اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

بهترین شهر آلمان برای کار

بهترین شهر آلمان برای کار

در این مقاله می خواهیم برخی از مهمترین شهرهای آلمان را ارزیابی کنیم تا بهترین شهر آلمان برای کار را به شما معرفی نماییم. همراه ما باشید.

اگر علاقه دارید تا بهترین شهر آلمان برای کار را بهتر بشناسید و قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارید، مطالعه این مطلب می‌تواند اطلاعات شما را در رابطه با شهرهای معروف آلمان بیشتر کند. تمامی ما در رابطه با مهاجرت به آلمان و روش‌های مختلف آن صحبت‌های متعددی شنیده‌ایم. اما این‌که بتوان تشخیص داد که کدام یک از شهرهای آلمان برای زندگی و کار مناسب می‌باشد و یا زندگی در کدام شهرها هزینه کمتری دارد، اندکی دشوار است و ممکن است اطلاعاتی در این رابطه نداشته باشیم. هرکدام از شهرهای آلمان برای خود مزایا و معایبی دارند و نیاز است که با بالا بردن سطح اطلاعات خود در این زمینه بتوانید بهترین شهر آلمان برای کار را شناسایی کنید.

در این مقاله می خواهیم برخی از مهمترین شهرهای آلمان را ارزیابی کنیم تا بهترین شهر آلمان برای کار را به شما معرفی نماییم. همراه ما باشید.

اگر علاقه دارید تا بهترین شهر آلمان برای کار را بهتر بشناسید و قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارید، مطالعه این مطلب می‌تواند اطلاعات شما را در رابطه با شهرهای معروف آلمان بیشتر کند. تمامی ما در رابطه با مهاجرت به آلمان و روش‌های مختلف آن صحبت‌های متعددی شنیده‌ایم. اما این‌که بتوان تشخیص داد که کدام یک از شهرهای آلمان برای زندگی و کار مناسب می‌باشد و یا زندگی در کدام شهرها هزینه کمتری دارد، اندکی دشوار است و ممکن است اطلاعاتی در این رابطه نداشته باشیم. هرکدام از شهرهای آلمان برای خود مزایا و معایبی دارند و نیاز است که با بالا بردن سطح اطلاعات خود در این زمینه بتوانید بهترین شهر آلمان برای کار را شناسایی کنید.

البته نباید این ‌موضوع را فراموش کنید که لازمه پیدا کردن یک شغل مناسب در شهر آلمان، تخصص و مهارت کافی در زمینه آن شغل می‌باشد و برای این کار نیاز دارید تا به تقویت رزومه‌ی خود بپردازید. سپس برای مهاجرت به کشور آلمان تصمیم بگیرید و اقدامات لازم را انجام بدهید.

آلمان؛ فرهنگی خاص دارد و اغلب شهرهای آن دارای قلعه‌های قدیمی می‌باشند و آداب و غذاها و نوشیدنی‌هایی که محبوب این کشور می‌باشد، برای افراد مهاجر بسیار جذاب است. بسیاری از موارد ثابت کرده‌اند که آلمان یک کشور اقتصادی پیشرفته می‌باشد که در وضعیت رشد صنایع قرار دارد و همیشه پذیرای نیروهای کار متخصص خارجی می‌باشد.

اما شهرهای بسیاری در آلمان وجود دارند که می‌توانند این فرصت شغلی را در کنار هزینه‌های مختلف زندگی به افراد ارائه بدهند. در این کشور، بسیاری از کمپانی‌ها و شرکت‌های متعدد دیده می‌شود که زمینه فعالیت آن‌ها تکنولوژی‌های نوین می‌باشد و در حیطه فعالیت‌های نوآورانه فعالیت می‌کنند. صنعتی شدن این کشور با سرعت بسیار بالایی رو به پیشرفت می‌باشد و می‌تواند فرصت‌های شغلی بسیاری برای شهروندان و مهاجران خارجی فراهم کند.

اینفوگرافیک بهترین شهر آلمان برای کار

اینفوگرافیک بهترین شهر آلمان برای کار

این امر سبب می‌شود که کشور آلمان بسیار جذاب برای کار و زندگی باشد. حال اگر قصد مهاجرت به آلمان را داشته باشید، نیاز به شناخت بهترین شهر آلمان برای کار دارید. در ادامه این مبحث، با ما همراه باشید تا توضیحات جامع و کاملی در رابطه با بهترین شهر آلمان برای کار ذکر کنیم تا به ‌درستی تصمیم به مهاجرت بگیرید.

در ادامه این مطلب به عنوان‌های زیر خواهیم پرداخت:
شرایط کار در بهترین شهر آلمان به چه صورت می‌باشد؟
زندگی و کار در شهر برلین به‌ عنوان یک مهاجر، به چه صورت است؟
نرخ بیکاری در شهر برلین
جاذبه های شهر برلین
خلاصه مزایا و ویژگی های شهر برلین
زندگی و کار در شهر فرانکفورت به عنوان یک مهاجر، به چه صورت است؟
ویژگی‌ها و مزایای زندگی در شهر فرانکفورت
زندگی و کار در شهر هامبورگ به عنوان یک مهاجر، به چه صورت است؟
جاذبه‌های گردشگری شهر هامبورگ
ویژگی‌ها و مزایای شهر هامبورگ
کار و زندگی در شهر اشتوتگارد به چه صورت است؟
ویژگی و مزیت های شهر اشتوتگارد 
زندگی و کار در شهر مونیخ به عنوان یک مهاجر، به چه صورت است؟
زندگی و کار در شهر کلن به عنوان یک مهاجر، به چه صورت است؟
جاذبه‌های شهر کلن آلمان
زندگی و کار در شهر دوسلدورف به عنوان یک مهاجر، به چه  صورت است؟
پر درآمدترین شهر آلمان برای کار کدام شهر است؟
سوالات متداول در رابطه با بهترین شهر آلمان برای کار چه مواردی هستند؟
سخن آخر

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین شهر آلمان برای کار با ما همراه باشید.

