اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

گرفتن ویزای توریستی فرانسه

گرفتن ویزای توریستی فرانسه

در این مقاله سعی داریم تا درباره گرفتن ویزای توریستی فرانسه، مطالبی در اختیار شما قرار دهیم. با ما باشید.

به دلیل جاذبه های تاریخی و طبیعی هنری بسیار زیاد کشور زیبای فرانسه، همه ساله افراد بسیاری به این کشور اروپایی جذب می شوند.

در این مقاله سعی داریم تا درباره گرفتن ویزای توریستی فرانسه، مطالبی در اختیار شما قرار دهیم. با ما باشید.

به دلیل جاذبه های تاریخی و طبیعی هنری بسیار زیاد کشور زیبای فرانسه، همه ساله افراد بسیاری به این کشور اروپایی جذب می شوند. با توجه به این که فرانسه چهارمین کشور دارنده World Heritage Sites (میراث جهانی یونسکو) در جهان به حساب می آید، گرفتن ویزای توریستی فرانسه نیز بسیار پرطرفدار است. با ما همراه باشید تا در خصوص عنوان مقاله، اطلاعات جامعی را ارائه کنیم.

اینفوگرافیک گرفتن ویزای توریستی فرانسه

اینفوگرافیک گرفتن ویزای توریستی فرانسه

فهرست:

شرایط عمومی ویزای توریستی فرانسه

مدارک لازم برای ویزای توریستی فرانسه

مدارک شغلی مورد نیاز برای گرفتن ویزای توریستی فرانسه

لزوم اخذ ویزای شینگن فرانسه

شرایط گرفتن ویزای توریستی فرانسه

شهرهای توریستی کشور فرانسه

نکات کلیدی درباره ویزای توریستی فرانسه

ریجکت شدن ویزای توریستی فرانسه

ویزای شینگن

نتیجه گیری

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گرفتن ویزای توریستی فرانسه با ما همراه باشید.

 

شرایط عمومی ویزای توریستی فرانسه

شرایط عمومی ویزای توریستی فرانسه

این ویزا درخواست کنندگان بسیاری دارد. بدین دلیل که فرانسه به علت برخورداری از جاذبه های گردشگری بسیار مانند موزه لوور، برج ایفل و دیگر نقاط زیبا و تاریخی و به یادماندنی، مورد استقبال مردم جهان قرار گرفته است. به طور متوسط هر ساله بالغ بر هشتاد میلیون جهانگرد برای گردشگری به این کشور بسیار زیبا سفر می کنند.

لازم به توضیح است که در سال هزار و نهصد و نود و هفت میلادی، فرانسه به عنوان کشورهای عضو اتحادیه شنگن معرفی شد. البته استثنایی که در کشورهای منطقه شنگن لحاظ می گردد، به Monaco اختصاص دارد که با وجود این که این شهر در جنوب غربی کشور فرانسه واقع شده است، اما عضو ویزای شنگن محسوب نمی شود.

ویدئو گرفتن ویزای توریستی فرانسه

 

کشور فرانسه نیز همچون سایر کشورها از ویزاهای متعددی به منظور ارائه به درخواست کنندگان برخوردار است. ویزاهای فوق شامل ویزای سرمایه گذاری، پزشکی، ازدواج، تحصیل، نخبگان و ویزای توریستی فرانسه است که هر یک از آن ها از ضوابط و شرایط خاصی پیروی می کند.

لذا، لازم است پیش از اقدام، اطلاعات کافی در خصوص آن ها در اختیار داشته باشید.

در مجموع در وهله نخست برای سفر به این کشور اروپایی شما به ویزای شنگن و یا همان گذرنامه توریستی معتبر نیاز دارید. شما با در اختیار داشتن ویزای شنگن، علاوه بر سفر به کشور فرانسه، می توانید به تمامی کشورهای محدوده منطقه شنگن سفر داشته باشید.

مدارک لازم برای ویزای توریستی فرانسه

مدارک لازم برای ویزای توریستی فرانسه

·       کامل کردن فرم تقاضای ویزای توریستی (ویزای حوزه شنگن) و ممهور شده از جمله مدارکی است که نیاز است تا به زبان فرانسوی و یا انگلیسی تکمیل شود.

·       عکس رنگی (3.5*4.5) با پس زمینه سفید (دو قطعه) که بایستی با عکس گذرنامه همخوانی نداشته باشد و مرتبط به شش ماه گذشته باشد.

·       گذرنامه معتبر که علاوه بر صفحات خالی (دو صفحه) دارای اعتبار سه ماهه از زمان سفر باشد.

·       کپی صفحات اول و دوم ویزا و تصاویر گذرنامه های توریستی پیشین و یا دیگر پاسپورت های معتبر از مدارک دیگری است که برای گرفتن ویزای توریستی فرانسه بایستی به سفارت مربوطه اعطا گردد.

·       چنان چه کارمند هستید، به ترجمه مدارکی مانند آخرین حکم کارگزینی، گواهی اشتغال، فهرستی از بیمه پرداختی دو ماهه پایانی و مدت مرخصی برای سفر برای دریافت ویزای فوق نیاز دارید.

