اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

کار در ترکیه

کار در ترکیه

در این مقاله به بررسی موضوع کار در ترکیه خواهیم پرداخت.

یکی از محبوب ترین کشورها به منظور اشتغال برای ایرانیان، کشور ترکیه است.

در این مقاله به بررسی موضوع کار در ترکیه خواهیم پرداخت.

یکی از محبوب ترین کشورها به منظور اشتغال برای ایرانیان، کشور ترکیه است.

از مواردی که جذابیت اشتغال در ترکیه را چندین برابر کرده است، می توان به ارزش واحد پول آن ها (Lira) و بعضی از کسب و کارهای پردرآمد در این کشور اشاره کرد. در حقیقت اشخاص با کار در این کشور علاوه بر کسب درآمد، امکان دریافت ویزا و تابعیت کشور ترکیه را دارند و می توانند از مزیت های اقامت در آن بدون این که تابعیت خود را از دست دهند، بهره مند شوند.

زیرا Turkey از کشورهایی به شمار می آید که به طور قانونی موقعیت تابعیت مضاعف و یا دوگانه را می شناسد. امروزه اقتصاد این کشور به عنوان یکی از اقتصادهای موفق در جهان شناخته می شود. اقتصادی که بر حسب صنایع بومی و مدرن است و این مورد سبب گردیده که ترکیه با روند صعودی رشد اقتصادی همراه باشد.

اینفوگرافیک کار در ترکیه

اینفوگرافیک کار در ترکیه

با ما همراه باشید تا در خصوص کار در ترکیه، اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

در راستای کار در ترکیه و موارد مربوط به آن، می توانید از تجربیات متخصصین شرکت الست گروپ نیز بهره مند شوید.

ویدئو کار در ترکیه

شرکت الست گروپ، از معتبرترین موسسات مهاجرتی حال حاضر به شمار می آید.
فهرست مطالب:

کار در ترکیه
ضرورت دریافت اجازه کار در ترکیه چیست؟
انواع مجوز کار در کشور ترکیه را نام ببرید.
پروسه اخذ اجازه کار در Turki را توضیح دهید.
شرایط دریافت مجوز کار در کشور ترکیه را ذکر کنید.
اقامت از طریق کار در کشور ترکیه به چه صورت است؟
اپلیکیشن های کاریابی ترکیه

نتیجه گیری

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار در ترکیه با ما همراه باشید.

کار در ترکیه

کار در ترکیه

به منظور این که همچون یک شهروند خارجی اجازه کار در این کشور را داشته باشید، در گام نخست بایستی از کارفرمای ترکیه ای خود Job Offer Turkey را وصول کنید.

بعد از دریافت جاب آفر بایستی به کنسولگری این کشور مراجعه نموده و اضافه بر نشان دادن Job Offer و دیگر اسناد شناسایی مورد نیاز و مدارک تحصیلی، برای گرفتن ویزای کار این کشور اقدامات لازم را انجام دهید. به این ترتیب بعد از وصول پاسپورت کار، شما این امکان را دارید که به Turkey مهاجرت کنید.

دقت داشته باشید در بدو ورود به این کشور، شما مهاجر عزیز سی روز زمان دارید تا با مراجعه به اداره پلیس محلی برای دریافت کار و اقامت اقدام کنید. لازم به ذکر است این کشور بر خلاف تصور بیشتر درخواست کنندگان، فاقد پاسپورت جست و جوی کار است و فرد بایستی در ترکیه، دارای Job Offer (پیشنهاد شغلی) باشد که مورد تایید سفارت این کشور است.

البته اقتصاد این کشور در عرصه های حمل و نقل، بانکداری و ارتباطات هم موقعیت مطلوبی را به دست آورده است.

بهتر است بدانید اغلب اشخاص به علت جایگاه جغرافیایی این کشور که در مجاورت ایران قرار دارد، اقدام به مهاجرت کاری و وصول اقامت Turkey می کنند.

ضرورت اخذ مجوز کار

ضرورت اخذ مجوز کار

همان طور که بیان کردیم، برای کار در این کشور آن هم به شکل رسمی، ایرانیان نیاز به مجوز کار و همچنین ویزای کار دارند. درخواست کننده برای وصول پاسپورت کار در این کشور بایستی به یکی از نزدیکترین کنسولگری های Turkey مراجعه نموده و مستندات مورد نیاز مانند فرم تقاضای ویزا، پاسپورت Job Offer Turkey را ارائه دهد.

البته نیاز است تا کارفرما به مدت 10 روز کاری در Turkey، مدارک ضروری به منظور دریافت مجوز کار در این کشور را به MLSS (وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه) عرضه دارد.

سپس تقاضای مجوز کار از سوی MLSS مورد بازبینی و ارزیابی قرار می گیرد. گفتنی است که صدور مجوز کار در ترکیه در صورتی امکانپذیر است که با تقاضای شخص موافقت شود. در حقیقت شما با گرفتن این مجوز می توانید اجازه اقامت در Turkey را دریافت کنید. از مهمترین مدارکی که این گروه از متقاضیان بایستی به دولت این کشور ارائه دهند، می توان به ویزای معتبر، Job Offer Turkey و نیز فرم تقاضای پاسپورت اشاره کرد.

شایان ذکر است مجوز کار در این کشور تنها از طریق ثبت شرکت و یا استخدام در کمپانی که دارای شرایط قانونی است، امکانپذیر خواهد بود که در ادامه و با کمک مشاورین شرکت الست گروپ، در خصوص هر یک از آن ها توضیحات لازم را خواهیم کرد.

صدور مجوز کار به شیوه ثبت شرکت:

صدور مجوز کار به شیوه ثبت شرکت:

در حقیقت یکی از شیوه هایی که شما بتوانید در این کشور مشغول به کار شوید، ثبت شرکت است. در وهله نخست، شما بایستی شرکتی با سرمایه اولیه مشخصی را ثبت کنید که دارای سایر هزینه ها نظیر حسابدار، مالیات و غیره است.

برای استخدام و همچنین بیمه پنج نفر از افراد جویای کار در ترکیه، 6 ماه زمان دارید تا مجوزهای لازم را برای خود دریافت کنید. توصیه کارشناسان حقوقی و مجرب ما در شرکت مهاجرتی الست گروپ به شما متقاضیان عزیز این است که چنانچه برای تاسیس کسب و کار در این کشور فاقد برنامه منظم هستید، به هیچ وجه برای این امر بزرگ اقدام نکنید.

زیرا ثبت شرکت در ترکیه با مخارج نهفته بسیاری همراه است که بایستی متقبل شوید. گفتنی است در صورتی که مایلید در کشور ترکیه رستوران و یا حتی مغازه ی بزنید، در نخستین اقدام بایستی برای ثبت شرکت، اقدامات لازم را انجام دهید.

استخدام در کمپانی و اخذ مجوز کار:

استخدام در کمپانی و اخذ مجوز کار:

چنانچه مایلید به صورت قانونی و رسمی به استخدام کارفرمای ترکیه ای خود برسید، در گام نخست بایستی کمپانی معتبری که خواهان استخدام شما است را پیدا نموده و سپس کارفرما برای تقاضای شما مجوز کار ارائه دهد.

دقت داشته باشید که شرکتی که قصد استخدام شما را دارد، بایستی از شرایطی مانند سرمایه مشخص و حداقل فروش سالیانه برخوردار باشد. همچنین با هر نفر نیروی متخصص خارجی، این شرکت بایستی پنج نیروی مجرب ترک را استخدام و بیمه کند. 

