اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

تحصیل عکاسی در ایتالیا

تحصیل عکاسی در ایتالیا

در این مقاله قصد داریم به صورت مفصل موضوع تحصیل عکاسی در ایتالیا را مورد بحث و بررسی قرار دهیم و در این رابطه، اطلاعات مفید و سودمندی در اختیار شما مخاطبان گرامی قرار دهیم، پس تا انتهای این نوشتار ما را همراهی نمایید.

کشور ایتالیا علاوه بر داشتن امکانات تحصیلی و رفاهی خیلی خوب و همچنین با کیفیت، از پیشینه هنری غنی به خصوص در رابطه با عکاسی برخوردار می باشد و ضمنا دارای شرایط مناسب و ایده آلی در زمینه ی تحصیل عکاسی می باشد. البته به طور کلی این کشور مقصد ایده‌آلی برای تحصیل، به ویژه در رشته‌های هنری می باشد.

در این مقاله قصد داریم به صورت مفصل موضوع تحصیل عکاسی در ایتالیا را مورد بحث و بررسی قرار دهیم و در این رابطه، اطلاعات مفید و سودمندی در اختیار شما مخاطبان گرامی قرار دهیم، پس تا انتهای این نوشتار ما را همراهی نمایید.

کشور ایتالیا علاوه بر داشتن امکانات تحصیلی و رفاهی خیلی خوب و همچنین با کیفیت، از پیشینه هنری غنی به خصوص در رابطه با عکاسی برخوردار می باشد و ضمنا دارای شرایط مناسب و ایده آلی در زمینه ی تحصیل عکاسی می باشد. البته به طور کلی این کشور مقصد ایده‌آلی برای تحصیل، به ویژه در رشته‌های هنری می باشد.

از این رو سالیانه تعداد کثیری دانشجو از کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین کشورهای آسیایی برای تحصیل به کشور ایتالیا عزیمت می نمایند. البته لازم به توضیح است که سطح کیفی تمامی رشته‌ های دانشگاهی در این کشور بالا می باشد، ولی رشته های هنری از جمله عکاسی در ایتالیا هواخواه بیشتری دارند و با استقبال بیشتری رو به رو می باشد. شاید علت انتخاب خیلی از دانشجویان، به فرهنگ غنی و آثار چشمنواز ایتالیا مربوط می شود که از دل مکتب هنری این کشور بیرون آمده ‌اند و خود را نمایان کرده اند.کشورایتالیا از جمله قطب‌ های اصلی رشته‌ های هنری و دانشگاهی  و به خصوص عکاسی در اروپا به حساب می آید.

 

اینفوگرافیک تحصیل عکاسی در ایتالیا

اینفوگرافیک تحصیل عکاسی در ایتالیا

سنت هنری، به شکل ریشه ای و عمیق در کشور ایتالیا ریشه دارد. حتی در دوره ی نوسنگی، مردم مناطقی که ما امروز آن را ایتالیا می ‌نامیم، زیورآلات و همچنین آثار باستانی هنری می ساختند. در عصر پادشاهی روم، هنر در این کشور تقویت و پالایش شد. در طول مدت این دوره، آداب، رسوم و فرهنگ مناطق گوناگون اروپا و هنرمندان محبوب قاره سبز بر روی هنر ایتالیایی ‌ها تاثیر گذاشتند. شاید همین اتفاق هم، علت به وجود آمدن گنجینه‌ های هنری بسیار ارزشمندی در این کشور شده باشد. 

با توضیحات مقدماتی گفته شده، هدف از این مقاله، ارائه ی اطلاعاتی جامع و کامل در ارتباط با شرایط تحصیل عکاسی در ایتالیا می باشد که امیدواریم برای شما خوانندگان عزیز مثمر ثمر واقع گردد. در آغاز به ذکر سوالاتی چند و موضوعاتی در زمینه ی تحصیل عکاسی در ایتالیا می پردازیم و در ادامه، به تشریح و بسط آن خواهیم پرداخت. پس با ما باشید:

کشور ایتالیا، مهد هنر عکاسی و معماری
تاریخچه ی هنر عکاسی در کشور ایتالیا
شرایط تحصیل عکاسی در ایتالیا به چه صورت می باشد؟
ایتالیایی ها و عکاسی در ایران
چرا رشته های هنری در کشور ایتالیا تا این اندازه محبوب می باشند؟
شرایط دریافت پذیرش تحصیل عکاسی در ایتالیا از دانشگاه های ایتالیا چگونه می باشد؟
بهترین دانشگاه ها در زمینه ی تحصیل عکاسی در ایتالیا کدامند؟
رشته ی تحصیل عکاسی در ایتالیا به زبان انگلیسی
بازار کار رشته ی تحصیل عکاسی در ایتالیا
رتبه و رنکینگ دانشگاه ها برای رشته ی تحصیل عکاسی در ایتالیا
سوالات متداول و معمول در مورد رشته ی تحصیل عکاسی در ایتالیا
برنامه ی تحصیل عکاسی در ایتالیا  
آموزش های تحصیل عکاسی در ایتالیا
شرایط مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی در هر مقطع چیست؟
شرایط سنی برای هر مقطع تحصیلی چگونه است؟ 
هزینه تحصیل در هر مقطع تحصیلی به چه صورت است؟
پروسه اخذ پذیرش تحصیلی چه مدتی زمان می برد؟
آیا می توان برای تمامی رشته ها پذیرش گرفت؟ آیا ازمون ورودی دارد؟
مهاجرت تحصیلی به ایتالیا مناسب چه افرادی می باشد؟
در چه صورتی می توان بورسیه اخذ نمود؟ انواع بورسیه ایتالیا چیست و چرا چینن بورسیه ای برای این کشور وجود دارد؟
آیا امکان کار دانشجویی در حین تحصیل وجود دارد؟ حقوق دریافتی برای سپراندن زندگی کافی می باشد؟ 
آیا امکان پیوستن خانواده حین تحصیل برای ما وجود دارد؟
آیا از طریق پذیرش تحصیلی می توان اقامت دائم را اخذ کرد؟
مدارک مورد نیاز جهت پذیرش تحصیلی چیست؟
خدمات الست گروپ در زمینه مهاجرت تحصیلی به ایتالیا چیست؟
قوانین کار در ایتالیا به چه نحو می باشد؟
بهترین مشاغل دانشجویی با درآمد بالا در ایتالیا چه مشاغلی می باشد؟
ویزای اقامت پس از تحصیل در کشور ایتالیا به چه صورت می باشد؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل عکاسی در ایتالیا با ما همراه باشید.

 

کشور ایتالیا، مهد هنر عکاسی و معماری

کشور ایتالیا، مهد هنر عکاسی و معماری

ایتالیا کشوری در جنوب قاره ی اروپا است که شامل شبه‌ جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردنیا در دریای مدیترانه می باشد. ایتالیا در همسایگی با کشورهای اتریش، فرانسه، واتیکان (در داخل شهر رم پایتخت ایتالیا)، سان مارینو (در شمال ایتالیا)، اسلوونی و سوئیس قرار دارد. در حال حاضر این کشور جزء کشورهای توسعه یافته می باشد و همچنین جزو هشت کشور صنعتی دنیا به حساب می آید. نکته قابل توجه و جالب در مورد نقشه ی ایتالیا این است که نقشه ی این کشور شبیه به چکمه می باشد.

کشور ایتالیا در مرکز دریای مدیترانه واقع گردیده است، دریایی که تولد تمدن‌ های زیادی را به خود دیده‌ و تجربه کرده است. این کشور دارای تاریخی غنی از تماس ‌ها و تبادلاتی است که بر روی مردم، اقتصاد و فرهنگش اثر گذار بوده است. فنیقی ‌ها، یونانی‌ ها، کارتاژها، اعراب و همچنین نورمن‌ ها از جمله مللی بوده اند که در طول قرن ها با تأثیر گذاشتن بر روی فرهنگ محلی ایتالیا، موجب شده اند تا این کشور به شکل فوق العاده‌ای غنی از آثار معماری و هنری گردد.

