اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

کار مهندسی عمران در عمان

کار مهندسی عمران در عمان

در این مقاله قصد داریم کار مهندسی عمران در عمان را برای شما عزیزان شرح دهیم. در این مقاله تمام آنچه نیاز است تا شما یک قرارداد کاری در زمینه ی مهندسی عمران را به دست آوردی مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد.

تب و تاب مهاجرت در سال های اخیر در ایران زیاده شده است. عده ای برای برخورداری از شرایط بهتر تصمیم به مهاجرت گرفته اند. این شرایط بهتر از دید هر کس متفاوت است. عده ای هستند که می خواهند سطح رفاه بیشتری داشته باشند.

در این مقاله قصد داریم کار مهندسی عمران در عمان را برای شما عزیزان شرح دهیم. در این مقاله تمام آنچه نیاز است تا شما یک قرارداد کاری در زمینه ی مهندسی عمران را به دست آوردی مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد.

تب و تاب مهاجرت در سال های اخیر در ایران زیاده شده است. عده ای برای برخورداری از شرایط بهتر تصمیم به مهاجرت گرفته اند. این شرایط بهتر از دید هر کس متفاوت است. عده ای هستند که می خواهند سطح رفاه بیشتری داشته باشند.

عده ای در جایی که هستند، پتانسیل پیشرفت نمی بییند و عده ای هم می خواهند که از امکانات بهداشتی و درمانی بهتری استفاده کنند. بهترین استادان و به روز ترین دانش در کشورهای اروپایی و آمریکایی در بسیاری زمینه ها است. در کشورهای زیادی تحقیق و پژوهش را ارزشمند می دانند و برای دانشمندان ارزش و احترام قائل هستند و تمام شرایط را فراهم می کنند تا این قشر بدون دغدغه کسب علم کنند.

در زمینه های کاری هم بهترین محیط حرفه ای فراهم است تا افراد خلاقیت خود را زنده کنند و ایده های جدید در ذهن بیافرینند. کشورهای زیادی هم هستند که در سال های اخیر تکانی خورده اند و توانسته اند روند رشد را سرعت ببخشند. سرمایه های داخلی و خارجی را جذب کنند و حتی از راه گردشگری به درآمد کشورشان بیافزایند. افراد زیادی هستند که از راه تحصیلی و کاری برای رسیدن به فرصت های بهتر و ارتقای سطح زندگی خودشان و فرزندانشان و بهتر کردن آینده ی نسل های بعدشان به کشورهای پیشرفته و مدرن دنیا می روند.

کشورهایی مثل کانادا، استرالیا، سوئد، اتریش، آلمان، دانمارک از مهم ترین و اصلی ترین مقصدهای هرساله ی ایرانیان است. روند تحول و پیشرفت کشورهای حوزه ی خلیج فارس در سال های اخیر چشمگیر بوده است. به همین دلیل افراد زیادی فرصت را مغتنم شمرده و به این کشورها مهاجرت کرده اند و از حقوق های خوب، آزادی و آسایش در این کشورها بهره مند می شوند. 

عمان کشوری امیرنشین در جنوب خلیج فارس است. این کشور در همسایگی یمن و امارات و عربستان قرار دارد. زبان رسمی کشور عربی است. واحد پول آن ریال عمان است و حدود 4 میلیون جمعیت دارد. مسقط پایتخت آن است و آب و هوایی گرم و خشک دارد. در این کشور افرد خارجی مالیات نمی دهند و هزینه های زندگی در این کشور نسبت به دیگر کشورهای حوزه ی خلیج فارس پایین تر است.

در این کشور مدارس بین المللی بسیار خوبی وجود دارد که از استانداردهای بالایی برخورد هستند و برای تحصیل فرزندان مهاجرت فرصت های ناب آموزشی فراهم می آورد، همچنین دانشگاه های این کشور در رنکینگ جهانی رتبه های خوبی دارند. هزینه های زندگی در کشور عمان نسبت به درآمد مناسب است.