·       مدارک تایید توان مالی مشتمل بر گواهی استطاعت از بانک (ترجمه شده به زبان فرانسوی و یا انگلیسی) و ممهور شده از سوی بانک به انضمام گردش مالی سه الی شش ماهه شخص درخواست کننده ویزای شنگن، از دیگر مدارک لازم به منظور گرفتن ویزای توریستی فرانسه به حساب می آید. لازم به ذکر است که چنان چه دعوتنامه شخصی دارید، الزامی است که کلیه مدارک اقامتی و مالی دعوت کننده را ضمیمه پرونده کنید.

·       سند ازدواج، کارت ملی و شناسنامه از دیگر مدارک لازم برای گرفتن ویزای توریستی فرانسه محسوب می شود که لازم است تمامی این مدارک ترجمه شوند.

·       بیمه پزشکی مسافرتی برای مدت زمان اقامت که حداقل به مبلغ سی هزار یورو است.

·       عرضه دعوتنامه مستند مبنی بر برنامه سفر که بیانگر این است که چه زمانی به کشور فرانسه وارد می شوید و یا تا چه مدت در آن اقامت دارید که شامل رزرو بلیت هواپیما و یا ارائه رزرو هتل می باشد.

·       از دیگر مدارک لازم برای گرفتن ویزای توریستی فرانسه به رزرو بلیت هواپیما اختصاص دارد.

·       تایید اسکان در کشور فرانسه که نشاندهنده اقامت شما نزد اقوام و یا دوستان مانند دعوت نامه و یا رزرو خوابگاه و یا هتل است.

·       افراد رده سنی کمتر از هجده سال بایستی برای گرفتن ویزای توریستی فرانسه، گواهی محضری مجوز خروج و همچنین ترجمه هویت والدین و یا تاییدیه فوت و یا طلاقنامه (در صورت فوت و یا طلاق) را که برای تکمیل مدارک فوق الزامی است را ارائه دهند.
اسکن مدارک گفته شده نیاز می باشد.

مدارک شغلی مورد نیاز برای گرفتن ویزای توریستی فرانسه

مدارک شغلی مورد نیاز برای گرفتن ویزای توریستی فرانسه

مدیران و یا اعضای هیئت مدیره کمپانی ها بایستی اسنادی نظیر آخرین تغییرات و آگهی راه اندازی که به عنوان روزنامه رسمی شناخته می شود را به همراه تاییدیه اشتغال به کار، اظهارنامه مالیاتی و توانایی مالی کمپانی مرتبط به شش ماهه گذشته را به سفارت این کشور ارائه دهند.

به طور کلی مهندسین (سازندگان ساختمان) به ترجمه مدارکی مانند (جواز ساخت، نظام مهندسی و قراردادهای پروژه) و پزشکان به (جواز مطب، طبابت و لیست پایانی مالیات پرداختی و بیمه) نیاز دارند.
تجار بایستی تاییدیه اتاق بازرگانی، کارت بازرگانی را به همراه آخرین سیاهه بیمه و مالیات پرداختی را به سفارت مربوطه ارائه کنند.

کسبه و کارخانه داران برای اخذ ویزای فوق بایستی ترجمه مدارکی نظیر پروانه بهره برداری و کسب را به انضمام فهرست مالیات و بیمه پرداختی به کنسولگری فرانسه ارائه دهند.

بازنشستگان عزیز هم بایستی فیش حقوقی سه ماهه پایانی و یا حکم بازنشستگی خود را به زبان انگلیسی ترجمه نموده و برای گرفتن گذرنامه فوق، اقدامات لازم را انجام دهند.

لازم به ذکر است که تمامی مدارک شغلی ذکر شده بایستی به زبان انگلیسی ترجمه شده و بدون احتیاج به گواهی دادگستری و یا مهر وزارت خارجه باشد. نکته حائز اهمیت این است که کلیه تاییدیه ها خطاب به کنسولگری فرانسه و صدور آن طی یک ماه اخیر باشد و در رابطه با اشتغال بایستی شماره، مشخصات و نام ویزا، زمان آغاز به اشتغال، سمت، موعد مرخصی بر مبنای مدت سفر عنوان شود.
حال با توضیحات ارائه شده ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که ویزای فوق چند روز است؟

ویزای توریستی فرانسه مختص توریست هایی است که تمایل دارند تا در یک بازه زمانی کمتر از سه ماه از کشور فرانسه بازدید کنند. به این ترتیب دارندگان گذرنامه فوق اجازه انجام کار در این کشور اروپایی را ندارند و تنها با استفاده از جاذبه های گردشگری و تاریخی این کشور اجازه بهره مندی از خدمات درمانی در فرانسه را دارا هستند.

بنابراین با توجه به موعد اقامت در مدت شش ماه، شخص متقاضی می تواند حداکثر تا مدت سه ماه در این کشور سکونت داشته باشد.

به این ترتیب برای گردشگران بر مبنای کشور مقصد درخواستی USV (ویزای اتحادیه شنگن) و یا national (ویزای ملی) نوع (C) صادر می گردد.