 

شرایط کار در بهترین شهر آلمان به چه صورت می‌باشد؟

شرایط کار در بهترین شهر آلمان به چه صورت می‌باشد؟

اغلب شهرهای آلمان برای کار شرایط خوبی دارند. اما در ادامه این مطلب می‌خواهیم چندین شهر مهم از آلمان که می‌توان در آن‌ها زندگی و کار کرد را معرفی کنیم و شرایط زندگی کردن در آلمان را بیشتر توضیح دهیم.
در ابتدای این مطلب به این‌ موضوع اشاره کردیم که در هنگام مهاجرت نیاز است تا مهارت‌های خود را سنجیده و توسعه دهید و به ‌دنبال کاری مرتبط با تخصص خود باشید.

اما مهم‌ترین مسئله در هنگام شناخت بهترین شهر آلمان برای کار و مهاجرت به آن کشور این است که فرد باید مشاغل مورد نیاز این کشور را ارزیابی کند تا بر اساس مهارت‌های خود شغل مد نظر را انتخاب کند. بنابراین لازم است تا با افرادی که در این حیطه تخصص کافی دارند، مشورت کنید. این افراد به‌ عنوان مشاوره‌های مناسبی برای راهنمایی تمام متقاضیان شناخته می‌شوند و می‌توانند کمک کنند که در حیطه تخصص‌های خود به کدام یک از شهرهای آلمان برای کار مراجعه کنید.

 اما نکته دیگری که نباید هرگز از آن غافل شوید، این است که باید به زبان مردم آن کشور تسلط داشته باشید تا شانس شما برای پذیرفته شدن در موقعیت‌های شغلی این کشور افزایش یابد. بر این اساس اگر قصد دارید تا فرصت شغلی خود را در کشور آلمان گسترش دهید، قبل از هر کاری نیاز به آموختن دانش زبان آلمانی دارید و در این زمینه باید پیشرفت کنید. فراموش نکنید که هیچ‌گاه برای شروع کردن دیر نیست و از همین امروز می‌توانید آموزش‌های لازم را در زمینه زبان آلمانی بیاموزید.
هنگامی که بحث زندگی کردن در بهترین شهر آلمان باشد، ۲ گزینه مهم نیاز است تا بررسی شوند:
•    سطح درآمد در شهرهای مختلف
•    هزینه‌های زندگی در شهرهای مختلف
در حالت کلی سطح درآمد و قدرت خرید کشور آلمان بسیار بالا می‌باشد. البته اگر بخواهیم سطح درآمد در دنیا را به ‌ترتیب بگوییم، بهتر است از کشورهایی همانند سوییس، سنگاپور و دانمارک نام ببریم. هر چند که در این کشورها میزان هزینه‌های زندگی‌ نیز بسیار بالا می‌باشد و به ‌عنوان گران‌ترین کشورها نام گرفته‌اند.

اما درآمد بسیار بالایی نیز دارند و بر اساس سطح تحصیلات، سوابق کاری و حوزه شغلی هر فرد، میزان درآمد افراد در آلمان تعیین می‌گردد. البته در جدول زیر نمونه‌ای از درآمد ماهانه بهترین شهر آلمان برای کار و زندگی را تعیین می‌کنیم تا با انتخابی درست‌تر اقدام به مهاجرت کنید.

معیارهای متفاوتی برای رتبه‌بندی بهترین شهر آلمان برای کار مد نظر قرار می‌گیرد و از این طریق، مهاجران و متخصصینی که قصد مراجعه به این کشور را برای کار دارند، انتخاب مناسب‌تری برای زندگی در این شهر دارند و با راهنمایی این دسته از رتبه‌های مختلف می‌توانند شهر مد نظر خود را انتخاب کنند. مهم‌ترین معیارهایی که در این لیست مورد اهمیت واقع می‌شوند، مواردی همچون هزینه‌های زندگی، نرخ بیکاری، حقوق، فرصت‌های شغلی و مسلط بودن به زبان انگلیسی می‌باشد. حال با ما همراه باشید تا به بررسی هر کدام از این معیارها بپردازیم.

زندگی و کار در شهر برلین به‌ عنوان یک مهاجر، به چه صورت است؟

زندگی و کار در شهر برلین به‌ عنوان یک مهاجر، به چه صورت است؟

مهم‌ترین شهری که در ابتدای لیست ما برای تعیین بهترین شهر آلمان برای کار قرار می‌گیرد، برلین می‌باشد که پایتخت آلمان است و به‌ عنوان برجسته‌ترین شهر این کشور شناخته می‌شود. در بسیاری از مواقع، افراد این شهر را به ‌عنوان محل تولد استارت آپ‌ها می‌شناسند. زیرا شهر برلین توانسته به وجود آورنده‌ی فرصت‌های شغلی متعدد باشد. رشد و پیشرفت افراد در شرایط کاری آن‌ها سبب شده است که شهر برلین فقط مرکز کسب ‌و کارهای جدید ‌نباشد، بلکه کمپانی‌ها و شرکت‌های بسیاری که از شهرت جهانی برخوردار می‌باشند و همین‌طور از شناخته شده ترین کارآفرینان هستند، در این شهر فعالیت می‌کنند.

یکی از شهرهای ایالتی آلمان شهر برلین نام گرفته است. آلمان حدوداً ۱۶ ایالات متفاوت دارد که یکی از آن‌ها شهر برلین است و به‌ عنوان پایتخت این کشور دارای قدمت بسیاری می‌باشد. طی تحقیقات متعدد، متوجه شدیم که مساحت برلین حدوداً ۸۹۱ کیلومتر مربع است و بر این اساس می‌توان آن را بزرگ‌ترین ایالت در آلمان شناخت. از لحاظ تاریخی نیز برلین یکی از مهم‌ترین ایالت‌ها می‌باشد که دارای آب ‌و هوای معتدلی است. نظمی که در شهر برلین برقرار است، توانسته این شهر را از نظر علمی به‌ عنوان یکی از بهترین شهرهای آلمان برای کار به حساب بیاورد.

