اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

مقایسه آلمان با فرانسه

مقایسه آلمان با فرانسه

در این مقاله به مقایسه آلمان با فرانسه خواهیم پرداخت. همراه شما هستیم. مقایسه آلمان با فرانسه.

مقایسه آلمان با فرانسه به عنوان دو مورد از پر متقاضی ترین کشورها برای انواع مهاجرت موضوعی است که در این مقاله در مورد آن صحبت می کنیم. کشورهای آلمان و فرانسه سالیان سال است که به عنوان مقصد مهاجرتی برای تحصیل یا کار مورد توجه قرار می گیرند.

در این مقاله به مقایسه آلمان با فرانسه خواهیم پرداخت. همراه شما هستیم. مقایسه آلمان با فرانسه.

مقایسه آلمان با فرانسه به عنوان دو مورد از پر متقاضی ترین کشورها برای انواع مهاجرت موضوعی است که در این مقاله در مورد آن صحبت می کنیم. کشورهای آلمان و فرانسه سالیان سال است که به عنوان مقصد مهاجرتی برای تحصیل یا کار مورد توجه قرار می گیرند.

شرایط زندگی و فرهنگی در این دو کشور به گونه ای است که مهاجرین وضعیت خوبی از نظر تحصیل، کار و زندگی دارا می باشند. اما با این حال با وجود مزایای مهاجرت به هر کدام از این کشورها، انتخاب یک مقصد از میان این دو همواره یکی از مشکل ترین مسائل برای متقاضیان بوده است. در این مقاله با مقایسه آلمان با فرانسه در مورد ویژگی های هر کدام از این دو کشور که می تواند انتخاب را ساده تر کند، صحبت خواهیم کرد.

 

اینفوگرافیک مقایسه آلمان با فرانسه

اینفوگرافیک مقایسه آلمان با فرانسه

فهرست مطالب:

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مقایسه آلمان با فرانسه با ما همراه باشید.

 

آلمان کجاست و از نظر جغرافیایی چه موقعیتی دارد؟

آلمان کجاست و از نظر جغرافیایی چه موقعیتی دارد؟

آلمان یکی از کشورهای توریستی و پرطرفدار برای یک مسافرت جذاب یا مهاجرتی دائمی است. این کشور از تاریخچه ای طولانی برخوردار است که در طول آن شاهد جنگ های مختلفی بوده است. امروزه بسیاری از افرادی که برای تحصیل یا کار قصد مهاجرت به کشوری خارجی را دارند، آلمان را انتخاب می کنند. همچنین بعد از زبان انگلیسی، آلمانی یکی از زبان های خارجی محبوب در میان زبان آموزان است که حتی افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را ندارند نیز به یادگیری آن می پردازند.

کلیاتی در مورد آلمان

کشور آلمان به عنوان یکی از قطب های اقتصادی جهان دارای 16 ایالت است که تمام آن ها در مجموع 80 میلیون نفر جمعیت دارند. پایتخت این کشور برلین می باشد که یکی از بزرگترین شهرهای آلمان نیز هست. یکی از ویژگی های جالب در کشور آلمان حفظ بافت سنتی در بسیاری از شهرها و روستاهاست؛ تا جایی که معماری و بنای خانه ها در بسیاری از روستاها به سبک چند دهه پیش است که این مسئله موجب توریستی شدن این کشور نیز می شود. آلمان نه تنها در اروپا، بلکه در جهان نیز به دلیل وضعیت اقتصادی مناسب معروف می باشد که یکی از شناخته شده ترین عوامل موثر در وضع اقتصادی این کشور، کارخانجات خودروسازی آن می باشند.

جغرافیای آلمان

کشور سرسبز آلمان، از شمال با دانمارک و دریای بالتیک و از جنوب با کشورهای اتریش و سوییس همسایه است. همچنین از شرق و غرب این کشور به لهستان، جمهوری چک، فرانسه و ... مرتبط می باشد. این کشور با رشته کوه هایی مرکزی به دو بخش آلمان جنوبی و آلمان شمالی تبدیل می شود.

اما مسیر ارتباطی میان این دو بخش وجود داشته و دسترسی به آن ساده می باشد.

به دلیل نزدیکی به دریاهای مختلف و طبیعت خاص این کشور، شهرها و استان های آلمان همه ساله میزبان تعداد زیادی از توریست ها و مهاجرین می باشند. همچنین حفظ بافت سنتی در مناطق مختلف برای افرادی که علاقه مند به زندگی در مکان های تاریخی هستند، این کشور را به مقصدی مناسب تبدیل کرده است.

موقعیت جغرافیایی فرانسه به چه صورت است؟

موقعیت جغرافیایی فرانسه به چه صورت است؟

از دیگر کشورهایی که متقاضیان مهاجرت برای سفر به آن تمایل زیادی دارند، فرانسه است. این کشور نیز همانند آلمان امتیازات زیادی دارد و اغلب مهاجران آن از وضعیت زندگی خود در این کشور رضایت دارند. در دومین بخش از مقاله مقایسه آلمان با فرانسه، در مورد کشور فرانسه و جغرافیای این کشور صحبت خواهیم کرد.

