اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

مقایسه آلمان با نروژ

مقایسه آلمان با نروژ

در این مقاله کاربردی می خواهیم به مقایسه آلمان با نروژ بپردازیم. همراه ما بمانید.

آلمان و نروژ آخرین ایالتی هستند که قوانینی را تصویب کرده اند که بررسی حقوق بشر توسط شرکت ها را الزامی می کند. آلمان در 10 ژوئن 2021 قانونی را در مورد بررسی دقیق زنجیره تامین (قانون آلمان) به تصویب رساند.

در این مقاله کاربردی می خواهیم به مقایسه آلمان با نروژ بپردازیم. همراه ما بمانید.

آلمان و نروژ آخرین ایالتی هستند که قوانینی را تصویب کرده اند که بررسی حقوق بشر توسط شرکت ها را الزامی می کند. آلمان در 10 ژوئن 2021 قانونی را در مورد بررسی دقیق زنجیره تامین (قانون آلمان) به تصویب رساند. در همان روز، پارلمان نروژ قانون شفافیت (قانون نروژ) را تصویب کرد که به حقوق بشر و کار شایسته نیاز دارد. در اینجا به منظور مقایسه آلمان با نروژ لازم است که ادامه مطلب را بررسی کنید تا بتوانید اطلاعات بیشتری در این حوزه کسب کنید.

اینفوگرافیک مقایسه آلمان با نروژ

اینفوگرافیک مقایسه آلمان با نروژ

فهرست مطالب:

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مقایسه آلمان با نروژ با ما همراه باشید.

 

بررسی مقایسه آلمان با نروژ

بررسی مقایسه آلمان با نروژ

قوانین آلمان و نروژ دارای تفاوت‌های مهمی هستند که در مورد ماهیت و دامنه الزامات دقت لازم به میان می‌آیند. در این زمینه، پایبندی به استانداردهای بین المللی راه پیش رو برای اطمینان از انطباق با الزامات متفاوت در حوزه های قضایی مختلف باقی می ماند. در اینجا مروری اجمالی در بررسی مقایسه آلمان با نروژ  از پیشینه قوانین و تاریخ قانون گذاری در آلمان و نروژ ارائه شده است.

پیشنهاد می کنیم از مقاله جاب آفر نروژ دیدن کنید.

قانون شفافیت نروژ

قانون شفافیت نروژ

یکی از موارد مقایسه آلمان با نروژ  این بود که قانون نروژی از طریق همگرایی کمپین‌های مختلف جامعه مدنی و بحث‌های سیاسی که از سال 2014 در جریان بود، به وجود آمد. پس از فروپاشی رانا پلازا در بنگلادش در سال 2013، یک سازمان غیر دولتی، بیش از 20000 مصرف‌کننده را بسیج کرد. حمایت از قانونی که حق کسب اطلاعات در مورد شرایط کار در سایت های تولیدی را با تمرکز بر بخش پوشاک می دهد. آن ها به قانون اطلاعات محیطی 2003 به عنوان یک مدل بالقوه برای قانون "اطلاعات اخلاقی" اشاره کردند.

در فوریه 2016، سیاستمدارانی از دموکرات‌های مسیحی، حزب سبز و حزب مرکز، لایحه‌ای برای قانون اطلاعات اخلاقی ارائه کردند و پس از آن دو قطعنامه طومار ارائه کردند. در ژوئن 2018، دولت کمیته اطلاعات اخلاقی را تعیین کرد تا بررسی کند که آیا «ضروری و توصیه‌شده» است که کسب ‌و کارها را ملزم به افشای اطلاعات به مصرف‌کنندگان و سازمان‌ها در مورد سایت‌های تولیدی مورد استفاده در تولید، رفتار تجاری مسئولانه و مدیریت زنجیره تامین کنند. کمیته، گزارش نهایی خود را شامل یک پیش نویس قانون و یک تفسیر قانونی در 28 نوامبر 2019 معرفی کرد. تاریخ لازم الاجرا شدن هنوز مشخص نشده است.

قانون زنجیره تامین آلمان

قانون زنجیره تامین آلمان

یکی دیگر از موارد مهم در مقایسه آلمان با نروژ  بحث در مورد قانون اجباری حقوق بشر در آلمان به اواسط سال 2010 باز می گردد. با الهام از تحولات فرانسه، جامعه مدنی و دانشگاهیان شروع به بحث و گفت و گو کردند که قانون مراقبت اجباری آلمان چگونه می تواند باشد. سوال در مورد اقدامات داوطلبانه یا اجباری، روند منتهی به برنامه اقدام ملی در زمینه تجارت و حقوق بشر در سال 2016 را شکل داد. حتی با وجود این که رویکرد داوطلبانه در نهایت پیروز شد، NAP آلمان حاوی انتظارات روشنی از دولت بود و نشان داد که در صورت ناکافی بودن انطباق داوطلبانه توسط شرکت‌ها، قوانین اجباری می‌تواند به عنوان یک گزینه در نظر گرفته شود.
از موارد قابل توجه در بررسی مقایسه آلمان با نروژ در سپتامبر 2019، شبکه جامعه مدنی، "Initiative  Lieferkettengesetz"  بود که برای ترویج قانون بررسی حقوق بشر تشکیل شد. این پلتفرم به سرعت به نهاد کانونی مدافع قانون تبدیل شد و از آن زمان به بحث عمومی شکل داد. دولت در سال‌های 2019 و 2020 به بررسی دقیق شرکت بر اساس ابتکارات داوطلبانه پرداخت. این امر نشان داد که تنها 13 تا 17 درصد از کل شرکت‌هایی که بیش از 500 کارمند دارند، به طور فعال از بررسی حقوق بشری استفاده می‌کنند.