لازم به ذکر است که رسیدگی های اولیه مدارک شخص درخواست کننده برای گرفتن ویزای توریستی فرانسه تقریباً تا چهارده روز به طول می انجامد که در این بازه، گذرنامه شما نزد سفارت فرانسه باقی می ماند.

کنسولگری فرانسه بعد از اخذ مدارک درخواستی، رسیدی را به شما تحویل خواهد داد. در رسید فوق، تاریخ و موعد مراجعه حضوری شخص درخواست کننده به کنسولگری برای گرفتن نتیجه نهایی ویزای توریستی فرانسه عنوان می گردد. دقت داشته باشید که هنگام مراجعه مجدد، باید رسید فوق را به سفارت ارائه دهید.

لزوم اخذ ویزای شینگن فرانسه

لزوم اخذ ویزای شینگن فرانسه

گرفتن ویزای توریستی فرانسه برای ملاقات از دوستان و یا خویشاوندان، سفر تفریحی، ماموریت شغلی، حضور در دوره های کوتاه مدت، حضور در کنفرانس های علمی و یا رسیدگی کشور فرانسه برای تعیین مقصد مهاجرتی انجام می شود. به این ترتیب اشخاصی که اقدامات لازم را برای سفر به این کشور اروپایی انجام می دهند، براساس موقعیت خود، هدفی از سفر فوق ارائه خواهند داد.

اما یکی از شیوه های مهاجرتی بسیار پرطرفدار در این کشور وجود دارد که باید پیش از اقدام از متد فوق، سفری توریستی به این کشور اروپایی انجام دهید. شیوه فوق تنعم مالی و یا خود حمایتی کشور فرانسه است. متقاضیان در شیوه خود حمایتی باید ثابت کنند که استطاعت مالی برای زندگی در کشور فرانسه را دارا هستند.

در خصوص این کشور بایستی متذکر شویم که درخواست کنندگان باید یک بار به فرانسه سفر نموده و از جاذبه های گردشگری بی نظیر آن بهره مند شوند.

دلیل تاکید سفر متقاضیان به فرانسه این است که شخص بایستی مدارکی دال بر توجیه سفارت به منظور بازدید از این کشور را داشته باشد و  با توجه به علاقه بسیار به این کشور، آن را بهترین انتخاب برای زندگی در نظر می گیرد.

لذا، گرفتن ویزای توریستی فرانسه برای اشخاصی که شیوه خود حمایتی فرانسه را به منظور مهاجرت به کشور بسیار زیبای فرانسه بر می گزینند، امری الزامی محسوب می شود.

شرایط گرفتن ویزای توریستی فرانسه

شرایط گرفتن ویزای توریستی فرانسه

ملیت شما تعیین کننده بازدید از این کشور اروپایی از طریق پاسپورت کوتاه مدت است. چنان چه شما به عنوان یکی از شهروندان موناکو، آندورا، سوئیس و یا دیگر کشورهای عضو شنگن یا محدوده اقتصادی اروپا هستید، برای ورود به این کشور همچون گردشگر و سکونت در فرانسه احتیاجی به هیچ گذرنامه ای نخواهید داشت.

اما دقت داشته باشید که شهروندان ایرانی برای ورود به خاک این کشور، نیاز به اخذ ویزای فوق دارند. به همین منظور نیاز است تا در رابطه با درخواست این ویزا نکاتی را متذکر شویم:

رسیدگی های لازم را در خصوص پاسپورت خود انجام دهید. مطمئن شوید که ویزای شما از شرایط اعتبار برای این سفر برخوردار است. در غیر این صورت، پیش از تقاضای گذرنامه بایستی به منظور وصول ویزای جدید، اقدامات لازم را انجام دهید.

بهترین زمان را برای بلیت هواپیمای خود رزرو کنید. پس از تکمیل تمامی امور، آن را موکول به شب پیش از بازدید محول نکنید. احتمال دارد که در موعد انتخابی شما، فرصتی برای پرواز وجود نداشته باشد.
دقت داشته باشید که کلیه امور براساس ضوابط و قوانین کشور فرانسه پیش می رود و افسران سفارت با دقت بسیار به پرونده مهاجرت شما رسیدگی خواهند کرد. به این ترتیب لازم است تا کلیه مراحل را سپری نموده و تمامی دستورالعمل های مرتبط را رعایت کنید.

لازم به توضیح است که ارسال فایل تقاضا در موعد مناسب برای اخذ راندمان مثبت، امری حائز اهمیت محسوب می شود.

براساس ضوابط پاسپورت توریستی فرانسه، نخستین موعدی که شما می توانید درخواست خود را به سفارت ارائه دهید، 6 ماه پیش از پرواز انتخاب شده به این کشور اروپایی است.

شهرهای توریستی کشور فرانسه

شهرهای توریستی کشور فرانسه

با توجه به عنوان مقاله لازم است در این بخش شما را بیشتر با شهرهای توریستی این کشور اروپایی آشنا کنیم. بالغ بر دو دهه است که این کشور جزء پرطرفدارترین مقاصد توریستی در دنیا شناخته می شود. بی شک اغلب مردم، نخستین تصویری که از کشور فرانسه می توانند داشته باشند، برج بسیار زیبای ایفل است.

