اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

سیتیزن کانادا چیست

سیتیزن کانادا چیست

در این مقاله به این موضوع می پردازیم که سیتیزن کانادا چیست؟ ما را همراهی نمایید.

آیا می‌دانید سیتیزن کانادا چیست؟ به دلیل این ‌که شرایط بسیار مناسبی برای زندگی در کشور کانادا برقرار است، به ‌عنوان یکی از پرطرف‌دارترین مقصدهای دنیا برای مهاجرت شناخته‌ شده است و متقاضیان بسیار زیادی علاقه‌مند به مهاجرت به کشور کانادا می‌باشند. اما مهم‌ترین موضوع، شناخت سیتیزن کانادا می‌باشد.

در این مقاله به این موضوع می پردازیم که سیتیزن کانادا چیست؟ ما را همراهی نمایید.

آیا می‌دانید سیتیزن کانادا چیست؟ به دلیل این ‌که شرایط بسیار مناسبی برای زندگی در کشور کانادا برقرار است، به ‌عنوان یکی از پرطرف‌دارترین مقصدهای دنیا برای مهاجرت شناخته‌ شده است و متقاضیان بسیار زیادی علاقه‌مند به مهاجرت به کشور کانادا می‌باشند. اما مهم‌ترین موضوع، شناخت سیتیزن کانادا می‌باشد.

در واقع سیتیزن کانادا همان دریافت شهروندی این کشور می‌باشد که قوانین و مقررات خاصی برای اخذ این نوع شهروندی وجود دارد که البته برای تمامی ملیت‌ها به یکسان برآورد شده ‌است. در صورت داشتن شهروندی کانادا یا همان سیتیزن، مزایای بسیار زیادی در اختیار مهاجرین قرار خواهد گرفت.

به‌ عنوان نمونه استفاده از مدارس دولتی به‌ صورت رایگان، استفاده از مزایای شهروندی همانند حق رای، دریافت پاسپورت کانادایی، انتخاب شغل مناسب، اقامت دائم و دیگر موارد به‌ عنوان مهم‌ترین مزایای آن شمرده می‌شوند که باعث شده‌اند تا افراد بسیار زیادی برای دریافت سیتیزن کانادا اقدام کنند.

پنج خصوصیت مهم برای شرایط اخذ سیتیزن کانادا وجود دارد که شامل موفقیت در آزمون شهروندی، پرداخت مالیات، اقامت دائم کانادا، تسلط به زبان انگلیسی و حضور مداوم ۳ سال در کانادا از مهم‌ترین آن شمرده می‌شود.

اینفوگرافیک سیتیزن کانادا چیست

اینفوگرافیک سیتیزن کانادا چیست

حال به دلیل اهمیت دریافت سیتیزن کانادا، قصد داریم در رابطه با این ‌موضوع در ادامه مطلب اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار بدهیم و بگوییم که سیتیزن کانادا چیست و شرایط اخذ آن به چه صورت می‌باشد. با تجربه متعدد شرکت الست گروپ در راستای اخذ سیتیزن کانادا و تسلط کامل به حقوق بین‌ المللی، همواره کارشناسان مجرب الست گروپ در کنار شما هستند تا از طریق مشاوره‌های رایگان تلفنی به شما کمک کنند تا در این راه موفق باشید.

ویدئو سیتیزن کانادا چیست

موسسه مهاجرتی الست گروپ، معتبرترین شرکت مهاجرتی محسوب می شود.

حال در ادامه با ما باشید تا بیشتر در این ‌باره بدانید.

مطالبی که در ادامه بررسی می‌کنیم، عبارتند از:
سیتیزن کانادا چیست؟
ویژگی‌های افراد دارای سیتیزن کانادا چیست؟
قانون سیتیزن کانادا چیست؟
سیتیزن کانادا در مفهوم کانادایی ها چیست؟
روش‌های اخذ سیتی‌زن کانادا چیست؟
شرایط سیتیزن کانادا چیست؟
امتحان مربوط به سیتیزن کانادا
مراحل سیتیزن کانادا
مزایای اخذ سیتیزن کانادا چیست؟
مدارک لازم سیتیزن کانادا
سطح زبان برای سیتی‌زن کانادا
هزینه اخذ سیتیزن کانادا
تفاوت اقامت کانادا و سیتیزن کانادا چیست؟
سوالات متداول در رابطه با سیتیزن کانادا چیست؟
حرف پایانی

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیتیزن کانادا چیست با ما همراه باشید.

 

سیتیزن کانادا چیست؟

سیتیزن کانادا چیست؟

تعداد بسیار زیادی از مخاطبانی که از طریق روش‌های مختلفی همچون تحصیل، سرمایه‌گذاری، کار، تولد فرزند و دیگر موارد موفق به اخذ ویزای کانادا شده‌اند، در تلاش هستند تا هر چه سریع‌تر بتوانند از طریق راه‌ حل‌های موجود به شهروندی کانادا برسند و سیتیزن کانادایی شوند تا بتوانند از مزایای منحصر به ‌فرد آن استفاده داشته باشند و به‌ صورت همیشگی از خدمات ارزنده کشور کانادا بهره‌مند شوند. مواردی همچون شرایط خوب در کانادا و موقعیت اقتصادی مناسب سبب شده‌است تا اغلب شهروندان، علاقه مند به دریافت سیتیزن کانادا باشند.

برای ثبت ‌نام شهروندی متقاضیان بسیار زیادی اقدام می‌کنند تا در صورت داشتن شرایط بتوانند از این امکان و مزایای آن بهره‌مند شوند. البته برای شرکت کردن در این آزمون، شرایط منحصر به ‌فردی وجود دارد که قبل ‌از آن لازم است بگوییم که سیتیزن کانادا چیست.

