اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

هزینه زندگی در لهستان

هزینه زندگی در لهستان

در این مقاله؛ علاوه بر این که کشور لهستان را به منظور مهاجرت بررسی می کنیم، می خواهیم هزینه زندگی در لهستان را نیز مورد ارزیابی قرار دهیم. ما را همراهی کنید.قصد داریم تا با ارائه این مطلب، نگاهی جامع به هزینه زندگی در لهستان بیندازیم. یکی از کشورهای مفیدی که می‌تواند شرایط زندگی برای افراد را فراهم کند و در قاره اروپا واقع ‌شده است، لهستان می‌باشد.

در این مقاله؛ علاوه بر این که کشور لهستان را به منظور مهاجرت بررسی می کنیم، می خواهیم هزینه زندگی در لهستان را نیز مورد ارزیابی قرار دهیم. ما را همراهی کنید.قصد داریم تا با ارائه این مطلب، نگاهی جامع به هزینه زندگی در لهستان بیندازیم. یکی از کشورهای مفیدی که می‌تواند شرایط زندگی برای افراد را فراهم کند و در قاره اروپا واقع ‌شده است، لهستان می‌باشد.

امروزه کشورهای بسیاری در حال پیشرفت می‌باشند که لهستان جزوی از این کشورها به حساب می‌آید و این ‌موضوع به اثبات رسیده که اقتصاد آن‌ها در طول هر سال، روز به ‌روز گسترش ‌یافته است. همین موضوع باعث شده تا آینده سازی در این کشور یک چشم ‌انداز مفید از نظر دیگر افراد باشد و همین ‌طور نکته‌ای مؤثر و مفید دیگری است که توانسته زندگی در لهستان را پررنگ بشمارد. این است که سطح نرخ بیکاری در این کشور در حد تعادل می‌باشد و بازار کار آن‌ها برای مهاجرین از کشورهای دیگر مفید و ارزنده است.

همین‌طور هزینه‌های مخارج در این کشور به نسبت دیگر کشورهای اروپائی پائین‌تر می‌باشد و این شرایط باعث شده تا اغلب افراد به فکر مهاجرت به کشور لهستان باشند. اما برای این‌که تصمیم‌گیری درستی در رابطه با میزان بودجه‌های مصرفی خود در این کشور داشته باشند، بهتر است با شرایط مخارج آن آشنا شوند.

گزینه مهمی که در این مبحث در رابطه با مهاجرت به کشور لهستان ذکر می‌شود، در رابطه با فرهنگ این مردم و هزینه‌های زندگی برای تحصیل، دانشجویان و خانواده‌ها می‌باشد. اغلب افراد در روزهای اولیه مهاجرت خود نگرانی بسیاری در رابطه با هزینه زندگی در لهستان دارند و نیاز دارند که اطلاعاتی قبل ‌از مستقر شدن و پیدا کردن یک کار مناسب در این کشور داشته باشند تا با خیالی آسوده به مدیریت هزینه زندگی در لهستان بپردازند.

 

اینفوگرافیک هزینه زندگی در لهستان

اینفوگرافیک هزینه زندگی در لهستان

ارائه این مطلب می‌تواند به ‌عنوان مرجعی مناسب برای افرادی که تصمیم خود را برای مهاجرت به لهستان گرفته‌اند، باشد. پس توصیه می‌کنیم در ادامه این مبحث با ما همراه باشید تا بیشتر در رابطه با مزایا و معایب زندگی در لهستان و کیفیت آن بگوییم و همین‌طور در انتهای این مطلب، این موضوع را بررسی کنیم که هزینه زندگی در لهستان به چه صورت می‌باشد.

عناوینی که در ادامه این مبحث بازگو خواهیم کرد، عبارتند از:
چه نکاتی در رابطه با لهستان باید بدانیم؟
شرایط آب ‌و هوایی کشور لهستان
جمعیت کشور لهستان
لهستان به ‌عنوان قلب تپنده تاریخ اروپا
خلق ‌و خوی مردم لهستان به چه صورت است؟
فرهنگ زندگی در لهستان
امنیت در کشور لهستان
شرایط بازار کار و استخدام در لهستان به چه صورت است؟
مشاغل مورد نیاز در لهستان
چه جایگاهی برای اقتصاد کشور لهستان در نظر گرفته می‌شود؟
هزینه زندگی در لهستان به چه صورت برآورد می گردد؟
هزینه اقامت در لهستان
هزینه مواد غذایی در لهستان
هزینه حمل ‌و نقل در لهستان
هزینه‌های خرید پوشاک در لهستان
هزینه خوراک در رستوران و کافی‌شاپ لهستان
هزینه تفریح در لهستان
هزینه تحصیل در لهستان
لیست ارزانترین شهرهای لهستان
چه نکات مثبتی برای زندگی در لهستان ذکر می‌شود؟
مناظر بسیار زیاد لهستان 
چند زبانه بودن لهستانی‌ها
دارای محل اقامت و غذای مناسب
داشتن غذای عالی
خدمات بیمه و تحصیلات درمانی در لهستان
سطح تحصیلات و زبان مردم لهستان
میزان مالیات بر درآمد و ارزش ‌افزوده کشور لهستان
جمع ‌بندی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه زندگی در لهستان با ما همراه باشید.

 

چه نکاتی در رابطه با لهستان باید بدانیم؟

چه نکاتی در رابطه با لهستان باید بدانیم؟

کشوری در مرکز اروپا که توانسته در همسایگی از طرف شمال با دریای بالتیک و سوئد باشد و همین‌طور از سمت جنوب شرقی با اوکراین و از شرق با بلاروس، لیتوانی و روسیه قرار دارد. لهستان از غرب با آلمان و از جنوب غربی با جمهوری چک، و از جنوب با اسلوواکی قرار دارد. پس این ‌موضوع ثابت می‌کند که لهستان به ‌عنوان یک شاهراه ارتباطی بین غرب و شرق اروپا، موقعیت مکانی مناسبی برای زندگی خواهد داشت.