حدوداً ۳۴ دانشگاه مختلف در برلین وجود دارد که هر روز دانشجویان متفاوتی از شهرها و کشورهای مختلف در آن تحصیل می‌کنند. از این ۳۴ دانشگاه، ۶ دانشگاه دولتی هستند. شرایط اقتصادی در شهر برلین حاکم می‌باشد و دارای تعادل است و هر خانواده و یا فردی که در این شهر زندگی می‌کند، دارای سطح رفاه مناسب می‌باشد و با این شرایط می‌تواند زندگی خود را اداره کند.

حدوداً ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در شهر برلین زندگی می‌کنند و کمپانی‌های معروفی همانند A&O و Ableton در شهر برلین فعالیت دارند. البته باید بگوییم که هزینه‌هایی که در شهر برلین صرف می‌شوند کم نیستند و بنا بر نحوه زندگی افراد می‌توان عددی بین ۸۰۰ تا ۱۱۰۰ یورو را برای هزینه‌ها در این شهر ذکر کرد.

نرخ بیکاری در شهر برلین

نرخ بیکاری در شهر برلین

نکته قابل ‌توجه این است که نرخ بیکاری در شهر برلین به کمتر از ۱۰ درصد می‌رسد. با توجه به این‌که پایتخت کشور آلمان شناخته ‌شده است و علم و فناوری آن به نسبت دیگر شهرهای آلمان پیشرفته‌تر می‌باشد، این نکته توانسته فرصت‌های شغلی بسیار زیادی را در حیطه فناوری در شهر برلین به وجود بیاورد.

براساس آخرین آماری که از شهر برلین داشتیم، متوجه شدیم که حدوداً نصف افراد این شهر در زمینه صنعت فعالیت دارند و ۱۵ درصد آن‌ها در ادارات دولتی فعالیت می‌کنند. باید این نکته را در هنگام مهاجرت به کشور آلمان بدانید که آلمان یکی از بزرگ‌ترین کشورهای صنعتی جهان شناخته می‌شود و فعالیت‌های مختلفی در بخش‌های مکانیک، مواد غذایی، ساخت‌وساز، خودروسازی، حمل‌ونقل، تکنولوژی، مهندسی پزشکی، پژوهش و فناوری، محیط‌زیست و عمران دارد.

اگر اطلاعات خود را در حیطه تمامی شهرهای آلمان بیشتر کنید، در هنگام مهاجرت و یا سفر به این کشور تصمیم درستی می‌گیرید. آلمان فرصت‌های کاری بسیاری دارد که در این حیطه می‌توان آن را بهترین کشور برای مهاجرت نام برد. حال قبل ‌از این‌که بهترین شهر آلمان برای کار را بشناسید، باید حیطه فعالیت خود را به‌ درستی تعیین کنید و هزینه‌های موجود در تمامی شهرهای آن را بسنجید تا با انتخابی درست به این کشور مهاجرت کنید و پیشرفت چشمگیری داشته باشید.

بدون بزرگ‌نمایی می‌توانیم بگوییم که شهر برلین به یک استخر با عمق بسیار زیاد تشبیه می‌شود که دارای فرصت‌های شغلی بسیاری است. همین موضوع باعث می‌شود که تعداد زیادی از مهاجران تمایل به زندگی و کار در برلین داشته باشند و آن را به ‌عنوان بهترین شهر آلمان برای کار می‌دانند.

در سال‌های اخیر، شهر برلین رشد بسیار بی‌سابقه ای را در حیطه کار به اثبات رسانده است. به‌ غیر از تمامی مسائل ذکر شده، این شهر یک قطب بزرگ توریستی در آلمان شناخته می‌شود. زیرا در هر ماه از سال، وجود تعداد زیادی توریست در خیابان‌های برلین دیده شده است.

همین امر سبب شده که این شهر به ‌عنوان زنده‌ترین و پویاترین شهر آلمان نام بگیرد. البته جنبه‌های مختلف دیگری باعث شده‌اند که شهر برلین در صدر لیست بهترین شهر آلمان برای کار شناخته شود. این دسته از موارد همانند انرژی، تکنولوژی‌های زیست‌محیطی، به بخش‌های صنعتی و کارخانه‌ای می‌باشند و روز به ‌روز در حال پیشرفت هستند.

جاذبه های شهر برلین

جاذبه های شهر برلین

شهر برلین به دلیل جاذبه‌های بسیاری که دارد؛ جوانان، دانشجویان و استارت آپ هایی که از خلاقیت بهره کافی ببرند را مجذوب خود می‌کند. در مسائلی همچون فرهنگ، سیاست، رسانه و علوم پزشکی، برلین یک شهر معروف می‌باشد. تمامی اقتصادی که در برلین صورت می‌گیرد، از طریق شرکت‌های فناوری بزرگ می‌باشد و همین‌طور شرکت‌های دیگری در حیطه بخش خدمات، تأسیسات و امکانات تحقیقاتی، دامنه متنوع صنایع نوین در دیگر موارد فعالیت دارند.

مهم‌ترین صنعتی که در شهر برلین وجود دارد، فناوری اطلاعات، ساخت ‌و ساز، الکترونیک، بیوتکنولوژی می‌باشد.

اصولاً شهر برلین به مواردی همچون دانشگاه‌های مشهور جهان، موزه‌ها، مراکز تفریحی، ارکسترها و دیگر موارد معروف است. یکی از محبوب‌ترین مناطق تفریحی و جاذبه‌های گردشگری برلین، باغ‌وحش آن می‌باشد. با تمامی توضیحات ذکر شده به ‌عنوان ویژگی‌های شهر برلین در آلمان، به طور خلاصه می‌توانیم مزایا و ویژگی‌های آن را در موارد زیر لیست کنیم.

