اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

آیا می‌دانید کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان کدامند؟ برای شناخت بیشتر این ‌دست از کشورها، با ما در ادامه همراه باشید.

آیا می‌دانید کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان کدامند؟ برای شناخت بیشتر این ‌دست از کشورها، با ما در ادامه همراه باشید.

ممکن است تعداد بسیار زیادی از ایرانیان بارها و بارها قصد داشته باشند که فقط با خریدن یک بلیت هواپیما به کشورهای بسیار زیادی سفر کنند و از طبیعت و مناظر زیبای این کشور استفاده داشته باشند، اما مشکل اخذ ویزا و مراحلی که برای دریافت آن وجود دارد، یکی از نگرانی‌های افراد برای سفر کردن به برخی از کشورها می‌باشد.

یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌هایی که هر فردی در زندگی شخصی خود می‌تواند کسب کند، سفر به جاهای مختلف و آشنا شدن با رسوم و فرهنگ کشورهای دیگر می‌باشد. همه ما می‌دانیم که برای سفر، شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود و برخی از کشورها فقط با وجود ویزا، مسافرین خارجی را دعوت به کشور خود می‌کنند. موضوعی که کاملاً مشخص است، مشکلاتی است که بر سر دریافت ویزا برای برخی از افراد اتفاق می‌افتد.

ویدئو کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

به‌ عنوان نمونه ارائه برخی از مدارک همچون شرایط شغلی، تمکن مالی، سوابق سفر و دیگر موارد برای برخی از افراد امکانپذیر نمی‌باشد. همین موضوع باعث می‌شود تا برخی از گردشگران نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کشورهایی باشند که بدون امکان ویزا شرایط سفر برای ایرانیان را فراهم کند.

موضوع حائز اهمیت این است که کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان بسیار اندک می‌باشد. زیرا در دهه اخیر، اعتبار پاسپورت ایرانیان بسیار کاهش پیدا کرده ‌است. اما کارشناسان ما در شرکت الست گروپ درصددند تا در ادامه این مطلب، اطلاعاتی در زمینه کشورهایی برای شما فراهم سازند که بدون ارائه ویزا، امکان سفر برای ایرانیان را فراهم خواهند ساخت.

اینفوگرافیک کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

اینفوگرافیک کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

شرکت الست گروپ، معتبرترین موسسه مهاجرتی در این زمینه شناخته می شود. علاوه‌ براین مسائل، اطلاعات بیشتری در رابطه با رتبه پاسپورت ایران و تعریف ویزا در اختیار شما قرار می‌دهیم. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مطالبی که در این مقاله بررسی می‌کنیم، عبارتند از:
آیا می‌دانید ویزا چیست؟
اطلاعات بیشتر در باره پیشینه اخذ ویزا 
اهمیت استفاده از ویزا 
انواع ویزاهای مختلف برای مسافرت
آیا شرایط سفر بدون ویزا ممکن است؟
توافقات دوستانه‌ای بین دو کشور
شاخص رتبه بندی گذرنامه ایرانیان
آیا می‌دانید کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان کدامند؟
کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در آسیا
کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در اقیانوسیه
کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در آفریقا
کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در اروپا
کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در آمریکا
آیا می دانید کشورهای نیازمند به ویزای فرودگاهی کدامند؟
کشورهایی با ویزای فرودگاهی برای ایرانیان
کشورهایی با ویزای فرودگاهی برای ایرانیان در آفریقا
کشورهایی با ویزای فرودگاهی برای ایرانیان در آسیا
کشورهایی با ویزای الکترونیک برای ایرانیان کدامند؟
کشورهایی با ویزای الکترونیک برای ایرانیان
صدور ویزا در سفارت
آیا می دانید بهترین کشور بدون ویزا برای سفر کدام است؟
رتبه پاسپورت و گذرنامه ایرانیان
رتبه بندی پاسپورت ایرانیان در ایندکس
شاخص پاسپورت هنلی (Henley Passport Index)
عدم وجود پرواز مستقیم از ایران به برخی کشورها
کشورهای پرمخاطب بدون ارائه ویزا برای ایرانیان کدامند؟
سفر بدون ویزا برای ایرانیان به ترکیه
سفر بدون ویزا برای ایرانیان به ارمنستان
سفر بدون ویزا برای ایرانیان به گرجستان
سخن آخر

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان با ما همراه باشید.

 

آیا می‌دانید ویزا چیست؟

آیا می‌دانید ویزا چیست؟

قبل از این که به بررسی و شناخت کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان بپردازیم، بهتر است موضوع اخذ ویزا را برای شما با جزئیات بیشتری شرح دهیم. برای وارد شدن به برخی از کشورهای خارجی، شروط خاصی در نظر گرفته می‌شود که این مجوز به واسطه ویزا برای افراد صادر می‌گردد.

ویزا می‌تواند تعیین کند که یک فرد متقاضی قادر است اجازه ورود به کشور مد نظر را داشته باشد و در مدت ‌زمان تعیین ‌شده در آن کشور حضور داشته باشد. تمامی این موارد ضمیمه پاسپورت فرد متقاضی خواهد شد. پاسپورت‌ها به ‌عنوان شناسنامه دارای اطلاعات شخصی افراد می‌باشند که هر فردی برای خارج شدن از مرزهای کشور خودش باید از آن استفاده داشته باشد.

براساس قوانینی که در هر دولت و کشور تعیین می‌گردد، شهروندان کشورهای دیگر می‌توانند با اخذ ویزا شرایط لازم برای مسافرت، تحصیل، کار و یا دیگر موارد در کشور مقصد را داشته باشند. یعنی ویزا این امکان را برای فرد فراهم می‌کند تا بتواند از امکانات آن کشور استفاده کند.