فرانسه و تاریخچه آن

شاید بتوان گفت تا پیش از انقلاب کبیر فرانسه، محبوبیت و شناخته شدن این کشور چندان زیاد نبود اما بعد از این رویداد بزرگ تاریخی کشور فرانسه در جهان مطرح شد. به خصوص حضور پادشاهان و قدرتمندان بزرگ تاریخ مانند ناپلئون در این کشور و حضوری جدی در جنگ های جهانی، این کشور بیش از پیش ساخته شد. وجود مستعمره های مختلف این کشور تا اواسط قرن 19 و 20 باعث شده که این کشور امروزه بیشترین تنوع نژادی را نسبت به دیگر کشورها داشته باشد.

موقعیت و جغرافیای فرانسه

موقعیت و جغرافیای فرانسه

فرانسه یکی از کشورهای اروپایی است که در سمت غربی این قاره قرار دارد. این کشور به دریاهای زیادی متصل است که دو مورد از مهم ترین های آن دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس می باشند. از نظر شکل ظاهری و در نقشه های هوایی، کشور فرانسه مشابه یک شش ضلعی است. به همین دلیل لقب هگزاگون نیز در مورد این کشور به کار برده می شود.

از نظر مساحت و وسعت، این کشور را می توان با افغانستان برابر دانست. با این حال فرانسه یکی از بزرگترین کشورهای قاره اروپا می باشد. همچنین کشور فرانسه بعد از آلمان یکی از پرجمعیت ترین کشورهای اروپایی است که بخش زیادی از این جمعیت از مهاجرین و ساکنین بین المللی تشکیل شده است.

این کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی و منابع طبیعی، وضعیت اقتصاد و دیگر مزایا یکی از مقاصد مهم مهاجرتی است. همچنین دانشجویانی که به دنبال کشوری مناسب برای مهاجرت تحصیلی می باشند نیز همواره به عنوان یکی از گزینه ها، کشور فرانسه را بررسی می کنند.

متقاضیان مهاجرت برای مقایسه آلمان با فرانسه چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهند؟

متقاضیان مهاجرت برای مقایسه آلمان با فرانسه چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهند؟

یکی از سخت ترین مسائل برای متقاضیان مهاجرت انتخاب کشوری است که از همه نظر مناسب سکونت در مدت مهاجرت یا استقرار دائمی باشد. به خصوص برای افرادی که قصد مهاجرت دائمی بعد از یک دوره مهاجرت موقت را دارند، انتخاب کشوری که از نظر تمام شرایط با وضعیت آن ها تناسب داشته باشد، از اهمیت زیادی برخوردار است. برای ایرانیان دو کشور آلمان و فرانسه همواره از انتخاب های اصلی بوده اند، اما این که چه نکاتی هنگام مقایسه این دو کشور با یکدیگر باید مد نظر قرار گیرد، موضوعی است که در این بخش به آن خواهیم پرداخت.

وضعیت اقتصادی و شرایط کار

یکی از نکاتی که در مقایسه آلمان با فرانسه باید به آن توجه کرد، وضعیت اقتصادی این دو کشور و شرایط شغلی مهاجرین در آن است. حتی در صورتی که فرد با سرمایه ای چشمگیر اقدام به مهاجرت کند نیز برای زندگی دائمی در یک کشور نیاز به اشتغال دارد. این مسئله به خصوص برای افرادی که به صورت خانوادگی مهاجرت می کنند، از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین متقاضی باید با توجه به شرایط خود و وضعیت کاریابی برای مهاجرین و پذیرش شرکت های فرانسوی یا آلمانی و نیازهای این دو کشور مقصد خود را انتخاب کنند. 

وضعیت تحصیل

اما گاهی اوقات افراد قصد دارند که ابتدا به منظور تحصیل و سپس برای مهاجرت دائمی به یک کشور سفر کنند که در این شرایط باید به بررسی دوره های تحصیلی در کشورهای مورد نظر پرداخت. به عنوان مثال، شهریه تحصیل در دوره های مختلف آموزشی، امکاناتی که در اختیار دانشجویان بین الملل قرار می گیرد، شرایط پذیرش در دانشگاه های بین المللی و ... از جمله مسائلی هستند که در انتخاب میان دو کشور، باید به آن ها توجه کرد و در مورد هر کدام به طور جزئی تحقیقاتی انجام داد.

