اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا

بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا

ما در این مقاله قصد داریم تا به صورت مفصل درباره بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا به بحث و بررسی بپردازیم، پس ما را همراهی نمایید.

با توجه به آن که بازار کار کشور کانادا دائما در حال تکامل می باشد تا مشاغل جدید و نیازمندی های بیزینسی را تحت پوشش قرار دهد، خیلی از متخصصین می توانند بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا را تصاحب نموده و مشغول به کار و فعالیت گردند. اما باید ببینیم که بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا چیست.

ما در این مقاله قصد داریم تا به صورت مفصل درباره بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا به بحث و بررسی بپردازیم، پس ما را همراهی نمایید.

با توجه به آن که بازار کار کشور کانادا دائما در حال تکامل می باشد تا مشاغل جدید و نیازمندی های بیزینسی را تحت پوشش قرار دهد، خیلی از متخصصین می توانند بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا را تصاحب نموده و مشغول به کار و فعالیت گردند. اما باید ببینیم که بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا چیست.

به طور کلی کانادا دارای فرصت های کاری بسیاری برای متقاضیان مهاجرت به این کشور از طریق نیروی کار ماهر می باشد. جمعیت کانادا رو به پیر شدن می باشد و آمارها بیانگر آن است که 5. 9 میلیون نفر از جمعیت 36. 26 میلیونی کشور کانادا بالای 65 سال می باشند که این میزان، چیزی در حدود 16 % جمعیت این کشور را تشکیل می دهد.

از سوی دیگر، کشور کانادا دارای پایین ترین نرخ زاد و ولد در جهان می باشد و این به معنای آن است که نیروی جوان کافی برای بازار کار کانادا وجود ندارد. آمارها حکایت از آن دارد که 26 % نیروی کار کشور کانادا را مهاجران تشکیل داده اند. این خود یعنی از هر 4 نفر، یک نفر به عنوان نیروی کار مهاجر قلمداد می شود و در نتیجه می تواند خبر خوبی برای افرادی باشد که به دنبال مهاجرت کاری به کشور کانادا می باشند.

قبل از آن که به کشور کانادا مهاجرت نمایید، آیا مایل هستید که بدانید بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا چیست؟ مشاغلی که می تواند موجب اقامت در کانادا شود، کدامند؟ آیا با مهاجرت کاری کشور کانادا می توان اقامت این کشور را برای کلیه اعضای خانواده اخذ کرد؟

 

اینفوگرافیک بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا

اینفوگرافیک بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا

در نوشتار بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا، مشاغل پرطرفدار و میزان درآمد آن ها را برای مهاجران گردآوری نموده ایم و همچنین شما را با انواع ویزاهای کشور کانادا برای کار آشنا می نماییم. بدین ترتیب هر شخصی متناسب با حرفه ی خود می تواند با دریافت ویزای کار این کشور به آنجا مهاجرت کند. 

در ابتدا به ذکر سوالات و موضوعاتی در رابطه با بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا می پردازیم: 
معرفی کشور کانادا برای مهاجرت کاری
راه های مهاجرتی به کشور کانادا کدام می باشند؟ 
کدام یک از مشاغل برای مهاجرت کاری از طریق هر برنامه مناسب می باشند؟
شرایط مورد نیاز برای هر کدام از روش ها چیست؟
مدت زمان لازم برای هر کدام از روش ها چقدر می باشد؟
پس از چه مدتی به وسیله ی هر کدام از روش ها می توان اقامت دائمی را دریافت کرد؟
مدارک مورد نیاز برای هر کدام از روش ها چیست؟ 
مدارک مورد نیاز برای گرفتن اقامت دائم چیست؟
آیا امکان پیوست همزمان خانواده وجود دارد؟
درآمد مشاغل مختلف در کشور کانادا به چه صورت می باشد؟
مشاغل مورد نیاز کانادا در 2020 و 2021 چه بود؟
بهترین راه مهاجرت کاری به کشور کانادا چیست؟ 
خدمات الست گروپ در زمینه ی مهاجرت به کشور کانادا چیست؟
سخن پایانی در باب بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا با ما همراه باشید.

 

معرفی کشور کانادا برای مهاجرت کاری

معرفی کشور کانادا برای مهاجرت کاری

کشور کانادا جزء بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت شغلی بر اساس آمارهای جهانی به شمار می آید و سالانه افراد بسیاری، این کشور را به عنوان مقصدی برای مهاجرت کاری خود گزینش و انتخاب می کنند. 
 کانادا در قاره ی آمریکای شمالی و در همسایگی کشور ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است.

کانادا کشوری سردسیر می باشد و بیشتر مردم آن در بخش های جنوبی و خوش آب و هوای این کشور و در نزدیکی مرز با آمریکا زندگی می کنند. کشور کانادا شامل 10 استان و 3 قلمرو می باشد و پایتخت این کشور شهر اتاوا است و از مهم ترین شهرهای آن می توان به تورنتو، مونترال و ونکوور اشاره نمود. 

زبان رسمی کشور کانادا انگلیسی و فرانسوی و همچنین واحد پول آن دلار کانادا می باشد. کشور کانادا دهمین کشور به لحاظ بالاترین شاخص میزان رضایت از زندگی در جهان می باشد. 
جامعه ی مهاجر پذیر کشور کانادا، دانشگاه ها و مدارس تراز اول، امنیت اجتماعی، موقعیت های شغلی بسیار و همچنین رفاه اجتماعی در این کشور، موجب محبوبیت آن در میان مهاجرین گردیده است.

