تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا

تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا یکی از موضوعاتی است که ذهن مهاجران ایرانی را به خود مشغول می کند. ایرانی های مهاجر می خواهند بدانند که چگونه می توانند پاسپورت ایرانی خود را در کانادا تمدید کنند.

تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا یکی از موضوعاتی است که ذهن مهاجران ایرانی را به خود مشغول می کند. ایرانی های مهاجر می خواهند بدانند که چگونه می توانند پاسپورت ایرانی خود را در کانادا تمدید کنند.

اینفوگرافیک تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا

اینفوگرافیک تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا

در ادامه این مقاله در رابطه با این موضوع بحث می کنیم: 
از چه طریقی میتوان به کانادا مهاجرت کرد؟
شرایط مهاجرت به کانادا به چه صورت است؟
آیا امکان خرید پاسپورت کانادا وجود دارد؟
چه کسی واجد شرایط برای دریافت پاسپورت کانادا است؟
مزایای شهروندی کانادا چیست؟
با پاسپورت کانادا به چه کشورهایی میشود سفر یا مهاجرت کرد؟
چگونه پاسپورت ایرانی در کانادا را تمدید کنیم؟
روش های تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا چیست؟
برای تمدید پاسپورت ایرانی چه مدارکی لازم است؟
چه زمانی برای تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا باید اقدام شود؟
هزینه تمدید پاسپورت در کانادا چقدر است؟
آیا امکان تمدید پاسپورت مفقودی در کانادا وجود دارد؟
اعتبار پاسپورت ایرانی چقدر است؟
آیا امکان تعویض گذرنامه پیش از موعود وجود دارد؟
بهترین گروه مهاجرتی برای مهاجرت به کانادا کدام است؟
سخن پایانی

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا با ما همراه باشید.

 

از چه طریقی میتوان به کانادا مهاجرت کرد؟

از چه طریقی میتوان به کانادا مهاجرت کرد؟

برای مهاجرت به کانادا بیشتر از100 راه وجود دارد ولی الزاما راهی که برای یک نفر مفید بوده است برای فرد دیگر ممکن است کاربردی نباشد. بنابراین برای انجام امور مهاجرتی و همچنین تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا به یک تیم مهاجرتی خوب و با تجربه نیاز است. ما به شما تیم مهاجرتی الست گروپ را پیشنهاد می کنیم.

به دلیل پیشرفت اقتصادی کشور کانادا، اقدام برای مهاجرت به این کشور در سال های اخیر رو به افزایش بوده است و افراد زیادی هر ساله تمایل دارند که به این کشور پر از فرصت های طلایی مهاجرت و زندگی کنند.

ویدئو تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا

روش های مهاجرتی به کانادا زیاد است که در ادامه چند تا از مهم ترین ها مطرح می شود:

مهاجرت از طریق کار 

مهاجرت از طریق کار به دو صورت امکان پذیر است. مورد اول از طریق work skill یا توانایی شخصی می باشد و مورد بعدی از طریق ویزای کاری هست که از طریق کارفرما در کشور کانادا مطابق با مهارت شما برای مدت زمان مشخص ارسال می شود که اگر در مدت تعیین شده هنگام کار طبق قوانین کشور کانادا رفتار کنید می توانید اقامت دائم دریافت کنید.

مهاجرت از طریق تحصیل

مهاجرت از طریق تحصیل بسته به دوره ی تحصیل مانند لیسانس دکتری و ... برای شما ویزای تحصیلی ارسال شده و در این مدت می توانید به صورت پاره وقت مشغول به کار شوید وپس از پایان دوره تحصیل می توانید در خواست ویزای کاری بدهید و پس از مدتی اقامت دائم دریافت کنید.

مهاجرت ازدواج

مهاجرت از طریق ازدواج به این صورت است که هنگامی که شما با فردی که تبعه کانادا می باشد ازدواج کنید پس از مدتی می توانید اقامت دائم دریافت کنید.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به این صورت است که شما مبلغ قابل توجهی را بابت راه اندازی کسب و کار که قابل رقابت با بیزینس های خارجی می باشد را راه اندازی کنید

و دولت کانادا در مقابل به شما پاسپورت کانادایی می دهد.

شرایط مهاجرت به کانادا به چه صورت است؟

شرایط مهاجرت به کانادا به چه صورت است؟

شرایط مهاجرت به کانادا شامل موارد اصلی و اساسی می باشد که  در ادامه به آن می پردازیم. اگر شما هم قصد مهاجرت به کانادا را دارید می توانید از طریق شرکت الست گروپ اقدام کنید و پس از دریافت پاسپورت خود از شرایط لازم برای تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا آگاهی پیدا کنید.

مدرک زبان

برای ورود به کشور کانادا حتما باید مدرک زبان معتبر داشته باشید. در بعضی از موارد ممکن است دولت کانادا از شما آزمون تعین سطح زبان بگیرد. بنابرین اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، بهتر است قبل از انجام هر کاری به فکر تقویت زبان خود باشید چرا که در این کشور از طریق همین زبان قرار است زندگانی را بگذرانید.

