اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

مقایسه فرانسه و ایتالیا

مقایسه فرانسه و ایتالیا

در این مقاله می خواهیم به مقایسه فرانسه و ایتالیا بپردازیم. لطفا تا انتهای مقاله، ما را همراهی نمایید.

یکی از مشکلات اکثر افرادی که قصد مهاجرت برای تحصیل یا زندگی به اروپا را دارند، انتخاب کشور مقصد بین کشور فرانسه و کشور ایتالیا است. هر دو این کشورها بسیار پر طرفدار بوده و از امکانات  بسیار مناسبی برای مهاجران برخوردار است.

در این مقاله می خواهیم به مقایسه فرانسه و ایتالیا بپردازیم. لطفا تا انتهای مقاله، ما را همراهی نمایید.

یکی از مشکلات اکثر افرادی که قصد مهاجرت برای تحصیل یا زندگی به اروپا را دارند، انتخاب کشور مقصد بین کشور فرانسه و کشور ایتالیا است. هر دو این کشورها بسیار پر طرفدار بوده و از امکانات  بسیار مناسبی برای مهاجران برخوردار است.

اینفوگرافیک مقایسه فرانسه و ایتالیا

اینفوگرافیک مقایسه فرانسه و ایتالیا

میزان تورم پایین، آمار بیکاری بسیار پایین، خدمات درمانی و رفاهی ارزان و یا رایگان، سطح بالا و بین المللی سیستم آموزشی و زیبایی های این دو کشور و همچنین  بسیاری از عوامل دیگر، این دو کشور را برای علاقه مندان به کشورهای اروپایی و تحصیل یا اقامت  محبوب کرده است و شرایط این دو کشور و مقایسه آن ها مورد توجه عده بسیاری از افراد قرار گرفته است .

ویدئو مقایسه فرانسه و ایتالیا

در این مقاله سعی داریم تا به شناخت و مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر موقعیت، آب و هوا، تحصیل، کار، اقامت و مهاجرت و موارد دیگر بپردازیم و شما را با تفاوت این دو کشور از جهات مختلف آشنا سازیم. با ما تا انتهای این مقاله و مقایسه فرانسه و ایتالیا به طور کامل همراه باشید.

لیست موضوعاتی که قرار است در این مقاله به صورت مفید و مختصر بیان شود و تفاوت این دو کشور در موضوعاتی کاملا یکسان قرار داده شده است. برای آگاهی از این موضوعات تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا مقایسه فرانسه و ایتالیا از همه جهات را همراه با شما بررسی کنیم .
این عنوان  ها به ترتیب عبارتند از :
مقایسه فرانسه و ایتالیا
مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر موقعیت جغرافیایی
مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر تقسیمات کشوری
مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر آب و هوا
مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر جغرافیای انسانی
مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر سیستم آموزشی
مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر هزینه های تحصیل
مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر اقامت بعد از تحصیل
مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر اقتصاد
مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر گردشگری
مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر سیاست
مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر نظامی
انتخاب نهایی بعد از مقایسه فرانسه و ایتالیا
جمع بندی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مقایسه فرانسه و ایتالیا با ما همراه باشید.

 

مقایسه فرانسه و ایتالیا

مقایسه فرانسه و ایتالیا

هدف اصلی این مقاله مقایسه فرانسه و ایتالیا است. این دو کشور اروپایی همسایه یکدیگر بوده و هر دو در یک قاره قرار دارند اما در زمینه های مشابه، شرایط و قوانین مختلفی دارند که دانستن آن برای افرادی که قصد آشنایی با این دو کشور برای افزودن به اطلاعات علمی خود یا هدف مهاجرت به قصد تحصیل یا برای زندگی دارند، ضروری به نظر می رسد.

در ادامه، این مقایسه ها را از جنبه های گوناگون ارزیابی می نماییم. همراه ما باشید.

مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر موقعیت جغرافیایی

مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر موقعیت جغرافیایی

فرانسه کشوری اروپایی است که بخش عمده آن در اروپای غربی است و بخش اندکی از آن نیز در آمریکای جنوبی و اقیانوس هند و کارائیب قرار گرفته است. اگر بخواهیم شما را با کشورها و مناطقی که این کشور را احاطه کرده اند آشنا کنیم، باید بدانید که در شمال کشور فرانسه دریای مانش قرار گرفته است و از سمت جنوب با دریای مدیترانه و اسپانیا در ارتباط است. از سمت شرق با کشور های بلژیک، آلمان و لوکزامبورگ هم مرز بوده و در غرب آن نیز اقیانوس اطلس واقع شده است. بنابراین از نظر قرارگیری بین خشکی ها و دریاها در بهترین موقعیت مکانی است.