 

راه های مهاجرتی به کشور کانادا کدام می باشند؟ 

راه های مهاجرتی به کشور کانادا کدام می باشند؟ 

همان طور که قبلا گفته شد، یکی از مهم ترین کشورهای مهاجر پذیر، کشور کانادا می باشد که برای مهاجرت به این کشور، راه های متعددی با قوانین مشخص و تعیین شده ای وجود دارد. مهم ترین راه های مهاجرت به کانادا را می توان به صورت زیر تیتر بندی کرد:

 

از طریق ادامه تحصیل درکشور کانادا:

از پرطرفدارترین راه های مهاجرت به کانادا، ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشد. با توجه به این که دانشگاه های کشور کانادا برای دانشجویان بین المللی شهریه دارند، اما از مهم ترین علت های محبوب بودن این روش در بین مهاجران، امکانات شغلی و شرایط زندگی ایده ال و کیفیت خوب آموزش در دانشگاه های این کشور می باشند. متقاضیان مهاجرت از طریق تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می توانند در این کشورادامه تحصیل دهند و بعد از فارغ التحصیلی، بلافاصله وارد بازار کار شوند. 

 

از طریق ویزای کار:

یکی دیگر از محبوب ترین و پرطرفدارترن راه های مهاجرت به کانادا، از طریق ویزای کار می باشد. در این روش، متقاضیان با داشتن قرارداد استخدامی و دعوت به کار از شرکت کارفرمای کانادایی که حتما مجوز استخدام نیروی کار خارجی را از اداره کار و اداره مهاجرت گرفته باشد، می توانند ویزای کاری و اجازه ی کار در این کشور را دریافت کنند و برای کار به کانادا مهاجرت کنند.

 

از طریق اکسپرس انتری:

برنامه مهاجرتی اکسپرس انتری از روش های دریافت اقامت دائم در کشور کانادا می باشد. متقاضیان در این روش بر اساس پارامترهایی مانند تحصیلات، سن، سابقه کار، تعداد اعضاء خانواده، مدرک و نمره ی زبان و ... می توانند امتیاز لازم را بگیرند و به کشور کانادا به صورت دائم مهاجرت کنند. در این روش، کشور کانادا به صورت دوره ای بر اساس امتیاز بندی، هر چند هفته یک بار، به چندین نفر اقامت دائم در این کشور را می دهد. در این روش، پایه و اساس گرفتن اقامت، مفید بودن شرایط و تحصیلات و زمینه کاری متقاضی برای کشور کانادا و بازار کار و اقتصاد این کشور می باشد.

 

از طریق برنامه های استانی:

در این برنامه مهاجرتی، هر استان (به جز استان کبک) به صورت دوره ای، لیستی از مشاغل و تخصص ها و کسب و کارهای مورد نیاز خود را به همراه شرایط پذیرش اعلام می کند. شخص متقاضی در صورت داشتن شرایط مناسب در این زمینه ها که شامل تحصیلات، مهارت، تخصص و سابقه ی کاری و مهارت در زبان می باشد، می تواند مدارک خود را به صورت آنلاین در سایت های معرفی شده، بارگذاری نماید.

اگر که امتیاز شخص متقاضی به حد نصاب تعیین شده برای آن شغل و مهارت در آن استان مورد نظر برسد، به بالاترین امتیازها و بر اساس قرعه کشی، اقامت دائم کشور کانادا برای آن شغل یا راه اندازی کسب و کار در آن استان داده می شود. نا گفته نماند که متقاضی پذیرفته شده باید به مدت دو سال در همان استان مورد پذیرش زندگی کند. 

از طریق برنامه ی مهاجرتی آتلانتیک: این برنامه ی مهاجرتی به منظور تامین نمودن نیروی کار حوزه ی آتلانتیک تعریف شده است و به واسطه ی این نوع برنامه، کارفرماها می توانند نیروی کاری خود را تامین کنند. متقاضیان کار در حوزه ی آتلانتیک، به واسطه ی این برنامه، شامل استان های زیر می باشند: 

New Brunswick. 
Newfoundland and Labrador. 
Nova Scotia. 
Prince Edward Island 
همچنین می توانند در صورتی که کارفرما اجازه ی استخدام نیروهای کار خارجی را از اداره ی کار و مهاجرت در مشاغل تعریف شده و مورد نیاز هر استان را دارا باشند، اقامت دائمی در کانادا را دریافت کنند. در این برنامه نیز متقاضیان باید به مدت 2 سال در این منطقه به کار و فعالیت بپردازند. 
 
از طریق ویزای استارت آپ: این روش مهاجرتی برای کسانی خوب و مناسب می باشد که می خواهند یک کسب و کار را در کشور کانادا راه اندازی نمایند. این کسب و کار بایستی خلاق و نو آورانه باشد و درخواست کننده، ضمن متقاعد کردن ارگان های مربوطه مبنی بر آن که این کسب و کار می تواند در سطح بین المللی رقابت نماید، بایستی یک سرمایه گذار کانادایی (از سرمایه گذارهای مورد تایید اداره ی مهاجرت این کشور) را نیز دارا باشد.

 

از طریق مهاجرت به شهرهای کم جمعیت و شمالی کانادا:

از طریق مهاجرت به شهرهای کم جمعیت و شمالی کانادا:

این نوع برنامه ی مهاجرتی برای جبران کردن کمبود نیروی کار و جمعیت یک سری از مناطق دارای پتانسیل کشور کانادا تعریف گردیده باشد. با استناد به این برنامه، متقاضیانی که در یکی از این گونه مناطق کار پیدا کنند و همچنین بتوانند نامه ی تاییدیه از سازمان محلی مربوطه، مبنی بر مورد نیاز بودن تخصص خود را به همراه داشته باشند، قادر خواهند بود تا اقامت دائمی کشور کانادا را اخذ نمایند. 
همچنان با موضوع بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا در خدمت شما خوبان هستیم.

