اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران

بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران

در این مقاله می خواهیم بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران را مورد بررسی قرار دهیم. با ما بمانید.

پرستاری یکی از حرفه هایی است که با وجود سختی ها و اهمیت ویژه آن در کشور ما، چندان توجهی به آن نمی گردد.

در این مقاله می خواهیم بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران را مورد بررسی قرار دهیم. با ما بمانید.

پرستاری یکی از حرفه هایی است که با وجود سختی ها و اهمیت ویژه آن در کشور ما، چندان توجهی به آن نمی گردد.

میزان درآمد پرستاران در مقایسه با دشواری ها و مسئولیت های کاری آن ها همخوانی ندارد و بسیار پایین می باشد. در حالی که در کشورهای توسعه یافته، رشته پرستاری را به واسطه اهمیت ویژه ای که در سلامت و بهداشت جامعه بر عهده دارد، در ردیف رشته پزشکی قرار می دهند.

کشورهای توسعه یافته، پرستار را به عنوان خط مقدم درمان بیماران می دانند و در واقع پرستاران ویترین اصلی محیط های درمانی می باشند. به عبارت دیگر، ارزیابی سطح کیفی یک محیط درمانی مانند بیمارستان در درجه اول به پرستاران آن مجموعه درمانی بستگی دارد.

بنابراین بسیاری از افرادی که در رشته پرستاری تحصیل نموده اند، برای دستیابی به رفاه بیشتر، درآمد بیشتر و آینده ای روشن تر، قصد مهاجرت به دیگر کشورها را دارند. پس از شیوع پاندمی کرونا در جهان، کشورهای توسعه یافته و مهاجرپذیر شرایط بهتری را برای مهاجرت مشاغل مرتبط با پزشکی و پیراپزشکی به ویژه پرستاری ایجاد نمودند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران چه کشورهایی می باشند. در واقع در تمامی کشورهای توسعه یافته دنیا، شغل پرستاری به عنوان یکی از مشاغل دشوار طبقه بندی می گردد. به همین دلیل معمولا میزان حقوق پرداختی به پرستاران به نسبت سایر مشاغل بیشتر می باشد.

از آنجایی که شغل پرستاری به صورت مستقیم به سلامت افراد جامعه مرتبط است، این شغل در کشورهای پیشرفته از اهمیت بالایی برخوردار است. باید توجه داشت که در اکثر کشورهای جهان اول و پیشرفته، میزان زاد و ولد کاهش یافته است و جمعیت کهنسالان در این کشورها رو به رشد می باشد.

ویدئو بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران

به همین دلیل مشاغل مرتبط با سلامتی و توانمندی از جمله پرستاری بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در این کشورها مزایای ویژه ای برای این مشاغل در نظر گرفته شده است. با وجود تقاضای زیادی که برای مشاغل حوزه درمانی به ویژه پرستاری از سوی کشورهای توسعه یافته وجود دارد،

اما نکته با اهمیت اینجاست که در میان این کشورها، کدام کشور به عنوان بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران می باشد. شرکت مهاجرتی الست گروپ به عنوان یکی از بهترین شرکت های مهاجرتی دارای یک تیم تخصصی مجرب در زمینه مهاجرت پرستاران به کشورهای مهاجرپذیر می باشد. موسسه مهاجرتی الست گروپ به پرستارانی که قصد مهاجرت به کشورهای توسعه یافته را دارند، کمک می کند که با توجه به شرایط خاص هر فرد، بهترین کشور را برای مهاجرت انتخاب کنند.

اینفوگرافیک بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران

اینفوگرافیک بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران

هر کشوری با توجه به قوانین ویژه خود شرایط منحصر به فردی برای جذب پرستار دارا می باشد، به همین دلیل تشخیص این مورد که بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران کدام کشور می باشد، یک کار کاملا تخصصی می باشد که حتما باید با مشاوره با شرکت های مهاجرتی با تجربه ای مانند شرکت مهاجرتی الست گروپ که دارای سابقه درخشان و رزومه کاری بسیار موفقی در زمینه مهاجرت از طریق شغل پرستاری می باشد، صورت بپذیرد.

چرا که یک تصمیم گیری اشتباه و انتخاب یک کشور نامناسب برای مهاجرت، می تواند منجر به خراب شدن آینده شغلی فرد گردد و زندگی آینده وی را با چالش مواجه نماید. در ادامه نوشتار، بیشتر به این موضوع می پردازیم که بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران، کدام کشورها می باشند. ما را همراهی نمایید.

عناوین مقاله:
بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران چه کشورهایی می باشد؟
معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران
نتیجه گیری

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران با ما همراه باشید.

 

بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران چه کشورهایی می باشد؟

بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران چه کشورهایی می باشد؟

با توجه به نیاز روزافزونی که کشورهای توسعه یافته به مشاغل پرستاری دارند، کشورهای زیادی از سراسر جهان متقاضی جذب پرستار می باشند. البته کشورهای متقاضی پرستاران هر یک ویژگی، شرایط، ضوابط و قوانین خاص خود را برای جذب برای پرستاران دارند.

