کانادا یا انگلیس

این‌ که بدانید کانادا یا انگلیس به‌ عنوان دو کشور قدرتمند چگونه می‌توانند نیاز شما را برای مهاجرت رفع کنند، مسئله مهمی است. قصد داریم به بررسی جزئیات مربوط به مهاجرت به کانادا یا انگلیس بپردازیم. در ادامه این مطلب، با ما همراه باشید.

این‌ که بدانید کانادا یا انگلیس به‌ عنوان دو کشور قدرتمند چگونه می‌توانند نیاز شما را برای مهاجرت رفع کنند، مسئله مهمی است. قصد داریم به بررسی جزئیات مربوط به مهاجرت به کانادا یا انگلیس بپردازیم. در ادامه این مطلب، با ما همراه باشید.

هر دلیلی که پشت مهاجرت به کشورهای خارجی وجود داشته باشد، مهم نیست. زیرا مهم‌ترین نکته این است که فرد بدون اطلاعات و آگاهی کافی اقدامات لازم را برای مهاجرت به کشوری دیگر انجام بدهد، سپس دچار مشکلات مختلفی شود. تعداد بسیار زیادی از افراد، برنامه‌های مربوط به مهاجرت را بدون داشتن اطلاعات کافی انجام می دهند که سرانجام خوشایندی نخواهد داشت.

هنگامی‌ که تصمیم می‌گیرید مهاجرت کنید، در ابتدا باید شرایط مختلف زندگی در کشورهای منتخب خود همچون کانادا یا انگلیس را مورد بررسی قرار بدهید و از نظر مواردی همچون زندگی، کار، تحصیل و دیگر موارد، تمامی جوانب را کاملاً بررسی کنید.

ویدئو کانادا یا انگلیس

مهاجرت به ‌تنهایی پر از سختی‌ها و فراز و نشیب می‌باشد؛ درست است که فقط با هدف بهبود کیفیت زندگی صورت می‌گیرد، اما در صورتی ‌که شرایط کشور با موقعیت شخص همخوانی کافی نداشته باشد، قطعا باعث بروز کیفیت در زندگی فرد نخواهد شد و می‌تواند مشکلاتی برای او در بر داشته باشد و باعث از بین رفتن زمان و هزینه فرد متقاضی گردد.

انتخاب کردن بین کشورهای کانادا یا انگلیس برای افراد بسیار دشوار است.

اینفوگرافیک کانادا یا انگلیس

اینفوگرافیک کانادا یا انگلیس

به همین دلیل تلاش کرده‌ایم تا در این مطلب به بررسی شرایط مختلف در این دو کشور بپردازیم تا اگر نیاز به مهاجرت داشتید، با کمک گرفتن از مشاوره‌های کارشناسان شرکت مهاجرتی الست گروپ به نتایج دلخواه خود از مهاجرت برسید. شرکت الست گروپ، از معتبرترین موسسات مهاجرتی حال حاضر شناخته می شود.

مطالبی که در این مقاله بررسی می‌کنیم، عبارتند از:
شناخت کلی کانادا یا انگلیس 
موقعیت جغرافیایی کانادا یا انگلیس 
آب و هوای کانادا یا انگلیس
کانادا یا انگلیس در یک نگاه
زبان کشور کانادا یا انگلیس
دین و مذهب در کانادا یا انگلیس
امنیت در کانادا یا انگلیس 
سرمایه‌گذاری و اقتصاد کانادا یا انگلیس 
هزینه‌های زندگی کانادا یا انگلیس  
شرایط تحصیل در کانادا یا انگلیس
هزینه تحصیل در کانادا یا انگلیس
شرایط کار در کانادا یا انگلیس
روش های مهاجرت به کانادا یا انگلیس
جاذبه‌های گردشگری در کانادا یا انگلیس
فرهنگ غذا در کانادا یا انگلیس
آداب و معاشرت در کانادا یا انگلیس
شرایط مهاجرپذیری در کانادا یا انگلیس
امتیازات مهاجرت به کانادا یا انگلیس
دریافت ویزا و اقامت در کانادا یا انگلیس
سخن آخر

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کانادا یا انگلیس با ما همراه باشید.

 

شناخت کلی کانادا یا انگلیس

شناخت کلی کانادا یا انگلیس

برای این‌ که بتوان تشخیص داد که بین این دو کشور کانادا یا انگلیس کدام یک شرایط بهتری را برای زندگی دارد، باید بگوییم که هر دوی آن‌ها دارای پیوندهای تاریخی قوی می‌باشند که همچنان در این کشور پایدار هستند. تفاوت‌هایی در برخی موارد بین این دو کشور وجود دارد که کاملاً طبیعی است.

شرایط جغرافیایی و شرایط مختلف دیگر در بین دو کشور کانادا و انگلیس متفاوت می باشد. هنگامی‌ که به بررسی سبک زندگی این دو ملت بپردازید، متوجه خواهید شد که تفاوت‌هایی نیز در این زمینه بین کانادایی بودن و انگلیسی بودن وجود دارد.

در کل می‌توان گفت کیفیت زندگی در کانادا و انگلیس خوب است و از نظر مراقبت‌های بهداشتی و آموزش‌های مختلف، بهترین عملکرد را برای مهاجرین ارائه خواهند داد. حال در نگاه دقیق‌تری به مقایسه این دو کشور، با یکدیگر خواهیم پرداخت تا در صورت نیاز، شما با گرفتن مشاوره‌های دقیق‌تر از کارشناسان شرکت مهاجرتی الست گروپ کشور مقصد را برای مهاجرت انتخاب کنید.

موقعیت جغرافیایی کانادا یا انگلیس

موقعیت جغرافیایی کانادا یا انگلیس

در ابتدا برای این که تشخیص داد کدام یک از کشورهای کانادا یا انگلیس نیاز شما را برای مهاجرت بر طرف می‌کند، بهتر است از نظر جغرافیایی آن را مورد بررسی قرار بدهیم. آب‌ و هوای موجود در انگلستان نسبتاً معتدل می‌باشد و دمای آن در بین چهار فصل بین ۰ تا ۳۲ درجه تغییر خواهد کرد.