تمکن مالی

از اصلی ترین شرایط زندگی در کشور کانادا توانایی مالی برای گذارن زندگی ، حداقل به مدت یک سال می باشد. اگر شما خواهان زندگی در کشور کانادا هستید، باید بتوانید از پس هزینه های زندگی بربیایید حتی اگر به محض ورود به کانادا مشغول به کار شوید. حداقل این مبلغ برای زندگی در این کشور ده هزار دلار کانادا می باشد.

هدف از مهاجرت

شما به هنگام مهاجرت به کانادا موظف هستید که  دولت کانادا را  از انگیزه خود برای مهاجرت به کانادا مطلع و متقاعد سازید. اگر شما از طریق تحصیل قصد مهاجرت دارید باید مدارک مربوط به پذیرش دانشگاه مربوطه در کانادا را ارائه بفرمایید. این مورد در رابطه با عنوان های شغلی نیز صدق می کند.

ترجمه مدارک

از دیگر کارهای اساسی برای مهاجرت ترجمه مدارک می باشد.

یعنی شما به هر عنوانی که قصد مهاجرت به کانادا را داشته باشید، باید مدارک خود را به سفارت کانادا ترجمه شده تحویل دهید. البته ترجمه مدارک کاری تخصصی است و حتما باید تحت نظر دارالترجمه ها انجام گیرد.

آیا امکان خرید پاسپورت کانادا وجود دارد؟

آیا امکان خرید پاسپورت کانادا وجود دارد؟

پاسپورت مدرک رسمی شناسایی شما است که هویت شما در کشورهای خارجی  به وسیله آن شناخته می شود و هر کشوری برای کسانی که قصد خارج شدن از کشور را دارند صادر میکند. 

به همین دلیل امکان خرید پاسپورت کانادایی یا هر کشور دیگر غیرممکن بوده یا باید از طریق راه های قانونی، اقدام به اخذ پاسپورت کانادایی کرد.

گاهی بر اثر بی احتیاطی مسافران پاسپورت آنها گم شده یا دزدیده میشود و افراد سود جو از این ماجرا تلاش می کنند تا پاسپورت مسروقه را به طور غیر قانونی به فروش برسانند. در مواجه با گمشدن پاسپورت خود طبق دستورات مربوطه عمل کنید. در اولین قدم این امر را به سفارت یا کنسولگری کشور تابعیت خود گزارش بدهید.

تنها راه دریافت پاسپورت کانادا اقدام از راه های قانونی می باشد مانند اخذ اقامت از طریق پروژه های استارتاپ. منظور از اجرای پروژه استارتاپ،  پروژه ایی است که  در سطح جهانی قابل رقابت با نمونه های بین المللی باشد و اینکه در طی دو سال متوالی، موفقیت های پی در پی داشته باشد.

در این مدت کسانی که از طریق این راه اقدام به گرفتن پاسپورت کانادایی کرده اند، باید طبق قوانین کشور مربوطه زندگی و مقررات را رعایت کرده باشند تا بعد از بررسی، پاسپورت کانادایی برای آن ها صادر شود. 

شرکت الست گروپ در زمینه مهاجرت به کشور کانادا به شما کمک می کند تا از  طریق قانونی و امنی که برای شما ممکن است اقدام به مهاجرت و گرفتن پاسپورت این کشور کنید و در صورت لزوم تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا را برای شما انجام دهد.

چه کسی واجد شرایط برای دریافت پاسپورت کانادا است؟

چه کسی واجد شرایط برای دریافت پاسپورت کانادا است؟

این که چه کسی واجد شرایط برای دریافت پاسپورت کانادا است بسته به شرایط خاص و متفاوتی است.
از سری شرایط دریافت پاسپورت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افرادی که مشکل قضایی نداشته باشند

یکی از اصلی ترین شرایط دریافت پاسپورت کانادا این است که فرد نباید به دلایل قضایی و یا کلاه برداری تحت تعقیب باشد. افرادی که مشکلات قضایی و کلاه برداری داشته باشند به دلیل تخطی کردن از قوانین کشور خود به عنوان مجرم شناخته می شوند و تا زمانی که این مشکل در کشور خودشان حل نشده باشد، اجازه ورود به خاک کانادا را نخواهند داشت.

فقط در زمان تعیین شده در ویزا در کانادا اقامت داشته باشند

کسانی که متقاضی دریافت پاسپورت کشور کانادا هستند باید در مدت زمان تعیین شده توسط دولت کانادا در ویزا، در این کشور اقامت داشته باشند که مدت زمان اقامت در کشور کانادا 5 سال می باشد. چرا که مدت زمان اعتبار ویزا 5 ساله است. 

والدین مقیم

اگر یکی از والدین در کشور کانادا اقامت داشته باشد و یا پاسپورت کانادایی این کشور را داشته باشد، شما واجد شرایط برای دریافت ویزا خواهید بود. 