تمامی این شرایط براساس روابط بین آن کشور با دیگر کشورها می‌باشد و این ‌موضوع می‌تواند امکان اخذ ویزا را برای شهروندان کشور مبدا فراهم کند.

اطلاعات بیشتر در باره پیشینه اخذ ویزا 

شاید بهتر باشد در رابطه با پیشینه اخذ پاسپورت و یا ویزا بیشتر بدانید. زیرا در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم برای این ‌که فردی از کشوری به کشوری در اروپای غربی سفر کند، نیازی به گذرنامه یا ویزا نداشت.

به دلیل این ‌که حمل ‌و نقل و جا به‌ جایی افراد بسیار زیاد با قطار صورت می‌گرفت، مشکلات بسیار زیادی بر سر راه مسئولین برای کنترل کردن پاسپورت‌ها وجود داشت.

به ‌همین دلیل به‌ مرور زمان با گذشت جنگ جهانی اول، ارائه پاسپورت و ویزا به‌ عنوان دو نکته مهم برای اسناد مسافرتی افراد امری ضروری شناخته شد.

اهمیت استفاده از ویزا

اهمیت استفاده از ویزا

مهم‌ترین موضوعی که اهمیت ویزا را افزایش می‌دهد، این است که مدت ‌زمان تعیین ‌شده‌ای برای اخذ ویزا در هر کشور در نظر گرفته می‌شود. فرد متقاضی با توجه به محدودیت‌های مشخص ‌شده همچون مدت ‌زمان اقامت، تاریخ انقضای پاسپورت و دیگر موارد ممکن است دیگر اجازه کار، تحصیل و یا ماندن در کشور مقصد را نداشته باشند.

حال ‌که به اهمیت وجود ویزا پی بردید، ممکن است شما نیز نیازمند کسب ویزا برای کشورهای مختلف باشید. برای این‌ که روند کاری شما با سرعت بیشتری پیش برود، می‌توانید درخواست‌های خود را به ‌صورت حضوری یا آنلاین به سفارت کشور مقصد یا دفتر کنسولگری آن‌ها ارسال کنید.

سپس بررسی‌ها و ارزیابی‌هایی در زمینه شرایط مالی متقاضی، هدف از سفر، شرایط شغلی و وابستگی‌های خانوادگی صورت می‌گیرد و در صورت امکان، شرایط اخذ ویزا برای فرد متقاضی در کشور مد نظر وجود خواهد داشت.

امکان دارد اخذ ویزا به‌ صورت مهر در گذرنامه، برچسب، سندهای الکترونیکی ارائه شود. بر اساس گزارشات و اظهاراتی که توسط سازمان گردشگری جهانی بیان‌ شده است، احتمال این‌ که در سال‌های آینده تعداد بسیار زیادی از گردشگران قبل ‌از سفر به ویزا نیاز داشته باشند، به‌ مرور کاهش پیدا می‌کند و این خبر بسیار خوبی است که می‌تواند امکان سفر بدون ویزا را برای برخی از افراد فراهم سازد.

انواع ویزاهای مختلف برای مسافرت

انواع ویزاهای مختلف برای مسافرت

ویزا در انواع مختلفی ارائه خواهد شد که مهم‌ترین آن‌ها ویزاهای گردشگری است که به دو نوع کوتاه ‌مدت و یا بلند مدت تقسیم می‌شود. همان‌ طور که از نام ویزاهای کوتاه‌ مدت مشخص است، فرد متقاضی فقط امکان یک یا چند بار ورود به کشور مد نظر خواهد داشت. اما ویزاهای بلند مدت برای افرادی است که امکان چندین ‌بار ورود به کشور مورد نظر برای آن‌ها وجود دارد.

دیگر ویزاهای مهم شامل ویزای کاری، ویزای تحصیلی، ویزای پزشکی و درمانی، ویزای دیدار با خانواده و بستگان، ویزای سرمایه‌گذاری، ویزای استارت ‌آپ، و دیگر موارد می‌باشد. براساس شرایط برخی از ویزاها امکان سفر چندین بار به کشور مقصد وجود خواهد داشت.

به ‌عنوان نمونه با دریافت ویزای شنگن، امکان سفر به ‌صورت آزادانه به کشورهای اروپایی وجود وجود خواهد داشت و فرد می‌تواند از امکانات کافی ویزا بهره‌مند شود. حال ممکن است هیچ‌ گونه شرایطی برای برخی از افراد به منظور اخذ ویزا وجود نداشته باشد.

بنابراین باید اطلاعات کافی از کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان داشته باشند تا شرایط بهتری را برای سفر تجربه کنند. در ادامه با بررسی‌های کارشناسان شرکت الست گروپ بیشتر به این‌ موضوع خواهیم پرداخت.

آیا شرایط سفر بدون ویزا ممکن است؟

آیا شرایط سفر بدون ویزا ممکن است؟

ممکن است این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که آیا امکان سفر کردن بدون ویزا وجود دارد؟ خبر خوب این است که در برخی از مواقع سفر کردن بدون ویزا نیز ممکن می‌باشد. زیرا برخی توافقات بین کشورهای متعدد صورت‌ گرفته است.

این کار توسط مقامات ارشد آن کشور انجام می‌گیرد تا روابط دوستانه‌تری بین دو کشور شکل بگیرد. بنابراین شرایط لغو ویزا و لغو روادید صورت می‌گیرد و مردمان دو کشور بدون هیچ‌ گونه نگرانی و دریافت ویزا، امکان رفت‌ و آمد به کشور مقابل را خواهند داشت.

هر چند که قطع به ‌یقین داشتن ویزا به تنهایی نمی‌تواند ضامن ورود افراد به دیگر کشورها باشد، بلکه ممکن است بعد از دریافت ویزا، کشور مقصد به دلایل مختلفی در بدو ورود متقاضی و یا هر زمان دیگری که از مدت اقامت او در کشور مقصد گذشته باشد، اقدام به باطل کردن مجوز سفر یا همان ویزا کند. 