گرم‌ ترین ماه در این کشور ژانویه و سردترین ماه فوریه می‌باشد. جمعیتی بالغ ‌بر ۶۸ میلیون نفر در این کشور زندگی می‌کنند و مساحت آن به بزرگی ۲۴۲۴۹۵ کیلومتر مربع می‌باشد. در صورتی ‌که کشور کانادا دارای مساحت ۹۹۸۵ میلیون کیلومتر مربع می‌باشد و همین عامل باعث شده‌ است تا بعد از کشور روسیه به‌ عنوان دومین کشور جهان شناخته شود.

آب و هوای کانادا یا انگلیس

آب و هوای کانادا یا انگلیس

به دلیل این‌ که نواحی اصلی کانادا در قطب شمال قرار گرفته ‌است، آب ‌و هوای موجود در این کشور به نسبت انگلستان بسیار سرد می‌باشد. عمدتاً متوسط دمای هوا در طول سال زیر ۰ می‌باشد. اما به نسبت شمال کانادا، جنوب این کشور به دلیل نزدیک بودن به مرزهای آمریکایی، آب ‌و هوای گرم‌تری را دارد و طولانی‌ترین مرز زمینی جهان را با کشور آمریکا تشکیل داده است.

دمای سالانه جنوب کانادا به‌ صورت میانگین تا مرز ۲۰ درجه بالای ۰ نیز خواهد رسید و به دلیل نزدیکی به قطب شمال، بخشی از سرزمین کانادا هیچ جمعیتی ندارد. اما در مجموع جمعیت موجود در کشور کانادا ۳۷۷۴۲۰۰۰ نفر است. به‌ همین دلیل است که شرایط مهاجرت‌پذیری در کشور کانادا به نسبت کشور انگلستان بیشتر می‌باشد. اطلاعات تکمیلی را از الست گروپ کسب نمایید.

کانادا یا انگلیس در یک نگاه

کانادا یا انگلیس در یک نگاه

در جدول زیر به ‌صورت تفکیک ‌شده در رابطه با مشخصات کلی کشورهای کانادا یا انگلیس برای شما صحبت کردیم تا در صورت لزوم، با کمک کارشناسان الست گروپ به نتیجه بهتری برای مهاجرت برسید.
عنوان کشور    انگلستان    کانادا
پایتخت    لندن    اوتاوا
جمعیت    ۶۷.۰۸۱.۰۰۰ میلیون نفر    ۳۸.۲۴۶.۱۰۸ میلیون نفر
مساحت    ۲۴۱.۹۳۰ کیلومتر مربع    ۹.۰۹۳.۵۱۰ کیلومتر مربع
واحد پول    پوند    دلار کانادا
زبان    انگلیسی    انگلیسی، فرانسوی
دین    اکثرا مسیحیت    اکثرا مسیحیت

زبان کشور کانادا یا انگلیس

مهاجران برای مهاجرت به این دو کشور خواستار اطلاعات بیشتر در زمینه زبان آن‌ها می‌باشند. اکثریت در هر ایالت و قلمرو کشور کانادا، زبان انگلیسی ارجحیت دارد.

به‌ جز ایالت کبک، اغلب مردمان آن‌ها فرانسوی ‌زبان می‌باشند، دیگر ایالات مختلف آن‌ها به انگلیسی صحبت می‌کنند. از نظر زبان، واژگانی که در انگلیسی کانادایی بیان می‌شود، همانند انگلیسی آمریکایی می‌باشد، اما از نظر دستور زبان همانند انگلیسی بریتانیایی می‌باشد. در مدارس این کشور نیز روش‌های املای انگلیسی به‌ خوبی تدریس خواهد شد.

در سرتاسر کشور انگلیس نیز ۱۴ زبان بومی مختلف وجود دارد که اغلب انگلیسی مورد استفاده قرار می‌گیرد و زبان کورنوال نیز کمترین حد استفاده را دارد که فقط حدوداً 500 نفر از افراد کشور انگلیس می‌تواند به‌ صورت روان با این زبان سخن بگویند. پس برای مهاجرت به هر دو کشور کانادا یا انگلیس باید مهارت کافی در زمینه زبان انگلیسی داشته باشید تا بتوانید مراحل مهاجرت در این دو کشور را پشت سر بگذارید.

دین و مذهب در کانادا یا انگلیس

شناخت عقاید هر دو کشور کمک می‌کند تا تصمیم بهتری برای انتخاب بین این دو کشور بگیرید. در کشور کانادا، گروه‌های مذهبی مختلف با عقاید متفاوت وجود دارند که اغلب آن‌ها مسیحیت را به ‌عنوان دین خود می‌شناسند.

درصد زیادی از جمعیت این کشور را مسیحیان تشکیل می‌دهند و بعد از آن افراد بی‌دین آمار بیشتری دارند. دیگر ادیان مربوط در این کشور مواردی همچون اسلام، هندوها، بودایی‌ها، یهودیان می‌باشند. به ‌طورکلی نرخ پای‌بند بودن به دین در کشور کانادا رو به کاهش است. البته بهتر است در رابطه با جوامع انگلیس و دین رسمی آن‌ها اطلاعاتی داشته باشید. زیرا مسیحیت با فرقه اصلی کلیسای آنگلیکن اصلی‌ترین دین آن‌ها می‌باشد.

در صورتی‌ که قوانین مذهبی متفاوت و پیچیده‌ای در این کشور حاکم است، اما همچنان مسیحیت رایج‌ترین دین در انگلیس می‌باشد و اقلیت‌های کوچکی نیز با مسیحی کاتولیک تشکیل‌شده‌اند. دیگر ادیان مربوط در این کشور یهودی می‌باشند. مهاجرین آسیائی در کشور انگلیس نیز به دین اسلام عمل می‌کنند.

با شناخت این مسائل شما می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری در رابطه با مقایسه کانادا و انگلیس داشته باشید و بتوانید به منظور مهاجرت خود تصمیم درست برای کشور مقصد بگیرید.

