زمان تمدید پاسپورت

در خصوص زمان تمدید پاسپورت چه می‌دانید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این‌ مورد، با ما در ادامه همراه باشید.

در خصوص زمان تمدید پاسپورت چه می‌دانید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این‌ مورد، با ما در ادامه همراه باشید.

یکی از ضروری‌ترین اقدامات قبل ‌از سفر کردن به کشورهای مختلف دیگر، کسب اطمینان در رابطه با زمان تمدید پاسپورت می‌باشد. با توجه به این ‌که پروسه تمدید پاسپورت زمان‌بر است، بهتر است فرد متقاضی به ‌موقع برای زمان تمدید پاسپورت اقدام کند.

حتما می‌دانید که این مدرک مهم در کنار ویزا به ‌عنوان مهم‌ترین مجوز خروج از کشور و وارد شدن به کشور دیگر شناخته می‌شود. برای تمدید پاسپورت، مراحل و قوانین و همین‌طور ارائه آن، مدارک مشخصی نیاز می‌باشد.

ویدئو زمان تمدید پاسپورت

تمامی افرادی که قصد دارند به کشورهای دیگر دنیا سفر کنند، باید از پاسپورت برخوردار باشند. پاسپورت همانند شناسنامه به ‌عنوان یک مدرک معتبر به حساب می‌آید که بدون آن سفر کردن به کشورهای خارجی امکان‌پذیر نیست.

شناخت زمان انقضای پاسپورت به شما کمک می‌کند تا در هنگام سفر به دیگر کشورها دچار مشکل نشوید. بهتر است قبل ‌از منقضی شدن تاریخ پاسپورت خود برای تمدید مجدد آن اقدام کنید. تمامی تلاش ما بر این است تا در رابطه با مراحل و زمان تمدید پاسپورت در این مطلب اطلاعاتی را در اختیار شما قرار بدهیم.

اینفوگرافیک زمان تمدید پاسپورت

اینفوگرافیک زمان تمدید پاسپورت

هر چند که در صورت وجود هر گونه سوال و ابهام می‌توانید با شرکت مهاجرتی الست گروپ و نمایندگان معتبر الست گروپ ارتباط بگیرید. شرکت الست گروپ، معتبرترین موسسه مهاجرتی حال حاضر به شمار می آید. در این مطلب در رابطه با تمامی مواردی که می‌تواند در زمان تمدید پاسپورت به شما کمک کند، اطلاعاتی را فراهم کرده ایم.

مطالبی که در ادامه این مبحث به آن‌ها خواهیم پرداخت، عبارتند از:
آیا می‌دانید شرایط ایران و اخذ پاسپورت آن به چه صورت می‌باشد؟
آیا می دانید انواع پاسپورت شامل چیست؟
آیا می دانید چه زمانی می‌توان پاسپورت را تمدید کرد؟
به اتمام رسیدن مدت اعتبار پاسپورت
قبل ‌از انجام سفرهای طولانی‌ مدت
قوانین متعدد کشور
در صورت مخدوش شدن پاسپورت متقاضی
دیگر دلایل مختلف
آیا می‌دانید در زمان تمدید پاسپورت، چه مدارکی مورد نیاز است؟
آیا می‌دانید مراحل انجام تمدید پاسپورت چه مواردی می‌باشد؟
آیا می‌دانید الزامات تصویر بیومتریک برای تمدید پاسپورت چیست؟
شرایط تخصصی بانوان برای تصویر بیومتریک
شرایط تخصصی آقایان برای تصویر بیومتریک
استثنائات شرایط چهره برای تصویر بیومتریک
آیا می‌دانید مدت ‌زمان فرآیند تمدید پاسپورت چقدر می‌باشد؟
پیگیری وضعیت و زمان صدور پاسپورت
آیا می‌دانید عدم تمدید پاسپورت در زمان مقرر باعث بروز چه مشکلاتی خواهد شد؟
آیا می‌دانید در زمان تمدید پاسپورت، چه شرایط خاصی برای افراد وجود دارد؟
شرایط لازم برای تمدید پاسپورت بانوان
شرایط لازم برای تمدید پاسپورت و آقایان
آیا می‌دانید هزینه تمدید پاسپورت چگونه محاسبه می گردد؟
آیا می‌دانید در صورت گم شدن پاسپورت، چه باید کرد؟
شرایط کلی مشمولان برای خروج از کشور
شرایط دریافت پاسپورت برای مشمولان خدمت وظیفه
فرآیند رسیدگی به درخواست خروج از کشور
آیا می‌دانید سوالات متداول در زمینه زمان تمدید پاسپورت چیست؟
سخن آخر

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زمان تمدید پاسپورت با ما همراه باشید.

 

آیا می‌دانید شرایط ایران و اخذ پاسپورت آن به چه صورت می‌باشد؟

آیا می‌دانید شرایط ایران و اخذ پاسپورت آن به چه صورت می‌باشد؟

یکی از مدارک اصلی که در کشور ما ایران برای خروج از کشور صادر می‌گردد، پاسپورت می‌باشد. بر اساس ارکان مربوط به قوانین گذرنامه، تنها در صورتی شرایط صدور پاسپورت برای افراد امکان‌پذیر است که فرد اسناد کافی در رابطه با به اثبات رساندن هویت ایرانی خود به مراکز معتبر ارائه دهد. همه ما می‌دانیم که خارج شدن از کشور بدون ارائه پاسپورت خلاف قوانین کشور ما ایران است.

به‌ همین دلیل باید برای صدور پاسپورت و تأیید هویت خود به پلیس گذرنامه مراجعه داشته باشید. افرادی که در این حوزه فعالیت دارند، از جانب وزارت امور خارجه منتخب شده‌اند تا در رابطه با موارد ورود و خروج متقاضیان به کشور امکاناتی را در اختیار آن‌ها قرار بدهند.

بر اساس اصل ۵ و ۱۴ که در قانون گذرنامه وجود دارد و تصویب آن در سال 1351 صورت ‌گرفته است، بررسی پاسپورت افراد در هنگام ورود و خروج از کشور به واسطه مأموران مربوطه انجام خواهد گرفت. در همین راستا و در پی شناخت اهمیت پاسپورت، اگر فردی پاسپورت نداشته باشد، شرایط وارد شدن به خاک ایران را نخواهد داشت.

