اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

جاب آفر نروژ

جاب آفر نروژ

در این مقاله قصد داریم به بحث و بررسی موضوع جاب آفر نروژ بپردازیم و اطلاعات مفید و سودمندی در این رابطه در اختیار شما مخاطبین گرامی و خوانندگان عزیز قرار دهیم، بنابراین از شما دعوت به عمل می آوریم تا پایان ما را همراهی نمایید.

کشور نروژ جزء پیشرفته ترین و برترین کشورهای دنیا به حساب می آید. به لحاظ بالا بودن امنیت و رفاه اجتماعی و داشتن امید به زندگی در سطحی بالا و نیز عدالت و آزادی های اجتماعی، کشور نروژ جایگاه و مقصد مناسب و ایده آلی در زمینه ی کار، زندگی و اشتغال در سطح جهان پیدا کرده است.

در این مقاله قصد داریم به بحث و بررسی موضوع جاب آفر نروژ بپردازیم و اطلاعات مفید و سودمندی در این رابطه در اختیار شما مخاطبین گرامی و خوانندگان عزیز قرار دهیم، بنابراین از شما دعوت به عمل می آوریم تا پایان ما را همراهی نمایید.

کشور نروژ جزء پیشرفته ترین و برترین کشورهای دنیا به حساب می آید. به لحاظ بالا بودن امنیت و رفاه اجتماعی و داشتن امید به زندگی در سطحی بالا و نیز عدالت و آزادی های اجتماعی، کشور نروژ جایگاه و مقصد مناسب و ایده آلی در زمینه ی کار، زندگی و اشتغال در سطح جهان پیدا کرده است.

نروژ از نظر اقتصادی کشوری سالم و موفق می باشد و هم چنین به نسبت سایر کشورهای دنیا کم تر با مفاسد اقتصادی و اداری مواجه گردیده است و به همین خاطر در زمینه ی کسب و کار و اشتغال دارای امنیت بسیار بالایی می باشد.

کشور نروژ از سوی سازمان ملل متحد به عنوان بالاترین استانداردهای جهانی برای زندگی و سکونت در بین کشورهای دنیا معرفی شده و از سطح قابل قبولی برخوردار می باشد. هم چنین به دلیل عدالت در جنسیت، جرم و جنایت کم، داشتن امنیت اجتماعی و اقتصادی بالا، متقاضیان و درخواست کنندگان بسیاری را برای مهاجرت به این کشور ترغیب و تشویق نموده تا در جهت کسب و کار و اشتغال و نیز زندگی اقدام نمایند. 

به علت دارا بودن میزان بالای امنیت و رفاه اجتماعی در نروژ اشخاص به آسانی قادر هستند، با اشتغال قسمتی از درآمدشان را پس انداز نمایند. داشتن مردمی آرام، شاد، مهربان و نیز شرایط بسیار خوب و مناسب اقتصادی و هم چنین آزادی های مدنی و بیمه های درمانی ایده آل و خوب در کشور نروژ رضایت افراد مهاجر برای کار و اشتغال و زندگی فراهم شده است.

در کم تر از یک سال سرمایه گذاران با سرمایه گذاری در کشور نروژ می توانند به سوددهی خوب و قابل ملاحظه ای دست یابند و هم چنین دانشجویان با بهره مندی از تحصیل رایگان شرایط گرفتن اقامت خود را مهیا نمایند. امنیت در بعد اقتصاد، نداشتن فساد اقتصادی و ادارای، کم بودن نرخ بیکاری حدودا 3 درصدی از جمله مهم ترین مشخصه های مالی هر کشور به حساب می آید که درخواست کنندگان خارجی طبق آن ها درصدد مهاجرت کاری و شغلی به آن جا برمی آیند.

 

اینفوگرافیک جاب آفر نروژ

اینفوگرافیک جاب آفر نروژ

کشور نروژ از گذشته در زمره ی مهاجرت کاری درخواست کنندگان ایرانی بوده است و به دلیل داشتن شرایط مناسب در زمینه کار و زندگی با استقبال بسیار خوبی از سوی هم میهنان عزیز رو به رو گردیده است. ما در این نوشتار تصمیم داریم در ارتباط با جاب آفر نروژ صحبت و گفتگو کنیم تا هر آن چه که شما خوبان خواهانش هستید، کسب نمایید و میزان موفقیت تان را افزایش دهد.

در آغاز مطلب به ذکر سوالاتی چند و طرح موضوعاتی در رابطه با جاب آفر نروژ می پردازیم و در ادامه هر کدام از موارد را تشریح خواهیم کرد پس با ما باشید: 
جاب آفر نروژ چیست و آیا شما در رابطه با این موضوع اطلاعاتی دارید؟
شرایطی که برای جاب آفر نروژ لازم و مورد نیاز می باشد، چیست؟
کدام دسته و گروه از حرفه ها و مشاغل به منظور مهاجرت کاری به واسطه ی جاب آفر نروژ امکان پذیر می باشد؟
درآمد و حقوق مشاغل و حرفه های گوناگون در کشور نروژ به چه صورت می باشد؟
هزینه ی زندگی و مخارج مرتبط با آن در کشور نروژ به چه صورت می باشد؟
زندگی در کشور نروژ به چه صورت است؟
چقدر زمان لازم است تا جاب آفر نروژ به نتیجه برسد و بعد از چه مدت زمانی اخذ اقامت دائم در این کشور امکان پذیر می باشد؟
آیا امکان اقامت به صورت هم زمان با خانواده وجود دارد؟ در صورت مهاجرت شرایط کاری و تحصیلی فرزندان و همسر چگونه است؟
مدارکی که در جهت جاب آفر نروژ به آن نیاز خواهد شد چه چیزهایی می باشند؟
خدمات کارتالا در رابطه با موضوع مهاجرت به کشور نروژ بر اساس جاب آفر چه چیزهایی می باشد؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جاب آفر نروژ با ما همراه باشید.