فرهنگ و مذهب

علاوه بر کار و شرایط شغلی، فرهنگ یک کشور نیز برای زندگی و ماندن در آن از اهمیت زیادی برخوردار است. با وجود این که سال هاست بشر نژادپرستی را منع می کند، اما هنوز هم هستند کشورهایی که با مهاجرین ارتباط خوبی برقرار نکرده و بسیاری از حقوق برای این افراد رعایت نمی شود. اطلاع از این موضوع در انتخاب کشور مقصد اهمیت زیادی دارد، به خصوص در مهاجرت دائمی که فرد به عنوان یک شهروند در کشور مورد نظر خود زندگی خواهد کرد، عدم تناسب فرهنگی می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند.

هزینه های زندگی 

به عنوان آخرین و مهم ترین مورد در مقایسه آلمان با فرانسه باید هزینه های زندگی مورد بررسی قرار گیرند.

هزینه اسکان، حمل و نقل، خورد و خوراک و حتی هزینه های درمانی جزو مسائل اصلی هستند که باید پیش از اقدام به مهاجرت از آن ها مطلع بود. بسیاری از افراد بدون توجه به این موضوع و تامین بودجه برای حداقل یک سال زندگی کشوری را برای مهاجرت انتخاب می کنند و در نهایت مهاجرت آن ها با شکست مواجه شده و گاها مجبور به بازگشت می شوند.

از نظر دریافت ویزا و اقامت، کشور آلمان چه تفاوت هایی با فرانسه دارد؟

از نظر دریافت ویزا و اقامت، کشور آلمان چه تفاوت هایی با فرانسه دارد؟

لازمه مهاجرت به خارج از کشور دریافت ویزای آن کشور است. در اولین مرحله از مقایسه آلمان با فرانسه، در مورد نحوه دریافت و انواع ویزاهایی که از طریق آن می توان به هر کدام از این دو کشور سفر کرد، صحبت خواهیم کرد. 

انواع ویزای آلمان

انواع ویزای آلمان

شرایط هر کشور در صدور ویزا برای مسافران و متقاضیان ورود به آن کشور متفاوت است و آلمان نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. کشور آلمان با هدف تعیین علت حضور مسافرین در خاک خود، صدور و انواع ویزاها را به 5 دسته تقسیم کرده است که هر کدام شرایط خاص و مدت زمان اقامت متفاوتی دارند. اولین نوع ویزای آلمان که مناسب افرادی است که پرواز آن ها دو مرحله ای بوده و برای سفر به کشور دیگر ناچار به 24 تا 48 ساعت اقامت در آلمان می باشند، ویزای نوع A است.

این ویزا که ویزای فرودگاهی نیز گفته می شود، تنها اجازه حضور در فرودگاه را به مسافر می دهد. نوع دوم یا B ویزای آلمان برای مسافرین بین راهی با شرایطی صادر می شود که بیشتر از 48 ساعت در آلمان مانده و به ناچار باید در این کشور اقامت کنند.

مدت زمان این ویزا تقریبا 5 روز است. نوع سوم این ویزا که ویزای توریستی می باشد، به مسافر حدود 90 روز اقامت در این کشور را می دهد. مسافر می تواند این مدت را پشت سر هم یا به طور مقطعی سپری کند. در نهایت آخرین نوع ویزا، ویزاهای بیش از یک سال اقامت است که معمولا برای کار یا تحصیل به مهاجرین داده می شود.

انواع ویزای فرانسه

در کشور فرانسه نیز ویزاهایی که برای مسافرین صادر می شود، انواع مختلفی دارند و براساس هر نوع ویزا متقاضیان حضور در این کشور می توانند برای مدت زمان مشخصی در خاک آن اقامت کنند. ویزای کشور فرانسه بر خلاف آلمان سه نوع دارد، این ویزاها نیز برای اهداف خاصی صادر می شوند.

ویزای کوتاه مدت، بلند مدت و ترانزیت فرودگاهی از جمله ویزاهایی هستند که برای اقامت در کشور فرانسه صادر می شوند.

اهدافی که ویزای کوتاه برای آن ها صادر می شود، معمولا شامل قراردادهای سرمایه گذاری یا تجاری، سفرهای دوستانه یا خانوادگی، سفرهای درمانی، بازدید از رویدادها و نمایشگاه ها یا دوره های آموزشی که مدت زمان آن ها کمتر از یک سال است، می باشند.

ویزاهای بلند مدت که اجازه اقامت یک سال و بیشتر را برای متقاضیان صادر می کنند، معمولا با هدف تحصیل یا کار در فرانسه صادر شده و ویزاهای ترانزیتی نیز در شرایطی به مسافرین داده می شوند که برای سفر به کشوری دیگر نیاز به اقامتی کوتاه مدت و کمتر از یک هفته در خاک فرانسه را داشته باشند.