آیا می دانید انواع پاسپورت شامل چیست؟

آیا می دانید انواع پاسپورت شامل چیست؟

یکی از مدارک بسیار مهمی که برای سفر کردن به کشورهای دیگر در کنار دیگر مدارک مختلف مورد نیاز و ضروری می‌باشد، پاسپورت می‌باشد. پاسپورت و یا گذرنامه به ‌عنوان مجوزی برای خروج از کشور مبدا و وارد شدن به کشور مقصد می‌باشد و هر کشوری اقدامات لازم را برای صادر کردن پاسپورت به شهروندان خود ارائه خواهد داد.

بر اساس شرایط مربوط به کشور مبدا، قوانین مختلفی برای اخذ پاسپورت هر فرد وجود دارد. کشور ما ایران می‌تواند برای متقاضیان سفر به کشورهای دیگر ۳ نوع پاسپورت صادر کند که در دسته‌بندی زیر ارائه خواهند شد.

پاسپورت گردشگری

پاسپورت گردشگری

پاسپورت گردشگری یا همان پاسپورت توریستی به‌ عنوان گذرنامه عادی به حساب می‌آید که همه افراد یک کشور می‌توانند از آن استفاده داشته باشند. مهم‌ترین مزیت استفاده از این پاسپورت برای سفرها، تجارت و تحصیل به خارج از کشور می باشد. صدور پاسپورت گردشگری در خارج از کشور از طریق مأموران کنسولی وزارت امور خارجی و در داخل کشور ما ایران به واسطه مأموران نیروی انتظامی انجام خواهد گرفت.

پاسپورت دیپلمات

این نوع از پاسپورت مشخص است که برای چه دسته از افراد مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این نوع از گذرنامه مخصوص مسئولین سیاسی و دیپلمات‌های هر کشور می‌باشد. اصولاً قوانین مربوطه برای دریافت این نوع از پاسپورت‌ها با دیگر پاسپورت‌ها تفاوت خواهد داشت.

پاسپورت خدمت

این نوع از پاسپورت نیز برای کارمندان دولت صادر خواهد شد تا به‌سادگی بتوانند به سفرهای کاری بروند که اقدامات لازم برای دریافت این نوع از پاسپورت وجود دارد

در واقع می‌توان گفت که هویت هر فرد در کشوری دیگر با پاسپورت به اثبات می‌رسد و همین عامل باعث می‌شود تا خروج از کشور مبدا بدون پاسپورت امکان‌پذیر نباشد و کشورهای دیگر بدون دریافت پاسپورت اجازه ورود را به فرد متقاضی نخواهند داد. قبل ‌از این‌ که اقدامات لازم برای سفرهای خارجی را فراهم کنید، باید در ابتدا به بررسی دقیق وضعیت پاسپورت خود بپردازید.

هیچ فرقی نمی‌کند که دلیل اصلی خروج شما از کشور چیست، بلکه اهمیت این ‌موضوع بر این است که تاریخ انقضای پاسپورت خود را بدانید تا در صورت نیاز برای تمدید و یا تعویض آن، اقدامات لازم را در زمان مقرر شده انجام بدهید. دلایل بسیار زیادی در راستای تمدید یا تعویض پاسپورت وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

کمک گرفتن از وکلای مهاجرتی در این مواقع سطح اطلاعات شما را در رابطه با زمان تمدید پاسپورت افزایش خواهد داد تا بدانید برای تمدید پاسپورت، نیاز به چه مدارکی خواهید داشت. برای این کار می‌توانید از وکلای مهاجرتی شرکت الست گروپ کمک بخواهید.

آیا می دانید چه زمانی می‌توان پاسپورت را تمدید کرد؟

آیا می دانید چه زمانی می‌توان پاسپورت را تمدید کرد؟

همان ‌طور که گفتیم، این مدرک هویتی از اعتبار بسیار بالایی برخوردار می‌باشد و افراد باید قبل ‌از خروج از کشور حتما اطلاعات دقیق در رابطه با تاریخ اعتبار پاسپورت خود داشته باشند تا در زمان مناسب، برای تمدید و یا عوض کردن آن اقدامات لازم را انجام بدهد. دلایل بسیار زیادی پشت تمدید پاسپورت وجود دارد.

حال قبل ‌از این‌ که بتوانید تشخیص بدهید که زمان تمدید پاسپورت چیست، بهتر است بر اساس تجربیات کارشناسان و وکلای مهاجرتی شرکت الست گروپ در رابطه با دلایل اصلی تمدید کردن پاسپورت بگوییم.

به اتمام رسیدن مدت اعتبار پاسپورت

به اتمام رسیدن مدت اعتبار پاسپورت

یکی از مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند باعث شود تا افراد رسیدگی‌های لازم را برای تمدید پاسپورت انجام دهند، به اتمام رسیدن اعتبار پاسپورت است. در هنگام صدور پاسپورت، میزان اعتبار آن در پاسپورت درج خواهد شد.

بر اساس قوانین کشورهای مختلف، مدت ‌زمان اعتبار پاسپورت متفاوت در نظر گرفته می‌شود و نمی ‌توان گفت که تمامی کشورها از یک قانون یکسان تبعیت و پیروی می‌کنند. پس طبق این روند، برخی از کشورها بر اساس شرایط و قوانین حاکم در آن کشور اعتبارهای ده ‌ساله و برخی دیگر از کشورها اعتبارهای پنج‌ ساله را برای پاسپورت در نظر خواهند گرفت.

در این راستا پاسپورت‌هایی که برای شهروندان ایرانی در نظر گرفته می‌شود، اعتبار پنج ‌ساله دارد و با گذشت این مدت ‌زمان، دیگر قابلیت استفاده را نخواهد داشت و فرد باید برای تمدید آن اقدام کند.

برای این ‌که بدانید زمان تمدید پاسپورت چه اهمیتی دارد، باید بگوییم که با گذشت بازه زمانی ۵ سال در صورت نیاز به پاسپورت، فرد دیگر قادر به استفاده از آن نمی‌باشد. اگر تاریخ اعتبار آن به اتمام رسیده ‌است، حتماً باید برای تمدید پاسپورت خود اقدامات لازم را انجام بدهد.

قبل ‌از انجام سفرهای طولانی‌ مدت

یکی دیگر از زمان‌ هایی که بهتر است حتماً توجه ویژه‌ای به تمدید پاسپورت خود داشته باشید، قبل ‌از سفرهای طولانی ‌مدت به کشورهای متعدد می‌باشد.

