اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا

شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا

در این مقاله قصد داریم تا موضوع شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا را به شکلی کامل و مفصل مورد بحث و بررسی قرار دهیم و موارد مهمی را در این زمینه برای شما خوانندگان عزیز توضیح دهیم. از شما عزیزان درخواست می کنیم تا پایان این نوشتار با ما همراه باشید.

در این مقاله قصد داریم تا موضوع شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا را به شکلی کامل و مفصل مورد بحث و بررسی قرار دهیم و موارد مهمی را در این زمینه برای شما خوانندگان عزیز توضیح دهیم. از شما عزیزان درخواست می کنیم تا پایان این نوشتار با ما همراه باشید.

موضوع اصلی این مقاله شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا می باشد و پیش از ورود به بحث اصلی، لازم می دانیم موضوعاتی را به شکل مقدمه در زمینه ی مهاجرت و بحث های مربوط به اقامت، خدمت شما همراهان بیان نماییم.

در هر یک از کشورهای سطح دنیا، وضعیت معیشتی زندگی مردم آن مناطق با یکدیگر متفاوت می باشد و مردم هر کشور، از سطح ویژه ای از زندگی و رفاه برخوردار می باشند. 
در برخی از کشورها، اوضاع و احوال اقتصادی در شرایط مناسب تری می باشد و برخی از نقاط دنیا دارای وضعیت ضعیفی از نظر اقتصادی و مالی می باشند. 
مردم در برخی از مناطق دنیا به لحاظ شرایط تحصیلی و علمی از وضعیت خوبی برخوردار بوده و این موضوع در دیگر نقاط جهان وجود ندارد. 
در قسمت هایی از دنیا، وضعیت کسب و کار رونق مناسبی داشته و چرخ تولید آن کشورها به خوبی می چرخد. مردم در این کشورها آینده ی روشن و مناسب تری را برای خودشان تصور می نمایند. به طور قطع به یقین، این شرایط در همه ی کشورهای سطح دنیا وجود ندارد.

 

اینفوگرافیک تحصیل رایگان در ایتالیا

اینفوگرافیک تحصیل رایگان در ایتالیا

به هر حال و بر اساس مواردی که در قسمت بالا به آن ها اشاره داشتیم، مردم از کشورهای فعلی خود به مناطقی که دارای سطح بالاتری از نظر علمی، اقتصادی، رفاه، آزادی و ... می باشند، سفر می نمایند. این مکان نیز وجود دارد که این افراد برای دوره های زمانی طولانی تری به این کشورها مهاجرت نمایند و قصد داشته باشند، برای مدت زمان بیشتری در آن کشورها زندگی نمایند. 
حتی برخی از آن ها به دنبال زندگی دائمی و اقامت همیشگی در کشورهای مقصد می باشند. 
در هر صورت، هر فردی که به موضوع مهاجرت و یا اقامت فکر می کند و به آن علاقه دارد، برای خودش یکی از علت های بالا را دارد.

هر چند برخی از افراد تنها برای سفر و تفریح به برخی کشورها مسافرت نموده و قصد حضور دائمی در آن منطقه ها را ندارند. 
در این بین افراد زیادی تمایل دارند، از کشور و قاره ی فعلی خود به کشورهای قاره ی زیبا و سرسبز اروپا مهاجرت نمایند. عمده ی این افراد با هدف درس خواندن و ادامه ی تحصیل به این کشورها مهاجرت می کنند. 
در بین کشورهای اروپایی، یکی از کشورهایی که معمولا مقصد مهاجرت و یا اقامت افراد متقاضی می باشد، کشور ایتالیا می باشد. این کشور نیز از جمله کشورهای اروپایی می باشد که دارای شرایط مناسبی برای زندگی، تحصیل، کارهای اقتصادی و ... می باشد و معمولا مقصد بسیاری از افراد درخواست کننده می باشد.

ما نیز در این مقاله موضوعات مرتبط با تحصیل در کشور ایتالیا را برای شما مخاطبین گرامی مورد تشریح قرار می دهیم و در بخش هایی از این مقاله در خصوص شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا برای شما عزیزان صحبت خواهیم نمود. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

در ادامه و برای این که مبحث اصلی مقاله یعنی شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا را به خوبی مورد بسط و تفهیم قرار دهیم، موضوعات مهم نوشتار خود را تحت تیترها و یا سوال هایی مطرح نموده و در قسمت های مختلف این مقاله، به توضیح و تشریح آن ها خواهیم پرداخت.

مهم ترین تیترها و مبحث های نوشتار شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا به شرح ذیل می باشند: 
شرایط مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی کشور ایتالیا در هر یک از مقطع های تحصیلی به چه صورتی می باشد؟
شرایط ادامه تحصیل به زبان های انگلیسی و ایتالیایی در کشور ایتالیا
آیا در زمینه ی شرایط ادامه تحصیل کشور ایتالیا در رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی اطلاعاتی دارید؟
آیا در زمینه ی چگونگی ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کشور ایتالیا اطلاعاتی دارید؟
آیا در زمینه ی شرایط ادامه تحصیل مقطع دکتری در کشور ایتالیا اطلاعاتی دارید؟
داشتن تمکن مالی و توانایی تامین مخارج تحصیلی و زندگی خود
آیا در زمینه ی محدودیت ها و شرایط سنی برای تحصیل در مقطع های مختلف در کشور ایتالیا اطلاعاتی دارید؟
آیا در زمینه ی هزینه های مربوط به ادامه تحصیل در کشور ایتالیا اطلاعاتی دارید؟
آیا در زمینه ی میزان زمان لازم برای طی شدن پروسه اخذ پذیرش تحصیلی کشور ایتالیا اطلاعاتی دارید؟
آیا در موضوع ادامه تحصیل کشور ایتالیا امکان تحصیل در همه رشته ها و گرایش ها وجود دارد و آیا تحصیل در این رشته ها دارای آزمون ورودی می باشد؟
آزمون ورودی برای پذیرش در رشته های مختلف کشور ایتالیا
آیا می دانید مهاجرت تحصیلی به ایتالیا مناسب چه افرادی می باشد؟
آیا می دانید در چه شرایطی می تواند بورسیه تحصیلی کشور ایتالیا را اخذ نمود؟ انواع بورسیه تحصیلی در کشور ایتالیا کدام موارد می باشند و هدف از وجود چنین بورسیه هایی چه چیزی است؟
شرایط و اقدام های مربوط به استفاده از بورسیه های استانی
آیا فرد متقاضی مهاجرت تحصیلی کشور ایتالیا امکانی برای انجام کار دانشجویی در حین تحصیل را دارد؟ آیا حقوق های دریافتی در زمان ادامه تحصیل، برای گذراندن یک زندگی کافی می باشد؟
آیا در زمان ادامه تحصیل در کشور ایتالیا، امکانی برای همراه نمودن همسر و دیگر اعضای خانواده وجود دارد یا خیر؟
آیا این امکان وجود دارد که افراد از طریق پذیرش تحصیلی، اقامت دائم کشور ایتالیا را به دست آورند؟
آیا در زمینه ی مهم ترین مدارک و مستندات برای پذیرش تحصیلی کشور ایتالیا اطلاعاتی دارید؟
آیا در زمینه ی مهم ترین سرویس ها و خدمات شرکت الست گروپ در خصوص مهاجرت تحصیلی به کشور ایتالیا اطلاعاتی دارید؟
سخن آخر

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا با ما همراه باشید.