با شیوع بیماری کرونا و گسترش آن در سراسر جهان، نیازمندی به مشاغل پیراپزشکی به ویژه پرستاری افزایش چشمگیری پیدا کرده است و سرعت مناسبی برای این افراد مهیا نموده است که بتوانند برای دستیابی به امکانات بیشتر و سطح رفاهی مطلوب تر، به کشورهای توسعه یافته مهاجرت نمایند.

ولی چالشی که عموما پیش روی پرستارانی که قصد مهاجرت به کشور دیگری قرار دارد، این مسئله می باشد که با در نظر گرفتن شرایط خود، بهترین کشور برای مهاجرت چه کشوری می تواند باشد.

تنها راه حل برای برطرف کردن این مشکل دریافت مشاوره از شرکت های مهاجرتی معتبر مانند موسسه مهاجرتی الست گروپ، به عنوان یکی از کارآمد ترین شرکت های مهاجرتی در زمینه مهاجرت پرستاران می باشد.

یقینا با توجه به این که کشورهای مهاجر پذیر زیادی خواهان مهاجران دارای مشاغل درمانی به ویژه پرستار می باشند، انتخاب بهترین کشور از میان آن ها کار چندان ساده ای نمی باشد و احتمالا شخص خود به تنهایی نمی تواند در این زمینه تصمیم گیری صحیحی اتخاذ نماید.

شرکت مهاجرتی الست گروپ با بهره گیری از کارکنان کارآمد که دارای تجارب و سوابق  بسیار ارزنده در زمینه مهاجرت از طریق جاب آفر به ویژه مهاجرت پرستاران می باشند، می توانند به صورت شبانه روزی برای پرستارانی که قصد مهاجرت به کشورهای توسعه یافته و پیشرفته را دارند، خدمات مشاوره ای ارائه دهند.

گستره کشورهای متقاضی جذب مهاجران پرستار هم از لحاظ جغرافیایی و هم از لحاظ فرهنگی و حتی دینی بسیار وسیع است. این گستره از کشورهای پیشرفته اروپایی مانند کشور آلمان، فرانسه، انگلستان، تا کشورهای کوچک تر این قاره مانند ایرلند، دانمارک، هلند و سوئد را در بر می گیرد. همچنین کشورهای غول های اقتصادی آمریکای شمالی مانند آمریکا و کانادا از دیگر کشورهای متقاضی مهاجران پرستار می باشد.

علاوه بر این، کشورهای صنعتی شرق آسیا مانند ژاپن، کره جنوبی و مالزی نیز از دیگر کشورهای متقاضی مهاجر پرستار می باشد. در کنار این کشورها، کشورهای متمول حاشیه خلیج فارس مانند امارات، قطر، کویت و حتی عمان نیز متقاضی جذب پرستار مهاجر می باشند.

از استرالیا نیز می توان به عنوان یکی دیگر ازکشورهای  متقاضی مهاجر پرستار نام برد.  هریک از این کشورها که از آن ها به عنوان کشورهای متقاضی جذب پرستار نام برده شد، قوانین خاص خود را در مورد شرایط مهاجرت، میزان ساعات کاری، حقوق در نظر گرفته شده، میزان آشنایی با زبان، اعتبار مدرک و سایر موارد دارند.

کارشناسان موسسه مهاجرتی الست گروپ، با بهره گیری از تجربیات خود به ارزیابی و بررسی دقیق شرایط و خواسته های فرد و همچنین قوانین کشورهای مهاجرپذیر، بهترین گزینه را برای مهاجرت پرستارانی که قصد مهاجرت دارند را به آن ها معرفی می کند.

سپس به آن ها برای به سرانجام رساندن موفقیت آمیز مهاجرتشان یاری می رساند. در ادامه نوشتار، برای آشنایی اجمالی خوانندگان این مقاله، به معرفی برخی از بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران می پردازیم.

معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران

معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران

کشور کانادا:

کشور کانادا:

همان گونه که می دانیم، کشور کانادا یکی از پرطرفدارترین کشورهایی است که سالانه تعداد زیادی متقاضی برای مهاجرت به این کشور درخواست می دهند. کانادا می تواند یک مقصد مهاجرتی مناسب برای پرستاران هم باشد.

این کشور یک کشور مهاجرپذیر می باشد و مهاجران، جمعیت قابل توجهی از این کشور را تشکیل می دهند. به همین دلیل مردم کانادا به لحاظ فرهنگی از آمدن مهاجران به این کشور استقبال می کنند و آن ها را به عنوان شهروندان کانادا می پذیرند.

به همین دلیل، مهاجران در این کشور خیلی سریع تر خود را با شرایط جدید وفق می دهند و با مشکلات کمتری از لحاظ تفاوت های فرهنگی در این کشور مواجه می شوند. با توجه به فرهنگ پذیرش مهاجر در میان مردم کانادا، امکان پیشرفت و ارتقای شغلی در این کشور به راحتی امکانپذیر است.

 به خصوص این که با در نظر گرفتن نسبت بالای جمعیت کهنسالان در کشور کانادا، نیاز به نیروهای درمانی به ویژه پرستار در این کشور به شدت احساس می شود. هر چند کشور کانادا با توجه به استقبال زیادی که از طرف مهاجران برای اقامت در این کشور وجود دارد، قوانین به نسبت سختگیرانه ای در این حوزه دارد.
 
