اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

تحصیل خلبانی در ایتالیا

تحصیل خلبانی در ایتالیا

موضوع این نوشته تحصیل خلبانی در ایتالیا است. در جوابِ این سوال که دوست دارید، در آینده چه کاره شوید؟ بسیاری از ما پاسخ داده ایم خلبان یا فضانورد. آرزوی سفر در آسمان ها همیشه همراه انسان بوده است و همین دلیل اختراع هواپیما توسط برادران رایت بود. لذت سیر و سفر در آسمان ها همیشه همراه آدمی است.

موضوع این نوشته تحصیل خلبانی در ایتالیا است. در جوابِ این سوال که دوست دارید، در آینده چه کاره شوید؟ بسیاری از ما پاسخ داده ایم خلبان یا فضانورد. آرزوی سفر در آسمان ها همیشه همراه انسان بوده است و همین دلیل اختراع هواپیما توسط برادران رایت بود. لذت سیر و سفر در آسمان ها همیشه همراه آدمی است. احساس از زمین جدا شدن و رها شدن در اسمان حسی است که احتمالاً فقط فضانوردان آن را تجربه می کنند، اما در کنار این همه زیبایی و خوبی، خلبانی شغلی پر از چالش و سخت است که هر کسی نمی تواند از پس آن برآید. افراد باید روحیات خاصی داشته باشند تا بتوانند روحیه پرواز و کنترل شرایط را در جایی که مشکل است، داشته باشند، البته جذابیت های این رشته باعث شده متقاضیان زیادی داشته باشد. 
 

خلبانان مسئول جان انسان ها در یک پرواز هستند و این مسئولیت سنگین حساسیت و استرس زیادی بر دوش خلبان می گذارد. خلبانان باید بتوانند در شرایط بحرانی تصمیم بگیرند و منعطف و در حین حال قوی و مصمم باشند تا بتوانند هواپیما و مسافران را با موفقیت به مقصد برسانند. احساس مسئولیت پذیری قوی در این افراد موجب می شود که بتوانند از جان دیگران و اموال ملی حفاظت کنند.

 

به دلیل حساسیت و موقعیت شغلی این رشته ، انتخاب خلبانان با دشواری و حساست رو به رو است. در حقیقت خلبانان را از بین دقیق ترین و سالم ترین افراد متقاضی انتخاب می کنند. در جای جای دنیا برای انتخاب خلبانان شرایط ویژه ای گذاشتند که هر کسی صرف داشتن علاقه نمی تواند وارد آن شود. ضمن عشق و علاقه یک خلبان باید از سلامت روحی و جسمی بالایی برخوردار باشد، متعهد و مسئول باشد، توانایی تصمیم گیری در شرایط بحرانی را داشته باشد، بتواند در شرایط حساس بر خودش مسلط باشد و توانایی مدیریت شرایط را داشته باشد. صبور و پر انرژی باشد.

 

در کنار این حساسیت ها این جایگاه شغلی از پرستیژ اجتماعی بالایی هم برخوردار است. همه می دانند که انتخاب خلبانان سخت است و باید از بسیاری فیلترها رد شوند، لذا این سختی ها باعث می شود که خلبانان نسبت به خود احساس خوبی داشته باشند و اعتماد به نفس بالایی داشته باشند و در بین افراد جامعه و در هر جمعی که هستند، بدرخشند. خلبانان ضمن اینکه از جذابیت های سفر در بالای زمین بهره می برند و شغلشان پر از هیجان است، حقوق و مزایای بالایی هم دارند. اگرچه رشته ی خلبانی در ایران هم به نسبت حقوق و مزایای خوبی دارد، اما این مقدار قابل مقایسه با کشورهای اروپایی نیست. برای همین افراد زیادی تصمیم می گیرند، برای تحصیل و کار به کشورهای اروپایی، آمریکایی و استرالیا بروند.

اینفوگرافیک تحصیل خلبانی در ایتالیا

اینفوگرافیک تحصیل خلبانی در ایتالیا

 

یکی از کشورهایی که مهاجران زیادی طرفدار پر و پا قرص آن هستند، ایتالیاست. ایتالیا علاوه بر آن که یک کشور اروپایی پیشرفته است، هزینه های زندگی پایینی دارد. فرهنگ آن تا حدودی شبیه به ایران است و مردم خونگرم و مهربان هستند. شهرهای زیبایی دارد و هر ساله با برگزاری فستیوال ها شور و شادی زیادی به این شهرها وارد می کند. 

در این قسمت از مقاله ی تحصیل خلبانی در ایتالیا قصد داریم از موقعیت جغرافیایی ایتالیا اطلاع بدهیم. در این بخش همراهمان باشید. 
ایتالیا در جنوب اروپا واقع شده است. پایتخت آن شهر رم است. با کشورهای اتریش، فرانسه، اسلوونی و سوئیس همسایه است. دو کشور واتیکان و سان مارینو در خاک ایتالیا هستند. و دو جزیره در دریای مدیترانه جزو ایتالیا محسوب می شود. آب و هوای ایتالیا خنک است، که البته نواحی جنوبی آن کمی گرم تر است. واحد پول آن یورو است. زبان رسمی کشور هم ایتالیایی است.

به دلیل هزینه های کمتر زندگی در ایتالیا به نسبت دیگر کشورهای اروپایی دانشجویان زیادی به این کشور مهاجرت می کنند. یکی دیگر از مزایای مهاجرت به این کشور اخذ ویزای شنگن و دریافت بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی است. تماشای هنر و صنایع دستی، هنرهای سواحل مدیترانه، کیفیت بالای دانشگاه ها و امکان یادگیری زبان انگلیسی و تعامل با ایتالیایی زبان ها از دیگر مزایای تحصیل در این کشور است، البته لازم است، ذکر شود که تحصیل در دانشگاه هم به زبان انگلیسی و هم به زبان ایتالیایی امکان پذیر است. 
 
