اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

ویزای استارتاپ استونی

ویزای استارتاپ استونی

در این مقاله به موضوع اخذ ویزای استارتاپ استونی می پردازیم.

استونی یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای زندگی و نیز شروع یک کسب و کار پر رونق است. شما می توانید با استفاده از استارتاپ به این کشور مهاجرت کرده و اقامت آن را بگیرید.

در این مقاله به موضوع اخذ ویزای استارتاپ استونی می پردازیم.

استونی یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای زندگی و نیز شروع یک کسب و کار پر رونق است. شما می توانید با استفاده از استارتاپ به این کشور مهاجرت کرده و اقامت آن را بگیرید.

در مقاله “ویزای استارتاپ استونی” درباره شرایط اخذ آن و مدارک مورد نیاز و مقررات مربوط به آن حرف خواهیم زد و به شما مطالب مهمی را ارائه خواهیم داد.

اینفوگرافیک ویزای استارتاپ استونی

اینفوگرافیک ویزای استارتاپ استونی

ما را تا انتهای این مقاله همراهی بفرمایید.
فهرست مطالب
شرایط کلی سرمایه گذاری start-up
الزامات مجوز کار در طرح های استارت آپی خارج از کشور
چرا باید کشور استونی را انتخاب کنیم؟
شرایط زندگی در استونی
ویزای استارتاپ استونی
شرایط دریافت ویزای استارتاپ استونی
اسناد مورد نیاز برای ویزای استارتاپ استونی
انواع ویزا و اقامت بر اساس ویزای استارتاپ استونی
تفاوت انواع ویزا
تمکن مالی مورد نیاز برای ویزای استارتاپ استونی
مدت زمان دریافت ویزای استارتاپ استونی
مزایای اخذ ویزای استارتاپ استونی
سایر روش های مهاجرت به استونی: کار
سایر روش های مهاجرت به استونی: تحصیل 
سایر روش های مهاجرت به استونی: خود اشتغالی
سایر روش های مهاجرت به استونی: تولد
سایر روش های مهاجرت به استونی: ازدواج
اقتصاد، امور مالی و درآمد در استونی
رتبه جهانی در تمام زمینه های استونی
نوع حکومت و ساختار سیاسی استونی
پایتخت استونی و 9 شهر بزرگ
ساکنان ایرانی و مشاغل ایرانی در استونی
سخن آخر

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزای استارتاپ استونی با ما همراه باشید.

 

شرایط کلی سرمایه گذاری start-up

شرایط کلی سرمایه گذاری start-up

سرمایه گذاری در یک استارتاپ به معنای معرفی یک ایده جدید و یک طرح تجاری نو است که با راه اندازی کسب و کار شما در یک کشور خاص، شهروندان آن کشور را به کار می گیرد.

به عنوان مثال، یکی از طرح های تجاری راه اندازی شده در ایران که اکنون بسیار مورد توجه قرار گرفته است، تاکسی های اسنپ است که در ابتدا سرمایه زیادی برای شروع این کار نیاز نداشت اما افراد زیادی به آن مشغول هستند.

همانند اسنپ در ایران، استارت آپی به نام «اوبر» در کشورهای اروپایی فعالیت می کند. سرمایه گذار باید روشی را برای سرمایه گذاری استارت آپی انتخاب کند که بهترین بازده را برای او به همراه داشته باشد.

ویدئو ویزای استارتاپ استونی

اگر ایده ای برای استارت آپ ندارید، نگران نباشید. شرکت هایی هستند که مورد تایید هستند و از صفر تا صد طرح کسب و کار را به شما پیشنهاد می کنند و کارمزد دریافت می کنند.

الزامات مجوز کار در طرح های استارت آپی خارج از کشور

الزامات مجوز کار در طرح های استارت آپی خارج از کشور

اگر هدف شما سرمایه گذاری در کشورهای خارجی است، باید به روشی که برای مهاجرت انتخاب می کنید، بسیار دقت کنید. زیرا در بسیاری از مسیرهای مهاجرتی، متقاضی اجازه سرمایه گذاری یا کار در کشور مقصد را نخواهد داشت.

به عنوان مثال، پناهندگی یکی از راه هایی است که برای مهاجرت به هیچ وجه توصیه نمی شود. زیرا در این روش حتی تا زمانی که پاسخی دریافت نکنید، اجازه کار را نخواهید داشت.

شایان ذکر است که در صورت درخواست روش سرمایه گذاری استارتاپی مهاجرت، مجاز به انجام کلیه امور قانونی خواهید بود. بنابراین یکی از مزیت های روش سرمایه گذاری استارتاپی، مجوز انجام یک کسب و کار فعال در بسیاری از موارد است.

