اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان

با ما همراه شوید تا بیشتر با ثبت شرکت در آلمان آشنا شوید.

در این مقاله سعی داریم تا در مورد ثبت شرکت در آلمان توضیحات جامع و کاملی را برای شما ارائه دهیم. همچنین در خصوص ثبت شرکت با مسئولیت محدود در آلمان و دریافت اقامت برای مدیرعامل یا مدیران عامل اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

با ما همراه شوید تا بیشتر با ثبت شرکت در آلمان آشنا شوید.

در این مقاله سعی داریم تا در مورد ثبت شرکت در آلمان توضیحات جامع و کاملی را برای شما ارائه دهیم. همچنین در خصوص ثبت شرکت با مسئولیت محدود در آلمان و دریافت اقامت برای مدیرعامل یا مدیران عامل اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

اینفوگرافیک ثبت شرکت در آلمان

اینفوگرافیک ثبت شرکت در آلمان

آن چه در مقاله ثبت شرکت در آلمان مورد بررسی قرار می گیرد:
- دانستنی هایی در مورد کشور آلمان
- آیا نیاز به مدرک زبان آلمانی وجود دارد؟
- مراحل سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان
- شرایط شخص سرمایه گذار
- اعطای کارت اقامت یک ساله
- شیوه های ثبت انواع شرکت در آلمان
- ویژگی های این روش چیست؟
- اساسنامه شرکت
- مزیت های ثبت شرکت با مسئولیت محدود GmbH
- راه اندازی و ثبت شرکت در آلمان
- شرکت های سهامی
- شرکت های تضامنی و مشارکت
- شیوه ایجاد شرکت و آغاز مشارکت
- شعب یا نمایندگی
- روند کار برای ثبت شرکت در آلمان چگونه است؟
- فرایند ثبت شرکت در آلمان
- مدارک مورد نیاز برای هر روش چیست؟
- مدارک مورد نیاز به منظور ثبت شرکت در آلمان جهت فعالیت های حرفه ای
- مدارک مورد نیاز به منظور ثبت شرکت در آلمان با مسئولیت های محدود
- مدارک مورد نیاز به منظور ثبت شرکت در آلمان به شکل سهامی
- پروسه ی مهاجرتی چقدر زمان می برد؟
- مراحل ثبت شرکت در آلمان
- آیا امکان پیوست همزمان خانواده وجود دارد؟
- شرایط دریافت ویزای پیوست خانواده به آلمان
- محدودیت سنی چه میزان است؟
- سابقه کاری مورد نیاز چقدر می باشد؟
- هزینه عقد قرارداد به چه صورتی گرفته می شود؟
- آشنایی با الست گروپ
- خدمات الست گروپ چیست؟
- تضمین قرارداد چیست؟
- محدودیت ثبت شرکت با مسئولیت محدود GmbH
- آیا از طریق فعالیت شرکت درآمد دارم؟
- عنوان ویزایی که دریافت می کنیم، چیست؟
- نتیجه گیری

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ثبت شرکت در آلمان با ما همراه باشید.

 

 

دانستنی هایی در مورد کشور آلمان

دانستنی هایی در مورد کشور آلمان

بهتر است که در آغاز مقاله، توصیفی کلی از کشور آلمان برای شما ارائه دهیم.

پایتخت کشور آلمان برلین است که در قاره اروپا واقع شده است. نام رسمی این کشور جمهوری فدرال آلمان است که دارای مساحتی حدود سیصد و پنجاه و هفت هزار و سیصد و هشتاد و شش کیلومتر مربع است و همچنین تقریباً حدود هشتاد و سه میلیون نفر جمعیت نیز دارد.

بهتر است بدانید که زبان رسمی این کشور اروپایی « آلمانی » است و علاوه بر این، یورو نیز واحد پول کشور آلمان است. این کشور اروپایی دارای شانزده ایالت بوده است و از نظام سیاسی جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی نیز تشکیل شده است.

باید گفت که این کشور جزء قانونمند ترین کشورهای اروپایی در دنیا است که زندگی کردن در آن دلنشین و بسیار آسان است و سبب شده که هر فرد برای مهاجرت و یا ثبت شرکت، جمهوری فدرال آلمان را برای خود انتخاب نماید. افرادی که تمایل به ثبت شرکت در آلمان را دارند، باید به این موارد که به عنوان پیش نیازها محسوب می شود نیز توجه داشته باشند. به طور مثال:

ثبت شرکت در این کشور اروپایی بدون محدودیت سنی بوده است و هر شخص در هر رده سنی می تواند اقدام به ثبت شرکت نماید. اما باید متذکر شد که تحصیلات در نظر گرفته شده برای ثبت در این کشور قانونمند، ترجیحاً لیسانس به بالا است که این افراد بدون نیاز به مدرک زبان آلمانی و یا زبان خارجی می توانند به آسانی اقدام به ثبت شرکت در این کشور اروپایی نمایند.

نکته مهمی که باید سرمایه گذاران به عنوان سرمایه اولیه به آن توجه نمایند، داشتن حداقل بیست و پنج هزار یورو برای ثبت شرکت در جمهوری فدرال آلمان است. یکی از بهترین ایده هایی که به منظور کسب و کار در این کشور باید متذکر شد، ایده ای است که برای اقتصاد منطقه مفید باشد و علاوه بر این، مورد تایید اتاق بازرگانی نیز قرار بگیرد. یکی از پیش نیازهایی که به منظور زیرساخت اولیه ثبت شرکت در این کشور اروپایی باید به آن توجه کنیم شامل:

آدرس، مشاور مالیاتی، یک نفر به صورت استخدام، نماینده یا ... برای پاسخگویی به نامه ها است که قبل از تاسیس شرکت، شخص مالک باید به آن توجه نماید.

 

آیا نیاز به مدرک زبان آلمانی وجود دارد؟

آیا نیاز به مدرک زبان آلمانی وجود دارد؟

دولت جمهوری فدرال آلمان به منظور جذب سرمایه گذاران و همچنین کارآفرینان خارجی و بین المللی به صورت شفاف و روشن اظهار داشت که افرادی که مایل به ثبت نام در این کشور اروپایی هستند، نیازی به دانستن زبان آلمانی ندارند و به راحتی می توانند بدون هیچ مانعی در این کشور سرمایه گذاری نمایند.

این کشور تلاش داشته تا تمام موانعی که سبب ثبت شرکت و همچنین رونق اقتصادی در آلمان می شود را از جلوی راه  افراد علاقه مند به سرمایه گذاری در این کشور بردارد. آلمان جزء چهارمین قطب برتر اقتصاد جهان شناخته شده است. زیرا برترین و معروفترین سرمایه گذاران از تمامی نقاط دنیا در این کشور اروپایی تمرکز یافته اند. به شکلی که شاخص (FDI) این کشور در سال دو هزار و هجده میلادی تقریباً چهارصد و شصت و نه میلیارد یورو بوده است که نشاندهنده سرمایه گذاری و رونق اقتصادی بالای این کشور است.

در عین حال، متوجه خواهیم شد که برای سرمایه گذاری در این کشور، فرصت های فوق العاده بی نظیری وجود دارد که از این طریق، سرمایه گذاران خارجی بتوانند این کشور را برای ثبت شرکت و یا هر فعالیت دیگری انتخاب نمایند و از نظر اقتصادی رشد نمایند.

