ویزای توریستی اتریش

در این مقاله قصد بررسی شرایط و مدارک ویزای توریستی اتریش را داریم.

کشور اتریش یکی از کشورهای پربازدید قاره اروپا است.

در این مقاله قصد بررسی شرایط و مدارک ویزای توریستی اتریش را داریم.

کشور اتریش یکی از کشورهای پربازدید قاره اروپا است. کشور اتریش به دلیل داشتن جاذبه های طبیعی چشم نواز، سازه های تاریخی قدیمی، فضای فرهنگی رنگارنگ و ... هر ساله شاهد ورود بسیاری از گردشگران خارجی می باشد. وجود رشته کوه های آلپ در بخش شرقی این کشور، زیبایی اتریش را دو چندان کرده است.

به همین دلیل است که هر ساله میزان تقاضا برای اخذ ویزای توریستی اتریش افزایش می یابد. دولت اتریش قوانین آسانی را برای اخذ ویزای توریستی این کشور لحاظ کرده است. در صورتی که شما متقاضی اخذ ویزای توریستی اتریش هستید، لازم است با شرایط و قوانین این نوع ویزا آشنا شوید.

ویدئو ویزای توریستی اتریش

در این مقاله همراه ما باشید تا در خصوص این نوع ویزای اتریش، اطلاعات کاملی کسب نمایید. در کنار مطالعه این مقاله، با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی الست گروپ تماس بگیرید تا اطلاعات تکمیلی را در خصوص کشور اتریش و قوانین مهاجرتی آن کسب نمایید.

اینفوگرافیک ویزای توریستی اتریش

اینفوگرافیک ویزای توریستی اتریش

کارشناسان ما در مجموعه الست گروپ، پشتیبانی های لازم و خدمات خوبی را برای متقاضیان ارائه می دهند. شرکت الست گروپ، از معتبرترین موسسات مهاجرتی حال حاضر شناخته می شود.

در این مقاله می خوانیم:
معرفی کشور اتریش
ویزای توریستی اتریش
شرایط اخذ ویزای توریستی اتریش
مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی اتریش
اخذ ویزای توریستی اتریش از طریق دعوت نامه
نکاتی در خصوص اثبات تمکن مالی
مدت زمان اخذ ویزای توریستی اتریش
شرایط اخذ ویزای توریستی اتریش برای کودکان
اخذ وقت سفارت اتریش
با ویزای توریستی اتریش، از کجاها می توان دیدن کرد؟
مدت اعتبار ویزای توریستی اتریش
تمدید ویزای توریستی اتریش
سیاست های ویزای توریستی اتریش
ویزای توریستی اتریش با وثیقه یا بدون وثیقه
علت ریجکت شدن ویزای اتریش
ویزای توریستی اتریش به صورت تضمینی
نکات مهم در خصوص ویزای توریستی اتریش
جاذبه های گردشگری اتریش
بهترین شهرهای کشور اتریش
سخن پایانی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزای توریستی اتریش با ما همراه باشید.

 

معرفی کشور اتریش

معرفی کشور اتریش

قبل از بررسی ویزای توریستی اتریش، اجازه دهید معرفی کوتاهی از کشور اتریش داشته باشیم. آشنایی با فرهنگ، جمعیت، اقتصاد، شرایط آب و هوایی و ... کشور مقصد برای مهاجرت بسیار اهمیت دارد. زیرا به شما کمک می کند تا خیلی سریع تر با شرایط جدید منطبق شوید.

کشور اتریش که در قلب اروپا واقع شده است، حدود 9 میلیون نفر جمعیت دارد. پایتخت این کشور شهر وین است. از دیگر شهرهای مهم اتریش می توان به اینسبورگ، زالتسبورگ، لاگن فورت، ولس و دورن بیرن اشاره نمود. حدود 75 درصد از جمعیت اتریش پیرو کلیسای کاتولیک رم می باشند و بقیه مردم از دین اسلام و پروتستان پیروی می کنند.

واحد پول رسمی کشور اتریش یورو است و این کشور از نظر اقتصادی و سیاسی وابسته به کشور آلمان می باشد. با این حال یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان معرفی شده است. زبان رسمی مردم اتریش، آلمانی است و حدود 98 درصد مردم به زبان آلمانی صحبت می کنند.

کشور اتریش جمهوری فدرال است و رئیس جمهور توسط مردم انتخاب می شود. اقتصاد کشور اتریش بیشتر بر پایه صنعت توریست و گردشگری بنا شده است. به همین دلیل دولت اتریش برنامه های زیاد و خوبی را برای جذب گردشگر در نظر می گیرد.

اتریش عضو پیمان شینگن

اتریش عضو پیمان شینگن

لازم به ذکر است که کشور اتریش عضو پیمان شینگن می باشد و متقاضیان ورود به آن باید ویزای شینگن اتریش را اخذ نمایند. ویزای شینگن اتریش در چند نوع صادر می شود که هر متقاضی بنا به هدف خود از ورود به اتریش باید یکی را انتخاب نماید و آن را اخذ کند. انواع ویزای شینگن اتریش شامل موارد زیر می باشد:

ویزای نوع A: ویزای نوع A ویزای فرودگاهی است و متقاضی مجاز به خروج از فرودگاه نمی باشد.

ویزای نوع B: این نوع ویزا مخصوص عبور از کشور اتریش و رسیدن به مقصد دیگری است و متقاضی با آن اجازه توقف طولانی مدت را در اتریش ندارد.

ویزای نوع C: ویزای نوع C ویزای گردشگری است و به متقاضی اجازه می دهد تا به کشورهای عضو شینگن سفر نماید.

ویزای نوع D: ویزای نوع D مجوز چند بار ورود و خروج به کشور است و اغلب برای تجار و بازرگانان صادر می شود.
برای کسب اطلاعات بیشتر، به کارشناسان شرکت الست گروپ مراجعه نمایید.

ویزای توریستی اتریش

ویزای توریستی اتریش

همان طور که بیان شد، کشور اتریش جاذبه های گردشگری زیادی دارد. وجود رشته کوه های آلپ در شرق این کشور نوید مناظر زیبا را برای گردشگران می دهد. وجود این رشته کوه ها سبب شده تا مسابقات ورزش های زمستانی به صورت هیجان انگیز برگزار شود.