همچنین کشور کانادا از جمله کشورهایی است که شرایط ایده آلی برای ادامه تحصیل در رشته پرستاری فراهم نموده است و افراد می  توانند برای دستیابی به موفقیت های شغلی و بهبود کارنامه کاری خود، تحصیلات آکادمیک خود را در رشته پرستاری دنبال نمایند.

البته پرستاران برای این که در کشور کانادا بتوانند مشغول به کار شوند، باید در ابتدای امر در دوره های تخصصی که برای آنان برگزار می شود، شرکت نمایند و این دوره ها را با موفقیت پشت سر بگذارند و سپس مشغول به کار و فعالیت در مراکز درمانی این کشور گردند.

کانادا یکی از کشورهایی است که به نسبت سایر کشورها، پرستاران در این کشور از حقوق و دستمزد بیشتری برخوردارند و بازار کار رشته پرستاری در این کشور بسیار خوب و عالی است. یکی از شرایط اشتغال در رشته پرستاری در کشور کانادا، داشتن مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره  6.5  می باشد.

داشتن شرایط سنی مناسب و اخذ نمرات بالا در مقطع تحصیلی قبلی نیز از جمله مواردی است که شانس شما را برای پذیرش درخواست مهاجرتتان به این کشور افزایش می دهد. با اطمینان می توان گفت که موسسه مهاجرتی الست گروپ، بهترین شرکت مهاجرتی برای کسانی است که قصد مهاجرت به کانادا به واسطه شغل پرستاری را دارند.

زیرا موسسه مهاجرتی الست گروپ، بیشترین سوابق را در زمینه مهاجرت پرستاران به کانادا دارا می باشد.

شرکت مهاجرتی الست گروپ، از ابتدا تا انتهای پروسه مهاجرت شما در کنار شما خواهد بود. موسسه مهاجرتی الست گروپ، اقدام به برگزاری کلاس های زبان برای کسانی که قصد مهاجرت دارند نموده است تا متقاضیان مهاجرت، از این منظر دغدغه ای نداشته باشند.

کشور آلمان:

کشور آلمان:

کشور آلمان قدرتمندترین اقتصاد اروپا و یکی از قدرت های برتر اقتصادی جهان است. با توجه به ویژگی ها و قدرت اقتصادی آلمان و اهمیت بسیار بالایی که دولت این کشور برای سلامت مردم خود قائل می باشد، به طور یقین آلمان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران می باشد.

با توجه به این که جمعیت کهنسال آلمان به واسطه کاهش میزان زاد و ولد، همه ساله در حال افزایش می باشد، بنابراین دولت این کشور برای مراقبت و حفظ سلامت جمعیت کهنسال این کشور، قصد افزایش میزان کادر درمانی و به ویژه پرستاری را از طریق برنامه های مهاجرتی مدون دارد. برای مهاجرت به آلمان می توانید از برنامه جاب آفر این کشور اقدام نمایید.

برای اخذ ویزای کاری کشور آلمان، نیازمند دریافت مدرک زبان آلمانی در سطح 2B می باشید. پرستاران علاوه بر مهاجرت به آلمان از طریق برنامه جاب آفر (پیشنهاد شغلی که از طرف یک کارفرما در کشور مقصد به فرد مهاجر ارائه می گردد.) از طریق ویزای جست و جوی کاری (Job Search) و بدون داشن پیشنهاد شغلی (جاب آفر) به کشور آلمان وارد شده و به جست و جوی شغل مناسبی مطابق با مدرک تحصیلی خود بپردازند.

قدم اول برای اشتغال به کار پرستاران در کشور آلمان این است که مدارک تحصیلی و حرفه ای متقاضیان اشتغال به حرفه پرستاری در کشور آلمان، مورد تایید وزارت بهداشت آلمان قرار بگیرند. پروسه زمانی مورد نیاز برای تایید مدارک تحصیلی و کاری متقاضیان 6 ماه می باشد.

در صورتی که مدارک کاری و تحصیلی فرد مورد تایید وزارت بهداشت آلمان و سازمان مهاجرت آلمان  قرار نگیرد، فرد متقاضی می تواند در دوره های آموزشی و تکمیلی که توسط کشور آلمان صورت می گیرد، شرکت نماید و پس از گذراندن این دوره های آموزشی و فارغ التحصیلی و دریافت مدرک معتبر مورد تایید وزارت بهداشت آلمان، وارد بازار کار این کشور گردد.
 
مدت زمان دوره آموزشی بستگی به مدرک حرفه ای متقاضی و ریز نمرات وی دارد. معمولا این دوره آموزشی شامل 100 تا 800 ساعت آموزش می باشد. محدودیت سنی لحاظ شده برای اشتغال به حرفه پرستاری در آلمان کمتر از 45 سال می باشد. متقاضیان مهاجرت به آلمان در ابتدا ویزای موقت کار در آلمان را به مدت دو سال دریافت می کنند.

