زندگی در تورنتو

در این مقاله به بررسی زندگی در تورنتو می پردازیم.

زندگی در تورنتو به ‌عنوان یکی از آرزوهای تعداد بسیار زیادی از افراد است. به دلیل این‌ که این شهر بسیار بزرگ در کانادا بسیار معروف می‌باشد و تعداد بسیار زیادی از جمعیت کانادا در این شهر سکونت دارند.

در این مقاله به بررسی زندگی در تورنتو می پردازیم.

زندگی در تورنتو به ‌عنوان یکی از آرزوهای تعداد بسیار زیادی از افراد است. به دلیل این‌ که این شهر بسیار بزرگ در کانادا بسیار معروف می‌باشد و تعداد بسیار زیادی از جمعیت کانادا در این شهر سکونت دارند.

در کنار این مسائل به دلیل این ‌که شهری زیبا است و جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد، اغلب مهاجرین علاقه‌مند به زندگی کردن در این شهر گسترده می‌باشند.

از جمله مهم‌ترین مواردی که به ‌عنوان مزیت‌های اصلی این شهر شناخته می‌شود، امکانات پیشرفته ورزشی، مکان‌های دیدنی خاص، جمعیت چندفرهنگی، قدمت و تاریخ طولانی‌ مدت، معماری خاص و دیگر موارد این‌چنینی می‌باشد و باعث شده است روز به‌ روز تعداد جمعیت این شهر افزایش پیدا کند و به ‌عنوان شهری شلوغ و پر پرهیاهو شناخته شود.

اما دانستن اطلاعات جزئی در رابطه با زندگی در تورنتو به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید خود را با شرایط زندگی در این شهر مهم تطابق دهید. به ‌عنوان نمونه شناخت مواردی همچون آب و هوای تورنتو، محله‌های تورنتو، وضعیت اقتصادی و دیگر موارد مشابه باعث بالا رفتن سطح آگاهی شما در این زمینه خواهد شد تا بتوانید با مهاجرت به کانادا و زندگی در تورنتو، امکانات بهتری را تجربه کنید.

اینفوگرافیک زندگی در تورنتو

اینفوگرافیک زندگی در تورنتو

در ‌همین زمینه می توانید به کارشناسان شرکت الست گروپ مراجعه نمایید تا اطلاعات بیشتری در زمینه زندگی در این شهر پرهیاهو برای شما فراهم سازند. موسسه الست گروپ، از معتبرترین و بهترین شرکت های مهاجرتی شناخته می شود. در ادامه این مطلب با ما باشید تا بیشتر در این ‌باره بدانید.

مطالبی که در ادامه این مبحث بررسی خواهیم کرد، عبارتند از:
•    موقعیت جغرافیایی تورنتو 
•    درباره شهر تورنتو
•    زبان رسمی در تورنتو
•    تلفن ‌همراه در تورنتو
•    اینترنت در تورنتو
•    آب و هوای تورنتو
•    اقتصاد تورنتو
•    واحد پول تورنتو
•    بانکداری در تورنتو
•    کار در تورنتو
•    رفتار مردم تورنتو با مهاجرین
•    رستوران در تورنتو
•    انعام در تورنتو
•    هزینه زندگی در تورنتو
•    سیستم حمل و نقل در تورنتو
•    دوچرخه سواری در تورنتو
•    زندگی در تورنتو برای کودکان
•    امنیت و اورژانس تورنتو
•    شرایط برق در تورنتو
•    محله‌های تورنتو
•    مزایای زندگی در تورنتو
•    تحصیل در تورنتو
•    سخن آخر

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زندگی در تورنتو با ما همراه باشید.

 

موقعیت جغرافیایی تورنتو

موقعیت جغرافیایی تورنتو

مهم‌ترین نکته این است که بدانید تورنتو در کجا واقع ‌شده است. مکان اصلی این شهر در مرکز استان انتاریو در ساحل شمال غربی این دریاچه می‌باشد. ارتباط نزدیکی که بین تورنتو با استان کبک در شرق و ایالت نیویورک و میشیگان در جنوب شرقی وجود دارد، باعث شده ‌است که این شهر به‌ عنوان یک قطب اصلی شناخته شود.

از لحاظ مواردی همچون تکامل و توسعه شهری و جذابیت‌های فرهنگی، شرایط شهر تورنتو در موازات با شهرهای پیشرفته دیگری همانند سان‌فرانسیسکو، شیکاگو و نیویورک می‌باشد.

حدود جمعیت شهر تورنتو ۳ میلیون نفر می‌باشد و همین عامل باعث شده ‌است تا به ‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای آمریکایی بعد از شهرهای پیشرفته شناخته شود. البته اگر بخواهیم در رابطه با جمعیت حومه این شهر اطلاعاتی در اختیار شما قرار بدهیم منطقه تورنتو در مجموع حدوداً ۶٫۵۰۰۰۰۰۰ نفر جمعیت دارد.

یکی از شهرهای جهان که دارای چندین فرهنگ مختلف می‌باشد، تورنتو است و همین مسئله باعث شده از تجربه‌ی زندگی کردن در این شهر بزرگ از لحاظ فرهنگی برای تعداد بسیار زیادی از مهاجران مفید باشد و آن‌ها را علاقه‌مند به زندگی در تورنتو خواهد کرد. گویش‌های متعددی در این شهر از طریق گویش‌های متعددی در این شهر صحبت خواهد شد و در کل ۱۴۰ زبان در این شهر در طول روز با دیگران ارتباط برقرار می‌کند.

زیرا حدوداً نیم بیشتری از جمعیت شهر تورنتو خارج از کشور کانادا به دنیا آمده‌اند. درست است که تورنتو به‌ عنوان پایتخت کشور کانادا به حساب نمی‌آید، اما در کانادا مرکز صنایع بسیار زیادی می‌باشد و باعث شده‌ است برای تازه‌واردان و مهاجران، فرصت‌های شغلی و اقتصادی بسیار زیادی فراهم شود.

به ‌غیر از این‌ که تورنتو در کانادا بسیار معروف می‌باشد، به ‌عنوان یکی از محبوب‌ترین شهرهای جهان است که شهرت بسیار خاصی را از آن خود کرده است.