بحث از این سوال که آیا یک قانون ضروری است، به این که قانون باید چگونه باشد تغییر کرد. به سرعت آشکار شد که خود دولت فدرال بر سر این موضوع دچار دو دستگی شده است: در حالی که سوسیال دموکرات ها با وزیر کار هیل با حمایت مولر وزیر توسعه از اتحادیه محافظه کار سوسیال مسیحی طرفدار یک قانون قوی بودند. آلتمایر وزیر اقتصاد از اتحادیه دموکرات مسیحی تلاش کرد تا دامنه و تعهدات قانون را در پاسخ به لابی های فشرده انجمن های تجاری و صنعتی کاهش دهد. بیش از یک سال طول کشید تا دولت به یک سازش سیاسی دست یابد.

لایحه ای در 19 آوریل 2021 به پارلمان فدرال (بوندستاگ) ارائه شد. پس از دو بحث کلی و جلسه استماع با کارشناسان در کمیته پارلمانی کار و امور اجتماعی، پارلمان فدرال این لایحه را با چند تعدیل به تصویب رساند.

رای نهایی شامل 412 رای موافق (دموکرات مسیحی، سوسیال دموکرات، سبزها)، 159 رای مخالف (اتحاد جناح راست برای آلمان و دموکرات های آزاد) و 59 رای ممتنع (حزب چپ) بود. پیشنهادات حزب سبز برای گسترش دامنه قانون و گنجاندن بخش خاصی در مورد مسئولیت مدنی رد شد. قانون آلمان در 22 جولای 2021 در روزنامه فدرال منتشر شد.

مقایسه آلمان با نروژ و بررسی شرکت های تحت پوشش

مقایسه آلمان با نروژ و بررسی شرکت های تحت پوشش

در مقایسه آلمان با نروژ باید بدانید که قانون نروژ برای شرکت‌های بزرگ‌تری که مقیم نروژ هستند و کالاها یا خدماتی را در داخل یا خارج از نروژ ارائه می‌کنند، اعمال می‌شود. این شامل شرکت های خارجی بزرگتر می شود که کالاها و خدمات را در نروژ ارائه می دهند و در نروژ مشمول مالیات می شوند. شرکت‌های بزرگ‌تر طبق تعریف قانون حسابداری شرکت‌هایی هستند که از آستانه دو مورد از سه شرط زیر فراتر رفته‌اند: درآمد فروش 70 میلیون کرون، کل ترازنامه 35 میلیون کرون و یا 50 کارمند تمام وقت در بخش مالی. تخمین زده می شود که این قانون برای حدود 8830 شرکت اعمال شود.

قانون آلمان برای شرکت هایی که مقر اصلی یا دفتر مرکزی آن ها در آلمان است، صرف نظر از شکل قانونی آن ها در صورتی که حداقل 3000 کارمند داشته باشند و برای شرکت های خارجی هم اندازه با شعبه داخلی در آلمان اعمال می شود. از 1 ژانویه 2024، تعداد کارکنان مربوطه به 1000 نفر کاهش می یابد.

این قانون در مورد شرکت های خارجی بدون مقر اصلی یا شعبه داخلی در آلمان اعمال نمی شود، حتی اگر آن ها کالا و خدمات را در بازار آلمان عرضه کنند. در عمل، این قانون از اول ژانویه 2023 برای تقریباً 900 شرکت و از اول ژانویه 2024 برای تقریباً 4800 شرکت اعمال می شود.

بنابراین در مقایسه آلمان با نروژ، قانون آلمان آستانه قابل توجهی بالاتر از قانون نروژ تعیین می کند.

کمیته اطلاعات اخلاقی در نروژ در ابتدا وظیفه ای را برای همه شرکت ها پیشنهاد کرده بود که از خطرات برجسته مربوط به حقوق بشر و کار شایسته اطلاع داشته باشند، اما این بخشی از پیشنهاد دولت نبود. با این حال، آستانه پایین با این واقعیت پشتیبانی می شود که UNGP ها بیان می کنند که همه شرکت ها مسئولیت احترام به حقوق بشر را دارند.

حقوق بشر، کار شایسته و آسیب های زیست محیطی

حقوق بشر، کار شایسته و آسیب های زیست محیطی

در مقایسه آلمان با نروژ، قانون آلمان خطر حقوق بشر را به عنوان وضعیتی تعریف می کند که به احتمال کافی ممکن است منجر به نقض حقوق بشر شناخته شده بین المللی شود. این شامل فهرستی باز از موارد نقض حقوق بشر مانند کودک و کار اجباری، نقض آزادی مذاکرات جمعی، تبعیض، نقض شمارش مجدد کافی و سایر حقوقی است که در دو میثاق جهانی حقوق بشر و سازمان جهانی کار حمایت شده است. قانون نروژ حقوق اساسی بشر و شرایط کار مناسب را پوشش می دهد.