هر چند که فرانسه مملو از بناهای تاریخی و معماری های کلاسیک و قدیمی است. چنان چه نخستین بار است که به این کشور سفر می کنید، ورسای و پاریس به عنوان بهترین شهرها برای گردشگری به شمار می آید. قلعه های افسانه ای، استراحتگاه های ساحلی و شیک و همچنین کلیساهای پر ابهت و مجللی در پاریس وجود دارد که با دیدن هر یک از آن ها می توانید سفر خاطره انگیزی را تجربه کنید.

از دیگر شهرهای توریستی فرانسه می توان به لیون (شرق فرانسه)، مارسی (دومین و قدیمی ترین شهر فرانسه)، استراسبورگ (مرکز پارلمان اروپا)، بوردو (در نزدیکی اقیانوس اطلس)، کوت دازور و شهر دوردون اشاره داشت که از شهرهای بسیار زیبای این کشور اروپایی است که به عنوان یک گردشگر می توانید از تمامی جاذبه های دیدنی آن بهره مند شوید.

مدت درخواست ویزای توریستی فرانسه

مدت درخواست ویزای توریستی فرانسه

معمولا هر کشوری برای پاسپورت توریستی و همچنین مدت درخواست آن زمان مشخصی را در نظر گرفته است. درخواست کنندگان تقاضای ویزای فوق بایستی از کنسولگری کشور فرانسه تقاضای مصاحبه کنند. سپس سفارت برای این گروه از متقاضیان، روز و ساعت خاصی را تعیین می کنند.

ویزای توریستی فرانسه می تواند حداقل بین چهارده الی بیست و یک روز به طول بیانجامد.

لازم به ذکر است که این پاسپورت به مدت سه ماه صادر می گردد که طی این بازه زمانی، شما از این فرصت برخوردارید که علاوه بر دیدن مکان های گردشگری کشور فرانسه، به دیگر کشورهای منطقه شنگن نیز سفر به یادماندنی را تجربه کنید.

نکات کلیدی درباره ویزای توریستی فرانسه

به منظور وصول پاسپورت توریستی فرانسه، بایستی بسیار موشکافانه عمل کنید و علاوه بر دقت بسیار به کوچکترین نکات، به تمامی آن ها عمل کنید. از مهمترین نکات درباره دریافت گذرنامه فوق می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1.     اطلاع از تمامی جاذبه های گردشگری و مکان های تاریخی کشور فرانسه یکی از مهمترین مواردی است که در وصول گذرنامه فوق بایستی از آن آگاهی کامل داشته باشید.

2.     مدارک لازم برای تقاضای پاسپورت فوق که حداقل بایستی نود روز پیش از زمان سفارت، آن ها را آماده و تکمیل کنید.

3.     در صورتی که تمایل به سفر خانوادگی به کشور فرانسه دارید، برای هر یک از اعضای خانواده بایستی به صورت جداگانه فرم گذرنامه فرانسه را تکمیل کنید. مابقی مدارک فوق نیز بایستی برای هر شخص به شکل مجزا آماده شود. لازم به توضیح است که کلیه اشخاص رده سنی بالای دوازده سال بایستی مراحل انگشت نگاری را انجام دهند.

4.     به منظور دستیابی به این ویزا، موقعیت تاهل شخص بسیار حائز اهمیت است. دقت داشته باشید که همراهی تمامی اعضای خانواده می تواند تا حد زیادی شانس اخذ ویزای توریستی فرانسه را تقلیل دهد. چنان چه فرد متقاضی مجرد باشد، شانس بالایی برای دستیابی به ویزای شنگن اروپا را ندارد.

5.     بهتر است از تمامی مدارک لازم برای ویزای کشور فرانسه، یک فتوکپی برای خود نیز تهیه کنید. اصل مدارک به فرد عودت داده می شود و تنها به منظور رسیدگی های بیشتر، کپی مدارک نزد سفارتخانه این کشور باقی می ماند.

6.     از دیگر موارد ضروری به منظور گرفتن ویزای توریستی فرانسه، برخورداری از خویشان درجه یک در این کشور اروپایی است. چنان چه یکی از اعضای درجه یک خانواده شما در این کشور اقامت داشته باشند و دعوت نامه ای را برای شما ارسال کرده اند، دعوت نامه فوق می تواند نقش مهمی در وصول ویزای شنگن به حساب آید.