اتریش در کنار سوئیس به پایتخت ورزش های زمستانی شهرت دارد. از این رو کشور اتریش مقصد هیجان انگیزی برای علاقه مندان به ورزش اسکی می باشد. همین موضوع سبب شده است تا میزان گردشگران در زمستان به اندازه گردشگران در تابستان باشد. علاوه بر این، اتریش سازه ها و بناهای ساختمانی قدیمی زیادی دارد که زیبایی شهرها را دو چندان کرده اند.

کتابخانه ها، کلیساها، موزه ها، کاخ ها و ساختمان های منحصربه فرد همگی در جذب توریست و گردشگر در اتریش نقش دارند. وجود مناطق شگفت انگیز و دیدنی سبب شده است تا بخش زیادی از اقتصاد کشور اتریش از صنعت گردشگری به دست آید.

اتریش عضو اتحادیه اروپا است و قوانین مربوط به صدور ویزا طبق اتحادیه صادر می شود. در صورتی که شما نیز متقاضی اخذ ویزای توریستی اتریش هستید، باید با این قوانین و سیاست ها آشنا شوید. در صورتی که قصد اقامت کوتاه مدت در اتریش را دارید، ویزای توریستی بهترین گزینه برای شما می باشد.

در بخش قبلی انواع ویزای شینگن را معرفی کردیم. در این خصوص باید ویزای نوع C که مدت اقامت آن 90 روز است را انتخاب نمایید. در ادامه و با همیاری مشاورین شرکت الست گروپ، انواع ویزای توریستی اتریش را بیان خواهیم کرد.

انواع ویزای توریستی اتریش

انواع ویزای توریستی اتریش

شما برای اخذ ویزای توریستی اتریش باید هدف خود را از سفر تعیین کنید. زیرا هنگام ارائه مدارک باید دلیل قابل قبول و منطقی برای ورود به اتریش ارائه دهید. انواع ویزای توریستی اتریش شامل موارد زیر می باشد:
•    گردشگری
•    بازدید از خانواده
•    شرکت در سمینار
•    تجارت
•    درمان
گردشگری:
هر ساله دولت اتریش ویزاهای گردشگری زیادی را برای افراد خارجی صادر می کند تا این افراد از مناظر دیدنی اتریش دیدن نمایند و در مسابقات اسکی شرکت کنند. تابستان های اتریش هوای بسیار خنک و مطلوبی دارد. زمستان های آن نیز به دلیل مسابقات جهانی اسکی علاقه مندان مخصوص خود را دارد. از این رو می توان گفت که اتریش در هر فصلی از سال پذیرای گردشگران خارجی است.

بازدید از خانواده:

بازدید از خانواده:

یکی دیگر از اهداف اخذ ویزای توریستی اتریش، بازدید از خانواده است که اتفاقا شانس اخذ ویزا را بسیار افزایش می دهد. در صورتی که یکی از افراد خانواده شما در اتریش زندگی می کند، می تواند برای شما دعوتنامه ارسال نماید تا مراحل اخذ ویزای توریستی شما آسان شود.

شرکت در سمینار:

هر ساله افراد زیادی با هدف شرکت در سمینارها و همایش های علمی متقاضی اخذ ویزای توریستی اتریش می شوند. هر ساله سمینارهای زیادی در شهر وین در زمینه های مختلف مهندسی، اقتصاد، تجهیزات پزشکی و ... برگزار می شود که به دلیل بالا بودن سطح علمی سمینارها، متقاضیان زیادی از سراسر دنیا جذب این سمینارها می شوند. افراد برای حضور در این سمینارها باید ویزای توریستی دریافت نمایند.

تجارت:

یکی دیگر از اهداف اخذ ویزای توریستی اتریش، تجارت می باشد. اتریش در زمینه های اقتصاد، رفاه اجتماعی و کیفیت زندگی همواره بالاترین استانداردها را دارا می باشد و جزء ثروتمندترین کشورها است.

بعد از خصوصی سازی بسیاری از نهادهای اقتصادی و اجرایی، شرایط خوبی برای انجام فعالیت های تجاری در اتریش به وجود آمده است. همین موضوع سبب شده است تا بسیاری از افراد با هدف ارزیابی راه اندازی کسب و کار و اخذ موقعیت های شغلی مناسب، ویزای توریستی اتریش را اخذ نمایند.

درمان:

اتریش از جمله کشورهای پیشرفته ای است که در زمینه درمان بهترین تجهیزات و فناوری را در اختیار دارد.

همچنین بهترین پزشکان و کادر درمان در اتریش با به روزترین علوم پزشکی فعالیت دارند. به همین دلیل هر ساله افراد خارجی زیادی با هدف درمان وارد کشور اتریش می شوند. برای اخذ خدمات درمانی، افراد خارجی باید ویزای توریستی اخذ نمایند. اطلاعات تکمیلی را از متخصین شرکت الست گروپ کسب نمایید.

شرایط اخذ ویزای توریستی اتریش

شرایط اخذ ویزای توریستی اتریش

به منظور اخذ ویزای توریستی اتریش، باید شرایطی داشته باشید و مدارکی را آماده نمایید. طبق تجربیات کارشناسان شرکت الست گروپ، شرایط اخذ ویزای توریستی اتریش شامل موارد زیر می باشد:

پاسپورت:

مهم ترین شرط اخذ ویزای توریستی اتریش داشتن پاسپورت معتبر می باشد. پاسپورت شما باید طی مدت 10 سال گذشته صادر شده باشد و در طول بازدید شما منقضی نشده باشد. پاسپورت باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته و دارای 2 صفحه خالی باشد.

فرم درخواست ویزا:

فرم درخواست ویزا باید از سایت اداره مهاجرت اتریش پرینت گرفته شود. سپس آن را تکمیل و امضا نمایید. فرم را باید در کنار دیگر مدارک خود در سایت بارگذاری کنید.