مساحت این کشور که بزرگترین کشور در اروپای غربی است،  550000 کیلومتر مربع است. بیش از نیمی از کشور فرانسه به صورت جنگل و مراتع سرسبز است. رشته کوه های بسیار زیبایی مانند رشته کوه آلپ در این کشور قرار دارد که مورد توجه کوهنوردان است. همچنین رودخانه های بسیاری در این کشور واقع شده اند که برا ی حمل و نقل از طریق آب و کشتیرانی شرایط خوبی را فراهم کرده اند.

شهرهای اصلی کشور فرانسه شامل بردو، گرنوبل، مانتس ، تولوز، لیل، استراسبورگ، مارسی، نیس ، نانت و لیون و ... می باشد. پایتخت این کشور که مهم ترین شهر آن نیز می باشد، شهر پاریس است.
ایتالیا نیز یکی دیگر از کشورهای معروف اروپایی است که در اروپای غربی واقع شده است و پایتخت آن نیز رم است. مساحت این کشور از فرانسه کوچکتر بوده و 301.340 کیلومتر مربع مساحت آن است. اگر بخواهیم از نظر مساحت مقایسه فرانسه و ایتالیا با ایران را داشته باشیم، کشور فرانسه حدودا برابر با یک سوم کشور ایران مساحت داشته و کشور ایتالیا نیز حدودا برابر با یک پنجم ایران است.

کشور ایتالیا 430 کیلومتر مرز مشترک با اتریش، 488 کیلومتر مرز مشترک با فرانسه، 3 کیلومتر مرز مشترک با واتیکان، 39 کیلومتر مرز مشترک با سان مارینو، 232 کیلومتر مرز مشترک با اسلوونی و 740 کیلومتر مرز مشترک با کشور سوئیس دارد.

این کشور زیبا از سمت شرق با دریای آدریاتیک احاطه شده و در سمت غرب آن نیز دریای لیگوریا و دریای تیرنی در ارتباط است. از سمت جنوب شرقی با دریای ایونی و خلیج تارانتو و از جنوب نیز با دریای مدیترانه در ارتباط است.

شهرهای اصلی و مهم کشور ایتالیا شامل رم، میلان، ناپل، تورین، پالرمو، جنوآ، بولونیا، فلورانس، باری، کاتانیا و دنیز می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا را مطالعه کنید.

مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر تقسیمات کشوری

مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر تقسیمات کشوری

کشور ایتالیا به بیست ناحیه تقسیم شده است. 15 ناحیه آن تحت نظر دولت مرکزی بوده و 5 ناحیه آن در تعیین قوانین مناطق خود دارای خودرایی هستند. این 20 ناحیه به 110 استان تقسیم شده و این 110 استان دارای 8100 شهر و شهرداری می باشد.

فرانسه از نظر تقسیمات کشوری به 4 دسته اصلی تقسیم بندی می شود. این کشور دارای 22 استان است که هر کدام از این استان ها به تعدادی شهرستان تقسیم بندی می شوند و مجموعا 96 شهرستان به وجود می آید. هر کدام از این شهرستان ها به تعدادی بخش  تقسیم می شوند که تعداد آن ها در کشور فرانسه 342 عدد بوده و بخش ها نیز در دسته های کوچک دیگری به نام زیر بخش تقسیم می شوند که تعداد آن ها 3883 عدد است.

در انتها زیر بخش ها به دهستان ها تقسیم می شوند و در کشور فرانسه تعداد دهستان ها برابر با 36569 عدد می باشد. در یک دسته بندی دیگر، دسته مناطق شهری را نیز داریم که متعلق به سه شهر پاریس، مارسی و لیون است و در آن پاریس به 20 منطقه شهری، لیون به 9 منطقه شهری و مارسی به 16 منطقه شهری تقسیم می شود.

در مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر تقسیمات کشوری باید گفت که شیوه تقسیم بندی فرانسه به علت وسیع بودن آن کمی با ایتالیا متفاوت است. در ایتالیا نواحی، استان و شهرداری دسته های تقسیم بندی هستند اما در فرانسه دسته بندی شامل استان، شهرستان، بخش، زیربخش، دهستان و حتی مناطق شهری می شود که این تقسیم بندی های جزئی مدیریت کشور را دقیق تر و منظم تر می کند. نکته دیگر در مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر تقسیمات کشوری این است که ایتالیا به دلیل مساحت کمتر، به تعداد نواحی کمتری نسبت به فرانسه تقسیم شده است.

مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر آب و هوا

مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر آب و هوا

اغلب فضای ایتالیا را کوهستان ها فرا گرفته اند و یک کشور مدیترانه ای و نیمه گرمسیر محسوب می شود. در کشورهای مدیترانه ای که کشور ایتالیا نیز در کنار دریای مدیترانه قرار گرفته و جزو آن ها محسوب می شود، تابستان ها بسیار گرم و مرطوب بوده و زمستان ها هوا معتدل می شود.

این مناطق به دلیل ارتباط گسترده ای که با آب دریاها دارند، معمولا دمای معتدلی دارند و اختلاف دما در روزهای متفاوت بسیار کم است. در این کشور بارش برف کم روی می دهد و بسته به فاصله مناطق از آب دریا و ارتفاع آن از سطح دریا و عرض جغرافیایی و ... دما در روزهای گرم و سرد در مناطق مختلف متفاوت است.

در فرانسه به علت وسعت آن در مناطق مختلف این کشور شاهد دماها و شرایط متفاوتی خواهید بود. در سمت شهرهای جنوب این کشور به دلیل نزدیکی آن به دریای مدیترانه، آب و هوای مدیترانه ای برقرار است. در سمت شمال و شمال شرق به دلیل فاصله از مدیترانه، آب و هوا معتدل تر خواهد بود. در سمت غرب کشور فرانسه، آب و هوا اقیانوسی است. این نکته به این معنی است که بارش های فراوانی صورت می گیرد اما هوا مشابه آب و هوای مدیترانه ای است.

پیشنهاد می کنیم از مقاله تحصیل رایگان در ایتالیا دیدن کنید.

مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر جغرافیای انسانی

مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر جغرافیای انسانی

از نظر جمعیت، کشور فرانسه دارای شصت و هفت میلیون نفر جمعیت بوده که 74 درصد آن ها ساکنین شهر و 26 درصد مردم آن ساکن دهستان ها هستند. مردان این کشور به طور متوسط 72 سال عمر کرده و زنان نیز به طور میانگین 80 سال عمر خواهند کرد.

به دلیل وجود تمامی شرایط مناسب برای زندگی شامل آب بسیار زیاد، خاک حاصلخیز و مناسب، آب و هوای مناسب و موقعیت عالی این کشور از نظر جغرافیایی افراد بسیاری از نژادهای مختلف در این کشور از گذشته تا کنون ساکن شده اند و نژاد آن از ملل مختلفی است اما بیشترین اقوام موثر در نژاد فرانسه اقوام مدیترانه و اقوام آلپ هستند.

بیشتر مردم فرانسه که تقریبا برابر با 87 درصد مردم آن است، به زبان فرانسوی صحبت می کنند و باقی به زبان های باسک، آلمانی، پرونسال و برتون صحبت می کنند.
دین اکثر مردم کشور فرانسه کاتولیک بوده و ادیان دیگری مانند پروتستان، یهودی، مسلمان و ... نیز وجود داشته و برخی نیز دینی ندارند.

در این کشور امکانات لازم برای تحصیل مردم وجود داشته و از لحاظ فرهنگی مردم این کشور سطح سواد بالایی دارند. در این کشور از نظر بهداشتی و اقتصادی وضعیت مناسبی برقرار است و اکثر مردم در سطح رفاهی مناسبی قرار دارند. بزرگترین کتابخانه ها و موزه ها در این کشور قرار دارد و از نظر فرهنگ نیز کشور غنی به شمار می رود.

ایتالیا دارای 60 میلیون جمعیت است و پنجمین کشور پرجمعیت اروپا است. دو کشور بسیار کوچک و مستقل  در این کشور قرار دارند که واتیکان و سان مارینو نام دارند. بخشی از ایتالیا در سوئیس قرار دارد. این کشور گروه های قومی و نژادی مختلفی شامل آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و ... را در خود جای داده است. مردم این کشور در کنار صحبت به زبان ایتالیایی به زبان های آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی و غیره نیز صحبت می کنند.

در مقایسه فرانسه با ایتالیا می توان گفت که دین اکثر مردم ایتالیا  نیز مسیحیت و کاتولیک است و باقی مردم دین های دیگری مشابه فرانسه دارند. اغلب مردم ایتالیا به زبان ایتالیایی که زبان رسمی این کشور است، صحبت می کنند. در ادامه مقایسه فرانسه و ایتالیا، کشور ایتالیا از مردم بدون دین بسیاری نسبت به فرانسه برخوردار است.

مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر سیستم آموزشی

مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر سیستم آموزشی

در فرانسه تحصیل و آموزش در مدارس از 6 سالگی اجباری بوده و همه افراد باید تا 16 سالگی تحصیلات خود را به صورت اجباری ادامه دهند. هزینه ی تحصیل در مدارس دولتی کشور بابت آموزش نباید دریافت شود و رایگان است. همچنین مباحث دینی نباید در مدارس فرانسه جزو مباحث آموزشی مدارس باشد. کودکان این کشور معمولا از سه سالگی وارد پیش دبستانی می شوند و وارد چرخه یادگیری اولیه می شوند و آموزش هایی مانند نقاشی و شعر و ... می بینند.

در شش سالگی کودکان وارد محیط مدرسه می شوند و دوران ابتدایی و دبستان در این کشور 5 سال است و به سه دوره  مقدماتی، ابتدایی و میانه تقسیم می شود. دوره متوسطه در این کشور هم شامل دبیرستان و هم شامل کالج می شود که دوره دبیرستان دوره سرنوشت ساز این دانش آموزان است و در آن تصمیم می گیرند که چه رشته و حرفه ای را برای آینده خود انتخاب کنند. دوره کالج نیز چهار ساله بوده و با پایان آن، دانش آموزان مدرک دیپلم خود را دریافت می کنند و می توانند وارد دانشکده های مختلف شوند.

در سال تحصیلی، مدارس 6 هفته تعطیل می باشد و هشت هفته تعطیلی نیز به فصل تابستان اختصاص دارد در صورتی که در ایتالیا تعطیلات تابستانی معادل سه ماه است. در این کشور سه سال برای دریافت مدرک کارشناسی، 5 سال برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد و 8 سال برای دریافت مدرک دکترا به زبان فرانسوی زمان لازم است.

در ایتالیا نیز مراحل آموزشی به همین صورت است اما یک سری تفاوت ها هنگام مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر نظام آموزشی به چشم می خورد. به عنوان مثال آموزش اصول دینی و مذهبی در مدارس فرانسه تعریف نشده است اما ایتالیا انتخاب آموزش این اصول در مدرسه را به خود دانش آموز و اولیای وی می سپارد.

از دیگر تفاوت ها در مقایسه فرانسه و ایتالیا رایگان بودن هزینه تحصیل یا پرداخت هزینه بسیار کم برای تحصیل در ایتالیا است اما در ایتالیا هزینه بیشتری از همه دانشجویان برای تحصیل گرفته می شود. در مقایسه فرانسه و ایتالیا، از شرایط تحصیل در ایتالیا نداشتن محدودیت از نظر سنی، عدم برگزاری آزمون برای ورود و عدم تاثیر معدل است و فقط داشتن مدرک زبان کافی است اما در فرانسه مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه اهمیت دارد. در ایتالیا امکان بورسیه تحصیلی وجود دارد و افراد می توانند در صورتی که همراه با خانواده هستند و تحت حمایت آن ها هستند، از آن استفاده کنند اما شرایط دریافت بورسیه در فرانسه راحت نیست و در موارد کمی به شخص تعلق می گیرد.

در هر دو صورت برای تحصیل در ایتالیا یا فرانسه باید به زبان هر کدام شناخت و تسلط کافی داشته باشید. مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر رشته های دانشگاهی به این صورت است که در ایتالیا معمولا رشته های فلسفه و معماری مورد توجه است اما در فرانسه طراحی و معماری مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

در فرانسه رشته تئاتر و در ایتالیا رشته سینما محبوب است. در فرانسه رشته وکالت و در ایتالیا رشته پزشکی دانشجویان موفقی دارد. دانشگاه های ایتالیا رشته مهندسی را نیز برای دانشجویان علاقه مند در بهترین شیوه های آموزشی فراهم آورده است.

هر دو این کشورها از سیستم آموزشی بسیار خوبی در جهان برخوردارند. در مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر دانشگاه باید گفت که ایتالیا 36 دانشگاه داشته و فرانسه 28 دانشگاه دارد و در مقایسه فرانسه و ایتالیا باید گفت که هر دو بیش از 30 دانشگاه و موسسه آموزشی معتبر و مطرح در سطح جهان دارند .

مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر هزینه های تحصیل

مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر هزینه های تحصیل

در ایتالیا شهریه دانشگاه های دولتی بسیار کم بوده و برای مقاطع گوناگون متفاوت است. این مبلغ در این کشور ممکن است رایگان بوده و حداکثر به حدود 5 هزار یورو در مقاطع بالا برسد. در فرانسه نیز تا قبل از سال 2019 هزینه کمی برای تحصیل پرداخت می شد که از هزینه تحصیل در ایتالیا بیشتر بود اما به اندازه سایر کشورهای بزرگ دنیا نبود اما از سال 2019 این مبلغ افزایش یافت.