گاهی اوقات کارفرمای خارجی مایل نیست برای مجوز کار شما در کشور ترکیه اقدامی انجام دهد اما در بعضی موارد وی قصد دریافت مجوز کار در ترکیه را دارد ولی فاقد شرایط رسمی است و این امر برای وی میسر نخواهد بود. گاهی هم به علت عدم اطلاع کارفرمای ترک از قوانین فوق، ممکن است شما ناخواسته وارد دردسرهای قانونی برای استخدام در شرکت شوید.

در انتها خاطر نشان می شویم وصول مجوز کار تنها از سوی کارفرمای ترک که اسناد مورد نیاز شما متقاضی عزیز را به وزارت کار این کشور ارسال می کند و همچنین تقاضای خواهان کار برای شما است، مقدور خواهد بود.

هیچگاه به اشخاصی که با دریافت پول و یا به صورت غیر حضوری وعده ی وصول مجوز کار در ترکیه را به شما می دهند، اطمینان نکنید. زیرا این امر انجام نشدنی است.

انواع مجوز کار در ترکیه

انواع مجوز کار در ترکیه

طبق کارشناسی متخصصن شرکت الست گروپ، دولت این کشور و همچنین MLSS برای اشتغال در این کشور انواعی از مجوز کار را برای افراد متقاضی در نظر گرفته است که عبارتند از:

مجوز کار مدت دار:

مجوز کار مدت دار:

برحسب این مجوز که برای پرسنل بین المللی به کار برده می شود، فرد این امکان را دارد تا با شناخت از روند آن به منظور یک بازه 1 ساله برای اشتغال معین، این مجوز را از دولت این کشور دریافت کند.

در حقیقت مجوز فوق که معمولاً یک ساله است، تنها مخصوص شهروندان سایر کشورها است که از این فرصت برخوردارند که پس از پایان این مدت، اقامت خود را به مدت 3 سال دیگر تمدید کنند. شما مهاجر محترم امکان تمدید مجدد اقامت خود را دارید به طوری که می توانید پس از سه سال، به مدت شش سال دیگر اقامت در کشور ترکیه را تداوم بخشید.

مجوز کار دائم:

مجوز کار دائم:

شهروندان سایر کشورها پس از پنج سال کار پیاپی و داشتن بیمه این امکان را دارند که برای اقامت دائم و یا به عبارتی مجوز کار دائمی این کشور، اقدامات لازم را انجام دهند.

روند وصول مجوز کار در ترکیه

روند وصول مجوز کار در ترکیه

چنانچه مایلید در ترکیه مشغول به کار شوید، بایستی اطلاع کافی در مورد مراحل وصول مجوز کار در این کشور داشته باشید. مراحل فوق به این ترتیب است که:
-       نخست نیاز است تا کارفرمای ترکیه ای و یا شما، اسناد مرتبط به تقاضای مجوز کار در این کشور را به MLSS ارسال کنید. البته شما به صورت Online هم می توانید مستندات خواسته شده را ارسال کنید اما باید به این نکته دقت داشته باشید که فرم های مرتبط به کارفرما و یا کارمند متفاوت است.
-       بعد از این که اسناد مربوطه را به شکل آنلاین به منظور رسیدگی های اولیه تقاضا ارسال کردید، بایستی اصل کلیه اسناد را ظرف شش روز تحویل MLSS دهید.
-       اسناد و تقاضای فوق که توسط کارفرما و یا شما عنوان شده است، براساس قانون (4817) مجوز کار افراد بین المللی در Turki و با توجه به کلیه جوانب تحقیقات لازم انجام شده و درباره قبول و یا نپذیرفتن آن، تصمیمات لازم انجام می شود.

-       بعد از بازبینی تقاضا، پاسخ نهایی به شکل Online و نامه به درخواست کننده مبنی بر این که خواهان پاسپورت کار در این کشور و یا کارفرمای ترکیه ای هستید، اعلام خواهد شد.

-       چنانچه اجازه کار صادر شود، درخواست کننده بایستی در یک بازه زمانی یک ماهه از وصول مجوز، برای گرفتن اقامت کاری و یا پاسپورت کار، امور اولیه که جمع آوری کلیه مدارک مورد نیاز است را انجام داده و تقاضای خود را ارائه دهد.

توصیه ما به شما مهاجران عزیز این است که با مشاوران مجرب و کارآزموده شرکت مهاجرتی الست گروپ در ارتباط باشید تا در این خصوص، اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

شرایط وصول مجوز کار در Turkey

شرایط وصول مجوز کار در Turkey

در ابتدا متذکر می شویم که به منظور این که مجوز اقامت شغلی در این کشور را دریافت کنید، بایستی نسبت به وصول پاسپورت کار از سفارت کشور ترکیه اقدام کنید. این ویزا به قرارداد کاری ممهور شده توسط یکی از کمپانی های مندرج شده در این کشور به سفارت نیاز دارد.

اگر چه شما درخواست کننده محترم در محلی فعالیت می کنید که تمام مدتی را که مشغول به کار هستید را بیمه رد کرده اند، می توانید پس از گذشت 5 سال شهروندی، اقامت دائم کشور ترکیه را دریافت کنید.

گفتنی است یک ماه کاری زمان نیاز است تا مراحل وصول پاسپورت کاری در این کشور با در اختیار داشتن قرارداد کاری با موفقیت به اتمام برسد. دقت داشته باشید که محل و نوع کاری که بایستی مشغول به کار شوید را به طور کامل در قرارداد کار خود با کارفرمای ترکیه ای مشخص و امضاء کنید. پس از اتمام قرارداد یک ساله، چنانچه طرفین با ادامه قرارداد موافقت کردند، شما می توانید پاسپورت و قرارداد کاری خود را مجدداً تمدید کنید.

لازم به ذکر است که تمدید پاسپورت شما بایستی پیش از این که موعد پاسپورت شما به اتمام برسد، یعنی از پانزده روز قبل انجام شود.
لازم به توضیح است که چنانچه شما دارای پاسپورت تحصیلی هستید اما مایلید به طور همزمان برای پاسپورت کار اقدامات لازم را انجام دهید، بر حسب ضوابط این کشور نمی توانید هر دو ویزا را به صورت همزمان با هدف اقامت در این کشور در اختیار داشته باشید.

نتیجه تقاضای مجوز کار در ترکیه

نتیجه تقاضای مجوز کار در ترکیه

این نتیجه از سوی MLSS به شکل منفی و یا مثبت محاسبه می شود. همان طور که بیان کردیم، وصول مجوز کاری برابر با اجازه اقامت در این کشور است. لذا در صورتی که سفارت، مجوز کار شما را تایید کرد، هزینه مجوز کار، پاسپورت ورود و هزینه اقامت از مهاجران بین المللی به سفارت این کشور تعلق می گیرد.

با توجه به این که جواز اقامت در کشور ترکیه جایگزین کارت مجوز است، مجوز کار صدور شده از سوی دفاتر فوق تنها به منظور ورود و بیشتر از سه ماه در دسترس است. فوراً با ورود به این کشور پیش از این که مشغول به کار شوید، بایستی نام نویسی خود را ظرف سی روز در اداره پلیس محلی انجام دهید تا اجازه اقامت ضروری را از دولت این کشور دریافت کنید.

بهتر است بدانید مجوز کار به افراد خارجی که فعالیت خود را در مناطق آزاد این کشور انجام می دهند، از سوی وزارت اقتصاد انجام می شود. همچنین اشخاصی که در یکی از بخش های وزارت فرهنگ و گردشگری مشغول به فعالیت هستند، مجوز کار آن ها تنها از طریق وزارت این سازمان صادر می گردد.