به‌ عنوان نمونه ممکن است برخی از افراد در بازه‌های زمانی طولانی ‌مدتی همچون شش ماه یا یک ‌سال خارج از کشور باشند و قصد سفر به کشوری دیگر را داشته باشند. بنابراین در این مدت‌ زمان امکان دارد اعتبار پاسپورت فرد متقاضی کمتر از مدت‌ زمان اقامت او در کشور مقصد ‌باشد.

به همین دلیل باید قبل ‌از اقدام به سفر حتما موارد لازم را برای تمدید پاسپورت خود انجام بدهد. در شرایطی که فرد هیچ ‌گونه توجهی به زمان تمدید پاسپورت نداشته باشد و بدون تمدید کردن به سفر برود، احتمال مشکلات متعددی همچون دیپورت شدن و یا عدم اجازه ورود به کشور مقصد پیش پای او خواهد بود.

پس برای جلوگیری از این موارد، بهتر است که حتما اطلاعات درستی در رابطه با زمان تمدید پاسپورت خود داشته باشند تا هر چه سریع‌تر قبل ‌از سفر، اقدامات لازم را در این ‌باره انجام بدهد.

اگر برای تمدید پاسپورت خود و زمان مد نظر آن نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید، بهتر است از افراد کارکشته و حرفه‌ای در این زمینه کمک بخواهید. کارشناسان و وکلای مهاجرتی در شرکت الست گروپ این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا با ساده‌ترین روش‌های ممکن برای تمدید پاسپورت خود اقدام کنید.

قوانین متعدد کشور

همان ‌طور که گفتیم، برای ارائه‌ی پاسپورت، قوانین متعدد در هر کشور حاکم می‌باشد. قوانینی که در کشور ما ایران وجود دارد، بدین ‌صورت است که پاسپورت برای کودکان به ۲ روش صادر خواهد شد که به ‌عنوان پاسپورت‌های وابسته به والدین و پاسپورت‌های مستقل شناخته می‌شود.

همان‌ طور که از نام پاسپورت‌های مستقل مشخص است، پاسپورت‌های جداگانه‌ای می‌باشد که همانند پاسپورت‌های عادی دیگر افراد است. اما برای توضیح بیشتر پاسپورت‌های وابسته به والدین باید بگوییم که در این مواقع، نام کودک در پاسپورت والدین و قیم قانونی آن درج خواهد شد.

در این مواقع اغلب پدر و یا یکی از اعضای درجه یک خانواده کودک، به‌ عنوان قیم باید شرایط و فرایند دریافت پاسپورت او را از این طریق انجام بدهند. حال تصور کنید که قیم قصد داشته باشد تا نام فرزند و یا کودک خود را از پاسپورت خود حذف کند، در این مواقع نیاز به تعویض پاسپورت خواهد داشت. بنابراین پاسپورت باید از اعتبار کافی برخوردار باشد تا فرایند تعویض پاسپورت و جدا کردن پاسپورت فرزندان برای فرد متقاضی صورت بگیرد.

در صورت مخدوش شدن پاسپورت متقاضی

یکی دیگر از شرایطی که باعث می‌شود افراد اقدامات لازم را برای تعویض و تمدید پاسپورت خود انجام بدهند، مخدوش شدن پاسپورت می‌باشد. در این مواقع معمولاً باید پاسپورت فرد مد نظر زمان اعتبار کافی داشته باشد و یا قبل از بررسی برای تعویض مخدوش بودن پاسپورت، اقدامات لازم برای کسب اعتبار و پاسپورت صورت بگیرد. موارد متعددی همچون مشکلات فیزیکی، آسیب پاسپورت، خط خوردگی و دیگر موارد این‌ چنینی می‌تواند پاسپورت مربوطه فرد متقاضی را فاقد اعتبار کند.

به ‌همین دلیل فرد متقاضی در چنین شرایطی اگر قصد مسافرت به کشورهای خارجی را داشته باشد، باید حتما قبل ‌از تعویض پاسپورت خود برای دریافت اعتبار کافی، اقدامات لازم را انجام بدهد. سپس پروسه تعویض پاسپورت خود را انجام دهد.

اگر برای تمدید پاسپورت خود و زمان مد نظر آن نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید، بهتر است از افراد کارکشته و حرفه‌ای در این زمینه کمک بخواهید. کارشناسان و وکلای مهاجرتی در شرکت الست گروپ این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا با ساده‌ترین روش‌های ممکن برای تمدید پاسپورت خود اقدام کنید.

دیگر دلایل مختلف

به ‌غیر از موارد ذکر شده، دلایل متعدد دیگری در راستای تمدید پاسپورت وجود خواهد داشت. به‌ عنوان نمونه اگر فرد متقاضی در مشخصات اصلی خود تغییراتی ایجاد کرده باشد و مواردی همچون نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، میزان و موارد این ‌چنینی تغییر یافته باشد، بهتر است هر چه سریع‌تر اقدامات لازم برای تعویض پاسپورت صورت بگیرد. بنابراین داشتن مدت اعتبار پاسپورت از مهم‌ترین دلایلی است که در این مواقع کاربرد خواهد داشت.

یکی دیگر از موارد تعویض پاسپورت، گم شدن و یا پر شدن صفحات مختلف آن می‌باشد که در این مواقع تمدید و تعویض پاسپورت ضروری است. پس با این موارد دریافتید که زمان تمدید پاسپورت به چه دلیل اهمیت دارد و چگونه می‌توانید در راستای تعویض و تمدید پاسپورت خود اقدام کنید. هر چند در این راه نیاز به کمک گرفتن از افراد متخصص و خبره خواهید داشت.

شرکت مهاجرتی الست گروپ در این زمینه در کنار شماست تا بتوانید اطلاعات دقیقی در رابطه با زمان تمدید پاسپورت داشته باشید و هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را برای دریافت پاسپورت جدید در این‌ مورد انجام دهید.

آیا می‌دانید در زمان تمدید پاسپورت، چه مدارکی مورد نیاز است؟

آیا می‌دانید در زمان تمدید پاسپورت، چه مدارکی مورد نیاز است؟

برای این ‌که تمدید پاسپورت صورت بگیرد، همانند هر گونه مدرک شناسایی دیگر نیاز به گذراندن یک پروسه خواهید داشت و باید برای این پروسه مدارکی را ارائه داد.