یکی از عوامل مهم به منظور ثبت شرکت و همچنین سرمایه گذار در این کشور را می توان به امنیت بسیار بالای سرمایه گذاری که طبق ضوابط و مقررات و علاوه بر این استانداردهای بین المللی است، متذکر شد. دولت جمهوری فدرال آلمان برای افرادی که مایل به ثبت شرکت در آلمان هستند، قوانین ساده و همچنین مناسب و مطلوبی را برای سرمایه گذاران فراهم کرده است تا از این طریق، فشارهای مالیاتی وارده برای کارآفرین ها و همچنین شرکت ها را تا حد زیادی کاهش دهد که این می تواند به نوبه خود کمک بزرگی به منظور راحتی و سهولت در فعالیت های سرمایه گذاران و علاوه بر این، کاهش فشارهای متحمل شده بر روی هزینه نیروی کار گردد.

با توجه به موارد ذکر شده، متوجه می شویم که این کشور اروپایی تمامی ضوابطی که برای ثبت شرکت در آلمان الزامی است را بسیار راحت و آسان کرده و از همه مهمتر، دانستن زبان آلمانی را برای سرمایه گذاران بلامانع نموده است تا از این طریق، شرکت های زیادی بتوانند این کشور را برای سرمایه گذاری و همچنین کارآفرینی انتخاب نمایند.

 

مراحل سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان

مراحل سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان

ارائه طرح فعالیت اقتصادی به دولت آلمان

یکی از مواردی که به منظور ثبت شرکت و همچنین سرمایه گذاری در این کشور الزامی است، « ارائه طرح فعالیت اقتصادی » است. به این صورت که سرمایه گذارانی که طرح های اقتصادی و تجاری خود را به جمهوری فدرال آلمان ارائه می دهند، باید توجیه اقتصادی برای ارائه طرح خود برای این دولت ارائه کنند و علاوه بر این، دلایل منطقی برای این کشور به منظور ارائه فعالیت اقتصادی خود بیان نمایند.

بهتر است بدانید که طرح های ارائه شده باید مورد تایید اتاق بازرگانی این کشور نیز باشد و بعد از این که مورد تصویب قرار گرفت و جواز کسب و کار سرمایه گذار صادر گردید، شخص متقاضی سرمایه گذاری این امکان را دارند که فعالیت های جاری و یا صنفی خود را در این کشور آغاز نمایند.

البته باید متذکر شد که افرادی که مایلند به صورت فردی اقدام به فعالیت در این کشور نمایند؛ نظیر سوپرمارکت محلی، رستوران، مغازه فرش و سایر فعالیت های دیگر، به مجوزهای ویژه و مخصوصی نیاز دارند که جمهوری فدرال آلمان در این زمینه به سرمایه گذار به منظور این نوع از فعالیت ها جواز کسب ارائه می دهد تا بتوانند آغاز به فعالیت نمایند.

 

هزینه ها و مبالغ پرداختی

هزینه ها و مبالغ پرداختی

حداقل مبلغی که کارآفرین و یا سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این کشور باید در حساب بانکی خود به عنوان سرمایه داشته باشند، مبلغی بالغ بر بیست و پنج هزار یورو است و علاوه بر این، هزینه هایی که برای ثبت شرکت فرد باید در نظر بگیرد نیز تقریباً حدود سه هزار یورو است.

همچنین شخص سرمایه گذار برای دولت این کشور باید اثبات نماید که توانایی پرداخت:
1)   کلیه هزینه های جانبی و اصلی شرکت 2) تامین حقوق ماهیانه خود و پرسنل 3) برآورد مخارج همسر و فرزندان را نیز داشته باشد.

بهتر است که سرمایه گذاران و یا کارآفرینان از یک مشاور حقوقی و یا مالیاتی به منظور تنظیم دفاتر، برآورد ارزش افزوده، سود و زیان و همچنین مالیات بر درآمد، کمک و راهنمایی بگیرند تا در این راستا به این افراد کمک بسزایی نمایند.

 

شرایط شخص سرمایه گذار

شرایط شخص سرمایه گذار

یکی از شرایطی که سرمایه گذار به منظور سرمایه گذاری در این کشور باید دارا باشد، این است که حداقل وی دارای سن بیست سال به بالا باشد و یا اگر شخص بالای چهل و پنج سال سن دارد، باید تا حد قابل توجهی درآمد و یا سرمایه برای سرمایه گذاری در جمهوری فدرال آلمان را نیز داشته باشد و بتواند تمامی منابع مالی خود را برای دولت این کشور به اثبات برساند.

نکته حائز اهمیت این است که همان طور که توضیح دادیم، ترجیحاً مدرک تحصیلی به منظور سرمایه گذاری در این کشور لیسانس به بالا است.

اما در صورتی که شخص فاقد مدرک دانشگاهی است، یعنی زیر لیسانس است، باید برای سرمایه گذاری در این کشور اروپایی مدرک زبان آلمانی را به دولت این کشور ارائه دهد و علاوه بر این، همسر و فرزندان زیر شانزده سال وی نیز باید مدرک زبان در سطح Basic را به دولت جمهوری فدرال آلمان ارائه دهند.

 

اعطای کارت اقامت یک ساله

اعطای کارت اقامت یک ساله

بعد از این که سرمایه گذاران و یا کارآفرینان، شرکت خود را با توجه به تمامی موارد ذکر شده به ثبت رساندند، دولت به شخص سرمایه گذار و همچنین همراهان وی از جمله فرزندان زیر 18 سال، کارت اقامت یک ساله را صادر می نمایند تا از این طریق، سرمایه گذار به راحتی و با اجازه دولت این کشور بتواند اجازه تردد در حوزه شینگن نیز برخوردار باشد.

بهتر است بدانید، در صورتی که شخص سرمایه گذار مالیات تصویب شده را سر زمان مقرر خود پرداخت نماید و همچنین فعالیت شرکت را مجدداً تمدید کند، می تواند مجوزهای لازم را به منظور اخذ اقامت برای چندین سال دیگر از دولت جمهوری فدرال آلمان دریافت نماید که به تدریج بعد از گذشت سه سال، شخص سرمایه گذار می تواند اقامت دائم آلمان را از این کشور اخذ نماید.

 

شیوه های ثبت انواع شرکت در آلمان

شیوه های ثبت انواع شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان با مسئولیت محدود GmbH

همان طور که توضیح دادیم، تاسیس و راه اندازی کسب و کار جدید در این کشور اروپایی یکی از شیوه های اقامت در این کشور است. باید بیان کرد که یکی از شیوه های ثبت شرکت GmbH یا همان شرکت مسئولیت محدود است.

بهتر است بدانید که شرکت مسئولیت محدود مخفف «Gesellschaft  mit beschrankter  Haftung» است. البته باید متذکر شد که این سری از شرکت ها به عنوان مناسب ترین نوع شرکت ها به منظور ایجاد کسب و کارهای کوچک و یا متوسط از لحاظ اعتبار داشتن و یا معتبر بودن، معرفی شده اند.

