینه اشتغال

کشور سوئد دارای قوانینی مشخص در زمینه کار و اشتغال می باشد که با اکثر کشورهای اروپایی نیز شباهت دارد و البته تفاوت های اندکی نیز در قوانین کشور سوئد دیده می شود.

قوانین کشور سوئد در حوزه کاری، حمایت ویژه ای از کارگران و کارمندان کرده است تا بتوانند با حقوق و مزایای بسیار خوب به کار خود مشغول باشند و امنیت شغلی را برای خود داشته باشند. قوانین اشتغال در سوئد نیز به سرعت در این کشور به اجرا درآمده و در تمام اساسنامه ها و مقررات این کشور، تمرکز ویژه ای بر کارگران و کارمندان شده است.  

همچنین از نقاط قوت قوانین کشور سوئد در زمینه اشتغال، برابری و عدالت بین کارمندان بومی و داخلی این کشور و کارمندان خارجی و بین المللی میباشد و این برابری و عدالت باعث می شود که همه افراد از حقوق و مزیت های برابری برخوردار شوند. همچنین حمایت های اشتغال مختص کارمندان بوده و مدیران یک شرکت مشمول این قانون نخواهد بود. دولت سوئد در زمینه های قضایی نقش کمتری را ایفا می کند و این موضوع را بر عهده طرفین کار قرار می دهد. شرکت مهاجرتی الست گروپ می تواند راهنمایی های جامعی را در خصوص قوانین کسب و کار در سوئد ارائه دهد.

قوانین کشور سوئد در زمینه درآمد

قوانین کشور سوئد در زمینه درآمد

در کشور سوئد قوانین مشخص و واضحی بین کارمند و کارفرما وجود دارد و طرفین باید بعد از گذشت مدت زمانی، اقدام به عقد قرارداد نمایند. کارفرما در سوئد موظف است که شرایط کاری اعم از ساعت کاری، حقوق و دستمزد، اضافه کاری و ... را به صورت شفاف به کارمند خود توضیح دهد و در نهایت تصمیم بر اشتغال فرد گرفته شود.

همچنین بعد از گذشت یک ماه از شروع کار، قانون کشور سوئد، کارفرما را موظف می داند که قراردادی بین طرفین تنظیم شود و هر یک از طرفین یعنی کارفرما و کارمند، وظایف خود را باید به درستی انجام دهند.

کارفرما موظف خواهد بود که تمامی مواردی مانند حقوق و دستمزد، مزایا، امنیت شغلی و ... را رعایت نماید و همچنین کارمند وظیفه خواهد داشت که طبق قوانین به مقررات کاری خود احترام بگذارد و وظایف خود را به درستی انجام دهد.

از نظر درآمدی و قوانین درآمد در کشور سوئد، هیچ گونه حداقل حقوقی مشخص نشده است و میزان حقوق اعطا شده به کارمند و کارگر باید به گونه ای باشد که بتواند هزینه های زندگی او را به طور کامل پوشش دهند.

همچنین برابری حقوق میان زن و مرد در این کشور دیده می شود. البته در برخی از مشاغل به دلیل سختی کار بیش از حد مردان، حقوق آنان بیشتر از زنان مشاهده شده است، اما به طور کلی قانون درآمد و حقوق در این کشور به صورت برابر می باشد.

قوانین کلی کشور سوئد در زمینه ازدواج

قوانین کلی کشور سوئد در زمینه ازدواج

همان طور که گفته شد، یکی از روش های کسب اقامت در سوئد، ازدواج با فرد تبعه سوئدی می باشد که می تواند مجوز اقامت فرد را صادر کند.

طبق قوانین کشور سوئد، فرد متقاضی باید مدارک ازدواج خود را تحویل مقامات دولتی از جمله اداره مالیات تحویل دهد. یکی از قوانین بسیار خوب در زمینه ازدواج در سوئد این است که در ابتدای امر، نیازی نیست که فرد در سوئد حضور داشته باشد، بلکه می تواند از راه دور نیز توسط همسر سوئدی خود، امور خود را انجام دهد.

