اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

مدارک لازم برای ویزای کار عمان

مدارک لازم برای ویزای کار عمان

در این مقاله می خواهیم موضوع مدارک لازم برای ویزای کار عمان را بررسی کنیم. همراه ما بمانید.

یکی از اساسی ترین و مهم ترین ملزومات مسافرت به خارج از کشور ، ویزا می باشد. برای اخذ ویزا، هر کشوری مدارک خاصی را از شما می طلبد. ما در این مقاله، مدارک لازم برای ویزای کار عمان را مورد ارزیابی قرار می دهیم. لطفا تا انتهای این مطلب کاربردی، ما را همراهی نمایید.

در این مقاله می خواهیم موضوع مدارک لازم برای ویزای کار عمان را بررسی کنیم. همراه ما بمانید.

یکی از اساسی ترین و مهم ترین ملزومات مسافرت به خارج از کشور ، ویزا می باشد. برای اخذ ویزا، هر کشوری مدارک خاصی را از شما می طلبد. ما در این مقاله، مدارک لازم برای ویزای کار عمان را مورد ارزیابی قرار می دهیم. لطفا تا انتهای این مطلب کاربردی، ما را همراهی نمایید.

اینفوگرافیک مدارک لازم برای ویزای کار عمان

اینفوگرافیک مدارک لازم برای ویزای کار عمان

آن چه در نوشتار مدارک لازم برای ویزای کار عمان، مطالعه می نمایید:
چگونه می توان در عمان کار کرد؟
دریافت قرارداد کار از شرکت های عمان، چگونه امکانپذیر است؟
موارد مورد نظر برای صدور مجوز کار، کدامند؟
مشاغل مورد نیاز به روش جاب آفر عمان چیست؟
کار در کشور عمان برای گروه پزشکی
شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری به عمان چیست؟
مدرک زبان مورد نیاز چیست؟
نوع ویزا برای مهاجرت فوق چیست؟
حقوق دریافتی در کشور عمان به چه میزان است؟
عوامل تاثیرگذار در حقوق دریافتی متقاضیان کار در عمان
آیا از طریق ویزای کار می توان اقامت دائم عمان را دریافت نمود؟ در این مدت اقامت و نوع ویزا به چه صورت است؟
آیا از طریق ویزای کار عمان، امکان پیوست همسر و فرزندان وجود دارد؟ در صورت امکان پیوست همزمان، تحصیل فرزند و مجوز کار همسر را نیز توضیح دهید.
مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای همراه به کشور عمان
مدارک مورد نیاز برای ویزای کار عمان چیست؟
خدمات شرکت مهاجرتی کارتالاا در عرصه ویزای کار عمان را نام ببرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدارک لازم برای ویزای کار عمان با ما همراه باشید.

 

چگونه می توان در عمان کار کرد؟

چگونه می توان در عمان کار کرد؟

در حال حاضر یکی از شیوه های اشتغال در عمان، برخورداری از (قرارداد کاری) با کمپانی عمانی است. چند سالی است که درباره کار در عمان مطالبی را شنیده اید. به این دلیل که فعالیت در عمان از شرایط کاملاً مطلوبی برخوردار است و همین امر سبب گردیده که بیشتر افراد برای مهاجرت از طریق کار، این کشور را انتخاب نمایند.

نکته حائز اهمیت این است که اشخاص متخصص که برای انجام کار این کشور را به منظور پیشرفت شغلی خود انتخاب نموده اند، در مرحله نخست بایستی شرایط کاری در سایر کشورها را با عمان مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند و با داشتن اطلاعات جامع نسبت به مهاجرت کاری به عمان اقدامات اولیه را انجام دهند.

در مجموع با توجه به توسعه سریع اقتصادی در این کشور، ممکن است از معدود کشورهایی باشد که تقریباً به اندازه جمعیت خودش، با استقبال از نیروی کار خارجی در این کشور همراه است که این مسئله به نوبه ی خود بیانگر جذابیت کار در کشور فوق برای نیروهای کار خارجی است.

علاوه بر این می توان بیان نمود که پیش بینی های مثبت و همچنین ثبات سیاسی اغلب کارشناسان اقتصادی، سبب گردیده که به غیر از درخواست کنندگان کار در این کشور، سرمایه گذارانی که در پی تجارت و کار در کشور عمان هستند، به این کشور جذب شده و نسبت به ثبت شرکت و همچنین سرمایه گذاری در آن اقدام نمایند. پیشنهاد شغلی پایدار و ثابت در زمان درخواست(اقامت کاری در عمان) امری مهم و ضروری تلقی می گردد.

دعوت فرد متقاضی برای اقامت در این کشور بایستی از سوی کارفرما صورت پذیرد. لذا، خود شخص است که در پروسه مهاجرت همچون یک پشتیبان مالی اقدام می نماید و بایستی در ابتدای امر، خود را نیز از لحاظ مالی ساپورت نماید که البته این روند مدارک لازم برای ویزای کار عمان را هم می طلبد.

البته لازم به ذکر است، اشخاصی که در عرصه های کاری خود از قرارداد استخدامی با یکی از کمپانی های عمانی همراه هستند، این امکان را دارند که تقاضای ویزای کار به این کشور را ارائه نمایند و به این صورت به عمان مهاجرت نمایند.

