نمونه گواهی اشتغال به کار برای سفارت

در این مقاله قصد داریم که چند نمونه گواهی اشتغال به کار برای سفارت را برای شما مخاطبان گرامی که تا پایان این مقاله همراه ما هستید، نشان دهیم و همچنین هر آن‌چه را که لازم است در ارتباط با گواهی اشتغال به کار به قصد مهاجرت و ارائه به سفارت از آن آگاهی داشته باشید برایتان شرح دهیم.

در این مقاله قصد داریم که چند نمونه گواهی اشتغال به کار برای سفارت را برای شما مخاطبان گرامی که تا پایان این مقاله همراه ما هستید، نشان دهیم و همچنین هر آن‌چه را که لازم است در ارتباط با گواهی اشتغال به کار به قصد مهاجرت و ارائه به سفارت از آن آگاهی داشته باشید برایتان شرح دهیم.

ممکن است برای شما پیش آمده باشد که نیاز داشته به نگارش سابقه اشتغال به کار برای خود یا کسی دیگر داشته باشید. سابقه اشتغال به کار مدرکی است که به منظورهای مختلفی استفاده می‌شود بطور مثال از آن برای تحویل دادن به سفارت به قصد انجام امور مهاجرت استفاده می‌شود.

اینفوگرافیک نمونه گواهی اشتغال به کار برای سفارت

اینفوگرافیک نمونه گواهی اشتغال به کار برای سفارت

همچنین زمانی که کسی به هر دلیلی از محل کار سابق خود بیرون می‌آید و قصد مشغول شدن در محل کار دیگری را دارد باید به همراه مدارک شناسایی خود، گواهی اشتغال به تحصیل را نیز ضمیمه کرده و تحویل دهد. البته نگارش و تنظیم این گواهی، خود اصول و قواعد خاصی را می‌طلبد که در این مقاله تمام این موارد به شما گفته می‌شود.

گواهی اشتغال به کار چیست؟

گواهی اشتغال به کار چیست؟

همانطور که از این واژه پیداست، به خوبی درمی‌یابیم که این گواهی در واقع یک مدرک یا گزارش است که نشان می‌دهد در سال‌های قبل شما مشغول به چه فعالیت یا شغلی بوده‌اید. حال این سوال پیش می‌آید که برای تنظیم آن باید چه اصولی را رعایت کنیم؟ 

همانطور که می‌دانید تقریبا تمام نامه‌های رسمی باید در سربرگ ثبتی و آماده‌ای نوشته شوند. برای نگارش نمونه گواهی اشتغال به کار برای ارائه به سفارت نیز باید همین امر صورت گیرد.

بهتر است که برای تنظیم این نامه و اراده آن به سفارت که به احتمال زیاد به قصد مهاجرت انجام می‌شود از یک موسسه مهاجرتی حرفه‌ای و معتبر کمک بگیرید. شرکت مهاجرتی الست گروپ یک شرکت معتبر و عالی برای کمک در پروسه مهاجرت شما و نگارش نامه سابقه کار شما می‌باشد.

تا اینجای مقاله "نمونه گواهی اشتغال به کار برای سفارت" بیان کردیم که گواهی اشتغال به کار یک نامه رسمی می‌باشد و همانطور که تمامی نامه‌های رسمی در سربرگ آماده و پیش فرض نوشته می‌شوند این گواهی نیز باید در سربرگ تنظیم شود.

ویدئو نمونه گواهی اشتغال به کار برای سفارت

حال شاید به گوشتان خورده باشد اما در واقع ندانید که سربرگ رسمی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟. ما اکنون به سوال شما پاسخ خواهیم داد. سربرگ آماده یک ورق کاغذ با متنی از پیش چاپ شده و آماده است که در متن آن نام شرکت و نشانی و شماره تماس آن قید شده باشد. بنابراین هر شرکتی که در حال فعالیت است باید سربرگ خاصی مختص به خود را تهیه و چاپ کند و در مواقع لزوم از آن استفاده کند.

وقتی که شما برای مهاجرت آماده می‌شوید و یا برایتان دعوت نامه از سمت آشنایان برای سهولت در مهاجرت فرستاده می‌شود حتما باید گواهی اشتغال به کار را به همراه سیر مدارک مربوطه که مجال توضیح آن‌ها در این مقاله نمی‌گنجد، به سفارت ارائه دهید.

در واقع هر مدتی را که در اظهارات خود بیان کرده‌اید که در حال کار و مشغول به کار خاصی بوده‌اید را باید برای آن گواهی سابقه کار ارائه دهید و رزومه خالی بدون ارائه گواهی اشتغال به کار مورد تایید سفارت قرار نخواهد گرفت. در ضمن گواهی مذکور حتما بایستی به دست صاحب کار شما تایید و مهر و امضا گردد.

معمولا بهتر است که متن گواهی به زبان انگلیسی که زبانی بین المللی در سرتاسر جهان است نوشته شود اما این مورد اجباری نیست و فقط باید بابت ترجمه کردن آن دوباره پول پرداخت شود.

باید‌های نمونه گواهی اشتغال به کار برای سفارت:

باید‌های نمونه گواهی اشتغال به کار برای سفارت:

در قسمت قبلی به اولین و مهمترین ویژگی که باید در تنظیم گواهی اشتغال به کار مد نظر قرار داده شود پرداختیم. در این بخش تمامی ویژگی‌های لازم را بیان خواهیم کرد که عبارتند از:

1.    این گواهی همانظور که قبلا تاکید شد، باید حتما در سربرگ رسمی نوشته شود.