هر چند که اصول مهاجرت بسیار سخت و چالش‌برانگیز می‌باشد، بنابراین باید از افراد خبره همچون کارشناسان شرکت مهاجرتی الست گروپ در این خصوص کمک بگیرید تا مسیر هموارتری را پیش رو داشته باشید.

امنیت در کانادا یا انگلیس

میزان وقوع این جرم و جنایت در دو کشور کانادا و انگلیس به ‌صورت متوسط برآورد شده ‌است. پس می‌توان گفت که امنیت موجود در هر دو کشور نام برده شده نسبتاً بالا است. اما با این‌ وجود همیشه بحث مشکلات امنیتی در کشورهای مختلف اتفاق خواهد افتاد. تلاش کرده‌ایم تا در جدول زیر اطلاعاتی در زمینه میزان وقوع جرم و جنایت در دو کشور کانادا و انگلیس برای شما مطرح کنیم تا در صورت نیاز، تصمیم‌گیری دقیق‌تری برای مهاجرت بگیرید. 
عنوان جرم    میزان وقوع در انگلستان    میزان وقوع در کانادا
دزدی از خانه    متوسط    کم
مورد حمله قرار گرفتن و یا دزدیده شدن    متوسط    کم
دزدی ماشین    کم    کم
از لحاظ نژاد، رنگ پوست، جنسیت و مذهب مورد حمله فیزیکی قرار گرفتن    کم    کم
استفاده و خرید فروش مواد مخدر    بالا    بالا

سرمایه‌گذاری و اقتصاد کانادا یا انگلیس

از نظر حمل ‌و نقل؛ کشور کانادا در موقعیت مناسبی قرار گرفته ‌است. البته باید گفت که برای کسب ‌و کارهای جدید، مشوق مالی بسیار زیادی را خواهد داشت و کمک می‌کند تا کسب‌ و کارهای جدید نیز پا بگیرد. ششمین اقتصاد بزرگ جهان نیز مختص به کشور انگلیس می‌باشد که با توجه به تولیدات ناخالص داخلی حدوداً 2.83 تریلیون دلار درآمد دارد. از نظر برابری قدرت خرید در نهمین جایگاه قرار گرفته است.

همین‌ طور چهارمین ارزش تخمینی منابع طبیعی کشور کانادا 33.02 تریلیون دلار می‌باشد. بنابراین این کشور دارای انرژی‌های ابر قدرت می‌باشد و با داشتن منابع طبیعی همچون گاز و نفت، امکانات مهمی را در اختیار مردم خود می‌گذارد.

براساس شاخص مختلف، یکی از کم فسادترین کشورهای جهان که به‌ عنوان ۱۰ کشور برتر تجاری جهان شناخته می‌شود، کانادا است و از نظر شاخص آزادی اقتصادی، شرایطی بهتر از ایالات متحده دارد.

برای سرمایه‌گذاری افراد خارجی، کشور کانادا شرایط ساده‌تری را به نسبت انگلیس در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد و با مبالغ بسیار معقولی امکان سرمایه‌گذاری در این کشور وجود خواهد داشت. اگر شما نیز علاقه‌ مند به ادامه زندگی در کشور کانادا یا انگلیس هستید، با درک این مطالب می‌توانید برای مهاجرت تحت نظر کارشناسان شرکت الست گروپ به ‌عنوان بهترین شرکت مهاجرتی اقدام کنید.

هزینه‌های زندگی کانادا یا انگلیس

هزینه‌های زندگی کانادا یا انگلیس

به ‌طور تقریبی می‌توان گفت که هزینه‌های زندگی کردن در هر دو کشور کانادا یا انگلیس به‌ صورت یکسان برآورد می‌گردد و از نظر هزینه‌های زندگی و تحصیل تفاوت آن‌ چنانی با یکدیگر نخواهند داشت. اما برای این‌ که جزئیات بیشتری در این‌ راستا بدانید، بهتر است بگوییم که قیمت‌های مصرف ‌کننده بدون در نظر گرفتن هزینه‌ی اجاره‌ی خانه در انگلستان حدوداً ۱٫۵۱ درصد کمتر از کشور کانادا برآورد شده است.

در صورتی ‌که هزینه‌های موجود دیگری برای صرف غذاها در رستوران‌های مختلف انگلستان به نسبت کشور کانادا حدوداً 53/12 درصد بیشتر است. در این زمینه، جزئیات بیشتری برای مقایسه بین هزینه‌های زندگی در کشور کانادا و انگلیس وجود دارد که در جدول زیر به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت تا درک کنید چه شرایطی در رابطه با خرج و مخارج زندگی در این دو کشور وجود دارد.

قیمت در انگلستان بر حسب پوند    قیمت در کانادا بر حسب دلار کانادا    عنوان
۵۰ پوند    ۷۵ دلار کانادا    یک وعده غذایی دو نفره در رستوران معمولی
۱۳ پوند    ۱۸ دلار کانادا    یک وعده غذایی تک‌ نفره در رستوران ارزان
۰.۹۲ پوند    ۲.۴۶ دلار کانادا    شیر یک لیتری
۰.۹۸ پوند    ۲.۹۲ دلار کانادا    نان سفید ۵۰۰ گرمی
۱.۱۱ پوند    ۳.۷۳ دلار کانادا    برنج سفید یک کیلوگرمی
۱.۹۴ پوند    ۳.۶۲ دلار کانادا    بسته تخم مرغ ۱۲ عددی
۵.۵۸ پوند    ۱۳.۴۲ دلار کانادا    پنیر محلی یک کیلوگرمی
۵.۴۳ پوند    ۱۳.۴۲ دلار کانادا    فیله مرغ یک کیلوگرمی
۲.۵۰ پوند    ۳.۲۰ دلار کانادا    بلیت یک طرفه (حمل و نقل محلی)
۲.۹۰ پوند    ۴ دلار کانادا    کرایه تاکسی
۱۰ پوند    ۱۴ دلار کانادا    بلیت یک‌ نفره سینما
۲۹.۱۲ پوند    ۴۵.۰۲ دلار کانادا    یک دست لباس تابستانی
۷۵۱.۹۹ پوند    ۱.۳۶۰.۳۱‍ دلار کانادا    اجاره خانه تک خوابه در مرکز شهر
۱۲۳۱.۱۵ پوند    ۲.۱۹۰.۱۶ دلار کانادا    اجاره خانه ۳ خوابه در مرکز شهر

شرایط تحصیل در کانادا یا انگلیس

شرایط تحصیل در کانادا یا انگلیس

در هر دو جامعه انگلیس و کانادا تحصیل امری بسیار مهم و ضروری می‌باشد و همواره استانداردهای دقیقی در سرتاسر کشور برای ادامه تحصیل رعایت شده است.