 

دریافت قرارداد کار از شرکت های عمان، چگونه امکان پذیر است؟

دریافت قرارداد کار از شرکت های عمان، چگونه امکان پذیر است؟

همان طور که در بخش قبلی به آن اشاره نمودیم، به منظور اشتغال در کشور عمان شما می توانید به روش پیشنهاد شغلی و یا جاب آفر اقدامات لازم را انجام دهید. مفهوم از جاب آفر داشتن قرارداد استخدامی از سوی کمپانی (شرکت) ثبت شده به شکل کاملاً رسمی در عمان است.

در قرارداد استخدامی و یا همان جاب آفر با شرکت درخواستی بایستی کلیه توافقات طرفین، شرایط کاری و همچنین کارمند و کارفرما به طور کاملاً دقیق و روشن معین گردد. در این سری از قراردادهای کاری، کارفرمای ثبت شده و پایدار در کشور فوق، شخص کارمند را برای مدت معینی استخدام می نمایند. اطلاعاتی که در جاب آفر بایستی به صورت کامل ذکر شود، عبارتند از:       
·       یکی از این اطلاعات اختصاص به مشخصات کامل فرد متقاضی نظیر:
1)    نام 2) اطلاعات تماس 3) شماره پاسپورت 4) نشانی محل سکونت است.
·       در این اطلاعات بایستی مشخصات کارفرما نیز به صورت دقیق ذکر گردد که شامل آدرس و شماره ثبت و همچنین نام قانونی و رسمی شرکت است.
·       موارد دیگری از جمله:
1)    عنوان شغلی فرد کارمند 2) حقوق ناخالص شخص 3) شرح کامل و دقیق وظایف وی 4) زمان دقیق آغاز به کار 5) مدت زمان ارزش قرارداد، از مواردی است که بایستی در جاب آفر عنوان گردد.
·       اطلاعات دیگری که در قراردادهای شغلی عنوان می گردد، کمیسیون، پاداش، مزایا و سایر دریافتی های فرد کارمند است که بایستی به صورت کامل ذکر شود.
·       مورد دیگری که بایستی در تمامی قراردادهای شغلی ذکر شود، شرایط فسخ و یا ابطال قرارداد و همچنین شرایط مرخصی شخص است.
کلیه موارد ذکر شده از اطلاعات موجود در جاب آفر است که بایستی پیوست مدارک لازم برای ویزای کار عمان قرار گیرد. جاب آفر (قرارداد استخدامی) بایستی به تایید کارفرما و همچنین کارمند برسد و برای قانونی شدن پروسه کاری، مهر رسمی کارفرما نیز حتماً لحاظ گردد. علاوه براین بایستی متذکر شد که این امکان نیز وجود دارد که قرارداد فوق بر روی سربرگ های قانونی کارفرما منتشر شود.

 

موارد مورد نظر برای صدور مجوز کار، کدامند؟

موارد مورد نظر برای صدور مجوز کار، کدامند؟

در این کشور به منظور این که شخص درخواست کننده، ویزای کار را دریافت نماید، بایستی قرارداد استخدامی نیروی کار خارجی مورد تایید وزارت کار این کشور نیز قرار گیرد. در این راستا وزارت کار عمان مواردی که آن اشاره می نماییم را به منظور صدور مجوز کار در نظر می گیرد که عبارت است از:

ذکر نام شغل ثبت شده در قرارداد بایستی با سوابق تحصیلی و یا حرفه کارمند که مقرر گردیده از خارج کشور عمان پذیرش و استخدام شود، یکسان باشد. به عبارتی کارمند بایستی صلاحیت انجام کار در حرفه ی شغلی خود را دارا باشد.

میزان درآمد مندرج شده در قرارداد استخدامی نبایستی از میانگین دستمزد نیروی کار برابر شغل مورد نظر در عمان پایین تر باشد.
در حقیقت استخدام پرسنل خارجی از سوی کارفرما بایستی به علت دسترسی کمترین قیمت نیروی کار نسبت به سایر کشورها صورت پذیرد، بلکه بایستی به علت استخدام مجرب ترین نیروی کاری انجام گیرد که در کشور خود موجود نمی باشد.

در این راستا کارفرما با دریافت مدارک لازم برای ویزای کار عمان از سوی افراد متقاضی و تقدیم آن ها به وزارت کار این کشور، اقدامات لازم را به منظور استخدام نیروی خارجی در قراردادهای شغلی فراهم می سازند.

 

مشاغل مورد نیاز به روش جاب آفر عمان چیست؟

مشاغل مورد نیاز به روش جاب آفر عمان چیست؟

عمان کشوری توسعه یافته با طرح های ارتقا یافته زیادی است. عمان به علت سرمایه گذاری های بسیار زیاد در سال های اخیر از نظر تجاری، صنعتی و بازرگانی از توسعه روز افزونی برخوردار بوده است که این امر سبب گردیده تا درخواست های بسیاری به منظور جذب نیروی کاری از سایر کشورها را به همراه داشته باشد.