البته آن گروه از متقاضیانی که در مراکز آموزش عالی این کشور مشغول به کار هستند، صدور مجوز اقامت آن ها تنها از طریق هیات آموزش عالی انجام خواهد شد. برای کسب آگاهی بیشتر، به شرکت الست گروپ مراجعه نمایید.

اسناد مورد نیاز برای مصاحبه پاسپورت کار Turkey

اسناد مورد نیاز برای مصاحبه پاسپورت کار Turkey

بعد از این که از سوی کنسولگری این کشور زمان مشخصی برای انجام مصاحبه معین شد، نیاز است تا در موعد مشخص در مرکز تقاضای پاسپورت یا همان سفارت ترکیه، حضور به هم رسانید.

مطمئن شوید که تمامی مستندات لازم را برای گرفتن ویزای کار در ترکیه با خود همراه داشته باشید. در واقع Interview دیدار کوتاه به مامور سفارت است که از فرد متقاضی درباره جاب آفر ترکیه سوالاتی می پرسد. همان طور که گفتیم، در روز مصاحبه شما بایستی مستنداتی معتبر و موثقی را ارائه دهید:

پرکردن فرم تقاضای پاسپورت کار این کشور یکی از مهمترین مدارک مورد نیاز برای وصول گذرنامه فوق است.
ارائه ویزای معتبر که تا مدت 6 ماه بعد از ورود درخواست کننده به این کشور ارزشمند است.
2 قطعه عکس Biometric همراه با تصویر کامل صورت، اثر انگشت و ... که در طی 6 ماه قبل گرفته شده است.
نشان دادن تاییدیه عدم سوء پیشینه که ثابت می کند شما قبلاً با مشکل قانونی خاصی مواجه نبوده اید و یا تحت تعقیب نیستید.
نشان دادن Job Offer از کارفرمای ترک خود از دیگر مستندات ضروری برای مصاحبه پاسپورت فوق است. دقت داشته باشید که قرارداد کاری بایستی موعد اعتبار قرارداد، حقوق ماهانه، وضعیت شغلی را به طور کامل نشان دهد. 
یکی از مهمترین مدارک مورد نیاز، ارائه گواهینامه فارغ التحصیلی موقت است که بایستی ترجمه شود.
بیمه درمانی که تحت حمایت این کشور برای تمام موعد اقامت فرد در ترکیه است.
مستندات اقامت در Turkey که می تواند شامل تایید خرید ملک و یا قرارداد اجاره در این کشور باشد.
تایید استطاعت مالی که شخص درخواست کننده کار در این کشور بایستی برای مدت مشخصی که قصد اقامت در این کشور را دارد، حداقل مبلغ مشخصی را در اختیار داشته باشد.
ارائه بلیط هواپیمایی رفت و برگشت به ترکیه از دیگر مدارک الزامی برای ارائه به کنسولگری این کشور است.

در انتها خاطر نشان می شویم براساس ملیت و پرونده درخواست کننده، شاید کنسولگری ترکیه مستندات بیشتری را از فرد درخواست کند. لذا مطمئن شوید که تمامی اسناد لازم را تهیه کرده اید. در رابطه با مدرک دیپلم هم متذکر می شویم که گواهینامه فوق بایستی طبق قوانین این کشور بر پایه مطابقت دیپلم از مراکز آموزشی عالی بین المللی دریافت شده باشد.

موعد پردازش تقاضای مجوز و ویزای کار در ترکیه

موعد پردازش تقاضای مجوز و ویزای کار در ترکیه

اگر تمامی اسناد لازم به شکل جامع و کامل به MLSS ارائه شود، حداکثر در یک بازه زمانی یک ماهه، وزارتخانه توسط Foreign office (وزارت امور خارجه) به سفارت مرتبط به این کشور نتیجه منفی و یا مثبت را ارسال خواهد کرد.

با موافقت و یا مثبت بودن نتیجه، شما می توانید ویزای کار Turkey را دریافت کنید و حداکثر زمانی که شما می توانید به این کشور وارد شوید، سه ماه است. علاوه بر این، نیاز است تا مدت سی روز بعد از ورود به ترکیه برای وصول مجوز کار اقدامات لازم را انجام دهید.  

شرایط سنی کار در Turkey

شرایط سنی کار در Turkey

پیدا کردن کار در این کشور یکی از مهمترین نگرانی های درخواست کنندگان مهاجرت به ترکیه است زیرا اغلب مهاجران به منظور پرداخت مخارج زندگی در این کشور بایستی ماهانه حقوق مشخصی را بسته به شغل مورد نظر در ترکیه دریافت کنند. به منظور یافتن کار در Turkey باید از شرایط خاصی نظیر:

1)    سوابق شغلی 2) حرفه و تخصص 3) مهارت به زبان ترکی 4) میزان تحصیلات

برخوردار باشید اما از اساسی ترین شرایط پیدا کردن بهترین و مناسب ترین کار در این کشور، شرایط سنی شخص مهاجر است. افراد بین رده های سنی هجده الی چهل سال، بهترین گروه های سنی هستند که می توانند با توجه به شرایط سنی خود شغل مناسب در این کشور را انتخاب کنند.

به این ترتیب پیدا کردن شغل برای درخواست کنندگان رده سنی بیش از چهل سال، امری سخت خواهد بود ولی نشدنی نیست.

افراد این محدوده سنی به علت این که از نظر شرایط فکری، روحی و یا جسمی در شرایط مطلوبی قرار دارند، نسبت به سایر افراد در رده های سنی مختلف راحت تر می توانند مشکلات شغلی خود را برطرف نموده و براساس تخصص و مهارت خود در ترکیه، شغل مناسب را پیدا کنند.

اقامت به شیوه کار در ترکیه

اقامت به شیوه کار در ترکیه

اشخاص درخواست کننده مهاجرت به کشور ترکیه که از طریق کار اقدام کرده اند، بایستی به این مسئله دقت و توجه بسیار داشته باشند که با در اختیار داشتن حرفه معتبر و حضور رسمی مورد تایید MLSS، پس از هشت سال امکان اقامت دائم Turkey را دارند. پس از آن، اقدام برای وصول شهروندی ترکیه هموارتر خواهد شد.

ولی اغلب اشخاصی که در این کشور حضور دارند، ممکن است به شکل غیر قانونی به ترکیه سفر کرده باشند. به این معنا که پاسپورت توریستی را دریافت کرده اند و به کار سیاه یا به عبارتی به مشاغل غیر قانونی در این کشور مشغول هستند.

به این ترتیب این گروه از افراد به احتمال بسیار با مشکلاتی در زمان گرفتن اقامت دائم همراه خواهند شد. دقت داشته باشید که صدور قرارداد کاری فرد تنها متناسب با اقامت شغلی افراد در Turkey انجام می شود. مثلاً در صورتی که اقامت شغلی فرد دوازده ماهه (یک ساله) باشد، این فرصت را دارد که اقامت شغلی خود را تنها در این بازه زمانی وصول کند.

اگر چه ممکن است برخی از درخواست کنندگان تصور دیگری داشته باشند. به طور مثال در هر زمانی که در این کشور حضور دارند، با توجه به سوابق حضور خود، اقامت دائم ترکیه را اخذ کنند. باید متذکر شد که شرایط به گونه ای که شما تصور می کنید، نخواهد بود.

لذا، توصیه می شود درباره وضعیت اقامت خود از طریق کار در این کشور با مشاوران خبره و کارآمد شرکت مهاجرتی الست گروپ در ارتباط باشید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.  