همان طور که در بخش پیش نیازها توضیح دادیم، برای سرمایه گذاری شرکت های محدود حداقل به بیست و پنج هزار یورو به عنوان سرمایه گذاری اولیه در کشور آلمان نیاز داریم که دوازده هزار و پانصد یورو یا نیمی از این مبلغ باید در زمان ثبت شرکت در حساب شخص سرمایه گذار باشد. باید گفت که به منظور ثبت شرکت، هزینه هایی نیز وجود دارد که مشمول صدور گواهینامه دفتر اسناد رسمی و همچنین مبلغی که از طرف دادگاه این کشور نیز تعیین می گردد، می شود.

ویژگی های این روش چیست؟

از ویژگی های شرکت با مسئولیت محدود GmbH می توان به مشمول مالیات بر درآمد بودن شرکت متذکر شد. این در حالی است که همکاری ها با جمهوری فدرال آلمان شامل مالیات بر درآمد شخصی نیز می شود که هر دو مالیات توسط این کشور اروپایی تعیین می گردد.

باید بدانید که این شرکت ها می توانند توسط چند شخص حقوقی نیز ثبت گردند که تعداد اشخاص حداکثر سه نفر بوده است که یک نفر آن ها نیز به عنوان مدیر به دولت این کشور معرفی می گردد.

تمامی این اشخاص باید در یک محضر اسناد رسمی به عنوان یک شریک مالی معرفی و ثبت قانونی شوند. لازم به ذکر است که نیاز نیست مدیر عامل شرکت سهامدار یک شخص آلمانی باشد و به منظور این که شرکت دارای اعتبار قانونی از سوی این دولت باشد، ثبت تجاری این شرکت الزامی است که در این راستا شرکت باید ثبت Handelsregister نیز گردد و علاوه بر این، کلیه مدیر عامل ها باید مدارک ثبت گردیده را در دفاتر ثبت تجاری شخصاً امضاء نمایند. نکته حائز اهمیت این است که در پایان ثبت این شرکت، حتماً « مسئولیت محدود » نیز ضمیمه شود.

سهم این شرکت ها همانند اوراق بهادار نمی تواند دارای گواهی باشد و همچنین به هیچ عنوان سهام این شرکت ها نیز اجازه ورود به بازار بورس را ندارد. باید متذکر شد که از نظر سهام برای شخص سرمایه گذار محدودیتی وجود ندارد و فرد ایرانی سرمایه گذار در این کشور می تواند کل سرمایه( صد در صد سرمایه) را نیز دارا باشد.

 

اساسنامه شرکت

اساسنامه شرکت

ثبت شرکت در آلمان باید دارای اساسنامه باشد که این اساسنامه ها عبارتند از:

1)    نام شرکت 2) محل شرکت 3) موضوع شرکت 4) نام کلیه شرکا 5) نام مدیر عامل 6) ثبت در دفتر ثبت شرکت ها

 

مزیت های ثبت شرکت با مسئولیت محدود GmbH

با توجه به ویژگی های ثبت شده در خصوص ثبت این سری از شرکت ها در کشور جمهوری فدرال آلمان باید متذکر شد که این شرکت مسئولیت محدود دارای مزیت های متعددی برای سرمایه گذاران است که سبب شده سرمایه گذاران و مهاجران به انجام فعالیت در این کشور علاقه مند شوند که شامل:

1)    ثبت شرکت مسئولیت محدود تحت لیسانس آلمان
2)    یکی از مزیت های ثبت این شرکت ها را می توان به مزایدات بین المللی و همچنین شرکت در مناقصات نیز اشاره کرد.
3)    از مزیت دیگر شرکت GmbH را می توان به امکان فراهم کردن اقامت برای مدیر عامل شرکت و همچنین اعضای خانواده وی متذکر شد.
4)    از مهمترین مزیت های شرکت های مسئولیت محدود اختصاص به افتتاح حساب بانکی در سراسر اروپا اشاره کرد که برای سرمایه گذار بهترین  مزیت محسوب می شود.
 سایر مزیت ها:
·       امکان سفر به تمامی کشورهای شنگن
·       دریافت اقامت تضمینی کشور آلمان
·       امکان تجارت با تمامی دنیا
·       داشتن حساب بانکی و شخصیت حقوقی در آلمان
·       افتتاح حساب بانکی شخصی در آلمان و دریافت کارت اعتباری
·       پیوست خانواده، تحصیل رایگان فرزندان(زیر هجده سال) و اجازه کار نامحدود همسر
·       دریافت اقامت دائم بعد از سه سال، در صورت داشتن فعالیت مثبت شرکت
·       بدون نیاز به مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی
·       عدم نیاز به حضور مستمر برای حفظ اقامت؛ بیش از شش ماه ممتد نباید از مرز آلمان خارج بماند.
تمامی موارد ذکر شده، از مزیت های ثبت شرکت مسئولیت محدود در آلمان و دریافت اقامت برای مدیر عامل یا مدیران عامل است.

 

ثبت شرکت UG

یکی دیگر از  انواع شرکت در کشور جمهوری فدرال آلمان می توان به Unternehmen Gesellschaft یا همان UG اشاره کرد که البته از این طریق امکان دریافت اقامت وجود ندارد. باید گفت که این شرکت ها به عنوان یکی از بهترین و مناسب ترین انواع ثبت شرکت ها به منظور تاسیس کسب و کارهای کوچک و یا متوسط نیز هستند. بهتر است بدانید که شرکت  UG همانند شرکت مسئولیت محدود (GmbH) است و نظیر شرکت های معمولی دارای حقوق و مزایای متعددی نیز است. اما باید متذکر شد که از دو تفاوت اصلی و مهم نیز برخوردار است.

یکی از تفاوت های این شرکت های اروپایی را می توان به میزان سرمایه گذاری شخص سرمایه گذار اشاره کرد که با کمتر از بیست و پنج هزار یورو شخص می تواند اقدام به تاسیس شرکت نماید. همچنین تفاوت دوم آن را می توان به این مورد اشاره کرد که این سری از شرکت ها موظف به پس انداز بیست و پنج درصد از سود سالانه خود نمایند که از مزیت این شرکت نیز محسوب می شود. اما باید متذکر شد که در مواقعی که سود شرکت UG کمتر از بیست و پنج هزار یورو در سال باشد، سرمایه گذار موظف به ذخیره سود سالانه نیست. اما ویژگی این روش چیست؟

ویژگی های ثبت شرکت UG

از ویژگی های ثبت شرکت های UG می توان به موارد زیر اشاره کرد که شامل:

به منظور تاسیس شرکت های مسئولیت محدود، سرمایه گذاران به میزان بیست و پنج هزار یورو سرمایه اولیه نیاز دارند و علاوه بر این، شخص سرمایه گذار باید یک سهامدار را برای راه اندازی شرکت به جمهوری فدرال آلمان معرفی نمایند. این سری از شرکت ها به منظور شرکت های خصوصی در این کشور اروپایی طراحی شده اند که همان طور که توضیح دادیم، به عنوان یکی از بهترین موارد ثبت شرکت برای افراد خارجی است که این کشور را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده اند.

از سال دو هزار و هشت میلادی، قانونی به منظور ثبت شرکت های UG ثبت شد که بر مبنای آن می توان این شرکت های مسئولیت محدود را ثبت کرد و در هنگام راه اندازی میزان حداقل سرمایه شرکت UG را برابر با مبلغ یک یورو قرار داد.

