اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

تحصیل حسابداری در ایتالیا

تحصیل حسابداری در ایتالیا

امروز با موضوع تحصیل حسابداری در ایتالیا در خدمت شما هستیم.

کشور ایتالیا یکی از کشور های اتحادیه ی اروپا بوده که عضو پیمان شینگن می باشد و در این کشور امکان تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی برای افراد خارجی مهیا می باشد. رشته ی حسابداری یکی از مهم ترین رشته های دانشگاهی در سراسر جهان به شمار می رود که از آینده ی شغلی و امنیت شغلی بالایی در کشور ایتالیا برخوردار می باشد. در این مقاله قصد داریم که شما را با شرایط و چگونگی تحصیل حسابداری در ایتالیا آشنا کنیم.

کشور ایتالیا یکی از کشور های اتحادیه ی اروپا بوده که عضو پیمان شینگن می باشد و در این کشور امکان تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی برای افراد خارجی مهیا می باشد. رشته ی حسابداری یکی از مهم ترین رشته های دانشگاهی در سراسر جهان به شمار می رود که از آینده ی شغلی و امنیت شغلی بالایی در کشور ایتالیا برخوردار می باشد.

در ادامه و برای این که موضوع اصلی مقاله ی تحصیل حسابداری در ایتالیا را مرود بسط و تفهیم بهتر قرار دهیم تعدادی از موضوعات مهم را به شکل چند تیتر و سوال بیان کرده و در قسمت های مختلف مقاله به توضیح آن ها خواهیم پرداخت. لطفا در ادامه ما را همراهی نمایید.

اینفوگرافیک تحصیل حسابداری در ایتالیا

مهم ترین تیترهای مربوط به مقاله ی تحصیل حسابداری در ایتالیا به شرح ذیل می باشند: 

تحصیل در کشور ایتالیا به چه صورت است؟
تحصیل حسابداری در ایتالیا چگونه است؟
چه رشته هایی می توانند برای تحصیل به ایتالیا مهاجرت کنند؟
مدرک زبان لازم برای ادامه تحصیل در ایتالیا چیست؟
تحصیل حسابداری در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد به چه شرایطی نیاز دارد؟
تحصیل حسابداری در ایتالیا در مقطع دکتری به چه شرایطی نیاز دارد؟
آیا برای تحصیل حسابداری در ایتالیا به تمکن مالی نیاز است؟
شرایط کار حسابداری در ایتالیا چگونه است؟
درآمد کار در رشته ی حسابداری به چه صورت است؟
هزینه ی تحصیل حسابداری در ایتالیا در مقاطع مختلف به چه صورت است؟
آیا تحصیل حسابداری در ایتالیا محدودیت سنی دارد؟
روند پذیرش تحصیلی در دانشگاه های ایتالیا چه مدت زمان می برد؟
هزینه ی مسکن در ایتالیا برای دانشجویان به چه صورت است؟
آیا تمامی رشته ها می توانند برای پذیرش در دانشگاه های ایتالیا اقدام کنند؟
آیا پذیرش در دانشگاه های ایتالیا به قبولی در آزمون ورودی نیاز دارد؟
تحصیل حسابداری در ایتالیا چه مزیت هایی دارد؟
چگونه می توان بورسیه ایتالیا را دریافت کرد؟
برای مهاجرت از طریق تحصیل حسابداری در ایتالیا چه نوع ویزایی صادر می شود؟
آیا در هنگام تحصیل حسابداری در ایتالیا می توان مشغول به کار شد؟
آیا در تحصیل حسابداری در ایتالیا امکان پیوست خانواده وجود دارد؟
آیا از طریق تحصیل حسابداری در ایتالیا می توان اقامت دائم را اخذ کرد؟
برای پذیرش در دانشگاه های ایتالیا چه مدارکی لازم است؟
الست گروپ به متقاضیان تحصیل حسابداری در ایتالیا چه خدماتی ارائه می دهد؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل حسابداری در ایتالیا با ما همراه باشید.

 

تحصیل در کشور ایتالیا به چه صورت است؟

تحصیل در کشور ایتالیا به چه صورت است؟

کشور ایتالیا یکی از بهترین کشور ها در سراسر دنیا برای ادامه تحصیل و ورود دانشجویان خارجی به این کشور می باشد. کشور ایتالیا دانشگاه های دولتی و غیر دولتی ممتاز و بسیار معتبر در سراسر جهان را داشته که در تمامی رشته های معتبر و پر طرفدار در سراسر جهان دانشجو می پذیرند. از جمله دانشگاه های معروف در کشور ایتالیا می توان به بولونیا، ساپینزا، پلی تکنیک میلان، تورین و ... اشاره کرد.

یکی از نکات قابل توجه در زمینه ی تحصیل در کشور ایتالیا این است که افراد می توانند انتخاب کنند که با زبان ایتالیایی یا انگلیسی تحصیل کنند. همچنین تمامی افراد در مقاطع مختلف دانشگاهی می توانند در کشور ایتالیا تحصیل کنند. افرادی که به طور قطعی تصمیم برای تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا را دارند می توانند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های دولتی و یا خصوصی این کشور ثبت نام کرده و به تحصیل بپردازند. 

تحصیل در کشور ایتالیا برای افراد خارجی و کسانی که ویزا و اقامت این کشور را دریافت می کنند، از مقاطع ابتدایی و حتی مهد کودک نیز فراهم بوده و بسته به علاقه ی فرد می تواند تا مقطع دکتری نیز ادامه پیدا کند. در کشور ایتالیا دوره ی آموزش ابتدایی از 5 سالگی آغاز شده و افراد تا سن 19 سالگی در مدارس این کشور تحصیل کرده و پس از طی این دوره بسته به علاقه و استعداد خود وارد رشته های دانشگاهی مختلف می شوند.

نکته ی قابل توجه این است که افراد برای ورود به دبیرستان ها به گواهینامه ی پایان دوره ی مقدماتی متوسطه نیاز داشته و در دوره ی دبیرستان بر اساس علایق و اهداف و استعداد خود در باره ی رشته ی دانشگاهی خود تصمیم گیری خواهند کرد. پس از دوره ی دبیرستان دانش آموزان در آزمون امتحانات نهایی سراسری شرکت می کنند و برای دریافت مدرک دیپلم تلاش می کنند.

کشور ایتالیا به دلیل اینکه عضوی از اتحادیه ی اروپا می باشد، در زمینه های مختلفی مانند بهداشت، آموزش و پرورش، خدمات اجتماعی و ... دارای سطح بالایی می باشد. این کشور یکی از محبوب ترین کشور های اروپایی برای ادامه تحصیل در بسیاری از رشته های دانشگاهی می باشد.

یکی از نکات مهم در مورد تحصیل در کشور ایتالیا این است که در این کشور هزینه های تحصیل و زندگی نسبت به سایر کشور های اتحادیه ی اروپا پایین تر می باشد و همچنین سالانه تعداد بسیار زیادی از دانشجویان در سراسر جهان بورسیه ی تحصیلی در دانشگاه های این کشور را دریافت می کنند. البته نکته ی قابل توجه این است که برای اینکه افراد بتوانند به راحتی در دانشگاه های کشور ایتالیا و در رشته ی مورد نظر خود به تحصیل بپردازند، باید شرایط خاصی را نیز داشته باشند که در ادامه ی مطلب به آن ها اشاره خواهیم کرد.