 

کدام یک از مشاغل برای مهاجرت کاری از طریق هر برنامه مناسب می باشند؟

کدام یک از مشاغل برای مهاجرت کاری از طریق هر برنامه مناسب می باشند؟

به علت این که برنامه های مهاجرتی در کشور کانادا مدام در حال تغییر و تحول می باشند و همچنین در برنامه هایی مانند برنامه های استانی و یا آتلانتیک ،مشاغل مورد نیاز به طور مستمر بر اساس تقاضای بازار کار و صنعت این کشور در حال تغییر می باشد، نمی توان بیان و اظهار داشت که برای هر برنامه ای چه شغلی مناسب تر می باشد. 
به طور کلی مشاغلی که در کانادا از شانس بسیار خوبی برای پیدا کردن برخوردار می باشند، عبارتند از: 
مشاغل در ارتباط با کامپیوتر و IT مانند: برنامه نویسی، شبکه، امنیت، توسعه ی اپلیکیشن و نرم افزار و غیره
مشاغل در ارتباط با معدن و اکتشاف و همچنین استخراج منابع طبیعی
مشاغل در ارتباط با نفت مانند: اکتشاف، حفاری، بهره برداری، پالایش، فرآیند، ایمنی و غیره
مشاغل در ارتباط با کشاورزی مانند: ژنتیک، اصلاح نباتات، زراعت، باغبانی، خاک شناسی، مهندسی آب و هیدرولوژی، مدیریت منابع آبی و غیره
مشاغل در ارتباط با صنعت ساختمان مانند: مهندس عمران، طراحی سازه های فولادی و بتنی، مشاغل فنی و مهارتی مرتبط، مدیر پروژه، ناظر پروژه، اجرا، جاده سازی، حمل و نقل ریلی، تونل سازی و غیره
مشاغل در ارتباط با برق مانند: برق ساختمان، برق صنعتی، اتوماسیون صنعتی و کنترل، ابزار دقیق، رباتیک و غیره
مشاغل در ارتباط با مکانیک مانند: تعمیرات و نگهداری، طراحی، طراحی فرآیندهای ساخت، نقشه کشی، مهندسی معکوس، مکانیک سیالات، ماشین کاری و مونتاژ و غیره
مشاغل در ارتباط با مهندسی صنایع مانند: مدیریت صنعتی، مدیریت تولید، برنامه ریزی تولید و غیره
مشاغل علوم پایه و تحقیقاتی مانند: ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست، ژنتیک و غیره
مشاغل در ارتباط با مهندسی شیمی مانند: پلیمر، طراحی فرآیند و غیره
مشاغل در ارتباط با مهندسی مواد و متالورژی
مهندسی پزشکی و نانو تکنولوژی
محیط زیست، منابع طبیعی و مدیریت پسماند
مشاغل در ارتباط با بهداشت و درمان مانند: پرستاری، مامایی، پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، رادیولوژی و غیره
اپراتورهای صنعتی مانند: اپراتور جرثقیل و لیفتراک، اپراتور ماشین آلات تولیدی و معدنی و غیره
کارگر ساده، مشاغل خدماتی شهری و نیز صنعتی
مشاغل در ارتباط با گردشکری و پذیرایی مانند: هتلداری، توریسم، آشپزی، شیرینی پزی، نانوایی، قصابی و غیره

 

شرایط مورد نیاز برای هر کدام از روش ها چیست؟

شرایط مورد نیاز برای هر کدام از روش ها چیست؟

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت از هر روش به صورت زیر می باشد: 

 

تحصیل (مقطع دبیرستان)

سن: بهترین سن برای تحصیل در مقطع دبیرستان بین 9 تا 16 سال می باشد. 
تحصیلات: تحصیلات در مدارس ایران بر طبق استانداردهای آموزشی ایران و بر اساس مقطعی که در کشور کانادا می خواهند اقدام نمایند، خواهد بود. 
سابقه ی کار: بدون نیاز
مدرک زبان: بدون نیاز
سابقه ی سکونت و یا زندگی در کشور کانادا: بدون نیاز
سابقه ی کار در کشور کانادا: بدون نیاز
تمکن مالی: داشتن تمکن مالی بین 10000 الی 12000 دلار کانادا در سال بر طبق استان مورد نظر. 
سایر نیازمندی ها: داشتن نامه ی ثبت نامه از مدرسه ای در کشور کانادا، پرداخت شهریه ی مدرسه در کشور کانادا، داشتن کفیل مقیم یا شهروند کانادا لازم و ضروری می باشد.

 

تحصیل (مقطع لیسانس)

سن: بهترین سن تحصیل در مقطع لیسانس، بین 18 تا 25 سال می باشد. 
تحصیلات: داشتن مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی از ایران با معدل ترجیحا بالای 15
سابقه ی کار: بدون نیاز
مدرک زبان: مدرک زبان با نمره ی IELTS 6. 0 آکادمیک
سابقه ی سکونت و یا زندگی در کشور کانادا: بدون نیاز
سابقه ی کار در کشور کانادا: بدون نیاز
تمکن مالی: داشتن تمکن مالی بین 10000 الی 12000 دلار کانادا در سال بر طبق استان مورد نظر. 
سایر نیازمندی ها: داشتن نامه ی پذیرش از دانشگاهی در کشور کانادا، پرداخت شهریه ی دانشگاه در کشور کانادا

 

تحصیل (مقطع فوق لیسانس)

سن: بهترین سن برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس بین 22 الی 35 می باشد. اما به طور کلی محدودیت قانونی در این زمینه وجود ندارد. 
تحصیلات: داشتن مدرک لیسانس از ایران با معدل ترجیحا بالای 16
سابقه ی کار: بدون نیاز
مدرک زبان: مدرک زبان با نمره ی IELTS 6. 5 آکادمیک
سابقه ی سکونت و یا زندگی در کشور کانادا: بدون نیاز
سابقه ی کار در کشور کانادا: بدون نیاز
تمکن مالی: داشتن تمکن مالی 10000 الی 12000 دلار کانادا در سال بر اساس استان مورد نظر. 
سایر نیازمندی ها: داشتن نامه ی پذیرش از دانشگاهی در کشور کانادا، پرداخت شهریه ی دانشگاه در کشور کانادا 