2.    گواهی مربوطه باید به وسیله رئیس یا مدیرعامل شرکتی که در آن مشغول به کار بوده تایید شده و مهر و امضا شود.

3.    تمامی مواردی که برای نگارش هر رزومه کاری نیاز است از جمله:

سمتی که در آن مشغول به کار می‌شوید، زمان آغاز به کار، مدت تایم کاری استاندارد در طی ماه، میزان دستمزد دریافتی به علاوه‌ی پاداش‌های مربوطه و تمامی مسئولیت‌های محوله باید به طور کامل در نامه مذکور بیان شود.

توجه: باید توجه کنید که سمتی که به عنوان شغل خود در سوابق کاری خود و گواهی اشتغال به کارتان ذکر می‌کنید با شغلی که در سیستم طبقه ‌بندی مشاغل ملی (NOC) انتخاب شده‌ تان هماهنگی داشته باشد. زیرا اگر کد ناک انتخابی‌تان با شغلی که در نمونه گواهی اشتغال به کار برای سفارت همخوانی نداشته باشد، به احتمال زیاد تقاضای شما رد خواهد شد

زیرا مسئول رسیدگی به پرونده‌تان گمان می‌کند که در اظهارت سوابق کاری خود صادق نبوده‌اید و در پروسه مهاجرت با مشکل مواجه خواهید شد. برای اینکه با این مشکل برخورد نکنید می‌توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی الست گروپ ارتباط برقرار کرده و از مشاوره و راهنمایی‌های این موسسه مهاجرتی معتبر بهره بگیرید.

رزومه شغلی در زمان تحصیل و قبل از آن:

رزومه شغلی در زمان تحصیل و قبل از آن:

برای اینکه به توضیح این بخش از مقاله نمونه گواهی اشتغال به کار برای سفارت بپردازیم لازم است توضیح کامل‌تری در ارتباط با ناک برای‌تان ارائه دهیم. در واقع ناک مخفف عبارت National Occupational Classification  می‌باشد و سیستمی برای مهاجرت کاری است که در آن لیستی از کدهایی می‌باشد که شامل چهار رقم است و هر رقم از آن در یک دسته‌بندی از پیش تعیین شده اطلاعاتی در ارتباط سوابق شغلی فرد را ارائه می‌دهد.

بر این اساس در گواهی اشتغال به کار باید به این مساله توجه کرد که ملزومات ناک انتخاب شده مد نظر قرار داده شود. به طور معمول در تمام کدهای شغلی ناک برای هر کاری یک مدرک تحصیلی خاص در نظر گرفته می‌شود بنابراین باید توجه کنید که شغلی که در سابقه کار ارائه می‌دهید با رشته تحصیلی‌تان هماهنگ باشد که در انتخاب ناک نیز از این هماهنگی تبعیت شود.

به این خاطر است که هر عنوان شغلی که در رزومه کاری قید شود و تاریخ اشتغال آن مربوط به قبل از زمان اتمام تحصیلات مربوطه باشد، مقبولیت کافی را نداشته و احتمال رد آن زیاد است.

همچنین اگر تاریخ اشتغال به کار و اشتغال به تحصیل با هم یکی باشد نیز به طور قطعی نمی‌تواند مورد تایید قرار گیرد اما اگر با یک شرکت مهاجرتی حرفه‌ای مانند الست گروپ برای کارهای مهاجرتتان مشورت کنید به شما راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌دهند تا بتوانید از این سوابق در گواهی اشتغال به کارتان به عنوان یک پوئن مثبت استفاده کنید.

در ارتباط با آن دسته بخش از رزومه کاری‌تان که که در تاریخ اشتغال به آن، به طور پاره وقت به آموزش و درس خواندن می‌پردازید، نمی‌توان در مورد رد یا تاییدشان یک جواب صد درصدی ارائه داد بلکه تایید یا عدم تایید آن به نوع مشاغل مربوطه و مدت زمان مشغول به کار بودن در طی ماه بستگی دارد.

با توجه به آنچه تاکنون برای شما مخاطب گرامی گفته شد به خوبی درمی ‌یابید که هر داوطلبی با توجه به رزومه کاری و شرایط خود سنجیده می‌ شود و اساسا نمی‌توان بر اساس هیچ قواعد از پیش تعیین شده‌ای در ارتباط با پذیرش یا رد نمونه گواهی اشتغال به کار برای سفارت نظر داد و این موضوع تحت تاثیر سه عامل مهم است که تا اینجا به آن اشاره شده است و عبارتند از:
1.    کد شغلی(noc) انتخاب شده توسط داوطلب مهاجرت
2.    پربار بودن گواهی اشتغال به کار داوطلب
3.    رای تعیین کننده‌ ی مامور مربوطه در سفارت برای بررسی پرونده متقاضی مهاجرت

در صورتی که جایی که در آن مشغول به کار هستید از دادن گواهی اشتغال به کار به شما امتناع کرد خودتان گواهی رزومه کاری برای خود تنظیم کنید و در ضمیمه ‌ی آن هر سندی که گواه بر امتناع بی اساس شرکت از ارائه گواهی اشتغال به تحصیل شود را بفرستید و همچنین در متن نامه‌ای که به عنوان رزومه کاری‌تان تنظیم کرده‌اید درباره‌ی علت آن بگویید.