تحصیل حسابداری در ایتالیا چگونه است؟

تحصیل حسابداری در ایتالیا چگونه است؟

همانطور که می دانیم حسابداری و امور مالی رشته ای می باشد که تخصص آن بررسی و تجزیه و تحلیل بازار های مالی، روند های اقتصادی، دارایی ها و بدهی ها و همچنین سرمایه گذاری های مختلف می باشد. فردی که در رشته ی حسابداری یا امور مالی تحصیل کرده و مشغول کار می باشد با تجزیه و تحلیل داده ها به برنامه ریزی های بلند مدت می پردازد تا به شرکت ها کمک کند در ادامه ی فعالیت خود تصمیم گیری های بهتری را انجام دهد.

امروزه رشته ی حسابداری یکی از پرطرفدار ترین و محبوب ترین رشته های دانشگاهی در سراسر جهان می باشد که هر ساله تعداد بسیار زیادی از افراد در سراسر جهان در رشته ی حسابداری فارغ التحصیل می شوند. دانشگاه های معتبر و سطح بالای کشور ایتالیا نیز هر ساله تعداد زیادی دانشجو را در رشته ی حسابداری می پذیرند.

بیشتر دانشگاه های کشور ایتالیا از کیفیت بالای آموزشی برخوردار بوده و امکان تحصیل برای دانشجویان خارجی و مهاجر نیز در آن ها فراهم می باشد. به دلیل اینکه رشته ی حسابداری یک رشته ی بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد و تمامی شرکت ها و موسسات به یک حسابدار نیاز دارند، نیاز به رشته ی حسابداری همیشه وجود داشته و حتی با گذشت زمان و افزایش تعداد شرکت ها و ... این نیاز بیشتر نیز می شود.

فردی که مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد حسابداری و یا امور مالی را دریافت کرده است می تواند در بسیاری از زمینه ها مانند مدریرت پول، بیمه، شرکت های املاک، عملیات های مالی و بانکی و ... به شرکت ها و موسسات کمک کند. این افراد در طول دوره های آموزشی مختلف خود مهارت هایی مانند برنامه ریزی، ترکیب بندی و حل مسئله را در خود پیشرفت داده و با تمامی جزئیات اساس نامه ها و تراز نامه ها آشنا خواهند شد.

به عبارت دیگر رشته ی حسابداری بیشتر بر روی فعالیت های اقتصادی یک شرکت یا سازمان تمرکز کرده و با استفاده از اطلاعات مالی در مورد تجارت، به شرکت ها جهت ادامه ی بهتر فعالیت های خود کمک می کند. یکی از وظایف مهم حسابدار، ارائه ی گزارش در باره ی معاملات مالی یک شرکت به سازمان های نظارتی و مأموران مالیاتی می باشد. حسابداران معمولا برای انجام کار خود از صورت های مالی استفاده می کنند که می توان گفت خلاصه ای ازعملکرد شرکت و موقعیت های مالی آن می باشد.

هر شرکت یا سازمانی برای انجام برخی از کار های بسیار مهم خود از جمله  بر آورد هزینه ها، ارزیابی عملکرد اقتصادی شرکت و ... به یک حسابدار نیاز دارد تا با تهیه ی یک چارچوب مطمئن که از طریق آن به اطلاعات دقیق در باره ی وضعیت مالی و ... دست پیدا می کند، به شرکت در رسیدن به اهداف خود کمک کند. 

افرادی که قصد دارند به تحصیل حسابداری در ایتالیا بپردازند و در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوند، باید شرایطی را که مد نظر دانشگاه های این کشور است فراهم کنند و مدارک معتبر مدرسه ای را داشته باشند. اگر قصد دارید در کشور ایتالیا به تحصیل در رشته ی حسابداری بپردازید می توانید با مشاورین الست گروپ تماس گرفته و راهنمایی های لازم را از این مشاورین دریافت کنید.

چه رشته هایی می توانند برای تحصیل به ایتالیا مهاجرت کنند؟

چه رشته هایی می توانند برای تحصیل به ایتالیا مهاجرت کنند؟

افرادی که قصد دارند در دانشگاه های کشور ایتالیا به تحصیل بپردازند تقریبا در تمامی رشته ها و تمامی مقاطع می توانند برای ادامه تحصیل اقدام کنند. به طور مثال افرادی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، پرستاری و یا رشته های مهندسی مانند مهندسی برق، هوافضا و ... و سایر رشته ها مانند حسابداری، اقتصاد، حقوق و ... می توانند از این طریق اقدام کرده و در کشور ایتالیا به تحصیل بپردازند. این افراد می توانند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های دولتی و غیر دولتی ثبت نام کرده و به تحصیل بپردازند.

البته باید توجه داشت که تحصیل در هر کدام از این رشته ها و در مقاطع مختلف می تواند شرایط خاص خود را نیز داشته باشد اما به طور کلی افراد باید مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم خود را با حداقل  معدل 15   گذرانده باشند. علاقه مندان برای تحصیل در رشته های مورد نظر خود در دانشگاه های ایتالیا می توانند درخواست پذیرش را برای این دانشگاه ها ارسال کنند و پس از دریافت پذیرش، می توانند برای دریافت ویزا از طریق سفارت ایتالیا اقدام نمایند.

در این دانشگاه ها پس از ارسال درخواست شما مواردی مانند معدل دیپلم، نمره ی درس های تخصصی و نمره ی مدرک زبان و ... بررسی شده و سپس درخواست شما تأیید یا رد می شود. افرادی که قصد ادامه ی تحصیل در کشور ایتالیا را دارند می توانند با الست گروپ ارتباط برقرار کرده و مشاورات لازم را از این گروه بخواهند تا شرایط لازم برای هر رشته را در اختیار شما قرار دهند.

مدرک زبان لازم برای ادامه تحصیل در ایتالیا چیست؟

مدرک زبان لازم برای ادامه تحصیل در ایتالیا چیست؟

یکی از نکات قابل توجه برای تحصیل حسابداری در ایتالیا این است که افراد می توانند در دانشگاه های کشور ایتالیا به زبان انگلیسی تحصیل کنند. افرادی که قصد دارند به زبان انگلیسی در دانشگاه های ایتالیا تحصیل کنند باید مدرک زبان انگلیسی آیلتس (IELTS) را با حداقل نمره ی 5.5 دریافت کرده باشند. 
همچنین افرادی که قصد دارند تحصیل حسابداری در ایتالیا را به زبان ایتالیایی بگذرانند، باید مدرک زبان ایتالیایی B1 را دریافت کرده باشند. افرادی که این مدارک زبان را دریافت کرده باشند می توانند درخواست پذیرش خود را برای دانشگاه مورد نظر خود ارسال کرده و در صورت موافقت با آن می توانند به سفارت ایتالیا جهت گرفتن ویزا مراجعه کنند.