عکس پرسنلی:

در کنار دیگر مدارک خود، دو قطعه عکس پرسنلی جدید داشته باشید. عکس پرسنلی باید مطابق با استانداردهای اعلام شده باشد.

بیمه مسافرتی شینگن:

در راستای اخذ ویزای توریستی اتریش باید حتما بیمه مسافرتی شینگن دریافت کنید. این بیمه که به مبلغ 30000 یورو می باشد، باید تمام مسائل پزشکی یا اورژانسی شما را پوشش دهد.

مدارک اقامت در اتریش:

در ادامه مراحل ثبت درخواست اخذ ویزا باید مدرک مشخصی از محل اقامت خود در اتریش بدهید. این مدرک می تواند قرارداد رزرو هتل یا محل اقامت بستگان شما باشد.

اثبات تمکن مالی:

تمام افرادی که قصد اخذ ویزای اتریش را دارند، باید نامه اثبات تمکن مالی به اداره مهاجرت ارائه دهند. این نامه مشخص می کند که متقاضی از پس هزینه های اقامت خود در اتریش بر می آید. نامه تمکن مالی باید از بانک گرفته شود.

انگیزه نامه:

در راستای ثبت درخواست اخذ ویزای توریستی باید یک انگیزه نامه یا یک کاورلتر بنویسید و در آن از علت سفر خود و مدت اقامت در اتریش صحبت کنید. بهتر است دلایل سفر شما قانع کننده و منطقی باشد تا افسر مهاجرتی با درخواست شما موافقت نماید.

مدارک وضعیت مدنی:

از دیگر شرایط اخذ ویزای توریستی اتریش، ارائه یک کپی از وضعیت مدنی خود، یا گواهی تولد یا مجوز ازدواج می باشد.
پرداخت هزینه ها: در زمان ثبت درخواست اخذ ویزا، باید هزینه های مربوط به اخذ ویزا را نیز پرداخت نمایید و رسید آن را به همراه دیگر مدارک خود ارسال کنید. هزینه ویزا در هر نوع ویزایی متفاوت می باشد.

یک برنامه سفر:

اداره مهاجرت اتریش از شما می خواهد تا یک برنامه سفر دقیق از ورود خود به اتریش بنویسید و ارائه دهید.

کپی ویزای شینگن قبلی:

در صورتی که قبلا ویزای شینگن دریافت کرده اید، باید کپی های آن را نیز به همراه دیگر مدارک خود داشته باشید.

دعوت نامه:

در صورتی که از دوستان یا بستگان خود در اتریش دعوتنامه دارید، باید آن را نیز به اداره مهاجرت ارائه دهید.

قرارداد استخدام:

در صورتی که شاغل هستید، باید قرارداد کاری خود را نیز به اداره مهاجرت ارائه دهید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی اتریش

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی اتریش

ارائه تمام مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی اتریش ضروری می باشد. در صورتی که یکی از مدارک شما مشکل داشته باشد یا مدارک ناقص باشند، امکان اخذ ویزا را نخواهید داشت. بنابراین در تهیه و ارائه مدارک زیر دقت زیادی داشته باشید:
•    تکمیل فرم درخواست اخذ ویزای توریستی 
•    دو قطعه عکس رنگی گرفته شده در شش ماه اخیر
•    پاسپورت با اعتبار 6 ماه
•    ویزای شینگن قبلی
•    کپی از پاسپورت
•    کپی از مدارک هویتی
•    اصل و کپی گواهی اشتغال به کار 
•    بیمه مسافرتی
•    بلیت سفر رفت و برگشت
•    مدارک مربوط به محل اقامت
•    نامه تمکن مالی
•    دعوت نامه الکترونیکی
•    فیش پرداختی هزینه های ویزا
نکته: تمام مدارک شما باید به زبان انگلیسی یا آلمانی ترجمه شده باشد. ترجمه مدارک نیز باید از یک مرکز معتبر صورت گرفته باشد.

اخذ ویزای توریستی اتریش از طریق دعوت نامه

اخذ ویزای توریستی اتریش از طریق دعوت نامه

در صورتی که متقاضیان ورود به اتریش در این کشور بستگانی داشته باشند و بخواهند از آن ها دیدن کنند، برای اخذ ویزای توریستی باید دعوتنامه رسمی و الکترونیکی ارائه دهند. علاوه بر این افرادی که به قصد تجارت تمایل ورود به اتریش را دارند، باید یک دعوتنامه رسمی از سوی میزبان خود داشته باشند.

میزبان شما برای تهیه این دعوتنامه باید با در دست داشتن مدارک لازم به پلیس محلی مراجعه کند و در آنجا دعوتنامه الکترونیکی را ثبت کند.

پلیس ظرف مدت 48 ساعت نامه را به کنسولگری کشور متقاضی ارسال می کند و کد شناسه مخصوص را نیز برای میزبان ارسال می نماید. در نهایت دعوتنامه شما آماده می شود و شما از طریق آن می توانید برای اخذ ویزا درخواست کنید. میزبان شما برای صدور دعوتنامه باید شرایط زیر را داشته باشد و برای آن ها مدرک ارائه دهد:

•    داشتن درآمد کافی (ارائه نامه تمکن مالی)
•    داشتن محل اقامت ثابت (ارائه اجاره نامه یا سند ملکی)
•    داشتن اقامت دائم یا شهروندی اتریش
لازم به ذکر است که دانشجویان بین المللی که در اتریش تحصیل می کنند، می توانند برای خانواده خود دعوتنامه صادر کنند تا خانواده آن ها بتوانند ویزای توریستی اتریش را اخذ نمایند.

نکاتی در خصوص اثبات تمکن مالی

اثبات تمکن مالی به این معنا است که شما باید ثابت کنید از پس هزینه های اقامت و زندگی در اتریش بر می آیید. ارائه چنین نامه ای برای اخذ ویزای توریستی الزامی است.

شما برای اخذ این نامه باید به بانک مراجعه کنید. بانک گردش حساب شما را طی شش ماه گذشته بررسی می کند و اگر شرایط لازم را داشته باشید، بانک به شما نامه اثبات تمکن مالی می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر، به شرکت الست گروپ مراجعه نمایید.