طبق قوانین در نظر گرفته ‌شده در کشور کانادا، بندهای متعددی از قوانین برای اخذ سیتیزن شیپ کانادا صورت گرفته است. در واقع می‌توان گفت افرادی که دارای سیتیزن کانادا می‌باشند و به ‌عنوان شهروند اصلی این کشور شناخته می‌شوند، از ویژگی‌های متعددی برخوردار هستند که شامل موارد زیر خواهد شد.

ویژگی‌های افراد دارای سیتیزن کانادا چیست؟

ویژگی‌های افراد دارای سیتیزن کانادا چیست؟

فرد باید در کشور کانادا متولد شده باشد تا از سیتیزن کانادایی برخوردار شود.

•    اگر یکی از والدین فرد دارای اقامت دائم کشور کانادا باشد یا تابعیت این کشور را داشته باشد، می‌تواند از مزایای سیتیزن کانادایی بهره‌مند شود.

•    در صورتی ‌که فرد دارای اقامت دائم کانادا می‌باشد، بعد از قبول تابعیت می‌تواند از سیتیزن کانادایی بهره‌مند شود.

•    در صورتی ‌که فرد خارج از کشور کانادا به دنیا آمده باشد اما تابعیت این کشور برای یکی از والدین او وجود دارد، می‌تواند از این امکانات بهره‌مند شود.

•    در صورتی ‌که فردی در کانادا به فرزند خواندگی قبول شود، از تاریخ ۱ ژانویه ۱۹۴۷ تا به‌ حال می‌تواند سیتیزن کانادایی دریافت کند.

•    در صورتی‌ که فرد از یک والد کانادایی متولد شود، بعد از تاریخ ژوئن ۱۹۴۷ تا به امروز می‌تواند از شرایط اخذ سیتیزن کانادایی بهره‌مند شود.

تمامی این موارد باعث می‌شود تا افراد بتوانند از مزایای منحصر به ‌فرد سیتیزن کانادا استفاده کنند.

اما اگر شما از مهاجران خارجی هستید و دارای هیچ کدام از این موارد نیستید، حتما باید با داشتن اقامت دائم خود و انجام آزمون‌های مختلف و تسلط به زبان انگلیسی، برای اخذ سیتیزن کانادا اقدام کنید. حال که متوجه شدید سیتیزن کانادا چیست، در ادامه به بررسی شرایط دریافت سیتیزن خواهیم پرداخت.

قانون سیتیزن کانادا چیست؟

قانون سیتیزن کانادا چیست؟

برای دریافت شهروندی کانادا قوانین منحصر به‌ فردی در نظر گرفته شده است که از سال ۱۹۷۷ به امروز برقرار است. مهم‌ترین قانون در نظر گرفته ‌شده بدین ‌صورت است که تعیین می‌کند، چه فردی شرایط و صلاحیت سیتیزن شدن کانادا را خواهد داشت. البته این قانون در سال ۱۹۷۷ جایگزین قانون قبلی شده‌ است و اصلاحیه در آن صورت‌ گرفته است.

معمولا کانادا به واسطه تولد و برمبنای اصل خاک سیتیزن شیپ صورت می‌گیرد یا حداقل در صورتی ‌که حداقل یکی از والدین سیتیزن کانادایی باشد، می‌تواند از این امکان برخوردار شود. اما به‌ مرور یک قانون جدید برای سیتیزن کانادا و افرادی که دارای اقامت دائمی کانادا می‌باشند نیز تعلق گرفت.

مقیم دائمی کانادا فردی شناخته می‌شود که تابعیت او مورد قبول کنسولگری کانادا قرار گرفته باشد و در یک بازه زمانی مشخص در کانادا زندگی کرده و سپس طبق سوابق مربوطه این شخص، اداره مهاجرت و پناهندگان تابعیت کانادا توانسته برای فرد اقامت دائمی صادر کند. در این ‌صورت این شخص می‌تواند از فرایند دریافت سیتیزن کانادا نیز استفاده داشته باشد.

این قانون برای چهل و دومین بار در ۱۹ ژوئن 2017 به واسطه دولتمداران کانادا اصلاح و تدوین شد و شرایط منحصر به ‌فرد دیگری برای اخذ سیتیزن کانادا در نظر گرفته است.

برای ‌این که اطلاعات بیشتری در این ‌مورد داشته باشید، کمک گرفتن از مشاوران حرفه‌ای برای مهاجرت به کانادا به شما کمک خواهد کرد. در صورت لزوم می‌توانید از کارشناسان خبره ما در شرکت الست گروپ برای دانستن بیشتر نکات مربوط به اخذ سیتیزن اطلاعات کسب کنید.

سیتیزن کانادا در مفهوم کانادایی ها چیست؟

سیتیزن کانادا در مفهوم کانادایی ها چیست؟

مردم این کشور مفهوم اصلی سیتیزن را همکاری با مردم کانادا برای ساخت یک کشور با آرمان‌ها و اهداف مشترک می دانند. در واقع هنگامی ‌که صحبت از سیتیزن به میان می‌آید، در مفهوم مردم کانادایی‌ در کنار یکدیگر همگی افراد می‌توانند برای داشتن یک کانادایی قوی‌تر، با اطمینان‌تر، با ارزش‌تر، با هدف تر قوانین و موارد دیگر تلاش کنند.

مهم‌ترین ارزش کانادایی‌ها این است که ملزم به عدالت اجتماعی هستند و احترام بسیار زیادی به تفاوت‌های فرهنگی خواهند داشت. در واقع آزادی در کشور کانادا به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل سیتیزن شدن است و این امکان را برای افراد فراهم می‌کند که یک ملت صلح‌جو را در کنار یکدیگر داشته باشند.