تحصیل حسابداری در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد به چه شرایطی نیاز دارد؟

تحصیل حسابداری در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد به چه شرایطی نیاز دارد؟

همانطور که می دانیم افرادی که مقطع کارشناسی خود را در کشور ایتالیا گذرانده باشند برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در همین کشور مشکل چندانی نخواهند داشت و مسیر برای آن ها بسیار هموار تر می باشد. اما افرادی که قصد دارند برای ادامه تحصیل حسابداری در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد به این کشور مهاجرت کنند، باید مدرک کارشناسی (لیسانس) خود را با حداقل معدل 16 دریافت کرده و فارغ التحصیل شده باشند. 

این افراد می توانند با ارائه ی مدارک خود در رشته های مرتبط با مدرک کارشناسی خود در کشور ایتالیا به تحصیل بپردازند. این افراد نیز می توانند که در دانشگاه های کشور ایتالیا به زبان انگلیسی تحصیل کنند و برای این منظور به مدرک زبان انگلیسی IELTS با حداقل نمره ی 6.0 نیاز دارند. همچنین علاقه مندان می توانند با یادگیری زبان ایتالیایی و دریافت مدرک زبان ایتالیایی B2 در دانشگاه های این کشور با زبان ایتالیایی تحصیل کنند.

علاقه مندان با داشتن این مدارک می توانند درخواست خود را برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر خود برای این دانشگاه ها ارسال نمایند. در صورتی که دانشگاه درخواست افراد را پس از بررسی مدارک و شرایط بپذیرد، افراد می توانند با مراجعه به سفارت ایتالیا در کشور خود نسبت به دریافت ویزا اقدام کنند. ملاک دانشگاه های ایتالیا برای پذیرش دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد، نمره ی درس های تخصصی در دوره ی کارشناسی، معدل مدرک کارشناسی، نمره ی مدرک زبان و ... می باشد.

تحصیل حسابداری در ایتالیا در مقطع دکتری به چه شرایطی نیاز دارد؟

افرادی که در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده و قصد دارند که مدرک دکتری خود را در کشور ایتالیا دریافت کنند، باید برخی از شرایط های لازم را نیز داشته باشند. به طور مثال علاقه مندان به تحصیل حسابداری در ایتالیا در مقطع دکتری باید مدرک کارشناسی ارشد خود را با حداقل معدل 16 کسب کرده باشند. نکته ی قابل توجه در مقطع دکتری این است که در دانشگاه های ایتالیا تمامی کلاس ها به زبان انگلیسی برگزار شده و نیازی به یادگیری زبان ایتالیایی وجود نخواهد داشت. 

علاقه مندان به تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های ایتالیا باید مدرک زبان انگلیسی IELTS خود را با حداقل نمره ی 6.5 دریافت کرده باشند. نکته ی قابل توجه در زمینه ی تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های ایتالیا این است که برای پذیرش دانشجو در این مقطع سخت گیری بیشتری به کار برده می شود و ممکن است که اساتید انتظار داشته باشند که دانشجو در این مقطع تعدادی مقاله ی منتشر شده در مجلات علمی را نیز داشته باشد.

همچنین نکته ی دیگر در باره ی تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های ایتالیا این است که پروپوزال تز دکتری برای درخواست پذیرش ضروری می باشد و همچنین افراد پس از دریافت پذیرش تحصیلی می تواند برای اخذ ویزای این کشور از طریق سفارت ایتالیا در ایران اقدام کنند.

آیا تحصیل حسابداری در ایتالیا محدودیت سنی دارد؟

آیا تحصیل حسابداری در ایتالیا محدودیت سنی دارد؟

نکته ی قابل توجه در زمینه ی تحصیل در دانشگاه های ایتالیا این است که هیچ گونه محدودیت سنی برای تحصیل در دانشگاه های این کشور در نظر گرفته نشده است. به عبارت دیگر در صورتی که افراد مدارک تحصیلی دوره ی دبیرستان و مدرک دیپلم خود را داشته باشند می توانند برای تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا اقدام کنند. به عبارت دیگر به طور طبیعی افراد از سن 18 سالگی به بالا می توانند برای تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا اقدام کنند.

باید به این نکته نیز توجه کرد که این عدم وجود محدودیت سنی فقط برای تحصیل حسابداری در ایتالیا نبوده و برای تمامی رشته ها و در تمامی مقاطع نیز برقرار است. حتی در رشته هایی مانند پزشکی، دندان پزشکی و دارو سازی نیز افراد فارغ از اینکه چند ساله هستند می توانند برای پذیرش در دانشگاه های ایتالیا اقدام کنند.

البته علاقه مندان به این رشته ها باید توجه داشته باشند که این افراد برای پذیرش در دانشگاه های ایتالیا ابتدا باید در آزمون های ورودی دانشگاه های پزشکی (IMAT) شرکت کنند، در نتیجه بهتر است که قبل از رسیدن به سن 30 سالگی در این آزمون شرکت کرده و پس از قبولی درخواست پذیرش خود را برای دانشگاه مورد نظر ارسال کنند.

به عبارت دیگر دانشگاه های کشور ایتالیا در هنگام بررسی پرونده ی افرادی که قصد پذیرش در این دانشگاه ها را دارند، سن افراد را معیار پذیرش قرار نمی دهند و به نکات دیگر از جمله نمرات افراد و ... توجه می کنند.

البته باید به این نکته اشاره کرد که در رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی با وجود اینکه به لحاظ قانونی هیچ گونه محدودیت سنی در نظر گرفته نشده است، اما بهتر است که متقاضیان تا قبل از رسیدن به سن 30 سالگی در آزمون IMAT شرکت کرده و درخواست پذیرش بدهند.

شرایط کار حسابداری در ایتالیا چگونه است؟

شرایط کار حسابداری در ایتالیا چگونه است؟

کشور ایتالیا به دلیل محبوبیت هایی که به دلیل فرهنگ خوب، جاذبه های تفریحی، مکان های دیدنی زیاد و ... دارد همواره مورد توجه افراد زیادی در سراسر دنیا برای مهاجرت و زندگی بوده است. اما افراد قبل از اینکه به کشور ایتالیا مهاجرت کنند بهتر است که شرایط کاری خود در این کشور را بسنجند و با در نظر گرفتن تمامی جوانب تصمیم گیری درست را انجام دهند.

به منظور آشنایی با شرایط کار حسابداری در کشور ایتالیا بهتر است که در ابتدا با قوانین کار در این کشور آشنا شویم. باید گفت که در سال های اخیر تعداد بسیار زیادی از مهاجران با هدف اشتغال به حرفه ی خود و با استفاده از مجوز های موقت اشتغال به کشور ایتالیا مهاجرت کرده اند. معمولا برای کار مهاجران در کشور ایتالیا اجازه ی کار لازم است. در بیشتر موارد افرادی که به شما پیشنهاد کار داده و به عبارت دیگر کارفرمای شما محسوب می شوند، شخصا این مجوز های کار را برای شما دریافت خواهند کرد. معمولا مدت زمان اعتبار این مجوز ها از 3 ماه تا 2 سال می باشند.

کشور ایتالیا هشتمین اقتصاد بزرگ جهان بوده و دارای صنعت قدرتمندی می باشد. آمار بیکاری در این کشور در حدود 8 درصد می باشد. قسمت های شمالی کشور ایتالیا به دلیل اینکه صنعتی تر می باشند از نظر شرایط کاری وضعیت بهتری داشته و فرصت های شغلی بهتری موجود می باشد. بخش های جنوبی کشور ایتالیا دارای کشاورزی قدرتمند می باشد که برای افرادی که شغل مرتبط با کشاورزی را دارند، مناسب می باشد.