ازدواج

اگر شما با یک شهروندان اهل کشور کانادا ازدواج کرده باشید، می توانید برای دریافت پاسپورت کانادایی درخواست دهید. در این صورت فرزندان متولد شده شما در کانادا نیز اقامت کانادایی را دریافت خواهند کرد.

اجازه کار موقت در کانادارا داشته باشند

کسانی که ویزای موقت کار دارند و بر اساس مهارت خاص خود می خواهند در کشور کانادا شروع به کار کنند می توانند پاسپورت کانادا را داشته باشند.

شرکت الست گروپ می تواند در رابطه با تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا از طریق قانونی شما را راهنمایی کند و به شما مشاوره بدهد تا بدون وجود کوچکترین مشکلی بتوانید پاسپورت خود را تمدید کنید.

مزایای شهروندی کانادا چیست؟

مزایای شهروندی کانادا چیست؟

اقامت دائم کشور کانادا مزایای خیلی خوبی برای افرادی که به این کشور مهاجرت کرده اند و یا پاسپورت این کشور را دریافت کرده اند، دارد. وقتی افراد تابعیت دائم کشور کانادا را دریافت می کنند می توانند مانند یک شهروند کانادایی دارای حق رای  واخذ تابعیت قانونی کانادا شوند.

وقتی که فرد تابعیت کشور کانادا را دریافت می کند از بابت شهروندی قانونی خود، اطمینان  صد درصد را حاصل خواهد کرد و می داند که از دست دادن این امتیاز مشکل بزرگی محسوب می شود.
مزیت بزرگ شهروندی کانادا، پاسپورت این کشور است که جزء 9 پاسپورت معتبر دنیا می باشد و میتوان به خیلی از کشورها بدون دردسر خاصی به راحتی سفر کرد.

یکی دیگر از مزایای شهروندی کشور کانادا این است که این کشور اجازه دو تابعیتی می دهد به این صورت که شخص می تواند علاوه بر داشتن تابعیت کشور خود تابعیت کشور کانادا نیز دارا باشد. هم چنین در صورت لزوم امکان تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا نیز وجود دارد.

از نظر سیاسی وقتی فرد مهاجر تابعیت و شهروندی کانادارا داشته باشد می تواند در رای گیری ها شرکت کند و همچنین با نشان دادن شایستگی خود می تواند به شغل های مدیریتی کانادا دست پیدا کند.
کشور کانادا برای افراد مهاجری که شهروند کانادا باشند، امکان اسکان قوی برای رفاه حال آن ها فراهم میکند و برای شهروندان خود خدمات درمانی و تحصیلی رایگان ایجاد می کند.

یکی دیگر از مزایایی که شهروندی کانادا دارد، این است که دولت و پارلمان به طور کل از شهروند خود حمایت می کنند حتی اگر شهروند به صورت دو تابعیتی باشد. این اقدام می تواند به نفع شهروند باشد، چرا که از این طریق می تواند حمایت هر دو دولت را داشته باشد.

شهروندان کانادایی می توانند بدون هیچ محدودیتی به کانادا ورود و خروج داشته باشند و هیچ کس حق اخراج آن ها را از کانادا ندارد.
در کشوری مثل کانادا شهروندان از نظر فکری و مذهبی  و عقیده آزادی کامل از هر نظر را دارا هستند.

با پاسپورت کانادا به چه کشورهایی می توان سفرکرد؟

با پاسپورت کانادا به چه کشورهایی می توان سفرکرد؟

پاسپورت کانادا یکی از قدرتمندترین پاسپورت های دنیا حساب می شود و به وسیله آن میتوان به 195  کشورهای جهان بدون ویزا سفر کرد.
برخی از  کشورهایی که بدون نیاز به ویزا و فقط با پاسپورت کانادایی میتوان سفر کرد عبارت اند از:
•    آلبانی
•    آرژانتین
•    اتریش 
•    باهاما
•    بارباروس
•    بلژیک
•    بولیوی
•    بوسنی هرزگوین
•    برزیل
•    بلغارستان
•    کلمبیا
•    جمهوری چک
•    السالوادور
•    استوانی
•    فرانسه
•    فنلاند
•    آلمان
•    هنگ کنگ
•    اسراییل
•    ایسلند
•    ایرلند
•    اندونزی
•    ایتالیا
•    ژاپن
•    لتونی
•    لوکزامبرگ
•    موری
•    مکزیک
•    موناکو
•    پرو 
•    قطر
•    رومانی
•    سنگال
•    صربستان
•    سنگاپور
•    اسلوکی
•    آفریقای جنوبی
•    کره جنوبی
•    اسپانیا
•    سریلانکا
•    سنت لویس
•    سنت مارتن
•    سوئد
•    سویسس
•    تایوان 
•    تایلند
•    تونس
•    اروگوئه
•    وانواتو
•    ازبکستان
•    ایالات متحده آمریکا
•    اوکراین
•    انگلستان
درست است که فردی که پاسپورت کانادایی دارد هنگام خارج شدن از کشور و سفر به کشوری دیگر احتیاج به ویزا ندارد اما با این حال به مدارک دیگری نیاز پیدا می کند مانند:
•    بیمه مسافرتی
•    اثبات محل اقامت
•    شواهدی از بودجه کافی تمکن مالی

شهروندان کانادایی می توانند برای اقامت زیر 90 روز بدون ویزا به منطقه شینگن سفر کنند. این مناطق شامل فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا می باشد. به علاوه امکان سفر به چهار کشور غیر اتحادیه اروپا مانند ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس نیز وجود دارد.