 

شرایط مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی کشور ایتالیا در هر یک از مقطع های تحصیلی به چه صورتی می باشد؟

شرایط مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی کشور ایتالیا در هر یک از مقطع های تحصیلی به چه صورتی می باشد؟

در بخش آغازین نوشتار شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا، مهم ترین شرایط مربوط به تحصیل در مقطع های مختلف تحصیلی این کشور اروپایی را مورد بحث و بررسی قرار می دهیم. از شما عزیزان دعوت می شود، در این قسمت از مقاله با ما همراه باشید.

آن دسته از افرادی که قصد دارند تا در کشور ایتالیا به ادامه ی تحصیل بپردازند، می توانند همه ی مقطع ها اعم از لیسانس، فوق لیسانس، دوره های دکتری؛ نسبت به این کار اقدام نمایند و این موضوع شامل همه ی رشته های تحصیلی می باشد. افراد می توانند در انواع دانشگاه های دولتی و یا خصوصی این کشور به ادامه تحصیل خویش بپردازند.

همچنین آن هایی که علاقه دارند در یکی از رشته های حوزه ی پزشکی مانند پزشکی عمومی، دندانسازی و یا دارو سازی در کشور ایتالیا ادامه تحصیل دهند، این شرایط برای آن ها نیز فراهم می باشد و آن ها هم می توانند بدون هیچ مانعی نسبت به ادامه تحصیل در این رشته های پرطرفدار اقدام نمایند.

 

شرایط ادامه تحصیل به زبان های انگلیسی و ایتالیایی در کشور ایتالیا

شرایط ادامه تحصیل به زبان های انگلیسی و ایتالیایی در کشور ایتالیا

یکی از شرایط برای افراد متقاضی ادامه تحصیل مقطع لیسانس کشور ایتالیا این می باشد که این افراد مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی خود را در کشور ایران با معدل حداقل 15 طی نموده باشند. 
امکان دیگری که برای این افراد ترتیب داده شده است، این می باشد که در برخی از دانشگاه های کشور ایتالیا به زبان لاتین و انگلیسی ادامه تحصیل دهند. در این صورت لازم است، این افراد قبل از ورود به کشور ایتالیا مدرک آیلتس خود را در سطح حداقل 5/5 کسب کرده باشند.

همچنین ایشان می توانند ادامه تحصیل خود را به زبان ایتالیایی انجام دهند و در این صورت باید مدرک زبان ایتالیایی خود را در سطح دست کم b1 دریافت نموده باشند. اگر دارای این شرایط لازم باشند، می توانند نسبت به ارائه درخواست خود مبنی بر ادامه ی تحصیل در کشور ایتالیا اقدام نمایند. پس از این که این افراد موفق شدند ویزای مربوطه را از سفارت کشور ایتالیا دریافت نمایند، می توانند به ادامه ی تحصیل خود در دانشگاهی که مد نظر دارند، بپردازند.

در ابتدا این دانشجویان بر حسب برخی پارامترها مورد ارزیابی قرار می گیرند. 

 

مهم ترین فاکتورها برای ارزیابی این دانشجویان به شرح ذیل می باشند: 

مهم ترین فاکتورها برای ارزیابی این دانشجویان به شرح ذیل می باشند: 

معدل دیپلم فرد درخواست کننده
نمره دروس تخصصی ایشان
نمره زبان فرد متقاضی
و ... 
 
شما درخواست کننده ی گرامی می توانید برای دریافت تازه ترین اطلاعات در زمینه ی شرایط تحصیلی مقاطع مختلف کشور ایتالیا با کارشناس های خبره ی گروه مشاوره ی مهاجرتی الست گروپ وارد مذاکره شده و از نظرات تخصصی ایشان بهره مند شوید.

از شما عزیزان درخواست می کنیم، در بخش های بعدی نوشتار شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا نیز با ما همراه باشید.

 

آیا در زمینه ی شرایط ادامه تحصیل کشور ایتالیا در رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی شرایط ادامه تحصیل کشور ایتالیا در رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی اطلاعاتی دارید؟

در بخش قبلی از نوشتار شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا، برخی از مهم ترین شرایط عمومی و شرایط مربوط به زبان های خارجه را مورد بحث و بررسی قرار دادیم. اینک و در این بخش از مقاله خود، قصد داریم تا اصلی ترین شرایط برای ادامه تحصیل رشته های گروه پزشکی را برای شما عزیزان مورد توضیح قرار دهیم. لطفا در ادامه ما را همراهی نمایید.

افرادی که نسبت به ادامه تحصیل در این گروه از رشته های تحصیلی علاقه مند می باشند، می بایست در یکی از رشته های تحصیلی تجربی و یا ریاضی دارای مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی باشند. 
ضمنا این افراد باید مدرک زبان آیلتس خود را در سطح حداقل آیلتس 6 دریافت کرده باشند.

این افراد قبل از درخواست پذیرش می بایست در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی به نام IMAT شرکت نمایند. این آزمون به صورت سالیانه برگزار می شود و زمان برگزاری آن در ماه سپتامبر می باشد. آزمون ذکر شده، همه ساله در 20 کشور جهان برگزار می شود.

قبولی در این آزمون اصلی ترین شرط برای ورود به دوره های تحصیلی رشته های گروه پزشکی کشور ایتالیا می باشد. فردی که در این آزمون شرکت می نماید، باید ابتدا حداقل نمره ی 40 را از مجموع 100 امتیاز به دست آورد و بعد از آن می تواند برای پذیرش ادامه ی تحصیل خویش درخواست خود را ارائه نماید.

مهم ترین معیار برای پذیرش دانشجوها در رشته های گروه پزشکی این می باشد که افراد متقاضی نمره ی IMAT را کسب نمایند. همچنین آن دسته از افرادی که نمره بالاتری دارند، در دانشگاه های پزشکی و در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بهتری مورد پذیرش قرار می گیرند.

بر اساس توضیحاتی که در این بخش و در زمینه ی شرایط ادامه تحصیل رشته های گروه پزشکی در کشور ایتالیا خدمت شما عزیزان ارائه شد، در صورتی که دارای سوال و یا ابهامی هستید، می توانید با تیم الست گروپ تماس حاصل نموده و تازه ترین راهنمایی ها را از ایشان دریافت نمایید. گروه الست گروپ دارای فعالیت ها و تجربه های فروانی در زمینه ی خدمات مشاوره ی مهاجرتی و به ویژه مهاجرت های تحصیلی به کشورهای اروپایی می باشد.

لطفا بخش های بعدی نوشتار شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا را از دست ندهید. در ادامه ی مقاله، قصد داریم تا موضوعات مفیدی را با شما همراهان گرامی به اشتراک بگذاریم که این موارد در برنامه های مهاجرتی شما و دیگر دوستانتان بسیار مفید خواهند بود.

 

آیا در زمینه ی چگونگی ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کشور ایتالیا اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی چگونگی ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کشور ایتالیا اطلاعاتی دارید؟

همان گونه که ملاحظه فرمودید، در بخش قبلی از متن خود با موضوع شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا، مهم ترین پارامترها در خصوص ادامه ی تحصیل رشته های گروه پزشکی کشور ایتالیا را برای شما عزیزان بیان نمودیم. در ادامه ی متن خود بنا داریم وارد توضیح شرایط ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس کشور ایتالیا شویم. 
از شما عزیزان دعوت می کنیم، در این بخش نیز با ما همراه باشید. 

