ویزای ترانزیت دبی

با موضوع ویزای ترانزیت دبی در خدمت شما هستیم.

ممکن است شما قصد مهاجرت به یکی از کشورهای اروپایی و یا امریکا را داشته باشید و جهت دستیابی به اهداف تان پرواز مستقیمی وجود نداشته باشد، در چنین شرایطی شما ناچار به تهیه بلیط هواپیمایی اتصالی و یا غیرمستقیم هستید.

با موضوع ویزای ترانزیت دبی در خدمت شما هستیم.

ممکن است شما قصد مهاجرت به یکی از کشورهای اروپایی و یا امریکا را داشته باشید و جهت دستیابی به اهداف تان پرواز مستقیمی وجود نداشته باشد، در چنین شرایطی شما ناچار به تهیه بلیط هواپیمایی اتصالی و یا غیرمستقیم هستید.

در پروازهای کانکت به جای اینکه شما به صورت مستقیم در کشور مقصد فرود بیایید، نخست بایستی پرواز شما در یکی از فرودگاه های ما بین به زمین بنشیند. اغلب پروازهای کانکت در فرودگاه بین المللی Dubai انجام میشود که شما جهت فرود در این شهر امارات متحده عربی و همینطور تعویض هواپیما به ویزای ترانزیت نیاز دارید.

با ما همراه باشید تا درخصوص ویزای ترانزیت دبی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم.
ویزای ترانزیت چیست؟
مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای ترانزیت دبی را نام ببرید؟
انواع ویزای دبی را ذکر کنید؟
مدت اعتبار Transit Visa چقدر است؟
نکات کلیدی در مورد ویزای ترانزیت را توضیح دهید؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزای ترانزیت دبی با ما همراه باشید.

 

ویزای ترانزیت

ویزای ترانزیت

پیش از اینکه درباره ویزای ترانزیت دبی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم بهتر است جهت آگاهی بیشتر شما از Transit Visa توضیحات جامعی را بیان کنیم.

در واقع پاسپورت فوق گذرنامه موقتی است که این فرصت را برای مسافر فراهم میکند که زمان کوتاهی مانند توقف وسیله نقلیه و یا در حد عوض کردن هواپیما مدتی را درنگ کنند و سپس به کشور مقصد که هدف اصلی آنها است سفر داشته باشند.

بطور معمول ارزش ویزای فوق با توجه به شرایط سفر و یا کشور مورد نظر مخصوص ترانزیت با زمان کوتاهی که ممکن است در حدود چندین ساعت و یا ده روز باشد صادر می گردد.

ویدئو ویزای ترانزیت دبی

این ویزا که جهت بعضی از کشورها جهت گذر از فرودگاه مبداء فاقد از بررسی پاسپورت نیاز است و گذرنامه خدام، کارگزار و حتی پاسپورت راننده که در چهارچوب همین گذرنامه جهت اشخاصی که در اتوبوس، قطار، هواپیما، کامیون و یا سایر وسایل حمل و نقل بین المللی که مشغول اموزش و یا اشتغال هستند، صادر می گردد.

اینفوگرافیک ویزای ترانزیت دبی

اینفوگرافیک ویزای ترانزیت دبی

لازم به ذکر است که وجود این ویزا جهت پروازهای ترانزیت الزامی است یا به عبارتی هر مسافری جهت رسیدن به کشور مدنظر در کشور سوم بایستی دارای Transit Visa باشد تا به راحتی و فاقد از هیچ مشکلی به سفر خود ادامه دهند.

شخص می تواند با در اختیار داشتن این ویزا سیر و تفرج چند ساعته و یا حتی چندین روز را تجربه کند. معمولاً کشور سوم جهت اخذ Transit Via پیوسته کشور معینی نیست بلکه بر حسب کشور مورد نظر می تواند متفاوت باشد؛ مثلاً ممکن است دبی و یا کشور اروپایی باشد.

دلیل اصلی Transit Visa

دلیل اصلی Transit Visa

یکی از مهمترین دلایل ضوابط و مقررات سخت گیرانه به منظور اخذ ویزای ترانزیت ممانعت از پناهندگی افراد است و بطور معمول از سوی کشورهای پیشرفته و مترقی به دلیل منع پناهندگی توریست های است که از کشورهایی که درصد پناهندگی آنها بیشتر است را دارند و هماهنگی و تنظیم آن در Airport انجام میشود. بر همین اساس ویزای فوق را به عنوان یکی از دقیق ترین پاسپورت های مقرراتی برای مسافران معرفی می کنند.

ویزای ترانزیت دبی

ویزای ترانزیت دبی

در بخش قبلی توضیحات کاملی را درباره ویزای ترانزیت و کاربرد آن در اختیار شما قرار دادیم و متذکر شدیم که مقررات سایر کشورها در رابطه با این گذرنامه متفاوت است و شاید در برخی موارد مسافر نیازی به تهیه این پاسپورت نداشته باشد.

در امارات متحده عربی، مقررات به این گونه است که چنانچه در فرودگاه توقع شما جهت شروع پرواز دوم کمتر از 8 ساعت است، احتیاجی به اقدام جهت Transit Visa نیست و بایستی کل مدت انتظار را در Airport بمانید و در همان محدوده حضور داشته باشید.

اگر بخواهی توضیحات کاملتری درباره ویزای ترانزیت دبی داشته باشیم بایستی متذکر شویم که در مجموع دو نوع Transit Visa به منظور ماندن در فرودگاه داریم که عبارتند از:
-       ویزای ترانزیت دبی- چهل و هشت ساعته
پاسپورت فوق بلافاصله بدو ورود به Airport بطور رایگان برای توریست صادر می گردد و تمدید شدنی نیست.
-       ویزای ترانزیت دبی- نود و شش ساعته
درصورتیکه پرواز شما از Dubai به کشور بعدی، بالغ بر چهل و هشت ساعت بطول بیانجامد، نیازمند وصول گذرنامه 4 روزه هستید که با توجه به مبلغ مشخصی که می بایست پرداخت کنید امکان تمدید مجدد آن میسر نخواهد بود.

