اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

زبان فرانسه برای مهاجرت

زبان فرانسه برای مهاجرت

در این مقاله به بررسی موضوع زبان فرانسه برای مهاجرت می پردازیم. همراه شما هستیم.

برای مهاجرت به کشور فرانسه یا کشورها و مناطق فرانسوی زبان مانند ایالت کبک کانادا، نیاز به داشتن مدرک زبان فرانسوی دارید.

در این مقاله به بررسی موضوع زبان فرانسه برای مهاجرت می پردازیم. همراه شما هستیم.

برای مهاجرت به کشور فرانسه یا کشورها و مناطق فرانسوی زبان مانند ایالت کبک کانادا، نیاز به داشتن مدرک زبان فرانسوی دارید.

با اخذ این مدرک می توانید در این کشورها به ادامه تحصیل بپردازید، شاغل شوید یا به آن ها مهاجرت کنید. یکی از شروط اصلی اخذ اقامت یا ویزا در کشورهای فرانسوی زبان، تسلط به زبان فرانسوی یا داشتن حداقل نمره آزمون زبان فرانسوی است. حداقل نمره لازم برای زمینه های مختلف مانند تحصیل و کار، متفاوت است.

اینفوگرافیک زبان فرانسه برای مهاجرت

اینفوگرافیک زبان فرانسه برای مهاجرت

برای کسب آگاهی از اهمیت زبان فرانسه برای مهاجرت، به شرکت الست گروپ مراجعه نمایید. موسسه مهاجرتی الست گروپ، بهترین و معتبرترین شرکت در زمینه مهاجرت، اخذ ویزا، اقامت و ... می باشد.

در این مقاله قصد داریم تا کشورهایی را که با مدرک زبان فرانسوی می توانید اقامت آن ها را به دست آورید، به شما معرفی کنیم. همچنین در مورد زبان فرانسوی، آزمون های زبان فرانسوی و مطالب مربوط به موضوع زبان فرانسه برای مهاجرت، صحبت خواهیم کرد.

ویدئو زبان فرانسه برای مهاجرت

در ادامه نوشتار زبان فرانسه برای مهاجرت، موارد گوناگون زیر را بررسی خواهیم کرد. با ما باشید.
زبان فرانسوی یکی از مهم ترین زبان های اروپا و دنیا
اهمیت زبان فرانسوی در آسیا
مقایسه زبان فرانسوی در کانادا و فرانسه
مقایسه زبان فرانسوی در آفریقا و فرانسه
سطوح مختلف زبان فرانسوی
آزمون های زبان فرانسه برای مهاجرت
اطلاعاتی در مورد زبان فرانسه
جمعیت فرانسوی زبانان دنیا چقدر است؟ 
جمعیت کشورهای فرانسوی زبان در اروپا
کشورهای فرانسوی زبان در آمریکای شمالی
کشورهای فرانسوی زبان آفریقا
وضعیت زبان فرانسه در سایر نقاط جهان
تاثیر زبان فرانسه در مهاجرت به منظور اخذ اقامت کانادا
تاثیر زبان فرانسه در مهاجرت برای اخذ اقامت ایالت کبک و شهر مونترال
از طریق زبان فرانسه، اقامت چه استان هایی از کشور کانادا را می توان به دست آورد؟
یادگیری زبان فرانسه برای مهاجرت، تحصیل یا زندگی در کانادا
مدرک زبان TCF
آیا یادگیری زبان فرانسه برای مهاجرت و زندگی در کانادا کافی است؟
آیا با مدرک زبان فرانسه می توانیم در کانادا کار کنیم؟ 
شرایط عمومی تحصیل در دوره های زبان فرانسه
دوره زبان در فرانسه
شرایط اخذ اقامت فرانسه از طریق دوره های زبان فرانسه
جمع بندی

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زبان فرانسه برای مهاجرت با ما همراه باشید.

 

زبان فرانسوی یکی از مهم ترین زبان های اروپا و دنیا

زبان فرانسوی یکی از مهم ترین زبان های اروپا و دنیا

قبل ار پرداختن به موضوع زبان فرانسه برای مهاجرت، باید بدانیم که زبان فرانسوی در ۲۹ کشور دنیا به عنوان زبان رسمی اعلام شده است. اکثر این کشورها زیر مجموعه مجمع ملل فرانسوی زبان یا la francophonie هستند. استفاده از زبان فرانسه در دنیا به حدی گسترده است که تقریبا ۲۶۰ میلیون نفر در سرتاسر جهان با این زبان صحبت می کنند.

از این ۲۶۰ میلیون نفر، ۸۰ میلیون نفر زبان فرانسوی را از طریق زبان مادری صحبت می کنند و ۱۸۰ میلیون نفر دیگر به عنوان زبان دوم آن را آموخته اند. زبان فرانسوی رتبه چهارم پرطرفدارترین زبان های اروپایی را در اختیار دارد. به همین دلیل، آموختن زبان فرانسوی برای هر فردی امتیاز ویژه ای محسوب می شود.

