اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

مهاجرت هنرمندان به آلمان

مهاجرت هنرمندان به آلمان

با ما همراه باشید تا بیشتر با موضوع مهاجرت هنرمندان به آلمان آشنا شوید.

از زمان های گذشته تا به امروز، موضوع مهاجرت، مد نظر بسیاری از افراد بوده و هست. مهاجرت، دلایل مختلفی دارد که هر کدام به زمینه شغلی و فکری اشخاص ارتباط دارد. یکی از این زمینه های شغلی، هنرمندان می باشند که می خواهیم در این مطلب، موضوع مهاجرت هنرمندان را مورد بررسی قرار دهیم.

با ما همراه باشید تا بیشتر با موضوع مهاجرت هنرمندان به آلمان آشنا شوید.

از زمان های گذشته تا به امروز، موضوع مهاجرت، مد نظر بسیاری از افراد بوده و هست. مهاجرت، دلایل مختلفی دارد که هر کدام به زمینه شغلی و فکری اشخاص ارتباط دارد.

یکی از این زمینه های شغلی، هنرمندان می باشند که می خواهیم در این مطلب، موضوع مهاجرت هنرمندان را مورد بررسی قرار دهیم.

اینفوگرافیک مهاجرت هنرمندان به آلمان

اینفوگرافیک مهاجرت هنرمندان به آلمان

آن چه در این نوشتار کاربردی مورد مطالعه قرار می گیرد:
اخذ اقامت آلمان با ویزای هنرمندان چگونه است؟
مدارک مورد نیاز برای ویزای هنرمندان چیست؟
درآمد هنرمندان در آلمان چه میزان می باشد؟
شرایط ویزای همراه برای هنرمندان چیست؟
بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان کدام کشور است؟
جاب آفر آلمان
اخذ تابعیت آلمان از طریق ویزای هنرمندی چگونه است؟
شرایط مورد نیاز برای اخذ ویزای هنرمندان کشور آلمان در سال 2020 چیست؟
مدارک لازم به منظور اخذ ویزای آوسبیلدونگ آلمان
مشاغلی که امکان دریافت ویزای هنرمندان آلمان را دارند
میزان درآمد هنرمندان آلمان در سال 2020
مزایای دریافت ویزای هنرمندان آلمان چیست؟
مراحل دریافت مجوز کار هنری به عنوان فریلنسر در آلمان چیست؟
اخذ تابعیت دائم به روش ویزای هنرمندان آلمان چگونه است؟
مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای هنرمندان آلمان چیست؟
خدمات الست گروپ در زمینه مهاجرت هنرمندان به آلمان چیست؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت هنرمندان به آلمان با ما همراه باشید.

 

اخذ اقامت آلمان با ویزای هنرمندان چگونه است؟

اخذ اقامت آلمان با ویزای هنرمندان چگونه است؟

هنرمندانی که مایلند همچون Freelancer (فریلنسر) در جمهوری فدرال آلمان به اشتغال و یا زندگی بپردازند، بایستی تقاضای ویزای خود اشتغالی ارائه دهند. ویزای فوق (خود اشتغال) به عنوان اقامت در این کشور اروپایی محسوب می شود که فرد در صورتی که بتواند اثبات نماید که می تواند مخارج اولیه زندگی در آلمان را متقبل شود و یا درآمدزایی در این کشور داشته باشد، اخذ می نماید. اشخاصی که بتوانند اثبات نمایند که قادرند در جمهوری فدرال آلمان می توانند از نظر اقتصادی و یا فرهنگی اثر مثبتی را بر جای گذارند، می توانند ویزای خود اشتغالی را دریافت نمایند.

به طور کلی ویزای هنرمندان به آلمان در حقیقت زیرگروه ویزاهای Freelancer یا آزادکاری به حساب می آیند. ویزای فوق به عنوان ویزای بلند مدت سه ماهه (نود روزه) محسوب می شود که به اشخاص خود اشتغال و یا هنرمندان این مجوز را می دهد که در این کشور اروپایی، مهاجرت و اقامت خود را از این طریق دریافت نمایند.

لازم به ذکر است که برای اخذ ویزا و همچنین اقامت هنرمندان، شما تنها این امکان را دارید که در پایتخت این کشور یعنی برلین زندگی کنید. در مجموع؛ مهاجرت هنرمندان به آلمان از طریق فریلنسر تا مدت سه سال قابل تمدید خواهد بود و پس از آن با ارائه درآمد، احتمال تبدیل آن به (اقامت دائم در جمهوری فدرال آلمان) نیز میسر خواهد بود. هنگامی که شما به روش ویزای خود اشتغالی به این کشور مهاجرت می نمایید، بایستی فعالیت خود را همچون یک Freelancer قانونی و رسمی نمایید.