مهم‌ترین نکته این است که بدانید برای تمدید پاسپورت باید به پلیس + ۱۰ مراجعه داشته باشید و تمامی مدارک مربوط را نیز با خود به‌ همراه ببرید تا فرآیند تمدید پاسپورت به بهترین نحو ممکن برای شما صورت بگیرد. حال برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مدارک ارائه ‌شده در این زمان، اطلاعاتی را برای شما فراهم کرده‌ایم تا با خیالی آسوده‌تر به این مراکز مراجعه داشته باشید.

فرم درخواست تمدید پاسپورت

فرم درخواست تمدید پاسپورت

در پی زمان تمدید پاسپورت، پر کردن فرم درخواست تمدید پاسپورت یکی از مهم‌ترین مدارک مورد نیاز می‌باشد که می‌توان این مدرک را به ‌صورت الکترونیکی از سایت سفارت ایران دریافت کرد. اما لازم به ذکر است بدانید که تمامی اطلاعات فرد متقاضی باید به‌ صورت دقیق و با مشخصات واقعی در این فرم تکمیل گردد.

باید به این نکته دقت داشته باشید که تمامی اطلاعات وارد شده در فرم مربوطه باید با اطلاعاتی که در پاسپورت متقاضی درج شده‌ است، مطابقت داشته باشد و یکسان باشد.

ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی

مدارک مهم دیگری که در راستای تمدید پاسپورت مورد نیاز می‌باشند، مدارک شناسایی فرد متقاضی شامل اصل شناسنامه و اصل کارت ملی و کپی شناسنامه و تصویر شناسنامه و کارت ملی می‌باشد. در صورتی‌ که فرد متقاضی فاقد هر کدام از این مدارک باشد و یا به دلایل متعددی این مدارک را گم‌ کرده باشد، می‌تواند از طریق ثبت احوال تائیدیه‌ای در راستای تأیید هویت و مدارک خود دریافت کند و آن‌ها را برای تمدید پاسپورت خود ارائه دهد.

اصل پاسپورت

اصل پاسپورت

بهتر است در زمان تمدید پاسپورت، اصل آن را نیز با اعتبار کنونی به ‌همراه داشته باشید تا برای ارائه درخواست خود مدارک کافی را در اختیار داشته باشید.

ارائه عکس جدید و مورد تایید

در راستای تمدید پاسپورت، ارائه عکس نیز ضروری است. اما قوانین خاصی در رابطه با گرفتن عکس مربوطه متقاضی وجود دارد. به ‌عنوان نمونه؛ عکس باید ترجیحاً دارای پس ‌زمینه سفید باشد و کاملاً ساده باشد. آقایان نباید از مواردی همچون کلاه، عینک و کراوات استفاده کرده باشند.

همین‌طور هرگز نباید رنگ لباس فرد با پس ‌زمینه‌ی عکس یکی باشد. در رابطه با عکس مربوطه برای بانوان در پاسپورت؛ به ‌غیر از تمامی موارد ذکر شده، موارد دیگری همچون عدم استفاده از زیورآلات، داشتن حجاب کامل، داشتن مقنعه ساده و تیره و عدم آرایش از دسته مواردی است که برای عکس تمدید پاسپورت ضروری است.

اما نکته مهمی که در رابطه با تصویر متقاضیان و در زمان تمدید پاسپورت وجود دارد، این است که عکس مربوطه در دفاتر پلیس + ۱۰ از متقاضی دریافت خواهد شد و نیازی نیست که فرد از قبل برای دریافت عکس اقدام کند.

اجازه محضری قیم قانونی یا پدر

افرادی که قصد دارند زمان پاسپورت خود را تمدید کنند، در صورت داشتن سن کمتر از ۱۸ سال و پاسپورت مستقل باید برای تمدید پاسپورت اجازه محضری از قیم قانونی یا پدر خود داشته باشند تا تمامی مدارک آن‌ها در این پروژه تکمیل گردد.

در کنار تمامی موارد ذکر شده به‌ عنوان مدارک اصلی در زمان تمدید پاسپورت، فرد متقاضی باید شخصا حضور داشته باشد. در صورتی ‌که تمدید پاسپورت برای کودکان زیر ۶ سال می‌باشد، در کنار حضور کودک، قیم قانونی آن نیز باید در دفاتر پلیس + ۱۰ حضور داشته باشد تا فرآیند تمدید پاسپورت برای فرد متقاضی انجام بگیرد.

با شناخت این دسته از مدارک، قطعا شما نیز پروسه بهتری را برای تمدید پاسپورت خود سپری خواهید کرد. هر چند که در صورت وجود هر گونه ابهام و سوال می‌توانید از کارشناسان شرکت مهاجرتی الست گروپ به ‌عنوان بهترین شرکت در زمینه مهاجرت به کمک بخواهید.

آیا می‌دانید مراحل انجام تمدید پاسپورت چه مواردی می‌باشد؟

آیا می‌دانید مراحل انجام تمدید پاسپورت چه مواردی می‌باشد؟

بر اساس مطالب گفته ‌شده در موارد قبل، فرد متقاضی باید اطلاعات کافی در رابطه با مراحل تمدید داشته باشد تا با ارائه تمامی مدارک خود فرآیند تمدید پاسپورت را سپری کند.

پس در ابتدا تهیه و آماده‌سازی تمامی مدارک گفته ‌شده در مطلب قبل، از مهم‌ترین مرحله موجود برای تمدید پاسپورت می‌باشد. بعد از این ‌که فرد متقاضی تمامی مدارک و فرم‌های مربوطه را در زمینه تمدید پاسپورت آماده کرد، می‌تواند همراه با تمامی مدارک به دفاتر پلیس + ۱۰ در سرتاسر کشور مراجعه داشته باشد.

در این مرحله به ثبت رساندن اطلاعات بیومتریک فرد متقاضی، مهم‌ترین موضوع ممکن است. این اطلاعات شامل عکس جدید از متقاضی و اثر انگشت او برای تمدید پاسپورت می‌باشد. سپس نیاز به پرداخت هزینه تمدید پاسپورت خواهید شد. بعد از به اتمام رسیدن تمامی مراحل گفته‌ شده، رسیدی به فرد متقاضی داده خواهد شد که مدت ‌زمان تحویل گذرنامه در درون آن درج ‌شده است و به عوامل و شرایط مختلفی بستگی خواهد داشت.