شهروندان کانادا گاهی اوقات برای سفر به برخی کشورها نیاز دارند که ویزای فرودگاهی دریافت کنند به این صورت که به محض رسیدن به فرودگاه، مرز زمینی و یا بندرها باید برای گرفتن این نوع از ویزا مبلغی را پرداخت و آن را اخذ کنند.

مدارک لازم برای اخذ این سبک ویزاها عبارت اند از:
•    پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
•    مدارکی که ثابت کنند شهروند کانادایی قبل از باطل شدن ویزا کشور مقصد را ترک می کند.
•    مدارکی دال بر این که شهروند کانادایی جایی را برای اقامت در نظر گرفته است.
•    بیمه سفر
•    نامه یا فرم دعوت نامه
در قسمت بالا، به کشورهایی که بدون داشتن ویزا و تنها با نشان دادن پاسپورت کانادایی می توان به آن ها سفر کرد، اشاره شد. لازم به ذکر است که در سال های اولیه مهاجرت لازم است تا پاسپورت ایرانی در کانادا تمدید شود. این امکان یعنی تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا برای مهاجران نیز وجود دارد.

چگونه پاسپورت ایرانی را در کانادا تمدید کنیم؟

چگونه پاسپورت ایرانی را در کانادا تمدید کنیم؟

تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا مسئله مهم و قابل تاملی برای ایرانیان ساکن کانادا می باشد. شهروندان ایرانی که در کانادا زندگی می کنند باید برای تمدید پاسپورت خود حداقل  شش ماه قبل از پایان اعتبار پاسپورت نسبت به تمدید آن اقدام کنند.

تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا امکان پذیر است و برای این کار باید به سفارت پاکستان در آمریکا که حافظ منافع ایران است مراجعه کرد. به این علت که بنا به دلایل سیاسی متاسفانه سفارت ایران در کانادا وجود ندارد و سفارت پاکستان برای انجام امور تمدید پاسپورت ایرانی نزدیک ترین مکان می باشد.

وب سایت امور خارجه ایران از طریق لینک مستقیم در اختیار ایرانیان مقیم خارج از کشور برای تمدید پاسپورت های خود در دسترس است. کسانی که برای تمدید پاسپورت کانادایی خود از طریق وب سایت امور خارجه اقدام می کنند بعد از دریافت کد پیگیری خود، مدارک مورد نیاز تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا را به صورت حضوری به دفتر واشنگتن تقدیم می کنند.

 تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا مراحل ساده ایی دارد که عبارتند از:
•    ثبت اطلاعات هویتی به صورت دقیق در سامانه مربوطه
•    انتخاب دفتر واشنگتن به عنوان نمایندگی دریافت
•    پرینت نهایی کد رهگیری
•    ارسال مدارک به دفتر واشنگتن و شروع فرآیند تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا

افردای که می خواهند پاسپورت ایرانی خود را در کانادا تمدید کنند راحت ترین راه برای آن ها مراجعه به نمایندگی های سفارت ایران در خارج کشور می باشد که در دسترس ترین آن ها دفتر واشنگتن می باشد.
گذرنامه های ایرانی معمولا ده ساله هستند ومی توان بعد از پنچ سال آن را تمدید کرد.

درخواست تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا برای افراد زیر شانزده سال ، باید توسط یکی از والدین یا سرپرست قانونی کودک ارائه شود.
متقاضیان شانزده سال به بالا می توانند فرمشان را خودشان امضا کنند، اما کودکان زیر یازده سال برای تکمیل فرم تمدید پاسپورت احتیاج به امضا هر دو والدین دارند و مدارک اثبات خویشاوندی نیز لازم به ارائه است.

روش های تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا چیست؟

روش های تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا چیست؟

همان طور که در قسمت قبل گفته شد به دلیل عدم وجود سفارت ایران در کانادا برای انجام امور مربوط به گذرنامه و پاسپورت باید به دفتر حفظ منافع ایران در واشنگتن مراجعه کرد.
مراحل تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا به شرح زیر است:
•    ثبت اطلاعات شخصی به صورت کامل در سایت مربوطه
•    ارسال مدارک به صورت پست یا حضوری
•    تمدید گذرنامه ایرانی در کانادا

باید در هنگام ثبت اطلاعات، دقت  خود را بالا برد که اشتباهی صورت ندهد چون در این صورت برای تمدید به اشکال برخواهید خورد.
خوشبختانه در حال حاضر با توجه به محدودیت های سیاسی که برای کشور ایران اعمال شده بازهم شرایط تمدید پاسپورت برای ایرانیان امکان پذیر می باشد.