خلاصه مزایا و ویژگی های شهر برلین

خلاصه مزایا و ویژگی های شهر برلین

•    پویایی بسیار بالا
•    یک شهر با چند فرهنگ متفاوت و جذاب
•    یک شهر استثنایی در آلمان
•    دارای فرصت‌های گسترده و چشمگیر برای رشد
•    وجود خانه‌های بسیاری از کسب ‌و کارهای نوظهور و با سابقه
•    مرکز اصلی راه ‌اندازی استارت‌آپ ها
•    وجود حس خوب

 

زندگی و کار در شهر فرانکفورت به عنوان یک مهاجر، به چه صورت است؟

زندگی و کار در شهر فرانکفورت به عنوان یک مهاجر، به چه صورت است؟

یکی دیگر از بزرگ‌ترین شهرهای آلمان، شهر فرانکفورت می‌باشد. برای این‌که بتوانید بزرگی و عظمت این شهر را بیشتر درک کنید، باید به این نکته اشاره کنیم که در بین تمامی شهرهای استان هسن (Hessen) فرانکفورت توانسته بزرگ‌ترین شهر شناخته شود. همین‌طور شهر فرانکفورت بر اساس بررسی‌ها، نام پایتخت مالی آلمان را به خود اختصاص داده ‌است.

علت نام‌گذاری پایتخت مالی آلمان برای شهر فرانکفورت این است که تمامی ارکان‌های بزرگ مالی در آلمان در شهر فرانکفورت قرار دارند و بانک‌هایی همانند بانک دویچه  (Deutsche Bank)، بانک فدرال آلمان (German Federal Bank)  و بانک مرکزی اروپا (European Central Bank) توانسته‌اند در این شهر جای بگیرند.
 
به‌ غیر از عظمت و بزرگی شهر فرانکفورت، این شهر به ‌عنوان یکی از مشغول ترین شبکه‌های خطوط هواپیمائی که تجهیزات بسیار قوی و گسترده‌ای دارد، در کل دنیا شناخته می‌شود. بر همین اساس است که بخش حمل ‌و نقل هوایی که در این شهر وجود دارد، به ‌عنوان بزرگ‌ترین کارآفرینان در فرانکفورت شناخته ‌شده است و  به ‌عنوان شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان می‌توان از شهر فرانکفورت نام برد.

زیرا وجود این کارفرمایان در فرانکفورت باعث شلوغی فرودگاه‌های این شهر شده‌ است. با توجه به تنوعی که در صنایع شهر فرانکفورت وجود دارد، دستمزدها و حق ‌الزحمه افراد قابل ‌تغییر است. اما با این‌ وجود تمامی دستمزدهایی که برای افراد در شهر فرانکفورت در نظر گرفته می‌شوند، بالاتر از هزینه‌های زندگی می‌باشد و فرد از لحاظ مالی تامین می‌گردد.

این ‌موضوع سبب شده که بتوان از فرانکفورت به‌ عنوان بهترین شهر آلمان برای کار نام برد. بر اساس آمار متوجه شدیم که درصد بیکاری در شهر فرانکفورت بسیار اندک می‌باشد. فرانکفورت به ‌عنوان پنجمین شهر بزرگ آلمان نام گرفته که در آن حدوداً 700 هزار نفر ساکن می‌باشند و از لحاظ پوشش منطقه‌ای به‌ عنوان بزرگ‌ترین شهر ایالت شناخته می‌شود.

بر اساس مسائل مختلف، هزینه زندگی کردن در شهر فرانکفورت بسیار زیاد نمی‌باشد و هر فرد به ‌صورت میانگین می‌تواند در ماه ۸۲۰ یورو هزینه داشته باشد. از طرفی؛ شرکت‌های معتبر بسیاری در این شهر فعالیت دارند که این موضوع سبب بیشتر شدن تقاضای نیروی کار می‌شود و در کنار آن، این شهر توریستی با گردش مالی بسیار بالایی که دارد، می‌تواند به‌ عنوان بهترین شهر آلمان برای کار شناخته شود. در حالت کلی مزایای بسیاری در زندگی در فرانکفورت دیده می‌شود که در موارد زیر خلاصه می‌شوند.

ویژگی‌ها و مزایای زندگی در شهر فرانکفورت

•    اکوسیستم بین فرهنگی
•    حقوق پرداختی زیاد
•    سرمایه مالی با فرصت‌های بسیار در بخش بانکی

 

زندگی و کار در شهر هامبورگ به عنوان یک مهاجر، به چه صورت است؟

زندگی و کار در شهر هامبورگ به عنوان یک مهاجر، به چه صورت است؟

به ‌عنوان دومین شهر بزرگ در آلمان می‌توان از هامبورگ نام برد. شهر هامبورگ به مرکز ملی بازرگانی در آلمان شناخته می‌شود. اغلب مردم و مهاجران به واسطه بندرها به هامبورگ ورود پیدا می‌کنند. این شهر ارائه‌ دهنده بخش‌های گسترده‌ای همانند بخش توریسم، آموزش، سلامت و بخش خدمات می‌باشد. البته لازم به ذکر است که یکی از مؤثرترین فواید شهر هامبورگ در آلمان، بخش اقتصادی آن است و نمی‌توان به ‌راحتی از این منبع قدرتمند گذشت.

میانگین پرداخت حقوق در کشور در شهر هامبورگ به نسبت میانگین پرداخت حقوق در کشور آلمان بیشتر می‌باشد. البته باید این ‌موضوع را بدانید که در کنار مزایا و دستمزد بیشتری که برای افراد در شهر هامبورگ در نظر گرفته می‌شود، هزینه‌های زندگی در این شهر نیز در سطح بالاتری می‌باشند. به‌ همین دلیل در هنگام انتخاب بهترین شهر آلمان برای کار باید این نکته را در نظر بگیرید که شهر هامبورگ ممکن است هزینه‌های بیشتری را برای زندگی نیاز داشته باشد.