توافقات دوستانه‌ای بین دو کشور

حال در شرایطی که توافقات دوستانه‌ای بین دو کشور شکل ‌گرفته باشد و برای رفت ‌و آمد بین این دو کشور نیازی به ویزا نباشد، فرد متقاضی قادر است فقط با ارائه یک پاسپورت معتبر که حدوداً ۷ ماه اعتبار و تاریخ انقضا برای وارد شدن و خارج شدن به کشور دیگر را داشته باشد، یک تجربه‌ی اقامت کوتاه ‌مدت در کشور مقصد را کسب کند.

این موضوع ثابت می‌کند که کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان باعث اجازه ورود هموطنان ما خواهد شد و فقط پاسپورت یا گذرنامه افراد اعتبار کافی برای وارد شدن به این کشورها را خواهد داشت.

طبق آماری که در چند سال اخیر در زمینه پاسپورت ایرانیان صورت‌ گرفته است، درجه و رتبه پاسپورت هموطنان ما در رتبه ۹۸ می‌باشد و امکان سفر کردن به ۵۰ کشور بدون ویزا برای ایرانیان فراهم شده ‌است. کاملاً طبیعی است که به این ‌موضوع آگاه باشید که جایگاه بسیار خوبی برای اعتبار پاسپورت ایرانیان در نظر گرفته نشده ‌است.

اما اگر قصد داشته باشید، بدون اخذ ویزا به چندین کشور سفر داشته باشید و بدون هیچ‌ گونه مشکل و دردسری در مدت ‌زمان تعیین‌ شده به کشور خود باز گردید، قطعا سوابق و امتیازات بسیار ارزنده‌ای در پرونده شما به ثبت می‌رسد که می‌تواند امکان اخذ ویزا برای سفر به دیگر کشورها را نیز برای شما فراهم کند و دیگر هیچ ‌گونه مشکل اساسی را در این راه متحمل نخواهید شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، به شرکت الست گروپ مراجعه نمایید.

شاخص رتبه بندی گذرنامه ایرانیان

بر اساس اطلاعاتی که توسط سازمان پاسپورت ایندکس صورت ‌گرفته است، شاخص‌های رتبه‌بندی برای گذرنامه‌های افراد ایرانی بدین‌ صورت است که امکان سفر به ۹ کشور بدون ویزا در سراسر دنیا داشته باشند.

البته نکته مهم دیگر این است که امکان مسافرت به ۳۸ مقصد دیگر به واسطه دریافت ویزای فرودگاهی یا الکترونیکی با ارائه مدارک معتبر و پرداخت هزینه‌ها وجود دارد. اما در کنار این موارد با استفاده از ویزای e.TA، 3 مقصد دیگر برای سفر بدون ویزا برای ایرانیان وجود خواهد داشت.

اگر ایرانیان قصد داشتند به کشورهای دیگر سفر کنند، نیاز به دریافت ویزا از سفارتخانه کشور مقصد خواهند داشت. پس برای تعداد بسیار زیادی از افراد، شناخت کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان اهمیت دارد تا بدانند می‌توانند بدون دریافت ویزا به خاک کدام یک از این کشورها وارد شوند.

همین موضوع باعث شد تا همکاران ما در شرکت الست گروپ تحقیقات بیشتری در زمینه کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان داشته باشند. در ادامه این مطلب با این دسته از کشورها آشنا خواهید شد تا بتوانید بدون ویزا وارد خاک این کشورها شوید.

آیا می‌دانید کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان کدامند؟

آیا می‌دانید کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان کدامند؟

برای شناخت کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در ادامه این مطلب جداولی را برای شما تهیه کرده‌ایم. البته بهتر است بگوییم که با دسته‌بندی کشورهای مختلف در انواع قاره‌ها می‌توانید این جداول را بهتر درک کنید.

جزئیات مربوط به تعداد روزهای اقامت و دیگر ویزاهای فرودگاهی و ویزای الکترونیکی در این جدول‌ها ارائه ‌شده است که سطح اطلاعات افراد را برای سفر به کشورهای مختلف افزایش خواهد داد. در صورتی ‌که نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در این ‌مورد می‌باشید، کارشناسان و مشاوران شرکت الست گروپ همواره می‌توانند در این راه در کنار شما باشند.

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در آسیا

نام کشور    بدون ویزا    ویزای فرودگاهی    ویزای الکترونیکی    e.TA مجوز (سفر الکترونیکی)    تعداد روزهای اقامت
ارمنستان    ✔                ۹۰
عراق    ✔                ۳۰
مالزی    ✔                ۱۴
قزاقستان    ✔                ۱۴
کامبوج            ✔        ۳۰
لبنان        ✔            ۳۰
مالدیو        ✔            ۳۰
عمان        ✔    ✔        ۱۴
قطر        ✔    ✔        ۳۰
جزیره تیمور لسته (Timor-Leste)        ✔            ۳۰
نپال        ✔            ۹۰
سریلانکا                ✔    ۳۰
پاکستان                ✔    ۳۰