مدت زمان اخذ ویزای توریستی اتریش

مدت زمان اخذ ویزای توریستی اتریش

ارائه مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی اتریش باید در مدت زمان معینی صورت گیرد تا بتوانید موفق به اخذ این نوع ویزا شوید. در این راستا لازم است متقاضیان مدارک خود را 3 ماه قبل از برنامه ریزی های سفر خود تکمیل کرده و به سفارت اتریش تحویل دهند.

سفارت اتریش توصیه کرده است متقاضیان حداکثر 4 هفته قبل از آغاز سفر خود به اتریش مدارک خود را تحویل سفارت دهند تا از برنامه های خود جا نمانند. زیرا برخی از پرونده ها نیاز به بررسی بیشتری دارد و ممکن است زمان بیشتری به طول انجامد.

گاهی نیز بسته به شرایطی ممکن است سفارت درخواست مصاحبه مجدد اعلام کند. در این صورت بهتر است زمان کافی داشته باشید. اما در اکثر مواقع، اخذ ویزای توریستی اتریش 15 روز طول می کشد. لازم است بعد از انجام مصاحبه، ایمیل خود را برای اخذ ویزا چک کنید.

شرایط اخذ ویزای توریستی اتریش برای کودکان

شرایط اخذ ویزای توریستی اتریش برای کودکان

شرایط و قوانین اخذ ویزا برای کودکان و افرادی که به سن قانونی نرسیده اند، متفاوت می باشد. افراد زیر سن قانونی باید همانند سایر افراد پاسپورت داشته باشند. پاسپورت آن ها نیز باید معتبر باشد و حداقل 2 صفحه خالی داشته باشد. افراد زیر سن قانونی باید دارای مدارک زیر باشند:
•    پاسپورت معتبر
•    فرم درخواست ویزای توریستی اتریش (امضا شده توسط هر دو والدین)
•    شناسنامه
•    کپی تایید شده پاسپورت پدر و مادر یا سرپرست قانونی
در صورتی که کودک به تنهایی سفر می کند، باید مدارک زیر را ارائه دهد:
رضایت نامه امضا شده توسط والدین یا سرپرست قانونی که اجازه سفر تنهایی می دهد.
کپی شناسنامه
کپی پاسپورت والدین یا سرپرست قانونی
کپی ازدواج والدین یا سرپرست قانونی (تنها در صورتی که فرزند و قیم قانونی نام خانوادگی متفاوتی داشته باشند.)
اگر فقط یکی از والدین حضانت را بر عهده دارد، حکم دادگاه که اجازه صریح سفر با کودک را بیان می کند، الزامی می باشد.

اخذ وقت سفارت اتریش

اخذ وقت سفارت اتریش

برای اخذ ویزای توریستی اتریش لازم است با نکات مهمی در خصوص اخذ وقت سفارت اتریش آشنا شوید تا با آگاهی بیشتری برای ثبت درخواست اقدام نمایید.

همان طور که می دانید، از مراحل اولیه اخذ ویزای توریستی اتریش، گرفتن وقت سفارت این کشور می باشد. بعد از گرفتن وقت یا نوبت از سفارت، باید در روز و ساعت تعیین شده در سفارت حضور یابید و مدارک کامل خود را به آفیسر پرونده خود ارائه دهید. برای اخذ وقت سفارت اتریش باید به سایت این سفارت مراجعه کنید.

ممکن است گرفتن نوبت سفارت اتریش کمی برای شما زمانبر و طولانی شود. می توانید گرفتن وقت از سفارت اتریش را به کارشناسان شرکت الست گروپ بسپارید. کارشناسان شرکت الست گروپ با رابط هایی که در سفارت دارند، می توانند نوبت زودتری برای شما اخذ کنند.

با ویزای توریستی اتریش از کجاها می توان دیدن کرد؟

با ویزای توریستی اتریش از کجاها می توان دیدن کرد؟

همان طور که بیان شد، کشور اتریش یکی از کشورهای عضو شینگن می باشد. بنابراین شما با اخذ ویزای توریستی اتریش می توانید به هر کشوری در منطقه شینگن وارد شوید و تا مدت زمان اعتبار ویزای خود در آن کشور اقامت کنید. توجه داشته باشید در صورتی که قصد سفر به کشور دیگری به جز اتریش را با ویزای توریستی اتریش دارید، باید مقصد خود را در سفارت مشخص کنید و آفیسر خود را در جریان بگذارید.

در غیر این صورت بر خلاف قوانین عمل کرده اید و دچار جریمه های سنگینی می شوید. منطقه شینگن از 26 کشور در اروپا تشکیل شده است که با ویزای شینگن می توانید آزادانه بین این کشورها رفت و آمد کنید.

مدت اعتبار ویزای توریستی اتریش

مدت اعتبار ویزای توریستی اتریش

به صورت کلی ویزای های توریستی مدت اقامت محدودی دارند و این مدت اقامت برای هر کشور متفاوت است.

مدت اعتبار ویزای توریستی کشور اتریش 90 روز در مدت زمان 180 روز می باشد. یعنی افراد در طی مدت 180 روز بعد از اخذ ویزای توریستی خود مجاز به اقامت حداکثر 90 روز در اتریش هستند. در صورتی که قصد سفر به کشورهای دیگر حوزه شینگن را دارید، آن روزها نیز محاسبه می شود.

تمدید ویزای توریستی اتریش

تمدید ویزای توریستی اتریش

باید بدانید که امکان تمدید ویزای توریستی کشور اتریش برای شما وجود دارد. در صورتی که اعتبار ویزای شما به پایان رسید و هنوز نیاز به اقامت در اتریش دارید، می توانید برای تمدید اعتبار ویزای خود اقدام کنید. اما به یاد داشته باشید که تمدید ویزای توریستی کاری بس دشوار است.

ویزای توریستی اتریش مجوز یک بار ورود و خروج به اتریش است که به اصطلاح به آن ویزای شینگن نیز گفته می شود. در صورتی که قصد تمدید این ویزا را دارید، باید به خاک کشور خود بازگردید و از آن ها برای تمدید ویزا درخواست دهید.