شرایط وصول تابعیت Turkey از طریق کار

شرایط وصول تابعیت Turkey از طریق کار

برابر ماده (11) قانون شهروندی این کشور برای گرفتن تابعیت Turkey به شیوه مجوز کار، رعایت مواردی که در زیر متذکر می شویم، ضروری است:
·       درخواست کننده جهت واجد شرایط بودن تابعیت کشور ترکیه بایستی در رده سنی هجده و یا بالاتر از آن باشد تا بتواند بر حسب مقررات ملی خود اقدام کند و یا در صورت نداشتن تابعیت، طبق ضوابط این کشور برای وصول شهروندی ترکیه اقدامات لازم را انجام دهد.
·       اقامت بدون توقف در این کشور در یک بازه زمانی 5 ساله پیش از زمان تقاضای شهروندی از دیگر شرایط تابعیت Turkey است.
·       اثبات قصد خود برای اقامت در این کشور از طریق رفتارها و شخص متقاضی بایستی دارای شهرت و منش خوبی باشد تا تابعیت این کشور را وصول کند.
·       براساس این قانون، فرد بایستی به منظور حفظ سلامت عمومی، فاقد عارضه واگیرداری باشد.
·       مهارت کافی به زبان رسمی این کشور (ترکی)، به شکلی که فرد تسلط برقراری ارتباط با سایر افراد و یا زندگی در این کشور را برای وصول تابعیت Turkey داشته باشد.
·       داشتن استطاعت مالی در حدی که شخص بتواند زندگی خود و تمامی اعضای خانواده را تحت حمایت خود قرار دهد.
·       درخواست کننده برای امنیت ملی این کشور تهدیدی را به دنبال نداشته باشد.

کار در ترکیه با بالاترین حقوق بدون سرمایه نخست برای ایرانیان

کار در ترکیه با بالاترین حقوق بدون سرمایه نخست برای ایرانیان

در این قسمت و با کمک شرکت الست گروپ، برخی از مشاغل را بررسی نموده ایم.
یکی از مشاغلی که با تقاضای بسیار بالایی از سوی مردان و بانوان در این کشور همراه است، شغل آرایشگری است که بایستی فرد متقاضی به زبان ترکی کمی تسلط داشته باشد. مشاغل دیگر عبارتند از:

آموزش زبان انگلیسی:

عدم مهارت به زبان ترکی یکی از مهمترین مزایای حرفه فوق است. باید گفت که این حرفه یکی از پرتقاضاترین مشاغل در این کشور است که چنانچه در این زمینه تخصص کافی ندارید، آموزش خود را می توانید از کودکان آغاز کنید.

مکانیکی ماشین:

یکی از مشاغلی که در کشور ترکیه درآمد نسبتاً بالایی دارد، شغل مکانیکی است. چنانچه در این زمینه مهارت و توانایی کافی دارید، می توانید این حرفه را به تنهایی شروع کنید و یا فعالیت خود را برای کارفرمای ترک انجام دهید.

مربی بدنسازی:

این حرفه از دیگر مشاغلی است که به دلیل استقبال عالی مردم این کشور ممکن است درآمد بالایی داشته باشد. شما این امکان را دارید که تمرینات خود را با دایر کردن کلاس های خصوصی و یا حتی با ارائه تمرینات مناسب و یا برنامه رژیم غذایی مفید در اختیار متقاضیان قرار دهید.

میزان ساعات کاری در Turkey

میزان ساعات کاری در Turkey

هر فرد متقاضی کار در ترکیه باید به این مورد توجه داشته باشد که در طی هفته بایستی حدود چهل و پنج ساعت فعالیت داشته باشد. به طور کلی آغاز ساعت کاری در این کشور هر روز صبح از ساعت هشت و نیم است و شخص بایستی از دوشنبه تا جمعه به صورت مستمر و منظم مشغول به کار شود.

به طور معمول مرخصی استحقاقی کارمندان در طی سال دو هفته است که به تعطیلات فوق، حقوق تعلق می گیرد. اگر چه مقدار مرخصی های فرد بر حسب پیشینه شغلی شخص و مقدار ساعات کاری تغییر و یا افزایش می یابد.

لازم به ذکر است که اغلب مشاغل در Website اداره کار و یا سایت های کاریابی این کشور وجود دارد که به آسانی می توانید از طریق سایت های فوق، اعلان ها و مشاغل دلخواه را پیدا کنید. به منظور این که در پیدا کردن شغل در این کشور موفق تر باشید، لازم است تسلط و مهارت کافی به زبان ترکیه داشته باشید.

اگر چه مهارت به زبان آلمانی و یا انگلیسی در پیدا کردن کار در ترکیه به شما کمک بسیار خواهد کرد. علاوه براین توصیه می شود پیش از هر اقدامی برای مهاجرت به کشور ترکیه از مقدار حقوق شغل هایی که مرتبط به شما است، اطلاعات لازم را از مشاوران حقوقی شرکت مهاجرتی الست گروپ دریافت کنید.

در بیشتر سازمان ها و یا کمپانی های معتبر این کشور بعد از اتمام سی روز کاری، حقوق بر حسب لیر محاسبه و پرداخت می شود به جز این که شما شغل مورد نظر خود را در کمپانی های چند ملیتی پیدا کرده باشید که در چنین شرایطی شاید دستمزد ماهانه شما بر حسب دلار و یا یورو محاسبه شود.

دقت داشته باشید از حقوق ماهانه شما، مالیات مستقیماً کسر خواهد شد. علاوه بر این توصیه می شود مخارج زندگی در این کشور را قبل از یافتن شغل دلخواه برآورد کنید. بنا بر این که بیشتر کمپانی های بزرگ واقع در استانبول است، این امر سبب می گردد که بهترین فرصت های شغلی در این کشور باشد. گفتنی است که مخارج زندگی در استانبول به نسبت سایر شهرهای این کشور به مراتب بیشتر است.

مشاغل لازم در کشور ترکیه

مشاغل لازم در کشور ترکیه

اطلاع از کسب و کارهای لازم به منظور مهاجرت به کشور مورد نظر به شیوه کار، یکی از مهمترین اقدامات محسوب می شود. زیرا بایستی بدانید در چه کسب و کارهایی تمرکز بیشتری داشته باشید تا آسان تر بتوانید Job Offer را وصول کنید.

صدور مشاغل فوق همه ساله از سوی وزارت کار و مهاجرت کشور مقصد انجام می شود. شرکت مهاجرتی الست گروپ با سوابق و تجارب درخشان در این امر، همه ساله فهرستی از بهترین مشاغل در ترکیه را در اختیار متقاضیان قرار می دهد. کسب و کارهای خدماتی و صنعتی از جمله مشاغل خواسته شده در ترکیه است. مشاغلی همچون:

1)    خیاط 2) نجار 3) آشپز 4) کفاش 5) رزرویشن هتل 6) خدمه رستوران و غیره از کسب و کارهای لازم در این کشور است.

گفتنی است که ماشین آلات و وسایل نقلیه بخشی از صادرات برتر این کشور است. لذا ممکن است در صورتی که اشخاص درباره آن گروه از کسب و کارهایی که در این کشور نسبت به مشاغل دیگر قوی تر است و در عین حال بیشترین تمرکز را به همراه دارد، اقدام نمایند و به منظور داشتن کار در این کشور، احتمال دارد شرایط مهاجرتی مناسب تری را برای فرد به دنبال داشته باشد. آن گروه از کسب و کارها شاید ضروری و یا حتی بحرانی باشد.