 

جاب آفر نروژ چیست و آیا شما در رابطه با این موضوع اطلاعاتی دارید؟

جاب آفر نروژ چیست و آیا شما در رابطه با این موضوع اطلاعاتی دارید؟

همان طور که در بخش مقدماتی از موضوع جاب آفر نروژ ملاحظه کردید کشور پیشرفته نروژ به لحاظ دارا بودن شرایط خوب و مناسب در زمینه اشتغال و زندگی از جمله بهترین کشورهای جهان برای امر خطیر مهاجرت می باشد و از سوی مردمان کشورهای مختلف خصوصا ایرانیان با تقاضای زیادی جهت مهاجرت رو به رو شده است. حال در این بخش می خواهیم به عنوان اولین سوال به تعریف جاب آفر بپردازیم تا در ادامه سلسله مباحث مفید واقع گردد و دیگر مسائل تفهیم شود.

جاب آفر در تعریف به معنا و مفهوم دارا بودن یک نمونه قرارداد استخدامی از یک شرکت که به صورت رسمی به ثبت رسیده باشد. آن چه که در رابطه با اصول و قواعد جاب آفر آمده است، این است که در این قرارداد استخدامی بایستی کلیه شرایط کاری و هم چنین توافق های بین دو طرف، کارفرما و نیز کارمند به گونه ای کامل، واضح و دقیق معین شده باشد.

در جاب آفر یا به عبارت ساده تر قرارداد استخدامی، طرف کارفرما برای مدت زمان مشخص و معینی شخص کارمند را به استخدام درمی آورد و با او قرارداد کاری منعقد می نماید. اطلاعاتی که می بایست در جاب آفر به صورت کامل و شفاف ذکر شده باشد و به عنوان اصول آمده باشد، به شرح زیر می باشد:

مشخصات و اطلاعات دقیق شخص کارمند از جمله مشخصات شخصی مانند نام، اطلاعات تماس، شماره پاسپورت و هم چنین نشانی محل زندگی در این قرارداد استخدامی وجود داشته باشد. 
مشخصات و اطلاعات دقیق طرف کارفرما مانند شماره ثبت، آدرس ثبت و نیز نام رسمی شرکت عنوان شده باشد. 
یکی دیگر از مواردی که باید در این قرارداد استخدامی موجود باشد، عبارت است، از عنوان شغلی کارمند که خیلی مهم می باشد. 
شرح روشن و دقیق مسئولیت ها و وظایف فرد کارمند جزء مواردی است که می بایست در جاب آفر آمده باشد. 
از جمله دیگر موارد مهم که در جاب آفر لازم است، قید شده باشد، تاریخ دقیق آغاز به کار و هم چنین مدت زمان اعتبار قرارداد منعقد گردیده می باشد. 
حقوق ناخالص فرد کارمند از جمله دیگر نکات با اهمیت در قرارداد استخدامی جاب آفر است که باید به آن توجه نمود. 
یکی از مهم ترین موارد که لازم است، در قرارداد استخدامی جاب آفر قید گردد، شامل پاداش، مزایا، کمیسیون و سایر دریافتی های شخص کارمند می باشد. 
شرایط مرخصی کارمند نیز از اصول اساسی می باشد که حتما در این نوع قرارداد استخدامی ذکر می گردد. 
و در نهایت امر شرایط و ضوابط و نیز توافق های مابین کارفرما و کارمند بایستی به شکلی دقیق و شفاف در جاب آفر عنوان شده باشد.

جاب آفر یا همان قرارداد استخدامی می بایست به امضاء طرفین کارفرما و کارمند برسد و در ضمن با مهر رسمی طرف کارفرما رسمیت پیدا کند. ضمنا این نوع قرارداد می تواند در سربرگ رسمی طرف کارفرما به چاپ رسیده باشد.

مسئله ای که در این جا لازم به ذکر است و باید مورد توجه و دقت قرار گیرد، این است که در بسیاری از کشورها فقط دارا بودن صرف جاب آفر دلیل بر صادر کردن ویزا و یا همان اقامت کاری نخواهد شد و برای این کار شرایط دیگری هم موجود می باشد.