حقوق اساسی بشر در راستای UNGPs و دستورالعمل های OECD برای شرکت های چند ملیتی تعریف شده است. در تفسیر حقوقی نیز به کنوانسیون حقوق کودک و کنوانسیون ILO در مورد مردم بومی و قبیله ای اشاره شده است. شرایط کار مناسب باید به عنوان کاری درک شود که از حقوق اساسی بشر، سلامت، ایمنی و محیط کار محافظت می کند و مهمتر از همه، کاری که دستمزد زندگی را فراهم می کند.

قانون آلمان، بررسی دقیق شرکتی را به خطرات زیست محیطی گسترش می دهد، البته به شیوه ای بسیار محدود. در مقایسه آلمان با نروژ، خطرات زیست ‌محیطی تنها زمانی مرتبط هستند که خطر نقض کنوانسیون در مورد جیوه 2013، کنوانسیون استکهلم در مورد آلاینده‌های آلی پایدار 2001 یا کنوانسیون بازل در مورد زباله‌های خطرناک 1989 وجود داشته باشد.

علاوه بر این، قانون به خطر آلودگی خاک و هوا اگر منجر به نقض حقوق غذا، آب، بهداشت و سلامت شود نیز اشاره می‌کند. قانون نروژ به طور مستقیم مستلزم بررسی دقیق زیست محیطی نیست، که منعکس کننده تعیین حدود وظایف کمیته ای است که پیش نویس پیشنهاد اولیه را تهیه کرده است. خسارات زیست ‌محیطی تا جایی که بر حقوق بشر تاثیر منفی می‌گذارد، پوشش داده می‌شود.

حزب چپ سوسیالیست از پیشنهادی در پارلمان نروژ برای گنجاندن خسارات شدید زیست محیطی در الزامات بررسی لازم حمایتی دریافت نکرد. با این حال، دولت خاطرنشان کرد که این قانون در مرحله بعدی ارزیابی خواهد شد و الزامات بررسی زیست محیطی در مقررات آینده اتحادیه اروپا نیز مستلزم تغییر در قوانین نروژ است.

الزامات لازم در مقایسه آلمان با نروژ

الزامات لازم در مقایسه آلمان با نروژ

الزامات دقت لازم در مقایسه آلمان با نروژ در هسته هر دو قانون قرار دارد، اما تعریف بررسی دقیق به طور قابل توجهی متفاوت است. قانون نروژ صراحتاً تعهد به انجام بررسی های لازم را در راستای دستورالعمل هایی بیان می کند. دقت لازم، در حالی که اساساً به حقوق بشر و شرایط کاری مناسب محدود می شود، از شش مرحله دستورالعمل OECD Due Diligence برای رفتار تجاری مسئولانه پیروی می کند.

تفسیر حقوقی شامل ارجاعات گسترده ای به این راهنما می باشد و به راهنمای ویژه بخش OECD اشاره می کند. این تفسیر تاکید می‌کند که شرکت باید فقط مراحل بررسی لازم را که مربوط به شرکت است، دنبال کند. بررسی لازم باید به طور منظم و متناسب با اندازه و ماهیت شرکت، زمینه، و شدت و احتمال تاثیرات نامطلوب بر حقوق اساسی بشر و شرایط کار شایسته انجام شود.

الزام برای انجام بررسی لازم در مقایسه آلمان با نروژ در قانون نروژ  با گنجاندن رفتار تجاری مسئولانه در دستورالعمل های شرکت ها شروع می شود. در نظر گرفته شده است که سایر اسناد، روال‌ها و سیستم‌های مربوط به راهبری در شرکت و همچنین گنجاندن آن در قراردادها با تامین‌کنندگان و شرکای تجاری را شامل شود.

سپس بررسی دقیق شامل شناسایی و ارزیابی تاثیرات نامطلوب واقعی و بالقوه در حقوق اساسی بشر و شرایط کاری شایسته است که شرکت باعث شده یا در آن نقش داشته است یا مستقیماً با عملیات، محصولات یا خدمات شرکت از طریق زنجیره تأمین یا شرکای تجاری مرتبط است. سپس مستلزم اجرای اقداماتی برای توقف، جلوگیری یا کاهش اثرات نامطلوب است.

دقت لازم شامل برقراری ارتباط با صاحبان منافع متاثر و صاحبان حقوق در مورد نحوه پرداختن به اثرات نامطلوب است. این تفسیر خاطر نشان می کند که دارندگان حقوق شامل کارگران، اتحادیه های کارگری، نمایندگان جوامع محلی و جامعه مدنی هستند. در نهایت، دقت لازم مستلزم ارائه یا همکاری در اصلاح و جبران خسارت «در صورت لزوم» است، یعنی زمانی که شرکت باعث ایجاد یا کمک به تاثیرات نامطلوب بر حقوق بشر ویا شرایط کار مناسب شده است.