در حقیقت به دلیل این ‌که کانادا یک کشور چندملیتی می‌باشد، اخذ سیتیزن می‌تواند در تمامی نقاط جهان آن‌ها را به‌ عنوان صلح بان بشناسد. درست است که جمعیت کانادا کم است، اما کشوری گسترده و پهناور است که سبک دولت فدرال آن بسیار خاص و مخصوص به خود می‌باشند و همین امور باعث شده ‌است تا روز به ‌روز این کشور گسترش داده شود و توسعه بیشتری در آن وجود داشته باشد.

مبنای اصلی گسترش آن مصالحه و همزیستی می‌باشد که توانسته ارزش‌های کانادا و دموکراسی آن را افزایش دهد. تمامی افرادی که دارای سیتیزن کانادا می‌باشند، به سهم خود ترغیب خواهند شد تا بتوانند شریک این دموکراسی باشند. مهم‌ترین قوانینی که بر پایه ارزش‌های دموکراتیک کانادا در نظر گرفته ‌شده است، موارد زیر شمرده می‌شود.
•    برابری
•    آزادی
•    صلح
•    قانون نظم
•    احترام به تفاوت‌های فرهنگی

در صورتی افراد می‌توانند از شرایط سیتیزن کانادا بهره‌مند شوند که به تمامی این ارزش‌ها احترام بگذارند و برای آن‌ها ارزش قائل باشند.

به‌ همین دلیل از دیدگاه کانادایی‌ها سیتیزن یعنی احترام گذاشتن به تمامی ارزش‌های موجود در کانادا. اما برای این ‌که بتوانید سیتیزن کانادا را دریافت کنید، شرایط بسیار گسترده‌ای پیش پای شما می‌باشد که در ادامه قصد داریم طبق اطلاعات منحصر به ‌فردی که همکاران ما در شرکت الست گروپ فراهم ساختند، در این‌ باره بیشتر بگوییم.

روش‌های اخذ سیتی‌زن کانادا چیست؟

روش‌های اخذ سیتی‌زن کانادا چیست؟

همه ما می‌دانیم که برای مهاجرت به کانادا روش‌ها و راه‌ حل‌های مختلفی از طریق اغلب کارشناسان و مشاورین به افراد علاقه‌مند پیشنهاد خواهد شد. در نهایت این راه‌ حل ها باعث می‌شود که روش‌های مختلفی برای اخذ سیتیزن شدن کانادا نیز وجود داشته باشد.

پس برای این امور هنگامی ‌که شخص متقاضی از طریق یکی از روش‌های مهاجرتی قادر به کسب اقامت بلند مدت کشور کانادا شود، می‌تواند برای سیتیزن شدن کانادا اقدام کند. این راه‌ حل‌ها می‌تواند مواردی همچون تحصیلی، سرمایه‌گذاری، کاری، ازدواج، تولد یا پناهندگی در نظر گرفته شود که تمامی موارد ذکر شده شرایط مخصوص به خود را برای اخذ سیتیزن کانادا خواهند داشت.

به طوری که با گذشت مدت ‌زمان تعیین‌ شده‌ای و دریافت اقامت دائم کانادا، فرد می‌تواند به ‌مرور برای سیتیزن شدن اقدام کند. هنگامی‌ که متقاضی، اقامت دائم کشور کانادا را اخذ کند، ۵ شرط مهم برای تابعیت کشور کانادا و حق شهروندی این کشور وجود دارد که در ادامه به برخی از روش‌های مهاجرتی به کشور کانادا و نحوه رسیدن به سیتیزن کانادا اطلاعاتی در اختیار شما قرار خواهیم داد. 

سیتی‌زن کانادا از طریق تحصیل

در راستای این‌ که سیتیزن کانادا چیست، شناخت روش‌های آن نیز اهمیت دارد. یکی از راه ‌حل‌های موجود از طریق تحصیل می‌باشد که می‌تواند افراد را به هدف خود یعنی داشتن سیتیزن کانادا برساند.

از این طریق فرد متقاضی باید در ابتدای امر از مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌های مختلف این کشور حق پذیرش داشته باشد و سپس براساس شرایط موجود بعد از وارد شدن به دانشگاه‌های کشور کانادا و تحصیل کردن در رشته مورد علاقه خود، می‌تواند مدرک فارغ ‌التحصیلی خود را از دانشگاه‌های معتبر کانادا دریافت کند. سپس فرآیند اجازه کار بعد از تحصیل برای متقاضیان در نظر گرفته خواهد شد.

حال در این بازه زمانی، متقاضی قادر است فعالیت کاری خود را آغاز کند و میزان تجربه کار در کانادا را نیز افزایش دهد. به‌ مرور زمان، فرد با داشتن ویزای فرد با داشتن یک شغل و کار در کانادا می‌تواند برای اخذ اقامت دائم، اقدامات لازم را انجام بدهد. زیرا این امکان برای افرادی در نظر گرفته می‌شود که فارغ ‌التحصیل کشور کانادا باشند، سپس تجربه کاری نیز در این کشور داشته باشند.

این شرایط یک امتیاز بسیار مثبت برای افراد در نظر گرفته می‌شود تا بتوانند بعد از تحصیل در کشور کانادا و اخذ تجربه کاری به‌ سادگی برای اقامت دائم این کشور اقدام کنند. حال بعد از دریافت اقامت دائم، متقاضی با در نظر گرفتن ۵ شرط اصلی و مهم می‌تواند برای سیتیزن شدن کانادا اقدام کند و در این راه موفق باشد.

سیتی‌زن کانادا از طریق کار

یکی دیگر از روش‌های موجود برای اخذ اقامت دائم در کانادا از طریق کار می‌باشد. تعداد بسیار زیادی از متقاضیان از طریق فعالیت‌های کاری خود می‌توانند به سیتیزن کانادا برسند.

