اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

سیتیزن شیپ چیست

سیتیزن شیپ چیست

در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که سیتیزن شیپ چیست .

در این خصوص به بررسی یکی از اصطلاحات مهم در زمینه مهاجرت می پردازیم که سیتیزن شیپ نام دارد. شاید شما هم این واژه را شنیده باشید و مجبور به تفکر درباره آن شده باشید.

در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که سیتیزن شیپ چیست .

در این خصوص به بررسی یکی از اصطلاحات مهم در زمینه مهاجرت می پردازیم که سیتیزن شیپ نام دارد. شاید شما هم این واژه را شنیده باشید و مجبور به تفکر درباره آن شده باشید.

ما در این مقاله به توضیح این واژه پرداخته و مزیت ها، ویژگی ها و سایر مسائل مربوط به آن را بررسی خواهیم کرد تا بدانید که سیتیزن شیپ چیست و تفاوت آن با اقامت موقت و اقامت دائم چه می باشد. با ما همراه باشید.

امروزه با پیشرفت زندگی بشر و نیاز به موفقیت های بیشتر، این نیاز احساس می شود که شخص برای به دست آوردن فرصت های بیشتر و بهتر، اقدام به مهاجرت به خارج از کشور نماید تا بتواند اقامت موقت، دائم و یا سیتیزنی کشور مورد نظر را دریافت کند.

ویدئو سیتیزن شیپ چیست

سیتیزن وضعیتی است که پس از مدت مشخصی که از داشتن کارت اقامت دائم بگذرد، به شخص اعطا می گردد. بیشتر افراد مهاجر تنها موفق به دریافت اقامت موقت می شوند و رسیدن به درجه سیتیزنی بسیار دشوار می باشد.

در این راستا می توانید با مشاوران شرکت مهاجرتی الست گروپ در ارتباط باشید. ما در شرکت مهاجرتی الست گروپ به همراهان خود کمک می کنیم تا متوجه شوند شرایط سیتیزن شیپ چیست و بتوانند برای آن اقدام کنند.

اینفوگرافیک سیتیزن شیپ چیست

اینفوگرافیک سیتیزن شیپ چیست

برای این امر، شخص در ابتدا باید اقامت دائم را به دست آورد و به دست آوردن اقامت دائم از طریق روش های مختلفی قابل دستیابی است که در ادامه نوشتار "سیتیزن شیپ چیست" به بررسی آن در مورد کشوری مثل کانادا، آلمان و امریکا می پردازیم. شرکت مهاجرتی الست گروپ، معتبرترین موسسه مهاجرتی به حساب می آید.

فهرست عناوین
سیتیزن شیپ چیست و تفاوت آن با اقامت دائم چه می باشد؟
برای دریافت سیتیزن شیپ کانادا چه مواردی نیاز می باشد؟
روش های دریافت سیتیزن کانادا
سیتیزن شیپ کانادا به وسیله ویزای تحصیلی
سیتیزن شیپ کانادا به وسیله ویزای کار
سیتیزن شیپ کانادا به وسیله ویزای سرمایه گذاری
سیتیزن شیپ کانادا به وسیله ازدواج
سیتیزن شیپ کانادا به واسطه تولد
کارها و مرحله های لازم برای دریافت سیتیزن شیپ چیست؟
موارد امتحانی آزمون شهروندی کانادا
مزیت های دریافت سیتیزن شیپ چیست؟
میزان هزینه مورد نیاز سیتیزن شیپ کانادا
جمع بندی سیتیزن شیپی کانادا
سیتیزن شیپی آلمان
جمع بندی سیتیزن شیپی آلمان
روش های دریافت شهروندی آمریکا
پیش نیازهای دریافت شهروندی و پاسپورت آمریکا
سخن پایانی

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیتیزن شیپ چیست با ما همراه باشید.

 

سیتیزن شیپ چیست و تفاوت آن با اقامت دائم چه می باشد؟

سیتیزن شیپ چیست و تفاوت آن با اقامت دائم چه می باشد؟

سیتی ‌زن ‌شیپ گرفته شده از کلمه Citizenship است و ترجمه آن شهروندی و تبعیت می باشد. اگر بگویند شخصی سیتی زنی یک کشوری را دارد، در اصطلاح به این معنا است که از لحاظ مسائل حقوقی وضعیتش از حالت اقامت های دائم و موقت بهتر است.

سیتیزن شیپ یا شهروندی و یا به عبارت دیگر تابعیت یک کشور به دو صورت اتفاق می افتد. این دو حالت به این شکل است که یا فرد باید در خاک همان کشور به دنیا آمده باشد و یا فرد دارای اقامت دائم و مدارک مرتبط با آن باشد تا پس از گذشت مدتی مشخص شده در قوانین آن کشور و براساس شرایطی رسمی و قانونی، به عنوان شهروند آن کشور شناخته شود.

اصلی ترین ویژگی سیتیزن شیپ این است که در زمان وارد شدن به مرزهای کشور، هیچ مامور و یا شخص دیگری اجازه این را ندارد که مانع ورود آن ها شود و سیتیزن شیب موجب می گردد تا کسی توانایی اخراج فردی که شهروندی کانادا را دارد، نداشته باشد.