با این که هر کدام از کشورها اصول و مقررات مهاجرتی مخصوص به خود را دارند و هم چنین شرایط و ضوابط صدور ویزای کاری آن ها با یکدیگر تفاوت دارد، ولی با این حال به طور کلی می توان گفت بایستی شرایط ذیل در راستای صدور ویزای کاری فراهم شده باشد:

نخستین شرایطی که برای صدور ویزای کاری لازم است، این است که عنوان قید شده در قرارداد جاب آفر می بایست با سوابق تحصیلی و کاری فرد کارمند که مقرر گردیده از خارج کشور به استخدام درآید یکسان باشد و این بدان معنا می باشد که شخص کارمند حتما بایستی صلاحیت انجام کار در عنوان شغلی مورد نظر را دارا باشد.

از جمله دیگر شرایط مورد نیاز در بحث صدور ویزای کار این است که میزان حقوقی که در قرارداد درج گردیده است، نبایستی کم تر از میانگین حقوق نیروی کار معادل شغل مورد نظر در آن کشور باشد. در اصل نبایست تقاضا و درخواست نیروی کار خارجی و استخدام آن ها به این علت باشد که به نیروی کار ارزان قیمت در دیگر کشورها دسترسی پیدا کنند، بلکه می بایست به منظور یافتن نیروی کاری متخصص و کارآمدی باشد که در خود کشور به آن دسترسی ندارد و موجود نمی باشد، البته لازم به ذکر است که این میزان از حقوق به واسطه ی وزارت کار و یا اداره ی مهاجرت هر کشور مشخص می گردد.

از دیگر مقدمات مورد نیاز در رابطه با صادر کردن ویزای کاری این است که مدارک تحصیلی و یا مهارتی شخص درخواست کننده ی کار در کشور مقصد می بایست از سوی وزارت آموزش و یا ارگان های دولتی تعیین شده به تایید برسد تا از آن بتوان برای این مرحله مهم استفاده کرد.

در ارتباط با تهیه و تدارک شرایط لازم برای صدور ویزای کاری می توان گفت خیلی از کشورها کارفرماهای خارجی را ملزم به گرفتن مجوز از طرف وزارت کار، اداره کار و یا اداره مهاجرت در جهت کسب و کار و اشتغال نیروی کار خارجی می نمایند.

در واقع این بدان معنا و مفهوم است که شرکت کارفرما بایستی به اثبات برساند که نیرویی را که درخواست آن را داده و مورد نیازش می باشد، صلاحیت لازم کاری را در آن موقعیت به خصوص دارا می باشد.

در نهایت امر یکی دیگر از شرایط مورد توجه که باید برای صدور ویزا فراهم شود، مسئله مدرک زبان می باشد که خیلی از کشورها این مورد را به عنوان شرط صادر کردن ویزای کار در اصول خود قرار داده اند.

 

شرایطی که برای جاب آفر نروژ لازم و مورد نیاز می باشد، چیست؟

شرایطی که برای جاب آفر نروژ لازم و مورد نیاز می باشد، چیست؟

در بخش قبلی از سلسله مباحث مربوط به جاب آفر نروژ با مطالب مفیدی آشنا شدید و ضمن ارائه تعریفی در رابطه با جاب آفر اطلاعاتی درباره ی سایر موارد و شرایط و ضوابط کسب کردید و حالا در این قسمت قصد داریم شرایطی را که برای دریافت جاب آفر احتیاج می باشد، بیان کنیم، بنابراین از شما خوبان دعوت به عمل می آوریم تا با ما همراهی نمایید.

 

مدرک دانشگاهی:

مدرک دانشگاهی:

یکی از شرایط و ضوابط لازم به منظور دریافت جاب آفر نروژ در زمینه ی مدرک دانشگاهی می باشد که دارا بودن مدرک دانشگاهی حداقل کارشناسی با قابلیت معادل سازی در کشور نروژ و یا این که مدرک فنی در ارتباط با مهارت و تخصص مورد نظر الزامی می باشد.

 

سوابق کاری:

در ارتباط با سابقه کاری لازم به ذکر است که از نظر قانونی داشتن سابقه ی کار لازم و ضروری نمی باشد، ولی به لحاظ علمی طبیعی است که کارفرما نیروهایی را به استخدام درمی آورد که طبق سن دارای چندین سال سابقه ی کار حرفه ای و تخصصی باشند. به همین خاطر دارا بودن دست کم 2 سال سابقه کار در رابطه با تخصص مورد نظر لازم است و به این امر توصیه می شود. 
از جمله دیگر شرایط مورد نیاز برای جاب آفر نروژ داشتن قرارداد کاری با طرف کارفرما در کشور نروژ و البته با حقوق مصوب اداره ی مهاجرت می باشد. 
یکی دیگر از شرایطی که برای گرفتن جاب آفر نروژ مورد توجه قرار می گیرد و به آن احتیاج می شود، این است که از سوی اداره ی مهاجرت تاییدیه اخذ شده باشد.

 

مدرک زبان:

مدرک زبان:

از نظر قانونی احتیاجی به مدرک زبان نیست، والزامی در آن وجود ندارد، ولی طبیعی است که کارفرماهای کشور نروژ احتیاج به کارمندی داشته باشند که به زبان نروژی و یا حتی المکان به زبان انگلیسی مسلط باشد.