تعهدات

تعهدات

تعهدات دقت لازم در مقایسه آلمان با نروژ در قانون آلمان شامل اتخاذ یک بیانیه خط مشی، ایجاد سیستم مدیریت ریسک، تجزیه و تحلیل منظم ریسک، ایجاد اقدامات پیشگیرانه و اصلاحی در تجارت خود شرکت و نسبت به تامین کنندگان مستقیم، نصب رویه شکایات است. محدوده تعهد احتیاط با اصل مناسب بودن تعیین می شود. «مناسب بودن» به ماهیت و میزان فعالیت تجاری، اهرم شرکت بر واحد تجاری که فوراً باعث ایجاد خطر حقوق بشر یا محیط زیست، شدت، برگشت پذیری و احتمال نقض، و ماهیت مشارکت سببی شرکت می شود، مربوط می شود.

در مقایسه آلمان با نروژ باید گفت که قانون آلمان شرکت‌ها را موظف می‌کند تا تحلیل‌های سالانه ریسک را برای شناسایی ریسک‌ها در عملیات تجاری خود و تامین‌کنندگان مستقیم خود انجام دهند. پس از شناسایی ریسک‌ها، شرکت باید اقدامات پیشگیرانه مناسب را بدون تأخیر بی‌مورد، از جمله استراتژی‌های تدارکات و شیوه‌های خرید مناسب، آموزش در حوزه‌های تجاری مرتبط، اقدامات کنترلی مبتنی بر ریسک و تضمین‌های قراردادی از سوی تامین‌کننده مستقیم برای رعایت حقوق بشر شرکت انجام دهد.

همچنین انتظارات محیطی و رسیدگی به آن ها در سراسر زنجیره تامین. در صورتی که شرکت، وضعیت ریسک را به طور قابل توجهی در زنجیره تامین پیش بینی کند، به عنوان مثال به دلیل معرفی محصولات جدید، پروژه ها یا یک زمینه تجاری جدید، تحلیل ریسک نیز مورد نیاز است.

نقض قوانین گوناگون

نقض قوانین گوناگون

در مقایسه آلمان با نروژ این نکته ضروری است که در صورتی که نقض حقوق بشر یا آسیب زیست محیطی قبلاً رخ داده باشد یا قریب الوقوع باشد، یک شرکت باید اقدامات اصلاحی مناسب فوری را برای جلوگیری، پایان دادن یا به حداقل رساندن این نقض انجام دهد. خاتمه یک رابطه تجاری به عنوان نسبت نهایی در نظر گرفته می شود: فقط در صورتی لازم است که تخلف بسیار جدی باشد، اقدامات مفهوم کمینه سازی تغییری ایجاد نکند و اقدامات سختگیرانه کمتری در دسترس نباشد.

اقدامات اصلاحی صرفاً به منظور کاهش و توقف است. در استقرار و اجرای سیستم مدیریت ریسک، یک شرکت موظف است تا به منافع کارکنان خود، کارکنان در زنجیره تامین خود و سایر افرادی که ممکن است مستقیماً تحت تأثیر شرکت یا شرکت‌های زنجیره تأمین قرار گیرند، توجه لازم را داشته باشد.

قانون در این زمینه نسبتاً مبهم است، اما دلایل رسمی قانون به مشاوره با افراد آسیب دیده یا اتحادیه های صنفی به عنوان یک اقدام مشارکتی مهم اشاره می کند.

با این حال، از آنجایی که مشاوره با افرادی که واقعاً یا بالقوه تحت تأثیر قرار می گیرند اجباری نیست، قانون آلمان اهمیت مشارکت صاحبان منافع را نادیده می گیرد. با این حال، قانون، شرکت‌ها را ملزم می‌کند که رویه‌ای مناسب برای شکایات داخلی شرکت ایجاد کنند تا مردم بتوانند توجه خود را به خطرات و نقض‌های حقوق بشر یا زیست‌ محیطی جلب کنند. چنین رویه های شکایت باید در دسترس، شفاف، مستقل و قابل اعتماد باشد.

پوشش شرکت های تابعه و زنجیره تامین در مقایسه آلمان با نروژ

پوشش شرکت های تابعه و زنجیره تامین در مقایسه آلمان با نروژ

در مقایسه آلمان با نروژ، قوانین نروژی و آلمانی در مورد دامنه بررسی مناسب در رابطه با روابط تجاری و همسویی آن ها با استانداردهای بین المللی متفاوت است. وظیفه انجام بررسی لازم در قانون نروژ شامل عملیات شرکت، زنجیره تامین و شرکای تجاری می‌شود. تفسیر قانونی به وضوح نشان می‌دهد که عملیات یک بنگاه اقتصادی شامل فعالیت‌های شرکت مادر و شرکت‌های تابعه آن، صرف نظر از جایی که شرکت های تابعه ثبت شده اند، کنترل می شود.

شرکای تجاری به عنوان شرکت هایی تعریف می شوند که کالاها یا خدماتی را به طور مستقیم به شرکت ارائه می دهند، مانند خدمات نظافتی یا بازاریابی. زنجیره تامین به عنوان هر طرفی در زنجیره تامین کنندگان و پیمانکاران فرعی که کالاها، خدمات یا سایر عوامل ورودی موجود در ارائه خدمات یا تولید کالاهای یک شرکت از مرحله مواد خام تا محصول نهایی را تامین یا تولید می کند، تعریف می شود.