چرا باید کشور استونی را انتخاب کنیم؟

چرا باید کشور استونی را انتخاب کنیم؟

این کشور با تسهیل سرمایه گذاری، اشتغال و تحصیل، مهاجران بی شماری را جذب کرده است. با وجود اروپایی بودن آن، هزینه زندگی در این کشور ارزان و مقرون به صرفه است. امکانات اجتماعی خوب، رفاه اجتماعی، آرامش و امنیت، معیارهای خوبی برای زندگی، تجارت و فعالیت اقتصادی هستند.

ثبات و امنیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی از مهمترین معیارهای سرمایه گذاری، کسب و کار و فعالیت اقتصادی است.

با وجود این معیارها، سرمایه گذاران خارجی تشویق می شوند تا در آنجا تجارت کنند. شرایط آسان برای سرمایه گذاری، خرید ملک و ثبت شرکت، این کشور را به مقصدی جذاب برای سرمایه گذاران تبدیل کرده است.

شرایط زندگی در استونی

شرایط زندگی در استونی

این کشور که در واقع یک جمهوری است، در شمال شرقی قاره اروپا واقع شده است که در واقع در دریای بالتیک واقع شده است. این کشور با 1.3 میلیون نفر جمعیت، یکی از کم تراکم ترین کشورهاست. پایتخت آن تالین است.

به طور کلی یکی از منزوی ترین و کم جمعیت ترین کشورهای قاره اروپا است. جاذبه های گردشگری استونی به اندازه جاذبه های دیگر کشورهای اروپایی زیبا هستند و ارزش دیدن را دارند.

دریای بالتیک از شمال و غرب، استونی را احاطه کرده است. از شرق با روسیه همسایه است، عمدتاً رودخانه ناروا و دریاچه پیپوس را می پوشاند و از جنوب با لتونی مرز مشترک دارد. واحد پول آن یورو است که قبلاً کرون بود و زبان رسمی آن استونیایی است که ترکیبی از روسی، آلمانی و مجارستانی است. این کشور، عضو اتحادیه اروپا و منطقه شنگن است.

ویزای استارتاپ استونی

ویزای استارتاپ استونی

ویزای استارتاپ برای کارآفرینان و نوآوران غیر اروپایی این امکان را فراهم می کند که وارد سیستم کاری این کشور شوند.

بی توجه به این که آیا شما در کشور دیگری هستید و قصد دارید که برای اولین بار وارد شوید، یا اگر قبلا یک شرکت را در استونی ثبت کرده اید، این امکان برای شما در دسترس است.

شرایط دریافت ویزای استارتاپ استونی

شرایط دریافت ویزای استارتاپ استونی

    داشتن ایده کار بر اساس تکنولوژی، نوآورانه و توسعه یافته
    پتانسیل رشد جهانی برای کسب و کار شما وجود داشته باشد.
    داشتن ایده کاری که حداقل یک مشکل این کشور را حل کند یا زندگی میلیون ها نفر را بهبود ببخشد.
    مدل کسب و کار شما باید کاملا مدرن باشد.
    شما برای یک سال زندگی در این کشور باید به اندازه کافی منابع مالی داشته باشید. 
البته این شرایط با کمک گرفتن از تیم الست گروپ راحت تر نیز می شود. در زیر شرایط لازم برای اخذ ویزای استارتاپ استونی با کمک الست گروپ را ذکر کرده ایم:
سن: از 18 سال تا 65 سال
تحصیلات: حداقل دیپلم
سابقه کار: بدون نیاز به سابقه کار
زبان: آیلتس جنرال 5.5 (هیچ مهارتی زیر 5.5 نباشد)
ایده کسب و کار: متقاضی نیازی به ارائه ایده کسب و کار یا بیزنس پلن ندارد.
تمکن مالی: 1920 یورو. معیار محاسبه، ارز آزاد طبق وبسایت www.bonbast.com می باشد.

اسناد مورد نیاز برای ویزای استارتاپ استونی

    گذرنامه معتبر یا پاسپورت معتبر
    ایده شما باید توسط کمیسیون کسب و کار استونی تایید شود (با الست گروپ نیازی به ایده کسب و کار نخواهید داشت.)
    تصویر رنگی (35 * 45 میلیمتر)
    صورتحساب پرداخت برای هزینه سفارت مربوطه
    پوشش بیمه معتبر کمتر از 30،000 یورو نباشد.
    گواهینامه سابقه کیفری
    اسناد دیگر مانند کارت شناسایی، گواهی ازدواج و  ...
    مدارک اقامت خود در استونی
    اسناد مربوط به توانایی مالی مانند حساب های بانکی و ...

