چگونه در ترکیه کار پیدا کنیم

در این مقاله سعی می کنیم به این سؤال پاسخ بدهیم که چگونه در ترکیه کار پیدا کنیم.

چگونگی کاریابی در کشور ترکیه یکی از نگرانی های افرادی است که قصد مهاجرت به این کشور را دارند.

در این مقاله سعی می کنیم به این سؤال پاسخ بدهیم که چگونه در ترکیه کار پیدا کنیم.

چگونگی کاریابی در کشور ترکیه یکی از نگرانی های افرادی است که قصد مهاجرت به این کشور را دارند.

در میان این مهاجران، دانشجویانی که قصد دارند در ترکیه زندگی کنند، بیشترین دغدغه را برای یافتن کار مناسب بعد از پایان دوران تحصیل خود دارند.

همان گونه که در مطالب پیشین که توسط شرکت مهاجرتی الست گروپ ارائه شده است، کشور ترکیه از جنبه اقتصادی در وضعیت بالا و رو به پیشرفت قرار دارد. به این دلیل برای کسانی که تمایل دارند به منظور کار کردن به کشوری خارجی سفر کنند، ترکیه می تواند جزء بهترین انتخاب آن ها باشد.

از آن رو که این کشور اوراسیایی در میان تعداد زیادی از توریست های سراسر دنیا، محبوب و پرطرفدار است، بنابراین موقعیت های شغلی فراوانی در این کشور وجود دارند.
کشور ترکیه از لحاظ فرصت های شغلی در زمینه کشاورزی، اقتصادی و جذب توریست، ظرفیت بسیار بالایی دارد زیرا از طبیعت شگفت انگیز و هوای بسیار خوبی برخوردار است.

این کشور توسعه یافته به علت مجاورت با ایران، از طرفداران بیشماری در کشورمان برای سفر، مهاجرت و غیره برخوردار است. رفت و برگشت و تردد به ترکیه بدون مشکلات خاص، وجود شباهت های فراوان در مذهب و فرهنگ مردم این دو کشور نیز این محبوبیت را افزون کرده است.

ویدئو چگونه در ترکیه کار پیدا کنیم

در این مطلب قصد داریم تا با کمک شرکت مهاجرتی الست گروپ، توضیحات کاملی را در مورد یافتن کار در کشور ترکیه به شما ارائه دهیم. همچنین تلاش می کنیم که با بیانی ساده به پرسش های شما در مورد این موضوع پاسخ دهیم. چنانچه می خواهید بدانید که چگونه در ترکیه کار پیدا کنیم، با شرکت الست گروپ در تماس باشید.

عناوین مقاله:
آشنایی با کشور ترکیه
شرایط کار کردن در کشور ترکیه چیست؟
چگونه در ترکیه کار پیدا کنیم؟
ثبت شرکت و فعالیت های سرمایه گذاری در ترکیه چه مزیت هایی دارد؟
سایت های کاریابی در کشور ترکیه
اداره کار یا ایشکور در کشور ترکیه چه خدماتی را ارائه می دهد؟
ثبت نام در اداره کار ترکیه چگونه است؟
چه کارهایی بیشتر در ترکیه مورد نیاز است؟
کدام مشاغل در ترکیه از درآمد خوبی برخوردارند؟
مزیت های کار کردن در ترکیه چیست؟

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونه در ترکیه کار پیدا کنیم با ما همراه باشید.

 

آشنایی با کشور ترکیه

آشنایی با کشور ترکیه

کشور ترکیه، منطقه ای کوهستانی با بارش باران های فراوان و با ظاهر جغرافیایی مستطیل شکل می باشد.

این کشور به بخش های شرقی و غربی کشیده شده است و در اثرگذارترین و مناسب ترین منطقه جهان قرار گرفته است. این عوامل باعث شده اند که از وضعیت جغرافیایی بسیار مساعدی برخوردار باشد و گذرگاهی برای مناطق جنوب غربی آسیا و اروپا به حساب آید.

ترکیه کشوری با زیبایی ها و مکان های دیدنی بسیار است که اقلیم آب و هوایی جلگه ای و مناسبی دارد. این موارد یکی از دلایل سفرهای متعدد مردم کل دنیا به این کشور می باشد.

طبق آمار برآورد شده در سال ۲۰۱۵ میلادی، جمعیت ترکیه بیشتر از ۷۵ میلیون نفر می باشد که تقریبا ۷۵ درصد مردم این کشور با مذهب سنی و حدود ۱۵ تا ۲۵ درصد نیز شیعه هستند.

هرچند تعداد مسلمانانی که در کشور ترکیه زندگی می کنند، بسیار زیاد هستند و اعیاد فطر و قربان تعطیل رسمی می باشد، ولی این کشور از حکومتی لائیک برخوردار است. تعداد اندکی از مسیحیان، یهودیان و پیروان سایر ادیان نیز در این کشور زندگی می کنند.

شرایط جغرافیایی خاص ترکیه، همسایگی با کشورهای اروپایی و رفت و آمد گردشگران و مهاجران بی شمار در ترکیه، اثرگذاری زیادی روی فرهنگ این مردم داشته است.
 در مجموع مردم ترکیه بسیار اهل روابط خانوادگی ، مهرورز و مهمان نواز می باشند همین طور چند همسری در این کشور جرم محسوب شده و ازدواج ها باید در دفتر قانونی مرتبط ثبت شوند.