بنابراین سیتیزن نسبت به اقامت موقت و دائم بسیار بهتر بوده و دارای این مزیت می باشد که فرد تعلق خاصی به کشور داشته باشد و هیچ فردی قادر به این نباشد که بین فردی که دارای سیتیزن شیپ است و خاک آن کشور، جدایی ایجاد کند. هر فردی که دارای اقامت دائم باشد، بعد از گذراندن مدت زمان مشخصی می تواند برای سیتیزن شیب اقدام نماید.

برای دریافت سیتیزن شیپ کانادا چه مواردی نیاز می باشد؟

برای دریافت سیتیزن شیپ کانادا چه مواردی نیاز می باشد؟

کشور کانادا در زمینه های مختلف بسیار پیشرفته و مدرن محسوب می شود. کانادا در صنعت، نظام آموزشی، سطح کیفیت زندگی، خدمات بهداشتی درمانی و غیره بسیار پیشرفته بوده و این موارد موجب شده است تا افراد از سرتاسر جهان اقدام به مهاجرت به این کشور نمایند.

ایرانیان بسیاری نیز به این کشور مهاجرت کرده اند و یا در حال مهاجرت می باشند و یا قصد آن را دارند. دریافت سیتیزن شیپ کانادا برای افراد ایرانی و سایر ملیت ها تفاوتی ندارد و همه دارای شرایط یکسان هستند. طبق قوانین کشور کانادا، شخصی که می خواهد اقدام به دریافت سیتیزن شیپ کانادا کند، باید موارد زیر را رعایت کند تا موفق به دریافت آن شود:

1.    شخص باید اقامت دائم کشور کانادا را داشته باشد.
2.    کلیه مالیات های شخص باید ثبت و پرداخت شده باشد.
3.    آزمون شهروندی را پشت سر بگذارد.
4.    مهارت زبان انگلیسی شخص باید در حد قابل قبول باشد و ثابت شود.
5.    در مدت پنج سال گذشته حداقل به مدت سه سال در کانادا زندگی کرده باشد.

قوانین فوق که برای سیتیزن می باشد و به نام R. S. C 1985 از آن یاد می شود، تعیین کننده موارد مشخصی است که باید رعایت شوند تا منجر به اخذ سیتیزن شیپ کانادا شوند.

شرکت مهاجرتی الست گروپ با داشتن سابقه درخشان در زمینه انواع مهاجرت ها، توانایی این را دارد که شما عزیزان را برای مهاجرت مشاوره دهد تا بتوانید اقدام به مهاجرت نموده و موفق به دریافت اقامت موقت یا دائم شوید که در صورت دریافت اقامت دائم و گذراندن مدت زمان مشخص شده، موفق به دریافت سیتیزن شیپ کانادا شوید.

روش های دریافت سیتیزن کانادا

روش های دریافت سیتیزن کانادا

در پاراگراف های قبلی این را توضیح دادیم که سیتیزن شیپ چیست. همان گونه که می دانیم، روش های مختلفی برای دریافت اقامت دائم کانادا وجود دارند که این روش ها می توانند مواردی مانند تحصیل، کار، ازدواج، تولد و غیره باشند.

در ادامه و با همکاری کارشناسان الست گروپ، هر یک از روش های دریافت سیتیزن کانادا شرح داده خواهد شد.

سیتیزن شیپ کانادا به وسیله ویزای تحصیلی

روش های متعددی برای دریافت سیتیزن شیپ کانادا وجود دارند که دریافت ویزای تحصیلی یکی از این راه هاست. برای انجام این کار، شخص باید در ابتدا موفق به اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور شود و پس از فارغ التحصیلی بتواند مجوز کار و در نهایت ویزای کار کشور کانادا را دریافت نماید.

وقتی که شخص در کانادا اقدام به کار کردن می نماید، تجربه کسب می نماید و وارد سیستم امتیازبندی می شود و اگر در سیستم مذکور موفق عمل کند، قادر به دریافت اقامت دائم خواهد بود و پس از اقامت تا یک مدت مشخص، اگر واجد شرایط باشد، می تواند برای سیتیزن شیپ اقدام نماید.

سیتیزن شیپ کانادا به وسیله ویزای کار

سیتیزن شیپ کانادا به وسیله ویزای کار

روش دیگر برای دریافت اقامت دائم کانادا و سیتیزن شیپ، دریافت ویزای کار می باشد. اگر قصد استفاده از این روش را دارید، در ابتدا باید از سمت یک کارفرما دعوتنامه ای که پیشنهاد شغلی معتبر محسوب شود را دریافت نمایید. پس از دریافت این پیشنهاد شغلی قادر خواهید بود که برای دریافت ویزای کار اقدام نمایید و وارد کانادا شده و مشغول به کار شوید.

این روش یکی از راه های محبوب و پرطرفدار محسوب می شود که افراد زیادی از این طریق اقدام به مهاجرت میک نند. راه دیگری که برای دریافت ویزای کار می توان انجام داد، این است که از برنامه های نیروی کار ماهر(اسکیل ورکر) کانادا استفاده کنید.

در روش نخست؛ شخص باید مشغول به کار در این کشور شود و براساس سیستم امتیازی واجد شرایط بودنش، قبول و یا رد می شود.