هزینه های زندگی در آلمان و فرانسه به چه صورت است؟

هزینه های زندگی در آلمان و فرانسه به چه صورت است؟

در دومین بخش مقایسه آلمان با فرانسه به یکی از مهم ترین ابعاد مقایسه و انتخاب یکی از این دو کشور برای مهاجرت موقت یا دائمی یا هزینه های زندگی در هر کدام از این کشورها خواهیم پرداخت. اولین اقدامی که هر متقاضی مهاجرت باید با دقت کامل به آن رسیدگی کند، بررسی هزینه های زندگی به خصوص برای سال های ابتدایی است.

حداقل هزینه لازم که مهاجرین باید از آن برخوردار باشند، هزینه یک سال اقامت و زندگی است اما به دلیل نوسان وضعیت استخدام و کار برای بعد از این مدت نیز باید برنامه ریزی هایی از قبل انجام شود. در ادامه، هزینه های مختلف در هر کدام از این دو کشور مقایسه خواهند شد.

هزینه خورد و خوراک

اولین موردی که در مقایسه هزینه های آلمان با فرانسه به بررسی آن می پردازیم، هزینه خورد و خوراک است که حتی در سفرهای کوتاه مدت که فرد در هتل اقامت می کند نیز منظور شده و باید محاسبه گردد. در یک مقایسه کلی می توان گفت که هزینه های مواد غذایی چه به صورت خام و چه به صورت غذاهای رستورانی در فرانسه بیشتر از آلمان است.

هزینه حمل و نقل

هزینه مهم دیگری که جزو هزینه های اساسی محسوب شده و مقایسه آن برای انتخاب مقصد نهایی مهاجرت حائز اهمیت است، حمل و نقل می باشد. چه برای مسافرت های تفریحی و چه برای مهاجرت تحصیلی یا کاری، حمل و نقل یکی از هزینه های قابل ملاحظه است. برخلاف مواد غذایی و رستوران، هزینه های حمل و نقل در سرویس های درون شهری و بیرون شهری در فرانسه کمتر از آلمان است و این مسئله در حالی است که هزینه سوخت بنزین در فرانسه چیزی حدود 5 درصد بیشتر از آلمان می باشد.

هزینه مسکن

برای افرادی که قصد اقامت بیش از یک سال در کشورهای آلمان یا فرانسه را داشته باشند، هزینه دیگری به نام هزینه مسکن نیز باید محاسبه شود. این هزینه شامل اجاره یا خرید آپارتمان در مناطق مختلف داخل یا خارج از شهر است. در کشور فرانسه هزینه های اجاره منزل بسیار کمتر از کشور آلمان است. در حالی که متاقضیان مهاجرت می توانند در آلمان با هزینه تقریبا 30 درصد کمتر از فرانسه، آپارتمان مورد نظر خود را خریداری کنند.

هزینه قبض های خدماتی

یکی دیگر از هزینه هایی که فرد در صورت اقامت در یک کشور برای کار، تحصیل و زندگی باید پرداخت کند، هزینه خدمات است. این خدمات شامل پول برق، آب، گاز و امروزه هزینه اینترنت می باشد. هزینه سرویس های خدماتی و قبوض در کشور فرانسه کمتر از آلمان است و البته هزینه های مربوط به اینترنت نیز در این کشور بسیار کمتر از آلمان می باشد.

هزینه پوشاک

هزینه هایی که تا اینجا گفته شد، هزینه های اساسی زندگی هستند که در طول یک سال به طور ماهانه پرداخت خواهند شد اما هزینه های دیگری نیز وجود دارد که در صورت اقامت طولانی مدت باید به آن ها توجه کرد. یکی از این هزینه ها، هزینه پوشاک است. هزینه پوشاک در آلمان کمتر از فرانسه است، البته این اختلاف بسیار ناچیز است. با این حال برای افرادی که با خانواده مهاجرت می کنند، حائز اهمیت است. 

هزینه گردش و تفریح

در نهایت افرادی که برای تفریح یا زندگی به یک کشور سفر می کنند، باید تایمی را برای گردش و تفریح در نظر بگیرند.

این مسئله هزینه هایی نیز در بر دارد که در کشور فرانسه نسبت به آلمان کمتر می باشد.

پیش نیازهای مهاجرت و زندگی در آلمان و فرانسه چیست؟

پیش نیازهای مهاجرت و زندگی در آلمان و فرانسه چیست؟

برای مهاجرت به کشورهای خارجی باید پروسه به خصوصی سپری شود. این پروسه شامل آماده سازی برخی مدارک و پیش نیازها برای مهاجرت ساده است. در این بخش از مقاله مقایسه آلمان با فرانسه در مورد پیش نیازهایی که برای زندگی در این کشورها مورد نیاز است، صحبت خواهیم کرد. 

یادگیری زبان

یکی از نیازهای مهم برای افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند، یادگیری زبان آن کشور است. زبان به منظور کار و برقراری ارتباط با مردم از اهمیت زیادی برخوردار است و بدون تسلط به آن فرد نمی تواند زندگی راحتی داشته باشد. برای مهاجرت به کشورهای آلمان و فرانسه حداقل باید مدرک زبان انگلیسی در سطح متوسط و متوسط به بالا را دارا بود. البته زبان های آلمانی و فرانسوی که زبان اصلی کشورهای آلمان و فرانسه می باشند نیز برای پیدا کردن کار مناسب مورد نیاز هستند که برای یادگیری آن ها دوره های مخصوصی در کشور مقصد برگزار می شود. 