در حالی که به نظر می رسد یک محدودیت بالقوه در اینجا وجود دارد، تفسیر حقوقی بیان می کند که زنجیره های تامین و شرکای تجاری با هم مطابق با تعریف "روابط تجاری" در دستورالعمل های OECD درک می شوند. بنابراین، این قانون وظایف را به لایه‌های خاصی در زنجیره تامین محدود نمی‌کند و ممکن است در اصل به عنوان پوشش تامین‌کنندگان بالادستی و پایین‌دستی تفسیر شود. محصولی که به عنوان بخشی از اقتصاد دایره ای برای استفاده مجدد بازگردانده می شود، ممکن است بخشی از یک زنجیره تامین جدید شود و در نتیجه تحت پوشش قرار گیرد.

از سوی دیگر، در مقایسه آلمان با نروژ باید بدانید که پوشش قانون آلمان در مورد شرکت های تابعه و زنجیره تامین با توجه به استانداردهای بین المللی مشکل ساز است. از آنجایی که قانون صراحتاً درک محدودی از زنجیره‌های تأمین را اتخاذ می‌کند، مشخص نیست که آیا قانون، فعالیت شرکت‌های تابعه را که بخشی از زنجیره تأمین یک شرکت مادر نیستند، پوشش می‌دهد.

زیرا به تولید کالا و عرضه خدمات کمک نمی‌کنند. علاوه بر این، حتی اگر این قانون به طور کلی برای کل زنجیره تامین اعمال شود، اما الزام ویژه بررسی دقیق فقط در مورد فعالیت های خود شرکت و تامین کنندگان مستقیم آن اعمال می شود. وقتی صحبت از تامین کنندگان غیر مستقیم می شود، شرکت ها صرفاً ملزم به انجام یک تحلیل ریسک هستند. در صورتی که به "دانش مستدل" که نشاندهنده احتمال نقض حقوق بشر یا آسیب زیست محیطی است، دست یابند.

اگر این مورد است، شرکت باید اقدامات پیشگیرانه کافی را اتخاذ کند و یک مفهوم پیشگیری، خاتمه و به حداقل رساندن را طراحی و اجرا کند. این نشان می‌دهد که شرکت‌ها موظف به رعایت دقت سیستماتیک نسبت به تامین‌کنندگان غیر مستقیم نیستند. بنابراین، باید تعهدات خاص بر اساس منطق  درجه ‌بندی شده انجام شود.

قانون؛ حاوی وظایف اطلاعات عمومی

قانون؛ حاوی وظایف اطلاعات عمومی

در مقایسه آلمان با نروژ لازم است این را بدانید که هر دو قانون حاوی وظایف اطلاعات عمومی هستند، البته با محتوا و دامنه متفاوت. قانون آلمان شرکت ها را ملزم می کند که گزارش سالانه ای در مورد انجام تعهدات خود در سال مالی قبل تهیه کنند. شرکت‌ها باید حداقل در مورد ریسک‌های شناسایی‌شده و نحوه انجام تعهدات مربوط به بررسی دقیق، از جمله اقداماتی که شرکت در پاسخ به شکایات انجام داده است، گزارش دهند.

این گزارش باید توضیح دهد که چگونه شرکت تأثیر و اثربخشی اقدامات را ارزیابی می‌کند و از ارزیابی برای اقدامات آتی چه نتایجی می‌گیرد. در صورتی که شرکتی هیچ گونه خطر یا نقض حقوق بشر یا زیست محیطی را شناسایی نکرده باشد، باید به طور قابل قبولی در این گزارش توضیح دهد. این گزارش باید برای مدت هفت سال در وب سایت شرکت در دسترس عموم قرار گیرد.

در بررسی مقایسه آلمان با نروژ، قانون نروژ شامل دو وظیفه اطلاعاتی است. وظیفه در نظر گرفتن بررسی دقیق، حداقل شامل توصیف کلی از ساختار شرکت، حوزه عملیات، دستورالعمل ها و روش های رسیدگی به اثرات نامطلوب واقعی و بالقوه است. این حساب باید شامل اطلاعات مربوط به اثرات نامطلوب واقعی و خطرات قابل توجه چنین تأثیراتی و همچنین اطلاعات مربوط به اقداماتی باشد که شرکت اجرا کرده یا قصد دارد اثرات نامطلوب واقعی را متوقف کند و نتایج مورد انتظار این اقدامات را بررسی نماید.

حساب عمومی باید به راحتی در وب سایت شرکت در دسترس باشد و باید سالانه و در صورت تغییرات قابل توجه در ارزیابی ریسک به روز شود.

علاوه بر این، حق دریافت اطلاعات در صورت درخواست لازم است. هر شخصی حق دارد اطلاعاتی در مورد نحوه برخورد یک شرکت با تاثیرات نامطلوب واقعی و بالقوه بر حقوق بشر و شرایط کاری مناسب داشته باشد. این شامل اطلاعات عمومی و همچنین اطلاعات مربوط به یک محصول یا خدمات خاص است. این ممکن است به عنوان یک ابزار پاسخگویی برای اتحادیه های کارگری، جامعه مدنی و سایر افراد عمل کند.