شرایط کار کردن در کشور ترکیه چیست؟

شرایط کار کردن در کشور ترکیه چیست؟

میزان زیادی از درآمد اقتصادی کشور ترکیه مربوط به صنعت گردشگری آن می باشد. هر سال تعداد زیادی از افراد به منظور تفریح و گردشگری به ترکیه مسافرت می کنند. بنابراین با برخورداری از این موقعیت عالی می توان به آسانی در ترکیه کار پیدا کرد.

شرایط خوب گردشگری در ترکیه زمینه مناسبی را برای به وجود آوردن شغل های متنوع ایجاد کرده است.
در دهه اخیر، افراد زیادی که از ایران به این کشور مهاجرت کرده اند، با انجام فعالیت های سرمایه گذاری مالی و یا کارآفرینی در ترکیه توانسته اند در دسته سرمایه داران عمده و موفق ترکیه قرار گیرند.

کشور ترکیه از جنبه ایجاد شغل، جزء کشورهایی محسوب می شود که بالاترین میزان استخدام سالانه را دارد.
نگرانی بیشتر ایرانیانی که به ترکیه سفر می کنند، ادامه زندگی در این کشور و پیدا کردن کار مناسب می باشد.

اگر شما هم قصد مهاجرت به کشور ترکیه و شاغل شدن در آنجا را دارید و درمورد یافتن شغل سؤالات زیادی برایتان به وجود آمده است، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. چنانچه می خواهید بدانید که چگونه در ترکیه کار پیدا کنیم، با شرکت الست گروپ در تماس باشید.

نکته جالب در این رابطه این است که پیدا کردن کار مورد علاقه در ترکیه تا حدودی آسان تر از شاغل شدن در ایران است.
برای این که بتوانید در فعالیت های تخصصی مشغول به کار شوید، لازم است ویزای کاری مربوطه را دریافت کرده باشید.

مسلماً اخذ این نوع ویزا اقدام پیچیده ای است و برای دریافت آن باید مهارت لازم را داشته باشید.

شرط بعدی برای پیدا کردن کار در کشور ترکیه و دریافت ویزای کار، مسلط بودن به زبان مردم ترکیه یعنی ترکی استانبولی است. این نکته واضح است که اشخاصی که تسلط بالایی به زبان ترکی دارند، در پیدا کردن حرفه مورد نظر خود موفق تر هستند.

داشتن مهارت کامل در زبان ترکی باعث می شود شما بتوانید به صورت سلیس کلمات را بیان کنید و بدون اشتباه و روان، مکاتبات رسمی را ثبت و یادداشت نمایید.
مؤسسه های کاریابی، ظرفیت مورد پذیرش در ادارات و مراکز ترکیه را ارزیابی می کنند.

مطلب مورد توجه در این موضوع، تبانی بعضی از مؤسسه ها با صاحبان مشاغل در ترکیه می باشد. این کارفرمایان مبالغ هنگفتی از افراد دریافت می کنند و با دعوتنامه های کاذب مثل قراردادهای کاری طولانی، آن ها را راهی ترکیه می کنند، بعد از حدود سی روز اشتغال به کار در مؤسسه، با دلایل بی اساس ادامه همکاری شرکت را با این افراد قطع می کنند.

فعالیت هایی که این مصائب را با خود به همراه دارند، مانند مشاغل کارگری و پیشه های خدماتی می باشند. اغلب مردم بدون دریافت ویزای کاری در این حرفه ها شروع به فعالیت می نمایند و این اقدام در تضاد با قوانین کاری ترکیه می باشد.

همچنین این موضوع را باید مد نظر قرار دهید که برای کسانی که اقدام به دریافت شهروندی کشور ترکیه می نمایند، یافتن حرفه مورد علاقه در مقایسه با مهاجرانی که با اقامت موقت ترکیه در این کشور زندگی می کنند، روند مختص به خود را دارد.

شرکت مهاجرتی الست گروپ به شما پیشنهاد می کند پیش از آن که به دنبال پیدا کردن کار در ترکیه باشید، در رابطه با حرفه ای که در آن متخصص هستید، در کشور ترکیه به تحقیق و بررسی بپردازید. چنانچه می خواهید بدانید که چگونه در ترکیه کار پیدا کنیم، با شرکت الست گروپ در تماس باشید.

مورد بعدی؛ ثبت نام مجوز برای کار کردن در ترکیه می‌باشد که این اقدام از روندی کاملا معین و رسمی برخوردار است.
افراد بی شماری برای به دست آوردن زندگی ایده‌آل و پیدا کردن کار مناسب به کشور ترکیه سفر کرده اند، اما تمام دارایی و سرمایه خود را از دست دادند و با نا امیدی به ایران بازگشتند.
مخارج زندگی در کشور مهاجرپذیر ترکیه، بسیار کم است. به طوری که یک فرد مجرد با درآمد ماهیانه حدود ۶۰۰ دلار می تواند هزینه های خود را تأمین کند.

مشاغلی در ترکیه از درآمد بالا برخوردارند که از شرایطی مانند مهارت های ویژه و مفید برای اقتصاد این کشور برخوردار باشند.
چنانچه با اخذ اقامت تحصیل در ترکیه ساکن هستید، اجازه تقاضای ویزای کاری این کشور را ندارید.

برای اینکه بتوانید به صورت تخصصی کاریابی نمایید، باید اقداماتی را انجام دهید که اعتماد صاحب کار در مورد اقامت شما جلب شود. اقداماتی از قبیل تسلط به زبان ترکی، اقامت توریستی یا اقامت تحصیلی در بین شغل های مختلف و بی شمار برای اتباع خارجی در ترکیه، کاری که همراه با مکانی برای خواب باشد، برتری بیشتری دارد.
چنانچه می خواهید بدانید که چگونه در ترکیه کار پیدا کنیم، با کارشناسان شرکت الست گروپ تماس بگیرید.