 

اینفوگرافیک کار مهندسی عمران در عمان

اینفوگرافیک کار مهندسی عمران در عمان

یکی از موارد پراهمیت در تعیین اینکه کشور مورد نظر برای مهاجرت کاری تعیین نرخ بیکاری آن کشور است. نرخ بیکاری عبارت است، از نسبت جمعیت بیکار به جمعیت فعال. جمعیت فعال یعنی کسانی که توانایی و تمایل کار در جامعه را دارند و می توانند شاغل باشند، یا نباشند. این نرخ نشان می دهد که چند درصد افرادی که می توانند شاغل باشند، شاغل هستند و کار دارند و چند درصد بیکارند. در بررسی های شاخص های اقتصادی در عمان این نرخ در سال 2019 به زیر 3 درصد رسیده است. سیاست های این کشور در جهت جذب نیرو و ایجاد موقعیت های کار است.

با تحلیل این شاخص به این نتیجه می رسیم که این کشور می تواند برای مهاجرت مناسب باشد، چون سعی کرده است، برای جمعیت فعال کشورش موقعیت های کاری ایجاد کند پس می تواند مهاجر هم بپذیرد و در واقع برای مهاجران هم شرایط کار فراهم کرده است. 
 
در این کشور مشاغلی که به نفت و گاز مرتبط می شوند، درآمدهای بالایی دارند و در رده های بعد مهندسین و پزشکان و کادر درمان حقوق های خوبی می گیرند. در این مقاله یکی از مشاغلی که در عمان شرایط مطلوبی دارد، مود بررسی قرار می گیرد. حالا که تا حدودی با کشور عمان آشنا شدید می خواهیم شرایط کار مهندس عمران در عمان را بررسی کنیم. با ما همراه باشید تا در این مورد اطلاعات مورد نیازتان را پیدا کنید. 
 
در بخش زیر سوالات و عناوینی که قرار است، در این نوشتار بررسی کنیم، فهرست وار آمده اند: 
آیا در زمینه ی مهم ترین شرایط کار مهندس عمران در کشور عمان اطلاعاتی دارید؟
آیا می دانید برای دریافت اجازه کار در کشور عمان چه شرایطی توسط وزارت کار این کشور در نظر گرفته می شود؟
آیا در زمینه ی شرایطی که برای کار مهندس عمران در عمان وجود دارد، اطلاعاتی دارید؟
آیا در زمینه ی بازار کار و موقعیت های شغلی مناسب برای مهندس عمران در عمان اطلاعاتی دارید؟
آیا در زمینه ی میزان درآمد و حقوق یک مهندس عمران در عمان اطلاعاتی دارید؟
آیا در زمینه ی هزینه های زندگی در کشور عمان اطلاعاتی دارید؟
آیا می دانید یک مهندس عمران در عمان می تواند پس از گذشت چند سال، اقامت دائم خود را دریافت کند؟
آیا در زمینه ی امکان همراهی همسر و دیگر اعضای خانواده با نیروی کار مهندسی در کشور اطلاعاتی دارید؟
آیا در زمینه ی حق کار و تحصیل اعضای خانواده فرد درخواست کننده در مدت اقامت ایشاندر کشور عمان اطلاعاتی دارید؟
آیا در زمینه ی مهم ترین مدارکی که برای درخواست کاردر عمان نیاز می باشند، اطلاعاتی دارید؟
آیا می دانید گروه مشاوره ی مهاجرتی الست گروپ برای کار مهندس عمران در عمان چه خدماتی را به شما ارائه می کند؟
خلاصه و جمع بندی مطالب

با پاسخ به اولین سوال این مجموعه سوالات در مقاله کار مهندس عمران در عمان در خدمت شما عزیزان خواهیم بود. 

آیا در زمینه ی مهم ترین شرایط کار مهندس عمران در کشور عمان اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی مهم ترین شرایط کار مهندس عمران در کشور عمان اطلاعاتی دارید؟

در بخش آغازین نوشتار کار مهندس عمران در عمان اصلی ترین شرایط مربوط به کار این قشر از جامعه را در کشور عمان مورد بررسی قرا خواهیم داد. لطفا در این بخش با ما همراه باشید. 
عمان کشوری است که در چند سال اخیر به سرعت در صنعت در حال پیشروی است. بسیاری از صنایع در حال حاضر در حال رشد و گسترش است. صنعت گردشگری، تولید، راه و شهرسازی، تهیه ی مواد غذایی، نفت و گاز صنایع برتر در عمان هستند. در حال حاضر بیش از 2000 پروژه در حوزه های نفت و گاز، راه سازی و توسعه ی شهری در دست اجرا است.