آن دسته از افرادی که دارای مدرک کارشناسی و لیسانس می باشند و قصد دارند که در کشور ایتالیا و در دوره ی فوق لیسانس ادامه تحصیل دهند، باید در دوره ی قبلی یعنی دوره ی کارشناسی ارشد خود حداقل معدل 16 را کسب نموده باشند. همچنین این امکان برای ایشان فراهم است که در رشته هایی که مرتبط با مدرک لیسانس آن ها می باشد، ادامه تحصیل دهند. 

آن ها می توانند تحصیل خود را در رشته های مورد نظر، به زبان لاتین و انگلیسی ادامه دهند. برای این منظور ایشان باید دارای مدرک زبان آیلتس آکادمیک در سطح حداقل 6 باشند. 
همچنین این افراد می توانند ادامه ی تحصیل خود در دوره ی فوق لیسانس با زبان ایتالیایی انجام دهند و البته برای این منظور لازم است، مدرک زبان ایتالیایی خود را در سطح حداقل B2 داشته باشند.

با داشتن این شرایط، ایشان قادر خواهند بود تا برای ادامه تحصیل و پذیرش خود در کشور ایتالیا درخواست دهند. پس از این که با درخواست آن ها موافقت شده و موفق به دریافت ویزای این کشور شدند، می توانند در دانشگاه های مربوطه و رشته ی مورد نظر خود ادامه تحصیل دهند. 
همچنین ارزیابی دانشجویان برای اعطای پذیرش به آن ها، معدل دوره ی کارشناسی، نمره درس های تخصصی و نمره ی مربوط به مدرک زبان می باشد. 
 
شما خواننده ی گرامی می توانید برای کسب آگاهی های بیشتر در این زمینه با گروه الست گروپ وارد عقد قرار داد شده و یا با ایشان مشورت نمایید تا جدیدترین مقررات و اطلاعات روز دنیا در زمینه ی مهاجرت های مختلف تحصیلی را به شما ارائه نمایند.

گروه الست گروپ یکی از با سابقه ترین گروه های مشاوره ی مهاجرتی می باشد که در زمینه ی مهاجرت های تحصیلی، تجربه های فراوانی را دارا می باشند. 
شما عزیزان در حال مطالعه ی مقاله ای کاربردی در حوزه ی مهاجرت به کشورهای خارجی و با عنوان شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا هستید. لطفا در ادامه ی این متن نیز با ما همراه باشید. 

 

آیا در زمینه ی شرایط ادامه تحصیل مقطع دکتری در کشور ایتالیا اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی شرایط ادامه تحصیل مقطع دکتری در کشور ایتالیا اطلاعاتی دارید؟

در بخش قبلی از متن خود با عنوان شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا، مهم ترین شرایط مربوط به ادامه تحصیل دوره ی فوق لیسانس کشور ایتالیا را مورد بررسی قرار دادیم. در این بخش از نوشتار خود بنا داریم، در زمینه ی وضعیت ادامه تحصیل دوره ی دکتری برای شما عزیزان صحبت نماییم. لطفا در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید. 

یکی از مهم ترین شرایطی که افراد درخواست کننده برای ادامه تحصیل دوره ی دکتری باید دارا باشند، بحث معدل آن ها در دوره ی قبلی یعنی فوق لیسانس می باشد. این افراد باید دوره ی کارشناسی ارشد خود را با معدل حداقل 16 طی کرده باشند.

همچنین آن ها نیز شبیه توضیحات ارائه شده در زمینه ی شرایط تحصیلی دوره ی فوق لیسانس، می توانند در رشته هایی که با رشته ارشد ایشان مرتبط می باشد، ادامه ی تحصیل دهند. دوره ی دکتری در کشور ایتالیا به زبان انگلیسی ارائه و انجام می شود و دانشجویان درخواست کننده باید قبل از ورود به این دوره، مدرک زبان آیلتس آکادمیک خود را با حداقل نمره 6. 5 دریافت نموده باشند. 

در برخی از دانشگاه ها نیز ممکن است، یکی از شرایط ورود برای ادامه تحصیل، منتشر نمودن یک یا چند مقاله در مجلات علمی باشد. همچنین داشتن پروپوزال تز دکتری برای ارائه ی درخواست پذیرش ضروری است. پس از دریافت پذیرش تحصیلی و مشخص شدن استاد راهنما، فرد درخواست کننده می تواند از طریق سفارت ایتالیا درخواست ویزای تحصیلی خود را ارائه نماید. 

 

داشتن تمکن مالی و توانایی تامین مخارج تحصیلی و زندگی خود

داشتن تمکن مالی و توانایی تامین مخارج تحصیلی و زندگی خود

نکته ی مشترکی که افراد درخواست کننده باید در همه ی مقاطع تحصیلی آن را دارا باشند، موضوع تمکن مالی این افراد می باشد. یعنی ایشان در هر یک از مقطع های تحصیلی که می خواهند در کشور ایتالیا ادامه ی تحصیل دهند، باید بتوانند موضوع تمکن مالی خویش را به اثبات برسانند. 
آن ها باید ثابت کنند که توان مالی مناسبی را برای تامین و پرداخت هزینه های مالی مربوط به تحصیل و زندگی خود در کشور ایتالیا دارا می باشند.

اثبات این موضوع در قالب یک نامه رسمی که از سوی بانک ارائه می شود، انجام می گردد. عنوان این نامه، نامه ی تمکن مالی می باشد که از سوی بانک، صادر شده و دارای حداقل مبلغ 10 هزار یورو می باشد. 
یکی از شرکت ها و تیم هایی که اعضای با تجربه ی آن می توانند در خصوص شرایط متنوع ادامه ی تحصیل در مقطع های مختلف کشور ایتالیا شما همراهان گرامی را مورد راهنمایی قرار دهند، گروه مشاوره ی مهاجرتی الست گروپ می باشد.

این تیم مشاوره ی مهاجرتی؛ دارای تخصص، تجربه و سوابق درخشانی در حوزه ی انواع شیوه های مهاجرتی و به خصوص موارد مهاجرت تحصیلی می باشد. 

شما خواننده ی گرامی می توانید با برقراری تماس با کارشناس های خبره ی الست گروپ، از تازه ترین اطلاعات ایشان در حوزه ی شیوه های مختلف مهاجرتی و از جمله در زمینه ی مهاجرت تحصیلی استفاده نمایید. 
لطفا در بخش های بعدی مقاله ی شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا نیز ما را همراهی نمایید. در ادامه بنا داریم، بخش های متنوع و کاربردی را برای شما عزیزان بیان نماییم که در طرح های مهاجرتی و به خصوص برنامه های ادامه تحصیل در کشورهای خارجی برای شما سودمند می باشند.