همه چیز درباره مقایسه آلمان با نروژ

همه چیز درباره مقایسه آلمان با نروژ

در بررسی مقایسه آلمان با نروژ؛ نظارت، اجرا و تحریم در هر دو قانون بر عهده سازمان های اداری موجود است. در نروژ، اداره مصرف کننده موظف به ارائه راهنمایی برای شرکت ها، نظارت و اجرای قانون است. ممکن است برای تخلف از وظایف مندرج در قانون، جریمه اعمال کند. تخطی از وظایف و رسیدگی لازم برای افشای اطلاعات در حساب های عمومی یا در صورت تقاضا ممکن است منجر به ممنوعیت ها و دستورات، از جمله مجازات های اجرایی شود.

نقض مکرر وظایف اطلاعاتی ممکن است منجر به جریمه های نقض شود. قانون آلمان باید توسط اداره فدرال امور اقتصادی و کنترل صادرات که زیر نظر وزارت اقتصاد و انرژی فدرال است، نظارت و اجرا شود. BAFA گزارش‌های شرکت را دریافت و ارزیابی می‌کند، این اختیار را دارد که اقدامات لازم را برای کشف، پایان دادن و جلوگیری از نقض قوانین اتخاذ کند و می‌تواند افراد را احضار کند، اطلاعاتی را درخواست کند و وارد محوطه شرکت‌ها شود.

BAFA ممکن است چنین اقداماتی را به صورت رسمی انجام دهد، یا بنا به درخواست اشخاصی که ادعای مستدلی دارند، مبنی بر این که حقوق آن ها توسط یک شرکت از طریق عدم انجام تعهداتش طبق قانون نقض شده است یا در معرض خطر قریب الوقوع نقض قرار گرفته است.

BAFA همچنین ممکن است جریمه های اداری تا حدود 500000 یورو یا در برخی موارد تا 2 درصد از گردش مالی سالانه شرکت های بسیار بزرگ را اعمال کند. شرکت هایی که مشمول چنین جریمه هایی شده اند، ممکن است حداکثر تا سه سال از مراحل تدارکات عمومی مستثنی شوند.

در مقایسه آلمان با نروژ، هم در نروژ و هم در آلمان، میزان مشارکت صاحبان منافع مختلف تاثیر قابل توجهی بر دامنه دو قانون تصویب شده داشته است. یک کمیته چندجانبه و قرار دادن کار قانونگذاری در وزارت کودکان و خانواده ها در نروژ، به دلیل زاویه مصرف کننده، احتمالاً به ایجاد قانونی که دامنه وسیعی دارد، کمک کرده است. با تاکید بر این که بررسی حقوق بشر باید مطابق با استانداردهای بین المللی باشد که به اجماع سیاسی گسترده و در نهایت حمایت از تجارت کمک می کند. نظرات اتحادیه های کارگری و سازمان های جامعه مدنی به قانونی کمک کرد که از بسیاری جهات مبتنی بر حقوق و صاحبان منافع محور است.

وظیفه اهتمام لازم به همه حقوق انسانی و کارگری تعمیم می‌یابد و شامل برقراری ارتباط با صاحبان حقوق و رفع آن ها می‌شود. این قانون به عموم مردم حق می دهد تا در مورد اثرات نامطلوب، اطلاعات داشته باشند. باید دید که آیا وظیفه احتیاط لازم که شامل آن می شود، برای اطمینان از دسترسی به جبران خسارت برای دارندگان حقوقی که تحت تأثیر شرکت ها و روابط تجاری آن ها قرار می گیرند، کافی و مؤثر است یا خیر.

محدوده تعهدات

در آلمان، لابی تجاری قوی‌تر بوده و صدایی برای خویشتن‌داری بیشتر در فرمول‌بندی محدوده تعهدات دقت لازم بوده است. با این حال، جامعه مدنی و بخش‌هایی از دولت تضمین کردند که در مقایسه آلمان با نروژ قانون شامل تعهدات اجباری بررسی و رویه‌های شکایات داخلی شرکت است. با این حال، هر دو قانون حاوی عناصر جدید و مترقی است که می تواند بر توسعه بررسی اجباری در سطح اتحادیه اروپا تاثیر بگذارد.

در عین حال، قوانین اتحادیه اروپا که شامل بررسی جامع زیست محیطی می شود و کل زنجیره ارزش را پوشش می دهد، انگیزه ایجاد می کند و احتمالاً نیازمند اصلاحات در این دو قانون است. در حالی که نشاندهنده گام‌های مهم رو به جلو از الزامات گزارش‌دهی غیرمالی است، یک چالش کلیدی در مقایسه آلمان با نروژ این است که از تبدیل شدن اهتمام لازم به حقوق بشر به یک تمرین مهم جلوگیری شود. وظایف دقیق و اساسی برای انجام بررسی های لازم در مورد حقوق بشر و تعامل معنادار با صاحبان منافع ممکن است مانع این امر شود.

قوانین بررسی حقوق بشر نه تنها نیازمند مشارکت جدی شرکت‌ها، بلکه مشارکت مداوم اتحادیه‌های کارگری، جامعه مدنی و سایر صاحبان منافع است.