یکی از پرتقاضاترین مشاغل مورد نیاز کشور عمان مشاغل مربوط به صنعت ساختمان سازی، راه سازی و به طور کلی عمران است. اگر افرادی که در این زمینه تحصیل کرده اند و سابقه ی کاری دارند، بخواهند در این زمینه در کشور عمان کار کنند، باید به دنبال جاب آفر یا پیدا کردن قرارداد استخدامی و کارفرما باشند.

با پیدا کردن کار مناسب در این رشته می توانند درخواست ویزای کاری کنند و از طریق به کشور عمان مهاجرت کنند. هر ساله لیست مورد نیاز مشاغل در سایت های کاریابی عمان منتشر می شود که افراد می توانند از این طریق برای خودشان کارفرمایی پیدا کنند و با او برای عقد قرارداد وارد مذاکره شوند.

شما می توانید این کار را با صرف زمان زیادی خودتان انجام دهید، اما پیشنهاد ما به شما این است که این کار را به ما واگذار کنید، چون ما این کار را برای بسیاری از متقاضیان انجام داده ایم و موقعیت های شغلی خوب و شرکت های معتبر را از غیرمعتبر تمیز می دهیم. این کار را با صرف زدن کمتری برای شما انجام خواهیم داد. پس به تجربه ی ما در این زمینه اعتماد کنید و پیدا کردن کارفرما و تنظیم قرارداد را بر عهده ی ما بگذارید.

شرایط کاری و توافقات بین کارمند و کارفرما در جاب آفر یا همان قرارداد استخدامی باید به وضوح و دقیق تعیین شود. تمام این اطلاعات باید کامل ذکر شود. غفلت در یکی از بندهای قرارداد می تواند اشتباهات جبران ناپذیری به وجود آورد. در این قرارداد کارفرمای مستفر در عمان کارمند را برای مدت مشخصی استخدام می کند. طول این کار بستگی به پروژه دارد. بسیاری از کارها در عمان قراردادهای دو ساله دارند، اما قراردادهایی با مدت زمان کمتر یا بیشتر هم وجود دارند. 

یک قرارداد معتبر و موثق باید تمام اطلاعات شما و کارفرما را مو به مو داشته باشد. عنوان شغلی و مسئولیت هایی که متقاضی باید انجام دهدباید به دقت ذکر شود. تاریخ شروع به کار و مدت آن ذکر شود. در این قرارداد باید مطرح شود که اگر مواردی در کار شما به مشکل برخورد شما به عنوان کارمند چطور می توانید قرارداد را فسخ کنید. همینطور کارفرما در چه شرایطی می تواند عذر شما را قبل از موعد مقرر بخواهد، تمام توافقاتی که بین دو طرف مطرح می شود، باید در این قرارداد بیاید. در قسمت زیر تمام این موارد را فهرست کرده ایم.

مشخصات دقیق کارمند شامل نام، اطلاعات تماس، شماره پاسپورت، آدرس محل سکونت
مشخصات دقیق کارفرما شامل شماره ثبت، آدرس ثبت و نام رسمی شرکت
عنوان شغلی کارمند
شرح دقیق وظایف کارمند
تاریخ دقیق شروع کار و مدت زمان اعتبار قرارداد
میزان حقوق ناخالص فرد کارمند
پاداش، مزایا، کمیسیون و دیگر دریافتی های فرد کارمند
شرایط فسخ قرارداد همکاری
شرایط مرخصی فرد کارمند
دیگر ضوابط، شرایط و توافقات بین کارفرما و فرد کارمند
برای اینکه این قرارداد رسمی شناخته شود، دو طرف قرفارداد باید آن را امضا کنند و مهر رسمی شرکت کارفرما باید آن را تأیید کند. این قرارداد می تواند بر روی سربرگ رسمی کارفرما هم چاپ شده باشد. 
در این بخش از مقاله ی کار مهندس عمران در عمان مفاد یک قرارداد را شرح دادیم. در بخش بعدی این مقاله قرار است، شرایطی که وزارت کار عمان برای صدور اجازه ی کارمندان و کارگران خارجی بررسی می کند شرح داده می شود. از شما عزیزان دعوت می نماییم در ادامه ی مقاله ی کار مهندس عمران در عمان با ما همراه باشید.