گردشگری یکی از قطب های اقتصادی بسیار مهم کشور ایتالیا می باشد و هر ساله تعداد بسیار زیادی توریست به این کشور سفر کرده و کشور ایتالیا مقدار زیادی درآمد را از این طریق به دست می آورد. به دلیل اینکه کشور ایتالیا یکی از زیبا ترین کشور های اروپایی می باشد و همچنین تعداد بسیار زیادی از بنا های تاریخی و منظره های زیبا در این کشور واقع شده و به همین دلیل مشال مرتبط با صنعت گردشگری در این کشور از درامد های بالایی برخوردار هستند. 

یک فرد حسابدار در واقع فردی می باشد که محاسبات مالی را برای شرکت های مختلف در زمینه های متفاوتی انجام می دهد. به طور مثال حسابدار برخی از وظایف مانند تهیه ی گزارش میزان خرید و فروش، حقوق و دستمزد، تنظیم ترازنامه ها، مدیریت بودجه و ... را بر عهده دارند. حسابدار باید بتواند گزارش های دقیق و مفصلی را در باره ی داده های مالی و ... به مدیریت شرکت ارائه نماید. به این ترتیب وظایفی که اشاره کردیم توسط یک کارشناس حسابداری قابل انجام می باشند.

علاوه بر مدرک دانشگاهی در رشته ی حسابداری، تجربه و سابقه کاری بسیار می تواند به افراد جهت پیدا کردن شغل مناسب کمک کند. معمولا افرادی که به عنوان حسابدار در کشور ایتالیا مشغول به کار می شوند باید با نرم افزار های حسابداری مانند Microsoft Excel و  Quickbooks آشنایی داشته باشند. 

یکی دیگر از اهداف مهم حسابداران در کشور ایتالیا تأمین شایستگی های لازم برای اسکن و تفسیر محیط اجتماعی و افتصادی می باشد. افرادی که قصد کار و تحصیل حسابداری در ایتالیا را دارند می توانند به طور داوطلبی و با توجه علاقه خود در گرایش های زیر مشغول به کار شوند.

•    حسابرسی و گزارشگری مالی
•    امور مالی شرکت و مدیریت مالی
•    برنامه ریزی و کنترل
•    حسابرسی
•    مالیاتی
به دلیل اینکه در کشور ایتالیا تعداد بسیار زیادی شرکت های خصوصی وجود دارد، افرادی که در رشته ی حسابداری مدرک کارشناسی را دریافت کرده اند به راحتی می توانند شغل متناسب با شرایط خود را در این کشور پیدا کنند. در کشور ایتالیا ملاک انتخاب یک فرد به عنوان حسابدار کیفیت و سطح کار او و همچنین سابقه ی کاری او می باشد. اگر قصد تحصیل حسابداری در ایتالیا را دارید در باره ی آینده شغلی خود نیازی نیست نگران باشید زیرا در صورتی که بتوانید مدرک کارشناسی خود را با معدل بالا اخذ کنید، به راحتی می توانید پیشنهاد های کاری مناسب را دریافت کنید.

آیا برای تحصیل حسابداری در ایتالیا به تمکن مالی نیاز است؟

آیا برای تحصیل حسابداری در ایتالیا به تمکن مالی نیاز است؟

در روند مهاجرت و انواع روش های مهاجرتی یکی از مهم ترین مسائل برای سفارت کشور مقصد و صدور ویزای این کشور، داشتن تمکن مالی مناسب می باشد. سفارت کشور های اروپایی برای اطمینان از این که فرد مهاجر دارای تمکن مالی مناسبی می باشد و در مدت اعتبار ویزای خود دچار مشکلات مالی جدی نمی شود، در بیشتر روش های مهاجرتی از افراد درخواست مدارک اثبات کننده تمکن مالی می کنند.

کشور ایتالیا در روش مهاجرتی تحصیل حسابداری در ایتالیا و سایر دانشجویان در تمامی مقاطع و رشته های مختلف نامه ی تمکن مالی را دریافت می کند. این نامه ی تمکن مالی به این معنی است که دانشجویان در مدت تحصیل خود در این کشور توانایی پرداخت هزینه های زندگی خود را خواهند داشت. برای تحصیل حسابداری در ایتالیا سفارت این کشور نامه ی تمکن مالی به مبلغ 10 هزار یورو را از علاقه مندان دریافت می کند.

درآمد کار در رشته ی حسابداری به چه صورت است؟

درآمد کار در رشته ی حسابداری به چه صورت است؟

همانطور که می دانیم در صورتی که فرد حسابدار در کار خود مهارت کافی را داشته باشد و بتواند پیشنهاد های کاری مناسبی را دریافت کند، شغل حسابداری برای او یکی از پر درآمد ترین شغل ها می باشد. همانطور که اشاره کردیم افرادی که در رشته ی حسابداری تحصیل می کنند، پس از فارغ التحصیلی به سرعت جذب بازار کار می شوند و از همین طریق درآمد خوبی را برای خود کسب می کنند.

شغل حسابداری دارای میانگین درآمد بیشتری نسبت به بسیاری از شغل های رایج می باشد. اما نکته ی قابل توجه این است که میزان درآمد یک حسابدار به عوامل متعدد و متنوعی بستگی دارد. به طبع یک فرد که به تازگی از دانشگاه فازغ التحصیل شده است نسبت به فردی که چندین سال تجربه ی کار حسابداری را در کارنامه ی خود دارد، درآمد کم تری خواهد داشت.

همچنین افرادی که مدرک های تحصیلی سطح بالاتری دارند، به عبارت دیگر افرادی که در دانشگاه های سطح بالاتری مدرک خود را گرفته اند و به همین ترتیب سطح کار بالاتری را ارائه می دهند نیز میزان درآمد بیشتری خواهند داشت.

رشته ی حسابداری نیز مانند بسیاری از رشته های دیگر گرایش ها و تخصص های متفاوتی دارد که افراد بسته به علاقه و شرایط خود یکی از آن ها را انتخاب کرده و انجام می دهند. حسابدارانی که با داشتن سابقه کاری مناسب و همچنین سطح کاری بالا توانسته اند در شرکت های بزرگ و سازمان های دولتی استخدام شوند، دارای میانگین درآمد بیشتری از سایر حسابداران می باشند.

هزینه ی تحصیل حسابداری در ایتالیا در مقاطع مختلف به چه صورت است؟

هزینه ی تحصیل حسابداری در ایتالیا در مقاطع مختلف به چه صورت است؟

همانطور که می دانیم هزینه های زندگی در شهر ها و کشور های مختلف متفاوت خواهد بود و همچنین هزینه های زندگی بستگی به سبک زندگی خود فرد نیز خواهد داشت.

به طبع  تحصیل در رشته های مختلف هزینه های متفاوتی را برای افراد به همراه خواهند آورد. به طور مثال هرچه افراد در دانشگاه سطح بالاتری تحصیل کنند و یا در یک دانشگاه در رشته های سطح بالاتری مانند پزشکی و دندان پزشکی و مدیریت تحصیل کنند، باید شهریه ی بیشتری را بپردازند.