آن گروه از کسب و کارهایی که دارای بیشترین سوددهی هستند، اما در آن زمینه از نیروی فعال کمتری برخوردار است.
برای اطلاع بیشتر، در فهرست زیر به مشاغل لازم در کشور ترکیه اشاره خواهیم کرد:

1)    گارسون 2) لیدر تور 3) خیاط 4) مهندس معماری و عمران 5) حسابدار 6) مهماندار کشتی 7) مدیر فروش 8) تکنیسین IT (فناوری اطلاعات) 9) بسته بندی پوشاک 10) مدیریت فروشگاه زنجیره ای
طبق تجربیات کارشناسان شرکت الست گروپ، فهرست نامبرده از مهمترین مشاغل این کشور به شمار می آید. با توجه به این لیست، برخی از کسب و کارها در ترکیه هستند که بر حسب مکان، زمان، موقعیت و یا نوع حرفه از مشاغل خواسته شده محسوب می شوند.

نکته حائز اهمیتی که در این خصوص بایستی متذکر شویم این است که بیشتر کارفرمایان ترکیه ای که مایلند نیروی کار مجرب و متخصص را به صورت نیمه وقت استخدام کنند، با فرد درخواست کننده قرارداد شغلی منعقد نخواهند کرد. پیش از آغاز فعالیت خود، بایستی کلیه شرایط استخدام را با کارفرمای ترک معین کنید.

از این که حقوق شما در موعد مشخص پرداخت می شود، اطمینان پیدا کنید. چنانچه حرفه شما از مشاغلی است که به صورت روزمزد حقوق دریافت می کنید، باید بعد از اتمام ساعت کاری خود، حقوق همان روز را از کارفرمای خود دریافت کنید.

مزیت های کار در ترکیه

مزیت های کار در ترکیه

در حال حاضر در اغلب جوامع توسعه یافته، کارفرمایان و کمپانی های متعهد، با بهره مندی از تخصص و تبحر با کمک اشخاص کاردان که در حرفه به خصوصی فعالیت دارند، سعی می کنند که از اقدامات و کلیه شکست هایی که ممکن است با آن مواجه شوید، پیشگیری کنند.

Turkey که یکی از کشورهای مهاجر پذیر به شمار می آید، با بهره مندی از روش های متعدد نسبت به پذیرش نیروی کار مجرب و متخصص خارجی اقدام می کند. این امر سبب دسترسی ترکیه به کلیه افراد مجرب و کاردان از کشورهای پیرامون شده است. از دیگر مزایای کار در ترکیه می توان به موارد زیر اشاره داشت:

برای تمامی درخواست کنندگان اجازه کار، مجوز اقامت دائم در این کشور در نظر گرفته شده است که بایستی آن ها در حیطه کاری از تخصص، تبحر و توانایی به خصوصی برخوردار باشند و از همه مهمتر در روند صعودی اشتغال و تکنولوژی Turkey موثر باشند. اگر چه تجارب حرفه ای و در عین حال میزان تحصیلات هم می تواند اثرات مثبتی را روی اشتغال و اقتصاد کشور ترکیه به همراه داشته باشد.

اگر نیروی کار بین المللی که حداقل به مدت هشت سال از اقامت دائم در این کشور برخوردار است و در حرفه مرتبط به رشته تحصیلی خود مشغول به کار است، دولت این کشور برای این شخص بدون هیچ محدودیتی مجوز کار دائم را صادر می کند. در واقع این مورد یکی از مهمترین مزیت های کار در ترکیه به شمار می آید.

بدون این که به کاری مشغول باشید و یا تحت نظر کارفرمای ترک در حرفه ی خاصی فعالیت داشته باشید و به شکل پیوسته در این کشور به مدت 5 سال اقامت داشته باشید، این گروه از افراد می توانند از مجوز کار مستقل بهره مند شوند.
یکی دیگر از مزیت های سفر به این کشور به شیوه کار این است که پاسپورت ترکیه معمولاً براساس موقعیت فرد متقاضی در یک بازه زمانی کوتاه رسیدگی و صادر خواهد شد. لازم به توضیح است چنانچه با دریافت دوباره اجازه کار شما در کشور ترکیه موافقت شود، درخواست کنندگانی که در مرزهای داخلی این کشور هستند، از این فرصت برخوردارند تا اجازه کار دریافت شده را به افسر ویزا ارائه دهند. به این ترتیب درخواست کنندگانی که خارج از این کشور هستند، این امکان را دارند که از طریق سفارت این کشور اجازه کار تمدید شده را دریافت نموده و تحویل اداره مهاجرت Turkey دهند.

مشاغل لازم در ترکیه برای اشخاص ماهر به زبان انگلیسی

مشاغل لازم در ترکیه برای اشخاص ماهر به زبان انگلیسی

اشخاص خارجی به علت محدودیت هایی که کشور ترکیه برای به کارگیری در بعضی از کسب و کارها در این کشور در نظر گرفته است، یافتن شغل مورد نظر برای این گروه از افراد به سختی انجام می شود. به این ترتیب چنانچه تسلط و مهارت شما در زبان انگلیسی بسیار بالا است، این امکان را دارید که همچون استاد English language به تدریس بپردازید و یا به دلیل این توانایی، در صنعت گردشگری فعالیت داشته باشید.

در واقع این افراد در بخش های فوق آسان تر می توانند شغل مرتبط را در کشور ترکیه پیدا کنند. گفتنی است برای تدریس در این حوزه، به زبان ترکی نیازی ندارید ولی کمی تسلط به زبان فوق سبب ارتقای امور اشتغال یابی و یا حتی اشتغال شما می شود.

لذا توصیه می شود پیش از کاریابی، تسلط نسبی خود را از طریق یکی از شیوه های فراگیری به زبان ترکی به دست آورید. علاوه بر این، کمپانی های بزرگ بریتانیایی در این کشور وجود دارند که از اشخاص مسلط به زبان ترکی و انگلیسی دعوت به همکاری می کنند.

برای کسب آگاهی بیشتر، به شرکت الست گروپ مراجعه نمایید.

انواع ویزای کار Turkey

انواع ویزای کار Turkey

شما از بدو ورود اقامت خود در ترکیه می توانید روی حقوق دریافتی خود حساب کنید که این مورد یکی از اساسی ترین مزیت های مهاجرت به این کشور به شیوه کار محسوب می شود. فعالیت و کار کردن در حرفه مشخصی، بخش اعظمی از مخارج شما در ترکیه را پوشش می دهد.

علاوه بر این، شما همچون سایر شهروندان این کشور تحت بیمه خدمات درمانی رایگان قرار می گیرید و با خیال راحت می توانید به زندگی و اقامت خود در ترکیه ادامه دهید.

در نتیجه اغلب اشخاص جویای کار به منظور دریافت اقامت دائم ترکیه برای پاسپورت کاری، اقدامات لازم را انجام می دهند. در این بخش از مقاله سعی داریم در باره انواع پاسپورت کار بر حسب نوع کار، مزایا و زمان اعتبار آن توضیحات لازم را بیان کنیم.

پاسپورت کار یک ساله موقت Turkey:

در حقیقت ویزای فوق زمان مناسبی برای اشتغال در این کشور را برای فرد مهیا می سازد. پس از گذشت این بازه زمانی (یک ساله) موقعیت درخواست کننده پاسپورت، رسیدگی شده و ارزیابی های لازم نسبت به فعالیت های وی انجام می شود. چنانچه امور شغلی متقاضی سبب گسترش اقتصادی و پیشرفت اشتغال شود، شما می توانید ویزای خود را به مدت بیست و چهار ماه دیگر تمدید کنید.

پاسپورت کار دائم Turkey:

شما می توانید از طریق گذرنامه فوق بدون هیچ محدودیتی به کار مشغول شوید. شهروندان خارجی که به مدت شش سال با در اختیار داشتن پاسپورت کاری موقت این کشور به اشتغال مشغول بوده اند و یا شهروندان بین المللی که بدون وقفه به مدت هشت سال در ترکیه حضور داشته اند، این فرصت را دارند که برای پاسپورت کار دائم ترکیه تقاضا دهند.