در ایتالیا معمولا بر حسب دانشگاه نیز این مبالغ متفاوت بود اما در فرانسه برای دوره های مختلف از تقریبا 2700 یورو شروع شده و بنا به رشته دانشگاهی و بسیاری از شرایط دیگر هر روز تغییر می کند. هزینه تحصیل در دانشگاه های غیر دولتی حدودا تا 20 هزار یورو نیز ممکن است باشد که این هزینه ها با گذشت زمان بیشتر نیز خواهند شد.

نکته مهم در مقایسه فرانسه و ایتالیا، ارائه کمک هزینه مسکن در فرانسه است که دولت آن را به محصل ها و دانشجوها می دهد تا از آن برای سکونت خود استفاده کنند.

البته این امکان نیز برای تمامی دانشجویان بر قرار نبوده و تنها دانشجویان کم بضاعت و نیازمند مالی از این کمک دولت استفاده خواهند کرد و مقدار آن تقریبا برابر با 40 درصد هزینه مسکن در فرانسه است. در ایتالیا این امکان تاکنون برای دانشجویان در نظر گرفته نشده است.

مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر اقامت بعد از تحصیل

مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر اقامت بعد از تحصیل

بعد از پایان یافتن تحصیل و دریافت مدرک همه دانشجویان در هر دو کشور فرانسه و ایتالیا می توانند درخواست اقامت خود را به دولت این کشور ارسال کنند. در فرانسه این اقدام ابتدا برای اقامت موقت صورت می گیرد که برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترا و ... است و شامل دوره های کوتاه مدت و خود کارشناسی نمی شود. این اقامت دوازده ماه اعتبار دارد. اقامت موقت قابلیت تمدید ندارد. این امکان تا چهار سال بعد از تحصیل برای دانشجویان فارغ التحصیل شده فراهم است.

اگر فرد در این مدت بتواند شغلی برای خود بیابد، به وی اقامت کاری با اعتبار یک سال اعطا می شود و اگر کار یافت نشود، این شخص برای کشور فرانسه فایده ای نداشته و باید آن کشور را ترک کند اما اگر این اقامت به 5 سال برسد، شخص می تواند اقامت دائم را درخواست کند که در ابتدا یک آزمون زبان فرانسوی از شخص می گیرند و بعد در مورد قوانین نیز این کار انجام می شود.

در انتها بعد از بررسی کامل شهرداری و پلیس و سازمان مهاجرت کشور مربوطه، اقامت دائم داده می شود. در ایتالیا این درخواست اولیه برای دانشجویان ارشد و دکتری فراهم است و دوازده ماه اقامت موقت دریافت می کنند. این کشور هم مانند فرانسه 5 سال زندگی و کار را برای اعطای اقامت دائم در نظر گرفته است .

مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر اقتصاد

مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر اقتصاد

کشورهای عضو اتحادیه اروپا معمولا جزو برترین اقتصاد جهان می باشند. در این قسمت از مقاله، می خواهیم مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر اقتصاد را داشته باشیم. فرانسه جزو شش کشور برتر دنیا از نظر اقتصاد بوده و از گردشگران بسیاری در سطح جهان استقبال می کند و برترین کشور از این نظر می باشد.

ایتالیا سومین کشور قدرتمند از نظر اقتصادی در اروپا می باشد و هشتمین رتبه را در بین تمامی کشورهای جهان در زمینه صادرات دارد. واحد پول ایتالیا یورو است و سازمان های تجاری آن شامل اتحادیه اروپا، سازمان تجارت جهانی و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه می باشد. میزان تورم در این کشور یک و دو دهم درصد است و 6.8 درصد از کل جمعیت کشور زیر خط فقر به سر می برند. 25 میلیون نفر از مردم این کشور مشغول به کار بوده و 11 درصد از جمعیت کشور، کاری ندارند.

از کالاهای صادراتی این کشور می توان محصولات مهندسی، لباس و کفش، تجهیزات پزشکی، وسایل نقلیه و هواپیما و موارد دیگر را نام برد و حدود 11 درصد از کل صادرات خود را به فرانسه ارسال می کند و 8 درصد از وارداتش را نیز از فرانسه وارد می کند.

واحد پول فرانسه نیز یورو است و سازمان های تجاری آن به جز اتحادیه اروپا با ایتالیا مشترک می باشند. میزان تورم در این کشور 0.7 درصد است که در مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر تورم در می یابیم که در فرانسه شاهد تورم کمتری خواهیم بود.