محدودیت سنی:

محدودیت سنی:

در زمینه ی سن و سال به صورت قانونی هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد، ولی به طور عمده به علت نیاز طرف کارفرما بایستی شخص درخواست کننده یا به عبارتی متقاضی در ارتباط با کار مورد نظر از سابقه کار لازم برخوردار باشد.

انگیزه نامه:

در ارتباط با شرایط مورد نیاز برای جاب آفر نروژ شایان توجه است که احتیاجی به ارائه و عرضه انگیزه نامه وجود ندارد.

 

تمکن مالی:

دیگر مورد مسئله ی تمکن مالی می باشد که در رابطه با شرایط جاب آفر نروژ هیچ گونه احتیاجی به ارائه ی تمکن مالی وجود ندارد. 
در راستای گرفتن اقامت کاری این نکته را خاطر نشان می کنیم، لازم و ضروری می باشد که قراردادی استخدامی با طرف کارفرما بایستی منعقد گردیده باشد. در ارتباط با قرارداد استخدامی یا به اصطلاح جاب آفر، به این مسئله دقت نمایید که قرارداد مورد نظر بایستی دارای شرایطی باشد که در زیر به آن اشاره ای خواهیم داشت و آن ها را بیان خواهیم نمود. 

اولین شرایط مورد نیاز در بحث قرارداد استخدامی یا جاب آفر مشخصات دقیق و روشن کارمند از جمله: نام، اطلاعات تماس، شماره ی پاسپورت و هم چنین نشانمی مکان زندگی یا به اصطلاح سکونت می باشد. 
دیگر شرایط مورد نیاز در امر جاب آفر مشخصات دقیق و واضح طرف کارفرما مانند: شماره ثبت، نشانی و آدرس ثبت و نیز نام رسمی شرکت می باشد. 
عنوان شغلی یا حرفه ای شخص کارمند از جمله دیگر شرایط ضروری در جهت قرارداد استخدامی یا همان جاب آفر می باشد که باید مدنظر قرار بگیرد.

از دیگر قواعدیی که باید در جاب آفر قید شده باشد، شرح دقیق وظایف و مسئولیت ها ی کارمند است که توجه به آن لازم می باشد. 
تاریخ واضح و دقیق آغاز به کار و فعالیت و هم چنین مدت زمان اعتبار قرارداد از جمله شرایط دیگری می باشد که بایستی در قرارداد استخدامی جاب آفر درج گردیده باشد. 
حقوق ناخالص کارمند در طی ماه و هم چنین سال یکی دیگر از شرایطی است که باید در جاب آفر یا همان قرارداد استخدامی به ثبت رسیده باشد. 
از دیگر شرایط لازم که لازم است، در قرارداد استخدامی جاب آفر عنوان شده باشد، این است که پاداش، مزایا، کمیسیون و سایر دریافتی های شخص کارمند در آن آمده باشد. 
شرایط فسخ کردن قرارداد همکاری یکی دیگر از مواردی است، می بایست در این قرارداد استخدامی قید شده باشد و لازم است، به آن توجه گردد. 
شرایط مرخصی شخص کارمند نیز از جمله اصولی است که آمدن آن در قرارداد استخدامی جاب آفر ضروری می باشد و بسیار مهم است
و نهایتا اگر شرایط، ضوابط و توافق های دیگری هم مابین کارفرما عنوان شده باشد، می باید در قرارداد استخدامی مذکور به ثبت برسد و مورد توجه قرار گیرد. 
در این جا به این مسئله اشاره می کنیم که این قرارداد استخدامی یا به اصطلاح جاب آفر بایستی به امضا شخص کارمند و هم چنین طرف کارفرما رسیده باشد و در ضمن به وسیله ی مهر رسمی کارفرما نیز رسمی گردد. هم چنین قرارداد استخدامی یا جاب آفر می تواند روی سربرگ رسمی کارفرما هم چاپ شده باشد و به این صورت تهیه و تنظیم گردد.

در رابطه با قراردادهای استخدامی کشور نروژ لازم به ذکر است که غالبا همه ی این دست از قراردادهای استخدامی در کشور مذکور دارای یک مدت زمان آموزشی- آزمایشی می باشند که در آن هر کدام از دو طرف قرارداد در مدت زمان گفته شده می توانند قرارداد را به صورت یک طرفه و از یک ماه اعلام قبلی فسخ نمایند. این مدت زمان آموزشی- آزمایشی در کشور بلژیک بر اساس مصوبه وزارت کار این کشور 3 تا 6 ماه می باشد.

در رابطه با مدت زمان ذکر شده باید گفت که عموما تمامی قراردادها دارای مدت زمان آموزشی- آزمایشی 6 ماهه می باشند و این مسئله در رابطه با نیروهای نروژی و هم چنین نیروی های خارجی یکسان است و تفاوتی ندارد.

آن چه که در این جا شایان ذکر است و بایستی بدان توجه و دقت داشت، این است که در حال حاضر بالاترین پذیرش نیروی کار خارجی در نروژ در زمینه های مربوط به نفت، گاز، پتروشیمی، ساختمان سازی و هم چنین کامپیوتر است و این خود موجب می گردد تا شخص برنامه ی خود را بر این محور قرار دهد تا بتواند به موفقیت در این راستا دست یابد.