 

مدارک مورد نیاز برای ویزای هنرمندان چیست؟

مدارک مورد نیاز برای ویزای هنرمندان چیست؟

مدارک ضروری به منظور اقامت و یا ویزای هنرمندان به روش خود اشتغالی عبارتند از:
·       یکی از مهمترین مدارک برای ویزای هنرمندان را می توان به گذرنامه معتبر و ارزشمند آن ها اشاره کرد.
·       افراد متقاضی مهاجرت به جمهوری فدرال آلمان بایستی شناسنامه خود را برای دولت این کشور ترجمه نمایند تا از این طریق بتوانند برای دریافت ویزا، اقدامات اولیه را انجام دهند.
·       این اشخاص بایستی به صورت کامل سوابق تحصیلی خود را همراه با ریزنمرات و همچنین تقاضای معادل سازی را برای این کشور اروپایی ترجمه نمایند.
·       از دیگر مدارک لازم برای مهاجرت هنرمندان به آلمان را می توان ترجمه پیشینه شغلی متذکر شد.
·       ترجمه تاییدیه های آموزشی مرتبط، یکی دیگر از مدارک مورد نیاز به منظور دریافت ویزای هنرمندان به این کشور اروپایی محسوب می شود.
·       شخص متقاضی مهاجرت به آلمان بایستی برای دریافت ویزای هنرمندان مدارکی دال بر تایید تمکن مالی به منظور زندگی در این کشور اروپایی را ارائه دهند.
·       پیمان همکاری با کمپانی های آلمانی به منظور انجام طرح های مرتبط به تخصص وابسته، یکی دیگر از مدارک مورد نیاز برای ویزای هنرمندان به شمار می آید.
کلیه موارد ذکر شده از مدارک ضروری ویزای هنرمندان است که افراد متقاضی بایستی برای جمهوری فدرال آلمان تکمیل و تهیه نمایند.

 

در ادامه مدارک ضروری برای ویزای مهاجرت هنرمندان به آلمان بایستی متذکر شویم که:

در ادامه مدارک ضروری برای ویزای مهاجرت هنرمندان به آلمان بایستی متذکر شویم که:

به منظور دریافت ویزای هنرمندان به این کشور اروپایی، اولین مدرک مهم، برخورداری از یک نمونه کار و یا پورتفولیو است که فعالیت هنری شما را به آلمان ارائه می دهد. زیرا این مدرک یکی از مهمترین و ضروری ترین مدارک کشور آلمان محسوب می شود. البته ارائه قراردادها و همچنین برخورداری از رزومه کاری با مشتریان و کارفرمایان متعدد نیز از مدارک مهم دیگری است که در این مرحله الزامی است.

در صورتی که شما در امتداد آموزش خود تعلیماتی را به شکل آکادمیک و یا رسمی مانند دانشکده ها و یا دانشگاه های هنر به صورت کوتاه مدت و یا غیر رسمی آموخته اید، لازم است این اسناد را ضمیمه مدارک دیگر کرده و آن ها را نیز عرضه دارید. هنگامی که شما به صورت عمومی برای ویزای فریلنسر اقدام می نمایید، روند سنجش مدارک بین دو الی سه ماه زمان می برد. از آنجائی که این پروسه در زیرگروه های هنرمندی قرار دارد، بلافاصله در همان روز تاییدیه درخواست خود را اخذ می نمایند.

 

مدارک کلی تقاضای ویزای فریلنسر

این مدارک عبارتند از:
1)    فرم تقاضای ویزا 2) رزومه 3) پاسپورت معتبر 4) بیمه مسافرتی 5) دو عدد عکس جدید 6) مدارک حرفه ای 7) برنامه و طرح کاری 8) فیش پرداخت هزینه های درخواستی 9) پورتفولیویی یا نمونه کار از فعالیت ها و همچنین آثار قبلی 10) نامه تمکن مالی 11) مدرک دوره های سپری شده
و همچنین قراردادهای کاری مشتریان آینده و یا کارفرمایان از مدارک کلی است که برای مهاجرت هنرمندان به آلمان ضروری به شمار می آید. همان طور که مشاهده می کنید، شما به منظور دریافت ویزای هنرمندان به کشور آلمان احتیاجی به نشان دادن گواهی زبان آلمانی ندارید. اما کلیه مدارک عنوان شده اثر مثبتی را بر روی رزومه ی مهاجرتی شما به همراه خواهد داشت.

 

درآمد هنرمندان در آلمان چه میزان می باشد؟

درآمد هنرمندان در آلمان چه میزان می باشد؟

میزان حقوق هنرمندانی که به خدمت شرکت و یا کمپانی ها در می آیند، متغیر بوده است و بسته به شرایط کاری و یا شغلی آن ها دارد. به طور معمول حداقل حقوق ماهیانه بین دو هزار و پانصد تا پنج هزار یورو است. لازم به ذکر است، هنرمندانی که به شکل فریلنسر و یا پروژه ی شروع به فعالیت می نمایند، هزینه کار و یا درآمد خود را به صورت پروژه ی و یا ساعتی دریافت می نمایند.

اما هنرمندانی که به صورت ساعتی اقدام به شارژ کارفرمای خود می نمایند، متوسط این مبلغ در حدود بیست الی دویست یورو در ساعت است که این مبلغ برمبنای مهارت، تخصص و همچنین سابقه هنرمندان نیز تعیین می گردد.

البته بایستی متذکر شد که کسب درآمد از طریق هنر، امری راحت و آسان نیست. از این رو راندمان کار هنرمند با توجه به تلاش های مستمر، شاید با سلیقه کارفرما و یا مشتریان همخوانی نداشته باشد و مورد پسند آن ها واقع نگردد. به این ترتیب در مشاغل هنری، شناخت به سلایق جامعه و همچنین کسب تخصص و استفاده از نوآوری مضاعف می تواند در افزایش درآمد هنرمندان تاثیر شایانی را به همراه داشته باشد. بایستی به این مورد نیز توجه داشته باشید که امروزه اغلب ثروتمندان دنیا، در عرصه های هنری به فعالیت مشغول هستند.