برای تبدیل ویزای کار موقتی به ویزای کار دائمی، متقاضی باید سطح زبان خود را از سطح B2 به سطح C1 ارتقاء دهد. میزان حقوق و دستمزد پرستاران در کشور آلمان با توجه به اهمیت ویژه ای که کشور آلمان برای سلامتی و درمان شهروندان خود قائل می باشد، در زمره مشاغل با درآمد بالا در کشور آلمان محسوب می گردد.

نکته مثبت دیگری که در مورد مهاجرت پرستاران به آلمان می توان ذکر کرد، این است که پرستاران پس از دریافت ویزای کار می توانند برای اعضای درجه یک خانواده خود یعنی همسر و فرزندان زیر 18 سال خود، اقامت این کشور را دریافت کنند. با توجه به این که هزینه بیمه درمانی کادر درمان در آلمان به طور کامل رایگان می باشد، بنابراین کلیه هزینه بیمه درمانی پرستاران به صورت رایگان می باشد. 
 
 اعضای خانواده کسانی که اقامت کاری آلمان را دریافت نموده اند، می توانند از مزیت تحصیل رایگان در این کشور برخوردار گردند. با توجه به توضیحات ارائه شده، می توان کشور آلمان را یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران دانست.

شرکت مهاجرتی الست گروپ، به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های مهاجرتی به ویژه در زمینه مهاجرت به پرستاران به کشور آلمان می باشد. موسسه مهاجرتی الست گروپ، بهترین شرکت مهاجرتی برای کمک به مهاجرت پرستاران به ویژه از طریق پروژه آوسبیلدونگ می باشد.

آوسبیلدونگ در واقع دوره های آموزشی مهارتی است که به طور خاص در سیستم آموزشی کشور آلمان صورت می گیرد. مدت زمان برگزاری این دوره های آموزشی بین 6 ماه تا 5/3 سال به طول می انجامد. این دوره ها به صورتی تلفیقی از آموزش تئوری و عملی می باشد.

در این دوره ها، فرد متقاضی همزمان با گذراندن دوره های تئوری، دوره های عملی را به صورت کارورزی طی می کنند. پس از طی موفقیت آمیز این دوره های آموزشی، این افراد می توانند در قالب نیروهای کار ماهر و حرفه ای در کشور آلمان مشغول به کار گردند.

از جمله بهترین دوره های آوسبیلدونگ، دوره های آوسبیلدونگ پرستاری می باشد. معمولا آوسبیلدونگ پرستاری شامل 2100 ساعت کلاس تئوری و حدود 25000 ساعت آموزش عملی درمحیط درمانی (کلینیک یا بیمارستان) می باشد.

برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ، داشتن حداقل مدرک دیپلم لازم است. معدل و ریزنمرات دیپلم در سیستم آوسبیلدونگ کشور آلمان اهمیتی ندارد. همچنین متقاضیان باید حتما مدرک زبان آلمانی سطح  B2 را داشته باشد. نکته قابل توجه این است که دوره زبان آلمانی به صورت رایگان برای متقاضیان شرکت در دوره آوسبیلدونگ توسط موسسه مهاجرتی الست گروپ، برگزار می گردد.

حداکثر سن متقاضی برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ، 45 سال می باشد اما هر دوره آوسبیلدونگ بستگی به شرایط دوره ممکن است شرایط سنی مخصوص به همان دوره را داشته باشد. پس از گذراندن دوره آوسبیلدونگ و قبولی در آزمون و دریافت گواهینامه مهارت، مجوز اشتغال به کار در آلمان را دریافت می کنید. ویزای اقامت متقاضی برای یک سال تمدید می گردد و پس از اشتغال به کار، فرد قادر است تا درخواست اقامت کاری نماید و درخواست اقامت دائم دهد.

با توجه به بالارفتن میزان امید به زندگی در کشور آلمان و میزان زاد و ولد پایین، جمعیت کهنسال کشور آلمان به صورت روزافزون افزایش می یابد. بنابراین نیاز به نیروی پرستار در این کشور افزایش یافته و فارغ التحصیلان دوره های آوسبیلدونگ پرستاری، از شانس خوبی برای یافتن کار مناسب در آلمان برخوردارند. 

کسانی که در آلمان در رشته پرستاری تحصیل می کنند، در ابتدا می باید یک دوره آموزشی سه ساله را طی کنند. در طی مدت دوره سه ساله، دانشجویان کمک هزینه ای به مبلغ تقریبی 1000 یورو دریافت می کنند. پس از گذراندن این دوره 3 ساله، این دانشجویان در کلینیک ها و بیمارستان های کشور آلمان مشغول به کار می گردند.

پس از گذراندن دوره سه ساله آوسبیلدونگ پرستاری، به فارغ التحصیلان، اقامت کاری دو ساله اعطا می گردد. پس از گذشت دو سال، فارغ التحصیلان آوسبیلدونگ می توانند درخواست اقامت دائم کشور آلمان را داشته باشند. جالب توجه این که مدرک فارغ التحصیلی آوسبیلدونگ پرستاری در سایر کشورهای اروپایی نیز دارای اعتبار می باشد. در این راستا می توانید با کارشناسان زبده موسسه مهاجرتی الست گروپ در ارتباط باشید.