بر طبق محاسبات و آماری که از طرف یونسکو صورت گرفته است، بیشتر از نیمی از میراث فرهنگی جهان در ایتالیا قرار گرفته است. کشوری کوچک که مساحت آن تنها 25 درصد از کل خشکی ‌های جهان است و یک پنجم ایران وسعت دارد.

نشانه‌ های بازمانده از زمان های قبل، آثار هنری و همچنین تنوع فوق العاده طبیعت در شبه جزیره ایتالیا از جمله علل جذب توریست به این کشور محسوب می شود که این خود باعث گردیده است که ایتالیا به یکی از توریستی ‌ترین کشورهای جهان تبدیل شود. شهرهای رم، فلورانس، ونیز و خیلی از شهرهای دیگر، از جمله مقصدهای هنری به حساب می آیند که برنامه ی هر بازدید کننده‌ از شبه جزیره ایتالیا را شامل می شوند.

به همراه این شهرهای بزرگ و معروف، میراث های فرهنگی پنهانی نیز در شهرهایی با قدمت هزار ساله موجود است  که البته در مسیر اصلی بازدیدها قرار نگرفته اند و با وجود آن که کم تر شناخته شده‌اند، ولی درحد و اندازه شهرهای هنری ایتالیا دارای جذابیت هستند.

شناخت کشور ایتالیا فقط با بازدید از شهرهای معروف، موزه‌ ها و میادین آن محقق نخواهد شد، بلکه برای رسیدن به این منظور و نیل به این هدف، بایستی دنیای رنگارنگ و به اصطلاح ایتالیای کوچک را که سرشار و غنی از زیبایی ‌های طبیعی و هنری بی حد و حصر و صدها مرکز شهری کوچک و متوسط که بعضی از آن ها پایتخت‌های باستانی با آثاری اصیل و بی نظیر می ‌باشد را درنوردید.

با این که خیلی از مناطق ایتالیا بعد از سقوط امپراتوری روم نیز به صورت مستقل توسعه پیدا کردند، ولی دوره رنسانس، اوج صحنه هنری در این کشور بود. افرادی مانند میکل آنژ، رافائل و لئوناردو داوینچی از جمله هنرمندن مشهور ایتالیایی در این دوره می باشند.

ممکن است، این جمله کمی اغراق ‌آمیز باشد؛ ولی کشور ایتالیا با آثار و اماکن هنری مهم و ارزشمند خود، بهشتی برای علاقه مندان به هنر محسوب می شود. به همین خاطر رشته های هنری و از جمله عکاسی در کشور ایتالیا همیشه مورد توجه علاقه مندان هنر قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که سرچشمه و منشاء کلمه “یونیورسیتی” نیز به زبان ایتالیایی باز می ‌گردد. این خود نشان می‌ دهد که کشور ایتالیا، هم از نظر غنای هنری و هم از نقطه نظر ارزش علمی، دارای جایگاه بسیار خوبی در اروپا و جهان می باشد و جالب است بدانید که دانشگاه بولونیا از جمله قدیمی ‌ترین دانشگاه‌های جهان به حساب می آید. تمامی این ویژگی ‌ها موجب شده که ایتالیا مکانی جذاب و ایده‌آل برای تحصیل در زمینه ی علم و هنر گردد.

 

تاریخچه ی هنر عکاسی در کشور ایتالیا

تاریخچه ی هنر عکاسی در کشور ایتالیا

هنر عكاسی در ايتاليا ريشه ای دیرینه دارد و قدمت آن به سده ی شانزدهم ميلادی بر می گردد. در آن زمان لئوناردو داوینچی اتاقك تاريك را كه اختراع آن در گذشته ای دورتر صورت گرفته بود، در كتاب آتلانتيك توصيف نمود كه در سال 1568 دانیلو بارابارو نجبيب زاده اهل ونيز با قرار دادن عدسی در محلی كه پیش از این سوراخ كوچكی برای عبور دادن پرتوهای نور و تشكيل تصوير بود، آن را تكميل و به اتمام رساند.

دانشمندی از ناپل به نام جی بی دلايورتا در کتاب خود تحت عنوان طبيعت جادويی به توصيف اين ابزار پرداخت. از این رو اختراع آن را به اشتباه به او نسبت می دهند. با این حال نام دلاپورتا برای هميشه در تاريخ "اتاقک تاريك" گره خورده است، چرا که او به این ابزار معروفيتی عام بخشید. 

 

زمینه ی تاریخی عکاسی در ایتالیا

زمینه ی تاریخی عکاسی، هم از چشم انداز اروپایی و هم از چشم انداز آمریکای شمالی مورد توجه قرار گرفته است که یک دوره مطالعه ی متعادل و جامع را تضمین می کند.

مربیان در مورد تاریخ و فرهنگ منطقه بسیار آگاه و فعال هستند که در هر تور،  این موارد را توضیح می دهند. دوربین اتروسک به هر عکاس در حال پیشرفت، از مبتدی تا پیشرفته، جهت تقویت کردن توانایی های آن ها در این محیط بصری شگفت انگیز کمک خواهد کرد.

 

شرایط تحصیل عکاسی در ایتالیا به چه صورت می باشد؟

شرایط تحصیل عکاسی در ایتالیا به چه صورت می باشد؟

عکاسان برای تحصیل در ایتالیا بایستی فعال و همچنین آگاه از جهان معاصر باشند. استادان در کارشان ماهر و با دانش می باشند و این مورد، این اطمینان را خواهد داد که دانشجویان، آموزش های عالی را دریافت دارند تا امکان پیدا کردن جایگاهی حرفه ای در زمینه های گوناگون تولید بصری ارتباطات و تصویر، هم در کشور ایتالیا و هم در سطح بین المللی فراهم گردد.

هنر عکاسی به معنای ارائه و عرضه ی مدلی مفید و جالب از جهان می باشد. یک عکاس، دیگر آن عکاس حرفه ای نیست، بلکه فنآوری دیجیتال او را مجبور می کند تا علاقه ی خود را به این روش به سمت طرز فکری که به صورت فزاینده ای به توانایی دیدن، تصویر و روایت ارتباط پیدا می کند، برطرف کند. به همراه همکاری با افراد حرفه ای که در بازار کنونی مشغول به فعالیت می باشند، دانشجویان به صورت کامل از رویکردهای نوین در جهت طراحی هویت، کمپین تبلیغاتی و ارتباطات شرکتی بهره مند می گردند.

بخش مهم و عمده ای از برنامه ی آموزشی به این موضوع اختصاص پیدا می کند که چه بازاری برای جمع آوری آثار هنری مناسب و ایده آل می باشد. این مسئله با جمع آوری نمونه کارهای شخصی نخستین قدم برای برقراری ارتباط با گالری های بین المللی و موزه داران انجام می گیرد. موضوعات عکاسی شامل: 
زمینه ی ایتالیایی و بین المللی هنر عکاسی
جمع آوری و هنرهای زیبا
خلاقیت و فرآیند طراحی در هنر عکاسی
تبلیغات و ارتباطات شرکت
زیبایی و پرتره
چشم انداز و معماری
تمرکز بر داستان نویسی
سازماندهی و تعبیه ی نمایشگاه ها و رویدادها
جمع آوری نمونه کارها
فن آوری دیجیتال برای خلاقیت

 

ایتالیایی ها و عکاسی در ایران

ایتالیایی ها و عکاسی در ایران

هنر عکاسی که در سال‌ های میانی قرن 19 اختراع شد، خیلی سریع دوران آغازین را پشت سر نهاد و جاذبه‌ ی شگفت انگیز و اعجاب آور آن، راهی برای بازنمایی و کشف جهان پیرامون و ناشناخته‌ گردید که دیدار آن خواهان بسیاری پیدا کرد. این پدیده‌ ی نوظهور و حیرت‌ آور، خیلی زود حضورش را در دوردست ‌ترین نقاط دنیا توسعه و گسترش داد و تصویر رویای اسطوره ‌ای غار افلاطون را به خصوص برای انسان غربی از سمت شرق و نیز برای انسان شرقی از سمت غرب، به عینی ‌ترین شکل ممکن، آشکار نمود.به دنبال این علاقه و اشتیاق دو طرفه و در مدت زمان خیلی کوتاهی در حدود 3 سال، پای هنر عکاسی به کشور ایران باز شد. 