 

شرایط ویزای همراه برای هنرمندان چیست؟

شرایط ویزای همراه برای هنرمندان چیست؟

معمولاً هنرمندانی که به جمهوری فدرال آلمان مهاجرت کرده اند و در آنجا ساکن شده اند و از این طریق کارت اقامت دریافت نموده اند، در مواردی که از تمکن مالی کافی و یا درآمد بایسته برخوردار باشند و در این کشور، منزلی مناسب و درخوری را برای خود اجاره نموده باشند، می توانند تقاضای اقامت و یا ویزای پیوست به منظور همسر و همچنین فرزندان رده سنی کمتر از هجده سال خود را به کشور آلمان ارائه دهند. در ادامه نوشتار مهاجرت هنرمندان به آلمان بایستی متذکر شویم که همسر شخص متقاضی، مجوز فعالیت به صورت تمام وقت و یا ادامه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور اروپایی را نیز داراست.

البته فرزندان نیز این امکان را دارند که در مدارس دولتی آلمان ادامه تحصیل دهند. نکته حائز اهمیت در مورد شرایط ویزای همراه هنرمندان این است که کلیه اعضای خانواده تحت حمایت خدمات اجتماعی و همچنین بیمه درمانی عمومی در این کشور قرار می گیرند. یکی دیگر از شرایطی که برخورداری آن برای ویزای همراه ضروری است، اخذ سطح اولیه و ابتدایی زبان آلمانی در حد (A1) است.

 

نکته در مورد شرایط ویزای همراه برای هنرمندان

نکته در مورد شرایط ویزای همراه برای هنرمندان

در جمهوری فدرال آلمان، امکان درخواست برای فرزندان کمتر از رده سنی هجده سال و یا بیشتر از آن نیز امکانپذیر است

اما فقط در مواردی که فرزندان متاهل نباشند.

 

بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان کدام کشور است؟

معمولا هنرمندان این امکان را دارند که برای تحصیل به کشورهای مختلفی ورود نمایند. به این ترتیب  برگزیده ترین دانشگاه های دنیا در عرصه های هنری در کشورهایی مانند:
ایتالیا، اتریش، انگلستان، کانادا و آلمان واقع شده اند.

بنابراین هنرمندانی که از تحصیلات دانشگاهی کافی برخوردار هستند و یا به ادامه تحصیل در دانشگاه های عالی دنیا علاقه مند هستند، این امکان را دارند که برای تحصیل به کشورهای نامبرده مهاجرت نمایند و بعد از اتمام تحصیل، به فعالیت در حیطه رشته تحصیلی خود بپردازند. اخذ جاب آفر از ابتدا، برای هنرمندان در مقابل سایر مشاغل امری سخت و دشوار بوده است. همچنین ویزای خود اشتغالی و یا ویزای فریلنسر یکی از شیوه های مهاجرتی مطلوب به سایر کشورها برای هنرمندان است.

اگر بخواهیم توضیح کاملتری درباره مهاجرت هنرمندان به بهترین کشورها ارائه نماییم بایستی متذکر شویم که به منظور مهاجرت هنرمندان هفت شیوه وجود دارد که عبارتند از:
1) تولد 2) پناهندگی 3) ازدواج 4) سرمایه گذاری 5) تحصیل 6) کار 7) ویزای خاص هنرمندان 
فرد متقاضی برای مهاجرت بایستی از یکی از شیوه هایی که اشاره نمودیم و با تکمیل کلیه مدارک مورد نیاز درخواستی، برای گرفتن ویزا و همچنین مهاجرت به کشور درخواستی اقدامات لازم را انجام دهند. حال شرایط چند کشور اشاره شده را به منظور مهاجرت در زیر بیان می نماییم.

 

آلمان:

اگر چه جمهوری فدرال آلمان به عنوان کشوری صنعتی شهرت یافته است، اما بایستی متذکر شویم که در عرصه هنر نیز پیشرو بوده است و در این راستا شرایط مطلوبی را به منظور توسعه خلاقیت و هنر فراهم کرده است. به این ترتیب اغلب هنرمندان از سراسر دنیا، کشور آلمان را برای انجام و استمرار فعالیت های هنری خود تعیین می نمایند. عکاسان، نقاشان و موسیقیدانان، سفر به آلمان را اولویت نخست خود قرار می دهند. از این رو در حال حاضر مهاجرت هنرمندان به آلمان دغدغه ی خیلی از افراد است.

 

کانادا:

این کشور اروپایی یکی از کشورهای مهاجرپذیر است که هنرمندان زیادی، اقامت و زندگی در این کشور را انتخاب نخست خود قرار می دهند. به این ترتیب در انتخاب های مناسب ترین کشورها برای مهاجرت هنرمندان می توان به کانادا نیز اشاره کرد. مهاجرت به این کشور به شیوه ی مهاجرت کاری برای اشخاص متقاضی مقدور است.

بایستی متذکر شویم که هنرمندانی که از سابقه خود اشتغالی برخوردار هستند، امکان مهاجرت به این کشور را نیز دارا هستند. البته شخص متقاضی بایستی بعد از مهاجرت به این کشور در عرصه خود اشتغالی نیز فعالیت های لازم را انجام دهد. نکته حائز اهمیت این است که مهاجرت هنرمندان به این کشور بر مبنای سیستم امتیاز بندی است که شخص بایستی از صد امتیاز، حد اقل سی و پنج امتیاز لازم را کسب نماید.