 

آیا در زمینه ی محدودیت ها و شرایط سنی برای تحصیل در مقطع های مختلف در کشور ایتالیا اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی محدودیت ها و شرایط سنی برای تحصیل در مقطع های مختلف در کشور ایتالیا اطلاعاتی دارید؟

در قسمت های مختلف قبلی از مقاله ی شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا، برخی از شرایط مربوط به تحصیل در مقطع های لیسانس، فوق لیسانس و دکتری را مورد توضیح قرار دادیم. 
اکنون و در این قسمت از متن خود قرار است، شرایط و محدویت های سنی را برای هر کدام از این مقاطع مورد تشریح قرار دهیم. از شما عزیزان خواننده دعوت می نماییم در ادامه ی توضیحات ما؛ با ما همراه باشید. 
یکی از موارد مهمی که باید در خصوص شرایط و محدویت های سنی برای تحصیل در کشور ایتالیا به آن اشاره داشته باشیم، این است که این کشور اروپایی برای ادامه ی تحصیل افراد درخواست کننده، شرایط خاصی را در نظر نگرفته است.

در حقیقت؛ دانشگاه های مستقر در کشور ایتالیا برای صادر نمودن پذیرش برای دانشجوهای درخواست کننده، پارامتر سن و شرایط سنی را به عنوان یکی از معیارهای ارزیابی قرار نداده اند. 
همچنین این موضوع در سفارت های مربوط به کشور ایتالیا نیز وجود دارد و آن ها نیز برای ارائه ی ویزای تحصیلی، از شرایط و محدویت های سنی خاصی استفاده نمی کنند. 
تنها نکته ی مهمی که در اینجا و آن هم برای ادامه تحصیل در رشته های گروه پزشکی، یعنی پزشکی عمومی، دندانپزشکی و داروسازی وجود دارد، این می باشد که بهتر است، افراد درخواست کننده تا قبل از این که به سن 30 سالگی وارد شوند، در آزمون IMAT شرکت نمایند و نمره ی قبولی این آزمون را کسب نمایند. 
 
همچنین بهتر است، این افراد در همان ابتدا که آزمون نامبرده را با موفقیت طی می نمایند، درخواست خود برای پذیرش تحصیلی را ارائه نمایند و کارهای مربوطه را مورد پیگیری قرار دهند. 
شما می توانید برای دریافت به روز ترین اطلاعات در خصوص شرایط و محدویت های سنی ادامه ی تحصیل کشور ایتالیا از گروه های با تجربه ی مشاوره مهاجرتی استفاده نمایید و با ایشان به مشورت بپردازید. 
یکی از این گروه ها، تیم مشاوره ی مهاجرتی الست گروپ می باشد که دارای تجربه های بسیار خوبی در این حوزه می باشند. ایشان سالیان سال است که در حوزه های متنوع مربوط به مهاجرت فعالیت داشته و سابقه های درخشانی را در این خصوص دارند. 
از شما دعوت می کنیم، در دیگر قسمت های این مقاله نیز با ما همراه باشید.

 

آیا در زمینه ی هزینه های مربوط به ادامه تحصیل در کشور ایتالیا اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی هزینه های مربوط به ادامه تحصیل در کشور ایتالیا اطلاعاتی دارید؟

همان گونه که در بخش قبلی از مقاله ی شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا ملاحظه فرمودید، مهم ترین شرایط سنی برای تحصیل در مقطع های مختلف را مورد توضیح قرار دادیم و گفتیم که بهتر است، افراد تا قبل از سن 30 سالگی آزمون IMAT را با موفقیت طی نمایند و درخواست پذیرش دهند. 
اینک و در این قسمت از نوشتار خود می خواهیم شرایط مربوط به هزینه ها و مخارح تحصیلی در این کشور را مورد بررسی قرار دهیم. از شما همراهان عزیز درخواست می کنیم، در این قسمت با ما همراه باشید.

بدون در نظر گرفتن مقطع های مختلف تحصیلی و همچنین رشته گرایش های متنوع، میزان هزینه ها برای تحصیل در کشور ایتالیا به مقدار 2000 الی 5000 یورو در مدت یک سال می باشد. 
البته این مبلغ بیان شده، یک مقدار میانگین و تقریبی بوده و بر اساس این موضوع که فرد درخواست کننده چه رشته و چه دانشگاهی را برای ادامه تحصیل انتخاب نماید، این مبلغ مقداری تغییر می کند. 
عمدتا میزان شهریه و طبیعتا مجموعه هزینه ها برای ادامه تحصیل در رشته های مدیریت و گروه های پزشکی بیشتر از دیگر رشته ها می باشد. 

در صورتی که مایل هستید، در خصوص بحث شهریه ها و هزینه های مربوط به ادامه تحصیل مقطع های مختلف کشور ایتالیا اطلاعات دقیق تری را کسب نمایید، می توانید با کارشناس های با تجربه ی گروه الست گروپ وارد مشاوره و مذاکره شده و از نظرهای تخصصی و کارشناسی شده ی ایشان استفاده نمایید. 
لطفا قسمت های بعدی این نوشتار را از دست ندهید. در دیگر بخش های متن شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا قصد داریم، موضوعات کاربردی مهمی را با شما مخاطبین عزیز به اشتراک بگذاریم.

 

آیا در زمینه ی میزان زمان لازم برای طی شدن پروسه اخذ پذیرش تحصیلی کشور ایتالیا اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی میزان زمان لازم برای طی شدن پروسه اخذ پذیرش تحصیلی کشور ایتالیا اطلاعاتی دارید؟

در قسمت پیشین از نوشتار شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا، در خصوص هزینه ها و مقدار میانگین مخارج تحصیلی در کشور ایتالیا صحبت نمودیم و خدمت شما عزیزان گفتیم که موضوع دقیق هزینه ها و مخارج، به رشته و محل تحصیل فرد درخواست کننده بستگی دارد و معمولا میزان شهریه ها در گروه های مدیریت و پزشکی بیشتر می باشد.

اکنون در این قسمت از مقاله مهاجرتی خود قصد داریم، مدت زمان لازم برای طی شدن پروسه اخذ پذیرش تحصیلی کشور ایتالیا را مورد بررسی قرار دهیم. لطفا در این بخش نیز ما را همراهی نمایید. 
ترم تحصیلی در کشور ایتالیا از ماه سپتامبر آغاز می شود. در این شرایط، فرد درخواست کننده می بایست تا قبل از آوریل و یا نهایتا تا ماه می، مدارک و رزومه ی خود را برای دانشگاه مورد نظر ارسال نماید تا بتواند به شرع ترم یعنی ماه سپتامبر برسد.

ددلاین اغلب دانشگاه ها در این کشور به صورت کلی در بازه ی زمانی آوریل تا ماه می باشد و البته تاریخ دقیق آن از یک دانشگاه به دانشگاهی دیگر متفاوت می باشد. تا قبل از این که تاریخ ددلاین به سر بیاید، باید فرد درخواست کننده مدارک و مستندات خویش را به شکل کامل آماده نموده و به دانشگاه مورد نظر تحویل نماید. 

در صورتی که شما مخاطبین گرامی و همراهان عزیز در این زمینه و میزان زمان لازم برای پروسه ی تحصیل در کشور ایتالیا دارای ابهام و یا سوالی می باشید، می توانید پرسش های خود را از کارشناس های الست گروپ بپرسید و پاسخ های دقیق و کاملی را از ایشان دریافت نمایید. 
شما مخاطبین گرامی در حال خواندن بخش های مختلف مقاله ی شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا هستید. لطفا در ادامه ی این مقاله ی کاربردی با ما همراه باشید.