وقت سفارت فرانسه برای دریافت ویزای فوق

وقت سفارت فرانسه برای دریافت ویزای فوق

با ورود به سایت رسمی کنسولگری فرانسه از داخل کشورمان، در حقیقت شما اولین اقدام را برای وصول وقت سفارت انجام داده اید و فرم تقاضای زمان را براساس مواردی که در زیر متذکر می شویم، کامل کنید:
1)    اسکن صفحه نخست ویزای شخص درخواست کننده 2) پرکردن فرم درخواست زمان سفارت 3) پرداخت مبلغ تعیین شده برای گذرنامه فوق 4) scan مدارک هویتی شناسایی میزبان و یا دعوت نامه (در صورت داشتن دعوت نامه)

تمدید ویزای شنگن فرانسه

تمدید ویزای شنگن فرانسه

از مهمترین نکات به منظور موفقیت در دریافت پاسپورت کشور فرانسه، اقدام برای تمدید گذرنامه فوق براساس اتمام اعتبار ویزا است. این ویزا که به عنوان ویزای شنگن نیز شناخته می شود، به عنوان یک گذرنامه کوتاه مدت نوع (C) شناخته می شود که تمدید مجدد آن امری سخت برای متقاضیان به شمار می آید.

درخواست کننده در گام نخست باید برای تمدید گذرنامه فوق، اقدام به خروج از کشور فرانسه کند و بلافاصله تقاضای جدیدی را به سفارت این کشور ارائه دهد.

اساساً بعد از انقضای گذرنامه شینگن، شخص اجازه اقامت در این کشور را ندارد، به غیر از این که با بیان دلایل و مستندات بسیار محکم، فرصت تمدید گذرنامه خود را برای اقامت در فرانسه به همراه داشته باشد.

ریجکت شدن ویزای توریستی فرانسه

ریجکت شدن ویزای توریستی فرانسه

چنان چه با عدم آگاهی از مدارک لازم به منظور پاسپورت فوق همراه باشید، به احتمال بسیار زیاد کنسولگری فرانسه اقدام به ریجکت کردن (Rejected) گذرنامه شما خواهد کرد. انگیزه کلی از گذرنامه شینگن، گردشگری و یا بازدید در کشور فرانسه و یا دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

چنان چه ماموران مرزی به انگیزه فرد از این سفر مشکوک شوند و حدس بزنند که درخواست کننده به منظور اهداف دیگری نظیر پناهندگی و یا یافتن شغل مایلند به خاک این کشور وارد شوند، مانع از ورود آن ها به فرانسه می شوند.

طبق ضوابط کنسولگری این کشور در صورت Rejected ویزا، فرصت تجدید نظر مجدد برای شخص متقاضی وجود دارد و همچنین سفارت فرصتی را به متقاضیان می دهد تا نسبت به تکمیل مدارک خود اقدامات لازم را انجام دهند.

از دلایلی که منجر به رد شدن بعضی از گذرنامه ها می شود:

1)    نداشتن توان مالی 2) عدم برنامه سفر 3) پاسپورت نامعتبر 4) عدم بیمه مسافرتی 5) پاسپورتی که در شرایط مطلوبی قرار ندارد 6) ارائه اسناد تقلبی و نامعتبر 7) سابقه کیفری 8) ارائه عدم توضیحات کافی به منظور هدف از سکنا

اگر قبلاً برای این ویزا و یا سایر کشورها اقدام کرده اید و Rejected (رد) شده اید، از این امکان برخوردارید که به منظور اقدام دوباره و بالا بردن شانس گذرنامه خود، از مشاوران حقوقی که در این رابطه از تخصص و مهارت کافی برخوردار هستند، مساعدت و یاری بگیرید.

ویزای شینگن

ویزای شینگن

به منظور ورود به محدوده شینگن، شما به ویزای اروپا و یا Schengen Visa (ویزای شینگن) نیاز دارید. پاسپورت فوق مجوز ورود به بیست و شش کشور عضو اتحادیه اروپا را می دهد. متقاضیان ویزای شینگن یا ویزای توریستی اروپا می توانند برای شرایط و موعد معین به هر یک از کشورهای اروپایی این منطقه سفر کنند.

ویزای فوق می تواند از طریق کشورهای اتحادیه قرارداد فوق نیز صادر شود و با پیروی بعضی از ضوابط، متقاضی می تواند در موعد اعتبار گذرنامه به کشورهایی که جزء محدوده شینگن هستند، رفت و آمد داشته باشند. در حال حاضر نگرش منطقه شینگن به اخذ گذرنامه در سال گذشته دستخوش تغییرات بسیاری شده است که این امر سبب تسهیل پروسه دریافت پاسپورت برای ایرانیان شده است.

در ادامه بایستی خاطر نشان شویم که پاسپورت فوق نوحوا علی گذرنامه کوتاه مدت است که به دارندگان این مجوز را می دهد که اغلب مناطق کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا مدت سه ماه به منظور اهدافی مانند تفریح و یا گردشگری سکنا داشته باشند. می توان بیان کرد که از متداول ترین گذرنامه های اروپایی به ویزای شینگن اختصاص دارد.

زیرا گذرنامه فوق این امکان را به شما می دهد که به راحتی به هر یک از مناطق این حوزه وارد و یا بعد از مدتی معین از آن خارج شوید. به عبارتی می توان در خصوص گذرنامه های توریستی اروپا بیان کرد که هیچ کنترل مرزی در این محدوده انجام نمی گیرد.

در واقع هدف از سفر، هویت درخواست کننده مدت زمان و نوع پاسپورت شینگن را تعیین می کند. به بیان دیگر انگیزه شما از سفر فعالیت تجاری، تور گردشگری و یا اقامتی چند ساعته در یکی از کشورهای محدوده فوق است که مدت اعتبار و نوع گذرنامه را معلوم می کند.  
 