اتریش:

هنرمندانی که در عرصه های نقاشی، موسیقی، هنرهای تجسمی و غیره به فعالیت و تخصص مشغول هستند، این امکان را دارند که به روش ویزای هنرمندی به کشور اتریش مهاجرت نمایند. به منظور تایید سابقه کاری خود، عرضه مدارکی از جمله:

1) جوایز دریافتی در عرصه فعالیت خود 2) فیش حقوقی 3) سابقه فعالیت در گالری های متعدد و غیره
الزامی است. برای دریافت ویزای هنرمندی در این کشور، علاوه بر نشان دادن پیشینه هنری که یکی از اصلی ترین شرط به شمار می آید، فرد متقاضی بایستی ثابت نماید که حقوق دریافتی و یا درآمدش به روش انجام اموری هنری است. فرد بایستی بعد از ورود به اتریش در عرصه ی امور هنری خود به اشتغال بپردازد و از این طریق کسب درآمد نماید. به این ترتیب اشخاصی که از نظر استقلال مالی در شرایط مطلوبی قرار دارند، می توانند به این روش اقدام کنند.

 

جاب آفر آلمان

جاب آفر آلمان

همان طور که در قسمت بهترین کشورها برای مهاجرت هنرمندان به آلمان اشاره نمودیم، اخذ جاب آفر در مقابل سایر مشاغل امری سخت و دشوار است. بنابراین لازم است در مورد جاب آفر آلمان مطالبی را ارائه نماییم. پیشنهاد شغلی یا همان جاب آفر برگه ی است که توسط کارفرمای آلمانی برای نیروی هنرمند خارجی صادر می گردد. دلیل اینکه اخذ (جاب آفر آلمان) برای اغلب هنرمندان یک رویا تلقی می گردد، این است که اخذ این سند سبب سرعت و همچنین در برخی موارد باعث تضمین پروسه دریافت ویزای کار آلمان می شود.

شما با دریافت جاب آفر از هنرمندان معروف این کشور، از این امکان برخوردارید که تا زمان معینی در این کشور اروپایی اقامت موقت را دریافت نمایید و همچنین اقامت خود را مجدداً تمدید کنید تا از این طریق بتوانید اقامت دائم این کشور را اخذ نمایید.

افرادی که مایلند از طریق جاب آفر به کشور آلمان مهاجرت نمایند، بایستی متذکر شویم در صورتی که در حرفه خود از تجربه کاری بسیار بالایی برخوردار بوده و مسیر حرفه ی خود را پشت سر می گذارند، شانس بیشتری برای اخذ جاب آفر آلمان را خواهند داشت.

بنابراین در صورتی که در زمینه هنری خود از مهارت و تخصص کافی برخوردار هستید، بذای اخذ جاب آفر (پیشنهاد شغلی) معتبر که می تواند منجر به اخذ جاب آفر گردد، اقدامات اولیه را آغاز نمایید. به منظور دریافت جاب آفر آلمان بایستی از شرایطی که در زیر به آن اشاره می نماییم، برخوردار باشید که عبارتند از:
1)    پیشنهاد شغلی 2) مدرک فنی حرفه ای یا دانشگاهی 3) مسلط بودن به زبان آلمانی 4) سن 5) سوابق کاری یا نمونه کار فعالیت هنری  6) رشته تحصیلی

 

اخذ تابعیت آلمان از طریق ویزای هنرمندی چگونه است؟

اخذ تابعیت آلمان از طریق ویزای هنرمندی چگونه است؟

هنرمندانی که به روش ویزای فریلنسر و یا خود اشتغالی به جمهوری فدرال آلمان مهاجرت کرده اند، این امکان را دارند که بعد از گذشت هشت سال زندگی در این کشور اروپایی و با توجه به این که تسلط کافی به زبان آلمانی داشته باشند و همچنین به وقایع آلمان و ضوابط این کشور آگاهی کامل داشته باشند، تقاضای شهروندی خود را ارائه نمایند. یکی از شرایط اخذ شهروندی این کشور اروپایی، برخورداری از مدرک زبان آلمانی (حد B2)  و علاوه بر آن قبولی در سنجش آگاهی با تاریخ جمهوری فدرال آلمان است.

بایستی متذکر شویم که پاسپورت این کشور از نظر اعتبار و برمبنای رده بندی سال دوهزار و بیست میلادی، در جایگاه دوم جهان قرار گرفته است. ممکن است افرادی که به روش ویزای هنرمندان به جمهوری فدرال آلمان مهاجرت می نمایند، در طرحی بلند مدت اقدام به اخذ شهروندی و همچنین تبعیت آلمان نمایند.

به این ترتیب شرایط دستیابی به هدف هنرمندان که اخذ تابعیت آلمان است را متذکر می شویم:
1)    تایید زبان آلمانی (در سطح B1) 2) ارائه تمکن مالی و همچنین عدم نیاز به مساعدت های دولتی 3) ارائه عدم سوء پیشینه 4) آزمون تابعیت 5) شخص متقاضی باید اقدام به ابطال تابعیت قبلی خود نماید.
کلیه شرایط ذکر شده برای اخذ تابعیت آلمان به روش ویزای هنرمندان الزامی است.

