مدارک ویزای تحصیلی کانادا

در این مقاله به بررسی موضوع مدارک ویزای تحصیلی کانادا می پردازیم. ما را همراهی نمایید.

صحبت از مدارک ویزای تحصیلی کانادا، قبل از شناخت ویزای تحصیلی، کمی گیج کننده است.

در این مقاله به بررسی موضوع مدارک ویزای تحصیلی کانادا می پردازیم. ما را همراهی نمایید.

صحبت از مدارک ویزای تحصیلی کانادا، قبل از شناخت ویزای تحصیلی، کمی گیج کننده است.

ابتدا کمی در مورد ویزای تحصیلی و پیش نیازهای دریافت آن توضیح می دهیم و سپس به سراغ بررسی مدارک ویزای تحصیلی کانادا می رویم تا سر در گم نشوید. ویزای تحصیلی کانادا، مدرکی است که به دانشجو یا دانش آموز داده می شود تا در مدت زمانی مشخص در کانادا به تحصیل بپردازد. اخذ ویزای تحصیلی برای دانشجویان و دانش آموزانی که قصد ادامه تحصیل در کشور کانادا را دارند، بسیار ضروری است.

گرفتن این ویزا منوط به داشتن یک سری شرایط است. یکی از این شرایط مهم برای سفارت، داشتن مدارک ویزای تحصیلی کانادا است. مدارک ویزای تحصیلی کانادا، طبق استانداردهای اداره ی مهاجرت IRCC کانادا و دانشگاه مورد نظر تعیین شده و به داوطلب اعلام می گردد.

اینفوگرافیک مدارک ویزای تحصیلی کانادا

اینفوگرافیک مدارک ویزای تحصیلی کانادا

برای کسب اطلاعات در خصوص مدارک ویزای تحصیلی کانادا، می توانید با کارشناسان موسسه الست گروپ در ارتباط باشید.

ویدئو مدارک ویزای تحصیلی کانادا

موسسه مهاجرتی الست گروپ، بهترین و معتبرترین شرکت در این زمینه می باشد. لیست مدارک ویزای تحصیلی کانادا و نحوه ی دریافت آن ها را در ادامه مبحث ذکر خواهیم کرد. با ما بمانید.

عناوین مقاله:
پیش نیازهای دریافت ویزای تحصیلی کانادا
مدارک ویزای تحصیلی کانادا
مراحل دریافت ویزای تحصیلی کانادا
تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم
هزینه های تحصیلی در کانادا
هزینه های دریافت ویزای تحصیلی کانادا
دریافت ویزای تحصیلی با الست گروپ
شرایط تمدید ویزای تحصیلی کانادا
مزایای ویزای تحصیلی کانادا چیست؟
زمان مناسب برای درخواست ویزای تحصیلی چه وقت می باشد؟
ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا
شرایط تحصیل در مدارس کانادا
شرایط تحصیل در کالج های کانادا
اخذ ویزای کانادا همراه با بورسیه تحصیلی
ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان
ویزای تحصیلی کانادا چقدر طول می کشد؟
عدم ادامه تحصیل در کانادا و انصراف از تحصیل
کلام آخر

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدارک ویزای تحصیلی کانادا با ما همراه باشید.

 

پیش نیازهای دریافت ویزای تحصیلی کانادا

پیش نیازهای دریافت ویزای تحصیلی کانادا

قبل از پرداختن به مدارک ویزای تحصیلی کانادا، بایستی یک سری پیش نیازهای دریافت این ویزا را شرح دهیم. در اولین قدم می بایست دانشگاه یا مدرسه ای که رشته ی تحصیلی شما را ارائه می دهد، پیدا کنید و با توجه به شرایط آن دانشگاه و مقایسه با سایر دانشگاه ها، تصمیم بگیرید که آیا می خواهید در آن تحصیل کنید یا خیر.

گام دوم پرداخت هزینه ی fee (فی) در اپلیکیشن فی و فرستادن تمامی مندرجات خواسته شده در اپلیکیشن و منتظر ماندن برای دریافت پاسخ دانشگاه می باشد.

در گام سوم باید studyplan حرفه ای داشته باشید. باید بتوانید آن را به طور کامل و با زبان انگلیسی توضیح دهید. باید افسر سفارت را مجاب کنید که هدف شما از تحصیل در این رشته چیست و چرا نمی خواهید در کشور خودتان درس بخوانید. مهم تر از همه این که باید افسر سفارت را توجیه کنید که بعد از اتمام دوره ی تحصیل، خاک کانادا را ترک خواهید کرد.

گام چهارم زمانی است که استادی پلن شما تایید می شود و شما استادی پرومیت یا اجازه ی تحصیل در خاک کانادا را دریافت می کنید. دقیقا در همین قسمت باید تمامی مدارکی که در ادامه خواهیم گفت را آماده کنید و به سفارت تحویل دهید تا وارد پروسه ی اصلی دریافت ویزا شوید.

در گام پنجم و آخرین گام، شما به صورت آنلاین ثبت نام می کنید و منتظر اعلام زمان انگشت نگاری و رفتن به سفارت برای دریافت ویزا می شوید.
همان طور که در گام چهارم گفته شد، وقتی استادی پلن تایید شد، شما اجازه ی تحصیل یا استادی پرومیت دریافت می کنید.