شهروندان شهر تورنتو امنیت و تمیزی آن را مهم‌ترین پوئن اصلی آن می‌دانند. حتی اگر فردی برای یک بازه زمانی کم در این شهر زندگی کرده باشد، قطعا متوجه این‌ موضوع خواهد شد.

درباره شهر تورنتو

درباره شهر تورنتو

تورنتو توانسته ‌است تعداد بسیار زیادی سفرهای هوایی بین‌المللی را از آن خود کند و به‌ عنوان یک مرکز اقتصادی مهم، روزانه از طریق ۶۶ خط هوایی بیش‌ از ۱۱۰۰ پرواز به آن وارد خواهند شد. در کنار این موارد، برای شناخت بیشتر و زندگی در تورنتو لازم است بدانید که حدوداً ۹ بیمارستان آموزشی که به دانشگاه‌های این شهر وابسته هستند، در مهم‌ترین بخش مرکزی این شهر تعبیه شده‌اند که به ‌عنوان مراکز برتر پزشکی این شهر به حساب خواهند آمد.

با حضور در شهر تورنتو، این امکان برای شما فراهم خواهد شد تا بتوانید از چندفرهنگی و شرایط چند زبانه بودن این شهر بهره‌مند شوید و از مناظر طبیعی، صداها و طعم های مختلف تجربه‌های بیشتری کسب کنید.

در واقع افرادی که در شهر تورنتو زندگی می‌کنند، زندگی هیجان‌انگیزی را دارند و امکانات نامحدودی در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت. البته نکته مهم دیگری که در رابطه با زندگی در تورنتو باید بدانید این است که در محدوده‌ای 160 ‌کیلومتری از این شهر حدوداً یک‌ چهارم جمعیت کشور کانادا قرار گرفته‌اند و همین‌طور در فاصله ۹۰ دقیقه‌ای از این شهر به واسطه پرواز و حدوداً بیشتر از ۶۰ درصد از جمعیت ایالات‌ متحده آمریکا ساکن می‌باشند.

با شناخت این دسته از مسائل در رابطه با ویژگی‌های اصلی شهر تورنتو، قطعا شما نیز مشتاق به زندگی در این شهر می‌باشید.

در صورت نیاز برای کسب اطلاعات بیشتر و شرایط مهاجرت به تورنتو می‌توانید از کارشناسان ما در شرکت الست گروپ کمک بگیرید.

زبان رسمی در تورنتو

زبان رسمی در تورنتو

برای این ‌که بتوانید با شرایط زندگی در تورنتو هماهنگ شوید، باید به یکی از زبان‌های فرانسوی و انگلیسی مسلط باشید. البته جمعیت بسیار بزرگی از مردم تورنتو به زبان‌های مختلفی همچون ایتالیایی، چینی، پرتغالی و دیگر موارد صحبت خواهند کرد. پس اگر هر چه دامنه اطلاعات شما در زمینه زبان‌های مختلف گسترده‌تر باشد، قطعا می‌توانید در این شهر زندگی مسالمت‌آمیزی داشته باشید.

این ‌موضوع را از خاطر نبرید به دلیل این‌ که تنوع مهاجرین بسیار زیادی برای زندگی در تورنتو بسیار زیاد می‌باشد، حتما افرادی را پیدا خواهید کرد که به زبان شما صحبت کنند.

در هر صورت داشتن اطلاعات کافی در زمینه زبان‌های فرانسوی و انگلیسی می‌تواند در حد مقدماتی، کار شما را راه بیندازد. اما قطعا اگر در این زمینه حرفه‌ای باشید، روابط بهتری را در تورنتو برقرار خواهید کرد.

تلفن ‌همراه در تورنتو

تلفن ‌همراه در تورنتو

در کانادا دو سرویس‌ دهنده اصلی وجود دارد که تلفن‌های موجود به واسطه شبکه CDMA  گسترش یافته‌اند.

اما در چند سال گذشته شبکه GSM نیز معرفی‌ شده است که می‌توانید از طریق آن برای ارتباط گرفتن با دیگران استفاده داشته باشید.

اگر قصد دارید سفر تفریحی به کانادا داشته باشید، می‌توانید در حین وارد شدن به فرودگاه، تلفن‌ همراه اجاره کنید یا از قبل سیم‌کارت‌های محلی مربوط به تورنتو را دریافت کنید و از آن‌ها استفاده کنید. 

اینترنت در تورنتو

اینترنت در تورنتو

هیچ ‌گونه مشکلی از لحاظ اتصال به اینترنت در تورنتو وجود ندارد. مهم‌ترین موضوع این است که تعداد بسیار زیادی از هتل‌ها برای میهمانان خود امکان استفاده از اینترنت رایگان را دارند و موارد دیگری همچون کتابخانه‌های عمومی، اینترنت رایگان برای مخاطبین خود عرضه خواهند کرد. اگر روی صندلی‌های یک کافه یا رستوران بنشینید، با خیال راحت می‌توانید از سرویس‌های رایگان اینترنت آن مکان نیز استفاده داشته باشید.

در برخی از نقاط، شبکه‌های بی‌سیم تورنتو نیز دسترسی رایگان به اینترنت را برای افراد فراهم خواهند کرد که این به‌ عنوان نکات مثبت زندگی در تورنتو شناخته می‌شود که می‌توانید از آن بهره‌مند شوید.

البته در هر صورت اگر سوالات ذهنی شما برطرف نشده ‌است، می‌توانید از همکاران باتجربه ما در شرکت الست گروپ کمک بگیرید.

زیرا مشاوره گرفتن از کارشناسان الست گروپ،  در این زمینه به شما کمک می‌کند تا در هنگام مهاجرت به این کشور، شرایط بهتری را از زندگی در تورنتو تجربه کنید.