 

آیا می دانید برای دریافت اجازه کار در کشور عمان چه شرایطی توسط وزارت کار این کشور در نظر گرفته می شود؟

آیا می دانید برای دریافت اجازه کار در کشور عمان چه شرایطی توسط وزارت کار این کشور در نظر گرفته می شود؟

یکی از مراحل کار در عمان این است که وزارت کار به متقاضی کار در عمان اجازه دهد، در این کشور کار کند. در واقع تأیید وزارت کار بخشی از روال کار است. وزارت کار برای صدور این تأییدیه دو مسئله ی مهم را مورد تحقیق قرار می دهد. 
 
متقاضی باید برای عنوان شغلی مورد درخواست صلاحیت و تجربه کافی داشته باشد. برای این منظور وزارت کار سابقه ی تحصیلی یا کاری متقاضی را می سنجد تا مطمئن شود که کارمند از پس مسئولیت های واگذار شده برمی آید. 
میزان حقوق درج شده در قرارداد از متوسط حقوق نیروی کار معادل آن شغل در کشور عمان کمتر نباشد. در بسیاری از کشورها کارفرمایان با پرداخت حقوق کمتر به نیروهای کار خارجی از آن ها کار می کشند. این اصل برای این وضع شده که کارفرما نیروی متخصصی را که در کشور خودش نیست، استخدام کند. 
در این بخش دو شرط مهم و اساسی که وزارت کار عمان برای صدور مجوز برای نیروهای کار بین المللی در نظر می گیرد، مطرح شد. در بخش بعدی مقاله ی کار مندس عمران در عمان می خواهیم شرایط مورد نیاز برای کار را بررسی کنیم. در بخش بعدی مقاله ی کار مهندس عمران در عمان همراه ما باشید تا مطالب مورد نیازتان را از بین مطالبی که عنوان می شود، استخراج کنید. در ادامه قصد داریم موارد کاربردی و مهم دیگری برای شما عزیزان بیان نماییم.

 

آیا در زمینه ی شرایطی که برای کار مهندس عمران در عمان وجود دارد، اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی شرایطی که برای کار مهندس عمران در عمان وجود دارد، اطلاعاتی دارید؟

بخش مهمی از روال کار توسط وزارت کار حل و فصل می شود و می توان گفت برای اشتغال در عمان قراردادی که وزارت کار آن را تأیید کرده کفایت می کند. در عمان نیازمندی سخت گیرانه ای وجود ندارد، اما این موارد برا برای شما فهرست کرده ایم تا از آن ها آگاهی یابید.

 

سن:

اولین فاکتور مهم برای کاندید یک موقعیت شغلی سن است. کشور عمان افرادی که در یک محدودهی سنی هستند، را برای کار مناسب می داند. این محدوده سنی زیر 50 سال است، البته برای افراد 50 سال هم امیدی هست به شرطی که رزومه ی قوی داشته باشند و سابقه کار پیوسته و تخصصی در زمینه ی مهندسی عمران یا مدیریت ساخت در رزومه خود ذکر کرده باشند.

 

مدرک زبان:

مدرک زبان:

برخلاف کشورهای اروپایی و آمریکایی داشتن مدرک زبان برای کار در عمان الزامی نیست. متقاضی کار در عمان فقط باید به یکی از زبان های عربی یا انگلیسی تسلط نسبی داشته باشد تا بتواند در محیط کاری و در زندگی روزمره برای رساندن منظورش به دیگران هنگام خرید، انجام کار بانکی و مواردی از این قبیل از آن استفاده کند. برای مهاجرت نیازی به ارائه ی مدرک آیلتس یا تافل نیست.

 

مدرک دانشگاهی:

برای کار مهندس عمران در عمان متقاضی باید حداقل مدرک مهندس عمران را دارا باشد.

 

سابقه ی کار:

متقاضی برای اینکه بتواند کار خوب پیدا کند و کارفرما را متقاعد کند که شایستگی لازم دارد، باید حداقل یک سال سابقه ی کار تخصصی در حوزه ی مهندسی عمران داشته باشد. این سابقه کار با سن و تحصیلات متقاضی سنجیده می شود. بدیهی است که هر چقدر سن او بیشتر باشد، باید سابقه ی کار بیشتری در رزومه خود داشته باشد. همان طور که در بخش های پیشین ذکر کردیم، یک متقاضی 50 ساله باید سابقه ی بیشتری از یک متقاضی 25 ساله داشته باشد.