کشور استرالیا:

کشور استرالیا:

کشور استرالیا یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی در زمینه کاری به ویژه برای پرستاران می باشد. پذیرش مهاجران به ویژه پس از همه گیری ویروس کرونا، بسیار بیشتر شده است. در واقع شغل پرستاری در زمره مشاغل مورد نیاز کشور استرالیا محسوب می گردد.

به همین دلیل شرایط پذیرش مهاجران پرستار نسبت به سایر مشاغل در استرالیا راحت تر می باشد. گرایش های متفاوتی از مشاغل پرستاری مانند پرستاری از سالمندان، پرستار متخصص، پرستار ویژه معلولان و سایر گرایش هایی که وجود دارد، باعث شده است تا دستیابی به شغل مناسب برای پرستاران در کشور استرالیا چندان دشوار نباشد.

البته در کشور استرالیا نیز مانند سایر کشورهای توسعه یافته، قبل از اشتغال باید با گذراندن دوره های تخصصی بتوانید مجوز کار در کشور استرالیا را دریافت کنید.

البته با توجه به تعدد کشورهایی که برای مهاجرت پرستاران وجود دارد، قطعا برای تشخیص بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران، باید از مشاوره شرکت های معتبر مهاجرتی همچون موسسه مهاجرتی الست گروپ، که از کارنامه قابل دفاع و ایده آلی در زمینه مهاجرت کاری پرستاران برخوردار می باشند، استفاده نمود.

کشور استرالیا دارای یکی از بهترین و پیشرفته ترین سیستم های درمانی در دنیا می باشد. استرالیا نیز مانند کشورهایی همچون کانادا و نیوزلند، یک کشور با تنوع فرهنگی بالا محسوب می گردد و پذیرای مهاجران زیادی از سراسر دنیا می باشد.

استرالیا دارای ثبات اقتصادی مناسب و امنیت اجتماعی بسیار بالا می باشد. بنابراین یک کشور عالی برای مهاجرت کاری به ویژه مهاجرت کاری پرستاران می باشد. موسسه مهاجرتی الست گروپ، به عنوان یکی از بهترین شرکت های مهاجرتی در زمینه مهاجرت کاری پرستاران به نقاط مختلف دنیا می باشد.

با بهره گیری از مشاوره های کارشناسان خبره موسسه مهاجرتی الست گروپ، می توان از بین کشورهای موجود برای مهاجرت، اقدام به انتخاب بهترین کشور مهاجرتی برای پرستاران بنابر شرایط خاص هر فرد نمود.

کشور ایتالیا:

کشور ایتالیا:

ایتالیا نیز از دیگر کشورهایی است که برای مهاجرت پرستاران مناسب می باشد. نکته مثبت مهاجرت پرستاران به ایتالیا کمتر بودن هزینه های عمومی در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی می باشد.

مسئله چالش برانگیز در مورد مهاجرت پرستاران به ایتالیا قبولی در آزمون تخصصی پرستاری این کشور می باشد. علاوه بر این، از آنجایی که مردم ایتالیا اتگلیسی زبان نمی باشند، برای اشتغال در این کشور متقاضی حتما باید به زبان ایتالیایی آشنایی داشته باشد و در آزمون زبان ایتالیایی نمره قبولی کسب نمایند.

کشور لوکزامبورگ:

کشور لوکزامبورگ یکی از کشورهای بسیار کوچک واقع در غرب قاره سبز می باشد. این کشور شرایط اقتصادی بسیار خوبی دارد و در ردیف ثروتندترین کشورها با توجه به مساحت آن می باشد.

میزان حقوق و مزایای پرداختی به پرستاران در این کشور نسبت به سایر کشورها بسیار بالاتر است، بنابراین شاید بتوان آن را در زمره بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران در نظر گرفت اما از طرفی این کشور، قوانین مالیاتی بسیار سنگینی داشته و حجم درخواست های مهاجرت پرستار به این کشور بسیار زیاد است. به همین دلیل یافتن یک شغل مناسب در حوزه درمان در این کشور کار چندان راحتی نمی باشد.

کشور ایرلند جنوبی:

کشور ایرلند جوبی از اقتصادهای برتر اروپا می باشد.

به همین دلیل می تواند یکی از مقاصد مهاجرتی مناسب برای پرستاران باشد. پرستاران پس از قبولی در آزمون تخصصی و آزمون زبان انگلیسی می توانند ویزای کاری در کشور ایرلند جنوبی را دریافت کنند. به طور میانگین میزان درآمد پرستاران در کشور ایرلند جنوبی حدود 64000 دلار درسال می باشد.

کشور نروژ:

کشور نروژ یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی و از جمله بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران به لحاظ سطح رفاهی می باشد. این کشور برخلاف بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی دارای منابع غنی نفتی نیز می باشد.

بنابراین در ردیف کشورهای ثروتمند جهان قرار دارد. خدمات درمانی در کشور نروژ رایگان می باشد و این کشور به سلامت افراد جامعه خود و همچنین کارکنانی که در حوزه سلامت مشغول به فعالیت می باشند، اهمیت بسیار زیادی قائل است.