معمولا با تمدید ویزای توریستی کشور اتریش موافقت نمی شود مگر در موارد خاص و ضروری. در واقع شما برای تمدید ویزای خود باید یک دلیل قانع کننده برای اداره مهاجرت اتریش داشته باشید. 
اداره مهاجرت اتریش تنها در موارد زیر ویزای توریستی شما را تمدید می کند:

    مرگ یا عروسی غیر منتظره یکی از دوستان یا خانواده در اتریش
    کمک های بشر دوستانه برای کمک های مالی، پزشکی یا احساسی به شخصی
    وقوع اتفاقی غیر منتظره مانند بیماری همه گیر جهانی، بلایای طبیعی یا وضعیت سیاسی دشوار کشور مقصد
    ورود دیرتر از صدور ویزا به اتریش

لازم به ذکر است که اگر قصد اقامت در اتریش بیشتر از 90 روز را دارید، بهتر است ویزای نوع D را درخواست دهید تا درگیر تمدید ویزای توریستی نشوید. ویزای نوع D اتریش به شما اجازه می دهد 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشید که اعتبار آن نیز یک الی پنج سال است. شرایط و مراحل اخذ ویزای نوع D با ویزای توریستی تقریبا برابر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این نوع ویزا با کارشناسان شرکت الست گروپ تماس بگیرید.

سیاست های ویزای توریستی اتریش

سیاست های ویزای توریستی اتریش

شرایط صدور ویزا و ورود به اتریش برای ملیت های مختلف متفاوت می باشد. در حال حاضر بیش از 90 کشور بدون اخذ ویزا اجازه ورود به اتریش برای اقامت کوتاه مدت با اهداف درمانی، حمل و نقل، تجارت و گردشگری را دارند. با این حال گردشگران معاف از اخذ ویزای توریستی اتریش خارج از حوزه شینگن باید از طریق برنامه آنلاین برای مجوز سفر الکترونیکی ETIAS پیش ثبت نام نمایند.

ویزای الکترونیکی افراد خارجی بعد از تایید شدن به پاسپورت آن ها متصل می شود و آن ها می توانند طی مدت 3 ماه در اتریش و کشورهای حوزه شینگن اقامت داشته باشند. حتی اخذ ویزای الکترونیکی برای خارجیانی که پاسپورت کشورهای حوزه شینگن را دارند، الزامی نیست.

با این حال حدود 150 کشور در جهان برای ورود به اتریش نیازمند اخذ ویزای شینگن هستند. اتریش یکی از 26 کشور حوزه شینگن است و از نظر سیاست های صدور ویزا با این کشورها برابر می باشد. به صورت کلی قانون ویزای شینگن به این صورت است که تمام افراد خارجی، یا معاف از ویزا برای ورود به اتریش هستند یا برای ورود گردشگری به اتریش باید ویزای مخصوص را که ویزای شینگن نیز نام دارد، اخذ نمایند.

ویزای توریستی اتریش با وثیقه یا بدون وثیقه

ویزای توریستی اتریش با وثیقه یا بدون وثیقه

یکی از موضوعات مهمی که در خصوص اخذ ویزای توریستی اتریش باید به آن بپردازیم، ویزای توریستی اتریش با وثیقه یا بدون وثیقه است. همان طور که در قسمت مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی اتریش مشاهده نمودید، نامی از ارائه وثیقه برده نشده بود.

از این رو ارائه وثیقه الزامی نیست. اما ارائه آن به سفارت اتریش یک اقدام مناسب برای شخص به حساب می آید و ثابت می کند که متقاضی بعد از اتمام اعتبار ویزا به کشور خود باز می گردد. در این صورت آفیسر سفارت اتریش قانع می شود که پرونده شما را تایید نماید.

بنابراین می توان گفت که ارائه وثیقه برای اخذ ویزای اتریش، شانس صدور آن را افزایش می دهد. البته باید بدانید که بدون وثیقه نیز می توانید ویزای توریستی اتریش را اخذ کنید اما از شانس کمتری نسبت به افرادی که وثیقه ارائه می دهند، برخوردار خواهید بود.

کارشناسان شرکت الست گروپ در خصوص اخذ ویزای توریستی اتریش بدون وثیقه یا با وثیقه راهنمایی های کاملی را در اختیار شما قرار می دهند. کارشناسان شرکت الست گروپ، شانس شما را برای موفقیت در اخذ ویزا بررسی می کنند.

در صورتی که موانعی برای ریجکت شدن ویزای شما وجود داشته باشد، در صورت توان آن را برطرف می کنند و شانس اخذ ویزای شما را با استفاده از ترفندهایی افزایش می دهند. تجربه و مهارت زیاد متخصصان ما در شرکت الست گروپ سبب شده است که پرونده های موفق زیادی در خصوص اخذ ویزای اتریش داشته باشیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با متخصصین شرکت الست گروپ تماس بگیرید.

علت ریجکت شدن ویزای اتریش

علت ریجکت شدن ویزای اتریش

افرادی که متقاضی اخذ ویزای توریستی اتریش هستند، باید بدانند که ممکن است درخواست آن ها ریجکت شود. در افرادی که به شرایط و قوانین توجهی ندارند و مدارک آن ها ناقص است، ریجکتی امری طبیعی خواهد بود.

برای جلوگیری از ریجکت شدن ویزای اتریش لازم است در این خصوص اطلاعات خود را افزایش دهید. ریجکتی یا رد شدن درخواست اخذ ویزا دلایل مختلفی دارد و متقاضی این حق را دارد که از علت ریجکتی خود مطلع شود.

علاوه بر این، متقاضی می تواند به ریجکت شدن ویزا اعتراض نماید که در این صورت به اعتراض او رسیدگی می شود. از جمله دلایل ریجکت شدن ویزا می توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    متقاعد نشدن آفسیر سفارت اتریش برای برنگشتن متقاضی به کشور خود
•    عدم تایید نامه تمکن مالی
•    عدم ارائه بلیت رفت و برگشت
•    عدم ارائه مجوز محل اقامت
•    عدم ارائه دیگر مدارک مورد نیاز

در صورتی که درخواست اخذ ویزای شما دچار ریجکت شد، بهتر است قبل از اقدام برای اعتراض یا ثبت درخواست جدید با یک وکیل یا یک متخصص ماهر و با تجربه مشورت نمایید تا از ریجکت شدن مجدد آن جلوگیری شود. در صورت رفع موارد ردی یا ارائه یک اعتراض نامه اثربخش که یک وکیل یا متخصص ماهر می تواند آن را ثبت کند، احتمال موافقت با صدور ویزا افزایش می یابد.