مدارک لازم برای تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا به شرح زیر می باشد:
•    اصل شناسنامه
•    تصویر مدرک اقامتی معتبر
•    تصویر صفحه اول شناسنامه و دیگر مدارک شناسایی مانند کارت ملی
•    اسکن عکس پرسنلی
•    تصویر کارت پایان خدمت
•    اصل یا تصویر مدرک اقامتی معتبر
•    هزینه خدمات به صورت  Money order
•    فرم شماره 001
•    اصل یا تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان
•    تعداد دوعدد عکس جدید از متقاضی
•    اصل پاسپورت منقضی شده
•    تصویر مدرک تحصیلی رسمی
•    تصویر کارت پایان خدمت
•    اسکن کارت پرسنلی

نکته قابل توجه برای دانشجویان و محصلانی که قصد تمدید پاسپورت خود را دارند، این است که فرم مربوطه امور دانشجویی و تحصیلی را که فرم شماره 50 است را نیز تکمیل کنند.
در صورتی که شناسنامه فرد متقاضی بالای پانزده سال فاقد عکس باشد، در هنگام درخواست برای تمدید پاسپورت باید تقاضای عکس دار کردن شناسنامه را نیز ارسال کند.

در صورتی که تغییر در آدرس متقاضی تمدید پاسپورت به وجود آمده باشد تنها با تقاضای فرد مورد نظر در قسمت اطلاعات تمدید پاسپورت اعمال میشود و برای این کار باید شرایط مورد نظر را نیز دارا باشد.

برای تمدید پاسپورت ایرانی چه مدارکی لازم می باشد؟

برای تمدید پاسپورت ایرانی چه مدارکی لازم می باشد؟

برخی تصور می کنند که پاسپورت نیز مانند شناسنامه، مدرکی مادامالعمراست که دریافت یک باره آن برای همیشه کفایت میکند، اما این تصور غلط می باشد چرا که پاسپورت دارای اعتبار است و پس از اتمام مدت اعتبار آن مجددا برای تمدید اعتبار آن باید مراحل مربوطه را طی کرد.

تعویض و تمدید پاسپورت تحت شرایط خاصی امکان پذیر است که می توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    پر شدن صفحات پاسپورت
•    تغییر نام یا نام خانوادگی
•    تغییر تاریخ تولد
•    مخدوش شدن پاسپورت
•    درخواست تفکیک نام فرزندان
از مهم ترین مراحل برای تمدید پاسپورت انگشت نگاری می باشد که باید در ادارات مربوطه انجام شود.
مدارک لازم برای تمدید پاسپورت:
•    تهیه فرم درخواست تمدید پاسپورت
•    اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
•    عکس جدید
•    عکس آقایان بدون کلاه و کراوات و عینک
•    اجازه محضری پدر برای افراد زیر هجده سال
•    اجازه محضری برای زنان متاهل
•    آقایان بالای  پنجاه سال نیازی به ارائه کارت پایان خدمت ندارند

افراد متقاضی برای تمدید پاسپورت بعد از تکمیل تمام مدارک مورد نیاز باید به یکی از مکان های معتبر برای تمدید پاسپورت مراجعه کنند تا در این دفاتر تمام مدارک آن ها بررسی شوند تا کاستی در آن ها وجود نداشته باشد. بعد از بررسی مدارک رسیدی به فرد متقاضی داده می شود که باید زمانی که پاسپورت ایشان صادر شد آن را به مامور پست تحویل دهند.

پاسپورت جدید بین یک هفته تا ده روز برای فرد متقاضی ارسال می شود.

مدارک لازم برای تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا شامل موارد زیر است:
•    تکمیل فرم صدور گذرنامه
•    ارائه اصل گذرنامه فعلی و کپی از صفحات آن، به خصوص صفحه آخرین مهر
•    ارائه اصل شناسنامه جمهوری اسلامی و کپی از تمام صفحات آن
•    عکس بیومتریک
همان طور که قبلا اشاره شد، تمدید و ارسال پاسپورت بین یک هفته تا ده روز به طول می انجامد درصورتی که نیازمند صدور فوری پاسپورت خود هستید، باید در اداره کل گذرنامه و ارائه بلیط پرواز، به پیگیری سریع تر امور بپردازید.

چه زمانی برای تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا باید اقدام شود؟

چه زمانی برای تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا باید اقدام شود؟

تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا از سری مسائل بسیار مهمی است که افرادی که مقیم این کشور هستند باید به آن توجه داشته و در اسرع وقت نسبت به گذراندن مراحل تمدید اقدام بفرمایند و مراحل قانونی کار را پشت سر بگذارند. در حالت کلی تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا دارای مراحل ساده ایی است که باید به ترتیب پشت سر گذاشته شود.

از آن جایی که برای تمدید پاسپورت ایرانی در کشور کانادا، باید به سفارت کانادا در آمریکا مراجعه شود، بنابراین باید از تکمیل بودن مدارک خود اطمینان حاصل کرده که کمی و کاستی وجود نداشته باشد. اولین قدم برای این کار ثبت اطلاعات خود در سایت های مربوطه است و پس از آن فرد می تواند مدارک خود را حضوری یا به وسیله پست به سفارت پاکستان در آمریکا ارسال کند.