نکته مهمی که در رابطه با تمدید پاسپورت جدید وجود دارد، این است که اعتبار آن به‌ صورت پنج‌ ساله در نظر گرفته می‌شود و معمولاً ظرف مدت ۷ تا ۲۰ روز به آدرس پستی که فرد متقاضی در فرم مربوطه ثبت کرده ‌است، ارسال خواهد شد. بعد از این‌ که مأمور پست، پاسپورت را درب منزل تحویل فرد متقاضی داد، رسید مربوطه باید به مأمور داده شود.

در کل تمامی فرآیند و مراحل دریافت پاسپورت بدین‌ صورت می‌باشد. لازم به ذکر است بدانید که زمان تمدید پاسپورت از اهمیت بالایی برخوردار است و باید بتوانید در زمان مقرر اقدام به تمدید و تعویض پاسپورت خود داشته باشید تا بتوانید در موقع مقرر شده از کشور خارج شوید. در صورتی‌ که هر گونه سوالی در این‌ مورد وجود دارد، برای کسب راهنمایی بیشتر، کارشناسان شرکت الست گروپ در کنار شما خواهند بود.

آیا می‌دانید الزامات تصویر بیومتریک برای تمدید پاسپورت چیست؟

آیا می‌دانید الزامات تصویر بیومتریک برای تمدید پاسپورت چیست؟

طبق مطابقت استانداردهای پلیس در حال حاضر تمامی دفاتر پلیس + ۱۰ فرایند مربوط به عکس‌برداری بیومتریک از چهره و اثر انگشت از متقاضیان را انجام خواهند داد. به‌ همین دلیل در کمترین زمان ممکن افراد می‌توانند از طریق این دفاتر برای گلیه مراحل در زمان تمدید پاسپورت خود نیز خدمات دریافت کنند.

دقت کنید که بازه زمانی انقضای تصویر چهره‌ دریافت ‌شده در خدمات در دفاتر خدمات الکترونیک، ۳ سال می‌باشد. بنابراین با گذشت ۳ سال، فرد باید مجدداً تصویر جدید برای تمدید پاسپورت بگیرد.

برای این ‌که این نوع تصویر با اصول اعلام‌ شده مطابقت داشته باشد و در درگاه خدمات الکترونیک انتظامی که از طریق نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی در نظر گرفته ‌شده است، یکی باشد، بهتر است برخی از قوانین را رعایت کنید. حال در ادامه خواهیم گفت که شرایط اختصاصی مربوط به افراد برای استفاده از این تصاویر چیست.

شرایط تخصصی بانوان برای تصویر بیومتریک

•    بدون عینک
•    داشتن حجاب کامل 
•    بدون آرایش غیر متعارف
•    مشخص بودن گردی کامل صورت همچون چانه، پیشانی، گونه‌ها و ابروها
•    عدم استفاده از هر گونه وسایل تزئینی در چهره همانند نگین روی دندان یا بینی
•    استفاده از مقنعه یا روسری های بدون نقش و طرح 
•    حجاب کامل برای دختران بالای ۵ سال
•    لباس پوشیده برای دختران زیر ۵ سال و نمایان شدن گوش ‌ها

شرایط تخصصی آقایان برای تصویر بیومتریک

•    بدون گردن‌بند
•    بدون کراوات
•    بدون کلاه
•    بدون عینک
•    بدون آرایش
•    بدون وجود هر گونه نوشته یا برچسب روی لباس
•    عدم استفاده از لباس‌های یقه باز و کاپشن
•    عدم استفاده از لباس‌های سفید و رنگ سبز
•    نمایان بودن تمامی اجزای صورت به ‌خصوص دو گوش
•    عدم استفاده از وسایل تزیینی در چهره
•    عدم استفاده از مدل موی نامتعارف
•    وجو محاسن با آرایشی که لب‌ها و گونه‌ها کاملاً پیدا باشد.
•    لباس روحانیت برای روحانیون مانعی ندارد.

استثنائات شرایط چهره برای تصویر بیومتریک

در برخی از مواقع، برخی از افراد با ویژگی‌های خاص نمی‌توانند از امکانات دفاتر پلیس + ۱۰ برای تصاویر بیومتریک استفاده کنند. این افراد در هنگام مراجعه به دفاتر باید از قبل عکس‌های مطابق با استانداردهای مربوط با خود را به‌ همراه داشته باشند.
•    افرادی که در ناحیه سر دچار جراحی و جراحت می‌باشند.
•    نوزادان زیر ۳ سال
•    شفا جویانی که شیمی‌ درمانی می‌شوند.
•    اقلیت‌های مذهبی با محاسن خاص
•    افرادی که جراحی زیبایی روی صورت داشته و دوره درمان آن‌ها کامل ‌نشده است.

آیا می‌دانید مدت ‌زمان فرآیند تمدید پاسپورت چقدر می‌باشد؟

آیا می‌دانید مدت ‌زمان فرآیند تمدید پاسپورت چقدر می‌باشد؟

حال سوال دیگری که در ذهن برخی از متقاضیان در راستای تمدید پاسپورت صورت می‌گیرد، این است که زمان تمدید پاسپورت چقدر است. اگر فرد متقاضی تمامی مدارک خود را به ‌صورت کامل و جامع تهیه کرده باشد و هیچ‌ گونه سوء پیشینه و مشکلات این ‌چنینی در پرونده او به ثبت نرسیده باشد، نهایتاً زمان تمدید پاسپورت ۳ هفته به طول می‌انجامد.

ناگفته نماند که برای تعداد بسیاری از افراد، صدور پاسپورت جدید با اعتبار کافی در مدت ‌زمان چند روز انجام می‌شود. اما در برخی از مواقع طبیعی است که این پروسه زمانبر باشد. با توجه به این ‌موضوع و این ‌که نمی‌توان زمان دقیقی برای تمدید پاسپورت بیان کرد، بهتر است فرد متقاضی حتما مدتی قبل ‌از به اتمام رسیدن زمان اعتبار پاسپورت خود اقدامات لازم را برای تمدید آن انجام بدهد.

طبق بررسی‌های انجام‌ شده تحت نظر کارشناسان شرکت الست گروپ، بهترین زمان ممکن برای تمدید پاسپورت‌های افراد ایرانی که دارای اعتبار 5 ساله می باشد، یک ماه قبل ‌از به اتمام رسیدن تاریخ اعتبار آن می‌باشد. این شرایط باعث می‌شود تا فرد پروسه دریافت پاسپورت را هر چه سریع‌تر سپری کند و در مدت‌ زمان مشخص ‌شده از کشور خارج شود.