در این روش، فرد موظف است از طرف یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد شغلی داشته باشد تا بتواند اقدامات لازم برای اخذ ویزای کار را دریافت کند. سپس بر اساس برنامه‌های نیروی کار ماهر، شخص متقاضی می‌تواند اقدامات وارد شدن به این کشور را برای فعالیت‌های کاری انجام بدهد.

حال هنگامی ‌که متقاضی، پیشنهاد شغلی در کانادا توسط کارفرمای کانادایی را دارد، تجربه کاری او در این کشور افزایش پیدا می‌کند. سپس امتیازات بسیار زیادی به هر کارنامه اقامت او به ثبت می‌رسد که این تجربه باعث می‌شود تا برنامه‌های اقامت دائم کشور کانادا برای این فرد به PR ختم شود.

اما شرایط دیگری برای شخص متقاضی وجود دارد که می‌تواند بدون در نظر داشتن تجربه کار نیز امکان دریافت سیتیزن کانادا را داشته باشد و مستقیماً بدون حضور در کشور کانادا برای اقامت دائم آن فعالیت کند. در این شرایط، شخص قادر است وارد کشور کانادا شود و مجوز زندگی و کار در این کشور را کسب کند. سپس به‌ مرور زمان با دریافت اقامت دائم برای سیتیزن شدن در کشور کانادا اقدام کند.

شما در حال مطالعه مقاله سیتیزن کانادا چیست، می‌باشید. در صورتی‌ که نیاز به راهنمایی بیشتر در این ‌باره دارید، همواره کارشناسان ما در شرکت الست گروپ در کنار شما هستند تا بتوانید به درک بیشتری از شرایط و روش‌های سیتیزن شدن برسید.

سیتیزن کانادا از طریق سرمایه گذاری

سیتیزن کانادا از طریق سرمایه گذاری

برنامه‌های سرمایه‌گذاری متعددی در کشور کانادا وجود دارد.

البته قوانین متفاوتی در راستای سرمایه‌گذاری در ایالات مختلف کشور کانادا در نظر گرفته‌ شده است.

فردی که قصد زندگی دائمی در ایالات مورد نظر کشور کانادا را دارد، باید در ابتدا شرایط مربوط به ایالت مورد نظر را مطالعه کند تا بتواند تشخیص دهد که آیا شرایط سرمایه‌گذاری در این ایالت را دارد یا بهتر است از شرایط دیگری برای رسیدن به اقامت دائم کانادا تلاش کند. اغلب کارآفرینان مختلف که برای برنامه‌های سرمایه‌گذاری در کشور کانادا اقدام می‌کنند، حتما باید تجربه کار در یک تجارت را نشان بدهند.

اما در کل؛ فدرال کانادا این امکان را برای متقاضیان در نظر می‌گیرد که دارای تجربه کار در تجارت خود باشند و سرمایه کافی برای سرمایه‌گذاری در این کشور را داشته باشند تا بتوانند از تجارب موفق خود در راستای این تجارت استفاده داشته باشند و کارآفرینی خود را در کشور کانادا آغاز کنند.

در کل فرد باید طرح‌های تجاری بسیار سودمندی را برای کشور کانادا ارائه بدهد تا صلاحیت خود را ثابت کند و باعث اشتغال‌زایی بسیار زیادی از افراد در کشور کانادا گردد. در این حالت اقامتی برای متقاضی در نظر گرفته می‌شود تا بتواند در راستای پیاده‌سازی طرح تجاری خود موفق باشد.

بعد از راه‌اندازی طرح تجاری خود، متقاضی قادر است برای اقامت دائم این کشور اقدام کند و در صورتی‌ که ۵ شرط مهم برای اخذ سیتیزن کشور کانادا را داشته باشد، می‌تواند از طریق سرمایه‌گذاری به این پوئن مثبت دسترسی پیدا کند.

سیتیزن کانادا از طریق ازدواج

سیتیزن کانادا از طریق ازدواج

مهم‌ترین موضوعی که باعث اخذ سیتیزن کانادا خواهد شد، دریافت اقامت دائم این کشور می‌باشد. حال دریافت اقامت دائم این کشور براساس شرایط خاصی اتفاق خواهد افتاد. به ‌عنوان نمونه افرادی که دارای اقامت دائم کشور کانادا هستند، این امکان را دارند تا بتوانند درخواست اقامت دائم را برای همسر خود نیز انجام بدهند. البته قوانین و شرایطی در این ‌راستا وجود دارد و هر فرد باید به اثبات برسانند که حداقل ۲ سال با همسر خود زندگی کرده است.

بعد از انجام تمامی شرایط خاص، فرد می‌تواند برای همسر خود نیز شرایط اقامت دائم کشور کانادا را اخذ کند. پس براساس این قوانین، همسر متقاضی نیز می‌تواند اقامت دائم کشور کانادا را داشته باشد. سپس با ۵ شرط لازم می‌تواند برای دریافت سیتیزن کانادا نیز اقدام کند.

پس تابعیت کانادا از طریق ازدواج نیز برای همسر متقاضی صورت ‌گرفته می‌شود. البته در نظر داشته باشید که اگر فرد متقاضی دارای تابعیت باشد و قصد داشته باشد برای همسر خود نیز تابعیت را دریافت کند، همچنان باید همین پروسه سپری گردد تا همسر فرد بتواند از شرایط سیتیزن کانادایی برخوردار شود.

سیتیزن کانادا از طریق تولد

سیتیزن کانادا از طریق تولد

یکی از پوئن‌های بسیار مثبت برای اخذ سیتیزن کانادا این است که اگر کودکی در خاک کانادا متولد گردد، به‌ سادگی شرایط تابعیت این کشور را به دست خواهد آورد و در زمینه تولد فرزندان، قوانین کشور کانادا بر پایه خاک می‌باشد. در واقع این قانون بدین معناست که اگر فردی متولد خاک کانادا باشد، هیچ نیازی به انجام اقدامات لازم برای تابعیت این کشور وجود ندارد و به ‌سادگی می‌تواند فرایند سیتیزن کانادا را دریافت کند.