در این مرحله باید مدارکی را برای سفارت بفرستید تا ویزای شما صادر شود.

در ادامه مقاله، لیست مدارک ویزای تحصیلی کانادا را ذکر می کنیم و در مورد هر کدام توضیحات مربوطه را خواهیم گفت تا بهتر با نحوه ی دریافت و تهیه ی آن ها آشنا شوید.

مدارک ویزای تحصیلی کانادا

مدارک ویزای تحصیلی کانادا

طبق تجربیات متخصصین موسسه الست گروپ، مهمترین مدارک ویزای تحصیلی کانادا عبارتند از:
•    یک قطعه عکس 3 در 5 که کاملا پشت نویسی شده باشد.
•    اسکن شناسنامه و مدارک هویتی که ترجمه ی آن نیز ضمیمه باشد.
•    اسکن مدارک شناسایی همسر در صورت وجود، به همراه ترجمه
•    اسکن و اصل پاسپورت معتبر که البته این مدرک را هنگامی باید برای سفارت بفرستید که ویزای شما پذیرفته شود و ریجکت نشده باشد.
•    مدارک تعهدات مالی و گواهی صورت حساب های مالی و بانکی به همراه ترجمه
•    رزومه ی کاری و تحصیلی: اگر در زمینه ی تحصیلات مقطع لیسانس یا کارشناسی ارشدی که دارید، کار کرده باشید و تجربیات تخصصی دارید، در اخذ امتیاز دریافت ویزا تاثیرگذار خواهد بود. همچنین، شرکت در کارهای گروهی و عام المنفعه، کارهایی که در آن، از خودگذشتگی و کمک خیرخواهانه انجام شده است (مثل کمک به مردم مناطق محروم و غیره) امتیاز ویژه ای دارد که باید ارائه کنید. کانادایی ها به این طور مسائل بسیار بها می دهند و به همین دلیل، زندگی و تحصیل در این کشور، بسیار با کیفیت است.
•    نامه ی تمکن مالی که باید شامل این موضوع باشد که شما از نظر مالی قادر به تامین نیازهای اولیه و خرج تحصیلی خود هستید.
•    استادی پلن که باید حاوی اطلاعات دقیق از اهداف تحصیلی و چشم انداز آن در حال و آینده باشد.
•    نامه ی پذیرش از دانشگاه که باید حتما داشته باشید.
•    مدرک آخرین مقطع تحصیلی به همراه ریز نمرات و ترجمه
•    مدرک زبان انگلیسی تافل یا آیلتس و یا مدرک تطبیقی clb 
•    گواهی بانکی از صورت حساب 4 ماه به قبل از درخواست تقاضا که برای اثبات تمکن مالی و گردش حساب است.
•    اصل گواهی عدم سوء پیشینه به همراه ترجمه
مدارک ویزای تحصیلی کانادا، برای ارائه به دانشگاه و اداره ی امور مهاجرت یا سفارت کانادا از ضروریات است.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی کانادا

مراحل دریافت ویزای تحصیلی کانادا

برای گرفتن ویزای تحصیلی باید از قبل، اقداماتی موثر در این خصوص انجام داد تا ویزا به موقع صادر شود. در غیر این صورت ویزای تحصیلی ریجکت می شود که بسیار ناراحت کننده خواهد بود.

قبل از گرفتن ویزای تحصیلی، بهتر است مسئله ی زبان حل شود. کانادا کشوری است که زبان اصلی آن انگلیسی است. حدود 70 در صد از جمعیت این کشور و مهاجران، به زبان انگلیسی صحبت می کنند و حدودا 30 درصد به زبان فرانسه تسلط دارند. هر کدام از زبان های انگلیسی یا فرانسه را در حد بسیار عالی باید یاد بگیرید.

دریافت ویزای تحصیلی در مقاطعی مثل دکتری و کارشانسی ارشد، با سطح زبان معمولی امکانپذیر نیست. امتیاز مقطع دکتری و ارشد، طبق تعین معیار  CLB بین 8 و 9 و بالاتر است. بعد از این کار، باید حتما یک شرکت مهاجرتی معتبر را انتخاب کنید تا بتوانید کارهای مهاجرت تحصیلی خود را به آن بسپارید و با خیال راحت منتظر تایید و صدور ویزای تحصیلی باشید.

شرکت های مهاجرتی در ایران بسیار زیاد هستند اما یکی از بهترین شرکت های مهاجرتی،الست گروپ می باشد. پیشنهاد می کنیم حتما از تجربیات کارشناسان و مشاوران تخصصی شرکت مهاجرتی الست گروپ بهره ببرید.

در قدم بعدی باید از دانشگاه مورد نظری که رشته ی تحصیلی شما را ارائه می کند، پذیرش بگیرید. گرفتن این پذیرش هم بسته به داشتن استادی پلن و عوامل دیگر است. بعد از دریافت و تاید استادی پلن، به شما استادی پرومیت داده خواهد شد.

بعد از آن مدارکی که در بالا ذکر شد را باید به سفارت بفرستید.