بعد از گذشت دوره ی آغازین و پر زحمت عکاسی از 1858 میلادی به این سو، سال‌های رواج جدی و شروع شکوفایی عکاسی در ایران به وقوع پیوست. ناصرالدین شاه چهارمین پادشاه از سلسله قاجار بود که شیفته ی هنرها گردید و در واقع مروج اصلی و مهم عکاسی در ایران نیز به حساب می آید.

وی اشتیاق زیادی به عکاسی و نقاشی داشت و عکس‌ها و نقاشی‌هایی که حاصل کار وی باقی مانده است، بیانگر آن است که از ذوق هنری در این دو زمینه، برخوردار بوده است. بدون شک، در پرتو توجه  و علاقه ی وی به عکاسی و تلاش های نخستین عکاسان ایرانی بود که خیلی از کاربردهای مفید این پدیده ی مدرن قرن 19 در ایران شناخته شد و مورد استفاده قرار گرفت.

علاوه بر این؛ همچنین اهتمام، تجربه و ماجراجویی‌های اشخاصی از کشورهای روسیه، فرانسه، ایتالیا و اتریش در کشف و پیشرفت بعضی کاربردهای هنر عکاسی در ایران خیلی موثر بوده است. این پیشگامان اولیه که عکاسی برای اغلب آن ها سرگرمی و یا وسیله‌ ای تفننی به شمار می رفت، با اطلاعات خود از هنر عکاسی، برای اولین بار، دست به تجربیاتی سودمند و گرانبها در این رابطه شده اند. دلیل این حضور و تجربه‌ ها، البته بیشتر از همه ی موارد، به تاسیس دارالفنون در تهران ارتباط پیدا می کرد که به همت و کوشش مستمر امیرکبیر صورت گرفت.

با توجه به عکس‌ ها و تصاویر و اسناد به جا مانده از زمان قاجار، از بین اروپائیانی که در سال‌ های آغازین رواج عکاسی در ایران، حضور و تاثیر قابل ملاحظه ای داشته‌ اند، سهم ایتالیایی‌ ها که بیشتر در کارها و امور نظامی و تدریس فنون آن در دارالفنون فعالیت می‌ کردند، از بعضی جنبه ها شایسته بررسی می باشد و از جایگاه خاصی برخوردار است. ضمنا در زمینه ی تحصیل عکاسی در ایتالیا، این کشور دارای فاکتورهای مهم و قابل توجهی می باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

چرا رشته های هنری در کشور ایتالیا تا این اندازه محبوب می باشند؟

چرا رشته های هنری در کشور ایتالیا تا این اندازه محبوب می باشند؟

کشور ایتالیا یکی از مقاصد برتر در زمینه ی انجام مطالعات و گذراندن دوره‌های گوناگون هنری می باشد. چنان چه علاقه ‌مند هنر به صورت حرفه‌ا ی و حتی به صورت تفننی می باشید، کشور ایتالیا را به عنوان یکی از انتخاب ها و مقاصد بررسی نمایید و حتما به آن فکر کنید. ایتالیا در زمره ی کشورهایی است که دارای بیشترین میراث فرهنگی ثبت شده در یونسکو می باشد. حال در این بخش، دلیل منطقی محبوبیت رشته های هنری در ایتالیا را بیان می نماییم:

 

کشور ایتالیا زادگاه هنرمندان و جنبش‌ های هنری بسیاری است.

کشور ایتالیا مهد رنسانس و بسیاری از جنبش‌های هنری دیگر می باشد. لیست هنرمندان با نفوذ ایتالیایی، خود گویای این واقعیت می باشد. لئوناردو داوینچی، رافائلو، میکل آنژ، دوناتلو، ماساسیو، بوتیچلی و غیره تنها چند نمونه از هنرمندان نامدار و تاثیرگذار در جهان هستند که ملیت آن ها شهرهای قدیمی و کهن کشور ایتالیا می باشد. در صورتی که علاقه مند به هنر و در این میان نیل به تحصیل عکاسی در ایتالیا هستید، می توانید گام های مطمئنی در این راه بردارید.

 

هنر؛ در گوشه و کنار این کشور هنری نهفته است

شما در ایتالیا می ‌توانید هنر را در اغلب جاها مانند:

خیابان‌ ها، اماکن باستانی، داخل موزه‌ ها، تئاتر و همچنین در غذاهای ایتالیایی به وفور ببینید. با برنامه ی تحصیل عکاسی در ایتالیا و سایر رشته های هنری می توانید آن را با همه ی حواس خود تجربه کنید. شما به عنوان یک دانشجو قادر هستید، از رویدادها و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی که در این ایتالیا برگزار می ‌گردد، الهام گرفته و فعالیت نمایید.

 

شرایط دریافت پذیرش تحصیل عکاسی در ایتالیا از دانشگاه های ایتالیا چگونه می باشد؟

شرایط دریافت پذیرش تحصیل عکاسی در ایتالیا از دانشگاه های ایتالیا چگونه می باشد؟

کاندیدها در طی دو مرحله انتخاب می گردند. نخستین مرحله ی انتخاب، یک نمایش بر طبق مستندات دریافت شده از دانشجو می باشد. در صورتی که برنامه بر اساس الزامات باشد، مصاحبه ی فردی با رهبر دوره برگزار می گردد. ارزیابی کاندیداها بر طبق همه ی فعالیت های فردی در نظر گرفته شده شامل: نمونه کارها، دانش قبلی، فعالیت های کاری و فعالیت های فوق برنامه و همچنین نامه های ارائه شده، انجام می گیرد.

مدارک لازم برای پذیرش عبارتند از: 

رزومه ی کاری
نمونه کارهای هنری و حرفه ای
نامه ی انگیزشی
لیستی از دانش قبلی
مدارک مربوط به دوره ها و همچنین حضور در کارگاه های آموزشی
گواهی مدرک مهارت در زبان انگلیسی
کارت شناسایی یا پاسپورت برای دانشجویان ایتالیایی و سایر کشورهای عضو شهروندی اتحادیه اروپا
دریافت پرداخت هزینه به منظور درخواست اخذ پذیرش
بسته به اسناد و مدارک بیشتر ممکن است، درخواست شود. 

 

بهترین دانشگاه ها در زمینه ی تحصیل عکاسی در ایتالیا کدامند؟

بهترین دانشگاه ها در زمینه ی تحصیل عکاسی در ایتالیا کدامند؟

دانشکده ی RM Milan: این دانشکده در ابتدا در این شهر نبود و از مدت ها قبل شرکت های مد و طراحی درخواست ساخت چنین دانشکده ای را داشتند و در ضمن این دانشکده از هر دو منظر عملی و نظری بسیار قوی می باشد.

تمامی پروژه های این دانشکده، زمینه ای از سرمایه گذاری منابع، پیش زمینه ای از تجربیات قبلی، مجموعه ای از علل در رابطه با این که تجربیات پیشین چرا رخ می دهند و در ضمن مجموعه ای از محدودیت هایی که بایستی شکسته شوند را دارا می باشند. قابل توجه آن که رشته های تحصیلی در این دانشکده به زبان انگلیسی تدریس می شوند. 

دانشکده مد فراری: در این دانشکده کلاس های درس با تجهیزات و امکانات کامل و همیشه مطابق با آخرین پیشرفت های علمی ارائه می گردند. استفاده از این کلاس ها برای دانشجویان دانشکده کاملا امکان پذیر است و از این رو، به آن ها امکان به کار گیری از ابزار و موادی که آن ها در دنیای کاری آینده خود با آن رو به رو می گردند را می دهد.

کلاس های این دانشکده آن طور که باید معمول نیستند. ولی محیطی چند منظوره را فراهم می کنند: دفتر استایل که سبک شناسان و همچنین طراحان در آنجا، مجموعه کارهای خود را توسعه می دهند و خلاقیت های خود را بروز می دهند. لازم به توضیح است که این دفتر با اتاق مدلینگ و خیاطی که طراحی و نیز تولید همه ی مجموعه ها در آنجا صورت می پذیرد، ارتباط پیدا می کند. رشته های تحصیلی این دانشکده به زبان انگلیسی تدریس می گردند.