انواع ویزا و اقامت بر اساس ویزای استارتاپ استونی

انواع ویزا و اقامت بر اساس ویزای استارتاپ استونی

علاقه مندان به این گونه ویزا می توانند برای دو نوع ویزا یا کارت های اقامت درخواست دهند، البته اگر واجد شرایط باشند و شرایط و اسناد کافی برای متقاعد کردن سفارت داشته باشند. اولین نوع ویزاهای نوع  C، طیف وسیعی از ویزای کوتاه مدت است که معمولا کمتر از 90 روز صادر می شود و متقاضی می تواند به این ویزا به استونی سفر کند. بعد از سفر به آنجا فرد می تواند کارهای مربوط به درخواست اجازه اقامت یک ساله را انجام دهد.

نوع دوم که به ویزای تجاری معروف است، ویزای نوع D است که برای دوره های بیش از 90 روز و حداکثر تا 365 روز صادر می شود. این ویزا بر اساس مدارکی مانند مجوز کار در استونی صادر می شود و در مقایسه با ویزای نوع C ، متقاضی نیاز به ارائه مدارک بیشتری دارد.

در صورتی که متقاضی تمایلی به اخذ اقامت نداشته باشد، می تواند این ویزا را به مدت 6 ماه (180 روز) دیگر تمدید کند، اما در پایان مجموع 18 ماه، این ویزا قابل تمدید نیست و متقاضی باید برای دریافت کارت اقامت اقدام کند. 

اگر متقاضی مایل به دریافت ویزا نیست، می تواند با ارائه مدارک اضافی مانند مدارک ثبت شرکت و مجوز کار در استونی، برای دریافت کارت اقامت موقت استونی اقدام کند. کارت اقامت برای مدت 1 تا 5 سال بسته به شرایط هر متقاضی صادر می شود اما با اعتبار حداکثر 5 سال.

تفاوت انواع ویزا

تفاوت انواع ویزا

تفاوت انواع ویزا به تعهدات متقاضی به کشور، کارت اقامت، مدارک مورد نیاز و همچنین هدف و نیاز متقاضی بستگی دارد. به عنوان مثال، شرایط کسی که می خواهد به کشور خود بازگردد و کسی که نمی خواهد، با هم فرق خواهد داشت. شما می توانید برای ویزای نوع C برای کمتر از 3 ماه اقامت اقدام کنید. این متقاضی ویزا باید مدارکی دال بر حضور فصلی در کشور از جمله توانایی مالی برای بیمه مدارک مربوط به اقامت و … ارائه دهد.

در مقایسه با این نوع ویزا، متقاضیان ویزای نوع D ملزم به ارائه مدارک بیشتری برای پوشش دوره ویزای یک ساله هستند. به عنوان مثال، برای تامین هزینه های زندگی یک ساله، مدارک ثبت شرکت و مجوز کار متقاضی که توسط کلانتری صادر شده است، به امکانات مالی نیاز دارید.

برخلاف دو نوع ویزا، کارت های اقامت باعث مسئولیت پذیری بیشتر متقاضی می شود.

اولین و مهمترین چیز داشتن آدرس داخلی است. متقاضیان باید آپارتمان یا منزل را اجاره یا خریداری کنند و آن را معرفی کنند. همچنین متقاضیان باید 51 درصد از اقامت یک ساله خود را در این کشور (184 روز در سال) بگذرانند. علاوه بر این، افراد مقیم این کشور پس از 6 ماه به عنوان ساکنان مالیاتی شناخته می شوند و باید مالیات بر درآمد را به دولت پرداخت کنند.

تمکن مالی مورد نیاز برای ویزای استارت آپ استونی

تمکن مالی مورد نیاز برای ویزای استارت آپ استونی

قبلا در این مقاله به این موضوع اشاره کردیم.
طبق قانون مهاجرت استونی، حداقل هزینه ماهانه زندگی در استونی برای هر نفر 260 یورو می باشد. این بدان معناست که برای یک سال زندگی در استونی به حداقل 3120 یورو نیاز دارید. نیازی به گفتن نیست که برای داشتن یک زندگی راحت در استونی به پول بیشتری نیاز دارید.

به عنوان مثال، اجاره یک آپارتمان خوب در استونی می تواند حدود 500 یورو در ماه هزینه داشته باشد.

این کلیت ماجراست. شما می توانید برای ویزای استارتاپ به کمک الست گروپ با تمکن مالی 1920 یورو اقدام نمایید.

مدت زمان دریافت ویزای استارت آپ استونی

مدت زمان دریافت ویزای استارت آپ استونی

به طور کلی حدود 3 تا 6 ماه طول می کشد تا به استونی مهاجرت کنید. اگر یک استارتاپ واجد شرایط داشته باشید، این زمان کمتر خواهد بود. اگر طرح کسب و کار یا استارتاپی برای ارائه به کنسرسیوم ندارید، حدود دو تا سه ماه از این زمان صرف تولید و توسعه کسب و کار استارتاپی متناسب با شرایط متقاضی و همچنین آموزش متقاضی می شود.

