اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

گواهی تمکن مالی سفارت اتریش

گواهی تمکن مالی سفارت اتریش

در این مقاله قصد داریم به صورت مفصل در رابطه با گواهی تمکن مالی سفارت اتریش به بحث و بررسی بپردازیم و اطلاعات مفید و سودمندی را در اختیار شما مخاطبین گرامی قرار دهیم، پس دعوت می کنیم که تا پایان ما را همراهی نمایید.

مهاجرت به کشورهای اروپایی از دیرباز موضوع مورد علاقه ی ایرانیان بوده است. بعضی از کشورهای اروپایی برای بالابردن میزان بازدید گردشگران و به وجود آوردن رونق اقتصادی و نیز ایجاد اشتغال اقدام به اعطای ویزای توریستی با شرایط امکان تبدیل به اقامت دائمی اروپا از طریق تمکن مالی می نمایند.

در این مقاله قصد داریم به صورت مفصل در رابطه با گواهی تمکن مالی سفارت اتریش به بحث و بررسی بپردازیم و اطلاعات مفید و سودمندی را در اختیار شما مخاطبین گرامی قرار دهیم، پس دعوت می کنیم که تا پایان ما را همراهی نمایید.

مهاجرت به کشورهای اروپایی از دیرباز موضوع مورد علاقه ی ایرانیان بوده است. بعضی از کشورهای اروپایی برای بالابردن میزان بازدید گردشگران و به وجود آوردن رونق اقتصادی و نیز ایجاد اشتغال اقدام به اعطای ویزای توریستی با شرایط امکان تبدیل به اقامت دائمی اروپا از طریق تمکن مالی می نمایند. روش های مهاجرت به کشور اتریش متنوع و گوناگون می باشند که یکی از آنها دریافت اقامت در این کشور از طریق تمکن مالی است.

اتریش یکی از زیباترین و امن ترین کشورهای جهان می باشد که عضویت در اتحادیه ی اروپا و ملحق شدن به پیمان شنگن موجب رشد و شکوفایی بیش از پیش در این کشور شده است. استقرار مقر سازمان ملل در شهر وین(پایتخت اتریش) و هم چنین وجود صنایع پتروشیمی قدرتمند در کشور اتریش و مجاورت با آلمان، این کشور را در زمره ی کشورهای قدرتمند اروپای مرکزی قرار داده است.

 

اینفوگرافیک گواهی تمکن مالی سفارت اتریش

اینفوگرافیک گواهی تمکن مالی سفارت اتریش

در ابتدا به ذکر سوالاتی چند و طرح موضوعاتی در ارتباط با گواهی تمکن مالی سفارت اتریش و در ادامه به تشریح آن ها می پردازیم، پس با ما باشید:

آشنایی با کشور جذاب و زیبای اتریش
گواهی تمکن مالی سفارت اتریش چیست؟
اقامت اتریش از طریق گواهی تمکن مالی سفارت اتریش(خودحمایتی اتریش)
راه های اثبات تمکن مالی در اتریش به چه صورت می باشد؟ 
شرایط مورد نیاز ویزای تمکن مالی کشور اتریش به چه صورت می باشد؟
مزایای اقامت از طریق گواهی تمکن مالی سفارت اتریش
روش های اثبات و کسب گواهی تمکن مالی سفارت اتریش
مدارک مورد نیاز دریافت گواهی تمکن مالی سفارت اتریش چیست؟
شرایط این روش چگونه است، چه ویژگی ها و محدودیت ها و شروطی دارد؟
همسر و فرزند هم شامل اقامت اتریش میشوند؟ 
آیا از طریق این روش اقامت دائم دریافت میکنیم؟
خدمات الست گروپ چیست؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گواهی تمکن مالی سفارت اتریش با ما همراه باشید.

 

آشنایی با کشور جذاب و زیبای اتریش

آشنایی با کشور جذاب و زیبای اتریش

کشور اتریش در شرق مرکز اروپا قرار گرفته است و پایتخت آن وین می باشد. کشور اتریش از شمال با کشورهای آلمان و جمهوری چک، از شرق با کشورهای اسلواکی و مجارستان، از جنوب با کشورهای ایتالیا و اسلوونی و از غرب با سوئیس و لیختن اشتاین هم مرز می باشد و در ضمن غرب و جنوب این کشور را رشته کوه های آلپ در بر گرفته است. 