همان‌طور که گفتیم، ارتباط هامبورگ با بیشتر بندرها توانسته این شهر را به‌ عنوان بهترین شهر آلمان برای کار شناسایی کند. البته برخی از افراد بر این باورند که هامبورگ شهری با آب‌ و هوای بد می‌باشد و باران بسیار در آن می‌بارد. اما بسیاری از افراد بر این باورند که هامبورگ یک شهر مرفه در آلمان شناخته ‌شده است و اغلب افرادی که در آن زندگی می‌کنند، از درجه رفاهی بالایی برخوردار می‌باشند.

زیبایی‌های بسیاری که در سرتاسر شهر هامبورگ وجود دارد، به این شهر جلوه بسیاری بخشیده‌ است. یک ساختمان در شهر هامبورگ با نام عالم فیل هارمونی وجود دارد که فقط یک ساختمان عادی نمی‌باشد. بلکه ارزش دیدن دارد و روزانه توریست‌های بسیاری به آن مراجعه می‌کنند.

جمعیت شهر هامبورگ بیش‌ از ۱۸،۰۰۰،۰۰۰ نفر می‌باشد و بعد از شهر برلین، پرجمعیت ‌ترین شهر آلمان شناخته ‌شده است. ۱۶ ایالت فدرال آلمان در این شهر واقع شده‌اند. بر اساس جمع‌بندی، ایالت هامبورگ و شهرها و روستاهای اطراف آن بیشتر از ۵ میلیون نفر جمعیت دارد.

جاذبه‌های گردشگری شهر هامبورگ

آب ‌و هوای شهر هامبورگ نسبتاً سرد می‌باشد و دلیل اصلی آن شرایط جغرافیایی این شهر است. اغلب مردم در این شهر برای حمل ‌و نقل از قطار، کشتی و اتوبوس استفاده می‌کنند. هامبورگ یکی از ارزان‌ترین شهرها برای حمل ‌و نقل عمومی در کشور آلمان شناخته می‌شود.

در کشور آلمان، به ورزش برای نوجوانان بسیار اهمیت داده می‌شود و محیطی فراهم‌ شده است تا بتوان استعدادهای ورزشی بسیاری در نوجوانان را کشف کرد. حدوداً ۱۷ دانشگاه در شهر هامبورگ وجود دارند که ۶ دانشگاه دولتی نیز در این شهر قرار گرفته است.

جمعیت شهر هامبورگ ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر طبق آخرین آمار می‌باشد. به این دلیل هامبورگ یکی از بهترین شهرهای آلمان برای کار شناخته ‌شده است که حدوداً ۱۱۴ شرکت در آن وجود دارد و نیروی کار آزاد در آن شهر، بسیار مورد نیاز است. بنابراین می‌توان شهر هامبورگ را به‌ عنوان بهترین شهر آلمان برای کار و زندگی نیز شناخت. در حالت کلی مزایای متعددی که برای شهر هامبورگ در نظر گرفته می‌شود، در موارد زیر خلاصه می‌شوند.

ویژگی‌ها و مزایای شهر هامبورگ

•    نزدیک بودن به دریا
•    یک شهر بسیار زیبا و با وجود پل‌های فراوان
•    شهر مناسب فرصت‌های شغلی

 

کار و زندگی در شهر اشتوتگارد به چه صورت است؟

کار و زندگی در شهر اشتوتگارد به چه صورت است؟

به‌ عنوان یکی از سبزترین شهرهای اروپا و آلمان می‌توان شهر اشتوتگارد را نام برد. موقعیت اصلی این شهر به ‌عنوان مرکز ایالت شناخته می‌شود. این شهر به ‌عنوان بهترین شهر آلمان برای کار نام برده شده است. اما فقط برای تجربه‌های شگفت‌انگیز کافی نیست، بلکه جاذبه‌های گردشگری بسیاری که در درون این شهر وجود دارد، در قالب پارک‌های بسیار توانسته‌اند مناظر طبیعی بسیاری را به وجود بیاورند و جلوه زیبایی به این شهر بخشیده‌اند. خارج از شهر اشتوتگارد، مناظر طبیعی وجود دارد که توانسته این شهر را به منبع طبیعی آرامش ‌بخش تبدیل کند.

به ‌عنوان نمونه اگر علاقه مند به طبیعت هستید، بهترین شهر آلمان برای کار به این شهر می‌باشد. زیرا دریاچه‌ها و باغ‌های بسیار زیبایی دارد و با اندکی مسافت می‌توانید به این جاذبه‌های زیبا برسید. در کنار آن اغلب تجاربی که می‌توان با یک سفر به ایتالیا تجربه کرد را می‌توان در این شهر مشاهده کرد و از آن لذت برد.

مناظر زیبایی از تپه‌های مختلف توانستند الگویی از بهشت را برای افرادی که در این شهر زندگی می‌کنند، داشته باشند و اغلب افراد برای قدم زدن در طبیعت به مقصد این تپه‌ها می‌روند. به خصوص در هوای تابستان که تابش مستقیم آفتاب بسیار زیاد است، این مناظر می‌توانند حس خوبی را به افراد انتقال بدهند.

اگر به ‌دنبال یک شهر مدرن برای کار در آلمان می‌گردید، اغلب خانه‌های ایده‌آل برای شما در این شهر می‌باشد و اگر علاقه‌مند به گذراندن اوقات خود در طبیعت هستید، می‌توانید این شهر را به‌ عنوان بهترین شهر آلمان برای کار انتخاب کنید. در لیست ۱۰ شهر بزرگ آلمان نام اشتوتگارد بر اساس جمعیت ذکر شده است.

زیرا به‌ عنوان یکی از قدرتمندترین نواحی شهرهای تجاری در آلمان می‌باشد که صنایع بسیاری در زمینه‌های تکنولوژی مدرن و مهندسی دارد و فعالیت‌های منحصر به ‌فرد در این موارد توانسته به‌ وجودآورنده‌ی شغل‌های مختلف برای افراد باشد. البته بهتر است بدانید که کمپانی‌های بسیار بزرگی نیز در این شهر فعالیت می‌کنند.