آب و هوای تورنتو

آب و هوای تورنتو

برای این ‌که بتوانید شرایط زندگی در تورنتو را بسنجید، باید در رابطه با آب ‌و هوای آن نیز اطلاعاتی کسب کنید. اگر قصد زندگی در این شهر را دارید، تقریباً یک زندگی چهارفصل را تجربه خواهید کرد. اما به نسبت دیگر شهرهای کانادا زمستان بسیار سردی در تورنتو وجود ندارد و حدوداً به مدت ۴ ماه یعنی از دسامبر تا مارس، زمستان تورنتو را تجربه خواهید کرد.

اگر در تلاشید تا بتوانید برای این بازه زمانی لباس زمستانی خریداری کنید و قصد پس‌انداز کردن دارید، بهتر است برای خرید لباس در فصل بهار یا تابستان به فروشگاه‌ها بروید و از تخفیفات ویژه آن‌ها بهره‌مند شوید. این کار می‌تواند چندین دلار برای شما پس‌انداز به دنبال داشته باشد.

حال در راستای شناخت هوای تابستان در تورنتو باید بگوییم که هوایی تقریباً مرطوب و گرم را تجربه خواهید کرد.

اگر شرایط اقامت شما به گونه‌ای است که در آپارتمان مد نظر دارای تهویه مطبوع نیستید، باید حتما فکری به حال تهیه یک دستگاه تهویه هوای مناسب کنید تا بتوانید تابستان خنکی را در تورنتو پشت سر بگذارید.

اقتصاد تورنتو

اقتصاد تورنتو

مرکز فعالیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در کشور کانادا، تورنتو به حساب می‌آید. همین شرایط باعث شده ‌است که از لحاظ اقتصادی شهر تورنتو بسیار قوی باشد و بعد از شیکاگو و نیویورک به ‌عنوان قدرتمندترین شهر آمریکای شمالی به‌ منظور شرایط اقتصادی شناخته شود.

همین‌طور مهم‌ترین ویژگی اصلی در تورنتو مراکز عمده‌فروشی می‌باشد و همین موضوع توانسته تورنتو را به‌ عنوان یک شهر بسیار مهم از لحاظ صنعتی به مردم معرفی کند. وجود منابع مختلف فلزی در تورنتو و قدرت هیدروالکتریک باعث شده ‌است تا کارخانه‌های بسیار زیادی در این زمینه احداث شود و حدوداً نیم بیشتری از محصولات کانادائی در زمینه‌های مختلف در تورنتو تولید خواهند شد. تمامی این موارد در کنار یکدیگر باعث می‌شود تا وضعیت اقتصادی تورنتو همواره خوب و مفید باشد.

رشد ۲٫۴ درصدی اقتصاد تورنتو از سال 2009 باعث شده‌ است تا روز به ‌روز مردم این شهر از لحاظ موقعیت اجتماعی سطح بهتری را تجربه کنند و برای مشاغل بسیار متعدد، موقعیت‌های اقتصادی خوبی وجود دارد. همین موضوع باعث شده ‌است که صاحبان مشاغل، بیکار نمانند.

نکته قابل توجه در خصوص مالیات‌ است.

مالیات ها در این شهر بسیار زیاد است و در واقع مقدار بسیار زیادی از بودجه این شهر به واسطه دریافت مالیات تامین خواهد شد تا امکانات رفاهی بیشتری برای زندگی در تورنتو فراهم گردد.

واحد پول تورنتو

واحد پول تورنتو

در راستای شرایط زندگی بهتر در شهر تورنتو، شناخت واحد پول آن نیز بسیار مهم است. ارز رایج در این شهر دلار کانادایی می‌باشد و اغلب سکه‌های ۵ سنت، ۱۰ سنت، ۲۵ سنت متداول‌ترین سکه‌های این شهر می‌باشند. اما بهتر است بدانید که دو سکه‌ی اصلی تورنتو که با نام یک ‌دلاری شناخته می‌شود و دارای رنگ طلایی است، دارای یک پرنده حک ‌شده در یک طرف سکه می‌باشد.

اما دیگر سکه شهر تورنتو نقره‌ای رنگ می‌باشد و دو دلاری شناخته می‌شود.

البته اسکناس‌های دیگری در انواع مختلف همچون ۵ دلاری، ۱۰ دلاری، 20 دلاری، ۵۰ دلاری، 100 دلاری به ‌عنوان پول‌های رایج موجود در شهر تورنتو می‌باشد.

البته اسکناس‌های درشت‌تری همچون هزار دلاری نیز در این کشور قابلیت استفاده دارد که فقط مبادله آن‌ها و خرد کردن آن‌ها در بانک‌ها قابل ‌قبول می‌باشد.

بانکداری در تورنتو

بانکداری در تورنتو

برای شناخت بانکداری در تورنتو لازم است بدانید که از دوشنبه تا جمعه به ‌طور معمول تمامی بانک‌های موجود در تورنتو از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر فعالیت خواهند داشت. اما نکته منحصر به ‌فرد این است که امکان دارد برخی از بانک‌ها فعالیت خود را در روزهای شنبه و یکشنبه نیز ادامه بدهند.

البته در تمامی فروشگاه‌های بزرگ، دستگاه‌های عابر بانک وجود دارد و در مکان‌های دیگری همچون هتل‌ها، لابی‌ها و دیگر اماکن عمومی، بهترین شرایط را برای بانکداری در تورنتو فراهم می‌کنند.

به ‌همین دلیل افرادی که قصد زندگی در تورنتو را دارند، می‌توانند با مدیریت، بهترین امکانات ممکن در زمینه بانکداری را نیز تصاحب شوند.

تعداد بسیار زیادی از مؤسسات مالی و بانکی که در این شهر فعالیت دارند؛ ویزاکارت، مسترکارت، کارت‌های امریکن و دیگر موارد را نیز قبول خواهند کرد و بر اساس ارائه آن‌ها می‌توانند به افراد خدمات‌دهی کنند.

کار در تورنتو

کار در تورنتو

همانند دیگر کشورهای پیشرفته جهان، شرایط کسب‌ و کار در کانادا و تورنتو که به ‌عنوان یکی از شهرهای مهم این کشور به حساب می‌آید، مناسب است. رشد اقتصادی خوبی در این شهر برقرار است و تمرکز اصلی کشور کانادا روی تورنتو می‌باشد و همین مسئله باعث شده تا فرصت‌های شغلی بسیار زیادی برای افراد در حیطه‌های مختلف و تخصص در زمینه‌های متعدد صورت بگیرد.