کاربرد گواهی اشتغال به کار:

کاربرد گواهی اشتغال به کار:

شاید این پرسش در ذهن‌تان ایجاد شده باشد که برای گرفتن نامه اشتغال به کار چه اقداماتی باید صورت گیرد و و در نهایت چه کابردی دارد؟ در این قسمت از مقاله "نمونه گواهی اشتغال به کار برای سفارت" در مورد کابردهای آن بحث خواهیم کرد.

نامه سابقه کار در بیشتر موارد برای مشاغل اداری نیاز می‌باشد. بر این اساس به طور معمول متقاضیان به منظور اخذ نامه سابقه کار به قسمت امور اداری محل کارهای خود رفته و تقاضای خود را اعلام می‌کنند همچنین بهتر است که قبل از هر درخواستی با رییس شرکتی که مشغول به کار در آن بوده‌اید حضوری صحبت کنید.

نامه سابقه کار به منظور برخورداری از وام‌های بانکی نیاز است. در واقع با استفاده از آن می‌توانید ثابت کنید که شما در شغل خاصی با مدت و درآمد مشخص مشغول به فعالیت هستید و از این طریق کارشناسان مربوطه در بخش پرداخت تسهیلات بانکی را متقاعد کنید که توان باز پرداخت اقساط وام را دارید.

مورد دیگر در استفاده از کاربردهای گواهی اشتغال به کار در امور مربوط به مهاجرت می‌باشد. هر کشوری قوانین خاص خود را برای صدور مجوز ورود به کشورش برای افراد مهاجر دارد و گواهی اشتغال به کار یکی از مدارکی است که در مهاجرت به همه کشورها به آن نیاز بوده و باید به همراه سایر مدارک، تحویل سفارت داده شود.

یکی از ملزومات اخذ اقامت کوتاه مدت و یا بلند مدت در اکثر کشورها ارائه نمونه گواهی اشتغال به کار برای سفارت است. بر طبق نامه سابقه کار تایید می‌شود که شخص داوطلب مهاجرت در چه شرکت و یا در چه زمینه‌ ای مشغول به فعالیت بوده و درآمدش چقدر است.

این گواهی باید ثابت شود که فرد مورد نظر در حال حاضر در یک شرکت یا موسسه معتبر مشغول به کار است.
اگر متقاضی مهاجرت، شغل آزاد داشته باشد، می ‌بایست یک رزومه کاری پربار و قوی به عنوان گواهی اشتغال به کار به سفارت ارائه دهد.

براساس آن داوطلب به سفارت اعلام می‌کند که دارای توان مالی و بودجه لازم برای برآورده کردن نیازهای زندگی و امرار معاش در کشور مورد نظر را خواهد داشت در واقع این نامه گواهی بر تمکن مالی وی می‌باشد که تقریبا در تمامی راه‌های مهاجرت خصوصا مهاجرت و اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری نیاز است.

شرایط کلی برای نگارش گواهی اشتغال به کار:

شرایط کلی برای نگارش گواهی اشتغال به کار:

همانطور که تاکنون گفته شد اصولا در بسیاری از موارد به نامه اشتغال به کار خصوصا برای ارگان‌های دولتی نیاز است. این نیاز در زمان ارائه به بانک‌ها برای اخذ وام، ارائه به سفارت برای اخذ ویزا در سفرهای خارجی یا برای تحویل به دانشگاه‌ها در برخی موارد، به خوبی مشهود خواهد بود.
توجه داشته باشید که نمونه گواهی اشتغال به کار برای سفارت باید داری شرایط زیر باشد:
1.    نامه مربوطه نباید طولانی بوده و مختصر و مفید باشد.
2.    در عین کوتاه بودن ولی باید جامع و کامل باشد.
3.    در مورد ادامه همکاری با فرد مورد نظر و یا اتمام همکاری گفته شود.
4.    مدت زمان همکاری با شرکت، سمت شغلی، درآمد دریافتی و مزایا در آن قید شود.
5.    در سربرگ رسمی و به زبان مد نظر سفارت تنظیم شود.
6.    به مهر و امضا و تایید رییس شرکت برسد.
توجه: در صورتی که متن نامه را به زبان لاتین نوشته باشید اما مهر و اضای آن به زبان فارسی باشد مورد تایید قرار نخواهد گرفت.

چطور قبولی دادگاه و سفارت را برای نامه سابقه کار بگیریم:

چطور قبولی دادگاه و سفارت را برای نامه سابقه کار بگیریم:

هر کشوری برای صدور ویزا قوانین خاص خود را دارد که این قوانین در مورد نمونه گواهی اشتغال به کار برای سفارت نیز که یکی از ملزومات صدور ویزا است این قوانین برقرار است. 
در سفارت برخی از کشورها نظیر سفارت ژاپن و یا سفارت استرالیا تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی بوده و همچنین حتما باید به تایید وزارت دادگستری و امور خارجه رسیده باشد و بدون تاییدیه مقبولیت نخواهد داشت.