کشور اتریش در حدود 8. 7 میلیون نفر جمعیت را شامل می شود که 1. 8 میلیون نفر از آن ها در پایتخت آن یعنی شهر وین زندگی می کنند. زبان گفتاری مردم اتریش، آلمانی اتریشی (رسمی) می باشد و از دیگر زبان های منطقه ای می توان به زبان های کرواتی، مجارستانی و اسلوونی اشاره نمود. 

در این کشور همانند کشور آلمان، صدر اعظم، قدرتمندترین مقام در سیاست ملی می باشد و اتریش یک نماینده ی فدرال پارلمان دموکراتیک محسوب می شود. 
کشور اتریش دارای آب و هوای نسبتا معتدلی است و در بیشتر روزهای سال شاهد بارش هایی به صورت باران یا برف خواهید بود. زندگی در این کشور به دلیل جمعیت نسبتا کمی که دارد، وضعیت رفاهی مناسبی را برای تان رغم خواهد زد. در صورتی که قصد مهاجرت به اتریش را دارید، لازم است، بدانید شرایط کاری در این کشور بسیار مناسب می باشد و نرخ بیکاری در آن جا پایین است.

 

گواهی تمکن مالی سفارت اتریش چیست؟

گواهی تمکن مالی سفارت اتریش چیست؟

گواهی تمکن مالی سفارت اتریش، یکی از روش های کسب اقامت اتریش می باشد. کشور اتریش به علت دارا بودن یک محیط سالم، سیستم مالی قابل اعتماد و مطمئن، زیرساخت های خوب و مناسب توسعه یافته و هم پایین بودن میزان جرم، یکی از بهترین و جذاب ترین کشورها برای خیلی از افراد خارجی می باشد و هم چنین تجارت و جهانگردی در آن جا در سطح بالایی قرار دارد. کشور اتریش هر ساله ، سهمیه محدودی را به کسانی که دارای تمکن مالی می باشند، اختصاص می دهد.

در این حالت متقاضی دریافت اقامت کشور اتریش از طریق گواهی تمکن مالی سفارت اتریش بایستی اثبات نماید که به لحاظ مالی مستقل می باشد و از منابع مالی کافی برای زندگی در این کشور، بدون نیاز به کار کردن در آن جا برخوردار می باشد.

ما در نوشتار پیش رو قصد داریم در مورد نحوه و چگونگی دریافت اقامت کشور اتریش بدون حق کار و از طریق گواهی تمکن مالی سفارت اتریش و قوانین آن صحبت و گفتگو نماییم و اطلاعات جامع و کاملی در این خصوص پیش پای شما عزیزان قرار دهیم.

 

اقامت اتریش از طریق گواهی تمکن مالی سفارت اتریش(خودحمایتی اتریش)

اقامت اتریش از طریق گواهی تمکن مالی سفارت اتریش(خودحمایتی اتریش)

از جمله راه هایی که ایرانیان می توانند برای دریافت اقامت اتریش اقدام کنند، در اصطلاح عامیانه ای که در کشورمان رایج است، از آن به عنوان تمکن مالی یاد می شود که البته بعضی افراد آن را به اسم خود حمایتی اتریش می شناسند. در بین روش های رایج برای اخذ اقامت کشور اتریش نوعی اقامت تعریف شده که در معنی به آن اجازه ی اقامت بدون اجازه ی اشتغال یا در اصطلاح زبان رایج اتریشی به آن “Niederlassungsbewilligung – ausgenommen Erwerbstätigkeit” گفته می شود.

با طی کردن این مسیر متقاضی قادر خواهد شد، پس از 5 سال با رعایت اصول مهاجرتی و هم چنین قوانین این نوع اقامت، در پایان به اقامت دائم کشور اتریش دست پیدا کند.

همان گونه که از اسم این نوع اقامت (گواهی تمکن مالی سفارت اتریش) مشخص است، متقاضیانی می توانند برای آن اقدام کنند که شرایط مالی خوب و مناسبی داشته باشند و صرفا به دنبال دریافت اقامت دائم اتریش می باشند  که در ادامه به توضیح بیشتر شرایط مورد نظر این روش می پردازیم.

روش تمکن مالی از جمله بهترین راه های مهاجرت به کشور اتریش به حساب می آید، زیرا بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای بابت سرمایه گذاری، اقامت خود را اخذ خواهید نمود. 