شهرت شهر فراری برای اشتوتگارت ذکر شده ‌است. البته مقصود از این کلمه وجود زندانیان فراری نمی‌باشد. بلکه کارخانه‌های خودروسازی فراری که در این شهر واقع شده‌اند، توانسته‌اند این لقب را به این شهر بدهند. اگر شما شرایط کافی مالی را برای خرید یک فراری داشته باشید، می‌توانید از کارخانه اصلی، آن را تهیه کنید.

با توجه به این‌که اشتوتگارد در دل صنعت خودروسازی می‌باشد، اما هنوز طبیعت بکر و دره‌های منحصر به ‌فرد آن از بین نرفته‌ است. زندگی در این شهر راحت است و دسترسی به مغازه‌ها، کافه‌ها، تئاترها و پارک‌ها به ‌سادگی انجام می‌گیرد. البته بناهای تاریخی در این شهر وجود دارد که توانسته تضاد بسیار زیبایی بین بناهای مدرن و آن‌ها شکل بدهد. زندگی در این شهر نسبتا مقرون ‌به ‌صرفه می‌باشد.

به ‌عنوان نمونه اجاره کردن آپارتمان در آلمان حدوداً ۱۴۰۰ یورو است. اما در صورتی ‌که بخواهید این را در شهر اشتوتگارد تهیه کنید، قیمت این آپارتمان کمتر است. فرصت شغلی بسیاری که در این شهر وجود دارد، باعث شده تا به ‌عنوان بهترین شهر آلمان برای کار شناخته شود. به‌ غیر از موارد ذکر شده، مزایا و ویژگی‌های بسیاری برای زندگی و کار در این شهر وجود دارد که در موارد زیر ذکر می‌شوند.

ویژگی و مزیت های شهر اشتوتگارد

•    صنعت خودرو در این شهر بسیار پرقدرت می‌باشد.
•    سودآوری و اقتصادی در این شهر از آلمان بسیار مناسب است.
•    زیرساخت‌های بسیاری برای حمل ‌و نقل عمومی وجود دارد که باعث پیشرفت مداوم صنعت خودرو در سطح شهر می‌شود.

 

زندگی و کار در شهر مونیخ به عنوان یک مهاجر، به چه صورت است؟

زندگی و کار در شهر مونیخ به عنوان یک مهاجر، به چه صورت است؟

سومین شهر بزرگ آلمان بعد از برلین و هامبورگ، مونیخ شناخته می‌شود و به‌ عنوان یکی از معروف‌ترین شهرهای کشور آلمان است. جمعیت این شهر حدوداً ۱۵،۰۰۰،۰۰۰ نفر می‌باشد. موقعیت مکانی آن در دشت‌های بخش شمال باواریا می‌باشد و در کنار کوه‌های آلپ واقع ‌شده است.

به‌ همین دلیل آب‌ و هوای بسیار مطلوبی دارد. مهم‌ترین مزیت وجود این شهر، وجود مراکز دیدنی و جشن‌ها و فستیوال‌های مختلف در شهر مونیخ می‌باشد. افرادی که علاقه بسیاری به این جشن‌ها و فستیوال‌ها دارند، ممکن است سکونت و کار در این شهر را دوست داشته باشند.

هزینه‌هایی که در شهر مونیخ به نسبت شهرهای دیگر صورت می‌گیرد، چیزی حدود ۹۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو در هر ماه می‌باشد. کمپانی‌های بزرگی از لحاظ فرصت شغلی توانسته‌اند در این شهر واقع شوند و نیاز به نیروهای کار متخصص در این شهر بسیار دیده می‌شود. بنابراین یک گزینه مناسب از بهترین شهر آلمان برای کار شناخته می‌شود. در منطقه باواریا پرجمعیت‌ترین شهر، مونیخ است و به‌ عنوان مرکز جهانی علم و فناوری، چاپ و نشر، هنر، فرهنگ، آموزش و پرورش، کسب‌وکار و گردشگری شناخته شده ‌است. استانداردهای کیفی که در این شهر واقع می‌شوند، بسیار بالا می‌باشد و  افراد می‌توانند زندگی باکیفیتی را در این شهر تجربه کنند.

معماری خاص و ویژه‌ای برای این شهر صورت‌ گرفته است که نظر بسیاری از افراد را برای زندگی و کار جلب می‌کند. شهر مونیخ از جمله شهرهای ثروتمند آلمان می‌باشد و سرانه تولید داخلی آن بسیار بالا می‌باشد و پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور آلمان در شهر مونیخ دیده می‌شود. بنابراین می‌توان آن را به ‌عنوان بهترین شهر آلمان برای کار ذکر کرد، زیرا بر اساس آمار صورت ‌گرفته متوجه شدیم که درصد بیکاری در این شهر چیزی حدود ۰ است.

شرکت‌های بین‌ المللی بسیاری در مونیخ وجود دارد. البته بهتر است بدانید که هزینه زندگی کردن در این شهر به نسبت دیگر شهرها بیشتر می‌باشد و نیاز است تا مبلغ بسیاری را برای اجاره یک مسکن اختصاص بدهید. بنابراین باید به ‌صورت منطقی شهر مد نظر خود را برای کار انتخاب کنید و هیچ‌گاه بدون تحقیق و بررسی بی‌گدار به آب نزنید. زیرا ممکن است ضررهای بسیاری برای شما صورت دهد و سبب از بین رفتن فرصت‌های دیگر شما شود.

زیر پوست شهر مونیخ دنیای دیگری شکل‌ گرفته است. زیرا کیفیت زندگی در این شهر در رتبه چهارم قرار گرفته ‌است و به نسبت زیرساخت‌ها، رتبه دوم در نظرسنجی را برای خود برگزیده ‌است. شهر مونیخ به ‌عنوان شهر تضادها نیز نام گرفته ‌است و ۲ دلیل عمده و اساسی باعث می‌شود تا مهاجران آن را محبوب بدانند.

