اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا

برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا

برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا یکی از برنامه های جدید مهاجرتی می باشد که به منظور پیشرفت و توسعه ی این شهر های کم جمعیت و تأمین نیروی کار و سرمایه در نظر گرفته شده است. به عبارت دیگر کشور کانادا در نظر دارد که برای تأمین نیروی کار و سرمایه گذار و همچنین توسعه و پیشرفت این شهر های کم جمعیت، برای افراد دارای شرایط لازم ویزای مهاجرتی این کشور را صادر کند.

برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا یکی از برنامه های جدید مهاجرتی می باشد که به منظور پیشرفت و توسعه ی این شهر های کم جمعیت و تأمین نیروی کار و سرمایه در نظر گرفته شده است. به عبارت دیگر کشور کانادا در نظر دارد که برای تأمین نیروی کار و سرمایه گذار و همچنین توسعه و پیشرفت این شهر های کم جمعیت، برای افراد دارای شرایط لازم ویزای مهاجرتی این کشور را صادر کند.

در این مطلب قصد داریم به بررسی برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا بپردازیم و جزئیات مهاجرت به کانادا از طریق این برنامه را برای شما توضیح دهیم.

 

اینفوگرافیک شهرهای کم جعیت کانادا

اینفوگرافیک شهرهای کم جعیت کانادا

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا چیست؟

جاب آفر چیست؟

در قرارداد جاب آفر چه چیز هایی قید می شود؟

چه شهر هایی جزو این برنامه ی مهاجرتی می باشند؟

برای برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا چه شرایطی لازم است؟

ارائه مدرک تمکن مالی به چه صورت است؟

آیا امکان تغییر شهر محل زندگی وجود دارد؟

آیا برای مهاجرت از طریق این برنامه محدودیت سنی وجود دارد؟

چه مشاغل و رشته هایی مورد نیاز این برنامه مهاجرتی می باشد؟

مهاجرت از طریق برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا چقدر زمان می برد؟

روند دریافت اقامت دائم در این برنامه به چه صورت است؟

شرایط دریافت شهروندی کانادا چیست؟

آیا امکان پیوست همزمان همسر و فرزند از طریق این برنامه وجود دارد؟

این برنامه مهاجرتی به چه منظور طراحی شده است؟

آیا شهرهای کوچک و شمالی کانادا دارای امکانات رفاهی کافی می باشند؟

میانگین حقوق دریافتی در این شهر های کوچک و شمالی چقدر می باشد؟

از چه روش های دیگری می توان به کانادا مهاجرت کرد؟

برای برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا چه مدارکی مورد نیاز است؟

شرکت الست گروپ چه خدماتی را ارائه می دهد؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا با ما همراه باشید.

 

برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا چیست؟

برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا چیست؟

برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا یا  Rural and Northern Immigration Pilot ( RNIP ) یک برنامه ی انجمن محور می باشد که کشور کانادا برای توسعه ی شهر های کوچک و کم جمعیت شمالی خود در نظر گرفته است. این شهر های شمالی و کم جمعیت کشور کانادا دارای پتانسیل بسیار بالایی برای پیشرفت و توسعه هستند و در واقع هر کدام از این شهر ها برنامه توسعه ی متفاوتی داشته که برای تحقق یافتن این برنامه ها به نیروی کار و جمعیت بسیار بیشتری از مقدار موجود نیاز خواهند داشت.

برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا به گونه ای طراحی شده است که هم افراد مقیم کانادا که دارای ویزای کار یا ویزای تحصیلی هستند و هم افراد خارجی دارای شرایط مناسب می توانند از طریق این برنامه اقدام کرده و از این طریق اقامت دائمی کشور کانادا را دریافت کنند.

همانطور که گفتیم برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا یک برنامه ی انجمن محور می باشد. به این ترتیب افرادی که قصد دارند از طریق این برنامه به کشور کانادا مهاجرت کنند باید بتوانند انجمن محلی هر شهر را متقاعد کنند. به عبارت دیگر متقاضیان مهاجرت باید این انجمن ها را متقاعد کنند که شرایط مناسب برای تحقق برنامه های توسعه ی این شهر را دارند. 

یکی از بهترین روش هایی که متقاضیان می توانند از طریق آن انجمن های محلی کانادا را متقاعد کنند، داشتن پیشنهاد کاری یا جاب آفر از طرف کارفرما در این کشور می باشد. به عبارت دیگر بر هر کدام از این شهر های کوچک و شمالی کانادا دارای یک برنامه ی توسعه ی مشخص بوده که در این برنامه های لیستی از مشاغل و حرفه های مورد نیاز این شهر ها درج شده است. افرادی که قصد دارند به کشور کانادا مهاجرت کنند می توانند با کسب اطلاعات در زمینه ی این شغل ها نسبت به دریافت جاب آفر و عقد قرارداد کاری اقدام کنند.

 

جاب آفر چیست؟

جاب آفر چیست؟

جاب آفر در اصل به معنی پیشنهاد کاری می باشد که از طرف یک کارفرما در کشور مقصد برای افراد خارجی ارائه می شود. شرکتی که در کشور کانادا به صورت رسمی ثبت شده است می تواند یک قرارداد استخدامی رسمی با افراد خارجی دارای شرایط مناسب عقد کند. در قراردادی که شرکت کارفرما با افراد متقاضی عقد می کند باید تمامی شرایط کاری و توافقات به صورت کاملا شفاف و دقیق درج شده باشد.

در واقع شرکت کارفرما به سفارت کانادا تضمین می دهد که این فرد را در مدت زمان مشخص استخدام کرده و میزان حقوق مشخصی را برای او در نظر گرفته است. افرادی که دارای تخصص و تجربه در زمینه ی شغل خود هستند می توانند با شرکت های کارفرما در این کشور ارتباط برقرار کرده و نسبت به عقد قرارداد خود اقدام کنند.

 

در قرارداد جاب آفر چه چیز هایی قید می شود؟

در قرارداد جاب آفر چه چیز هایی قید می شود؟

همانطور که اشاره کردیم در بین کارفرما و کارمند باید یک قرارداد کاری امضا شود که دارای اطلاعات مشخصی باشد. برای انجام کار های مهاجرتی و اقدام از طریق برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا افراد باید قرارداد کاری خود را به سفارت این کشور ارائه دهند.

نکته ی قابل توجه این است که برای دریافت اقامت دائم کشور کانادا نیازی به دریافت تأییده ی وزارت کار نمی باشد و افراد می توانند صرفا با ارئه ی نامه ی تأییدیه ی انجمن محلی برای صدور ویزا و دریافت اقامت دائم اقدام کنند. در قرارداد جاب آفر باید موارد زیر قید شده باشد.

•    مشخصات کامل فردی کارمند شامل نام و نام خانوادگی، اطلاعات تماس، شماره پاسپورت، آدرس محل سکونت 
•    مشخصات دقیق کارفرما شامل شماره ثبت، آدرس ثبت، و نام رسمی شرکت
•    عنوان شغلی کارمند
•    شرح دقیق وظایف کارمند
•    تاریخ دقیق شروع کار و مدت زمان اعتبار قرارداد
•    حقوق ناخالص کارمند 
•    پاداش، مزایا، کمیسیون و دیگر دریافتی های کارمند
•    شرایط فسخ قرارداد همکاری
•    شرایط مرخصی کارمند
•    دیگر ضوابط، شرایط و توافقات بین کارفرما و کارمند

 

چه شهر هایی جزو این برنامه ی مهاجرتی می باشند؟

چه شهر هایی جزو این برنامه ی مهاجرتی می باشند؟

درست است که نام این برنامه، برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا  می باشد اما بر خلاف نام آن بیشتر شهر هایی که عضو این برنامه ی مهاجرتی هستند، شهر های جنوبی و هم مرز با آمریکا می باشد. این شهر های جنوبی نیز از لحاظ اقتصادی و تجاری و فن آوری پیشرو بوده دارای پتانسیل خوبی برای پیشرفت می باشند. در ادامه مطلب شهر هایی را که در این برنامه مهاجرتی قرار دارند را به شما معرفی می کنیم.