 

راه های اثبات تمکن مالی در اتریش به چه صورت می باشد؟

راه های اثبات تمکن مالی در اتریش به چه صورت می باشد؟

متقاضی دریافت اقامت از طریق گواهی تمکن مالی سفارت اتریش بایستی نشان دهد، چنان چه خواهان اقامت طولانی مدت می باشد، می تواند هزینه های خود و خانواده را تامین نماید. اثبات تمکن مالی کشور اتریش از طرق زیر امکان پذیر می باشد: 
اسناد ملکی و اجاره نامه مستغلات
داشتن سهام شرکت و کارخانجات
دریافت حقوق بازنشستگی و مستمری
داشتن سپرده ی بانکی

 

شرایط مورد نیاز ویزای تمکن مالی کشور اتریش به چه صورت می باشد؟

شرایط مورد نیاز ویزای تمکن مالی کشور اتریش به چه صورت می باشد؟

افراد متقاضی برای اخذ ویزای تمکن مالی در اتریش بایستی واجد شرایط زیر باشند: 
اثبات داشتن مبلغ 22000 یورو در حساب بانکی در کشور محل سکونت متقاضی برای فرد متقاضی اصلی، و اثبات موجودی20000 یورو به ازاء همسر و هر فرزند به صورت مجزا. این مبلغ باید به صورت ارز ملی (دولتی) معادل یورویی در حساب بانکی متقاضی در کشور خودش موجود باشد.

متقاضی باید اثبات کند که معادل ماهیانه بین 2500 الی 3500 یورو درآمد دارد. اگر متقاضی برای اعضا خانواده نیز درخواست اقامت میدهد، به ازاء هر عضو باید ثابت کند ماهیانه معادل 2000 یورو برای هر نفر درآمد دارد. این درآمد میتواند از حقوق بازنشستگی، سود سهام، درآمد حاصل از دارایی و اجاره و ... باشد. 

متقاضی باید اجاره نامه با آدرس در اتریش و یا سند ملکی در اتریش داشته باشد.
فرد متقاضی باید 6 ماه در سال در کشور اتریش حضور داشته باشد .
نیازی به سابقه کار ، مدرک زبان ، مدرک تحصیلی نمی باشد.
محدودیت سنی ندارد.

 

مزایای اقامت از طریق گواهی تمکن مالی سفارت اتریش

برای اعطای اقامت فقط مدارک بررسی میشوند و آفیسر نقشی در تصمیم گیری در مورد اعطا یا عدم اعطای اقامت ندارد.
نیازی به سرمایه گذاری نیست.
میتوان اقامت را برای تمام اعضا خانواده دریافت کرد.
نیازی به حضور مستمر در طول کل سال برای تمدید اقامت نیست.
میتوان پس از چند سال درخواست اقامت دائم کرد.
نیازی به ارائه مدرک زبان، مدرک تحصیلی و سوابق شغلی نیست.
متقاضی میتواند در اتریش حساب بانکی داشته باشد 
متقاضی میتواند از خدمات اجتماعی کشور اتریش از جمله بیمه درمانی و ... استفاده کند
متقاضی میتواند در اتریش خانه یا ملک بخرد، شرکت ثبت کند یا کسب و کار راه اندازی کند
اخذ پاسپورت اتریش 
امکان دریافت ویزای همراه برای اعضای خانواده
امکان سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی کشور اتریش
امکان ادامه تحصیل همراهان در کشور اتریش به صورت رایگان
سفر به کشورهای حوزه شنگن بدون نیاز به اخذ ویزایی دیگر
ساده تر شدن مسیر مهاجرت به دیگر کشورهای اروپایی برای دریافت اقامت
دسترسی به سبک و شیوه ی نوین زندگی و محیط بهداشتی و سلامت
امکان استفاده و بهره برداری از یکی از بهترین سیستم حمل و نقل در جهان. 
دریافت پاسپورت کشور اتریش از طریق تمکن مالی

کسانی که از طریق ویزای تمکن مالی کشور اتریش اقدام می کنند  می توانند درخواست تابعیت این کشور را دهند. دریافت تابعیت و یا پاسپورت اتحادیه ی اروپا از طریق کشور اتریش امکان پذیر می باشد و با توجه به رتبه ی اول وین در بین شهرهای جهان، پاسپورت کشور اتریش از اعتبار ویژه ای برخوردار می باشد. اشخاصی که از این راه وارد اتریش میشوند با این نوع ویزا اجازه سرمایه گذاری در کشور اتریش را دارند.