پاسپورت کار مستقل Turkey:

ویزای فوق برای اشخاصی با کسب و کار خود اشتغالی و کار مستقل، گزینه مناسبی محسوب می شود. دارندگان این ویزا می توانند برای همسر و فرزندان، اقامت خود را پنج سال دیگر تمدید کنند.

پاسپورت کار فیروزه ی Turkey:

این ویزا بیشتر مختص اشخاص غیر بومی است که معمولاً در ترکیه سرمایه گذاری و یا اقدام به خرید ملک کرده اند. علاوه بر این، افرادی که دارای مدارک تحصیلی بالایی هستند و سوابق کاری مناسب با رشد روز افزون اقتصادی به همراه داشته اند، امکان درخواست این نوع پاسپورت ترکیه را دارند.

یکی از مهمترین مزیت های پاسپورت فوق، اعتبار سه ساله آن است که از همان نخست برای فرد صادر می شود. دقت داشته باشید که این بازه زمانی در بازبینی راندمان دارندگان گذرنامه فوق امری بسیار مهم تلقی می شود. پس از آن تمدید پاسپورت فوق به شکل دائمی خواهد بود و از بیمه بیکاری و سلامت که بخشی از حقوق شهروندی است، بهره مند می شوید.

پاسپورت کار ویژه Turkey:

پاسپورت کار فوق به اشخاصی تعلق می گیرد که دارای شرایط ویژه ای باشند:

1) فرهیختگان و کارشناسان 2) اتباع عضو اتحادیه اروپا 3) اشخاصی که نیاکان آن ها ترک هستند. 4) اشخاصی که با تبعه ترک ازدواج کرده اند. 5) سرمایه گذاران در زمینه علم و فناوری 6) پاسپورت کار موقت خاص
می توانند برای گرفتن گذرنامه فوق تقاضا دهند.

ویزای کار ویژه Turkey این امکان را برای شما متقاضیان عزیز فراهم می کند تا برای فرصت کاری محدود در این کشور مشغول به کار شوید. پاسپورت فوق معمولاً برای فیلم سازان، ورزشکاران و موارد این چنینی انتخاب مناسبی است.

کارشناسان مجرب و حاذق شرکت مهاجرتی الست گروپ اطلاعات لازم را در خصوص انواع ویزاهای کار کشور ترکیه همراه با مزایایی که می تواند برای فرد به همراه داشته باشد را در اختیار شما مهاجران عزیز قرار می دهند.

شرایط دریافت پاسپورت همراه برای کار در Turkey

شرایط دریافت پاسپورت همراه برای کار در Turkey

اشخاصی که از طریق شیوه فوق نسبت به مهاجرت به این کشور اقدام کرده اند، چنانچه توسط دولت این کشور مجوز کار را دریافت کرده و به مدت دوازده ماه در ترکیه اقامت داشته باشند، با گرفتن کارت اقامت آبی Turkey این امکان را دارند که تقاضای پیوست خانواده را به دولت این کشور ارائه دهند.

به طور کلی پیوست خانواده و گرفتن پاسپورت همراه در روند مهاجرت کاری به این کشور از همان نخست میسر نخواهد بود و شرایط به خصوصی را شامل می شود.

توصیه کارشناسان حقوقی در شرکت مهاجرتی الست گروپ به شما مهاجران محترم این است که چنانچه متقاضی مهاجرت به شیوه کار هستید، بهتر است کشورهایی را به منظور مهاجرت برگزینید که شرایط راحت تری را برای پاسپورت همراه در نظر گرفته باشند تا فرد درخواست کننده در مدت اقامت خود برای بودن در کنار سایر اعضای خانواده، با مشکل خاصی روبرو نباشد.

شرایط اقامت دائم Turkey از طریق کار

شرایط اقامت دائم Turkey از طریق کار

همان طور که در بخش های قبلی بیان کردیم، دریافت شهروندی و اقامت این کشور به شیوه کار برای درخواست کنندگان در Turkey میسر است. بر اساس قوانین این کشور، اشخاص خارجی که در Turkey حضور دارند و با توجه به تخصص و تحصیلات خود مشغول به فعالیت در یک بازه زمانی هشت ساله هستند، این امکان را دارند که نسبت به وصول اقامت بلند مدت این کشور اقدام کنند.

دریافت اقامت دائمی (بلند مدت) برای متقاضیان بین المللی بایستی مورد تایید MLSS باشد و بعد از تاییدیه های پایانی، اقامت فوق برای این گروه از درخواست کنندگان صادر می شود. درخواست کننده پس از اقامت دائم این امکان را دارد که برای شهروندی ترکیه تقاضا دهد تا ویزای این کشور را دریافت کند.

لازم به توضیح است که ویزای کشور ترکیه از قدرت بسیار بالایی نسبت به سایر کشورهای دنیا برخوردار نیست و پیشنهاد می شود که چنانچه مایلید ویزا و یا اقامت دائمی کشور دیگری را به دست آورید، کشورهایی را انتخاب کنید که از لحاظ کیفیت زندگی، امنیت، رفاه و ویزای موثق و حتی آزادی سفر، در سطح بالاتری قرار دارند.

بهتر است بدانید که نروژ، هلند، کانادا، سوئد، دانمارک، اتریش و غیره از جمله کشورهایی محسوب می شوند که از نظر موارد نامبرده در سطح نسبتاً بالایی قرار دارند و در میان سایر کشورهای دنیا، دارای ویزای معتبر و ارزشمندی هستند. اطلاعات تکمیلی در این زمینه را مشاورین شرکت الست گروپ به شما ارائه خواهند داد.

مهمترین مشاغل پردرآمد Turkey

مهمترین مشاغل پردرآمد Turkey

اطلاع از کسب و کارهای متعدد و شیوه های یافتن آن ها سبب می گردد که با توجه به شرایط خود مناسب ترین حرفه که بیشترین درآمد را به خود اختصاص می دهد، انتخاب کنید. به همین منظور قصد داریم تا در این بخش به اصلی ترین کسب و کارهای پردرآمد در این کشور بپردازیم:

جراح و پزشک:

این گروه از متخصصین که در کشور ترکیه فعالیت می کنند، از درآمد نسبتاً بالایی برخوردار هستند که می توان گفت شرط حیات و خطر بسیار بالای این حرفه، از مهمترین دلایل بالا بودن درآمد فوق محسوب می شود. علاوه بر این، برای برخورداری از حرفه فوق، به تجارب شغلی و درجات تحصیلی بالا نیاز است. همچنین طولانی بودن مسیر فراگیری رشته پزشکی سبب می گردد که متخصصین در این حوزه از درآمد بسیار بالایی برخوردار باشند.

گفتنی است که سختی کار، میزان تحصیلات، نوع محدوده خدمت و گرایش رشته پزشکی؛ از جمله مواردی است که در پایین و یا بالا بودن درآمد موثر است. متخصصین قلب و عروق نسبت به سایر پزشکان عمومی با توجه به تخصص و سوابق پزشکی خود، درآمد بیشتری دریافت می کنند.

در این بین؛ متخصص پوست، تغذیه، پزشک اورژانس و همچنین پزشک قانونی، از پردرآمدترین شغل های پزشکی در این کشور به شمار می آید.

قاضی:

اشتغال در عرصه حقوقی که می تواند وکالت و یا کسب مدارج قضاوت باشد، حرفه ای بسیار حساس، پرخطر و در عین حال بسیار پرمسئولیت است. قابل توجه است که برای حرفه فوق، رعایت از مقررات کشور ترکیه، تبحر کافی و ضوابط بین المللی نیاز است تا فرد اضافه بر مسئولیت اجتماعی و شغلی نسبت به حوزه کاری خود بسیار متعهد باشد.