 

در این قسمت می خواهیم شرایط ضروری و مورد نیاز جاب آفر کشور نروژ را عنوان نماییم که به شرح زیر می باشد: 

محدودیت سنی: در رابطه با محدودیت سنی می توان گفت که سن و سال ترجیحا باید زیر 45 سال باشد. 
مدرک زبان: چنان چه مهاجرت به کشور نروژ از طریق کسب و کار باشد، در این صورت الزاما احتیاجی به ارائه مدرک زبان نمی باشد، ولی شخص متقاضی می بایست به طور نسبی به یکی از زبان های نروژی و یا این که انگلیسی مسلط باشد. از این رو توصیه ای که به شخص متقاضی می شود، این است که دارای مدرک زبان انگلیسی و یا نروژی معادل با سطح B2 باشد. 
مدرک تحصیلی: داشتن مدرک تحصیلی حداقل لیسانس از جمله شرایط مورد نیاز برای جاب آفر نروژ می باشد که باید به آن توجه داشت. 
سابقه کار: دارا بودن حداقل 2 سال سابقه ی کاری در ارتباط با مدرک تحصیلی از جمله ضروریات برای جاب آفر نروژ می باشد.

 

کدام دسته و گروه از حرفه ها و مشاغل به منظور مهاجرت کاری به واسطه ی جاب آفر نروژ امکان پذیر می باشد؟

کدام دسته و گروه از حرفه ها و مشاغل به منظور مهاجرت کاری به واسطه ی جاب آفر نروژ امکان پذیر می باشد؟

در سوال مطرح شده ی قبلی شرایط لازم و ضروری برای جاب آفر نروژ را بررسی و مورد تجزیه تحلیل قرار دادیم و مطالب خوب و سودمندی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم و به سمع و نظر شما رسید و حالا در این سوال قصد داریم مشخص کنیم که چه مشاغلی برای مهاجرت کاری از طریق جاب آفر نروژ وجود دارند.

 

در حال حاضر کشور نروژ در ارتباط با حرفه های زیر اقدام به جذب نیرو می نماید که به صورت زیر می باشد:

در حال حاضر کشور نروژ در ارتباط با حرفه های زیر اقدام به جذب نیرو می نماید که به صورت زیر می باشد:

رشته ی ساخت و ساز و نیز مهندسی عمران
تخصص در رابطه با مهندسی نفت
مهندسی شیمی به خصوص در ارتباط با نفت، گاز و هم چنین مهندسی فرآیند
رشته ی مهندسی اکتشاف و نیز منابع طبیعی
تخصص در رشته مهندسی کامپیوتر
تخصص و مهارت در رشته مهندسی معدن

 

مدیران ارشد:

در ارتباط با ساخت و ساز، حمل و نقل، تولید و هم چنین خدمات رفاهی
مدیران شرکت های مخابراتی، مدیران مهندسی، مدیران معماری و نیز علوم، مدیران سیستم های کامپیوتری و هم چنین اطلاعات، مدیران ساخت و ساز، مدیران ساخت و در ارتباط با نوسازی منازل، مدیران عملیات و هم چنین نگهداری تجهیزات، مدیران در بخش حمل و نقل، برنامه ریز مسیر حمل و نقل و خدمه، مهندس عمران، مهندس مکانیک، مهندس برق و الکترونیک، مهندس شیمی، مهندس صنعت و تولید، مهندس متالوژی و مواد، مهندس معدن، مهندس زمین شناسی، مهندس نفت، مهندس هوافضا، مهندس کامپیوتر به جز مهندسی نرم افزار و طراحان، دیگر مشاغل مهندسی،

 معماران، معماران منظر، برنامه ریز شهری و کاربری اراضی، نقشه بردار زمین، ریاضیدان، آمارشناس و هم چنین آمارگیر، تحلیلگر و مشاوره سیستم، تحلیلگر پایگاه داده و نیز سرپرست داده، مهندس نرم افزار و طراح، برنامه نویس کامپیوتر و توسعه دهنده رسانه های تعاملی، طراح وب و توسعه دهنده، تکنسین و کارشناس مهندسی برق و الکترونیک، کارشناس خدمات الکترونیکی( تجهیزات خانگی و تجاری)، کارشناس و مکانیک سازه های صنعتی،

ابزار هواپیما، مکانیک برقی و اویونیک، تکنسین ها و بازرسان، تکنسین و کارشناس معماری، طراح صنعتی، تکنسین و کارشناس طراحی، تکنسین و کارشناس نقشه برداری زمین، خلبان هوایی، مهندس پرواز و مربی پرواز، کنترل کننده ی ترافیک هوایی و هم چنین مشاغل مرتبط، افسر عرشه؛ حمل و نقل آب، افسر مهندس؛ حمل و نقل آب، کنترل کننده های ترافیک راه آهن و تنظیم کننده های ترافیک دریایی، کارشناس شبکه های رایانه ای، کارشناس پشتیبانی کاربر، کارشناس آزمایش سیستم های اطلاعاتی، صنعتگر و متخصص، مهماندار و خدمه ی پرواز،