آن ها همچنین خواهان ایفای نقش فعال و نیز صلاحیت ها و منابع کافی در سازمان هایی هستند که مسئول اجرای آن ها هستند. این دو قانون کمک های مهمی به وظیفه دولت برای حمایت و مسئولیت شرکت برای احترام به حقوق بشر است. با این حال، ضمانت‌های دسترسی به چاره‌جویی در هر دو قانون محدود است و مسلماً این جایی است که اقدامات اجباری در حال حاضر بیشتر مورد نیاز است.

موارد قابل توجه در بررسی مقایسه آلمان با نروژ

موارد قابل توجه در بررسی مقایسه آلمان با نروژ

مهاجرت به نروژ آرزویی است که بسیاری از مردم در آن سهیم هستند.

در اینجا در بررسی مقایسه آلمان با نروژ و نحوه مهاجرت به نروژ، چندین نکته را که قبل از زندگی در نروژ باید بدانید را نشان می دهد. این پست همچنین جزئیاتی در مورد ویزاهای مختلف نروژ موجود و نحوه درخواست آن ها به عنوان شهروند کشورهای مختلف ارائه می دهد.

زندگی در نروژ و آلمان

زندگی در نروژ و آلمان

قبل از نقل مکان به نروژ و آلمان چیزهای زیادی وجود دارد که باید بدانید. از کیفیت غذا گرفته تا حقوق و فراتر از آن؛ در اینجا چندین مورد وجود دارد که تصور می شود قبل از مهاجرت به نروژ و آلمان باید بدانید.

فاصله قدرت

در بررسی مقایسه آلمان با نروژ، این بعد به این واقعیت می پردازد که همه افراد در جوامع برابر نیستند و  بیانگر نگرش فرهنگ نسبت به این نابرابری ها در بین ما است. فاصله قدرت به عنوان میزانی تعریف می شود که اعضای کمتر قدرتمند نهادها و سازمان ها در یک کشور انتظار دارند و می پذیرند که قدرت به طور نابرابر توزیع شود.

آلمان که به شدت غیر متمرکز است و توسط طبقه متوسط قوی حمایت می شود، جای تعجبی ندارد که در میان کشورهای دوردست با قدرت پایین قرار دارد. حقوق مشارکت نسبتاً گسترده است و باید توسط مدیریت در نظر گرفته شود. ارتباط مستقیم و مشارکتی و سبک ملاقات رایج است، کنترل مورد علاقه نیست و رهبری برای نشان دادن تخصص به چالش کشیده می شود و زمانی که بر اساس آن باشد، به بهترین شکل پذیرفته می شود.

فردگرایی

فردگرایی

در مقایسه آلمان با نروژ موضوع اساسی دیگری که این بعد به آن پرداخته است، میزان وابستگی متقابل یک جامعه در بین اعضای خود است. این به این بستگی دارد که تصویر افراد از خود بر حسب «من» یا «ما» تعریف می‌شود.

در جوامع فردگرا، مردم تنها باید مراقب خود و خانواده مستقیم خود باشند. در جوامع جمع گرا، مردم به «گروه هایی» تعلق دارند که در ازای وفاداری از آن ها مراقبت می کنند. جامعه آلمان یک جامعه واقعاً فردگرا است. خانواده های کوچک با تمرکز بر روابط والدین و فرزندان به جای عمه و عمو، رایج ترین هستند.

اعتقاد قوی به آرمان خودشکوفایی وجود دارد. وفاداری بر اساس ترجیحات شخصی افراد و همچنین احساس وظیفه و مسئولیت است. این توسط قرارداد بین کارفرما و کارمند تعریف شده است. ارتباطات یکی از مستقیم‌ترین ارتباطات در جهان است که از ایده‌آل «صادق بودن، حتی اگر به درد هم می‌خورد» پیروی می‌کند و بدین وسیله به طرف مقابل فرصتی مناسب برای درس گرفتن از اشتباهات می‌دهد.

مردانگی

نمره بالا (مردانه) در این بعد نشان می دهد که جامعه توسط رقابت موفقیت هدایت می شود و موفقیت توسط شناسایی بهترین افراد در این زمینه تعریف می شود. در واقع یک سیستم ارزشی است که از مدرسه شروع می شود و در طول زندگی سازمانی ادامه می یابد.

در مقایسه آلمان با نروژ نمره پایین (زنانه) در بعد به این معنی است که ارزش های غالب در جامعه مراقبت از دیگران و کیفیت زندگی است. جامعه زنانه جامعه‌ای است که کیفیت زندگی در آن نشانه موفقیت است و برجسته شدن در میان جمعیت قابل تحسین نیست.

مسئله اساسی در اینجا این است که چه چیزی به مردم انگیزه می دهد، می خواهند بهترین باشند (مردانه) یا دوست داشتن کاری که انجام می دهید (زنانه). آلمان با امتیاز 66 یک جامعه مردانه محسوب می شود. عملکرد بسیار ارزشمند است و در ابتدا مورد نیاز است. زیرا سیستم مدرسه کودکان را در سن ده سالگی به انواع مختلف مدارس جدا می کند. مردم ترجیح می دهند "زندگی کنند تا کار کنند" و عزت نفس زیادی از وظایف خود می گیرند. از مدیران انتظار می رود که قاطع باشند.