اما در روش بعدی، نیازی به سیستم امتیازی نیست و شخص قادر خواهد بود که حتی بدون ورود به کانادا، اقامت دائم را دریافت نموده و سپس وارد خاک این کشور شود. در هر دو صورت، پس از دریافت اقامت دائم شخص بعد از مدت مشخص شده بر اساس قانون کانادا و در صورت داشتن صلاحیت، قادر به درخواست سیتیزن شیپ خواهد بود.

سیتیزن شیپ کانادا به وسیله ویزای سرمایه گذاری

سیتیزن شیپ کانادا به وسیله ویزای سرمایه گذاری

کانادا یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان می باشد که در این کشور راه های گوناگونی برای سرمایه گذاری و مهاجرت وجود دارد. روش سرمایه گذاری در میان افراد بسیار محبوب می باشد. در صورتی که دارای توانایی مالی خوب هستید، می توانید از طریق روش های سرمایه گذاری اقدام به انجام این کار نمایید. یکی از راه های سرمایه گذاری می تواند استفاده از برنامه های سرمایه گذاری استانی باشد.

میزان هزینه مورد نیاز برای سرمایه گذاری در کشور کانادا از سایر کشورهای دنیا پایین تر است و این مبلغ در حدود صد الی سیصد و پنجاه هزار دلار می باشد که در صورت استفاده از روش استارت آپ، این هزینه می تواند به سی هزار دلار نیز کاهش یابد. اگر شخص بتواند این هزینه را پرداخت کند، خواهد توانست تا اقامت کشور کانادا را گرفته و در این کشور ساکن شود.

میزان هزینه ها در روش های مختلف و همچنین در استان های مختلف بسیار متنوع  می باشد. برای مثال اگر شما بخواهید کارآفرینی را در کبک انجام دهید، میزان هزینه آن با هزینه کارآفرینی در ساسکاچوان متفاوت است.

در نهایت امکان دریافت اقامت دائم از طریق روش سرمایه گذاری ممکن می باشد و شخص پس از مدت مشخصی پس از دریافت اقامت دائم خود می تواند درخواست سیتیزن شیپ را داده و برای آن اقدام نماید. برای مطالعه بیشتر در مورد ویزای سرمایه گذاری، می توانید به مقاله مهاجرت با سرمایه گذاری کم در وبسایت الست گروپ مراجعه نمایید و یا از مشاورین الست گروپ راهنمایی بگیرید.

سیتیزن شیپ کانادا به وسیله ازدواج

سیتیزن شیپ کانادا به وسیله ازدواج

طبق مطالب قبل، دریافتیم که شخص برای گرفتن سیتیزن شیپ خود در ابتدا باید حتما اقامت دائم خود را دریافت کرده باشد و پس از گذراندن یک مدت مشخص، تحت عنوان مقیم دائم کانادا و پرداخت مالیات، به دست آوردن مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی و قبولی در آزمون شهروندی و وقتی که کلیه شرایط مورد نظر برای اخذ سیتیزن تائید شد، می تواند اقدام به دریافت سیتیزن شیپ نماید و رسما شهروند کانادا محسوب شود.

اگر شخصی اقامت دائم در کانادا را داشته باشد، می تواند برای همسر خود نیز اقامت دائم کانادا را بگیرد. پس ازدواج با شخصی که اقامت دائم کانادا را دارد نیز می تواند یکی از گزینه های دریافت اقامت دائم و سیتیزن شیپ کانادا باشد.

سیتیزن شیپ کانادا به واسطه تولد

سیتیزن شیپ کانادا به واسطه تولد

یکی از راه هایی که برای دریافت سیتیزن شیپی کانادا در دسترس می باشد، این است که شخص باید در کشور کانادا به دنیا آمده باشد. کودکانی که در کانادا متولد شده اند، قادرند تا بنا بر اصالت خود تابعیت کشور کانادا را دریافت کرده و طبیعتا دارای سیتیزن شیپ خواهند بود.

در این روش، ملیت والدین این کودکان تاثیری در قضیه نخواهد داشت. اگر فردی که دارای عنوان شهروندی کانادا است و به صورت غیرعمدی فرزندش در کشور دیگر به دنیا بیاید، در صورت اثبات این قضیه می تواند سیتیزن شیپی را برای فرزند خود اخذ کند.

کارها و مرحله های لازم برای دریافت سیتیزن شیپ کانادا

کارها و مرحله های لازم برای دریافت سیتیزن شیپ کانادا

اشخاصی که برای دریافت سیتیزن شیپی (شهروندی) کشور کانادا تایید صلاحیت شده اند، برای این که بتوانند سیتیزن شیپی خود را ثبت نموده و نهایی سازی کنند، باید مراحل زیر را طی کنند:

•    تکمیل کلیه ی  فرم های مربوط به سیتیزن شیپ و الصاق کردن این فرم ها به همراه کلیه مدارک لازم برای تحویل به دفتر IRCC در کانادا

•    واریز کلیه ی هزینه های مرتبط 

•    پس از تایید شدن درخواست شخص، اگر در محدوده سنی 18 الی 54 سال قرار داشته باشد، باید در آزمون شهروندی شرکت نماید.

•    مصاحبه با برخی از متقاضیان سیتیزن شیپی کانادا در دادگاه شهروندی

•    اگر فرد قبول شود و همه ی مراحل مرتبط را طی نماید، با حضور در مراسم شهروندی به سیتیزن شیپی کانادا دست خواهد یافت.