قبل از اینکه به سراغ عناوین و تیترهای مورد بحث در این مقاله شویم، باید خدمت شما مخاطبان و علاقه مندان به این رشته عرض کنیم که همان طور که گفتیم، علاقه به این رشته کافی نیست. در این بخش از جذابیت های شغل خلبانی و جایگاه اجتماعی بالا و احترامی که دیگران برای خلبانان قائل هستند، گفتیم، همچنین گفتیم، عمدتاً حقوق و مزایای خوبی دارند، اما باید اشاره کرد که صرف علاقه به این رشته و علاقمند بودن به آنچه حول این رشته می گردد، نباید این رشته را انتخاب کرد.

اگر کسی هستید که استرس و اضطراب زیادی دارید، باین شغل برای شما مناسب نیست، همچنین برای این شغل باید با مباحث فیزیک و ریاضی آشنا باشید و به این درس ها علاقه داشته باشید. بهتر است، در انتخاب این شغل تحقیقاتِ همه جانبه ای را به عمل آورید. در این مقاله ما به شما کمک خواهیم کرد تا اطلاعاتی را که از این شغل و تحصیل در آن و نحوه مهاجرت به ایتالیا داریم، در اختیار شما قرار دهیم.

شما در این مقاله در مورد این مطالب خواهید خواند: 
برای تحصیل خلبانی در ایتالیا می توان از چه روش هایی اقدام کرد؟
آیا می دانید شرایط مورد نیاز برای تحصیل خلبانی در ایتالیا چیست؟
آیا می دانید آموزش های خلبانی در ایتالیا چند مرحله دارد؟
آیا می دانید بازار کار و درآمد رشته خلبانی در ایتالیا چگونه است؟
آیا از گرایش های رشته ی خلبانی باخبر هستید؟
واحدهای درسی رشته خلبانی در دوره های دانشگاهی کدام واحدها هستند؟
از رشته های مرتبط با خلبانی چه اطلاعاتی دارید؟
آیا می دانید وظایف خلبان چیست؟
آیا از هزینه های تحصیل خلبانی در ایتالیا باخبر هستید؟
از انواع بورسیه های ایتالیا چیزی می دانید؟
آیا امکان بورسیه در رشته ی خلبانی وجود دارد؟
آیا از هزینه های زندگی در ایتالیا اطلاعاتی دارید؟
اخذ پذیرش تحصیلی چه مدت زمان می برد؟
آیا امکان کار دانشجویی برای دانشجو فراهم است؟
ایا امکان پیوست خانواده حین تحصیل برای ما وجود دارد؟
برای ویزای پیوست چه مدارکی نیاز است؟
آیا امکان اخذ اقامت دائم از طریق پذیرش تحصیلی وجود دارد؟
مدارک مورد نیاز جهت پذیرش تحصیلی خلبانی در ایتالیا چیست؟
جمع بندی و خلاصه مطالب

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل خلبانی در ایتالیا با ما همراه باشید.

 

برای تحصیل خلبانی در ایتالیا می توان از چه روش هایی اقدام کرد؟

برای تحصیل خلبانی در ایتالیا می توان از چه روش هایی اقدام کرد؟

حالا که رشته ی خلبانی را انتخاب کرده اید و احتمالا می دانید کار و تحصیل در این رشته آسان نیست و با چالش های زیادی رو به رو است و از طرفی ایتالیا را جزو گزینه های مهاجرت دارید، بهتر است، در مورد راه هایی که می توانید در این رشته تحصیل کنید، صحبت کنیم. 
شما برای تحصیل در رشته ی خلبانی در ایتالیا چند گزینه پیش رو دارید که به بررسی آن ها می پردازیم و در آخر تصمیم خواهید گرفت که کدام شیوه و مسیر برای شما مناسب است.

 

مدارس خلبانی:

اولین گزینه برای تحصیل خلبانی در ایتالیا ثبت نام در مدرسه خلبانی است. در مدارس ایتالیا خلبانی به صورت تئوری و عملی به متقاضیان تحصیل خلبانی در ایتالیا آموزش داده می شود، Turin Flying Schoolیکی از این مدارس است. متقاضیان در پایان این دوره ها مدرک خلبانی دریافت می کنند. مدرک این مدارس از اعتبار کافی برخوردار است. مدت زمان طول دوره از 18 تا 
36 ماه متغیر است. این مدت بستگی به کلاس پرواز دارد.

 

دوره های دانشگاهی خلبانی:

دومین گزینه ی پیش رو شما، گذراندن دوره های خلبانی در دانشگاه ها است. متقاضی در پایان این دوره مدرک فارغ التحصیلی کالج خلبانی در ایتالیا را دریافت می کند. این دوره ها 2 تا 3 سال طول می کشد. برای مثال آکادمیAccademia del Volo یکی از سازمان های آموزشی های معتبر در ایتالیا است.

مرکز آموزش آن در فرودگاه بین المللی San Francesco d’Assis است. این دوره ها هم تئوری و هم عملی هستند. این موسسه از تجربه استادان حرفه ای و با سواد و لایق بهره می جوید و آموزش عملی را با استفاده از بهترین تجهیزات تدریس می کنند. موقعیت مکانی مقر آموزش فرودگاه انتخاب شده است تا دانش جویان با محیط کار واقعی آشنا شوند و فرصت آشنایی با افراد حرفه ای و خلبانان دیگر را داشته باشند و کسب تجربه و دانش کنند. 
هزینه دوره کالج شامل محل اقامت یا خوابگاه دانشجویان نمی شود. این موسسه در نزدیکی محل آموزش ساختمان های مسکونی دارد که برای استفاده از آن ها و مستقر شدن باید هزینه جداگانه پرداخت شود. 
 
امکان ثبت نام دانش جویان بین المللی در این آکادمی خلبانی وجود دارد و برای آن ها یک تیم پشتیبانی و راهنمایی در نظر گرفته شده است. 