پیگیری وضعیت و زمان صدور پاسپورت

امکانات بسیار زیادی در این شرایط برای متقاضیان فراهم شده ‌است تا مرحله به مرحله بتوانند وضعیت صدور پاسپورت خود را مورد بررسی و ارزیابی قرار بدهند. متقاضیانی که برای تمدید پاسپورت خود درخواست صادر کرده‌اند، می‌توانند از این شرایط استفاده داشته باشند و از طریق شماره‌های پیامکی 1102 یا کدهای مخصوص ستاره ۱۱۰ مربع به پیگیری وضعیت پاسپورت خود بپردازند.

از طریق این دو روش می‌توان آخرین وضعیت و شرایط پاسپورت را بهتر دریافت کرد و مواردی همچون صدور یا ارسال آن را تشخیص داد. اگر شما نیز قصد دارید برای طی این پروسه و در زمان تمدید پاسپورت، مرحله به مرحله وضعیت صدور پاسپورت خود را پیگیری کنید، می‌توانید از این روش‌ها اقدام داشته باشید.

آیا می‌دانید عدم تمدید پاسپورت در زمان مقرر باعث بروز چه مشکلاتی خواهد شد؟

آیا می‌دانید عدم تمدید پاسپورت در زمان مقرر باعث بروز چه مشکلاتی خواهد شد؟

بهتر است بدانید که فرد متقاضی حتما باید در مدت ‌زمان معلوم شده برای تمدید پاسپورت خود اقدام کند. در صورتی‌ که در زمان تمدید پاسپورت اقدامات لازم را انجام بدهید، اگر قصد خروج از کشور را داشته باشید و با دریافت ویزای تحصیلی قصد دارید از طریق پاسپورت خود به کشور دیگر مهاجرت کنید، در صورتی‌ که اعتبار موجود پاسپورت شما کمتر از ۶ ماه باشد، این امکان را نخواهید داشت تا ویزا گرفته و از کشور خارج شوید.

در همین راستا صدور ویزا و اجازه خروج از کشور و ورود به کشور مقصد برای فرد متقاضی فراهم نخواهد شد. در این مواقع فرد دچار مشکلات متعددی در پی تمامی برنامه‌های زندگی خود همچون حضور به‌ موقع در کلاس‌ها خواهد شد. پس عدم تمدید به‌ موقع پاسپورت می‌تواند در این مواقع باعث بروز چنین مشکلاتی شود.

البته عدم تمدید پاسپورت و عدم تمدید گذرنامه به ‌عنوان یک مدرک معتبر، مشکلات دیگری را نیز بر سر راه متقاضی قرار خواهد داد. به‌ عنوان نمونه در صورت به اتمام رسیدن زمان تمدید پاسپورت، احتمال آن وجود دارد که از کشوری که فرد متقاضی در آن زندگی می‌کند، دیپورت شود.

البته این اتفاق در حالتی صورت می‌گیرد که از طریق سفارت ایران امکان تمدید پاسپورت در همان کشور مقصد برای فرد متقاضی وجود نخواهد داشت. در حالت کلی می‌توان گفت که عواقب و مشکلات متعددی در راستای عدم تمدید به‌ موقع پاسپورت صورت خواهد گرفت و سختی‌های آن بسیار بیشتر از تمدید به ‌موقع پاسپورت می‌باشد.

طبق این اصول، توصیه و پیشنهاد کارشناسان شرکت مهاجرتی الست گروپ به‌عنوان بهترین و معتبرترین شرکت مهاجرتی، این است که حتما قبل ‌از به اتمام رسیدن اعتبار پاسپورت خود اقدامات لازم را برای تمدید آن انجام بدهید و به اصطلاح، این موضوع را پشت گوش نیندازید.

آیا می‌دانید در زمان تمدید پاسپورت، چه شرایط خاصی برای افراد وجود دارد؟

آیا می‌دانید در زمان تمدید پاسپورت، چه شرایط خاصی برای افراد وجود دارد؟

با توضیح تمامی موارد بالا، توانستید درک کنید که اهمیت زمان تمدید پاسپورت به چه اندازه زیاد است. اما ناگفته نماند که شرایط ویژه و خاصی برای تمدید پاسپورت بانوان و آقایان در کشور ما ایران وجود دارد. در صورتی ‌که افراد از این شرایط برخوردار نباشند، حتی اگر فرد همچنان دارای پاسپورت باشد، این موارد باعث می‌شود تا نتواند پاسپورت خود را تمدید کند.

حال طبق بررسی‌های انجام‌ شده تحت نظر کارشناسان شرکت مهاجرتی الست گروپ به ‌عنوان بهترین شرکت در این زمینه، اطلاعاتی در رابطه با شرایط خاص تمدید برای پاسپورت آقایان و بانوان در ادامه این مطلب برای شما خواهیم داشت.

شرایط لازم برای تمدید پاسپورت بانوان

در صورتی‌ که بانوان متأهل باشند، برای این ‌که پاسپورت آن‌ها تمدید گردد، حتما نیاز به اجازه محضری از همسر خود دارند. حال تصور کنید که فرد در هنگام دریافت پاسپورت قبلی خود متأهل نبوده ‌است، اما برای تمدید پاسپورت جدید خود ازدواج‌ کرده است. در این مواقع لازم است تا در کنار اجازه محضری، مدارک کاملی از ازدواج و مدارک همسر خود در دست داشته باشد تا بتواند برای تمدید پاسپورت خود اقدام کند.

در شرایطی که همسر فرد متقاضی فوت کرده باشد و یا طلاق‌ گرفته باشد نیز همچنان فرد برای تمدید کردن پاسپورت خود نیاز به ارائه تمامی مدارک موجود برای به اثبات رساندن عدم حضور همسر خود به دلیل وفات و یا طلاق خواهد داشت.

پس باید با در دست داشتن تمامی مدارک ارائه‌ شده در زمان تمدید پاسپورت اقدام کند. در صورت عدم وجود هر کدام از این موارد، شرایط تمدید پاسپورت برای فرد متقاضی انجام نخواهد گرفت.

شرایط لازم برای تمدید پاسپورت و آقایان

در کنار تمامی موارد گفته‌ شده برای تمدید پاسپورت بانوان، آقایان نیز باید از شرایط سربازی برخوردار باشند و برای تمدید پاسپورت خود حتما کارت پایان خدمت و یا مواردی همچون معافیت از خدمت را ارائه بدهند. 