نظام آموزشی که در کشور کانادا برقرار است، این امکان را فراهم می‌کند تا هر ایالت با استفاده از قوانین آموزشی خود بهترین امکانات را در اختیار افراد به منظور ادامه تحصیل قرار بدهد. بنابراین هر ایالت از قوانین خود پیروی می‌کند و از قوانین کلی کشور کانادا پیروی نخواهد کرد.

با این شرایط، به دلیل این ‌که استانداردهای موجود در قوانین آموزشی ایالت‌ها بسیار بالا می‌باشد، یکپارچگی در نظام آموزشی این کشور مشاهده خواهد شد. مقاطع مختلف تحصیلی که در کشور کانادا امکان ادامه تحصیل را برای متقاضیان بین‌المللی فراهم می‌کنند، شامل پیش‌دبستانی، ابتدائی، متوسطه اول و متوسطه دوم می‌شود.

بعد از گذراندن مقاطع تحصیلی در مدارس، نوبت حضور در کالج‌ها و دانشگاه‌ها می‌باشد که تحصیلات دانشگاهی در کشور کانادا به سه دسته کالج‌ها، تأثیر از دانشگاه‌ها و تسهیلات مؤسسات فنی دسته‌بندی شده‌ است. تمامی دوره‌های مربوط در این کشور به دو زبان رسمی فرانسوی و انگلیسی برای متقاضیان بین ‌المللی ارائه خواهد شد.

در انگلستان نیز قبل ‌از این‌ که دانش‌آموزان به دانشگاه وارد شوند، باید ۱۲ سال تحصیل کنند. البته مقاطع تحصیلی که در این کشور وجود دارد، متفاوت‌تر از کاناداست که به ۵ بخش تقسیم می‌گردد و شامل پیش ‌دبستانی، ابتدایی، متوسطه، آموزش قبل ‌از دانشگاه و آموزش عالی دانشگاهی می‌باشد.

مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌های انگلستان به لیسانس، کارشناسی ‌ارشد و دکترا تقسیم می‌گردد. برای‌ این که متقاضیان بتوانند ادامه‌ی تحصیلات خود را در مقطع لیسانس این کشور انجام بدهند، باید معادل ۲ سال آخر دبیرستان خود را مدرک فاندیشن بگیرند.

جایگاه‌های دانشگاه‌های انگلستان در رتبه‌بندی جهانی معتبر می‌باشد و از اعتبار بالایی در بین افراد جهان برخوردار هستند. دوره‌های کارشناسی در این کشور معمولاً 3 ‌تا ۴ سال و کارشناسی ‌ارشد معمولاً یک ‌ساله است. شما نیز می‌توانید برای گذراندن دوره‌های تحصیلی خود در کانادا یا انگلیس شرایط خوبی را تجربه کنید.

هزینه تحصیل در کانادا یا انگلیس

هزینه تحصیل در کانادا یا انگلیس

در صورتی ‌که به ‌دنبال ادامه تحصیل در کشور کانادا یا انگلیس هستید، باید بدانید که کیفیت دانشگاه‌ها برای شما در حد قابل ‌قبولی می‌باشد. زیرا یکی از معیارهای اصلی انتخاب کالج‌ها، داشتن محیطی عالی برای پرورش علایق افراد می‌باشد.

در وب‌سایت های دانشگاه‌های مربوطه در کشور کانادا و انگلیس، هزینه‌های مربوط به تحصیل به‌ صورت کامل برآورد شده است. با توجه به این ‌که بهترین دانشگاه‌ها در جهان در کشور انگلیس یا کانادا حضور دارند، می‌توان از امکانات رایگان تحصیل در این دانشگاه برخوردار شوید.

البته برای تحصیلات دانشگاهی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ‌ارشد در دانشگاه‌های انگلیس، مبلغی بین ۱۴ هزار تا ۲۲ هزار پوند برای هزینه دانشگاه دریافت خواهد شد. تفاوت‌های دیگر در زمینه هزینه‌های مربوط به هزینه‌های تحصیل در دانشگاه کانادا وجود دارد که بر اساس برنامه‌های بالینی و مهندسی در طول سال، هزینه‌های دانشگاه کانادا حدوداً ۳۰ هزار دلار می‌شود.

در هر صورت امکانات عمده و اساسی در این دو کشور به لحاظ تحصیل وجود دارد. اگر شما نیز هدف اصلی‌تان از مهاجرت ادامه تحصیل در این دو کشور می‌باشد، می‌توانید از مشاوران و کارشناسان الست گروپ اطلاعات دقیق‌تری در این‌ مورد دریافت کنید. کارشناسان شرکت مهاجرتی الست گروپ همواره برای پاره‌ای از توضیحات در رابطه با دانشگاه‌های این دو کشور، در کنار شما خواهند بود.

شرایط کار در کانادا یا انگلیس

شرایط کار در کانادا یا انگلیس

مسئله مهم دیگر، در زمینه اقتصاد و بازار کار کشور کانادا و انگلیس می‌باشد. کشور کانادا اقتصاد قدرتمندی را در کل جهان از آن خود کرده ‌است. یکی از راه‌های دریافت اقامت این کشور، کسب و کار در کشور کانادا است. به دلیل این ‌که نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است، تعداد مهاجرانی که هر ساله برنامه‌های مختلفی برای کار در  کانادا دارند، رو به افزایش می‌رود.