 

آیا در موضوع ادامه تحصیل کشور ایتالیا، امکان تحصیل در همه رشته ها و گرایش ها وجود دارد و آیا تحصیل در این رشته ها دارای آزمون ورودی می باشد؟

آیا در موضوع ادامه تحصیل کشور ایتالیا، امکان تحصیل در همه رشته ها و گرایش ها وجود دارد و آیا تحصیل در این رشته ها دارای آزمون ورودی می باشد؟

همان گونه که دقت فرمودید، در قسمت قبلی از نوشتار شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا، در خصوص مناسب ترین زمان برای اقدام در جهت ادامه تحصیل در این کشور صحبت نمودیم و مهم ترین اقدام ها را برای شما عزیزان برشمردیم.

در ادامه و در این قسمت از نوشتار خود بنا داریم در زمینه رشته های مورد پذیرش برای ادامه تحصیل کشور ایتالیا بحث نماییم و موارد مهمی را برای شما بازگو نماییم. لطفا در این قسمت نیز با ما همراه باشید. 
در حقیقت باید در خصوص رشته های مورد پذیرش کشور ایتالیا خدمت شما عرض نماییم که هیچ محدودیتی وجود ندارد و آن دسته از افرادی که دارای مدرک پایانی متوسطه یعنی دیپلم 4 ساله و یا پیش دانشگاهی می باشند، می توانند برای رشته های مختلف در مقطع لیسانس درخواست نمایند و در این خصوص اقدام های لازم را انجام دهند. 

البته آن دسته از افرادی که متقاضی تحصیل در مقطع ارشد می باشند، لازم است، دارای مدرک لیسانس همان رشته و یا دیگر رشته های مرتبط با آن باشند. ضمنا تنها افرادی می توانند برای ادامه تحصیل مقطع دکتری کشور ایتالیا درخواست دهند که دارای مدرک فوق لیسانس در همان رشته و یا رشته های مرتبط با آن باشند. 

 

آزمون ورودی برای پذیرش در رشته های مختلف کشور ایتالیا

آزمون ورودی برای پذیرش در رشته های مختلف کشور ایتالیا

در زمینه ی بحث آزمون های ورودی برای ادامه تحصیل در دانشگاه های مختلف کشور ایتالیا باید خدمت شما عزیزان خواننده عرض نماییم که اغلب دانشگاه ها و رشته های تحصیلی کشور ایتالیا دارای آزمونی برای ورود و ادامه تحصیل نمی باشند و تنها این آزمون ها برای برخی از رشته های خاص برگزار می شوند.

عمدتا رشته های هنری در کشور ایتالیا دارای آزمون های ورودی می باشند و هر فردی نمی تواند بدون انجام امتحان ورودی به این رشته ها و دانشگاه های مربوط به آن ها وارد شود. 
همان طور که در بخش های دیگری از این مقاله نیز خدمت شما عزیزان ذکر شد، رشته های گروه پزشکی یعنی پزشکی عمومی، دندانپزشکی و رشته ی داروسازی نیز دارای آزمون ورودی می باشند که عنوان این آزمون IMAT می باشد. افراد درخواست کننده باید در این آزمون شرکت نمایند و نمره مناسب و کافی را در این خصوص کسب نمایند.

اگر به یاد داشته باشید، در خصوص آزمون IMAT نیز خدمت شما عزیزان عرض کردیم که افراد متقاضی بهتر است، این آزمون را تا قبل از ورود به سن 30 سالگی انجام داده و نمره ی کافی را از آن کسب نمایند و همچنین قبل از ورود به سن سی سالگی، درخواست ادامه تحصیل خود در کشور ایتالیا و رشته های گروه پزشکی را ارائه نمایند.

اگر تعداد افراد شرکت کننده در آزمون IMAT زیاد باشد و اکثر آن ها نیز نمره ی حد نصاب را کسب نمایند، در آن صورت آن هایی که بالاترین نمره ها را دارند، می توانند در رشته های مورد نظر گروه پزشکی و دانشگاه های مربوطه به ادامه تحصیل بپردازند. 
از شما عزیزان خواهشمند است، در بخش های باقیمانده از مطلب شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا نیز با ما همراه باشید.

 

آیا می دانید مهاجرت تحصیلی به ایتالیا مناسب چه افرادی می باشد؟

آیا می دانید مهاجرت تحصیلی به ایتالیا مناسب چه افرادی می باشد؟

همان طور که ملاحظه فرمودید، در قسمت پیشین از موضوع شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا، در زمینه رشته های مجاز برای ادامه تحصیل در کشور ایتالیا و آزمون های ورودی برخی از این رشته ها صحبت نمودیم. اینک و در ادامه ی مقاله ی خود قصد داریم که وضعیت و شرایط کلی مهاجرت تحصیلی کشور ایتالیا را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم این شیوه ی مهاجرت به ایتالیا به منظور ادامه تحصیل، برای چه افرادی مناسب می باشد؟ لطفا در ادامه ی این نوشتار کاربردی با ما همراه باشید. 

به طور کلی باید خدمت شما عزیزان عرض نماییم که این شیوه ی مهاجرتی که با هدف ادامه تحصیل انجام می شود، برای آن دسته از افرادی مناسب می باشد که قصد ادامه تحصیل در یک کشور اروپایی را البته با هزینه های پایین دارند و همچنین می خواهند دوره های تحصیلی خود را با زبان انگیسی ادامه دهند. 

 

مهم ترین مزیت ها برای ادامه تحصیل در کشور ایتالیا به شرح ذیل می باشند: 

دانشگاه های این کشور از سطح بالای علمی برخوردار می باشند و در بین دانشگاه های سطح جهان از ارزش و اعتبار مناسبی برخوردار می باشند. 
ادامه تحصیل افراد درخواست کننده در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی انجام می شود. 

آن دسته از افرادی که در دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل می شوند، بعد از پایان دوره ی تحصیل خویش می توانند در حوزه ی کشور ایتالیا و یا حوزه ی اتحادیه اروپا به کار مشغول شوند و امکان اشتغال برای ایشان فراهم می باشد. همچنین زمانی که این افراد موفق می شوند که یک شغل و کار مناسب را برای خود پیدا نمایند و در آن حرفه مشغول به کار می شوند، می توانند برای موضوع اقامت خویش نیز اقدام نمایند و به این ترتیب اقامت خود را نیز دریافت نمایند. 
یکی دیگر از مزیت ها این می باشد که دانشجویان، مستقل از رشته و دانشگاه مورد نظر، می توانند برای بورسیه های استانی نیز درخواست خود را ارائه نمایند. 
 
مزیت های این طرح مهاجرتی بسیار زیاد می باشند. شما مخاطب عزیز می توانید برای کسب جدیدترین موارد در زمینه ی مزیت های مهاجرت تحصیلی به کشور ایتالیا، با کارشناس های گروه مشاوره ی مهاجرتی الست گروپ مشورت نمایید و از مجموعه نظرات و تخصص ایشان نهایت استفاده را ببرید. 

لطفا بخش های بعدی این متن با عنوان شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا را از دست ندهید. در قسمت های بعدی این نوشتار، تصمیم داریم تا بخش های سودمندتری را برای شما همراهان عزیز ارائه نماییم. اگر در آینده قصد مهاجرت تحصیلی به کشور اروپایی و به خصوص کشور ایتالیا را دارید، این موضوعات متنوع برای شما مفید خواهند بود. 