ورشو مرکز لهستان می‌باشد که در دسته‌بندی به ‌عنوان نهمین کشور بزرگ اروپا و شصت و نهمین کشور بزرگ جهان شناخته می‌شود. کشور لهستان شامل ۹ استان می باشد. شهرهایی همانند کراکوف، ووچ، وروتسلاو، پوزنان، گدانسک، اشچچین و کاتوویتس از بزرگترین شهرهای لهستان می‌باشند.

در شهرهای متفاوت این کشور، شرایط خاصی برای هزینه زندگی در لهستان ذکر می‌گردد. برای اطلاعات بیشتر، باید بدانید واحد پولی که در این کشور رایج شناخته می‌شود، زلوتی  است که در قیاس با دلار آمریکا ۰ ۰٫۲۴ می‌باشد. در کل هر ۴ زلوتی برابر با ۱ دلار است. در کشور لهستان، تدریس رشته‌های دانشگاهی مختلفی صورت می‌گیرد و اغلب آن‌ها به زبان انگلیسی می‌باشد.

این ‌موضوع توانسته میزان متقاضیان برای تحصیل را از سرتاسر دنیا در کشور لهستان بسیار زیاد کند و همین امر اهمیت هزینه زندگی در لهستان را بیشتر می‌کند. به دلیل این‌ که شرایط مطلوبی در لهستان پا بر جاست و افراد بعد از تحصیل می‌توانند اقامت دائم بگیرند و این کشور شرایط مناسبی را برای فارغ ‌التحصیلان دانشگاه‌های خود مهیا خواهد کرد.

 

شرایط آب ‌و هوایی کشور لهستان

شرایط آب ‌و هوایی کشور لهستان

برای این ‌که افراد مهاجر، درک بهتری از شرایط آب‌ و هوایی این کشور داشته باشند، باید بگوییم که آب و هوای لهستان، قاره ای شناخته شده و زمستان‌های این کشور سرد می‌باشد. اما نمی‌توان واژه خیلی سرد را برای آن‌ها به کار برد و سرمای آن به نسبت فصل گرما بیشتر است.

زیبایی‌هایی که در فصل‌های مختلفی همانند بهار و تابستان در کشور لهستان وجود دارد، مثال‌زدنی است و اگر فرد، زمان خالی را برای اوقات فراغت داشته باشد، می‌تواند به ‌خوبی از زیبایی‌های مختلف این کشور استفاده کند. همین‌طور در طول سال؛ تمامی ورزش‌های تابستانی، زمستانی و آبی برای افرادی که در این کشور زندگی خواهند کرد، مهیا می‌گردد. در کنار سواحل شمالی که به دریای بالتیک مشرف می‌باشند، آب ‌و هوای معتدل‌تری دیده می‌شود.

اما هر چه که به سمت جنوب و مکانی که دارای فاصله بیشتری با دریا می‌باشد بروید، آب ‌و هوای آن قاره‌ای تر می‌گردد. از دسامبر تا فوریه در سرتاسر کشور لهستان، زمستان سردی را در بر خواهد گرفت و در امتداد سواحل بالتیک، میانگین دما در ماه ژانویه چیزی مابین یخ‌ زدگی می‌باشد.

اما به سمت جنوب و شرق کمتر خواهد شد. در کل در ورشو از دسامبر تا اواسط ماه مارس، زمین پوشیده از برف می‌باشد. اما در حالت کلی میزان بارش برف زیاد نیست. ویژگی‌های خاصی برای زمستان‌های کشور لهستان ذکر شده است و به همان اندازه که پرداختن به مسئله هزینه زندگی در لهستان مهم است، شناخت آب‌ و هوای آن نیز مهم می‌باشد.

ویژگی اصلی آب ‌و هوای آن آسمان خاکستری می‌باشد. دمای در نظر گرفته ‌شده برای این هوا چند درجه پایین‌تر از یخ‌زدگی می‌باشد و همیشه برف به‌ صورت ملایم بارش دارد. اما هنگامی‌که از طریق کشور روسیه توده‌های هوای سرد به لهستان می‌رسند، باعث کاهش یافتن دمای موجود می‌گردند و امکان دارد در بسیاری از مناطق آن، افراد دمای منفی ۲۰ درجه سانتی‌گراد را تجربه کنند. حال در ادامه این مبحث در رابطه با میانگین دمای آب ‌و هوای لهستان در طول یک‌ سال، اطلاعاتی برای شما خواهیم داشت تا با دانش و آگاهی بیشتر به این کشور مهاجرت کنید.

 

جمعیت کشور لهستان

بر اساس آمار و ارقامی که آخرین‌بار در سال 2017 به اشتراک گذاشته شده ‌است، جمعیتی که در کشور لهستان وجود دارد، حدوداً ۳۸٫۵۰۰۰۰۰ نفر می‌باشد. پایتخت این کشور که ورشو نام دارد، دارای ۳٫۱۰۰۰۰۰ نفر و کراکوف دارای ۷۷۰ هزار نفر جمعیت می‌باشد.

لازم به ذکر است که حدوداً ۹۷ درصد از جمعیت کل این کشور را لهستانی‌ها و به میزان اندکی از آن را ملیت‌هایی همانند آلمانی‌ها، اوکراینی‌ها و دیگر موارد تشکیل داده‌اند و در سال‌های اخیر، اقتصاد لهستان توسعه بسیاری یافته ‌است و این کشور توانسته در اتحادیه اروپا عضویت داشته باشد. بر این اساس، مهاجران بسیاری از دیگر نقاط جهان به این کشور وارد می‌شوند. همین مورد باعث شده که این کشور با رشد جمعیت مثبت مواجه گردد.