موارد امتحانی آزمون شهروندی کانادا

موارد امتحانی آزمون شهروندی کانادا

پس از داشتن شروط لازم سیتیزن شیپ که در قوانین مرتبط با آن آمده است، افرادی که 18 الی 54 سال سن دارند و می خوهند سیتیزن شیپی کانادا را دریافت نمایند، باید در این آزمون شرکت نمایند و پس از موفقیت قادر به انجام این کار خواهند بود.

اشخاصی که پایین تر و یا بالاتر از محدوده سنی ذکر شده هستند، نیازی به آزمون نخواهند داشت. مواردی که آزمون شهروندی از آن ها تشکیل شده عبارتند از سوالات اقتصاد، تاریخ، جغرافیا، دولت، نمادها و قوانین. لذا پیش از هر چیز لازم است شخص در این زمینه ها مطالعه داشته و اطلاعات لازم و کافی را به دست آورد تا توانایی پاسخگویی به سوالات این آزمون را داشته باشد.

از آنجایی که زبان این آزمون انگلیسی و یا فرانسوی می باشد، شخص باید به خوبی مسلط به این دو زبان باشد تا در فهم و پاسخگویی به سوالات دچار مشکل و تردید نگردد. تعداد سوالات این آزمون 20 عدد و مدت زمان برگزاری آزمون 30 دقیقه می باشد.

سوالات این آزمون به شکل چند گزینه ای و غلط و درست می باشد و متقاضی برای این که بتواند در آزمون نمره قبول را کسب کند، باید حداقل به پانزده سوال از بیست سوال پاسخ درست دهد.

متقاضی در صورت عدم موفقیت تا سه بار اجازه شرکت در این آزمون را دارد اما اگر در دفعه سوم هم نتوانست قبول شود، باید از ابتدا برای دوره، درخواست کند.

مزیت های دریافت سیتیزن شیپی کانادا

مزیت های دریافت سیتیزن شیپی کانادا

دریافت سیتیزن شیپی کانادا دارای مزیت های زیادی می باشد. وقتی که شخص مبدل به شهروند کانادا شود، به امکانات و مزایایی دسترس خواهد داشت که این مزایا برای افرادی که دارای اقامت دائم هستند، در دسترس نمی باشند.

این مزیت ها شامل دسترسی به مشاغل دولتی و تمام مشاغل موجود در کانادا، داشتن حق رای، استفاده نامحدود از امکانات مسافرتی، عدم وجود مزاحمت در هنگام ورود و خروج از کشور، داشتن پاسپورت معتبر با اجازه دسترسی به کشورهای مختلف و غیره. این مزایا امتیازات ویژه سیتیزن شیپی کانادا محسوب می شوند.

میزان هزینه مورد نیاز سیتیزن شیپ کانادا

در زمینه مهاجرت و امور شهروندی و غیره، شخص برای هر عمل و مرحله ای باید اقدام به پرداخت هزینه های خواسته شده کند و طبیعتا در صورت عدم پرداخت هزینه ها هیچ گونه خدماتی صورت نخواهد پذیرفت.

مقدار مورد نیاز برای دریافت سیتیزن شیپی کانادا، 530 دلار می باشد که این مبلغ به علاوه صد دلار دیگر برای بررسی و مراحل اعطای سیتیزن شیپی کانادا دریافت می شود.

اگر شخص دارای سن کمتر از 18 سال باشد، هزینه سیتیزن شیپی کانادا برای وی فقط 100 دلار است.

مدارک مورد نیاز برای سیتیزن شیپی کانادا

به منظور ثبت درخواست سیتیزن شیپی کانادا و دریافت امکانات خاص شهروندی کانادا، فرد باید مدارکی را آماده کرده و تحویل دهد و این مدارک باید به شکل کامل ارائه شوند تا از احتمال به وجود آمدن مشکل در روند این امر بکاهد.

این را در نظر بگیرید که ممکن است مدارک دیگری از شما خواسته شود زیرا مطابق با نوع مهاجرت و اقامت ممکن است این مدارک تفاوت هایی داشته باشند. پس بهتر است در این زمینه تحقیقات کاملی را انجام دهید. برای این کار بهتر است از منابع و سایت های دولت کانادا استفاده نمایید تا به شکل به روز، اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید. می توانید از متخصصین الست گروپ کمک بگیرید.

مدارک کلی که برای سیتیزن شیپی کانادا لازم هستند به شرح زیر می باشند:
•    2  قطعه عکس
•    یک کپی از مدارک مهاجرت شما (مرتبط باPR)
•    ارائه مدارک زبان با نمره قبولی
•    صفحه بیوگرافی یا صفحه اول پاسپورت یا مدارک سفر شما (معتبر و لغو شده، برای 5 سال گذشته)
•    سوابق رسمی مدرسه
•    ارائه دو نوع مدارک هویتی مانند گواهینامه و یک مدرک دیگر
•    رسید پرداخت
•    سندهای اضافی
•    کپی از نتایج

جمع بندی سیتیزن شیپی کانادا

تا اینجا دریافتیم که منظور از عبارت سیتیزن شیپی چه بوده و معنای سیتیزن شیپ چیست و همچنین برای دریافت آن باید چه قوانینی را در نظر گرفته و چه مراحلی را طی نمود. مزایای ویژه و برجسته ای که برای شهروند رسمی کانادا وجود دارند، مزایایی خاص به شمار می روند و هر مهاجری احتمالا رویای داشتن آن را در سر می پروراند و به دنبال دستیابی به آن می باشد.