دقت داشته باشید که پاسپورت نود و شش ساعته Transit اغلب برای مسافرانی مناسب است که قصد یک سفر موقتی یا تفریحی به دبی دارند و پس از آن مایلند به کشور مورد نظر پرواز داشته باشند. شاید ویزای فوق در شرایط ویژه و یا حتی در مواقع مخصوص قابل وصول نباشد.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای ترانزیت دبی

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای ترانزیت دبی

مستندات خواسته شده به منظور اخذ Transit Visa کم و بیش مشابه همان اسنادی است که بایستی جهت وصول Dubai tourist visa اماده کنید. تنها فرقی که در پاسپورت ترانزیت اعمال میشود این است که شما  علاوه بر فراهم کردن بلیط هوایی به Dubai بایستی اقدام به تهیه بلیط خود جهت مقصد بعدی کنید. به این ترتیب شما جهت وصول ویزای ترانزیت دبی به مدارکی من جمله:
1)    کارت شناسایی 2) عکس رنگی (6*4) 3) پر کردن فرم تقاضا transit visa 4) کپی رنگی از صفحات نخست پاسپورت 5) Ticket به Dubai و کشور بعدی
و همینطور ویزا با اعتبار 3 ماهه جهت پاسپورت چهل و هشت ساعته و 6 ماه ارزش جهت گذرنامه نود و شش ماه نیاز دارید.

شرایط مورد نیاز به منظور وصول ویزای ترانزیت دبی

شرایط مورد نیاز به منظور وصول ویزای ترانزیت دبی

پاسپورت چهل و هشت ساعته Transit با ارزش چهل و هشت ساعت از بدو ورود و همینطور مهلت اعتبار پنجاه و هشت روزه صادر می گردد. چنانچه سکنا شما در دبی پس از چهل و هشت ساعت غیرقانونی باشد، مالک گذرنامه اضافه بر پرداخت جرایم مالی شاید در وصول پاسپورت جهت دفعات بعدی با مشکل روبرو شود و دیگر نتواند ویزای ترانزیت دبی را دریافت کند.

همچنین در مهلت اعتبار پاسپورت های ترانزیتی روز مشخص ورود و یا حتی خروج ارزیابی نمی شود. Transit Visa نود و شش ساعته Dubai در حقیقت نوع به خصوصی از Tourist Visa است و به اشخاصی تعلق می گیرد که قصد دارند پیش از رسیدن به کشور مدنظر بازدید کوتاه مدتی هم در دبی داشته باشند.

لازم به توضیح است از یک هفته پیش از مدرک بایستی جهت گذرنامه نود و شش ساعته Transit Dubai اقدامات لازم را انجام دهید. صدور آنی گذرنامه در مقایسه با پاسپورت چهارده روزه tourist هزینه کمتری دارد. نیاز به توضیح است که صدور Dubai transit visa در برگه های (A4) انجام می شود و در گذرنامه شما تنها مهر Entrance و Exit به دبی مندرج می گردد.

موعد صدور ویزای ترانزیت دبی

موعد صدور ویزای ترانزیت دبی

موعد صدور آنی ویزا به نوع پاسپورت بستگی دارد. بطور مثال همانطور که در بخش قبلی توضیح دادیم پاسپورت چهل و هشت ساعته Dubai Transit بعد از ورود به  Airport برای شما گردشگران عزیز صادر می گردد و همینطور شما جهت وصول پاسپورت های نود و شش ساعته فوق هم می توانید یا از طریق فرودگاه و یا آژانس مسافرتی اقدام کنید.

در فرودگاه دبی شرکت های هواپیمایی استقرار یافته اند که شما از طریق آنها می توانید اقدام به وصول ویزای ترانزیت دبی کنید. بطور معمول خطوط هوایی Transit Visa مسافران عزیز را پیش از سفر به کشور مورد نظر اماده میکند. چنانچه از سوی آژانس های مسافرتی اقدامات مهاجرتی خود را انجام داده اید باید بدانید که یکی از خدمات این آژانس ها صدور پاسپورت شما است.

پرواز اتصالی (غیرمستقیم)

پرواز اتصالی (غیرمستقیم)

با توضیحات ارائه شده در خصوص عنوان مقاله متوجه شدید هیچ مسافری نمی تواند پرواز مستقیمی از کشور مبداء به کشور مدنظر انجام دهد و بلکه بایستی از طریق پروازهای اتصالی اقدام به مهاجرت کنند.

به عبارتی میتوان گفت در روز و یا حتی ساعت مشخصی که مسافر بتواند به کشور مقصد پرواز مستقیمی داشته باشد وجود ندارد و وی جهت دستیابی به هدف خود بایستی از چندین پرواز متوالی یا اتصالی برای سفر خود استفاده کند و تنها جهت پرواز غیر مستقیم اقدام به تهیه بلیط هوایی کند.

البته در بعضی مواقع هم احتمال دارد پروازهای فوق به علت مشکلات فنی ایجاد شود مثلاً پروازهای که از مبداء Tehran به Canada انجام میشود شاید به علت محدود بودن برد هواپیمایی که جهت مسیر فوق لحاظ گردیده، انجام یک توقف کوتاه مدت الزامی باشد.

یا نواقص فنی که احتمال دارد برای هواپیما رخ دهد پرواز به صورت مستقیم انجام نشود و به منظور سوخت گیری و یا سایر موارد نیاز باشد تا در فرودگاه دبی توقفی انجام شود در چنین شرایطی است که داشتن ویزای فوق برای مسافر امری ضروری است.