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در اقیانوسیه

نام کشور    ویزای فرودگاهی    تعداد روزهای اقامت

پالائو (Palau)    ✔    ۳۰

تووالو (Tuvalu)    ✔    ۳۰

ساموآ (Samoa)    ✔    ۶۰

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در آفریقا

نام کشور    ویزای فرودگاهی    ویزای الکترونیکی    e.TA مجوز (سفر الکترونیکی)    ثبت ‌نام توریستی    تعداد روزهای اقامت
آنگولا    ✔  قبل از ورود به کشور باید درخواست ارسال کنید                -
بوروندی (Burundi)    ✔                ۳۰
دماغه سبز (Cape Verde)    ✔                -
اتحاد قمر (Comoros)    ✔                ۴۵
جمهوری دموکراتیک کنگو (Democratic Republic of Congo)        ✔            ۹۰
جیبوتی (Djibouti)        ✔            -
اتیوپی        ✔            -
گابن        ✔            -
گینه        ✔            ۹۰
گینه بیسائو (Guinea-Bissau)    ✔    ✔            ۹۰
لسوتو (Lesotho)        ✔            ۱۴
ماداگاسکار (Madagascar)    ✔    ✔            ۹۰
مالاوی (Malawi)        ✔            ۹۰
موریتانی (Mauritania)    ✔                -
موزامبیک (Mozambique)    ✔                ۳۰
نیجریه      ✔قبل از ورود به کشور باید درخواست ارسال کنید                -
رواندا (Rwanda)    ✔    ✔            ۳۰
سیشل                ✔    ۹۰
سیرالئون (Sierra Leone)    ✔                ۳۰
سومالی    ✔                ۳۰
سودان جنوبی        ✔            -
کنیا        ✔            ۹۰
اوگاندا        ✔            -
زیمبابوه    ✔                ۳۰
توگو    ✔                ۷
ساحل عاج (Ivory Coast)            ✔        ۹۰

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در اروپا

نام کشور    بدون ویزا    ویزای فرودگاهی    ویزای الکترونیکی    تعداد روزهای اقامت
ترکیه    ✔    ×        ۹۰
گرجستان    ✔    ×        ۴۵
جمهوری آذربایجان        ×    ✔    ۳۰

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در آمریکا

نام کشور    بدون ویزا    ویزای فرودگاهی    ویزای الکترونیکی    تعداد روزهای اقامت
دومنیکا    ✔            ۲۱
هائیتی    ✔            ۹۰
ونزوئلا    ✔            ۱۵
بولیوی        ✔    ✔    ۹۰
جمهوری سورینام (Suriname)            ✔    -
البته لازم به ذکر است که برای کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از موارد فوق، می توانید با کارشناسان موسسه الست گروپ در ارتباط باشید.

آیا می دانید کشورهای نیازمند به ویزای فرودگاهی کدامند؟

آیا می دانید کشورهای نیازمند به ویزای فرودگاهی کدامند؟

حال که در زمینه کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان اطلاعات کافی کسب کردید، بهتر است در رابطه با کشورهایی که نیازمند ویزای فرودگاهی می‌باشند نیز بهتر بدانید.

ویزای فرودگاهی به نوعی از ویزای گردشگری گفته می‌شود که در بدو ورود افراد به خاک هر کشور، بعد از ارائه دادن مدارک مربوطه، به ‌صورت یک لیبل در گذرنامه افراد به ثبت خواهد رسید. البته هزینه‌هایی از مسافر برای دریافت ویزای فرودگاهی آن گرفته می‌شود. مهم‌ترین موضوعی که در مهر و یا لیبل این ویزا نوشته ‌شده است، تاریخ ورود و خروج مسافران می‌باشد.

حال در صورتی ‌که فرد متقاضی دیرتر از زمان تعیین ‌شده از خاک کشور مد نظر خارج شود، باید در ابتدا علت تاخیر را برای پلیس فرودگاه شرح دهد. در غیر این صورت اگر علت  قانع ‌کننده‌ای نداشته باشد، باید جریمه‌های نقدی را پرداخت کند و ممکن است در برخی از مواقع برای چندین ماه از وارد شدن به خاک آن کشور منع شود.

مسئله دیگری که در مورد ویزاهای فرودگاهی وجود دارد، این است که اگر کشور مد نظر برای صدور ویزا مسافر را تایید نکند، فرد متقاضی مجبور است از فرودگاه به کشور خود بازگردد. همین موضوع باعث می‌شود که قبل‌ از سفر به هر کشوری، با کمک متخصصین موسسه الست گروپ، اطلاعات کافی در رابطه با صدور ویزای فرودگاهی را کسب کنید.

به‌ عنوان نمونه ممکن است در برخی از کشورها مدت ‌زمان دریافت ویزای فرودگاهی و بلیت خارج شدن از کشور را به مسئول مربوطه نشان بدهید تا امکان دریافت ویزای فرودگاهی برای شما صورت بگیرد.

ویزای فرودگاهی برای ایرانیان به ۳ کشور در قاره اقیانوسیه، ۶ کشور در قاره آسیا، ۱ کشور در قاره آمریکا و ۱۴ کشور در قاره اروپا وجود خواهد داشت که ممکن است بنا بر برخی شرایط، این کشورها با استفاده از دریافت ویزای الکترونیکی، امکان سفر برای متقاضیان را فراهم کنند.

در هر صورت برای این که اطلاعات بیشتری در این ‌مورد کسب کنید، نیاز به کمک گرفتن از افراد خبره و باتجربه دارید. کارشناسان ما در شرکت الست گروپ همواره در کنار شما خواهند بود تا جزئیات مربوط به ویزای فرودگاهی را برای شما شرح دهند.

کشورهایی با ویزای فرودگاهی برای ایرانیان

کشورهایی با ویزای فرودگاهی برای ایرانیان

بعد از این ‌که به بررسی کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان پرداختیم،

در فهرست زیر قصد داریم کشورهایی که امکان ورود با ویزای فرودگاهی برای ایرانیان فراهم کرده‌اند را با توجه به قاره‌های مختلف و دسته‌بندی‌های متعدد نام ببریم.