با توجه به شرایط متفاوت هر فرد، زمان تمدید پاسپورت متفاوت می باشد اما به طور کل فرد باید این کار را  شش ماه قبل از پایان اعتبار پاسپورت انجام دهد. اما در مواقعی که پاسپورت مخدوش یا مفقود شده است باید زودتر از موعد نسبت به تمدید پاسپورت اقدام شود.

در صورتی که در زمان مناسب برای تمدید پاسپورت اقدام نشود، ممکن است دولت کانادا مهاجر را از کشور خود اخراج کند که در این صورت دریافت مجدد ویزا با مشکلاتی همراه خواهد بود. بدین منظور پیشنهاد می شود که برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات احتمالی در زمان تمدید، از مشاوران مربوط به امور مهاجرت کمک بگیرید.

شرکت مهاجرتی الست گروپ با همکاری مشاورانی که دارد می تواند انتخاب مناسبی برای افرادی باشد که قصد دارند به کشور کانادا، مهاجرت کنند. این شرکت مهاجرتی تمام اقدامات لازم جهت یک مهاجرت خوب و بدون دغدغه را به شما ارائه می کند. حتی می توانید جهت تمدید پاسپورت ایرانی خود در کانادا از این شرکت کمک بگیرید.

هزینه تمدید پاسپورت در کانادا چقدر است؟

هزینه تمدید پاسپورت در کانادا چقدر است؟

پاسپورت مدرک شناسایی است که در خارج از کشور هویت فرد مهاجر را اعلام می کند، اما برعکس شناسنامه که یک بار برای همیشه صادر می شود پاسپورت مدت زمان مشخصی از اعتبار را دارا می باشد که معمولا این مدت پنج سال است چون چهره افراد به طور مرتب در حال تغییر می باشد و برای احراز هویت لازم است تا تمام اطلاعات پاسپورت و در این مورد به خصوص عکس صاحب پاسپورت نیز به روز رسانی شود.

تمام خدماتی که فرد مهاجر برای درخواست تمدید پاسپورت خود به دفتر واشنگتن ارسال می کند شامل Money order  می باشد که با توجه به در خواست متقاضی هزینه متفاوت می باشد. فرد می تواند اطلاعات مورد نیاز خود را در سایت دفتر واشنگتن مطالعه و فهرست مربوط به خود را تکمیل کند.

تمامی هزینه های مربوط به کنسولگری را باید در قالب money order embassy of Pakistan ارسال کنید. این مدارک را می توانید از بانک ها تهیه کنید اما پیشنهاد این است که این مدارک را از دفاتر پست تهیه کنید. 
 هزینه های تمدید پاسپورت به شرح زیر می باشد:
•    صدور گذرنامه برای افراد با سن بالای هجده سال           130 دلار آمریکا
•    صدور گذرنامه برای افراد زیر هجده سال                      65 دلار آمریکا
•    تغییر محل اقامت در گذرنامه                                     23 دلار آمریکا
•    صدور گذرنامه مفقودی یا مخدوش                             241 دلار آمریکا
•    صدور گذرنامه برای عابرین غیر مجاز                        32 دلار آمریکا
•    تفکیک فرد از گذرنامه برای افراد بالای هجده سال          232 دلار آمریکا
•    تفکیک افراد از گذرنامه برای افردا زیر هجده سال          167 دلار آمریکا

شما برای تمدید پاسپورت خود در کانادا باید این هزینه ها رابه دقت محاسبه کنید و money order  آماده کنید. هزینه  پست هر پاکت پستی برای بازگرداندن مدارک متقاضی به محل سکونت برای داخل کشور آمریکا 30 دلار و برای کشور کانادا 40 دلارمحاسبه  خواهد شد که باید به همراه دیگر هزینه ها در نظرگرفته شود.

آیا امکان تمدید پاسپورت مفقودی در کانادا وجود دارد؟

آیا امکان تمدید پاسپورت مفقودی در کانادا وجود دارد؟

از دیگر مسائلی که ممکن است برای مهاجرین کانادایی پیش بیاید، مفقود شدن پاسپورت است که در این شرایط در وهله اول باید خونسردی خود را حفظ کرده و طبق مراحل ذکر  شده عمل کنید.

مراحل دریافت مجدد پاسپورت مشابه تمدید پاسپورت است اما مدارکی که لازم است مقادیری متفاوت می باشد، برای مثال در صورت مفقودی پاسپورت لازم است که گزارش پلیس مبنی بر مفقودی پاسپورت، برای دفتر واشنگتن ارسال شود تا از طریق فهرست هزینه ها، هزینه محاسبه و مدارک ارسال شود.