کارهای اداری در استونی به صورت آنلاین و بسیار سریع انجام می شود. دریافت کارت اقامت الکترونیکی در ابتدا حدود 30 تا 40 روز طول می کشد. سپس برای ثبت شرکت و تهیه مدارک تجاری یا سایر مدارک مورد نیاز برای اثبات طرح و ایده خود، حدود 10 روز زمان نیاز دارید.

انجمن استارتاپی این کشور نتیجه مثبت یا منفی پروژه را دریافت کرده و در نتیجه تایید نامه مورد نیاز را ظرف 10 روز کاری صادر می کند. اما گاهی اوقات این زمان طولانی تر و برای سایر مراحل کار و درخواست ویزا حدود 10-20 روز است. بنابراین در نهایت طی 3 تا 6 ماه این فرآیند را تجربه خواهید کرد.

مزایای اخذ ویزای استارتاپ استونی

مزایای اخذ ویزای استارتاپ استونی

این کشور بالاترین نسبت جمعیت به تعداد استارتاپ ها را در جهان دارد. در دو سال گذشته، استارتاپ های راه اندازی شده توسط کارآفرینان خارجی در آن دو برابر شده است. این کشور ارزان ترین اینترنت جهان را دارد.
تمام برنامه ریزی های اقتصادی و سیاسی این کشور بر اساس چشم انداز این کشور مبنی بر تبدیل شدن به بهترین اکوسیستم استارتاپی در اروپا تا سال 2028 است.

این کشور کم هزینه است و دروازه اروپا به عنوان ساده ترین راه شناخته می شود. ساکنان آن از بسیاری از مزایای شهروندی و دولتی برخوردار هستند. برای مثال حمل و نقل رایگان در استونی یکی از مهم ترین خدمات دولتی است.

به گونه ای که شهروندان و ساکنان کشور می توانند به صورت رایگان و نامحدود از اتوبوس و قطار شهری استفاده کنند. این سیستم حمل و نقل، تمامی بخش ها و مناطق مختلف هر استان را پوشش می دهد. به دلیل جمعیت کم، شهر، همیشه بسیار خلوت بوده و یک گزینه عالی و قابل استفاده است.

از سایر مزایای ویزای استارتاپ استونی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
    اقامت: ویزای کارآفرینی با اجازه کار
    اجازه کار: متقاضی اجازه کار نامحدود دارد.
    پیوست خانواده: امکان پیوست همسر و فرزندان زیر 18 سال به صورت همزمان. 
    تحصیل: همسر و فرزندان اجازه تحصیل دارند. 
    تحصیل در مدارس ابتدایی و دبیرستان رایگان است. 
    همسر اجازه کار نامحدود دارد.
    اقامت دائم پس از 5 سال از ورود به کشور
    دریافت پاسپورت و شهروندی یک سال پس از اقامت دائم مشروط بر پرداخت مالیات به دولت

سایر روش های مهاجرت به استونی: کار

سایر روش های مهاجرت به استونی: کار

متقاضیان اخذ اقامت این کشور می توانند با جست و جوی کار، اقامت آن را دریافت کنند. برای یافتن کار در این کشور، متقاضیان مانند سایر کشورهای اروپایی باید دارای پیشنهاد شغلی (job offer) باشند. برای انجام این کار، متقاضی باید یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرما یا شرکت در آن کشور داشته باشد.

یک کارفرما ابتدا یک آگهی کار به مدت 3 ماه در داخل کشور منتشر می کند. اگر نیروی کار برای پر کردن این فرصت شغلی در داخل کشور در دسترس نباشد، کارفرما آگهی را برای 3 ماه دیگر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا منتشر خواهد کرد.

اگر بعد از این مدت، نیروی کار اروپایی برای این شغل پیدا نشد، کارفرما می تواند با نیروی کار خارجی قرارداد ببندد. بنابراین با این روش می توانید وارد بازار کار این کشور شوید. مدت اعتبار ویزای کار 3 سال می باشد.

البته متقاضی می تواند این ویزا را تا 3 سال دیگر پس از انقضای آن تمدید کند. متقاضیان اقامت این کشور از طریق کار می توانند حدود 38 ساعت در هفته کار کنند. 
افراد زیر می توانند با مجوز اقامت و کار در این کشور کار کنند:

افرادی که دارای مجوز کار از طریق سرمایه گذاری هستند. افرادی که بر اساس شغل و حرفه خود مجوز اقامت دارند مانند پزشکان، محققین، اساتید دانشگاه، معلمان و وکلا.
افرادی که می توانند از طریق همسر یا فرزندان خود از کشور استونی اجازه اقامت دائم در این کشور را دریافت کنند، می توانند با مجوز کار در این کشور کار کنند.