 

شرایط مورد نیاز برای اخذ ویزای هنرمندان کشور آلمان در سال 2020 چیست؟

شرایط مورد نیاز برای اخذ ویزای هنرمندان کشور آلمان در سال 2020 چیست؟

در سال 2020 میلادی، تغییرات ویژه ی در ویزای فریلنسر یا خود اشتغالی برای هنرمندان ایجاد نشده است. اما براساس تغییر ضوابط مهاجرت نیروی کار در سال دوهزار و بیست میلادی، هنرمندان از این امکان برخوردارند که در مواردی که مایلند به این کشور اروپایی مهاجرت نمایند، به روش ویزای (آوسبیلدونگ) به آلمان داخل شوند و به همراه فعالیت و آموزش، امور هنری خود را دنبال نمایند.

در نظام آموزشی جمهوری فدرال آلمان، دوره های آموزش مهارتی را (آوسبیلدونگ) می نامند که مدت این دوره ها از شش ماه تا سه و سال و نیم است. در اغلب موارد دوره های آموزشی فوق به صورت تئوری و یا در برخی موارد، هم به شکل تئوری و هم عملی برگزار می شود. به عبارتی دانشجو در زمان آموزش تئوری به شکل عملی نیز آموزش های مهارتی لازم را می بیند و به این ترتیب دوره ی کارآموزی خود را سپری می نماید.

اشخاص بعد از پایان دوره آوسبیلدونگ بایستی در آزمون مربوطه شرکت نمایند تا از این طریق مدرک فوق را اخذ نمایند. هنرمندان این امکان را دارند که همچون نیروی کار حرفه ی و یا ماهر در جمهوری فدرال آلمان به فعالیت بپردازند. لازم به ذکر است که یکی از شروط قبولی در دوره های آموزش مهارتی آوسبیلدونگ برخورداری از (مدرک دیپلم) است.

علاوه بر این، معدل و همچنین نمره دیپلم برای شرکت در این دوره های آموزشی زیاد حائز اهمیت نیست. برخورداری از زبان آلمانی برای خارجی هایی که مایلند در این دوره های آموزش مهارت شرکت نمایند، امری ضروری محسوب می شود. اغلب مدارس (آوسبیلدونگ) به مدرک زبان (حد B2) نیاز دارند و در این راستا فرد متقاضی بایستی تسلط کافی را بر روی زبان آلمانی داشته و به خوبی صحبت نماید و تمامی گفت و گوها را نیز متوجه شود.

به طور معمول این مدارس شرایط سنی مجازی دارند و به این ترتیب هر رشته و یا مدرسه شرایط رده سنی خود را مشخص می نماید. طبق ضوابط و مقررات مهاجرت آلمان، پیشنهاد می شود در صورتی که شخصی قصد اخذ ویزا از جمهوری فدرال آلمان را به منظور حضور در دوره های آموزشی آوسبیلدونگ دارد، لازم است پیش از چهل و پنج سالگی برای اخذ ویزا اقدامات لازم را انجام دهد. زیرا با افزایش سن، درصد اخذ ویزا از سفارت آلمان به مراتب کاهش می یابد. علاوه بر این، اغلب مدارس آوسبیلدونگ پرستاری، رده سنی کمتر از چهل و پنج سال را به منظور دوره های آموزشی مهارتی فوق لحاظ نموده اند.

 

مدارک لازم به منظور اخذ ویزای آوسبیلدونگ آلمان

مدارک لازم به منظور اخذ ویزای آوسبیلدونگ آلمان

همان طور که در بخش اخذ ویزای هنرمندان به آلمان در سال 2020 اشاره نمودیم، یکی از شیوه های مهاجرت هنرمندان به آلمان به روش ویزای آوسبیلدونگ است که لازم است در این راستا مدارک مورد نیاز را نیز برای شما متذکر شویم. مبنای کلیه مهاجرت های تحصیلی به این روال است که نخست بایستی قبولی تحصیلی خود را دریافت نماییم و بعد از آن برای ویزای تحصیلی کشور درخواستی، اقدامات لازم را انجام دهیم. برهمین اساس (آوسبیلدونگ آلمان) نیز از این قانون تبعیت می کند. برای دریافت هر نوع از ویزاهای آلمان به مدارکی نیاز داریم که با توجه به شرایط مرتبط، مدارک فوق متغیر است. لذا مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای فوق به  این شرح است: 

1.     ارائه پاسپورت، پذیرش تحصیلی و ترجمه شناسنامه از مدارک لازم به منظور اخذ ویزای فوق 
2.     ارائه و ترجمه کامل مدارک تحصیلی دیپلم به انضمام ریز نمرات
3.     برخورداری از مدرک زبان آلمانی در حد (C1) و یا هر سطح ضروری دیگر طبق نظر دانشگاه مرتبط 
4.     تاییدیه سلامت شخص دانشجو به همراه بیمه نامه و همچنین استقلال مالی 
5.     ارائه و همچنین تکمیل فرم های مرتبط به ویزای فوق نیز از مدارک لازم دیگری است که برای دریافت ویزا نیاز است.