 

تحصیل (مقطع دکتری)

سن: در این رابطه هیچ گونه محدودیت سن وجود ندارد. 
تحصیلات: داشتن مدرک فوق لیسانس از ایران با معدل ترجیحا بالای 16 
سابقه ی کار: بدون نیاز
مدرک زبان: مدرک زبان با نمره ی IELTS 6. 5 الی IELTS 7. 0 آکادمیک و البته بسته به دانشگاه مورد نظر
سابقه ی سکونت و یا زندگی در کشور کانادا: بدون نیاز
سابقه ی کار در کشور کانادا: بدون نیاز
تمکن مالی: دارا بودن تمکن مالی بین 10000 الی 12000 دلار کانادا در سال بر طبق استان مورد نظر، در صورتی که درخواست کننده ی بورسیه نداشته باشد. 
سایر نیازمندی ها: داشتن نامه ی پذیرش از دانشگاهی در کشور کانادا، پرداخت شهریه ی دانشگاه در کشور کانادا، داشتن مقاله در زمینه ی تحقیقاتی خیلی موثر می باشد. داشتن پروپوزال تز خیلی تاثیرگذار می باشد. برای دریافت پذیرش، پیدا کردن یک استاد راهنما در دانشگاه کانادایی لازم و ضروری می باشد. 

ویزای کار: 
سن: قانونا محدودیت سنی در این رابطه وجود ندارد، ولی بهتر آن است که شخص درخواست کننده، زیر 45 سال سن داشته باشد. 
تحصیلات: بسته به شغل مورد تقاضا، از دیپلم تا دکتری
سابقه ی کار: بسته به شغل مورد تقاضا، بدون سابقه کار نیز امکان مهاجرت به کشور کانادا وجود دارد. 
مدرک زبان: بسته به شغل مد نظر از IELTS 5. 0 جنرال
سابقه ی سکونت و یا زندگی در کشور کانادا: احتیاجی نیست. 
متقاضیانی که از روش های دیگر وارد کشور کانادا شده اند، (مانند پیوست خانواده) خیلی آسان تر می توانند تقاضای اجازه کار بدهند. 
سابقه ی کار در کشور کانادا: نیازی نیست. اما در صورت داشتن سابقه ی کاری، یک مزیت به حساب می آید. 
تمکن مالی: احتیاجی نیست. 
سایر نیازمندی ها: دارا بودن قرارداد استخدامی از کارفرما، کارفرما بایستی LMIA و همچنین تاییدیه ی اداره ی کار و اداره ی مهاجرت برای استخدام نیروی خارجی را داشته باشد. 
با توجه به توضیحات بیان شده، باید در مورد بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا بررسی و تحقیق نمود. 
اکسپرس انتری: 
سن: داشتن حداکثر 45 سال ( لازم به ذکر است که سن پایین تر یک مزیت به حساب می آید.)
تحصیلات: دارا بودن دیپلم (داشتن تحصیلات بالاتر خود نوعی مزیت می باشد.)
سابقه ی کار: حداقل دو سال (سابقه ی کار بالاتر یک مزیت محسوب می شود.)
مدرک زبان: حداقل نمره ی IELTS 5. 0 جنرال (داشتن مدرک بالاتر یک مزیت می باشد.)
سابقه ی سکونت و یا زندگی در کشور کانادا: احتیاج نیست. 
سابقه ی کار در کشور کانادا: احتیاج نیست. ولی داشتن سابقه ی کار در کشور کانادا یک مزیت و امتیاز به حساب می آید. 
تمکن مالی: بر طبق تعداد افراد خانواده از 13000 دلار شروع می گردد و با افزایش تعداد آن ها نیز افزایش می یابد. 
سایر نیازمندی ها: مجرد بودن خود یک مزیت می باشد. چنان چه متقاضی متاهل باشد، شرایط تحصیلی، کاری و همچنین زبان همسر، امتیاز بندی می گردد. 
برنامه های استانی: 
سن: سن ترجیحا زیر 45 سال باشد. 
تحصیلات: حداقل تحصیلات، دیپلم با مدرک فنی و حرفه ای مورد نیاز می باشد.
سابقه ی کار: حداقل 2 سال سابقه ی کار تخصصی و مرتبط در 5 سال گذشته لازم و ضروری می باشد. 
مدرک زبان: حداقل نمره ی IELTS 5. 0 جنرال
سابقه ی سکونت و یا زندگی در کشور کانادا: احتیاج نیست.
سابقه ی کار در کشور کانادا: احتیاج نیست.
تمکن مالی: بسته به استان و همچنین تعداد افراد خانواده بین 12000 دلار کانادا به بالا می باشد. 
سایر نیازمندی ها: شغل درخواست کننده بایستی در مشاغل مورد نیاز هر استان در هنگام اقدام باشد. همچنین شرایط و ملاک های امتیاز بندی از استانی به استان دیگر و بر طبق مشاغل اعلام شده، متفاوت می باشد. 
برنامه ی مهاجرتی آتلانتیک: 
سن: سن ترجیحا زیر 45 سال باشد. 
تحصیلات: تحصیلات ترجیحا کارشناسی به بالا و یا دیپلم با مدرک فنی و حرفه ای باشد. 
سابقه ی کار: حداقل 2 سال سابقه کار تخصصی و مرتبط در 5 سال گذشته داشته باشد. 
مدرک زبان: حداقل نمره ی IELTS 5. 0 جنرال 
سابقه ی سکونت و یا زندگی در کشور کانادا: احتیاجی نیست.
سابقه ی کار در کشور کانادا: احتیاجی نیست.
تمکن مالی: بسته به تعداد افراد خانواده از 3200 دلار به بالا می باشد. 
سایر نیازمندی ها: داشتن جاب آفر از طرف کارفرما در یکی از استان های عضو برنامه ی آتلانتیک، داشتن تاییدیه از اداره ی کار و نیز اداره ی مهاجرت توسط کارفرما مبنی بر اجازه ی استخدام نیروی کار خارجی. 