۲۰ درصد جمعیت اروپا می توانند زبان فرانسوی را به صورت دست و پا شکسته صحبت کنند.

علاوه بر موارد ذکر شده، بیشترین کاربرد زبان فرانسوی در قاره آفریقا است و در کشوری مانند کانادا، ایالت کبک، زبان رسمی خود را فرانسوی تعیین کرده است. یکی از مقاصد مهاجرتی شهروندان ایرانی، ایالت مونترال کانادا است که در ایالت کبک قرار گرفته است.

اهمیت زبان فرانسوی در آسیا

اهمیت زبان فرانسوی در آسیا

به دلیل این که کشورهایی مانند لبنان و سوریه در گذشته مستعمره فرانسه بوده اند، افراد زیادی در این کشورها به فرانسوی تسلط دارند و فرانسوی صحبت می کنند.

اگر چه در حال حاضر نقش زبان فرانسوی در این کشورها کمرنگ تر شده، ولی همچنان گروه های مختلفی مانند دانشجویان، افراد کهنسال، موسسات آموزشی و افراد فرهیخته علاقه زیادی به یادگیری و به کار بردن زبان فرانسه دارند.

مقایسه زبان فرانسوی در کانادا و فرانسه

مقایسه زبان فرانسوی در کانادا و فرانسه

چیزی حدود ۸ میلیون نفر در کانادا به زبان فرانسوی صحبت می کنند که بالغ بر ۹۰ درصد این افراد در ایالت کبک ساکن هستند.

جالب است بدانید که زبان فرانسوی مردم فرانسه با زبان فرانسوی که در کانادا صحبت می شود، متفاوت است و از لحاظ دستور زبان و تلفظ با هم فرق دارند. یکی از دلایل این تفاوت می تواند مربوط به فاصله زیاد دو کشور باشد. 

یکی دیگر از دلایل متفاوت بودن زبان فرانسوی مردم فرانسه و کانادا، به سابقه تاریخی زبان فرانسوی در کانادا بر می گردد.

در قرن ۱۸ میلادی، گروهی از مردم فرانسه به کانادا مهاجرت کردند و زبان فرانسه قرن ۱۸ را با خود به این کشور بردند.

از آن زمان تا کنون مسیر زبان فرانسوی کانادا از زبان فرانسوی مردم فرانسه جدا شد. به همین دلیل گویش فرانسوی مردم کانادا قدیمی تر است.

مقایسه زبان فرانسوی در آفریقا و فرانسه

بیشتر فرانسوی زبانان دنیا در قاره آفریقا قرار گرفته اند. همچنین پیش بینی می شود تا سال ۲۰۵۵، حدود ۸۰ درصد افرادی که فرانسوی صحبت می کنند، ساکن این قاره باشند.

به دلیل این که مردم بومی این قاره زبان بومی خود را با زبان فرانسوی ادغام کرده اند، از نظر دستوری، تلفظ، واژگان و ... تفاوت زیادی بین زبان آن ها و زبان فرانسوی مردم فرانسه وجود دارد.

در شمال آفریقا، کشورهای زیادی وجود دارد که گویش عربی دارند. از این طریق واژگان عربی به زبان فرانسوی و واژگان فرانسوی به زبان عربی راه پیدا کرده اند.

سطوح مختلف زبان فرانسوی

سطوح مختلف زبان فرانسوی

برای اخذ مدرک زبان فرانسوی باید در یکی از دوره های زبان آن شرکت کنید. دوره های زبان فرانسوی مانند سایر زبان ها دارای سطوح مختلفی است که میزان تسلط به جنبه های مختلف زبان مانند مکالمه، خواندن، نوشتن و ... را نشان می دهند. پس از اخذ مدرک زبان فرانسه می توانید به روش های مختلف برای گرفتن اقامت کشورهای فرانسوی زبان اقدام نمایید.

برای اطلاع از جدیدترین شرایط اخذ اقامت این کشورها می توانید به بهترین موسسه مهاجرتی ایران، یعنی شرکت الست گروپ مراجعه نمایید. سطوح مختلف زبان فرانسوی شامل سطوح زیر هستند: 

A1 ،A2 ،B1 ،B2 ،C1 ،C2

پایین ترین سطح زبان فرانسه A1 و بالاترین سطح C2 است. هر یک از این سطوح برای مقاصد مختلفی به کار می رود و مخاطب هر سطح، افراد و قشر خاصی هستند. به عنوان نمونه، فردی که قصد پذیرش در دانشگاه های فرانسه را دارد، باید حداقل مدرک سطح B2 را داشته باشد.