لازم به ذکر است که سفر به کشورهای حوزه شینگن بدون محدودیت شامل افراد زیر می شود:

1)    تبعه اتحادیه اروپا 2) تبعه کشورهای محدوده شنگن 3) متقاضیان اقامت که صدور ویزای آن ها از سوی یکی از کشورهای این منطقه است. 4) شهروندانی که عضو کشورهای عضو شینگن نیستند و دارای پاسپورت معتبر و موثق شینگن هستند.
همچنین اشخاصی غیر از این محدوده که از کشورهای واجد شرایطی محسوب می شوند که احتیاجی به دریافت پاسپورت فوق برای سفر سه ماهه و یا کمتر از آن را ندارند.

انواع ویزای شینگن (توریستی اروپا)

UNIFORM SCHENGEN VISA (USV) که در حقیقت همان ویزای توریستی شنگن و یا گردشگری اروپا است که دارندگان ویزای فوق می توانند از طریق این پاسپورت به کشورهای اروپایی این منطقه در هر شش ماه به مدت سه ماه سفر کنند. لازم به ذکر است که مدت اعتبار سکونت به این منطقه از موعد نخستین ورود شخص متقاضی به این کشورها در نظر گرفته می شود. USV به سه دسته کلی (C)، (B) و (A) تقسیم بندی می شود.

ویزای کوتاه مدت حوزه شنگن

ویزای کوتاه مدت حوزه شنگن

در حقیقت گذرنامه فوق ویزایی است که برای هدف مشخصی نظیر گردشگری، ملاقات با خویشان، حضور در گردهمایی های بین المللی، معالجات کوتاه مدت، حضور در مکان های تخصصی و یا انجام بعضی از فعالیت های تجاری توسط سفارت خانه ها برای سکونت چند روز تا حداکثر نود روز صادر می شود.

به همین منظور دارندگان ویزای فوق از این امکان برخوردارند که تا موعد اعتبار پاسپورت تا مدت سه ماه با پیروی از ضوابط مرتبط در محدوده شنگن عبور کنند. این ویزا که نوع (C) ویزای شنگن نامیده می شود،

بیشترین متقاضیان را از کشور ایران به خود اختصاص می دهد که به شخص درخواست کننده این مجوز را می دهد تا سکونت کوتاه مدت را در محدوده فوق براساس زمان اعتبار پاسپورت در اختیار داشته باشد. بهترین کشورها بر مبنای موقعیت مالی و شغلی شخص درخواست کننده، اسپانیا، آلمان، سوئیس، ایتالیا، پرتغال، فرانسه، اتریش، دانمارک، هلند، جمهوری چک، نروژ، یونان و فنلاند است.

البته لازم به توضیح است که این ویزا به نوبه خود به 3 دسته مجزا رده بندی می شود که عبارتند از:

Single-entry (ویزای یک بار ورود توریستی):

دارندگان این ویزا از این فرصت برخوردارند که فقط یک بار به کشورهای اتحادیه شینگن وارد شوند و حتی اگر پیش از اتمام موعد ارزش پاسپورت از کشور مورد نظر خارج شوند، ویزای فوق انقضاء می یابد.

به عبارت دیگر دارنده با در اختیار داشتن این گذرنامه می تواند در یک موعد مشخص تنها یک بار وارد یکی از کشورهای اروپایی این حوزه شود. در قسمت Number of entries ویزای فوق سینگل (single) ذکر شده است و در قسمت Valid for محدوده مجازی که شخص اجازه ورود به آن را دارد، نوشته شده است.

به این ترتیب متقاضیان بعد از ورود به یکی از مناطق شینگن با خروج از آن کشور، اعتبار پاسپورت خود را از دست می دهند و به منظور ورود دوباره بایستی اقدامات لازم را برای دریافت ویزا انجام دهند. لازم به ذکر است که ویزای فوق بیشتر به منظور یک دوره زمانی پنج الی بیست روزه برای شخص صادر می گردد.

Double-entry (ویزای دوبار ورود):

شما با در اختیار داشتن ویزای دبل می توانید تا دوبار به یکی از کشورهای اروپایی منطقه شنگن سفر داشته باشید. پاسپورت فوق از محدودیت ها و شرایط خاصی برخوردار است که در حقیقت موقعیت ویزای فوق همچون ویزای سینگل است. اما تنها با این اختلاف که شما از طریق ویزای دابل تا دو بار حق ورود به یکی از کشورهای اروپایی این منطقه را دارا هستید.

به عبارتی شما اجازه ورود برای بار سوم را به کشورهای اروپایی نامبرده ندارید، حتی در صورتی که گذرنامه شما دارای اعتبار باشد. علاوه بر این شما بایستی به این موضوع دقت داشته باشید که از موعد روزهایی که حق سکنا در محدود شینگن را دارید، در کشور مقصد سکونت نداشته باشید.