طبق آخرین قوانینی که در راستای تمدید پاسپورت برای آقایان در نظر گرفته شده است، فرد برای صدور پاسپورت جدید خود فقط باید کارت پایان خدمت هوشمند ارائه بدهد. زیرا کارت‌های قدیمی پایان خدمت دیگر اعتبار کافی را برای تمدید پاسپورت نخواهند داشت.

البته ناگفته نماند که برای مشمولین نظام، مظروف باید تأییدیه ای از سمت این سازمان صورت بگیرد و همین ‌طور افرادی که دارای کارت معافیت می باشند، می‌توانند اقدامات لازم را برای تمدید پاسپورت انجام بدهد.

شرایط دیگری که در روند تمدید پاسپورت برای آقایان تاثیرگذار است، این است که اگر سن فرد متقاضی از ۵۰ سال بیشتر باشد، الزاما لزومی به ارائه کارت پایان خدمت برای تمدید پاسپورت نخواهد داشت و بدون وجود آن نیز می‌تواند از شرایط تمدید پاسپورت بهره‌مند شود.

آیا می‌دانید هزینه تمدید پاسپورت چگونه محاسبه می گردد؟

آیا می‌دانید هزینه تمدید پاسپورت چگونه محاسبه می گردد؟

بعد از گذراندن تمامی مراحل در راستای زمان تمدید پاسپورت، آخرین مرحله پرداخت هزینه‌های موجود آن می‌باشد که ممکن است شناخت این دسته از هزینه‌ها برای برخی از افراد مهم و ضروری باشد. طبق تحقیقات گسترده‌ای که کارشناسان شرکت مهاجرتی الست گروپ در زمینه هزینه‌های مربوط به تمدید پاسپورت انجام داده‌اند، بخش‌های مختلفی برای پرداخت این هزینه‌ها وجود دارد.

به‌ عنوان نمونه طبق آخرین بررسی‌ها، حدوداً ۴ هزار تومان برای هزینه شهرداری، ۱۰۰ هزار تومان برای تمدید پاسپورت، ۱ هزار تومان برای شناسایی پاسپورت نیاز است. دسته‌بندی کلی این مبالغ در این جزئیات می‌باشد.  البته بهتر است بدانید که اگر فردی شرایط خاصی همچون مفقودی پاسپورت داشته ، هزینه جداگانه و خاصی در این مواقع از فرد متقاضی دریافت خواهد شد.

اگر بخواهیم در حالت کلی یک دسته‌بندی دقیق در رابطه با هزینه‌های مربوط به پروسه تمدید پاسپورت داشته ‌باشیم، با هزینه‌ی ارسال متقاضی باید چیزی حدود ۱۲۰ هزار تومان در نظر گرفت.

البته بهتر است بگوییم که روز  به‌ روز هزینه‌های مربوط به تمدید پاسپورت در حال تغییر می‌باشد و بهتر است که قبل ‌از اقدام به هر گونه فعالیت، اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری در رابطه با این ‌موضوع کسب کنید.
•    هزینه صدور گذرنامه: ۳,۸۵۰,۰۰۰ ریال
•    هزینه عوارض شهرداری: ۶۲,۵۰۰ ریال
•    خدمات گذرنامه: ۷۳۱,۵۲۰ ریال
•    هزینه عکاسی و احراز هویت که در کیوسک‌های مستقر در دفاتر به صورت جداگانه: ۴۳۰,۰۰۰ ریال

آیا می‌دانید در صورت گم شدن پاسپورت چه باید کرد؟

آیا می‌دانید در صورت گم شدن پاسپورت چه باید کرد؟

یکی از پرسش‌های برخی از افراد، در رابطه با مفقود شدن پاسپورت می‌باشد. حال بعد از این ‌که اطلاعات کافی در رابطه با زمان تمدید پاسپورت کسب کردید، بهتر است بگوییم که اگر به هر علتی پاسپورت شما مخدوش و یا مفقود شد، بهتر است از پلیس + ۱۰ کمک بخواهید. اگر ساکن تهران هستید، در ابتدا باید گزارشات مربوط به مفقودی پاسپورت خود را به اداره گذرنامه که در خیابان مطهری ‌واقع شده ‌است، بدهید.

اما در صورتی ‌که ساکن دیگر استان‌های کشور می‌باشید، باید به اداره گذرنامه استان خود مراجعه کرده و گزارش مفقودی را اعلام کنید.

تبصره‌ای که در این‌ مورد وجود دارد، این است که اگر اعتبار گذرنامه شما به اتمام رسیده باشد و یا گذرنامه مخدوش یا مفقود باشد، نیازی به اعلام مفقودی نخواهد بود. فقط بهتر است با مراجعه به دفاتر مربوطه روند دریافت گذرنامه را برای صدور مجدد سپری کنید. در این موارد نیز باید تمامی مراحل گفته ‌شده برای دریافت گذرنامه را پیش ببرید.

شرایط کلی مشمولان برای خروج از کشور

شرایط خاصی برای افراد به‌ منظور خروج از کشور وجود دارد که شامل موارد زیر خواهد شد.
•    فرد باید دارای معافیت تحصیلی باشد و یا یک وضعیت تحصیلی مشخص داشته باشد.
•    مشمول فاقد غیبت باشد.
•    دارای مجوز سنوات ارفاقی در سنوات اولیه تحصیلی و یا ارفاقی باشد.
•    افرادی که تحصیل آن‌ها به اتمام رسیده است، در یک مهلت یک ساله باشند.
•    برای برگشت به کشور خود وثیقه کنار بگذارند.
•    مواردی همچون گواهی اشتغال به تحصیل را برای ادامه تحصیل در خارج از کشور ارائه دهند.

شرایط دریافت پاسپورت برای مشمولان خدمت وظیفه

همه ما می‌دانیم که افراد مشمول خدمت وظیفه، شرایط کافی را برای دریافت پاسپورت نخواهند داشت. زیرا قوانین و مقرراتی در این راستا وجود دارد که بهتر است از آن اطلاع داشته باشید. تفاوت ‌های بسیاری بین دریافت پاسپورت برای افراد مشمول خدمت وظیفه با افراد عادی وجود دارد. به ‌همین دلیل طبق قوانین موجود در کشور ما، مردانی که سن قانونی آن‌ها مشمول خدمت وظیفه خواهد بود، بهتر است از شرایط دیگری برای دریافت پاسپورت استفاده داشته باشند.