کشورهایی با ویزای فرودگاهی برای ایرانیان در آفریقا

    جمهوری بنین (۸ روز)
    ماداگاسکار (۹۰ روز)
    کیپ ورد
    کنیا (۹۰ روز))
    موزامبیک (۳۰ روز)
    تانزانیا (۹۰ روز)
    رواندا (۳۰ روز)
    گینه بیسائو (۹۰ روز)
    توگو (۷ روز)
    سومالی (۳۰ روز)
    زیمباوه (۹۰ روز)
    مجمع الجزایر قُمُر (۴۵ روز)
    اوگاندا
    سنگال (۳۰ روز)
    سیرالئون (۳۰ روز)
    گینه
    نیجریه
    موریتانی

کشورهایی با ویزای فرودگاهی برای ایرانیان در آسیا

    جمهوری آذربایجان (۳۰ روز)
    عمان (۳۰ روز)
    نپال (۹۰ روز)
    لبنان (۳۰ روز)
    مالدیو (۳۰ روز)
    لائوس (۳۰ روز)
    تیمور شرقی (۳۰ روز)
    کامبوج (۳۰ روز)

 

کشورهای با ویزای الکترونیک برای ایرانیان کدامند؟

کشورهای با ویزای الکترونیک برای ایرانیان کدامند؟

ویزای الکترونیک نیز یکی دیگر از ویزاهایی است که ممکن است برای ایرانیان کاربرد داشته باشد. پس در راستای شناخت بیشتر در زمینه کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان، بهتر است اطلاعاتی در زمینه این نوع ویزا نیز کسب کنید.

زیرا از جدیدترین انواع ویزا می‌باشد و سرعت امور درخواست‌ شده و ویزا برای افراد را بسیار بیشتر خواهد کرد. شرایط این نوع ویزا به گونه ایست که تمامی مراحل درخواست، سن بارگذاری مدارک و صدور ویزا به‌ صورت الکترونیکی و آنلاین صورت می‌گیرد و فرد متقاضی با ارائه شماره پاسپورت و تصویر مدارک لازم می‌تواند از این امکان بهره‌مند شود.

مهم‌ترین تفاوتی که ویزای الکترونیکی با ویزای برچسبی یا لیبل دارد، این است که تا قبل ‌از وارد شدن فرد متقاضی به خاک کشور مبدا، هیچ‌ گونه اطلاعاتی در پاسپورت فرد دیده نخواهد شد. اما در ویزای برچسبی، فرد متقاضی باید به سفارت مراجعه کرده و بعد از گذراندن تمامی مراحل انگشت ‌نگاری و ارائه مدارک، ویزای فرد به‌ صورت لیبل روی یکی از صفحات گذرنامه درج خواهد شد.

حال با توجه به ویژگی‌های ویزای الکترونیکی این امکان برای شهروندان ایرانی نیز فراهم شده‌ است تا برای سفر به ۱ کشور در قاره اروپا، ۲ کشور در قاره آمریکا، از ۱۳ کشور در قاره آفریقا، ۳ کشور در قاره آسیا اقدام کنند و ویزای الکترونیکی بگیرند.

البته ناگفته نماند که برخی از این مقصدها نیز بابت استفاده از ویزای فرودگاهی امکان سفر برای متقاضیان ایرانی را فراهم کرده است. در صورت نیاز می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاوره‌های کارشناسان شرکت الست گروپ در این‌ زمینه استفاده داشته باشید.

کشورهایی با ویزای الکترونیک برای ایرانیان

بعد از این‌ که به بررسی کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان پرداختیم، در فهرست زیر قصد داریم کشورهایی که امکان ورود با ویزای الکترونیک برای ایرانیان فراهم کرده‌اند را با توجه به قاره‌های مختلف و دسته‌بندی‌های متعدد نام ببریم.

کشورهایی با ویزای فرودگاهی برای ایرانیان در قاره آمریکا

    بولیوی (۹۰ روز)

کشورهایی با ویزای فرودگاهی برای ایرانیان در اقیانوسیه

    ساموآ (۶۰روز)

    پالائو (۳۰ روز)

    تووالو (۳۰ روز)

صدور ویزا در سفارت

صدور ویزا در سفارت

به ‌غیر از این ‌که در زمینه کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در فهرست بالا برای شما صحبت کردیم، ممکن است برای سفر کردن به برخی از کشورهای دنیا نیازمند صدور ویزا در سفارت باشید. این کار با مراجعه به سفارت صورت می‌گیرد. در این ‌باره متقاضی باید بعد از ارائه دادن مدارک لازم، موفق به دریافت ویزای توریستی گردد.

معمولاً در این مواقع مدارک ضروری همچون مدارک شناسایی، گذرنامه، مدارک مالی و شغلی، رزرواسیون هتل و یا بلیت هواپیما مورد قبول می‌باشد. اگر فردی قصد داشته باشد که برای دیدن اقوام و یا دوستان خود به یکی از کشورهای خارجی برود و اقامت خود را در منزل آن‌ها داشته باشد، به‌ جای رزرواسیون و آدرس هتل می‌تواند آدرس محل اقامت آن فرد را به سفارت بدهد.

تمامی این مدارک باعث می‌شود تا سفارت اطمینان پیدا کند که شما بعد از گذراندن یک سفر توریستی در کشور مد نظر به کشورتان باز می‌گردید و قصد ماندن در این کشور را نخواهید داشت. البته مدارکی که برای سفارت هر کشور در نظر گرفته می‌شود، متفاوت است.

به ‌عنوان نمونه برای دریافت ویزای دبی یا روسیه، فقط مدارکی همچون رزرواسیون هتل و بلیت هواپیما مهم است.

در صورتی ‌که قصد سفر به کشورهای اروپایی عضو شینگن را داشته باشید، قطعا شرایط سخت‌تری پیش پای شما می‌باشد و ممکن است مدارکی به منظور شغل و تمکن مالی شما نیز درخواست شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این ‌مورد می‌توانید از کارشناسان شرکت الست گروپ کمک بگیرید تا بدانید چگونه می‌توانید به بهترین نحو ممکن برای سفر به دیگر کشورها اقدام کنید.