باید متذکر شد که در صورتی که میزان سرمایه گذاری شرکت به میزان مشخصی به منظور شرکت های مسئولیت محدود یا همان GmbH رسید، طبق ضوابط مقرر در این کشور می توان شرکت UG را به GmbH تبدیل کرد که یکی دیگر از ویژگی های ثبت این شرکت محسوب می شود. این سری از شرکت های اروپایی تابع ضوابط و قوانین سنگین دولت این کشور برای راه اندازی یک شرکت هستند. نکته مهم این است که به منظور ثبت این نوع از شرکت ها، دفتر ثبت نام امری مهم و ضروری محسوب می گردد.

 

راه اندازی و ثبت شرکت در آلمان

راه اندازی و ثبت شرکت در آلمان

براساس قوانین و ضوابط جمهوری فدرال آلمان، هر فردی صرف نظر از مکان سکونت خود و همچنین ملیت، این امکان را دارد که اقدام به کسب و کار و یا تاسیس شرکت در این کشور نماید.

باید گفت که هیچ قانون و یا ضابطه ای که محدود کننده سرمایه گذاری برای شخص سرمایه گذار و یا درصد اختصاصی معینی از سهام به اشخاص حقوقی و یا حقیقی آلمانی ذکر شده باشد، در قوانین این کشور اروپایی عنوان نشده است. با توجه به ضوابطی که آلمان برای سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در نظر گرفته است، سوالی که بیشتر برای سرمایه گذاران در این خصوص ایجاد می شود این است که:

 

در چه زمینه ای می توانم شرکت ثبت کنم؟

در پاسخ به سرمایه گذاران خارجی می توان گفت که این افراد می توانند بهترین و مناسب ترین فرم حقوقی را مطابق نیازهای خود اعم از شرکت های سهامی گرفته تا سایر شرکت های دیگر مانند شرکت های تضامنی و حتی شعب وابسته و غیر وابسته (مستقل) در این کشور اروپایی که به عنوان بهترین قطب برای سرمایه گذاری شناخته شده است، برای سرمایه گذاری انتخاب نمایند.

بنابراین شیوه های تعیین شده انتخاب شرکت در جمهوری فدرال آلمان برای سرمایه گذار بسیار روشن و واضح است. معیارهای بنیادی به منظور انتخاب فرم قانونی ثبت شرکت در جمهوری فدرال آلمان، پیرو بخشی از سهامداران شرکت و همچنین میزان تعهد بیان شده برای شرکت و چگونگی پرداخت مالیات است.

قالب اولیه کلیه فرم های ممکن حقوقی شرکت ها در قانون و مقررات این کشور ذکر گردیده است که تمامی شرایط قانونی برابری را برای سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی و همچنین داخلی اجرایی می گردد. باید بدانید که فرم های حقوقی ثبت شرکت در آلمان به سه دسته:
1)  شرکت های سهامی  2) شرکت های تضامنی و مشارکت 3) شعبه و نمایندگی ها

دسته بندی می گردد.

 

شرکت های سهامی

نهادهای حقوقی هستند که در این شرکت ها، شرکت دارنده عهده دار حقوق و تعهدات است و این وظایف برعهده سهامدار نیست.

یا به عبارتی شرکت همچون یک فرد حقوقی دارای دارایی است که به عنوان طرف قرارداد محسوب می شود و موظف به پرداخت مالیات است. افرادی که مایل به ثبت شرکت در آلمان هستند، شرکت های سهامی معمولاً مناسبترین گزینه به منظور راه اندازی شرکت ها با منظر نقدینگی بسیار بالا در آینده نزدیک به حساب می آیند. باید گفت که این سری از شرکت ها با تعداد اندکی از سهامدار نیز قابل راه اندازی هستند.

همان طور که توضیح دادیم، مسئولیت محدود ثبت شرکت با پرداخت حداقل سرمایه گذاری بیست و پنج هزار یورو امکان پذیر است که این مبلغ می تواند به شکل های دارائی های مختلف نظیر غیر نقدی مانند ثبت اختراع، مستغلات و یا املاک و یا به صورت نقدی نیز باشد. باید توجه داشته باشید که پخش سهم و همچنین تعداد سهامداران اساسنامه ثبت شرکت نیز ذکر گردد و از لحاظ محضرخانه مورد تایید قرار گیرد.

شایان ذکر است که شرکت های سهامی متعهد به پرداخت مالیات بر درآمد شرکت و همچنین مالیات تجارت نیز هستند. جمهوری فدرال آلمان نسبت به سایر کشورهای اروپایی دیگر به عنوان یکی از رقابتی ترین دستگاه های مالیاتی برای سرمایه گذاران و کارآفرینان است. شرکت های سهامی دارای انواع متعددی نظیر:

شرکت با مسئولیت محدود(GmbH)، شرکت سهامی عام (AG)، شرکت با مسئولیت محدود کارآفرینی
 (mini-GmbH) ، مشارکت محدود با سهام (KGaA)، می باشند.

 

شرکت های تضامنی و مشارکت

یکی از مهمترین ویژگی های این شرکت ها تعهد شخصی شرکا در برابر کار شراکتی است که هر شراکتی مستلزم به حداقل دو شریک کاری است. در مجموع چهار نوع شرکت مشارکتی در جمهوری فدرال آلمان وجود دارد که عبارتند از:

1)    مشارکت قانونی مدنی ( GBR)  2) مشارکت تجاری عمومی OHG))  3) مشارکت محدود (KG)  4) شرکت با مسئولیت و مشارکت محدود ( GmbH & CO.KG )
که تنها فرق اساسی این شرکت ها در میزان تعهدات و همچنین مسئولیت شرکاء به منظور ثبت شرکت در آلمان به صورت مشارکتی است. باید گفت که مشارکت، صورتی از شراکت است که به شکل ویژه و خاصی برای اعمال همکاری های دو طرفه یا چند جانبه به منظور امور آزاد حرفه ای نظیر آرشیتکت و همچنین کارهای معماری طراحی گردیده است. از نظر ویژگی های اصلی این شرکت ها می توان به:
این سری از شرکت ها برخلاف شرکت های سهامی نهاد حقوقی مستقلی نبوده است

 بلکه گروهی از صاحبان حرفه های متعدد و همچنین کسب و کارهای مختلف تشکیل دهنده این انجمن ها هستند که هر یک از شرکاء موظف به پرداخت بدهی ها و دیون شرکت حتی دارائی های شخصی نیز هستند. بهتر است بدانید که یکی از خصوصیات ثبت شرکت های مشارکتی در این است که نیازی به حداقل سرمایه نیست و کلیه تعهدات حسابداری مالیاتی و همچنین تکثیر آن در روزنامه فدرال به مراتب کمتر از شرکت های دیگر است.

 

شیوه ایجاد شرکت و آغاز مشارکت

شیوه ایجاد شرکت و آغاز مشارکت

در این سری، ثبت شرکت نسبت به سایر شرکت های دیگر ساده و راحت تر بوده است و تنها در چند مرحله ساده شما می توانید اقدام به ثبت شرکت نمایید. همان طور که توضیح دادیم، به منظور ایجاد ثبت شرکت مشارکت حداقل به دو شریک برای همکاری نیاز است و باید متذکر شد که میزان سرمایه گذاری با زیاد شدن تعداد شرکای کاری نیز افزوده نمی شود که به عنوان یکی از مزیت های بارز این نوع از ثبت شرکت ها است. ثبت شرکت های مشارکتی نیازی به مدیر عامل ندارند و مدیریت این مجموعه توسط تمامی شرکا انجام می گیرد.