اما به طور متوسط می توان گفت که هزینه ی تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا و همچنین تحصیل حسابداری در ایتالیا در بازه ی 2000 تا 5000 یورو در سال می باشد. همانطور که اشاره کردیم هزینه های زندگی در شهر های مختلف نیز می تواند متفاوت باشد. البته درست است که هزینه تحصیلی در کشور ایتالیا به طور میانگین از 2000 تا 5000 یورو می باشد، اما متقاضیان برای تحصیل در رشته های مدیریت و پزشکی باید مبالغ شهریه ی بیشتری از این مقدار را بپردازند.

روند پذیرش تحصیلی در دانشگاه های ایتالیا چه مدت زمان می برد؟

روند پذیرش تحصیلی در دانشگاه های ایتالیا چه مدت زمان می برد؟

در کشور ایتالیا نیز مانند بسیاری از کشور های اروپایی ترم تحصیلی جدید از ماه سپتامبر هر سال (یعنی اواسط شهریور) شروع می شود. افرادی که قصد دارند در دانشگاه های این کشور تحصیل کنند، برای پذیرش در ترم جدید باید قبل از ماه آپریل و نهایت تا ماه می (فروردین تا اوایل خرداد)، مدارک خود را برای دانشگاه ارسال کرده و به طور رسمی درخواست پذیرش خود در ترم جدید تحصیلی را برای دانشگاه ارسال نمایند.

البته باید به این نکته نیز توجه کرد که هر دانشگاه دارای تاریخ تحصیلی خاص خود و قوانین مخصوص به خود نیز می باشد و ممکن است هر دانشگاه تاریخ خاصی را به عنوان ددلاین تعیین کرده باشد. اما به طور کلی ددلاین ارسال درخواست پذیرش در ترم تحصیلی جدید در دانشگاه های ایتالیا در بازه ی زمانی آپریل تا می می باشد. (اما برای اطلاع از تاریخ دقیق دانشگاه مورد نظر می توانید به سایت این دانشگاه مراجعه کنید.)

به این ترتیب افرادی که قصد تحصیل حسابداری در ایتالیا و یا تحصیل سایر رشته ها در دانشگاه های ایتالیا را دارند، بهتر است که قبل از این مدت تمامی مدارک خود را به طور کامل آماده کرده باشند تا در هنگام مهلت ارسال درخواست دچار نقص مدارک نشده و تا فرا رسیدن تاریخ ددلاین تمامی مدارک خود را به صورت کامل ارسال کرده باشند.

هزینه ی مسکن در ایتالیا برای دانشجویان به چه صورت است؟

هزینه ی مسکن در ایتالیا برای دانشجویان به چه صورت است؟

همانطور که پیش تر اشاره کردیم به طور کلی کشور ایتالیا نسبت به سایر کشور های اتحادیه ی اروپا هزینه های زندگی پایین تری خواهد داشت. بر اساس آمار گرفته شده به طور میانگین از کل هزینه های ماهانه ی یک دانشجو در کشور ایتالیا در حدود 35 درصد هزینه برای اقامت، 9 درصد هزینه های حمل و نقل و 12 درصد هزینه شهریه ی دانشگاه را شامل می شود و سایر هزینه ها نیز بستگی به سبک زندگی خود فرد خواهد داشت.

به طور کلی در سال 2020 میانگین مخارج یک دانشجو در دانشگاه های ایتالیایی در بازه ی 200 تا 350 یورو در ماه می باشد. همانطور که می دانیم هزینه ای که صرف اجاره ی مسکن افراد می شود، بستگی به نوع مسکن دارد. به عبارت دیگر متقاضیان می توانند که در خوابگاه های دانشجویی زندگی کرده و یا به طور مستقل خانه ی مورد نیاز خود را اجاره کنند.

همانطور که می دانیم بسته به اینکه افراد در چه منطقه ای و همچنین مسکن به چه شرایطی را اجاره کنند، باید هزینه ی متفاوتی را هر ماه برای اجاره مسکن بپردازند.

بر اساس آمار ثبت شده از دانشجویان خارجی که در کشور ایتالیا تحصیل می کنند، تعداد بسیار کمی از آن ها به خوابگاه های دانشجویی می روند. به عبارت دیگر بیشتر افراد برای خود یک مسکن با شرایط مناسب تر را اجاره می کنند. اما نکته ی قابل توجه این است که در حدود 75 درصد از این دانشجویان خارجی که در این کشور تحصیل می کنند، از مسکن خود و هزینه های آن راضی هستند.

آیا تمامی رشته ها می توانند برای پذیرش در دانشگاه های ایتالیا اقدام کنند؟

آیا تمامی رشته ها می توانند برای پذیرش در دانشگاه های ایتالیا اقدام کنند؟

کشور ایتالیا دارای دانشگاه های بسیار زیادی می باشد که این دانشگاه ها معمولا در سطح جهانی مطرح هستند. دانشگاه های ایتالیا هر ساله تعداد بسیار زیادی از دانشجویان را در سراسر جهان پذیرش می کنند. در این مطلب قصد داریم که به صورت اختصاصی به بررسی تحصیل حسابداری در ایتالیا بپردازیم اما باید گفت که در روند پذیرش در دانشگاه های ایتالیا، هیچ گونه محدودیتی از قبیل نوع رشته و مقاطع تحصیلی وجود ندارد.

به عبارت دیگر تمامی متقاضیان تحصیل در ایتالیا در هر رشته ای می توانند درخواست خود را برای دانشگاه مورد نظر ارسال کنند. متقاضیان با داشتن مدرک دیپلم معتبر می توانند برای تحصیل در تمامی رشته ها درخواست پذیرش را ارسال کنند و در صورت موافقت دانشگاه، ویزای کشور ایتالیا را دریافت کرده و به این کشور مهاجرت کنند.

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم افرادی که می خواهند در مقطع کارشناسی ارشد در رشته ی حسابداری و یا سایر رشته ها ادامه تحصیل دهند نیز، می توانند با ارائه ی مدرک کارشناسی خود و سایر مدارک لازم درخواست پذیرش خود را برای دانشگاه مورد نظر ارسال نمایند. همچنین تحصیل در مقطع دکتری نیز به مدرک کارشناسی ارشد در رشته ی مرتبط خود نیاز خواهد داشت.

باید توجه داشت که افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یک رشته را دارند، باید حتما مدرک کارشناسی را در همان رشته یا رشته های مرتبط آن دریافت کرده باشند. همچنین افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری را دارند باید مدرک کارشناسی ارشد خود را در همان رشته یا در زمینه رشته های مرتبط با آن دریافت کرده باشند. 

نکته ی بسیار مهم این است که به طور کلی دانشگاه های کشور ایتالیا آزمون ورودی نداشته و صرفا برای موارد خاصی آزمون ورودی گرفته می شود. به طور مثال در برخی از رشته های هنری و همچنین رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی آزمون ورودی گرفته می شود. برای پذیرش در رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی متقاضیان باید در آزمون IMAT شرکت کرده و هرچه نمره ی بالاتری را در این آزمون کسب کنند بهتر می توانند در دانشگاه مورد نظر خود در این رشته ها تحصیل کنند.