ویزای استارت آپ: 
سن: بدون محدودیت سن می باشد. 
تحصیلات: تحصیلات حداقل دیپلم باشد. 
سابقه ی کار: حداقل 1 سال سابقه کار مدیریتی و سابقه ی راه اندازی موفق کسب و کار لازم و ضروری می باشد. 
مدرک زبان: حداقل نمره ی IELTS 4. 5 جنرال
سابقه ی سکونت و یا زندگی در کشور کانادا: احتیاجی نیست.
سابقه کار در کانادا: احتیاجی نیست.
تمکن مالی: داشتن تمکن مالی سالانه حداقل 12000 دلار به ازاء هر کدام از افراد خانواده، به همراه سرمایه ی لازم برای راه اندازی کسب و کار مد نظر ضروری می باشد. 
سایر نیازمندی ها: داشتن بیزنس پلان مورد تایید اداره ی امور مهاجرتی، تاییدیه ی اداره ی مربوط به استارت آپ برای واجد شرایط بودن، داشتن نامه ی حمایت مالی سرمایه گذار و یا انکوباتور کانادایی.

مهاجرت به شهرهای کم جمعیت و شمالی کانادا: 

سن: سن زیر 50 سال باشد، (یکی از شهرها زیر 48 سال)
تحصیلات: حداقل تحصیلات دیپلم (بسته به شغل) می باشد. 
سابقه ی کار: حداقل 1 سال سابقه کار در 3 سال گذشته لازم و ضروری می باشد. 
مدرک زبان: حداقل مدرک زبان انگلیسی نمره ی IELTS 5. 0 جنرال
سابقه ی سکونت یا زندگی در کشور کانادا: احتیاجی نیست.
سابقه ی کار در کانادا: احتیاجی نیست.
تمکن مالی: بسته به تعداد افراد خانواده از 9000 دلار کانادا به بالا می باشد. 
سایر نیازمندی ها: داشتن جاب آفر از طرف یک کارفرما در یکی از شهرهای عضو برنامه و همچنین داشتن تاییدیه از سازمان محلی مربوطه. 
در این بخش از نوشتار بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا، از شما دعوت می کنیم که به توضیحات مربوط به مدت زمان هر کدام از شیوه های گفته شده در بالا توجه نمایید:

 

مدت زمان لازم برای هر کدام از روش ها چقدر می باشد؟

مدت زمان لازم برای هر کدام از روش ها چقدر می باشد؟

تحصیل: در صورتی که مدارک کامل باشند، مدت زمان اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی در حدود 6 الی 12 ماه می باشد. 
ویزای کار: چنان چه مدارک مورد نیاز کامل باشند، در حدود 12 الی 18 ماه طول می کشد. 
اکسپرس انتری: بسته به سطح امتیاز متقاضی خواهد داشت و نمی توان زمان دقیق و مشخصی برای آن قائل شد و ممکن است، چندین ماه و حتی این امکان وجود دارد که چندین سال شخص متقاضی منتظر گرفتن اقامت باشد.

برنامه های استانی: بستگی به مشاغل و همچنین مهارت های مورد نیاز هر استان دارد و نمی توان زمان دقیق و مشخصی را برای آن در نظر گرفت. 
برنامه ی مهاجرتی آتلانتیک: در صورت وجود داشتن تقاضا برای تخصص متقاضی بین 9 تا 18 ماه زمان لازم دارد. 
ویزای استارت آپ: در صورتی که طرح کسب و کار به صورت کامل آماده باشد، بین 2 تا 3 سال به طول می انجامد. 
مهاجرت به شهرهای کم جمعیت و شمالی کانادا: در صورتی که مدارک کامل باشند، در حدود 1 سال طول خواهد کشید.

 

پس از چه مدتی به وسیله ی هر کدام از روش ها می توان اقامت دائمی را دریافت کرد؟

پس از چه مدتی به وسیله ی هر کدام از روش ها می توان اقامت دائمی را دریافت کرد؟

گرفتن اقامت دائم در کانادا بر طبق مدت زمان سکونت و یا مدت زمان کار کردن در این کشور نمی باشد و فرد متقاضی بایستی بر اساس برنامه های مهاجرتی که اقامت دائمی را اعطا می کنند، در هر زمانی که شرایط را داشته باشد، اقدام نماید. 
بعضی از برنامه های مهاجرتی، هم برای افراد خارجی و هم برای دانشجوها و نیروهای کار داخل کشور کانادا قابل اقدام می باشند. هر چند به طور کلی خیلی از این برنامه ها مزیت ها و امتیازاتی را برای افراد ساکن کانادا قائل می باشند. برنامه های مهاجرتی که می توان توسط آن ها اقامت دائمی را اخذ نمود، شامل موارد زیر می باشد: 
اکسپرس انتری 
برنامه های استانی
برنامه ی مهاجرتی آتلانتیک 
مهاجرت به شهرهای کم جمعیت و شمالی کانادا 
حال مدارک مورد نیاز برای هر کدام از شیوه های گفته شده در مقاله ی بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا را بیان می کنیم:

 