برای دریافت تابعیت، مواردی همچون نوع اقامت کاندید و حضور شخص مهم نیست و هر فردی با هر اقامتی در صورتی‌ که در کشور کانادا فرزندی را متولد کند، براساس قوانین در نظر گرفته ‌شده این کشور، می‌تواند واجد شرایط دریافت سیتیزن کانادا باشد.

البته یک نکته منحصر به ‌فرد دیگر در راستای تابعیت افراد کانادایی که فرزند خود را خارج از کشور کانادا به دنیا می‌آورند، وجود دارند. این دسته از افراد قادر به اخذ تابعیت کشور کانادا به ‌صورت مستقیم نیستند و می‌توانند از شرایط دیگری همچون والدین کانادایی برای دریافت سیتیزن کانادا بهره‌مند شود. البته در صورتی ‌که تولد فرزند در خارج از کانادا عمدی نباشد، امکان دارد در شرایطی تابعیت این کشور برای فرزند در نظر گرفته شود.

شما در حال مطالعه مقاله سیتیزن کانادا چیست، می‌باشید. در این مطلب در رابطه با نکات مهمی برای روش اخذ سیتیزن کانادا گفتیم، اما اگر همچنان نیازمند راهنمایی بیشتر هستید، مشاوران ما در شرکت الست گروپ می‌توانند در این زمینه اقدامات بیشتری را در اختیار شما بگذارند.

سیتیزن کانادا از طریق پناهندگی

سیتیزن کانادا از طریق پناهندگی

یکی دیگر از روش‌های موجود برای اخذ سیتیزن کانادا، پناهندگی در این کشور می‌باشد. اما قبل‌ از شناخت شرایط این روش باید معنی اصلی پناهنده بودن را بدانید.

در واقع در کشور کانادا به فردی پناهنده گفته می‌شود که به دلیل داشتن عقیده خاص، دین، ملیت، نژاد و یا دیگر موارد این ‌چنینی جان او از طریق گروه‌های اجتماعی یا سیاسی در خطر باشد. این دسته از افراد اصولاً به دلیل آزار و اذیت و یا ترس بسیار قادر به بازگشت به کشور خود نیستند و نگران در خطر بودن جانشان می‌باشند.

به‌ همین دلیل امکان پناهندگی برای کشور کانادا بر این دسته از افراد وجود خواهد داشت. اما همچنان کارشناسان الست گروپ، استفاده از این روش را راه ‌حلی مناسب برای دریافت سیتیزن کانادا نمی‌دانند.

این مطلب تنها برای آگاهی عمومی شما گرد هم آمده ‌است و همکاران ما در شرکت الست گروپ هیچ‌ گونه خدماتی در حیطه پناهندگی به شما عرضه نخواهند کرد. اما در صورتی ‌که نیازمند دریافت راهنمایی برای هر کدام از روش‌های موجود به ‌غیر از پناهندگی باشید، همچنان می‌توانید از مشاوره‌های منحصر به ‌فرد کارشناسان شرکت الست گروپ کمک بگیرید.

شرایط سیتیزن کانادا چیست؟

شرایط سیتیزن کانادا چیست؟

معیارهای متعددی برای اخذ سیتیزن کانادا در نظر گرفته ‌شده است. حال که دریافتید سیتیزن کانادا چیست، باید اطلاعات دقیقی در راستای شرایط موجود برای آن بدانید. زیرا متقاضی حتما باید در راستای اخذ سیتیزن کانادا و ارائه درخواست خود به این موارد توجه داشته باشد. طبق بررسی‌هایی که کارشناسان شرکت الست گروپ در این خصوص انجام داده‌اند، مهم‌ترین موارد لازم برای شرایط سیتیزن کانادا موارد زیر شمرده می‌شود.

•    یکی از مهم‌ترین موارد برای ‌این که افراد بتوانند به سیتیزن کانادا دسترسی پیدا کنند، سوابق زندگی و اقامت آن‌ها در این کشور می‌باشد. به ‌عنوان نمونه، فرد باید در طی ۵ سال گذشته در کشور کانادا زندگی کرده باشد و حداقل مدت ‌زمان ۳ سال معادل ۱۰۹۵ روز در این کشور زندگی کرده‌ است.

•    داشتن تسلط و مهارت زبان یکی از مهم‌ترین موارد برای اخذ سیتیزن کانادا است و فرد باید حتما به یکی از ۲ زبان اصلی انگلیسی یا فرانسوی تسلط داشته باشد تا بتواند با دیگران ارتباط برقرار کند.

•    متقاضی باید مالیات بر درآمد در مدت ۳ سال اقامت در کانادای خود را پرداخت کرده باشد تا امکان دریافت سیتیزن کانادا را داشته باشد.

•    متقاضی باید تمامی فرم‌های مربوط به دریافت سیتیزن کانادا را پر کند.

•    متقاضی نباید هیچ‌ گونه سابقه کیفری و جنایی نداشته باشد. در این‌ صورت امکان رد شدن درخواست او وجود خواهد داشت.

متقاضی باید به سیستم سیاسی این کشور آشنا باشد تا بتواند به اثبات برساند که آگاهی دقیق در حیطه حق مثل حقوق و مسئولیت‌های شهروندی دارد.