لازم به توضیح است که در کنار تمامی موارد، شخص بایستی از دانش وسیعی برخوردار باشد. به این ترتیب قاضی در طبقه بندی عالی در مشاغل پردرآمد در این کشور قرار دارد که بیشترین درآمد را به خود اختصاص می دهد. البته باید متذکر شد که تجارب و سوابق این گروه از وکلای حقوقی اثر زیادی در افزایش درآمد آن ها دارد.

بنابراین یک قاضی که دارای سابقه پنج ساله در حوزه حقوقی است، تقریباً چهل درصد حقوق بیشتری را دریافت خواهد کرد. همچنین ممکن است سوابق یک قاضی در حیطه قضاوت، بالغ بر ده سال باشد که این امر سبب می گردد درآمد وی تا هفتاد درصد افزایش یابد.

وکالت:

این شغل همچون کار قضاوت مستلزم تحصیلات مربوطه و علم بسیار است. به دلیل این که حرفه این افراد در راستای احقاق حق افراد مختلف است و حقوق بالا دریافت می کنند، بایستی بسیار مسئولیت پذیر و متعهد باشند. گفتنی است که تجارب و سوابقی که این وکلا در طی سال ها خدمت کسب کرده اند، روی درآمد آن ها تاثیرگذار است.     

مدیر مالی:

تدابیر اقتصادی برای مدارک مالی در هر شغلی متفاوت است و به طور کلی هر چیزی که مربوط به پول باشد، نیازمند مدیر مالی است. دقت داشته باشید که به منظور سرمایه گذاری در کسب و کار، هزینه ها و یا اعتبارات مساعدت های مدیر مالی می تواند به شما کمک بسیار کند.

به دلیل این که بیشترین فعالیت شما با پول انجام می شود و به مراتب ریسک و دردسرهای بسیاری را به همراه دارد و تعهد این امر از نظر ذهنی، شما را بسیار مشغول خواهد کرد. لذا درآمد نسبتاً بالایی دریافت خواهید کرد.

مدیریت بانک:

در تمام دنیا، مشاغل مربوط به حیطه اقتصاد و مالی طرفداران بسیاری دارد و شاید دلیل آن درآمد بالای این حرفه باشد. مدیر بانک اضافه بر تعهد نسبت به منابع مالی متعدد که اغلب آن ها در ارتباط با مردم است، بایستی از دانش گسترده ای در این امر برخوردار باشند. به این ترتیب مسئولیت پذیری زیاد، ریسک بالا و تعهد نسبتاً بالا؛ تمامی این موارد در کنار هم سبب گردیده تا این افراد، حقوق بیشتری دریافت کنند.

استاد دانشگاه:

از دیگر مشاغل پردرآمد در ترکیه را می توان به استادی در مراکز آموزش عالی این کشور اشاره کرد. استادان از جایگاه اجتماعی بسیار عالی، اعتبار بسیار و درآمد بالایی در Turkey برخوردار هستند. به منظور دستیابی به حرفه فوق، شما نیازمند تحصیلات دانشگاهی در درجات بالا هستید. در مجموع به دلیل حساسیت این حرفه به خصوص آموزش در معتبرترین دانشگاه ها و یا حتی مدارس، استادان از درآمد عالی برخوردار هستند.

متخصص ارتودنسی:

این گروه از متخصصین جزو کسب و کارهای پردرآمد در این کشور محسوب می شوند. سطح علمی بالا و تحصیلات طولانی برای کسب تخصص و تبحر در این زمینه، سبب گردیده تا متخصصین ارتودنسی، حقوق بیشتری را دریافت کنند.

در ادامه خاطر نشان می شویم که خلبان ها و مدیر فروش (مدیر بازاریابی) از دیگر مشاغلی به شمار می آیند که درآمد بالایی را به خود اختصاص می دهند. البته مشاغلی مانند:
1)    گرافیست ها 2) طراحی سایت 3) تولید کننده محتوای تصویری و متنی 4) طراحی Application 5) توسعه دهنده Sites

از جمله مشاغل نوین و دیجیتالی هستند که افراد متخصص در این امر این امکان را دارند که فعالیت خود را به شکل پروژه ای انجام دهند و از حقوق و مزایای عالی در ترکیه برخوردار باشند. در بیشتر اوقات به دلیل نوع پروژه و از همه مهمتر زمانی که ممکن است این مهندسین در طی ماه برای اجرایی کردن طرح خود اختصاص دهند، روی حقوق دریافتی تاثیر گذاشته و در نتیجه نمی توان درآمد مشخصی را برای این حرفه برآورد کرد.

گفتنی است که کسب و کارهایی مانند دامپزشکی و ارائه امور مرتبط به حیوانات به علت رسیدگی و تشخیص به موقع روی حیوانات خانگی، از بازار شغلی مطلوبی در کشور ترکیه برخوردار است و می توان گفت که درآمد بالایی را به خود اختصاص می دهد. علاوه بر این، مدرسین زبان خارجی و کارشناسان روابط عمومی چنانچه در مشاغل مربوطه مشغول به فعالیت باشند، درآمد عالی دریافت خواهند کرد.

در انتها خاطرنشان می شویم که کسب و کارهای پردرآمد در این کشور مستلزم تحصیلات، میزان و درجه تجارب و حتی شهر محل اشتغال فرد متقاضی است. در صورتی که مهاجر هستی،د بایستی به این نکته دقت داشته باشید که به موجب مقررات این کشور، مشاغل پزشکی و حقوقی شامل افراد خارجی نمی شود.

مزیت های زندگی در Turkey

مزیت های زندگی در Turkey

با توجه به عنوان مقاله، لازم است در این بخش به مزیت های زندگی در این کشور بپردازیم:

شگفت انگیز بودن شیوه زندگی در Turkey:

اغلب روزهای سال، هوای این کشور به اندازه ای مطلوب است که فرد مایل است کل روز را در بیرون سپری کند که این مورد یکی از بارزترین مزیت های زندگی در این کشور به شمار می آید. به منظور بهره مندی از این شرایط، می توانید پیاده روی روزانه داشته باشید و یا غذای خود را در تراس میل کنید. البته ترکیه، پاییز و زمستان بسیار دیدنی و لذتبخشی را نیز دارد. سبک زندگی در محیط باز به مراتب برای هر فرد می تواند سالم تر باشد و از همه مهمتر می تواند سبب رابطه اجتماعی بیشتر شود که پیامدهای مثبتی را برای شخص به همراه دارد. 

غذاهای بی نظیر:

فرآورده های غذایی تازه بسیار در ترکیه شگفت انگیز است به طوری که این مسئله سبب گردیده تا نظر هر مهاجر را به خود جلب کند. شما می توانید محصولات غذایی مورد نیاز روزانه خود را مانند نان، پنیر، سبزیجات، میوه و یا گوشت را از طریق بازارهای محلی این کشور تهیه کنید.

در انتها باید گفت که تولیدات محلی در ترکیه بسیار به صرفه است و همین موضوع باعث شده تا هزینه های زندگی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی به مراتب کمتر باشد.

سریع ترین شیوه مهاجرت به Turkey چیست؟

تعیین سریع ترین شیوه مهاجرت به این کشور ممکن است برای هر شخص درخواست کننده، کار متفاوتی باشد. مطمئناً افراد با CV و شرایط متفاوت خود به منظور تعیین سریع ترین شیوه مهاجرتی به Turkey به نتایج متعددی دست می یابند. درخواست کننده ای که از CV تحصیلی عالی و رده سنی مطلوبی طبق قوانین این کشور برخوردار است، مناسب ترین و در واقع سریع ترین شیوه مهاجرت برای این گروه از مهاجران تحصیل است.