 

آیا می دانید در چه شرایطی می توان بورسیه تحصیلی کشور ایتالیا را اخذ نمود؟ انواع بورسیه تحصیلی در کشور ایتالیا کدام موارد می باشند و هدف از وجود چنین بورسیه هایی چه چیزی است؟

آیا می دانید در چه شرایطی می توان بورسیه تحصیلی کشور ایتالیا را اخذ نمود؟ انواع بورسیه تحصیلی در کشور ایتالیا کدام موارد می باشند و هدف از وجود چنین بورسیه هایی چه چیزی است؟

همان گونه که دقت فرمودید، در قسمت قبل از نوشتار شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا، در خصوص مهم ترین مزیت های طرح مهاجرت تحصیلی به کشور ایتالیا برای شما عزیزان صحبت نمودیم و خدمت شما گفتیم که این برنامه مهاجرتی برای چه افرادی مناسب می باشد. در این قسمت از مقاله، قرار است تا در مورد شرایط مربوط به دریافت بورسیه های تحصیلی کشور ایتالیا مطالبی را عرض نماییم. لطفا در این قسمت از مقاله نیز با ما همراه باشید.

نکته جالبی که در اینجا باید خدمت شما همراهان گرامی عرض نماییم، این است که اکثر دانشگاه های واقع در کشور ایتالیا بورسیه های متنوعی را به افراد متقاضی ارائه می نمایند. این دانشگاه ها برای اعطای بورسیه های تحصیلی خویش دارای معیارهای خاص خودشان می باشند. 

از اصلی ترین بورسیه هایی که دانشگاه های کشور ایتالیا به اشخاص متقاضی ارائه می نمایند، می توان بورسیه استانی را نام برد که اختصارا با عنوان dsu شناخته می شود. 
این بورسیه تحصیلی به صورت دولتی بوده و فارغ از بحث رشته ها و یا مقاطع تحصیلی مختلف می باشد. این بورسیه تحصیلی در همه ی دانشگاه های کشور ایتالیا برقرار می باشد. مهم ترین هدف از ارائه این بورسیه تحصیلی، رونق و رواج دادن ادامه ی تحصیلات در دانشگاه های کشور ایتالیا و در سطوح بین المللی می باشد.

 

شرایط و اقدام های مربوط به استفاده از بورسیه های استانی

شرایط و اقدام های مربوط به استفاده از بورسیه های استانی

طبق مقررات و مصوبه های صورت گرفته از سوی وزارت آموزش کشور ایتالیا، آن دسته از افراد و دانشجوهایی که دارای شرایط لازم می باشند، قادر خواهند بود که از این بورسیه های استانی استفاده نمایند. 
این افراد باید درخواست های خود را در سایت مربوط به دانشگاه مورد نظر و بخشی که در خصوص بورسیه های استانی می باشد، ارائه نمایند. 

اگر این افراد موفق شوند که بورسیه های استانی را دریافت نمایند، می توانند به صورت سالانه و تا سقف 6000 یورو کمک هزینه ی تحصیلی دریافت نمایند. از دیگر امکانات این طرح بورسیه، می توان اعمال تخفیف در هزینه های مربوط به رستوران های همان دانشگاه و تخفیف در استفاده از خوابگاه های دانشجویی را نام برد. 

مهم ترین شرط و پیش نیاز برای دریافت نمودن این بورسیه، داشتن پذیرش از دانشگاه مورد نظر و همچنین درآمد پایین در کشور محل زندگی فرد درخواست کننده می باشد. 
در صورتی که فرد مورد نظر دارای یک بورسیه از نوعی دیگر باشد، دیگر امکان استفاده ی ایشان از بورسیه های استانی وجود ندارد. بورسیه های استانی برای تحصیل در کشور ایتالیا به صورت سالیانه به افراد درخواست کننده اعطا می شوند.

همچنین در صورتی که فرد دانشجو در همه ی کلاس های خود در دانشگاه شرکت کند و همه ی دروس خود را با موفقیت سپری کند، می تواند مجددا درخواست خود را برای بورسیه ارائه دهد و بورسیه خود را تمدید کند.

از طرفی؛ همه ی دانشگاه های کشور ایتالیا به صورت سالیانه بورسیه های متعددی را در رشته های مختلف ارائه می نمایند. 

 

معمولا مهم ترین پارامترها و معیارها برای اعطای این گونه بورسیه ها موارد ذیل می باشند: 

معمولا مهم ترین پارامترها و معیارها برای اعطای این گونه بورسیه ها موارد ذیل می باشند: 

نمره ها و امتیازهای کسب شده توسط فرد متقاضی
تحقیقات در زمینه های خاص
نمره دروس در حین تحصیل و ... که فرد درخواست کننده بهتر است، در این فاکتورها و معیارها دارای رزومه ی مناسب و موفقی باشد. 
همچنین هر یک از بورسیه ها دارای مزیت های متفاوتی می باشند و از مبلغ های مختلفی نیز برای کمک هزینه های تحصیلی برخوردار می باشند. 

در این خصوص و برای به دست آوردن آگاهی های بیشتر، می توانید به شرکت الست گروپ مراجعه و با اعضای این تیم خبره ی مشاوره ی مهاجرتی مشورتی نمایید. ایشان در زمینه ی شیوه های مختلف مهاجرت و از جمله مهاجرت تحصیلی به کشور ایتالیا، تجربه های موفق و زیادی را دارا می باشند. 
لطفا در ادامه ی مقاله ی شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا نیز با ما همراه باشید.

 

آیا فرد متقاضی مهاجرت تحصیلی کشور ایتالیا، امکانی برای انجام کار دانشجویی در حین تحصیل را دارد؟ آیا حقوق های دریافتی در زمان ادامه تحصیل، برای گذراندن یک زندگی کافی می باشد؟

آیا فرد متقاضی مهاجرت تحصیلی کشور ایتالیا، امکانی برای انجام کار دانشجویی در حین تحصیل را دارد؟ آیا حقوق های دریافتی در زمان ادامه تحصیل، برای گذراندن یک زندگی کافی می باشد؟

در قسمت پیشین از متن خود تحت عنوان شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا، در زمینه ی شرایط مربوط به بورسیه ی دانشگاه های کشور ایتالیا و ویژگی های بورسیه ی استانی این کشور مواردی را بیان نمودیم. در این بخش از نوشتار خود تصمیم داریم در مورد موضوع کار دانشجویی در حین ادامه تحصیل برای شما عزیزان خواننده صحبت نماییم. از شما همراهان عزیز درخواست می کنیم، در این قسمت از مقاله با ما همراه باشید. 
افرادی که در کشور ایتالیا و در دانشگاه های این کشور اروپایی مشغول به تحصیل می باشند، می توانند در حین تحصیل خود به صورت پاره وقت نیز کار کنند و دارای یک شغل پاره وقت باشند.