 

برنامه های آموزشی خطوط هوایی:

این دوره ها 2 تا 3 ساله هستند. خطوط هوایی این دوره ها را راسأ برگزار می کند. مزیت این دوره ها این است که در پایان دوره متقاضی می تواند در همان خط هواپیمایی مشغول به کار شود. کار در پایان دوره در این برنامه تضمین شده است

 اموزش در این برنامه هم به شکل عملی و هم تئوری است. این برنامه انقدر به شیوه های آموزشی خود اطمینان دارد که به متقاضی تضمین و قول همکاری می دهد، اما شاید مسئله ای که کمی اذیت کننده باشد، این است که برای شرکت در این دوره ها متقاضی باید پاسپورت یک کشور اروپایی را داشته باشد. اگر چه چنین چیزی در قانون نیست، اما اکثر این خطوط هوایی چنین مسئله ای در نظر می گیرند. 
در اولین بخش از مقاله تحصیل خلبانی در ایتالیا به معرفی راه هایی پراختیم که متقاضی می تواند برای رشته ی خلبانی طی کند. حالا بناست که شرایط و فاکتورهای مورد نیاز برای خلبانی را بسنجیم. 

 

آیا می دانید شرایط مورد نیاز برای تحصیل خلبانی در ایتالیا چیست؟

آیا می دانید شرایط مورد نیاز برای تحصیل خلبانی در ایتالیا چیست؟

برای هر کدام از شیوه های تحصیل یعنی چه مدارس خلبانی باشد، چه دوره های کالج و دانشگاه های خلبانی و چه خطوط هواپیمایی شرایط ویژه ای در نظر گرفته شده است. این شروط عبارتند از: 

 

سن:

اولین فاکتور سن است.

برای شرکت در این دوره ها باید 16 سال به بالا داشته باشید، اما باید به یاد داشته باشید که بسیاری از این مدارس و کالج ها دانشجوی بالای 35 سال را قبول نمی کنند. پس اگر رویای خلبان شدن در سر دارید، بهتر است، از حالا به فکر باشید. چون در بسیاری از کشورها سن فاکتور مهمی به حساب می آید.

 

گواهی سلامت پزشکی:

از شروط ضروری خلبانی داشتن گواهی سلامت پزشکی است. برای گرفتن این گواهی باید از سلامت کامل چشم برخوردار باشید، چون چشم در انجام این شغل از اهمیت بسیاری برخوردار است. خلبان نباید کوررنگی داشته باشد، پس این آزمایش را هم انجام می دهند. در بسیاری از دانشگاه ها سلامت دندان و لثه هم مهم است.برای این گواهی سلامت قلب و فشار خون و اعصاب و شنوایی و حلق و بینی هم انجام می شود. 

 

داشتن حداقل مدرک دیپلم:

برای دریافت گواهی نامه ی خلبانی دانشجویی، خصوصی و تجاری داشتن حداقل مدرک دیپلم نیاز است، اما به این موضوع هم اکتفا نکنید چراکه اگر دو متقاضی شرایط یکسانی داشته باشند و فقط یکی از آن ها مدرک کارشناسی داشته باشد، به احتمال زیاد این مسئله را لحاظ می کنند. اینکه مدرک کارشناسی چه و از کجا باشد، چندان اهمیت ندارد.

 

دانش زبان:

از دیگر شروط برای شرکت در دوره ها و کالج ها دانش زبان انگلیسی یا ایتالیایی است. برخی شرکت ها و مدارس فقط به زبان انگلیسی پذیرش می کنند. برخی از شرکت های دیگر داشن زبان ایتالیایی را هم ضروری می دانند. پس احتمالا اگر برای این شغل مصر هستید، باید زبان های انگلیسی و ایتالیایی را بدانید. سطح B2 برای هر دو زبان کافی است. 

در این بخش شرایط مورد نیاز برای تحصیل خلبانی در ایتالیا را معرفی کردیم. گواهی سلامت پزشکی، سن و دانش زبان از مهم ترین فاکتورهای تحصیل در این رشته است. در بخشی می خواهیم ببینیم چه مراحلی برای آموزش خلبانی در ایتالیا وجود دارد. 

 

آیا می دانید آموزش های خلبانی در ایتالیا چند مرحله دارد؟

آیا می دانید آموزش های خلبانی در ایتالیا چند مرحله دارد؟

همان طور که گفتیم که آموزش خلبانی از دو بخش تئوری و عملی تشکیل شده است، اما در سه مراحله انجام می گیرد. 

 

دریافت گواهی نامه SPL یا دانشجویی:

این گواهی پس از گذراندن آموزش های تئوری به داوطلب تحصیل خلبانی در ایتالیا داده می شود. با طی کردن این مرحله به متقاضی اجازه داده می شود که زیر نظر استاد پرواز کند.

 

دریافت گواهی نامه ی PPL یا پرواز خصوصی:

با دریافت این گواهی و در مرحله دوم آموزش ها متقاشی می تواند به تنهایی بدون همراه یا استاد پرواز کند. در این مرحله است که می تواند مسافر جا به جا کند یا از جایی به جای دیگر بار ببرد، اما این دوره آموزشی است و حق دریافت حقوق ندارد. برای این که این مرحله را بگذراند باید شرایطی داشته باشد: 
در این مرحله متقاضی حداقل باید به سن 17 تمام رسیده باشد. 
متقاضی باید مجموع 45 ساعت آموزش تئوری را دیده باشد و به مباحث خلبانی تسلط کامل داشته باشد. 
25 ساعت آموزش عملی پرواز به همراه استاد را دیده باشد. استاد حتما باید دارای پروانه تدریس داشته باشد. 
10 ساعت پرواز مستقل زیر نظر مدرس کرده باشد. 
دریافت گواهی CPL. این گواهی پرواز تجاری است که در واقع یعنی متقاضی خلبان شده است و اجازه ی کار دارد. برای دریافت این گواهی هم شرایطی وجود دارد که متقاضی باید واجد آن شرایط باشد: این شروط را مرور می کنیم: 
در این جا متقاضی باید بالای 18 سال سن داشته باشد. 
 متقاضی دریافت گواهی CPLباید در مجموع 150 ساعت در شرایط مختلف زیر نظر استاد و به شکل مستقل پرواز کرده باشد. 
 