مدارک لازم برای دریافت پاسپورت در صورت مفقودی:

•    رسید نهایی درخواست صدور گذرنامه مفقودی
•    تصویر گذرنامه مفقودی
•    اصل شناسنامه
•    اصل یا تصویر کارت ملی متقاضی تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا
•    اصل یا تصویر مدرک اقامتی معتبر
•    اصل یا تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان با سن هجده تا پنجاه سال
•    تعداد دو عدد عکس جدید متقاضی
•    هزینه خدمات کنسولگری به صورت Money Order و بر اساس اطلاعیه شماره 600

این ماجرا ممکن است بصورت برعکس هم اتفاق بیفتد به این صورت که فرد در سفر به ایران پاسپورت کانادایی خود را گم کند که در اولین مرحله باید گزارش مفقودی را سریعا به اداره مهاجرت این کشور اطلاع دهد که با این کار پاسپورت فاقد اعتبار می شود.

اگر متقاضیان گذرنامه های مفقود شده زیاد باشد، احتمال دارد برای دریافت مجدد پاسپورت کانادایی با محدودیت هایی مواجه شوید.

افرادی که پاسپورت آن ها مفقود شده باید در اولین فرصت گزارش مفقودی  را به نزدیک ترین دفتر دولت کانادا بدهند تا مورد پیگیری قرار بگیرد. در صورتی که افراد، واجد شرایط دریافت مجدد پاسپورت کانادایی باشند، باید مدارک زیر را برای ادارات مربوطه ارسال کنند:

•    فرم درخواست تکمیل شده امضا شده توسط ضامن
•    دو قطعه عکس پاسپورت یکسان
•    مدارک مرتبط با اثبات شهروندی متقاضیان
•    اسناد مربوط به اثبات هویت 
•    پرداخت هزینه درخواست و تعویض گذرنامه
•    اعلامیه ایی مبنی بر گم شدن یا دزدیده شدن پاسپورت

مقامات مربوطه پیش از ارسال گذرنامه جایگزین، نحوه گم شدن یا به سرقت رفتن پاسپورت قبلی متقاضی و مدارک ارائه شده توسط آنان را به دقت بررسی خواهند کرد که در این صورت ممکن است پردازش درخواست و ارسال گذرنامه جدید را به تاخیر بیندازد.

اعتبار پاسپورت ایران چقدر است؟

اعتبار پاسپورت ایران چقدر است؟

برای شروع این بخش و بررسی رتبه اعتبار پاسپورت ایرانی، در ابتدا معتبرترین پاسپورت های جهانی را مورد بحث قرار می دهیم.

معتبر ترین سایت برای بررسی این موضوع، سایت Henley می باشد. سال 2022 پاسپورت دو کشور ژاپن و سنگاپور با اجازه ورود به 192 کشور بدون ویزا رتبه نخست را در بین دیگر کشورها دریافت کرده اند. شهروندهای این دو کشور دیگر برای مسافرت و تحصیل در کشورهای دیگر هیچ مشکلی نداشته و به راحتی به هرکشوری که می خواهند می توانند سفر کنند.

در این بین کره جنوبی و آلمان در رتبه دوم قرار می گیرند و بعد از آن ها کشورهای فنلاند، ایتالیا، لوگزامبورک و اسپانیا در صدر سومین قدرتمندترین پاسپورت ها قرار می گیرند. البته کشور کانادا نیز پاسپورت های معتبری را ارائه می دهد که در قسمت های قبل به آن اشاره شد.

متاسفانه پاسپورت ایرانی از نظر اعتبار جایگاهی مناسب ندارد و در جایگاه 107 از لحاظ اعتباری قرار می گیرد. بنابراین افرادی که مرتبا به سفرهای کاری می روند و یا قصد مهاجرت به کشوری را دارند می توانند روی اعتبار پاسپورت کانادایی حساب کنند.

با توجه به جایگاه پاسپورت ایران کسانی که قصد مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و کشورهای حوزه شینگن دارند باید برنامه ریزی دقیق تر و تلاش بیشتری داشته باشند.
بدین منظور و برای دریافت پاسپورت کانادایی می توانید به موسسه مهاجرتی الست گروپ مراجعه فرمایید.

همین طور امکان تمدید پاسپورت کانادایی برای شما وجود خواهد داشت.

آیا امکان تمدید پاسپورت پیش از موعد وجود دارد؟

آیا امکان تمدید پاسپورت پیش از موعد وجود دارد؟

پاسپورت یا گذرنامه بر عکس سایر مدارک شناسایی مدت زمانی محدود برای اعتبار را دارا است که بعد سپری شدن این مدت دارنده پاسپورت باید نسبت به تمدید آن اقدامات لازم به همراه مدارک لازم را به عمل بیاورد. 

از سری عواملی که امکان تمدید و یا صدور پاسپورت جدید مهیا می شود، می توان به مواردی از قبیل تغییر نام ونام خانوادگی، مخدوش شدن پاسپورت و پر شدن صفحات پاسپورت اشاره کرد. از مهم ترین مراحل تمدید پاسپورت بعد از جمع آوری مدارک مورد نیاز مراجعه به اداره مربوطه است. در آن جا افسر گذرنامه مدارک ارائه شده شما را بررسی می کند که مشکلی برای تمدید مجدد نداشته باشد.