با توجه به کم شدن میزان همه‌گیری بیماری و ویروس کرونا، نرخ بیکاری این کشور به شرایط قبل بازگشته ‌است و حدوداً ۷٫۸ درصد پیش بینی ‌شده است. به واسطه نهادهای استانی، حداقل درآمد ساعتی در کانادا برای افراد برآورد می‌گردد.
شرایط فعالیت‌های کاری در انگلستان کمی متفاوت‌تر از کشور کانادا می‌باشد.

از نظر اقتصاد، انگلستان در رده ششم جهان قرار گرفته ‌است و نرخ بیکاری برآورد شده از این کشور به ۴٫۷ درصد در سال 2021 رسیده ‌است. افرادی که به‌ تازگی فارغ ‌التحصیل شده‌اند، ممکن است شرایط سخت‌تری را برای پیدا کردن کار در کشور انگلستان داشته باشند.

اما افرادی که دارای مهارت، مدرک و موقعیت مناسب کاری می‌باشند، قطعا در انگلیس شرایط کاری بهتری را تجربه خواهند کرد. البته ناگفته نماند که داشتن مهارت زبان مهم‌ترین شرایط موجود برای کسب موقعیت کاری فرد می‌باشد.

خبر خوب این است که فرصت‌های شغلی در کشور انگلیس نامحدود است و درآمد شغل‌ها متنوع و خوب می‌باشد. برای شناخت بیشتر بحث مالیات، باید بدانید که بر اساس هزینه‌های پرداختی و میزان درآمد افراد، نرخ مالیات تعیین خواهد شد. همین‌ طور بر اساس اعضای خانواده و شغل مد نظر، دریافت مالیات برای افراد صورت می‌گیرد.

قطعا جزئیات دیگری در راستای شرایط کار در کانادا یا انگلیس وجود دارد که با کمک گرفتن از افراد خبره‌ای همچون کارشناسان شرکت الست گروپ می‌توانید شرایط کاری بهتری را در این کشورها تجربه کنید. اما از نظر موقعیت دریافت کار، هر دوی این کشورها شرایط مشابهی را خواهند داشت.

روش های مهاجرت به کانادا یا انگلیس

روش های مهاجرت به کانادا یا انگلیس

روش‌های قانونی، امکان مهاجرت به هر دو کشور کانادا یا انگلیس را فراهم می کند. در صورتی ‌که قصد داشته باشید به کشور کانادا سفر کنید، با هر کدام از روش‌های قانونی با گذشت 3 تا ۵ سال اقامت موقت در این کشور می‌توانید شرایط موجود خود را برای دریافت اقامت دائم و پاسپورت کانادایی ایجاد کنید و از این طریق شهروند دائمی کشور کانادا شوید.

در نقطه مقابل نیز مهاجرت کردن به کشور انگلیس طرفدارهای بسیار زیادی دارد و از روش‌های قانونی امکان‌پذیر می‌باشد. از طریق هر کدام از روش‌های مهاجرتی، مدت ‌زمان دریافت اقامت و پاسپورت این کشور متفاوت می‌باشد. اما به ‌صورت میانگین می‌توان گفت که با گذشت ۵ سال اقامت موقت در کشور انگلیس امکان دریافت اقامت دائم برای افراد وجود خواهد داشت.

البته باید بگوییم که هزینه‌های موجود برای زندگی در کشور کانادا برای مهاجرین بیشتر خواهد بود. اما در هر صورت هر دو کشورهای کانادا و انگلیس طرفداران خاصی خواهند داشت و متقاضیان زیادی قصد دارند ادامه زندگی خود را در این دو کشور پهناور ادامه دهند.

روش‌های مهاجرتی متعددی برای هر دو کشور وجود دارد که در ادامه، جدولی در این مورد برای شما خواهیم داشت تا بدانید از چه روش‌هایی می‌توانید برای مهاجرت به کشور کانادا و انگلیس اقدام کنید.

روش‌های مهاجرتی به کانادا    روش‌های مهاجرت به انگلستان
مهاجرت تحصیلی به کانادا    مهاجرت تحصیلی به انگلستان
مهاجرت کاری به کانادا    مهاجرت کاری به انگلستان
مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری    مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری به انگلستان
مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استارت آپ    مهاجرت از طریق ویزای گلوبال تلنت بریتانیا

مهاجرت به کانادا از طریق تولد    مهاجرت به انگلستان از طریق تولد
مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج    مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج
مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت    مهاجرت به انگلستان از طریق ثبت شرکت
مهاجرت به کانادا از طریق سیستم اکسپرس اینتری
مهاجرت به انگلستان از طریق برنامه استارت آپ
مهاجرت به کانادا از طریق سیستم خوداشتغالی کانادا

جاذبه‌های گردشگری در کانادا یا انگلیس

جاذبه‌های گردشگری در کانادا یا انگلیس

در صورتی ‌که قصد مهاجرت به دو کشور کانادا یا انگلیس را داشته باشید، بهتر است اطلاعات کلی و جامعی در زمینه جاذبه‌های گردشگری هر دوی این کشورها بدانید.

همین موضوع باعث شد تا در ادامه به معرفی برخی از جازبه های گردشگری و تفریحی این دو کشور بپردازیم تا اگر شما نیز خواهان مهاجرت به این کشور هستید، با اطلاعات بهتر، برای مهاجرت اقدام کنید. هر چند که کمک گرفتن از افراد خبره و حرفه‌ای می‌تواند به شما کمک کند تا مسیر هموارتری را برای مهاجرت پیش رو داشته باشید. کارشناسان شرکت الست گروپ به‌ عنوان بهترین شرکت مهاجرتی، به شما کمک خواهند کرد تا در مسیر مهاجرت موفق شوید.

جاذبه‌های گردشگری کانادا

مناظر طبیعی، چشمگیر و متنوع بسیار زیادی در کشور کانادا وجود دارد. البته ساختمان‌ها و معماری‌های مدرن بسیاری به‌ عنوان جلوه‌های پیشرفت این کشور قابل ‌مشاهده می‌باشند.