در عملیات ثبت شرکت و همچنین اقامت در جمهوری فدرال آلمان براساس نوع همکاری ، در بعضی از مواقع احتمال احتیاج به ثبت تجاری شرکت نیز وجود دارد. باید توجه داشته باشید که فرم درخواست ثبت تجاری باید از سوی کلیه شرکا امضا گردد و توسط Notar یا دفتردار رسمی آلمانی به شکل فرم درخواستی الکترونیکی معتبر ثبت و ضبط گردد. علاوه بر این، در صورتی که فعالیت بازرگانی با کمک فعالیت مشارکتی اعمال گردد، شرکت موظف است که قبل از آغاز مشارکت به اداره بازرگانی منطقه Gewerbeamt اطلاع رسانی شود.

 

نکته در مورد مالیات ثبت شرکت مشارکتی

بهتر است بدانید که شرکت های مشارکتی شامل مالیات بر درآمد نمی شوند. اما باید متذکر شد که شرکای این شرکت های آلمانی هستند که طبق ضوابط این کشور اروپایی مستلزم پرداخت مالیات هستند. این مالیات بر مبنای میزان سود سهمی از ثبت شرکتی است که شرکا با یکدیگر متعهد شده اند، اختصاص دارد. اما مشارکت شامل نوع دیگری از مالیات به نام Trade tex یا مالیات بازرگانی است.

 

شعب یا نمایندگی

طبق معمول، هر شرکت خارجی به همراه دفتر اصلی و همچنین کسب و کار یا حرفه ثبت شده در بیرون از این کشور اروپایی این امکان را داراست که شعبه ای در داخل جمهوری فدرال آلمان نیز داشته باشد.

شعبه به صورت یک کسب و کار مناسب به منظور شرکت های خارجی است که تمایل دارند تا در کشور آلمان با قصد آغاز کسب و کار جدید و یا با صیانت ارتباط با شرکای تجاری شان در اروپا و یا آلمان حضور به هم رسانند. در

جمهوری فدرال آلمان دو نوع شعبه وجود دارد:  1) شعبه مستقل 2) شعبه وابسته

از ویژگی های این شعب می توان گفت، به منش یا شخصیت حقوقی تفکیکی و یا مستقلی نسبت به دفاتر اصلی و مرکزی ارتباطی ندارد و از نظر سازمانی و همچنین حقوقی نیز شعبه قسمتی از کسب و کارهای دفتر اصلی است که منجر به ضوابط و قوانین می گردد که بر دفتر اصلی در خارج از این کشور رایج است. در مجموع باید گفت که هر نوع تعهد و یا بدهی که شعبه بر عهده می گیرد، قسمتی از تعهد حقوقی دفتر مرکزی محسوب می شود.
تمامی موارد ذکر شده، از زمینه های ثبت شرکت در کشور آلمان به همراه ویژگی های هر یک از این شرکت ها است.

 

روند کار برای ثبت شرکت در آلمان چگونه است؟

روند کار برای ثبت شرکت در آلمان چگونه است؟

طبق روال هر شرکت، شرکت هایی که بر اساس قوانین و ضوابط کشور آلمان ثبت و تاسیس می شوند، بر اساس یک روند کاری تنظیم و راه اندازی می گردند که عبارتند از:
عقد قرارداد با شرکت، یکی از امور مهم در روند کاری هر شرکت به حساب می آید.

کامل کردن مدارک مورد نیاز و همچنین بیزینس کانسپت از سوی متقاضی به منظور ثبت شرکت در کشور جمهوری فدرال آلمان
تهیه بیزینس پلان و همچنین تاییدیه آن از سوی اتاق بازرگانی شهری که شرکت در آن ثبت  و تنظیم گردیده است
یکی از مراحل شیوه کاری ثبت شرکت در شهر انتخابی خود به شکل حضوری و یا وکالتی در صورت نداشتن ویزای شنگن
واریز سرمایه اولیه بر اساس نوع ثبت شرکت به حساب بانکی شرکت
آماده سازی و تکمیل مدارک مورد نیاز به منظور درخواست اقامت از سفارت آلمان در ایران
اخذ اقامت کشور آلمان
از مواردی هستند که جزء روند کاری ثبت شرکت در کشور آلمان محسوب می شوند که شخص سرمایه گذار و یا کارآفرین باید به آن توجه داشته باشد.

 

فرایند ثبت شرکت در آلمان

یک شرکت به منظور آغاز فعالیت های قانونی در کشور اروپایی آلمان باید نشان تجاری خود را ثبت نماید و علاوه بر این، تمامی امور کاری بازرگانی خود را در اداره بازرگانی آن منطقه آشنا نماید و ثبت نام را در اتاق بازرگانی انجام دهند.

مدارک مورد نیاز برای هر روش چیست؟

یکی از اساسی ترین و همچنین مهمترین مواردی که در زمان ارزیابی مدارک لازم به منظور ثبت شرکت در آلمان باید به آن توجه نماییم، « مشخص کردن نوع فعالیت شرکت » یا نوع سرمایه گذاری است که شخص مایل است در این کشور اروپایی انجام دهد.

باید متذکر شد که مدارکی که به منظور تاسیس شرکت های مستقل نیاز به راه اندازی است، با مدارکی که به منظور شرکت های زیر مجموعه شخص باید به اداره بازرگانی این کشور ارائه دهد، متغیر بوده است. انواع شیوه های ثبت شرکت و یا سرمایه گذاری در جمهوری فدرال آلمان شامل:
راه اندازی رستوران، مغازه و یا سایر مشاغل دیگر که بخشی از فعالیت های حرفه ای شخصی لحاظ می گردد.
احداث شرکت سهامی عام و یا شعبه مستقل
راه اندازی نمایندگی های معتبر
احداث شرکت با مسئولیت محدود یا همان GmbH
راه اندازی شعبه غیر مستقل به شرکتی که در سایر کشورهای دیگر برپا است؛ نظیر کارگاه تولیدی و یا انبار حفاظت از کالا

 

مدارک مورد نیاز به منظور ثبت شرکت در آلمان جهت فعالیت های حرفه ای

مدارک مورد نیاز به منظور ثبت شرکت در آلمان جهت فعالیت های حرفه ای

بر اساس این که تمامی فعالیت های  حرفه ای همچون مغازه فروش البسه و یا غیره دارای راندمان معینی هستند،

به منظور بازگشایی آن ها در کشور جمهوری فدرال آلمان نیازی به مدارک خاصی ندارد. فقط تنها به منظور افتتاح بعضی از این مغازه ها در این کشور مانند تاسیس رستوران از مراجع قانونی آلمان نیاز به کسب اجازه است.
 