تعویض پاسپورت بیش از اتمام اعتبار آن، راهی پیشگیرانه برای دارنده پاسپورت در مواقع ضروری است . گاهی بر اثر سهل انگاری پاسپورت اشخاص دچار خط و خش و یا مفقودی می شود که در این صورت فرد باید سریعا به کنسولگری کشور مرتبط و همچنین پلیس محلی اطلاع دهد که در غیر این صورت روند صدور مجدد پاسپورت با سرعت کندتری امکان پذیر میشود. 

زمانی که شهروندان قصد تمدید پاسپورت خود را دارند از نظر قضایی برخی از شهروندان  نیز باید نکاتی را رعایت کنند از جمله :
•    افرادی که سفر آن ها باید با تایید و تشخیص مقامات قضایی انجام شود
•    افرادی که دارای بدهی مالیاتی هستند
•    افرادی که حکم اجرای دادگستری دارند

یکی دیگر از مواردی که در خصوص تمدید پیش از موعد پاسپورت وجود دارد، مربوط به زمانی می شود که فرد در کانادا زندگی نمی کند و بر اثر اتفاقی پاسپورت خود را گم کرده است که در این صورت باید سریعا به دفاتر کانادا در آن کشور اطلاع دهد و سریعا به دنبال دریافت پاسپورت کانادایی خود باشد.

اگر در کشور ایران این اتفاق برای شما افتاده است می توانید این موضوع را از طریق سفارت کانادا در کشورهای همجوار انجام دهید و هم چنین از راهنمایی های شرکت مهاجرتی الست گروپ نیز استفاده کنید. در ضمن برای تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا نیز می توانید از راهنمایی های این شرکت مهاجرتی کمک بگیرید.

بهترین گروه مهاجرتی برای مهاجرت به کانادا کدام است؟

بهترین گروه مهاجرتی برای مهاجرت به کانادا کدام است؟

شما نیاز دارید برای انجام کارهابی مهاجرتی خود به گروهی مجرب و کار بلد برای انجام امور خود مراجعه کنید.
گروه الست گرپ با دارا بودن تیمی مجرب از مشاورین مهاجرتی در سال 1399 موفق شده است جزء یک صد واحد برتر مشتری مداری باشد و در جشنواره ملی یک صد واحد برتر مشتری مداری معرفی شود.

الست گروپ نماینده انحصاری بسیاری از شرکت و موسسات تحصیلی، کاریابی بین المللی، آکادمی فوتبال، مراکز درمانیو... در 100 کشور می باشد که به عنوان نماینده این شرکت ها شما را در مسیر قانونی و درست یاری می نماید.

دلیل برتری لست گروپ برای انتخاب یک راهنمای مطمئن برای مهاجرت به کانادا به این دلیل است که، با توجه به رزومه فرد به آن ها مشاوره داده و بهترین کشور مقصد را برای آن ها انتخاب می کند. به علاوه بهترین راه مهاجرتی به کشور مقصد را برای شما مشخص می کند.

همچنین یکی دیگر از برتری های الست گروپ این می باشد که قردادهای الست گروپ تضمین صد درصدی روی تمامی قراردادهای کاری خود را دارد. این مورد به این معنی می باشد که اگر تعهدی از سمت الست گروپ در متن قرارداد ذکر شد ولی به آن عمل نشد، الست گروپ تمام خسارات وارده را جبران می کند. 

گروه مشاورین الست گروپ می توانند شما را در خصوص  خدماتی مختلف مانند: کاریابی، سرمایه گذاری، توریستی، درمانی، تحصیلی، ورزشی، کار آفرینی و مهاجرت راهنمایی کرده و شما را به نتیجه مطلوب خود برساند.
همچنین این شرکت مهاجرتی در تمام پروسه مهاجرتی شما را همراهی کرده و به صورت دوره ایی شما را در جریان وضعیت پرونده مهاجرتیتان قرار می دهد.

از دیگر امتیازات قراردادهای الست گروپ این می باشد که در تمامی قرار دادهای مهاجرتی به کشورهای انگلیسی زبان و آلمانی زبان، به جهت موفقیت آمیز بودن مصاحبه در سفارتخانه آن کشور و راحتی برای بر قراری ارتباط در کشور مقصد به محض ورود برای شما کلاس های رایگان زبان برگزار می کند.

سخن پایانی

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا صحبت شد و بیان شد که امکان تمدید پاسپورت وجود دارد و به این منظور بهتر است که قبل از موعد مقرر برای این کار اقدام شود. چرا که اگر در موعد مقرر پاسپورت کانادایی شما تمدید نشود، احتمال اخراج شما از کانادا وجود خواهد داشت. 

برای دریافت پاسپورت کانادایی خود می توانید از شرکت مهاجرتی الست گروپ کمک بگیرید. از طریق این شرکت می توانید بهترین مقصد زندگی در کانادا را با توجه به شرایط خود پیدا کنید و به راحتی به این کشور مهاجرت کنید.