روزهای کاری:

روزهای کاری:

روزهایی که در کشور ترکیه برای کار کردن در نظر گرفته شده است، از دوشنبه تا جمعه می باشد. در این کشور دو روز از هفته (شنبه و یکشنبه) بیشتر مراکز اداری تعطیل می باشند.

ساعت کاری:

در کشور ترکیه در یک هفته حدود ۴۵ ساعت کار می کنند. یعنی از دوشنبه تا جمعه معمولاً ساعات ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر

شرایط مرخصی:

به طور میانگین همه ی افراد می توانند در طول ۱۲ ماه تقریباً دو هفته مرخصی همراه با حقوق به غیر از روزهای تعطیل رسمی و سال جدید درخواست نمایند. لازم به یادآوری است که به هر میزان ساعت کاری زیادتر باشد، تعداد روزهای مرخصی تعطیلات هم افزایش می یابند.

میزان دستمزد:

کمترین حقوقی که به کارگران خدماتی و کارمندان ادارات در ترکیه پرداخت می شود، ۲۰۲۰ لیر است.

البته این رقم مربوط به سال ۲۰۱۸ میلادی می باشد. بد نیست بدانید که این میزان از دستمزد، خیلی بالاتر از درآمد پرداختی به کارمندان در ایران است.

همچنین شهروندان خارجی که از روش های غیر مجاز در ترکیه شاغل هستند، دستمزد کمتری می گیرند.

چگونه در ترکیه کار پیدا کنیم؟

چگونه در ترکیه کار پیدا کنیم؟

کسانی که از کشورهای اطراف برای کار به ترکیه یا سایر کشورها مهاجرت می کنند، طبق قوانین مجبور هستند تا گواهی اجازه کار اخذ نمایند. بدون داشتن مجوز، فعالیت های آن ها جرم محسوب شده و جریمه و مسائل زیادی را به دنبال دارد.

اگر افرادی که به ترکیه سفر کرده اند، بر خلاف قوانین و بدون مجوز مشغول به کار شوند؛ از حقوق قانونی برخوردار نمی شوند و در هیچ مرکزی نمی توانند در مورد این موضوع شکایت کنند.

شاید برای شما این سؤال به وجود آید که چطور می توان مجوز کاری در کشور ترکیه دریافت کرد؟ اگر می خواهید بدانید که چگونه در ترکیه کار پیدا کنیم، با متخصصین شرکت الست گروپ در ارتباط باشید.
اخذ مجوز کار، از دو روش امکانپذیر می باشد:

1. مراجعه حضوری به سفارت، مراکز کنسولگری و یا سازمان مهاجرت ترکیه و دریافت مجوز قانونی کار
2. فرستادن تقاضای مجوز کاری از طریق صاحب کار به مراکز مهاجرت  یا سازمان کار و امور رفاهی در ترکیه
در نهایت اجازه کار به وسیله اداره کار ترکیه یاMLSS ارسال می شود. در اکثر موارد، افراد باید گواهی کار را همراه با ویزای کاری اخذ کنند. برای گرفتن ویزای کاری نیز لازم است تقاضای خود را به سفارت ترکیه ارسال کنید و در همان زمان صاحب کار هم باید به سازمان کار و امور اجتماعی تقاضای دریافت مجوز کاری برای شما را بفرستد.

اسناد مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری و اجازه کار در کشور ترکیه شامل موارد زیر می باشد:
اسناد تشخیص هویت مانند گذرنامه، شناسنامه و غیره که ترجمه رسمی شده باشند.
عکس در ابعاد مشخص شده، یک قطعه
ارسال گواهی و دفترچه اقامت
اخذ شماره ملی ترکیه از طریق سازمان امنیت برای مهاجران و ارسال کد
پرسشنامه تقاضای کار
تحویل فرم دعوت به کار از طرف کارفرما
اسناد صحت دعوتنامه کاری
ارائه تقاضای اینترنتی
آدرس محل سکونت و کار و تلفن صاحب کار
تحویل شماره رمز دولتی صاحب کار
همچنین برای پیدا کردن شغل در کشور ترکیه، روش های گوناگون دیگری نیز وجود دارند که همه ی این موارد می تواند بر طبق قانون یا خلاف آن باشند. برای کسب آگاهی بیشتر در این خصوص که چگونه در ترکیه کار پیدا کنیم، با مشاوران شرکت الست گروپ در ارتباط باشید.

سرمایه گذاری و بازگشایی شرکت: از طریق این راه ها می توان اقامت ترکیه را اخذ نمود. شرایط ثبت شرکت در کشور ترکیه مثل ایران است. در طی این سال ها، افراد زیادی که از ایران به این کشور مهاجرت کردند، اقدام به درج شرکت خود کردند.

پیدا کردن کار با استفاده از خدمات شرکت های سرمایه گذاری مسکن: در سال های اخیر و با توجه به افزایش سفرها به کشور ترکیه، تعداد زیادی از اتباع خارجی تقاضای خریدن خانه در این کشور را دارند از این رو شرکت های سرمایه گذار در زمینه‌ ی مسکن به مشتریان خود، طرح های پیدا کردن شغل را ارائه می دهند.