به غیر از موارد ذکر شده ممکن است عوامل دیگری من جمله دلایل سیاسی از انجام پروازهای مستقیم بین دو کشور جلوگیری کند. بنابراین دولت کشور مورد نظر از فرود هواپیما به خاک کشور خودداری کرده ولی این اجازه را به مسافران میدهد تا بعد از دریافت ویزای ترانزیت با پرواز دیگری سفر خود را با تمام برسانند. این امر سبب می گردد تا هواپیما نخست گردشگران را که با اهداف متعدد اقدام به مهاجرت نموده اند در Airport سوم پیاده و با داشتن یک توقف چندین ساعته مابقی مسیر را از طریق هواپیمایی دیگری انجام دهند.

در نهایت باید گفت که عوامل متعددی به منظور پروازهای غیر مستقیم بین کشورها وجود دارد که تمامی موارد به موضوعات فنی مرتبط نمی شود.
مشاوران و کارشناسان حقوقی ما در شرکت مهاجرتی الست گروپ در خصوص پروازهای غیرمستقیم به سایر کشورها اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار میدهند و سعی می کنند پیوسته در این مسیر گام به گام همراه شما باشند.

شرایط وصول Dubai visa

شرایط وصول Dubai visa

به منظور اخذ این گذرنامه، شرایط متعددی در نظر گرفته شده است که جهت آگاهی بیشتر شما متقاضیان عزیز در ادامه توضیحات کامل را ارائه خواهیم کرد. براساس آیین نامه های کنسولگری امارات متحده عربی مقررات جدید مهاجرت به dubai به این صورت است که:

·       دختران رده سنی کمتر از هجده سال طبق قوانین این کشور به هیچ وجه نمی توانند به منظور وصول پاسپورت دبی به شکل فردی اقدام کنند.
·       پسران (18-) جهت گرفتن گذرنامه فوق بطور تکی، به نشان دادن کارت هویتی والدین خود نیاز دارند.
·       چنانچه ورود شما به امارات از هر فرودگاه دیگری به جزء Airport Dubai انجام شود، بایستی در فرم تقاضا وصول پاسپورت امارت مامور پرونده را از موضوع فوق مطلع سازند.
·       اعتبار Visitor Visa Dubai تا چهارده روز است، چنانچه بنابر دلایل متعدد شما بیش از این مدت در کشور دبی سکنا داشته باشید ملزم به پرداخت جریمه هستید.
·       دارا بودن بیمه نامه مسافرتی Emirates جهت درخواست کنندگان Dubai Visa امری اجباری است.
·       اخذ گذرنامه دبی جهت مردان رده سنی کمتر از پنجاه سال مجرد مجدداً انجام میشود. برحسب اطلاعیه فوق مردان همچون گذشته این امکان را دارند که برای وصول پاسپورت و مهاجرت به این کشور اقدامات لازم را انجام دهند.

شیوه وصول Transit Visa

شیوه وصول Transit Visa

هر کشوری جهت اخذ این ویزا شیوه به خصوصی را در نظر می گیرد. ولیکن باید گفت که وصول گذرنامه ترانزیت در بیشتر مواقع، بوسیله Site امکانپذیر است و گردشگر این امکان را دارد که به روش سایت مرتبط امور لازم را انجام دهد.

اشخاص به منظور دریافت پاسپورت فوق، بایستی اسناد مورد نیاز را هم تهیه کنند. نخستین گام در وصول آن به شکل حضوری، بدین صورت است که فرم مرتبط تکمیل و اطلاعات خواسته شده را بطور دقیق با ذکر جزئیات کامل و درست وارد کنید. سپس بایستی فرم را به افسر ویزا نشان دهید و مستندات مورد نیاز و ترجمه شده را به وی ارائه دهید. اسناد خواست شده شامل:
1)    سند پرداخت پاسپورت 2) تاییدیه استطاعت مالی 3) مدارک هویتی 4) رزرو بلیط هواپیمایی و ......

هر شخصی که مایل است به کشور دیگری سفر داشته باشد جهت دستیابی به مقاصد خود بایستی از 1 یا چندین کشور دیگر بگذرد و به موضوعاتی من جمله پاسپورت ترانزیت و یا سایر موارد توجه بسیار داشته باشد و از انجام آنها برای روزهای پایانی خودداری کند.

زیرا در بعضی موارد، اخذ Transit Visa به یک پروسه طولانی مدت نیاز دارد و ممکن است در برخی موارد شصت روز زمان نیاز باشد و چنانچه با زمان بندی فرد هماهنگ باشد، آن شخص مجوز ورود به سایر کشورهای رابط را ندارد.

لذا، بعد از نشان دادن اسناد مورد نیاز، فرم و همینطور پرداخت هزینه های مرتبط، تقاضای شخص درخواست کننده مورد رسیدگی و ارزیابی قرار می گیرد و در نهایت نتیجه پایانی اعلام خواهد شد.

گفتنی است پاسپورت فوق به شکل Online هم قابل وصول است و با توجه به شهروندی شخص مسافر و همینطور کشور مقصد، شیوه های متعددی جهت اخذ آن صورت می گیرد.

مدت اعتبار Transit Visa

مدت اعتبار Transit Visa

همانطور که در بخش های قبلی بیان کردیم جهت موعد اعتبار پاسپورت فوق زمان معینی لحاظ نگردیده و شخص با در نظر گرفتن نوع سفر و همینطور موعد پرواز دوم به منظور دستیابی به مقصد اصلی خود، Transit Visa را وصول می کند. اعتبار پاسپورت فوق بیست و چهار ساعته است و یا ممکن است شخص تا چندین روز مجوز سکنا در دبی را داشته باشد.

اگر بازه زمانی ماندن شخص مسافر در دبی بالغ بر 1 روز باشد، این امکان برای وی فراهم میشود تا به تعداد همان روزها پاسپورت ترانزیت خود را اخذ کند. بهتر است بدانید اعتبار Transit Visa بین هفت روز یا بیشتر است و این مدت زمان مناسبی است که گردشگر از مکان های دیدنی دبی دیدن کند زیرا اعتبار ویزای شخص تنها به همان تعداد است.