مهم‌ترین آن معماری چشمگیری است که در شهر مونیخ وجود دارد و با فرهنگ غنی آن آمیخته شده ‌است. ویژگی دوم آن وجود فستیوال‌های مختلف می‌باشد و این نکات توانسته مونیخ را به ‌عنوان یک شهر گران در آلمان تبدیل کند.

زندگی و کار در شهر کلن به عنوان یک مهاجر، به چه صورت است؟

زندگی و کار در شهر کلن به عنوان یک مهاجر، به چه صورت است؟

چهارمین شهر پرجمعیت در آلمان بعد از هامبورگ، برلین و مونیخ، شهر کلن شناخته می‌شود و به‌ عنوان بزرگ‌ترین شهر در منطقه فدرال وست تافلر شناخته ‌شده است.

جمعیت این شهر بیش ‌از ۱ میلیون نفر می‌باشد و بزرگ‌ترین شهر در بخش راین ذکر شده ‌است. این شهر از سمت راست به رود راین در ۴۰ کیلو‌متری جنوب شرق پایتخت می‌رسد و مناطق مرکزی بسیاری دارد. 

جاذبه‌های شهر کلن آلمان

سیستم آموزش عالی بسیار زیادی در این شهر واقع شده‌اند که این موضوع توانسته آن را به‌ عنوان بهترین شهر آلمان برای کار بشناساند.

همین‌طور کلیسای جامع معروف کلن در این شهر است. یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های اروپا و قدیمی‌ترین آن‌ها با نام دانشگاه فنی کلا در این شهر واقع ‌شده است. دانشگاه ورزش آلمان کلن از دانشگاه‌های معروف این شهر می‌باشد. هفتمین فرودگاه بزرگ آلمان در شهر کلن قرار دارد که در بخش جنوب شرقی این شهر واقع شده است. البته یک فرودگاه اصلی در منطقه راین نیز وجود دارد.

زندگی و کار در شهر دوسلدورف به عنوان یک مهاجر، به چه  صورت است؟

زندگی و کار در شهر دوسلدورف به عنوان یک مهاجر، به چه صورت است؟

اگر بخواهیم شهر دوسلدورف را با برلین مقایسه کنیم، شهرت آن بسیار کمتر می‌باشد. اما بهتر است در رابطه با این شهر به ‌عنوان بهترین شهر آلمان برای کار نیز اطلاعاتی داشته باشید. زیرا سطح کیفی زندگی در این شهر به ‌عنوان ششمین شهر برتر جهان شناخته ‌شده است. اگر قصد دارید تا برای زندگی در کار این شهر را انتخاب کنید، باید بگوییم که فرصت‌های شغلی بسیار زیادی در این شهر وجود دارد که افراد مهاجر می‌توانند برای کار اقدام کنند. البته باید این نکته را بدانید که به نسبت هزینه‌های برلین، هزینه زندگی کردن در این شهر گران‌تر می‌باشد.

به‌ عنوان نمونه، اگر اجاره یک آپارتمان در مرکز شهر برلین یک هزار و پانصد یورو باشد، برای اجاره کردن یک واحد آپارتمان در شهر دوسلدورف نیاز است ۱۷۰۰ یورو پرداخت کنید. وجود شرکت‌های رسانه‌ای چند ملیتی باعث شده که در این شهر فرصت‌های شغلی بسیار زیادی وجود داشته باشد.

رستوران‌ها، مراکز فرهنگی و موزه‌های متعددی در شهر دوسلدورف وجود دارد و فرد با زمینه تجربه کاری خود می‌تواند بنا بر صلاحدید، شهر دوسلدورف را برای کار یا زندگی انتخاب کند. به دلیل این ‌که این شهر مرکز ملی و جهانی کسب ‌و کار و علم شناخته شده است، افرادی که در این شهر مستقر شده‌اند، میزان زیادی درآمد دارند. وجود شغل‌ها و چشم‌اندازهای آینده‌ی عالی در این شهر سبب شده که برخی از افراد، شهر دوسلدورف را به ‌عنوان بهترین شهر آلمان برای کار بدانند.

زندگی و کار در شهر نورنبرگ به عنوان یک مهاجر، به چه صورت است؟

زندگی و کار در شهر نورنبرگ به عنوان یک مهاجر، به چه صورت است؟

اگر قصد مهاجرت برای کار به یکی از شهرهای آلمان را دارید و نیاز به آرامش بیشتری دارید، شهر نورنبرگ برای شما گزینه مناسبی شناخته می‌شود. تاریخ غنی‌ که این شهر دارد، توانسته آن را گزینه‌ای ایده‌آل برای مهاجران شناسایی کند. این شهر در ایالت بایرن واقع ‌شده است و به نسبت دیگر شهرهای آلمان ‌شهری مقرون به ‌صرفه می‌باشد.

به ‌عنوان نمونه اگر قصد اجاره یک آپارتمان ۳ خوابه در این شهر را داشته باشید، می‌توانید ماهانه ۱ هزار یورو برای آن خرج کنید. اما اگر بودجه کافی دارید، مقرون ‌به ‌صرفه بودن هزینه‌های این شهر می‌تواند سبب شود تا صاحب یک خانه در این شهر باشید.

پر درآمدترین شهر آلمان برای کار کدام شهر است؟

پر درآمدترین شهر آلمان برای کار کدام شهر است؟

در مطالب بالا از شهرهای مهم آلمان برای شما گفتیم، اما حقوق افراد فقط بر اساس صنعت افزایش پیدا نمی‌کند. بلکه میزان دستمزد و حقوق ماهیانه افراد بنا بر ایالات و محل زندگی متفاوت شناخته می‌شود. در حالت کلی، ایالت همس بیشترین دستمزد و حقوق را برای کارمندان خود قائل می‌شود و اگر بخواهیم جمع‌بندی از میانگین مالی آلمان برای یک ‌سال کاری داشته ‌باشیم، می‌توانیم عدد ۴۶۵۰۰ یورو در سال را ذکر کنیم.