جوشکار و اپراتورهای مربوط به دستگاه برق کار( به غیر از سیستم صنعتی و نیروگاهی)، برق کار صنعتی، برق کار سیستم های قدرتی، تکنسین نصب و راه اندازی ارتباطات از راه دور، تکنسین های خدمات تلویزیون و هم چنین نگهداری کابل، مکانیک تجهیزات سنگین، مکانیک گرمایش، برودتی و تهویه مطبوع، مکانیک هواپیما و بازرس هواپیما،

سازنده آسانسور و مکانیک، تکنسین های خدمات خودرو، مکانیک کامیون و اتوبوس و تعمیرکارهای مکانیکی، تعمیرکاران بدنه ی موتور، مکانیک گرمایش روغن و سوخت جامد، سرویس کننده و تعمیرکار لوازم خانگی، مکانیک الکتریکی، مکانیک موتور سیکلت؛ تمامی وسایل نقلیه زمینی و سایر، مهندسین لوکوموتیو راه آهن و محوطه، اپراتور جرثقیل، رانندگان کامیون حمل و نقل، رانندگان اتوبوس، اپراتورهای مترو و دیگر اپراتورهای ترانزیت،

مهمانداران رمپ حمل و نقل هوایی، کارشناس و تکنسین حفاری و خدمات نفت و گاز، کارشناس حفاری چاه های نفت و گاز، سرویس دهنده ها، آزمایش کنندگان و کارگران مرتبط، اپراتورهای ماشین آلات جنگلی، اپراتورهای کنترل و پردازش مرکزی، نفت، گاز و فرآوری مواد شیمیایی،

مهندسان برق و اپراتورهای سیستمهای برق، مونتاژکار هواپیما و بازرسان مونتاژ هواپیما، مونتاژکار خودرو، بازرس و آزمایش کننده وسایل نقلیه موتوری، مونتاژکار قطعات الکترونیکی، سازنده، بازرسان و آزمایش کنندگان، مونتاژکار، سازنده و بازرس موتورهای الکتریکی و ترانسفورماتورهای برقی، مونتاژکار و بازرس مکانیکی، اپراتور ماشین آلات و بازرسان تولید دستگاه های برقی، مونتاژکار و بازرس قایق

 

درآمد و حقوق مشاغل و حرفه های گوناگون در کشور نروژ به چه صورت می باشد؟

درآمد و حقوق مشاغل و حرفه های گوناگون در کشور نروژ به چه صورت می باشد؟

همان طور که در بخش قبل ملاحظه کردید با مشاغل مختلف که از طریق جاب آفر نروژ می توان برای مهاجرت کاری به این کشور اقدام نمود آشنایی پیدا کردید و حال در این جا می خواهیم به شرح درآمد مشاغل مختلف در نروژ بپردازیم پس هم چنان با ما باشید. 
لازم به ذکر است که واحد ارز کشور نروژ کرون است، اما اکثر حرفه ها و مشاغل بین المللی در قالب یورو حقوق شان را پرداخت می نمایند. 
مهندسی مکانیک، برق و عمران با حقوق 58 هزار یورو در سال ناخالص
مهندسی نفت با حقوق 75 هزار یورو در سال ناخالص
مهندسی شیمی با حقوق 65 هزار یورو در سال ناخالص
مهندسی کامپیوتر با حقوق 60 هزار یورو در سال ناخالص
به طور کلی متوسط حقوق و درآمد مشاغل مهندسی در کشور نروژ مابین 65 تا 85 هزار یورو در سال به صورت ناخالص است.

 

هزینه ی زندگی و مخارج مرتبط با آن در کشور نروژ به چه صورت می باشد؟

هزینه ی زندگی و مخارج مرتبط با آن در کشور نروژ به چه صورت می باشد؟

مخاطبین عزیز و خوانندگان محترم در سوال قبل با درآمد و حقوق مشاغل مختلف در کشور نروژ آشنایی پیدا کردید و در این ارتباط اگرقرار باشد که در کشور نروژ ساکن شوید، بهتر است، در مورد هزینه های زندگی در این کشور هم تحقیقات لازم را داشته باشید، در ادامه ی مقاله ی جاب افر نروژشما را با هزینه های زندگی در این کشور آشنا می کنیم، با ما همراه باشید.

به طور عمومی و به صورت کلی اگر بخواهیم برآوردی از هزینه های زندگی در این کشور را داشته باشیم، باید گفت هزینه زندگی به صورت تک نفره در حدود 800 تا 1400 یورو به صورت ماهانه می باشد که علت این فاصله ی قیمتی به شهر وسبک زندگی در آن جا می باشد و در واقع یک خانواده 4 نفره با هزینه کردن 2800 یورو در ماه می تواند یک زندگی مناسبی را داشته باشد.

 

زندگی در کشور نروژ به چه صورت است؟

زندگی در کشور نروژ به چه صورت است؟

همان طور که در قسمت پیشین ملاحظه کردید در رابطه با مخارج و هزینه های مرتبط با آن سخن به میان آمد و در این مورد آگاهی هایی حاصل شد و اینک در این قسمت بنا داریم به این سوال پاسخ دهیم که زندگی در نروژ به چه صورت می باشد.