دانشکده عکاسی ایتالیا: این دانشکده، مدت 20 سال است که موسسه ای پیشگام در حوزه آموزش حرفه ای در ایتالیا می باشد. آموزش تحصیل عکاسی در ایتالیا و از جمله در دانشکده عکاسی ایتالیا(IIF)، با کامل بودن و رویکردی عملی و حرفه ای که در زمره بهترین بخش های عکاسی در دنیا است، مشخص می شود. 

آکادمی فیلم رم: هدف این آکادمی، مبدل نمودن اشتیاق و علاقه دانشجویان به یک حرفه می باشد. این نتیجه فقط از راه طرح درسی که به تفصیل و با ذکر جزئیات نگاشته شده و همچنین به گونه ای طراحی شده باشد که وسایل ضروری برای یادگیری پایه های فنی و نظری دروس و دیگر قسمت های مجموعه را در اختیار هر یک از دانشجویان قرار دهد، کسب می شود.

از این رو، یک شخص متخصص به تنهایی قادر به برقراری ارتباط و کار هماهنگ با همکاران دیگر بخش ها را دارد. باید بدانید که در این آکادمی، دروس به زبان ایتالیایی ارائه می گردند که البته استثنائا بعضی واحدهای مشخص به زبان انگلیسی تدریس و آموزش داده می شوند.

آکادمی مد به روز: این آکادمی در دنیای مد و مطالعات زیبایی پیشگام می باشد. این دانشکده بر طبق مفهومی جدید که تلفیقی از خلاقیت، تخصص و پژوهش مد است، بنا گردیده است. آکادمی مد به روز در قلب شهر میلان، پایتخت مد جهان، قرار گرفته است. این دانشکده در سال 2001 با ماموریت ارائه بالاترین سطح از دانش مد و همچنین آموزش آن، به منظور راهنمایی متخصصین نوظهور به دنیای مد و زیبایی تاسیس گردید.

 

رشته ی تحصیل عکاسی در ایتالیا به زبان انگلیسی

رشته ی تحصیل عکاسی در ایتالیا به زبان انگلیسی

همان گونه که عکاسی مد به زبان ایتالیایی آموزش داده می شود، همچنین به زبان انگلیسی در دسترس می باشد. برنامه ی درسی غالبا شامل کلاس های فنی می باشد که مشتمل است بر چندین کلاس عکاسی (تاریخچه ی عکاسی، مطالعه نام های بزرگ از عکاسی مد زنانه و همچنین مردانه، عکاسی از لوازم آرایشی، عکاسی از لباس عروس، عکاسی مد و نیز عکاسی از سبک زندگی) و عکاسی در استودیو

به منظور حمایت از عکاسان حرفه ای با تحقق عکسبرداری واقعی و عکاسی به کمک تجهیزات و امکانات حرفه ای در جهت ایجاد یک آلبوم شخصی به منظور استفاده ی بین المللی. دوره های زبان انگلیسی برای ایجاد حرفه ای خلاق و با این حال دانش و مهارت های فنی می باشد که تقاضای مشتریان و بازارهای دنیای مد را به واسطه ی یک روش و همچنین روش های بسیار حرفه ای بین المللی برآورده می سازد.

بازار کار رشته ی تحصیل عکاسی در ایتالیا

بازار کار رشته ی تحصیل عکاسی در ایتالیا

مهاجرت تحصیل عکاسی در ایتالیا به طور معمول خاص عکاسان آزاد می باشد. اما علاوه بر خوب بودن در تولید و ساخت عکس ها، شما نیز بایستی در امر فروش آن ها خوب باشید. عکاسی یک نوع سرگرمی عالی می باشد، ولی همچنان می تواند یک مسیر شغلی هیجان انگیز نیز به حساب آید. انتخاب های شغلی بسیاری برای دانشجویان رشته ی عکاسی وجود دارد که تنها چند مورد از آن ها را در زیر اشاره می کنیم:

عکاس خبری
تصویربردار دیجیتال و یا روتوش کار عکس
عکاس مد و یا عکاس رویدادهای خبری
عکاس آزاد
در آمد در صنعت عکاسی بسته به موقعیت کاری دارای نوسان می باشد و در آمد حرفه ی عکاسی از حدود 30000 یورو در سال شروع می شود که در صورت دارا بودن تجربه می تواند به بالاتر از این مبلغ نیز برسد. برای کار آزاد و همچنین قراردادی، عموما دستمزد به صورت ساعتی پرداخت می گردد که با دستمزدهای ساعتی 30 یورو شروع می شود و البته با داشتن تجربه ی کاری بیشتر، مبلغ دستمزد نیز افزایش پیدا می کند. 

 

رتبه و رنکینگ دانشگاه ها برای رشته ی تحصیل عکاسی در ایتالیا

رتبه و رنکینگ دانشگاه ها برای رشته ی تحصیل عکاسی در ایتالیا

در این ارتباط باید گفت، دانشگاه IED در 6 شهر ایتالیا دارای شعبه می باشد (میلان، فلورانس، رم، ونیز، تورین و کگلیاری ) و چندین دوره هایی مانند عکاسی، ارتباط تصویری و مدیریت را برگزار می کنند. بدون تردید، این دانشگاه در زمره ی بهترین مدارس عکاسی در ایتالیا محسوب می شود.

پلیمدا یکی از شناخته شده ترین مدارس عکاسی ایتالیا می باشد که در سطح بین المللی فعالیت دارد. مدرسه مد پلیمدا در شهر فلورانس قرار گرفته و به واسطه ی آن چه که در این قطب مد یاد می گیرید، حیرت زده خواهید شد. چنان چه قصد دارید به فلورانس بروید، حتما پلیمدا را مد نظر داشته باشید.

مارانگنی از جمله مدارس مهم و بسیار با اهمیت می باشد. فرق اصلی این مدرسه با مدرسه ی پلیمدا به موفقیت بین المللی آن بر می گردد. این مدرسه در شهر میلان واقع شده است، ولی در مکان های بسیاری در سطح جهان مانند پاریس، لندن، شانگهای، شنژن، مومبای، میامی و فلورانس هم دارای شعبه می باشد. در ضمن این مدرسه یکی از بهترین و مهم ترین مدارس طراحی جواهرات در ایتالیا و همچنین یکی از بهترین مدارس مد در جهان می باشد. موسسه ی مارانگُنی بدون تردید همان چیزی است که بایستی به آن توجه شود.

آکادمی هنرهای زیبای Belle در فلورانس: این آکادمی خواستگاه و تعلیم دهنده ی تعداد کثیری از هنرمندان بوده است. از میکل آنژ گرفته تا واساری و از برُنزینو تا کاافمن. مکان حال حاضر این آکادمی در مرکز سان مارکو واقع گردیده است. ولی گالری آکادمی دوید در ویا ریکاسُلی می باشد. تحصیل عکاسی داخلی در فلورانس برای موفقیت در رشته ی تحصیل عکاسی در ایتالیا بسیار عالی می باشد. 

 

آکادمی ایتالیا:

این دانشکده از جمله بهترین مدارس عکاسی داخلی برای رشته ی تحصیل عکاسی در ایتالیا می باشد. این دانشکده تعدادی از بهترین دوره ها در زمینه ی: طراحی مد، طراحی گرافیک، طراحی داخلی و طراحی تولیدات، طراحی جواهرات، عکاسی و همچنین رسانه های جدید را اجرا می کند.

به طور کلی، هر آن چه در زمینه ی هنر لازم است بخوانید، در این مدرسه آموزش داده می شود. در نظر داشته باشید، این دانشکده در فلورانس و همچنین رم شعبه دارد و از امکانات نامحدودی برخوردار می باشد.

از جمله جدید ترین موسساتی که به دنیای آکادمی ها اضافه گردیده است، موسسه ی طراحی بین المللی و عکاسی فلورانس است. این موسسه در سال 2008 تاسیس گردید و در حال حاضر 13 ساله می باشد.