اما شخصی که قصد مهاجرت به کانادا از سایر روش ها را دارد، در بعضی موارد داشتن مدرک A1 برای او کفایت می کند. اطلاعات تکمیلی در این خصوص را از کارشناسان شرکت الست گروپ بخواهید.

درجه A1 مبتدی

با داشتن این سطح شما می توانید نیازهای اساسی و اولیه خود را برآورده کنید. مثلا در یک رستوران می توانید سفارش غذا دهید. 

نتیجه داشتن سطح A1

اگر قصد مسافرت به فرانسه را به عنوان توریست دارید و سطح زبان انگلیسی شما خوب است، داشتن سطح A1 برای شما کافی است.

اما اگر قصد اقامت دائم در این کشور را دارید، این سطح زبان به هیچ وجه کافی نیست. با داشتن این سطح زبان، به احتمال زیاد نخواهید توانست در یک شرکت یا موسسه در فرانسه مشغول به کار شوید. صرفا با شرکت در دوره های آنلاین نمی توانید مدرک این سطح را به دست بیاورید و داشتن معلم الزامی است. 

درجه A2 مبتدی پیشرفته

این سطح بالاتر از سطح مبتدی است و نسبت به آن واژه های بیشتری یاد می گیرید. افراد زیادی آموزش زبان فرانسوی خود را تا این مرحله تکمیل می کنند. برای شروع سطح خوبی است ولی کافی نیست. با داشتن این سطح می توانید فعالیت های روزمره مانند سفارش قهوه را انجام دهید. 

با فراگیری این سطح می توانید اصطلاحات پرکاربرد و رایجی که فرانسوی زبانان به کار می برند را متوجه شوید و به کار ببرید. اما اگر موضوع سخت تر و پیچیده تر شود، شما گیج می شوید و متوجه منظور آن ها نخواهید شد. همچنین صحبت افرادی که سریع صحبت می کنند را متوجه نمی شوید.

نتیجه داشتن سطح A2 زبان فرانسوی

با داشتن این سطح به راحتی می توانید به یکی از کشورهای فرانسوی زبان مسافرت کنید. از آنجایی که در این مسافرت ها شما نیاز به انجام کارهای تکراری مانند رزرو بلیت و ... دارید، داشتن این سطح به راحتی کار شما را راه می اندازد. ولی همچنان تمام صحبت های یک تور لیدر را متوجه نخواهید شد و در یک محیط کاری نمی توانید با این سطح، مشغول به فعالیت شوید. 

درجه B1 متوسط 

این سطح زبان فرانسه، سطحی متوسط محسوب می شود. با داشتن این سطح شما به یک گوینده مستقل تبدیل می شوید. در این سطح، اصطلاحات و واژگانی که به صورت روزمره و در مورد کار تحصیلات، گردشگری و ... به کار می رود را به راحتی متوجه می شوید و می توانید با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید.

سفر به کشور فرانسوی زبان، به کاری آسان برای شما تبدیل می شود و در این مرحله قادر خواهید بود تا در مورد علایق و سرگرمی هایتان با دیگران صحبت کنید. همچنین در مورد امور روزانه، اخبار و اهدافتان صحبت کنید و فیدبک دریافت کنید. 

نتیجه داشتن سطح B1 فرانسوی

با داشتن این سطح به راحتی می توانید در جامعه حضور پیدا کنید و نیازهای خود را برآورده کنید. همچنین قادر خواهید بود تا برای انجام کارهای خود به سازمان و ادارات مختلف مراجعه کنید و کارهای خود را پیش ببرید.

در صورتی که شغل مورد نظرتان نیاز به فرانسوی خیلی سخت و پیچیده نداشته باشد، می توانید مشغول به کار شوید. مثلا داشتن شغلی مانند منشی گری که نیاز به ارتباط با افراد مختلف با گویش های مختلف دارد، برای شما مناسب نیست ولی می توانید مدیریت یک بخش در موسسه ای را بر عهده بگیرید. نکته مهم برای افرادی که به این سطح از زبان فرانسه تسلط دارند، این است که باید تلاش کنند تا از طریق روش های مختلف مانند کتاب لغات، دایره لغات خود را افزایش دهند. 

درجه B2 متوسط پیشرفته 

با داشتن این سطح شما باید بتوانید به راحتی و به صورت روان فرانسوی صحبت کنید. در این مرحله شما می توانید مفاهیم انتزاعی را درک کنید. همچنین متن های مربوط به حیطه و رشته کاری خود را می توانید به راحتی مطالعه کنید. به راحتی می توانید با دیگران ارتباط برقرار کنید، مشغول به کار شوید و هنگام صحبت کردن به لکنت زبان نیفتید.

موضوعات زیادی را به راحتی می توانید بیان کنید و به بررسی آن ها بپردازید. در مورد ایده ها و صحبت های مطرح شده در جامعه نیز می توانید اظهار نظر کنید. 