 

لهستان به ‌عنوان قلب تپنده تاریخ اروپا

بناهای تاریخی بسیار زیادی در لهستان به خصوص در شهر کراکوف دیده می‌شود.

به‌گونه‌ای که این شهر به‌ عنوان عروس شهرهای لهستان شناخته می‌شود و وجود شهر قلعه‌ها در این مکان باعث زیبایی بیشتر از اندازه آن شده‌است. آثار ثبت‌شده بسیار زیادی در میراث جهانی به نام کشور لهستان می‌باشد و سازمان یونسکو آن‌ها را به ثبت رسانده‌است.

 

خلق ‌و خوی مردم لهستان به چه صورت است؟

خلق ‌و خوی مردم لهستان به چه صورت است؟

همان‌طور که می‌دانید، اهمیت هزینه زندگی در لهستان بسیار زیاد می‌باشد. اما یک نکته دیگر قبل از پرداختن به این ‌موضوع در رابطه با اخلاق و منش مردم لهستان مهم می‌باشد. بر خلاف بسیاری از کشورهای همسایه، مردم لهستان دارای خلق و خویی بسیار خونگرم می‌باشند و تمامی افرادی که به کشور لهستان سفر کرده‌اند، این ‌موضوع را بیان کرده اند که هیچ رفتار نژاد پرستانه‌ای در مردم آن‌ها دیده نمی‌شود.

در کل لهستان به ‌عنوان یک کشور اروپایی، بیشتر از نکات مذهبی پیروی می‌کند و در بین دیگر کشورها مذهبی‌تر شناخته می‌شود. هر چند که شباهت بسیاری بین نسل جدید و نسل قدیم مردم لهستان وجود ندارد، اما در کل از لحاظ دینی مردمی خوب و مهربان هستند و این مسئله در خانواده‌های آن‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار می‌باشد.

یکی از سنت‌های مهم مردم لهستان، دور هم بودن و روابط خانگی خانوادگی می‌باشد و این نوع شباهت توانسته آن‌ها را بیشتر به کشورهای شرقی همانند کشور ما نزدیک کند. در کل مهم‌ترین مسئله در خانواده‌های لهستانی‌ها، حفظ اصالت و میراث خانوادگی می‌باشد.

این نکته‌ای قابل ‌رؤیت است که آرامش در زندگی لهستان برقرار است و اگر به قدم زدن در پارک و خیابان‌های این کشور بپردازید، این مسئله را بهتر درک می‌کنید. علاقه مردم این کشور به شطرنج، مطالعه و ورزش بیشتر از خرید کردن می‌باشد. در کل بانوان لهستانی، اغلب به فکر زندگی مشترک هستند و وفادار می‌باشند.

اهمیت این ‌دست از موضوعات باعث می‌شود تا افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، رابطه بهتری با خانواده‌های لهستانی برقرار کنند و بیشتر به این کشور علاقه مند شوند. اما در کنار آن، این ‌موضوع که بتوان تخمین زد هزینه زندگی در لهستان به چه صورت می‌باشد، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 

فرهنگ زندگی در لهستان

فرهنگ زندگی در لهستان

به دلیل شرایط جغرافیایی که در کشور لهستان برقرار می‌باشد، تاریخ چند هزار ساله ای که برای این کشور وجود دارد، فرهنگ این مردم بسیار غنی و پربار است و سنت‌ها و آداب‌ و رسوم مردم کشور لهستان امروز ریشه‌ بسیاری در فرهنگ اسلامی دارد. حتی در مردم به کشور لهستان، فرهنگ بیزانس و عثمانی بسیار دیده می‌شود.

مهم‌ترین اخلاقیات مردم این کشور که به ‌عنوان فرهنگ اصیل آن‌ها به حساب می‌آید، میهمان‌نوازی می‌باشد. لهستانی‌ها جمله‌ای دارند به این معنا که اگر مهمان در خانه شما می‌باشد، همانند حضور خدا در خانه شماست و تا به این حد بر این ‌موضوع اعتقاد دارند که نگرش آن‌ها به قرون وسطا برمی‌گردد.

عملکرد بسیار خوبی در لهستان برای معیارهای رفاه در شاخص زندگی بهتر دیده ‌شده است. همین‌طور از لحاظ امنیت کشور، لهستان مهارت بسیار بالایی در مقابل دفاع کردن از مردم خود دارد. بهداشت مردم لهستان متعادل می‌باشد

و اگر بخواهیم در رابطه با مواردی همچون درآمد و ثروت، مشارکت مدنی، مشاغل و درآمد، کیفیت محیط، ارتباط اجتماعی، تعادل زندگی و کار و دیگر موارد این کشور صحبت کنیم، در سطح بالایی قرار دارند و این‌ موضوع توانسته میزان رفاه مردم در لهستان را بسیار زیاد کند و کیفیت زندگی در این کشور افزایش ‌یافته است.

در رابطه با مسئله اشتغال در این کشور و فراهم کردن هزینه زندگی در لهستان، باید بگوییم که حدوداً ۶۶ درصد از تمامی افراد بین سنین ۱۵ تا ۶۴ سال دارای مشاغل با حقوق می‌باشند و در حالت کلی حدوداً ۶۰ درصد از بانوان و ۷۳ درصد از مردانی که در لهستان زندگی می‌کنند، دارای شغل و مزایای مناسبی می‌باشند.