 

سوالات متداول و معمول در مورد رشته ی تحصیل عکاسی در ایتالیا

سوالات متداول و معمول در مورد رشته ی تحصیل عکاسی در ایتالیا

رشته تحصیل عکاسی در ایتالیا و دانشکده بین المللی مد و طراحی میلان به چه زبانی تدریس می گردد؟

رشته های تحصیلی در این دانشکده به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند. 

 

بهترین دانشگاه های ایتالیا برای رشته ی تحصیلی عکاسی کدامند؟

دانشکده بین المللی مد و طراحی 
دانشکده مد فراری 
موسسه مد و طراحی RM میلان
دانشکده عکاسی ایتالیا 
آکادمی فیلم رم
آکادمی مد به روز 
دانشگاه مد میلان

 

رشته ی عکاسی در دانشکده مد فراری به چه زبانی تدریس می گردد؟

رشته های این دانشکده به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند.

 

رشته ی عکاسی در موسسه مد و طراحی RM میلان به چه زبانی آموزش داده می شود؟

رشته های این دانشکده به زبان ایتالیایی آموزش داده می شوند.

 

کیفیت آموزش در دانشکده عکاسی ایتالیا به چه صورت می باشد؟

آموزش و تدریس در دانشکده عکاسی ایتالیا (IIF)، با کامل بودن و رویکرد عملی و حرفه ای که جزء مهم ترین بخش های عکاسی در جهان می باشد، معین می گردد. 

 

آیا می توانم رشته ی عکاسی را در آکادمی فیلم رم به زبان انگلیسی طی کنم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت دروس به زبان ایتالیایی ارائه می گردند، اما استثنائا بعضی واحدهای معین به زبان انگلیسی آموزش و تدریس داده می شوند. 

 

آکادمی مد به روز در کدام یک از شهرهای ایتالیا قرار گرفته است؟

این آکادمی در قلب میلان، پایتخت مد جهان، قرار گرفته است.

 

برنامه درسی رشته ی تحصیل عکاسی در ایتالیا شامل چه دروسی می باشد؟

برنامه ی رشته ی تحصیل عکاسی در ایتالیا شامل: تاریخچه ی عکاسی، مطالعه نام های بزرگ از عکاسی مد زنانه و مردانه، عکاسی لوازم آرایشی، عکاسی از لباس عروس، عکاسی مد و نیز عکاسی از شیوه و سبک زندگی

 

هدف از آموزش رشته ی تحصیل عکاسی در ایتالیا به زبان انگلیسی چیست؟

دوره های زبان انگلیسی به خاطر ایجاد حرفه ای خلاق و با این وجود کسب دانش و مهارت های فنی انجام می پذیرد که درخواست مشتریان و بازارهای دنیای مد را به وسیله ی روش های بسیار حرفه ای بین المللی برآورده می نماید.

 

گزینه ها و انتخاب های شغلی برای دانشجویان برنامه ی تحصیلی عکاسی درایتالیا چیست؟

عکاسی خبری
تصویربرداری دیجیتال یا روتوش کار عکس
عکاسی مد یا عکاس رویدادهای خبری
عکاسی آزاد

 

برنامه ی تحصیل عکاسی در ایتالیا

برنامه ی تحصیل عکاسی در ایتالیا

فراگیرانی که در تور شرکت می کنند، به منظور تحصیل رشته ی عکاسی در ایتالیا و همچنین برای انواع گشت و گذارها در مدت زمان حضور خود در ایتالیا فرصت دارند که علاوه بر سفر به رم، فرصت های ممکن جهت حضور در جشن های اورویتو در ایتالیا را نیز دارا باشند.

آکادمی بین المللی هنر سانتا ریپاراتا به تمامی عکاسان در حال رشد اجازه ی بالا بردن توانایی شان در برابر فضای زرق و برق دار فلورانس ایتالیا را خواهد داد. کلاس های رشته ی تحصیلی در ایتالیا برای عکاسان مبتدی و همچنین دانش آموزان حد متوسط و پیشرفته اجرا می گردد.

دوره های مقدماتی به وسیله ی دوربین های 35 میلی متری آموزش داده می شوند و دانش آموزان را در راستای رشد و توسعه ی تکنیک خوب درحوزه های میدان، استودیو و همچنین مهارت اتاق تاریک تشویق و ترغیب می نمایند. در صورتی که دانش آموز در مطالعات خود پیشرفت نماید، آن گاه برعکاسی دیجیتال و نیز زیرمجموعه های تخصصی تر مثل عکاسی مستند و عکاسی آزمایشی تاکید می شود. تجربه ی عملی با استفاده از دوربین در روش های آموزشی مدرسه تاکید گردیده است و حتی بورسیه تحصیلی در ایتالیا نیز از این متد استقبال می کند. 

 

آموزش های تحصیل عکاسی در ایتالیا

آموزش های تحصیل عکاسی در ایتالیا

آموزش های کلاسی به صورت تصویری می باشد و همچنین نقد همکارانه ی کار دانشجویان به عنوان ابزاری آموزشی به کار گرفته می شود.

دانش آموزان همه ی سطوح به منظور بهره مندی از مزیت های فرهنگ و همچنین مناظر زیبای منطقه ی محلی در تمرین های عکاسی خود، در کنار آموزش ارائه شده در زمینه هایی مانند “کشف فلورانس از طریق عکاسی”، تشویق می گردند.

 

شرایط مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی در هر مقطع چیست؟

شرایط مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی در هر مقطع چیست؟

افرادی که می خواهند در دانشگاه های ایتالیا تحصیل کنند، می توانند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در تمامی رشته ها در دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور تحصیل کنند. همچنین افراد می توانند در دانشگاه های این کشور در رشته های پزشکی عمومی، دندانپزشکی و داروسازی نیز تحصیل کنند.

افرادی که می خواهند در مقطع کارشناسی در کشور ایتالیا تحصیل کنند، باید در ایران دیپلم و پیش دانشگاهی خود را با معدل بالای 15 گذرانده باشند. همچنین این امکان وجود دارد که به زبان انگلیسی در دانشگاه های ایتالیا تحصیل کنند که در این صورت باید مدرک زبان انگلیسی IELTS آکادمیک با نمره حداقل 5. 5 داشته باشند.

اگر هم می خواهند به زبان ایتالیایی تحصیل کنند، باید مدرک زبان B1 ایتالیایی داشته باشند. در این صورت می توانند برای تحصیل در دانشگاه های ایتالیا درخواست پذیرش بدهند و پس از دریافت پذیرش، درخواست ویزا از سفارت ایتالیا برای تحصیل در دانشگاه مد نظر خود را بدهند. ارزیابی دانشجویان برای اعطای پذیرش، معدل دیپلم، نمره دروس تخصصی و نمره زبان می باشد.

افرادی که می خواهند پس از اتمام دوران دبیرستان در رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی تحصیل کنند، باید دیپلم ریاضی یا تجربی و پیش دانشگاهی داشته باشند. همچنین باید مدرک زبان انگلیسی IELTS آکادمیک با نمره حداقل 6. 0 داشته باشند. این افراد قبل از درخواست پذیرش باید در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی به نام IMAT شرکت کنند.

این آزمون هر سال در ماه سپتامبر در بیش از 20 شهر دنیا برگزار می شود و شرط ورود به دانشگاه های پزشکی ایتالیا می باشد. متقاضی پس از شرکت در این آزمون در صورتی که نمره بالای 40 از 100 داشته باشد، می تواند درخواست پذیرش بدهد. معیار انتخاب دانشجو توسط دانشگاه های پزشکی، نمره IMAT می باشد و افرادی که نمره بالاتری دارند، در دانشگاه های پزشکی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بهتری می توانند پذیرش شوند. 

فارغ التحصیلان کارشناسی که می خواهند در مقطع کارشناسی ارشد در کشور ایتالیا تحصیل کنند، باید کارشناسی خود را با نمره بالاتر از 16 فارغ التحصیل شده باشند و می توانند در رشته های مرتبط با کارشناسی ادامه تحصیل دهند. همچنین این امکان وجود دارد که به زبان انگلیسی در دانشگاه های ایتالیا تحصیل کنند که در این صورت باید مدرک زبان انگلیسی IELTS آکادمیک با نمره حداقل 6. 0 داشته باشند. اگر هم می خواهند به زبان ایتالیایی تحصیل کنند، باید مدرک زبان B2 ایتالیایی داشته باشند.