رسیدن به این هدف کار چندان سختی نیست به شرطی که شرایط و قوانین مو به مو و دقیق توسط فرد اجرا شود. پس اگر فردی با پشتکار و منظم هستید، جای هیچ گونه نگرانی نیست و شما به راحتی قادر به دریافت شهروندی کانادا و مزایای آن خواهید بود. در ادامه مقاله، به بررسی شهروندی کشورهایی مانند آلمان و آمریکا خواهیم پرداخت.

قبل از هر چیز دقت داشته باشید که شما حتما باید برای دریافت اقامت دائم از طریق روش های مختلف اقدام نمایید زیرا برای داشتن شهروندی هر کشوری نیاز به اقامت دائم آن کشور خواهید داشت.

پس اگر علاقه مند به این موضوع هستید، می توانید در ادامه مقاله با شرکت مهاجرتی الست گروپ همراه باشید تا شرایط سیتیزن شیپی این کشورها را نیز بشناسید و با آن ها آشنایی مقدماتی داشته باشید تا در صورت نیاز برای اقدام بتوانید کار خود را راحت تر به انجام رسانده و کمتر دچار مشکلات بعدی شوید.

در صورت وجود پرسش و مشکل می توانید مشکلات را با کارشناسان الست گروپ در میان بگذارید تا با هم به حل آن ها بپردازید.

سیتیزن شیپی آلمان

سیتیزن شیپی آلمان

باید این را در نظر داشت که آلمان کشوری اروپایی و بسیار پیشرفته می باشد. به همین دلیل تعداد افرادی که خواهان دریافت شهروندی این کشور می باشند، بسیار زیاد است. همین امر سبب می گردد تا دریافت شهروندی این کشور مقداری سخت باشد.

اگر شما نیز به دنبال این هستید که سیتیزن شیپی آلمان را دریافت کنید، می توانید با ادامه مقاله همراه ما باشید تا بتوانید اطلاعاتی را در مورد سیتیزن شیپی آلمانی و نحوه دریافت آن به دست آورید. بهتر است بدانید که کشور آلمان به دلیل نظم بسیار زیاد و وجود مراحل ادارای و کارهای دفتری دارای پیچیدگی خاصی در زمینه اخذ شهروندی می باشد و به راحتی نمی توان سیتیزن شیپی آلمان را به دست آورد.

با این وجود که دریافت شهروندی آلمان پیچیده می باشد، اما کارغیر ممکنی نیست. به همین دلیل، با همکاری الست گروپ، به شرح مراحل و روش ها و مسائل مربوط به دریافت سیتیزن شیپی آلمان می پردازیم.

روش های دریافت سیتیزن شیپی آلمان

روش های دریافت سیتیزن شیپی آلمان

همان طور که در بالا اشاره شد، دریافت سیتیزن شیپی آلمان کار پیچیده ای است. در کل سه حالت وجود دارد که شخص، سیتیزن شیپ آلمان محسوب شود. از طریق گرفتن تابعیت، از طریق حق خون و به واسطه تولد در خاک آلمان که ما روش های گرفتن تابعیت را بررسی خواهیم نمود.

همانند آن چه که برای کشور کانادا بررسی گردید، شخص باید از طریق یکی از روش های مهاجرتی اقدام به دریافت اقامت دائم آلمان نماید و پس از مدت مشخصی که در آلمان زندگی کرد، می تواند برای سیتیزن شیپی آلمان درخواست خود را ثبت نماید. اما باید در نظر داشت که برای این کار باید پیش نیازها و شرایطی که برای این کار لازم هستند آماده شود تا درخواست ریجکت نشود.

دریافت تابعیت آلمانی

تا اینجا متوجه شدیم که منظور از سیتیزن شیپ چیست. یکی از اصلی ترین راه ها و در واقع روش اصلی برای مهاجران این روش می باشد که شخص با داشتن اقامت دائم کشور آلمان، می تواند بعد از چند سال زندگی در آلمان و واجد شرایط شدن برای شهروندی آلمان درخواست دهد و پس از طی شدن مراحل و در صورتی که تایید صلاحیت شود، می تواند موفق به دریافت سیتیزن شیپی شود. در این راه موانع زیادی وجود دارند و این موضوع سبب می شود تا بسیاری از اشخاص موفق به انجام این کار نشوند.

شروط لازم برای دریافت سیتیزن شیپی آلمان

شخص برای این که بتواند موفق به دریافت سیتیزن شیپی آلمان شود، باید پیش نیازهایی که برای این کار در نظر گرفته شده است را به طور دقیق رعایت نماید. این شرایط عبارتند از:
I.    فرد باید به کمک یکی از راه های مهاجرت قانونی به مدت هشت سال در کشور آلمان زندگی کرده باشد. 
II.    فرد باید به زبان آلمانی حداقل در سطح B1 مسلط باشد.
III.    فرد باید به طوری دارای توانایی مالی باشد که بتواند خود و خانواده خود را مدیریت و نگهداری کند بدون آن که بخواهد روی کمک دولت حساب کند.
IV.    فرد نباید هیچ گونه سوء سابقه ای داشته باشد و یک فرد قانونمدار بدون هیچ گونه مشکل تراشی باشد.
V.    فرد باید با موفقیت در آزمون شهروندی آلمان قبول شود.
VI.    فرد نباید شهروند کشور دیگری باشد و باید شهروندی های خود را در کشورهای دیگر در صورت وجود باطل نماید.