 

تمکن مالی:

برای کار مهندس عمران در عمان نیازی به ارائه برگه ی تمکن مالی نیست. در واقع شاید به همین دلیل است که عمان گزینه ی خوبی برای بسیاری از افراد است. چون برخلاف کشورهای اروپایی و آمریکایی نیازی به برگه ی تمکن مالی ندارد، لذا افراد زیادی هستند که برای پول ذخیره کردن به عمان مهاجرت کنند و از آنجایی که عمان نمی تواند بهترین جا برای اقامت دائم باشد، از انجا به اروپا و کانادا می روند. 

در این قسمت شرایط ویزای کار بررسی شد. در بخش بعدی از مقاله کار مهندس عمران در عمان می خواهیم ببینیم آیا برای این رشته در این کشور چشم انداز خوبی می توان متصور شد؟ لطفا در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید.

 

آیا در زمینه ی بازار کار و موقعیت های شغلی مناسب برای مهندس عمران در عمان اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی بازار کار و موقعیت های شغلی مناسب برای مهندس عمران در عمان اطلاعاتی دارید؟

در کشور عمان پروژه های ساخت و ساز زیادی در دست اجرا است. این پروژه ها هم در بخش خصوصی و هم دولتی انجام می شوند و می توان بسیار به آینده ی کاری مهندس عمران امیدوار بود. در حال حاضر یکی از پرتقاضاترین رشته ها در عمان مهندس عمران است. این مشاغل از درآمد و مزایای خوبی برخوردار هستند.

مهندسین می توانند در بسیاری حوزه ها و گرایش ها براساس گرایش تحصیلی شان و سوابق و علایقشان مشغول به کار شوند. طراحی سازه های فولادی، طراحی سازه های بتنی، طراحی سازه های آبی، مدیریت ساخت، مدیریت ساخت، نظارت بر ساخت، اجرا، راه و جاده سازی، سد سازی از انواع این گرایش ها هستند که به مهندسین آزادی انتخاب می دهد. 
 
دیدیم که مهندسی عمران در حال حاضر از رشته های پرفرصت در کشور عمان است و می توان تا سالهای آینده به این ساخت و سازها و پروژه ها امیدوار بود. در بخش بعدی از مقاله ی کار مهندس عمران در عمان، درآمدهای مهندسین عمران را بررسی می کنیم که یکی از پرتکرارترین سوال هاست. از شما عزیزان درخواست می نماییم در ادامه با ما همراه باشید.

 

آیا در زمینه ی میزان درآمد و حقوق یک مهندس عمران در عمان اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی میزان درآمد و حقوق یک مهندس عمران در عمان اطلاعاتی دارید؟

با رشد و گسترش صنعت در عمان بازار کار مهندسین رونق گرفته است. مهندسین از کشورهای زیادی به عمان مهاجرت می کنند. در واقع کشورهای حوزه ی خلیج فارس کشورهای ثروتمندی هستند و پولی که از فروش نفت و گاز به دست می آورند صرف آبادانی و ساختِ کشورشان می کنند. در بسیاری از کشورها به صنعت بها نمی دهند، مهندسین ِاین کشورها هم مجبور شدند به کشورهای حوزه خلیح فارس مهاجرت کنند تا از درآمدهای خوب عمان بهره مند شوند.

رشته ی مهندسی عمران جزو مشاغل پردرآمد این کشور محسوب می شود. میزان درآمد به فاکتورهای زیادی بستگی دارد، مثل اینکه سابقه ی شما چقدر است؟ تخصص و مهارتتان در کاری که به شما محول شده چطور است؟ شرکتی که برایش کار می کنید، چقدر بودجه دارد؟ اگر بخواهیم میانگینی برای درآمد مهندس عمرا در عمان در نظر بگیریم حدود 3000 تا 7000 دلار در ماه می شود. که رقم قابل توجهی است.

در این قسمت حقوق مهندس عمران در عمان بررسی شد. حالا قصد داریم در مورد هزینه های زندگی عمان صحبت کنیم که ببینیم درآمدی که گفتیم، قابل توجه است، کفاف خرج و مخارج زندگی در عمان را می دهد؟ پس در بخش از بعدی مقاله ی کار مهندس عمران در عمان همراه ما باشید.