مسئله مهم در راستای پیدا کردن شغل متناسب با تخصص افراد این است که حتما فرد باید مسلط به زبان فرانسوی یا انگلیسی باشد تا بتواند فعالیت‌های بیشتری در زمینه کار در تورنتو انجام بدهد یا تعداد بسیار زیادی از شرکت‌های فعال در تورنتو فعالیت‌های خود را به این دو زبان اختصاص داده است.

به‌ همین دلیل مهاجران در صورت داشتن تسلط به هر ۲ زبان فرانسوی و انگلیسی، شانس بیشتری برای پذیرش در شرکت‌های مختلف به منظور کار در تورنتو خواهند داشت و این شرایط می‌تواند درآمد خوبی برای آن‌ها به خصوص با داشتن مدارک دانشگاهی را در بر داشته باشد.

البته باید بگوییم درآمد نه‌ چندان زیادی در پی شغل‌های پاره‌وقت وجود ندارد و این امکان برای دانشجویان وجود ندارد که در کنار تحصیل بتوانند بخشی از هزینه‌های روزمره خود و زندگی در تورنتو را توسط فعالیت‌های پاره‌وقت تأمین کنند. البته برای این که اطلاعات گسترده‌تری در زمینه زندگی در تورنتو و مهاجرت‌های کاری و تحصیلی داشته باشید، باید از افراد با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

کارشناسان ما در شرکت الست گروپ همواره در کنار شما خواهند بود تا بتوانید از فرصت‌های شغلی شهر تورنتو، بهترین استفاده را داشته باشید. یکی از مهم‌ترین فرصت‌های شغلی که برای به دست آوردن آن نیازی به نگرانی وجود ندارد، زبان مادری است.

به‌ عنوان نمونه اگر فردی تمایل به یادگیری زبان فارسی داشته باشد، می‌توانید با دوره‌های آموزشی زبان، مهارت تدریس به افراد متعدد را کسب کنید، سپس برای آموزش زبان مادری خود در تورنتو اقدام کنید.

به ‌اندازه کافی مدارس تورنتو دارای معلمین متعدد می‌باشد. به ‌همین دلیل در حال‌ حاضر اداره آموزش این شهر شرایط اختصاصی استخدامی برای معلمینی که قصد مهاجرت به تورنتو را دارند، نخواهد داشت.

مسئله مهم دیگر این است که اگر فردی بدون مجوز فعالیت‌های کاری خود را آغاز کند، در صورت متوجه شدن دولت کانادا، آن شخص از این کشور دیپورت خواهد شد و ورود مجدد وی به این کشور ممنوع می‌شود.

رفتار مردم تورنتو با مهاجرین

همان‌طور که در مطالب قبل گفتیم، تعداد بسیار زیادی از مهاجرین در تورنتو حضور دارند و همین مسئله باعث شده ‌است تا فرهنگ‌های بسیار متعددی در این شهر وجود داشته باشد. اما همچنان فرهنگ اصیل مردم کانادا از سنت‌های اروپایی و رسوم قدیمی تبعیت می‌کند که این رسوم در زمان‌های گذشته در تاریخ کانادا رواج بسیار زیادی داشته ‌است. از لحاظ رفتاری، خلق ‌و خوی مردم همانند مردم فرانسه و انگلیس می‌باشد.

اهمیت بسیار زیادی که مردم این شهر به عدالت اجتماعی می‌دهند، باعث می‌شود تا شیوه رفتاری خوبی با مهاجرین داشته باشند. اگر شما نیز قصد زندگی در تورنتو را دارید، با دانستن این ‌دست از مسائل می‌توانید بیشتر با روابط‌ عمومی مردم تورنتو آشنا شوید.

اغلب افرادی که دارای تخصص در رشته‌های متعدد علمی می‌باشند، هنگام فعالیت در تورنتو به یک جایگاه اجتماعی و شغل خوب خواهند رسید و می‌توانند با دیگر افراد کانادایی به رقابت بپردازند که این نکته در برخی از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه بسیار سخت می‌باشد.

در صورتی ‌که در تورنتو چنین مشکلاتی وجود ندارد و رفتار مردم تورنتو با مهاجرین همانند افراد تابع این شهر و کشور می‌باشد.

اما اگر نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در این‌ خصوص هستید تا بتوانید شرایط زندگی در تورنتو را بهتر بشناسید، کارشناسان شرکت معتبر الست گروپ در این ‌باره می‌توانند به شما کمک کنند تا با راهنمایی های دقیق در این امر موفق باشید.

رستوران در تورنتو

رستوران در تورنتو

به دلیل این‌ که قومیت‌های بسیار زیادی در شهر تورنتو زندگی می‌کنند و تنوع فرهنگی در این شهر بسیار بالا می‌باشد، رستوران های بسیار متعددی با فرهنگ‌های مختلف در این شهر بنا شده است که برای هر بودجه‌ای تعداد غذاهای بسیار متفاوتی را ارائه خواهد داد.

تمامی محله‌های موجود در این شهر مکان‌های مناسبی برای صرف غذا می‌باشند.

البته تعداد بسیار زیادی از اپلیکیشن‌ها و سایت‌های مختلف برای سفارش غذا از رستوران‌های مختلف در نزدیکی محل زندگی افراد وجود دارد.

در صورتی‌ که قصد آشنایی بیشتر با این‌ قبیل از برنامه‌ها را دارید، می‌توانید اطلاعات بیشتری از همکاران ما در شرکت الست گروپ در باره این موارد دریافت کنید تا با شناخت وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موجود برای سفارش غذا، امکانات بهتری را برای زندگی در تورنتو تجربه کنید.

انعام در تورنتو

مسئله مهم دیگر این است که هیچ‌ گونه اجباری برای انعام دادن در تورنتو در رستوران‌ها وجود ندارد و کاملاً اختیاری است. اما در صورتی‌ که قصد انعام دادن در رستوران‌های تورنتو را دارید، مبلغی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد از صورت‌ حساب غذا در این مواقع در نظر گرفته خواهد شد.