از دلایلی که سبب گردیده که تقاضای کار در این کشور با روند صعودی همراه باشد، راحتی و آسان بودن دریافت ویزای کاری است. زیرا همان طور که می دانید، دریافت ویزای کاری از کشورهای اروپایی علاوه بر زمانبر بودن، به رزومه ی کاری و همچنین مدرک زبان (درسطح بالا) نیاز دارد. علت دیگر این است که کشورهای اروپایی در قسمت قوانین و ضوابط ثبت کمپانی، با پرداخت مالیات های سنگین، سوددهی کمتر و همچنین زمانبر بودن مراحل قانونی اخذ ویزا همراه هستند.

این در حالی است که موقعیت کسب و کار و یا برپا کردن آن ها در عمان به مراتب آسانتر و راحت بوده است و همین امر سبب گردیده که این کشور با درخواست های متعددی در جذب نیروی کار همراه باشند. از دلایل کلی آن، محدودیت جمعیت با توجه به بازرگانی و صنعت موجود در عمان است که سبب کند شدن ارتقای آن شده است. در مجموع، ویزاهای کار در کشور عمان به سه بخش عمده دسته بندی می شوند که عبارتند از گروه های پزشکی، مهندسین و کارگران که در ادامه مبحث به آن اشاره می نماییم.

 

مشاغل مورد نیاز:

مشاغل مورد نیاز:

1.     کارگر ساده، مشاغل ساده، نیروی های کار کم تجربه و همچنین مشاغل خدماتی از مشاغلی به شمار می آیند که در این کشور به فعالیت می پردازند.
2.     کارشناسان فنی در عرصه های متعدد ساختمانی، تعمیرات، صنعتی، برق، تاسیسات و غیره از جمله مواردی است که به روش جاب آفر عمان می توان به فعالیت در این کشور پرداخت.
3.     نیروهای متخصص در حوزه های آشپزی، رستوران داری، گردشگری، پذیرایی و غیره از مشاغلی به شمار می آید که در عمان نیاز مبرم به نیروهای کاری دارد.
4.     پرسنل کادر درمانی نظیر کارشناس رادیولوژی، پرستاری، آزمایشگاهی، مامایی و غیره نیز از مشاغل مورد نیاز به روش جاب آفر عمان است.
5.     پزشکان متخصص و همچنین عمومی نیز می توانند به روش جاب آفر عمان به استخدام شرکت های قراردادی در این کشور در آیند.
6.     در حوزه مهندسی مشاغلی از جمله برق و الکترونیک، کامپیوتر، صنایع، مخابرات، راه و جاده، شیمی، عمران و غیره نیز کسب و کارهای دیگری محسوب می شوند که کشور عمان به آن نیاز دارد.
7.     از جمله مشاغل دیگری که در عمان به نیروهای کار نیاز دارند، محققین و همچنین علوم پایه در عرصه شیمی، فیزیک و زیست است.
8.     این کشور به مدیرانی که از تخصص و تجربه ی کاری بسیار بالایی برخوردار هستند نیز نیاز مبرم دارد.
9.     نیروهای مرتبط نظیر بازاریابی، فروش و همچنین بازرگانی از مواردی است که در عمان به نیروی کار مجرب و متخصص نیاز دارد.
10.  اقتصاد و سرمایه گذاری، حسابداری و مدیریت مالی کسب و کارهای دیگری است که به روش جاب آفر می توان به عمان مهاجرت نمود.
11.  مترجمین و همچنین نیروهای مجرب آموزش،اساتید دانشگاه، تدریس و آموزش زبان نیز از مشاغل دیگری است که به نیروی کار نیاز دارد.

کلیه موارد ذکر شده از عرصه های کاری در عمان است که نیاز مبرم به نیروی کار خارجی دارد. البته لازم به ذکر است که تمامی مشاغل بایستی مدارک لازم برای ویزای کار عمان را به دولت این کشور تقدیم نمایند.

 

کار در کشور عمان برای گروه پزشکی

کار در کشور عمان برای گروه پزشکی

همان طور که در بخش مشاغل مورد نیاز عمان اشاره نمودیم، یکی از کسب و کارهای ضروری و جذب نیروی کار خارجی در این کشور در حوزه پزشکی است. در مجموع طبابت در کشور عمان، برای متقاضیانی که در پی ارتقای سطح رزومه و همچنین کسب حقوق بیشتری هستند، بهترین گزینه به شمار می آید. بنابراین شرایط کار در این کشور و حقوق آن در شهرهای متعدد عمان متغیر است. به طور مثال موقعیت کاری در صلاله و همچنین مسقط عمان به مراتب از دیگر شهرهای مجاور عمان بهتر و مطلوب تر است. انجام کار در حوزه پزشکی در این کشور به شکل غیر مستقیم بوده است.

به عبارتی بعد از امتحانات مرتبط و انجام مصاحبات لازم و برآورد مدارک تحصیلی و علاوه بر آن میزان تسلط به زبان فرد متقاضی، مدارک لازم برای ویزای کار عمان معین می گردد. لازم به ذکر است که ویزای کاری این کشور مربوط به کادر پزشکی، بیست و چهار ماهه بوده که بعد از آن با توجه به موافقت طرفین قرارداد، تمدید مجدد آن نیز مقدور است.