 

امنیت در کشور لهستان

سطح ایمنی و امنیت در کشور لهستان، بالا برآورد شده ‌است و در کل افرادی که قصد زندگی و مهاجرت به کشور لهستان را دارند، بدون خطر می‌توانند در شهرهای این کشور اقامت داشته باشند و از نظر ایمنی شهرها، نمره‌ای همانند ۴٫۶۳ در مقیاس ۶ ثبت ‌شده است که این نمره از رتبه بالایی برخوردار می‌باشد.

در حالت کلی برآورد رفتارهای مردم لهستان، دوستانه و مفید می‌باشد و این باعث شده که هیچ تبعیضی در مقابل مهاجران این کشور قائل نشوند و همچنان مردم علاقه بسیاری به مهاجرت به کشور لهستان خواهند داشت.

 

شرایط بازار کار و استخدام در لهستان به چه صورت است؟

شرایط بازار کار و استخدام در لهستان به چه صورت است؟

برای این‌ که یک فرد بعد از مهاجرت بتواند هزینه زندگی در لهستان را فراهم کند، نیاز دارد تا بیشتر در رابطه با بازار کار و استخدام این کشور بداند. در کل اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین ۵ سال اخیر بازار کار کشورها بدانیم، لهستان به عنوان یکی از شکوفاترین دوره، بازار کار خود را سپری می‌کند.

در هر صورت درباره نرخ بیکاری این کشور باید بگوییم که از سال 2014 تا به امروز، میزان بیکاری در این کشور حدوداً ۱۰ درصد پایین‌تر از کشورهایی همانند سوئد و آلمان ذکر شده است.

دلیل اصلی‌ که باعث شده نرخ بیکاری در این کشور کمتر شود، رشد جدید دولت برای این کشور می‌باشد. همین‌طور شرکت‌های بین‌المللی بسیاری برای دفاتر و شعبات مد نظر خود نیاز به نیروی کار بسیار دارد. این کشور برای این ‌که از صنعت داخلی خود حمایت کند، فعالیت افراد در حوزه کار را بیشتر پذیرش دارد و طالب دریافت انرژی‌های نو برای فعالیت‌های کاری در این کشور می‌باشد.

 

مشاغل مورد نیاز در لهستان

به دلیل این‌ که نرخ بیکاری در کشور لهستان کاهش ‌یافته است، این‌ موضوع به اثبات می‌رسد که با کمبود نیروی کار متخصص مواجه هستند. بنابراین حمایت دولت لهستان بر این ‌گونه است که از افراد خارجی که مسلط به تخصص های مد نظر می‌باشند، حمایت کند. مهم‌ترین مواردی که در پی حمایت کشور لهستان از افراد خارجی برای نیروی کار می‌باشد، صدور سریع ویزای کار می‌باشد و در کنار آن می‌تواند از مواردی همچون اقامت و شهروندی لهستان، استفاده داشته باشند.

در کل اولویت استخدام در کشور لهستان، لیست مشاغل مورد نیاز صنعت این کشور می‌باشد که بر اساس شرکت‌های بین‌المللی و داخلی آن‌ها نشر داده می‌شود. تمامی اشخاص از سرتاسر جهان که مهارت و شرایط لازم را برای ارائه تخصص مربوطه در لیست پیشنهادی مشاغل مورد نیاز صنعت کشور لهستان دارند، می‌توانند برای مهاجرت کاری به این کشور اقدام کنند تا بتوانند هزینه زندگی در لهستان را از طریق شغل مربوطه فراهم کنند.

 

چه جایگاهی برای اقتصاد کشور لهستان در نظر گرفته می‌شود؟

چه جایگاهی برای اقتصاد کشور لهستان در نظر گرفته می‌شود؟

در طی یک دهه گذشته بعد از این ‌که کشور لهستان توانست شرایط عضویت در اتحادیه اروپا را به دست بیاورد، پیشرفت چشمگیری در شرایط اقتصادی این کشور شکل گرفت. یکی از مهم‌ترین دلایلی که افراد در رابطه با مهاجرت به این کشور باید بدانند، هزینه زندگی در لهستان می‌باشد که بر اساس شناخت اقتصاد این کشور، درک درستی از آن خواهند داشت.

بعد از سال 2017 به دلیل این ‌که تولید ناخالص داخلی کشور لهستان افزایش یافت، رشد حدوداً ۴٫۷ درصدی توانست رکورد تولید ناخالص داخلی را افزایش دهد و میزان اقتصاد دراین‌باره به حدوداً 500/49 میلیارد دلار رسید. در این شرایط، کشور لهستان توانست ثبات اقتصادی بی‌نظیر خود را براساس نرخ تورم کاهش ‌یافته که معادل کمتر از ۲ درصد بود، تجربه کند. حتی این ‌موضوع توانسته باعث شود که کشور لهستان تورم ۰ درصد را در چند سال گذشته به ثبت برساند.

 

هزینه زندگی در لهستان به چه صورت برآورد می گردد؟

هزینه زندگی در لهستان به چه صورت برآورد می گردد؟

تلاش ما در این مطلب این است که آشنایی کلی در رابطه با زندگی در کشور لهستان داشته باشید. اما مسئله مهمی که نیاز است قبل از تمامی این مسائل به آن بپردازیم، در رابطه با هزینه زندگی در لهستان می‌باشد. زیرا اغلب افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، نگران هزینه‌های پرداختی می‌باشند.