نتیجه داشتن سطح B2 زبان فرانسوی

در این سطح می توانید در اینترنت و سایت های فرانسوی به راحتی جست و جو کنید و از طریق شبکه های مجازی یا به صورت حضوری با افراد ارتباط برقرار کنید.

با این حال اگر موضوع مورد بحث خیلی تخصصی باشد، ممکن است به مشکل بر بخورید. با داشتن این سطح می توانید در گروه های شغلی مربوط به شما مانند وکلا، پزشکان، معماران و ... حضور پیدا کنید. توصیه ما این است که تا تسلط کامل به زبان فرانسه در گروه های کوچک حضور پیدا کنید.

درجه C1 حرفه ای

داشتن این سطح به منزله این است که شما می توانید فرانسوی صحبت کنید. همچنین نوشته های طولانی و مختلف را می توانید بخوانید و با مفاهیم ادبی مانند کنایه آشنایی دارید. با داشتن درجه زبان C1 بدون تمرین و تامل می توانید نظرتان را بیان کنید و در بحث شرکت کنید.

برای استفاده از زبان فرانسوی محدودیت خاصی ندارید و در تمامی محیط های شغلی، تحصیلی و دوستانه می توانید به راحتی فرانسوی صحبت کنید. با ساختار و دستور زبان فرانسوی آشنایی دارید و جملات شما بر اساس آن ها بیان می شود.

نتیجه داشتن درجه C1 فرانسوی

با داشتن این مدرک به راحتی می توانید در کشورهای فرانسوی زبان مشغول به کار و تحصیل شوید. در تمامی شغل ها قادر به فعالیت خواهید بود و فرقی با یک شخص بومی نخواهید داشت. ممکن است هنوز تعدادی از کلمات پیچیده را بلد نباشید ولی مسئله خاصی نیست، به مرور یاد خواهید گرفت. لازمه رسیدن به مرحله C2 یا فرانسوی کامل، زندگی در یک محله ی فرانسوی است که در سطح C1 صحبت می کنند. برای رسیدن به مرحله نهایی که C2 است، باید با فرهنگ فرانسوی به صورت کامل آشنا شوید. 

درجه C2 فرانسوی کامل

با گذراندن این سطح شما به عنوان یک فرد دو زبانه شناخته می شوید و تقریبا به زبان فرانسوی کاملا تسلط دارید.

اگر به این سطح از تسلط برسید، یکی از شروط اصلی پذیرش در کشورهای فرانسوی زبان که مدرک زبان است را به راحتی پشت سرگذاشته اید. برای کسب آگاهی بیشتر با منخصصین شرکت الست گروپ در ارتباط باشید.

آزمون های زبان فرانسه برای مهاجرت

آزمون هایی TCF, TEF, DELF, DALFآزمون های معتبر زبان فرانسوی هستند. با کسب حداقل نمره در این آزمون ها می توانید برای روش های مختلف مهاجرتی مانند تحصیلی، کاری و ... در کشورهای فرانسوی زبان اقدام نمایید. هر یک از این آزمون ها دارای زیر شاخه های مجزا هستند که در زیر آن ها را توضیح داده ایم:

آزمون DILF

پایین ترین سطح آزمون زبان فرانسه، مربوط به این آزمون است. اگر موفق به اخذ مدرک این آزمون شوید، مدرک زبان خود را از وزارت علوم کشور فرانسه دریافت خواهید کرد. قبولی در این آزمون بدین معنی است که شما در سطح A1 و A1.1 زبان فرانسه تسلط دارید.

همچنین این آزمون پیش نیاز آزمون DELF است و سوالاتی که در آن مطرح می شود، مربوط به خواندن، نوشتن و ...  می شود. 
نکته:  این آزمون صرفا در کشور فرانسه برگزار می شود و مدرک آن توسط وزارت کشور فرانسه صادر می شود. 

آزمون DELF/DALF

این آزمون های محدوده ای از سطح زبان را پوشش می دهند. مثلا آزمون DELF سطح A1 تا B1 زبان فرانسوی و آزمون DALF سطح C1 تا C2 را تحت پوشش قرار می دهد. این آزمون ها به صورت جداگانه برگزار می شود و با توجه به سطح زبان خود می توانید در هر کدام از آن ها شرکت کنید. در صورتی که در یک آزمون نمره قبولی کسب کردید، نیاز به کسب نمره قبولی در آزمون سطح پایین تر ندارید.

این آزمون ها ۴ بخش دارند که هر بخش ۲۵ امتیاز دارد. برای قبولی در آزمون باید در هر بخش حداقل نمره ۵ از ۲۵ و در مجموع ۵۰ از ۱۰۰ را کسب کنید. این آزمون ها در سرتاسر دنیا برگزار می شود و نیاز به حضور در فرانسه ندارند. اعتبار آزمون های DALF/DELF دائمی است و نیازی به تمدید یا شرکت مجدد در آزمون ندارند. 