اگر موعد اعتبار گذرنامه فوق به اتمام رسیده باشد و شخص در همان کشور حضور داشته باشد، بعد از اقدام جهت ترک آن کشور دستگیر می شود و این امر منجر به اعمال ضوابط قانونی و یا پرداخت جریمه خواهد شد زیرا هیچ کشور این اجازه را نمی دهد که شخص سکنای غیرقانونی داشته باشد.

در مجموع احتمالاً پاسپورت فوق میتواند بین یک الی ده روز اعتبار داشته باشد. علاوه براین چنانچه این ویزا تنها جهت 1 بار ورود و یا خروج از دبی برای فرد توریست صدور گردیده باشد، امکان استفاده شخص از آن برای چندین بار وجود دارد ولیکن اگر به دفعات مکرر باشد، میتواند به همان میزان بنابر مجوزهای داده شده در این کشور بماند.

هزینه وصول Transit Visa

هزینه وصول Transit Visa

تمامی کشورها هزینه مشخصی را جهت وصول این گذرنامه از مسافران دریافت نمی کنند. به عبارتی به این شکل نیست که جهت کلیه کشورها نرخ یکسانی مشخص شده باشد و طبق موقعیت جغرافیایی و یا نوع کشور این نرخ میتواند متفاوت باشد.

دقت داشته باشید که هزینه Transit Visa توسط وزارت امور خارجه هر کشوری مشخص میشود. جهت بعضی از مناطق هم نرخ مشخصی برای چندین کشور در نظر گرفته شده است.

البته بعضی از کشورها هم جهت پاسپورت فوق هیچ هزینه ی را از توریست دریافت نمی کنند و بطور رایگان به اشخاصی که تنها قصد گذشتن از کشور دوم را در طی مسیر هوایی خود دارند، تعلق می گیرد. در مجموع اغلب تبعه کشورها به اخذ گذرنامه فوق نیاز دارند به غیر از اینکه میان کشورها توافقی برپایه مجوز ماندن اشخاص سوم در پروازهای Transit و یا غیره وجود دارد.

اما بهتر است در این بخش اشاره ای به هزینه ویزای ترانزیت دبی داشته باشیم. در ابتدا باید متذکر شویم که بازه زمانی میان پروازهای نخست و حتی دوم فرد مسافر در فرودگاه های بین المللی Dubai از جمله موارد مهمی است که در هزینه گرفتن Transit Visa موثر است. با توجه به انواع ویزاهای ترانزیت دبی که معمولاً چهل و هشت ساعته و یا نود و شش ساعته است فرد بایستی هزینه های مشخصی را متقبل شود.

انواع Transit Visa

انواع Transit Visa

با توضیحات ارائه شده در رابطه با ویزای ترانزیت دبی و اینکه شخص با دریافت آن چه اهدافی را دنبال میکند لازم است در این بخش به انواع آنکه هر یک از آنها می تواند مزایایی را برای مسافر به همراه داشته باشد توضیحاتی را ارائه دهیم. بطور کلی ویزای فوق به دو نوع:
1)    بلند مدت         2) کوتاه مدت
تقسیم میشود که هر یک از آنها جهت سفرهای به خصوصی مورد استفاده قرار می گیرد.
Transit visa کوتاه مدت: این نوع ویزا جهت سفرهایی مناسب است که شخص توریست به منظور دستیابی به هدف خود و یا کشور مقصد بایستی در کشور سوم چندین ساعتی را اقامت داشته باشد تا بعد از آن بتواند از طریق همان فرودگاه سفر بعدی را شروع کند.

مثلاً زمان اعتبار این گذرنامه ممکن است بیش از هفت ساعت و یا کمتر از آن باشد. ولیکن مدت آن از چندین ساعت بیشتر نخواهد بود و چنانچه در حدود چندین روز باشد، شخص بایستی اقدام به وصول Transit visa بلند مدت کند.

Transit visa بلند مدت: پاسپورت فوق این امکان را برای شخص گردشگر فراهم میکند که در کشور سوم ولو به طور موقتی اقامت داشته باشد و بدینوسیله بدون هیچ مشکلی به مکان های متعدد در همان کشور تردد کند.

نکات کلیدی مرتبط به Transit Visa

نکات کلیدی مرتبط به Transit Visa

اشخاص جهت یک وقفه زیر هفت ساعت در کشور دبی و بعد از آن پرواز دوم به مقصد اصلی به وصول ویزای ترانزیت نیازی ندارند و بایستی براساس ضوابط و سیاست های این کشور، مسئله فوق را توسط افراد خبره مورد تفحص و بازبینی قرار دهند.

مثلاً شخصی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارد و بایستی در قطر یک مکث 3 ساعته داشته باشد، احتیاجی به وصول Transit Visa ندارد.
مسافر قبل از سفر بایستی اطلاع کافی از مسیرهای ارتباطی بلیط خود بدست آورد و در صورت لزوم نسبت به تهیه ویزای ترانزیت اقدامات لازم را انجام دهد.
دارندگان گذرنامه ایرانی جهت transit در ترکیه و پیمودن مسیر به سمت مقصد اصلی ایران هم احتیاجی به دریافت پاسپورت فوق ندارد.

هزینه اخذ این ویزا پیوسته یکسان نخواهد بود و ممکن است در بعضی کشورها و یا زمان های خاصی با نوسانات قیمتی همراه باشد که لازم است فرد قبل از اقدام جهت وصول آن آگاهی لازم در رابطه با قیمت های روز را بدست آورد.