پس از اینکه متقاضی این سه گواهی را دریافت کرد می توان او را رسماً خلبان نامید. او می تواند در اتحادیه اروپا و به ویژه در خطوط هوایی کشور ایتالیا کار کند. و در واقع مجوز خلبانی دارد. 
مراحل خلبان شدن در این بخش از مقاله ی تحصیل خلبانی در ایتالیا بررسی شد. ایا بازار کار آینده این رشته به این همه دردسر و سختی و چالش می ارزد؟

 

آیا می دانید بازار کار و درآمد رشته خلبانی در ایتالیا چگونه است؟

آیا می دانید بازار کار و درآمد رشته خلبانی در ایتالیا چگونه است؟

در پاسخ به این سوال باید شما را مطمئن کنیم که بازار کار خوبی در انتظار خلبانان است. خطوط هوایی و شرکت هایی زیادی هستند که در این زمینه کار می کنند و متقاضی با ارائه مدارک و گواهی نامه ها و پس از طی مصاحبه به کار در آن ها مشغول شود. معروف ترین خطوط هوایی در زیر نام برده شده است. این خطوط هوایی در زمان هایی دوره های آموزشی خلبانی هم برگزار می کنند و اگر با کمبود نیرو مواجه شوند، هم به استخدام و جدب نیرو می پردازند. 
Air Dolomiti
Alitalia
Alitalia Cityliner
Blue Panaroma Airlines
Neos
AF Air
Benair
Cargolux Italia
Poste Air Cargo
SW Italia

در مورد حقوق خلبانان نمی توان رقم مشخصی را تعیین کرد. این حقوق بستگی به عوامل متعددی دارد. حقوق خلبانان با توجه به درجه، ساعت پرواز، شرکت هوایی و نوع هواپیمایی که می راند تعیین می شود. اگر بخواهیم میانگینی برای حقوق خلبانان تعیین کنیم، حدود ماهیانه 3200 یورو تا 9500 یورو متغیر است. متوسط حقوق اکثر خلبانان در ایتالیا 6200 یورو در ماه است. 

حالا که در مورد حقوق صحبت کردیم، بهتر است، کمی در مورد گرایش های این رشته صحبت کنیم. اگر قصد ادامه تحصیل در این رشته و تخصصی کار کردن در آن دارید، قسمت بعدی مقاله را مطالعه کنید.

 

آیا از گرایش های رشته ی خلبانی باخبر هستید؟

آیا از گرایش های رشته ی خلبانی باخبر هستید؟

رشته ی خلبانی گرایش ها و زیر مجموعه های متفاوتی دارد. متقاضی تحصیل در این رشته پس از گذرداندن دوره های اولیه می تواند انتخاب کند که در چه زمینه ای می خواهد ادامه تحصیل بدهد و در نهایت پس از آن کار کند. خلبانی نظامی، خلبانی هواپیماهای تک موتوره،

هواپیماهای دوموتوره خلبانی هواپیماهای جنگنده، خلبانی هواپیماهای فوق سنگین، خلبانی هواپیماهای فوق سبک، خلبانی، خلبانی هواپیماهای بابری، خلبانی هواپیماهای مسافربری از انواع گرایش های رشته ی خلبانی هستند. برای هر کدام از این زیرمجموعه ها باید دوره های جداگانه ای گذراند.

شرایط پذیرش در هر کدام از این دوره ها در هر کشور متفاوت است. 
با اطلاع از گرایش های رشته ی خلبانی بهتر است، کمی در مورد واحدهای درسی این رشته مطالعه کنیم. در بخش بعدی مقاله ی تحصیل خلبانی در ایتالیا به این موضوع می پردازیم.

 

واحدهای درسی رشته خلبانی در دوره های دانشگاهی کدام واحدها هستند؟

واحدهای درسی رشته خلبانی در دوره های دانشگاهی کدام واحدها هستند؟

برای کار در این رشته آگاهی داشتن از مبانی و اصول آن اهمیت زیادی دارد. فیزیولوژی هوایی، آیرودینامیک، آشنایی با موتور هواپیما، سیستم کنترل، سیستم کمک ناوبری، ناوبری هوایی، سیمولاتور پرواز، آلات مهم در پرواز، رهگیری هوایی، قابلیت های هواپیما، ناوبری هواییمقررات وزن و تعادل و محاسبات و نقشه خوانی است. در واحدهای عملی دانشجو ابتدا اصول اولیه ی پرواز را در دوره ی پرواز مقدماتی می گذراند.

بعد از آن پرواز پایه و سپس پرواز پیشرفته است. پرواز عملی با استفاده از نوعی هواپیما به نام بونانزا انجام می گیرد که این دوره های پرواز عملی ابتدا با همراهی استاد و سپس به شکل مستقل طی می شود. 

می دانستید که خلبانی از زیرمجموعه های رشته ی دیگری به نام هوانوردی است و این زیرمجموعه های دیگری هم دارد؟ بهتر است، در این مورد با هم بخوانیم شاید یکی از آن ها برای تخصص نتخاب کردید و به آن ها بیشتر علاقمند شدید.