Multiple-entry (ویزای چند بار ورود):

ویزا مولتیپل برعکس گذرنامه های ذکر شده، این امکان را برای دارندگان پاسپورت فوق فراهم می کند که تا به دفعات مکرر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کنند. به این ترتیب ویزای فوق هیچ محدودیتی را برای تردد کشورهای این منطقه لحاظ نمی کند.

فقط محدودیت پاسپورت فوق به زمان اعتبار گذرنامه اختصاص دارد که در قبال هر شش ماه اعتبار ویزا، شخص متقاضی به مدت سه ماه می تواند در کشور مقصد اقامت داشته باشد. لازم به توضیح است که ویزای فوق در بازه های زمانی دوازده ماهه، سی و شش ماهه و حتی پنج ساله هم صادر می گردد و نیاز نیست که در مدت مقرر برای هر بار ورود به منطقه شینگن به منظور دریافت ویزا، مجدداً اقدام کنید.

پاسپورت فوق در رده بندی گذرنامه های کوتاه مدت توریستی به دلیل زمان اعتبار نامحدود قرار نمی گیرد. تنها در صورتی ویزای فوق به عنوان گذرنامه های کوتاه مدت توریستی در نظر گرفته می شود که ارزش آن فقط سه ماهه نخست باشد.

به منظور اخذ پاسپورت فوق بایستی حداقل یک بار به منطقه شینگن سفر داشته باشید و از همه مهمتر متقاضی بایستی با مدرک و ادله توان تایید نیاز خود به سایر کشورهای اروپایی متعدد، امکان سفر را داشته باشد.

مدت زمان دریافت ویزای کوتاه مدت شنگن

مدت زمان دریافت ویزای کوتاه مدت شنگن

براساس این که فرآیند دریافت گذرنامه از موعد تحویل مدارک در زمان مصاحبه انجام شده در سفارت، دو هفته زمان می برد، حتی ممکن است در برخی موارد به دلیل تقاضای تکمیل مدارک و یا مدت اضافی از سوی کنسولگری، موعد انجام فرآیند فوق بین یک الی دو ماه افزایش یابد.

در ادامه بایستی خاطر نشان شویم که با توجه به کشور مقصد انتخابی شما که عضو اتحادیه اروپا است، مدت زمان وصول گذرنامه شاید بین سه تا نه ماه اضافه شود. به این ترتیب شانس اقامت شما در تقاضای نخست در منطقه شنگن چهارده روز، در درخواست دوم (سی روز)، تقاضای سوم (نود روز) و همچنین تقاضای چهارم تا پنجم بین یک الی سه سال به موعد سکونت شما در کشور مقصد افزوده می شود.

پروسه کاری ویزای کوتاه مدت منطقه شنگن

روند کاری وصول ویزای فوق به این صورت است که شما نخست با عقد قرارداد با کمپانی مورد نظر و کامل کردن مدارک به منظور تقاضای گذرنامه و یا دعوتنامه، بایستی از کشور مقصد دعوتنامه موثق دریافت کنید. به این ترتیب شما با رزرو وقت از کنسولگری و مراجعه حضوری به سفارتخانه بایستی برای گرفتن ویزای توریستی فرانسه اقدامات لازم را انجام دهید.

نکات مهم در رابطه با مدارک لازم برای دریافت ویزای کوتاه مدت شنگن

نکات مهم در رابطه با مدارک لازم برای دریافت ویزای کوتاه مدت شنگن

-       میزان تحصیلات شخص متقاضی براساس سابقه شغلی و همچنین اعتبار مالی می تواند در اخذ ویزای فوق تاثیر گذار باشد.

-       درخصوص استطاعت مالی هم بایستی متذکر شویم که با توجه به وقت ویزا و همچنین کشور مقصد، حداقل توان مالی شخص متقاضی دویست و پنجاه میلیون تومان به انضمام گردش حساب مالی سه الی شش ماه بر مبنای کشور اروپایی در نظر گرفته شده براورد می شود.

-       تعهد نامه بانکی برای اطمینان بیشتر به منظور برگشت به کشور مبداء، بر مبنای مبلغ مقرر از سوی سفارت که تقریباً بین نود الی دویست میلیون تومان محاسبه شده است.

مزایای اخذ ویزای شینگن

گرفتن ویزای توریستی فرانسه می تواند مزیت های متعددی را برای متقاضیان به همراه داشته باشد که در این بخش بیشتر به آن می پردازیم. ویزای فوق این امکان را به فرد دارنده می دهد که بدون هیچ محدودیتی به بیش از بیست و شش کشور اروپایی دنیا سفر کند.

وی در مدت دریافت گذرنامه، حق ورود به کشورهای متعدد اروپایی را داراست و این اجازه را ندارد که به کشورهای غیر از این محدوده سفر کند و اجباری به برگشت از کشور ورودی ندارد. همچنین متقاضیانی که  Multiple visa را دریافت می کنند، این فرصت را دارند که در بازه زمانی اعتبار ویزا که پنج ساله است تا شش ماه از سال را در این منطقه اقامت داشته باشند.