میزان حقوق و مزایای دریافتی بالای پرستاران و کادر درمانی در این کشور و سطح رفاهی بالای شهروندان کشور نروژ، این کشور حوزه اسکاندیناوی را در زمره بهترین و مناسب ترین کشورها برای مهاجرت پرستاران قرار داده است.

با توجه به برنامه حمایتی کشور نروژ برای شهروندان، نرخ امید به زندگی در این کشور به سرعت در حال افزایش می باشد و میانگین جمعیت سالمند در این کشور رو به فزونی گذاشته است. بنابراین به منظور اجرای برنامه های مراقبت از سالمند، نیاز این کشور به نیروهای درمانی به ویژه پرستاران بسیار بیشتر شده است.

بنابراین دولتمردان کشور نروژ برنامه مهاجرتی طراحی نموده اند که بخشی از این نیاز به نیروی پرستار را از طریق پذیرش مهاجر تامین نمایند. برای دریافت مجوز کاری در کشور نروژ، نیاز است که متقاضیان نسبت به فراگیری زبان نروژی اقدام نمایند.

کشور دانمارک:

کشور دانمارک:

دانمارک یک کشور دارای اقتصاد پیشرفته و در عین حال یکی از مرفه ترین کشورهای جهان از منظر سطح زندگی می باشد. بهترین برنامه های سلامتی در این کشور اروپایی اجرا می گردد. شهروندان کشور کوچک دانمارک از بالاترین استانداردهای نظام سلامت برخوردارند.

اهمیت ویژه ای به جمعیت سالمندان در این کشور داده می شود برای اقشار آسیب پذیر جامعه مانند معلولان و کهنسالان، بهترین خدمات درمانی و رفاهی در نظر گرفته می شود.

میانگین درآمد مردم در این کشور حتی در مقایسه با کشورهای توسعه یافته نیز بالاتر می باشد. برای اشتغال در حرفه پرستاری در کشور زیبای دانمارک، در ابتدا ضرورت دارد که مدارک و رزومه کاری شما مورد تائید نهادهای مربوطه قرار بگیرد.

قبل از ورود به کشور دانمارک، متقاضیان، مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را به این کشور ارسال می نمایند. ارگان های مربوطه در این زمینه اقام به بررسی دقیق این مدارک می نمایند و پس از تائید این نهادها، به فرد، مجوز اقامت سه ساله در کشور دانمارک داده می شود.

مزیت روش پذیرش پرستار در کشور دانمارک این است که متقاضی در ابتدا فقط اقدام به ارسال رزومه کاری و سوابق تحصیلی نموده و نیازی به ورود به این کشور و احتمالا صرف هزینه های مازاد ندارد.

مدارک ارسال شده توسط فرد توسط نهادهای مربوطه (اداره بهداشت و ایمنی کشور دانمارک) در کشور دانمارک بررسی و معادل سازی می گردد و پس از آن به فرد یک مهلت سه ساله می دهند که سطح زبان دانمارکی خود را به سطح C1 برساند و مجوز اشتغال به کار در کشور دانمارک را دریافت نماید.

آزمون زبان دانمارکی برای پرستاران دو بار در  سال در این کشوربرگزار می گردد. پس از کسب نمره قبولی در آزمون زبان، متقاضیان اشتغال به کار پرستاری در کشور دانمارک در دوره های ویژه و تخصصی که شامل نحوه ارتباط با بیماران و خانواده های آن ها و همچنین ارتقاء مهارت های شغلی است، شرکت نمایند.

پس از طی دوره های تخصصی، پرستاران در بیمارستان ها و کلینیک های درمانی معتبر کشور دانمارک به صورت کارآموز مشغول به کار و فعالیت می شوند. در طول دوره کارآموزی، به پرستاران حقوق پرداخت می گردد. پس از آن مجوز کار در کشور دانمارک برای آنان صادر می گردد.

یکی از مزیت هایی که مهاجرت به کشور دانمارک برای پرستاران به همراه دارد، این است که پرستاران پس از اخذ اقامت سه ساله کشور دانمارک می توانند برای  اعضای خانواده (همسر و فرزندان زیر 18سال) خود نیز اقامت دانمارک را دریافت نمایند. علاوه بر آن، اعضای خانواده بلافاصله پس از ورود به کشور دانمارک اجازه تحصیل و اشتغال به کار در کشور دانمارک را خواهند داشت.

ضمنا کادر درمانی و از جمله پرستاران در کشور از مزیت بیمه رایگان درمانی برخوردار می باشند. میزان درآمد پرستاران در کشور دانمارک به طور میانگین شصت هزار یورو در سال می باشد.

مهمترین چالشی که برای اشتغال به کار پرستاری در کشور دانمارک پیش روی متقاضیان می باشد، آزمون زبان است. چرا که یادگیری زبان دانمارکی نسبت به زبان های دیگر مانند انگلیسی دشوارتر می باشد. اطلاعات تکمیلی در این خصوص را از کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی الست گروپ، دریافت نمایید.

کشور سوئیس:

کشور سوئیس:

سوئیس نیز از جمله کشورهای قدرتمند اقتصادی در جهان است که از بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران محسوب می شود. همچنین یکی از امن ترین و بهترین کشورها برای زندگی می باشد.