پس از تایید مدارک و قبولی در مصاحبه ی سفارت باید برای انگشت نگاری به یکی از سفارت ها در کشورهای نزدیک بروید و اگر ویزا تایید شد، صادر خواهد شد و در غیر این صورت ریجکت می شود.

این مراحلی که گفته شد، به طور خلاصه بیان می کند که شما باید از کجا و چطور شروع کنید و تا کجا پیش بروید تا ویزای شما صادر گردد.

تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم

تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم

یکی از اهداف و آمال انسان، داشتن زندگی بی دغدغه و با کیفیت بالاست. کانادا از جمله کشورهای بسیار پیشرفته در دنیاست که اگر کسی برای یک مسافرت چند روزه به آن کشور سفر کند، خیلی دلش می خواهد اقامت آنجا را داشته باشد. چه برسد به دانشجویی که چند سال با اقامت تحصیلی، از نزدیک، کیفیت زندگی را در کانادا لمس کرده باشد.

بازگشتن به کشور خودش تقریبا بی معنا می شود و تمایل دارد که همیشه در کانادا زندگی کند. قبلا داشتن این اقامت، کمی سخت بود ولی در خال حاضر خیر. یکی از مشکلاتی که دانشجویان مهاجر در مقاطع تحصیلی در کانادا با آن مواجه هستند، تبدیل اقامت و ویزای تحصیلی به اقامت دائم است.

وقتی شما در یک مقطع و رشته تحصیلی پذیرفته می شوید، ویزای تحصیلی دریافت می کنید و مدت مشخصی را اجازه دارید تا در این کشور برای تحصیل بمانید. اما بعد از اتمام تحصیل باید به کشور خود بازگردید. حالا اگر تصمیم داشتید در کانادا بمانید، باید چه کاری انجام دهید؟ چگونه می توان با ویزای تحصیلی، اقامت دائم اخذ کرد؟

باید بگوییم که قبلا چنین کاری صورت نمی گرفت و یا خیلی کم و سخت می شد انجام داد. اما خوشبختانه اداره ی مهاجرت کانادا IRCC چند سالی است این امکان را فراهم آورده تا بتوانید بعد از اتمام تحصیلات، در کانادا بمانید. البته در اینجا لازم است بدانید که انجام این کار برای افرادی که دارای مدرک phd هستند، کمی ساده تر از بقیه ی مقاطع تحصیلی است.

برای تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم باید ویزای تحصیلی را به ویزای کار تبدیل کرد. این هم فقط از طریق یافتن شغل یا داشتن دعوت نامه و پیشنهاد کاری امکانپذیر است. باید کاری در حوزه و تخصص تحصیلی پیدا کنید و از طریق تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار، اقامت دائم دریافت کنید. این کار برای کسانی که پیشنهاد کاری نداشته باشند یا در مقاطع لیسانس و ارشد باشند، کمی سخت است.

برای دریافت اقامت دائم بعد از اتمام ویزای تحصیلی، یک سری روش و برنامه به نام  express entry و provincial nominee programs وجود دارد که با استفاده از هر کدام از آن ها می توان اقامت دائم دریافت کرد.

در روش اکسپرس اینتری که یک روش اقامتی است، فرد می تواند با توجه به شرایط خود، فورا بعد از فارغ التحصیلی درخواست اقامت دهد. اما روش pnp یک روش اخذ اقامت استانی است که هر کدام از استان های کانادا، برنامه و شرایط خاص خود را برای اخذ این اقامت دارند. هر کدام از این روش ها را در زیر به طور کامل شرح داده ایم:

اکسپرینس کلاس یا تجربه ی کانادایی:

این برنامه یکی از سریع ترین روش هایی است که میان دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی رواج دارد. فاکتورهایی که در این روش اقامتی بسیار مهم است، میزان سن و مقطع تحصیلی و مهارت زبانی و تجربه ی یک سال کاری در کانادا است.

فدرال اسکیلد ورکر یا نیروی کار ماهر فدرال:

این هم یکی دیگر از روش های اخذ اقامت دائم بعد از اتمام تحصیل در کانادا است. البته این روش نسبت به روش قبلی یا CEC، نیاز به تجربه ی یک سال کار کردن در کانادا ندارد و فقط نیازمند یک سال کار در خارج از کانادا دارد. افرادی که از این طریق درخواست اقامت می کنند، باید بدانند که دریافت این اپلای و اجازه ی کار، بر حسب شایستگی و لیاقت است. کسانی که تجربه ی کاری قبلی ندارند، نمی توانند در این اپلای موفق باشند.

سیستم مهاجرتی استانی کبک:

این سیستم به دو صورت انجام می شود و برای افرادی که در این استان تحصیل کرده اند، قابل انجام است. 

1.    برنامه تجربه ی کبک یا PEQ: متقاضی باید از یکی از دانشگاه های کبک فارغ التحصیل شده باشد و همچنین دارای مهارت گفتاری فرانسه در حد پیشرفته باشد.