مدارک مورد نیاز به منظور ثبت شرکت در آلمان با مسئولیت های محدود

1)    ثبت شرکت با مسئولیت محدود را می توان تنها برای یک شخص ضبط و تنظیم کرد.
2)    مهلتی که به منظور ایجاد ثبت این شرکت نیاز است.
3)    ثبت این سری از شرکت ها نسبت به شرکت های دیگر در آلمان بین چهارده تا بیست و یک روز ثبت می گردد.
4)    تعیین مسئولیت هر یک از اعضای شرکت در اساسنامه یکی دیگر از مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در آلمان است.
5)    در صورتی که شخص در سایر کشورهای دیگر به فعالیت های تجاری پرداخته باشد، ارائه مدارک شغلی مرتبط نیز الزامی است.
6)    یکی دیگر از مدارک الزامی واریز مبلغ بیست و پنج هزار یورو به حساب شرکت در آلمان می باشد.
7)    ارائه « Business Plan » در خور ایجاد مشخص کردن هدف های شرکت.
8)    ارائه گذرنامه تمامی اعضای شرکت با مدت زمان بین شش الی نه ماهه یکی دیگر از مدارک مورد نیاز شرکت های مسئولیت محدود است.
9)نشان دادن عکس رنگی ( سه و نیم ) در ( چهار و نیم ) به همراه تکمیل فرم از سوی سفارت.
10)ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تمامی اعضای شرکت یکی دیگر از مدارک مورد نیاز ثبت این سری از شرکت ها است.

 

مدارک مورد نیاز به منظور ثبت شرکت در آلمان به شکل سهامی

مدارک مورد نیاز به منظور ثبت شرکت در آلمان به شکل سهامی

اولویت افراد متخصص در حیطه تجارت به منظور ثبت شرکت در این کشور بیشتر به شکل شرکت سهامی است که برای تاسیس آن به مدارک لازم به منظور ثبت شرکت در جمهوری فدرال آلمان نیاز دارند که شامل:

o      تعیین سهم هر یک از شرکا در اساسنامه یکی از مدارک الزامی به منظور ایجاد ثبت شرکت به شکل سهامی است.
o      در این سری از شرکت ها حداقل باید پنج نفر به عنوان سرمایه گذار برای ثبت شرکت در نظر گرفته شوند.
o      حداقل پنجاه هزار یورو به منظور میزان سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در این کشور اروپایی یکی دیگر از مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت است.
o      یکی از مدارک الزامی که در تمامی ثبت شرکت ها سهامداران و یا سرمایه گذاران باید به اداره بازرگانی این کشور ارائه دهند، گواهی عدم سوء پیشینه برای تمامی اعضای شرکت است.
o      ارائه دو نسخه اظهارنامه کامل شده و همچنین دو نسخه از اساسنامه تنظیم گردیده، یکی دیگر از مدارک مورد نیاز ثبت شرکت است.
o      ارائه مدارکی نظیر فرم تعیین نام شرکت و همچنین آرم تجاری آن ضمیمه فیش های واریزی نیز از مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در این کشور است.
o      ارائه Business Plan و یا طرح جامع و کلی از هدف های دیگر شرکت محسوب می شود.
تمامی موارد ذکر شده، از مدارک مورد نیاز به منظور ثبت شرکت به شکل سهامی است.

 

پروسه ی مهاجرتی چقدر زمان می برد؟

پروسه ی مهاجرتی چقدر زمان می برد؟

بهتر است بدانید که تمامی مراحل گرفتن اقامت به منظور ثبت شرکت در کشور آلمان، تقریباً بین شش ماه تا یک سال زمان می برد تا فرد ویزای کاری خود را به منظور ثبت شرکت مسئولیت محدود در آلمان دریافت نماید. لازم به ذکر است که شخص سرمایه گذار برای دریافت اقامت به مدارکی نظیر:

1) مدارک ثبت شرکت در آلمان 2) مدارک شناسایی متقاضی 3) مجوز فعالیت در جمهوری فدرال آلمان برای برخی از مشاغل 4) مدارک شرکت فعال در ایران با سابقه حداقل فعالیت یک ساله معتبر و مرتبط است.
به طور کلی به منظور فرآیند و مراحل مهاجرتی آلمان از طریق ثبت شرکت به این ترتیب است که در گام نخست، مدارک وی ترجمه رسمی شده و به تایید سفارت جمهوری فدرال آلمان می رسد.

سپس مدارک تاییدیه به همراه طرح توجیهی به این کشور ارسال می گردد تا از این طریق بعد از تایید طرح پیشنهادی در اداره ثبت شرکت در این کشور، شرکتی با نام وی ثبت گردد. به این ترتیب بعد از ثبت شرکت، حساب بانکی برای شرکت ثبت شده باز می شود تا مبلغ مورد نظر از سوی این کشور در حساب وی که معمولا 25000 هزار یورو است، ریخته شود. بنابراین بعد از مراجعه شخص به سفارت، ویزای سه ماهه به منظور اقدامات اولیه راه اندازی شرکت برای سرمایه گذار صادر می گردد.

 

مراحل ثبت شرکت در آلمان

مراحل ثبت شرکت در آلمان

سرمایه گذاران و یا کارآفرینانی که مایلند در این کشور اروپایی سرمایه گذاری نمایند، باید به منظور ثبت شرکت مراحل زیر را انجام دهند که شامل:

- تهیه اسناد اولیه و پیش نویس های شرکت در نوتار 
- تدوین طرح کسب و کار و بیزنس پلان
- دریافت تاییدیه بیزنس پلان و طرح کسب و کار از اتاق صنعت و بازرگانی شهر مورد نظر
- تهیه زیر ساخت های مورد نیاز ثبت شرکت از جمله آدرس محل دفتر و مشاور مالیاتی 
- دریافت تاییدیه نوتار برای ثبت شرکت 
- امضای اسناد شرکت در نوتار 
- افتتاح حساب بانکی شرکت و واریز سرمایه اولیه شرکت
- ارسال اسناد شرکت برای دادگاه صالحه و دریافت کد ثبتی شرکت یا HRB
- مراجعه به سفارت برای ارائه مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت و ارائه درخواست ویزا
- دریافت ویزای کشور آلمان
- ورود به آلمان، اجاره محل سکونت، دریافت بیمه برای متقاضی و اعضا خانواده
کلیه مدارک ذکر شده، از مراحل ثبت شرکت در کشور آلمان است که سرمایه گذاران و یا کارآفرینان باید قبل از ثبت شرکت، تمامی این مدارک مورد نیاز را فراهم نمایند.

آیا امکان پیوست همزمان خانواده وجود دارد؟

آیا امکان پیوست همزمان خانواده وجود دارد؟

به منظور پیوستن به همسر در جمهوری فدرال آلمان باید شخص، از قبل تقاضای زمان مصاحبه سفارت نماید. بعد از آن با توجه به ملیت فرد و همچنین منطقه ای که در این کشور زندگی می نماید، از طرف اداره اتباع خارجی، کارت اقامت برای این شخص صادر می گردد. ارتباط شما در اخذ ویزای وابسته و همچنین وصول کارت اقامت به منظور دولت آلمان امری مهم و با اهمیت است.

افرادی که اقدام به ثبت شرکت در این کشور کرده اند و به صورت رسمی ازدواج نکرده اند و یا همسر رسمی بوده و دارای فرزند نیز هستید، کلیه این موارد در جریان  ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در جمهوری فدرال آلمان و علاوه بر این مدت زمان اخذ آن نیز اثرگذار است.

یکی از شروط مهم و ضروری به منظور اخذ ویزای پیوست، سن متقاضی درخواست ویزا است که باید زیر 18 سال باشد. یکی دیگر از شروط مهم و اصلی در جریان اخذ ویزای پیوست همزمان خانواده « یادگیری زبان آلمانی » است. همسر فرد مقیم آلمان باید مدرک زبان آلمانی معادل A1 داشته باشد.