آیا می دانید بهترین کشور بدون ویزا برای سفر کدام است؟

آیا می دانید بهترین کشور بدون ویزا برای سفر کدام است؟

امکان دیگری که برای شهروندان ایرانی وجود دارد، سفر کردن به ۹ کشور همچون ارمنستان، عراق، مالزی، قزاقستان، دومنیکا، هائیتی، ونزوئلا، گرجستان و ترکیه بدون ارائه ویزا می‌باشد. گردشگران اغلب به مقاصدی با جاذبه‌های تاریخی، زیارتی، طبیعی جذب خواهند شد. بنابراین ایرانیان بسیار زیادی علاقه‌مند به دیدن جاذبه‌های این کشورها می‌باشند. پس خبر خوب این است که امکان سفر بدون ویزا به این کشورها برای ایرانیان فراهم می‌شود.

ممکن است شما مقصدی را برای تفریح نداشته باشید. بهتر است بگوییم بهترین کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان از لحاظ مسافت و هزینه‌های سفر، مواردی همچون قزاقستان، عراق، ارمنستان، گرجستان، ترکیه شمرده می‌شود.

البته کاملاً طبیعی است که هر فردی براساس سلایق شخصی خود و با توجه به هدفی که برای سفر دارد، مقصد را انتخاب کند. در صورتی ‌که نیازمند راهنمایی بیشتر هستید، می‌توانیم این کشورها را به ‌عنوان مقاصد جذاب برای گردشگران ایرانی نام ببریم.

رتبه پاسپورت و گذرنامه ایرانیان

برای رتبه‌بندی پاسپورت ما ایرانیان، شاخص‌های متعددی در کشورهای مختلف جهان دیده می‌شود. به واسطه شرکت‌های مالی، این رتبه‌بندی‌ها انجام می‌گیرد و امکان ارائه دسترسی هایی را برای این پاسپورت‌ها به شهروندان خود خواهد داد.

براساس این شاخص، پاسپورت ایندکس در کنار پاسپورت کشورهایی همچون جمهوری کنگو، اتیوپی، سودان، سودان جنوبی، پاسپورت کشور ما ایران در رتبه ۸۵ قرار گرفته است.

اطلاعات دیگری که به دست آمده‌ است، شایان ‌ذکر است که شهروندان ایرانی می‌توانند شرایط سفر کردن به ۵۰ مقصد بدون ویزا را از طریق ویزاهای فرودگاهی و یا الکترونیکی داشته باشند. آمار گرفته‌ شده نشان می‌دهد که ایرانیان برای ورود به حدوداً ۱۴۸ کشور، نیاز به اخذ ویزا خواهند داشت.

اطلاعات تکمیلی در این خصوص را از مشاورین موسسه الست گروپ کسب نمایید.

رتبه بندی پاسپورت ایرانیان در ایندکس

یکی از معتبرترین شاخص‌های جهانی در ویزای ایندکس، رتبه پاسپورت ایران است که عدد ۱۰2 را به خود اختصاص داده‌ است. در صورتی ‌که آخرین رتبه از آن کشور افغانستان با رتبه ۱۱۳ می‌باشد. این شاخص براساس این شاخص در سال 2022 شهروندان ایرانی بدون ویزا امکان سفر کردن به ۳۹ مقصد را خواهند داشت. البته شرایط دیگری برای ارائه ویزا در بدو ورود و یا ویزاهای الکترونیکی نیز وجود خواهد داشت.

به ‌عنوان نمونه امکان ورود به ۲۷ مقصد توسط ویزای فرودگاهی برای شهروندان ایرانی وجود خواهد داشت، اما برای وارد شدن به مقصد سری‌لانکا، شهروندان ایرانی نیازمند اخذ ویزای الکترونیکی هستند. همین شرایط امکان سفر کردن به ۱۱ مقصد دیگر بدون ویزا برای شهروندان را فراهم کرده است.

به واسطه ویزای ایندکس، آمار متعددی ارائه ‌شده است که نشان می‌دهد برای ورود به ۱۹۹ کشور، شهروندان ایرانی باید ویزاهای فیزیکی را ارائه دهند. اما ارائه ویزاهای آنلاین برای ورود به ۲۷ کشور نیز امکان‌پذیر می‌باشد.

در مجموع ۲۲۶ مقصد برای تمامی ایرانیان تعریف ‌شده است. در پی این آمار، کشورهایی همچون ارمنستان، جزایر کوک، ترکیه، دومنیکا، اکوادور، گرجستان، هائیتی، مالزی، میکرونزی، نیووی و ونزوئلا در دسته‌بندی کشورهایی قرار گرفته‌اند که ایرانیان بدون ارائه ویزا قادر به سفر کردن به آن می‌باشند.

پس می‌توان گفت که کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان شامل این دسته از موارد می‌شود. در صورتی‌ که برای سفر کردن به کشورهایی همچون جمهوری آذربایجان، بولیوی، کیپ ورده، اتحاد قمر، گینه بیسائو، کنیا، لبنان، ماکائو، ماداگاسکار، مالدیو، موریتانی، موزامبیک، نپال، عمان، روندا، پالائو، ساموآ، سیشل، سنگال، سومالی، سیرا لئون، سومالی، توگو، تیمور لسته، تووالو، اوگاندا و زیمباوه نیازمند ارائه ویزای فرودگاهی خواهند بود.

شاخص پاسپورت هنلی (Henley Passport Index)

توانستیم دریابیم که حدوداً ۲۲۷ مقصد در سرتاسر جهان رتبه مربوط به پاسپورت ایران را ۱۰۲ می‌دانند. براساس شاخص هنلی، شهروندان ایرانی قادر هستند تا با ویزا و یا ویزا در ورود به کشور دیگر و یا ویزای الکترونیکی، به ۴۳ مقصد سفر داشته باشند. البته شرایط سفر به ۱۳ کشور نیز بدون ارائه هیچ‌ گونه ویزایی مهیا می‌باشد. در صورتی ‌که ایرانیان می‌توانند برای سفر کردن به ۲۸ مقصد با ویزای فرودگاهی و ۲ مقصد دیگر همچون سری‌لانکا و پاکستان با ویزای الکترونیکی از جاذبه‌های گردشگری و امکانات رفاهی این کشورها بهره‌مند شوند.