در این صورت می توانند برای تحصیل در دانشگاه های ایتالیا درخواست پذیرش بدهند و پس از دریافت پذیرش، درخواست ویزا از سفارت ایتالیا برای تحصیل در دانشگاه مد نظر خود را بدهند. ارزیابی دانشجویان برای اعطای پذیرش، معدل کارشناسی و نمره دروس تخصصی و نمره زبان می باشد.

فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد که می خواهند در مقطع دکتری ارشد در کشور ایتالیا تحصیل کنند، باید کارشناسی ارشد خود را با معدل بالاتر از 16 تمام کرده باشند و می توانند در رشته های مرتبط با مقطع ارشد خود ادامه تحصیل کنند. مقطع دکتری در ایتالیا به زبان انگلیسی ارائه می شود و دانشجویان باید مدرک زبان انگلیسی آکادمیک IELTS با نمره حداقل 6. 5 داشته باشند.

برخی دانشگاه ها و اساتید ممکن است بخواهند دانشجو مقاله منتشر شده در مجلات علمی نیز داشته باشد. همچنین داشتن پروپوزال تز دکتری برای درخواست پذیرش ضروری است. پس از دریافت پذیرش تحصیلی و مشخص شدن استاد راهنما، متقاضی می تواند از طریق سفارت ایتالیا درخواست ویزای تحصیلی بدهد.

همه دانشجویان در تمامی مقاطع و رشته ها برای دریافت ویزای تحصیلی باید نشان بدهند که می توانند هزینه های زندگی در کشور ایتالیا در طول تحصیل را پرداخت کنند که به شکل نامه تمکن مالی از بانک با مبلغ 10 هزار یورو ارائه می شود.

 

شرایط سنی برای هر مقطع تحصیلی چگونه است؟

شرایط سنی برای هر مقطع تحصیلی چگونه است؟

تحصیل در ایتالیا در تمامی مقاطع، محدودیت سنی ندارند. در اصل، دانشگاه برای صدور پذیرش و سفارت برای صدور ویزا سن را معیار ارزیابی قرار نمی دهد. 
البته در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، با این که قانونا محدودیت سنی وجود ندارد، اما بهتر است متقاضیان تا قبل از 30 سالگی، آزمون IMAT و درخواست پذیرش بدهند. 

همان ‌طور که می دانید، شرایط سنی تحصیل در کشور ایتالیا با توجه به نوع مقاطع تحصیلی ممکن است، فرق داشته باشد. در نتیجه با توجه به این که دانشگاه‌ های کشور ایتالیا مهم ترین و اساسی ترین رکن آموزش عالی در این کشور به حساب می آیند، شناخت انواع مقاطع تحصیلی کشور ایتالیا می ‌تواند خیلی مفید واقع گردد. 
مقاطع تحصیلی دانشگاه‌ ها به صورت زیر دسته ‌بندی می ‌شوند: 
کارشناسی (Laurea)
کارشناسی ارشد (Laurea Magistrale)
دکتری (Dottorato di Ricerca)
ارشد تخصصی و دوره ‌های تکمیلی
در ادامه ی مطلب، به توضیح هر کدام از مقاطع بالا و شرایط سنی مورد نیاز برای ورود به دانشگاه‌ های کشور ایتالیا می پردازیم. 

 

شرایط سنی برای دریافت پذیرش در مقطع لیسانس

مدرک لیسانس ( laurea) در سیستم دانشگاهی ایتالیا بعد از سپری کردن یک دوره تحصیلی سه‌ ساله دریافت می ‌گردد که برای پذیرش در دوره ی مذکور احتیاج به مدرک دیپلم متوسطه می باشد. دانش ‌آموزان در صورتی پذیرفته می ‌شوند که دارای دیپلم دبیرستان و یا گواهی دیگری که در کشور ایتالیا مورد تأیید است، باشند.

ورود به دوره‌ های لیسانس ممکن است، به طی کردن یک آزمون ورودی یا رغبت‌ سنجی نیاز پیدا کند. 
بعد از اخذ مدرک کارشناسی laurea، دانشجو قادر است به صورت مستقیم وارد بازار کار گردد و یا تحصیل خود را در مقطع فوق لیسانس (Laurea Magistrale) یا سطح اول ارشد دانشگاهی دنبال نماید. 

بهترین شرایط سنی برای ورود به دانشگاه ‌های اکشور ایتالیا در مقطع لیسانس و البته دریافت ویزای تحصیلی، بلافاصله بعد از اتمام دوره دبیرستان می باشد. گرفتن ویزای تحصیلی ایتالیا در مقطع لیسانس برای متقاضیان بالای ۲۸ سال همراه با ریسک می باشد، ولی متقاضیان 30 سال به بالا نیز توانسته‌ اند ویزا اخذ نمایند.

 

شرایط سنی برای اخذ پذیرش در مقطع فوق لیسانس

مدرک فوق لیسانس (Laurea Magistrale) در سیستم دانشگاهی ایتالیا بعد از سپری شدن یک دوره دو ساله تحصیلات تکمیلی کسب می گردد و دانشجو با طی نمودن آن به دانش و مهارت تخصصی دست پیدا می کند. برای پذیرش در این مقطع نیاز به مدرک لیسانس می باشد.

افرادی که دارای مدرک لیسانس می باشند و قصد دارند، برای مقطع فوق لیسانس در رشته‌ ای متفاوت اقدام نمایند، بایستی اول واحدهای مورد نیاز را طی کنند. پذیرش دانشجویان منوط به ارائه ی مدرک یا تأییدیه صلاحیت که در کشور ایتالیا قابل قبول باشد، است.

پس از اتمام دوره ی فوق لیسانس، امکان ورود به دوره دکترا فراهم می‌ گردد. 
دوره ‌های فوق لیسانس پیوسته (Lauree Magistrali a Ciclo Unico) نیز به وسیله ی دانشگاه‌ ها ارائه می ‌گردند که پنج یا شش ساله می باشند. 
دوره‌ های فوق لیسانس پیوسته غالبا در رشته‌های پزشکی، دامپزشکی، داروسازی، معماری و همچنین حقوق برگزار می‌ گردند.

بهترین شرایط سنی برای ورود به دانشگاه‌های کشور ایتالیا و اخذ ویزای تحصیلی این کشور در دوره ی فوق لیسانس، کمتر از ۳۵ سال می باشد. با این حال، دانشجویانی نیز بوده‌ اند که با سن 40 سال به بالا برای ادامه تحصیل در این دوره از دانشگاه پذیرش شده اند و از سفارت کشور ایتالیا، ویزا اخذ نموده‌اند.

 

شرایط سنی برای اخذ پذیرش در مقطع دکترا

مدرک دکترا بالاترین سطح تحصیلات دانشگاهی می باشد و دانشجویان برای اخذ آن بایستی یک آزمون جامع را طی نمایند و بعد از دوره ی تحقیقات، از پایان ‌نامه خود دفاع نمایند. مدرک دکترا بعد از یک دوره تحصیل و تحقیق، دست کم 3 سال به طول می‌ انجامد و تحت هدایت اساتید دانشگاه، اعطا می ‌گردد.

هدف ازاین دوره، تحصیل دانشجویان در سطحی بالا برای آماده ‌سازی آنان جهت استخدام تحت عنوان هیئت علمی دانشگاه، پژوهشگر و یا سایر موقعیت‌ هایی که به دانش پیشرفته و مهارت ‌های تحقیقاتی احتیاج دارد، می‌ باشد.

برای تحصیل در دوره ی دکترا در کشور ایتالیا، محدودیت سنی خاصی وجود ندارد و رزومه تحصیلی، سوابق کاری و شرایط هر شخص، جداگانه مورد بررسی قرار می گیرد.

 

هزینه تحصیل در هر مقطع تحصیلی به چه صورت است؟

هزینه تحصیل در هر مقطع تحصیلی به چه صورت است؟

مستقل از مقطع تحصیلی، هزینه تحصیلی در کشور ایتالیا بین 2000 الی 5000 یورو در سال است.