پیش از این که اقدام به اخذ تصدیق دادگاه در ابتدا پرس ‌وجو کنید که آیا ابتدا باید گواهی اشتغال به کار را ترجمه کنید و ترجمه شده و متن انگلیسی آن را به تایید و تصدیق وزارت دادگستری و امور خارجه برسانید و یا اینکه باید ابتدا تصدیق وزارت دادگستری را گرفته و سپس در صورت لزوم آن را ترجمه کنید؟. این پرسش‌ها و سوالاتی نظیر آن را می‌توانید با مراجعه به شرکت مهاجرتی الست گروپ پاسخ داده و پروسه صدور ویزا و مهاجرت خود را به خوبی و نحو احسن پشت سر گذارید.

برای مثال در کشورهایی مثل فرانسه، هلند و ... تنها همین که گواهی اشتغال به کار را به تایید و امضای رییس محل کار خود برسانید و با مهر رسمی دارالترجمه آن را ترجمه کنید برای فرآیند صدور ویزا کفایت می‌کند و نیازی به پرداخت هزینه برای گرفتن تاییدیه وزارت دادگستری و امور خارجه نخواهید داشت. 

در صورتی که از ابتدا نامه سابقه کار خود را به زبان انگلیسی تنظیم کرده باشید نیازی به پرداخت هزینه به دارالترجمه نیز نخواهید داشت اما اگر گواهی اشتغال به کارتان به زبان فارسی نوشته شده باشد لازم است که برای ترجمه آن مبلغی هزینه به موسسات رسمی دارالترجمه بپردازید.

اگر پروسه مهاجرت خود را به شرکت مهاجرتی الست گروپ بسپارید با خیال راحت می‌توانید منتظر صدور ویزای خود باشید و تمامی این مراحل را شرکت مهاجرتی الست گروپ به خوبی برای مراجعین خود پیگیری کرده و انجام خواهد داد.

نکات مهم برای اخذ تاییدیه از وزارت دادگستری و امور خارجه:

نکات مهم برای اخذ تاییدیه از وزارت دادگستری و امور خارجه:

برای تحویل گواهی اشتغال به کار به دادگاه به منظور دریافت تاییدیه وزارت دادگستری که می‌توان درزمان تعیین شده تحویل داد، می‌بایست نکات زیر مد نظر قرار گیرد:

1.    در صورتی که عنوان شغلی در نامه سابقه کار قید شده باشد، باید گواهینامه‌های مربوط به گذراندن دوره‌های آموزشی لازم و همچنین مدرک تحصیلی مرتبط با آن نیز به پیوست برای اثبات برخورداری از دانش کافی برای اشتغال به کار در سمت مربوطه ارائه داده شود.

2.    تنها عنوان کردن میزان حقوق و مزایای دریافتی کفایت نمی‌کند و باید اسنادی نظیر فیش حقوقی برای اثبات آن تحویل وزارت دادگستری داده شود.

3.    لازم است که دفترچه بیمه و سوابق بیمه‌ای نیز ارائه داده شود.

4.    اگر داوطلب در یک شرکت خصوصی مشغول به کار است باید آخرین روزنامه رسمی را به همراه مدارک خود تحویل دهد و در صورتی که از پرسنل یک اداره دولتی هستید باید نامه ثبت شده توسط کارگزینی لازم است.

5.    نامه سابقه کار برای گرفتن تایید از دادگستری بایستی تاریخ و شماره ثبتی و مهر و موم شرکت به زبان انگلیسی را داشته باشد.
نکته: اگر شخصی که تقاضای گرفتن تاییدیه از وزارت دادگستری برای گواهی اشتغال به کار را دارد، خودش رییس شرکت باشد باید فرد دیگری که بعد از وی در بالاترین مقام شرکت است آن را امضا کند.
نکته: برای گرفتن تاییدات وزارت دادگستری و امور خارجه به مدت سه روز کاری زمان دارید که یک روز آن برای اخذ تاییدیه وزارت دادگستری و دو روز بعدی برای گرفتن تاییدیه از امور خارجه می‌باشد.

چند مورد از نمونه گواهی اشتغال به کار برای سفارت:

چند مورد از نمونه گواهی اشتغال به کار برای سفارت:

این بخش از مقاله را به نشان دادن چند نمونه گواهی اشتغال به کار برای سفارت اختصاص می‌دهیم تا همانطور که در این مقاله هدف ما می‌باشد، شما عزیزان بتوانید به خوبی یک نامه سابقه کاری را تنظیم کرده و برای مهاجرت آن را به سفارت ارائه دهید.

همچنین همانطور که گفته شد در موارد دیگری نظیر دانشگاه یا درخواست وام از بانک‌ها نیز از گواهی سابقه کار استفاده می‌شود ولی تمرکز ما در این مقاله تنها روی بررسی شرایط همه جانبه درباره‌ی گواهی اشتغال به کار برای سفارت معطوف می‌باشد و در دو مورد دیگر تنها به اشاره کوتاهی بسنده کردیم زیرا فرصت کافی برای توضیح مفصل درباره همه کاربردهای گواهی اشتغال به کار در مجال این مقاله نمی‌گنجد. در زیر چند نمونه گواهی اشتغال به کار برای سفارت برای مثال  نشان داده می‌شود:

به : سفارت محترم پادشاهی هلند در تهران
موضوع : گواهی اشتغال بکار
بدینوسیله گواهی می شود سرکار خانم فرزند .................. با کد ملی ............. و شماره گذرنامه ........... به نشانی ........... مشغول به‌کار می باشد.
سرکار خانم ............... در این شرکت با سمت …………………… به صورت تمام با حقوق ماهیانه حدود ........... ریال مشغول بکار است، هم‌چنین ایشان مجوز استفاده از مرخصی به مدت ۱۵ روز از تاریخ ................ را داشته و پس از اتمام مرخصی به محل کار خود باز خواهد گشت.
امضا مدیرعامل
_______________________________________________________________ 
شماره ……………
تاریخ ……………..
پیوست ……………
بسمه تعالی
از: شرکت نواندیشان سپهر
به: مؤسسه مالی و اعتباری مهر
احتراما بدین وسیله گواهی می‌شود خانم .................... فرزند .............. متولد ............ به کد ملی ........................ و شماره شناسنامه ................ صادره از  .................  از تاریخ ......................... تاکنون در این شرکت مشغول به کار بوده است. این گواهی بنا به درخواست نامبرده جهت ارائه به آن مؤسسه صادر شده و ارزش قانونی دیگری ندارد.
مهر و امضا
________________________________________________________________
تاریخ ……………..
پیوست ……………
بسمه تعالی
از: شرکت/ مؤسسه/ سازمان …
به: بانک/ مؤسسه/ سازمان …
موضوع : گواهی اشتغال به کار (کسر از حقوق)
با سلام و احترام، بدین وسیله بنا به تقاضای جناب آقای / سرکار خانم ……….. به شماره ملی ………… گواهی می‌شود نامبرده کارمند قراردادی / پیمانی / رسمی و شاغل در این شرکت می‌باشد و حقوق و مزایای ناخالص ایشان به مبلغ ............... ریال می‌باشد.
این گواهی بنا به درخواست نامبرده صرفا جهت اطلاع بانک/ مؤسسه/ سازمان فوق الذکر صادر شده و فاقد هرگونه ارزش و اعتبار دیگری می‌باشد. ضمنا چون ایشان ضمانت آقای/ خانم ....... را به مبلغ .........  ریال به عهده گرفته است، این شرکت تعهد می‌نماید چنانچه وام گیرنده به عللی از پرداخت اقساط در سر رسید معین خودداری نماید، با گزارش کتبی بانک تا زمانی که از این مدیریت حقوق می‌گیرد، از حقوق وی طبق قانون کسر و به بانک پرداخت نماید.
این تعهد فقط در حق وام گیرنده فوق معتبر بوده و در صورت هر گونه انتقال وام به هر شکل به شخص ثالث کان لم یکن محسوب می‌گردد.
________________________________________________________________
بسمه تعالی
ریاست محترم بانک ….
موضـوع: گواهی اشتغال به کـار
با سلام
احتراماً بدینوسیله گواهی می‌شود که آقای ……. فرزند …….. به شماره شناسنامه …… صادره از …… از کارکنان قراردادی این شرکت با حقوق ومزایای ماهانه …….. ریال معادل ……. تومان در این شرکت می‌باشد.
_______________________________________________________________

کلیات متن گواهی اشتغال به کار:

توجه: همان طور که در متن تمامی این نمونه‌های گواهی اشتغال به کار دیده شد تنها تغییرات جزئی در آن‌ها وجود دارد و در تمامی موارد باید از اصول خاصی تبعیت شود. تمامی اصول لازم برای تنظیم یک گواهی اشتغال به کار خوب در قسمت‌های قبلی این مقاله"نمونه گواهی اشتغال به کار برای سفارت" به تفصیل توضیح داده شده است. و در اینجا مجددا یک اشاره کوتاه و اجمالی برای مرور موارد گفته شده ارائه می‌دهیم.

نامه سابقه کار بایستی مختصر و مفید و در عین حال جامع و کامل بوده و اطلاعات کاملی از وضعیت اشتغال فرد متقاضی را با جزییات بیان کند. برای امور مهاجرت باید تمامی مشخصات وی به طور جامع عنوان شود. این اطلاعات می‌بایست منطبق بر مشخصات پاسپورت فرد باشد و هرگونه مغایرت در آن‌ها سبب ایجاد اشکال در صدور ویزا و پروسه مهاجرت خواهد شد.

تایم در دسترس برای مرخصی برای کسانی که قصد سفر کوتاه مدت دارند، عنوان سمت شغلی، میزان دستمزد دریافتی، ذکر امکان بازگشت پرسنل به محیط شغلی خود از مواردی است که در تمامی نامه‌های سابقه کار قید خواهد شد و همچنین این گواهی بدون امضای رییس شرکت و یا یکی از کادر اداری شرکت که حق امضا دارند و مهر شرکت، سندیت نخواهد داشت و از اعتبار ساقط است.

هر کدام از موارد فوق‌الذکر اگر به درستی رعایت نشوند سبب رد درخواست متقاضی و عدم پذیرش گواهی اشتغال به کار او خواهد شد.
همانطور که تاکنون دریافتید گواهی سابقه کاری یکی از نامه‌های اداری است و بنابراین باید تمامی قواعد نگارشی و نامه‌نگاری اداری در نگارش آن رعایت شود. 

به این دلیل که گواهی اشتغال به کار نیز مانند سایر نامه‌های اداری از طرف یک نفر فرستاده نمی‌شود بلکه فرستنده آن اعم از شرکت‌های خصوصی یا نهادهای دولتی یعنی شخص حقوقی می‌باشد لازم است که حتما دارای شماره نامه باشد که در صورت دیر کرد در جواب، فرد بتواند از طریق شماره نامه مورد نظر پیگیر شود که درخواستش در چه مرحله‌ ای قرار دارد.