 

مشاغلی که امکان دریافت ویزای هنرمندان آلمان را دارند

بطور کلی ویزای فریلنسر یا خود اشتغالی به اغلب مشاغل که به شکل کلی فرصت فعالیت به صورت آزاد را دارند، واگذار می شود. زیرا این مشاغل در کنار شغل اصلی خود قادر به انجام فعالیت های هنری هستند و می توانند از طریق ویزای Freelancer نسبت به دریافت مهاجرت هنرمندان به آلمان اقدام نمایند. در مجموع مشاغلی که در ادامه به آن اشاره می نماییم، امکان درخواست ویزای فریلنسر (خوداشتغالی) را دارند:
1)    پزشکان 2) دندانپزشکان 3) دامپزشکان 4) وکلا 5) وکلای نوتار(ثبت اسناد) 6) معمارها 7) وکلای ثبت اختراع 8) مهندسین ناظر 9) مشاوره های مالیاتی 10)  مشاورین 11) فیزیوتراپ 12) مترجمین 13) خبرنگاران 14) خبرنگاری و عکاسان حرفه ای 15) خلبان 16) گرافیست ها
کلیه مشاغل نامبرده امکان اخذ ویزای هنرمندان آلمان را نیز دارا هستند.

لازم به ذکر است که هنرمندانی که در عرصه های مجسمه سازی، نقد هنری، پرفورمنس، هنرهای تجسمی و موسیقی فعالیت دارند، ورود آن ها به این کشور آزاد بوده و این افراد این مجوز را دارند که نسبت به اخذ ویزای هنرمندان آلمان نیز شرکت نمایند.

 

میزان درآمد هنرمندان آلمان در سال 2020

میزان درآمد هنرمندان آلمان در سال 2020

همان طور که اشاره نمودیم، کسب درآمد از راه هنر امری سخت و دشوار است. برهمین اساس، در پایان شاید عملکرد فعالیت یک هنرمند با کلیه تلاش هایی که در این عرصه انجام داده است، مورد پذیرش مشتری و یا کارفرمایان نباشد. بنابراین؛ حال که شما عزم خود را در این مسیر گرفته اید و همچون یک هنرمند مایلید که اقامت همیشگی این کشور را اخذ نمایید، بهتر است با کمترین و بیشترین میزان درآمد هنرمندان آلمان در سال 2020 میلادی آشنا شوید.

براساس رشته هنری که در این راستا تعیین نموده و همچنین سوابق کاری و مهارتی که در این عرصه کسب نموده اید و از همه مهمتر حجم کاری که در یک ماه اخیر انجام داده اید، بر روی میزان درآمد شما تاثیرگذار خواهد بود. با این وجود درآمد میانگین دریافتی می تواند در حدود چهارصد و پنجاه الی سه هزار و پانصد یورو و یا بیشتر در هر ماه باشد.

البته بایستی متذکر شویم که شاید در ابتدای کار هنری شما میزان درآمد دریافتی مبلغ بسیار کمتری باشد، اما به تدریج با مطرح شدن در عرصه هنر در میان دوستان آلمانی، به طور قطع میزان درآمد شما افزایش خواهد یافت.

 

مزایای دریافت ویزای هنرمندان آلمان چیست؟

مزایای دریافت ویزای هنرمندان آلمان چیست؟

در مجموع اشخاصی که اقامت و یا ویزای هنرمندان آلمان را دریافت نموده اند، این امکان را دارند که از مزیت هایی که به آن اشاره می نماییم بهره مند شوند: 
یکی از مزیت هایی که هنرمندان می توانند از طریق ویزای خود اشتغالی از آن بهره مند شوند را می توان به تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفتن در این کشور اروپایی متذکر شد.
هنرمندان از طریق ویزای خود، مجوز زندگی در جمهوری فدرال آلمان و همچنین درج و ثبت آدرس خود را نیز در این کشور اروپایی دارند.
از دیگر مزیت های ویزای هنرمندان آلمان، مجوز کار و همچنین فعالیت به صورت حرفه ی در امان است.
این افراد مجوز عقد قرارداد با اشخاص و یا شرکت ها را در این کشور اروپایی به منظور فعالیت های حرفه ی نیز دارا هستند که می تواند مزیت دیگر دریافت ویزای هنرمندان به شمار آید.
هنرمندان از طریق این ویزا بعد از گذشت چهار سال فعالیت هنری در جمهوری فدرال آلمان می توانند اقدام به اخذ اقامت دائم نمایند که از مزیت دیگر ویزای فوق محسوب می شود.
فرصت اشتغال در جمهوری فدرال آلمان یکی دیگر از مزیت های اخذ ویزای هنرمندان است.
هنرمندان از طریق ویزای فوق می توانند نسبت به اخذ تابعیت آلمان نیز اقدام نمایند.
هنرمندان این امکان را دارند که به منظور اخذ ویزای پیوست برای اعضای خانواده نیز اقدامات لازم را انجام دهند که می تواند از دیگر مزیت های اخذ ویزای هنرمندان به شمار آید.