مدارک مورد نیاز برای هر کدام از روش ها چیست؟ 

مدارک مورد نیاز برای هر کدام از روش ها چیست؟ 

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی به شرح زیر می باشد: 
داشتن گذرنامه ی معتبر
ترجمه ی دانش نامه به زبان انگلیسی و همچنین ترجمه ی ریز نمرات آخرین مدرک تحصیلی و مقاطع قبل از آن
ترجمه ی شناسنامه به زبان انگلیسی 
رزومه ی بدون گپ و کامل
انگیزه نامه و برنامه ی اجرایی پس از تحصیل
مدرک زبان انگلیسی بر اساس احتیاج دانشگاه و همچنین مقطع تحصیلی معمولا IELTS آکادمیک
ویژه ی دانشجوهای دکتری: مقاله ISI، پروپوزال تز، نامه ی ساپورت از استاد راهنما
برای اخذ ویزای تحصیلی: پذیرش تحصیلی، اجازه ی تحصیل از اداره ی مهاجرت، اسناد مالی واریزی شهریه ی دانشگاه، تمکن مالی بر طبق نیاز استان مورد نظر (یا نامه ی بورسیه و یا فاند از دانشگاه)

 

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت از طریق کار به صورت زیر می باشد: 

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت از طریق کار به صورت زیر می باشد: 

گذرنامه ی معتبر
ترجمه ی شناسنامه به زبان انگلیسی 
ترجمه ی دانش نامه به زبان انگلیسی و همچنین ترجمه ی ریز نمرات تحصیلات دانشگاهی
ترجمه ی دیپلم به زبان انگلیسی 
ترجمه ی مدارک فنی و حرفه ای به زبان انگلیسی 
ترجمه ی گواهی اشتغال به کار، سابقه بیمه و همچنین جواز کسب به زبان انگلیسی 
ترجمه ی مدارک و اسناد هویتی اعضای خانواده و نیز سند ازدواج به زبان انگلیسی 
مدرک زبان انگلیسی IELTS جنرال
برای اخذ ویزا: داشتن قرارداد استخدامی با طرف کارفرما، تاییدیه ی LMIA برای استخدام نیروی کار خارجی

 

مدارک مورد نیاز برای گرفتن اقامت دائم چیست؟

مدارک مورد نیاز برای گرفتن اقامت دائم چیست؟

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت از طریق کار به شرح زیر می باشد: 
دارا بودن گذرنامه ی معتبر
ترجمه ی شناسنامه به زبان انگلیسی 
ترجمه ی دانش نامه و ریز نمرات تحصیلات دانشگاهی به زبان انگلیسی 
ترجمه ی مدرک دیپلم به زبان انگلیسی 
ترجمه ی مدارک فنی و حرفه ای به زبان انگلیسی 
ترجمه ی گواهی اشتغال به کار، سابقه بیمه و نیز جواز کسب به زبان انگلیسی 
ترجمه ی مدارک و اسناد هویتی اعضای خانواده و همچنین سند ازدواج به زبان انگلیسی 
مدرک زبان انگلیسی IELTS جنرال بر طبق شغل و همچنین برنامه

 

برای اقامت از طریق برنامه ی آتلانتیک:

قرارداد استخدامی با طرف کارفرما در حوزه ی آتلانتیک، تاییدیه ی اداره ی مهاجرت یکی از استان های عضو برنامه ی مد نظر

 

برای اقامت از طریق برنامه ی شهرهای کم جمعیت:

قرارداد استخدامی با طرف کارفرما از یکی از شهرها و یا مناطق کم جمعیت عضو این برنامه و همچنین تاییدیه ی سازمان محلی مربوطه از همان شهر و یا منطقه مبنی بر مشارکت در این برنامه

در این بخش از موضوع مربوط به بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا، امکان الحاق همزمان خانواده را شرح می دهیم:

 

آیا امکان پیوستن همزمان خانواده وجود دارد؟

آیا امکان پیوستن همزمان خانواده وجود دارد؟

تحصیل: به صورت همزمان و همچنین غیر همزمان، در صورتی که شخص متقاضی تمکن مالی لازم را برای پوشش هزینه های زندگی افراد خانواده دارا باشد، می تواند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود درخواست دهد. 
ویزای کار: به صورت همزمان و حتی غیر همزمان برای همسر و فرزندان زیر 18 سال، این امکان وجود دارد. 
اکسپرس انتری: به صورت همزمان و یا غیر همزمان برای همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال، امکان درخواست وجود دارد. 
برنامه های استانی:به صورت همزمان و نیز غیر همزمان برای همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال، امکان پذیر می باشد. 
برنامه ی مهاجرتی آتلانتیک: به صورت همزمان و همچنین غیر همزمان برای همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال، امکان پذیر است. 
ویزای استارت آپ: به صورت همزمان و یا غیر همزمان برای همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال، ممکن می باشد. 
مهاجرت به شهرهای کم جمعیت و شمالی کانادا: به صورت همزمان و نیز غیر همزمان برای همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال، امکان پذیر می باشد. 
در همه ی برنامه های مهاجرتی، همسر و فرزندان اقامت یا ویزای پیوست دریافت می کنند. 
همسر متقاضی می تواند درخواست اجازه کار و یا Work permit را بدهد و بدون هیچ گونه محدودیتی در کشور کانادا کار و فعالیت نماید. همچنین همسر متقاضی می تواند در کشور کانادا به عنوان مقیم از امکانات تحصیلی بهره مند شود و نیازی به پرداخت شهریه ی دانشجوی بین المللی نمی باشد. 
فرزندان شخص متقاضی می توانند از امکانات تحصیلی دولتی کشور کانادا استفاده نمایند و به صورت رایگان در مدارس این کشور تحصیل کنند. 
کلیه اعضای خانواده، تحت پوشش بیمه درمانی می باشند و از خدمات اجتماعی برخوردار می گردند.