بر مبنای نیاز عمان به نیروهای کار خارجی، سالانه رشته های متعدد پزشکی نظیر داروسازی، دندانپزشکی، پرستاری، فعالیت در علوم آزمایشگاهی و غیره تقاضا می شود. در ادامه بایستی بیان نماییم که کار در این کشور برای اغلب بانوان در مشاغلی نظیر مامایی، پرستاری و پزشکی انجام می گیرد.

به منظور فعالیت در حوزه مامایی بایستی فرد متقاضی حداقل دارای سه سال سابقه کاری در این عرصه باشد که شرایط آن ها نیز مشابه پرستاران است.

در مجموع کلیه افرادی که در کادر درمانی فعالیت می نمایند برای کار در کشور عمان بایستی مراحلی که در ادامه اشاره می نماییم را پشت سر بگذارند:
1)    قبولی در آزمون پرومتریک 2) برآورد دیتافلو و مدارک 3) مصاحبه با کارفرما

 

کار در عمان برای کارگران

کار در عمان برای کارگران

در ادامه رشته های مرتبط مورد نیاز کار در کشور عمان، همان طور که اشاره نمودیم، یکی از ویزاهای کار اختصاص به کار کارگران در عمان دارد که این امر به شکل مستقیم انجام می گیرد و افراد متقاضی نیازی به امتحان ورودی در این کشور را ندارند. لازم به ذکر است، کارگرانی که دارای مدرک کمتر از دیپلم هستند، اجازه کار در این کشور را ندارند. امور فعالیتی ساده در عمان به مراتب کمتر تقاضا می شود و بر همین اساس پیشنهاد می شود که از درخواست مشاغل در رده های پایین تر نیز خودداری نمایید.

نکته مهم این است که برای کسب مشاغل مناسب در این کشور و همچنین اقامت در آن، علاوه بر مدارک لازم برای ویزای کار عمان، داشتن زبان انگلیسی بسیار حائز اهمیت بوده و در حقوق دریافتی آن ها نیز اثر گذار خواهد بود.

براساس تحقیقات صورت گرفته، افرادی که از توانایی بسیار بالا و همچنین رزومه توانمندی برخوردار هستند، تنها به علت تسلط نداشتن به زبان انگلیسی امکان بهره مندی از ویزای کار کشور عمان را نداشته و یا درآمد کمتری را دریافت می نمایند.

 

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری به عمان چیست؟

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری به عمان چیست؟

براساس این که به منظور اشتغال در کشور عمان برخورداری از قرارداد شغلی برای وزارت کار این کشور مورد تایید است، از نظر قانونی برای صدور ویزای کار، مستلزمات سختگیرانه ی وجود ندارد. اما بر مبنای نیازهای بازار فعلی عمان برای شروط لازم به منظور مهاجرت کاری به کشور عمان می توان به موارد زیر متذکر شد:

 

سن

اشخاص متقاضی برای کار در کشور عمان بایستی در رده سنی کمتر از پنجاه سال باشند تا بتوانند شرایط لازم برای مهاجرت کاری را کسب نمایند.

 

مدرک زبان

از شرایط دیگر برای مهاجرت کاری به این کشور را می توان به مدرک زبان فرد متقاضی اشاره نمود. به منظور مهاجرت به کشور عمان به روش کار احتیاجی به دریافت مدرک زبان نیست، ولیکن شخص متقاضی بایستی به زبان عربی و یا انگلیسی از تسلط نسبی برخوردار باشد تا بتواند از این طریق شرایط لازم برای مهاجرت کاری به این کشور را داشته باشد. نکته حائز اهمیت در این است که کشور عمان دارای بازار کاری بین المللی است و افراد می توانند با تسلط بر زبان انگلیسی به راحتی در این کشور کار نمایند.

 

مدرک دانشگاهی

برخورداری از تحصیلات دانشگاهی به منظور کار در کشور عمان برای افراد متقاضی امری مهم و ضروری به شمار نمی آید. همان طور که اشاره نمودیم، مدرک دیپلم تنها برای کارگران ساده در مشاغل مرتبط در عمان است. به این ترتیب نیروهای کار ماهر و متخصص برای کار در رشته های مربوط به رشته تحصیلی خود به مدرک فنی و حرفه ی نیاز دارند. لازم به ذکر است که فقط مشاغلی از جمله مالی، مهندسی و پزشکی بایستی برای فعالیت در این کشور از مدرک دانشگاهی معتبر و مرتبط برخوردار باشند.

 

سوابق کاری

فرد درخواست کننده بر مبنای تحصیلات و همچنین سن بایستی حداقل از دوازده ماه سابقه ی کاری مرتبط برخوردار باشند تا از این طریق بتوانند مناسب ترین شغل و کارفرما را در کشور عمان پیدا نمایند. چنان چه سن شخص متقاضی بیشتر باشد، قطعاً به سوابق کاری بیشتری به منظور کاریابی نیاز است.

 

تمکن مالی

همان طور که در مقاله های قبلی در خصوص مهاجرت کاری به کشورهای اروپایی متذکر شدیم، یکی از شروطی که این کشورها برای متقاضیان جاب آفر در نظر می گیرند، برخورداری از تمکن و استقلال مالی است. این در حالی است که برای اخذ ویزای کاری به کشور عمان، نیازی به استقلال مالی فرد نیست.