سطح زندگی بالا و برخورداری از بالاترین میزان آزادی های اجتماعی و سیاسی برای شهروندان، از جمله ویژگی های برجسته این کشور اروپایی می باشد. پرستاران برای دریافت مجوز کار در کشور سوئیس، باید در ابتدا مدارک و سوابق کاری خود را معادل سازی نمایند.

همچنین یادگیری زبان آلمانی به عنوان زبان رسمی اغلب مردم سوئیس از دیگر موارد مورد نیاز برای اشتغال به کار در این کشور می باشد. البته یادگیری زبان های فرانسوی و ایتالیایی نیز برای اشتغال به کار در سوئیس مورد قبول می باشد.

متقاضیان پس از قبولی در آزمون ارزشیابی که توسط کشور سوئیس برای متقاضیان به کار در این کشور برگزار می گردد، باید در دوره های تخصصی کارآموزی که مدت زمان آن 6 ماه می باشد، شرکت نموده و پس از گذرندان دوره کارآموزی می توانند مجوز کار در سوئیس را به عنوان پرستار دریافت نمایند و در یکی از مراکز درمانی این کشور مشغول به کار گردند. به طور میانگین درآمد پرستاران در کشور سوئیس 55000 یورو می باشد.

کشور سوئد:

کشور سوئد:

کشور سوئد نیز از جمله کشورهایی است که در ردیف بهترین کشورهای مهاجرتی برای پرستاران قرار می گیرد. استاندارد زندگی در کشور سوئد و همچنین میزان رفاه شهروندان در این کشور در ردیف بهترین کشورهای دنیا قرار دارد. بنابراین این کشور به یک مقصد مهاجرتی جذاب برای متقاضیان مهاجرت مبدل گردیده است.

فرآیند اشتغال به کار پرستاری به این صورت است که متقاضیان در ابتدا باید در فرآیند معادل سازی مدارک و سوابق تحصیلی شرکت نمایند و پس از دریافت تائیدیه از نهادهای مربوطه در کشور سوئد، مجوز کار و اشتغال در این کشور را دریافت می نمایند.

قبل از شروع فرآیند معادل سازی مدارک، یک اقامت یک ساله به متقاضیان داده می شود تا بتوانند سطح مهارت زبان سوئدی خود را به سطح C1 برسانند. سپس وارد فرآیند معادل سازی مدرک می گردند. پیش شرط ورود به فرآیند معادل سازی در کشور سوئد، داشتن حداقل سه سال سابقه کاری مرتبط با رشته پرستاری می باشد.

پس از موفقیت در آزمون زبان سوئدی، متقاضی اشتغال به کار باید در دوره های آموزشی که به صورت تئوری و عملی برگزار می گردد، شرکت نماید. مدت زمان دوره ها معمولا 6 ماه به طول می انجامد که شامل یک آزمون تئوری، سپس دوره سه ماهه کارآموزی و پس از آن یک دوره سه ماهه دانشگاهی (معادل 15 واحد درسی دانشگاه) می باشد.

پس از گذراندن موفقیت آمیز دوره، به فرد، مجوز فعالیت و اشتغال به کار در حرفه پرستاری اعطا می گردد. مدت زمان در نظر گرفته شده برای قبولی در آزمون تئوری اولیه فرآیند معادل سازی 5 سال است و در طی آن، فرد اجازه دارد تا سه بار در آزمون مورد نظر شرکت نماید. همچنین فرد می تواند دوره کارآموزی و دانشگاهی را همزمان با هم بگذراند.

کشور هلند:

کشور هلند:

کشور هلند یکی از بهتریی کشورهای مهاجرتی برای پرستاران می باشد. کشور هلند یکی از کشورهایی است که با توجه به بالا رفتن میزان جمعیت سالمندان در این کشور، نیاز به پرستار در این کشور بیش از گذشته می باشد. با شیوع بیماری کرونا، میزان نیاز به پرستار در این کشور افزایش بیشتری یافته است. حداقل سن متقاضیان مهاجرت به هلند باید بیشتر از 21 سال باشد.

 در صورتی که مدرک متقاضی، مورد تایید نهادهای مربوطه در کشور هلند قرار نگیرد، متقاضی می تواند در دوره های کوتاه تخصصی مرتبط با مدرک خود شرکت نماید و پس از گذراندن موفقیت آمیز دوره، مدرک پرستاری MBO (آموزش کاربردی سطح متوسط به صورت حرفه ای و دیپلم سطح 4 کشور هلند که بالاترین سطح دیپلم در این کشور می باشد) به وی اعطا می گردد.

با دریافت این مدرک، فرد مجوز اشتغال به کار در بیمارستان ها و مراکز درمانی هلند را به عنوان پرستار دریافت می نماید. در صورتی که مدرک تحصیلی، مورد تایید نهادهای مربوطه به کشور هلند و سازمان بهداشت و درمان این کشورقرار گیرد، متقاضی، مجوز کار در حرفه پرستاری در کشور هلند را دریافت می نماید.