 

Northbay

شهر نورث بی در استان آنتاریو که در فاصله ی 330 کیلومتری از شهر تورنتو قرار دارد و به عنوان شاهراه ارتباط کانادا شناخته می شود. این شهر که دارای مساحت 5000 کیلومتر مربعی می باشد شرق، غرب، جنوب و شمال کشور کانادا را به هم متصل کرده و دارای تمامی امکانات ارتباطی از جمله اتوبان، مسیر های ریلی و ... می باشد. شهر Northbay از لحاظ اقتصادی و تجاری یکی از مهم ترین شهر های کشور کانادا به شمار می رود که دارای یک فرودگاه نظامی و یک فرودگاه بین المللی می باشد.

این شهر یکی از شهر های خوش آب و هوای کشور کانادا می باشد که میانگین دمای آن در فصل زمستان در بین منفی 14 تا مثبت 5 درجه ی سانتی گراد می باشد. در بعضی از سال ها شهروندان شهر نورث بی در فصل زمستان شاهد بارش برف تا 50 سانتی متر در این شهر می باشند. این شهر به دلیل نزدیکی به شهر تورنتو و اتاوا از لحاظ بازرگانی و اقتصادی بسیار حائز اهمیت می باشد و همچنین این شهر با کشور آمریکا دارای مرز مشترک بوده و به همین دلیل به شهر های بوفالو، دیترویت، نیویورک، بوستون و شیکاگوی آمریکا نزدیک بوده و به این ترتیب از لحاظ تجاری و بازرگانی بسیار مهم می باشد.

شهر Northbay دارای 320 کیلومتر مربعی زیر ساخت شهری بوده که دارای چندین دانشگاه و دبیرستان می باشد و همچنین این شهر دارای حمل و نقل عمومی گسترده ای می باشد. این شهر به دلیل بازار کار گسترده ای که در زمینه ی گردشگری، تجارت، مالی، ساخت و ساز، حمل و نقل دارد بسیار مورد توجه مهاجران خارجی قرار گرفته است.

 

Sudbury

شهر Sudbury که در استان آنتاریو قرار دارد دارای جمعیت 162 هزار نفر جمعیت می باشد در نزدیکی سه دریاچه ی بزرگ کانادا واقع شده است. از مساحت 7200 کیلومتری این شهر 3600 کیلومتر مربع آن زیر ساخت شهری می باشد. شهر سادبری در فاصله ی 400 کیلومتری از شهر تورنتو واقع شده است که بزرگترین بخش استان آنتاریو می باشد. 

یکی از شگفتی ها و زیبایی های منحصر به فرد این شهر مربوط به دریاچه های موجود در آن می باشد به همین دلیل شهر سادبری با عنوان شهر دریاچه ها نیز شناخته می شود. در شهر سادبری 330 دریاچه واقع شده است که به همین دلیل از لحاظ گردشگری بسیار حائز اهمیت می باشد و هر ساله گردشگران بسیار زیادی را به خود جلب می کند.  از اصلی ترین مشاغل موجود در شهر سادبری می توان به استخراج معادن، آموزش عالی, خدمات سلامت و بهداشت، هنر و فرنگ و توریسم اشاره کرد.

شهر Sudbury یکی از بزرگ ترین شهر های معدنی کشور کانادا می باشد که به همین دلیل یکی از مهم ترین صنایع این شهر معدن های آن می باشد. همچنین در این شهر بازار کار برای مشاغل در زمینه های بهداشت و درمان، گردشگری، خدمات بیزنس و کسب و کار، مالی و حسابرسی، تحقیقات، آموزش عالی، علوم آموزشی بسیار گسترده بوده و افراد حرفه ای با تجربه کار مناسب در این زمینه ها به راحتی می توانند در این شهر استخدام شوند.

 

Timmins

شهر Timmins با جمعیت 42 هزار نفری خود یکی از بزرگ ترین شهر های استان آنتاریو می باشد که دارای 3 هزار کیلو متر مربع مساحت زیر ساخت شهری می باشد. این شهر از قطب های صنعتی کشور کانادا در زمینه ی استخراج منابع طبیعی به شمار می رود که از جمله مهم ترین صنایع این شهر می توان به چوب بری، نجاری، فرآوری چوب و صنعت معدن اشاره کرد.

در شهر Timmins معادن بسیار زیادی قرار دارد که از جمله آن ها می توان به طلا، مس، نقره و روی اشاره کرد. این شهر که در فاصله ی 700 کیلومتری از تورنتو قرار داشته که یک رودخانه ی بزرگ نیز از وسط آن رد می شود. این رودخانه علاوه بر جاذبه های گردشگری و طبیعی به عنوان یک مسیر حمل و نقل گسترده نیز استفاده می شود. این شهر یک فرودگاه داخلی داشته که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران از سراسر دنیا به این شهر سفر می کنند و به همین دلیل صنعت گردشگری از جمله صنعت های بسیار مهم در این شهر به شمار می رود.

 

Sault Ste. Marie

شهر Sault Ste. Marie یکی از شهر های مرزی کشور کانادا می باشد که با آمریکا دارای مرز مشترک می باشد و دارای 73 هزار نفر جمعیت می باشد. شهر Sault Ste. Marie دارای یک دریاچه ی بزرگ می باشد که در مرز با کشور آمریکا قرار گرفته است و به همین دلیل از لحاظ تجاری و حمل و نقل بسیار حائز اهمیت است.  این شهر هم دارای مرز زمینی گسترده با آمریکا و هم دارای مرز آبی با این کشور می باشد و به همین دلیل از لحاظ بازرگانی با سایر شهر های کانادا متفاوت می باشد. 

این شهر که در فاصله 700 کیلومتری از شهر تورنتو قرار دارد بزرگ ترین صنعت آن را صنایع آهن و فولاد تشکیل می دهد. از جمله سایر صنایع شهر Sault Ste. Marie می توان به صنایع مرتبط با چوب مانند چوب بری، مبلمان و ... و همچنین حمل و نقل، لوجیستیک، نیروگاه ها، صنایع نو و ... اشاره کرد.

همانطور که اشاره کردیم به دلیل وجود دریاچه ی بزرگ و مرز زمینی گسترده با کشور آمریکا این شهر از لحاظ حمل و نقل و ارتباطات بسیار مهم و حیاتی می باشد. در این شهر برای حمل و نقل و مبادله ی کالا و بار بین آمریکا و کانادا از راه های هوایی، زمینی و آبی استفاده می شود. این شهر دارای 225 کیلومتر مربع مساحت زیرساخت شهری بوده و یکی از محبوب ترین شهر های کشور کانادا در زمینه ی گردشگری و منابع طبیعی می باشد.