 

از رشته های مرتبط با خلبانی چه اطلاعاتی دارید؟

از رشته های مرتبط با خلبانی چه اطلاعاتی دارید؟

رشته هوانوردی سه گرایش یا سه زیرشاخه دارد که خلبانی یکی از آن ها است. بهتر است، در مورد زیرشاخه های دیگر هوانوردی هم مطالب کلی عنوان کنیم. دو زیرشاخه دیگر مهم هوانوردی مراقبت پرواز و ناوبری هوایی است. 
رشته ی مراقبت پرواز به هدایت هواپیما در مسیر درست می پردازد. افرادی که در این شغل هستند، باید از دقت زیادی برخوردار باشند و دید قوی داشته باشند. دلیل ان این است که در پرواز هر لحظه ممکن است که تغییرات جوی رخ دهد و این تغییرات باید در صفحات رادار مشاهده شده و سریع به خلبان اطلاع داده شود. بدون مسئول پرواز که در رشته ی مراقبت پرواز تحصیل کرده است، نمی توان هواپیما را در مسیر درست هدایت کرد. 
یکی دیگر از زیرمجموعه های رشته هوانوردی ناوبری هوایی است. ناوبری هوایی مسئول تهیه ی نقشه ی پرواز است. بهناوبران هوایی خلبانان دوم می گویند. مثلاً ممکن است، به خاطر تغییرت جوی در مسیر حرکت مشکلی ایجاد شود، ناوبر هوایی به سرعتو دقت مسیر حرکت را تغییر و مسیر جدیدی طراحی می کند تا ایمنی مسافران و هواپیما را برقرار کند. 
 
حالا که دو گرایش مهم و در ارتباط تنگاتنگ با خلبانی را شناختیم بهتر است، کمی در مورد وظایف خلبان دقیق شود. در بخش بعدی مقاله ی تحصیل خلبانی در ایتالیا در مورد وظایف خلبان می خوانیم. با ما همراه باشید تا اطلاعات مورد نیازتان را گردآوری کنید

 

آیا می دانید وظایف خلبان چیست؟

آیا می دانید وظایف خلبان چیست؟

خلبان وظیفه دارد، اجزای هواپیما و سوخت آن را قبل از پرواز بررسی کند. خلبان سیستم های ایمنی را قبل از پرواز چک می کند و از درست کار کردن آن ها اطمینان حاصل می کند. این سیستم ها در حین پرواز هم باید چک شوند. خلبان باید بهترین مسیر پرواز را انتخاب کند. قبل از پرواز و در حین پرواز دائماً گزارشات هواشناسی را چک کند و اطلاعات ترافیک هوایی را بگیرد و اگر نیاز دید مسیر را تغییر دهد. خلبان وظیفه دارد، دستور العمل های فرودگاه و بخش کمنتررل ترافیک هوایی را هر لحظه بشنود و آن ها را تا لحظه فرود در فرودگاه اجرا کند.

اطلاعات پرواز را ارزیابی کند و در صورت تغییرات آب و هوایی تنظیمات لازم را انجام دهد. به مسافران و خدمه هوپیما اطلاعات کامل پرواز را بدهد. بارگزاری و تخلیه بارها را مدیریت کند. پس از فرود آمدن گزارشات سفر خلبان باید ثبت شود و اگر در طی مسیر به مشکلی در هواپیما یا مسیر برخورد باید گزارش داده شود. 

اکنون که در مورد وظایف خلبان اطلاعاتی کسب کردید بیایید در مورد یکی از مهم ترین ابعاد تحصیل خلبانی در ایتالیا صحبت کنیم. یکی از ابعاد مهم تحصیل در این رشته شهریه و هزینه های تحصیل در دانشگاه هات که به آن می پردازیم.

 

آیا از هزینه های تحصیل خلبانی در ایتالیا باخبر هستید؟

آیا از هزینه های تحصیل خلبانی در ایتالیا باخبر هستید؟

تحصیل خلبانی در کل دنیا جزو رشته های گران قیمت دسته بندی می شود. به طور کل، میانگین هزینه ی تحصیل خلبانی در ایتالیا به عوامل زیادی بستگی دارد، مثل اینکه کدام شرکت هوایی را برای دوره های انتخاب می کنید، کدام مدرسه را برای آموزش انتخاب می کنید، جایی که آموزش می بینید از چه تجهیزاتی استفاده می کند، مدرکی که در انتهای دوره دریافت می کنید، از چه اعتباری برخوردار است.

این عوامل باعث می شود تا این هزینه ها از 50 هزار تا 120 هزار یورو متغیر باشد. 
میزان شهریه ی خلبانی در این بخش از گفتار بررسی شد. در بخش بعدی قصدمان این است که انواع بورسیه را بررسی کنیم.

 

از انواع بورسیه های ایتالیا چیزی می دانید؟

از انواع بورسیه های ایتالیا چیزی می دانید؟

ایتالیا چند نوع بورسیه دارد که بعضی از آن ها مختص خود ایتالیایی هاست که یا در خودِ ایتالیا تحصیل می کنند، یا در کشورهای دیگر. بورسیه های دیگری هم وجود دارد که مخصوص دانشجویان بین المللی است. در این بخش به بررسی این بورسیه ها می پردازیم. 

 

بورسیه دولتی:

این بورسیه هم به دانشجویان مقیم ایتالیا و هم به دانشجویان بین المللی در ایتالیا داده می شود. این بورسیه برای دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد، تخصص، دوره های پژوهشی، دوره های آموزش عالی در دانشگاه های هنر، رقص، فرهنگ و زبان ایتالیایی در نظر گرفته شده است. 

 

بورسیه های تحصیلی کشورهای جهان سوم:

این بورسیه که به مقطع کارشناسی ارشد تعلق می گیرد. و برای دانشجویانی است که به زبان انگلیسی تحصیل می کنند. این بورسیه حدود 8 هزار یورو استدانشجویان ممتاز رشته های، معماری، طراحی، اقتصاد و مدیریت، تکنولوژی پیشرفتهمی توانند این بورسیه را دریافت کنند. 

 

بورسیه دانشگاه پلی تکنیک تورینو ایتالی:

این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی بورسیه تحصیلی برای شرکت در برنامه های معماری و کشاورزی ترتیب دیده است. 