همان‌طور که می‌دانید، در هر کشوری تفاوت‌های بسیاری برای هزینه‌های زندگی دیده می‌شود و هیچ‌گاه نمی‌توان ۲ کشور را با یکدیگر قیاس کرد. بنابراین تحقیقاتی که افراد در رابطه با کشور لهستان قبل ‌از مهاجرت انجام می‌دهند، بسیار حیاتی و مهم شمرده می‌شود. میزان کیفیتی که برای زندگی در کشور لهستان در نظر گرفته می‌شود، به نسبت کشورهای اروپای شرقی و مرکزی قیاس می‌گردد. اما این امری بدیهی است که به نسبت کشورهای اروپای غربی، اندکی کیفیت زندگی کمتر دیده می‌شود و همین دلیل باعث می‌شود که به نسبت دیگر کشورهای اروپایی، زندگی در لهستان مناسب‌تر باشد.

یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب مردم برای زندگی در کشور لهستان؛ قیمت مناسب غذا، قیمت اجاره آپارتمان و سرگرمی‌های مد نظر می‌باشد. در کنار بیان تمامی این موضوعات باید بگوییم که اگر قصد دارید تا به لهستان مهاجرت کنید، باید بدانید که امکان دارد تا میزان درآمد شما به نسبت گذشته اندکی کمتر باشد. حال لیستی از هزینه زندگی در لهستان را به ‌صورت استاندارد برای شما تهیه کرده‌ایم تا تصمیم‌گیری شما برای این مورد آسان‌تر شود.

در واقع امکان دارد که سوالات بسیاری ذهنیت افراد را به خود مشغول کرده باشد که کدام یک از شهرهای لهستان می‌توانند از لحاظ مخارج و هزینه ارزان‌تر باشند و کدام یک از آن‌ها به‌ عنوان شهرهای گران کشور لهستان شناخته می‌شوند. در کل این ‌که بتوانید بشناسید که کدام یکی از شهرهای لهستان کیفیت بالاتری برای کار و زندگی دارند و برای ایرانیان مناسب‌تر می‌باشند، اهمیت بسیاری دارد که در ادامه این مبحث، پاسخ مناسب و ارزیابی و بررسی‌های لازم را روی این دسته از موارد خواهیم داشت تا به درک درستی دراین‌باره برسیم.

 

هزینه اقامت در لهستان

هزینه اقامت در لهستان

گزینه مهمی که به ‌عنوان هزینه زندگی در لهستان به حساب می‌آید، هزینه اقامت است. در کل گران‌ترین شهری که برای زندگی در لهستان در رابطه با اجاره آپارتمان عنوان می‌شود، شهر ورشو می‌باشد. برآورد هزینه اجاره یک آپارتمان در این شهر حدوداً در ماه به ۲۸۰۰ PLN می‌رسد. اما اگر در تلاشید تا با هزینه‌ای ارزان‌تر اقامت خود را در شهرهای لهستان به ثمر برسانید، می‌توانید در شهرهایی همانند وروسلاو معادل ۲۲۶۰ PLN در ماه و گدانسک معادل ۱۹۹۵ PLN در ماه فکر کنید و با این اجاره، اقامت خود را در این شهرها داشته باشید. به ‌غیر از آن‌ها ارزان‌ترین شهری که برای اقامت در لهستان پیشنهاد می‌شود، بیدگوشچ است که برآورد هزینه‌های اجاره آپارتمان در این شهر معادل ۱۲۶۷ PLN در ماه ذکر شده ‌است.

به ‌غیر از تمامی این مسائل، نیاز است تا هزینه‌های برق، آب و دیگر موارد را در نظر بگیرید. عموماً متوسط هزینه زندگی در لهستان برای اجاره آپارتمان و برآورد هزینه قبض‌های مختلف همانند گرمایش، برق، زباله، آب و دیگر موارد همانند ۶۰ ۶۲۰  PLN می‌باشد. قطعا هزینه‌های بیان‌ شده بر اساس شهری که در آن اقامت می‌گزینید، متفاوت است و تمامی این موارد بر اساس مالیات شورای محلی به نام شرایط استفاده از آب ‌و برق شما تعیین می‌گردد. به ‌غیر از آن، هزینه اینترنت نیز از آن دست هزینه‌هایی است که باید قبل ‌از مهاجرت، به آن فکر کنید و به دیگر هزینه‌های شما اضافه می‌شود.

اگر افراد قصد داشته باشند، هزینه‌های زندگی در لهستان را برای اجاره‌ی خانه مدیریت کنند، گزینه‌های بسیاری وجود دارد که ان شرایط ارزان‌تری برای آن‌ها اتفاق بیفتد. در واقع هزینه اجاره مسکن در ورشو که به ‌عنوان پایتخت لهستان شناخته می‌شود و گران‌ترین شهر است، قابل‌ قبول می‌باشد و هنگفت نیست. دلیل اصلی که برای هزینه‌های مناسب اجاره مسکن در کشور لهستان ذکر شده ‌است، میزان حقوق متفاوت این کشور با دیگر کشورهای اروپایی می‌باشد

و به ‌همین دلیل، میزان هزینه‌های مسکن متناسب‌تر می‌باشد. در اغلب شهرهای لهستان این ویژگی دیده می‌شود که وجود یک میدان بزرگ در آن‌ها حیاتی و ضروری است که باید به خیابان‌های متعدد منتهی شود و بازارهای اصلی در این میدان‌ها مستقر شده ‌است. خانه‌هایی که مشرف به این میدان می‌باشند، به دلیل مرکز شهر بودن دارای قیمت‌های بالای اجاره‌ای می‌باشند.

اما در غیر این صورت هزینه‌ای که برای اجاره مناطق دیگر پرداخت می‌شود، برای مهاجران پایین‌تر می‌باشد. حال در ادامه جدولی ترتیب داده‌ایم تا بتوانید میانگین اجاره هزینه اجاره مسکن در شهرهای لهستان را برآورد کنید. البته لازم به ذکر است بگوییم که این هزینه‌ها به واحد پول لهستان و یورو ذکر شده است.