 

Thunder bay

شهر Thunder bay نیز یکی از شهر های استان آنتاریو بوده که در فاصله ی 700 کیلومتری از شهر Winnipeg قرار دارد. این شهر دارای 108 هزار نفر جمعیت بوده که یکی از شهر های ساحلی کشور کانادا می باشد و در کنار یکی از دریاچه های بزرگ و مهم این کشور قرار دارد. شهر Thunder bay نیز دارای مرز مشترک با کشور آمریکا می باشد که از مهم ترین صنایع آن می توان به حمل و نقل و بازرگانی اشاره کرد. این شهر به دلیل بنادر صنعتی و تجاری بزرگی که دارد، از لحاظ تجارت و بازرگانی بسیار مهم می باشد.

شهر Thunder bay دارای تعداد زیادی صنایع تولیدی می باشد و در این شهر کارخانه های بسیار زیاد و متنوعی قرار دارد. همچنین نکته ی مهم برای افرادی که در زمینه ی پزشکی تخصص دارند این است که شهر ثاندر بی یکی از شهر های پیشرو در زمینه ی علوم پزشکی می باشد که تعداد زیادی از مراکز تحقیقاتی و بیمارستان های پیشرفته در آن واقع شده است. همچنین دانشگاه های پزشکی این شهر نیز در سطح کشور کانادا مطرح می باشد.

این شهر به دلیل اینکه به بزرگ ترین شبکه ی حمل و نقل ریلی، جاده ای و آبی کشور کانادا متصل می باشد، به عنوان یکی از هاب های ارتباطی اصلی برای حمل و نقل و ترانزیت  کالا در این کشور به شمار می آید. همچنین باید گفت که این شهر دارای 450 کیلومتر مربع مساحت زیرساخت شهری می باشد.

 

Brandon

شهر Brandon که در استان Manitoba قرار دارد 49 هزار نفر جمعیت داشته و به عنوان دومین شهر بزرگ استان مانیتوبا به شمار می رود. این شهر که در فاصله ی 200 کیلومتری از شهر Winnipeg قرار داشته در نزدیکی مرز کشور آمریکا نیز می باشد. این شهر به علت اینکه از بزرگ ترین شهر های تولید کننده ی گندم در کانادا می باشد، کشاورزی قدرتمندی دارد.

به عبارت دیگر اقتصاد این شهر بیشتر بر پایه ی کشاورزی و دامداری بنا شده است. به این ترتیب این شهر برای افرادی که در زمینه ی کشاورزی مدارک دانشگاهی خود را دریافت نموده و با تجربه ی کاری مناسب قصد اشتغال در این زمینه را دارند شهر Brandon در کانادا یک گزینه ی مناسب برای آن ها می باشد.

این شهر علاوه بر کشاورزی و دامداری از لحاظ صنایع تولیدی، صنایع غذایی، خدمات بهداشتی و درمانی، آموزش پرورش و آموزش عالی، حمل و نقل و لوجیستیک نیز قدرتمند می باشد. یکی از نکات قابل توجه این است که این شهر به شبکه ریلی کانادا متصل بوده و جزو یکی از هاب های اصلی حمل و نقل ریلی در کشور کانادا به شمار می آید. شهر Brandon به دلیل دانشگاه ها و کالج های معتبری که دارد مناسب افرادی می باشد که متقاضی ادامه تحصیل در این شهر می باشند.

 

Altona / Rhineland

Altona / Rhineland

این شهر نیز در استان مانیتوبا (Manitoba) واقع شده که 4200 نفر جمعیت داشته و در فاصله ی 120 کیلومتری از شهر Winnipeg قرار گرفته است. این شهر علیرغم اینکه یک شهر کوچک به شمار می رود، یکی از شهر های مهم و تجاری استان مانیتوبا می باشد و از لحاظ اقتصادی و تجاری بسیار حائز اهمیت است. این شهر به دلیل اینکه در نزدیک مرز کشور آمریکا قرار دارد یکی از راه های صادرات کالا به شمار می رود و به همین دلیل از لحاظ تجاری و اقتصادی بسیار مهم می باشد.

از جمله مهم ترین صنایع این شهر می توان کشاورزی، صنایع تولیدی و صنایع غذایی را نام برد. همچنین یکی از نکات قابل توجه در باره ی این شهر این است که شرکت های دانش بنیان در این شهر گسترش یافته اند و پتانسیل رشد زیادی دارد. به عنوان سایر صنعت های این شهر می توان استخراج منابع طبیعی و معادن مختلف را نام برد.

 

Moose Jaw

Moose Jaw

شهر Moose Jaw با جمعیت 34 هزار نفری خود یکی از شهر های کشور کانادا می باشد که در نزدیکی مرز کشور آمریکا قرار دارد. این شهر در فاصله ی 70 کیلومتری از شهر Regina قرار گرفته و از وسط آن رودخانه ای به نام Moose Jaw نیز رد می شود. آب و هوای شهر موس جا در تابستان معتدل و دلپذیر بوده و در فصل زمستان سرد و برفی می باشد. از جمله صنایع مهم این شهر می توان به کشاورزی، صنایع تولیدی و صنایع غذایی اشاره کرد که در این زمینه برای افرادی که به این شهر مهاجرت می کنند شغل های مناسبی پیدا خواهد شد. 

یکی از دلایل معروفیت این شهر وجود یک دانشگاه خلبانی معتبر و معروف نظامی در این شهر می باشد که هر ساله تعداد زیادی از علاقه مندان به خلبانی در این دانشگاه تحصیل می کنند. شهر موس جا که در استان ساسکاچوان قرار دارد دارای مساحت 45 کیلومتر مربعی زیرساخت شهری می باشد و به علت جاذبه های گردشگری که دارد هر ساله تعداد زیادی از توریست ها از این شهر دیدن می کنند.

 

Claresholm

Claresholm

شهر Claresholm یکی از شهر های استان آلبرتا می باشد که در فاصله ی 140 کیلومتری از شهر Calgary واقع شده است و به همین دلیل با مرز کشور آمریکا نیز فاصله ی نزدیکی دارد. این شهر با جمعیت 3800 نفری خود یک شهر کوچک در استان آلبرتا به شمار می آید که تنها 8 کیلو متر مربع زیر ساخت شهری دارد.

نکته ی قابل توجه این است که این شهر در استان آلبرتا در مسیر باد های اقلیمی قاره ای مرطوب قرار داشته و به همین دلیل این شهر دارای بارش های فصلی خوبی می باشد. از جمله بزرگ ترین صنایع این شهر می توان به خدمات بهداشت و درمان، ساخت و ساز و آموزش اشاره کرد. به این ترتیب این شهر علیرغم جمعیت و مساحت کم خود دارای موقعیت های شغلی مناسبی می باشد و جزو شهر های عضو  برنامه آزمایشی مهاجرت به شهر های کوچک و شمالی کانادا می باشد.

 

West Kootenay

شهر West Kootenay یکی از شهر های استان بریتیش کلمبیا (British Columbia) می باشد که در فاصله ی 500 کیلومتری شهر ونکوور نیز قرار گرفته است. این شهر با جمعیت 30 هزار نفری خود یکی از قطب های کشاورزی و باغداری کشور کانادا می باشد. شهر West Kootenay با وجود پیشرفت های انجام شده در زمینه ی فن آوری به یکی از شهر های پیشرو در عرصه ی مخابرات و خدمات اینفورماتیک تبدیل شده است.

یکی از مهم ترین جاذبه های این شهر پیست های اسکی زمستانی آن می باشد که در فصل زمستان تعداد زیادی توریست را به خود جلب می کند. از لحاظ آب و هوایی می توان گفت که این شهر یکی از سرد ترین شهر های کشور کانادا می باشد و در فصل زمستان شاهد بارش برف زیادی می باشد. از جمله صنایع این شهر می توان به معادن موجود در این شهر اشاره کرد که فرصت های شغلی زیادی را برای شهروندان فراهم آورده است.