در صورتی‌ که اطلاعات کافی از جاذبه‌های گردشگری کشور کانادا داشته باشید، برنامه‌ریزی دقیقی برای سفر و استفاده از جاذبه‌های گردشگری این کشور خواهید داشت و می‌توانید تجربه‌ای دل‌انگیز را در مکان‌های مختلف این کشور کسب کنید. از مهم‌ترین مکان‌های تفریحی و گردشگری که در این کشور وجود دارد، می‌توان موارد زیر را نام برد.
جاذبه‌های گردشگری کانادا
جزیره گرانویل در ونکوور    برج سی ان
باغ های بوچارت    قلعه بوت
    پل کنفدراسیون
کلیسا نوتردام    ناحیه سر شکستن در پرش بوفالو در ناحیه فورت مک لود

جاذبه‌های گردشگری انگلیس

جاذبه‌های گردشگری انگلیس

هر ساله تعداد بسیار زیادی از گردشگران خارجی، کشور انگلیس را برای سفر انتخاب می‌کنند. زیرا این کشور توریستی می‌باشد. اما دلیل این ‌که جمعیت مهاجرین و توریست‌های موجود در این کشور رو به ‌افزایش می‌باشد، مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری زیبای آن و وجود آب ‌و هوای مناسب می‌باشد.

البته نمی‌توان از خدمات گردشگری و هتل‌های منحصر به ‌فرد آن نیز غافل شد. پس برای این‌ که بهتر درک کنید جاذبه‌های گردشگری انگلستان چیست، به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.
جاذبه‌های گردشگری انگلیس
کاخ باکینگهام    کاخ بلنهایم
دیوار هادریان    کاخ وست مینستر
برج لندن    ساختمان پارلمان انگلیس و برج بیگ بن
استون هنج    مرکز جورویک واکینگ

فرهنگ غذا در کانادا یا انگلیس

فرهنگ غذا در کانادا یا انگلیس

کسب اطلاعات دقیق در رابطه با فرهنگ غذاهای کشورهای مختلف، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید بعد از مهاجرت، شرایط بهتری را برای زندگی سپری کنید. حال برای این‌ که تفاوت‌های بین فرهنگ غذا در کانادا یا انگلیس را تشخیص دهید، کارشناسان شرکت الست گروپ در ادامه مطلب به بررسی فرهنگ غذای بین این دو کشور خواهند پرداخت.

فرهنگ غذا در کانادا

فرهنگ اصلی غذای کانادایی‌ها در زمینه کشاورزی می‌باشد. بنابراین استفاده بی‌اندازه از گوشت حیوانات دارند و تولید غذا در این کشور به ‌وفور انجام می‌گیرد. فرهنگ غذایی کانادایی‌ها مصرف سه وعده صبحانه، ناهار و شام در طول روز می‌باشد.

غذای محبوب این کشور پوتین است. این غذا در کبک کانادا اختراع شده ‌است و به‌ عنوان یک غذای خیابانی شناخته می‌شود و ماهیت اصلی آن فرانسوی می‌باشد. مواد تشکیل‌ دهنده اصلی این غذا سیب ‌زمینی سرخ‌ شده در کنار سس عصاره گوشت و پنیر می‌باشد.

از دیگر غذاهای معروف و محبوب در کانادا عصاره افرا است. به ‌حدی مصرف این عصاره همه‌گیری است که کانادایی‌ها در کنار بسیاری از غذاهای خود از آن استفاده می‌کنند. مهم‌ترین فرهنگ و سوغاتی‌های کشور کانادا، شربت افرا به حساب می‌آید.

فرهنگ غذا در انگلیس

تنوع غذایی بسیار زیادی در انگلستان وجود دارد و به دلیل سبک‌های آشپزی سنتی، دستور پخت های غذایی بومی بسیار زیادی در این کشور وجود دارد. روز به ‌روز تعداد تنوع غذایی این کشور افزایش پیدا می‌کند. روش‌های مختلفی برای آشپزی در این کشور دیده می‌شود. اصلی‌ترین وعده صبحانه در بین فرهنگ مردم انگلستان، صبحانه می‌باشد.

صبحانه‌های انگلیسی یک وعده غذایی کامل و مفصل است که برای تهیه آن به نسبت وعده‌های ناهار و شام وقت بسیار زیادی صرف می‌گردد. صبحانه‌های معروف انگلیسی معروف‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای انگلستان مواردی همچون ماهی، چیپس سیب ‌زمینی، Fish and Chips  و شپردز پای Shepherd pie می‌باشد.

آداب و معاشرت در کانادا یا انگلیس

آداب و معاشرت در کانادا یا انگلیس

قطعا برای این ‌که بتوانید شرایط بهتری از مهاجرت به کشور کانادا یا انگلیس داشته باشید، باید با فرهنگ و آداب غذا و رسوم مختلف این دو کشور آشنا شوید. 

آداب و رسوب کانادا

آداب‌ و رسوم خاصی برای زندگی با مردم کانادایی وجود دارد که برخی از آن‌ها را در موارد زیر خلاصه می‌کنیم.

اشخاص را در کانادا به اسم صدا نکنید

اعتماد کردن در کشور کانادا به نسبت دیگر کشورها دیرتر صورت می‌گیرد. پس تلاش کنید تا هنگامی ‌که روابط شخصی با فردی برقرار نکرده‌اید، به ‌هیچ ‌عنوان او را به اسم صدا نزنید. یکی دیگر از آداب مهم این است که هنگام دست دادن و آشنایی باید طرف مقابل را نگاه کرد. به تمامی این نکات دقت داشته باشید که در برخی از مکان‌های رسمی همچون دانشگاه، افراد را با نام مادام و موسیو خطاب کنید.

عموماً مردم این کشور عادت ندارند که کلام یکدیگر را در هنگام صحبت کردن قطع کنند. بهتر است بدانید که مردم این کشور در هنگام برقراری روابط اجتماعی برای ‌این که منظور خود را به دیگران برسانند، از حرکات بدن بسیار استفاده می‌کنند.