کشور قطر:

کشور قطر:

کشور قطر یکی از کشورهای عربی ثروتمند خلیج فارس می باشد. قبل از اشتغال کار به حرفه پرستاری در کشور قطر، باید متقاضیان موفق به گذراندن آزمون مهارت حرفه ای تحت عنوان آزمون پرومتریک گردند.

این آزمون در واقع توسط سازمانی آمریکایی به همین نام طراحی گردیده است که فرد متقاضی باید حداقل 60 درصد امتیاز را برای رسیدن به حد نصاب قبولی در این آزمون کسب نماید. مسئله دیگری که یکی از شروط اشتغال به کار در کشور قطر می باشد، داشتن سوابق کاری معتبر در زمینه پرستاری می باشد.

به گونه ای که متقاضیان حرفه پرستاری عمومی حداقل سه سال سابقه کاری مرتبط و متقاضیان حرفه پرستار تخصصی حداقل 4 سال باید سوابق کاری در مراکز درمانی معتبر را داشته باشند.

مزیت دیگر اشتغال در کشور قطر به عنوان کادر درمانی و پرستاری این است که این کشور بر خلاف اکثر کشورهای اروپایی، در کشور قطر هیچ گونه مالیاتی بر حقوق پرستاران لحاظ نمی گردد. به عبارتی می توان کشور قطر را یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران به خصوص در میان کشورهای حوزه خلیج فارس عنوان کرد.

کشور امارات متحده عربی:

کشور امارات متحده عربی:

با وجود این که کشور امارات از جمله متمول ترین کشورهای جهان است، اما میزان حقوق در نظر گرفته شده برای پرستاران در سطح نسبتا پایینی قرار دارد. شرط اشتغال به کار در حرفه پرستاری در کشور امارات، قبولی در آزمونی به نام DHA می باشد.

این آزمون توسط اداره بهداشت این کشور و به زبان انگلیسی صورت می پذیرد. بنابراین دارا بودن سطح زبان مناسب یکی از پیش شرط های اشتغال به کار در کشور امارات می باشد. البته تسلط نسبی به زبان عربی نیز از جمله مواردی است که برای پرستاران متقاضی کار در کشور امارات ضرورت دارد.

کشور اتریش:

کشور اتریش:

بدون شک کشور اتریش را می توان در لیست بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران قرار داد. میزان درآمد پرستاران در این کشور در سطح بسیار بالایی قرار دارد. رفاه بالای شهروندان این کشور و سطح زندگی بالای مردم کشور اتریش، این کشور کوچک اروپایی را به مقصد مهاجرتی فوق العاده جذابی تبدیل نموده است.

جمعیت رو به رشد سالمندان در این کشور، فرصت مناسبی برای پرستارانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، مهیا نموده است تا در یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان و اقتصادهای برتر دنیا، مشغول به کار گردند.

کشور عمان:

کشور عمان:

کشور عمان در چند سال اخیر با سیاست گذاری های درست اقتصادی، پیشرفت اقتصادی چشمگیری داشته است. با توجه به پتانسیل های بالای کشور عمان از نظر اقتصادی، این کشور تبدیل به یکی از مقاصد مهاجرتی مناسب گردیده است. برای اشتغال به کار در شغل پرستاری در کشور عمان می باید متقاضیان در ابتدا موفق به قبولی در آزمون پرومتریک این کشور شوند.

این آزمون به ارزیابی میزان مهارت پرستاران در حوزه تخصصی خود می پردازد. این آزمون به زبان انگلیسی برگزار می گردد و برای قبولی در این آزمون، متقاضیان لازم است تا از مهارت کافی زبان انگلیسی نیز برخوردار باشند.

دارا بودن مدرک کارشناسی یا بالاتر در رشته پرستاری، داشتن حداقل سه سال سابقه کاری متناسب، مهارت زبان کافی و داشتن حداکثر سن 45 سال از پیش شرط های اشتغال به کار در کشور عمان به عنوان پرستار می باشد.

همچنین برای اشتغال به کار در کشور عمان حتما می باید از یک کارفرمای معتبر در کشور عمان پیشنهاد کاری داشته باشید.

با توجه به نزدیکی مسافت کشور عمان با ایران و روابط سیاسی مناسب بین دو کشور و نزدیکی فرهنگی میان ایران و عمان، همچنین ارزش بالای پول ملی این کشور و عدم تعلق مالیات بر حقوق پرستاران، می توان کشور عمان را یکی از بهترین کشورهای مهاجرتی برای پرستاران به ویژه ایرانیان دانست.

موسسه مهاجرتی الست گروپ، یکی از پیشگامان در زمینه مهاجرت به کشور عمان از طریق کار از جمله مهاجرت کاری پرستاران می باشد.   

نتیجه گیری

نتیجه گیری

برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران با توجه به تعدد کشورهایی که وجود دارند، می باید با در نظر گرفتن شرایط ویژه هر متقاضی اقدام نمود. شرکت مهاجرتی الست گروپ به عنوان یکی از بهترین و معتبرترین شرکت های مهاجرتی، با بهره گیری از کارکنان با تجربه در زمینه مهاجرت کاری پرستاران می تواند به تمامی پرستارانی که قصد مهاجرت دارند، کمک شایان توجهی نماید.