متقاضیان اخذ اقامت از طریق کار باید ویزای کار دریافت کنند. برای انجام این کار، متقاضیان ویزای کار باید مدرکی ارائه دهند. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار عبارتند از:
    پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
    مدرک تحصیلی
    گواهی سوء پیشینه
    گواهی سلامت
    شناسنامه و مدارک هویتی
    سابقه کار حرفه ای
    همچنین باید مدارکی را مبنی بر توانایی مالی متقاضی در مورد توانایی تامین هزینه های زندگی در حین اقامت در استونی ارائه دهید.

سایر روش های مهاجرت به استونی: تحصیل

سایر روش های مهاجرت به استونی: تحصیل

یکی از راه های اخذ اقامت دائم این کشور، تحصیل در این کشور می باشد. در واقع بیشترین میزان مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل است. البته همه افرادی که برای تحصیل به این کشور می روند، پس از فارغ التحصیلی به کشور خود باز نمی گردند.

برخی افراد پس از اتمام تحصیل در این کشور زمینه های کار و اشتغال را فراهم می کنند و پس از چند سال می توانند برای شهروندی اقدام کنند. دانشگاه های این کشور در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش می شوند. متقاضیان تحصیل در این کشور اروپایی، بین تقریبا 4000 تا 5000 یورو در سال برای پوشش شهریه نیاز دارند.

سایر روش های مهاجرت به استونی: خوداشتغالی

متقاضیان اقامت و شهروندی در این کشور می توانند از طریق خوداشتغالی اقدام کنند. در آن کشور قوانینی برای تعیین خویش فرمایی وجود دارد. طبق قوانین خوداشتغالی کشور استونی، اگر متقاضی یک شخص حقیقی مالیات ‌دهنده باشد، می‌تواند به فعالیت‌های تجاری، اقتصادی و تجاری بپردازد.

برای درخواست اقامت استونی از طریق خوداشتغالی، متقاضی باید 4 ماه سابقه فعالیت تجاری و اقتصادی داشته باشد. ضمناً گردش مالی سالانه فعالیت اقتصادی و تجاری متقاضی باید حداقل حدود 200000 یورو باشد.

ارزش دارایی های متقاضی در این فعالیت اقتصادی و تجاری باید حدود 16000 یورو باشد که در صورت احراز تمامی این شرایط و پس از تایید اداره مهاجرت استونی، متقاضی می تواند اقامت 5 ساله را دریافت کند. این مجوز 5 ساله به همسر و فرزندان زیر 18 سال نیز اعطا می شود. پس از 5 سال، متقاضی می تواند برای تابعیت و اقامت دائم در این کشور اقدام کند.

سایر روش های مهاجرت به استونی: تولد

سایر روش های مهاجرت به استونی: تولد

کشورهای سراسر جهان برای اعطای تابعیت و اقامت دائم به متقاضیان، از قوانین خون و خاک پیروی می کنند. طبق قانون خون، هر فرزندی که از والدینی که شهروند یک کشور خاص هستند متولد شود، به محض تولد حق دارد که تابعیت و اقامت آن کشور را دریافت کند. طبق قانون کشور، کودکی که در قلمرو یک کشور خاص متولد شود، صرف نظر از ملیت والدینش، به محض تولد تابعیت آن کشور محسوب می شود.

در این زمینه استونی از قانون خون پیروی می کند. در واقع، فرزند متولد شده در استونی تابعیت این کشور را کسب می کند. چه والدین این کودک شهروند این کشور باشند و چه والدین این کودک شهروند این کشور نباشند. افراد زیر می توانند از طریق تولد، اقامت استونی را دریافت کنند:

فرزندی که از والدین استونیایی در استونی به دنیا آمده باشد.
فرزندی که از والدین استونیایی به دنیا آمده است که تابعیت استونی را ندارند.
فرزندی که از والدین استونیایی در خارج از کشور به دنیا آمده باشد.
فرزندی که توسط پدری استونیایی به فرزندی پذیرفته شده است. یعنی اگر والدینی که شهروند استونی هستند، فرزند خارجی را که شهروند آن کشور نیست، به فرزندی قبول کنند. اگر کودک زیر 18 سال باشد، تابعیت اسلوونی به او اعطا می شود.
فرزندی که توسط والدین استونیایی به فرزندی پذیرفته شده است.
کودکی که در استونی به دنیا آمده و زندگی می کند.
فردی که در استونی به دنیا نیامده اما 5 سال است که در استونی زندگی کرده است.

افرادی که مایل به اخذ اقامت و شهروندی استونی بالای 18 سال هستند، باید با قوانین و مقررات استونی آشنا باشند و از آن ها پیروی کنند.