با اینکه بیشتر پاسپورت های فوق تمدید شدنی نیستند ولیکن بر اساس سیاست ها و قوانینی که کشورها در این خصوص در نظر گرفته اند، موقعیت متفاوتی لحاظ می شود که بهتر است پیش از تهیه ویزای ترانزیت دبی با مشاوران مجرب ما در شرکت مهاجرتی الست گروپ در ارتباط باشید.

و در انتها متذکر می شویم که قبل از وصول این ویزا بایستی به این مورد توجه داشته باشید که کشوری که از طریق ان تردد ترانزیتی را انجام می دهید بخشی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.
حال با توضیحات ارائه شده ممکن است این سوال مطرح شود که چه کشورهای به وصول Transit Visa نیاز دارند؟

بطور کلی طبق سیاست هایی که میان کشورهای متعدد در خصوص گردشگر و همینطور روابط بین المللی و مهاجرپذیری و .... وجود دارد، مقاصد متنوعی گرفته میشود و ممکن است در بعضی مواقع توافقات فوق اتخاذ گردد که جهت تردد تبعه، احتیاجی به وصول پاسپورت نیست و این اجازه را دارند که فاقد گذرنامه و با در اختیار داشتن ویزای معتبر که دارای حداقل اعتبار شش ماهه است و لحاظ نمودن سایر شرایط، توقف داشته باشند.

احتمال دارد موافقت های فوق درباره Transit Visa هم در نظر گرفته شود که تصمیم های لازم از سوی وزارت امور خارجه هر کشور انجام میشود. البته استثنایی برای کشور ترکیه و همینطور ایران لحاظ می گردد بدین گونه که علاوه بر اینکه ایرانیان جهت سفر گردشگری به کشور ترکیه ملزم به گرفتن پاسپورت ندارند، جهت Transit به روش ان هم احتیاجی به وصول Transit Visa نیست.

در برخی زمانها تاکید دریافت پاسپورت ترانزیت به دلیل حذف حساسیت های بسیار کشورها واسطه است بطور مثال چنانچه لازم باشد با هدف مهاجرت به سایر کشورها، شخص توریست از چهار کشور بگذرد، شاید میان کشورهای فوق توافقاتی صورت پذیرد که حاکی از اقامت در همین کشورها ولو بطور موقت و کوتاه، احتیاج به اخذ Transit Visa نباشد و توریست ها این امکان را دارند که به شکل قانونی تردد کنند.

لذا، بهتر است قبل از سفر به کشور مورد نظر، موضوعات مطرح شده را توسط کارشناسان حقوقی شرکت مهاجرتی الست گروپ که در این زمینه از تخصص و مهارت کافی برخوردارند مشاوره های لازم را انجام و تمامی امور مربوط به ویزای ترانزیت را به آنها محول کنید تا بتوانید این مسیر را بدون هیچ مشکلی پشت سر گذارید.

افراد معاف از Transit Visa فرودگاهی دبی

افراد معاف از Transit Visa فرودگاهی دبی

چنانچه از تبعه کشورهای من جمله عمان، بحرین، عربستان سعودی و یا کویت هستید، این فرصت را دارید که فاقد گذرنامه به Dubai و یا سایر شهرها در امارات وارد شوید و در نتیجه احتیاجی به تهیه ویزای ترانزیت دبی ندارید.

در واقع شهروندان کشورهای نامبرده تردد آزادی خواهند داشت و شاید تنها از طریق شناسه و یا ویزا بتوانند به امارات متحده عربی وارد شوند. درصورتیکه شما تابعیت کشورهای مانند نروژ، سوئیس، هندوراس، روسیه، ایسلند، لیختن اشتاین، گرانادین ها و سنت وینسنت، مونته نگرو و همینطور کشورهای محدوده شینگن به غیر از ایرلند و یا بریتانیا را دارید، امکان ورود به امارات فاقد گذرنامه در یک دوره شش ماهه به مدت سه ماه را خواهید داشت.

لازم به ذکر است در حال حاضر بیشتر کشورهای اروپایی اقدام به وصول ویزای ترانزیت از توریست های ایرانی می کنند. همچنین اتباع کشورهای همچون:
1)    عراق 2) اردن 3) بنگلادش 4) اتیوپی 5) افغانستان 6) ترکیه 7) پاکستان 8) نیجریه 9) اریتره 10) هند 11) غنا 12) سومالی
بایستی گذرنامه فوق را نشان دهند.

حال سوالی که مطرح میشود این است امکان ترانزیت در دبی وجود دارد؟

حال سوالی که مطرح میشود این است امکان ترانزیت در دبی وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که چنانچه شما توریست هستید بطور معمول مجوز ورود به دبی را دارید. هم اکنون Dubai tourist visa و همینطور ویزای ترانزیت دبی از جمله پاسپورت های هستند که قابل دسترس توریست ها از تمامی ملیت ها است و هر شخصی با در اختیار داشتن اسناد لازم میتواند به امارات متحده عربی سفر کند.

لازم به توضیح است که پاسپورت های یک ماهه و سه ماهه بلافاصله بعد از ورود جهت تبعه کشورهای برگزیده قابل دسترس می باشد. الزامات پاسپورت اولیه به منظور ورود به این کشور جهت این گروه از گردشگران ضروری نبوده و همینطور آنها واجد شرایط یک بازه زمانی ده روزه جهت تمدید ویزای ترانزیت دبی هستند.

محبوب ترین ویزاهای Transit

محبوب ترین ویزاهای Transit

Transit visa المان:

در جمهوری فدرال آلمان تقریباً سیصد Airport وجود دارد که برخی از آنها تنها جهت پروازهای خارجی استفاده میشود. این در حالی است که از تمامی این فرودگاه نمی توان به عنوان Transit بهره برد اما همچنان از سوی توریست های خارجی مورد استفاده قرار می گیرد. پرطرفدارترین فرودگاه های المان شامل:
1)    Hamburg Airport 2) Berlin Airport 3) Frankfurt Airport 4) Cologne Airport

جهت وصول German Transit Visa نیاز است تا گردشگران عزیز اسنادی من جمله فرم تقاضا، نامه کارفرما، بلیط هواپیما، 2 قطعه عکس پاسپورتی و کپی ویزا را به کنسولگری Germany در کشور خود تحویل دهند. البته روند اخذ این گذرنامه طولانی نبوده و شما می توانید در عرض هفت روز آن را دریافت کنید.