 

ناگفته های مزیت های اخذ ویزای هنرمندان

کلیه موارد ذکر شده از مزیت های اخذ ویزای هنرمندان محسوب می شود. اما مهاجرت هنرمندان به آلمان می تواند مزیت های دیگری را نیز برای آن ها به همراه داشته باشد: 
هنرمندان این امکان را دارند که از حضور پیشکسوت های حوزه های متعدد هنری و همچنین اساتید مجرب این کشور نیز بهره مند شوند.
یکی از بارزترین مزیت های دریافت ویزای هنرمندان، شرکت در جامعه هنری سازنده، خلاق و آزاد است.
افراد از طریق دریافت این ویزا امکان دسترسی به تمامی رشته های هنری را نیز دارا هستند.
جمهوری فدرال آلمان به تمامی رشته های عرصه هنر اهمیت زیادی می دهد. در این راستا افراد هنرمند می توانند از کلیه امکانات این کشور نیز بهره مند شود.
در صورتی که هنرمندان، آثار خلاقانه هنری خود را به دولت این کشور ارائه دهند، می توانند عالی ترین درآمد را کسب کرده و یا مقدار آن را نیز افزایش دهند.
یکی دیگر از مزیت های دریافت ویزای خود اشتغالی هنرمندان، استفاده از خدمات شهروندی کشور آلمان مانند حمل و نقل عمومی و یا مسکن ارزان است.
از مهمترین مزیت های دیگر اخذ ویزای هنرمندان آلمان را می توان به فعالیت و زندگی در این کشور پیشرفته و توسعه یافته با فرصت رشد صعودی نیز متذکر شد.
در مجموع تمامی موارد ذکر شده از مزیت های اخذ ویزای هنرمندان به این کشور اروپایی است.

 

مراحل دریافت مجوز کار هنری به عنوان فریلنسر در آلمان چیست؟

مراحل دریافت مجوز کار هنری به عنوان فریلنسر در آلمان چیست؟

حال که شما از طریق یکی از ویزاهای کار به این کشور اروپایی مهاجرت کرده اید، بایستی برای مجوز کار هنری، یک سری از مراحل را انجام دهید. درخصوص ویزای فریلنسر بایستی مراحلی که در ادمه به آن اشاره می نماییم را به منظور مجوز فعالیت های هنری دریافت و به صورت قانونی و رسمی کار خود را شروع نمایید.
·       ترجمه کلیه مدارک لازم برای تقاضای ویزای خود اشتغالی نخستین گامی است که هنرمندان بایستی آن را انجام دهند.
·       مراجعه به سفارت جمهوری فدرال آلمان و همچنین اخذ ویزای خوداشتغالی و یا فریلنسر یکی دیگر از مراحلی است که هنرمندان موظف به انجام آن هستند.
·       گام بعدی که هنرمندان بایستی آن را برای اخذ مجوز کار هنری خود در آلمان انجام دهند، اخذ ویزای سه ماهه فریلنسر (خود اشتغالی) است.
·       مهاجرت هنرمندان به آلمان از مراحل دیگر برای اخذ مجوز فعالیت های هنری است.
·       این افراد از لحاظ استقلال مالی بایستی از این امکان برخوردار باشند که در این کشور، منزل مناسبی را برای خود و یا سایر اعضای خانواده اجاره نمایند.
·       رزرو زمان در دفاتر ثبت آدرس و همچنین مراجعه در زمان مشخص شده برای اظهار رسمی نشانی محل سکونت نیز از مراحل دیگر در اخذ مجوز فعالیت هنری در کشور آلمان به شمار می آید.
·       گام بعدی برای اخذ مجوز کار هنری در جمهوری فدرال آلمان را می توان به اخذ برگه ثبت آدرس متذکر شد.
·       اخذ کد مالیاتی از سازمان دارایی و مالیات نیز گام بعدی به منظور اخذ مجوزهای لازم در عرصه هنری در آلمان است.
·       هنرمندان با مراجعه به سازمان امور خارجی ها و همچنین اخذ کارت اقامت فریلنسر یا خود اشتغالی می توانند برای اخذ مجوز فعالیت های هنری خود اقدامات لازم را انجام دهند.
کلیه موارد ذکر شده از مراحل اخذ مجوز فعالیت های هنری از طریق ویزای فریلنسر در جمهوری فدرال آلمان است.

 

اخذ تابعیت دائم به روش ویزای هنرمندان آلمان چگونه است؟

اخذ تابعیت دائم به روش ویزای هنرمندان آلمان چگونه است؟

همان طور که در ابتدا متذکر شدیم، ویزای خود اشتغالی یا فریلنسر آلمان سه ماهه است که اغلب هنرمندان از طریق ویزای فوق به این کشور اروپایی مهاجرت می نمایند. در حقیقت هدف کلی آن ها از مهاجرت به این کشور، اقامت دائم و همچنین اخذ شهروندی آلمان است. بنابراین یک شخص خارجی بعد از گذشت هشت سال اقامت در جمهوری فدرال آلمان این امکان را دارد که برای دریافت تابعیت دائمی اقدامات لازم را انجام دهد و در انتها نیز پاسپورت آلمانی این کشور را نیز دریافت نماید.

به این ترتیب با گرفتن اقامت و همچنین پاسپورت آلمانی، به آسانی و فاقد از دریافت ویزا شما می توانید به اغلب کشورها مهاجرت نمایید. تمامی موارد ذکر شده، شرایط اقتصادی و همچنین کاری عالی و از همه مهمتر امکانات رفاهی آلمان سبب گردیده که افراد برای اخذ اقامت در آلمان تمام سعی خود را در این راستا انجام دهند. بنابراین برای اخذ شهروندی آلمان ارائه مدارک زیر الزامی است:

-       تسلط به دانش زبان آلمانی و همچنین برخورداری از مدرک زبان در (حد B2) است.
-       عرضه اسناد عدم سوء سابقه کیفری از مدارک دیگری است که برای دریافت تابعیت دائمی هنرمندان مورد نیاز است.
-       تاییدیه استقلال مالی و یا کسب درآمد لازم به منظور فعالیت و زندگی در کشور آلمان از مدارک دیگر برای اخذ تابعیت دائمی است.
-       تایید عدم نیاز به مساعدت های دولت آلمان و همچنین قبولی در آزمون مرتبط به فرهنگ و تاریخ معاصر جمهوری فدرال آلمان از دیگر مدارک مورد نیاز برای اخذ تابعیت دائم به شمار می آید.
تمامی موارد ذکر شده از مدارکی محسوب می شوند که فرد به منظور اخذ تابعیت دائم آلمان به روش ویزای هنرمندان بایستی به دولت این کشور تقدیم نماید.