 

روش های اثبات و کسب گواهی تمکن مالی سفارت اتریش

داشتن تمکن از طریق روش های زیر، قابل اثبات می باشد: 
مالکیت املاک و مستغلات؛ در این حالت لازم است، املاک و مستغلات مازاد اجاره داده شوند و اجاره نامه ملک، به عنوان یکی از روش های کسب درآمد و اثبات تمکن مالی محسوب می گردد. 
دارا بودن سهام شرکت ها و کارخانه ها؛ واریز سود مشارکت و خرید سهام شرکت ها و کارخانه ها نیز از جمله روش های اثبات تمکن مالی می باشد. 
حقوق بازنشستگی و مستمری؛ با این که حقوق بازنشستگی، یکی از موارد کسب درآمد به حساب می آید. 
داشتن سپرده ی بانکی؛ از طریق سپرده های بانکی طولانی مدت در ایران و اثبات واریز ماهیانه ی سود، امکان اثبات و احراز شرایط تمکن مالی، وجود خواهد داشت.

 

مدارک مورد نیاز دریافت گواهی تمکن مالی سفارت اتریش چیست؟

مدارک مورد نیاز دریافت گواهی تمکن مالی سفارت اتریش چیست؟

مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت از این طریق به شرح زیر است:
گذرنامه معتبر
ترجمه به زبان آلمانی شناسنامه
عکس
ترجمه به زبان آلمانی مدارک : گواهی ازدواج ، گواهی فوت همسر در صورت وجود ، گواهی طلاق در صورت وجود، گواهی نشان دهنده تمکن مالی از بانک، اسناد نشان دهنده درآمد ماهیانه مانند سود سهام / اجاره نامه / حقوق بازنشستگی و ...، اجاره نامه یا سند ملکی در اتریش.

 

شرایط این روش چگونه است، چه ویژگی ها و محدودیت ها و شروطی دارد؟

شرایط مورد نیاز برای دریافت اقامت از این شیوه به شرح زیر است: 
سن: هیچ محدودیت سنی برای درخواست اقامت از این طریق وجود ندارد. 
تحصیلات: نیازی به داشتن تحصیلات دانشگاهی یا حتی دیپلم نیست. 
سابقه کار: نیازی به داشتن سابقه کار وجود ندارد
مدرک زبان: نیازی به داشتن و ارائه مدرک زبان نه به آلمانی و نه انگلیسی وجود ندارد
تمکن مالی: داشتن تمکن مالی 22000 یورو برای متقاضی اصلی و 20000 یورو به ازاء هر یک از اعضا خانواده ضروری است. 
درآمد ماهیانه: داشتن درآمد ماهیانه 2500 الی 3500 یورو در ماه برای متقاضی اصلی و 2000 یورو به ازاء هر یک از اعضا خانواده ضروری است. 
محل سکونت در اتریش: متقاضی باید اجاره نامه با آدرس در اتریش و یا سند ملکی در اتریش داشته باشد. 
سابقه سفر: نیازی به داشتن سابقه سفر به اتریش یا ویزای شنگن نیست
 
البته این شیوه محدودیت هایی نیز دارد: 
متقاضی باید به صورت سالیانه اقامت خود و اعضا خانواده را تمدید کند (ابتدا اقامت یک ساله اعطا میشود و تمدید میشود، سپس سه ساله) و در هر بار باید ثابت کند که هنوز تمکن مالی و سرمایه و درآمد خود را دارد
متقاضی در کشور اتریش اجازه کار ندارد، (نمیتواند استخدام شخص یا شرکت دیگری شود، اما میتواند شرکتی را راه اندازی کند و درآمد زایی داشته باشد)
برای تمدید اقامت و حفظ اقامت متقاضی باید 6 ماه از سال را در کشور اتریش زندگی کند. 
برای دریافت اقامت خانواده باید تمکن مالی مجزا نشان داد

 

آیا از طریق این روش اقدام کنیم، اجازه کار داریم؟

خیر، متقاضیانی که از طریق خود حمایتی اقامت دریافت میکنند اجازه کار ندارند و نمیتوانند به استخدام شخص دیگری در بیایند،

البته میتوانند از راه های دیگری درآمد داشته باشند، مانند سرمایه گذاری در سهام یا ملک، یا راه اندازی کسب و کار یا ثبت شرکت.