آیا پذیرش در دانشگاه های ایتالیا به قبولی در آزمون ورودی نیاز دارد؟

آیا پذیرش در دانشگاه های ایتالیا به قبولی در آزمون ورودی نیاز دارد؟

یکی از مهم ترین امتیازات تحصیل در دانشگاه های ایتالیا این است که تقریبا برای تحصیل و پذیرش در هیچ کدام از رشته های دانشگاهی مورد نظر توسط، دانشگاه هیچگونه آزمونی گرفته نخواهد شد. البته باید اشاره کرد که در برخی از رشته های خاص که تحصیل و پذیرش در آن ها به داشتن مهارت و استعداد های کافی نیاز دارند ممکن است که دارای آزمون ورودی باشند.

به طور مثال رشته های مربوط به هنر مانند موسیقی و تئاتر و ... ممکن است که یک آزمون ورودی برای نمایش استعداد شما در این رشته ها نیاز باشد. اما به طور کلی برای تحصیل حسابداری در ایتالیا افراد نیازی به شرکت در آزمون ورودی نداشته و فقط با تهیه ی مدارک لازم و شرایط مورد نیاز می توانند برای پذیرش در دانشگاه های مختلف ایتالیا درخواست پذیرش را ارسال کنند.

همچنین همانطور که گفتیم افرادی که قصد دارند در کشور ایتالیا به تحصیل در رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی بپردازند، باید در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی (IMAT) شرکت کرده و از 100 نمره حداقل نمره ی 40 را اخذ کرده باشند. نکته ی قابل توجه این است که هرچه نمره ی افراد در این آزمون بیشتر باشد شانس آن ها برای پذیرش در دانشگاه های ایتالیا بیشتر نیز خواهد بود.

تحصیل حسابداری در ایتالیا چه مزیت هایی دارد؟

تحصیل حسابداری در ایتالیا چه مزیت هایی دارد؟

همانطور که می دانیم کشور ایتالیا در اتحادیه ی اروپا واقع شده است که یکی از کشور های عضو پیمان شنگن نیز می باشد. به این ترتیب زندگی و تحصیل در کشور ایتالیا مزایای زیادی را برای افراد فراهم می آورد. تمامی افرادی که به رشته ی حسابداری علاقه داشته و قصد دارند برای تحصیل به کشور ایتالیا مهاجرت کنند، برای تحصیل حسابداری در ایتالیا مناسب بوده و فقط باید شرایط لازمه را داشته باشند.

علاوه بر رشته ی حسابداری این مسئله برای تحصیل در سایر رشته ها در کشور ایتالیا نیز صادق می باشد و به عبارت دیگر تمامی افرادی که قصد تحصیل در یک کشور اروپایی با هزینه ی پایین تر را دارند می توانند برای تحصیل خود کشور ایتالیا را انتخاب کنند. در ادامه برخی از مزایای تحصیل حسابداری در ایتالیا را برای شما نام می بریم.

•    کشور ایتالیا دارای دانشگاه های دولتی و خصوصی زیادی بوده که بیشتر آن ها از لحاظ کیفیت آموزشی و سطح علمی در سراسر جهان مطرح می باشند. به این ترتیب تحصیل حسابداری در ایتالیا اعتبار خاصی را به مدرک این دانشجویان می بخشد و علاوه بر این دانشجویان این دانشگاه ها از سطح آموزشی و کیفیت آموزشی بهتری برخوردار خواهند شد.

•    یکی از مزیت های بسیار مهم تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا این می باشد که دانشجویان می توانند انتخاب کنند که به زبان انگلیسی و یا زبان ایتالیایی کلاس های خود را بگذرانند. به این ترتیب دانشجویان با داشتن مدرک زبان انگلیسی با حداقل نمره ی 5.5 به راحتی می توانند برای پذیرش در دانشگاه های این کشور اقدام کنند. در برخی از کشور های اروپایی زبان کلاس های دانشگاه فقط زبان رسمی کشور می باشد که یادگیری این زبان برای افراد خارجی ممکن است کمی سخت و طاقت فرسا باشد.

•    مهم ترین مزیت تحصیل حسابداری در ایتالیا این است که کشور ایتالیا دارای موقعیت شغلی بسیار خوبی برای رشته ی حسابداری می باشد. به عبارت دیگر دانشجویانی که مدرک کارشناسی خود را در رشته ی حسابداری در دانشگاه های ایتالیا اخذ می کنند دارای آینده ی شغلی بسیار خوبی می باشند.

علاوه بر اینکه افراد پس از فارغ التحصیل شدن می توانند در ایتالیا به کار خود مشغول شوند و برای دریافت اقامت اشتغال اقدام کنند، در صورت تمایل می توانند به سایر کشور های اروپایی مهاجرت کرده و در این کشور ها به کار خود مشغل شوند. زیرا همانطور که گفتیم مدرک تحصیلی که در دانشگاه های ایتالیا به دانشجویان داده می شود مورد تأیید کشور های اتحادیه ی اروپا می باشد و این افراد به راحتی می توانند شغل خود را پیدا کنند.

•    یکی دیگر از مزیت های بسیار مهم تحصیل حسابداری در ایتالیا این است که دانشجویان این دانشگاه ها می توانند به راحتی و به صورت مستقل از رشته و دانشگاه برای بورسیه ی استانی درخواست بدهند.

چگونه می توان بورسیه ایتالیا را دریافت کرد؟

چگونه می توان بورسیه ایتالیا را دریافت کرد؟

همانطور که اشاره کردیم در کشور ایتالیا دانشگاه های بسیار متعدد و سطح بالایی وجود داشته که این دانشگاه ها با توجه به معیار ها و عوامل متفاوتی بورسیه های متنوعی را به علاقه مندان ارائه می دهند. این بورسیه ها که توسط دانشگاه های این کشور ارائه می شوند، بسیار متعدد بوده و هر کدام دارای ویژگی ها و امتیازات مخصوص به خود می باشند. 

مهم ترین و بهترین بورسیه ها که توسط دانشگاه های ایتالیا ارائه می شود را می توان بورسیه ی استانی یا DSU دانست. بورسیه ی استانی یک بورسیه ی دولتی بوده که در تمامی دانشگاه های ایتالیا و فارغ از رشته و مقطع دانشجو ارائه می شود. هدف اصلی از ارائه ی این بورسیه ها، ترویج تحصیل در دانشگاه های ایتالیا در سطح بین المللی می باشد. دانشجویانی که بتوانند بورسیه ی استانی یا DSU را دریافت کنند، از امتیازات خاصی برخوردار خواهند بود که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

برای دریافت بورسیه ی استانی یا DSU وزارت آموزش کشور ایتالیا یک مصوبه را تصویب کرده که در آن شرایط لازم برای دریافت این نوع از بورسیه توسط دانشجویان خارجی به طور کامل شرح داده شده است. دانشجویانی که متقاضی دریافت بورسیه ی استانی یا DSU هستند می توانند با مراجعه به سایت دانشگاه خود از بخش مربوط به بورسیه وارد قسمت DSU شده و درخواست خود را ثبت نمایند.

یکی از مزایایی که دریافت این نوع از بورسیه دارد این است که دانشجویان پس از دریافت بورسیه می توانند هر سال تا 6000 یورو کمک هزینه ی تحصیلی را دریافت کرده و همچنین از تخفیف در رستوران های دانشگاه و هزینه های خوابگاه و ... بهره مند شوند.