پیدا کردن کار در ترکیه از طریق آگهی ها: در کشور ترکیه نیز مانند ایران، نیازمندی های استخدامی در روزنامه های مختلف درج می شوند. روزنامه هایی مانند پستا، زمان و حوریت که افراد می توانند با بهره مندی از آگهی های تبلیغاتی این روزنامه ها و مجلاتی که به طور هفتگی و ماهانه منتشر می شوند نیز برای دستیابی به شغل در ترکیه، استفاده کنند.

ثبت شرکت و فعالیت های سرمایه گذاری در ترکیه چه مزیت هایی دارد؟

ثبت شرکت و فعالیت های سرمایه گذاری در ترکیه چه مزیت هایی دارد؟

همان طور که مطلع هستید تعداد زیادی از فعالیت های تجاری ایران در بازارهای بین‌المللی مورد تحریم واقع شده اند. با ثبت و افتتاح شرکت و ایجاد اشتغال در ترکیه، می توانید این تحریم ها را دور بزنید.

از لحاظ موقعیت جغرافیایی، بخشی از مناطق ترکیه در قاره اروپا قرار گرفته است. از طریق بازگشایی شرکت در این کشور، امکان راهیابی به بازارهای اروپایی و جهانی فراهم می شوند.
بعد از ایجاد شغل و داد وستد، در ترکیه به شما و کسانی که همراه شما به این کشور آمده اند، اجازه اقامت دائمی و موقت داده می شود.

در صورتی که تشکیل فعالیت های اقتصادی و بازگشایی شرکت در ترکیه در سازمان ثبت ادارات این کشور صورت پذیرد، با ضوابط قانونی ترکیه همراستا می باشد و از کمک های مخصوص ارائه شده توسط دولت برخوردار می شوید.

چنانچه می خواهید بدانید که چگونه در ترکیه کار پیدا کنیم، با شرکت الست گروپ در تماس باشید.

سایت های کاریابی در کشور ترکیه

سایت های کاریابی در کشور ترکیه

یکی از شیوه های پیدا کردن کار در کشور ترکیه، استفاده از سایت های کاریابی فعال در این کشور می باشد. فعالیت‌ این سایت ها همیشه به صورت آنلاین بوده و مشاغل را هر روز در آگهی ها چاپ و منتشر می کنند. این سایت ها دائما به روزرسانی می شوند.

بنابراین شما باید در این سایت های کاریابی ثبت نام کنید و سپس سوابق کاری خود را برای آن ها ارسال نمایید. با طی کردن این مراحل می توانید در حرفه مورد نظر خود در کشور ترکیه مشغول به کار شوید.

همچنین می توانید برای پیدا کردن کار مورد علاقه خود به اداره کار کشور ترکیه مراجعه کنید و لیست حرفه های فعال را درخواست کنید. در لیست ارائه شده، امکان مشاهده تمام کارها وجود دارد و برای مسافران خارجی و اتباع دانشجو هم فعالیت های کوتاه مدت یا نیمه وقت در نظر گرفته شده است. 
در زیر اسامی چند سایت کاریابی در ترکیه را ذکر می کنیم:
Kariyer.com
Eleman.net
Kariyerzirvesi.com
Iskur.gov.tr
Linkedin.com
Secretcv.com
Elemanonline.com
Xing.com
Yenibiris.com
Sahebindan.com
 
در هر صورت چنانچه می خواهید بدانید که چگونه در ترکیه کار پیدا کنیم، با شرکت الست گروپ در تماس باشید.
در ادامه به توضیحات مختصری درباره  تعدادی از این سایت ها می پردازیم.

وبسایت Kariyer:

وبسایت Kariyer:

این شرکت از پر بازدیدترین سایت های مرتبط با پیدا کردن کار می باشد. طراحی این سایت با هدف ارائه خدمات آموزشی به افرادی است که قصد دارند در کار خود حرفه ای شوند.
Kariyer  یکی از سایت های پر ادعا و با سابقه برای پیدا کردن کار ایده‌آل شما می باشد.

این سایت معروف، از افراد جویای کار و صاحبان مشاغل به یک اندازه پشتیبانی می کند. مطالب موجود در صفحات این سایت شامل گفت و گو با شخصیت های مشهور، بیان رمز و رازهای موفقیت های آن ها و مسابقات اقتصادی گوناگون می باشد.

وبسایت eleman:

این سایت، یکی دیگر از صفحات اینترنتی کاریابی کشور ترکیه است. این وبسایت برای افرادی در نظر گرفته شده است که در جست و جوی کارمند می باشند. این سایت هم اکنون در حال گسترش یافتن در زمینه یافتن شغل است و بیشتر فعالیت های آن متمرکز بر مشاغل و کسب و کارهای خرد می باشد مانند فراهم کردن نیروی خدماتی ساده برای کسب و کارهای خرد، کارگاه های کوچک و صنف های نو بنیاد

وبسایتKariyerzirvesi :

این وبسایت کاریابی افراد را به دنیای اقتصاد و تجارت دعوت می کند و آن ها را در این مسیر راهنمایی می نماید. وبسایتKariyerzirvesi  در زمینه های شغلی گوناگون اطلاعات مفیدی را ارائه می دهد همچنین به درج پیشنهادات افراد دارای تخصص می پردازد.

اگر در زمینه کسب و کار مبتدی هستید و برای نخستین بار به دنیای تجارت وارد شده اید، مراجعه به این سایت مطالب متنوعی با موضوع پیدا کردن کار در اختیار شما قرار می دهد. البته به علت گسترش دادن مطالبی که به آن می پردازند و مقاله های زیاد موجود در صفحه های این وبسایت، خیلی توجه مخاطبان را جلب نمی کند.