از دیگر مزیت های ویزای فوق این است که فرصت گردشگری در تمام اروپا، فرصت حضور در دوره های محدود و کمتر از نود روز به منظور فراگیری آشپزی و یا زبان و سایر مهارت های دیگر در بهترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا را برای دارندگان این ویزا فراهم می کند. یکی از مهمترین مزایای این ویزا به هزینه های پایین تقاضای گذرنامه اختصاص دارد.

اما بایستی دقت داشته باشید که شما از طریق این ویزای توریستی حق انجام کار در هیچ یک از کشورهای این محدوده را نخواهید داشت، شما برای بهره مندی از این مزیت بایستی اخذ اقامت کاری را از کشور مبداء دنبال کنید.

مشاهده شده است که بعضی از متقاضیان به منظور انجام مشاوره های نادرست با وصول ویزای توریستی و بدو ورود به کشورهای اروپایی مورد نظر در پی کار مناسب و به دنبال تبدیل گذرنامه به ویزای کاری هستند. توصیه ما به شما این است که پیش از انجام این اقدام که می تواند برای شما بسیار پرهزینه باشد، از همان ابتدا به طور آنلاین کاریابی خود را در کشور مقصد اعلام کنید تا بدین وسیله از مزیت های آن بهره مند شوید.

بیمه معتبر مسافرتی ویزای توریستی (شینگن)

با توجه به موضوع گرفتن ویزای توریستی فرانسه، بایستی مطالبی در خصوص بیمه سفر بیان کنیم. بیمه فوق در زمان سفر به کشورهای اروپایی، بایستی مسافران را در برابر هر گونه صدمات، حادثه و یا سایر رویدادهای غیر منتظره، کلیه خدمات درمانی را با پشتیبانی خدمات مالی در نظر گرفته شده قرار دهد.

به منظور پیشگیری از هزینه های ناگهانی که ممکن است در زمان سفر ایجاد شود، برخورداری از بیمه مسافرتی با خدمات مالی این امکان را برای مسافران فراهم می کند تا فارغ از هر گونه دلواپسی، سفری به یادماندنی را در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به همراه داشته باشند.
 
این بیمه بایستی از شرایطی که در زیر متذکر می شویم برخوردار باشد:
حمایت حداقل سی هزار یورو که باید کلیه کشورهای این محدوده را شامل شود و هزینه های احتمالی مرتبط به برگشت به کشور مبداء را بنا بر کمک های فوری، دلایل پزشکی، مراقبت های بهداشتی و اورژانس و یا معالجه در بیمارستان و حتی فوت را فراهم کند. لازم به ذکر است که کلیه مسافرانی که به کشورهای منطقه شنگن سفر می کنند به بیمه مسافرتی نیاز ندارند.

این بیمه نامه تنها برای افرادی که درخواست ویزای شینگن دارند، امری اجباری و ضروری در نظر گرفته می شود. این مسافران فارغ از این که به منظور تحصیل، تجارت، تعطیلات، گردشگری و یا سایر عوامل به این منطقه وارد می شوند، بایستی بیمه مسافرتی ویزای شینگن برای کل موعد سکونت در اروپا را در اختیار داشته باشند.

سابقه بیمه به منظور ویزای شنگن مسئله ای است که در وصول بیمه معتبر سفر برای گذرنامه فوق بسیار ضروری است. این گروه از مسافران بیمه برای گذرنامه توریستی بایستی از طریق 1 الی 2 مدرک سوابق بیمه به منظور این ویزا را اثبات کنند.

فرد درخواست کننده بایستی اثبات کند که از مدارک بیمه پزشکی موثق و کافی به منظور سفر برخوردار است تا بدین وسیله هزینه هایی را که شاید در خصوص برگشت مبنی بر مراقبت های فوری پزشکی و یا دلایل پزشکی ایجاد می شود را فراهم کند.

این بیمه نامه سفر هزینه هایی که در زیر بیان می کنیم را پوشش می دهد:

1)    لغو سفر 2) تخلیه اضطراری 3) برگشت بقایا 4) توقف در سفر 5) معلولیت، جراحت و یا مرگ در اثر تصادف 6) ربودن 7) تاخیر در سفر به علت شرایط نامساعد آب و هوایی 8) تاخیر چمدان 9) چمدان های مفقودی و یا صدمه دیده 10) هزینه مراسم دفن 11) اورژانس پزشکی در محدوده شنگن

و همچنین به طور معمول چنان چه سفر در نود روز نخست بارداری انجام شود، شرکت بیمه هزینه های مرتبط به بارداری فرد را پشتیبانی می کند. البته بایستی خاطر نشان شویم که خدمات در نظر گرفته شده هر شرکت با سازمان دیگر مغایر است.

نتیجه گیری

نتیجه گیری

شما با گرفتن ویزای توریستی فرانسه می توانید از جاذبه های دیدنی و تاریخی این کشور و همچنین سایر مزیت هایی که در این مقاله به آن اشاره کردیم، برخوردار شوید. این ویزا بیشتر برای ملاقات با دوستان و یا خویشان، سفر تفریحی، ماموریت کاری و یا حضور در سمینارهای علمی برای متقاضیان صادر می گردد.