ریجکت شدن ویزا هزینه و وقت شما را بسیار هدر می دهد. بنابراین بهتر است قبل از ثبت درخواست خود در ارائه مدرک و تکمیل فرم ها دقت داشته باشید تا احتمال ریجکت شدن ویزا را به مقدار زیادی کاهش دهید. برای ارائه کامل مدارک و عدم نقص در مدارک بهتر است با متخصصان شرکت الست گروپ مشورت نمایید تا از هدر رفتن وقت و هزینه شما جلوگیری شود.

ویزای توریستی اتریش به صورت تضمینی

ویزای توریستی اتریش به صورت تضمینی

امروزه بسیاری از شرکت ها و موسسه های مهاجرتی، خدماتی نظیر اخذ ویزای توریستی اتریش به صورت تضمینی را ارائه می دهند و در این خصوص هزینه هایی را بابت خدمات خود از متقاضیان دریافت می کنند. لازم به ذکر است که اخذ ویزای توریستی اتریش به هیچ وجه به صورت تضمینی و با گارانتی امکانپذیر نیست.

زیرا صدور ویزا کاملا به عهده آفیسر سفارت اتریش است و حتی وکلای ایرانی نمی توانند به صورت قطعی بگویند که ویزا برای شما صادر می شود. بنابراین فریب شرکت هایی که ارائه دهنده اخذ ویزای توریستی به صورت تضمینی هستند را نخورید.

چنین شرکت هایی تضمین برگشت وجه را می دهند. اما حقیقت این است که بعد از ریجکت شدن ویزا، هزینه های ثبت درخواست ویزا را از هزینه اصلی شما کم می کنند که این به معنای سود برای آن ها و هدر رفتن هزینه و وقت برای شما خواهد بود.

در صورتی که قصد دارید شانس اخذ ویزای خود را افزایش دهید، بهتر است در تهیه مدارک دقت بالایی داشته باشید و آفسیر سفارت را قانع نمایید. در این خصوص کارشناسان تیم مهاجرتی الست گروپ کمک های شایانی به شما خواهند کرد.

نکات مهم در خصوص ویزای توریستی اتریش

نکات مهم در خصوص ویزای توریستی اتریش

وقت سفارت اعلام شده از طرف سفارت اتریش غیر قابل تغییر می باشد.
متقاضیان بالای 12 سال باید مراحل انگشت نگاری را طی کنند.
متقاضیانی که طی 24 ماه اخیر ویزای شینگن از دیگر کشورها دریافت کرده اند، نیازی به انگشت نگاری ندارند و به صورت غیر حضوری می توانند ویزای اتریش اخذ کنند (به جز ویزای شینگن کشور یونان).
در صورت اعلام سفارت اتریش، لازم است متقاضیان مدارک اضافه ای به جز مدارک ذکر شده را ارائه کنند.
لازم است متقاضی 3 ماه قبل از شروع سفر خود درخواست صدور ویزای خود را ثبت کند.
وجود دعوتنامه برای اخذ ویزای توریستی اتریش ضروری است.

هر شخص حداکثر به مدت 3 ماه از هر 6 ماه در کشور اتریش با ویزای توریستی اقامت داشته باشد.
توصیه می شود افراد یک خانواده به صورت همزمان درخواست اخذ ویزای توریستی اتریش را ثبت نکنند. زیرا احتمال ریجکتی ویزا افزایش می یابد.

در صورت اخذ ویزا، بهتر است در تاریخ شروع اعتبار وارد اتریش شوید و قبل از پایان مدت ویزا به ایران بازگردید. در این صورت امکان اخذ ویزا برای مراتب بعدی به راحتی و با مدت بیشتری برای شما فراهم خواهد شد.
با توجه به این که کلیه مدارک شما توسط سفارت اتریش استعلام می گردد، بهتر است مدارکی که ارائه می دهید، معتبر و قابل استعلام باشند.

جاذبه های گردشگری اتریش

جاذبه های گردشگری اتریش

در این بخش به برخی از بهترین مناطق گردشگری کشور اتریش اشاره خواهیم داشت تا با آگاهی بیشتری وارد کشور اتریش شوید و از مناطق بهتری دیدن نمایید. از جمله جاذبه های گردشگری مهم کشور اتریش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شهر منحصربه فرد بد گستین:

شهر بد گستین چشمه های آب گرم فوق العاده ای دارد. همچنین در این شهر ساختمان های مرتفع وجود دارد. این دو موضوع سبب شده است تا شهر بدگستین در دنیا به شهرت زیادی برسد. گردشگران زیادی از سراسر دنیا جذب این شهر می شوند تا با قرار گرفتن در 1000 متر بالاتر از سطح دریا، هوای کاملا پاکیزه ای را تنفس کنند.

خواص درمانی چشمه های آب گرم بدگستین دیگر موضوعی است که گردشگران خارجی تمایل به سفر به اتریش دارند. از دیگر جاذبه های بدگستین می توان به مسابقات اسکی، هاکی و دوچرخه سواری اشاره کرد.

شهر گراتز:

شهر دیگر مشهور اتریش که به شهر دانشجویی مشهور است، شهر گراتز می باشد. شهر گراتز دارای 6 دانشگاه با رنکینگ علمی بالا است که حدود 44 هزار دانشجوی داخلی و خارجی را در خود جای داده است. بافت شهری گراتز به گونه ای است که فرهنگ ایتالیا و ایالت های بالکان را برای گردشگران تداعی می کند.

در این شهر همچنین موزه های قدیمی زیادی وجود دارد که موزه اسلحه آن از مشهورترین موزه های دنیا می باشد. در شهر گراتز، غذاهای بین المللی مختلفی طبع می شود که سبب جذب گردشگران زیادی نیز شده است.