البته باید بدانید که به ‌طور خودکار تعداد بسیار زیادی از رستوران‌های تورنتو روی صورت ‌حساب‌های غذاهای گروهی که تعداد افراد بیشتر از ۸ نفر باشد، انعام اضافه خواهند کرد. البته بهتر است بدانید که در نظر گرفتن انعام برای حمل ‌کننده چمدان در هتل، پیش‌خدمت، راننده تاکسی و دیگر موارد مرسوم‌تر می‌باشد.

در هر صورت اگر شما نیز قصد زندگی در تورنتو را دارید، در ابتدا باید آگاهی کافی در زمینه تمامی شرایط موجود در این شهر بزرگ داشته باشید تا بتوانید از امکانات رفاهی آن بهره‌مند شوید.

مشاوران شرکت الست گروپ همواره در کنار شما هستند تا با راهنمایی‌های منحصر به ‌فرد، شما را از بهترین اطلاعات در این زمینه آگاه کنند تا بتوانید شرایط بسیار مناسبی را در این شهر داشته باشید.

هزینه زندگی در تورنتو

هزینه زندگی در تورنتو

در کل هزینه زندگی در تورنتو می‌تواند گران باشد. به خصوص اگر سکونت شما در نزدیکی مرکز شهر باشد. به ‌عنوان نمونه زندگی در این مناطق، اجاره‌ سنگین‌تری به نسبت دیگر موارد دارد و حمل ‌و نقل، هزینه‌های تلفن و هزینه‌های مواد غذایی نیز به نسبت بیشتر می‌باشد.

طبق محاسبات تحلیلگران و کارشناسان شرکت الست گروپ، بدون کسر مالیات افرادی که در شهر تورنتو 40583 دلار حقوق دریافت می کنند، می‌توانند از پس هزینه‌های عادی این شهر برآیند. اما در ادامه به برخی از هزینه‌های موجود برای زندگی در تورنتو خواهیم پرداخت.

هزینه های مورد نیاز برای زندگی در تورنتو

هزینه مسکن    1672 دلار
تلفن و اینترنت    127 دلار
حمل و نقل    176 دلار
مواد غذایی    283 دلار
سرگرمی    354 دلار
سلامتی، ورزش و تناسب اندام (هزینه های باشگاه)    75 دلار
مجموع این موارد    2688 دلار

البته خبر خوب این است که شرایط درآمد افراد در تورنتو مطلوب می‌باشد و طبق قوانینی که از ژانویه 2017 توسط دولت این استان تصویب‌ شده، از حداقل دستمزد در تورنتو به ۱۴ دلار در ساعت افزایش داده ‌شده است. براساس محله‌ای که در آن زندگی می‌کنید، می‌توانید برای مصرف یک لیوان نوشیدنی بین ۷ تا ۱۰ دلار هزینه پرداخت کنید. همچنین لازم است بدانید هنگامی ‌که برای اجاره آپارتمان در تورنتو اقدام می‌کنید، احتمالاً آپارتمان مبله نیست و شما نیاز به پرداخت تمامی هزینه‌ها برای مبلمان و دیگر وسایل خواهید داشت. 
هزینه های روزمره در تورنتو
یک نفر ماهانه بدون اجاره منزل    1.242 دلار
یک نفر در سال بدون اجاره منزل    14904 دلار
دانشجو ماهانه بدون اجاره منزل    879 دلار
خانواده 4 نفره بدون اجاره منزل ماهانه    4517 دلار
خانواده 4 نفره بدون اجاره منزل سالانه    54215 دلار

سیستم حمل و نقل در تورنتو

سیستم حمل و نقل در تورنتو

نداشتن وسیله نقلیه برای زندگی در تورنتو نگرانی برای ساکنان این شهر به دنبال نخواهد داشت. زیرا تعداد بسیار زیادی از ساکنین این شهر بدون وسیله نقلیه زندگی خواهند کرد. مهم‌ترین نکته این است که حمل ‌و نقل عمومی خوبی در این کشور برقرار می‌باشد و توانسته در هر منطقه شرایط نقلیه عمومی برای ساکنان آن منطقه را فراهم کند.

۲ خط اصلی برای متروی تورنتو در نظر گرفته‌ شده است که می‌تواند امکان حمل ‌و نقل از شمال به جنوب و از شرق به غرب را فراهم کند. البته در حومه شهر نیز ۲ خط اضافی وجود دارد و تقریباً در هر ۲ دقیقه در ساعات شلوغ و در هر ۵ دقیقه زمان کار مترو می‌باشد و افراد می‌توانند از این حمل‌ و نقل عمومی بهترین استفاده را داشته باشند. ساعات کاری استفاده از مترو بین ساعت ۶ صبح تا ۲ بامداد می‌باشند.

در صورتی ‌که فرد در طول ماه استفاده بسیار زیادی از مترو داشته باشد، می‌تواند با امکان خریداری بلیت مترو، سفرهای نامحدودی داشته باشد. این بلیت به مبلغ ۱۴۶ دلار می‌باشد که می‌تواند کمک بسیار زیادی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها کند. همکاران ما در شرکت الست گروپ توصیه می‌کنند افرادی که بیشتر از ۱۲ بار در هفته از مترو استفاده دارند، می‌توانند از این بلیت استفاده کنند. البته برای دانشجویان و سالمندان، کارت تخفیف مترو در نظر گرفته شده است.

یک سیستم حمل‌ و نقل برای پرداخت کرایه وجود دارد که تقریباً هزینه آن ۶ دلار می‌باشد و مردم این شهر می‌توانند به‌ صورت آنلاین برای شارژ آن اقدام کنند.

هنگامی ‌که فردی دارای این کارت باشد، به‌ سادگی می‌تواند کارت مد نظر را روی اتوبوس و یا دیگر وسایل نقلیه بگذارد تا مبلغ بلیت از حساب فرد کسر شود. مزایای بسیار زیادی در پی این کارت وجود دارد. مهم‌ترین آن این است که در صورت گم شدن کارت، موجودی کارت قبلی به کارت جدید فرد انتقال داده خواهد شد.