کلیه موارد ذکر شده از شرایط سنی، مدرک دانشگاهی و همچنین مدرک زبان به منظور مهاجرت کاری به کشور عمان است که به غیر از مدارک لازم برای ویزای کار عمان، موارد نامبرده نیز بایستی در مهاجرت های کاری لحاظ گردد.

 

مدرک زبان مورد نیاز چیست؟

مدرک زبان مورد نیاز چیست؟

در ادامه مبحث مدارک لازم برای ویزای کار عمان، بایستی در خصوص مدرک زبان این کشور نیز توضیحاتی را ارائه نماییم. برای کار در عمان، فرد متقاضی این امکان را دارد که به دو زبان عربی و یا انگلیسی تقاضای کار بدهد. زیرا هر بازار شغلی از دو زبان نامبرده استقبال می نماید.

به منظور صدور ویزای کار، چنان چه کارفرما نیز حضور داشته باشد، احتیاجی به عرضه مدارک زبان به سفارت کشور عمان نیست. در غیر این صورت شخص متقاضی بایستی به یکی از زبان های ذکر شده تسلط کافی را داشته باشد.

همچنین بایستی متذکر شویم که کارفرمایان نیز برای استخدام متقاضیان احتیاجی به مدارک زبان ندارند و در این راستا تنها توانایی از یکی از زبان های ذکر شده(انگلیسی و عربی) از سوی اغلب کارفرمایان می تواند برای ویزای کار در عمان کفایت نماید.

 

نوع ویزا برای مهاجرت فوق چیست؟

نوع ویزا برای مهاجرت فوق چیست؟

شخص درخواست کننده به این روش و با ارسال مدارک لازم برای ویزای کار عمان، ویزای خود رانییی اخذ می نماید. بایستی متذکر شویم که زمان ویزای کار عمان به مدت قرارداد استخدامی مندرج شده میان طرفین قرارداد وابسته است که با تمدید مجدد قرارداد استخدامی، فرد این امکان را دارد که مهلت ویزای خود را مجدداً تمدید نماید. چنان چه شخص متقاضی اقدام به فسخ و ابطال قرارداد خود با کارفرما نماید، فرد از طریق کارفرمای دیگر می تواند اقدام به تمدید دوباره ویزای کاری در کشور عمان نماید.
در ادامه بهتر است متذکر شویم که کار در این کشور به دو روش مقدور است:
1)    ویزای جست و جو و یا تفحص کار در کشور عمان  2) ویزای کار عمان که در مورد هر یک توضیحات مختصری را برای شما ارائه می نماییم.

 

ویزای جست و جوی کار در کشور عمان (Oman job seeker visa)

ویزای جست و جوی کار در کشور عمان (Oman job seeker visa)

لازم است بیان نماییم که این ویزا به هیچ عنوان به متقاضیان جویای کار توصیه نمی گردد، بلکه بایستی توسط کارفرمای عمانی درخواست و همچنین اعلام نیاز گردد. این کارفرما و پشتیبان عمانی با تعهد خود، درخواست کنندگان خارجی از دیگر کشورها را به این کشور دعوت می نمایند.

اما جالب اینجاست که در بعضی موارد حوزه کاری معلوم نیست، بلکه تنها شخص این امکان را دارد که به بررسی کار در کشور عمان بپردازد. دقت نمایید که ویزای جست و جوی کار در این کشور با سایر کشورهای اروپایی متفاوت است، زیرا در حقیقت شما با در اختیار داشتن ویزای توریستی از این فرصت برخوردارید که به کشور عمان سفر نموده و در پی مناسب ترین شغل باشید. این در حالی است که در پیمان های ویزای کار جست و جو در کشورهای اروپایی مانند اتریش و آلمان در کاریابی برقرار می گردد و به وضوح ذکر شده که سه امکان فرصت شغلی مناسب مرتبط با رشته تحصیلی متقاضیان عنوان شده است.

در این راستا لازم است که با کلیه ضوابط و قوانین کار کشور عمان، حقوق و همچنین میزان دستمزد آن ها نیز اطلاع کافی داشته باشید، زیرا در این حوزه شما به صورت مستقیم در خصوص مباحث کاری با کارفرمای خود گفت و گو می نمایید.

بهتر است بدانید که معمولا پیوسته سن اشخاص متقاضی بالای بیست و یک سال بوده که کارجو به مدت سه ماه فرصت جست و جو در حوزه کاری مناسب با مدرک تحصیلی خود را دارد. در این مدت فرد این امکان را دارد که به داخل و یا خارج از کشور، چندین مرتبه تردد کند.

 

ویزای کار کشور عمان

ویزای کار کشور عمان

بعد از دعوت کار در کشور عمان بایستی در گام نخست رزومه ی کاری خود را به منظور کاریابی ارسال نمایید و کاریابی با توجه به صلاحیت، اقدام به جست و جوی کارفرما در این کشور می نماید. سپس کاریابی اقدامات لازم به منظور جست و جوی کار در کشور عمان را برای کارجو انجام می دهد و بعد از کاریابی، زمان مصاحبه و همچنین امور پیش از اعزام به این کشور را مشخص می نماید.