آزمون TEF

در آزمون TEF نمره شما بر اساس امتیاز کسب شده در زیر مجوعه های آزمون تعیین می شود. داشتن مدرک زبان TEF برای مواردی مانند مجوز کار در کانادا و فرانسه ضروری است. زیر مجموعه های آزمون  TEF خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن است. اعتبار این آزمون دو ساله است و ۵ نوع مختلف آزمون دارد. 

آزمون TCF

این آزمون مخصوص افراد غیر بومی فرانسه است. از نظر عملکردی مانند آزمون TEF است و افرادی که قصد مهاجرت به کانادا یا فرانسه را دارندt می توانند از این آزمون استفاده کنند.

چه کشورهایی به زبان فرانسه صحبت می کنند؟ 

گستردگی زبان فرانسه خیلی بیشتر از کشور فرانسه و حتی قاره اروپا است. به دلایل مختلفیt زبان فرانسه به مناطق و کشورهای مختلف جهان وارد شده است و در تعدادی از کشورها این زبان به عنوان زبان رسمی به کار می رود. در ادامه مقاله، با کمک کارشناسان شرکت الست گروپ، کشورهایی که به زبان فرانسه صحبت می کنند یا زبان فرانسه را به عنوان زبان رسمی پذیرفته اند را به شما معرفی می کنیم.

فرانسوی، زبان رسمی چه کشورهایی است؟

فرانسوی، زبان رسمی ۲۹ کشور دنیا است. از جمله این کشورها می توان کشورهای زیر را نام برد: 

سوییس، فرانسه، کامرون، کانادا، گینه استوایی، لوکزامبورگ، ماداگاسکار، مالی، موناکو، نیجر، وانواتو و هاییتی، بلژیک، بنین، بورکینافاسو، بروندی، توگو، جمهوری دموکرتیک کنگو، جیبوتی، چاد، روآندا، ساحل عاج، سنگال، سیشل

اطلاعاتی در مورد زبان فرانسه

•    زبان فرانسه پس از زبان انگلیسی رتبه دوم زبان رسمی در دنیا را دارد. 

•    زبان فرانسوی زیر مجموعه زبان های رسمی سازمان ملل است. 

•    زبان فرانسه جزء زبان های اداری اتحادیه اروپا است.

•    زبان فرانسه تنها زبان دیوان عالی اروپا است.

جمعیت فرانسوی زبانان دنیا چقدر است؟

جمعیت فرانسوی زبانان دنیا چقدر است؟

به صورت کلی همان گونه که اشاره کردیم، تقریبا 260 میلیون نفر در دنیا فرانسوی صحبت می کنند. البته این تعداد، تمام افرادی که به زبان فرانسوی صحبت می کنند را شامل نمی شود و افراد زیر را نیز باید به این تعداد اضافه کرد:

افرادی که به صورت جزئی با زبان فرانسه آشنایی دارند ولی در کشورهای فرانسوی زبان زندگی نمی کنند.
 افرادی که به لهجه های مختلف فرانسوی صحبت می کنند.

افرادی که در حوزه کارائیب ساکن هستند و به زبان کریول صحبت می کنند. این زبان ترکیبی از زبان های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسه و پرتغال است.

به علت این که در زمان های قدیم، فرانسه کشورهای زیادی را تحت استعمار خود قرار داده بود، زبان فرانسه ششمین زبان پرتکلم دنیا محسوب می شود. رتبه اول تا پنجم در اختیار زبان های چینی  ماندارین، انگلیسی، هندی و عربی است. 

زبان فرانسوی در قاره های مختلف به کار می رود و پس از انگلیسی در رتبه دومین زبان پرمطالعه دنیا است. در حال حاضر ۱۲۰ میلیون دانشجو در حال فراگیری زبان فرانسوی هستند.

علاوه بر موارد ذکر شده، ۷۲ میلیون نفر به صورت مختصر با زبان فرانسه آشنایی دارند و تعدادشان روز به روز در حال افزایش است. طبق پیش بینی های رسمی، احتمالا تا سال 2050، تعداد افراد فرانسوی زبان دنیا به مرز ۷۰۰ میلیون نفر می رسد.

یکی از دلایل این پیش بینی، وجود قاره آفریقا است. قاره آفریقا ۵۰ درصد از فرانسوی زبانان دنیا را در خود جای داده است. به همین دلیل تاثیر زیادی در این آمار دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کشورهای فرانسوی زبان، به شرکت الست گروپ مراجعه نمایید. شرکت الست گروپ معتبرترین موسسه مهاجرتی شناخته می شود.