تمامی این مسائل باعث می‌شود تا شرایط جابه‌جایی در شهر تورنتو از طریق حمل ‌و نقل عمومی بسیار به صرفه‌تر از داشتن ماشین  باشد. زیرا در صورت وجود ماشین، هزینه‌هایی همچون پارکینگ شهری، تعمیرات، بنزین، بیمه و دیگر موارد می‌تواند به هزینه‌های افراد اضافه کند.

سختی کار اینجاست که پیدا کردن مکان‌های پارک در تورنتو بسیار نگران ‌کننده است و اگر فردی در منزل شخصی خود پارکینگ نداشته باشد.

برای استفاده از پارکینگ‌های عمومی حداقل ۲۰۰ دلار در ماه پرداخت خواهد کرد.

دوچرخه سواری در تورنتو

دوچرخه سواری در تورنتو

یکی از این کارهای اصلی و بسیار محبوب برای افرادی که ساکن تورنتو هستند، دوچرخه‌سواری می‌باشد. اگر افراد تجهیزات زمستانی مناسب برای دوچرخه‌ سواری را داشته باشند، می‌توانند در تمامی ماه‌های سال در تورنتو دوچرخه‌سواری کنند و با توجه به این ‌که خطوط اختصاصی برای دوچرخه به خصوص در مرکز شهر تورنتو صورت ‌گرفته است، مسیر را برای دوچرخه‌سواران هموار کرده است.

به دلیل وجود مناظر و طبیعت بسیار زیاد و طولانی در مسیرهای دوچرخه ‌سواری، این سیستم توانسته با جذب بسیار زیاد مخاطبین مواجه شود و علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری می‌توانند از این امکانات بهترین استفاده را داشته باشند. خرید یک دوچرخه دسته دوم در کانادا امکان دارد مبلغی بین ۵۰ تا ۲۵۰ دلار برای فرد در نظر گرفته شود. اما اگر دوچرخه شما نو باشد، امکان دارد بین ۱۵۰ دلار تا ۳۰۰ دلار هزینه پرداخت دوچرخه برای شما محاسبه گردد.

البته به این نکته نیز توجه داشته باشید در صورتی‌ که قصد دوچرخه‌سواری در شهر تورنتو را دارید، حتما باید با تجهیزات ایمنی همچون کلاه، چراغ‌های سالم، ترمزهای سالم و دیگر موارد برای این کار اقدام کنید.

شرایط متعدد دیگری در شهر تورنتو وجود دارد که می‌تواند زندگی در تورنتو را هموارتر کند.

در صورتی ‌که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید، می‌توانید از کارشناسان شرکت الست گروپ به ‌عنوان بهترین شرکت مهاجرتی در این زمینه کمک بگیرید.

زندگی در تورنتو برای کودکان

در راستای شناخت بیشتر شرایط زندگی در تورنتو باید بدانید که رشد و تربیت کودکان در این شهر به بهترین نحو ممکن صورت می‌گیرد. زیرا شرایط بسیار مناسبی در این شهر وجود دارد که کمک می‌کند با فرهنگ کشورهای مختلف دیگر آشنا شوند و با امنیت خاطر بتوانند تجربه کافی برای آینده زندگی خود کسب کند.

در همین راستا اهمیت بسیار زیادی در حیطه آموزش و پرورش تورنتو داده‌ شده است و سطح کیفی آموزش‌ها در مدارس این شهر بسیار عالی می‌باشد.

با این‌ وجود می‌توان گفت که در صورتی ‌که نیاز به نگهداری فرزندتان در تورنتو دارید، امکان دارد هزینه‌های بیشتری در این زمینه از شما دریافت گردد.

به عنوان نمونه هزینه‌های برآورد شده تقریباً ۱۷۵۸ دلار در طول ماه برای نگهداری فرزند در نظر گرفته ‌شده است که با توجه به بودجه مد نظر خود می‌توانید برای این کار اقدام کنید.

امنیت و اورژانس تورنتو

در راستای زندگی در تورنتو باید اطلاعاتی در زمینه امنیت این شهر نیز داشته باشید. امنیت تورنتو در بین تمامی شهرهای دنیا و شهرهای بزرگ شمال آمریکا حرف اول را خواهد زد. طبق بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان ما در شرکت‌ الست گروپ، حدوداً ۵۰ مرکز پیراپزشکی در ۴۱ ایستگاه گوناگون در تمامی مناطق تورنتو وجود دارد که این امکان را برای تمامی شهروندان خود فراهم کرده ‌است تا بتوانند از خدمات فوریت پزشکی در کانادا به بهترین نحو ممکن برخوردار شوند.

به‌ همین دلیل اگر فردی دچار مشکلات پزشکی، جرم، امنیتی و یا دیگر موارد این‌ چنینی در تورنتو شود، با تماس با شماره ۹۱۱ می‌تواند فورا رسیدگی‌ها و پیگیری‌های لازم برای درخواست خود را داشته باشد و کمک بگیرد.

به‌ همین دلیل شرایط امنیت و اورژانس در تورنتو بسیار مناسب است و هیچ‌ گونه مشکلی برای زندگی افراد وجود ندارد.

شرایط برق در تورنتو

برق موجود در شهر تورنتو که در دسته‌بندی کلی کشور کانادا قرار دارد، مشابه شرایط برق آمریکا است.

اما اگر شما به دلیل گردشگری و توریستی قصد سفر به تورنتو را دارید، وسایل برقی بسیار زیادی همچون مبدل برق، آداپتور برای وسایل برقی همچون لپ‌تاپ، موبایل و دیگر موارد این‌ چنینی پیدا خواهید کرد و از نظر موقعیت این‌ چنینی، نیازی به نگرانی وجود ندارد.

محله‌های تورنتو

یکی از نکات مهم و مثبت برای شناخت شرایط زندگی در تورنتو، شناخت محله‌های این شهر می‌باشد که در ادامه قصد داریم در جدولی در رابطه با محله‌های تورنتو اطلاعاتی در اختیار شما قرار بدهیم.