 

Vernon

Vernon

شهر Vernon نیز در استان بریتیش کلمبیا (British Columbia) واقع شده است که دارای جمعیت 40 هزار نفری می باشد. یکی از جذابیت ها و محبوبیت های این شهر به علت وجود پیست های اسکی و سایر ورزش های زمستانی می باشد.

علاوه بر این ورزش به عنوان یکی از جاذبه های توریستی این شهر به شمار می آید زیرا هر ساله در فصل تابستان و زمستان تعداد زیادی توریست برای انجام ورزش های آبی و ساحلی به سواحل دریاچه های بزرگ این شهر مسافرت می کنند.

اسکی روی برف و اسکیت روی یخ از ورزش های پر طرفدار زمستانی شهر Vernon می باشند. از جمله سایر صنایع این شهر می توان به کشاورزی، صنایع غذایی، آموزش، بهداشت، درمان، تحقیقات پزشکی و صنایع تولیدی اشاره کرد.

 

برای برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا چه شرایطی لازم است؟

برای برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا چه شرایطی لازم است؟

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم اولین و مهم ترین شرط برای مهاجرت از طریق این برنامه داشتن جاب آفر از طرف شرکت کارفرمای موجود در یکی از این مناطق می باشد. همچنین در ضمن دریافت جاب آفر شرکت کارفرما یا متقاضی مهاجرت باید از انجمن محلی مربوطه تأییدیه های لازم را دریافت کند. اما نکته ی قابل توجه این است که فقط داشتن جاب آفر کافی نبوده و متقاضیان مهاجرت از طریق برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا باید شرایط دیگری را نیز داشته باشند که در ادامه ی مطلب به آن ها اشاره می کنیم. افرادی که شرایط زیر را داشته باشند می توانند برای اخذ اقامت دائمی کشور کانادا نیز اقدام نمایند.
•    متقاضیان مهاجرت از طریق این برنامه در زمان ارسال درخواست اقامت خود نباید بالای 50 سال داشته باشند.
•    افرادی که قصد دارند از طریق این برنامه ی مهاجرتی اقامت دائم این کشور را کسب کنند باید حداقل مدرک تحصیلی دیپلم را اخذ کرده باشند.
•    متقاضیان مهاجرت از طریق این برنامه به مدرک زبان نیاز خواهند داشت که برای هر دسته ی شغلی به حداقل امتیاز مشخصی نیاز خواهند داشت. در ادامه ی مطلب به طور مفصل به بحث مدرک زبان می پردازیم.
•    افراد متقاضی باید در سه سال گذشته حداقل یک سال سابقه کار معتبر داشته باشند.
•    سفارت کانادا برای اطمینان از توانایی پرداخت هزینه های زندگی توسط مهاجران از آن ها مدارک تمکن مالی را درخواست می کند.  
•    باید توجه داشت که هر شهر ممکن است علاوه بر موارد فوق، موارد خاص دیگری را نیز مد نظر قرار بدهد.

 

برای مهاجرت از طریق این برنامه چه مدرک زبانی مورد نیاز است؟

یکی از اصلی ترین مدارکی که تمامی افراد قبل از مهاجرت خود باید نسبت به اخذ آن اقدام کنند، مدرک زبان می باشد. با توجه به شرایط شغلی و موقعیت های شغلی هر فرد در کشور مقصد ممکن است که به سطوح مختلفی از زبان نیاز داشته باشد. به همین دلیل متقاضیان مهاجرت به کشور کانادا از طریق برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا باید با توجه به دسته ی شغلی خود مدرک زبان مورد نیاز را دریافت کنند. 
به طور مثال افرادی که قصد دارند در کشور کانادا به مشاغل ساده مشغول شوند، به مدرک زبان IELTS با حداقل نمره ی 5 نیاز خواهند داشت. همچنین کارگر های ماهر و مشاغل مهارتی به مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ی 5.5 نیاز دارند. اما نکته ی قابل توجه این است که افرادی که در کشور خود مدارک لیسانس و فوق لیسانس خود را دریافت نموده اند و قصد دارند که در مشاغلی مانند مهندسی و کادر درمان مشغول به کار شوند باید مدرک زبان با نمره ی بالاتر یعنی آلیتس با حداقل نمره ی 6 را ارائه دهند.

 

ارائه مدرک تمکن مالی به چه صورت است؟

ارائه مدرک تمکن مالی به چه صورت است؟

برخی از کشور ها قبل از پذیرفتن مهاجران و صدور ویزا برای آن ها درخواست ارائه ی مدارک تمکن مالی می کنند. این مدارک به این منظور درخواست می شود که کشور مقصد باید اطمینان حاصل کند که فرد مهاجر در صورت زندگی در این کشور قادر به پرداخت هزینه های زندگی خود مانند حق مسکن، خورد و خوراک و ... خواهد بود.

به عبارت دیگر کشور مقصد باید اطمینان حاثل کند که فرد مهاجر در ماه های ابتدایی ورود خود به این کشور دچار مشکلات مالی نشده و قادر به پرداخت هزینه های خود خواهد بود. 

کشور کانادا برای مهاجرانی که از طریق برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا اقدام به مهاجرت می کنند در سال 2021 نرخ هایی را معین کرده است. به طور مثال افراد مجردی که قصد مهاجرت از این طریق را دارند باید معادل 8900 دلار کانادا مدارک تمکن مالی خود را ارائه دهند. همچنین این مبلغ برای یک زوج 11100 دلار کانادا و برای یک خانواده ی سه نفره 13700 دلار کانادا در نظر گرفته شده است.

 

آیا امکان تغییر شهر محل زندگی وجود دارد؟

آیا امکان تغییر شهر محل زندگی وجود دارد؟

برخی از افراد ممکن است که تصور کنند که در صورت دریافت ویزا از طریق برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا  و مهاجرت به شهر مورد نظر، باید تا پایان مهلت ویزا و اقامت خود در این شهر بمانند.

اما نکته ی قابل توجه این است که این تصور کاملا اشتباه بوده و هیچ گونه محدودیتی برای سکونت در این مناطق در نظر گرفته نشده است. به عبارت دیگر فرد متقاضی می تواند در صورتی که بخواهد به شهر دیگری نقل مکان کرده و در این شهر به تحصیل یا کسب و کار خود مشغول شود.

 

آیا برای مهاجرت از طریق این برنامه محدودیت سنی وجود دارد؟

آیا برای مهاجرت از طریق این برنامه محدودیت سنی وجود دارد؟

افرادی که قصد دارند از طریق برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا به کشور کانادا مهاجرت کنند باید علاوه بر شرایطی که پیش تر اشاره کردیم در محدوده سنی مورد نظر نیز قرار داشته باشند.

اداره مهاجرت این کشور برای مهاجرت از طریق این برنامه مهاجرتی محدوده سنی 18 تا 50 سال را در نظر گرفته است.