در این ویزا شخص متقاضی از طریق ویزای توریستی داخل این کشور می شود و بعد از یک دوره، این امکان و فرصت به وی داده می شود که با کارفرما، قرارداد کاری را منعقد نمایند.

بعضی از کارجویان متعقدند که کار در این کشور از طریق ویزای توریستی عمان مقدور است، اما انجام کار در این کشور علاوه بر مدارک لازم برای ویزای کار عمان، برخورداری از ویزای کار است. بعد از گفت و گوهای صورت گرفته و انجام تست های مرتبط، ویزای توریستی شخص متقاضی به ویزای کار در این کشور تغییر می یابد و سپس برای این افراد (ویزای کار عنوان) صادر می گردد که بیست و چهار ماهه است.

 

حقوق دریافتی در کشور عمان به چه میزان است؟

حقوق دریافتی در کشور عمان به چه میزان است؟

درآمد دریافتی در کشور عمان به شغل شخص متقاضی بستگی دارد. به این ترتیب که:
·       مشاغل خدماتی و همچنین کارگران ساده که بایستی حداقل دارای مدرک دیپلم باشند، به طور معمول در حدود پانصد الی هشتصد ریال عمان را ماهیانه دریافت می نمایند.
·       متخصصین، نیروهای با تجربه و همچنین کارگران ماهر و متبحر به طور معمول تقریباً در حدود هشتصد تا هزار و چهارصد ریال دستمزد را ماهیانه دریافت می کنند.
·       تکنیسین های متخصص در ماه حقوقی در حدود هزار و سیصد تا دو هزار و سیصد ریال را از کارفرمایان خود دریافت می نمایند.
·       لازم به ذکر است که میزان درآمد پرسنل بهداشت و درمان که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی هستند نیز تقریباً بین هزار و دویست تا هزار و هشتصد ریال در ماه است.
·       دستمزد مدیران و همچنین پزشکان متخصص که دارای مدارک تحصیلی معتبر و عالی در رشته خود هستند، در حدود سه هزار ریال در ماه است.
با توجه به حقوق دریافتی ذکر شده در این کشور، لازم است که عوامل تاثیرگذار بر روی میزان درآمد آن ها را نیز برای شما عنوان نماییم.

 

عوامل تاثیرگذار در حقوق دریافتی متقاضیان کار در عمان

عوامل تاثیرگذار در حقوق دریافتی متقاضیان کار در عمان

مدارک لازم برای ویزای کار عمان بیانگر حقوق دریافتی کارجویان در کشور عمان است. به این ترتیب پارامترهایی که در حقوق افراد متقاضی در کشور عمان تاثیرگذار است، عبارتند از:

 

تجربه کاری

اشخاصی که مایلند در عمان به فعالیت بپردازند، نخست نیازمند دریافت ویزای کار از این کشور هستند و برای گرفتن ویزای فوق بهتر است که از سوی کارفرمایان این کشور جاب آفر و یا همان پیشنهاد شغلی مناسب را اخذ نمایند. بر همین اساس شخص درخواست کننده در زمان گفت و گوی شغلی با کارفرما بر اساس تجربیات کاری کسب کرده می تواند شرایط مطلوبی را به منظور قانع نمودن کارفرمای خود به دست آورد.

همان طور که می دانید، کارفرمایان بعد از مدارک لازم برای ویزای کار آلمان نکته مهم دیگری را که برای حقوق دریافتی متقاضیان در نظر می گیرند تخصص و تجربه کاری فرد است. به این ترتیب هر چه متقاضیان از تجربه و مهارت بیشتری مرتبط با رشته تحصیلی خود برخوردار باشند، به مراتب با افزایش حقوق بیشتری نیز همراه خواهند شد.

 

جنسیت

چنان چه حقوق کار در کشور عمان با برخورداری از شرایط ویژه مرتبط با مدرک تحصیلی افزایش پیدا می کند، اما بانوان در کشور عمان فاقد از هیچ راندمانی از سوی خود، از آقایان به مراتب کمتر حقوق دریافت می کنند که این مقدار بیشتر به علت تبعیضی است که دولت این کشور در آقایان و بانوان می گذارد. در مجموع نیروهای کار بانوان در این کشور نه درصد(9%) کمتر از درآمد ماهیانه آقایان با توجه به شرایط یکسان دریافت می نمایند که این عامل نیز در کنار مدارک لازم برای ویزای کار عمان می تواند در میزان درآمد مشاغل مختلف در عمان تاثیرگذار باشد.

 

میزان سطح تحصیلات

تحصیلات در این کشور از مواردی است که در استخدام متقاضیان جویای کار در مشاغل متعدد در میزان حقوق دریافتی تاثیرگذار است. به عنوان مثال؛ داروسازان در این کشور به منظور استخدام کاری در عمان به مدرک دانشگاهی معتبر نیاز دارند. بنابراین هر چه درخواست کنندگان ویزای کار در عمان از مدارک تحصیلی بالاتر برای کار در این کشور برخوردار باشند، به مراتب با افزایش حقوق همراه می شوند. در مجموع میزان تحصیلات در حقوق دریافتی در کشور عمان به این صورت است که:
·       افرادی که دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستند، هفده درصد از افرادی که فاقد مدرک تحصیلی هستند، با افزایش حقوق دریافتی همراه هستند.
·       اشخاصی که در صنایع کاری کشور عمان با مدرک کارشناسی همراه هستند، به مراتب چهل و یک درصد حقوق بیشتری از افرادی که فاقد مدرک تحصیلی هستند، درآمد دارند.
·       درخواست کنندگان ویزای کار عمان که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند، بیست و نه درصد از افرادی که مدرک کارشناسی دارند، ماهیانه دستمزد دریافت می نمایند.
·       دارندگان مدرک تحصیلی دکترا در کشور عمان، پنجاه و دو درصد بیشتر از سایر افراد دیگر که دارای مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند، حقوق دریافت می نمایند.
کلیه موارد ذکر شده از پارامترهایی است که بر روی حقوق دریافتی این کشور تاثیرگذار است.