البته درخواست کننده ای که از مهارت و توانایی کافی برخوردار است، معمولاً برای پیدا کردن کار در ترکیه با مشکل خاصی روبرو نخواهد شد و در کوتاهترین زمان این امکان را دارد که از کارفرمای ترکیه ای خود، Job Offer (پیشنهاد شغلی) دریافت کند.

به این ترتیب ممکن است برخی از افراد از نظر موقعیت مالی در شرایط عالی قرار داشته باشند که قطعاً سریع ترین شیوه مهاجرتی به این کشور خریدن ملک است. اگر چه اقامت توریستی و یا حتی اجاره ملک هم کوتاهترین شیوه مهاجرتی به Turkey به شمار می آید.  

فهرست Website کاریابی در کشور Turkey

شما می توانید از طریق Employment Website شغل دلخواه خود در این کشور را از خانه خود بدون هیچ دغدغه ای آغاز کنید. به همین منظور قصد داریم در این بخش، وب سایت هایی که می تواند به پیدا کردن شغل در ترکیه به شما کمک کند را معرفی کنیم:
1)    Expat.com   2) iSKUR   3) Jobs In Istanbul
اگر در پی یافتن کسب و کارهای فصلی در این کشور هستید، وب سایت هایی نظیر:
1)    iAgore   2) EasyExpat.com – Jobs in Istanbul  3) Learn4Good- Summer Jobs in Turkey  می تواند در این امر به شما کمک شایانی کند.

با توجه به این که کارخانه ها و یا کمپانی های انگلیسی زبان متعددی در این کشور دارای نمایندگی هستند، پیوسته درخواست برای فراگیری English language در اکثر مناطق این کشور به خصوص در شهرهایی مانند آنکارا، Izmir و استانبول بسیار است.

لذا اشخاصی که دارای مدرک تافل با سوابق تدریس چند ساله هستند و یا به این زبان تسلط کافی دارند، از این فرصت برخوردارند که برای اشتغال در امور آموزشی درخواست دهند.

چنانچه در پی پیدا کردن مشاغل آموزشی در این کشور هستید، می توانید از وب سایت هایی مانند i-to-i ، Teach Away، International TEFL Academy، TEFL.com-job Seeker و همچنین Go Overseas-Teach English in Turkey کمک بگیرید.

اپلیکیشن های کاریابی ترکیه

یافتن کار مورد نظر و مناسب و یا حتی تغییر شغل در فضای رقابتی این کشور امری سخت و دشوار است. Employment application بسیاری وجود دارد که با ارسال رزومه (CV) کامل خود می توانید شغل دلخواه مرتبط به رشته تحصیلی و یا حرفه و تخصص خود را پیدا کنید. ولی باید گفت که تمامی این اپلیکیشن ها قابل اعتماد نیستند.

بعضی از آن ها به دلیل غیر حرفه ای بودن، کارآمد نیستند. به همین منظور، در ادامه و با همکاری متخصصین شرکت الست گروپ، شما را با چند اپلیکیشن برتر در ترکیه آشنا خواهیم کرد.

با دانلود Employment application Turkey روی گوشی همراه خود، این امکان را دارید که آگهی استخدامی این کشور که در خور شماست را پیگیری نموده و به آسانی تقاضا دهید. این امر سبب می گردد تا کارفرمایان ترک، CV شما را مورد رسیدگی و بازبینی قرار داده و مراحل پیدا کردن شغل را برای شما راحت تر کنند. برنامه های فوق عبارتند از:

Employment application Turkey-Kariyer.net

از بهترین پلتفرم های کاریابی در ترکیه، Kariyer.net است که زمانی که در باره آگهی اشتغال و یا پیدا کردن کار گفت و گو می کنیم، یکی از محبوب ترین برنامه هایی است که اغلب افراد از آن استفاده می کنند. Website فوق به وسیله یک اپلیکیشن که بر گوشی همراه نصب می شود، سرویس دهی خود را به کاربران انجام می دهد.

گفتنی است این اپلیکیشن به دلیل خدمات رسانی که برای کاربران خود به همراه دارد و همچنین استفاده بلافاصله از آن بعد از نصب، توانسته است جایزه برترین Site جست و جوی کار را به خود اختصاص دهد.

Employment application Turkey – Element.net

اپلیکیشن فوق با تجربه ده ساله خود، چند سالی است که توانسته آگهی های شغلی بسیاری را برای افراد جویای کار در ترکیه اطلاع رسانی کند. با توجه به تقاضای کارفرمایان ترک، پیوسته سبب بهبود برنامه گوشی شما می شود و کارکردهای نوینی را به اپلیکیشن می افزاید.

بنابراین باید گفت از یک User Interface کاربردی برای اشخاص جویای کار در این کشور برخوردار است که شیوه کار کردن از آن بسیار آسان است. اپلیکیشن فوق به دلیل ظاهری متمایز، اغلب کاربران را به خود جذب کرده و ضرورتاً احتیاجی به وارد کردن CV به منظور استفاده ندارد. تنها شما همچون یک عضو می توانید به این سیستم وارد شوید. برای عضویت می توانید از روش نصب برنامه روی گوشی همراه و یا Website استفاده کنید.

Application Serieleman

این برنامه جزء یکی از برترین اپلیکیشن های ترکیه است. طرح استخدام فوق می تواند مرحله به مرحله حمایت های لازم را از شما در مسیر ارتقای تخصصی داشته باشد. ارزیابی های انجام شده در باره این برنامه نشان می دهد که Serieleman علاوه بر کاربرد عملی، دارای ظاهر زیبایی است که به تدریج فرصت های شغلی بسیاری را ارائه خواهد کرد.

Application Secretcv.com

شما این امکان را دارید که از طریق برنامه فوق نسبت به تکمیل CV خود اقدام کنید و همچنین این اجازه را به کارفرمایان ترکیه ای بدهید تا بررسی های لازم را انجام دهند. لازم به توضیح است که اپلیکیشن فوق تنها مناسب گوشی آیفون است.

Application Yenibiris.com

سایت فوق از پربازدیدترین برنامه های کاریابی در این کشور است. کاربران با نصب این برنامه روی گوشی همراه خود از این فرصت برخوردارند تا آگهی های شغلی مطلوب و مرتبط به تخصص خود را به شیوه فوق پیگیری کنند.

User Interface آسان و طراحی شیک، از ویژگی های اپلیکیشن فوق است که این موضوع سبب گردیده کاربران بسیاری از آن استقبال نموده و نسبت به دانلود آن اقدام کنند.

نتیجه گیری

اقتصاد پیشرفته Turkey سبب گردیده که این کشور برترین رتبه های اقتصادی در دنیا را به خود اختصاص دهد. گفتیم ترکیه با روند صعودی رشد اقتصادی همراه است و همین موضوع سبب گردیده که به عنوان یکی از برترین انتخاب های اساسی برای مهاجرت کاری به شمار آید.

قطعاً شما می توانید با توجه به توانایی ها و حرفه و تخصص خود، بهترین مقام شغلی را در کشور ترکیه به دست آورید و از درآمد بالایی برای تامین مخارج زندگی برخوردار باشید. در مجموع می توان گفت که این کشور برای به دست آوردن درآمد عالی، انتخاب مناسبی است.

کارشناسان حقوقی خبره و با سابقه ما در شرکت مهاجرتی الست گروپ، بهترین شیوه های یافتن کار در ترکیه را از طریق Employment application Turkey و یا وب سایت های کاریابی معرفی می کنند که با نصب این برنامه ها روی گوشی همراه خود، می توانید آگهی های شغلی این کشور را دنبال کنید.