 

هزینه مواد غذایی در لهستان

هنگامی ‌که بخواهیم به بحث هزینه مواد غذایی در لهستان بپردازیم، باید این گزینه را به ‌خاطر داشته باشید که دو دسته بندی برای این هزینه ذکر می‌شود. یکی از آن‌ها در مواردی است که مواد غذائی تولید داخل کشور لهستان می‌باشد. هنگامی‌که بحث از این نوع مواد غذایی به میان می‌آید، هزینه‌های کمتری برای پرداخت وجود دارد. زیرا هزینه‌های تولید مواد غذایی در درون لهستان کمتر می‌باشد و قیمت‌های آن نیز مناسب‌تر می‌باشد. اما در دسته دوم، مواد غذایی وارداتی وجود دارند که اصولاً از کشورهای دیگر به کشور لهستان وارد می‌شوند.

هزینه‌های این نوع از مواد غذائی در قیاس با کشورهای همسایه همانند آلمان، جمهوری چک و دیگر موارد یکی می‌باشد و ممکن است هزینه‌های زیادی را در بر داشته باشد. اما در حالت کلی به نسبت کشورهای بزرگ اروپایی، هزینه‌هایی که برای خورد و خوراک و غذا به مهاجرین تحمیل می‌گردد، ارزان‌تر می‌باشد.

اگر بخواهیم این دسته از مواد غذایی را با دیگر کشورهایی همانند فرانسه لحاظ کنیم، حدوداً هزینه‌های برآورد شده ۵۰ درصد پایین‌تر می‌باشند و امکان دارد که هزینه خرید برخی از محصولات، شما را شگفت‌ زده کند. به دلیل این‌ که دیده ‌شده هزینه خرید پنیر در مقایسه با گوشت که به‌ عنوان هزینه‌های پایین در کل اتحادیه اروپا شناخته می‌شوند، بسیار گران می باشد. در ادامه این مبحث، نمونه‌ای از هزینه‌های خوار و بار و مواد مصرفی مختلف در کشور لهستان را برای شما خواهیم داشت تا بتوانید هزینه زندگی در لهستان را بر اساس این موارد برآورد کنید.

 

هزینه حمل ‌و نقل در لهستان

یکی دیگر از موارد مهمی که به ‌عنوان هزینه زندگی در لهستان به حساب می‌آید، حمل ‌و نقل بین‌شهری می‌باشد. البته بهتر است بدانید که کمتر اشخاصی به فکر خرید اتومبیل شخصی در لهستان می‌افتند. به دلیل این‌ که برنامه ‌ریزی و طرح‌ ریزی درستی برای سیستم حمل‌ و نقل عمومی در لهستان برقرار شده‌ است و می‌توان این ‌موضوع را به ‌جرأت بیان کرد که در تمامی مناطق آن حتی در شهرها و روستاهای بسیار دور افتاده، مواردی همچون اتوبوس و سیستم‌های ریلی استفاده ‌شده است. این نکته توانسته هزینه حمل‌ و نقل برای افراد را بسیار مقرون ‌به ‌صرفه و ارزان‌تر کند.

بر اساس زمان ‌بندی تعیین‌ شده برای استفاده از وسایل نقلیه همانند قطار، مترو، اتوبوس‌های داخل و بین ‌شهری و تراموا می‌توان با هزینه بسیار پایینی در سرتاسر لهستان حمل‌ و نقل کرد و افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، نباید نگران حمل ‌و نقل در این کشور باشند.

به ‌غیر از این مسائل، تاکسی‌های بسیاری در لهستان وجود دارد که هزینه آن‌ها به‌ صورت کیلومتری حساب می‌شود و به‌ صورت تقریبی می‌توان گفت که هر کیلومتر حدوداً زلوتی معادل ۰ ۰٫۴۶ یورو تا ۲٫۸۰ زلوتی معادل ۰ ۰٫۶۴ یورو محاسبه ‌شده است. در مطالب زیر جدولی برای دسته‌بندی هزینه‌های حمل ‌و نقل در کشور لهستان برای شما خواهیم داشت تا اقدامات لازم برای مهاجرت را فراهم کنید.

 

هزینه‌های خرید پوشاک در لهستان

هزینه‌های خرید پوشاک در لهستان

گزینه دیگری که به‌ عنوان هزینه زندگی در لهستان به حساب می‌آید، خرید پوشاک می‌باشد.

به دلیل این‌که افراد اغلب با خانواده به این کشور مهاجرت می‌کنند، نیاز دارند تا در طول ماه خرید پوشاک داشته باشند.

برای این منظور هزینه‌های مربوط برای خرید پوشاک را نیز ذکر خواهیم کرد.

 

هزینه خوراک در رستوران و کافی‌شاپ لهستان

هزینه تفریح در لهستان

هر فردی در هر کشوری نیاز به تفریح سالم دارد. بنابراین می بایست برآورد لازم از هزینه‌های بیرون رفتن و تفریح در کشور لهستان را داشته باشیم.

در کل موارد مهمی که در کشور لهستان می‌توان از طریق آن‌ها تفریح کرد، کنسرت‌ها و برنامه‌های موسیقی و انواع سینماها و تئاتر می‌باشد که هزینه‌های معمولی برای افراد در نظر گرفته می‌شود تا هر قشری بتواند از این تفریحات استفاده داشته باشد. در کل جدولی که برای برآورد هزینه‌های این موارد ذکر می‌شود، در ادامه این مبحث آمده ‌است.