Transit Visa قطر:

با توجه به اینکه تبعه ایرانی جهت ورود به Qatar ملزم به دریافت پاسپورت هستند نیاز است تا پیش از هر امری جهت وصول این ویزا اقدامات لازم را انجام دهند. با دریافت گذرنامه فوق شما می توانید از پنج تا نود و شش ساعت در قطر توقف داشته باشید و سپس با پرواز دیگری خاک این کشور را به کشور مقصد ترک کنید.

لازم به توضیح است که این گذرنامه فقط جهت 1 بار ورود صادر میگردد و امکان تمدید دوباره آن وجود ندارد. صدور این ویزا در مدت یک هفته انجام میشود که دارای اعتبار یک ماهه است. به عبارتی شما پس از وصول ویزای ترانزیت قطر بایستی در طی یک ماه آتی به کشور مقصد وارد شوید. جهت گرفتن پاسپورت فوق هم بایستی اسنادی مانند بلیط هواپیما، کپی ویزا و فرم تقاضا را به سفارت تحویل دهید.

ویزای فرودگاهی Oman:

همانطور که در بخش های قبلی بیان کردیم چنانچه پرواز شما به یکی از کشورهای اروپایی با یک وقفه کمتر از شش ساعت انجام شود احتیاجی به دریافت پاسپورت عمان نیست. بنابراین اگر اقامت شما بیش از این بازه باشد وصول پاسپورت فوق الزامی است.

به منظور دریافت پاسپورت فوق بایستی مستنداتی نظیر رزرو بلیط رفت و برگشت، کپی صفحه نخست ویزا و همینطور پاسپورت کشور مقصد را پیوست و به کنسولگری تحویل دهید.

انواع ویزای Dubai

انواع ویزای Dubai

جهت سفر به بزرگترین و زیباترین شهر امارات متحده عربی، طبق اهدافی که از این سفر دارید، بایستی جهت پاسپورت به خصوصی اقدامات اولیه را انجام دهید. نیاز به توضیح است که موعد اعتبار گذرنامه ها هم برمبنای هدف شما از سفر میتواند متغیر باشد. این پاسپورت ها شامل:

)    Dubai tourist visa  2) ویزای کار Dubai 3) ویزای ترانزیت دبی 4) ویزای تحصیلی Dubai  که در ادامه در خصوص هر یک از آنها توضیحاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.
ویزای توریستی دبی: چنانچه هدف شما از سفر به Dubai، انجام خرید، سپری کردن اوقات فراغت و یا لذت بردن از طبیعت و سواحل این کشور است، بایستی پیش از سفر جهت دریافت این ویزا اقدامات لازم را انجام دهید. میتوان گفت Dubai visitor Visa یکی از پرتقاضاترین ویزاهای این کشور به شمار می آید که بایستی بر مبنای مدتی که مایلید سکنا داشته باشید، اقدام به تهیه پاسپورت متفاوتی کنید که عبارتند از:

Visitor visa عادی دبی

پاسپورت فوق جهت سکنا های زیر پانزده روزه صادر می گردد. چنانچه از طریق تور Dubai نام نویسی کرده اید، در حقیقت بایستی جهت پاسپورت فوق تقاضا دهید.

Visitor Visa سرویس دبی

گذرنامه فوق جهت سکنا های پانزده روزه برای شخص گردشگر صادر میشود.

Visitor visa یک ماهه دبی

دارندگان این پاسپورت می توانند از یک الی سی روز در Dubai سکنا داشته باشند.

Dubai tourist visa یک ماهه با چند بار ورود

در مواردی پاسپورت فوق مناسب شخص مسافر است که در طی سی روز قصد خروج چندین بار از Dubai را دارید و دوباره به همان کشور بازگردید. شما جهت شرکت در دوره های آموزشی و حتی اخذ گواهینامه و دیگر موارد این چنینی می توانید از این ویزا بهره مند شوید.

Visitor Visa سه ماهه دبی

شما با در اختیار داشتن این گذرنامه توریستی این امکان را دارید که تا سه ماه در دبی سکنای به یادماندنی را تجربه کنید.

Visitor Visa سه ماهه دبی با چندین بار مجوز ورود

دارندگان پاسپورت فوق از این امکان برخوردارند که از یک الی نود روز در دبی سکنا داشته باشند و براساس قوانین این گذرنامه هرچند باری که مایلند خاک این کشور را ترک و دوباره بازگردند.
لازم به ذکر است که به غیر از گذرنامه سه ماهه کلیه پاسپورت ها با پرداخت هزینه معینی به دفاتر مهاجرتی این کشور، تمدید شدنی هستند.

اسناد مورد نیاز جهت وصول Dubai tourist visa

اسناد مورد نیاز جهت وصول Dubai tourist visa

از صفحه نخست ویزا و همینطور دو طرف شناسنامه و کارت ملی اسکن رنگی تهیه کنید و به این موارد دقت کنید که بعد از صدور هر یک از پاسپورت های نامبرده دارای اعتبار شصت روز هستند. به این ترتیب پس از اینکه پاسپورت شما صادر گردید، بایستی به اژانس هواپیمایی که کلیه امور اخذ گذرنامه شما را برعهده دارند چکی را به عنوان ضمانت بپردازید.

همانطور که بیان کردیم دولت این کشور به اشخاص رده سنی کمتر از هجده سال که مایلند سفر خود را به تنهایی انجام دهند، پاسپورت نمی دهند.