همچنین در مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر درصد مردم زیر خط فقر در می یابیم که فرانسه حدود 7.7 درصد از مردم زیر خط فقر هستند که کمی از ایتالیا بیشتر است. 30 میلیون نفر از مردم این کشور مشغول به کار می باشند و حدود ده درصد از جمعیت این کشور بیکارند. تولیدات مهم این کشور محصولاتی مانند هواپیما، مواد شیمیایی، پلاستیک و آهن و ... است.

این کشور 7.5 درصد از صادرات خود را از طریق ایتالیا انجام داده و 7.6 دهم واردات خود را نیز از طریق همین کشور انجام می دهد. از مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر مشارکت در صادرات و واردات در می یابیم که ایتالیا ارتباط بیشتر و مشارکت بیشتری در این زمینه با فرانسه دارد تا کشور فرانسه با ایتالیا.

مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر گردشگری

مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر گردشگری

ایتالیا در مرکز دریای مدیترانه است و کشوری غنی از نظر آثار هنری و معماری می باشد. طبق آمارهای سازمان یونسکو کشور ایتالیا دارای پنجاه درصد از میراث فرهنگی کل دنیا می باشد و برای گردشگری بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

به دلیل بافت قدیمی و اصیل این کشور و آب و هوای عالی آن و آثار فرهنگی که ذکر شد، هر ساله افراد بسیاری برای تفریح و گردشگری به این کشور زیبا و تاریخی سفر می کنند تا از زیبایی های آن بهره مند شوند. گردشگران از سایر کشورها اغلب شهرهای ونیز، روم و فلورانس را برای گردش و بازدید انتخاب می کنند.

شهرهای دیگر این کشور نیز دارای زیبایی های هنری بسیاری هستند که برای افرادی که آشنایی کامل با این کشور زیبا دارند، شناخته شده و معروف می باشد. حمل و نقل از این کشور به سایر کشورهای اروپایی آسان و کم هزینه بوده و از این جهت نیز گردشگران بسیاری مقصد اولیه خود را ایتالیا قرار می دهند. در مناطق مختلف این کشور عادات غذایی مختلفی وجود دارد .  همین موضوع این کشور را به یک کشور جذاب تبدیل کرده است.

این کشور برای توریست ها و گردشگران اهمیت بسیاری قائل می شود و سطح عالی از امکانات را در اختیار آن ها قرار می دهد.
میانگین گردشگران خارجی این کشور در طول سال حدود 20 میلیون نفر می باشند. حدود 5.5 درصد درآمد داخلی ایتالیا از توریست های این کشور می باشد. سینمای این کشور نیز در سطح بسیار بالایی قرار دارد.
 
بزرگترین کشور اروپای غربی فرانسه است و شهرهای پاریس و بوردو این کشور بسیار مورد توجه گردشگران و توریست های سایر کشورهای جهان می باشد. این کشور آب و هوای بسیار متنوعی در سراسر مناطق خود دارد و همین امر، موجب حضور یافتن گردشگران در هر فصلی در آن کشور می شود.

مناطق شمال و شمال غربی این کشور آب و هوای بسیار مناسب تری نسبت به باقی مناطق دارند. مناطق دیدنی در این کشور شامل دیزنی لند، موزه لوور، برج ایفل، موزه اورسای و کاخ ورسای و غیره می شود.

سالانه حدود هشتاد میلیون گردشگر به این کشور سفر می کنند که می توان در مقایسه فرانسه و ایتالیا گفت که فرانسه مورد استقبال گردشگران نسبتا زیادی قرار می گیرد. این کشور دومین کشور از نظر درآمد حاصل از توریست و گردشگری است. 37 جاذبه گردشگری این کشور در سازمان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این کشور حدودا ده درصد از درآمد داخلی کشورش از طریق گردشگری به دست می آید.

مقایسه فرانسه و ایتالیا و مزایای زندگی در فرانسه و ایتالیا

مقایسه فرانسه و ایتالیا و مزایای زندگی در فرانسه و ایتالیا

در این قسمت از مقاله ی مقایسه فرانسه و ایتالیا، به بررسی و ارزیابی مزایای زندگی در هر یک از این 2 کشور اروپایی خواهیم پرداخت.
مزایای زندگی در فرانسه به این صورت است که در این کشور برای خدمات درمانی ارزش ویژه ای قائل شده و به همه ساکنین این کشور در این زمینه خدمت رسانی صورت می گیرد. بیمه های دولتی این کشور اکثر یا تمام هزینه های درمانی را از ویزیت دکتر تا درمان پوشش می دهند و تمامی هزینه ها بعد از هزینه کرد به شخص باز می گردد. در این کشور تمام روز و زمان انسان ها صرف کار کردن نمی شود و یک تعادل مناسبی بین این دو برای لذت بردن از زندگی در نظر گرفته می شود و تنها 35 ساعت از هفته مشغول به کار هستند.