 

آیا همسر و فرزند هم شامل اقامت اتریش می شوند؟

آیا همسر و فرزند هم شامل اقامت اتریش می شوند؟

بلی، متقاضی میتواند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز درخواست اقامت بدهد. شرط دریافت اقامت برای اعضا خانواده نشان دادن تمکن مالی مجزا به شکل سرمایه و درآمد ماهیانه است.
 مدرک زبان مورد نیاز 
متقاضی نیازی به داشتن دانش زبان یا مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی برای دریافت اقامت کشور اتریش از طریق خود حمایتی یا تمکن مالی را ندارد.

 

آیا از طریق این روش می توانیم اقامت دائم را دریافت کنیم؟

بلی، متقاضی در صورتی که 5 سال به صورت مستمر اقامت خود را از این طریق حفظ کند، میتواند درخواست اقامت دائم بدهد. شرط دریافت اقامت دائم، داشتن 5 سال سابقه زندگی در کشور اتریش، قبولی در آزمون آشنایی یا نظام اجتماعی و زندگی در اتریش و داشتن مدرک زبان آلمانی B1 است. 
مدارک مورد نیاز 
مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت از این طریق به شرح زیر است: 
گذرنامه معتبر
ترجمه به زبان آلمانی شناسنامه یا گواهی تولید
عکس
ترجمه به زبان آلمانی گواهی ازدواج / گواهی فوت همسر/ گواهی طلاق در صورت وجود، گواهی نشان دهنده تمکن مالی از بانک، اسناد نشان دهنده درآمد ماهیانه مانند سود سهام / اجاره نامه / حقوق بازنشستگی و.، اجاره نامه یا سند ملکی در اتریش.

 

خدمات الست گروپ در ارتباط با گواهی تمکن مالی سفارت اتریش چیست؟

خدمات الست گروپ در این زمینه کامل و تضمینی است: 
ارزیابی و بررسی شرایط متقاضی برای درخواست اقامت از طریق خودحمایتی در اتریش
همراهی برای جمع آوری مدارک بر اساس استاندارد های مورد نیاز
ارائه درخواست ویزای خود حمایتی و دریافت مجوز اقامت
اجاره ملک یا همراهی در خرید ملک در اتریش
دریافت ویزا از سفارت اتریش
همراهی برای اسکان در زمان ورود، کارهای اداری اولیه برای دریافت کارت اقامت، افتتاح حساب بانکی، تهیه سیم کارت و...

 

سخن پایانی در ارتباط با گواهی تمکن مالی سفارت اتریش

سخن پایانی در ارتباط با گواهی تمکن مالی سفارت اتریش

همان گونه که در مقاله ی مربوط به گواهی تمکن مالی سفارت اتریش ملاحظه نمودید یکی از روش های اخذ اقامت کشور جذاب اتریش از طریق تمکن مالی می باشد. 
تمکن مالی یا خود حمایتی یک شیوه مهاجرتی است که در آن متقاضی به کشور مقصد خود ثابت میکند که هزینه های کافی برای زندگی در آن کشور را دارد و از این طریق اقامت دریافت میکند. در این شیوه از مهاجرت نیازی به سرمایه گذاری یا اشتغال در کشور مقصد برای دریافت اقامت نیست و صرف اثبات داشتن تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی کافی است. کشورهای معدودی هستند، از جمله اتریش، پرتغال، اسپانیا، فرانسه و..که از این شیوه اقامت اعطا میکنند و شرایط و محدودیت های موجود در این کشورها متفاوت است.

یکی از کشورهایی که از این طریق اقامت اعطا میکند کشور اتریش است. این کشور با موقعیت بسیار خوب و مناسبی که در مرکز قاره ی اروپا دارد، گزینه ی مناسب و عالی برای اقامت می باشد و از شرایط ایده آلی برای زندگی و رفاه برخوردار می باشد.

هم چنین این کشور عضو اتحادیه ی اروپا می باشد و از طریق ویزای شینگن می توان به تمامی کشورهای این حوزه سفر کرد و حتی از این طریق اقامت دیگر کشورهای را دریافت نمود. 
 شما برای موفقیت در این مسیر حساس و مهم و برای این که شانس خود را به صد در صد ممکن برسانید، بهتر است، از مشاوره ی کارشناسانه ی متخصصین مربوطه نهایت استفاده را ببرید تا موفق باشید. امیدواریم که از مطالب گفته شده بهره ی لازم و کافی را برده باشید و رضایت مطلوب شما تامین شده باشد.