جمعیت کشورهای فرانسوی زبان در اروپا

جمعیت کشورهای فرانسوی زبان در اروپا

افراد فرانسوی زبان تقریبا ۴۰ درصد جمعت کل اروپا را تشکیل داده اند. برای مثال نیمی از جمعیت بلژیک و یک پنجم جمعیت سوئیس، فرانسوی صحبت می کنند.

شهروندان کشور لوکزامبورگ تقریبا همه فرانسوی صحبت می کنند. تعداد کل فرانسوی زبانان اروپا تقریبا ۸۰ میلیون نفر است.

کشورهای فرانسوی زبان در آمریکای شمالی

مردم کانادا به دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی صحبت می کنند. این که به کدام زبان صحبت کنند، از یک ایالت تا ایالت دیگر متفاوت است.

به عنوان نمونه در ایالت کبک کانادا، مردم فقط به زبان فرانسه صحبت می کنند. شهر مونترال واقع در ایالت کبک چهارمین شهر فرانسوی زبان دنیا به شمار می رود.

پس از فرانسه، کانادا اصلی ترین و مهم ترین کشور مهاجر پذیر افراد فرانسوی زبان است.

کشورهای فرانسوی زبان آفریقا

بیشترین فرانسوی زبانان دنیا در این قاره قرار گرفته اند. در بیشتر کشورهای این قاره، زبان فرانسه به عنوان زبان دوم به کار می رود. ولی در مناطقی مانند آبیجان در ساحل عاج، این زبان به جای زبان بومی این منطقه به کار می رود. با ترکیب زبان فرانسه با گویش های محلی، زبان های جدیدی شکل گرفته است.

جمهوری کنگو که زمانی مستعمره بلژیک بوده، ۲۸ میلیون فرانسوی زبان را در خود جای داده است.

زبان رسمی کنگو زبان فرانسه است. زبان فرانسوی در کشورهای آفریقایی به عنوان زبان واسطه استفاده می شود و در سیستم اداری و آموزشی به کار برده می شود. به دلیل رشد زیاد جمعیت آفریقا، این زبان در حال گسترش است.

وضعیت زبان فرانسه در سایر نقاط جهان

اگر چه بیشتر جمعیت فرانسوی زبان در قاره های اروپا، آفریقا و آمریکای شمالی قرار دارند، اما مناطق فرانسوی زبان کوچکی هم در آسیا، خاورمیانه، آمریکای جنوبی و اقیانوسیه وجود دارد. 

گینه فرانسوی در آمریکای جنوبی و در مجاورت برزیل قرار گرفته است. گینه یکی از حوزه های فرانسه به شمار می رود. جمعیتی حدود ۲۵۰ هزار نفری دارد و پول رایج آن یورو است. در اقیانوسیه، مردم جزیره وانواتور به زبان فرانسوی صحبت می کنند. 

در آسیا و خاورمیانه، کشورهایی مانند لائوس، ویتنام، کامبوج، لبنان و سوریه، زمانی مستعمره فرانسه بودند.

به همین دلیل مردم در این کشورها با زبان فرانسوی آشنایی دارند. هر چند استفاده از زبان فرانسه در این کشورها کمرنگ تر شده است.

تاثیر زبان فرانسه برای مهاجرت در دریافت اقامت کانادا

تاثیر زبان فرانسه برای مهاجرت در دریافت اقامت کانادا

در ادامه می خواهیم تاثیر زبان فرانسوی برای اخذ اقامت کانادا را بررسی کنیم و به پرسش های زیر پاسخ دهیم: 

•    آیا بدون مدرک زبان می توان در کانادا زندگی کرد؟ 

•    تاثیر تسلط به زبان فرانسوی برای اخذ اقامت ایالت کبک چقدر است؟ 

•    آیا امکان کار با مدرک فرانسوی در کشور کانادا وجود دارد؟

تاثیر زبان فرانسه برای مهاجرت به منظور اخذ اقامت ایالت کبک و شهر مونترال

مونترال یکی از مهم ترین و بزرگ ترین شهرهای کشور کانادا است. از نظر وسعت، دومین رتبه را در کشور کانادا در اختیار دارد. به دلیل اهمیت زیاد مردم این ایالت به زبان فرانسوی، دولت این ایالت زبان فرانسوی را به عنوان زبان رسمی اعلام کرده است.

یکی از راه های اخذ اقامت ایالت کبک، اخذ پذیرش در یکی از دانشگاه های فرانسوی زبان در این ایالت است. در صورتی که فرد پس از فراغت از تحصیل در حد عالی به زبان فرانسوی تسلط پیدا کرده باشد، می تواند اقامت دائم این استان را به دست آورد.

همچنین به دلیل این که مردم این ایالت به زبان فرانسوی صحبت می کنند، تسلط به زبان فرانسوی برای ورود به بازار کار آن الزامی است.