اما قبل ‌از آن باید به این نکته اشاره داشته ‌باشیم که میزان اجاره‌بها در مناطق متعدد محله‌های تورنتو متفاوت در نظر گرفته‌ شده است. در کل نرخ اجاره به نسبت دیگر شهرها گران‌تر می‌باشد. عموماً ارزان‌ترین منطقه آن منطقه ۱ و ۲ است و گران‌ترین محله منطقه ۲۵ می‌باشد.

مناطق تورنتو

نام منطقه    منطقه    نام منطقه    منطقه    نام منطقه    منطقه
اسکاربرووف سودوست    ۱    تورنتو دنفرس    ۱۰    اتوبیکک سنتر    ۱۹
اسکاربروف گیلد وود    ۲    اسکاربروف نرس    ۱۱    داون ولی ایست    ۲۰
یورک سوت ویستن    ۳    پارکدل های پارک    ۱۲    تورنتو پالاز    ۲۱
هامر ریور بلک کریر    ۴    یورک سنتر    ۱۳    دان وال نرد    ۲۲
ایتوبیکوک نرس    ۵    دان والی وست    ۱۴    ویدل    ۲۳
اسکاربروف سنتر    ۶    تورنتو سنتر    ۱۵    یونیورسیتس ریسیدیبل    ۲۴
بیچیس ایست یورک    ۷    داون پرت    ۱۶    اسپادینا فرد یورک    ۲۵
اسکاربرف راگ پارک    ۸    اتبیکک لیک شر    ۱۷    –    —
اسکاربرف آگین کرت    ۹    ایگلینتن لارنس    ۱۸    –    –

مزایای زندگی در تورنتو

مزایای زندگی در تورنتو

طبق بررسی‌های انجام‌ شده توسط کارشناسان الست گروپ، بهترین مزایای زندگی در تورنتو این است که اغلب جمعیت آن به واسطه مهاجرین شکل‌ گرفته است. به‌ همین دلیل در این شهر با فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلفی مواجه می‌شوید که این به‌ عنوان یکی از پوئن‌های مثبت برای مهاجرین و زندگی در تورنتو شناخته می‌شود که دچار واکنش‌های سرد بین مهاجرین و مردم تبعه کانادا نخواهید بود.

هنرهای متنوعی که توسط تنوع فرهنگی در تورنتو وجود دارد، سبب می‌شود که شما نیز با هنرهای سرزمین‌های دیگر آشنایی پیدا کنید و از آن‌ها لذت ببرید.

در تورنتو علاوه ‌بر این ‌که موارد تفریحی، مهم و تاثیرگذار می‌باشد؛ رواج هنرهای نمایشی نیز یکی از بهترین مواردی است که به آن اهمیت داده خواهد شد.

در کل از لحاظ اقتصادی شرایط خوبی در تورنتو برقرار است که به ‌عنوان یکی از ۱۰ شهر برتر دنیا شناخته‌ شده است و به‌عنوان اولین مقصد مهاجرین برای اقامت در کانادا می‌باشد.

فرصت‌های شغلی خوبی در شهر تورنتو بنا بر بستر متنوعی وجود دارد و باعث شده تمامی افراد بتوانند براساس مهارت‌های خود از فرصت‌های شغلی کسب درآمد کنند.

به دلیل داشتن اقتصاد خوب، سرمایه‌های خارجی بسیار زیادی جذب این شهر خواهند شد که به ‌عنوان قلب اقتصادی کانادا شناخته می‌شود.

یکی دیگر از مزایای مهم زندگی در تورنتو، پائین بودن نرخ ارتکاب جرم نسبت ‌به شهرهای دیگر کانادا می‌باشد.

در تورنتو می‌توان از هر چهار فصل آن و زیبایی آن استفاده کرد و این به‌ عنوان یکی از مزایای مهم زندگی در تورنتو به حساب می‌آید.

به دلیل محیط تمیز، سطح استاندارد کیفی در زندگی برای زندگی در تورنتو بسیار بالاست و می‌توانید از ویژگی‌های مطلوب آن بهره‌مند شوید.

مراکز خرید بسیار زیادی در تورنتو واقع شده‌اند که همین امر باعث بالا رفتن گردش اقتصاد این شهر شده‌است و جذابیت بسیار زیادی را برای مردم به دنبال داشته ‌است.

با شناخت این دسته از مزایای زندگی در تورنتو، قطعا شما نیز علاقه‌مند به زندگی در تورنتو هستید.

برای این ‌که بتوانید امکانات بهتری برای مهاجرت در کانادا و زندگی در تورنتو ایجاد کنید، می‌توانید از کارشناسان ما در شرکت الست گروپ کمک بگیرید تا با راهنمایی‌های آن‌ها در این امر موفق باشید.

تحصیل در تورنتو

تحصیل در تورنتو

افرادی که قصد زندگی در تورنتو را دارند، نیاز به شناخت بیشتر در زمینه دانشگاه‌های مختلف برای تحصیل نیز خواهند داشت. با توجه به این ‌که تورنتو یک شهر بین‌المللی شناخته می‌شود، افراد متعددی برای کسب تحصیل در رشته‌های مختلف از سرتاسر دنیا به این شهر جذب می‌شوند.

البته به ‌غیر از اعتبار دانشگاه‌های این شهر، مهم‌ترین چیزی که باعث تشویق دانشجویان برای تحصیل در تورنتو خواهد شد، امکانات متعدد و سطح کیفی آموزش می‌باشد. زمینه همکاری بین دانشجو و استاد در این دانشگاه بسیار فراهم است و فرد بعد از فارغ‌التحصیلی می‌تواند فوراً وارد بازار کار شود.

بر اساس این شرایط است که تعداد بسیار زیادی از دانشجویان ایرانی قصد تحصیل در کانادا و زندگی در تورنتو را خواهند داشت و تمامی تلاش خود را برای اخذ پذیرش در یکی از دانشگاه‌های این شهر خواهند کرد.

اما میزان تقاضای افراد برای وارد شدن به دانشگاه‌های تورنتو بسیار زیاد می‌باشد. برای این ‌که در یک رشته تحصیلی در این دانشگاه‌ها تحصیل کنید، رقابت تنگاتنگی وجود دارد و براساس اپلای گرفتن از این دانشگاه می‌توانید امکانات بهتری برای تحصیل در این دانشگاه داشته باشید.