ویزای کار دبی:

چنانچه طرح طولانی و جدی جهت آغاز فعالیت در Dubai دارید، باید به این نکته توجه داشته باشید که جهت اخذ پاسپورت فوق رقابت های فراوانی وجود دارد که بایستی در این راستا رزومه ی تخصصی را ارائه دهید. البته لازم است جهت وصول این گذرنامه نخست اقامت این کشور را بدست آورید. پروسه اقدام اخذ ویزای کار Dubai به این ترتیب است:

اخذ توافق نامه از وزارت کار Dubai

نخستین مرحله، وصول توافق نامه فوق است. هرچه که وزارت کار در این پروسه به منظور دریافت موافقت نامه فوق مورد تفحص و بازبینی انجام میدهد در این رابطه است که مسافر با سکنای این کشور که فاقد شغل مناسب است، انجام تعهد شغل مرتبط به رشته تحصیلی و یا حرفه خود را دارد، چنانچه بر حسب تحقیقات صورت گرفته مورد تایید قرار نگیرید، شما میتوانید توافق نامه را اخذ کنید.

وصول پاسپورت ورود

بعد از اینکه توافق نامه ذکر شده را دریافت کردید، به شما پاسپورتی با اعتبار شصت روزه ارائه خواهد شد که با دریافت آن این امکان را دارید که بیش از 2 بار در یک بازه زمانی یک ماهه خاک این کشور را ترک و در Dubai سکنا داشته باشید.

اخذ Labor Card

در واقع کارت فوق از سوی کارفرمایی خارجی صدور می گردد و دارای اعتبار دو ماهه است.

ID اماراتی

شما جهت وصول مدرک فوق به پاسپورت و همینطور توافق نامه وزارت کار دبی نیاز دارید.

انجام معاینات پزشکی

جهت دریافت پاسپورت کار دبی بایستی برخی آزمایشات در مراکز درمانی دولتی Dubai انجام شود.

مراجعه به سفارت

درصورتیکه کلیه مراحل فوق کامل و صحیح در بازه زمانی مشخصی انجام شود شما می توانید ویزای فوق را که مورد تایید کنسولگری این کشور است را دریافت کنید.
لازم به ذکر است که متقاضی فقط دو ماه جهت انجام تمامی مراحل فوق زمان دارد، به همین منظور نیاز است تا با انجام برنامه ریزی های صورت گرفته اسناد خواسته شده را جمع آوری و در اختیار سفارت قرار دهند.

اخذ پیشنهاد شغلی از سوی دبی امری کاملاً سخت و دشوار است لذا، توصیه میشود در این رابطه با کارشناسان حقوقی مجرب و خبره ما در شرکت مهاجرتی الست گروپ در ارتباط باشید.  

ویزای تحصیلی دبی:

در سال های اخیر این کشور در عرصه تحصیلی توانسته است پیشرفت های قابل توجهی را بدست آورد و همینطور از سرتاسر جهان در کلیه مقاطع تحصیلی دانشجو پذیرش کند. اضافه بر اعتبار بین المللی کالج های این کشور، دانشجویان از این فرصت برخوردارند که از بهترین مراکز آموزشی این کشور انتقالی خود را به کشورهای من جمله انگلیس، آمریکا و یا کانادا انجام دهند.

گفتنی است که پاسپورت فوق غیرقابل تمدید است به غیر از اینکه شما از طریق سرمایه گذاری و یا یافتن شغل مناسب مرتبط به رشته تحصیلی بتوانید نسبت به تمدید مجدد پاسپورت خود اقدام کنید.

باید بدانید که تحصیل برای دانشجویان خارجی در مقطع لیسانس به زبان انگلیسی انجام میشود و تقریباً در حدود 3 الی 5 سال زمان نیاز است تا دوره اموزش خود را تکمیل کنند. دانشجویان مقطع فوق لیسانس هم جهت ورود به دانشگاه های دبی بایستی دارای حداقل نمره IELTS در حد (6) باشند که تحصیلات آنها بین 1 تا 2 سال به اتمام میرسد.

پذیرش دانشجویان مقطع PhD کمی سخت تر است و آنها بایستی همچون اغلب دانشگاه های خارجی از راهنمایی های یک سوپروایزر بهره مند شوند و در مدت 3 الی 5 سال می توانند مدرک معتبری را از مراکز آموزش عالی دبی دریافت کنند. دانشجویان این مقطع میتوانند در حین تحصیل به صورت نیمه وقت به اشتغال در یکی از مراکز درمانی در دبی مشغول به کار شوند.
 
Dubai transit visa یکی دیگر از انواع پاسپورت های دبی است که در ابتدای مقاله توضیحات لازم را در رابطه با شرایط، مدارک و همینطور انواع آن بیان کردیم.   

مکان های دیدنی Dubai

مکان های دیدنی Dubai

یکی از بزرگترین شهرهای United Arab Emirates که ملقب به عروس خلیج فارس است، دبی (Dubai) میباشد. وجود امکانات مدرن برای زندگی و همینطور مراکز خرید بی نظیر که مملو از زرق و برق است سبب گردیده که علاوه بر ایرانیان از دیگر کشورهای همسایه هم جهت گردشگری این مقصد فوق العاده جذاب را برای سفر خود انتخاب کنند.

گفتنی است، دبی به عنوان قطب گردشگری جهانی محسوب میشود که در آن هتل های لوکس و عظیم که در ساخت آنها از طراحی خاصی استفاده شده است همه ساله پذیرایی گردشگران بسیاری از سراسر دنیا است. Dubai transit visa و شناخت از آن سبب می گردد که پروسه سفر هوایی شما متقاضی عزیز به سایر کشورها مخصوصاً دبی به آسانی و بدون نگرانی انجام شود.