همس در مقایسه با سال‌های گذشته خود و دیگر ایالات فدرال، توانست دستمزد قابل‌ مقایسه ای را به کارمندان خود بدهد و در بین تمامی پایتخت‌های ایالتی در آلمان، اشتوتگارد بالاترین دستمزد میانگین مالی را دارد.

زیرا صنعت هوافضا و اتومبیل در این شهر بسیار پویا می‌باشد و این شهر توانسته حقوق کارمندان خود را بسیار افزایش دهد و میزان افزایش حقوق در شهرهای نزدیک مونیخ ۱۲۴ درصد، دوسلدورف ۱۱۷ درصد و بی‌ثبات ۱۰۰ برسانند. در انتهای لیست شهرهای پردرآمد برای کار در آلمان، پایتخت‌های ایالتی در آلمان شرقی با دستمزد ۷۸ ماه ۳ درصد در میانگین مالی قرار دارد و در رده شانزدهم واقع شده ‌اند.

برای این ‌که درک کنید کدام شهر آلمان می‌تواند درآمد خوبی را برای شما داشته باشد، نیاز است بنا بر موقعیت شغلی خود و تجارب و تخصص خود تحقیق کنید و سپس اقدامات لازم برای مهاجرت را انجام بدهید. هر کدام از شهرهای آلمان به نسبت دیگری دارای مزایا و ویژگی‌هایی می‌باشد که آن را برتر از هر شهر دیگری می‌کند. اما برای این‌که اطلاعات دقیق‌تری در این رابطه داشته باشید، می‌توانید از مشاورینی که برای مهاجرت اطلاعات بسیاری دارند، کمک بگیرید.

سوالات متداول در رابطه با بهترین شهر آلمان برای کار چه مواردی هستند؟

سوالات متداول در رابطه با بهترین شهر آلمان برای کار چه مواردی هستند؟

در ادامه این مبحث، برخی از سوالاتی که به‌ عنوان پر تکرارترین شناخته می‌شوند را برای شما ذکر خواهیم کرد و پاسخ مناسبی به آن‌ها خواهیم داد تا با آگاهی در این زمینه بتوانید به بهترین شهر آلمان برای کار مهاجرت کنید.

در بهترین شهر آلمان درآمد برای کار چقدر است؟

بر اساس تحقیقات، میانگین درآمد در بهترین شهرهای آلمان بیشتر از ۴۶ هزار یورو در سال می‌باشد.

بهترین شهر آلمان برای کار کدام است؟

مهم‌ترین شهرهایی که پیشرفت شرایط شغلی افراد را به دنبال دارند، عبارتند از: مونیخ، برلین، فرانکفورت

در بهترین شهر آلمان برای کار، نیاز به پرداخت چه هزینه‌ای می باشید؟

هزینه‌های زندگی در بهترین شهر آلمان برای کار اندکی بسیار است و می‌توان به ‌صورت میانگین در هر ماه، یک هزار و پانصد یورو برای یک نفر را محاسبه کرد.

در بهترین شهر آلمان کدام صنایع رونق بیشتری دارد؟

رایانه و صنایع مهندسی، پرقدرت‌ترین فعالیت‌های کاری در بهترین شهر آلمان هستند.

زبان مردم در بهترین شهر آلمان چه زبانی است؟

زبان رسمی این مردم در بیشتر مشاغل آلمانی است و نیاز است که قبل ‌از مهاجرت، به تقویت زبان خود بپردازید.

آیا مهاجرین به ‌سادگی می‌توانند وارد بهترین شهر آلمان برای کار شوند؟

اگر شهر مد نظر نیاز به دریافت نیروی خارجی در رابطه با مهارت شما داشته باشد، به ‌سادگی می‌توانید در آلمان برای کار مستقر شوید.

آیا امکانات زندگی در بهترین شهرهای آلمان برای کار ایده‌آل است؟

امکانات بسیار زیادی در همه ابعاد مختلف در شهرهای مختلف آلمان برای کار وجود دارد و هیچ‌گونه کمبودی وجود ندارد.

آیا با زبان انگلیسی می‌توان در بهترین شهر آلمان کار پیدا کرد؟

امکان پیدا کردن شغل به زبان انگلیسی نیز در شهر آلمان وجود دارد.

آیا با زندگی در بهترین شهر آلمان می‌توان اقامت آن را دریافت کرد؟

اگر چندین سال مداوم در بهترین شهرهای آلمان برای کار فعالیت داشته باشید، اقامت بلندمدت به شما داده می‌شود.

آیا کار در بهترین شهر آلمان می‌تواند سبب شود تا خانواده خود را به آلمان بیاوریم؟

بعد از مدت‌زمانی که اقامت کاری شما به اثبات رسید، می‌توانید خانواده خود را نیز مقیم آلمان کنید.

سخن آخر

سخن آخر

اگر بنابر امکانات موجودی که در بهترین شهر آلمان برای کار وجود دارد، تصمیم به مهاجرت به این کشور گرفته‌اید، بهتر است قبل ‌از این ‌که هر گونه اقدامی انجام بدهید، مشورتی با وکلای مهاجرتی داشته باشید تا راهنمای مناسبی برای مهاجرت شما به بهترین شهر آلمان برای کار باشند و اطلاعات لازم را قبل ‌از مهاجرت در اختیار شما بگذارند.

با توجه به این‌که سطح کیفیت زندگی در آلمان در سال 2021 بسیار زیاد می‌باشد، اغلب افراد، علاقه‌مند به مهاجرت به این کشور هستند. اما قبل ‌از آن نیاز دارید تا قوانین مورد نظر در رابطه با مهاجرت به بهترین شهر آلمان برای کار را بدانید و با کمک گرفتن از مشاورین و کارشناسان تخصصی دراین‌باره می‌توانید با اطمینان خاطر مهاجرت کنید.