به مردم کانادایی شربت افرا هدیه دهید

اصولاً آداب‌ و رسوم خاصی برای هدیه دادن در مناسبت‌هایی همچون کریسمس و روز تولد در کانادا وجود دارد. اگر قرار است در این کشور زندگی کنید، بهتر است بدانید که در صورت نیاز می‌توانید شربت درخت افرا را به‌ عنوان یک هدیه برای دوست خود انتخاب کنید. به دلیل این ‌که این شربت بسیار خوشمزه می‌باشد، یک هدیه‌ی رایج در این کشور شناخته می‌شود. در این کشور افراد بعد از دریافت هدیه، فورا آن را باز خواهند کرد.

اگر مهمان کسی شدید، هدیه را فراموش نکنید

برای شناخت بیشتر فرهنگ کانادا یا انگلیس، بهتر است بگوییم که اگر فردی شما را به منزل خود دعوت کرد، بهتر است دست‌ خالی نروید و حتما یک دسته ‌گل یا یک جعبه شکلات برای او تهیه کنید. اما نکته مهم دیگر این است که بدانید در ایالت کبک در کشور کانادا قبل ‌از این‌ که افراد به منزل میزبان بروند، دسته گل را برای او ارسال خواهند کرد.

آداب و رسوب انگلیس

فرهنگ‌های گوناگونی در کشور انگلستان وجود دارد. برای این ‌که انتخاب کنید کدام یک از کشورهای کانادا یا انگلیس برای مهاجرت بهتر است، باید با آداب ‌و رسوم آن‌ها آشنا شوید. برای آشنایی بیشتر با فرهنگ‌های افراد در کشور انگلیس، مطالب زیر به شما کمک خواهد کرد.

انگلیس ها بسیار دقیق و منظم هستند

در صورتی‌ که با یک فرد انگلیسی قرار ملاقات دارید، بهتر است بدانید که اهمیت بسیار زیادی به وقت و نظم می‌دهند و باید سر ساعت تعیین‌ شده در قرار خود حاضر باشید. زیرا در صورت دیرکرد، به ‌عنوان این رفتار شما بی‌احترامی به حساب می‌آید و یک رفتار ناشایست در این کشور شناخته می‌شود.

رعایت فاصله اجتماعی در انگلستان اجباری است

مردمان در کشور انگلیس هنگامی ‌که دو شخص در حال صحبت کردن هستند، بسیار به رعایت فاصله اجتماعی حساس می‌باشند. حفظ فاصله در این کشور به‌ اندازه بازوی دست بین دو شخص می‌باشد. در صورتی‌ که فاصله کمتری با فرد داشته باشید، به‌ عنوان رفتاری تهاجمی شناخته می‌شود.

در هنگام معاشرت با شخص جدید، دست ندهید

مردمان کشور انگلستان عادت به دست دادن با مردمان جدید ندارند. در صورتی ‌که قصد دارید شخصی را ملاقات کنید که فرد نزدیک به شما نیست و برای بار اول است که با او ملاقات می‌کنید، بهتر است هیچ ‌گونه تماس فیزیکی با افراد نداشته باشید.

تمامی این موارد باعث می‌شود که شرایط بهتری را در هر دو کشور کانادا و انگلیس تجربه کنید. اگر نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در این مهاجرت به کشور کانادا و انگلیس هستید، بهتر است از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. کارشناسان شرکت مهاجرتی الست گروپ، همواره در کنار شما هستند تا با بررسی دقیق ویژگی‌ها و مشخصات هر دو کشور، تصمیم درستی برای مهاجرت بگیرید.

شرایط مهاجرپذیری در کانادا یا انگلیس

شرایط مهاجرپذیری در کانادا یا انگلیس

مهم‌ترین موضوع برای افراد مهاجر، دانستن شرایط مهاجرت‌پذیری در این دو کشور و انتخاب مقصد می‌باشد. یک سیستم امتیاز برای تعیین شرایط موجود متقاضی و درخواست او برای مهاجرت وجود خواهد داشت.

این سیستم می‌تواند نشان دهد که آیا فرد واجد شرایط درخواست مهاجرت می‌باشد و  همچنین امتیازاتی که در این سیستم برای مهاجران در نظر گرفته می‌شود، براساس پارامترهایی همچون تحصیلات، سن، سوابق کاری و دیگر موارد می‌باشد.

در صورتی‌ که فرد متقاضی کمترین امتیاز ممکن را از این طریق دریافت کند، می‌تواند برای مهاجرت خود مراحل دیگر را سپری کند. هر چه که میزان امتیازات مربوطه فرد بیشتر باشد، قطعا احتمال مهاجرت آن‌ها به کشورهای کانادا یا انگلیس بیشتر خواهد شد.

کانادا به نسبت کشور انگلیس نرخ بیشتری از مهاجرت سرانه را در جهان از آن خود کرده‌ است و سالانه تعداد بسیار زیادی از افراد از طریق روش‌های مختلف به کانادا مهاجرت خواهند کرد. کانادا به ‌عنوان یک مقصد موفق، امکانات خوبی در اختیار مهاجران ایرانی نیز قرار خواهد داد.

امتیازات مهاجرت به کانادا یا انگلیس

امتیازات مهاجرت به کانادا یا انگلیس

امتیازات مهاجرت به کانادا یا انگلیس تقریباً برابر یکدیگر می‌باشد. اما در برخی مواقع ممکن است تفاوت‌هایی وجود داشته باشد. با قوانین جدیدی که برای مهاجرت به کشور انگلیس در نظر گرفته می‌شود، تحت نظر ایده‌هایی است که در سال 2010 بیان شده ‌است.

ویزای کار تحت نظر نخست ‌وزیر این کشور با شرایطی همچون سطح زبان انگلیسی خوب، معادل متوسطه و حداقل تحصیلات صورت ‌گرفته است. کشور انگلیس، افراد مهاجری که دارای مهارت شغلی می‌باشند را بیشتر می‌پذیرد.