در بخش های قبلی بیان کردیم که دو نوع Transit Visa وجود دارد که یکی بلند مدت و دیگری کوتاه مدت است. چنانچه شما مسافر عزیز دارای نوع بلند مدت این پاسپورت هستید در مدت اقامت خود در دبی می توانید از مکان های دیدنی امارت متحده عربی بهره مند شوید و سفر به یادمانی را تجربه کنید.

مکان های دیدنی این کشور به حدی گوناگون و بسیار است که در این مدت ممکن است تنها بتوانید از برخی مکان های دبی با در اختیار داشتن Dubai transit visa دیدن کنید. به همین منظور سعی کردیم در ادامه به معروف ترین جاهای دیدنی در Dubai بپردازیم که شامل:

مراکز خرید دبی:

یکی از انتخاب های برگزیده که در مدت توقف خود با ویزای ترانزیت بلند مدت در دبی میتوانید تجربه کنید، خرید از مراکز بسیار زیبایی این کشور است. گفتنی است که اجناس خارجی متعددی در دبی موجود است زیرا اغلب برندهای معتبر جهان در مراکز فوق دارای شعب بسیار هستند. از سوی دیگر طراحی این مراکز بسیار زیبا و منحصر به فرد است و با داشتن امکانات چشمگیر به عنوان یکی از مکان های معرفی میشود که مسافران عزیز در این مدت می توانند از آن دیدن کنند.

مرکز خرید فستیوال:

یکی دیگر از مراکز خرید دبی Festival است که به دلیل امکانات رفاهی از جمله مکان های دیدنی در این کشور محسوب می شوند. حتی اگر شما به خرید نیاز ندارید می توانید با رفتن به این مراکز ساعاتی را به تفریح و تفرج بگذارنید و سفر به یادمانی را در مدت توقف چند روزه خود در دبی برای خود به ارمغان آوریم. باید گفت که این مرکز به عنوان یکی از مکان های جذاب و بی نظیر خرید در Dubai معرفی میشود که هر توریست را به خود جذب میکند.

فستیوال از بزرگترین مراکز خرید در امارات متحده عربی است که به قدری عظیم و وسیع است که همچون شهرک به شمار می آید. شما مسافران عزیز با تهیه بلیط می توانید از باشگاه قایق های تفریحی دیدن و مدتی را به قایقرانی اختصاص دهید. البته سایر بخش های این مرکز خرید هم گزینه مناسبی جهت قدم زدن هستند که شما می توانید از آب و هوای بسیار مطلوب ان در کنار آبراهه های آب بهره مند شوید.

رستوران و همینطور کافه های بسیار زیبا، آبنماهای فوق العاده جذاب سبب گردیده که این مجموعه به بهترین مکان جهت استراحت و یا تفریح مسافران تبدیل شود.
مراکز تفریحی دبی: آکواریوم دبی و همینطور پیست اسکی Dubai از جمله جاذبه های گردشگری این کشور محسوب میشوند که میتواند مکان مناسبی برای تفرج و لذت بردن به مسافران پیشنهاد نمود.

خدمات الست گروپ

خدمات الست گروپ

این شرکت مهاجرتی به جزء پناهندگی در کلیه عرصه های مهاجرتی سعی میکند با داشتن کادری مجرب و باسابقه خدمات خود را به خصوص در زمینه ویزای ترانزیت دبی به بهترین شکل ارائه دهد. از اساسی ترین خدماتی که این شرکت برای مهاجران عزیز در نظر میگیرد میتوان به:

در حوزه های متعدد جهت اشتغال، کاریابی و یا مهاجرت به بیشتر کشورهای دنیا به منظور اشتغال و یا امور تخصصی نظیر مهندسین، نیروی کار ساده، متخصصین مالی، مدیران، نیروی کار ماهر، تکنسین ها، متخصصین حوزه بهداشت و درمان و غیره همراه انها بوده و راهنمایی های لازم را در این زمینه ارائه و پیوسته آنها را همراهی میکند.

پذیرش تحصیلی در کلیه مقاطع جهت دانشجویان با هدف آغاز به تحصیل و یا ادامه آن در یکی از کشورهای اروپایی و همینطور همراهی آنها جهت وصول کمک هزینه های تحصیلی یکی دیگر از خدمات این شرکت مهاجرتی است. کارشناسان و مشاوران حقوقی ما در راستای سرمایه گذاری در سایر کشورها و همچنین شهروندی و یا اخذ سکنا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار میدهند.

همچنین با وجود اینکه Transit Visa از سوی شرکت های هواپیمایی پایدار در امارات متحده عربی که طی پرواز نخست یک توقف کوتاه مدت دارند از سوی کارشناسان خبره در الست گروپ اخذ می گردد. بطور معمول این نوع ویزا پیش از سفر توسط این مجموعه انجام میشود تا بدو ورود در فرودگاه دبی به مسافران عزیز اعطاء گردد.

نتیجه گیری

نتیجه گیری

با هدف اینکه به کشور مقصد از طریق پرواز غیر مستقیم سفر خود را انجام دهید شما ملزم به اخذ Transit Visa هستید. در واقع پاسپورت فوق نوعی گذرنامه کوتاه مدت و در عین حال غیرمهاجرتی شناخته می شود که این امکان را برای مسافر فراهم میکند تا در بازه ی که در فرودگاه حضور دارد با در اختیار داشتن این ویزا که میتواند از نوع کوتاه مدت (چند ساعته) و یا بلند مدت (چند روزه) باشد به کشور مدنظر خود سفر کند.

بطور معمول پاسپورت های ترانزیت دارای اعتبار بیست و چهار ساعته هستند و مسافران این اجازه را دارند تا فقط در محوطه Airport تردد داشته باشند. اما اگر ویزای ترانزیت دبی شما از نوع طولانی مدت (ده روز) باشد شما میتوانید در مدت اقامت خود در امارات از مکان های دیدنی، گردشگری و یا مراکز خرید بسیار زیبا و جذاب  دیدن کنید.