بنابراین برای این ‌که متقاضی اطلاعات دقیقی در راستای سیستم سیاسی، تاریخی، جغرافیایی کانادا داشته باشد، حتما باید در این آزمون شرکت کند. این آزمون برای افراد بالای ۱۸ سال تا ۵۴ سال در نظر گرفته می‌شود و بعد از آن، شرایط اخذ سیتیزن کانادا برای آن‌ها فراهم خواهد شد.

امتحان مربوط به سیتیزن کانادا

امتحان مربوط به سیتیزن کانادا

افرادی که شرایط لازم برای دریافت تابعیت این کشور را دارند، باید برای امتحان سیتیزن کانادا اقدام کنند. این آزمون فقط برای افراد در بازه سنی ۱۸ تا ۵۴ سال می‌باشد که سوالات متعددی در آن وجود دارد. به‌ عنوان نمونه در این آزمون سوالاتی همچون تاریخ، جغرافیا، دولت، اقتصاد، قوانین و نمادهای مختلف کشور کانادا در نظر گرفته خواهد شد.

مهم‌ترین این آزمون سیتیزن کانادا به دو زبان فرانسوی و انگلیسی برگزار خواهد شد و با مدت ‌زمان ۳۰ دقیقه، فرد متقاضی باید به ۲۰ سؤال پاسخ بدهد.

حال در صورتی ‌که فرد موفق به پذیرش در این آزمون شود، باید حداقل از ۲۰ سوال مربوطه، ۱۵ سوال را به ‌درستی جواب بدهد تا شرایط اخذ سیتیزن کانادا برای وی فراهم گردد. به طور معمول هر متقاضی قادر است ۳ بار در این آزمون شرکت کند و در صورت پذیرش در این آزمون می‌تواند برای مصاحبات حضوری نیز شرکت داشته باشد.

این آزمون برای مصاحبه‌های حضوری به گونه‌ای است که با یکی از مقامات اصلی کانادایی با فرد متقاضی مصاحبه خواهد کرد. در صورتی‌ که فرد نتواند صلاحیت کافی برای قبولی در آزمون را داشته باشد، تا ۳ بار برای مصاحبه می تواند اقدام کند.

در صورتی‌ که با گذشت بار سوم فرد همچنان قادر به قبولی در این آزمون نباشد و درخواست او رد شود، باید پروسه اخذ سیتیزن کانادا را از ابتدا سپری کند و برای شرکت در این آزمون، تا به ثبت رساندن تابعیت خود برای کشور کانادا مجدداً تلاش کند. 

مراحل سیتیزن کانادا

با ارائه تمامی مطالب ذکر شده شاید همچنان شما نمی‌دانید که مراحل سیتیزن کانادا چیست. برای رسیدن به این هدف باید مراحلی که در ادامه این مبحث ذکر می‌کنیم را حتما سپری ‌کنید.
•    پرداخت هزینه‌های مربوطه برای اخذ سیتیزن کانادا الزامی می‌باشد.
•    پر کردن تمامی فرم‌های مربوطه از ضرورت اصلی دریافت سیتیزن کانادا است.
•    مدارک مورد نیاز خود را به‌ همراه فرم مربوطه برای ارائه به دفاتر مختلف کانادا بررسی کنید.
•    در صورت تایید شدن درخواست متقاضی باید برای شرکت در آزمون آماده شوید.
•    در دادگاه شهروندی با برخی از متقاضیان سیتیزن کانادا مصاحبه صورت خواهد گرفت.
•    در صورتی‌ که متقاضی در تمامی مراحل قبول شود، باید در مراسم شهروندی شرکت کند.
البته در این ‌میان حتما پروژه‌های منحصر به‌ فرد دیگری وجود دارد که امکان دارد در ذهن شما ابهام به وجود آورده باشد. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر می‌توانید از تخصص‌های کارشناسان شرکت الست گروپ کمک بگیرید تا با راهنمایی‌های آن‌ها شرایط بهتری از اخذ سیتیزن کانادا را سپری کنید.

مزایای اخذ سیتیزن کانادا چیست؟

مزایای اخذ سیتیزن کانادا چیست؟

مزایای بی‌شماری در پی اخذ سیتیزن کانادا وجود دارد. این شرایط باعث می‌شود تا آن دسته از افرادی که دارای سیتیزن کانادا هستند و اقامت دائم دارند، از خدمات منحصر به ‌فردی همچون اجازه زندگی، اجازه کار، اجازه تحصیل، استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی کشور کانادا را شامل شوند.

اما موضوع به ‌همین نکته ختم نخواهد شد، زیرا داشتن سیتیزن کانادا به‌ غیر از این مسئله دارای مزایای دیگری می‌باشد که مهم‌ترین آن این است که می‌تواند موقعیت‌های شغلی بیشتری را برای افراد به ارمغان بیاورد تا بتوانند در عنوان‌ها و پست‌های شغلی مختلفی مشغول به کار شوند. به ‌عنوان نمونه داشتن سیتیزن کانادا می‌تواند امکان کار در پست‌های دولتی برای افراد را در نظر داشته باشند. این افراد با داشتن تابعیت کشور کانادا می‌توانند به بهترین نحو ممکن از این شرایط بهره‌مند شوند.

به ‌غیر از آن مزیت دیگری که برای اخذ سیتیزن کانادایی وجود دارد، این است که هنگامی ‌که فرد به‌ عنوان شهروند کانادایی شناخته شود، حق رای در انتخابات استانی و ملی را نیز خواهد داشت. همچنین قادر است کاندیدای خوبی برای پست‌های سیاسی گردد.

با توجه به این ‌که گذرنامه در اختیار شهروندان کانادایی قرار دارد، می‌توانند بدون اخذ ویزا به تعداد بسیار زیادی از کشورهای جهان سفر داشته باشند. با توجه به این‌ که کشور کانادا شرایط تابعیت دوگانه را قبول دارد، فرد متقاضی قادر است دو پاسپورت داشته باشد.