کشورهایی همچون ارمنستان، قطر، عمان، نیووی، جزایر کوک، میکرونزی، گرجستان، ترکیه، دومنیکا، هائیتی، مالزی، اکوادور و ونزوئلا بر اساس شاخص هنلی، مجوز ورود شهروندان ایرانی را بدون در نظر گرفتن ویزا فراهم کرده‌اند.

حال مقصدهای دیگری که نیاز به ارائه ویزای فرودگاهی برای سفر ایرانیان دارند، مواردی همچون پالائو، تووالو، ساموآ، لبنان، سوریه، آذربایجان، کامبوج، ماکائو، مالدیو، نپال، تیمورلسته، بولیوی، بوروندی، کیپ ورده، اتحاد قمر، گینه بیسائو، ماداگاسکار، موریتانی، رواندا، موزامبیک، سنگال، سیشل، سیرا لئون، سومالی، تانزانیا، توگو، اوگاندا و زیمباوه شمرده می‌شوند.

عدم وجود پرواز مستقیم از ایران به برخی کشورها

عدم وجود پرواز مستقیم از ایران به برخی کشورها

نکته مهم دیگر این است که بدانید برخی از کشورهای دیگر دنیا امکان سفر برای شهروندان ایرانی را بدون ویزا فراهم کرده‌اند. پس می‌توان گفت که کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان نیز شامل این دسته از مقصدها می‌شود، اما به دلیل این‌ که پرواز مستقیم از ایران به این دسته از کشورها وجود ندارد، برای این‌ که شهروندان ایرانی به این کشورها دسترسی داشته باشند، در ابتدا باید به دیگر کشورها پرواز داشته باشند.

بنابراین سفر کردن به برخی دیگر از کشورها بدون ویزا میسر نیست و ممکن است مقصد به برخی از کشورهای بدون ویزا را برای افراد با مشکل مواجه کند. به ‌عنوان نمونه در منطقه شمالگان واقع در اقیانوس منجمد شمالی، مجمع‌الجزایر زوال بار یکی از مقصدهایی است که ایرانیان بدون دریافت ویزا و اجازه اقامت می‌توانند به آن سفر داشته باشند.

این منطقه به ‌عنوان شمالی‌ترین منطقه تحت کنترل کشور نروژ می‌باشد و بین نروژ و قطب شمال و در شمالی‌ترین نقطه اروپا واقع‌ شده است.

یکی دیگر از مقاصدی که بدون دریافت ویزا، ایرانیان امکان سفر کردن به آن را خواهند داشت، جزایر پیت کرن از سرزمین‌های فرا دریایی بریتانیا می‌باشد که متشکل از ۴ جزیره آتش‌فشانی در جنوب اقیانوس آرام می‌باشد و فقط ۶۴ نفر در آن ساکن هستند.

هیچ ‌گونه ویزا و مجوزی برای سفر کردن به قطب جنوب در نظر گرفته نشده ‌است. اما به دلیل این‌ که مسیر دریایی و هوایی به این منطقه محدود است، باید از آفریقای جنوبی یا نیوزلند، آرژانتین، قطب جنوب، شیلی و یا دیگر کشورها گذر کنند. برای دسترسی داشتن به این مناطق، فرد متقاضی نیازمند دریافت ویزا می‌باشد.

با این‌ دست از موارد می‌توان گفت که سطح کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان گسترده می‌باشد و همواره هموطنان کشور ما قادر به سفر کردن به کشورهای مختلف هستند. البته برای سفر کردن به این کشورها، قوانین و شرایطی وجود دارد که بهتر است با آگاهی کافی در این راه قدم بردارید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از تجارب کارشناسان شرکت الست گروپ بهره‌مند شوید تا سفری بدون خطر را تجربه کنید.

کشورهای پرمخاطب بدون ارائه ویزا برای ایرانیان کدامند؟

کشورهای پرمخاطب بدون ارائه ویزا برای ایرانیان کدامند؟

برای شناخت بیشتر کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان بهتر است به برخی از پرمخاطب‌ترین کشورها نیز اشاره داشته باشیم. زیرا برخی از افراد در تلاشند تا بتوانند با شناخت این موضوع، مقصدی برای دیدن جاذبه‌های گردشگری کشورهای متفاوت تعیین کنند.

همواره برای ایرانیان، کشورهایی همچون ترکیه، ارمنستان و گرجستان بسیار پرمخاطب می‌باشد. حال ویژگی‌هایی که برای سفر به این کشورها بدون ارائه ویزا برای ایرانیان در نظر گرفته می‌شود، شامل موارد زیر می‌شود. شما نیز می‌توانید در صورت نیاز برای سفر به این دسته از کشورها بدون ویزا اقدام کنید. البته در این موارد اگر نیازمند کسب اطلاعات بیشتر هستید، می‌توانید از مشاوران شرکت الست گروپ اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

سفر بدون ویزا برای ایرانیان به ترکیه

سفر بدون ویزا برای ایرانیان به ترکیه

یکی دیگر از کشورهایی که ایرانیان می توانند بدون ویزا مسافرت نمایند، کشور ترکیه می‌باشد. ایرانیان قادر هستند که تنها با اخذ یک بلیت هواپیما بدون ویزا به کشور ترکیه سفر داشته باشند. به ‌همین دلیل است که شرایط سفرهای زمینی به این کشور به واسطه مرزهای زمینی امن است. شرایط مسافرت با ماشین‌های شخصی برای ایرانیان به ترکیه نیز فراهم ‌شده است.