اداره مهاجرت آلمان معمولاً مرجع های مالی شخص دعوت کننده را مورد ارزیابی و بررسی قرار می دهند. بهتر است بدانید که حقوق شخص باید از مقداری که آن ها مشخص کرده اند، به مراتب بیشتر نیز باشد. در صورتی که فرد در حین ازدواج، جواز اقامت کوتاه مدت نظیر ثبت شرکت و یا اقامت دانشجویی را به این کشور ارائه دهد، شرایط وی به منظور دعوت از اعضای خانواده مورد ارزیابی قرار می گیرد و احتمال این که با کمی تاخیر ویزا صادر شود نیز وجود دارد. اما در صورتی که اقامت دائم برای این کشور را داشته باشید، مسلماً به آسانی می توان ویزای پیوست را وصول نماید.

 

شرایط دریافت ویزای پیوست خانواده به آلمان

شرایط دریافت ویزای پیوست خانواده به آلمان

همان طور که می دانید، کودکان زیر 16 سال فاقد از هر گونه شرایطی از تمامی ضوابط خانواده خود پیروی می نمایند،

اما نکته مهم این است که در صورتی که کودک بین 16 تا هجده سال باشد و یا ازدواج نکرده باشد، یکی از الزامات مسلط بودن آن به زبان آلمانی است و یا استطاعت پیوستن به جامعه ی این کشور است که باید بدانید این توانایی از سوی کنسولگری آلمان یا سفارت مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرد. بنابراین با توجه به دو مورد ذکر شده، فرزندان زیر هجده سال امکان مهاجرت از طریق پیوستن به خانواده در آلمان را نیز برخوردار هستند.

در مجموع باید بیان کرد که بعد از این که مراحل اولیه طرح پیشنهادی شخص سرمایه گذار برای این کشور ارائه گردید و همچنین کسب و کار تاسیس شد، شخص می تواند اقدام به دعوتنامه از تمامی اعضای خانواده به منظور اقامت در این کشور اروپایی نماید. باید متذکر شد که سرمایه گذار بعد از سه سال از ثبت شرکت می تواند تقاضای اقامت دائمی و همیشگی برای زندگی در این کشور را ارائه دهد.

 

محدودیت سنی چه میزان است؟

حداقل سنی که به منظور ثبت شرکت در کشور آلمان شخص سرمایه گذار باید دارا، باشد هجده سال است. در قرارداد شرکت همانند تمامی پیمان ها و همچنین قراردادها باید کلیه شرایط عمومی درستی و صحت عقود به طور کامل رعایت گردد که شامل:

1)    اهلیت 2) قانونی بودن جهت و هدف 3) قصد و رضا 4) معین بودن موضوع؛ می باشد.
بهتر است بدانید که شرکای شرکت ثبت شده در آلمان باید شایستگی اعمال معامله را نیز دارا باشند.(اهلیت به معنی برخورداری از رشد و عقل است). باید گفت که از لحاظ قانونی ملاک رشد رسیدن به سن قانونی یا همان سن هجده سالگی است و همچنین قاعده عقل قانونی و نظر پزشک قانونی است. البته باید متذکر شد که در ثبت شرکت های سهامی خاص، شخصی که به سن قانونی نرسیده باشد، امکان حضور در این نوع از ثبت شرکت ها را ندارد و همچنین بدون این که در هیات مدیره شرکت عضویت داشته باشد، به عنوان یک سهامدار در این سری از شرکت های ذکر شده عضو گردد.

فعالیت های اقتصادی شرکت ثبت شده در این کشور اروپایی تا حدی باید بر اساس طرح ارائه شده سرمایه گذار و یا کارآفرینان پیش رود، باید این شرکت ها در طی سه سال آینده منظر قابل قبولی برای روند صعودی پیشرفت این کشور داشته باشند و همچنین از نظر مالی نتایج قابل قبولی را، هم برای خود و هم برای آلمان نیز داشته باشند.

فعالیت شرکت ثبت شده باید به قدری باشد که قادر به توانایی کلیه پرداخت های قانونی مانند مالیات، بیمه، حقوق پرسنل شرکت و سایر موارد دیگر را دارا باشد.

شرکت ها به منظور روند رشد اقتصادی این کشور به دو صورت پاره وقت و همچنین تمام وقت اقدام به فعالیت می نمایند. به این صورت که برای مشاغل پاره وقت که پنج روز کاری است و شخص از دوشنبه تا جمعه به فعالیت می پردازد، اقدام به کار می نماید و همچنین برای مشاغلی که تمام وقت هستند، سرمایه گذاران باید در طول روز هشت ساعت کاری را به فعالیت بپردازند که جمعاً در طول هفته، چهل ساعت کاری می شود. بنابراین شرکت های تاسیس شده در این کشور، هر چه فعالیت بیشتر و همچنین ساعت کاری بیشتری داشته باشند، به مراتب فعال تر بوده و در روند اقتصادی تاثیرگذارتر نیز هستند.

 

سابقه کاری مورد نیاز چقدر می باشد؟

سابقه کاری مورد نیاز چقدر می باشد؟

برای ثبت شرکت در آلمان، الزاما داشتن سابقه فعالیت اجرایی، سابقه حرفه ای یا سابقه مدیریت الزامی نیست.

اما متقاضیانی که می خواهند درخواست اقامت در کشور آلمان بدهند، باید در زمینه شرکتی که ثبت کرده اند، ترجیحا سابقه تخصصی کاری داشته باشند یا قبلا شرکتی در این زمینه در کشور خود داشته باشند و به عنوان مدیر عامل فعالیت کرده باشند.

 

هزینه عقد قرارداد به چه صورتی گرفته می شود؟

هزینه عقد قرارداد به چه صورتی گرفته می شود؟

با توجه به این که هزینه های راه اندازی یک کسب و کار در آلمان به فاکتورها و عوامل مختلفی بستگی دارد، تنها پس از ارائه مشاوره تخصصی و دریافت اطلاعات کامل از متقاضی می توان در مورد هزینه های ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار نظر تخصصی داد.

این هزینه ها شامل هزینه های ثبت شرکت در نوتار، تهیه و تدوین طرح کسب و کار، هزینه های تایید کسب و کار، هزینه دریافت مجوزهای لازم برای فعالیت تجاری، سرمایه اولیه شرکت، هزینه های وکالت، هزینه های راه اندازی بیزنس مورد نظر و ... می باشد.

 

آشنایی با الست گروپ

بهتر است بدانید که الست گروپ جزء معدود شرکت های مهاجرتی است که می تواند این امکان را در کلیه زمینه ها بر اساس بودجه و همچنین علاقه مندی متقاضیان ثبت شرکت در کشور آلمان با ارائه پیشنهادات مختلفی فراهم سازد.

همان طور که توضیح دادیم، مهاجرت یا ثبت شرکت، به خصوص به کشورهای اروپایی مانند آلمان، طرفداران خاصی را دارد که می طلبد شخص بهترین مشاور مهاجرتی را برای خود انتخاب نماید. در انتخاب یک مشاور مسافرتی باید به عواملی نظیر داشتن مجوز، سوابق کاری، شناختن انواع شیوه های مهاجرتی، آگاهی از کلیه ضوابط و مقررات مهاجرتی، توانمندی و همچنین علایق فردی از فاکتورهایی هستند که فرد قبل از سفر باید در خصوص مهاجرت با این گروه به آن توجه داشته باشد.