 

چه مشاغل و رشته هایی مورد نیاز این برنامه مهاجرتی می باشد؟

چه مشاغل و رشته هایی مورد نیاز این برنامه مهاجرتی می باشد؟

نکته ی بسیار مهم در زمینه ی برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا این می باشد که هیچ گونه محدودیتی برای شغل ها و رشته هایی که قصد دارند از طریق این برنامه مهاجرت کنند وجود ندارد. اما باید توجه داشت که این برنامه به منظور توسعه ی شهر های کوچک و تأمین نیاز های کاری آن ها در نظر گرفته شده است. بنابراین مشاغل که برای آن ها ویزا صادر می شود باید در لیست NOC کانادا و یا مشاغل دسته بندی شده ملی وجود داشته باشد و همچنین این شغل توسط انجمن محلی شهر مورد نظر نیز به عنوان نیاز شناخته شده و مورد تأیید قرار گیرد.

کشور کانادا به علت گستردگی و تنوع زیادی که دارد، به مشاغل متفاوتی نیاز دارد. همانطور که می دانیم برای گسترش و توسعه ی یک شهر به مشاغل بسیار زیادی نیاز است. در ادامه ی مطلب پر تقاضا ترین مشاغل در برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا را برای شما نام می بریم.

•    مشاغل ساده، کار در حوزه خدمات پذیرایی و گردشگری، هتلداری، کشاورزی، صنایع استحراج و صنایع تولیدی
•    تکنسین فنی و کارگر ماهر در حوزه صنایع،تاسیسات، ساخت و ساز، برق، آشپزی، آرایشگری، کامپیوتر، تعمیرات، جوشکاری، لوله کشی
•    مشاغل مهندسی در زمینه مکانیک، برق، کامپیوتر، صنایع، معدن، شیمی، عمران، مخابرات، و ...
•    مهندسین کشاورزی، دامداری و باغداری
•    مشاغل مرتبط با نفت، گاز، پتروشیمی، و پلیمر
•    نیروهای بهداشت و درمان مانند پرستار، ماما، پزشک، تکنسین آزمایشگاه و رادیولوژی، و ...
•    مدیران متخصص، مدیر مالی، حسابدار، کارشناس فروش و بازاریابی و مشاغل مرتبط با مدیریت کسب و کار

 

مهاجرت از طریق برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا چقدر زمان می برد؟

مهاجرت از طریق برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا چقدر زمان می برد؟

همانطور که می دانیم با توجه به شرایط مختلفی که ممکن است هر فرد داشته باشد و یا شرایطی که در حین پروسه ی مهاجرتی پیش بیاید، ممکن است مهاجرت از طریق برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا مقدار متفاوتی زمان ببرد. اما به طور متوسط می توان گفت که کل پروسه ی مهاجرت از طریق برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا در بین 9 الی 12 ماه به طول می انجامد. از جمله مواردی که ممکن است که بر مدت زمان انجام پروسه ی مهاجرتی موثر باشد، می توان به موارد زیر اشاره کرد.
•    آماده سازی مدارک مورد نیاز 
•    معادل سازی و ارزیابی مدارک در شهر یا منطقه مورد نظر
•    پیدا کردن کارفرما در یکی از شهرهای عضو برنامه 
•    دریافت تاییدیه از انجمن شهری یا منطقه ای مربوطه
•    آموزش و دریافت مدرک زبان انگلیسی تا سطح مورد نیاز
•    انگشت نگاری در سفارت کانادا و درخواست ویزا
•    ورود به کانادا و دریافت اقامت دائم

 

روند دریافت اقامت دائم در این برنامه به چه صورت است؟

روند دریافت اقامت دائم در این برنامه به چه صورت است؟

نکته ی بسیار مهم و حائز اهمیت در باره ی این برنامه ی مهاجرتی این است که متقاضیان در هنگام انجام پروسه ی اخذ ویزا با داشتن نامه ی تأییدیه و داشتن شرایط لازم برای دریافت اقامت دائم، می توانند ویزای کار را دریافت کنند.

پس از دریافت ویزای کار متقاضیان پس از ورود به کشور کانادا می توانند به سازمان مهاجرت این کشور مراجعه کرده و با ارائه ی مدارک لازم نسبت به دریافت اقامت دائمی خود اقدام کنند. سازمان مهاجرتی پس از بررسی مدارک و اعتبار سنجی شرایط شما بین 1 تا 3 ماه اقامت دائم شما را صادر می نمایند.

 

شرایط دریافت شهروندی کانادا چیست؟

شرایط دریافت شهروندی کانادا چیست؟

متقاضیان پس از ورود به کشور کانادا و با گذشت مدت زمان مشخصی از زندگی خود در این کشور می توانند نسبت به درخواست شهروندی اقدام کنند. دریافت شهروندی کشور کانادا به معنی برخورداری از تمامی حقوق مشخص شده برای یک شهروند کانادایی می باشد که به راحتی به تمامی افراد داده نشده و فقط به افرادی که شرایط لازم را داشته باشند ارائه می شود.

اما باید توجه داشت که برای ارسال درخواست شهروندی از افراد هزینه ای معادل 630 دلار دریافت می شود و مدت زمان انجام این پروسه تا دریافت شهروندی در حدود 12 ماه می باشد. افرادی که تمامی شرایط لازم را داشته باشند و آزمون را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند مورد مصاحبه قرار گرفته و پس از آن نیز باید در برابر دادگاه سوگند یاد کرده و سپس شهروندی خود را دریافت کنند. از جمله شرایط لازم برای دریافت شهروندی کانادا می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1-    فقط افرادی که اقامت دائمی کشور کانادا برای آن ها صادر شده است می توانند برای دریافت شهروندی درخواست بدهند.
2-    متقاضیان باید در 5 سال گذشته حداقل 3 سال به صورت کامل و مداوم در این کشور زندگی کرده باشند.
3-    تنها افرادی موفق به کسب شهروندی کانادا می شوند که تمامی مالیات خود را بدون هیچ اشکال و ایرادی پرداخت کرده باشند.
4-    برای دریافت شهروندی یک آزمون برگزار شده که متقاضیان باید این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارند.
5-    متقاضیان باید دانش بالایی در زبان انگلیسی یا فرانسوی داشته باشند.

 

آیا امکان پیوست همزمان همسر و فرزند از طریق این برنامه وجود دارد؟

آیا امکان پیوست همزمان همسر و فرزند از طریق این برنامه وجود دارد؟

برای افراد متأهلی که قصد مهاجرت دارند یکی از مهم ترین دغدغه ها این می باشد که آیا می توان از طریق این پروسه ی مهاجرتی همسر و فرزندان خود را نیز به این کشور برد یا خیر. نکته ی قابل توجه این است که متقاضیان مهاجرت از طریق برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا می توانند به صورت همزمان با دریافت اقامت خود، برای همسر و قرزندان مجرد زیر 21 سال خود نیز درخواست اخذ اقامت بدهند.

از مزایای مهاجرت از این طریق این است که فرزندان این افراد می توانند از تحصیلات دولتی رایگان تا پایان دوره ی دبیرستان خود بهره مند شده و سپس برای ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته ی مورد علاقه ی خود اقدام نمایند. همچنین همسر متقاضی در صورت تمایل می تواند با کسب اجازه های لازم در مشاغل مورد نظر خود مشغول به کار شده و هیچ محدودیتی برای کار کردن همسر در این روش مهاجرتی وجود نخواهد داشت.

باید توجه داشت که همسر متقاضی می تواند در تمامی شغل هایی که به مجوز دولتی نیاز ندارند بدون هیچ نگرانی مشغول به کار شوند. اما در صورتی که قصد داشته باشند که در مشاغلی مانند پرستاری، پزشکی، حسابداری، وکالت، مشاوره مهاجرت و ... مشغول به کار شوند باید در دوره های خاصی شرکت کرده و سپس اجازه کار خود را دریافت نمایند.