در صورتی‌ که قصد دارید با ماشین شخصی خود از راه‌های زمینی وارد خاک ترکیه شوید، نیازی به هیچ‌ گونه ویزا نخواهید داشت و در مرزبانی، اقدامات لازم برای عبور شما به این کشور صورت می‌گیرد. برای خروج از این کشور نیز فقط موظف به پرداخت عوارض خروج می‌باشید.

افرادی که دارای پاسپورت ایرانی می‌باشند، بدون ارائه ویزا می‌توانند به این کشور سفر کنند. اما قطعاً محدودیت زمانی برای اقامت آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. مدت‌ زمان اقامت این‌ دست از افراد حدوداً ۹۰ روز است که بعد از آن فرد باید هر چه سریع‌تر خاک کشور ترکیه را ترک کند.

سفر بدون ویزا برای ایرانیان به ارمنستان

سفر بدون ویزا برای ایرانیان به ارمنستان

یکی دیگر از کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان، کشور ارمنستان می‌باشد. شهر زیبای ایروان به عنوان پایتخت ارمنستان، از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری برای ایرانیان شمرده می‌شود. طبق توافقاتی که بین کشور ما و کشور ارمنستان صورت ‌گرفته است، امکان سفر با پاسپورت‌های ایرانی بدون ارائه ویزا برای هموطنان وجود دارد.

به ‌همین دلیل است که نام این کشور در لیست کشورهای بدون ویزا قرار گرفته است. شرایط سفر به کشور ارمنستان نیز همانند سفر به ترکیه می‌باشد و افراد ایرانی فقط با ارائه پاسپورت معتبر می‌توانند تا حداکثر ۹۰ روز در خاک ارمنستان بمانند و بعد از آن باید خاک این کشور را ترک کنند.

سفر بدون ویزا برای ایرانیان به گرجستان

سفر بدون ویزا برای ایرانیان به گرجستان

اکثر توریست‌های ایرانی علاقه ‌مند به دیدن پایتخت‌های تاریخی و زیبای کشور گرجستان و شهر تفلیس می‌باشند. همین موضوع باعث شده‌ است تا کشور گرجستان نیز یکی دیگر از مقصدهای پرطرف‌دار برای سفر باشد. به خصوص مهاجرت‌های تحصیلی بسیار زیادی در این کشور توسط ایرانیان صورت می‌گیرد و هر ساله تعداد بسیار زیادی از ایرانیان برای جاذبه‌های مختلف این کشور به گرجستان سفر می‌کنند.

در میان کشورهایی که ایرانیان می‌توانند بدون ارائه ویزا به آن سفر کنند، گرجستان نیز ارجحیت دارد. اما مدت ‌زمان اقامت در این کشور برای ایرانیان بدون ارائه ویزا، حداکثر ۴۵ روز می‌باشد.

با شناخت این دست از کشورها، شما شما نیز می‌توانید بدون ارائه ویزا به این کشورها سفر داشته باشید. البته قطعا نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید که می‌توانید از کارشناسان شرکت الست گروپ در این‌ راستا کمک بگیرید.

سخن آخر

سخن آخر

در این مسیر تلاش کردیم تا اطلاعات کافی در زمینه کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان را داشته باشیم. در حال حاضر برای ورود به کشورهای بدون ویزا، رتبه پاسپورت کشور ما ایران ۱۰۲ می‌باشد که با ارائه آن می‌توان به ۴۲ کشور بدون ویزا و یا با ارائه ویزای فرودگاهی سفر کرد.

در این مطلب، اطلاعات کافی در رابطه با انواع کشورها در دسته‌بندی آسیا و در دسته‌بندی انواع قاره‌های مختلف داشتیم تا بدانید اگر شما بر اساس چه شرایطی می‌توانید به این کشورها بدون ارائه ویزا سفر داشته باشید.

به دلیل این ‌که ویزا یکی از اصلی‌ترین و دشوارترین مدارکی است که امکان سفر به کشورهای خارجی و مهاجرت به کشورهای دیگر را فراهم می‌کند، اغلب افراد در راستای اخذ آن دچار مشکلاتی خواهند شد.

در ابتدای امر، برای دریافت ویزا باید هدف خود را از سفر تعیین کنید و کشور مقصد خود را نیز مشخص کنید. سپس بر اساس اهداف تعیین ‌شده از سفر و مدت زمان اقامت در آن کشور، قادر به تکمیل کردن مدارک خود می‌باشید و می‌توانید برای ویزای مد نظر خود به سفارت کشور مربوطه درخواست دهید.

اما اگر فقط قصد گردشگری و تفریح دارید، سپری کردن پروسه ویزا ممکن است برای شما زمان گیر و دشوار باشد. در صورتی ‌که می‌توانید با سفر کردن به کشورهای بدون ویزا در کمترین زمان ممکن به اهداف خود دست پیدا کنید. به ‌همین دلیل لازم دانستیم تا اطلاعات کافی در زمینه کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان را در این مطلب برای شما فراهم کنیم.

درست است که تعداد بسیار زیادی از کشورهای بزرگ و زیبا به خصوص در اروپا پذیرای هم‌وطنان ما بدون ارائه ویزا نمی‌باشند، اما این نمی‌تواند مانعی برای سفر به کشورهای بدون ویزا در نظر گرفته شود.

شما نیز می‌توانید با بهترین شرایط ممکن برای سفر به کشورهای بدون ویزا اقدام کنید. اگر در این زمینه نیازمند کسب اطلاعات بیشتر هستید و برخی از سوالات شما بدون پاسخ مانده‌ است، همواره می‌توانید با تماس گرفتن با کارشناسان شرکت الست گروپ، راهنمایی‌های بیشتری دریافت کنید.