 

آیا در زمینه ی هزینه های زندگی در کشور عمان اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی هزینه های زندگی در کشور عمان اطلاعاتی دارید؟

هزینه ی زندگی در عمان نسبت به حقوق پایین است. افرادی که حتی درآمد کم دارند، هم از پس خرج و مخارج زندگی برمی آیند. مردم عمان ترجیح می دهند، به جای خرید ماشین از تاکسی و وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند، چون از نظر اقتصادی به صرفه تر است. خرید ماشین برای مهاجران هزینه بردار است. قیمت اجاره خانه در شهر های مختلف متفاوت است.

مسقط که پایتخت کشور عمان است، به دلیل دسترسی به مراکز تجاری و اداری قیمت های بیش تری دارد. برای اجاره ی خانه چیزی به نام رهن وجود ندارد و فقط اجاره ی ماهیانه دریافت می شود. برای یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر حدود 600 دلار باید هزینه کرد. هزینه های زندگی در عمان برای یک نفر حدود 900 تا 1000 دلار در یک ماه است. یک زندگی دو نفره ماهیانه حدود 1600 تا 1800 دلار هزینه برمی دارد.

حالا که با هزینه های زندگی در عمان آشنا شدید وقت آن رسیده است تا ببینیم آیا می توانید شهروندِ عمان شوید؟ می دانید فرق بین اقامت دائم و شهروندی چیست؟ در بخش بعدی از مقاله ی کار مهندس عمران در عمان همراهمان باشید. در ادامه تضمیم داریم موضوعات مهم و مفیدی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

 

آیا می دانید یک مهندس عمران در عمان می تواند پس از گذشت چند سال، اقامت دائم خود را دریافت کند؟

آیا می دانید یک مهندس عمران در عمان می تواند پس از گذشت چند سال، اقامت دائم خود را دریافت کند؟

ویزا یا اقامت دائم نوعی از ویزا است که به شخص اجازه ی اقامت برای مدت نامحدودی می دهد. حق تابعیت یعنی شخص، شهروند کشوری محسوب شود و از حقوق قانونی بقیه ی شهروندان برخوردار باشد. 
در عمان متقاضیانی که با ویزای کاری وارد کشور عمان می شوند، پس از گذشت 5 سال می توانند درخواست اقامت دائم کنند و ویزای خود را به ویزای دائم تبدیل کنند، اما نیروهای کار خارجی باتوجه به قوانین امروز نمی توانند حق شهروندی یا تابعیت کشور عمان را بگیرند و پاسپورت عمانی داشته باشند. 
در بخش بعدی از مقاله ی کار مهندس عمران در عمان می خواهیم در مورد شرایط ویزای پیوست صحبت کنیم. لطفا در ادامه ی این نوشتار مفید و کاربردی با ما همراه باشید. 

آیا در زمینه ی امکان همراهی همسر و دیگر اعضای خانواده با نیروی کار مهندسی در کشور اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی امکان همراهی همسر و دیگر اعضای خانواده با نیروی کار مهندسی در کشور اطلاعاتی دارید؟

نیروهای کار خارجی می توانند درخواست خود را مبنی بر ویزای پیوست برای اعضای خانواده ی خود ارائه نمایند. اعضای خانواده شامل همسر و فرزند زیر 21 سال می شود. متقاضی می تواند بعد از اینکه خودش در عمان مستقر شد برای اعضای خانواده درخواست ویزای پیوست کند. این امکان هم وجود دارد، همزمان با خودش برای اعضای خانواده درخواست ویزای پیوست کند. 
 
در بخش بعدی از مقاله ی کار مهندس عمران در عمان قصد داریم شرایط مربوط به امکان کار و تحصیل اعضای خانواده فرد درخواست کننده را بررسی کنیم. در قسمت بعد همراه ما باشید تا در این مورد اطلاعات لازم را کسب کنید.

 

آیا در زمینه ی حق کار و تحصیل اعضای خانواده فرد درخواست کننده در مدت اقامت ایشان در کشور عمان اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی حق کار و تحصیل اعضای خانواده فرد درخواست کننده در مدت اقامت ایشان در کشور عمان اطلاعاتی دارید؟

همسر متقاضی در عمان اجازه کار تمام وقت دارد. می تواند از تحصیلات رایگان استفاده کند. فرزاندان زیر 21 سال هم می توانند از تحصیلات دولتی رایگان استفاده کنند، اما برای مدارس خصوصیِ بین المللی باید شهریه پرداخت کنند.