 

بورسیهDSU برای مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا:

یکی دیگر از بورسیه های ایتالیا است که برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشددر نظر گرفته شده است. دانشجویی که بتواند این بورسیه را دریافت کند از پرداخت شهریه دانشگاه معاف می شود. شرط اخذ بورسیه این است که دانشجو باید در مقطع لیسانس معدل بالای 14 و آیلتس6 داشته باشد.

 

بورسیه تحصیلی دانشگاه بولونیا ایتالیا:

دانشگاه بولونیا برای دانشجویان بین المللی مستحق در حدود 11 هزار دلار ناخالص کمک هزینه تحصیلی در نظر گرفته است. این بورسیه برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود.

 

بورسیه دانشگاه بوکونی:

این بورسیه برای دانشجویان بین المللی است که در دانشگاه بوکونی ایتالیا تحصیل می کنند. با گرفتن این بورسیه دانشجو از پرداخت شهریه دانشگاه به ارزش 12700 هزار دلار معاف می شود. این بورسیه برای دانشجویان در سال دوم خود به خود تمدید می شود، به شرطی که در ترم پیشرفت داشته باشند. در اعطای این بورسه نه تنها وضعیت اقتصادی متقاضی در نظر گرفته می شود، بلکه وضعیت علمی و نمراتش هم لحاظ می شوند.

 

بورسیه های تحصیلی دانشگاه های ایتالیا:

این بورسیه 1040 در سال است. این بورسیه با بررسی وضعیت علمی و سوابق کاری و پژوهشی به دانشجویان دکتری و در مواردی هم به دانشجویان ارشد داده می شود. 

 

بورسیه های کار در دانشگاه:

این بورسیه به ارزش 1100 یورو در سال است. به داشنجویانی اعطا می شود که در قبال ساعت مشخصی کار به دانشجویان داده می شود. این کارها معمولاً کارهای پاره وقت در دانشگاه مثل کار در کتابخانه است. برای دریافت این بورسیه از سال دوم به بعد می توان اقداک کرد چون با بررسی نمرات فرد و وضعیت تحصیلی به دانشجویان داده می شود. 

 

بورسیه استانی ایتالیا:

این بورسیه ارزشی حدود 5150 دارد و تمام استان ها این بورسیه را به دانشجویا واجد شرایط می دهند.

در این بخش انواع و اقسام بورسیه های کشور ایتالیا را بررسی کردیم و تا حدودی با مبلغ هر بورسیه و شرایط اعطای آن به متقاضیان آشنا شدیم. در بخش بعدی مقاله ی تحصیل خلبانی در ایتالیا می خواهیم ببینیم کدام بورسیه به رشته ی خلبانی تعلق می گیرد؟

 

آیا امکان بورسیه در رشته ی خلبانی وجود دارد؟

آیا امکان بورسیه در رشته ی خلبانی وجود دارد؟

به تحصیل خلبانی در مدارس و کالج های ایتالیا بورسیه تعلق نمی گیرد. بسیاری از شرکت های هوایی به متقاضیان دوره ی خلبانی وام می دهند، البته شرط این وام استخدام پس از اتمام دوره است، البته همانطور که گفته شد شروط استخدام دانشجویان توسط این خطوط هوایی این است که دانشجو پاسپورت یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خصوصاً ایتالیا را داشته باشد. 

حالا که دانستید امکان بورسیه وجود ندارد، توجه شما را به بخش امیدوار کننده ای جلب می کنیم که در مورد آن در همین مقاله صحبت کردیم. در ابتدای مقاله و در مقدمه از مزایای تحصیل در ایتالیا گفته شد که به نسبت دیگر کشورهای اروپایی هزینه های زندگی پایین است. حالا در بخش بعدی مقاله ی تحصیل خلبانی در ایتالیا می خواهیم ببینیم که این هزینه ها چقدر است. 

 

آیا از هزینه های زندگی در ایتالیا اطلاعاتی دارید؟

آیا از هزینه های زندگی در ایتالیا اطلاعاتی دارید؟

با توجه به آنچه در مورد بورسیه گفته شد، فهمیدید که بورسیه ای که تحصیل خلبانی در ایتالیا تعلق نمی گیرد. پس علاوه بر پرداخت هزینه کالج یا مدارس خلبانی شما باید به فکر هزینه ی زندگی در ایتالیا هم باشید. اجاره مسکن و هزینه رفت و آمد و... از جمله این هزینه هاست.

البته باید گفت که این هزینه ها برای هر فرد متفاوت است. این هزینه ها و ارقام برای افراد با سطح زندگی مختلف متفاوت است، اما طبیعی است که دانشجویان برای صرفه جویی معمولاً از بسیاری تفریحات و هزینه های غیرضروری چشم پوشی می کنند. بسیاری هم شهرهای کم هزینه تر را برای زندگی انتخاب می کنند.

ارزانترین شهرهای ایتالیا لوکا، پیستویا و ول ترا هستند. در رده های بعد مونتریجونی و پینزا قرار می گیرند. برای شهرهای گران قیمت که هزینه های زندگی در آن ها بالاست هم چنین رده بندی را می توان انجام داد. این شهرها میلان، رم، بلونیا، فلورانس و تورین هستند. 
هزینه های زندگی به این طریق است که شما برای حمل و نقل، مسکن خوراک و پوشاک و تفریح باید تعادل برقرار کنید. 
 
اگر بخواهیم در مورد قیمت مسکن در ایتالیا برآوردی کنیم، هزینه ی یک اتاق یک خوابه در مرکز شهر چیزی حدود 400 تا 800 یورو می شود. 
به هر حال دانشجویانی که تنها زندگی می کنند، برای مسکن باید حدود 400 یورو در ماه در نظر بگیرند. 
 