لزوم نگارش این گواهی در سربرگ رسمی شرکت محل خدمت متقاضی نیز به همین علت است و این امکان را به سفارت، بانک و یا هر نهاد دیگری که دریافت کننده نامه باشد، می‌دهد که در مواقع لزوم بتواند از طریق آدرس و شماره تماس شرکت به برقراری ارتباط با آن بپردازد.

انواع گواهی اشتغال به کار:

انواع گواهی اشتغال به کار:

به طور کلی دو نوع گواهی اشتغال به کار داریم:
1.    گواهی سابقه کار بدون تشریح سمت 
2.    گواهی سابقه کار با توضیح کامل سمت مربوطه
در نامه سابقه کار از نوع اول که بدون شرح وظایف است موارد زیر بیان می‌شوند:
•    اسم و فامیلی متقاضی
•    اسم پدر فرد
•    کد ملی او
•    تاریخ تولد وی
•    سالی که فعالیت خود را در شغل مربوطه آغاز کرد.
•    عنوان شغلی
•    تاریخ مرخصی
•    مبلغ دستمزد دریافتی
و اما در نامه سابقه کاری نوع دوم که با شرح وظایف نگارش می‌شود، بایستی موارد زیر بیان شود:
•    اسم و فامیلی متقاضی
•    اسم پدر متقاضی
•    کد ملی داوطلب
•    تاریخ تولد وی
•     تاریخ آغاز به فعالیت او در محل کارش
•    عنوان دقیق شغلی او
•    میزان تحصیلات
•    عنوان تخصصی که دارد.
•    توضیح کامل و با جزییات وظایفی که برعهده دارد.
•    میزان دستمزدی که دریافت می‌کند.
•    تاریخ مرخصی
موارد گفته شده در بالا در هر کدام از دو نوع گواهی سابقه کار باید به دقت رعایت شده و به طور صحیح درج شود. فرقی نمی‌کند که نامه مذکور برای چه ارگانی تهیه می‌شود و در تمامی موارد بایستی اصول و قواعد به خوبی رعایت شود، اگرچه سختگیری‌ها در سفارت بیشتر بوده و برای تنظیم یک نمونه گواهی اشتغال به کار برای سفارت باید حساسیت بیشتری به خرج داد و دقت بیشتری کرد.

مراحل ترجمه نمونه گواهی اشتغال به کار برای سفارت:

مراحل ترجمه نمونه گواهی اشتغال به کار برای سفارت:

پیش از ارسال گواهی اشتغال به کار به دارالترجمه باید ملزومات آن را آماده کرد. در ابتدا باید مشخصات کامل از قبیل نام و نام خانوادگی، نام پدر، اسم شرکت خود را به طور کامل و دقیق به لاتین به دارالترجمه بگویید و پس از آن یک نسخه از فتوکپی پاسپورت خودتان را هم تحویل دارالترجمه دهید تا به این ترتیب با رعایت این پیش نیاز‌ها خللی در روند کار ترجمه گواهی اشتغال به کارتان ایجاد نشود.  بعد از آن گواهی اشتغال به کار را تحویل دهید تا به ترجمه آن بپردازند.

هزینه ترجمه رسمی گواهی اشتغال به کار برای سفارت:

هزینه ترجمه رسمی گواهی اشتغال به کار برای سفارت:

تا این جای مقاله با تمامی شرایط و بایدها، کاربردها و مزایای گواهی اشتغال به کار آشنا شده و چند نمونه از آن را نیز برای مثال به شما نشان دادیم اکنون می‌خواهیم در ارتباط با هزینه‌هایی که نمونه گواهی اشتغال به کار برای سفارت دارد صحبت کنیم. یکی از مواردی که در ارتباط با نامه سابقه کار برایتان هزینه دارد، ترجمه این گواهی است.

به طور کلی همه داوطلبان مهاجرت و اخذ ویزا ملزوم به ترجمه اسناد مربوطه‌ی خود هستند پس خوب است که در این قسمت مفصلا در رابطه با هزینه ترجمه صحبت کنیم. دارالترجمه‌ها اجازه قیمت گذاری درباره مدارک ترجمه شده ندارند و نمی‌توانند مبلغ دریافتی بابت ترجمه را کم یا زیاد کنند بلکه مبلغ لازم برای ترجمه رسمی تمامی مدارک در هر سال از سوی سازمان ترجمه قوه قضاییه تعیین می‌شود و نرخ‌های مصوب قوه قضاییه به تمامی دارالترجمه‌های رسمی سراسر کشور ابلاغ می‌شود و آن‌ها وظیفه دارند که از آن تبعیت کنند.

برای ترجمه رسمی نامه سابقه کار مبالغ دریافتی به صورت زیر است:
•    به منظور ترجمه نامه سابقه کاری در ابعاد برگه A4 به لاتین، هزینه ای برابر با 540 هزار ریال بابت هر صفحه و برای هر خط از متن نیز 25000 ریال باید پرداخت شود.
•    به منظور ترجمه رسمی نامه سابقه شغلی در ابعاد برگه A4 به زبانی دیگر غیر از انگلیسی برابر 650 هزار ریال و بابت هر خط از متن آن برابر 30000 ریال باید پرداخت شود.
•    بابت ترجمه ر‌سمی نامه سوابق شغلی در برگه A5 به لاتین باید برابر 540 هزار ریال و به ازای هر خط از متن برابر 15000 ریال هزینه باید پرداخت شود.
•    بابت ترجمه ر‌سمی نامه سوابق شغلی با ابعاد A5 به زبان دیگری غیر از انگلیسی باید 650 هزار ریال و بابت هر خط از آن برابر 18000 ریال می‌بایست پرداخت شود.