روش های دریافت تابعیت آلمان

روش های دریافت تابعیت آلمان

تابعیت آلمان از طریق مهاجرت کاری

شما برای دریافت سیتیزن شیپی آلمان می توانید از طریق مهاجرت کاری و ویزای کار اقدام نمایید.

برای این کار در قدم نخست باید به وسیله ویزای کار و یا ویزای جست و جوی کار اقدام نموده و با دریافت پیشنهاد کاری از سمت کارفرما در کشور آلمان وارد خاک این کشور شده و از این طریق ویزای کار را دریافت نمایید.

البته برخی از رشته ها مانند رشته های مکانیک، کامپیوتر، برق و قدرت، برق و الکترونیک و برخی رشته های دیگر وجود دارند که مورد نیاز دولت آلمان هستند و دولت برای آن که بتواند در زمینه های صنعتی مختلف نیروی کار ماهر را جذب نموده تا چرخ صنعت این کشور در حال چرخیدن بماند.

بنابراین سفارت آلمان به افرادی که دارای مهارت در این رشته ها باشند، ویزای کار اعطا می نماید. پس از اعطای این ویزا، فرد به مدت زمان شش ماه مجوز دارد تا در کشور آلمان به دنبال کار بگردد و در صورت یافتن کار به آن مشغول شود. در این صورت شخص می تواند اقامت کاری خود را دریافت نماید.

بعد از گذراندن مدت زمان سه الی پنج سال، شخص اقامت موقت خود را تبدیل به اقامت دائم نموده و پس از مدت هشت سال که در آلمان زندگی کرد، می تواند برای دریافت شهروندی و پاسپورت آلمان اقدام نماید. اطلاعات تکمیلی را از الست گروپ کسب نمایید.

تابعیت آلمان از طریق تحصیل

علاوه بر روش قبل، روش دیگری نیز برای دریافت ویزای کار و تابعیت آلمان وجود دارد و آن روش، تحصیل در دانشگاه های کشور آلمان و کاریابی پس از فارغ تحصیل شدن می باشد. از آنجایی که آلمان دارای سیستم آموزشی بسیار قوی و رایگان است، همیشه هدف اصلی افرادی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، بوده است.

فرد پس از تحصیل در دانشگاه های آلمان به مدت دوازده الی هجده ماه فرصت دارد تا کاریابی انجام داده و پس از مشغول شدن در کار، ویزای کار خود را دریافت نمایند. از آنجایی که آلمان کشوری پیشرفته و دارای شرکت های صنعتی بسیار بزرگ بوده و درصد بیکاری در این کشور بسیار پایین است، بنابراین شخص به راحتی می تواند برای این کار اقدام نماید.

بعد از 3 تا 5 سال زندگی و کار و پرداخت مالیات، اقامت موقت فرد به اقامت دائمی تبدیل شده و پس از هشت سال زندگی در خاک آلمان، شخص می تواند برای شهروندی درخواست داده و در صورت واجد شرایط بودن، موفق به دریافت شهروندی آلمان خواهد شد.

تابعیت آلمان از طریق سرمایه گذاری

آلمان کشوری صنعتی و پیشرفته با کارخانه های بزرگ با تکنولوژی روز دنیا می باشد. شخصی که قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارد، باید علاوه بر داشتن توانایی مالی بالا، دارای ایده و نوآوری بسیار ویژه ای باشد تا بتواند در اقتصاد آلمان تاثیر خوبی داشته باشد.

این را باید یادآور شد که آلمان به دلیل صنعت و امکانات قوی، نیاز چندانی به سرمایه گذار ندارد و بیشتر به دنبال نیروی کار ماهر میب اشد.

اما در حالت کلی امکان سرمایه گذاری وجود داشته و فرد، شرکت و یا کار آفرینی را به طوری ایجاد نماید که بتواند تاثیر مثبتی در اقتصاد و پیشرفت آلمان داشته باشد و با پرداخت مالیات و زندگی و فعالیت به مدت سه الی پنج سال، می تواند اقامت موقت خود را به اقامت دائم تبدیل نموده و پس از هشت سال زندگی در خاک آلمان، برای دریافت شهروندی اقدام کرده و در صورت واجد شرایط بودن، به طور رسمی شهروند آلمان شده و از امکانات ویژه آن بهره مند شود.

تابعیت آلمان به واسطه تولد

در برخی از موارد، افراد به دنبال این هستند که فرزندشان بتواند به واسطه متولد شدن در خاک آلمان تبعیت و شهروندی آن را دریافت نماید.

برای این موضوع باید گفت که این امر شدنی نیست و حتما یکی از والدین فرزند متولد شده در خاک آلمان باید ریشه آلمانی داشته باشد زیرا کشور آلمان نظام خون محسوب می شود نه نظام خاک و این یعنی اگر کودکی در این کشور به دنیا بیاید و حداقل یکی از والدین وی آلمانی نباشند، موفق به دریافت شهروندی آلمان نخواهد شد.