روستای آنتون آم آلبرگ:

روستای آنتون آم آلبرگ به عنوان یک مرکز مناسب و بزرگ برای اسکی بازی در اتریش مشهور است. هر ساله اسکی بازان زیادی از سراسر دنیا به روستای آنتون آم آلبرگ سفر می کنند و در آنجا مسابقات بزرگی را برگزار می نمایند. این روستا همچنین چشم اندازهای وسیع و زیبایی در تابستان و زمستان برای گردشگران رقم می زند.

شهر وین:

شهر وین:

وین که پایتخت اتریش است، از شهرهای مهم در جهان محسوب می شود و گزینه مناسبی برای هر گردشگری می باشد. شهر وین را می توان مهد بزرگ موسیقی جهان دانست که میزبان برترین اجراهای هنرمندان برجسته دنیا می باشد. جدا از بخش موسیقی در وین می توان به جاذبه های گردشگری دیگر نظیر قصر هافبرگ و موزه ی هنر اشاره کرد که نقاشی های هنرمندان قدیمی در آن جای دارد.

دریاچه ورث:

دریاچه ورث:

یکی از بهترین جاذبه های گردشگری در کشور اتریش، دریاچه ورث می باشد که گزینه مناسبی برای گردشگری در تابستان می باشد. در سواحل این دریاچه، غارهای بزرگ زیبایی وجود دارد که جاذبه دریاچه را دوچندان کرده اند. از جمله غار مهم این منطقه می توان به غار استالاکتیک گریفن اشاره نمود که به عنوان رنگارنگ ترین غار اتریش شناخته شده است.

دره واخائو:

در نزدیکی رود دانوب در کشور اتریش دره ی بزرگی به نام دره واخائو وجود دارد که دارای درختان میوه بسیاری است. طبیعت چشم نواز این دره باعث شده است هر ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی به این دره سفر کنند. دره واخائو حدود 500 اثر تاریخی را در خود جای داده است که جاذبه آن را دو چندان می کند.

منطقه گردشگری زل آم سی:

منطقه گردشگری مهم دیگر در اتریش شهر زل آم سی می باشد. این شهر دریاچه ها و کوه های زیادی دارد که سبب ایجاد یک منطقه گردشگری پرجاذبه شده است. شهر زل آم سی در قرن 19 توسط نیروهای فرانسوی اداره می شده است. از جاذبه های مهم این منطقه می توان به مسابقات بین المللی اسکی و کلیسای هیپولیت اشاره کرد.

شهر اینسبروک:

شهر اینسبروک دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است که تصاویر آن روی بسیاری از کارت پستال ها دیده می شود. شهر اینسبروک در تمام فصول سال آب و هوای مساعدی برای گردشگران دارد.

شهر اینسبروک از دیگر شهرهایی می باشد که مسابقات بزرگ بین المللی اسکلی در آن برگزار می شود. از دیگر مناطق دیدنی این شهر می توان به کلیسای هوفکرچ و موزه زنگ اشاره کرد که دوره ای 400 ساله از زنگ های مختلف که تا کنون ساخته شده است را می توانید ببینید.

بنای سقف طلایی نیز در این شهر، گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. این بنا که با کاشی های مسی تزئین شده است، محل ازدواج امپراتور ماکسیمیلیان اول با بیانکا ماریا اسفورزا می باشد. کاخ هافبورگ، اسلحه خانه و قلعه آمبراس از دیگر جاذبه های دیدنی این شهر می باشد.

منطقه تفریحی سالزکامرگوت:

منطقه تفریحی دیگری به نام سالزکامرگوت در اتریش وجود دارد که دارای دریاچه های زلال و تپه های سرسبز زیبایی می باشد که گزینه ای برای تفریح و استراحت در اتریش می باشد. از دیگر مناطق دیدنی این شهر می توان به مناطق هال استات و ولف گنگ اشاره نمود. از دیگر جاذبه های این منطقه می توان به آب درمانی و استراحت در اسپاها اشاره نمود.

شهر سالزبرگ:

چهارمین شهر بزرگ کشور اتریش، سالزبرگ می باشد که در نزدیکی مرکز آلمان قرار دارد. در این شهر؛ موسیقیدان بزرگ، ولفگانگ آمادئوس موتزارت به دنیا آمده است که شهرت خود را نیز از این طریق کسب کرده است.

آثار موسیقیایی زیادی در این شهر وجود دارد که سبب جذب گردشگران زیادی شده است. در این شهر قلعه ای وجود دارد که مربوط به دوران قرون وسطی می باشد. قلعه آلتاستاد و مناظر زیبای کوه های آلپ نقش زیادی در جاذبه این شهر دارند.

دریاچه هال اشتات:

دریاچه هال اشتات که با نام دریاچه هال اشتاتر نیز شناخته می شود، در اتریش شهرتی جهانی دارد. این دریاچه در روستای زیبای هال اشتات که قدیمی ترین روستای مسکونی جهان است، قرار دارد و همین موضوع سبب مشهوریت این دریاچه شده است.

این روستا در منطقه سالزکامرگوت اتریش واقع شده است و امروزه به یکی از مقاصد گردشگری محبوب در اتریش تبدیل شده است. امکان شنا، غواصی و قایقرانی در دریاچه وجود دارد. بسیاری از گردشگران، دریاچه هال اشتات را به عنوان مکانی برای استراحت و آرامش انتخاب می کنند.

شهر موندسی:

اگر قصد یک سفر رویایی دارید، به موندسی اتریش بروید. شهر موندسی یکی از شهرهای زیبای منطقه ووکلابروک است که دریاچه موندسی در آن واقع می باشد. شهر موندسی یادآور فیلم اشک ها و لبخندها برای گردشگران می باشد.

بسیاری از گردشگران با هدف دیدن کلیسای این شهر که لوکیشن ازدواج این فیلم می باشد، به موندسی سفر می کنند. از تفریحات مناسب این شهر می توان به قایق سواری، بازی گلف و استراحت در کنار دریاچه اشاره کرد. در این شهر، سکونتگاه های ما قبل تاریخی بی نظیری وجود دارد که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند و خاطره ای به یاد ماندنی را برای شما از این شهر به وجود می آورند.