به همین دلیل تاثیر زبان فرانسوی در دریافت اقامت ایالت کبک و شهر مونترال بسیار زیاد است.

از طریق زبان فرانسه، اقامت چه استان هایی از کشور کانادا را می توان به دست آورد؟

از طریق زبان فرانسه، اقامت چه استان هایی از کشور کانادا را می توان به دست آورد؟

اگر می خواهید از طریق زبان فرانسه برای مهاجرت اقدام نمایید، در ابتدا باید در خصوص استان های کانادا که فرانسوی زبان هستند، اطلاع پیدا کنید. به صورت کلی در تمام ایالت های کانادا، افرادی پیدا می شوند که به زبان فرانسوی صحبت می کنند.

اما هدف ما در این بخش از مقاله، معرفی استان هایی است که زبان فرانسه را به عنوان زبان رسمی اعلام کرده اند. همان گونه که قبلا اشاره کردیم، مهم ترین و اصلی ترین استان فرانسوی زبان کانادا، ایالت کبک است.

حدود ۷۰ درصد افراد در ایالت کبک به زبان فرانسوی صحبت می کنند.

سایر استان هایی که زبان فرانسوی را به عنوان زبان رسمی شناخته اند، شامل استان های نیوبرانزویک، یوکان، قلمرو شمال غرب و نوناووت هستند.

برای پاسخ به سوال فوق، مشورت با کارشناسان شرکت الست گروپ، خالی از لطف نیست.

یادگیری زبان فرانسه برای مهاجرت، تحصیل یا زندگی در کانادا

یادگیری زبان فرانسه برای مهاجرت، تحصیل یا زندگی در کانادا

در این قسمت، روش هایی که از طریق آن با زبان فرانسه می توانید اقامت کانادا را کسب کنید، بررسی می کنیم. افرادی که قصد ادامه تحصیل، راه اندازی کسب و کار و سرمایه گذاری دارند، ملزم به داشتن مدرک زبان هستند.

برای تحصیل در دانشگاه های فرانسوی زبان کانادا نیز نیاز به مدرک زبان فرانسوی دارید. در مورد ویزای کار نیز باید اشاره کنیم که در حال حاضر استان اونتاریو به افراد متقاضی کار که مدرک زبان فرانسه دارند، اقامت دائم کانادا را اهدا می کند. همچنین با تسلط به زبان فرانسه، احتمال موفقیت شما در پیدا کردن شغل مناسب افزایش می یابد.

برای اخذ اقامت کانادا حتما باید با یک فرد یا وکیل آگاه مشورت نمایید.

شرکت الست گروپ با داشتن بهترین مشاورین و وکلای مهاجرتی همواه در این راه پیشگام بوده است. شما می توانید تمامی مراحل اخذ اقامت خود را با خیال راحت به موسسه مهاجرتی الست گروپ بسپارید و احتمال موفقیت خود را افزایش دهید.

مدرک زبان TCF

کی از معتبرترین مدارک زبان برای اخذ اقامت کانادا، مدرک زبان TCF است. با شرکت و قبولی در این آزمون، مدرک زبان خود را از اداره آموزش و پرورش کشور فرانسه دریافت خواهید کرد. یکی از آزمون های مورد تایید ایالت کبک، آزمون TCF است.

با گرفتن این مدرک، روند اخذ اقامت ایالت کبک برای شما تسهیل می شود. این آزمون مانند سایر آزمون ها از بخش های مختلف تشکیل شده است و اعتبار آن دو ساله است.

آزمون TCF از دو بخش کلی تشکیل شده است، بخش اول آن الزامی و بخش دوم اختیاری است.

آیا یادگیری زبان فرانسه برای مهاجرت و زندگی در کانادا کافی است؟

آیا یادگیری زبان فرانسه برای مهاجرت و زندگی در کانادا کافی است؟

همان طور که قبلا گفتیم، کانادا کشوری دو زبانه است. در تعدادی از استان ها مانند استان کبک، داشتن تسلط به زبان فرانسوی کافیست. سایر استان ها معمولا دو زبانه هستند و آشنایی نسبی به زبان انگلیسی کمک زیادی در برقراری ارتباط به شما خواهد کرد.

در استان هایی مانند بریتیش کلمبیا و اونتاریا و استان هایی که جمعیت فرانسوی زبانان آن بسیار کم است، برای افرادی که صرفا به زبان فرانسوی تسلط دارند، کار سخت می شود.

اگر تنها زبان فرانسوی را یاد گرفته اید، توصیه می کنیم در استان های فرانسوی زبان زندگی کنید.