این کار در کشورهایی مانند کانادا، آمریکا و برخی کشورهای دیگری که دارای نظام خاک هستند، قابل انجام می باشد.

در این خصوص و از سال 2000میلادی قانونی ایجاد شد و بیان می کرد که اگر والدین نوزاد به مدت 3 تا هشت سال در این کشور زندگی کرده باشند، حتی در صورت نداشتن شهروندی م یتوانند برای کودک خود درخواست شهروندی بدهند.

تابعیت آلمان از طریق ازدواج

روش دیگری که برای دریافت شهروندی آلمان می توان انجام داد، ازدواج با یکی از شهروندان آلمانی می باشد. بعد از ازدواج، شخص قادر خواهد بود تا به صورت موقت در این کشور اقامت داشته باشد و ثابت کند که با فردی آلمانی ازدواج کرده و در حال زندگی با وی می باشد که پس از تایید این قضیه، قادر به اخذ شهروندی و پاسپورت آلمانی خواهد بود.

مزایای داشتن تابعیت آلمانی

مزایای داشتن تابعیت آلمانی

ممکن است افرادی که در کشور آلمان زندگی می کنند و تابعیت آن را ندارند، در برخی از مسائل دچار محدودیت های خاصی باشند. بنابراین این افراد به دنبال دریافت تابعیت آلمان و سیتیزن شیپی این کشور می باشند تا این موانع را از سر راه خود حذف نمایند. وجود قابلیت شهروندی به شخص، حقوق و آزادی خاصی خواهد داد که این قابلیت ها برای افرادی که شهروند محسوب نمی شوند، امکانپذیر نیست.  مزایای در دسترس شهروندان آلمان به شرح زیر می باشد:
I.    داشتن حق رای
II.    استخدام شدن به عنوان نیروی دولتی و کار در مشاغل دولتی
III.    سفرهای نامحدود و آزاد با داشتن پاسپورت آلمانی به بسیاری از کشورهای جهان بدون نیاز به دریافت ویزای آن ها
IV.    بهره مندی از مزایای خاص برای یافتن شغل 
V.    به دست آوردن حق محافظت کنسولی 
VI.    آزادی بیان
VII.    وجود آزادی مذهب و عقاید
VIII.    بیمه درمانی
IX.    و سایر موارد

هزینه دریافت تابعیت آلمان

هزینه دریافت تابعیت آلمان

برای هر امری که در زمینه مهاجرت و شهروندی انجام می شود، لازم است تا هزینه های مربوط به پروسه اداری آن پرداخت شود تا درخواست شما مورد بررسی قرار گیرد تا به نتیجه برسید. شهروندی آلمان نیز از این موضوع مستثنی نبوده و فرد برای دریافت شهروندی آلمان باید هزینه های خاصی را پرداخت نماید. این هزینه ها عبارتند از:
هزینه فرم ثبت نام برای افراد بزرگسال به میزان 255 یورو
هزینه فرم ثبت نام برای افراد زیر شانزده سال به میزان 51 یورو
هزینه آزمون شهروندی به میزان 25 یورو 
هزینه چاپ مدارک شهروندی و صدور آن به میزان 25 یورو
طبیعی است که تنها  با پرداخت مرحله به مرحله این هزینه ها شخص قادر به انجام هدف خود خواهد بود و در صورت امتناع از پرداخت، این امر امکانپذیر نخواهد بود.

جمع بندی سیتیزن شیپی آلمان

جمع بندی سیتیزن شیپی آلمان

همان طور که اشاره شد، دریافت شهروندی آلمان به دلیل پروسه های اداری و مسائل دیگر بسیار سخت می باشد که این قضیه امکان دریافت شهروندی را برای بسیاری از مهاجرانی که اقامت دائم آلمان را دارند، غیر ممکن می نماید.

دریافت اقامت و شهروندی آلمان از طریق روش های مختلف قابل انجام هستند که به آن ها اشاره شده و فرد پس از زندگی به مدت زمان معین پس از دریافت اقامت دائم و به شرط رعایت پیش نیازها می تواند برای شهروندی اقدام نماید.

شهروندی آلمان محدودیت های موجود برای غیر شهروندان را ندارد و امکانات به مراتب بیشتری برای شهروندان آلمانی در دسترس می باشد.

در نهایت این را باید در نظر داشت که برای دریافت شهروندی و مدرک آن باید هزینه های مورد نظر را به طور کامل پرداخت نمایید.

روش های دریافت شهروندی آمریکا

روش های دریافت شهروندی آمریکا

تا این قسمت متوجه شدیم که سیتیزن شیپ چیست و به بررسی سیتیزن شیپی کشورهای کانادا و آلمان پرداختیم. حال می خواهیم به بررسی سیتیزن شیپی کشور آمریکا بپردازیم. پس با شرکت مهاجرتی الست گروپ همراه باشید تا اطلاعاتی را در این مورد به دست آورید.