 

درآمد مشاغل مختلف در کشور کانادا به چه صورت می باشد؟

درآمد مشاغل مختلف در کشور کانادا به چه صورت می باشد؟

حقوق دریافتی مشاغل مختلف در کشور کانادا بر اساس استاندارد هر شهر و همچنین به استناد قوانین مصوب وزارت کار استان مربوطه برای مشاغل گوناگون، متفاوت می باشد. به صورت عمومی، حداقل حقوق و یا اصطلاحا اداره کاری بر اساس هر استان، متفاوت است که در زیر به آن اشاره می شود: 
بریتیش کلمبیا 14. 6 دلار کانادا در هر ساعت
آلبرتا 15 دلار کانادا در هر ساعت
ساسکاچوان 11. 45 دلار کانادا در هر ساعت
مانیتوبا 11. 9 دلار کانادا در هر ساعت
اونتاریو 14. 25 دلار کانادا در هر ساعت
این اعداد برای مشاغل ساده به صورت ساعتی می باشد و کارمندان شرکت ها بر اساس تخصص و همچنین نوع قرارداد، دریافتی ها و حقوق های متفاوتی خواهند داشت.

 

متوسط دریافتی و حقوق نیروهای کار ماهر و متخصص در کانادا به صورت تقریبی در سال 2020 به صورت زیر می باشد: 

حقوق نیروهای اداری 48000 دلار کانادا در سال
دریافتی خدمات پذیرایی 25000 دلار کانادا در سال
دریافتی مشاغل مرتبط با ساختمان سازی و عمران 68000 دلار کانادا در سال
حقوق معلمین 58000 دلار کانادا در سال
دریافتی مشاغل مرتبط با بیمه و فاینانس 76000 دلار کانادا در سال
دریافتی مشاغل بهداشت و درمان 55000 دلار کانادا در سال
حقوق مدیران 75000 دلار کانادا در سال
دریافتی مشاغل مربوط به صنایع تولیدی 59000 دلار کانادا در سال
دریافتی مشاغل مربوط به معدن، نفت و نیز استخراج منابع طبیعی 115000 دلار کانادا در سال
دریافتی خدمات فنی و حرفه ای 76000 دلار کانادا در سال
حمل و نقل 61000 دلار کانادا در سال
تاسیسات، لوله کشی، تهویه مطبوع و موارد دیگر تقریبا 100000 دلار کانادا در سال

در این قسمت از نوشتار بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا، لیستی از مشاغل مورد نیاز در سال های 2020 و 2021 را مورد بررسی قرار می دهیم. تا انتهای این مقاله کاربردی، با ما باشید.

 

مشاغل مورد نیاز کانادا در سال های 2020 و 2021 چه بود؟

مشاغل مورد نیاز کانادا در سال های 2020 و 2021 چه بود؟

بیشترین مشاغل مورد نیاز در کانادا در سال های 2020 و 2021 به قرار زیر می باشد: 
مشاغل در ارتباط با کامپیوتر و IT
مشاغل در ارتباط با کشاورزی و همچنین دامداری
مشاغل در ارتباط با صنعت فرآوری مواد غذایی از جمله: قصابی، شیرینی پزی، آشپزی
مشاغل خدماتی مانند خیاطی، آرایشگری، پیرایش و شبیه آن
مشاغل در ارتباط با صنعت ساختمان مانند: لوله کشی، تاسیسات ساختمان و برق ساختمان
مشاغل در ارتباط با بهداشت و درمان
مشاغل مرتبط با بیمه
مشاغل در ارتباط با رشته ی طراحی وب و اپلیکیشن موبایل

 

بهترین راه مهاجرت کاری به کشور کانادا چیست؟ 

بهترین راه مهاجرت کاری به کشور کانادا چیست؟ 

به طور کلی نمی توان گفت که بهترین راه مهاجرت به کشور کانادا، کدام می باشد. چرا که بر اساس شرایط و برنامه های هر متقاضی، برنامه های گوناگون و متفاوتی می تواند مفید، مناسب و بهینه باشد. ولی از جمله بهترین روش های موجود در سال 2021، از طریق برنامه ی شهرهای کم جمعیت کانادا و یا RNIP می باشد. 

علت اصلی تعریف و ایجاد این برنامه ی مهاجرتی، جبران کمبود نیروی کار و همچنین توزیع جمعیت در مناطق و شهرهای در حال توسعه می باشد. همگی شهرهای عضو این روش مهاجرتی، برنامه های گسترده ای در سالیان آینده خواهند داشت که اجرایی شدن آن ها احتیاج به ورود نیروی کار متخصص و همچنین نیروی کار ماهر از سایر شهرهای کانادا و یا کشورهای خارجی دارد. 

در اصل؛ این برنامه به گونه ای تعریف شده است که اشخاصی که داخل کشور کانادا زندگی می کنند و دارای اقامت کاری می باشند، به واسطه ی این برنامه بتوانند ضمن گرفتن اقامت دائم به این شهرها مهاجرت نمایند، یا دانشجویانی که از دانشگاه های این شهرها فارغ التحصیل گردیده اند، در این شهرها بمانند و کار و فعالیت نمایند و یا نیروهای کار متخصص و ماهر خارجی را جذب صنعت و نیز تجارت کانادا نمایند.

 

برنامه مهاجرت کانادا به شهرهای کم جمعیت و شمالی کانادا

برنامه مهاجرت کانادا به شهرهای کم جمعیت و شمالی کانادا

این برنامه؛ شیوه ی جدید مهاجرتی می باشد که از سوی جوامع و یا اجتماعات شهرهای کم جمعیت و شمالی کشور کانادا پشتیبانی می ‌شود. این برنامه ی مهاجرتی برای توسعه ی مهاجرت اقتصادی به مناطق کوچک تر و کم جمعیت ‌تر و شمالی کشور کانادا طراحی گردیده و روشی خوب و مناسب در راستای اخذ اقامت دائمی کانادا برای کارگران ماهر و متخصصین خارجی می باشد که مایل هستند تا در این گونه مناطق مشغول به کار و فعالیت و زندگی شوند. 
برنامه ی مهاجرت از طریق مناطق کم جمعیت و شمالی برای تمامی مهارت ها باز می باشد و در این نوع برنامه، از گروه های مختلف، مهاجر پذیرفته می شود.