 

میزان پرداختن ایشان به کارها و شغل های مختلف و در حین ادامه تحصیل، برای مقطع های مختلف به شرح ذیل می باشد: 

آن دسته از افرادی که در حال ادامه تحصیل در مقطع لیسانس می باشند، می توانند در طول هفته 10 ساعت کار کنند. 
این میزان برای دانشجوهای دوره ی کارشناسی ارشد که دارای وقت آزادتری می باشند، به میزان 20 ساعت در هفته می باشد. 
همچنین دانشجوهای دوره ی دکتری کشور ایتالیا نیز مجاز می باشند که در طول هفته، تا 30 ساعت فعالیت کاری داشته باشند. 
میزان درآمدی که این دانشجوها می توانند از کارهای پاره وقت خویش کسب نمایند، حدودا 10 یورو برای هر ساعت می باشد. در این صورت، اغلب دانشجوها می توانند با این میزان حقوقی که دریافت می نمایند، زندگی خود را در دوران دانشجویی بگذرانند و با مشکلی مواجه نباشند. 
نکته مهم در این زمینه این است که میزان هزینه های معمول زندگی در کشور ایتالیا به نسبت دیگر منطقه های اروپا کم تر می باشد. 
شما عزیزان خواننده می توانید با مراجعه به گروه مشاوره ی مهاجرتی الست گروه و مشورت با کارشناس های با تجربه ی گروه الست گروپ، اطلاعات به روز و کاملی را در زمینه ی امکان داشتن شغل های پاره وقت و میزان حقوق دریافتی دانشجوها در کشور ایتالیا به دست آورید. 
از شما دعوت می کنیم، در ادامه ی نوشتار شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا نیز ما را همراهی نمایید.

 

آیا در زمان ادامه تحصیل در کشور ایتالیا، امکانی برای همراه نمودن همسر و دیگر اعضای خانواده وجود دارد یا خیر؟

آیا در زمان ادامه تحصیل در کشور ایتالیا، امکانی برای همراه نمودن همسر و دیگر اعضای خانواده وجود دارد یا خیر؟

همان گونه که ملاحظه فرمودید، در بخش بالا از متن شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا، در خصوص امکان فعالیت های کاری و شغلی دانشجوها در حین تحصیل در کشور ایتالیا مواردی را بیان نمودیم. در این بخش از متن خود بنا داریم امکان همراه نمودن همسر و دیگر افراد خانواده را در این برنامه مهاجرتی مورد بررسی قرار دهیم. لطفا در این بخش نیز ما را همراهی نمایید. 

در صورتی که دانشجو، شرایط مالی لازم را داشته باشد و بتواند هزینه های زندگی اعضای خانواده ی خود را پوشش بدهد، می تواند درخواست ویزا برای همراه نمودن خانواده خود را ارائه بدهد که این موضوع شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال فرد درخواست کننده می شود.

شرط تامین هزینه های زندگی، اجاره کردن یک خانه با متراژ مناسب در کشور ایتالیا و داشتن تمکن مالی مناسب می باشد. موضوع تمکن مالی به این صورت می باشد که این خانواده به ازای هر یک از افراد آن، دارای 10 هزار یورو باشند. این میزان پول به صورت سالانه مورد محاسبه قرار می گیرد. در حقیقت این خانواده باید ثابت نمایند که در طول یک سال برای هر یک از اعضای خود معادل 10 هزار یورو را دارا می باشند. 
شرایط ذکر شده در زمان ارائه ی درخواست، مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

گروه با تجربه ی الست گروپ در زمینه های مختلف مربوط به مهاجرت و همچنین موضوع همراه نمودن همسر و فرزندان زیر 18 سال می توانند به عنوان مشاورانی بسیار قوی عمل نمایند و شما خواننده ی گرامی در صورتی که دارای ابهام و یا هر گونه سوال در این خصوص می باشید، می توانید با اعضای خبره ی این تیم مشاوره ی مهاجرتی وارد مذاکره شده و از پیشنهادهای تخصصی ایشان نهایت استفاده را ببرید. 
لطفا در بخش های باقیمانده از مقاله ی شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا نیز با ما همراه باشید تا موارد مهمی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

 

آیا این امکان وجود دارد که افراد از طریق پذیرش تحصیلی، اقامت دائم کشور ایتالیا را به دست آورند؟

آیا این امکان وجود دارد که افراد از طریق پذیرش تحصیلی، اقامت دائم کشور ایتالیا را به دست آورند؟

در قسمت قبلی از متن خود تحت عنوان شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا، در زمینه ی امکان همراه نمودن همسر و فرزندان در طرح مهاجرتی ادامه تحصیل در کشور ایتالیا با شما عزیزان صحبت نمودیم. در ادامه ی این مقاله قصد داریم که شرایط مربوط به دریافت اقامت دائم از راه ادامه تحصیل کشور ایتالیا را مورد بررسی قرار دهیم. از شما همراهان عزیز دعوت می نماییم که در این قسمت نیز با ما همراه باشید. 

آن دسته از دانشجوهایی که در ایتالیا فارغ التحصیل می شوند، به مدت یک سال دیگر ویزای ایشان مورد تمدید قرار می گیرد. آن ها در این زمان به دست آمده می توانند برای یافتن یک کار و شغل مناسب در کشور ایتالیا جست و جو نمایند.

در صورتی که این افراد موفق شوند تا شغلی را برای خود پیدا نمایند، این امکان برای ایشان وجود دارد که برای گرفتن اقامت خود در کشور ایتالیا، درخواست خود را ارائه نمایند. 
در صورتی که یک نفر به صورت پیوسته 5 سال در ایتالیا زندگی کند، می تواند درخواست اقامت دائم خود را ارائه نماید. 

پس همان گونه که ملاحظه فرمودید، این امکان نیز در طرح مهاجرتی ادامه تحصیل در ایتالیا وجود دارد و افراد می توانند در نهایت به اقامت دائم این کشور اروپایی دست پیدا کنند. 
افراد می توانند برای کسب اطلاعات بهتر و مناسب تری در خصوص امکان دریافت اقامت دائم کشور ایتالیا از راه ادامه تحصیل در این کشور، با گروه های مشاوره ی مهاجرتی مشورت نمایند. در اینجا پیشنهاد ما مشورت با گروه الست گروپ می باشد که در خصوص موضوعات مهاجرت و اقامت کشور ایتالیا دارای تجربه و سابقه ی فراوانی می باشند. شما عزیزان می توانید با عقد قرارداد با گروه الست گروپ از خدمات متنوع این گروه مشاوره ی مهاجرتی استفاده نمایید. 

از شما همراهان عزیز خواهش می کنیم، در دیگر بخش های باقیمانده از نوشتار شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا نیز با ما همراه باشید. 

 

آیا در زمینه ی مهم ترین مدارک و مستندات برای پذیرش تحصیلی کشور ایتالیا اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی مهم ترین مدارک و مستندات برای پذیرش تحصیلی کشور ایتالیا اطلاعاتی دارید؟

در بخش بالا از موضوع شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا، در زمینه ی شرایط مربوط به دریافت اقامت دائم کشور ایتالیا از راه ادامه ی تحصیل، مواردی را خدمت شما عزیزان بیان داشتیم. در ادامه ی نوشتار خود بنا داریم تا لیستی از مهم ترین مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی کشور ایتالیا را خدمت شما همراهان گرامی ارائه نماییم. لطفا در این قسمت نیز ما را همراهی نمایید. 