از آن جا که کشور نروژ به کشور کار و تحصیل معروف می باشد، اقتصاد و صنعت این کشور در موقعیتی بسیار خوب و ایده ال در حهان قرار دارد. اکثر جمعیت این کشور یا به تحصیل مشغول هستند و یا شاغل در کارهای تخصصی و حرفه ای هستند.

در هفته به صورت معمول 5 روز را به کار مشغول می باشند که در هر روز در حدود 7 ساعت و نیم به صورت بهینه کار می کنند. گذراندن یک زندگی سالم و ورزش منظم از عادات خوب و مهم مردم ساکن در این کشور می باشد. پوشش افراد ساکن در کشور نروژ معمولا ساده و راحت می باشد و حتی در محیط هایی مانند دانشگاه و یا محل کار به ندرت لباس رسمی می پوشند.

از ورزش ها، ورزش فوتبال و هندبال بسیار پرطرفدار می باشند و از آن جا که این کشور جزء کشورهای سردسیر می باشد، ورزش اسکی نیز از ورزش های محبوب و رایج این کشور می باشد. ساکنین این کشور به تفکیک زباله و بازیافت آن بسیار اهمیت می دهد و می توان گفت که کارخانه های بازیافت و فرآوری زباله با کمبود زباله مواجه هستند، واین کشور از کشورهای وارد کننده ی زباله برای تولید برق می باشد. 
پول رایج دراین کشور کرون نروژ می باشد. 
هر سال جایزه ی صلح نوبل در این کشور اعطا می شود.

 

چقدر زمان لازم است تا جاب آفر نروژ به نتیجه برسد و بعد از چه مدت زمانی اخذ اقامت دائم در این کشور امکان پذیر می باشد؟

چقدر زمان لازم است تا جاب آفر نروژ به نتیجه برسد و بعد از چه مدت زمانی اخذ اقامت دائم در این کشور امکان پذیر می باشد؟

در بحث قبلی درباره چگونگی زندگی در کشور نروژ صحبت و گفتگو نمودیم و مطالب مفیدی به سمع و نظر شما خوبان رسید و در این جا سوال این است که چه مدت زمانی برای به نتیجه و سرانجام رسیدن جاب آفر نیاز می باشد و دیگر این که پس از گذشت چه مدتی امکان گرفتن اقامت دائم در این کشور میسر می شود. 
برای جاب آفر و دریافت اقامت کاری و سفر به کشور نروژ، حدود 12 ماه لازم است.

اگر به صورت قانونی سه سال در کشور نروژ اقامت داشته باشید، می توانید اقامت دائم این کشور را نیز دریافت کنید و شرط این که شهروندی کشور نروژ را بگیرید، این است که در ده سال گذشته 7 سال آن را به صورت مستمر در این کشور زندگی کرده باشید و اگر سوء پیشینه کیفری نداشته باشید و علاوه بر این که به زبان نروژی تسلط کامل داشته باشید، شغل نیز داشته باشید، در این صورت می توانید درخواست شهروندی نروژ و گرفتن پاسپورت نروژ را داشته باشید.

 

آیا امکان اقامت به صورت هم زمان با خانواده وجود دارد؟ در صورت مهاجرت شرایط کاری و تحصیلی فرزندان و همسر چگونه است؟

آیا امکان اقامت به صورت هم زمان با خانواده وجود دارد؟ در صورت مهاجرت شرایط کاری و تحصیلی فرزندان و همسر چگونه است؟

در بخش قبلی از سلسله مباحث مرتبط با جاب آفر نروژ دیدید که چه مدت زمانی برای به ثمر رسیدن جاب آفر لازم است و هم چنین به این سوال پرداخته شد که بعد از چه زمانی می توان برای اخذ اقامت دائمی اقدام کرد. حالا دو سوال در این جا مطرح است که یکی از آن ها این است که آیا امکان اقامت به طریق هم زمان به همراه خانواده ممکن است و دیگر این که پس از مهاجرت نمودن شرایط کار و تحصیل همسر و فرزندان به چه نحو می باشد.

پیوستن اعضا خانواده در زمان دریافت اقامت کاری، در کشور نروژ مهیا می باشد. لازم به ذکر است، منظور از خانواده همسر و فرزندان می باشد، البته فرزندان با سن زیر 18 سال مورد تایید می باشند. 

از نظر کاری نیز اجازه کار نامحدود در این کشور برای همسر و همچنین تحصیل رایگان در مدارس آموزش مهارتی و یا دانشگاه های نروژ فراهم می باشد. همه ی افراد خانواده زیر پوشش بیمه ی درمانی رایگان در این کشور قرار می گیرند و هم چنین از خدمات اجتماعی کامل نیز برخوردار می شوند.

 

مدارکی که در جهت جاب آفر نروژ به آن نیاز خواهد شد چه چیزهایی می باشند؟

مدارکی که در جهت جاب آفر نروژ به آن نیاز خواهد شد چه چیزهایی می باشند؟

عزیزان در قسمت قبل در رابطه با امکان الحاق خانواده توضیحاتی داده شد و هم چنین شرایط کاری و تحصیلی همسر و فرزندان را مورد بررسی قرار دادیم و در این باره به اطلاعات سودمندی دست یافتید. در این سوال می خواهیم در زمینه ی مدارک مورد نیاز برای جاب آفر نروژ مطالبی را برای تان بیان نماییم پس هم چنان ما را همراهی کنید. 