2.    برنامه نیروی کار ماهر کبک یا QSW: متقاضی این اقامت باید دارای حداقل های امتیاز و شرایط باشد اما اجباری به دانش پیشرفته ی زبان فرانسه ندارد. همچنین باید در حال تکمیل تحصیلات یا فارغ التحصیل در استان کبک باشد.
تمامی مواردی که گفته شد، تحت داشتن شرایط خاصی صورت می پذیرد. برای کسب اطلاعات تکمیلی، به موسسه الست گروپ مراجعه نمایید.

شرایط لازم برای اخذ اقامت دائم

شرایط لازم برای اخذ اقامت دائم

می توان به صورت کلی، شرایط لازم برای اقامت دائم بعد از اتمام تحصیلات را به طور خلاصه در موارد زیر خلاصه کرد:
•    اخذ مجوز قانونی از دولت کانادا برای کار
•    سرمایه گذاری در کانادا
•    ازدواج در کانادا با فرد کانادایی که جمعا 2 سال در طول تحصیل و 2 سال از ازدواج باید بگذرد.
•    برنامه ی TRV که البته کمی زمانبر است و ممکن است طول بکشد.
•    برنامه های مهاجرتی استانی که به طور کامل به آن ها اشاره شده است.

هزینه های تحصیلی در کانادا

هزینه های تحصیلی در کانادا

دریافت هر نوع ویزایی، هزینه های مختلف دارد. از همان ابتدای شروع پروسه، می توان تمام هزینه های مورد نظر را به وضوح دید. از هزینه های کلاس زبان گرفته تا هزینه های مشاوره و شرکت مهاجرتی، هزینه ی ترجمه ها، هزینه های هتل و مسافرت برای مصاحبه و انگشت نگاری در سفارت، رفت و آمدها و پیکاپ ویزا و غیره. همه ی این موارد جزء هزینه هایی هستند که حتما باید صورت بگیرد تا یک ویزای تحصیلی کانادا به دست شما برسد. 

از این هزینه ها که بگذریم، وقتی پای شما به خاک کانادا رسید و استارت ویزای تحصیلی شما کلید خورد، یک سری هزینه های اجتناب ناپذیری خواهید داشت که باید برای هر تعداد سالی که در کانادا درس می خوانید، پرداخت کنید. این هزینه ها، هزینه های معمول و روتین هستند.

مثل هزینه اجاره منزل، حمل و نقل، تفریح، درمان و خوراک. این هزینه ها برای همه تقریبا یکی است و زیاد به مقطع پذیرفته شده ارتباطی ندارد.

اما هزینه های تحصیلی مثل کتاب و شهریه در مقاطع تحصیلی متفاوت است.

هزینه های دریافت ویزای تحصیلی کانادا

هزینه های دریافت ویزای تحصیلی کانادا

همان طور که در قسمت های قبلی نوشتار مدارک ویزای تحصیلی کانادا اشاره شد، هزینه های دریافت ویزا، مختلف می باشد. اگر نگاهی به پرونده هایی که در سفارت یا شرکت های مهاجرتی تشکیل شده بیندازید، می بینید که این هزینه ها اغلب یک موضوع ثابت هستند. اما در این بین، پرونده هایی هستند که متقاضیان آن ها کمی هزینه های اضافه تری پرداخت کرده اند.

بیشتر این پرونده ها به خاطر نداشتن اطلاعات و کمک نگرفتن از مشاوران متخصص در این زمینه است. اغلب افراد وقتی می خواهند خودشان با دانش سطحی خودشان اقدام کنند، گرفتار پرداخت هزینه هایی می شوند که ضرورتی هم نداشته تا انجام شود.

اگر شما دوست دارید از زمره ی این افراد نباشید، حتما با یک شرکت مهاجرتی معتبر مشورت کنید. ما به شما، مشاوران شرکت الست گروپ را پیشنهاد می کنیم. شرکت الست گروپ، یکی از معتبرترین شرکت های مهاجرتی در ایران می باشد که سالیانه تعداد زیادی پرونده ی دریافت ویزای تحصیلی در آن تشکیل می شود و خیلی از ویزاهای تحصیلی افراد، زیر نظر این شرکت، صادر می گردد.

هزینه هایی که ممکن است شما برای دریافت ویزا متحمل بشوید، شامل موارد زیر می باشد:
•    هزینه ی اسکن و ترجمه ی کلیه ی مدارک
•    هزینه های مشاوره
•    هزینه ی وکالت
•    هزینه هایی که برای یادگیری و گرفتن مدرک زبان انجام می دهید.
•    هزینه های تعیین سطح و تطبیق مدرک زبان به clb
•    هزینه های اقامت و رفت وآمد به کشوری که سفارت کانادا در آنجا واقع شده است.
و برخی از هزینه های دیگر که ممکن است در ابتدا نیاز به انجام آن نباشد.

مثلا پیکاپ ویزا و غیره. برخی از فاکتورها در هزینه ی ویزای تحصیلی موثرند. مثلا رتبه ی جهانی و کشوری دانشگاه، گرفتن بورسیه، شهر و ایالت انتخابی شما که در میزان پرداخت مالیات شما موثر است، رشته ی انتخابی که هنری باشد یا دندانپزشکی و داروسازی و غیره.