توجه: بر اساس مصوبه اداره مترجمین، مبالغی بابت حق ثبتی، مهر و موم، اسکن و فتوکپی برابر با اصل به مجموع هزینه‌های فوق اضافه خواهد شد.

توجه: برای ترجمه کردن گواهی اشتغال به کار برای مشاغل آزاد حتما باید جواز کسب محل کار خود را هم تحویل دهید در غیر این صورت نه ترجمه رسمی صورت می‌گیرد و نه تاییدات لازم بعدی مانند تایید وزارت دادگستری انجام خواهد شد.

همانطور که در قسمت‌های قبلی این مقاله مفصلا توضیح دادیم، در اکثر موارد لازم است که نمونه گواهی اشتغال به کار برای سفارت، تاییدات لازم از وزارت دادگستری و امور خارجه را نیز کسب کند و برای این کار نیز باید مبلغ مشخصی هزینه پرداخت شود که هزینه‌های مربوطه به قرار زیر است:
•    برای اخذ تاییدیه از نهاد وزارت دادگستری برای نامه سوابق شغلی، می‌بایست مبلغ 700 هزار ریال برای هر صفحه پرداخته شود.
•    برای گرفتن تاییدیه وزارت امور خارجه در مورد نامه سوابق شغلی، باید صفحه‌ای 200 هزار ریال هزینه شود.

گواهی اشتغال به کار برای مهاجرت به کانادا

گواهی اشتغال به کار برای مهاجرت به کانادا

اکنون که تمامی مطالب در ارتباط نمونه گواهی اشتغال به کار برای سفارت را بیان کردیم خوب است که در ارتباط با بایدها و نبایدهای تنظیم گواهی اشتغال به کار برای مهاجرت به یک کشور خاص نیز مطالبی را ارائه دهیم. ما در این مقاله کشور کانادا را انتخاب کردیم. زیرا کانادا یکی از محبوبترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان می‌باشد.

1.    گواهی اشتغال به کاری که به منظور مهاجرت به کشور کانادا تحویل سفارت داده می‌شود لازم نیست که حتما سابقه بیمه در آن باشد.
نکته: برای جبران نداشتن بیمه در بعضی از سیستم‌های مهاجرتی نظیر مهاجرت تحصیلی، می‌شود گواهی اشتغال به کار از یک سازمان دارای اعتبار و همینطور فیش حقوقی و قرارداد کاری که به تایید کارگزینی رسیده باشد را تحویل داد و تا حد زیادی نبودن بیمه برای متقاضی را بی اثر خواهد کرد.
نکته: تصمیم نهایی در ارتباط با پذیرش یا عدم پذیرش گواهی اشتغال به کار داوطلب را، تنها مسئول رسیدگی به پرونده در سفارت مشخص می‌کند.

2.    در گواهی اشتغال به کاری که برای مهاجرت به کانادا به سفارت تحویل داده می‌شود باید حتما بین سمت شغلی و مدرک تحصیلی‌تان ارتباط وجود داشته باشد.
نکته: در شرایط لازم برای صدور ویزا و مهاجرت به کانادا در مورد لزوم مرتبط بودن شغل و گرایش تحصیلی سخنی به میان نیامده است ولی بر اساس آنچه که از بررسی سوابق افراد مهاجر بدست آمده مشخص شده که مرتبط بودن رشته تحصیلی و شغل متقاضی در قبول گواهی اشتغال به کار او تاثیر بسزایی خواهد داشت. زیرا اگر بین شغلی که داوطلب در آن مشغول به فعالیت است و رشته تحصیلی‌اش ارتباطی وجود نداشته باشد این گمان برده می‌شود که وی تخصص کافی برای فعالیت در شغل مورد نظر ندارد.

3.    در متن گواهی اشتغال به کار اگرچه تاکید شده که مختصر باشد اما کلی گویی نکنید و همه چیز را در عین حال که مختصر می‌گویید به طور جامع و کامل شرح دهید.
نکته: به فرض در صورتی که داوطلب مهندس عمران باشد و بخواهد گواهی اشتغال به کار در ارتباط با شغلش بگیرد، نباید فقط به ذکر "طراحی سازه" اکتفا کند و بایستی به طور جزئی در مورد نوع سازه، زبان برنامه نویسی که برای پیاده سازی آن استفاده شده و کدهای دستوری و نیز سایر جزییات آن بیشتر توضیح داده شود.

4.    همه توضیحات در مورد شرایط کاری را در گواهی اشتغال به کار خود به طور کامل بیان کنید. این شرایط عبارتند از: مبلغ دستمزد، ساعات کاری در طول ماه، سمت و عنوان دقیق شغلی و سایر مواردی که در قسمت‌های قبلی مقاله نمونه گواهی اشتغال به کار برای سفارت گفته شده است.