اجتناب از عدم اطمینان

بعد اجتناب از عدم قطعیت مربوط به نحوه برخورد جامعه با این واقعیت که آینده را نمی توان شناخت: آیا باید سعی کنیم آینده را کنترل کنیم یا فقط اجازه دهیم آن اتفاق بیفتد؟ این ابهام اضطراب را به همراه دارد و فرهنگ های مختلف یاد گرفته اند که به روش های مختلف با این اضطراب کنار بیایند. این که اعضای یک فرهنگ تا چه اندازه از موقعیت‌های مبهم یا ناشناخته احساس خطر می‌کنند و باورها و نهادهایی را ایجاد کرده‌اند که سعی در اجتناب از آن ها دارند، در امتیاز اجتناب از عدم قطعیت در مقایسه آلمان با نروژ منعکس می‌شود.

آلمان در میان کشورهای اجتنابی از عدم قطعیت است. امتیاز در سطح بالایی قرار دارد، بنابراین ترجیح جزئی برای اجتناب از عدم قطعیت وجود دارد. همراستا با میراث فلسفی کانت، هگل و فیشته، ترجیح شدیدی برای رویکردهای قیاسی به جای استقرایی وجود دارد، چه در تفکر، چه در ارائه و چه در برنامه ریزی. برای ادامه باید مروری سیستماتیک ارائه شود. این موضوع در نظام حقوقی نیز منعکس شده است.

جزئیات به همان اندازه برای ایجاد اطمینان از این که یک موضوع یا پروژه خاص به خوبی فکر شده است، مهم هستند. آلمانی‌ها در ترکیب با فاصله قدرت کم خود، جایی که اطمینان تصمیم‌های شخصی تحت پوشش مسئولیت بزرگ‌تر رئیس نیست، آلمانی‌ها ترجیح می‌دهند عدم قطعیت بالاتر خود را با تکیه قوی به تخصص جبران کنند.

جهت گیری بلند مدت

در مقایسه آلمان با نروژ این بعد توصیف ساعت جریان هر جامعه است برای حفظ برخی از لینک ها با گذشته خود، در حالی که برخورد با چالش های حال و آینده و اولویت بندی آن ها متفاوت است. جوامع هنجاری به عنوان مثال، که در این بعد امتیاز پایینی دارند، ترجیح می دهند تا سنت ها و هنجارهای قدیمی را حفظ کنند و در عین حال به تغییرات اجتماعی با سوء ظن نگاه کنند. از سوی دیگر، کسانی که دارای فرهنگی هستند که نمرات بالایی دارند، رویکرد عمل گرایانه تری دارند:

آن ها صرفه جویی و تلاش در آموزش مدرن را به عنوان راهی برای آماده شدن برای آینده تشویق می کنند. امتیاز بالای 83 آلمان نشان می دهد که این کشور یک کشور عملگرا است. در جوامعی که جهت‌ گیری عمل‌گرایانه دارند، مردم بر این باورند که حقیقت بسیار به موقعیت، زمینه و زمان بستگی دارد. آن ها توانایی انطباق آسان سنت ها با شرایط تغییر یافته، تمایل شدید به پس انداز و سرمایه گذاری، صرفه جویی و پشتکار در دستیابی به نتایج را نشان می دهند.

زیاده خواهی

یکی از چالش‌هایی که اکنون و در گذشته بشریت با آن مواجه است، میزان اجتماعی شدن کودکان کوچک است. بدون اجتماعی شدن ما «انسان» نمی شویم. این بُعد به‌عنوان میزانی تعریف می‌شود که افراد تلاش می‌کنند تا امیال و انگیزه‌های خود را بر اساس شیوه‌ی تربیتی خود کنترل کنند.

کنترل نسبتاً ضعیف «افراط» و کنترل نسبتاً قوی «محدودیت» نامیده می شود. بنابراین، فرهنگ ها را می توان به عنوان ممتنع یا محدود توصیف کرد. در مقایسه آلمان با نروژ امتیاز پایین 40 در این بعد نشان می دهد که فرهنگ آلمانی ماهیت محدودی دارد.

جوامعی که در این بعد نمره پایینی دارند، تمایل به بدبینی و خوش بینی دارند. همچنین بر خلاف جوامع ممتنع، جوامع مقید تاکید زیادی بر اوقات فراغت ندارند و ارضای خواسته های خود را کنترل می کنند. افراد با این جهت گیری این تصویر را دارند که اعمال آن ها توسط هنجارهای اجتماعی مهار شده است و احساس می کنند که اغوای خود تا حدودی اشتباه است.

نتیجه گیری

نتیجه گیری

در مقایسه آلمان با نروژ یک استثنای کلیدی معلمان هستند. حقوق معلمان در نروژ بسیار بهتر از آمریکای شمالی و آلمان است و این واقعا برای آمریکای شمالی شرم آور است. (مشاغل دیگری وجود دارند که در نروژ بیشتر از ایالات متحده و سایر کشورها ارزش دارند. ممکن است شما هرگز در نروژ به اندازه ای که در ایالات متحده کار کرده باشید، درآمد نداشته باشید. همچنین مالیات در نروژ بسیار بالاتر است.