همچنین نکته ی قابل توجه این است که همسر متقاضی حتی می تواند در دانشگاه ها و کالج های کشور کانادا ثبت نام کرده و ادامه تحصیل دهد. برای همسر متقاضی نیازی به پرداخت شهریه های هنگفت دانشجوی بین المللی وحود ندارد. البته باید توجه داشت که همه ی دانشجویان در این کشور باید مقدار مشخصی به عنوان شهریه به دانشگاه پرداخت نمایند اما این مقدار برای دانشجویان عادی از دانشجویان بین المللی بسیار پایین تر می باشد. 

باید توجه داشت که افرادی که از طریق این برنامه به کشور کانادا مهاجرت می کنند و اقامت این کشور را دریافت می کنند، تحت پوشش بیمه درمانی این کشور نیز قرار خواهند گرفت. همانطور که می دانیم شهروندان کشور کانادا از بیمه درمانی بسیار خوبی برخوردار هستند و تمامی اعضای خانواده ی افرادی که از طریق این روش مهاجرت می کنند نیز تحت پوشش این بیمه قرار خواهند گرفت.

 

این برنامه مهاجرتی به چه منظور طراحی شده است؟

همانطور که در ابتدای این مطلب نیز اشاره کردیم دلیل اصلی طراحی برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا جبران کمبود نیروی کار و توسعه و گسترش این شهر ها می باشد. تمامی شهر هایی که در این برنامه مهاجرتی قرار دارند، برنامه های مشخصی را برای توسعه و گسترش خود در آینده را دنبال می کنند.

اجرایی شدن این برنامه های توسعه به نیروی کار ماهر و متخصص نیاز خواهد داشت که این شهر ها مجبور هستند که کمبود نیروی کار ماهر و متخصص خود را از سایر شهر های کانادا و یا سایر کشور ها تأمین کنند.

در اصل این برنامه برای افرادی که در کشور کانادا زندگی می کنند و اقامت کاری دارند بسیار مناسب می باشد زیرا این دسته از افراد می توانند از طریق این برنامه اقامت دائم کشور کانادا را دریافت کنند. همچنین دانشجویانی که از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل شده اند می توانند در این کشور بمانند و از طریق این برنامه در کشور کانادا مشغول کار در رشته و تخصص خود شوند و به این ترتیب اقامت دائمی این کشور را دریافت کنند.

آیا شهرهای کوچک و شمالی کانادا دارای امکانات رفاهی کافی می باشند؟

آیا شهرهای کوچک و شمالی کانادا دارای امکانات رفاهی کافی می باشند؟

برخی از افراد ممکن است با شنیدن نام شهر های کوچک دچار این تصور شوند که امکانات رفاهی کافی در این شهر ها وجود ندارد. اما برخلاف این تصور تمامی این شهر ها از لحاظ امکانات رفاهی، اجتماعی و خدماتی بسیار کامل بوده و شهروندان آن ها از امتیازات خوبی برخوردار هستند. به طور مثال این شهر ها به شبکه حمل و نقل ملی از طریق ریل، هوایی و اتوبان و راه های آبی متصل می باشند و به تمامی این راه ها دسترسی دارند.

همچنین با توجه به وجود مراکز بهداشت و تحقیقاتی فراوان و متعدد در زمینه پزشکی و ... می توان گفت که خدمات درمانی و بهداشتی کافی به شهروندان ارائه می شود و در تمامی شهر ها خدمات کامل و به روز درمانی از جمله کلینیک ها و بیمارستان های تخصصی  و ... برای ارائه ی خدمت به شهروندان وجود دارند. از جمله سایر خدمات این شهر ها می توان به موسسات آموزشی و آموزش عالی با کیفیت بالا، سیستم مدیریت پسماند قوی، امکانات تفریحی و ورزشی گسترده و ... اشاره کرد.

شهر هایی که در این برنامه مهاجرتی قرار دارند معمولا جزو قطب های توریستی در استان خود می باشند و به همین دلیل از لحاظ امکانات حمل و نقل بسیاری از این شهر ها به عنوان شاهراه های لوجیستیک و حمل و نقل به شمار می روند. به عبارت دیگر به دلیل اهمیت این شهر ها مسیر های ارتباطی به صورت ریلی، جاده ای، آبی و هوایی برای دسترسی به این شهر ها فراهم می باشد.

همچنین افراد در باره ی تحصیلات و مسائل آموزشی خود و خانواده ی خود نیز نباید نگران باشند. زیرا در این شهر ها مدارس از مقطع ابتدایی شروع شده و تا دبیرستان وجود دارد و برای تمامی شهروندان حق تحصیل رایگان در مدارس دولتی وجود دارد. همچنین در بسیاری از این شهر ها دانشگاه ها و کالج های مختلفی قرار دارد که در سطح کشور مطرح می باشند و کیفیت آموزشی بالایی را به دانشجویان خود ارائه می دهند.

 

میانگین حقوق دریافتی در این شهر های کوچک و شمالی چقدر می باشد؟

کشور کانادا یک کشور بسیار قانون مند بوده و برای تمامی مسائل قانون های خاصی را تصویب کرده و بر اساس آن ها عمل می کند. بر اساس قوانین تصویب شده توسط وزارت کار در این شهر ها، میانگین حقوق دریافتی برای شغل های مختلف، متفاوت می باشد. 
حداقل حقوق دریافتی یا مینیمم حقوق اداره کار در استان های مختلف به صورت زیر می باشد:
•    بریتیش کلمبیا 14.6 دلار کانادا در ساعت
•    آلبرتا 15 دلار کانادا در ساعت
•    ساسکاچوان 11.45 دلار کانادا در ساعت
•    مانیتوبا 11.9 دلار کانادا در ساعت
•    اونتاریو 14.25 دلار کانادا در ساعت
این اعداد بر اساس شرایط زندگی در استان های مختلف و مخارج آن ها در این استان ها در نظر گرفته شده و صرفا برای مشاغل ساده ساعتی می باشد. به عبارت دیگر کارمند شرکت های مختلف بر اساس تخصص ونوع قرارداد، شرایط کاری، استانی که در آن کار می کنند و... میزان دریافتی و میانگین حقوق متفاوتی خواهند داشت.
میانگین حقوق نیروی کار ماهر و متخصص در کشور کانادا در سال 2020 به صورت زیر می باشد:
•    نیروهای اداری 48000 دلار کانادا در سال
•    خدمات پذیرایی 25000 دلار کانادا در سال
•    مشاغل مربوط به ساختان سازی و عمران 68000 دلار کانادا در سال
•    معلمین 58000 دلار کانادا در سال
•    مشاغل مربوط به بیمه و فاینانس 76000 دلار کانادا در سال
•    مشاغل بهداشت و درمان 55000 دلار کانادا در سال
•    مدیران 75000 دلار کانادا در سال
•    مشاغل مرتبط با صنایع تولیدی 59000 دلار کانادا در سال
•    مشاغل مرتبط با معدن، نفت و استخراج منابع طبیعی 115000 دلار کانادا در سال
•    خدمات فنی حرفه ای 76000 دلار کانادا در سال
•    حمل و نقل 61000 دلار کانادا در سال
•    تاسیسات، لوله کشی، تهویه مطبوع و ... حدود 100000 دلار کانادا در سال

 

از چه روش های دیگری می توان به کانادا مهاجرت کرد؟

از چه روش های دیگری می توان به کانادا مهاجرت کرد؟

همانطور که می دانیم هر کشور برای خود سیاست های خارجی خاصی را اتخاذ کرده است که اتفاقا کشور کانادا یکی از کشور های مهاجر پذیر می باشد و به همین دلیل برنامه های متفاوتی را برای مهاجران در سراسر دنیا در نظر گرفته است. به عبارت دیگر متقاضیان مهاجرت به کشور کانادا از روش های مختلفی می توانند به این کشور مهاجرت کنند که یکی از آن ها برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا می باشد که در این مطلب بررسی کردیم. 