یعنی با کسب سیتیزن کانادا هرگز تابعیت اصلی خود را از دست نخواهد داد و می‌تواند به کشور مقصد خود نیز رفت ‌و آمد داشته باشد و این پوئن مثبت بر خلاف افرادی که دارای اقامت دائم کانادا هستند، می‌باشد و نیاز به رعایت شرایط خاصی برای حفظ تابعیت خود نخواهند داشت.

به ‌عنوان نمونه اگر فردی سیتیزن کانادا دریافت کند و مرتکب جرمی شود، به ‌هیچ ‌عنوان و تحت هیچ شرایطی اقامت و تابعیت کانادا از او گرفته نخواهد شد. اما این در صورتی است که اگر فردی جرمی مرتکب شود و دارای اقامت دائم کانادا باشد، از این کشور دیپورت خواهد شد.

با وجود این دسته از مزایا و با شناخت این‌ که سیتیزن کانادا چیست، اگر شما نیز نیازمند دریافت تابعیت و شهروندی کشور کانادا هستید، قطعا به راهنمایی‌های افراد باتجربه در این زمینه نیاز دارید. مشاورین شرکت الست گروپ با تجربه چندین‌ساله در این‌ باره می‌توانند به بهترین نحو ممکن شما را یاری کنند.

مدارک لازم سیتیزن کانادا

مدارک لازم سیتیزن کانادا

در ادامه به بررسی مدارک کلی برای سیتیزن شیپی کانادا خواهیم پرداخت:
•    2  قطعه عکس متقاضی
•    یک کپی از مدارک مهاجرت متقاضی یا همان مدارک مربوط به  PR
•    ارائه مدارک زبان معتبر
•    صفحه بیوگرافی یا صفحه اول پاسپورت یا مدارک سفر متقاضی
•    سوابق رسمی مدرسه
•    ارائه دو نوع مدارک هویتی همانند گواهینامه رانندگی، کارت سلامت
•    رسید پرداخت
•    اسناد اضافی (مانند اسناد ترجمه شده)

سطح زبان برای سیتی‌زن کانادا

مسئله مهم دیگری که در راستای دریافت سیتیزن کانادا وجود دارد این است که متقاضیان در بازه سنی ۱۸ تا ۵۴ سال حتما باید اثبات کنند که به ‌اندازه کافی تسلط به یکی از ۲ زبان انگلیسی و فرانسوی دارند. حال این اثبات با ارائه مدرک زبان معتبر صورت می‌گیرد.

اما برای به اثبات رساندن این نکته، متقاضی باید سوالات و دستورالعمل‌های ساده و ابتدایی را درک کند و ارتباط شفاهی خوبی با دیگران برقرار کند و از لغات و جملاتی استفاده کند که برای ارتباط گرفتن روزمره در کشور کانادا کافی باشد.

این نکته در همان ابتدا و مراجعات فرد برای دریافت سیتیزن کانادا مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد تا فرد ثابت کند که قطعا از سطح زبان بالایی برخوردار است و می‌تواند با عموم مردم در جامعه کانادا ارتباط بگیرد.

هزینه اخذ سیتیزن کانادا

قطعا برای این ‌که هر کدام از مدارک مربوط به مهاجرت را به دست بیاورید، باید هزینه‌هایی پرداخت کنید. به‌ عنوان نمونه دریافت اقامت دائم کانادا نیازمند اخذ هزینه می‌باشد و برای دریافت سیتیزن کانادا نیز باید هزینه‌هایی پرداخت شود.

طبق بررسی‌های انجام ‌شده توسط همکاران ما در شرکت الست گروپ، میانگین هزینه‌های درخواستی برای اخذ سیتیزن کانادا حدوداً ۵۳۰ دلار برآورد شده ‌است که در حین پروسه اخذ سیتیزن از شخص دریافت می‌گردد.

البته لازم است بدانید در صورتی‌ که سیتیزن کانادا برای افراد زیر ۱۸ سال در نظر گرفته شود، مبلغ پرداختی متقاضی حدوداً ۱۰۰ دلار می‌باشد اما در هر صورت برای ‌این که اطلاعات بیشتری در زمینه آشنایی با فرآیند مهاجرت و دریافت اقامت دائم و یا سیتیزن کانادا را دریافت کنید، بهتر است از افراد با مهارت در این زمینه کمک بگیرید و فردی که تجربه کافی در این رابطه دارد، می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

همکاران ما همواره در شرکت الست گروپ در کنار شما هستند تا با بهترین شرایط ممکن بتوانید سیتیزن کانادا را دریافت کنید.
شما در حال مطالعه مقاله سیتیزن کانادا چیست، می‌باشید.

تفاوت اقامت کانادا و سیتیزن کانادا چیست؟

تفاوت اقامت کانادا و سیتیزن کانادا چیست؟

برخی از افراد به دلیل عدم آگاهی در این ‌باره ممکن است اقامت دائم کانادا را با سیتیزن اشتباه بگیرند. در صورتی ‌که این دو پروسه‌ای جدا از یکدیگر هستند و با یکدیگر متفاوت می‌باشند. پس باید بدانید که تابعیت اصلی کانادا یعنی همان سیتیزن کانادا برای افرادی صورت خواهد گرفت که متولد خاک کانادا باشند یا از طریق شرایط مختلف اقدام به اخذ اقامت دائم این کشور کنند.

یا با توجه به شرایط موجود خود موفق به دریافت تابعیت این کشور شوند و به ‌عنوان شهروند اصلی کشور کانادا شناخته شوند. مهم‌ترین پوئن اصلی دارندگان سیتیزن کانادا این است که در هنگام وارد و یا خارج شدن به این کشور، دچار هیچ‌ گونه مشکلی نخواهند شد و هیچ فردی قادر به این نیست که جلوی آن‌ها را برای ورود یا خروج به این کشور بگیرد.