منطقه وینروالد:

وینروالد منطقه ای جنگلی در شمال و جنوب غربی شهر وین می باشد که طبیعتی منحصربه فرد و زیبا دارد. جنگل منطقه وینروالد دارای آرامشی بی نظیر است که گزینه مناسب برای تعطلات شما می باشد. رودخانه دانوب در نزدیکی این جنگل می باشد و در اطراف آن ارتفاعات آلپ آهکی وجود دارد. در بخش های مختلف این جنگل، دهکده های بکر بی نظیری وجود دارد که توصیه می شود حتما به آن ها سر بزنید.

شهر آلپباخ:

یکی دیگر از مناطق دیدنی کشور اتریش، شهر آلپباخ می باشد که در غرب اتریش در تیرول واقع شده است. در این شهر نیز در زمستان اسکی سواری انجام می شود و مسابقات محلی زیادی برگزار می گردد.

تابستان های آلپباخ نیز با وجود گل های لاله، یاسمن و خشخاش به شهری زیبا و دیدنی بدل می گردد. گردشگران همواره جذب خانه های چوبی و سنتی این شهر می شوند. کلیسای سنت اوسوالد از دیگر مناطق دیدنی این شهر می باشد.

قلعه هوکوسترویتس:

یکی از مهم ترین مناطق دیدنی کشور اتریش، قلعه هوکوسترویتس است که از قلعه های معروف قرون وسطا می باشد. این قلعه روی صخره مرتفعی در دشت های آلپ جولیان و آلپ شرقی قرار دارد. قلعه هوکوسترویتس در زمان گذشته یک قلعه نظامی بود که افراد برای رسیدن به آن باید از 14 دروازه عبور می کردند.

در طول رسیدن به قلعه می توانید از مناظر چشم نواز پانورامای اسلوونی و اتریش شرقی لذت ببرید. در قلعه یاد شده موزه ای از زره ها و جنگ افزارهای قدیمی وجود دارد که مورد علاقه گردشگران به خصوص گردشگران خارجی می باشد.

شهر ایمست:

یکی دیگر از شهرهایی که مورد علاقه گردشگران می باشد، شهر ایمست در تیرول غربی واقع در دره مرکزی رودخانه این (Inn) می باشد.

در این شهر پیست اسکی معروف هوچ-ایمست قرار دارد. با این حال شهر ایمست به دلیل طبیعت بکر و بی نظیرش معروف شده است. هر چهارسال یک بار کارناوال شیمنلاوفن در این شهر برگزار می شود که یک رویداد قابل توجه است و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

بهترین شهرهای کشور اتریش

بهترین شهرهای کشور اتریش

در این بخش به معرفی بهترین و مهم ترین شهرهای اتریش برای اقامت شما عزیزان اشاره خواهیم داشت تا گزینه مناسبی را برای اقامت انتخاب کنید. به صورت کلی کشور اتریش دارای 9 ایالت می باشد که هر ایالت دارای شهرها و ناحیه های مختلفی است.

تمام شهرها و مناطق این کشور دارای طبیعتی زیبا و دلنواز است. همچنین همه شهرها دارای اماکن تفریحی بی نظیری می باشند. مشهورترین شهرهای کشور اتریش شهر وین، گراتس و لینتس می باشد که میزان رفاه اجتماعی و امکانات در آن ها از دیگر شهرها بیشتر است. در ادامه و با کمک متخصصین شرکت الست گروپ، به بررسی هر یک از این شهرها می پردازیم:

وین:

وین که پایتخت کشور اتریش است، بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر این کشور می باشد. وین دارای جاذبه های گردشگری بسیاری نظیر موزه های لوکس می باشد که آثار هنری و تاریخی بسیاری را در خود جای داده است.

همچنین وین دارای اماکن تفریحی فوق العاده ای با پیشرفته ترین تکنولوژی ها می باشد. شهر وین زادگاه موسیقی دان های بزرگی نظیر ارکستر فیلارمونیک می باشد. به همین دلیل وین به عنوان پایتخت موسیقی جهان شناخته شده است.

گراتس:

دومین شهر کشور اتریش گراتس می باشد که پایتخت استان اشتایر مارک است. در این شهر هر سال رویدادها و فستیوال های بزرگ هنری و فرهنگی برگزار می شود و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. به همین دلیل به عنوان پایتخت فرهنگی اتریش شناخته می شود. گراتس به دلیل معماری مدرن و وجود آثار فاخر سبک رنسانس، نمایی شگفت انگیز دارد و همین موضوع سبب جذب هر چه بیشتر گردشگران خارجی می شود.

لینتس:

سومین شهر بزرگ و پرجمعیت کشور اتریش، لینتس است که توسط رومیان بنا شده است.

این شهر محل زندگی دوران کودکی آدولف هیتلر می باشد. از مهم ترین مناطق دیدنی لینتس می توان به موزه موتزارت اشاره کرد که محل زندگی موتزارت اسطوره موسیقی جهان می باشد.

سخن پایانی

سخن پایانی

سفارت اتریش معمولا با درخواست اخذ ویزای توریستی اتریش موافقت می کند. با این حال شما باید دلایل قانع کننده ای برای آفیسر سفارت اتریش داشته باشید. علاوه بر این، مدارک شما باید کامل و بدون نقص باشد. برای جلوگیری از ریجکتی ویزا لازم است به این دو مورد توجه ویژه داشته باشید.

در این راستا می توانید از کارشناسان ما در مجموعه الست گروپ کمک بگیرید. مهارت و تجربه بالای کارشناسان مجرب شرکت الست گروپ، سبب افزایش احتمال اخذ ویزا برای شما خواهد شد. همچنین متخصصین شرکت الست گروپ با دلایل ریجکتی آشنایی کامل دارند و تلاش خود را برای جلوگیری از ریجکتی ویزا انجام می دهند. برای کسب مشاوره تلفنی رایگان با شماره های درج شده تماس بگیرید.