جمع آوری سرمایه اولیه

نیاز بعدی برای مهاجرت به هر کدام از کشورهای آلمان یا فرانسه جمع آوری سرمایه اولیه برای اقامت به میزان یک سال در این کشورهاست. در بخش قبل در مورد هزینه های زندگی در هر کدام از این کشورها صحبت شد اما ریز هزینه ها در هر بخش به طور سالانه تغییراتی می کند که به منظور آماده سازی حداقل هزینه باید از آخرین تغییرات آن مطلع بود.

ترجمه مدارک

پیش نیاز بعدی مهاجرت به کشورهای آلمان و فرانسه مدارک شخصی فرد است. بسته به این که علت سفر چه چیزی باشد، مدارک مختلفی باید آماده شوند. برای مهاجرین تحصیلی باید مدارک تحصیلی فرد از دوره دبیرستان تا آخرین مقطع تحصیل در ایران ترجمه و به سفارت برای صدور ویزا ارائه شود. برای مهاجرت کاری یا سرمایه گذاری نیز تمام مدارک مرتبط با حساب های بانکی و شغلی متقاضی باید در اختیار سفارت قرار گیرند تا بعد از بررسی آن ها ویزا برای مدت مناسب برای متقاضی صادر گردد.

آشنایی نسبی با کشور مورد نظر

در نهایت آخرین مسئله ای که برای مهاجرت به کشور آلمان یا فرانسه مورد نیاز می باشد، تجربه حداقل یک بار سفر به کشور مورد نظر است.

آشنایی با فرهنگ مردم، نحوه و شرایط زندگی و ... با یک سفر توریستی امکانپذیر می باشد.

شرایط تحصیل در آلمان و فرانسه به چه صورت است؟

شرایط تحصیل در آلمان و فرانسه به چه صورت است؟

برخی از متقاضیان مهاجرت به کشورهای خارجی مانند آلمان و فرانسه این کشورها را برای تحصیل انتخاب می کنند. نظام آموزشی هر کشور متفاوت می باشد. هزینه، مدت زمان و دوره های تحصیل، شرایط پذیرش دانشجو و ... در هر کشور به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم می شود. در این بخش از مقاله مقایسه آلمان با فرانسه در مورد وضعیت تحصیل در هر کدام از این کشورها صحبت خواهیم کرد.

شرایط تحصیل در کشور آلمان

آلمان یکی از مقاصد تحصیلی به خصوص در دوره های آموزش تکمیلی مانند ارشد و دکتراست. این کشور چیزی حدود 400 مرکز دانشگاهی و موسسات تحصیلات فنی دارد که مجموعا نزدیک به 2 میلیون دانشجو در آن ها به تحصیل می پردازند. دانشگاه های کشور آلمان در انواع رشته های هنری، علمی کاربردی، آموزشی، مهندسی و ... پذیرای دانشجویان از سراسر جهان می باشند.

یکی از مزایای مهم تحصیل در کشور آلمان ، هزینه پایین آن است. بیشتر خدمات و رشته های دانشگاه های آلمان خدمات خود را به صورت رایگان به دانشجویان ارائه می کنند. به خصوص در دوره لیسانس اکثر دانشگاه های آلمان بدون شهریه و هزینه تحصیل می باشند،

البته در اکثر دانشگاه های این کشور زبان تدریس آلمانی است که در صورت عدم تسلط دانشجو به این زبان، دوره های اجباری پیش از ورود به دانشگاه برگزار می شود. دوره کارشناسی در آلمان 6 تا 7 ترم و در بیشترین حالت 4 سال زمان می برد، دوره لیسانس 2 سال و دوره دکترا بسته به رشته، 3 تا 5 سال است.

شرایط تحصیل در کشور فرانسه

دیگر کشوری که تحصیل در آن مزایای زیادی دارد، کشور فرانسه است. این کشور نیز همانند آلمان هزینه پایینی برای تحصیل در مقاطع مختلف دریافت می کند اما خدمات رایگان آن به اندازه آلمان نیست. یکی از مزایای تحصیل در فرانسه امکان کار دانشجویان بین المللی بعد از اتمام تحصیل است.

همچنین کشور فرانسه تقریبا یک چهارم از بودجه مالی سالانه خود را صرف به روزرسانی دانشگاه ها از نظر علمی، وضعیت ظاهری دانشگاه و استخدام نیروی آموزشی متخصص و حاذق صرف می کند که این مسئله موجب کیفیت بالای آموزش در این کشور می شود.