اما روش های متنوع دیگری برای مهاجرت به این کشور نیز وجود دارد که در طول زمان ممکن است اصلاح شوند و یا برنامه های مهاجرتی جدیدی طراحی شده و جایگزین آن ها شوند. در ادامه ی مطلب برخی از برنامه های مهاجرتی مختلف را بررسی می کنیم و تفاوت های آن با برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا بررسی می کنیم.

 

اکسپرس انتری

اکسپرس انتری

یکی از برنامه های مهاجرتی کشور کانادا اکسپرس انتری نام داشته که از طریق این برنامه می توان اقامت دائم این کشور را دریافت کرد. سفارت کانادا با ارزیابی، امتیاز بندی و دسته بندی نیروی کار ماهر متقاضی مهاجرت به این کشور بر اساس شرایطی مانند تحصیلات، سابقه کار، سطح زبان، شرایط خانوادگی، سوابق حرفه ای و ... می پردازد. به این ترتیب افرادی که امتیاز های بیشتری را در این ارزیابی ها به دست آورده اند به صورت دوره ای برای آن ها ویزا صادر شده و به این کشور فرستاده می شوند و سپس اقامت دائم را دریافت می کنند.

افرادی که از طریق برنامه اکسپرس کانتری برای مهاجرت به کشور کانادا اقدام می کنند، می توانند پس از تأیید اداره ی مهاجرت کشور کانادا به این کشور وارد شده و سپس به دنبال کار مورد تخصص بگردند و یا شغل مورد نظر خود را راه اندازی کنند. نکته ی قابل توجه در این روش مهاجرتی این است که افرادی که  در کشور کاندا زندگی می کنند و هنوز موفق به دریافت اقامت دائم خود نشده اند نیز می توانند از طریق این  برنامه مهاجرتی اقدام کرده و به عبارت دیگر این روش صرفا مخصوص افراد خارجی نمی باشد. باید توجه داشت که افرادی که سابقه ی زندگی در کشور کانادا را دارند بر اساس تعداد سال سابقه کار یا تحصیل خود در این کشور امتیاز بیشتری را کسب می کنند.

وجه شباهت برنامه اکسپرس انتری با برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا در این می باشد که هر دوی آن ها منجر به دریافت اقامت دائمی این کشور می شوند. اما تفاوت این دو روش این می باشد که در برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا افراد صرفا به واسطه ی داشتن جاب آفر می توانند برای مهاجرت اقدام کنند اما در روش اکسپرس انتری داشتن جاب آفر الزانی نبوده و افراد بر اساس امتیاز بندی اقامت را دریافت می کنند.

تفاوت دیگر این دو روش این است که روش اکسپرس انتری یک برنامه ی فدرال و ملی بوده در حالی که برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا یک برنامه  انجمن محور بوده و انجمن های محلی این شهر ها باید تصمیم گیری کنند. از جمله سایر تفاوت های این دو روش به این نکته می توان اشاره کرد که متقاضیان روش اکسپرس انتری باید صبت نام کرده و به لیست انتظار وارد شوند سپس سفارت کانادا بررسی های لازم را در بین این متقاضیان انجام داده و در صورتی که فردی امتیاز بیشتر را کسب کرد موفق به کسب ویزا خواهد شد. اما در برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا متقاضیان می توانند به صورت فعال به جستجوی پیشنهاد کاری و شرکت های کارفرما بپردازند و در این روش خبری از امتیاز بندی و قرعه کشی نمی باشد.

 

برنامه های استانی

برنامه های استانی

در این برنامه مهاجرتی نیز برای نیروی کار ماهر و متخصص اقامت دائمی صادر می شود اما این افراد باید ثابت کنند که برای استان مورد مهاجرت خود مفید می باشند و می توانند منفعت هایی را برای این استان به همراه بیاورند. اما نکته ی قابل توجه این است که این استان ها با یکدیگر متفاوت بوده شرایط متنوعی را دارند و به عبارت دیگر هر استان دارای شرایط مخصوص به خود برای اعطای اقامت دائم می باشد. 

تمامی استان های کشور کانادا از یک برنامه استانی ( PNP یا Provincial Nominee Program ) پیروی می کنند. البته استان کبک جزو هیچ کدام از این برنامه های استانی نمی باشد. این استان های مختلف با سنجیدن شرایط خود لیست هایی را تهیه می کنند که بر اساس آن ها نیاز های خود نسبت به نیروی کار و ... را تأمین می کنند.

افراد متقاضی که شرایط لازم را داشته باشند می توانند در مدت زمان مشخص شده در شغل مورد تخصص خود ثبت نام نمایند. این متقاضیان نیز در رشته ها و شغل های متفاوتی که ثبت نام می کنند، امتیاز بندی شده و بر اساس این دسته بندی ها به آن ها اقامت دائم کشور کانادا اعطا می شود.
به این ترتیب افرادی که قصد مهاجرت از این روش را دارند باید همواره مدارک خود را به صورت آماده داشته باشند و همیشه برنامه های استان های مورد نطر خود را دنبال کنند.

این افراد باید منتظر باشند تا زمانی که مهارت ها و شغل های جدیدی در این برنامه ی مهاجرتی قرار بگیرد و سپس برای آن ثبت نام کنند. در صورتی که بتوانند نسبت به سایر افرادی که در این دسته ثبت نام کرده اند شرایط بهتری کسب کنند، موفق به دریافت اقامت دائم این کشور خواهند شد.

وجه شباهت این برنامه با برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا این است که هر دوی آن ها منجر به دریافت اقامت دائم می شوند. اما این برنامه شباهت بیشتری با روش اکسپرس انتری دارد. تفاوت این برنامه با اکسپرس انتری در این می باشد که اکسپرس انتری عمومی بوده و در سطح ملی می باشد اما برنامه استانی به یک تخصص و استان خاص محدود می شود و در این برنامه نیز نیازی به داستن جاب آفر نمی باشد.

 

برنامه حوزه آتلانتیک

برنامه حوزه آتلانتیک

برنامه حوزه آتلانتیک یکی دیگر از برنامه های مهاجرتی کشور کانادا می باشد که در واقع یک برنامه مهاجرتی کارفرما محور می باشد. به عبارت دیگر این برنامه مهاجرتی برای مهاجران تعریف نشده است بلکه برای کارفرمایان مستقر در کشور کانادا و مستقر در حوزه ی آتلانتیک طراحی شده است. برنامه حوزه آتلانیک به این منظور طراحی شده است تا شرکت های کارفرما بهتر بتوانند نیروی کار خود و فارغ التحصیلان دانشگاه های کانادا و یا نیروی کار ماهر خارجی را پیدا کرده و آن ها را جذب کنند.

پروسه ی برنامه حوزه آتلانتیک به این صورت می باشد که ابتدا کارفرمایان باید درخواست خود (جاب آفر نیروی کار ماهر مورد نظر) را به اداره مهاجرت کانادا بدهند و سپس اداره مهاجرت با بررسی شرایط لازم به فردمورد نظر اقامت دائم این کشور را ارائه می دهد.