علاوه بر این، آن ها در مدت اقامت خود در این کشور نباید مرتکب جرمی شده باشند و در طول زندگی خود در این کشور باید آن قدر به زبان این کشور مسلط باشند که بتوانند به راحتی در جامعه و با مردم این کشور صحبت کنند. در صورتی که متقاضی تمامی شرایط فوق را داشته باشد، می تواند برای تابعیت و اقامت استونی اقدام کند.

سایر روش های مهاجرت به استونی: ازدواج

سایر روش های مهاجرت به استونی: ازدواج

یکی دیگر از راه های اخذ تابعیت این کشور، ازدواج با فردی با تابعیت این کشور است. فردی که قصد ازدواج با فردی که اهل این کشور است را دارد، باید شرایط خاصی را داشته باشد. از جمله شرایط مهم ازدواج با استونیایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دو طرف برای ازدواج باید بیش از 18 سال باشد.

اگر یکی از طرفین عقد زیر 18 سال سن داشته باشد، اجازه پدر و مادر الزامی است.

متقاضی باید با ارائه مدارک و گواهی ثابت کند که ازدواج او صرفاً به منظور اخذ تابعیت این کشور نیست و ازدواج آن ها بر اساس منافع و تعهدات متقابل است.

متقاضی باید با ارائه مدارک و گواهینامه ثابت کند که در طول اقامت خود در استونی، قادر به تامین هزینه های زندگی خود و همسرش می باشد.

متقاضی ازدواج با یک شهروند استونیایی نباید همسر دیگری داشته باشد. ازدواج همسران در استونی غیر قانونی تلقی می شود.

اگر زنی با تابعیت استونی از شوهر سابق خود جدا شود و قصد ازدواج مجدد داشته باشد، باید تقریباً 6 ماه از شوهرش جدا شده باشد.

پس از ازدواج، اجازه اقامت دائم برای متقاضی صادر می شود.

متقاضی ازدواج با فردی با تابعیت و اقامت این کشور می تواند تابعیت این کشور را دریافت کند، در صورتی که ازدواج وی به صورت قانونی ثبت شده باشد. متقاضی می تواند پس از 3 سال ازدواج، برای تابعیت اقدام کند. اگر ازدواج متقاضی به طور قانونی ثبت شده باشد و تمام شرایط قانونی در ازدواج رعایت شود، متقاضی همچنان می تواند پس از 5 سال برای تابعیت استونی درخواست دهد، حتی اگر از همسرش جدا شده باشد.

اقتصاد، امور مالی و درآمد در استونی

اقتصاد این کشور یکی از قوی ترین اقتصادهای جهان است. در سال های اخیر، شاهد رشد 11 درصدی اقتصاد آن بوده ایم. تولید ناخالص داخلی در حدود 35.23 میلیارد دلار تخمین زده می شود که حدود 9.2 درصد آن در بخش کشاورزی و 9.8 درصد در بخش صنعت است که 2.68 درصد آن مربوط به خدمات است و همچنین در بخش تولید نیز قابل توجه است.

بر اساس برآوردها، کل این کشور حدود 668000 نفر نیروی کار دارد. نرخ بیکاری در استونی حدود 2.5 درصد و نرخ تورم در استونی 3 درصد است. اقتصاد این کشور بیشتر مبتنی بر روابط تجاری، صادرات و واردات است.

صادرات نیز بیشتر شامل ماشین آلات و تجهیزات است. همچنین صادرات چوب و کاغذ در این کشور و نیز ماشین آلات و تجهیزات تبلیغاتی حتی استونی در زمینه مواد شیمیایی و معدنی نیز داده شده است. * یک ارزیابی خوب

بیشترین صادرات از این کشور به سوئد با 2.12 درصد و لیتوانی با 1.9 درصد بوده است.

صادرات آن به روسیه با رشد 9.7 درصدی اعلام شد. این کشور در سال های اخیر وارد روابط تجاری با آمریکا شده و خوشبختانه در این مسیر به رشد تجاری 6.6 درصدی رسیده است که نشاندهنده وضعیت اقتصادی مناسب است.

همچنین روابط تجاری دقیق و اصولی با لتونی برقرار کرده است و واضح است که مسیر اقتصادی کشور در مسیری ظریف و مهم پیش می رود. به خاطر داشته باشید که جمعیت این کشور به طور کلی در حال افزایش است و واضح است که رشد جمعیت با رشد اشتغال در این کشور مطابقت خواهد داشت.
مردم آن بیشتر به زبان رسمی کشور صحبت می کنند.