از جمله شرایط لازم برای دریافت بورسیه ی استانی می توان به داشتن پذیرش از طرف دانشگاه مورد نظر و همچنین درآمد پایین در کشور محل زندگی خود اشاره کرد. همچنین توجه به این نکته ضروری است که در صورتی که فرد یکی دیگر از انواع بورسیه ها از طرف دانشگاه را داشته باشد، نمی تواند برای دریافت بورسیه ی استانی درخواست بدهد.

بورسیه ی استانی یا DSU به صورت سالیانه اعطا شده و دانشجویان در صورت داشتن شرایط می توانند هر سال برای دریافت این نوع از بورسیه اقدام کنند. در صورتی که دانشجو در تمامی کلاس های خود شرکت کرده و تمامی دروس را با موفقیت در طول سال سپری کند، می تواند مجددا برای دریافت بورسیه ی استانی درخواست دهد. 

همانطور که اشاره کردیم دانشگاه های کشور ایتالیا هر ساله بورسیه های متعدد و متنوعی را برای رشته های مختلف ارائه می کنند. بورسیه های مختلف معمولا دارای مزایا و مبالغ متفاوتی می باشند و اکثرا بر اساس نمره تحقیقات انجام شده توسط دانشجو، نمره ی دروس تخصصی در حال تحصیل و ... اعطا می شود. برای مشاهده ی انواع این بورسیه ها در دانشگاه مد نظر خود، کافی است که به وب سایت این دانشگاه سر بزنید تا از تمامی بورسیه های سالانه مطلع شوید.

برای مهاجرت از طریق تحصیل حسابداری در ایتالیا چه نوع ویزایی صادر می شود؟

برای مهاجرت از طریق تحصیل حسابداری در ایتالیا چه نوع ویزایی صادر می شود؟

یکی از آسان ترین کشور ها برای دریافت ویزا های تحصیلی در بین کشور های اروپایی، ویزای تحصیلی کشور ایتالیا می باشد. افرادی که قصد تحصیل حسابداری در ایتالیا را دارند پس از پذیرش در دانشگاه مورد نظر می توانند برای دریافت ویزای تحصیلی خود اقدام کنند. همانطور که می دانیم دریافت هر نوع از ویزا دارای شرایط خاصی بوده و امتیازات متفاوتی را نیز برای افراد به همراه می آورد. 

اما افراد با دریافت ویزای تحصیلی کشور ایتالیا تا پایان دوره ی مقطع تحصیلی مورد نظر در دانشگاه های این کشور اعتبار داشته و همچنین پس از فارغ التحصیلی در این رشته، به طور خودکار سفارت این کشور اقامت شما در این کشور را یک سال تمدید می کند تا علاقه مندان به دنبال کار مورد نظر و متناسب با شرایط خود بگردند.

ویزای تحصیلی ایتالیا به افراد این امکان را می دهد تا به راحتی به تمامی کشور های اروپایی عضو پیمان شنگن بدون نیاز به ویزا مسافرت کنند و حتی در این کشور ها مشغول به کار یا تحصیل شوند. اگر قصد تحصیل حسابداری در ایتالیا را دارید می توانید با مشاورین الست گروپ تماس گرفته و مشاورات لازم را از آن ها دریافت کنید. الست گروپ به شما کمک می کند تا در کم ترین زمان ممکن ویزای تحصیلی خود را از سفارت این کشور دریافت کنید.

آیا در هنگام تحصیل حسابداری در ایتالیا می توان مشغول به کار شد؟

آیا در هنگام تحصیل حسابداری در ایتالیا می توان مشغول به کار شد؟

یکی از مزایای بسیار مهم تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا این است که دانشجویان می توانند در این کشور به صورت پاره وقت مشغول به کار شوند. اما کشور ایتالیا برای کار دانشجویان ساعت کار هفتگی را در نظر گرفته است و این افراد نباید در هفته بیشتر از این مقدار کار کنند. ( زیرا باید وقت کافی برای رسیدگی به درس ها و کلاس های خود را داشته باشند. )

کشور ایتالیا برای دانشجویان مقطع کارشناسی 10 ساعت در هفته، برای دانشجویان رشته ی پزشکی و دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد 20 ساعت در هفته و برای دانشجویان دکتری 30 ساعت کار در هفته را در نظر گرفته است. یکی از سوالات رایجی که در ذهن هر فرد پس از خواندن این مطلب شکل می گیرد این است که با وجود این ساعات کار در هفته یک دانشجو چه میزان می تواند درآمد داشته باشد.

برای پاسخ به این سوال باید گفت که به طور میانگین میزان درآمد مشاغل پاره وقت در حدود 10 یورو در ساعت می باشد. به این ترتیب یک دانشجوی مقطع کارشناسی می تواند در هفته حدود 700 یورو درآمد داشته باشد.

با توجه به اینکه هزینه های زندگی در کشور ایتالیا نسبت به سایر کشور های اروپایی تا حدودی پایین تر می باشد، دانشجو با انجام این میزان از کار پاره وقت می تواند هزینه های زندگی خود را تا حدودی مدیریت کند.

آیا در تحصیل حسابداری در ایتالیا امکان پیوست خانواده وجود دارد؟

آیا در تحصیل حسابداری در ایتالیا امکان پیوست خانواده وجود دارد؟

افرادی که قصد تحصیل حسابداری در ایتالیا را دارند، ممکن است که متأهل بوده و حتی دارای فرزند نیز باشند. در این صورت این افراد ممکن است که تصمیم داشته باشند به کلی خانواده ی خود را نیز با خود همراه کرده و به کشور ایتالیا به قصد ادامه تحصیل مهاجرت کنند. سفارت ایتالیا برای این دسته از افراد تصمیماتی را اتخاذ کرده است.

به طور مثال این افراد در صورتی که بتوانند مدارک تمکن مالی لازم را ارائه دهند به راحتی می توانند در هنگام تحصیل خود، خانواده ی خود یعنی همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را با خود همراه کنند.

اما نکته ی قابل توجه این است که سفارت ایتالیا این مدارک تمکن مالی را به این منظور از افراد دریافت می کند که افراد و خانواده ی آن ها بتوانند از پس هزینه های زندگی، یعنی هزینه ی مسکن، هزینه ی خوراک و پوشاک و ... خود در این مدت بر بیایند و دچار مشکل نشوند. بر اساس تصمیم گیری هایی که شده است سفارت ایتالیا برای هر فرد 10 هزار بورو در سال را در نظر گرفته است.

آیا از طریق تحصیل حسابداری در ایتالیا می توان اقامت دائم را اخذ کرد؟

آیا از طریق تحصیل حسابداری در ایتالیا می توان اقامت دائم را اخذ کرد؟

دانشجویانی که قصد تحصیل حسابداری در ایتالیا را دارند، در این کشور فارغ التحصیل شده و پس از فارغ التحصیلی خود ویزای اقامت یک ساله را دریافت می کنند. در این مدت یک سال متقاضیان می توانند در این کشور به دنبال کار متناسب با شرایط خود بگردند.