 

آیا از طریق ویزای کار می توان اقامت دائم عمان را دریافت نمود؟ در این مدت اقامت و نوع ویزا به چه صورت است؟

آیا از طریق ویزای کار می توان اقامت دائم عمان را دریافت نمود؟ در این مدت اقامت و نوع ویزا به چه صورت است؟

افراد متقاضی ویزای کار که با ارائه مدارک لازم برای ویزای کار عمان وارد این کشور می شوند، این امکان را دارند که بعد از گذشت پنج سال تقاضای اقامت دائم در این کشور را ارائه نمایند. لازم به ذکر است که اقامت شهروندی با اقامت دائم متفاوت بوده است و در این راستا نیروی کار خارجی به هیچ عنوان نمی توانند پاسپورت و یا شهروندی کشور عمان را دریافت نمایند.

اخذ تابعیت و همچنین اقامت دائم از طریق کار در این کشور مقدور نخواهد بود. مدت زمان اقامت در عمان مربوط به زمان پیمانکاری فرد متقاضی است و تا هنگامی که شخص به کار خود اشتغال دارد، مجوز اقامت در این کشور را داراست و به این ترتیب پیامدهای اقامتی برای شخص ندارد.

البته لازم به ذکر است که در یک صورت شخص متقاضی می تواند اقامت دائم کشور عمان را کسب نماید و آن هم ازدواج با شخص عمانی است که فرد متعهد می گردد که به مدت هشت الی ده سال در عمان زندگی نماید و بایستی ضوابط و قوانین شهروندی این کشور را به درستی فرا گیرد و نیز تسلط کامل به زبان عربی داشته باشند و از همه مهمتر، شخص متقاضی ویزای کار هیچ جرمی را انجام نداده باشد که این موضوع در ارسال مدارک لازم برای ویزای کار عمان به طور کامل مندرج شده است.

 

آیا از طریق ویزای کار عمان، امکان پیوست همسر و فرزندان وجود دارد؟ در صورت امکان پیوست همزمان، تحصیل فرزند و مجوز کار همسر را نیز توضیح دهید؟

کشور عمان جزو کشورهایی است که برای اشخاصی که به اشتغال فعالیت دارند و با توجه به حقوق دریافتی ماهیانه خود استطاعت پرداخت کلیه هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده را دارند، ویزای پیوست را فراهم نموده است.

به این ترتیب نیروی کار خارجی در کشور عمان امکان تقاضای پیوست خانواده، فرزندان رده سنی کمتر از هجده سال و همچنین همسر را داشته و ویزای پیوست آن ها را از سوی این کشور دریافت نمایند. همسر شخص درخواست کننده مجوز کار به صورت تمام وقت را نیز در این کشور دارد و نیز، این فرصت را دارند که از کلیه امکانات آموزش این کشور به صورت رایگان استفاده نمایند.

فرزندان رده سنی کمتر از سن قانونی (هجده سال) که امکان پیوست را نیز دارند، می توانند از تحصیلات آموزشی رایگان در این کشور بهره مند شوند. موارد ذکر شده از نکات مثبت کشور عمان به شمار می آید که برای نیروی کار خارجی خود در نظر گرفته است.

البته لازم به ذکر است که موارد بیان شده در صورتی امکان پذیر است که همراه، ویزای اقامتی این کشور را دریافت کرده باشد. زیرا بعضی از اشخاص از طریق ویزای توریستی عمان به کشور فوق سفر می نمایند. باید گفت که این سری از ویزاها (ویزای توریستی) در هیچ کشوری مانند کشور عمان به ویزای اقامتی تبدیل نمی شود. در انتها نیز باید متذکر شد که کشور عمان کلیه اعضای خانواده شخص متقاضی را تحت حمایت بیمه درمانی خود قرار می دهد.

 

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای همراه به کشور عمان

برای دریافت ویزای فوق، بایستی شخص متقاضی مدارکی که به آن اشاره می نماییم را به سفارت کشور عمان در محل زندگی خود تحویل دهند: 
پاسپورت فرد که حداقل به مدت شش ماه ارزش و اعتبار قانونی دارد و از دو برگ سفید برخوردار است.
دو قطعه عکس پاسپورتی که دو امضا در قسمت پشت عکس داشته باشد.
تاییدیه استقلال مالی بانک که بیانگر استطاعت شخص برای فراهم نمودن هزینه های طول دوره اقامت در کشور عمان است.
تاییدیه ای که بیانگر تامین محلی مناسب برای سکونت در این کشور در زمان اقامت شخص است.
علاوه بر مدارک لازم برای ویزای کار عمان، مدارک فوق نیز به منظور تقاضای ویزای همراه به عمان نیز مورد نیاز است. نکته حائز اهمیت این است که اقامت در کشور عمان به هیچ عنوان به دریافت تابعیت در عمان منجر نمی شود. این در حالی است که در سایر کشورهای اروپایی بعد از گذشت چند سال و همچنین پرداخت مالیات، افراد متقاضی می توانند تقاضای اخذ تابعیت را ارائه نمایند.