دوره های تحصیلی این کشور در مقطع دانشگاهی همانند آلمان از کمترین میزان یا 2 سال برای مقطع ارشد و 5 سال برای کارشناسی و دکترا برگزار می شوند.

مهم ترین شهرهای آلمان و فرانسه کجاست؟

مهم ترین شهرهای آلمان و فرانسه کجاست؟

کشور آلمان و فرانسه در همسایگی یکدیگر قرار داشته و دارای مرز مشترک می باشند. هر دوی این کشورها تاریخچه ای طولانی داشته و شاهد جنگ ها و حوادث طبیعی مختلفی بوده اند. با این حال چه کشور آلمان و چه کشور فرانسه بعد از تجربه های طولانی جنگ و انقلاب ها امروزه به مقاصد مدرن مهاجرتی تبدیل شده اند.

در هر کدام از این کشورها برخی شهرها برای مهاجرین محبوب تر بوده و وضعیت زندگی مناسب تری دارند. در یک مقایسه کلی می توان گفت که شهرهای مهم کشور آلمان که برای زندگی از شرایط رفاهی و اقتصادی مناسب تری برخوردار هستند، بیشتر از فرانسه می باشند. 

شهرهای مهم کشور آلمان

برخی از مهم ترین و محبوب ترین شهرهای کشور آلمان برلین، هامبورگ، مونیخ و فرانکفورت می باشند که در مورد هر کدام به اختصار توضیحاتی ارائه خواهیم کرد. برلین، پایتخت کشور آلمان است. از نظر جمعیت این شهر پرجمعیت تر از دیگر شهرهای این کشور است و جایگاه ششم در میان شهرهای اتحادیه اروپا را نیز به خود اختصاص داده است. از نظر صنعتی و علمی برلین در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد، دومین شهر مهم کشور آلمان شهر هامبورگ است، هامبورگ را می توان قطب ورزشی کشور آلمان نیز دانست،

همچنین دومین شهر بزرگ آلمان نیز هامبورگ می باشد. شهرهای مونیخ و فرانکفورت دیگر شهرهای مهم آلمان می باشند که برای کار و سرمایه گذاری انتخاب بسیار مناسبی می باشند. آلمان شهرهای مهم دیگری مانند اشتوتگارت را نیز دارا می باشد که قطب صنعت خودروسازی این کشور می باشد.

شهرهای مهم کشور فرانسه

کشور فرانسه نیز دارای شهرهای مهمی است که برای متقاضیان مهاجرت به این کشور، اطلاع از آن ها الزامی می باشد. پاریس یکی از شهرهای مهم این کشور است که به برج ایفل و زیبایی های آن معروف می باشد. پاریس پایتخت فرانسه و بزرگترین شهر این کشور نیز می باشد.

یکی از ویژگی های مهم شهر پاریس، تونل مانش است که پاریس را مستقیما به لندن متصل می کند. لیون دیگر شهر مهم فرانسه است که به علت غذاهای متنوع به پایتخت  غذایی این کشور نیز معروف می باشد. نیس و بوردو دو شهر مهم دیگر فرانسه می باشند.

از نظر سختی یادگیری زبان، آلمان با فرانسه چه تفاوتی دارد؟

از نظر سختی یادگیری زبان، آلمان با فرانسه چه تفاوتی دارد؟

یکی از مواردی که در مقایسه آلمان با فرانسه برای متقاضیان مهاجرت همواره حائز اهمیت می باشد، زبان این کشورهاست. تسلط به زبان کشور مورد نظر از هر نظر حائز اهمیت بوده و تمامی ارتباطات و اقداماتی که در این کشورها انجام می شوند، نیاز به یادگیری زبان دارند. تحصیل، کار و ارتباط با مردم همگی نیاز به تسلط زبان دارند. 

مقایسه زبان فرانسوی و آلمان از نظر کاربرد

در بررسی دو زبان فرانسوی و آلمانی از نظر کاربرد باید به نیاز و جدیت هر کدام از این کشورها در یادگیری زبان اصلی آن ها توجه کرد. در کشور آلمان تسلط به زبان آلمانی در سطح متوسط لازمه پذیرش در دانشگاه است. به خصوص در رشته های فنی و مهندسی در مقاطع دانشگاهی، تنها درس های بین المللی به زبان انگلیسی تدریس می شوند و سایر دروس در هر رشته به زبان رسمی کشور تدریس می گردند.

نکته مهم بعدی تسلط مردم هر کشور به زبان انگلیسی است که این میزان در شهر آلمان به نسبت بیشتر از فرانسه است. با این حال، بیشتر شرکت ها به خصوص در بخش دولتی در استخدام کارمندان بین المللی تسلط به زبان آلمانی را جز شروط استخدام می دانند.