وبسایتIskur.gov.tr :

این وبسایت جزء سایت های مرتبط با دولت ترکیه است و از معتبرترین صفحات اینترنتی کاریابی این کشور محسوب می شود.
بیشتر افرادی که برای نخستین بار به دنبال پیدا کردن شغل هستند، به اولین سایتی که مراجعه می کنند، ایشکور می باشد.

این وبسایت همواره در حال توسعه فعالیت های خود به صورت اینترنتی می باشد. ولی هنوز در معرفی فرصت های شغلی از دیگر سایت های رقیب خود، ضعیف تر عمل کرده است. در هر صورت تمام شهروندان ترکیه ای که به دنبال کار هستند، در سایت ایشکور ثبت نام کرده اند.

وبسایت Linkedin:

تقریباً همه ی افرادی که در مسیر کاریابی هستند، لینکدین را می شناسند. این وبسایت یکی از معروف ترین سایت های کاریابی همه دنیا و ترکیه است. سایت لینکدین در سال ۲۰۰۳ میلادی تأسیس شد و در طی ۱۸ سال بسیار گسترش یافته است.

هم اکنون تعداد کسانی که از این سایت استفاده می کنند، حدود ۶۰۰ میلیون نفر می باشد. افرادی که در بیشتر از ۲۰۰ کشور دنیا ساکن هستند، جزء کاربرهای سایت لینکدین محسوب می شوند. آمار نشان می دهد به غیر از چند کشور، این وبسایت در همه نقاط جهان فعال است.

این مورد مهم، نشاندهنده قدرتمند بودن این سایت می باشد. دفتر اصلی این شبکه اجتماعی در کالیفرنیا مستقر می باشد و بیشتر از ۱۵ دفتر مشغول به کار در همه نقاط دنیا دارد.
هم اکنون وبسایت لینکدین به اکثر زبان های دنیا مانند روسی، چینی، ترکی، فرانسوی، عربی، ایتالیایی و ژاپنی ترجمه شده است. نکته تأسف برانگیز در این مورد، عدم پشتیبانی لینکدین از زبان فارسی است. البته این طور که مشخص است، این سایت طرحی برای ارائه خدمات فارسی به کاربران ایرانی را در دستور کار خود قرار نداده است.

سایت های اینترنتی با گذشت زمان، معروف تر و قدرتمندتر می شوند. شبکه هایی مانند فیسبوک، توییتر و بقیه سایت ها، به مکانی برای تبلیغات آگهی های کاریابی مبدل شده اند. چنانچه خوب دقت کنید، هر صفحه ی تازه ای که باز می کنید، یک فرصت کاری نو را پیش رویمان قرار می دهد. در مجموع همیشه توانایی فوق‌العاده سایت های اینترنتی را مد نظر داشته باشید.

شبکه اجتماعی لینکدین محلی است که:

گروه زیادی از مشاغل مهندسی، مدیران و کسانی که در حیطه کاری خود حرفه ای هستند، در این سایت فعال هستند.
جایگاهی منحصر به فرد برای مبادله اطلاعات و ارائه نظرات در مورد کسب و کار است.
محلی برای ارتقا بخشیدن به مشاغل و امور حرفه ای مرتبط با تجارت است.
مکانی سرشار از مطالب خاص برای کارمندان، کار آفرینان، متخصصان و کارفرمایان می باشد.
و موردی که از سایر ویژگی ها برتر می باشد، این است که لینکدین شبکه ای است برای دیده شدن سابقه فعالیت هایتان یا تاریخچه مشاغل یا شرکتی که توسط شما ثبت شده است.

وبسایت Secretcv:

یکی از سابقه دارترین وبسایت های کاریابی ترکیه، سکرت سی وی است. بهترین گزینه برای افرادی که می خواهند به کار معتبری مشغول شوند، همین شبکه اینترنتی می باشد و متقاضیان کار می توانند با خیال آسوده به آگهی های این وبسایت اطمینان داشته باشند زیرا سکرت سی وی تمهیدات زیادی برای امنیت و افزایش اعتماد کارجویان در نظر گرفته است.

وبسایت elemanonline:

وبسایت elemanonline:

یکی دیگر از سایت های ویژه کاریابی، المان آنلاین است. هدف از ایجاد این وبسایت ارائه آگهی های کاری می باشد که همواره به روزرسانی می شوند و چارچوب فعالیت آن برای افرادی مناسب است که به دنبال شغل یا کارگر می باشند.

تعداد آگهی های درج شده در این سایت به قدری زیاد است که افراد جویای کار به آسانی می توانند تقاضای خود را برای شغل مورد نظر ارسال نمایند.

سایت XING:

سایتی که به بهترین نحو از ازدحام سایت های اینترنتی بهره برده است،XING  می باشد.
پس از این که در این سایت کاریابی عضو شدید، باید برای فعالیت تجاری مورد نظر خود، برنامه ریزی تعیین کنید و همه ی سعی خود را به کار ببرید تا در زمینه کسب و کار ترقی داشته باشید.

همچنین بهتر است افرادی را که در شرکت مورد نظر شما عضو هستند، به فهرست دوستان خود بیفزایید و تعاملاتی را پیش بگیرید تا آن ها به نوعی واسطه شما شوند.
این سایت اینترنتی با کیفیت، کمک می کند تا از طریق راحت ترین روش به کار مورد علاقه خود برسید.

وبسایت yenibiris:

این وبسایت نیز در میان افرادی که به دنبال پیدا کردن کار جدید هستند، به سایتی قدیمی و با سابقه معروف است.