در نظر داشته باشید که صحبت کردن به زبان رسمی این کشور به طور کلی یکی از ویژگی های مهم در مهاجرت است. بیشتر واردات در زمینه ماشین آلات و قطعات یدکی موتور و همچنین واردات به این کشور در زمینه مواد غذایی و تجهیزات حمل و نقل به طور کلی طبقه بندی های خاصی را تقویت می کند.

همچنین واردات از نظر بودجه و سرمایه گذاری، این حوزه را افزایش می دهد که در حالت عادی و آزمایشی دیده می شود. همان طور که مشخص شد، اقتصاد استونی بیشتر بر محصولات فنی متمرکز است و به خوبی در حال رشد است.

رتبه جهانی در تمام زمینه های استونی

رتبه جهانی در تمام زمینه های استونی

تراز تجاری این کشور بر اساس بودجه 16.52 میلیون یورو برآورد شده است. در حساب جاری، وضعیت به این شرح است که حدود 276.70 میلیون یورو برآورد شده است. واردات در این کشور 1550.20 میلیون یورو و صادرات این کشور 1391.47 میلیون یورو گزارش شده است.

بدهی خارجی آن 1847.90 میلیون یورو برآورد شده است. کل سرمایه این کشور 633.50 میلیون یورو برآورد شده است. در زمینه سرمایه گذاری مستقیم خارجی، تعدادی از اصول به دقت و ریز به ریز ارزیابی شده است. حرکت سرمایه در این کشور نیز رشد خوبی داشته است.

این کشور ذخایر طلای خود را 0.25 تن اعلام کرده است و شاخص کل گردشگری برای این کشور حدود 1.10 است. پرچم آن نیز در رتبه بالایی قرار دارد. به خاطر داشته باشید که تراز تجاری آن نیز به نوبه خود از نظر رتبه بندی در جایگاه خوبی قرار دارد.

بررسی ها می تواند نشان دهد که بودجه های تجاری در این کشور بر اساس بودجه دولت محاسبه می شود و مشخص است که وضعیت اقتصادی قطعا بهبود یافته است. این کشور در تجارت میدانی نیز رتبه بالایی در جهان دارد و واضح است که دسته بندی های تجاری در آن قطعا رعایت می شود.

شایان ذکر است که در این کشور، جنبه های خاصی در زمینه خرید و فروش محصولات وجود دارد. این اصل به دقت مورد ارزیابی قرار گرفته و این کشور توانسته است از نزدیک، سرمایه گذاری های مستقیم را دنبال کند.

در نظر داشته باشید که این کشور یکی از کشورهایی است که قطعاً شیوه سودآوری را دنبال کرده است و مشخص است که می تواند رتبه اقتصادی خوبی داشته باشد. مراقبت های بهداشتی در آن نیز بر طبق روال است و این اصل به طور خاص منجر به رشد درمان های ساختاری می شود.

درمان در این کشور می ‌تواند نشانه‌ های معمولی داشته باشد و واضح است که خدمات بیمه و درمان می‌ تواند میانجی‌ گری مناسبی را ارائه دهد.

همان طور که شواهد نشان می دهد، در درمان های پایه، یک سری اصول مهم و ضروری رعایت می شود و شرایط نشان می دهد که درمانگران در این کشور مبنای مشخصی دارند. در نظر داشته باشید که شرایط زندگی در این کشور نیز به خوبی کنترل می شود. بنابراین رتبه لوکس برای زندگی در آنجا نیز بالا و مهم است. به طور کلی، این کشور دارای نوسانات خوبی است و می توان وضعیت اقتصادی آن را بر اساس بودجه دولت ارزیابی کرد.

نوع حکومت و ساختار سیاسی استونی

نظام این کشور مبتنی بر دموکراسی پارلمانی است و دولت به طور کلی بر سه قوه حکومتی استوار است: مجریه، قضائیه و مقننه. مجلس ملی 101 کرسی دارد و اعضای آن با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند.

به خاطر داشته باشید که مجلس شورای ملی برای یک دوره چهار ساله انتخاب می شود. دولت توسط نخست وزیر تشکیل می شود و شامل 11 وزیر است. رئیس جمهور رئیس دولت است و معمولاً توسط پارلمان منصوب می شود. همان طور که مشخص شد، رئیس جمهور نیز می تواند از تصمیم گیری امتناع کند و این اختیار به او داده شده است.

پارلمان، رئیس جمهور را انتخاب می کند و یک نامزد برای انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور باید حداقل دو سوم آرای پارلمان را کسب کند.

پایتخت استونی و 9 شهر بزرگ

تالین پایتخت این کشور است و به طور کلی با جذابیت و زیبایی قرون وسطایی خود بسیار در دل ها نقش بسته است. تارتو دومین شهر بزرگ استونی و یکی از قدیمی ترین شهرهای این کشور است. این شهر مرکز فکری استونی است و دانشگاه های زیادی دارد.