در صورتی که افراد موفق شوند که در این مدت یک سال، کار مورد نظر خود را بیابند می توانند برای دریافت اقامت کاری از طریق سفارت اقدام کنند. 
نکته ی قابل توجه این است که بر اساس قوانین مهاجرتی کشور ایتالیا، افرادی که به صورت پیوسته 5 سال در این کشور مشغول به کار باشند، می توانند برای دریافت اقامت دائمی این کشور اقدام کنند.

برای پذیرش در دانشگاه های ایتالیا چه مدارکی لازم است؟

برای پذیرش در دانشگاه های ایتالیا چه مدارکی لازم است؟

هر دانشگاه ممکن است مدارک متفاوتی را از متقاضیان پذیرش در دانشگاه بخواهد. همچنین مدارک مورد نیاز برای افراد در هر مقطع تحصیل و هر رشته نیز ممکن است که متفاوت باشد. اما در پایین سعی کرده این که مدارکی را به شما معرفی کنیم که در بیشتر موارد از متقاضیان خواسته می شود.
•    افراد باید حتما دارای پاسپورت معتبر از کشور خود باشند. به عبارت دیگر افرادی که دارای مشکل های قانونی از جمله ممنوعیت خروج از کشور و ... باشند، پاسپورت آن ها اعتبار نداشته و نمی توانند برای پذیرش در این دانشگاه های ایتالیا نیز از آن استفاده کنند.
•    متقاضیان باید تمامی مدارک تحصیلی لازم از جمله مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات خود را دریافت کرده باشند و تمامی این مدارک را به زبان انگلیسی یا زبان ایتالیایی ترجمه کنند.
•    از جمله مدارک اصلی که تقریبا در تمامی کار های اداری از افراد دریافت می شود می توان به شناسنامه، کارت ملی و چند قطعه عکس اشاره کرد که افراد برای پذیرش در دانشگاه های ایتالیا نیز به آن ها نیاز خواهند داشت.
•    همانطور که پیش تر اشاره کردیم افراد باید بر اساس رشته و مقطع تحصیلی خود مدارک زبان با حداقل نمره ی متفاوت را داشته باشند.
•    دانشجویانی که متقاضی تحصیل در رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی هستند باید قبل از اقدام برای درخواست پذیرش در دانشگاه های ایتالیا، نتیجه ی آزمون IMAT خود را دریافت کرده و حداقل نمره ی 40 از 100 را کسب کرده باشند.
•    همانطور که اشاره کردیم دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری را دارند باید بر اساس تصمیم دانشگاه، مقالات معتبر خود را نیز ارائه دهند.
•    همچنین دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در مقطع دکتری باید پروپوزال تز خود را نیز ارائه دهند.
•    یکی دیگر از مدارک لازم و حیاتی برای تحصیل حسابداری در ایتالیا مدارک تمکن مالی می باشد. (10 هزار یورو در سال برای هر فرد)

الست گروپ به متقاضیان تحصیل حسابداری در ایتالیا چه خدماتی ارائه می دهد؟

الست گروپ به متقاضیان تحصیل حسابداری در ایتالیا چه خدماتی ارائه می دهد؟

الست گروپ یک گروه مهاجرتی بسیار بزرگ بوده که با داشتن تعداد زیادی از مشاورین مهاجرتی با تجربه و متخصص به متقاضیان مهاجرت به کشور های اروپایی و ... کمک می کند تا یک مهاجرت راحت و بدون دردسر را پشت سر بگذارند. الست گروپ با مشاورین خود به علاقه مندان کمک می کند تا بهترین روش های مهاجرتی را برای خود و خانواده ی خود انتخاب کنند و در این مسیر دچار اشتباه نشوند.

در صورتی که افراد کار های مهاجرتی خود را به الست گروپ بسپارند، الست گروپ بسیاری از کار های لازم را برای افراد انجام می دهد و دیگر نیازی به دوندگی زیاد توسط خود افراد نمی باشد. الست گروپ برای افرادی که قصد تحصیل حسابداری در ایتالیا را دارند خدمات منحصر به فردی را در نظر گرفته است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

ارزیابی شرایط مورد نیاز

مشاورین الست گروپ در زمینه ی مهاجرت از طریق تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا بسیار با تجربه بوده و از تمامی جوانب و ریزه کاری های این پروسه مطلع هستند. به عبارت دیگر این مشاورین شرایط هر دانشگاه و رشته را برای شما ارزیابی کرده و مدارک لازم را به شما اعلام می کند.

تهیه و آماده سازی مدارک

الست گروپ پس از ارائه ی لیست کامل مدارک مورد نیاز برای ارائه ی درخواست پذیرش به دانشگاه های ایتالیا، به شما در جهت تهیه و جمع آوری این مدارک کمک می کند. هر دانشگاه ممکن است که مدارک خاصی را مورد نیاز داشته باشد.

ارسال نامه ی درخواست پذیرش تحصیلی 

یکی از مهم ترین بخش های پروسه ی اقدام در جهت تحصیل حسابداری در ایتالیا، ارسال درخواست برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر می باشد. به عبارت دیگر متقاضیان باید به همراه مدارک مورد نیاز در مهلت تعیین شده، نامه ی درخواست پذیرش در دانشگاه مورد نظر را تکمیل کرده و برای این دانشگاه ارسال نمایند. نگارش و ارسال این درخواست ممکن است که برای افراد بی تجربه کمی سخت به نظر برسد. اما جای نگرانی نیست زیرا الست گروپ نگارش و تکمیل این درخواست پذیرش را برای متقاضیان انجام داده و به دانشگاه مورد نظر ارسال می نمایند.

همراهی در روند دریافت ویزا از سفارت ایتالیا

همراهی در روند دریافت ویزا از سفارت ایتالیا

همانطور که اشاره کردیم افراذ پس از دریافت نامه ی پذیرش از طرف دانشگاه مورد نظر، باید به سفارت ایتالیا در کشور ایران مراجعه کرده و کار های لازم برای دریافت ویزا را انجام دهند. این روند ممکن است که مداری پیچیده باشد و افراد بی تجربه در انجام آن ها دچار سردرگمی شوند. به این ترتیب الست گروپ تمامی مدارک لازم را برای شما آماده کرده و در هنگام مراجعه به سفارت ایتالیا شما را همراهی می کند تا هیچ مشکلی در روند انجام کار پیش نیاید.

همراهی در هنگام ورود به کشور ایتالیا

همراهی در هنگام ورود به کشور ایتالیا

یکی از مزیت های بسیار مهم و منحصر به فرد الست گروپ این است که در هنگام ورود به کشور ایتالیا، فرد همراهی می شود تا کار های خود را به خوبی انجام داده و در محل مورد نظر خود مستقر شود. همانطور که می دانیم هر فرد در بدو ورود به یک کشور جدید نیاز به انجام برخی از امور اداری و ... دارد که در صورت انجام آن ها به تنهایی ممکن است دچار سردرگمی و اشتباه در انجام امور شود. به این ترتیب برای جلوگیری از این موارد الست گروپ متقاضیان را در بدو ورود به کشور ایتالیا همراهی می کند تا به خوبی در محل زندگی خود اسکان یافته و همچنین برای افتتاح حساب بانکی، بیمه ی درمانی و ... امور اداری را انجام دهند.