با مراجعه به این سایت کاریابی، می توانید به راحتی کار مورد علاقه خود را انتخاب کنید. دسترسی به شغل های تخصصی مطابق با شهری که مد نظر دارید یا مدرک تحصیلی و سایر امکانات برای شما و صاحبان مشاغل، در آگهی وبسایت yenibiris فراهم شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه که چگونه در ترکیه کار پیدا کنیم، با کارشناسان شرکت الست گروپ تماس بگیرید.

اداره کار یا ایشکور در کشور ترکیه چه خدماتی را ارائه می دهد؟

اداره کار یا ایشکور در کشور ترکیه چه خدماتی را ارائه می دهد؟

همان طور که گفتیم، یکی از معتبرترین راه های یافتن کار در ترکیه، تکمیل فرم های ثبت نام سازمان ایشکور می باشد. با این اقدام، موفقیت شما در کاریابی بسیار بیشتر می شود.

فعالیت های سازمان کار ترکیه شباهت زیادی به اداره کار و رفاه اجتماعی یا سازمان فنی و حرفه ای در ایران دارد و عمده ی فعالیت های این سازمان مرتبط با معرفی کارهای مختلف و ارائه آموزش های فنی می باشد و به همین منظور، کمک شایانی به افرادی که به ترکیه مهاجرت کرده اند، می نماید.

شهروندان خارجی نیز همانند مردم ترکیه مجاز هستند تا در سایتی که مربوط به اداره کار این کشور می باشد، ثبت نام کنند.

ثبت نام در اداره کار ترکیه چگونه است؟

ثبت نام در اداره کار ترکیه چگونه است؟

چنانچه می خواهید در یکی از مشاغل کشور ترکیه استخدام شوید، با داشتن کد هویتی مربوط به شهروندان خارجی وارد سایت سازمان کار شوید و به آسانی ثبت نام کنید.
در صورت عدم دسترسی به اینترنت و سایت سازمان کار، مراجعه به مراکز مستقر مرتبط با این اداره نیز امکانپذیر است و شما می توانید به صورت حضوری برای یافتن شغل و بهره مندی از خدمات اداره کار ترکیه، ثبت نام کنید.
ارائه خدمات گوناگون در زمینه کاریابی از وظایف اداره کار می باشد. خدماتی از قبیل:
•    راهنمایی کردن افراد برای ثبت نام کاریابی در ترکیه
•    عرضه خدمات مشورتی در زمینه کار
•    مقرر کردن درآمد مشخص در قالب بیمه بیکاری برای مهاجرانی که شغل خود را از دست داده اند.
•    به وجود آوردن فرصت استخدام برای افراد دارای معلولیت جسمی و ذهنی و افراد دارای سوء پیشینه
•    فراهم کردن موضوعات آموزشی تخصصی برای افراد معلول

•    برگزاری کلاس های آموزشی در سطح حرفه ای، کلاس های ایده پردازی در زمینه اقتصاد و جلسات آموزشی آغاز به کار برای افراد بدون شغل و کسانی که خواهان موفقیت در حیطه شغلی خود هستند.

برگزاری کلاس های آموزشی در سطح حرفه ای با هدف بالا بردن مهارت های کسانی است که می خواهند برای به دست آوردن آسان تر شغل مناسب و استخدام در کشور ترکیه، اطلاعات کاملی داشته باشند.
گروه دیگری از کلاس های تشکیل شده توسط سازمان کار ترکیه، کلاس های آموزشی شروع به کار می باشند.

هدف از دایر کردن این کلاس ها، ارتقای مهارت و به دست آوردن تجارب شغلی برای اشخاص بیکار است.

برای این منظور افراد مجبور هستند تا از سازمان کار ترکیه درخواست انتخاب کارفرما بدهند یا خودشان شخصا به دنبال صاحب کار مورد نظر باشند. افرادی که در این نوع کلاس ها شرکت می کنند، مراحل یادگیری خود را در کنار همین کارفرما طی می نمایند.

دسته بعدی از کلاس های اداره کار، کلاس هایی برای آموختن خلاقیت و ایجاد کار در زمینه شغلی خاص می باشد. برگزاری این جلسات به افراد کارآفرین یا کسانی که مایل هستند در کار خود پیشرفت کنند، کمک زیادی می کنند.

چه کارهایی بیشتر در ترکیه مورد نیاز است؟

چه کارهایی بیشتر در ترکیه مورد نیاز است؟

آمار بیکاری کشور ترکیه در مقایسه با جمعیت آن، بالا می باشد. به همین علت برای استخدام شدن، شهروندان ترکیه در اولویت قرار دارند.
مشاغلی که این سال ها در ترکیه استخدام بیشتری دارند، کارهایی از قبیل انجام امور ساختمانی مثل کاشی کار، جوشکار، تأسیسات و یا آشپز، پیشخدمت و غیره می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه که چگونه در ترکیه کار پیدا کنیم، با کارشناسان شرکت الست گروپ تماس بگیرید.

خدمات ارائه امکانات و حمایت از مشتری:

خدمات ارائه امکانات و حمایت از مشتری:

این شغل یکی دیگر از کارهای لازم در ترکیه است. اگر به این حرفه علاقه مند هستید و می خواهید شانس زیادی برای پذیرش در آن داشته باشید، مهم ترین نکته تسلط بالا به زبان انگلیسی می باشد.
البته شغل خدمات پشتیبانی در دسته فعالیت های با درآمد بالا به شمار نمی رود، ولی از طریق توسعه شرکت های خارجی در ترکیه، از موقعیت عالی برخوردار می باشد و درآمدزایی مناسبی دارد.