 

مزایا و شرایط مناطق دارای پذیرش

مزایا و شرایط مناطق دارای پذیرش

بیشتر این گونه مناطق در اطراف شهرهای بزرگ مانند شهر زیبای تورنتو با مردمی بسیار مهربان و آماده برای یاری رساندن به مهاجرین جدید، قرار دارند. پس اگر قصد مهاجرت از طریق این روش را دارید، تصور نقاط سرد و همچنین متروک را از ذهن خود دور نمایید. چرا که بر عکس نام مناطق شمالی، این گونه مناطق مانند دیگر شهرها و روستاهای کشور کانادا از امکانات فوق العاده ای برخوردار می باشند. 

در ضمن مناطق کم جمعیت کشور کانادا، بر اساس برنامه ریزی دولت، قرار است که برای پذیرش و حتی محل اقامت شما به طور کامل آماده باشند.

مزایای منحصر به فرد این برنامه در زیر آمده است: 

مزایای منحصر به فرد این برنامه در زیر آمده است: 

اقامت دائم
جاب آفر با حقوق
زمان کوتاه
عدم نیاز به سرمایه ی بالا
عدم نیاز به سطح زبان و تحصیلات بالا
حمایت از طرف انجمن محلی در هنگام ورود

 

خدمات الست گروپ در زمینه ی مهاجرت به کشور کانادا چیست؟

خدمات الست گروپ در زمینه ی مهاجرت به کشور کانادا چیست؟

خدمات شرکت الست گروپ در رابطه با مهاجرت تضمینی به کشور کانادا و پیدا کردن بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا شامل موارد زیر می باشد: 
ارزیابی شخص متقاضی برای گزینش و انتخاب بهترین روش مهاجرت به کشور کانادا
گردآوری مدارک لازم برای گرفتن پذیرش، جاب آفر، تاییدیه های لازم و در نهایت ویزا و اقامت دائم 
اخذ تاییدیه های اولیه از ارگان های مورد نیاز 
پیدا کردن کارفرما و یا گرفتن پذیرش از دانشگاه بر اساس شرایط متقاضی و اخذ جاب آفر 
دریافت نامه ی تاییدیه از ارگان های مورد نیاز در صورت نیاز
همراهی متقاضی برای رزرو وقت سفارت کشور کانادا در ترکیه
همراهی و مشاوره ی متقاضی برای مرحله ی انگشت نگاری و مصاحبه در سفارت کشور کانادا در ترکیه
اخذ ویزا و یا نامه ی تاییدیه ی اقامت دائم بر اساس برنامه ی مهاجرتی 
برنامه ریزی برای سفر شخص متقاضی
همراهی متقاضی در هنگام ورود برای اسکان، ثبت نامه ی بیمه، گرفتن کد بیمه و کد مالیاتی
همراهی متقاضی برای آغاز به کار نزد کارفرما و یا تحصیل در دانشگاه
لازم به ذکر است که کلیه خدمات شرکت الست گروپ به صورت تضمینی می باشد و برای یافتن بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا، آماده ی یاری رساندن به شما می باشد.

 

سخن پایانی در باب بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا

سخن پایانی در باب بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا

همان طور که در مقاله ی مربوط به بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا ملاحظه کردید، کشور کانادا به لحاظ داشتن شرایط مناسب و ایده آل برای مهاجرت کاری و همچنین صنعتی و پیشرفته بودن، گزینه ی بسیار خوبی در این زمینه می باشد. 

کشور کانادا در حال حاضر با کمبود نیروی کار جوان و ماهر روبرو می باشد. این موضوع موجب ایجاد هزاران فرصت شغلی برای کارگران خارجی متخصص و ماهر، نیمه ماهر و غیر ماهر گردیده است. با این حال، مشاغل خاصی نیز وجود دارد که دارای موقعیت بهتر و بیشتری در مقایسه با سایر شغل ها می باشند و از این نظر جزء مشاغل پر رونق در کشور کانادا به حساب می آید. 

با توجه به این که نیاز بازار کار در استان های مختلف، متفاوت می باشد، برنامه های متعدد و بسیاری برای برطرف کردن نیاز نیروی کار در کانادا مد نظر قرار گرفته است و این خبر خوبی برای افرادی است که قصد دارند تا با استفاده از شغل و همچنین مهارتی که دارند، به کشور کانادا مهاجرت نمایند. 

در صورتی که فکر می کنید که باید دانش خود را در این زمینه ی کاری خود بیشتر نمایید، پیش از آن که برای مهاجرت اقدام نمایید، حتما این کار را انجام دهید. زیرا همان گونه که گفتیم، کانادا به دنبال جذب نیروهای کار متخصص، ماهر و حرفه ای می باشد که معمولا نمی تواند از بین شهروندان کانادایی آن ها را پیدا نماید. به همین دلیل، رو به جذب نیروهای بین المللی و خارجی می آورد. 
قطعا مشاوره با متخصصان و کارشناسان مهاجرتی می تواند راهکار خوب و مناسبی برای کسانی باشد که قصد مهاجرت کاری به کشور کانادا را دارند. 

کانادا کشوری وسیع می باشد که بر خلاف اندازه و وسعتش، جمعیت کمی را شامل می شود که همین جمعیت کم نیز رو به کهنسالی و پیری می ‌رود و از این رو، کانادا به‌ شدت به نیروی متخصص و ماهر کاری نیاز دارد. کشور کانادا یکی از قدرتمند‌ترین اقتصادهای دنیا محسوب می شود و به‌ همین علت، بازار کار آن روز ‌به‌ روز بهتر از قبل می ‌گردد. 

مهاجرت کاری به کشور کانادا از جمله رایج‌ ترین انواع مهاجرت به این کشور می باشد که از دو طریق خوداشتغالی و همچنین اکسپرس اینتری انجام آن ممکن می باشد. 
امیدواریم از نوشتار مربوط به بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا، بهره ی لازم را برده باشید و رضایت مطلوب شما حاصل گردیده باشد.