 

اصلی ترین مدارکی که در طرح مهاجرتی ادامه تحصیل در کشور ایتالیا مورد نیاز می باشند، به شرح ذیل هستند: 

اصلی ترین مدارکی که در طرح مهاجرتی ادامه تحصیل در کشور ایتالیا مورد نیاز می باشند، به شرح ذیل هستند: 

فرد باید دارای یک پاسپورت معتبر باشد. 
ایشان باید دانش نامه و ریز نمرات دوره های تحصیلی قبلی خود را ترجمه نموده و ارائه دهد. 
یکی دیگر از مدارک ترجمه ی متن، شناسنامه می باشد. 
بر اساس نیازمندی دانشگاه و رشته ای که قرار است تا در آن ادامه تحصیل دهد، باید مدرک زبان مناسب را آماده نماید. 
آن دسته از افرادی که قصد ادامه تحصیل در گروه های پزشکی یعنی پزشکی عمومی، دندانپزشکی و داروسازی را دارند، باید مدرک مربوط به دریافت نتیجه ی آزمون IMAT را نیز آماده ی تحویل نمایند. 
دانشجویان مقطع دکتری باید مقاله های مورد نیاز را نیز آماده نموده و تحویل نمایند. 
پورپوزال تز برای دانشجویان مقطع دکتری
این ها مهم ترین و اصلی ترین مدارک و مستندات برای افرادی می باشند که قصد ادامه تحصیل در کشور ایتالیا را دارند. 
همچنین دانشجویان پس از دریافت پذیرش تحصیلی، برای دریافت ویزا از سفارت کشور ایتالیا، ضمن داشتن مدارک ذکر شده ی فوق، می بایست نامه ی تمکن مالی به اندازه 10 هزار یورو و نامه ی پذیرش دانشگاه را نیز به همراه داشته باشند. 
در صورت داشتن هر گونه ابهام در خصوص این مدارک و دیگر مواردی که به موضوعات مهاجرت تحصیلی کشور ایتالیا مربوط می شوند، می توانید با برقراری تماس با کارشناس های گروه مشاوره ی مهاجرتی الست گروپ، به پاسخ سوال ها و ابهام های خود برسید. پس در اولین فرصت با ایشان وارد مذاکره شده و از نظرات کارشناس های این تیم با تجربه بهره مند شوید. 

 

آیا در زمینه ی مهم ترین سرویس ها و خدمات شرکت الست گروپ در خصوص مهاجرت تحصیلی به کشور ایتالیا، اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی مهم ترین سرویس ها و خدمات شرکت الست گروپ در خصوص مهاجرت تحصیلی به کشور ایتالیا، اطلاعاتی دارید؟

در قسمت پیشین از متن خود با عنوان شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا، در خصوص مهم ترین مدارک و مستندات مورد نیاز برای دریافت پذیرش تحصیلی کشور ایتالیا با شما مخاطبین عزیز صحبت کردیم. در این قسمت از متن خود قصد داریم، اصلی ترین خدماتی که از سوی گروه مشاوره ی مهاجرتی الست گروپ به افراد درخواست کننده ارائه می شود را برای شما همراهان گرامی مورد تشریح قرار دهیم. از شما درخواست می نماییم که در این بخش نیز با ما همراه باشید.

 

مهم ترین خدمات و سرویس هایی که گروه مشاوره ی الست گروپ در زمینه ی مهاجرت تحصیلی کشور ایتالیا به افراد درخواست کننده ارائه می کند، به شرح ذیل می باشند: 

آن ها شرایط و مدارک فرد درخواست کننده را برای درخواست پذیرش و دریافت ویزای کشور ایتالیا مورد بررسی و ارزیابی کامل و دقیقی قرار می دهند. 
مدارک و مستندات فرد درخواست کننده را بر اساس نیازمندی دانشگاه و سفارت کشور ایتالیا مورد جمع آوری قرار می دهند. 

ایشان به فرد درخواست کننده آموزش های لازم از جمله آموزش زبان انگلیسی را تا سطح آیلتس مورد نیاز ارائه می نمایند. همان گونه که در بخش های قبلی توجه فرمودید، هر یک از مقطع های تحصیلی در دانشگاه های کشور ایتالیا یک سطح از آیلتس را نیاز دارند و به این صورت شرکت الست گروپ، فرد مورد نظر را تا آن سطح بالا برده تا موفق شود، مدرک مربوط به زبان خارجه ی خود را دریافت نماید. 

ارائه ی درخواست پذیرش تحصیلی به دانشگاه مورد نظر و پیگیری های لازم تا حصول نتیجه
دریافت نامه پذیرش برای فرد درخواست کننده
تهیه و جمع آوری مدارک و مستندات لازم برای دریافت ویزای تحصیلی کشور ایتالیا
همراهی با فرد درخواست کننده و مساعدت برای دریافت ویزای تحصیلی از سفارت کشور ایتالیا در ایران
همچنین زمانی که فرد متقاضی موفق به دریافت پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی کشور ایتالیا شد و به این کشور اروپایی سفر نمود، برای موضوعات ذیل نیز با ایشان همراهی و همکاری لازم را به عمل می آورند: 
تلاش برای اسکان مناسب فرد در شهر مورد نظر از کشور ایتالیا
پیگیری کارهای مرتبط با بیمه ی درمانی فرد درخواست کننده
باز نمودن انواع حساب های بانکی مورد نظر
تلاش برای دریافت کد بیمه برای شخص متقاضی
همراهی ایشان برای انجام کارهای اداری 
و ... 

مهم ترین نکته ای که در این قسمت باید خدمت شما عزیزان خواننده بیان نماییم، این است که سرویس ها و خدمات متنوع گروه مشاوره ی مهاجرتی الست گروپ به صورت کاملا تضمینی به افراد متقاضی ارائه می شوند و بر اساس شرایط و رزومه ای که افراد دارند، این خدمات از سوی گروه الست گروپ به شکل تضمینی به ایشان داده شده و موفقیت ایشان در این راه ضمانت شده می باشد.

 

سخن آخر

سخن آخر

در این قسمت به پایان مقاله ی کاربردی خود با عنوان شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا رسیدیم. امیدوار هستیم بر اساس بخش های متنوعی که در نوشتار شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا خدمت شما عزیزان ارائه دادیم، به خوبی با شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا آشنا شده باشید و بتوانید از مطالب مختلف این مقاله برای خود و یا دیگر دوستانتان نهایت استفاده را ببرید. 

البته توصیه ما به شما عزیزان این می باشد که در کنار مطالعه ی بخش های متنوع مقاله ی شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا، با گروه های مشاوره مهاجرتی که دارای تجربه و سابقه های مناسبی می باشند، نیز مشورت نمایید و شخصا در این ارتباط اقدام نفرمایید. 

یکی از این گروه ها، گروه مشاوره ی مهاجرتی الست گروپ می باشد که در رابطه با شیوه های مختلف مهاجرت به کشورهای خارجی و از جمله برنامه مهاجرتی ادامه تحصیل در کشور ایتالیا، داری سوابق درخشانی می باشند. شما مخاطب عزیز می توانید با مراجعه به گروه الست گروپ و یا ارتباط غیر حضوری با ایشان، از تجارب، تخصص و سوابق ایشان در راه مهاجرت تحصیلی خویش به کشورهای اروپایی و کشور ایتالیا بهره های لازم را ببرید. پس همین حالا با کارشناس های خبره ی الست گروپ وارد مذاکره و عقد قرار داد شوید تا ایشان مناسب ترین شیوه های مهاجرت به کشورهای خارجی را به شما عزیزان پیشنهاد دهند.