مدارکی که برای کار و فعالیت در کشور نروژ احتیاج است، به شرح زیر می باشد:

نخستین مدرک مورد نیاز که برای جاب آفر نروژ اهمیت بسیاری دارد، داشتن یک گذرنامه ی معتبر می باشد که بایستی برای تهیه آن اقدام شود.

 

از جمله مدارک دیگر که برای جاب آفر نروژ بدان نیاز می گردد، ترجمه ی رسمی مدارک ذیل به زبان نروژی و یا انگلیسی می باشد که عبارتند از:

از جمله مدارک دیگر که برای جاب آفر نروژ بدان نیاز می گردد، ترجمه ی رسمی مدارک ذیل به زبان نروژی و یا انگلیسی می باشد که عبارتند از:

ترجمه شناسنامه
ترجمه مدرک کارشناسی( اصل دانشنامه) و هم چنین ریز نمرات
ترجمه دانش نامه مدارک تحصیلی بالاتر چنان چه شخص درخواست کننده یا همان متقاضی دارای تحصیلات تکمیلی باشد. 
ترجمه سوابق شغلی مانند: گواهی اشتغال به کار، سابقه ی بیمه تامین اجتماعی و هم چنین توصیه نامه
ترجمه رزومه ی حرفه ای به زبان نروژی و یا انگلیسی
ترجمه ی انگیزه نامه به زبان انگلیسی و یا نروژی به منظور درخواست کار
ترجمه ی قرارداد استخدامی با شرکت مورد نظر در کشور نروژ 
ترجمه ی تاییدیه ای که از اداره ی مهاجرت اخذ گردیده است. 
ترجمه ی مدرک زبان در صورت نیاز طرف کارفرما( ترجیحا مدرک زبان نروژی و یا زبان انگلیسی برابر با B2

 

خدمات کارتالا در رابطه با موضوع مهاجرت به کشور نروژ بر اساس جاب آفر چه چیزهایی می باشد؟

خدمات کارتالا در رابطه با موضوع مهاجرت به کشور نروژ بر اساس جاب آفر چه چیزهایی می باشد؟

در سوال پیشین مدارکی که برای جاب آفر نروژ مورد نیاز می باشد، عنوان شد و با این دسن از مدارک آشنایی پیدا کردید و اینک در ارتباط با خدمات کارتالا در رابطه با مهاجرت به کشور نروژ صحبت خواهیم کرد تا اطلاعات کافی را دریافت دارید. 
کارتالا بر طبق شرایط شخص متقاضی و هم چنین سابقه ی او خدمات جامع و کاملی در ارتباط با قرارداد استخدامی و نیز مهاجرت کاری به نروژ در جهت مشاغلی که در این کشور احتیاج است، ارائه و عرضه می دارد.

 

به طور کلی خدمات شرکت کارتالا در این رابطه مشمل بر موارد زیر است که عبارتند از:

یکی از خدمات قابل توجه و قابل ملاحظه که توسط شرکت کارتالا انجام می شود، دادن مشاوره های تلفنی به شخص متقاضی بر طبق رشته، سابقه، مهارت، مدارک و هدف ها به منظور امکان سنجی مهاجرت به کشور نروژ به واسطه ی کار در رشته ی مورد نظر
دیگر خدمات کارتالا در زمینه ی مهاجرت به کشور نروژ تهیه و تنظیم مدارک لازم و ضروری به منظور پروسه ی مهاجرت کاری بر اساس جاب آفر به نروژ می باشد
آموزش زبان انگلیسی به افراد متقاضی به طور رایگان از جمله دیگر خدمات کارتالا در رابطه با مهاجرت از طریق جاب آفر نروژ می باشد. 
ارزیابی مدارک تحصیلی، آموزشی و هم چنین کاری در ادارات دولتی و رسمی نروژ بنا به نیاز
مکاتبه نمودن با طرف کارفرما و هم چنین قرارداد استخدامی از شرکت کارفرما در رابطه با مهارت و تخصص شخص متقاضی از نروژ 
گرفتن مجوزهای ضروری از ادارات دولتی مرتبط
همراهی نمودن در جهت انجام مصاحبه در سفارت به منظور اخذ ویزای کار
همراهی کردن شخص متقاضی در بدو ورود به منظور مستقر شده، تهیه و تدارک مسکن و هم چنین معرفی نمودن به کارفرما
همراهی نمودن فرد متقاضی در انجام دادن کارها و امورات اداری و قانونی در بدو ورود از جمله افتتاح کردن حساب بانکی، اخذ نمودن کد بیمه، گرفتن کد مالیاتی، ثبت کردن آدرس و هم چنین گرفتن کارت اقامت از خدمات دیگری است که شرکت کارتالا عرضه می دارد. 
کلیه ی خدمات کارتالا 100 درصد تضمینی می باشند. 
شرکت کارتالا 
اعتماد را تجربه نمایید. 
امیدواریم از مطالب گفته شده در رابطه با جاب آفر نروژ نهایت بهره و استفاده را برده باشید و رضایت کامل شما حاصل شده باشد.