البته نکته قابل توجه در این زمینه این است که صرفا کارفرما هایی می توانند از طریق این برنامه برای جاب آفر اقدام کنند که مورد تأیید یکی از ارگان های دولتی زیر نظر اداره مهاجرت باشند. این برنامه صرفا در استان های خاصی شامل New Brunswick، Newfoundland and Labrador، Nova Scotia و Prince Edward Island برقرار می باشد.

این برنامه مهاجرتی نیز مانند برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا به اخذ اقامت دائمی کشور کانادا منجر می شود و هر دوی این روش ها به داشتن جاب آفر از طرف کارفرمای کانادایی نیاز دارند. البته تفاوت این دو برنامه در این است که کارفرمایی که در برنامه حوزه آتلانتیک با افراد قرارداد عقد می کند باید قبلا مورد تأیید اداره مهاجرت کشور کانادا قرار گرفته باشد. در صورتی که در برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا فرد متقاضی باید به صورت مستقل تأییدیه ی انجمن های محلی را بر اساس جاب آفر دریافت کند و نیازی به کارفرمای دارای مجوز و تأییدیه نمی باشد.

 

اقامت کاری

اقامت کاری

افرادی که در کشور کانادا از طرف کارفرمای کانادایی مستقل از شهر و استان جاب آفر دریافت کنند، در صورتی که کارفرما بتواند یک تأیدیه از سازمان نیروی کار موقتی خارجی (TFWP) که زیر نظر اداره کار فعالیت می کند را بگیرند، نیروی کار می تواند درخواست اجازه کار و اقامت کاری بدهد. 

این تأییدیه اصطلاحا LMIA یا تأییدیه عدم تأثیر استخدام نیروی کار خارجی بر بازار کار نام داشته و شرط اصلی دریافت آن این است که شرکت کارفرما باید اثبات کند که نیروی کار مشابهی برای استخدام در موقعیت کاری لازم وجود نداشته و این کارفرما مجبور به جذب افراد خارجی می باشد. در این روش بدون تأییدیه ی LMIA امکان دریافت اقامت کاری وجود ندارد.

اقامت کاری که از طریق این روش برای افراد در نظر گرفته شده است موقتی بوده و تا زمان استخدام و اعتبار LMIA اعتبار خواهد داشت. نکته ی قابل توجه این است که این مدت اعتبار می تواند یک ساله، دو ساله یا ... باشد. البته باید توجه داشت که فردی که دارای اقامت کاری بوده و در کشور کانادا زندگی می کند قصد اقامت دائم داشته باشد، باید از طریق یکی از برنامه های مهاجرتی دیگر اقدام کند.

نکته ی مهم در باره ی این روش مهاجرتی این است که اقامت کاری یا ویزای کار کانادا محدود به شغل، تخصص و یا مهارت خاصی نبوده و هر فرد می تواند با داشتن مهارت در حرفه ی خود برای این روش اقدام کند.

به عنوان یکی از تفاوت های روش اقامت کاری با برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا می توان به نوع اقامت اشاره کرد. در اقامت کاری، اقامت افراد در کشور کانادا موقتی بوده در صورتی که در برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا اقامت دائمی برای افراد صادر می شود.

یکی دیگر از تفاوت های این روش با برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا در نوع تأییدیه های لازم برای دریافت ویزا می باشد. ویزای کار به تأییدیه ی LMIA از سازمان  TFWPکه زیر نظر اداره کار می باشد، نیاز دارد در صورتی که برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا به نامه ی تأییدیه ی حمایت انحمن های محلی شهر مورد نظر نیاز داشته و نیازی به دریافت LMIA ندارد.

 

برای برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا چه مدارکی مورد نیاز است؟

•    گذرنامه
•    ترجمه رسمی به زبان انگلیسی شناسنامه و کارت ملی متقاضی و تمامی اعضای خانواده به همراه سند ازدواج
•    ترجمه رسمی به زبان انگلیسی تمامی مدارک تحصیلی از مقطع دیپلم به بعد به همراه ریز نمرات کامل
•    ترجمه رسمی به زبان انگلیسی تمامی سوابق شغلی از جمله سابقه بیمه و گواهی اشتغال به کار 
•    ترجمه رسمی به زبان انگلیسی سوابق آموزشی و گواهی های آموزشی
•    مدرک زبان انگلیسی مورد نظر اداره مهاجرت کانادا (مثلا IELTS) با CLB حداقل 6
•    داشتن جاب آفر از یکی از کارفرماهای مستقر در شهرهای عضو برنامه
•    نامه تاییدیه انجمن محلی برای شرکت در برنامه RNIP یا Rural and Northern Immigration Pilot
•    تمکن مالی لازم برای شروع زندگی در کانادا

 

شرکت الست گروپ چه خدماتی را ارائه می دهد؟

شرکت الست گروپ چه خدماتی را ارائه می دهد؟

الست گروپ یک شرکت مهاجرتی بوده که با داشتن مشاورین حرفه ای و با تجربه، در کنار متقضیان برای انجام کار های مهاجرتی می باشد و به آن ها در مهاجرت خود کمک می کند. الست گروپ علاوه بر راهنمایی و هدایت افراد برای انجام کار های مهاجرتی خدمات خاص و منحصر به فردی را نیز برای متقاضیان برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا ارائه می دهد. در ادامه به برخی از این خدمات اشاره می کنیم.
1-    الست گروپ ابتدا افراد متقاضی را از لحاظ داشتن شرایط مورد نیاز برای این برنامه مهاجرتی ارزیابی می کند و در صورتی که افراد شرایط لازم را نداشته باشند به آن ها کمک می کند که شرایط لازم را کسب کنند و یا برای انجام این برنامه اقدام نکنند.
2-    الست گروپ به متقاضیان کمک می کند که تمامی مدارک لازم را به صورت کامل جمع آوری کرده و تأییدیه های لازم را نیز دریافت کنند تا در روند دریافت اقامت دائم دچار مشکل نشوند.
3-    الست گروپ به متقاضیان کمک می کند تا تأییدیه های اولیه را از ارگان های مورد نیاز دریافت کنند. 
4-    این شرکت به افراد در مسیر پیدا کردن کارفرما بر اساس شرایط متقاضی و دریافت جاب آفر در یکی از شهر های عضو برنامه RNIP کمک می کند.
5-    یکی دیگر از خدمات این شرکت همراهی متقاضی برای رزرو وقت سفارت کانادا در ترکیه می باشد.
6-    همراهی و مشاوره متقاضی برای مرحله انگشت نگاری و مصاحبه در سفارت کانادا در ترکیه یکی دیگر از خدمات این شرکت می باشد.
7-    الست گروپ به متقاضیان برنامه آزمایشی مهاجرت به شهرهای کوچک و شمالی کانادا کمک می کند که تمامی مراحل اخذ ویزا و دریافت اقامت دائم را با موفقیت کامل انجام دهند و برنامه ریزی های لازم برای سفر را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.
8-    یکی از مهم ترین خدمات شرکت الست گروپ این است که در زمان ورود افراد به کشور مقصد آن ها را در انجام کار هایی مانند اسکان، ثبت نام بیمه، دریافت کد بیمه، دریافت کد مالیاتی و ... همراهی می کنند.
9-    الست گروپ در ابتدای ورود متقاضی به کانادا او را تا نزد شرکت کارفرما همراهی می کند و کار های لازم برای دریافت کارت اقامت دائم تا سه ماه بعد از ورود افراد را انجام می دهد.