دریافت ویزای تحصیلی با الست گروپ

دریافت ویزای تحصیلی با الست گروپ

گرفتن ویزای تحصیلی برای هر دانشجو یا دانش آموزی که در زندگی خود هدف داشته باشد، بسیار مهم و حیاتی است. البته این راه کمی سختی هم دارد. اما یک زندگی با کیفیت و به دور از دغدغه، ارزش آن را دارد که سختی های مسیر را تحمل کنید.

اگر بخواهید در این راه تک و تنها و بدون مشورت کاری را انجام دهید، به احتمال زیاد با ریجکتی مواجه می شوید. پس بهتر است در کنار خود، مشاور و وکیل مهاجرت داشته باشید. شرکت الست گروپ، یکی از شرکت های مهاجرتی در ایران می باشد که می تواند در این مسیر شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کند.

این شرکت با بهره گیری از بهترین متخصصان، ویزای تحصیلی بسیاری از دانشجویان را گرفته و میزان ریجکتی در این شرکت خیلی کم بوده است. این شرکت در اکثر چالش های پیش رو برای متقاضیان، برنامه های مختلفی دارد. حتی در این شرکت، دوره های زبان انگلیسی برگزار می شود که به محض عقد قرارداد با شما، این دوره ها شروع می شود.

می توانید زبان انگلیسی خود را تکمیل تر و بهتر کنید.

الست گروپ تمامی مجوزهای قانونی لازم را از سازمان امور مهاجرتی کانادا اخذ کرده و می توانید با خیال راحت، ویزای تحصیلی خود را از طریق شرکت الست گروپ دریافت کنید. اگر ویزای شما صادر نشد، تمام هزینه های شما بدون کسری، باز گردانده خواهد شد.

شرایط تمدید ویزای تحصیلی کانادا

شرایط تمدید ویزای تحصیلی کانادا

اگر دانشجو هستید و در کشور کانادا مشغول تحصیل هستید، شاید گاهی وقت ها دچار استرس تمدید ویزای تحصیلی بشوید. اگر می خواهید ببینید که چگونه باید این کار را انجام دهید، باید بگوییم که بسیار ساده است.

شما صرفا با داشتن یک ویزای تحصیلی ساده که نوعی ویزای مولتی نرمال توریستی می باشد، نمی توانید بیشتر از 6 ماه در کانادا باشید و باید به کشورتان بازگردید و دوباره وارد کانادا شوید. اما مهم ترین چیزی که در کنار ویزای تحصیلی به شما داده می شود، استادی پرومیت است.

استادی پرومیت در واقع یک جواز تحصیلی از سوی دانشگاهی است که شما در آن پذیرش شده اید و در کنار ویزای تحصیلی به شما داده می شود. در واقع تاریخ انقضاء استادی پرومیت به شما می گوید که چه زمانی باید خاک کانادا را ترک کنید. شما بعد از اتمام تاریخ استادی پرومیت، 90 روز می توانید برای بازگشت به کشور خودتان اقدام کنید یا برای  تمدید ویزا در کانادا بمانید.

اگر به هر علتی از کانادا اخراج شوید یا ادامه تحصیل نداده باشید ولی ویزای تحصیلی داشته باشید و بخواهید باز هم ویزای شما تمدید شود، باید تا 90 روز درخواست ویزای جدید را ثبت کنید.

اگراین کار را انجام دهید و برای مشکل پیش آمده، سفارت را توجیه کنید، می توانید این ویزا یا استادی پرومیت خود را تمدید کنید.

مزایای ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

مزایای ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

زندگی و تحصیل در خاک کانادا، یکی از بزرگ ترین هدف های انسان های دور اندیش است. اگر بتوانید ویزای تحصیلی در کانادا را دریافت کنید، مطمئنا یک سری مزایا در پی خواهد داشت که می توانید از آن ها بهره مند شوید.
•    زندگی در کشوری امن، با کیفیت و زیبا
•    اجازه ی کار به صورت پاره وقت برای دانشجو
•    اجازه ی به همراه بردن همسر و فرزندان
•    اجازه ی کار تمام وقت برای همسر
•    کانادا یک کشور با فرهنگ های مختلف است که برای شما می تواند یک فرصت بی نظیر باشد.
•    هزینه ی تحصیل در کانادا نسبت به سایر کشورهای انگلیسی زبان، کمتر است.
•    اگر شما فرزند یا فرزندانی زیر 18 سال داشته باشید، می توانند در مدارس کانادا به صورت کاملا رایگان تحصیل کنند.
•    شما می توانید تا سقف 3 سال بعد از ویزای کانادا در این کشور بمانید و کار کنید.
•    امکان تبدیل ویزای تحصیلی شما به اقامت دائم وجود دارد.
•    زندگی و تحصیل در کشوری با پیشرفته ترین اقتصاد بین المللی و امن ترین جای دنیا، می تواند برای شما و خانواده تان یک نوع سرمایه گذاری باشد.

برای بهره مندی از تمام مزایای ویزای تحصیلی، باید قبل از اقدام برای دریافت ویزا، با وکلای مهاجرت و کارشناسان زبده مشورت کنید تا از مزایای بیشتری نیز آگاهی بیابید.