این شغل در شرکت هایی مانند آژانس های توریستی بیشتر مورد نیاز است و به تعاملات اجتماعی قدرتمند برای برقراری ارتباط تاثیرگذار با مشتری، پاسخگویی به تماس ها و برنامه ریزی نشست های کاری، نیازمند است.

تدریس خصوصی زبان های خارجی:

تدریس خصوصی زبان های خارجی:

برای پرداختن به این شغل در ترکیه، بهترین روش این است که شما فعالیت خود را در ابتدا به صورت کلاس خصوصی و با جمعیت کم آغاز نمایید و پس از مدتی با جذب بیشتر کسانی که می خواهند زبان خارجی یاد بگیرند، شهرت و ارتباط خود را افزایش دهید. در نتیجه با پیشرفت فعالیت ها و رزومه کاریتان، مسیر ورود خود را به مراکز آموزشی و دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه هموارتر می کنید.

معمولاً تدریس در ابتدا درآمد خوبی را برای شما به همراه ندارد و همین طور در لیست سفرهای پر درآمد ترکیه نیز جای ندارد، اما بعد از طی زمان مشخص می توانید حقوق قابل قبولی را از این شغل کسب کنید. زبان هایی که در کلاس و کالج های خصوصی ترکیه مورد توجه هستند، زبان های انگلیسی، عربی، آلمانی، فرانسوی و اسپانیایی هستند.

پرستاری از بچه:

پرستاری از بچه:

این کار نیز از شغل های با تقاضای زیاد در ترکیه به حساب می آید. اگر تجربه و مهارت نگهداری از بچه ها را دارید و از لحاظ روحی از قدرت بالایی برای برقراری ارتباط مناسب با کودکان برخوردار می باشید، به احتمال زیاد این شغل برای شما بسیار مناسب است. برای شروع لازم است تا به مناطقی که افراد با سطح زندگی مرفه ساکن هستند، بروید و از کودکان این خانواده ها مراقبت کنید.
همین طور تسلط شما به یکی از زبان های انگلیسی یا آلمانی، شانس شما را برای به دست آوردن درآمد بیشتر افزایش می دهد. 

بازاریاب در زمینه واردات و صادرات:

بازاریاب در زمینه واردات و صادرات:

این شغل در ترکیه برای افرادی مناسب است که از تبحر بالایی در زمینه فروش محصولات برخوردار هستند.
هم اکنون سازمان های حمل دریانوردی و صنایع مرتبط با پارچه در ترکیه به نیروهای ماهر و متخصص در بازاریابی خرید و فروش نیازمند هستند.
این شغل نیز مانند بیشتر مشاغل مورد نیاز ترکیه، تسلط بالا به زبان انگلیسی را در اولویت استخدام قرار داده است. بنابراین مهارت زیاد در زبان انگلیسی، شانس گزینش شما را برای شروع کار در این حرفه افزایش می دهد.

فعالیت اساسی کارشناس فروش در موارد صادرات و واردات، هماهنگ کردن برنامه های بین‌ المللی صاحب کار می باشد.
عواملی که باعث استخدام و پیشرفت شما در این شغل می شوند، شامل اخذ مدرک تحصیلی هماهنگ با این حرفه از دانشگاه های تراز اول، فراگیری مهارت های اجتماعی، تسلط به زبان و برخورداری از حدود ۱ سال سابقه کاری در این حرفه می باشند. البته این شغل جزء مشاغل با درآمد بالا در ترکیه به شمار نمی آید.

ترجمه و ویراستاری:

این شغل هم از دسته مشاغلی است که اقتصاد ترکیه به آن احتیاج دارد. برای استخدام شدن در این حرفه، لازم است که فرد از مهارت زیادی در موضوع زبان و گرامر برخوردار باشد.
اغلب انتشارات گوناگون در ترکیه به این گونه مشاغل نیاز دارند و آن را با نام proofreader  می شناسند.

همچنین افراد می توانند تحت عنوان ویراستار و مترجم در روزنامه و مجله های مختلف فعالیت کنند. ساعت کاری این شغل در بیشتر موارد به طور نیمه وقت و یا پروژه ای می باشد و در دسته بندی کارهای پر درآمد ترکیه قرار نمی گیرد.

علاوه بر مشاغل ذکر شده، آمارهای جمع آوری شده از ایرانی هایی که در ترکیه شاغل هستند، نشان می دهد که کارهای زیر در میان ایرانیان تقاضای بیشتری داشته است.

کارهایی مانند: کارگر در تولیدی ها، آرایشگر، مشاوره در زمینه ملک و مسکن، حسابداری، وکالت، عکاس و فیلمبردار، منشی، بازگشایی فروشگاه کیف و کفش، بازگشایی رستوران، کار در بوتیک.