 

هزینه تحصیل در لهستان

هزینه تحصیل در لهستان

یک مسئله مهم دیگر که برای مهاجران، حائز اهمیت است و در دسته‌بندی هزینه زندگی در لهستان درج می‌گردد، هزینه تحصیلات می‌باشد. اغلب افراد نگرانی‌هایی در رابطه با پرداخت هزینه شهریه مدرسه فرزندان خود ا دارند. حال خبر خوب این است که پرداخت هزینه‌های تحصیل در کشور لهستان نه ‌تنها برای شهروندان خود این کشور، بلکه برای مهاجران این کشور نیز به ‌صورت رایگان برآورد می‌گردد و در کنار این‌ که فرزندان افراد می‌توانند از دوره ابتدایی یعنی دبستان در این مدرسه‌ها تحصیل کنند، به دو زبان لهستانی و انگلیسی برای آن‌ها تدریس انجام خواهد گرفت و نیاز نیست تا نگران هزینه‌های تحصیل برای فرزندان خود باشند.

در کل با تمامی موارد ذکر شده در رابطه با هزینه زندگی در لهستان، می‌توان به این‌ موضوع پی‌برد که به نسبت دیگر کشورهای اروپایی، کشور لهستان ارزان تر می‌باشد. اما در هر صورت بنا بر مناطق انتخابی خود، امکان دارد تا هزینه گران‌تری برای اجاره منزل پرداخت کنید. انتخاب کردن یک شهر تاثیر بسیار زیادی روی میزان دریافتی‌های حقوق شما و  هزینه زندگی در لهستان خواهد داشت و می‌تواند تعیین کند که چه میزان در این کشور پس ‌اندازهای احتمالی خواهید داشت.

در کل افرادی که قصد مهاجرت دارند اما نمی‌توانند و یا قصد ندارند تا هزینه بسیاری برای این مهاجرت پرداخت کنند، کشور لهستان گزینه بسیار مناسبی می‌باشد. به ‌خصوص برای دریافت حق شهروندی در این کشور هزینه مناسبی طرح ‌شده است و اتحادیه اروپا کشور لهستان را به ‌عنوان یک دروازه خوب برای دریافت متقاضیان از کشورهای متعدد فعالیت دانسته و همیشه با روی باز از مهاجرین استقبال می‌کند.

اما اگر قصد دارید که در شهرهای ارزان لهستان اقامت گزینید، تاثیر قابل ‌توجهی بر اساس انتخاب شهر محل کار و یا زندگی در لهستان روی میزان درآمد ماهیانه شما، پس‌ انداز و میزان هزینه زندگی در لهستان خواهد گذاشت. این نکته‌ای بدیهی است که هزینه زندگی کردن در شهرهای بزرگی در لهستان همانند کراکف و ورشو به نسبت دیگر شهرهای کوچک بیشتر ذکر شده است،

اما به نسبت دیگر کشورها هزینه‌هایی که در لهستان در این شهرها ذکر می‌شود، قابل ‌قبول‌تر می‌باشد. در ادامه این مبحث، لیستی از ارزان‌ترین شهرهای لهستان برای زندگی کردن داریم تا بتوانید با تشخیص آن‌ها انتخاب کنید که کدام یکی از شهرهای لهستان برای زندگی کردن ارزان و کدام یک گران می‌باشد. البته بر اساس مواردی همچون هزینه اجاره، هزینه حمل ‌و نقل عمومی، هزینه قبوض و دیگر موارد، رتبه‌بندی این دسته از شهرها ذکر شده است.

 

لیست ارزانترین شهرهای لهستان

•    بیاویستوک
•    ترونی
•    بیدگوشچ
•    شچچین
•    ووچ
•    پوزنان
•    گدانسک
•    وروتسواف
•    کراکوف
•    ورشو

 

چه نکات مثبتی برای زندگی در لهستان ذکر می‌شود؟

چه نکات مثبتی برای زندگی در لهستان ذکر می‌شود؟

حال که دریافتید، هزینه زندگی در لهستان چقدر اندک و پایین می‌باشد و می‌تواند رضایت شما را برای زندگی در یک کشور اروپایی به‌ همراه داشته باشد، نیاز دارید تا از ویژگی‌ها و مزایای منحصر به ‌فرد زندگی در این کشور بدانید تا با درک بالاتری مهاجرت کنید.

 

مناظر بسیار زیاد لهستان

مناظر بسیار زیاد لهستان

کشور لهستان چشم‌ اندازهای بسیار زیادی دارد و مطمئنا از دیدن مناظری همچون دریاچه‌ها، جنگل‌ها، دشت‌ها و کوه‌ها هیچ‌گاه خسته نخواهید شد.

شهر بسیار زیبایی همانند کراکوف در انتظار مهاجرین می‌باشد. البته تمامی این شرایط در روستاهای کوچک‌تر کشور لهستان دیده می‌شود. البته با توجه به این ‌که بسیاری از بناهای تاریخی این کشور بر اثر جنگ جهانی دوم تخریب شده‌اند، بسیاری از آن‌ها مجدداً بازسازی شده‌اند و به ‌عنوان مناظر بسیار زیبای این کشور، حس خوبی به آن بخشیده اند.

 

چند زبانه بودن لهستانی‌ها

به دلیل این‌ که در مدارس لهستانی‌ها یادگیری یک‌ زبان دوم امری اجباری و ضروری می‌باشد، افرادی که سنین کمتری در این کشور دارند، از زبان‌های دیگر به ویژه از انگلیسی اطلاعات بسیاری دارند. اما مهم‌ترین زبان نسل‌های قدیمی افرادی که در لهستان زندگی می‌کند، روسی می‌باشد.