 

مدارک مورد نیاز برای ویزای کار عمان چیست؟

مدارک مورد نیاز برای ویزای کار عمان چیست؟

به منظور تقاضای کار در عمان به مدارکی نیاز دارید که عبارتند از:
·       یکی از مدارک لازم برای ویزای کار عمان گذرنامه معتبر است که بایستی حداقل به مدت بیست و چهار ماه اعتبار و ارزش قانونی داشته باشد.
·       ترجمه کارت ملی، شناسنامه، دوره های فراگیری مهارت آزاد و همچنین مدارک فنی و حرفه ای از جمله مدارک لازم برای ویزای کار عمان است که بایستی به زبان عربی و یا انگلیسی انجام گیرد.
·       ترجمه انگلیسی و یا عربی پیشینه تحصیلی غیر دانشگاهی و همچنین دانشگاهی شخص متقاضی از جمله مدارک مورد نیاز ویزای کار عمان محسوب می شود.
·       از دیگر مدارک لازم برای ویزای کار عمان را می توان به سابقه کاری نظیر سوابق بیمه و همچنین تاییدیه اشتغال به کار در این کشور متذکر شد.
·       تاییدیه سلامت پزشکی و همچنین نداشتن سوء پیشینه کیفری نیز از جمله مدارک دیگر برای ویزای کار عمان محسوب می شود.
کلیه موارد نامبرده از مدارک لازم برای ویزای کار عمان است که به تسریع در پروسه تقاضای کار در این کشور کمک شایانی می نماید.

 

خدمات شرکت مهاجرتی کارتالاا در عرصه ویزای کار عمان را نام ببرید

این شرکت مهاجرتی بر مبنای موقعیت شخص متقاضی و همچنین سابقه وی خدمات جامعی را در عرصه اخذ قرارداد استخدامی و همچنین مهاجرت شغلی به این کشور عرضه می دارد. خدمات مهاجرتی شرکت کارتالاا شامل موارد زیر می شود:
1.     عرضه مشاوره های لازم به شخص متقاضی بر مبنای مهارت، رشته، مدارک، سوابق و همچنین اهداف به منظور امکان سنجی به منظور مهاجرت به کشور عمان به روش کار از جمله خدمات کارتالاا محسوب می شود.
2.     فراهم نمودن کلیه مدارک لازم به منظور روند مهاجرت کاری به روش جاب آفر یا همان پیشنهاد شغلی به عمان از موارد دیگر خدمات کارتالاا به شمار می آید.
3.     کارتالاا سعی نموده است که برای تقاضای شخص درخواست کننده به کشور عمان از آموزش های رایگان زبان عربی و یا انگلیسی استفاده نماید.
4.     برآورد کلیه مدارک تحصیلی، شغلی و آموزشی در سازمان های دولتی و قانونی این کشور در صورت نیاز از جمله خدمات دیگر این شرکت مهاجرتی به حساب می آید.
5.     کلیه نامه نگاری ها با کارفرما و همچنین اخذ قراردادهای استخدامی از سوی کمپانی کارفرما در عرصه مهارت و تخصص شخص درخواست کننده از عمان خدمات دیگری است که این شرکت مهاجرتی برای متقاضیان در نظر گرفته است.
6.     یکی دیگر از خدمات کارتالاا را می توان به اخذ مجوزهای مورد نیاز از سوی اداره کار و همچنین وزارت کار بر مبنای مدارک متقاضی و شرایط موجود در قرارداد اشاره نمود.
7.     همراهی به منظور انجام مصاحبه در سفارت عمان برای اخذ ویزای کاری نیز از جمله خدمات دیگر شرکت مهاجرتی کارتالاا محسوب می شود.
8.     این شرکت سعی می نماید که در تمامی پروسه های زمان ورود برای استقرار شخص، معرفی وی به کارفرما و همچنین تامین مسکن مناسب با توجه به تمکن مالی فرد، همراه وی باشد.
9.     همراهی شخص درخواست کننده به منظور انجام امور قانونی و اداری در هنگام ورود نظیر اخذ کد ملی، افتتاح حساب بانکی، اخذ کارت اقامت، گرفتن کد مالیاتی و همچنین درج و ثبت آدرس نیز از خدمات دیگر شرکت مهاجرتی کارتالاا است.
کلیه موارد ذکر شده از خدمات شرکت مهاجرت کارتالاا است که شما می توانید از امکانات آن بهره مند شوید. لازم به ذکر است که کلیه خدمات این شرکت به منظور رفاه حال متقاضیان ویزای کار عمان صد در صد تضمینی بوده است.
«با کارتالاا اعتماد را تجربه کنید»