معمولاً شرایط خاصی برای تحصیل در تورنتو وجود دارد. به‌ غیر از این ‌که رقابت در راستای پذیرش به‌ موقع در دانشگاه تورنتو وجود دارد، موارد دیگری همچون ارائه مدرک زبان معتبر، مهم می‌باشد. به خصوص فرد باید نمره قبولی در این مدارک را دریافت کرده باشد و با توجه به شرایط مد نظر دانشگاه برای وارد شدن به آن تلاش کند.

نکته مهم دیگر این است که بعد از پایان تحصیلات اگر علاقه‌مند به زندگی در تورنتو هستید، می‌توانید بر اساس سطح سیاست‌های کشور کانادا برای یافتن شغل تلاش کنید و این کار باعث اخذ ویزای کاری و اقامت شما در تورنتو خواهد شد. اما مهم‌ترین دانشگاه‌های موجود در تورنتو شامل موارد زیر خواهند شد.

دانشگاه تورنتو

یکی از مهم‌ترین پوئن‌های مثبت برای زندگی در تورنتو وجود دانشکده‌های قوی در حیطه تدریس و تحقیق می‌باشد. دانشگاه تورنتو به ‌عنوان یکی از این دانشکده‌ها است که دانشجویان بسیار زیادی با تفکرات متعدد و اطلاعات بسیار برای برنامه‌های علمی خود از این دانشگاه استفاده می‌کنند.

همین نکته باعث شده ‌است تا بین ۵ دانشگاه برتر در کنار دانشگاه‌های ایالات ‌متحده، همچنان نام دانشگاه تورنتو به میان بیاید. مقاطع تحصیلی و رشته‌های مختلفی در این دانشگاه ارائه خواهد شد که متقاضیان می‌توانند به‌ سادگی از شرایط مفید در این دانشگاه بهره‌مند شوند.

دانشگاه رایرزون

در تورنتو دانشگاه دیگری با نام رایرزون قرار دارد که از سال ۱۹۴۸ تأسیس ‌شده است و در بین ۳۰ دانشگاه برتر در کانادا نام آن ذکر شده ‌است. مقاطع تحصیلی متعددی در این دانشگاه وجود دارد که اگر شخصی قصد تحصیل در دوره لیسانس را دارد، باید نزدیک به ۲۳۰۰۰ دلار برای این دوره پرداخت کند. البته نکته مهم دیگر این است که این دانشگاه کمک‌ هزینه‌های تحصیلی برای افراد مختلف را ارائه خواهد داد و بورسیه را نیز برای دانشجویان خود در نظر خواهد گرفت.

دانشگاه یورک

در تورنتو فعالیت این دانشگاه از سال ۱۹۵۹ آغاز شد و طبق فعالیت‌های منحصر به ‌فرد خود توانست در بین ۲۰ دانشگاه برتر کانادا نام گرفته شود.

رشته‌های مختلفی در این دانشگاه ارائه خواهد شد که مهم‌ترین آن‌ها علوم اجتماعی، علوم انسانی، هنر و دیگر موارد می‌باشد. شهرت این دانشگاه به ‌حدی زیاد است که سطح بالای سواد دانشجویان را در بر دارد و فارغ‌التحصیلان می‌توانند فورا بعد از به اتمام رساندن تحصیل خود، زندگی در تورنتو را آغاز کنند و به‌ سرعت مشغول به کار شوند.

هزینه‌های متفاوتی برای دوره‌های تحصیلی متعدد در این دانشگاه وجود دارد که برای کارشناسی حدوداً ۱۶٫۹۸۳ دلار و برای دوره ارشد ۱۹٫۲۹۸ دلار در سال در نظر گرفته‌ شده است.

البته برای افزایش اطلاعات خود در این زمینه می‌توانید از کارشناسان و مشاورین خبره الست گروپ کمک بگیرید. شرکت الست گروپ همواره در کنار شماست تا بهترین راهنمایی‌ها را در اختیار شما قرار دهد.

سخن آخر

سخن آخر

در این مقاله تلاش کردیم برای اطلاع‌رسانی بیشتر و افزایش آگاهی شما در زمینه زندگی در تورنتو مطالب متعددی از شرایط زندگی در این شهر فراهم سازیم. درست است که تمامی اطلاعات ذکر شده در این مطلب با نهایت دقت گرد هم آمده‌ است، اما همچنان امکان دارد دستخوش تغییراتی شده باشد و به‌ مرور زمان و با پیشرفت‌های شهری، زندگی در تورنتو از لحاظ هزینه با مبالغی که در این مطلب ذکر کردیم، مغایرت داشته باشد.

به ‌همین دلیل مهم‌ترین چیزی که می‌تواند به شما کمک کند تا در راستای زندگی در تورنتو موفق باشید، کسب اطلاعات به‌ روز و دقیق از افرادی است که در این زمینه خبره و حرفه‌ای می باشند.

کارشناسان مهاجرتی الست گروپ می‌توانند اطلاعات گسترده‌تری در زمینه زندگی در تورنتو برای شما فراهم کنند. به ‌همین دلیل است که توصیه می‌کنیم از همکاران ما به ‌عنوان مشاوران دقیق برای زندگی در تورنتو کمک بگیرید.

اگر نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در این‌ مورد هستید، می‌توانید با آن‌ها تماس حاصل کنید. زیرا همکاران ما در شرکت الست گروپ با داشتن تجربه راه‌اندازی بیش ‌از اندازه در این زمینه به ‌عنوان بهترین شرکت مهاجرتی شناخته شده‌اند که همواره تعداد بسیار زیادی از افراد، امور مهاجرتی خود را از طریق مهارت‌های کارشناسان خبره و حرفه‌ای مجموعه الست گروپ به سرانجام رسانده‌اند. پس اگر تمایل دارید گام به گام فرآیند زندگی در تورنتو را بیشتر درک کنید، از طریق راه‌های ارتباطی می‌توانید با کارشناسان شرکت معتبر الست گروپ، تماس حاصل نمایید.