آیا با مدرک زبان فرانسه می توانیم در کانادا کار کنیم؟

آیا با مدرک زبان فرانسه می توانیم در کانادا کار کنیم؟

باید بدانید که تسلط به زبان فرانسوی در مواردی شانس پیدا کردن شغل مناسب برای شما را افزایش می دهد. یکی از بهترین نمونه ها، استان کبک است. به دلیل مهم بودن زبان فرانسه برای شهروندان این استان، زبان رسمی این ایالت فرانسوی است. همچنین در سایر استان ها افرادی که به هر دو زبان فرانسوی و انگلیسی تسلط داشته باشند، از شانس زیادی برای پیدا کردن شغل برخوردار هستند.

یکی از موقعیت های  بسیار خوب برای افرادی که به زبان فرانسوی تسلط دارند، امکان مهاجرت به استان اونتاریو از طریق برنامه اسکیلد ورکر مخصوص فرانسوی زبان ها است.

در صورتی که افراد در مرحله اول یعنی اکسپرس انتری امتیاز لازم را کسب کرده باشند، می توانند اقامت این استان را به دست آورند.

شرایط عمومی تحصیل در دوره های زبان فرانسه

شرایط عمومی تحصیل در دوره های زبان فرانسه

برای شرکت در این دوره ها، فرد باید موفق به اخذ پذیرش در یکی از کالج ها یا موسسات زبان فرانسه شده باشد. برای شرکت در این دوره ها، سختگیری های زیادی انجام نمی شود و صرف داشتن علاقه برای شرکت در این دوره ها کافی است. اگر قصد اخذ اقامت از طریق شرکت در این دوره ها را دارید، ضمن مشورت با متخصصین الست گروپ، باید به مسائلی مانند سن مناسب و نداشتن گپ تحصیلی نیز دقت کنید.

حداقل زمان تحصیل کل دوره باید ۸۰۰ ساعت و در هفته باید ۲۰ ساعت باشد. در غیر این صورت موفق به اخذ ویزای تحصیلی نخواهید شد.

دوره های کوتاه مدت تری نیز وجود دارد ولی برای اخذ ویزای تحصیلی، باید حداقل ۴۰ هفته آموزش دیده باشید.

دوره زبان در فرانسه

دوره زبان در فرانسه

یکی از راه های ورود به فرانسه، شرکت در دوره های زبان فرانسه است. برای اخذ اقامت فرانسه باید در دوره هایی شرکت کنید که حداقل ۲۰ ساعت آموزش در هفته داشته باشند. پس از جمع آوری مدارک مورد نیاز و تکمیل فرم های خواسته شده می توانید در این دوره ها شرکت کنید.

برای به دست آوردن تحصیل رایگان در فرانسه ابتدا باید به مدت یک سال در این دوره ها شرکت کنید.

البته در صورتی که قبل از شرکت در دوره ها آشنایی نسبی با زبان فرانسه پیدا کنید، شانس موفقیت شما افزایش می یابد.

شرایط اخذ اقامت فرانسه از طریق دوره های زبان فرانسه

شرایط اخذ اقامت فرانسه از طریق دوره های زبان فرانسه

افراد متقاضی اخذ اقامت کانادا، می توانند ابتدا در دوره های زبان فرانسه شرکت کنند، سپس به تحصیل در کانادا مشغول شوند. پس از فراغت از تحصیل، به آن ها اجازه داده می شود تا به مدت دو سال در کانادا در جست و جوی شغل مناسب باشند. در صورتی که فرد موفق به گرفتن رضایت کارفرمایی شود، می تواند اقامت فرانسه را دریافت کند.

حتی در صورتی که فرد هنگام گذراندن دوره زبان فرانسه بتواند رضایت کارفرما را جلب کند، می تواند ویزای خود را به ویزای کاری تغییر دهد و اقامت فرانسه را به دست آورد.

تقریبا تمام افرادی که در دوره های زبان فرانسه شرکت می کنند، قصد گرفتن اقامت کانادا را دارند.

جمع بندی

جمع بندی

در این مقاله تحت عنوان زبان فرانسه برای مهاجرت، سطوح مختلف زبان فرانسوی و مدارک زبان فرانسوی را بررسی کردیم. همچنین کشورهای فرانسوی زبان دنیا را به شما معرفی کردیم. برای اخذ اقامت کشورهای فرانسوی زبان از طریق کاری، تحصیلی و ... به مدرک زبان معتبر نیاز دارید. پس از اخذ این مدرک می توانید برای گرفتن اقامت کشورهای فرانسوی زبان اقدام نمایید.

داشتن اطلاعات کافی کمک زیادی به اخذ اقامت این کشورها می کند. این اطلاعات را می توانید از طرق موسسات مهاجرتی معتبر کسب کنید. موسسه مهاجرتی الست گروپ، با داشتن تجربه بالا در زمینه مهاجرت به کشورهای مختلف دنیا، بهترین انتخاب برای شما است. اگر قصد مهاجرت به کشورهای فرانسوی زبان را دارید، در اسرع وقت به موسسه الست گروپ مراجعه نمایید.