مقایسه زبان فرانسوی و آلمانی از نظر سطح دشواری

در مورد دشواری زبان فرانسوی و آلمانی می توان گفت که هر دوی این زبان ها از سطح سختی یک سانی برخوردار می باشند. زبان آلمانی دارای گرامر پیچیده تری است اما برای افرادی که به زبان انگلیسی مسلط هستند، یادگیری آن ساده تر می باشد. زبان فرانسوی اما گرامر ساده تری نسبت به انگلیسی دارد اما به دلیل تفاوت های زیاد آوایی با زبان انگلیسی یادگیری آن سختی های خاص خود را دارد.

مقایسه زبان فرانسوی و آلمانی از نظر محبوبیت

آخرین فاکتور مقایسه این دو زبان، محبوبیت آن ها می باشد.

البته این فاکتور تاثیری در تصمیم به مهاجرت ندارد اما بد نیست بدانید که در کشور ما اکثر افرادی که برای یادگیری زبانی به غیر از انگلیسی اقدام می کنند، زبان فرانسوی را انتخاب می کنند.

وضعیت مهاجرین در کشور فرانسه بهتر است است یا آلمان؟

وضعیت مهاجرین در کشور فرانسه بهتر است است یا آلمان؟

مهاجرت همواره با دغدغه ها و نگرانی های زیادی همراه می باشد. این مسئله به خصوص برای ایرانیان امروزه به امری جدی تبدیل شده است، با افزایش تقاضا انتخاب مقصد مناسب برای مهاجرت از مهم ترین مسائلی است که مطرح می شود. به خصوص زمانی که افراد قصد مهاجرت با اعضای خانواده خود را داشته باشند، نگرانی ها در مورد بهترین مقصد برای زندگی، تحصیل، کار و ... بیشتر می شود. در این بخش از مقایسه آلمان با فرانسه در مورد وضعیت مهاجرین در هر کدام از این کشورها صحبت خواهیم کرد.

مزایای مهاجرت به آلمان

مهاجرت به کشور آلمان برای مهاجرین ایرانی مزایای زیادی دارد. این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای حوزه اروپا از هزینه زندگی کمتری برخوردار است. به همین دلیل افرادی که با خانواده اقدام به مهاجرت می کنند، از نظر وضعیت اقتصادی شرایط بهتری خواهند داشت.

در برخی از شهرها هزینه تحصیل در دانشگاه رایگان بوده که این مسئله از دیگر مزایای مهاجرتی در کشور آلمان می باشد. مزیت دیگر مهاجرت به آلمان بیمه سلامت است که تمام مهاجرین باید در ابتدای ورود به خاک این کشور آن را خریداری کنند.

این بیمه بخش زیادی از هزینه های درمانی را متقبل می شود. هزینه اینترنت، خورد و خوراک و حمل و نقل در کشور آلمان بسیار مناسب است و به دلیل وجود شهرهای صنعتی متعدد در ساده ترین شهرها نیز امکان اشتغال برای مهاجرین وجود دارد.

با این حال مسائلی مانند تعطیلی کامل تمام ادارات و فروشگاه ها در روزهای یکشنبه، مالیات دریافتی گاها تا 40 درصد به طور سالانه، تنوع مواد غذایی پایین به خصوص برای پخت غذاهای ایرانی و عدم تسلط به زبان انگلیسی در بسیاری از ادارات از جمله مشکلات مهاجرت به کشور آلمان می باشند.

مزایای مهاجرت به فرانسه

کشور فرانسه نیز دارای مزایا و معایبی برای مهاجرین است که لازمه انتخاب آن برای مقصد مهاجرت آشنایی با تمام آن هاست. همانند آلمان، فرانسه نیز نسبت به بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا، برای زندگی روزمره کم هزینه است. از نظر سطح علمی، بیشتر دانشگاه های فرانسه جزو مراکز آموزشی سطح یک جهان می باشند که این مسئله برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی امری مهم است.

همچنین این کشور دارای طبیعتی بکر و بی نظیر است که برای علاقه مندان به زندگی در طبیعت، انتخاب مناسبی می باشد. با توجه به ارتباط لندن با پاریس از طریق تونل مخصوص، در پاریس و بسیاری از شهرهای این کشور زبان انگلیسی بعد از زبان فرانسوی، زبان رایج مردم است.

با این حال زندگی در فرانسه نیز با سختی هایی همراه می باشد. وضعیت کار در تمام شهرهای فرانسه مناسب نیست، در برخی شهرها افراد با وجود ساعت کاری زیاد، درآمد اندکی دارند، همچنین بسیاری از شرکت های فرانسوی نیروی بومی را به غیر بومی ترجیح می دهند.

کشور فرانسه امروزه نیز شاهد اعتصابات گسترده در موضوعات مختلف است که با هر بار شروع اعتصاب، اقتصاد، آموزش و ... تحت تاثیر قرار گرفته و تا تمام شدن آن افراد وضعیت مناسبی نخواهند داشت. به عنوان مثال در بیشتر اعتصابات، سیستم حمل و نقل از کار می افتد که این مسئله موجب سختی رفت و آمد می گردد.