تمام اعضای خانواده از پوشش بیمه درمانی استفاده می کنند، اما لازم به ذکر است، پوشش بیمه ای مهاجران برای هزینه های دندان پزشکی مناسب نیست. 
در بخش بعدی از مقاله ی کار مهندس عمران در مورد مدارک مورد نیاز برای درخواست کار صحبت می کنیم.

 

آیا در زمینه ی مهم ترین مدارکی که برای درخواست کاردر عمان نیاز می باشند، اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی مهم ترین مدارکی که برای درخواست کاردر عمان نیاز می باشند، اطلاعاتی دارید؟

هر کشور برای هر ویزا ممکن است، مدارک خاصی را طلب کند. برای اخذ ویزای کاری در کشور عمان مدارک زیر نیاز است: 
گذرنامه معتبر با حداقل 2 سال اعتبار 
ترجمه شناسنامه و کارت ملی
ترجمه سوابق تحصیلی دانشگاهی و غیر دانشگاهی متقاضی 
ترجمه سوابق شغلی مانند سابقه بیمه و گواهی اشتغال به کار
ترجمه مدارک آموزش فنی و حرفه ای و دوره های آموزش مهارتی آزاد
گواهی سلامت پزشکی
گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
 
در بخش بعدی از مقاله کار مهندس عمران در عمان قرار بر این است که خدمات الست گروپ در زمینه کار مهندس عمران در عمان را به شما عزیزان معرفی کنیم. در ادامه ی این نوشتار با ما همراه باشید.

 

آیا می دانید گروه مشاوره ی مهاجرتی الست گروپ برای کار مهندس عمران در عمان چه خدماتی را به شما ارائه می کند؟

آیا می دانید گروه مشاوره ی مهاجرتی الست گروپ برای کار مهندس عمران در عمان چه خدماتی را به شما ارائه می کند؟

الست گروپ گروه مهاجرتی است که در زمینه های مختلفی از جمله کاریابی، ورزشی، کارآفرینی، سرمایه گذاری، تحصیلی و... به شما خدمات مشاوره ارائه می دهد. این گروه متشکل از تیمی قدرتمند و حرفه ای است که تاکنون افراد زیادی که قصد مهاجرت داشتند را راهنمایی کرده است و آن ها را تا زمان استقرار در کشور مورد نظر و معرفی به کارفرماهایشان همراهی و مشایعت کرده است. 
در بخش زیر به معرفی خدمات این گروه در کار مهندس عمران رد عمان می پردازیم: 

پیش از هر چیز ما وضعیت و شرایط متقاضی را می سنجیم و براساس شرایط او، اهدافش و تمام رزومه اش او را راهنمایی می کنیم. رشته ی فرد متقاضی، سوابق کاری، مهارت ها و مدارک ها و گواهی نامه هایش همه و همه برای انتخاب بهترین مسیر سنجیده می شود. متناسب با آنچه بررسی می شود، برای او اقدام به عمل می کنیم. 
 
تمام مدارکی که برای پروسه ی مهاجرت کاری نیاز دارد، آماده می کنیم. 
به متقاضی زبان انگلیسی یا عربی را آموزش می دهیم. متقاضی می تواند انتخاب کند که می خواهد کدام زبان را یاد بگیرد. ما این کار را به صورت رایگان برایش آموزش می دهیم. 
اگر حکومت عمان درخواست ارزیابی مدارک متقاضی کند، الست گروپ مدارک تحصیلی، آموزشی و کاری متقاضی را در ارگان های رسمی و دولتی عمان ارزیابی می کند. 

الست گروپ برای شما کارفرمایی در زمینه ی تخصص و مهارت شما پیدا می کند و با او وارد مکاتبه و مذاکره می شود. 
براساس شرایط قرارداد و مدارک شما مجوزهای لازم از اداره ی کار و وزارت کار را دریافت می کنیم. 
الست گروپ شما را برای انجام مصاحبه در سفارت کشور عمان همراهی می کند تا ویزای کاری را دریافت کنید. 
شما را در زمان ورود همراهی می کند. برای استقرار، تهیه ی مسکن و معرفی به کارفرما همراه شما خواهد بود. 