در صورتی‌ که فرد، کارت معافیت از خدمت وظیفه داشته باشد و یا مشمول معافیت تحصیلی باشد، امکان دریافت پاسپورت برای او وجود خواهد داشت. در غیر این صورت حتما باید خدمت سربازی خود را به اتمام برساند. سپس برای دریافت پاسپورت اقدام کند.

پس قوانین خاصی که در این زمینه برای مشمولان خدمت وجود دارد، بدین ‌صورت است در راستای زمان تمدید پاسپورت نیز این افراد شرایط متفاوتی را تجربه می کنند. برای این‌ که شرایط بهتری را برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با جزئیات مربوط به این‌ موضوع داشته باشید، می‌توانید از افراد کارکشته و حرفه‌ای در شرکت مهاجرتی الست گروپ کمک بگیرید.

فرآیند رسیدگی به درخواست خروج از کشور

برای این که افراد بتوانند درخواست مربوط به خود را برای خروج از کشور رسیدگی بکنند، فرآیند خاصی سپری خواهد شد. هر فردی در دسته‌بندی خاص باید شرایط خاصی را پشت سر بگذارد. به ‌عنوان نمونه افراد باید این مراحل را پشت سر بگذارند.

•    خروج از کشور دانشجویی: این دسته از افراد باید به واسطه سایت سازمان وظیفه عمومی در بخش خدمت الکترونیک به ‌صورت اینترنتی، فرآیند مربوط به رسیدگی به درخواست خود را مشاهده کنند.
•    خروج از کشور دانش‌آموزی: فرآیند رسیدگی به خروج از کشور دانش ‌آموزان بدین‌ صورت است که با در دست داشتن اشتغال به تحصیل در کنار وثیقه‌ی سفر، فرد مشمول باید محل استقرار یا سکونت خود را در کشور مقصد تعیین کند.

سپس مجوز صدور به خروج از کشور به واسطه سامانه وظیفه عمومی به پلیس گذرنامه ناجا صورت داده خواهد شد. در آخر، فرد متقاضی برای صادر شدن گواهینامه و گذرنامه و پاسپورت خود و همین ‌طور تمدید آن می‌تواند به اداره گذرنامه ناجا مراجعه داشته باشد.

گذراندن این پروسه اقدامات لازم برای دریافت گذرنامه و خروج از کشور را برای افراد فراهم خواهد ساخت. البته ناگفته نماند که مسئله زمان تمدید پاسپورت بعد از دریافت آن ضروری است که باید حتما برای خروج از کشور به این نکته نیز دقت داشته باشید. در صورت لزوم برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید از کارشناسان شرکت الست گروپ راهنمایی بگیرید.

آیا می‌دانید سوالات متداول در زمینه زمان تمدید پاسپورت چیست؟

آیا می‌دانید سوالات متداول در زمینه زمان تمدید پاسپورت چیست؟

در این مطلب، به بررسی دقیق شرایط تمدید پاسپورت پرداختیم. در صورت وجود هر گونه ابهام می‌توانید از کارشناسان شرکت مهاجرتی الست گروپ کمک بخواهید. البته در موارد زیر، برخی از سوالات پرتکرار را پاسخ خواهیم داد.

در چه شرایطی پاسپورت نیاز به تمدید خواهد داشت؟

مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکته‌ای که باعث می‌شود فرد برای تمدید پاسپورت اقدام کند، به اتمام رسیدن اعتبار آن است. اما در برخی از شرایط همچون سفرهای طولانی ‌مدت به کشورهای مختلف، فرد باید برای تمدید پاسپورت خود اقدامات لازم را انجام بدهد.

ارائه چه مدارکی در راستای تمدید پاسپورت ضروری است؟

مهم‌ترین مدارک موجود فرد متقاضی مواردی همچون مدارک شناسایی شامل شناسنامه، تصویر متقاضی، گواهی‌های مختلفی همچون عدم سوء پیشینه مورد نیاز خواهد بود. البته ناگفته نماند که فرد باید هزینه‌های مربوط به تمدید پاسپورت را نیز پرداخت کند.

عکس مربوطه برای تمدید پاسپورت چگونه گرفته خواهد شد؟

نیاز نیست که فرد متقاضی از قبل برای تهیه و عکس اقدام کند. با مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ می‌توان در همان محل، اطلاعات بیومتریک فرد را برای تمدید پاسپورت به ثبت رساند. تصویربرداری نیز در همین مکان طبق اصول گفته ‌شده انجام خواهد گرفت.

در ایران، تمدید پاسپورت بعد از چند سال ضروری است؟

طبق این قوانین که اعتبار پاسپورت‌های افراد متقاضی ایرانی پنج‌ ساله می‌باشد، قبل ‌از به اتمام رسیدن این ۵ سال، فرد باید برای تمدید پاسپورت خود اقدامات لازم را انجام بدهد.

بنابراین حدوداً ۲ ماه قبل ‌از به اتمام رسیدن تاریخ اعتبار پاسپورت باید فرآیند تمدید انجام بگیرد. این مهم است که زمان تمدید پاسپورت را جدی بشمارید تا برای خروج از کشور، دچار مشکل نشوید.

سخن آخر

سخن آخر

شرایطی که در رابطه با زمان تمدید پاسپورت وجود دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است. به خصوص در صورتی‌ که مدت اعتبار پاسپورت فرد کمتر از ۶ ماه باشد، یکی از مهم‌ترین اقدامات تمدید پاسپورت قبل ‌از سفر به کشورهای خارجی می‌باشد. این کار کمک می‌کند تا فرد متقاضی سفری راحت و بدون دغدغه را سپری کند.

مراحلی برای تمدید پاسپورت وجود خواهد داشت و حتما فرد باید در زمان مقرر شده برای این کار اقدام کند. ارائه مدارک خاصی که در این مطلب به ‌صورت کامل و کافی به توضیح آن‌ها پرداختیم، از ضروریات اصلی تمدید پاسپورت می‌باشد.

این مطلب تحت نظر کارشناسان شرکت مهاجرتی الست گروپ تهیه‌ شده است تا بتواند سطح اطلاعات افراد را در رابطه با زمان تمدید پاسپورت افزایش دهند. البته در صورت وجود هر گونه سوال و ابهام، می‌توانید از مشاوران تخصصی شرکت مهاجرتی و معتبر الست گروپ کمک بخواهید و مشاوره دریافت نمایید.