شرکت های مهاجرتی، به راحتی می توانند این کار را برای شما انجام دهند.

شرکت مهاجرتی الست گروپ، یکی از معتبرترین شرکت های مهاجرتی است که کارشناسان حرفه ای مهاجرتی دارد و شما می توانید در این زمینه و تکمیل بدون نقص مدارک ویزای تحصیلی کانادا، از مشاوران شرکت الست گروپ استفاده کنید.

زمان مناسب برای درخواست ویزای تحصیلی چه وقت می باشد؟

زمان مناسب برای درخواست ویزای تحصیلی چه وقت می باشد؟

گرفتن ویزای تحصیلی زمان خاصی را نمی طلبد. اگر یک کودک یا نوجوان به واسطه ی ویزای پدر یا مادر وارد خاک کانادا شود، می تواند از تحصیل در آن کشور استفاده کند. اما صحبت اصلی، بر سر دانشجویان است.

گاهی یک نفر قصد گرفتن لیسانس در کانادا را دارد، گاهی هم متقاضی تحصیلات تکمیلی مثل ارشد و دکتری است. این ها کمی فرق دارند و زمان خاص خود را می طلبند. 

اگر لیسانس معتبر دارید و می خواهید برای کارشناسی ارشد ویزای تحصیلی بگیرید، بعد از دریافت مدرک لیسانس باید اقدام کنید. البته باید از زمان ورودتان به دانشگاه، به این روز فکر می کردید و کاری می کردید که جزء دانشجویان برتر دانشگاه باشید. زیرا نمرات و کارهای فوق برنامه ای در دانشگاه، می تواند برای مهاجرت شما یک امتیاز خوبی داشته باشد.

اگر هم دانشجوی ارشد هستید و قصد گرفتن مدرک phd از دانشگاه های کانادا را دارید، به محض اتمام کارشناسی ارشد، باید دانشگاه مورد نظر را پیدا کنید و برای اپلای شدن، درخواست بدهید تا استادی پرومیت شما صادر شود.

در تمام این دوران، چه برای درخواست کارشناسی ارشد و چه برای درخواست پذیرش دکترا، باید زبان خود را تقویت کنید

و مدرک آیلتس یا تافل برای انگلیسی و مدارک معتبر برای زبان فرانسه (انگلیسی یا فرنسه، فقط یکی) را تهیه کنید تا پروسه ی دریافت ویزای تحصیلی شما، زودتر به سرانجام برسد.

ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا

ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا

قبولی ویزای تحصیلی کانادا، در دستان افسر سفارت است. اگر افسر سفارت کانادا از هر نظر به یک جمع بندی خوبی در مورد شما برسد، مطمئن باشید که ویزای تحصیلی شما صادر خواهد شد. اما اگر کوچکترین مشکلی مانند نقص در مدارک ویزای تحصیلی کانادا و ... در این مسیر وجود داشته باشد، مطمئن باشید درخواستتان ریجکت خواهد شد. 

اگر می خواهید با مهر ریجکتی در پرونده ی خود مواجه نشوید، حتما طبق اصول و با برنامه پیش بروید. هرگز در هیچ کجای پروسه، نه دروغ بگویید و نه از مدارک جعلی استفاده کنید. ماموران سفارت خیلی نکته بین و دقیق هستند.

اگر می خواهید در اخذ ویزای تحصیلی دچار مشکل نشوید، حتما از شرکت های مهاجرتی استفاده کنید. الست گروپ از شرکت های به نام و خوش نامی است که در امر مهاجرت، سالیانه پرونده های بسیاری را بررسی می کند و به نتیجه می رساند. پیشنهاد ما به شما، بهره گیری از خدمات این شرکت است. 

اما برگردیم به بحث اصلی، یعنی ریجکت شدن ویزای تحصیلی. اگر مدارک شما تکمیل باشد، دلیلی برای ریجکتی وجود نخواهد داشت. در کل دلایل زیر می تواند سبب ریجکتی شما شود:

1.    اگر مامور سفارت به این نکته پی ببرد که شما بودجه و هزینه ی سفر را به مقدار کافی در اختیار ندارید، ویزای شما ریجکت می شود.
2.    در هر مرحله ای از پرونده، مشخص شود که شما دروغ گفته اید، ریجکت می شوید.
3.    هر جا در پرونده، نکته مشکوکی مشاهده شود، مدارک شما سندیت نداشته باشد و یا جعلی باشد، فورا ریجکت خواهید شد.
4.    اگر مامور سفارت به این نکته برسد که شما پیوندهای ارتباطی با کشور کانادا دارید، ممکن است شما را ریجکت کند.
5.    نداشتن توصیه نامه و مشخص نبودن هدف شما از مهاجرت تحصیلی، می تواند باعث ریجکتی شما شود.
6.    عدم  داشتن حساب بانکی خوب، نداشتن ملک و املاک و در کل نداشتن تمکن مالی، شما را ریجکت خواهد کرد. 
7.    کامل نبودن مدارک تحصیلی شما نیز باعث ریجکت شدن ویزای تحصیلی شما می شود.