افرادی که در تلاشند تا از پذیرش کاری به منظور اقامت این کشور برخوردار شوند، باید دارای معیارهای مخصوصی باشند. حداقل امتیاز برای پذیرش مهاجرت به انگلیس، ۷۰ است که ۵۰ درصد آن از طریق مهارت زبان انگلیسی تامین خواهد شد و می‌تواند دریافت پیشنهاد کاری را برای افراد آسان‌تر کند. بقیه امتیازها از طریق مواردی همچون سن، لیست کمبود نیرو، حداقل دستمزد و دیگر موارد تعیین خواهد شد.

امتیازات برای مهاجرت به انگلیس

    پیشنهاد شغل (20 امتیاز)
    مهارت شغلی (۲۰ امتیاز)
    مهارت در زبان انگلیسی (۱۰ امتیاز)
    حقوق شغل زیر ۲۳ یورو مورد نظر (۱۰ امتیاز)
    حقوق شغل بالای ۲۵ یورو (۲۰ امتیاز)
    شغل مورد نظر در لیست کمبود مشاغل (۲۰ امتیاز)
    متقاضی با مدرک دکترا (۱۰ امتیاز)
 متقاضی با مدرک دکترای علوم، فناوری، ریاضیات و مهندسی (۲۰ امتیاز)

امتیازات برای مهاجرت به کانادا

کشور کانادا نیز برای مهارت‌های خاص و مشاغل خاص امتیازاتی در نظر گرفته است، اما مدارک دیگری همچون سن و سابقه کار نیز مهم می‌باشد.
مهارت زبانی (حداکثر ۲۸ امتیاز)
سابقه کار (حداکثر ۱۵ امتیاز)
تحصیلات (حداکثر ۲۵ امتیاز)    
سن (حداکثر ۱۲ امتیاز)

دریافت ویزا و اقامت در کانادا یا انگلیس

دریافت ویزا و اقامت در کانادا یا انگلیس

در انتهای این مطلب باید به بررسی برخی از عوامل مختلفی که می‌تواند در راستای دریافت ویزا و اقامت در کشور کانادا یا انگلیس تاثیرگذار باشد، بپردازیم و از این طریق اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار بدهیم. در این راستا می توانید از تجربیات کارشناسان شرکت الست گروپ نیز بهره مند شوید.

کشور کانادا به ‌عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورها از لحاظ دریافت ویزا شناخته‌ شده است و برنامه‌های بسیار متنوعی را برای مهاجرت افراد مهاجر و جذب آن‌ها در نظر گرفته‌ است.

یکی از چندین برنامه مؤثر مهاجرتی همچون مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت کارآفرینی و دیگر موارد بر اساس سیستم مبتنی بر امتیاز در این کشور تنظیم‌ شده است که افراد واجد شرایط می‌توانند در صورت داشتن مهارت کافی از این برنامه‌ها بهره‌مند شوند و اگر دارای تجربه خاصی در زمینه تخصصی می‌باشند، امکان پیشرفت در کشور کانادا را از طریق مهاجرت خواهند داشت.

حال اگر فرد متقاضی دارای سن ۱۸ تا ۳۰ سال باشد، می‌تواند شرایط بهتری را برای مهاجرت به کشور کانادا سپری کند.

در راستای ارائه ویزا و اقامت کشور انگلیس، شرایط سخت‌گیرانه‌تری را برای مهاجرین اعمال می‌کند و در هر کدام از مهاجرت‌های تحصیلی و مهاجرت‌های سرمایه‌گذاری و دیگر روش‌های مهاجرت، نسبتاً چالش‌های پرفراز و نشیبی پیش پای مهاجرین برای رسیدن به کشور انگلستان وجود دارد.

به‌ همین دلیل است که اغلب مهاجرین تشویق به ادامه زندگی و مهاجرت در کانادا خواهند شد تا بتوانند از فرصت‌های استثنایی که در این کشور وجود دارد، پیشرفت کنند. اگر شما نیز با مقایسه این دو کشور قصد مهاجرت به کشور کانادا یا انگلیس را دارید، با کمک گرفتن از مشاوران شرکت الست گروپ به‌ عنوان افراد متخصص می‌توانید موفق در این مسیر موفق شوید.

سخن آخر

سخن آخر

قطعا بعد از مطالعه این مطلب و مقایسه بین کشورهای کانادا و انگلیس می‌توانید تصمیم دقیقی برای مهاجرت خود به کشور مد نظر بگیرید. در این مطلب تلاش کردیم تا تمامی امکانات موجود در کشور کانادا و انگلیس را برای شما شرح دهیم تا بدانید که کدام یک از کشورهای کانادا یا انگلیس را برای مهاجرت انتخاب ‌کنید.

پیشنهاد ما به شما این است که مکانی را پیدا کنید تا  بهترین تناسب را با شرایط شما و خانواده‌تان داشته باشد. برای این ‌که تصمیم‌گیری دقیق‌تری در این مورد بگیرید و از مسیر انتخابی خود مطمئن شوید، باید نگاه دقیق‌تری به برخی از عوامل کلیدی بیاندازید و ببینید که چه چیزی برای شما در کشور مقصد اهمیت دارد.

اگر چه که مزایا و معایب بسیار زیادی در پی زندگی کردن در کشورهای کانادا یا انگلیس وجود دارد، اما قطعا سطح کیفی که در کشور کانادا وجود دارد و فرصت‌های شغلی که در این کشور یافت می‌گردد، برای مهاجران ایرانی بهتر می‌باشد. همین ‌طور به دلیل کاهش یافتن میزان نرخ جرم و جنایت، می‌توانید زندگی امن‌تری را در کشور کانادا سپری کنید.

اما چنانچه که قصد دارید تا اطلاعات دقیق‌تری در رابطه با مقایسه کشورهای کانادا و انگلیس داشته باشید، می‌توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی الست گروپ تماس حاصل کرده و از کمک‌های آن‌ها بهره ‌مند شوید.