کدام مشاغل در ترکیه از درآمد خوبی برخوردارند؟

کدام مشاغل در ترکیه از درآمد خوبی برخوردارند؟

اگر تا این قسمت مقاله را مطالعه کرده باشید، شاید برای شما این سؤال پیش آمده باشد که چنانچه بخواهید در کشور ترکیه مشغول به کار شوید، بهتر است کدام حرفه را انتخاب کنید تا پر درآمد باشد؟
در پاسخ این سوال باید بگوییم که بیشترین درآمد به دست آمده در کشور ترکیه مختص به شغل هایی در زمینه مدیریت به خصوص مدیریت اجرایی می باشد. درآمد این دسته از مشاغل سالانه چیزی در حدود ۳۲۰۰۰ دلار است.
در مقابل؛ کمترین میزان درآمد، مربوط به فعالیت هایی است که در زمینه منابع انسانی هستند. درآمد این نوع از مشاغل مبلغی برابر ۵۰۰۰ دلار تخمین زده شده است. در زیر چند مورد از مشاغل و درآمد سالیانه آن ها را نام می بریم.
•    مدیریت اجرایی با میانگین درآمد ۳۲۰۰۰ دلار آمریکا
•    مشاوره، خدمات حرفه ای و حسابداری با میانگین درآمد ۹۰۰۰ دلار 
•    خدمات مالی با میانگین درآمد ۲۵۵۰۰ دلار
•    راهبردی و کنترل مالی با میانگین درآمد ۱۶۸۰۰ دلار
•    فروش و پیشرفت تجارت با میانگین درآمد ۲۲۲۰۰ دلار
•    مدیریت طرح و برنامه با میانگین درآمد۱۶۲۰۰ دلار
شرکت گارانتی معروف ترین شرکت کارفرما در کشور ترکیه است. درآمدی که این شرکت معروف به زیر مجموعه خود پیشنهاد می دهد، سالیانه مبلغی حدود ۹۵۰۰۰ دلار است. 
برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه که چگونه در ترکیه کار پیدا کنیم، با کارشناسان شرکت الست گروپ تماس بگیرید.

در ادامه، لیستی را تهیه کرده ایم که اسامی سه اداره اصلی مرتبط با ارائه بیشترین دستمزدها در ترکیه را نشان می دهد:
Garanti با درآمد حدود ۲۸۰۰۰ دلار در سال
HSBC  با میانگین درآمد ۲۳۰۰۰ دلار در سال
Akbank با در آمد تقریبی ۲۰۰۰۰ دلار در سال

همچنین فعالیت در زمینه علوم پزشکی یکی دیگر از پر درآمدترین کارهای ترکیه است که دارای بالاترین حقوق ماهیانه می باشد. مشاغلی مانند: پزشک جراح مغز و اعصاب، متخصص داخلی، پزشک زنان و زایمان و غیره

شرکت مهاجرتی الست گروپ، در انجام خدماتی مانند انتخاب شغل پر درآمد در کشور ترکیه با بهره ‌گیری از نیروی انسانی با تجربه در زمینه کاریابی، می تواند در این مورد، راهنمایی های ارزشمندی را به شما ارائه دهد.

مزیت های کار کردن در ترکیه چیست؟

مزیت های کار کردن در ترکیه چیست؟

امروزه در کشورهای توسعه یافته، متخصصان و مدیران شرکت ها که تجربه زیادی در امور اقتصادی دارند، نیروهایی را انتخاب می کنند که از مهارت وتعهد در صنف مربوط به خودشان برخوردار باشند. با این اقدام حرفه ای، از تمام ضررها و تصمیم گیری های نادرست جلوگیری می شود.

کشورهایی مثل ترکیه که هر ساله توریسم و مهاجران زیادی را می پذیرند، این امکان را دارند که با بهره گیری از سبک های متنوع و بجا، نیروهای خارجی را برای کار جذب کنند. نتیجه این اقدامات سبب دسترسی سازمان کاری ترکیه به اکثر نیروهای ماهر و با تجربه ی کشورهای اطراف خود شده است.

•    اخذ اجازه اقامت دائم و اجازه کار در کشور ترکیه فقط به افرادی داده می شود که در شغلی خاص، تبحر و تجربه بالایی داشته باشند و بتوانند اثرات مثبتی در زمینه اقتصادی و کارآفرینی ترکیه ایجاد کنند.

•    یکی از مزایای کار کردن در ترکیه این است که چنانچه اتباع خارجی در زمانی حدود ۸ سال در این کشور به صورت دائمی اقامت داشته باشند و طی این مدت در فعالیتی مشغول باشند، به آن ها مجوز اشتغال دائمی داده می شود. این اجازه کار هیچ محدودیتی ندارد و حتی شرایط جغرافیایی مختلف نیز در آن بی تأثیر می باشد.

•     اگر فردی در زمان ۵ سال مقیم کشور ترکیه باشد و در این مدت به صاحب کار مشخصی وابسته نبوده و به کاری مشغول نباشد، مجوز اشتغال جداگانه برای او صادر می شود.

مسئله ای که باید مورد توجه قرار بگیرد، این است که اتباع خارجی برای تمدید اعتبار مجوز کار خود باید تا قبل از ۱۵ روز کاری از مدت پایانی اعتبار مجوز کار و شصت روز کاری پیش از مدت پایان یافتن اعتبار، باید اقدامات لازم را برای تمدید اجازه کار انجام دهند. بعد از ارزیابی ۳ ماهه کاری روی سوابق کارگران، پاسخ نهایی صادر می شود.

چنانچه اتباع خارجی موفق به دریافت مجدد اجازه کاری شوند، درخواست کنندگان مقیم کشور ترکیه می توانند این گواهی را به مأموران مهاجرتی تحویل دهند.

درخواست کنندگان کار که خارج از این کشور سکونت دارند، این امکان را دارند که اجازه کاری تمدید شده را در سفارت ترکیه مستقر در کشور خود اخذ نموده و آن را به سازمان مهاجرت ترکیه ارائه دهند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه که چگونه در ترکیه کار پیدا کنیم، می توانید با کارشناسان شرکت الست گروپ تماس بگیرید و از تجربیات ایشان بهره مند شوید.