شرایط تحصیل در مدارس کانادا

شرایط تحصیل در مدارس کانادا

وقتی صحبت از مدارس کانادا و شرایط تحصیل در آن ها می شود، منظور همان دبستان و دبیرستان است. افرادی که برای اخذ ویزای تحصیلی در کانادا درخواست می دهند، ممکن است متاهل و دارای فرزند باشند. در صورت پذیرش این افراد، فرزندان آن ها نیز می توانند در مدارس ابتدایی و دبیرستان های کانادا به طور رایگان تحصیل کنند.

اما برای این کار باید یک سری شرایط رعایت شود. فرد استفاده کننده از ویزای تحصیلی باید به ازای هر فرزند، تمکن مالی یک سال را داشته باشد. فرزندانی مجاز به رفتن خواهند بود که زیر 22 سال سن داشته باشند و یا اگر بیشتر از 22 سال دارند، حتما مشکل جسمی و ذهنی داشته باشند.

در کشور کانادا، دوران تحصیلی قبل از ورود به دانشگاه، 12 سال می باشد.

این دوازده سال شامل دبستان و دبیرستان می باشد. مدارس به سه دسته تقسیم می شوند. دولتی و خصوصی و بین المللی. فرزندان افرادی که ویزای تحصیلی دریافت کرده اند، می توانند در مدارس دولتی به طور رایگان درس بخوانند.

شرایط تحصیل در کالج های کانادا

شرایط تحصیل در کالج های کانادا

تحصیل در دانشگاه و کالج های کانادا در سه مقطع صورت می گیرد. کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا. هر کدام از این مقاطع تحصیلی، شرایط متفاوتی دارند.

•    دوره های کارشناسی بعد از اتمام دوره ی 12 ساله ی مدارس انجام می شود که حدودا 3 تا 4 سال طول می کشد. نمره ی آیلتس برای این مقطع، حداقل 6 می باشد. عدم سوء پیشینه و همچنین ریز نمرات 4 سال آخر تحصیلات و مدرک دیپلم باید ارائه گردد. مدارک تمکن مالی هم باید ارائه شود. در صورت پذیرش می توان تا 20 ساعت در هفته به صورت نیمه وقت کار کرد.

•    دوره های کارشناسی ارشد که اکثرا 2 سال به طول می انجامد، برای کسانی مناسب است که نمره آیلتس 6 دارند و معدل کارشناسی آن ها دست کم 13 باشد. این افراد باید دارای تمکن مالی و عدم سوء پیشینه نیز باشند. همچنین مجاز به کار کردن به مدت 20 ساعت در هفته می باشند.

•    دوره ی دکترا و phd تقریبا بین 3 تا 5 سال به طول می انجامد. این دوره کاملا تحقیقاتی است و در اکثر موارد برای تامین هزینه ها، دانشگاه مورد نظر، شخص را بورسیه می کند. نمره ی آیلتس باید 6 و نیم باشد و معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد باید بیشتر از 13 باشد.

برای این دوره باید مستقیما با استاد مربوطه صحبت کنید و او را مجاب کنید که شما دانشجوی خوب و فعالی هستید.

تحصیل در تمام مقاطع تحصیلی دانشگاهی در کانادا، مستلزم داشتن تمکن مالی و شرایط لازم برای اخذ ویزای تحصیلی است که قبلا به آن اشاره شده است.

شما می توانید برای دریافت ویزا و تکمیل مدارک ویزای تحصیلی کانادا، با شرکت مهاجرتی الست گروپ در ارتباط باشید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

اخذ ویزای کانادا همراه با بورسیه تحصیلی

اخذ ویزای کانادا همراه با بورسیه تحصیلی

هزینه های تحصیل در دانشگاه های کانادا، معقول و به صرفه است. اما گاهی در برخی از مقاطع بیشتر است. در بین متقاضیان تحصیلات تکمیلی و به خصوص مقطع دکترا، دانشجویان بسیار توانمندی وجود دارند که از پس شهریه و مخارج مورد نظر بر نمی آیند. دانشگاه های کانادا برای چنین افرادی، بورسیه ی تحصیلی در نظر می گیرد. اما این بورسیه ها شامل حال همه نخواهد شد. برخی از این بورسیه های تحصیلی را توضیح می دهیم:

بورسیه ی اسکالرشیپ:

این بورسیه ی تحصیلی برای مقاطع مختلف تحصیلی در نظر گرفته می شود اما در کارشناسی کمتر از بقیه است. دانشجویان مستعدی که نمرات ترم آن ها بیشتر از 3 از 4 باشد، می توانند اسکالرشیپ شوند.

در مقطع کارشناسی ارشد، اسکالر شیپ زیاد است ولی به طور کامل نیست و مقداری از هزینه ها پرداخت می شود. اما در دوره ی دکترا کامل تر است.

بورسیه ی awards:

این بورسیه که نوعی جایزه ی نقدی است و به حساب شخص واریز می شود، کفاف تمام هزینه های تحصیلی را نمی دهد ولی باز هم تا بخشی از آن را پوشش خواهد داد. البته این جایزه در مقابل کارهای علمی و تحقیقاتی پرداخت خواهد شد.