سن قانونی ازدواج در کشور سوئد، 18 سال به بالا می باشد. همچنین طبق قوانین این کشور، زمانی ازدواج با یک فرد سوئدی صورت می گیرد که فرد متقاضی، مدارک کاملی از خود ارائه دهد که این مدارک شامل شناسنامه، کارت ملی، پاسپورت و ... می باشد و همچنین یکی از مهمترین نکات در این خصوص، عدم تاهل فرد می باشد که باید طبق مدارکی به اثبات این قضیه بپردازد.

از دیگر شرایط ازدواج در سوئد این است که فرد متقاضی باید به اثبات توانایی مالی خود بپردازد تا بتواند هزینه های زندگی خود و همسر خود را در کشور سوئد تقبل کند.

همچنین تشکیل پرونده در اداره مالیاتی شهر محل سکونت در سوئد از اهمیت بالایی برخوردار است و مجوز زندگی در کنار همسر باید توسط این اداره صادر شود. اعتبار مدرک ازدواج تا زمان تشکیل پرونده مالیاتی، نهایتا 4 ماه خواهد بود و فرد متقاضی و همسر وی باید طی این مدت، تمام امور خود را انجام دهند.

شرکت مهاجرتی الست گروپ می تواند راهنمایی های مفیدی را در این خصوص انجام دهد.

قوانین کشور سوئد در زمینه سرمایه گذاری و کارآفرینی

قوانین کشور سوئد در زمینه سرمایه گذاری و کارآفرینی

قوانین کشور سوئد در زمینه سرمایه گذاری بسیار خوب بوده و دولت این کشور از سرمایه گذاران خارجی و کسانی که قصد ایجاد کارآفرینی و سرمایه گذاری در بخش های مختلف را دارند، استقبال ویژه ای به عمل می آورد.

از جمله قوانین مربوط به سرمایه گذاری و کارآفرینی در کشور سوئد، نرخ مالیات پایین، ساده نمودن فرایند تجارت و کسب سود، ایجاد زیر ساخت های مناسب برای استخدام نیروی کار و ... می باشد که همه این عوامل دست به دست هم خواهد داد که یک فرد سرمایه گذار بتواند به راحتی در کشور سوئد سرمایه گذاری نماید و اقامت دائم داشته باشد.

کشور سوئد به دلیل سیاست افزایش جمعیت و رونق اقتصادی بیشتر، تمرکز ویژه ای در بخش سرمایه گذاران خارجی دارد و هر یک از افراد می توانند با توجه به شرایط مالی خود، اقدام به سرمایه گذاری و ایجاد شغل در این کشور نمایند. شرکت مهاجرتی الست گروپ می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص سرمایه گذاری در سوئد انجام دهد.

موارد بالا تنها بخشی از قوانین کشور سوئد می باشد که از اهمیت بالایی برای مهاجرین برخوردار است و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دیگر قوانین کشور سوئد، با شرکت مهاجرتی الست گروپ، تماس حاصل فرمایید.

نتیجه گیری

نتیجه گیری

ما در این مقاله به بررسی یکی از محبوب ترین کشورهای اروپایی برای زندگی پرداختیم. کشور سوئد یک مقصد بسیار عالی و محبوب در بین مردم ایران می باشد که زندگی در این کشور می تواند مزیت های فراوانی داشته باشد که در این مقاله به آن اشاره شد. همچنین به روش های مهاجرتی کشور سوئد پرداختیم.

لازمه زندگی و مهاجرت به کشور سوئد، دانستن قوانین کشور سوئد است که در این مقاله به برخی از قوانین مهم این کشور پرداختیم. حال شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قوانین کشور سوئد و همچنین انجام امور مهاجرتی خود با کارشناسان شرکت مهاجرتی الست گروپ تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.