هاپسالو یک شهر ساحلی معروف و پرطرفدار است. این شهر انتخاب خوبی برای اخذ ویزای توریستی است. در این کشور شرایط سفر به شدت اصولی است و مردم می توانند روزهای خوبی را در این شهر ساحلی زیبا سپری کنند. اکثر جوانان در سفر به استونی این شهر زیبا را انتخاب می کنند.

کورسار یکی از قدیمی ترین شهرهای این کشور است که قلعه های باستانی در آن به چشم می خورد. به طور کلی این خانه ها نماد تاریخی گسترده ای دارند و مشخصا از جاذبه های گردشگری معروف کشور به شمار می روند. شایان ذکر است که این یکی از شهرهایی است که آثار معروف آن در این شهر به چشم می خورد.

ناروا شرقی ترین سرزمین اصلی اتحادیه اروپا است. این شهر زیبا به نوبه خود توانسته فضای توریستی بسیار ایده آلی را ارائه دهد. در نظر داشته باشید که ناوار به طور کلی محیطی عالی برای گردش های خانوادگی است.

راکور ساختمان های بسیار قدیمی و زیبایی دارد و به طور کلی در این شهر می توانید قلعه های شگفت انگیز و منحصر به فردی را ببینید. این شهر دارای مناظر جذابی است و یکی از بهترین ها برای طبیعت دوستان توصیه می شود.

Pärnu یک شهر ساحلی تاریخی با یک بندر کوچک است که پایتخت تابستانی این کشور و یکی از بهترین شهرها برای خدمات رسانی به مردم در تابستان است. در سفر به این کشور، بازدید از شهر زیبای ولگا نیز می تواند ارزش زیادی داشته باشد، زیرا این شهر به نوبه خود شهر زیبایی است و جاذبه های بسیاری را در دل خود جای داده است.

Viljandi شهری توریستی در استونی است که میزبان جشنواره های موسیقی محلی است و افراد زیادی این شهر را برای بازدید از فصول زیبای بهار و تابستان انتخاب می کنند. در نظر داشته باشید که ویلجندی یکی از شهرهایی است که توانسته در خرید و فروش محصولات بسیار خوب عمل نماید و یک شهر تجاری نیز محسوب می شود.

ساکنان ایرانی و مشاغل ایرانی در استونی

اکثر شرکت های ایرانی در این کشور در زمینه صادرات قطعات فنی و موتور فعال هستند. به طوری که در سال های اخیر، رشد در این زمینه بیش از پیش اعلام شده است. به خاطر داشته باشید که در استونی، شرایط دسترسی به وضعیت صنعتی مشخص است.

همان طور که مشخص شد، شرکت های ایرانی در استونی با شرکای بسیاری از استونی در ارتباط بودند و واضح است که وضعیت اقتصادی این کشورها به رویکردهای دقیق بستگی دارد. تعداد ایرانیانی که این کشور را برای زندگی انتخاب کرده اند، در حال حاضر بیشتر از سال های گذشته هستند و مشخص است که روش های دقیق ثبت شرکت در این کشور قابل مشاهده است.

در این کشور، شرکت های ایرانی از ساختار سختگیرانه و اصولی پیروی می کنند. واضح است که در این کشور، وضعیت درآمدزایی و سودآوری با دقت و جدیت رصد می شود و البته همان طور که آمار نشان می دهد، استونی یکی از کشورهایی است که می تواند شرکت ها را سودآور کند.

آمارها نشان می دهد که تعداد ایرانیان مهاجر به استونی در سال 2019 حدود 1.8 درصد بیشتر از سال گذشته بوده است و این رقم در سال گذشته 2.9 درصد بوده است و البته دولت استونی اعلام کرد که راه برای ورود سرمایه گذاران خارجی باز است.

شایان ذکر است که استونی یکی از کشورهایی است که بر اساس نرخ ارز کشور استونی موفق به کنترل میزان سود و زیان در حوزه تجارت می شود و خوشبختانه نرخ یورو استونی بهتر گزارش شده است. در مجموع جمعیت ایران در گروه سنی 25 تا 35 سال در استونی بیش از گذشته افزایش یافته است.

سخن آخر

سخن آخر

در این مقاله ما در رابطه با ویزای استارتاپ استونی حرف زدیم و شرایط و مقررات مربوط به اخذ آن را بررسی کردیم. در ادامه، در رابطه با چند روش دیگر که می توان با آن ها اقامت این کشور را گرفت نیز حرف زدیم و سپس به بررسی کشور استونی از جنبه های مختلف پرداختیم. امیدواریم با استفاده از مطالب این مقاله که با عنوان “ویزای استارتاپ استونی” آماده شده است، بتوانید گام موثری در راستای تحقق بخشیدن به اهداف خود بردارید.