این مبلغ بر اساس دانشگاه و رشته متغیر است. معمولا رشته های مدیریت و پزشکی شهریه بالاتری دارند. 

 

پروسه اخذ پذیرش تحصیلی چه مدتی زمان می برد؟

پروسه اخذ پذیرش تحصیلی چه مدتی زمان می برد؟

شروع ترم تحصیلی در کشور ایتالیا، در ماه سپتامبر هر سال است. متقاضی باید تا قبل از ماه آپریل الی می، مدارک خود را برای دانشگاه برای درخواست پذیرش در ترم سپتامبر ارسال کند.

ددلاین دانشگاه ها به صورت کلی در این بازه زمانی، آپریل تا می است و تاریخ دقیق آن برای هر دانشگاه، متفاوت است. تا سر رسیدن تاریخ ددلاین، متقاضی باید مدارک خود را به صورت کامل تکمیل کرده باشد و برای دانشگاه خود فرستاده باشد.

 

آیا می توان برای تمامی رشته ها پذیرش گرفت؟ آیا ازمون ورودی دارد؟

آیا می توان برای تمامی رشته ها پذیرش گرفت؟ آیا ازمون ورودی دارد؟

محدودیتی برای درخواست پذیرش در رشته های دانشگاه ها وجود ندارد. افرادی که دیپلم دارند، می توانند برای تمامی رشته ها درخواست پذیرش بدهند. 
افرادی که می خواهند در مقطع ارشد در یک رشته تحصیل کنند، باید کارشناسی را در همان رشته یا رشته های مرتبط خوانده باشند. افرادی که می خواهند در مقطع دکتری تحصیل کنند، باید کارشناسی ارشد خود را در یک رشته مرتبط دریافت کرده باشند.

به صورت کلی دانشگاه های ایتالیا آزمون ورودی ندارند، مگر رشته های خاص. معمولا رشته های هنری آزمون ورودی دارند. رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی نیز آزمون ورودی دارند که شرط پذیرش، آوردن نمره کافی در آزمون IMAT است. متقاضیان با نمره IMAT بالاتر، برای تحصیل در دانشگاه انتخاب می شوند.

 

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا مناسب چه افرادی می باشد؟

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا مناسب چه افرادی می باشد؟

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا مناسب تمامی افرادی است که می خواهند در یک کشور اروپایی با هزینه پایین به زبان انگلیسی تحصیل کنند. مزیت تحصیل در دانشگاه های این کشور این است که: 
کیفیت آموزش در این دانشگاه ها بالا است و دانشگاه های این کشور در سطح جهانی معتبر هستند.

زبان تحصیل به انگلیسی است.

پس از اتمام تحصیلات ،امکان کار در ایتالیا و اتحادیه اروپا وجود دارد و دانشجویان می توانند با اشتغال، اقامت دریافت کنند.
دانشجویان مستقل از رشته و دانشگاه، می توانند درخواست بورسیه استانی بدهند.

 

در چه صورتی می توان بورسیه اخذ نمود؟ انواع بورسیه ایتالیا چیست و چرا چینن بورسیه ای برای این کشور وجود دارد؟

در چه صورتی می توان بورسیه اخذ نمود؟ انواع بورسیه ایتالیا چیست و چرا چینن بورسیه ای برای این کشور وجود دارد؟

دانشگاه های کشور ایتالیا، بورسیه های متعددی بر اساس معیارهای مختلفی ارائه می دهند. مهم ترین این بورسیه ها، بورسیه استانی یا DSU است. این بورسیه دولتی در تمامی دانشگاه های ایتالیا و مستقل از رشته و مقطع ارائه می شود. این بورسیه برای ترویج تحصیل در دانشگاه های ایتالیا در سطح بین المللی ارائه شده است.

بر اساس مصوبه وزارت آموزش کشور ایتالیا، دانشجویانی که واجد شرایط باشند، می توانند از بورسیه استانی DSU استفاده کنند که باید درخواست خود را از طریق بخش مربوط به بورسیه DSU در سایت دانشگاه بدهند. در صورت دریافت بورسیه، دانشجویان تا 6000 یورو سالیانه کمک هزینه تحصیلی، تخفیف در رستوران های دانشگاه و تخفیف در خوابگاه دریافت می کنند.

شرط دریافت این بورسیه، داشتن پذیرش از دانشگاه مورد نظر و داشتن درآمد پایین در کشور محل زندگی است. اگر دانشجویی بورسیه دیگری داشته باشد، نمی تواند برای این بورسیه استانی درخواست بدهد. این بورسیه به صورت سالیانه اعطا می شود و در صورتی که دانشجو در تمامی کلاس های خود در دانشگاه شرکت کند و همه دروس خود را با موفقیت سپری کند، می تواند مجددا درخواست بدهد و بورسیه خود را تمدید کند.

دانشگاه های ایتالیا هر سال برای رشته ها و مقاطع مختلفی بورسیه های متعددی ارائه می کنند. این بورسیه ها معمولا بر اساس نمره، تحقیقات در زمینه خاص، نمره دروس در حین تحصیل و ... اعطا می شود و مبلغ و مزایای آن نیز متفاوت است. وبسایت تمامی دانشگاه ها معمولا به صورت سالیانه این بورسیه ها را ارائه می دهند.

 

آیا امکان کار دانشجویی در حین تحصیل داریم؟ حقوق دریافتی برای سپراندن زندگی کافی می باشد؟ 

دانشجویان در کشور ایتالیا می توانند در حین تحصیل، به صورت پاره وقت نیز کار کنند.

دانشجویان کارشناسی 10 ساعت در هفته، دانشجویان پزشکی و کارشناسی ارشد 20 ساعت در هفته و دانشجویان دکتری 30 ساعت در هفته می توانند به صورت پاره وقت کار کنند. میزان درآمد مشاغل پاره وقت حدود 10 یورو در ساعت است که دانشجویان معمولا می توانند با آن هزینه های زندگی را در ایتالیا پوشش بدهند. هزینه زندگی در ایتالیا به نسبت کشورهای اروپایی دیگر پایین است.

 

آیا امکان پیوستن خانواده حین تحصیل برای ما وجود دارد؟

آیا امکان پیوستن خانواده حین تحصیل برای ما وجود دارد؟

در صورتی که دانشجو بتواند هزینه های زندگی اعضای خانواده خود را پوشش بدهد، می تواند درخواست ویزای پیوست برای خانواده خود بدهد که شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال می شود.

شرط تامین هزینه های زندگی، اجاره کردن خانه با متراژ مناسب در ایتالیا و داشتن تمکن مالی معادل 10 هزار یورو به ازاء هر عضو خانواده در سال، در زمان درخواست ویزای پیوست می باشد. 

 

آیا از طریق پذیرش تحصیلی می توان اقامت دائم را اخذ کرد؟

دانشجوهایی که در ایتالیا فارغ التحصیل می شوند، به مدت یک سال ویزایشان تمدید می شود و می توانند در این مدت به دنبال کار در این کشور بگردند.

در صورتی که بتوانند کار پیدا کنند، می توانند درخواست اقامت کاری بدهند. در صورتی که یک نفر به صورت پیوسته 5 سال در ایتالیا زندگی کند، می تواند درخواست اقامت دائم بدهد.

 

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش تحصیلی چیست؟

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش تحصیلی چیست؟

مدارک مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی در کشور ایتالیا به شرح زیر است: 
پاسپورت معتبر
ترجمه دانشنامه و ریز نمرات مقاطع قبلی
ترجمه شناسنامه
مدرک زبان بر اساس نیازمندی دانشگاه و رشته
نتیجه آزمون IMAT برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی
مقاله برای دانشجویان دکتری
پورپوزال تز برای دانشجویان دکتری
دانشجویان پس از دریافت پذیرش برای دریافت ویزا از سفارت، ضمن داشتن مدارک فوق، باید نامه تمکن مالی به اندازه 10 هزار یورو و نامه پذیرش دانشگاه نیز داشته باشند. 