شرکت الست گروپ با سابقه سی ساله درخشان خود در مهاجرت افراد توانسته است که به عنوان یکی از برگزیده ترین شرکت های مهاجرتی محسوب شود. این شرکت از تمامی اقشار جامعه استقبال می نماید. مانند افرادی که مایلند برای ادامه تحصیل به این کشور سفر نمایند، افرادی که قصد ثبت شرکت در این کشور را دارند

و همچنین کسانی که در پی مهاجرت با تمامی اعضای خانواده هستند را راهنمایی کرده و بهترین شیوه های مهاجرتی را برای متقاضیان پیشنهاد می نماید. این شرکت مهاجرتی معتبر علاوه بر عرضه کارنامه فعالیت های خود و همچنین مجوزهای رسمی به متقاضیان مهاجرت و از همه مهمتر عقد قرارداد رسمی با شرکت های ارزشمند و معتبر اروپایی، سعی کرده است که در این راه از آغاز تا انتهای مهاجرت در کنار مشتریان باشد.

 

خدمات الست گروپ چیست؟

خدمات الست گروپ چیست؟

خدمات این شرکت مهاجرتی شامل:

یکی از خدماتی که الست گروپ به منظور اعتمادسازی و همچنین جلوگیری از هر نوع مشکلی برای مشتریان در نظر گرفته است را می توان به عرضه خدمات ارزیابی و امکان سنجی مهاجرت برای متقاضیان ثبت شرکت در کشورهای اروپایی است.

در این اقدام شرکت مهاجرتی کارشناسان این مجموعه را از همان ابتدا و قبل از این که پیشنهاداتی را برای مشتریان ارائه دهند، رزومه و یا کارنامه شغلی شخص را دریافت می نمایند و بر اساس مستندات مرتبط به شخص رابط خود که در کشور آلمان حضور دارد، ارسال می نمایند و از این طریق منتظر پاسخ این کشور در خصوص رزومه فرد هستند.

پاسخی که این کشور به الست گروپ ارسال می نماید، نشاندهنده این است که شخص، شانس مهاجرت به صورت کامل و دقیق را دارد و یا با گرفتن استعلامات لازم، شخص متقاضی این شرکت مهاجرتی می تواند اقدامات اولیه برای مهاجرت مشتریان خود به منظور ثبت شرکت را فراهم سازد.

باید متذکر شد که این سری از خدمات در کنار سایر خدمات دیگر نظیر عرضه پیشنهاد کاری و یا جاب آفر و همچنین ثبت شرکت در کشور آلمان سبب گردیده که در یک بازه زمانی کم، نمونه های موفقیت آمیزی از مهاجرت به این کشور را تجربه نماییم و اکثر افرادی که هدف اصلی آن ها ثبت شرکت در این کشور است را در این راستا راهنمایی نماییم. از سایر خدمات شرکت الست گروپ می توان به:
همراهی در ارائه و تهیه مدارک الزامی در مدت کل عملیات
مساعدت در دریافت ویزای ورود و همچنین اقامت به جمهوری فدرال آلمان
یکی از خدمات این شرکت مهاجرتی ثبت شرکت مسئولیت محدود توسط کلیه خدمات جانبی است.
افتتاح حساب بانکی و همچنین بازرسی و بررسی عملیات و روال قانونی ثبت شرکت
کمک و همراهی در زمان ورود به این کشور به منظور اسکان، حساب بانکی، تمامی امور اداری مربوط به اداره های دولتی، بیمه، شهرداری و همچنین ثبت شهری
از مواردی هستند که جزء خدمات شرکت مهاجرتی الست گروپ است که این امر سبب شده تا این شرکت، مشتریان زیادی را به خود جلب نماید.

 

تضمین قرارداد چیست؟

تضمین قرارداد چیست؟

اگر بخواهیم توضیحی در مورد تضمین قرارداد ارائه نماییم باید گفت که:

اگر به هر دلیلی الست گروپ قادر نبود که فعالیت های مهاجرتی شما را به نحوه صحیح انجام دهد، تمامی اقساط گرفته شده برگشت داده می شود و در قرارداد وی این ضمانت قید گردیده است. شعار این شرکت مهاجرتی « اعتماد را تجربه کن » برای مشتریان خود است که فقط به علت آرامش خاطر شماست ...

 

محدودیت ثبت شرکت با مسئولیت محدود GmbH

محدودیت هایی که به منظور ثبت این سری از شرکت های آلمانی لحاظ می شود را می توان به:

-       دریافت اقامت دائم مشروط و وابسته به فعالیت های تجاری مفید و همچنین مثبت است.
-       یکی از محدودیت های دیگر را می توان به محل سکونت، اجاره یا خرید آپارتمان و یا خانه به منظور حفظ اقامت ضروری اشاره کرد.

 

آیا از طریق فعالیت شرکت درآمد دارم؟

آیا از طریق فعالیت شرکت درآمد دارم؟

بهتر است بدانید که شرکت های ثبت شده در جمهوری فدرال آلمان شامل پرداخت مالیات نیستند. اما باید سهامداران شرکت، مدیران، شرکا و همچنین کارکنان شرکت تقریبا 30 درصد از درآمد خود را به عنوان مالیات به دولت جمهوری فدرال آلمان پرداخت کنند که مابقی درآمد حاصله اختصاص به خود آن ها دارد.

اما باید گفت که برای ثبت شرکت های شعب مستقل و همچنین وابسته به میزان بیست و پنج درصد از درآمد شعب است. با توجه به مطالب ذکر شده، باید گفت که میزان درآمد سرمایه گذاران شرکت های ثبت شده در آلمان به هر میزان که باشد، باید نصفی از آن مبلغ درآمد را بابت مالیات به این کشور کسر نمایند و با پرداخت تمامی هزینه های جانبی دیگر بخشی از درآمد باقیمانده، برای فعالیت شخص در شرکت اختصاص دارد.

 

عنوان ویزایی که دریافت می کنیم، چیست؟

ویزایی که به منظور ثبت شرکت در کشور آلمان دریافت می نماییم « ویزای خود اشتغالی » نام دارد.

همان طور که توضیح دادیم، جمهوری فدرال آلمان به عنوان قطب نوآوری و همچنین اختراع در بین تمامی مردم دنیا شناخته شده است که این امر سبب گردیده که افراد زیادی به منظور اقدام به کار و یا ثبت شرکت ،این کشور را برای رونق کاری خود انتخاب نمایند.

 

نتیجه گیری

نتیجه گیری

آلمان به عنوان چهارمین قطب برتر اقتصاد جهان شناخته شده است.

به همین دلیل است که عالی ترین سرمایه گذاران از تمام دنیا این کشور را به منظور سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت انتخاب نموده اند. باید گفت که جمهوری فدرال آلمان استقبال زیادی از کارآفرینان و همچنین سرمایه گذاران خارجی داشته است و کلیه مسیرهای ورود به این کشور را به منظور ثبت شرکت بسیار آسان و راحت نموده و سعی کرده است که تمامی موانع را از جلوی پای سرمایه گذاران بردارد.