هزینه های آموزشی، حمل و نقل و درمانی نسبت به بسیاری از کشورهای بزرگ در این کشور کمتر می باشد.  دانشجویان و دانش آموزان این کشور هزینه بسیار کمی برای تحصیل خود صرف می کنند و دولت بخش بسیاری از آن را از راه مالیات ها تامین می کند تا دغدغه جوان ها را برای تحصیل کاهش دهد.

این کشور طبیعت زیبا و آثار هنری بسیاری دارد که توریست های بسیاری را به فرانسه جذب می کند. پس در صورت زندگی در فرانسه می توانید از زیبایی های آن نیز بهره مند شوید. اگر شما ویزای این کشور را داشته باشید، می توانید به 26 کشور دیگر اروپا بدون نیاز به داشتن ویزای دوباره سفر کنید و از آن ها نیز لذت ببرید.

در این کشور مزیت آزادی در سفر کردن و با ارزش بودن ویزای اقامت آن برقرار است. این کشور در رابطه با غذاها و مواد غذایی خود دارای قوانین بهداشتی سختگیرانه ای می باشد که منجر به بهبودی در کیفیت تمامی محصولات  می شود. اکثر کارمندان و شاغلان در این کشور طبق قراردادهای قانونی استخدام می شوند و این نشاندهنده داشتن امنیت شغلی در این کشور می باشد.

در مقایسه فرانسه و ایتالیا، برای کشور ایتالیا نیز تقریبا همین شرایط بر قرار است و تفاوت اندکی بین این 2 کشور زیبا وجود دارد. این کشور نیز خدمات درمانی ارزان قیمت و برخی اوقات رایگان در اختیار شهروندان خود قرار می دهد. در این کشور غذا و مواد غذایی و نوشیدنی ها جایگاه بسیار بالا و مهمی دارند و بهترین نوشیدنی ها و غذا و مواد غذایی و ... در دسترس هستند.

در این کشور هزینه ها نسبت به فرانسه کمی ارزان تر بوده و ملک کمی ارزان تر از فرانسه خرید و فروش می شود. در مدارس دولتی، تحصیل برای دانش آموزان رایگان است.آموزش ها در مدارس فرانسه و ایتالیا تقریبا مشابه بوده و تنها زبان آن ها متفاوت است و آن ها در سطح بالایی از نظر آموزشی برخوردار هستند. هزینه های زندگی در ایتالیا کمتر از فرانسه است و همین موضوع، اقامت کننده های بسیاری را جذب ایتالیا می کند. در ایتالیا، افتتاح حساب بانکی راحت تر از کشور فرانسه است.

مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر سیاست

مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر سیاست

سیاست کشور فرانسه به صورت متمرکز و نیمه ریاستی بوده و قانون اساسی آن را همه پرسی مردم تایید کرده است. در سیاست کشور فرانسه سعی می شود تا رابطه دولت با مجلس تقویت گردد.دولت فرانسه از دو بخش ریاست جمهوری و نخست وزیری تشکیل می شود که هر 5 سال تغییر می کنند.  مجلس نیز از مجمع ملی و سنا تشکیل می شود. نمایندگان مجمع ملی نیز هر 5 سال انتخاب می شوند. سناتورهای سنا نیز برای 6 سال انتخاب می شوند.

مجمع ملی می تواند دولت را برکنار کند و حرف و تایید نهایی در موارد اختلاف بین مجمع ملی و سنا متعلق به مجمع ملی است. این کشور برای قانون خود از نظام حقوقی رومی ژرمنی استفاده می کند و قاضی نمی تواند احکام جدید صادر کند.

حقوق مدنی و حقوق جزایی در این کشور در شاخه حقوق عمومی قرار می گیرد و حقوق اداری و حقوق اساسی در دسته حقوق خصوصی قرار می گیرد. قانون این کشور نیز در سه دسته حقوق مدنی، حقوق اداری و حقوق جزا تقسیم می شود. این کشور از احکام دینی در سیاست خود استفاده نمی کند.

ایتالیا از نظر سیاست از نظام جمهوری پارلمانی پیروی می کند. در مقایسه فرانسه و ایتالیا باید گفت که رئیس جمهور در ایتالیا هر 7 سال توسط مجمع ملی انتخاب می شود و دوره ریاست جمهوری طولانی تری نسبت به رییس جمهور فرانسه دارد. در فرانسه رییس جمهور اعضای دولت را تعیین می کرد اما در اینجا نخست وزیر انتخاب شده توسط رییس جمهور اعضای دولت را تعیین می کند.

مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر نظامی

مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر نظامی

نیروهای نظامی کشور فرانسه با فرماندهی رئیس جمهور این کشور فعالیت می کنند و در سه شاخه زمینی و دریایی و هوایی تقسیم بندی می شوند. در کنار این نیروها یک ژاندارمری نیز وجود دارد که به همراه پلیس ملی مسئولیت امور داخلی و امنیت این کشور را بر عهده دارند. همه این نیروها توسط وزارت دفاع کشور فرانسه نظارت می شوند اما ژاندارمری تحت نظر وزارت کشور فرانسه است. این کشور سلاح هسته ای را به صورت رسمی در اختیار دارد.
 
در ایتالیا نیز نیروها در سه دسته زمینی، هوایی و دریایی تقسیم می شوند. در مقایسه فرانسه و ایتالیا در این زمینه یک اختلافی وجود دارد که به جای پلیس ملی و ژاندارمری کشور ایتالیا، یک دسته نیروی مسلح تحت عنوان کارابینیری دارد که پلیس نظامی این کشور است و گاهی در عملیات های خارج از مرز نیز فعالیت می کند.

در مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر قدرت باید گفت که فرانسه رتبه 5 شاخص قدرت را داشته و ایتالیا رتبه 10 را از نظر قدرت نظامی دارد.
فرانسه حدود 200 نفر نیروی نظامی دارد. این کشور نیروهای بسیار حرفه ای دارد و کوچک بودن تعداد نفرات و مهمات نظامی آن نسبت به کشورهایی مانند ژاپن به چشم نمی آید. در مقایسه فرانسه و ایتالیا در این زمینه باید گفت که ایتالیا نیروهای نظامی بیشتری دارد. مهمات و تجهیزات نظامی فرانسه از ایتالیا بیشتر است و به همین دلیل نیز از رتبه بالاتری نسبت به ایتالیا برخوردار است .

انتخاب نهایی بعد از مقایسه فرانسه و ایتالیا

انتخاب نهایی بعد از مقایسه فرانسه و ایتالیا

مهاجرت دائم یا موقت برای زندگی یا تحصیل در فرانسه و ایتالیا تفاوت های بسیاری با هم دارد. در مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر فرهنگی، زبان اصلی، دین و مذهب و بسیاری جهات دیگر تفاوت وجود دارد. فرانسه کشور پر جمعیتی است و هزینه های زندگی در آن بسیار گران می باشد.

در کشور ایتالیا، هزینه ها کمی پایین تر بوده و بورسیه بهتری برای دانشجویان و دانش آموزان کم بضاعت خود فراهم کرده است اما در کشور فرانسه به علت بالا بودن هزینه ها این اتفاق کمتر به چشم می خورد و بورسیه کمتری صورت می گیرد.

از لحاظ گردشگری هر دو این کشور دارای طبیعت بکر و زیبایی هستند اما کشور فرانسه با شهر پاریس در کنار برج ایفل مشهورش، مکان های دیدنی بی شماری را برای گردشگران در نظر گرفته است و این مورد سفر به فرانسه برای تفریح را بیشتر از کشور ایتالیا مورد توجه قرار داده است.

به منظور تحصیل در کشور ایتالیا، موسسات و دانشگاه های مطرح شده در جهان به تعداد بیشتری نسبت به فرانسه دارد.

جمع بندی

جمع بندی

به انتهای این مطلب رسیدیم. هر دو کشور ایتالیا و فرانسه جزو کشورهای اروپایی بوده و از کشورهای مهاجر پذیر و گردشگری محبوب هستند. کشور فرانسه کمی از کشور ایتالیا وسیع تر بوده و جمعیت بیشتری را در خود جای داده است و ایتالیا در جایگاه بعدی آن از نظر وسعت، جمعیت، اقتصاد، قدرت نظامی و ... قرار دارد اما هزینه های زندگی در ایتالیا کمتر از فرانسه می باشد و از مزایای بسیاری بهره مند است.

به طور کلی هر کدام از این کشورها دارای شرایط مختلفی می باشند که هر کدام با توجه به اهداف شخصی که می خواهد از آن آگاهی پیدا کند و سفر کرده و از آن کشور بازدید کرده یا ساکن شود و یا به طور کلی اطلاعات عمومی خود را افزایش دهد، نشاندهنده این است که کدامیک با توجه به شرایط شما مناسب تر می باشند. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و مطالب ذکر شده در رابطه با مقایسه فرانسه و ایتالیا برای شما مفید واقع شده باشد.