از نظر فرهنگ، مردم آلمان با فرانسه چه تفاوت هایی دارد؟

از نظر فرهنگ، مردم آلمان با فرانسه چه تفاوت هایی دارد؟

یکی از مسائل مهم در مورد دو کشور آلمان و فرانسه تاریخچه طولانی آن هاست. هر دوی این کشورها از فرهنگی غنی برخوردار هستند که بخش زیادی از این فرهنگ مربوط به گذشته و اتفاقاتی است که در زمان های دور افتاده است. برای افرادی که قصد مهاجرت دائم و زندگی در یک کشور را دارند، آشنایی نسبی با فرهنگ آن کشور به منظور بررسی تناسب و سازگاری با روحیات خود از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.
فرهنگ مردم آلمان
در کشور آلمان ارزش بخشی و اهمیت به گذشته و تاریخ از اهمیت زیادی برخوردار است. مردم این کشور اغلب ساختار مدار هستند. به این معنی که مطابق چارچوبی مشخص رفتار کرده و تمایلی به هنجار شکنی و ... ندارند. یکی از ویژگی های مهم مردم این کشور که ناشی از تاریخ پرنوسان آن ها نیز می باشد، سختکوشی و اهمیت زیاد به شرایط اقتصادی و پیشرفت مالی است.

مردم آلمان اهمیت زیادی برای وقت شناسی قائل می باشند و توجه و احترامی ویژه برای مناسبت های خاص قائل هستند. پذیرش خطا یا شوخی هایی که به مشکل می انجامند برای مردم این کشور چندان ساده نیست اما وابستگی اجتماعی و علاقه مندی به کار گروهی دو ویژگی مهم این مردم است.

فرهنگ مردم فرانسه

در فرانسه نیز یکی از مهم ترین ویژگی ها تعصب به تاریخ است. با این تفاوت که به علت بروکراسی های خاص در کشور فرانسه، اغلب مردم تعصب به تاریخ را در مورد دولت این کشور نیز دارا می باشند تا جایی که ساده ترین نظرات منفی در مورد دولت یا کشور خود را توهینی بزرگ تلقی می کنند. بر خلاف آلمان ، مردم فرانسه در ارتباط با مهاجرین محتاط هستند و اغلب از ایجاد روابط صمیمانه دوری می کنند.

کشور فرانسه یکی از کشورهایی است که جایگاه زنان در آن از اهمیت زیادی برخوردار است. با این حال در بسیاری از مشاغل روحیه مردسالاری دیده می شود.

فرانسوی ها علاقه زیادی به زیبایی و هنر دارند، از این رو مهاجرین فعال در عرصه های هنری می توانند زندگی خوبی را در این کشور تجربه کنند.

از نظر شرایط کاری، آلمان و فرانسه چه تفاوت هایی دارند؟

از نظر شرایط کاری، آلمان و فرانسه چه تفاوت هایی دارند؟

هر دو کشور آلمان و فرانسه امروزه از وضعیت اقتصادی بسیار خوبی برخوردار بوده و نرخ بیکاری در آن ها بسیار پایین تر از بیشتر کشورهای اتحادیه اروپاست. با این حال در کشور آلمان همواره از نیروی کار بین المللی به دلیل تفاوت توانمندی ها و استفاده از این تفاوت ها استقبال می شود.

در حالی که کشور فرانسه بومی طلب بوده و در اکثر ادارات استخدام افراد بومی غیر متخصص راحت تر از مهاجرین متخصص است.

با این وجود در هر دو کشور فرصت های ایجاد شغل به خصوص برای افرادی که با سرمایه مناسب اقدام به مهاجرت می کنند، به میزان کافی وجود داشته و اغلب مهاجرین در کمتر از 6 ماه می توانند شغل مناسب و مورد علاقه خود را پیدا کنند.

بعد از بررسی تمام شرایط و مقایسه آلمان با فرانسه، کدام کشور برای زندگی مناسب تر است؟

بعد از بررسی تمام شرایط و مقایسه آلمان با فرانسه، کدام کشور برای زندگی مناسب تر است؟

با وجود تمام اطلاعات گفته شده در مورد مقایسه آلمان با فرانسه، نمی توان یکی از این دو کشور را به طور قطع به دیگری ارجحیت داد. هر دوی این کشورها دارای ویژگی های مثبت و منفی برای مهاجرت ایرانیان می باشند و متقاضیان این کار باید از تحقیقات گسترده همراه با شناخت و بررسی این کشورها از نزدیک را برای انتخاب راحت تر استفاده کنند. با این حال در یک جمع بندی کلی می توان گفت که کشور آلمان از نظر هزینه و فرصت های شغلی مناسب تر بوده و کشور فرانسه از نظر تحصیلات و سبک زندگی به فرهنگ ایرانیان نزدیک تر می باشد.