 

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای هنرمندان آلمان چیست؟

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای هنرمندان آلمان چیست؟

در ادامه مقاله مهاجرت هنرمندان به آلمان، لازم است در خصوص مدارک لازم به منظور دریافت ویزای هنرمندان آلمان نیز توضیح دهیم که این هنرمندان مدارکی از جمله:
1)    گذرنامه معتبر 2)  دو قطعه عکس پاسپورتی (پشت زمینه سفید) 3) کامل کردن فرم تقاضای ویزای فریلنسر 4) منابع تامین و همچنین درآمد مالی 5) پیمان با کارفرما و یا مشتریان در کشور آلمان 6) استقلال مالی برای فراهم نمودن هزینه های زندگی در آلمان 7) گواهی بیمه درمانی 8) آدرس یا نشانی در کشور آلمان 9) رزومه ی کاری و همچنین تخصصی 10) مدرک تحصیلی برآورده شده
و علاوه بر این پیشینه شغلی و همچنین توصیه نامه های تخصصی یکی دیگر از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای هنرمندان به کشور آلمان است.

 

خدمات الست گروپ در زمینه مهاجرت هنرمندان به آلمان چیست؟

اقدام به مهاجرت و همچنین حساسیت بالای آن و هزینه های بسیار گزاف سبب گردیده که افراد بر روی این صنعت مهاجرتی و همچنین خدمات آن دقت بسیار داشته باشند و در این راستا بهترین شرکت های مهاجرتی را برای خود انتخاب نمایند.

در حال حاضر یکی از خدماتی که شرکت مهاجرتی الست گروپ برای هنرمندان در نظر گرفته است، بستن قرارداد با موسسات و شرکت های متعدد هنری است که این امر نقش حائز اهمیتی در توسعه زیرساخت های فرهنگی و هنری این کشور اروپایی داشته است. الست گروپ توانسته است اقامت دائم و همچنین اخذ شهروندی آلمان را نیز برای هنرمندان دریافت نماید و از این طریق اعتماد مشتریان را به خود جلب نماید.

یکی دیگر از خدماتی که الست گروپ برای مهاجرت هنرمندان به آلمان در نظر گرفته است، حضور در جشنواره ها و یا رویدادهای متعدد هنری است. در ادامه بایستی متذکر شد که شرکت مهاجرتی الست گروپ در کلیه عرصه های مهاجرت به جز پناهندگی، مطلوب ترین خدمات را برای مهاجرت هنرمندان به آلمان عرضه می دارد. از اصلی ترین خدمات این شرکت مهاجرتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1)    مساعدت نیروهای کار در عرصه های متعدد برای کاریابی 2) مهاجرت و همچنین اشتغال به اغلب کشورهای دنیا به منظور فعالیت های هنری 3) دریافت پذیرش تحصیلی برای دانشجویان هنر به منظور آغاز به تحصیل و یا ادامه در کشورهای اروپایی نظیر آلمان در تمامی مقاطع

این شرکت با شعار (اعتماد را تجربه کن) توانسته است خدماتی را در شأن هموطنان فراهم نماید و از این طریق علاوه بر جلب اعتماد، حس آرامش را برای این گروه از افراد به ارمغان آورد. یکی از خدماتی را که به منظور اعتمادسازی و همچنین پیشگیری از بروز مشکلات از سوی الست گروپ صورت گرفته است، عرضه سرویس های امکان سنجی مهاجرت برای افراد علاقه مند به مهاجرت به کشور آلمان است.

در این خدمات؛ شرکت، در گام نخست به ارتباط خود با کشورهای مهاجرتی مستنداتی مرتبط را ارسال می نماید تا جواب مورد نظر را دریافت نماید. این استعلامات صورت گرفته بیانگر شانس مهاجرت هنرمندان به این کشور پیشرفته است تا از این طریق با خیالی راحت اقدامات مهاجرت هنرمندان به آلمان را برای مشتریان خود فراهم سازند.

لازم به ذکر است که شرکت فوق، آموزش زبان آلمانی را به صورت رایگان برای هنرمندان به این کشور اروپایی نیز در نظر گرفته است. مهاجرت هنرمندان به آلمان از طریق شرکت مهاجرت الست گروپ سبب سهولت و همچنین تسریع در اموری از جمله کد بیمه، دریافت کارت اقامت، دریافت کد مالیاتی و ثبت آدرس می شود. در ادامه بایستی متذکر شد که ارسال کلیه مدارک مورد نیاز برای پروسه ویزای خود اشتغالی و یا فریلنسر از سوی این شرکت به منظور رفاه حال متقاضیان صورت می پذیرد.