برای تهیه ی مواد غذایی از سوپرمارکت ها حدود 200 یورو در ماه هزینه می شود. در ایتالیا فروشگاه هایی هستند که قیمت های مناسبی دارند، مثل Penny Market، Lidl، Esselunga. 
 
رستوران های ایتالیایی غذاهای کم هزینه حدود 6 تا 12 یورو قیمت دارند و گوشت و ماهی حدود 8 تا 16 یورو است. 
 
دانشجویان می توانند از وعده های غذایی رایگان سلف دانشگاه هم استفاده کنند. 
برای حمل و نقل وسایل نقلیه ی عمومی بهترین راه هستند که بلیط ماهانه برای دانشجویان حدود 25 تا 35 یورو است. این هزینه در شهرهای گران قیمت تر و ارزان قیمت متغیر است. 
بسیاری از دانشجویان از قطارهای بین شهری برای دیدن شهرهای اطراف استفاده می کنند. این سرویس ها در کشور ایتالیا همیشه در دسترس و سریع السیر است. کمترین قیمت این بلیط ها 20 یورو است و در موارد زیادی تخفیف هم دارند، به طور مثال با زودتر رزرو کرذن می توانید 70 درصد تخفیف بگیرید. 

برای تفریح همان طور که گفتیم، با توجه به انتظارات افراد هزینه های مختلفی دارد، اما در کمترین حالت حدود 30 تا 40 یورو نیاز دارد. 
در این بخش از مقاله ی تحصیل خلبانی در ایتالیا، اطلاعات گسترده و مهمی در مورد هزینه های زندگی در ایتالیا را مطرح کردیم. هزینه مسکن، خوراک و حمل و نقل از اصلی ترین خرج های زندگی دانشجویی در ایتالیا است. در بخش بعدی در مورد زمان اخذ پذیرش تحصیلی از مدارس صحبت می کنیم.

 

اخذ پذیرش تحصیلی چه مدت زمان می برد؟

اخذ پذیرش تحصیلی چه مدت زمان می برد؟

گرفتن پذیرش و ثبت نام در دوره خلبانی حدود 3 تا 6 ماه زمان می برو، البته این زمان در صورتی است که شما برای آماده سازی مدارکتان زمانی نخواهید و مدارکتان کامل باشد. 
در این بخش باید به شما همراهان و مخاطبان متذکر شویم، از آنجا که پروسه اخذ پذیرش و اخذ ویزا از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، پیشنهاد می شود که با متخصصان مشاوران با تجربه در این امر مشورت کنید و در این مورد رأسا تصمیم نگیرید.

 

آیا امکان کار دانشجویی برای دانشجو فراهم است؟

آیا امکان کار دانشجویی برای دانشجو فراهم است؟

تمام دانشجویان در کشور ایتالیا اجازه ی کار پاره وقت دارند. و برای کار پاره وقت مدت زمان مشخصی تعیین شده است.

آن دسته از دانشجویان خلبانی که گذرنامه ی اتحادیه اروپا را دارند، می توانند بدون محدودیت کار کنند. سایر دانشجویان خارجی براساس نوع ویزایشان ممکن است، اجازه کار نداشته باشند. 

 

ایا امکان پیوست خانواده حین تحصیل برای ما وجود دارد؟

ایا امکان پیوست خانواده حین تحصیل برای ما وجود دارد؟

به صورت کلی بله این امکان وجود دارد. اگر دانشجو بتواند هزینه های زندگی اعضای خانواده اش را پوشش دهد، می تواند درخواست ویزای پیوست برای همسرش و فرزندان زیر 18 سال را بدهد. 
اگر متقاضی تمکن مالی داشته باشد و بتواند از پس هزینه های زندگی براید می تواند درخواست ویزای همراه کند. اجاره کردن خانه ای با متراژ مناسب و تمکن مالی حدود 10 هزار یورو به ازای هر عضو خانواده در سال شروط ویزای پیوست است. 
در این بخش از مقاله ی تحصیل خلبانی در ایتالیا در مورد امکان پیوست خانواده به ویزای متقاضی نوشتیم که پاسخ سوال را با آری جواب دادیم، البته در صورت داشتن تمکن مالی مناسب. در بخش بعدی مقاله مدارک مورد نیاز برای ویزای پیوست را با هم مرور می کنیم. در بخش دیگر مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ سئال هایتان را بگیرید. 

 

برای ویزای پیوست چه مدارکی نیاز است؟

برای ویزای پیوست چه مدارکی نیاز است؟

وقتی متقاضی مطمئن باشد که می تواند از پس هزینه های زندگی خانواده اش برآید باید به سفارت خانه ایتالیا مراجعه کند و مراحل زیر را به ترتیب طی کند. 
فرم مربوط به ویزای همراه را بگیرد و آن را تکمیل کند. 
گواهی تمکن مالی را به سفارت تحویل دهد. 
پاسپورت معتبر متقاضی و پاسپورت همراهانش نیاز است. 
مدارک اقامت متقاضی باید ارائه شود. 
سند ازدواج را ارائه دهد. 
آدرس محل سکونت در ایتالیا را بدهد (خانه ای که برای خانواده اجاره کرده است)
2 قطعه عکس هم با پیش زمینه ی سفید هم نیاز است. 

در این بخش از مقاله ی تحصیل خلبانی در ایتالیا در مورد مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای پیوست گفتیم. در بخش بعدی می خواهیم ببینم ایا در ایتالیا میتوان ویزای دائم گرفت یا خیر؟

 

آیا امکان اخذ اقامت دائم از طریق پذیرش تحصیلی وجود دارد؟

آیا امکان اخذ اقامت دائم از طریق پذیرش تحصیلی وجود دارد؟

دانشجویان امکان اخذ ویزای کار ندارند. در صورتی که خلبانان خارجی که در ایتالیا دوره ی خود را گذرانده اند بتوانند کار کنند، اقامت دائم دریافت می کنند و می توانند در ایتالیا بمانند. برای درخواست اقامت دائم فرد باید به صورت پیوسته 5 سال در ایتالیا زندگی کرده باشد. پس از اینکه اقامت دائم دریافت کرد می تواند درخواست تابعیت ایتالیا کند و شناسنامه ی ایتالیایی بگیرد.