دریافت شهروندی آمریکا از طریق کار

یکی از راه های مهاجرت و دریافت شهروندی آمریکا، این طریق می باشد که بسیار کم هزینه است. این روش به دلیل پیشرفته بودن کشور آمریکا و نیاز این کشور به نیروی کار ماهر می تواند یکی از روش های جذاب مهاجرت باشد. در این روش همانند دو کشور کانادا و آلمان، شخص ابتدا باید از کارفرما در کشور آمریکا پیشنهاد کاری دریافت نموده و اقدام به دریافت ویزای کار و مهاجرت به آمریکا نمایند.

این مورد را نیز باید ذکر نمود که یافتن کار برای افراد ایرانی در کشور آمریکا به دلیل وجود شرایط سیاسی پیچیده، کمی دشوار است و برای انجام آن باید از افراد مطلع و ماهر همچون مشاورین الست گروپ در این زمینه کمک گرفت.

در صورتی که فرد بتواند موفق به دریافت ویزای کار آمریکا شود، می تواند پس از دریافت اقامت دائم و رعایت پیش نیازهای لازم پس از مدت مشخصی زندگی در خاک آمریکا، برای شهروندی این کشور درخواست دهد.

دریافت شهروندی آمریکا از طریق تحصیل

سیستم آموزشی موجود در کشور آمریکا بسیار قدرتمند می باشد به طوری که دانشگاه های این کشور از برترین دانشگاهه ای جهان هستند که دارای رتبه های تک رقمی در دنیا می باشند.

به همین دلیل کشور آمریکا یکی از اهداف مهم برای اشخاصی می باشد که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند. پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های این کشور، شخص قادر خواهد بود تا پس از کاریابی و مشغول شدن در کشور آمریکا، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تغییر دهد و همانند روش دریافت شهروندی از طریق کار، اقدام به دریافت شهروندی آمریکا نماید.

دریافت شهروندی آمریکا از طریق سرمایه گذاری

روش سرمایه گذاری نیز یکی از روش های مهاجرت به آمریکا و دریافت شهروندی این کشور می باشد. این راه دارای روش های گوناگونی است که فرد باید یکی از روش ها را انتخاب نموده و اقدام به دریافت اقامت دائم نماید و پس از زندگی و پرداخت مالیات به مدت زمان مشخص در آمریکا، خواهد توانست تا برای شهروندی آمریکا درخواست دهد و پس از واجد شرایط شدن، شهروندی این کشور را به دست آورد.

دریافت شهروندی آمریکا از طریق ازدواج

روش ازدواج نیز یکی از راه های مهاجرت به آمریکا و دریافت شهروندی این کشور می باشد. در این روش، فرد با ازدواج خود با یکی از شهروندان آمریکا و تایید رسمی این ازدواج قادر خواهد بود تا شهروندی آمریکا را دریافت نماید. این را باید در نظر داشت که این روش نیز برای افراد ایرانی مقداری دشوار می باشد.

دریافت شهروندی آمریکا از طریق تولد

کشور آمریکا یکی از کشورهایی است که دارای نظام خاک می باشد.

یعنی هر کودکی که در این کشور متولد شود، حتی اگر والدین این کودک آمریکایی نباشند، خواهد توانست تا به واسطه تولد خود در خاک آمریکا موفق به دریافت شهروندی این کشور شوند.

پیش نیازهای دریافت شهروندی و پاسپورت آمریکا

پیش نیازهای دریافت شهروندی و پاسپورت آمریکا

آمریکا یکی از کشورهای پرجمعیت و پیشرفته می باشد که افراد زیادی از سرتاسر جهان اقدام به مهاجرت به این کشور میک نند. افرادی که در این کشور اقامت دارند، همواره تلاش می کنند تا برای رفع محدودیت های خود به شهروندی آمریکا دست پیدا کنند. رسیدن به این هدف نیازمند داشتن شرایط و رعایت پیش نیازهایی می باشد که شامل موارد زیر می باشند:
I.    داشتن سن بیشتر از 18 سال 
II.    از زمان صادر شدن گرین کارت و اقامت دائم، چهار سال و نه ماه گذشته باشد.
III.    حضور به مدت دو و نیم سال در کشور آمریکا
IV.    در مدت شصت ماه گذشته، فرد نباید بیش از شش ماه در خارج از کشور گذرانده باشد.
V.    قبولی در آزمون شهروندی آمریکا
VI.    داشتن مهارت زبان انگلیسی

سخن پایانی

سخن پایانی

در این مقاله پاسخ این پرسش را یافتیم که منظور از سیتیزن شیپ چیست و روش های دریافت آن را با هم بررسی کردیم. همان طور که دیدیم، برای دریافت سیتیزن شیپی یک کشور باید در ابتدا ببینیم که شرایط مورد نیاز برای دریافت شهروندی آن کشور در قانون آن کشور چه مواردی را شامل می شود و پس از آن باید اقدام به دریافت اقامت دائم نماییم.

این موضوع را باید در نظر داشت که بعد از کسب اقامت دائم در کشور پس از مدت مشخصی که از زندگی شخص در خاک کشور گذشته باشد، شخص می تواند درخواست شهروندی را بدهد و در صورتی که واجد شرایط باشد، شهروند رسمی آن کشور محسوب خواهد شد.

در صورتی که سوال و یا مشکلی برای شما پیش آمده است و درخواست اطلاعات بیشتری در این خصوص که سیتیزن شیپ چیست، داشتید، می توانید آن را با شرکت مهاجرتی الست گروپ در میان بگذارید.