وام های تحصیلی:

این وام ها نیازمند یک ضامن در خاک کشور کانادا هستند و برای پرداخت هزینه های دانشگاه به متقاضی داده می شود. البته مستقیما به حساب دانشگاه واریز خواهد شد و اقساط آن را دانشجو پرداخت می کند.

حذف شهریه:

این بورسیه برای برخی از دانشجویان است و ممکن است تمام یا 50 درصد هزینه های دانشگاه و شهریه را پوشش دهد.

ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

مهاجرت به کشور کانادا به هر دلیل و با هر ویزایی که صورت بگیرد، مستلزم داشتن مدرک زبان معتبر با نمره ی قابل قبول می باشد. ویزای تحصیلی کمی متفاوت و سخت تر است. اگر کسی برای رفتن به کانادا و اخذ ویزای تحصیلی اقدام کند ولی نمره ی آیلتس خوبی نداشته باشد، ویزایی برایش صادر نخواهد شد. برای مقطع تحصیلی لیسانس، باید نمره آیلتس 6 داشته باشید و برای دوره های کارشناسی ارشد و دکترا باید نمره ی حداقل 6 و نیم را دارا باشید.

اما با این همه سختی و شاید دردسر، برخی از دانشگاه ها شرط پذیرش و ادامه تحصیل در آن ها کمی ساده تر است.

برخی از دانشگاه ها الزامی به داشتن نمره 6 یا 6 و نیم در آیلتس ندارند. برخی هم مدرک زبان نمی خواهند و برخی از دانشگاه ها هم نمره ی پایین تر را پذیرش می کنند.

در هر صورت، شرایط تحصیلی بدون مدرک زبان هم میسر خواهد بود. اما دانشجو بعد از پذیرش استادی پرومیت و قبل از رفتن به کلاس های دانشگاه، باید تعهد کند که در دوره های زبان انگلیسی شرکت می کند و این دوره ها را با موفقیت به اتمام می رساند.

ویزای تحصیلی کانادا چقدر طول می کشد؟

پروسه ی دریافت ویزای تحصیلی کانادا زمان مشخصی ندارد. البته که هر دانشجویی دوست دارد این زمان به کمترین حد خود برسد ولی گاهی وقت ها نمی توان گفت که چقدر طول می کشد. برای مثال در این سال های اخیر که دنیا درگیر بیماری کرونا بود، میزان پذیرش ها و بررسی پرونده ها کمی کمتر از قبل شده بود ولی به هر حال رسیدگی می شد.

اما اگر بخواهیم موضوع را به صورت ریشه ای بررسی کنیم، می بینید که باید از سال ها قبل از درخواست ویزا، شرایط خود را با مهاجرت تحصیلی وفق می دادید. گرفتن نمرات خوب در 4 سال کارشناسی و 2 سال ارشد از یک طرف،آموزش دیدن زبان انگلیسی برای قبولی در تافل یا آیلتس از طرف دیگر، همه و همه در مدت زمان دریافت ویزای تحصیلی موثر هستند.

وقتی که درس شما تمام شد و مدرک خود را اخذ کردید، همچنین بعد از مشخص کردن تکلیف وضعیت زبان انگلیسی،  می بایست برای تشکیل پرونده و اقدام برای ویزای تحصیلی، به یک شرکت مهاجرتی معتبر همچون الست گروپ مراجعه کنید. بعد از این کار، پرونده ی شما در دست اقدام قرار خواهد گرفت. معمولا تا 6 ماه پس از درخواست شما، پرونده بررسی می شود.

این زمان گاهی به دو یا سه سال و بیشتر هم ممکن است به طول بینجامد. اما در کل ویزای تحصیلی، کمی زودتر از سایر ویزاها بررسی خواهد شد. باز هم به حجم پرونده ها بستگی خواهد داشت. البته اگر مامور سفارت برای بررسی وضعیت شما نیازمند وقت بیشتری باشد، به شما اطلاع داده خواهد شد. 

الست گروپ، مشاوران حرفه ای مهاجرت به کانادا را به خدمت گرفته تا بتوانند برای شما در اسرع وقت و کمترین زمان، پرونده ی ویزا را به جریان بیندازند.

پیشنهاد ما به شما، مشاوره و مراجعه به این شرکت مهاجرتی برای اخذ ویزای تحصیلی است.

عدم ادامه تحصیل در کانادا و انصراف از تحصیل

با همه ی بالا و پایین رفتن ها برای اخذ ویزای تحصیلی، ممکن است مدتی بعد از تحصیل، بخواهید انصراف از تحصیل بدهید.

در این صورت بعد از انصراف باید خاک کشور کانادا را ترک کرده و به کشورتان برگردید. اما اگر بتوانید نظر یک کارفرما را جلب کنید و کاری برای خود دست و پا کنید، می توانید درخواست ویزای کاری بدهید و اقامت کاری دریافت کنید.

کلام آخر

کلام آخر

اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای هرکس می تواند یک آرزوی شیرین باشد. اما در این مسیر نباید تنها و بدون مشاوره پیش رفت. شرکت الست گروپ بهترین مشاور مهاجرتی برای اخذ ویزای تحصیلی است. از مشورت با این گروه مهاجرتی، غافل نشوید.