که البته برای آن شرایط وجود دارد، از جمله: اثبات درامد کافی در طول دوره ی اقامت در ایتالیا که پوشش هزینه های زندگی را می دهد، گواهی وضعیت تأهل مانند سند ازدواج، گواهی عدم سوء پیشینه، ارائه ی بیمه نامه ی متقاضی، گواهی سلامت کامل پزشکی. 

 

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش تحصیلی خلبانی در ایتالیا چیست؟

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش تحصیلی خلبانی در ایتالیا چیست؟

شرکت ها و مدارس برای تحصیل خلبانی مدارک مختلفی درخواست می کنند، اما به طور کلی این مدارک نیاز است: 
پاسپورت معتبر (بسیاری از شرکت ها، مدارس و کالج ها فقط متقاضیانی را می پذیرند که پاسپورت اتحادیه ی اروپا دارند)
مدرک دیپلم و ریزنمرات (اگر متقاضی مدرک دانشگاهی دارد، ریز نمرات آن را ارائه کند) این مدرک باید به زبان انگلیسی ترجمه شود و با مهر دار الترجمه رسمی شود. 
ترجمه شناسنامه یا گواهی تولید 
مدرک زبان انگلیسی یا ایتالیایی که برای هر کدام سطح B2 کفایت می کند. 
گواهی سلامت براساس شرایط مورد نیاز خط هوایی یا مدرسه خلبانی داشته باشد. شرایط هر کدام متفاوت از دیگری است. 
گواهی عدم سوء پیشینه ی کیفری

به طور کلی این مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش تحصیلی است. مدارس و شرکت های دیگر ممکن است، مدارک دیگری را هم درخواست کنند. 
مراحل اخذ پذیرش تحصیلی از کالج ها پیچیدگی های زیادی دارد که پیشنهاد می شود، رأسا در این مورد اقدام نکنید. اگر چه می توانید وبسایت تمام کالج ها و مدارس و شرکت ها را جستجو کنید، اما آگاهی از پیچ وخم های آن و تشخیص وبسایت ها درست از غلط نیازمند نکته سنجی و تجربه است. پیشنهاد می کنیم، با گروه های مهاجرتی در زمینه چگونگی کسب اطلاعات معتبر و موثق مشورت کنید.

در این بخش از مقاله ی تحصیل خلبانی در ایتالیا دانستیم که شرکت ها و کالج ها مدارک مختلفی برای دادن پذیرش تحصیلی به متقاضیان دارند. در بخش های بعدی مقاله خلاصه ای از آنچه تا به حال گفتیم، را بیان می کنیم.

 

جمع بندی و خلاصه مطالب:

جمع بندی و خلاصه مطالب:

در این مقاله در مورد شغل خلبانی صحبت کردیم. گفتیم، اگرچه شاید عده ی زیادی رویای پرواز در آسمان ها را دارند، اما عده ی کمی از پس شغل خلبانی برمی آیند. علاوه بر اینکه خلبانی شغلی پر از چالش است و برای وارد شدن به آن واجد شرایط خاصی بود، تحصیل این رشته در ایتالیا کم از چالش های دیگر آن ندارد، اما جذابیت موضوع اینجاست که پس از پشت سر گذاشتن این همه سختی شیرینی این موفقیت و شیرینی حس پرواز بر وجود خلبان نقش می بندد. حقوق و مزایای این شغل به این حس خوب تداوم هم می بخشد. 

در مقاله ی تحصیل خلبانی در ایتالیا گفته شد به سه طریق می توانید در این رشته تحصیل کنید، مدارس خلبانی، دانشگاه ها و کالج ها و دیگری دوره های خطوط هوایی. از بین این سه روش دوره های خطوط هوایی شرایط ویژه ای دارد که معمولاً افراد دارای پاسپورت اتحادیه ی اروپا پذیرفه می شوند.

از فاکتورها و شرایطی که برای خلبانی نیاز است، حرف زدیم مثل سطح زبان خوب و سن بالای سال و گواهی سلامت پزشکی که بندهای زیادی دارد، اما مهم ترین آن سلامت کامل چشم است. 
هزینه های زندگی در ایتالیا بررسی شد، شهریه ی دانشگاه و کالج های خلبانی گفته شد، وظایف خلبان را برشمردیم و از گرایش های خلبانی و مفاد درسی آن صحبت کردیم، همچنین دو گرایش هوانوردی که با خلبانی مشترکات زیادی دارد، هم معرفی شد.

به بازار کار و درآمد خلبانی در ایتالیاپرداختیم که متوسط درآمد خلبان 6200 معرفی شده است. بورسیه های ایتالیا را برشمردیم. نوشتیم که به رشته خلبانی بورسیه تعلق نمی گیرد. 
در این مقاله گفتیم، امکان ویزای پیوست وجود دارد، اما باید تمکن مالی داشته باشید و خانه مناسب اجاره کرده باشید. مدارک لازم برای ویزای پیوست را نوشتیم. 

اخذ پذیرش بین 3 تا 6 ماه زمان میبرد مشروط به آماده سازی کامل مدارک. امکان کار پاره وقت برای دانشجویان وجود دارد. مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی هم با اینکه در بسیاری شرکت ها و کالج ها متفاوت است، اما معمولاً در چند چیز مشترک است که آن ها را نام بردیم. و در نهایت گفتیم که پس از اتمام درس دانشجویان در صورتی که کار کنند و 5 سال با حقوق خوب و شرایط خوب به کار در ایتالیا ادامه دهند، امکان اخذ اقامت دائم هم برایشان میسر می شود.