در واقع آن‌ها به ‌عنوان یک تبعه اصلی کانادایی شناخته می‌شوند و هیچ مانعی برای آن‌ها وجود نخواهد داشت. حال یکی از مهم‌ترین فرق‌های اصلی و اساسی بین سیتیزن کانادا و اقامت دائم، همین موضوع می‌باشد.

از آنجا ‌که افرادی که دارای اقامت دائم کانادا می‌باشند، به ‌عنوان شهروند اصلی این کشور به حساب نمی‌آیند؛ امکان دارد در برخی از مواقع به دلیل شرایط موجود از کشور کانادا اخراج شوند. به ‌عنوان نمونه اگر دچار جرم و جنایتی شده باشند، قطعا این قانون برای آن‌ها اعمال خواهد شد.

در صورتی ‌که اگر فردی سیتیزن کانادا را داشته باشد، در صورت وجود هر گونه جرم، اقامت و تابعیت او باطل نخواهد شد. البته نکته مؤثر و مفید این است که تمامی افرادی که دارای اقامت دائم کانادا می‌باشند، امکان اقدام برای دریافت سیتیزن به کانادا خواهند داشت.

در صورتی ‌که بتوانند در آزمون شهروندی قبول شوند، قطع به ‌یقین می‌توانند از امکانات منحصر به ‌فرد سیتیزن کانادا بهره‌مند شوند. البته ممکن است در این پروسه نیاز به راهنمایی‌های متعدد افراد با تجربه داشته باشند که همواره کارشناسان شرکت الست گروپ در این مورد می‌توانند به شما کمک کنند.

سوالات متداول در رابطه با سیتیزن کانادا چیست؟

سوالات متداول در رابطه با سیتیزن کانادا چیست؟

امکان دارد با بررسی تمامی موارد ذکر شده، همچنان برخی از سوالات بدون پاسخ مانده باشد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

راحت‌ترین راه گرفتن سیتیزن کانادا چیست؟

بر اساس موقعیت افراد و راه‌های مهاجرت به کانادا، امکان دارد تابعیت این کشور برای همه افراد متفاوت در نظر گرفته شود. پس حتماً باید شرایط مد نظر شما تحت نظر یک مشاور بررسی گردد تا بهترین راه برای شما به‌ منظور اخذ سیتیزن کانادا در نظر گرفته شود.

چگونه می‌توان همراه با تحصیل، سیتیزن کانادا را دریافت کرد؟

قطعا متقاضی نمی‌تواند به‌ صورت مستقیم برای تابعیت کانادا با تحصیل اقدام کند. حتما باید بعد از فارغ ‌التحصیل شدن در کانادا مشغول به کار شود و بعد از اخذ اقامت دائم برای تابعیت و سیتیزن کانادا، اقدامات لازم را انجام بدهد.

آیا آزمون شهروندی برای سیتیزن کانادا ضروری است؟

انجام آزمون شهروندی یکی از مهم‌ترین پوئن‌های اصلی برای اخذ سیتیزن کانادا می‌باشد که تمامی متقاضیان در محدوده سنی ۱۸ تا ۵۴ سال حتما نیاز به انجام این آزمون دارند. در غیر این صورت افراد در خارج از این بازه سنی نیاز به شرکت در آزمون شهروندی ندارند.

آیا برای دریافت سیتیزن کانادا، کودک حتما باید در این کشور متولد شده باشد؟

خیر؛ در برخی از شرایط به‌ غیر از این ‌که کودک می‌تواند متولد کشور کانادا باشد، امکان اعطای سیتیزن کانادا برای والدین کانادایی نیز وجود خواهد داشت.

آیا اثبات مهارت زبانی برای سیتیزن کانادا ضروری است؟

بله؛ حتما فرد باید مسلط به یکی از ۲ زبان انگلیسی و فرانسه باشد تا شرایط اخذ سیتیزن کانادا برای او لحاظ گردد.

متقاضی تا چند بار حق شرکت در آزمون سیتیزن کانادا را دارد؟

هر متقاضی قادر است تا ۳ بار در این آزمون شرکت کند تا بتواند در این راه موفق شود.

حرف پایانی

حرف پایانی

تمامی تلاش ما بر این بود تا در این مقاله اطلاعات کلی در این زمینه ‌که سیتیزن کانادا چیست، برای شما داشته باشیم. در این مطلب شرایط مربوط به اخذ سیتیزن کانادا را مورد بررسی قرار دادیم. افرادی که دارای اقامت دائم در کشور کانادا می‌باشند، می‌توانند از امکان دریافت تابعیت این کشور یا همان سیتیزن کانادا استفاده داشته باشند.

البته شرط اصلی، موفقیت در آزمون شهروندی می‌باشد و البته از طریق راه و روش‌های دیگری همچون تولد، سرمایه‌گذاری، ازدواج و دیگر موارد این‌ چنینی شرایط اخذ سیتیزن کانادا وجود دارد و فرد در صورتی که یکی از متقاضیان دارای اقامت دائم در کانادا باشد، می‌تواند برای خانواده خود نیز از این شرایط استفاده کند.

در هر صورت ممکن است همچنان با ارائه نکات گفته‌ شده در راستای مراحل اخذ سیتیزن کانادا ابهاماتی در ذهن شما وجود داشته باشد که نیاز به برطرف کردن آن دارید.  در این راستا می‌توانید با شرکت الست گروپ ارتباط برقرار کنید و از کارشناسان باتجربه آن‌ها کمک بخواهید. البته در صورت نیاز می‌توانید سوالات خود را در ادامه این مبحث بیان کنید تا در اسرع وقت به آن‌ها پاسخ دهیم.