 

خدمات الست گروپ در زمینه مهاجرت تحصیلی به ایتالیا چیست؟

خدمات الست گروپ در زمینه مهاجرت تحصیلی به ایتالیا چیست؟

خدمات شرکت الست گروپ در این زمینه کامل و به شرح زیر است: 
ارزیابی شرایط و مدارک متقاضی برای درخواست پذیرش و دریافت ویزا
تکمیل و جمع آوری مدارک بر اساس نیازمندی دانشگاه و سفارت
آموزش زبان انگلیسی تا سطح IELTS مورد نظر
درخواست پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر 
دریافت نامه پذیرش برای متقاضی
جمع آوری مدارک برای درخواست ویزا
همراهی و مساعدت برای دریافت ویزای تحصیلی از سفارت ایتالیا در ایران
همراهی متقاضی برای اسکان، کارهای مرتبط با بیمه درمانی، افتتاح حساب بانکی و ... 
خدمات شرکت الست گروپ کاملا تضمینی است.

 

قوانین کار در ایتالیا به چه نحو می باشد؟

از جمله نکات مهم در ارتباط با کار در ایتالیا، قوانین کاری در این کشور می باشد. در این رابطه باید اشاره کرد که قوانین کاری در کشور ایتالیا، در مقایسه با کشورهای شمال قاره ی اروپا با سختگیری کمتری اجرا می گردد و در بعضی از موارد، امکان سرپیچی از قوانین هم وجود دارد. به مانند سایر کشورهای اروپایی، هر کدام از شهروندان ایتالیایی بایستی در طول یک هفته 40 ساعت و در طول یک روز 8 ساعت کار کنند.

از سوی دیگر، امکان امضای قرارداد کار به صورت ساعتی نیز در کشور ایتالیا وجود دارد. لازم به ذکر است که این قرارداد بیشتر برای دانشجویان امضا می شود و این به خاطر آن است که آن ها در طول هفته فقط موظف به انجام 20 ساعت کار می باشند. این موضوع بسیار مهم است و هرگونه سرپیچی از قوانین کاری در این کشور برای دانشجویان 1000 یورو جریمه را در پی خواهد داشت و در ضمن، اجازه کار و فعالیت آن ها نیز باطل خواهد شد.

 

بهترین مشاغل دانشجویی با درآمد بالا در ایتالیا چه مشاغلی می باشد؟

با این که هزینه های تحصیلی در ایتالیا نسبت به خیلی از کشورهای مطرح اروپایی دیگر کمتر است، ولی باید به این نکته نیز اشاره نمود که دانشجویان برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور ناگزیر به کار در ضمن تحصیل در ایتالیا می باشند.

بر طبق قوانین و مقررات این کشور، هر فرد دانشجو قادر است، با کار کردن در کشور ایتالیا، در هر ساعت 5 الی 15 یورو دستمزد کسب نماید. این مسئله می تواند یک بخش عمده و قابل ملاحظه و به خصوص تمامی هزینه های زندگی در این کشور را برای دانشجویان پوشش دهد و آن را تامین نماید.

تمامی دانشجویان بین المللی در کشور ایتالیا اجازه کار و فعالیت ندارند و دریافت مجوز کار ضمن تحصیل در ایتالیا لازمه ی ورود به بازار کار در این کشور می باشد. تبدیل ویزای تحصیلی ایتالیا به ویزای کاری در این کشور یکی از روش های گرفتن اقامت در ایتالیا می باشد.

دانشجویان خارجی در کشور ایتالیا، مانند دیگر کشورهای اروپایی فقط اجازه ی 20 ساعت در هفته و تحت شرایطی خاص اجازه کار را خواهند داشت. دانشجویان قادر هستند به کمک 20 ساعت کار در هفته در این کشور تا سقف 500 یورو در ماه کسب درآمد کنند که این خود درآمدی بسیار مناسب برای یک دانشجو به حساب می آید. لازم به ذکر است که دانشجویان بایستی به شرایط تحصیلی خود نیز توجه و دقت داشته باشند تا اختلال و لطمه ای به آن وارد نگردد.

 

معرفی برترین مشاغل دانشجویی در ایتالیا

شرایط کار هر شخصی در ایتالیا متفاوت می باشد و این مهارت او است که معین می کند تا چه حد و اندازه ای شانس یافتن یک شغل را خواهد داشت. با وجود این که در بخش قبل اعلام نمودیم که یک دانشجو قادر است تا سقف 20 یورو به صورت ساعتی درآمد داشته باشد، ولی باید اذعان داشت که شرکت های عظیم واقع در این کشور و یا حتی برندهای مهم و برجسته، مبلغ خیلی بیشتری را به نیروی کار پرداخت می نمایند.

قابل توجه این که مهارت و تسلط به برنامه های کامپیوتری از جمله توانایی هایی می باشد که می تواند به دانشجویان یاری برساند تا از شانس بیشتری برای فعالیت و کاریابی در ایتالیا برخوردار گردند و در این راه موفق شوند.

 

مشاغل پاره وقت دانشجویان در ایتالیا شامل موارد زیر می باشد:

آرایشگری
مهندسی IT و فناوری اطلاعات به صورت پروژه ای
نقاشی ساختمان
برق کاری
لوله کشی
کار در هتل
کار در رستوران
کار در صنعت مد
کار و فعالیت در خرده فروشی ها
کار در فروشگاه های زنجیره ای
کار در اداره پست یا فرودگاه ها

 

ویزای اقامت پس از تحصیل در کشور ایتالیا به چه صورت می باشد؟

لازم به ذکر است که در کشور ایتالیا امکان اقامت بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه های این کشور برای متقاضیان و درخواست کنندگان وجود دارد و افراد قادر هستند، از طریق دریافت ویزای Permesso   di Soggiorno  یا ویزای اقامت در این کشور به مدت 6 الی 12 ماه حضور داشته باشند و به جست و جوی کار بپردازند. غالبا اقامت 12 ماهه در کشور ایتالیا مخصوص کسانی می باشد که تصمیم به کارآموزی در این کشور را دارند

ولی پس از دریافت پیشنهاد کاری از شرکت ایتالیایی، متقاضیان این بار قادر می باشند، برای گرفتن ویزایی تحت عنوان permesso di Lavoro یا ویزای کاری کشور ایتالیا اقدام نمایند و آن را اخذ نمایند، بنابراین به صورت شماتیک می توان پروسه ی اقامتی دانشجویان فارغ التحصیل در ایتالیا 2021 را به صورت زیر بیان نمود: 

 

شرایط و مدارک برای اخذ ویزای اقامت پس از تحصیل ایتالیا عبارتند از: 

داشتن مدرک دانشگاهی از دانشگاه های کشور ایتالیا
داشتن تمکن مالی کافی برپایه فعالیتی که قرار است انجام شود.
ارائه ی گواهی یا عضویت در یکی از انجمن های محلی
داشتن گواهی سکونت در کشور ایتالیا
به اثبات رساندن درآمد سالانه بالاتر از 8500 یورو
پاسپورت معتبر ملی
نکته اساسی و مهم این است که متقاضیان قادر می باشند، بعد از 5 سال اقامت و کار در این کشور اروپایی برای گرفتن اقامت دائم (PR) در ایتالیا اقدام نمایند.

 

سخن پایانی در باب رشته ی تحصیل عکاسی در ایتالیا

سخن پایانی در باب رشته ی تحصیل عکاسی در ایتالیا

همان گونه که شما مخاطبین عزیز در نوشتار مربوط به رشته ی تحصیل عکاسی در ایتالیا ملاحظه کردید، با توجه به قدمت زیاد کشور ایتالیا در زمینه ی هنر و به خصوص عکاسی و شرایط مناسب و ایده آلی که این کشور برای تحصیل در این رابطه فراهم نموده است، توصیه می کنیم با اطلاعاتی که در این مقاله کسب کردید و با نظر متخصصین و کارشناسان مربوطه، در این راه گام بردارید.

با در نظر گرفتن موارد عنوان شده، شما می توانید دست به انتخاب درستی در این زمینه بزنید و با کمک گرفتن از تجارب کارشناسان، به طور قطع موفقیت را کسب کنید. امیدواریم که از مطالب مربوط به رشته ی تحصیل عکاسی در ایتالیا بهره ی کافی را برده باشید و رضایت شما حاصل گردد.