پس اگر شما قصد مهاجرت دارید و قصد ارتباط گرفتن با افراد را دارید و آگاهی از زبان انگلیسی دارید، بهتر است از افرادی که جوان‌تر می‌باشند، استفاده کنید و با آن‌ها ارتباط بگیرید. رفتار مهمان نوازانه و دوستانه مردم لهستان باعث شده تا افراد بتوانند روابط اجتماعی خوبی با آن‌ها برقرار کند و اگر نیاز به کمک داشته باشید، مردم لهستان آماده کمک‌ رسانی به شما می‌باشند و دارای تحصیلات عالی و ذهنی باز هستند.

 

دارای محل اقامت و غذای مناسب

مهم‌ترین نکته‌ای که باعث می‌شود تا افراد به زندگی در کشور لهستان علاقه‌مند شوند، هزینه زندگی در لهستان می‌باشد.

چون به نسبت دیگر شهرهای اروپای غربی، مواد اولیه‌ی زندگی در این کشور ارزان‌تر می‌باشد. به ‌عنوان نمونه برای تهیه گوشت در ورشو نیاز است که ۲۰ تا ۳۰ زلوتی هزینه کرد که معادل 5 ‌تا ۷ یورو می‌باشد.

 

داشتن غذای عالی

داشتن غذای عالی

کشور لهستان شامل غذاهای سنتی بسیار خوبی می‌باشد که هر کس می بایست یک ‌بار آن‌ها را امتحان کند.

معروف‌ترین غذایی که در این کشور یافت می‌شود، پیرگوتی یا کوفته می‌باشد. اما در کنار آن غذاهای دیگری که با استفاده از کلم و گوشت چرخ‌ کرده تهیه می‌شوند و خورش کلم و ... به ‌عنوان مهم‌ترین غذاهای کشور لهستان شناخته می‌شوند.

 

خدمات بیمه و تحصیلات درمانی در لهستان

به دلیل این ‌که افراد در فکر مدیریت هزینه زندگی در لهستان می‌باشند، باید اطلاعاتی در رابطه با خدمات درمانی و بیمه در این کشور داشته باشند. افرادی که اقامت لهستان گرفته‌اند، به ‌صورت رایگان می‌توانند بیمه باشند و از خدمات درمانی و اجتماعی، بهره کافی را ببرند. حال اگر افراد دفترچه بیمه داشته باشند، بسیاری از داروها به ‌صورت رایگان و با تخفیف بسیار به آن‌ها عرضه می‌گردد.

همین‌طور اگر افراد نیازمند بستری ‌شدن در بیمارستان‌ها داشته باشند، هزینه‌هایی که برای دارو و بیمارستان آن‌ها در نظر گرفته می‌شود، به ‌صورت رایگان محاسبه می‌گردد. در هر صورت انتخابی هوشمندانه برای مهاجرت دارید و کشور لهستان می‌تواند برای شما از لحاظ هزینه مناسب باشد.

 

سطح تحصیلات و زبان مردم لهستان

سطح تحصیلات و زبان مردم لهستان

در میان ۱۰ کشور نخست اتحادیه اروپا، کشور لهستان از لحاظ سواد نام‌ برده ‌شده است و اگر بخواهیم به‌ صورت دقیق‌تر در رابطه با سطح تحصیلات این افراد بگوییم، حدوداً ۹۹٫۸ درصد از آن ها سواد بسیار دارند و اغلب زبان آن‌ها به صورت لهستانی و انگلیسی می‌باشد.

افرادی که تسلط کافی به زبان انگلیسی دارند، به ‌سادگی می‌توانند در کشور لهستان، زندگی تازه‌ای را شروع کنند.

 

میزان مالیات بر درآمد و ارزش ‌افزوده کشور لهستان

حدوداً مبلغ در نظر گرفته‌ شده برای ارزش ‌افزوده و مالیات بر درآمد در کشور لهستان برای شرکت‌ها ۲۰ درصد ذکر شده‌ است.

اما لازم به ذکر است که این میزان به نسبت دیگر کشورهای اروپایی بسیار پایین‌تر می‌باشد و کمترین درصد مالیات بر درآمد شناخته ‌شده است.

 

جمع ‌بندی

جمع ‌بندی

اگر بخواهیم در رابطه با مطالب بالا یک جمع‌بندی کلی داشته ‌باشیم، باید بگوییم که مهم‌ترین چیزی که ذهنیت افراد برای مهاجرت به آن مشغول می‌شود، هزینه زندگی در لهستان می‌باشد. با ذکر این مطلب قصد داشتیم تا هزینه خرج و مخارج موارد مختلف را در کشور لهستان برای شما شرح دهیم تا با برآورد کردن این موضوعات، بتوانید با آگاهی کافی اقدام به مهاجرت کنید.

در هر صورت، لهستان می‌تواند برای اقامت امتیازهای بسیار مثبتی برای مهاجران داشته باشد و از طریق مواردی همچون اقامت لهستان از طریق کار، اقامت لهستان از طریق تحصیل، اقامت لهستان از طریق سرمایه‌گذاری، اقامت لهستان از طریق ازدواج، اقامت لهستان از طریق تولد باعث اخذ اقامت این کشور می شود.

به سادگی می توانید با تمامی خدمات منحصر به ‌فردی که در این کشور وجود دارد، زندگی پر رفاهی را داشته باشید. در هر صورت زندگی در کشوری خارجی به ‌غیر از این ‌که نیاز به هزینه مسکن و خوراک دارد، نیازمند هزینه پوشاک و دیگر موارد جانبی همانند ورزش و دیگر موارد می‌باشد. امیدواریم که با استفاده از این مطالب توانسته باشید تا برآورد لازم را از هزینه‌ زندگی در لهستان داشته باشید.