برای انجام برای انجام کارهای اداری و قانونی در زمان ورود مانند افتتاح حساب بانکی، دریافت کد بیمه، دریافت کد مالیاتی، ثبت آدرس و دریافت کارت اقامت شما را یاری می کند. 

الست گروپ تمام این مراحل را تضمین می کند، زیرا خود را در قبال مراجعه کنندگانش مسئول می داند و آرامش خاطر شما را باارزش و اهمیت می داند. هدف الست گروپ در ابتدای کار و همیشه همین بوده است که به شما کمک کند تا مهاجرتی بدون دغدغه داشته باشید. همه کارها را به ما بسپارید و فقط به رویای رفتن به جایی که آرزویش در دلتان است، فکر کنید.

در این بخش به پایان یکی دیگر از نوشتارهای مهاجرتی آمدیم. امید داریم توانسته باشیم اطلاعاتی مفید برایتان تهیه دیده باشیم. در صورتی که در مورد هر بخش از این نوشتار نیازی به اطلاعات بیشتر دارید، در تماس گرفتن با ما درنگ نکنید. در بخش پایانی این نوشته خلاصه ای از مطالب را تقدیمتان می کنیم.

 

خلاصه و جمع بندی مطالب

خلاصه و جمع بندی مطالب

این مقاله در مورد کار مهندس عمران در عمان برای شما مخاطبان و متقاضیان مهاجرت نوشته شد. در این مطلب تلاش کردیم، اطلاعاتی در مورد کشور عمان به شما ارائه کنیم. در ابتدای مقاله از مشاغلی که درآمد بالایی دارند، سخن به میان رفت، سپس در مورد شرایط کاری مهندس عمران در این کشور گفتیم. با توجه به این که کشور عمان روند توسعه و پیشرفت را پی گرفته است، پروژه های زیادی در دست اجرا دارد.

جمعیت رو به افزایش آن و سیل سرمایه های خارجی به این کشور، نیاز به مسکن و راه و... را بیش تر می کند و برای ساخت این تجهیزات امکانات به مهندسین عمران نیاز دارد. کسانی که به دنبال کار عمران هستند، باید با یک کارفرما قرارداد استخدامی منعقد کنند. مفاد این قرارداد به دقت شرح داده شد. نیروی کار باید درخواست کارفرما را تأیید کند. شروط وزارت کار برای استخدام نیروی کار خارجی داشتن تخصص کافی و لازم و حقوق مناسب برای آن حرفه است.

گرفتن ویزای کار در کشور عمان کار سختی نیست. مهم ترین مسئله این است که بتوانید جاب آفر پیدا کنید. برای کار نیازی به مدرک زبان ندارید، نیازی به تمکن مالی ندارید، فقط مدرک دانشگاهی و یک سال سابقه کار تخصصی نیاز است. درآمد مهندس عمران در عمان 3000 تا 7000 دلار در ماه است. هزینه های زندگی در عمان زیاد نیست. این در حالی است که هزینه های زندگی در بقیه نقاط و شهرهای حوزه خلیج فارس بالاست. پس قاعدتاً باید بتوانید کارهایی با درآمد بهتر پیدا کنید. در عمان هیچ وقت نمی توانید تابعین عمانی بگیرید، اما با گذشت 5 سال به شما اقامت دائم تعلق می گیرد. 

شما می توانید همسر و فرزندان زیر 21 سالتان را همراهِ خود به عمان ببرید. آن ها می توانند از مزایای تحصیل رایگان دولتی استفاده کنند و از پوشش بیمه ای برخوردار باشند. در پایان مقاله مدارکی که برای ویزای کار مهندس عمران در عمان نیاز دارید، ذکر شده است. در نهایت خدماتی که برای شما ترتیب دیده ایم، گفته شد.

در این جا به پایان مقاله ی خود با عنوان کار مهندس عمران در عمان رسیدیم. امیدوار هستیم مجموعه توضیحات ما در زمینه ی کار مهندس عمران در عمان برای همه ی شما همراهان گرامی مفید بوده باشد و به خوبی با شرایط مربوط به کار مهندس عمران در کشور عمان آشنا شده باشید.