5.    گواهی اشتغال به کار را یک نامه اداری قلمداد کرده و بنابراین تمامی اصول نگارش نامه‌های رسمی را در آن مد نظر قرار دهید. بر این اساس شرط لازم است که گواهی کار خود را در سربرگ رسمی تنظیم کرده و به مهر و امضای بالاترین مقام محل کار خود برسانید.

6.    هرگز در نوشتن گواهی اشتغال به کار خود از نمونه‌های دیگر کپی برداری نکنید زیرا این گواهی شخصی است و می‌توان آن را یک شناسنامه شغلی دانست. 

7.    علاوه بر آنکه گفتیم که بین رشته تحصیلی و شغلی که در گواهی اشتغال به تحصیل عنوان می‌کنیم باید ارتباط وجود داشته باشد این ارتباط باید در عنوان شغلی که در آن فعالیت دارید و در گواهی اشتغال به کارتان آوردید با NOC انتخاب شده در پروسه مهاجرت نیز هماهنگی داشته باشد.

در قسمت‌های قبل در ارتباط با اینکه ناک چیست با شما صحبت کردیم برای یک یادآوری و مرور می‌توان گفت که ناک در واقع کدهای شغلی است که شما آن‌ها را در لیست مشاغل موجود در کشور مقصد انتخاب می‌کنید و در واقع اعلام می‌کنید که پس از مهاجرت به کشور مورد نظر در آن مشغول به فعالیت خواهید شد. به همین خاطر باید سوابق کاری‌تان و ناک انتخابی با هم مرتبط باشند که دولت کشور هدف قانع شود که شما تخصص و تجربه کافی در زمینه‌ شغلی که اعلام کرده‌اید را دارید.

8.    بهتر است گواهی اشتغال به کار را باید از از ادارات و موسساتی که در حال حاضر دایر هستند اخذ کرد. اما گاها پیش آمده که داوطلب در جایی مشغول به کار بوده و اکنون آن اداره، سازمان و یا شرکت خصوصی دیگر دایر نیست در این موارد برای تنظیم نمونه گواهی اشتغال به کار برای سفارت کانادا باید حکم کارگزینی، فیش حقوقی و سوابق بیمه‌ای را به پیوست گواهی شغلی به سفارت تحویل دهید.

تا از این طریق بتوانید اثبات کنید که در بازه زمانی که شما در گواهی اشتغال به کارتان برای سفارت کانادا قید کرده‌اید، شرکت مورد نظر فعال بوده است.

9.    اگر داوطلب مهاجرت به کانادا همزمان با دوران دانشگاه و آموزش و تحصیلات خود به کار نیز اشتغال داشته باشد، در صورتی که در دوره کارشناسی ارشد و بالاتر مشغول به تحصیل باشد سوابق شغلی او به طور پاره وقت قلمداد خواهد شد ولی بی اعتبار نبوده و برای سفارت کانادا تا حد قابل قبولی معتبر است.

فقط چون به صورت پاره وقت مد نظر قرار می‌گیرد به تنهایی کفاف تایید شدن را نمی‌دهد و زمانی که برای تصمیم نهایی، مسئول بررسی پرونده مهاجرتی داوطلب در سفارت کانادا بخواهند به آن نمره بدهند از نمره کاملی برخوردار نخواهد بود.

اما اگر مدت زمان اشتغال به کار که در نمونه گواهی اشتغال به کار برای سفارت کانادا مطرح شده است، منطبق بر دوران تحصیلی کارشناسی باشد احتمال مورد تایید قرار گرفتن آن به نسبت پایین خواهد بود و همچنین اگر دوران اشتغال مربوط به قبل از شروع تحصیلات مربوطه باشد تقریبا با اطمینان نمی‌توان گفت که گواهی اشتغال به کار رد خواهد شد.

جمع‌بندی:

جمع‌بندی:

در این مقاله تحت عنوان نمونه گواهی اشتغال به کار برای سفارت تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا شما مخاطبان گرامی را با تمامی آنچه که لازم است در رابطه با گواهی اشتغال به کار بدانید، برایتان به طور کامل و مفصل شرح دهیم.

به طور خلاصه می‌توان گفت که نامه سابقه کاری خود به منظور ارائه دادن شناسنامه شغلی خود اعم از مواردی از قبیل سمت شغلی، میزان دستمزد دریافتی، مهارت و ... به سفارت به قصد گرفتن ویزا و طی کردن پروسه مهاجرت، کاربرد دارد. به عنوان سخن پایانی توصیه می‌کنیم که اگر قصد مهاجرت دارید حتما این مقاله را بخوانید و با آگاهی کامل اقدام به تنظیم و نگارش گواهی اشتغال به کاری قوی برای ارائه به سفارت کنید تا احتمال تایید شدن آن و سهولت در روند مهاجرت بیشتر شود.

به طور معمول از گواهی اشتغال به کار برای نشان دادن موقعیت شغلی، پایه حقوق، تخصص و شاغل بودن متقاضی به سفارت های خارجی برای اخذ ویزا استفاده می شود. با این حال بعضی از سفارت ها برای اخذ ویزاهای تحصیلی و کاری نیز به ترجمه رسمی این مدرک نیاز دارند.

همچنین لازم است مجددا یاد آور شویم که برای پروسه مهاجرت و تنظیم گواهی اشتغال به کار برای صدور ویزا خوب است که به یک شرکت مهاجرتی معتبر مراجعه کنید، ما شرکت مهاجرتی حرفه‌ای الست گروپ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.